Vérző fejjel órákat várni
Kedves Blog!
A fiamat másfél hónapja baleset érte. 7 éves, most elsős. A napköziben játszottak, amikor a fiam véletlenül nekiesett a focikapunak és elkezdett ömleni a fejéből a vér. Természetesen agyerek üvöltött, de szerencsére nagyon jó napközis tanítónőjük van, aki megnyugtatta, amennyire csak lehet és hívták a mentőket. Elég lassan értek ki, de nyilván siettek, amennyire tudtak. A helyszínen ellátták a gyereket és bevitték a balesetire, hogy összevarrják a fejét.
Engem is értesítettek telefonon, kocsiba szálltam és siettem a kórházba. Végre odaértem és megtaláltam a kisfiamat egy törölközővel bekötött fejjel ülve, zokogva a folyosón.Nem volt mellette sem orvos, sem nővér, sem más. Elég mérges lettem, megkérdezem, hogy mire kell várnunk, a gyereknek még mindig vérzik a feje,jó lenne ha csinálnának vele valamit. A válasz az volt, hogy rengeteg a dolguk, majd szólnak, ha a fiam következik, ha esetleg átvérzik a törölköző, akkor szóljak.
Fiam még ekkor is nagyon meg volt rémülve, elég sokáig tartott, mire sikerült megnyugtatni teljesen, mondogatta is, hogy fáj a feje. Majdnem öt óra üldögélés után végre sorra kerültünk és a doktor úr, aki varrta a fiam fejét nagyon kedves volt és nagyon ügyesen bánt a fiammal,neki ezúttal is köszönöm. Mikor végeztünk mindennel, kérdezem, hogy nem lehet-e semmi baja a fiamnak (agyrázkódás, vagy ilyesmi), de azt mondták nincs szükség megfigyelésre, minden rendben lesz.
Természetesen nem így alakult a dolog, másnap el kellett mennünk a háziorvoshoz, mert fiam szédült és fájt a feje, aki beutalta a Bethesda kórházba agyrázkódással. Az ottani helyzetre nem lehet panaszunk, köszönjük minden kedves orvosnak és nővérnek a törődést!Szerencsére fiam teljesen meggyógyult és azóta ismét aktívan rosszalkodik, de reméljük hasonló élményekkel nem kell újra szembesülnünk.
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Bikli néni 2011.02.07. 16:14:30
Egyik rokonomnak, még fiatal korában volt egy motorosbalesete (értsd: belement oldalról egy motoros), vitték be rögtön a kórházba, mert ezt a lábat amputálni kell. Az azonnali beavatkozást viszont el kellett halasztani, mert közben behoztak egy bátor férfiembert, akinek a kocsmai verekedés következtében egy sörösüveg darabja állt ki a nyakából. Az sürgősebb volt :)
(Ui.: a rokon lábát nem kis odahatással és kapcsolatokkal végül sikerült a helyén tartani.)
Egoplazma 2011.02.07. 16:27:46
Bikli néni 2011.02.07. 16:33:00
Az ellátásra magára nem volt panasz, ez szerencsés dolog. Ha elkezdett volna ott veszekedni meg emberkedni, az sokkal nagyobb visszatetszést váltott volna ki.
Egoplazma 2011.02.07. 16:38:22
Bikli néni 2011.02.07. 16:42:21
Mondjuk napközis tanítónőt ír, és ők rendszerint igen kevesen vannak, sokszor akár egyedül. Ekkor nyilván nem hagyhatja ott a többi gyereket, hanem bízik abban, hogy a mentősöknél, vagy később az orvosoknál jó helye lesz. Értesítette az anyukát, többet nem igazán tehetett...
sárga nyúl 2011.02.07. 16:43:15
Irise 2011.02.07. 16:52:40
1. Az iskolának nem lett volna szabad egyedül elküldenie a gyereket. Anyuka helyében holnap mennék asztalt borogatni. Márcsak a legközelebbi kis balesetes érdekében is!
2.Hamár mentő vitte be, nyilván átadta a gyereket a nővérnek, a nővér seggét szétrúgni,hogy egyedül leültette a folyosón. Ha nekem hozták volna be, kitaláltam volna valamit,hogy hogy legyen végig felügyelet alatt, az biztos (orvostanhallgató, rezidens, tanulónővér, de még nyugodtan az SBO recepciós szobájában is inkább ülhetett volna az a gyerek,mint a folyosón egyedül).
Amúgy a vérző fejbe is bele lehet halni, csak nehéz. A legtöbb fejseb drámaian vérzik, és a legtöbbjük még varrást se igényel. Úgyhogy egyáltalán nem a sebesültség ténye vagy mértéke miatt, hanem a "magára hagyott kisgyerek" miatt kellene felháborodni. De amiatt nagyon!
Mária 2011.02.07. 17:12:14
Délután csak azok a tanárok vannak bent az iskolában, akikre szintén gyerekek vannak bízva, többnyire tanáronként legalább 20 másik gyerek.
Mégis hogy gondoltad? Az iskola nem egy iroda, ahol az irodista kikapcsolja a gépét, veszi a kabátját és megy, amerre küldik őt.
Irise 2011.02.07. 17:15:30
Ott van az összes titkárnő, a konyhásnénik, a takarító, a portás bácsik, a büfés néni és akkor még nem beszéltünk arról,hogy mindig van 1-2 lyukasórán lézengő tanár.
Nagyon nyugodtan lehetett volna találni valakit,aki elkíséri azt a gyereket, mert a portás bácsi is jobb lett volna,mint egyedül hagyni egy 7 évest az orvosnál a folyosón.
Ez szégyen arra az iskolára.
Mária 2011.02.07. 17:16:08
Az más kérdés, hogy pont az ilyen esetek miatt IS kellene elvileg pedagógiai asszisztenseket alkalmazni, 8-16.30-ig munkaidőben, de az iskolafenntartók rendszerint tanárból is kevesebbet alkalmaznak, mint amennyi kellene, nem hogy még asszisztenseknek is fizessenek, SZERINTÜK feleslegesen.
sárga nyúl 2011.02.07. 17:16:27
Egyébként meg 1 tanár az iskolán belül átmenetileg felügyelhet 40 gyereket is, ha a szükség úgy hozza.
Fel nem tudom fogni, hogy írhatsz ilyet. Gondolom, nincs kiskorú gyereked.
Bikli néni 2011.02.07. 17:22:17
Ráadásul elég szigorú szabályok kötik őket; egyszer én is mentem a testvéremért a napközibe, és a tanító néni nem adta ki, mert csak az anyukának szabad - holott engem ezer éve ismert, és pontosan tudta, hogy a nővére vagyok.
Szerintem is nagy felelőtlenség volt egyedül elengedni a gyereket a mentővel, de nem tudhatjuk, hogy maradt volna-e valaki a többi gyerekkel, amíg a tanítónéni ezt az egy csemetét kísérgeti az orvoshoz.
Mária 2011.02.07. 17:23:08
Mond az neked valamit, hogy munkaköri leírás? Meg az, hogy alkalmazott?
A titkárnőre nem bízhatja a gyereket az igazgató, ha csak maga fel nem ajánlja, hogy bekíséri a gyereket a kórházba. A konyhás néni nem az iskola alkalmazottja, hanem valamelyik étkeztető cégé. Többnyire a takarító sem iskolai alkalmazott.
A portás helye a portán van, gondolom, ez logikus. Gyakran őrző-védő cégtől van odaültetve. A büfés néni nem az iskola alkalmazottja, hanem kereskedő vállalkozó.
Lyukas óra délelőtt van, a napközis foglalkozások meg délután, amikor nincs lyukas órából riasztható tanár.
Egyébként is: OK, délelőtt van baleset. Elküldöd gyerekkel a lyukasórás tanárt a kórházba. A lyukas óra 45 percen át biztosít szabad tanárt. És utána...? Mi lesz azzal az osztálynyi gyerekkel, felügyelet nélkül, akinek a tanárát a sebesült gyerekkel a kórházba küldted?
De a fentebb írt baleset nem délelőtt, hanem napköziben történt.
Borcsika 2011.02.07. 17:24:04
A fejsérülések sajnos nagyon tudnak vérezni, ezzel nincs mit tenni, viszont azt nem értem a baleseti részéről, hogy amig váratták őket, miért nem küldték el a kisfiút koponya rtg-re. Az azért talán dukált volna.
A lényeg, hogy a történet vége happy end.
Dr.laikus PhD 2011.02.07. 17:24:44
Nem az asszisztens hiányzik, hanem a pedagógus felelőssége.
El kellett volna vele menni, megvárni a szülőt, hisz tudta, hogy rohan a gyerekhez.
Sárga nyúl jól írta, átmenetileg, sokszor nem csak átmenetileg vigyáznak akár 40 gyerekre is.
Mária 2011.02.07. 17:26:37
"Egyébként meg 1 tanár az iskolán belül átmenetileg felügyelhet 40 gyereket is, ha a szükség úgy hozza. "
Hogyne. EGYETLEN osztályban közel enyni gyerek van. Két osztályban egyszerre akár 70 gyerek is lehet.
"Fel nem tudom fogni, hogy írhatsz ilyet. Gondolom, nincs kiskorú gyereked."
Gondolom, az intézményvezető-helyettesi múltam írat velem ekkora baromságokat.
Lánykoromban tanár is voltam. Akasztott ember még nem :)
Mária 2011.02.07. 17:27:35
Irkutszk 2011.02.07. 17:28:40
Borcsika 2011.02.07. 17:30:12
Az iskolákban általában nem egy napközis csoport van, és az igazgató nénik/bácsik, sőt a helyettesek is sokszor estig bent vannak az intézményben, tehát biztos vagyok benne, hogy megoldható lett volna. Ha ez teszem fel 16:15-kor történt, akkor már a ped asszisztens sem lenne bent, mert 16-ig tart a munkaideje.
Nem lett volna szabad azt a kifiút egyedül elengedni. Pont.
A gyerekért az iskola felel mindaddig, amig a szülő át nem veszi tőle a felügyeletet. Ezesetben az anyuka nem tudta kitől, csak a folyosói széktől átvenni a kisfiát.
Dr.laikus PhD 2011.02.07. 17:30:48
Rosszul látod.
Mindaddig amíg a szülő a gyermeket át nem veszi, haza nem viszi, a felelősség a pedagógusé.
Egyszerűen nem hagyhatta volna egyedül a sérült gyerkőcöt.
Egoplazma 2011.02.07. 17:31:30
Mária 2011.02.07. 17:34:02
Tényleg nem érted, hogy egy tanárra legalább 30 gyerek rá van bízva? Amíg azt az egyet a kórházba kíséri, ki vigyáz a maradék 29-re?
Ezért írtam fentebb, hogy a pedagógiai asszisztens lehetne ezekre a helyzetekre a megoldás, esetleg az iskolán belüli orvosi szoba, teljes munkaidős nővérrel.
Sajnos, mindkettő illúzió a mai nagy büdös magyar valóságban.
Borcsika 2011.02.07. 17:34:07
Még az óvónénik is elbirnak reggelente az udvaron 30-40 gyerekkel egyedül. Sőt, nyári szünetben kb 30 gyrek jut egy óvónőre és egy dajkára.
Néha sajnos kicsit aktivabbnak kell lenni.
Borcsika 2011.02.07. 17:36:34
tudni kell, hogy ped asszisztenst nem vehet fel minden iskola, csak azok, ahol olyan módszer szerint tanitanak, amely megkivánja, hogy legyen valaki, aki az alsós tanitók munkáját segiti a tanórák előkészitésében, és lebonyoitásában.
Mária 2011.02.07. 17:42:16
A pedagógiai asszisztens érettségihez kötött OKJ-s szakma. Annyi fizetés adható érte, amennyit a Kjt-s bértábla meghatároz.
Az iskolákban egy vezetőnek mindenképpen bent kell lennie a nyitva tartás alatt. Lehet, hogy éppen akkor egyedül volt bent vezető, azért nem mehetett sehová.
Tény, hogy nekem is furcsa, hogy egy kisgyereket egyedül hagytak, de elképzelhető olyan helyzet, amikor nem tudtak mást csinálni, mint azt, hogy abban az adott időpontban a gyereket felügyelet nélkül viszi be a mentő, és amint lehet, megy valaki felnőtt utána az iskolából.
Dr.laikus PhD 2011.02.07. 17:50:36
c) a gyermekek, tanulók részére az egészségük, testi épségük megőrzéséhez szükséges ismereteket átadja, és ezek elsajátításáról meggyőződjön; ha észleli, hogy a gyermek, illetve a tanuló balesetet szenved, vagy ennek veszélye fennáll, a szükséges intézkedéseket megtegye,
Szerinted ebbe nem tartozik bele, hogy egy sérült 7 éves gyereket elkísér egy felnőtt, tudván, hogy a szülő hamarosan megérkezik?
A szülő akkora botrányt rendezhetett volna, hogy még.
Bikli néni 2011.02.07. 17:52:12
Nem a napközis tanárt akarom védeni, mert tényleg nem szabadott volna elengedni egyedül a gyereket, ebben nincs vita. De most egyet kell értenem @Mária: -val, ha egyszer nincs több tanár, akkor mit lehet csinálni?
Egoplazma 2011.02.07. 17:55:39
Bikli néni 2011.02.07. 17:56:28
Mária 2011.02.07. 17:57:25
Egy tanár gyakorlatilag minden napját úgy éli, hogy fél lábbal a börtönben, de legalábbis a bíróságon van...
Na persze, a szülő rendezhetett volna botrányt. Mint ahogy a másik 29 gyereknek mind az 58 szülője, sőt, mind a 116 darab nagyszülője is, akik nem azt az oktatást, foglalkozást kapták, ami járt nekik, az alatt a néhány óra alatt, amíg a tanár a sérült gyereket kísérte a kórházba.
Nem csak annak az egy sérült gyereknek vannak jogai ám!
Dr.laikus PhD 2011.02.07. 18:00:14
Olyan nincs!
Ha ennyire falusi az iskola, hogy csak egy tanár van, akkor a szomszéd néni kíséri az orvoshoz.
Felnőttnek lenni kell vele!
Tizenéves gyereket is két megbízható felsős gyerekkel szoktak elküldeni bagatell sérülés esetén.
Ugyan tényleg a fej nagyon vérzik, de mint látható volt agyrázkódása is.
Osztott falusi iskolában nincs 40 gyerek.
Szal. olyat kérdezel ami nem életszerű.
De felhívtam pedagógus rokonaim. :))
Megoldják a problémát. 7 éves gyerek mentőben pláne nem maradhat felügyelet nélkül.
Míg az iskolai idő tart, a felügyelet büntetőjogi felelősséget is jelent.
Bikli néni 2011.02.07. 18:00:57
Most képzeld el, hogy az amúgy szakképesítés nélküli takarítónőre bízzák a maradék 30 gyereket, amíg az óvónéni elkíséri a sérültet a balesetire. Azt se tudja a takarító, ki fia-borja az a gyerek, ki se adhatná senkinek, csak az anyjának/apjának, azt meg hogy ellenőrzi? Leírtam már az előbb is, hogy a napközis tanár még nekem sem adta ki a tesómat, mert nem vagyok az anyja. Pedig ismert régóta, de nem tehette, mert aztán az ő felelőssége, ha történik valami. Nem beszélve arról, hogy a takarító külsős cég embere, kiderülne, hogy nem az osztálytermet hypózza éppen, úgy kivágnák, hogy csak úgy zuhog. Ha pedig a takarítónéni felügyelete alatt történik ne adj' Isten még egy baleset, akkor aztán mind a ketten repülnek.
Ugyanez vonatkozik a többi nem-tanárra is.
Dr.laikus PhD 2011.02.07. 18:02:11
Nem rendezett ez rendben van.
Az nincsen rendben, hogy gyakorlatilag egy nagyon kis gyereket pedagógus bármilyen indokkal képes egyedül hagyni.
Nem helyes! Bármit mondasz.
tbjárulékfizető 2011.02.07. 18:04:01
A múlt heti, ügyeleti időben, nagy szünetben történt esete:
Szülők beözönlöttek az iskolába és összeverekedtek hátul az udvarban. ( kiderült, hogy a portás kicsit eltűnt egy időre, nem zárta a bejáratot)
Négy , kicsit túlkoros gyerek késsel összeverekedett, egy fülsérülés, a többi csak ijesztgetés.
Egy gyerek beleesett az ajtóba, ami természetesen nem volt ráccsal védve, szerencsére nincs sérülés, de ez a tanár szerencséje is. És őt mi védi ilyenkor?.
A hátsó udvarban a másik pedagógusnál a családok harcoltak.
Az egy szem tanár kit hagyjon ott, kit válasszon el, melyikkel rohanjon kórházba? A kirendelt iskolai rendőr éppen máshol tett rendet. Ez Ózd napjainkban.
A gyerekem lábába , amikor még kisiskolás volt és zöld táborban volt, egy nyílvesszőt lőtt a másik gyerek.
Itt volt középiskolás diáksegítő, ő várt meg a sebészeten, amikor átvettem a gyereket. De ha nem lett volna, a táborba kellett volna mennem a gyerekért, mert a pedagógus nem hagyhatja magára a többi 40-et.
Ugyanezen gyermekem fejsebbel került a sebészetre, én vittem be,mert az idő alatt-kb 2 perc- történt, míg a napközis tanárral megbeszéltük volna az az napot. Fejre szorított tornazsák, kabát csupa vér, az iskola és a kórház közötti idő kb 5 perc volt és a bevarrt seb 2 cm-es. Az iskola telefonált, hogy száguldunk a kocsival, így vártak, lehet, hogy vidéken ez egyszerűbb. meg a másik fiammal előtte való héten voltam hasonló mód, már talán ismertek is.
De ami a posztban kérdéses, és térjünk vissza az orvosra, miért kellett másnap kórházba vinni a gyereket agyrázkódással, nem kellett volna azonnali megfigyelés? Vagy már sajnálták őket a sok várakozás miatt, vagy felelőtlenség? Egy vérrög az eltelt időben okozhatott volna gondot, úgy gondolom.
Bikli néni 2011.02.07. 18:04:40
@Dr.laikus PhD: Leírom harmadszor is. A tanító nem_adhatja_ki_ másoknak a gyereket, se a szomszéd néninek, se a nagynéninek, csak annak, akivel előzetesen megállapodtak, hogy érte megy.
Amúgy én is falusi iskolába jártam alsós koromban. Háromszázan jártunk oda, kb. száz napközis gyerek volt.
Dr.laikus PhD 2011.02.07. 18:04:47
Legalább 6 pedagógus van a családban.
Még soha nem érezték, hogy fél lábbal lennének a börtönben.
Fegyelmezési gondjaik sincsenek.
Igaz ugyanolyan barmok, mint az orvosok.
Elkötelezettek...
Mária 2011.02.07. 18:05:33
Neked mi a foglalkozásod?
Sajnos elképzelhetőek olyan konkrét helyzetek, amikor nem tudsz mást csinálni, akkor sem, ha nem az a legjobb megoldás, amit tenni éppen akkor egyetlen megoldásként lehetőséged van.
Olyankor az ember azon van, hogy a lehető legrövidebb idő alatt változtatni tudjon az adott helyzeten.
Dr.laikus PhD 2011.02.07. 18:06:58
Ez az a helyzet amikor nem kiadják a gyereket, hanem a mentővel elkísérik a gyereket.
Nem ugyanaz!
Mária 2011.02.07. 18:07:42
Én a magam nevében beszélek, nem pedig valamelyik rokonom tapasztalataira hivatkozva arcoskodok.
Légy szíves, inenntől kezdve te is beszélj a magad nevében, a saját tapasztalataidra hagyatkozva.
Egoplazma 2011.02.07. 18:08:42
Dr.laikus PhD 2011.02.07. 18:10:21
7 éves gyerek esetén megoldás kell.
A gyereknek megfelelő és nem a pedagógusnak.
Nem láttam még nagy létszámú iskolát, ahol 1 órát nem lehet megoldani átmenetileg viszmajor esetén.
Dr.laikus PhD 2011.02.07. 18:12:06
Nyugi Mária!
Én elhiszem, hogy végezted a dolgod anno, de ha neked a mai napig rendben lévő, hogy 7 éves gyerek egy kórházban egyedül sír és vérzik, akkor nincs miről beszélni.
Sem arcoskodva, sem anélkül.
Irise 2011.02.07. 18:12:35
Se a portásbácsinak, se a takarítónéninek, se az éppen lyukasórán levő tanárnéninek nem munkaköri leírása a gyereket elkísérni a kórházba.
Ez egyes egyedül emberség kérdése volt.
És ez az iskola embertelenségből vizsgázott jelesre.
Nekem se munkaköri leírásom,hogy a sérült gyerekeket előre vegyem a sorban,mégis megteszem. Emberségből.
Dr.laikus PhD 2011.02.07. 18:15:14
Egyetlen dolga van.
A napközben rábízott gyerekre vigyáznia kell.
Büntetőjogilag felel érte.
Ez vonatkozik arra is, ha a gyereket orvoshoz kell küldeni.
Mária 2011.02.07. 18:17:14
"Ha ennyire falusi az iskola, hogy csak egy tanár van, akkor a szomszéd néni kíséri az orvoshoz. Felnőttnek lenni kell vele!"
Senkit nem kötelezhetsz arra, csak azért, mert nagykorú, hogy felelősséget vállaljon kívülállóként egy számára idegen gyerekért.
A gyerek ellátásával, kezelésével kapcsolatban úgysem befolyásolna a jelenléte semmit. Jogi szempontból szerintem nincs jelentősége annak, hogy van-e egy kiskorú gyerek mellett a kórházban egy olyan felnőtt, aki nem hozhat vele kapcsolatban döntéseket.
Érzelmi szempontból persze van jelentősége, a posztban leírt helyzet a gyereknek, egy ismerős felnőtt jelenléte nélkül biztosan nagyon nehéz volt.
Irise 2011.02.07. 18:20:29
@tbjárulékfizető: fejsérülés esetén a következőket kell felmérni gyermek esetében:
volt-e eszméletvesztés, kettőnél több hányás, emlékezetkiesés, neurológiai tünetek ( a fejfájás, múló látászavar nem tartozik ide, de az éberség csökkenése igen), van -e vérzékenység/véralvadási rendellenesség a családban, van -e koponyaalapi törésre, nyílt törésre, impressziós törésre utaló jel.
Ha ezek bármelyike van,akkor minimum megfigyelésre kórházba, ha súlyosabb,akkor CT.
Ha nincs, és a fenn említett esetben,ha jól láttam, nem volt,akkor hazaküldjük azzal, hogy rosszabbodás esetén tessék visszajönni. Itt ez történt, szerintem jó megoldás volt. A fenti panaszt egyébként post-head injury szindrómának hívjuk és még mindig hazaküldjük fájdalomcsillapítóval, nem vesszük fel megfigyelésre, mert otthon kellemesebb lábadozni a betegnek.
Irise 2011.02.07. 18:22:31
Az egész társadalom morálisan kötelezve van arra,hogy felelősséget vállaljunk az összes gyerekért. Ezért van az,hogyha a szomszéd Pistikét megerőszakolja apukája,akkor feljelentjük, nem pedig elfordítjuk a fejünket,hogy "nem vagyunk kötelesek felelősséget vállalni egy idegen gyerekért".
Az ide kívánkozó további szavaim egyheti kitiltást eredményeznének,úgyhogy eltekintek a megosztásuktól.
Dr.laikus PhD 2011.02.07. 18:22:42
Az óvodák, iskolák, kollégiumok vezetői, pedagógusai és más dolgozói büntetőjogi felelősséggel tartoznak a rájuk bízott gyermekekért, tanulókért. A büntető törvénykönyv 195. §-ában megfogalmazott kiskorú veszélyeztetése bűncselekmény megvalósulhat akkor is, ha az óvoda, iskola, kollégium dolgozója súlyosan megszegi a gyermek, a tanuló nevelésével, felügyeletével, gondozásával kapcsolatos kötelezettségeit, és ezzel a kiskorú TESTI, értelmi vagy erkölcsi fejlődését veszélyezteti.
Rosszul tudod és rosszul gondolod.
Mária 2011.02.07. 18:23:15
Szerintem menj el önkéntesnek fél évre valamelyik nagyobb iskolába, ez most úgyis nagy divat.
Utána térjünk vissza a témára.
Dr.laikus PhD 2011.02.07. 18:27:23
Ez mit változtatna a kötelezettségemen, vagy a pedagógus kötelezettségén?
Vagy ahogy Irise írja azon a kötelezettségemen, hogy a szomszédom érzelmileg gyötri a gyerekeit és nem teszek semmit, mert nem az enyém?
KÖTELES vagyok tenni, mert gyerek!
Mária 2011.02.07. 18:29:02
Akadj le rólam, mielőtt elveszítem a türelmemet.
Hol kiskorú veszélyeztetése az, hogy az iskola kihívja a mentőt a sérült gyerekhez, és gondoskodik arról, hogy a szükséges ellátást megkapja?
A posztban egy szó nincs arról, hogy az iskola miért nem küldött felnőttet a gyerekkel. Mivel a tanárok jellemzően nem gyerekgyűlölő szadista állatok, feltételezem, hogy azért indult a kórházba egyedül a gyerek, mert NEM VOLT lehetőség arra, hogy felnőtt éppen akkor, abban az időpontban elinduljon vele.
Továbbra is azt feltételezem, hogy az iskola MINDENT megtett, amit akkor tehetett. Amit pedig akkor nem tehetett meg, azt megtette később.
Hozzászoktunk már, hogy a beküldött posztok nem írják le aprólékosan az összes érintett fél szempontját.
Irkutszk 2011.02.07. 18:29:22
És egyetértek Irise-zel, nem lenne szabad egy gyereket egyedül elengedni a mentővel.
adamantium 2011.02.07. 18:34:51
1 volt-e eszméletvesztése? epilepsziás görcsrohama
2 vannak-e vegetatív tünetei: hányás, hányinger, kettős látás, aluszékonyság, pupilladiferencia
ha nem akkor valószínűleg nagy baj nincs és nem is nagyon sürgős a beavatkozás, röntgen se kell feltétlenül
egyébként nekem sikerült vagy 10 szer fejsérülést szereznek, amiből egyet kapcsoztak össze (azt is az asszisztensnő mert akkoriban ilyenért nem volt divat felkölteni az orvost) röntgen egyszer sem készült, túléltem és csak annak a sebnek a hege látszik amit összekapcsoztak
Dr.laikus PhD 2011.02.07. 18:34:51
Nyugi Mária!
Te már elvesztetted a fejed.
Nem rólad van szó, hanem a szituációról.
Rólad csak annyiban, hogy egy olyan álláspontot képviselsz ami törvénytelen és embertelen.
Nem tett meg az iskola mindent.
7 éves gyerek nagyon kis gyerek!
Akár félelmében a várakozás közben el is kóborolhat.
Akkor mit csinál a pedagógus.
sárga nyúl 2011.02.07. 18:37:07
Irise 2011.02.07. 18:37:36
Itt a gyereket egyébként veszélyeztették.
Egy 7 éves, fejsérült kisgyerekkel ugyanis a következők történhetnek, ha egyedül marad:
1. elveszíti az eszméletét, ha szerencsétlen pózban esik a földre,megfulladhat.
2.zavarttá válik a fejsérülés miatt és elkóborol, utcára megy, elütik
3."rossz emberek elviszik"
4.megijed a várható beavatkozástól és inkább elszökik, annak következményeivel
5. és végig rettegett és egyedül volt.
Az iskola itt egyáltalán nem teljesítette a gyerek biztonságára vonatkozó kötelezettségét.
Teljesen biztos vagyok benne,hogy nincs olyan iskola Magyarországon, ahol egyetlen felnőtt ember van egy műszakban. De még akkor is kell lennie egy tervnek,hogy valakit behívjanak, ha baj van.
Bikli néni 2011.02.07. 18:37:41
Dr.laikus PhD 2011.02.07. 18:42:29
"De még akkor is kell lennie egy tervnek,hogy valakit behívjanak, ha baj van."
Van is, de már nem linkelek SzMSz-eket és iskolai Házirendeket.
Mindegyik rendelkezik arról baleset esetén mi a dolga a pedagógusnak.
Egyik sem hagyja egyedül a gyereket, felnőttet rendel mellé, ha orvoshoz kell kísérni.
rikavagyok 2011.02.07. 18:43:32
Mária 2011.02.07. 18:47:16
Szerintem alapvetően érted félre, vagy szándékosan akarod félreérteni a helyzetet.
1. Angliában a tanárok nem végeznek nem az oktatással összefüggő feladatokat. Arra vannak, azért alkalmaznak az iskolák asszisztenseket. Nem azért nem végeznek a tanárok asszisztensi munkát, mert dehonesztálónak tartják, hanem azért, mert ahhoz az ő óradíjuk az iskolának túl drága.
2. A gyerek nem maradt felügyelet nélkül. Az iskolából a mentősök vitték el, akik bent átadták őt a megfelelő szakembereknek.
3. Ha egy hétéves gyereknek azt mondják, hogy ülj le és várd meg anyát, akkor leül és megvárja anyát. Ha bajban van, akkor meg pláne.
4. A posztoló egy rossz szót sem mondott sem az iskolára, sem a gyerek tanítójára. Ebből nekem az következik, hogy elmagyarázták neki, felmérte és megértette a helyzetet.
5. A posztoló problémája az volt, hogy sokáig kellett az ijedt gyerekkel várakoznia és hogy nem figyelmeztették őt az agyrázkódás lehetőségére.
sárga nyúl 2011.02.07. 18:48:14
Mária 2011.02.07. 18:49:39
"Van is, de már nem linkelek SzMSz-eket és iskolai Házirendeket."
Jobb is, ha nem teszed, mert ez fenntartónként és intézményenként változó.
Dr.laikus PhD 2011.02.07. 18:56:44
Hagyjuk abba mi ketten jó?
Nem értünk egyet, nekem embertelen az álláspontod és még meg is próbálod indokolni.
Hagyjuk tényleg.
Irise 2011.02.07. 18:59:20
És te voltál intézményvezető,meg pedagógus...
Ignore on.
sárga nyúl 2011.02.07. 18:59:36
Mária 2011.02.07. 19:00:41
Jobban fizet, mint a közszféra és jó eséllyel nem kerülök kapcsolatba a hozzád hasonló "nekem-minden-jár-alanyi-jogon" okostojásokkal.
Egoplazma 2011.02.07. 19:03:14
Ha hozzászólhatok...
1,Jelen esetben lényegtelen mi van Angliában.
2, Vitatkoznék. Nem volt felügyelve a gyerkőc. Le volt ültetve a székre.
3, Vagy nem. Egy ilyen kicsi gyerek könnyen megijed, vagy felkelti valami a figyelmét. akkor viszont elmászkál.
4-5, a szülőnek az iskolával ne, hanem konkrétan a felügyelet hiányával volt/van baja. Ő maga írta: ".Nem volt mellette sem orvos, sem nővér, sem más"
Nekem ebből az jött le, hogy azt gondolta, a felügyelet ilyen esetben az egészségügyi dolgozók dolga. Mások szerinte nem. Ennyiről szól a vita:)
tbjárulékfizető 2011.02.07. 19:08:54
A mentős átadta a gyereket a kórháznak, akik átvették, és innentől a kórház felel, vagy nem adta át és akkor még övé a felelősség.
De jól néznénk ki, ha a tanárnak még a kórházi átadás-átvételt is ellenőriznie kellett volna.
Az asszisztens kiültette a gyereket egyedül, miután átvette a mentőstől a gyereket és innentől elkövette mindazt a hibát, aminek következményét Irise leírta:
"Egy 7 éves, fejsérült kisgyerekkel ugyanis a következők történhetnek, ha egyedül marad:
1. elveszíti az eszméletét, ha szerencsétlen pózban esik a földre,megfulladhat.
2.zavarttá válik a fejsérülés miatt és elkóborol, utcára megy, elütik
3."rossz emberek elviszik"
4.megijed a várható beavatkozástól és inkább elszökik, annak következményeivel
5. és végig rettegett és egyedül volt."
Na most akkor mi is történt és ki a hibás?
Pl. a mentős mondhatta volna, hogy kísérő nélkül nem viszi el a gyereket. Akkor az igazgatónő pl. beküldi a szakáccsal, az asszisztenssel, egy értelmes 8-ikossal, vagy maga kíséri el. De elhangzott ilyen? Nálunk bizalom van a mentősök iránt, nem?
Mária 2011.02.07. 19:09:55
Azért nem lényegtelen, hogy mi van Angliában, vagy bármelyik más uniós országban, mert ott megoldott az, hogy a gyerek CSAK felügyeletet kapjon, amikor CSAK felügyeletre van szüksége, méghozzá úgy, hogy emiatt senkinek ne boruljon a napi munkarendje.
Magyarországon mindenkinek jogai vannak, meg öntudata van, meg elvárásai vannak.
Pénz ellenben nincsen semmire.
És amikor az elvárások - jogosan - előkerülnek, ám szembesülni kell azzal, hogynincs sem hozzá rendelhető pénz, sem hozzá rendelhető emberi erőforrás, akkor jön a felháborodott számonkérés, ami mindig érzelmi alapú és mindig a lelkiismeretre apellál.
Érzelmileg zsarolni, számonkérni, minősíteni gondolom célravezetőbb, mint forrást teremteni valamire.
sárga nyúl 2011.02.07. 19:10:06
Mária 2011.02.07. 19:12:27
Ebben az esetben az én szakmámat minősítő hozzászólásokat is távolítsd el.
Ne kelljen megint Despotának írnom ;-)
Irise 2011.02.07. 19:15:26
Igazából működő példaként erre csak azt tudom felhozni,amiben benne élek: nálunk,ha iskolai baleset van,akkor a védőnő kíséri el a gyereket, vagy valamelyik óvónéni. Nem ül benn valaki rajtra készen,hogy "hátha megsérül egy gyerek, nekem csak az a feladatom,hogy bekísérjem" . Nem várja el,hogy a sürgősségin legyen erre valaki,aki mellette ül. Végszükség esetén nyilván megoldanánk, de itt az iskola feladata a kísérő biztosítása.
Egoplazma 2011.02.07. 19:15:35
Mária 2011.02.07. 19:16:57
"Az asszisztens kiültette a gyereket egyedül,"
Lehet, hogy azért ültette KI A FOLYOSÓRA a gyereket, hogy figyelni tudjon rá. Szerintem akkor tett volna rosszat, hogy míg ő kint mozog a kórtermekben, a gyereket beülteti valahová egyedül és nem veszi észre, ha hányni kezd, elájul, vagy elmegy.
Mária 2011.02.07. 19:20:05
Az alapvető probléma az, hogy az iskolákban nincs NEM TANÁR alkalmazott, akikre a gyerek felügyeletét bízni lehetne hasonló helyzetben.
Mert nincs erre (sem) pénz.
Így egyrészt jogos az igény, hogy ne menjen gyerek egyedül a mentősökkel, másrészt előfordulhat olyan helyzet, hogy mégsincs más lehetőség.
Mária 2011.02.07. 19:29:57
"a szülőnek az iskolával ne, hanem konkrétan a felügyelet hiányával volt/van baja. Ő maga írta: ".Nem volt mellette sem orvos, sem nővér, sem más"
Nekem ebből az jött le, hogy azt gondolta, a felügyelet ilyen esetben az egészségügyi dolgozók dolga. Mások szerinte nem. Ennyiről szól a vita:)"
Most hogy mondod, visszaolvastam még egyszer :)
És erre csapott le @Irise: ezzel a kommenttel:
"1. Az iskolának nem lett volna szabad egyedül elküldenie a gyereket. Anyuka helyében holnap mennék asztalt borogatni. Márcsak a legközelebbi kis balesetes érdekében is!"
tbjárulékfizető 2011.02.07. 19:36:06
És mivel minden mentős tudja, hogy ahová visz a gyereket, az azonnal fogadja, vagy éppen nagy a forgalom és sokat kell várni, mert beszól a kórháznak, tudhatta volna, hogy kell kísérő, vagy nem.
Hagyjuk a tanárokat, az egészségügyi protokoll meg csak jó valamire, az eljárás biztosan le van írva valahol.
Pl. nagy vitánk volt a mentőtiszt barátommal, aki gombamérgezésnél elvégzi a protokoll szerinti előírásokat. És ezzel segíti megölni a gyilkos galóca mérgezettet, mert hánytatja, ahelyett hogy a szenet nyomná belé. A gyomrában már semmi nincs, kihányt mindent, a sejtméreg meg dolgozik.
de van protokoll. És ez mit ír felügyelet nélküli kisgyerekről? Valaki tudja ezt?
Mária 2011.02.07. 19:43:00
Teljesen nyugodt vagyok.
Most kezdem érteni, milyen kilátástalan helyzet az, amikor az itteni jó szándékú orvosok próbálnak logikusan érvelve elmagyarázni BÁRMIT az érzelmeiktől fűtött, logikus érvelést ignoráló, sok esetben kifejezetten rosszindulatú, kívülálló hozzászólóknak...
Ehhh... :)
epres négercsók 2011.02.07. 19:54:53
Nem látom azonban, hogy jön ide az, hogy Cenzorillát Despivel fenyegeted. Nem vicces. Mondjuk nem is ijesztő.
Mária 2011.02.07. 20:00:12
Persze hogy nem vicces. És nyilván nem is ijesztő.
Mint ahogy a szelektív moderálás sem az.
Ugye?
epres négercsók 2011.02.07. 20:07:21
rikavagyok 2011.02.07. 20:07:23
Elvileg protokoll szerint mosni kell, és az utolsó adag az aktív szén, ami lenn marad. Ha mt. lesz, akkor olyan kocsin fog ülni, ahol van hozzá felszerelés. Miért lenne gond ez az eljárás?
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2011.02.07. 20:07:26
Hatodéves 2011.02.07. 20:13:28
Ugyanakkor mint felelősség, számon inkább az eü személyzettől kérném. Ha egy mentőautóba betesznek valakit, akkor onnantól a mentő illetve később a kórház felel érte, nem?
És az is kérdés, hogy mit jelentett az, hogy egyedül ült egy folyosón.
Mert ha pl. a recepcióval vagy a felvételi pulttal szemben ültették le, valahová, ahol folyton rálátnak, akkor csak szimplán szívtelenség volt, ha viszont olyan helyen, ahol nem tudják figyelemmel követni, hogy mit csinál és hogy van a gyerek, akkor az komolyabb, és nem csak érzelmi felháborodásban mérhető hiba.
epres négercsók 2011.02.07. 20:15:19
Hatodéves 2011.02.07. 20:15:50
tömeges harakiri a praxison? :D
Bikli néni 2011.02.07. 20:17:00
epres négercsók 2011.02.07. 20:19:19
Viccet félretéve: tényleg nem pofára moderálunk.
tbjárulékfizető 2011.02.07. 20:27:08
( Kedvencem a piruló galóca rántva...)
rikavagyok 2011.02.07. 20:27:39
Hatodéves 2011.02.07. 20:28:56
Itt voltam ám, csak nem vetettem magam az arénába :)
Bikli néni 2011.02.07. 20:30:17
Nemrég láttam az utcán egy kétévesforma kisfiút, aki keservesen sírt és kiabált az anyja után, közben céltalanul keringett a tömegben körbe-körbe. Rögtön odamentem, hogy hol hagytad az anyukád, keressük meg, stb. Majd egyszer csak előlépett valahonnan anyu, és leordította a pici fejét, hogy ha nem hagyja abba a hisztit, ott hagyja. Én meg iszkoltam el onnan, és én éreztem magam rosszul, hogy segíteni próbáltam. Szerintem, ha az anyja felfogta volna, hogy épp a gyerekét próbálom csitítani, minimum beveri a képemet.
rikavagyok 2011.02.07. 20:31:23
Ha jól tudom altatószer, ill gombamérgezettet 24órán túl is mosni kell, mert ezek lassítják a gyomor ürülését, így ott lehet még ételmaradék.
Mária 2011.02.07. 21:23:03
Bauchi kommentje hová lett, amire @Bikli néni: válaszolt?
És főként, mi baj volt vele?
Amíg ilyenek történnek, nehéz elhinni, hogy a moderálással midnen rendben van!
Droidfigyelő (törölt) 2011.02.07. 21:32:17
Kérlek, mutass egy szülőt, aki nem "lihegi túl" a gyereke vérző sebét. A félreértés elkerülése érdekében szögezzük le, hogy az agyoncsapott szúnyogból odakerült vért nem értjük ide. Köszi.
j311 2011.02.07. 21:48:41
Egy ilyen sérülés nem számít komolynak, főleg ha egy kisebb kötéstől eláll a vérzés is. Csak azért varrják, hogy hamarabb gyógyuljon, meg szebb legyen a heg.
bes3 2011.02.07. 21:58:25
Esetleg a mentôsnek? Mégis hogy gondolja a kedves szülô?
Az tanítási idô alatt a pedagógus dolga hogy kisérôt biztosítson, utána a szülôé.
Csipke Anna 2011.02.07. 22:16:18
2011.02.07. 22:25:18
Mária: 7 éves nem biztos hogy ilyen helyzetben leül, és vigyáz magára. Ez túlzott, és felelőtlen elvárás lenne egy sérült gyerektől. Sok dologban igazad van amit írtál, de itt a 7 éves kor és a sérülés a lényeg.
Hatodéves 2011.02.07. 22:31:55
Én 17 éves voltam, amikor hanyattestem focizás közben a suliban. Eszméletlen majd zavart voltam órákig. Velem is egy osztálytársam jött el a mentővel. A szüleimet egyáltalán nem értesítették, én hívtam fel őket, amikor már képes voltam értelmezni, hogy mi történt.
Egyébként azt nem tartom jó ötletnek, hogy az egyik kiskorút egy másik kiskorú kísérgesse az iskola nevében. Ez mire megoldás? Az a szülő, aki hiába megy a gyerekéért, vagy a gyerek nem megy időben haza, mert mondjuk a város másik felén ül egy idegen kórházban, annak ez mennyire fog tetszeni? Tanítási időben szülői engedély nélkül nem lehet senkit kiengedni az iskola kapuján tudtommal.
A 7 éves fiú mellett pedig nyilván nem az orvosnak kellett volna ülnie, hanem addig is befektethették volna a megfigyelőbe, ahol van nővér, vagy leültethették volna az adminisztrátorok mellé például.
Csipke Anna 2011.02.07. 22:49:31
Az pedig szerintem elfogadhatatlan, ha az iskola nem értesíti azonnal a szülőt és az sincs rendben, ha nem próbál meg mindent, hogy a gyerek (pláne egy kisgyerek) ne kísérő nélkül menjen el a mentővel. Ha viszont semmi módon nem lehetett felnőtt kísérőt biztosítani, akkor rá kellett volna bíztni a mentőtisztra/mentőorvosra, hogy adják át a gyereket az ügyeletes orvosnak/nővérnek az iskola telefonszámával azzal, hogy az iskola hivatalos értesítést kér a gyerekről. Illetve a pedagógusnak magának is telefonos kapcsolatot kellett volna keresnie a sürgősségi osztállyal a gyerek felügyeletének biztosítására. De ha már az iskola mindezt elmulasztotta, akkor a sürgősségi osztálynak kellett volna a kisgyerek felügyeletét megoldani. Hát hiszen még egy repülőúton is egyértelmű, hogy külön sztyuvi vigyáz a gyerekre a beszállókaputól mindaddig, míg a célszemélynek át nem tudja adni. Hogy lehet, hogy egy kórházban senkinek nincs annyi esze, hogy egy kisgyerek nem ücsöröghet csak úgy egyedül?
rikavagyok 2011.02.07. 23:07:40
Igazából mind a kettőben van ráció...
Emlékszem, mindig idegesített, hogy nem engedtek ki boltba a suliból, ami annak a fényében, hogy 5. éve egyedül jártam otthonról, és hordtam be az öcsémet, az akkori fejemmel groteszk, és idegesítő volt.
szaszni 2011.02.07. 23:15:11
Jack__Bauer 2011.02.07. 23:41:08
Teljesen egyetértek Máriával. Egyes emberek úgy gondolják, hogy nekik és kedves családjuknak minden jár, alanyi jogon és azonnal. Pl. fejbőrsérülésre sürgősségi ellátás plusz befektetés, illetve a (jó eséllyel) egy szem napközispedagógus kórházba kísérőnek a csemete mellé. Hát nem.
Akik ennyire okosak a billentyűzet mellől és ilyen jól be tudják osztani a takarítónőtől a büfésig a többi ember idejét, az legyen szíves menjen el társadalmi munkát végezni (pl. egy iskolába), hogy ne csak a szája járjon, hanem megismerje a hétköznapi rögvalóságot is.
Egyébként az iskola azzal teljesítette a kötelességét, hogy mentőt hívott, és értesítette a szülőt. A mentős pedig akkor teljesítette, amikor átadta a balesetin a kis sérültet. Az SBO-n meg felmérték a kapacitást és az ellátásra várókat, és ez alapján besorolták Ödönkét a sérülésének megfelelő helyre.
Aki ezt a folyamatot nem képes megérteni és elfogadni, az tényleg menjen el kicsit önkénteskedni egy iskolába vagy egy kórházba!
emzéperiksz 2011.02.07. 23:41:26
Jack__Bauer 2011.02.07. 23:44:17
"A húgom általános iskolai tanár.
A múlt heti, ügyeleti időben, nagy szünetben történt esete:
Szülők beözönlöttek az iskolába és összeverekedtek hátul az udvarban. ( kiderült, hogy a portás kicsit eltűnt egy időre, nem zárta a bejáratot)
Négy , kicsit túlkoros gyerek késsel összeverekedett, egy fülsérülés, a többi csak ijesztgetés.
Egy gyerek beleesett az ajtóba, ami természetesen nem volt ráccsal védve, szerencsére nincs sérülés, de ez a tanár szerencséje is. És őt mi védi ilyenkor?.
A hátsó udvarban a másik pedagógusnál a családok harcoltak.
Az egy szem tanár kit hagyjon ott, kit válasszon el, melyikkel rohanjon kórházba? A kirendelt iskolai rendőr éppen máshol tett rendet. Ez Ózd napjainkban."
Mária 2011.02.07. 23:56:41
Mindkettőtök stílusa is, írásbeni megnyilvánulása is, hozzáállása is minősíthetetlen.
Ti ketten elvileg azért vagytok, hogy jogszabályt sértő komment ne maradjon bent.
Nem pedig azért, hogy itt vegyetek gyerekes módon és még gyerekesebb stílusban elégtételt a máshol szerzett kudarcokért.
lcs 2011.02.08. 00:21:42
Gyerek nem felugyelhet gyereket, mert akkor keyyen ijednek meg, csinalnak hulyeseget, stb.
Gyerekfelugyeletre az iskolanak van, a mentosnek, surgosseginek nincs kepzettsege, szakembere.
Ez az iskola dolga, vagy ha az intezmeny es fenntartoja nem torodik vele, akkor ott a pedagogus. A pedagogus pedig kis fizetesert is pedagogus, van gerince, moralja, kotelessegtudata. Akinek nincs, az meg elmegy marketingesnek, igazgatonak, politikusnak -- vagy csak felugyelet nelkul elkuldi a hetevest a mentovel.
Utobbiak miatt van a pedagogus/pedofil vicc-kultura, marmint hogy az utobbi legalabb szereti a gyerekeket...
Jack__Bauer 2011.02.08. 00:31:34
Nem tudom mivel foglalkozol, de feltételezem, hogy a munkaidődön kívüli idődet kizárólag jótékonykodással töltöd. Különben fennáll a veszélye, hogy nincs gerinced ill. morálod. De legalábbis demagóg vagy...
lcs 2011.02.08. 00:56:19
szubjektiv 2011.02.08. 02:42:50
Hát inkább nem mondanék semmit...
BKV reszelő 2011.02.08. 06:08:22
Még soha nem érezték, hogy fél lábbal lennének a börtönben.
Fegyelmezési gondjaik sincsenek.
Igaz ugyanolyan barmok, mint az orvosok.
Elkötelezettek... "
Akkor ez hat kivétel, akikre jut 6000 trehány, nemtörődöm példány. Ahogy az orvosoknál is.
BKV reszelő 2011.02.08. 06:10:27
BKV reszelő 2011.02.08. 06:12:24
picikisköcsög 2011.02.08. 06:28:42
Viviparus 2011.02.08. 07:01:56
Gondoljatok bele, mi lenne ha a tanár pl. ott kap a napköziben infarktust.
Valamelyik megy a gyerekkel. Ha csak a napközis tanár volt az iskolában, az súlyos vétség.
Schaf · http://www.speedcams.hu 2011.02.08. 07:45:45
Értem.. tehát te nagycsoportos óvodásként elballagtál törött lábbal, felügyelet nélkül a kórházba és elintéztél mindent.
Majdnem mondtam kit etessél. :-))
Hogy kinek a felelőssége, az érdekes téma, de szerintem itt leginkább az egészségügyi intézmény a felelős. ahogy már mondta valaki egy pedagógus azzal, hogy egy másik felnőttnek (mentős) adta át a gyerek felügyeletét, akinek ráadásul ez is a feladata (hiszen a kórházig MINDENKÉPPEN ő felel érte) nem hibázott. joggal várhatta volna el, hogy a kórház megfelelő ellátást biztosít egy 7 éves gyereknek. ..és itt nem csak a "szorítsd a fejedre ezt a törülközőt, míg sorra kerülsz"-re gondolok, hanem a JOGGAL ELVÁRHATÓ felügyeletre is.
Az tutti, ha az én 7 éves gyerekemhez érek be úgy a kórházba, hogy egy véres ronggyal a fején üvölt a sürgősségi várójában, azt sokan nem tették volna ott zsebre...
apanna 2011.02.08. 07:49:49
Egy 7 éves kisgyereket bárki elvihet, akármilyen belevaló kölyök.
Az orvosnak pedig ,röntgent kellett volna csináltatni....
Mária 2011.02.08. 07:51:32
"Törvény szabályozza, hogy van egy ügyeletes az irodában pont az ilyen esetek miatt."
Belinkelnéd azt a törvényt, amiben le van írva, hogy a gyerek mellé MINDEN esetben köteles az iskola személyes kíséretet biztosítani, ha baleset miatt az OKTATÁSI INTÉZMÉNY szakembere átadta őt a szükséges ellátás miatt az EGÉSZSÉGÜGYI INTÉZMÉNY szakemberének, méghozzá úgy, hogy közben EGY PERCIG SEM maradt felnőtt felügyelet nélkül?
Még abban az esetben is, ha a személyi kíséret biztosításával esetleg más gyerekek biztonságos felügyelete kerül veszélybe?
Azt értem, hogy szülői szemmel nehezen fogadható el, hogy ne legyen ott egy kisgyerek mellett egy CSAK VELE foglalkozó felnőtt, ha váratlan helyzetbe kerül.
Másrészt azt is meg kellene érteni, hogy egyetlen tanár nem egy-egy gyerek személyes felügyelője, hanem a gyereknek osztoznia kell a figyelmén kb 30 másik gyerekkel.
És adódHATnak olyan helyzetek, amikor NEM BIZTOSÍTHATÓ a többi gyerek veszélyeztetése nélkül a folyamatos, kiemelt, személyre szabott felügyelet.
Még akkor is előfordulhat ilyen helyzet, ha ez nem jó.
Norani2 2011.02.08. 07:58:26
Norani2 2011.02.08. 07:59:01
BKV reszelő 2011.02.08. 08:10:02
Schaf · http://www.speedcams.hu 2011.02.08. 08:13:36
Elolvastam.. továbbra sem hiszem el, hogy te olyan fasza csávó voltál már nagycsoportos óvodásként is (hiszen egy 3 hónapja elsős gyerek inkább még az) hogy semmiféle traumát nem okozott az eset benne és simán ücsörögtél egymagadban, míg anya érted jött.
...vagy de igen és azért postolsz ilyeneket? :-))
tbjárulékfizető 2011.02.08. 08:17:24
És hiába írjuk le, hogy a felelősség lánc milyen, és kaki a végén van, az felel, a hozzá szólók nagy része nem érti.
Meg azt sem, hogy nem mindegy, budapesti elit iskoláról van szó, vagy vidéki , edzett pedagógust igénylő helyről, ahol a fenntartó a minimális segítséget tudja csak megadni, mert másra megy el a pénz. És za is megérne egy vizsgálatot, hogy az iskolákravonatkozóanm ha azok nem a mostani néhány évben épültek, nincs biztonsági, kötelezően alkalmazandó előírás, Tehát egy üvegajtő, egy rosszul záródó ablak nem gond, egy cipőtisztító vaskaparó állhat a lépcső mellett, ami nem csúszásgátló, de nyomatjuk a pénzt a sok akadálymentesítési pályázathoz, aminek igen nagy része audo viziós csomag, tehát meég csak nemis a kerekesszékes közlekedéshez kell.
Az akadálymentesített WC berendezése horribilis összeg, de a többi fülkében nincs ülőke, mozog a csap, nincs tükör-még szerencse, mert harci eszköz is lehet-és itt sincs csúszásgátló padozat.
Ez az elit iskoláknál is így van.
Vagy pl. nincs arra előírás, hogy az üvegajtó egy közintézményben, így nemcsak az iskolában törésbiztos, vagy fóliázott, vagy rácsos, vagy bármilyen legyen. Volt is néhány haláleset a betört ajtó és a nyaki verőér kapcsolata miatt.
Az új iskoláknál az előírás 102 m magasan védett üveg. éppen jó ez a magasság a verekedő 8-ikosoknal, akiknek a nyaka 1,2 m magasan van.
És a tanár a felelős mindenért, mert ez így a szülőknek megnyugtató.
Én az itt kommentelőket nem önkéntes munkára küldeném az iskolába, hanem biztonsági felülvizsgálatot tartanék az év elején. Így csoportosan, szülői értekezlet helyett és némi nyomást is gyakorolva így az iskola és a fenntartó felé.
És el tudnám képzelni, hogy egyik apuka rácsot visz be és felszereli, a másik másként segít, mert a fenntartónak tényleg nincs pénze. A gyereke épségét ne csak szavakkal védjék és ne higgyék, hogy a tanár jobban meg van fizetve, mint az orvos, viszont a felelőssége jóval nagyobb, mint a szülőé reggel 8-16 óra között, amíg a szülő megy a dolgára és nyugodt, mert lerázta addig is a felelősséget magáról.
tbjárulékfizető 2011.02.08. 08:18:12
tbjárulékfizető 2011.02.08. 08:22:36
Beruházó vagyok, innen az indulat.
BKV reszelő 2011.02.08. 08:32:25
BKV reszelő 2011.02.08. 08:34:33
lüke 2011.02.08. 08:37:31
ezt a körzeti orvos!!!! összevarrja
s
nem egy CT, MR-rel felszrelt nagy és drága intézet 5 órás várakozása itéltetett a beteg
Flúgatlan 2011.02.08. 08:39:55
Van 3 iskolás korú gyerekem, tudom, hogy olyan alacsony létszámmal dolgoznak, hogy nem tudnak kísérőt biztosítani sok iskolában. Miért nem bízhattak volna a mentősben? Meg abban, hogy a szülő, akinek telefonon szóltak gyorsan odaér?
Nem írja ki a szöveg, de nagyon úgy néz ki, hogy nem az volt a sok idő, amíg a gyerek egyedül ült (bár az se jó és a kórház ez ügyben tehetett volna valamit, hisz náluk volt a gyerek), hanem hogy még a szülő megérkezése után is órákat kellett várni. Ez a posztoló fő baja. (Meg az, hogy azt mondták, semmi baja a gyereknek, pedig agyrázkódása volt.)
A tanárokat csak a tanárellenes média által agymosottak szidják ebben az ügyben. (Van, amiért lehet szidni őket, de ez nem az.)
rikavagyok 2011.02.08. 08:45:21
anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2011.02.08. 08:58:00
Itt, Angliában a fiamat agyhártyagyulladás gyanújával hét óra várakozás után vették fel megfigyelésre az osztályra.
Én a múltkor öt órát ültem, vártam, komoly panaszokkal az ügyeleti osztályon, úgy, hogy mentősök vittek be. De volt aki akkor már kilenc órája várakozott.
Közben legalább a vért levették.
Laciii 2011.02.08. 09:36:42
"Nem csak annak az egy sérült gyereknek vannak jogai ám!"
Mert 60-80 gyerek nem bír ki pár órát egy fővel együtt ugye, akár az igazgatóval.
Ha nem vidéki iskola ahol csak az az egy szem napközis tanár volt akkor ott komoly seggberúgás jár.
Valaki hazaviszi a gyereket magához akkor mi van?
Másnap meg szédült, szóval azért komolyat kapott, ha elájul senki nem nézi meg mi baja?
Amíg "csak" kicsit vérzik addig várhat, de addig is legyen már valaki mellette aki tud szólni ha bármi baj van.
Laciii 2011.02.08. 09:43:15
"Miért nem bízhattak volna a mentősben?"
Mert neki mennie kell a következő híváshoz.
"Meg abban, hogy a szülő, akinek telefonon szóltak gyorsan odaér?"
Mert taxival is lehet egy óra az út.
Ha már senki nem tudott a gyerekkel menni legalább a kórházi portás mellé kellett volna ültetni, hogy majd jön érte az anyuka.
A folyóson ülve ilyen állapotban még olyan gyereket is el tud csalni valaki aki egyébként tudja, hogy nem állunk szóba idegenekkel, ad rá egy sapkát és simán elsétál vele.
Csillámdementorné 2011.02.08. 10:00:40
Behoztak közben elütött nőt, megégett nőt, olyan biciklis srácot, akinek tele volt a feje murvadarabokkal.
Nem én voltam a legfontosabb.
Szar volt, tényleg. De sajnos ez ilyen dolog. A balesetin minimum 3 órát tölt az ember.
Akkor már komoly baj van, ha te vagy az első, inkább ne kívánd a fiadnak.
GMS 2011.02.08. 10:04:27
ha kell, akkor inkább összevonok 2 osztályt, de NEM engedem el a 7 éves gyereket egyedül. de a 18 évest sem, vagy alternatívaként a szülőket riasztom; vagy ez, vagy az....
voltam én is kiszolgáltatott helyzetben már az ambulancián sportsérüléssel, és jó volt, hogy nem egyedül.... igaz, a lekezelő professzort én tettem helyre. utána már tök normális volt:)))
ja és a legdurvább iskolai közeg nem a nyolcker egyértelműen, stukkert legalábbis nem ott szegeztek már tanárként a fejemhez (viccből persze), hanem Budapest egyik nagyon gazdag kerületében lévő elit iskolában...erről meg ennyit.
ismerősöm esett egyszer össze közterületen... hozzá is hívtak mentőt; mivel ő külföldön él, fel sem fogta, hogy miért nem csináltak utána CT-t. külföldön ez nem lenne kérdés.... csak hogy később ne kelljen még1x visszamenni
Csigorin 2011.02.08. 10:05:26
Nem egyedul lett a gyerek elengedve, szakkepzett felnott volt vele, a mentoorvos. Ha a szakember ugy itelte meg, hogy nincs szukseg arra hogy vele maradjon amig anyuka megerkezik, ne mi laikusok biraljuk mar ezt felul.
Tudom a fejserules ijeszto, meg nagyon tud verezni, de sokkal ijesztobbnek tunik mint amilyen valojaban.
A posztbol nem az jon le hogy az anyuka haragudna az iskolara, marpedig ha a gyereke vagy feloraja ott ulne tokegyedul, akkor valoszinuleg rajuk is lenne nehany szava.
macscico 2011.02.08. 10:09:59
Mária 2011.02.08. 10:20:29
"Mert 60-80 gyerek nem bír ki pár órát egy fővel együtt ugye, akár az igazgatóval."
Ugye csak viccelsz?
Ki merne felelősséget vállalni azért, hogy egyedül felügyeljen órákon át 60-80 gyereket?
Másrészt: te, mint szülő, nyugodt lennél abban a "pár órában", ha tudnád, hogy az alatt az idő alatt a gyereked számára nem biztosították a megfelelő felügyeletet és oktatást, hanem csak beterelték őket valahová, mint a disznókat?
Mindezt azért, mert EGYETLEN gyereknek felrepedt a bőr a fején és a te gyereked tanára arra az egy másik gyerekre vigyázott?
Míg a másik tanár egyedül vigyázott a maradék 80 gyerekre?
Szerintem, ha megtudnád, hogy ez alatt a pár óra alatt a TE GYEREKED nem kapta meg az elvárható szolgáltatást, az elvárható felügyeletet és biztonságot, hanem csak összeterelték őt 79 darab másikkal, mint a marhát, te lennél az első, aki a nagyon is valóságos jogaid megsértése miatt mennél, és vernéd az asztalt.
Irise 2011.02.08. 10:30:02
Egyáltalán eszembe nem jutna,hogy egy beteg vagy sérült kisgyerek azért legyen még nagyobb bajban,mert nekem jobb kellemes melegben ülni a pitsámon.
Egyébként a mi ovinkban vannak olyan szülők,akik rendszeresen mennek segíteni kirándulásokon, le merem fogadni,hogy lennénk egy páran,akik azt mondanánk,hogy bemennénk segíteni,hogy zökkenőmentes legyen a nap hátralevő része.
Mária 2011.02.08. 10:32:21
Kérlek, hogy a tegnapi beszólásod után tekints el attól, hogy a jövőben bármikor, bármilyen okból megszólítasz.
Köszönöm.
Laciii 2011.02.08. 10:40:13
Max az önkormányzatnál, hogy nincs elég ember az iskolában.
SZÜKSÉG esetén nem lesz semmi baja a gyerekeknek ha összeterelik őket, miért lenne veszélyes? Azt megértem, hogy a tanárnak ez sok és hosszútávon nem működik, de szükség esetén inkább, mint egy gyereket teljesen magára hagyni.
JSZs 2011.02.08. 10:45:08
Mille38 2011.02.08. 10:47:03
A mentő a mi esetünkben közvetlenül az orvosnak referált az esetről. Annak ellenére, hogy anyaként én is kísértem a gyereket, a mentős nem hagyott bennünket a folyosón, hanem a következő ajtónyíláskor beterelt és az esetet olyan kimerítően részletezte a doktornak, hogy a doktor meg is köszönte az alapos tájékoztatást.
Laikusként én ott látom a hibát, hogy vagy a mentős nem ezen a módon adta át a beteget, vagy aki átvette, nem látta el azonnal vagy tartotta szakszerű megfigyelés alatt, hanem kiküldte a folyosóra felügyelet nélkül. Tehát ezt az átvételi procedúrát hiányolom, ami egyáltalán nem felesleges.
Laciii 2011.02.08. 10:49:07
A személyes sztoritok nem érdekel, de abban bizony igaza van, hogy a többi szülőt is lehet ilyenkor értesíteni, és máris nem lesz 80 gyerek.
KovA 2011.02.08. 10:53:25
Az agyrázkódás - igen, bizonyára indokolt a megfigyelés óvatosságból - de lényegegében a kisebbeket ki kell heverni.
Úgyhogy operatív beavatkozás lényegében csak a varrás volt - de alighanem az is felesleges, mert ha az embernek kényszerűségből rá kell fordítani 5 órát - puszta kézzel és házi eszközökkel megoldhatja másképp (többnyire).
Mária 2011.02.08. 10:55:06
Miért veszélyes?
Olvasd el még egyszer ezeket a hozzászólásokat, biztosíthatlak, hogy ezek létező, napi veszélyhelyzetek, de vedd figyelembe azt is, hogy egyrészt a gyerekeknek NINCS veszélyérzetük, másrészt, hogy minél nagyobb csoportba tereled össze az embereket, nem csak a gyerekeket, de a felnőtteket is, annál valószínűbb, hogy valaki elkezd hülyeséget csinálni és nagyon gyorsan nagyon nagy baj lesz belőle:
@Csipke Anna:
@Jack__Bauer:
@tbjárulékfizető:
@Flúgatlan:
Laciii 2011.02.08. 10:55:47
Indexről betévedtem, semmi közöm az eühöz, de józan paraszti ésszel felfogható, hogy addig jó amíg nem súlyos, ha eszméletlen akkor nyilván előbbre kerül, de az rosszabb, mint egy seb.
Mária 2011.02.08. 11:01:53
Miből gondolod, hogy a többi szülő meg tudja tenni azt, hogy egyik percről a másikra félretesz mindent és a tervezettnél korábban megy a saját gyerekéért az iskolába?
Ne feledd el, hogy az Irise nevű kommentelő nem Magyarországon él, hanem Angliában és nem iskolásokról beszélt, hanem óvodás korú gyerekekről.
Ha jól tudom, az angol oktatási rendszerben az óvodai rendszer egybe van építve az alsóbb iskolai osztályokkal, sokkal kisebb a csoportlétszám és a pedagógusok munkáját figyelemre méltó asszisztensi és ápolói rendszer támogatja.
Azt persze még így sem hiszem, hogy az angol anyukák megtehetik, hogy bármikor, bármit félretéve rohannak "segíteni", ha az oviban hirtelen kiesik a napi rutinból egy gondozó.
Laciii 2011.02.08. 11:02:42
Ha a tanár szarik a gyerekekre akkor mindegy hogy 8 vagy 80 gyerekre szarik, ha figyel akkor tud 80-ra is. Igen, ez nem egyszerű, de lehet szólni a többi szülőnek és fél órán belül azért elkezd apadni ez a szám.
Laciii 2011.02.08. 11:06:25
Nem érdekel hol él, 80 anyuka + 80 apuka közül nem igaz hogy egy se tud menni segíteni.
drKotasz 2011.02.08. 11:06:54
a koponya rtg. nem vagy csak kivételes esetben indokolt fejsérülés esetén,ui. az esetleges koponyán belüli vérzés, agysérülés nem zárható ki vele, viszont egy gyermek fejlődő idegsejtjeinek fölösleges sugárterhelést jelent. Egy kisebb, ijedt bömbölő gyerekről pedig nehéz értékelhető felvételt készíteni( többszöri próbálkozás=többszörös sugárterhelés)
JSZs 2011.02.08. 11:09:10
Értem én, hogy másra akarod terelni a szót, és hogy fontosabb az ájult beteg, de akkor is, 5 órán keresztül rá sem néz senki? Ne próbáld már nekem elmagyarázni, hogy ez normális!
Mária 2011.02.08. 11:16:13
Norani hozzászólásában nem az a legsajnálatosabb, hogy nincs tisztában a sugárterhelés fogalmával, hanem az, hogy szintén napközis tanárként élvezetét lelte abban, hogy a posztbéli kollégájába belerúgjon.
Ez persze nem meglepő, hiszen éppen a pedagógus szakma az, amelyiknek kettő darab érdekvédelmi szervezete is van, de ahelyett, hogy kettőzött erővel védenék a saját érdekeiket, és ezáltal a rájuk bízott gyerekek érdekeit is, a munkafeltételek javításán keresztül például, mindig azzal vannak elfoglalva, hogy a nagy nyilvánosság előtt járassák le egymást.
Laciii 2011.02.08. 11:18:25
Mondtam én hogy a tanárnak sétagalopp, te miért terelsz?
Nem normális, hogy 5 órán keresztül várni kell, de sokkal rosszabb ha 1 órán át nincs vele senki. Az előbbihez több ember kell a kórházakba, az utóbbihoz meg szervezés, szerintem ez megoldható.
Én is üldögéltem vérző fejjel órákat kórházi folyosón és nem irigykedtem azokra akik beelőztek.
Egy 7 éves gyereket idegen helyen nem hagyunk magára fejsérülés nélkül se, ahhoz a mérleg másik oldalára valami nagyon komoly probléma kell.
Viviparus 2011.02.08. 11:23:37
Gondolom szintén zenész, tehát nagyon jól tudod, hogy sok minden történhet a gyerekkel, de ha nincs jelen pedagógus, akkor azért csúnyán elkaphatnak.
" EGY PERCIG SEM maradt felnőtt felügyelet nélkül?"
Ez kevés..pedagógus felügyelet nélkül nem maradhat.
"Még abban az esetben is, ha a személyi kíséret biztosításával esetleg más gyerekek biztonságos felügyelete kerül veszélybe?"
ez az állandó ügyelet mellett nem történhet meg..elvileg.
@Mille38:
Ha ott lett volna a pedagógus, ez nem történik meg. A mentős büntetőjogilag nem felelős a gyerek felügyeletéért, de én igen.
gorillka 2011.02.08. 11:23:46
Gondolom - bízom benne - van vészforgatókönyv erre az esetre.
Ezt a forgatókönyvet kellett volna alkalmazni a fenti esetben is.
Mulasztás történt.
Kisgyermek beérkezett a kórházba, ahol egyedül, vérző fejjel kiültették a folyosóra.
Szerintem itt is mulasztás történt, ha nem előírás, akkor morális.
Lehet egymásra mutogatni.
Találtam már elveszett gyereket itthon és külföldön is, addig nem engedtem el a kezét, nem tettem le a karomból, amíg át nem adtam az anyukájának.
Ha gyerekről van szó, illik egy kicsit jobban odafigyelni, segíteni (a második gyerekkorban lévőknél is).
Hasonló esetben, ha a gyerekem azzal hozom haza délután, hogy összevont napközi volt, mert valakit kórházba kellett kísérni, nem az asztalt csapkodom, hanem hálát adok az égnek, hogy nem az én gyerekem ment kórházba és örülök, hogy megtapasztalhatott egy kicsit a segítésből, összetartásból...
Mária 2011.02.08. 11:24:20
"ahhoz a mérleg másik oldalára valami nagyon komoly probléma kell."
Például nincs ember, akit vele lehet küldeni a mentőben. Mert ha valakit vele küldesz, egy egész osztálynyi gyerek marad megfelelő felügyelet nélkül.
Elég komoly érv?
Ha ezt az érvet nem tudod elfogadni, akkor nincs értelme annak, hogy tovább folytasd a kommentezést, mert az már nem értelmes párbeszéd lesz, hanem céltalan trollkodás.
Viviparus 2011.02.08. 11:26:58
Van erre forgatókönyv, az irodai ügyelet. És igen, összevonjuk a csoportot és kezdünk telefonálgatni. Elsőnek behívunk egy kollégát és utána azokat a szülőket, akikről tudjuk, hogy el tudják vinni hamarabb a gyerekeket.
Viviparus 2011.02.08. 11:28:00
JSZs 2011.02.08. 11:32:09
"Engem is értesítettek telefonon, kocsiba szálltam és siettem a kórházba."
Én sehol nem látom leírva, hogy 1 órán át ne lett volna vele senki. A tanár _nem_tudott_ menni, a szülő meg sietett.
Csak hogy jól értem-e:
A gyereket nem hagyjuk magára, rendben.
A tanár nem tud menni, de szól a szülőnek. A mentős beteszi a mentőbe, ellátja, beviszi a kórházba, ott átveszik a gyereket. Az ápolónők, az orvosok végzik a dolgukat, fontossági (súlyossági) sorrendben ellátják a betegeket.
Mindenki végzi a dolgát, amiért fizetik. Csak közben szegény gyerek ott ül, és vár. Értem. Mindenki jól dolgozik, csak a sérült van lesz*rva.
Mária 2011.02.08. 11:35:34
Jó, és most beszéljünk arról, hogy miután az iskola mentőt hívott, meggyőződött arról, hogy a gyerek megfelelő kezekbe került, és átadta a mentőstisztnek a gyereket további szakszerű ellátásra, az bevitte a kórházba, a kórház miért nem szervezte meg a gyerek megfelelő felügyeletét és ellátását?
És senki ne jöjjön azzal, hogy miért nem ment vele tanár.
Nem ment vele. Egy tanár se diagnosztizálni, se fejbőrt varrni, se kötözni, se sebet tisztítani, se terápiát elrendelni, se zárójelentést írni nem tud. Nem volt dolga a gyerek kórházi ellátása során.
Ez a helyzet volt adott a kórházi dolgozók számára, hogy nincs a gyerek mellett egy tanár. Ezt kellett volna az anyuka számára megnyugtató módon kezelnie a kórháznak.
Miért találta a gyereke után rohanó anyuka szakszerű felügyelet és orvosi ellátás nélkül a gyereket törölközőbe csavart fejjel ülve a folyosón?
Viviparus 2011.02.08. 11:38:57
A tanítási idő végéig a tanár felel a gyerekért.
Ha jól tudom, a kórház a fekvőbeteg kiskorúakért felel, akiket felvételi lapon, etc. dokumentáltak. Lehet, hogy emberségből nem voltak topon a kórházban, de itt szvsz egyértelmű, hogy a tanár illetve az iskola hibázott.
Mille38 2011.02.08. 11:39:08
Ezen kívül még nyilvántartani és jelenteni kell a baleseteket a fenntartónak. Ezen a ponton a szülő panaszt tehet, hogy a gyereket miért nem kísérte el pedagógus vagy kezdeményezheti a kötelező kíséret elrendelését az iskola vezetésénél, fenntartójánál.
Viviparus 2011.02.08. 11:40:50
Viviparus 2011.02.08. 11:42:37
Falusi kisiskolában tanítok és megoldjuk az ilyen ügyeletet, úgy ahogy megoldottuk a pesti nagy iskolában is anno.
gorillka 2011.02.08. 11:43:06
leírtam, mit gondolok a dologról, a kórházban történtekről is
téged nem érdekel az első mulasztás, csak a második
miről szeretnél beszélgetni velem?
Mária 2011.02.08. 11:43:28
Nálunk nincs ügyeletes az irodában, tekintettel arra, hogy nem vagyok tanár és itthonról dolgozok, már amikor éppen nem tárgyalok valahol, vagy nem ragadok le fél délelőttre a Praxis blogon, aminek egyenes következménye lesz a feszített tempójú éjszakába nyúló kávézás...
Viviparus 2011.02.08. 11:44:04
drKotasz 2011.02.08. 11:44:06
A poszt fölvetett egy súlyos hiányosságot a rendszerben. Valószínűleg nincs se szabályozás, se forrás, se kapacitás arra, hogy ez legközelebb ne így történjen. Sőt arra sincs rendszer, hogy ha felvetődik egy ilyen súlyos hiba, akkor kinek a dolga ezt kivizsgálni és megoldani.
Mindenesetre ha a szülő ilyenkor nem hagyja szó nélkül ( és ez nem azt jelenti, hogy összeveszik a nővérrel/tanárral) akkor talán van némi esély
Mária 2011.02.08. 11:45:09
Arról szeretnék beszélgetni veled, hogy téged miért csak az iskola VÉLT mulasztása érdekel, és miért nem érdekel egyáltalán a kórház VALÓS mulasztása.
Érdekes kérdés, nem igaz?
Viviparus 2011.02.08. 11:45:27
Mária 2011.02.08. 11:48:53
"A tanítási idő végéig a tanár felel a gyerekért."
Abban az esetben, ha a gyerek a tanítási idő végéig az iskolában tartózkodik.
Ebben az esetben viszont baleset történt, és a gyerek átkerült az iskolából a kórházba.
Logikus, hogy attól a perctől kezdve, hogy az oktatási intézmény átadta a gyereket az egészségügyi intézmény dolgozójának, attól a perctől kezdve a gyerekért az eü intézmény felelőse felel.
Érvelni persze nem csak logikusan, hanem érzelmi alapon, indulatból, irracionálisan is lehet, ennek is van igen komoly szakirodalma.
gorillka 2011.02.08. 11:51:28
"Kisgyermek beérkezett a kórházba, ahol egyedül, vérző fejjel kiültették a folyosóra.
Szerintem itt is mulasztás történt, ha nem előírás, akkor morális."
idézet tőlem
Elolvastad amit írtam?
Viviparus 2011.02.08. 11:51:42
te tényleg nem érzed át, hogy egy hétéves gyereket nem engedek el egyedül egy mentőben, akkor sem ha Brinkmann doki mosolyog megnyugtatóan? Mert nem a mentőstől féltem, hanem egyszerűen nem engedem el egyedül. Az iskolának ilyen esetre kell, hogy legyen egy B-terve. Ha nincs,akkor ott mulasztás van. VALÓS.
Mária 2011.02.08. 11:52:31
Az emberség nem jogi kategória. Tudom, hogy ez felháborító, de kérdezz meg róla egy ügyvédet.
Mille38 2011.02.08. 11:53:52
Viviparus 2011.02.08. 11:54:45
Mi van, ha a tanár lesz rosszul?
Ott az ügyelet, lehet, hogy te nem tudsz róla, mert hála istennek még nem volt olyan, hogy a gyermeked iskolájában ilyesmi előfordult volna, de ott van.
Nem kell személyeskedned, ismétlem;ha neked csak ad hominem módon megy, akkor mindegy.
JSZs 2011.02.08. 11:55:17
(meg is írtam, hogy nem a dokikat támadom, hanem a rendszert, de aztán kitöröltem, mert az már politika=OFF)
Bennem az is felmerült, mint kérdés, hogy legtöbben azt írják, a tanárnak a gyerekkel kellett volna mennie, és behívni szülőket/más tanárokat.
Node: addig, amíg az erősítés beér, a mentő ott várjon a gyerekkel+tanárral? A szülő el tud indulni a kórházba (ahogy tette is), a mentő meg mehet dolgára, nem?
Így volt a legésszerűbb:
- a gyerekek a tanárral (megszokták, ismerik) maradtak
- a mentő mehetett újabb betegért
- a sérült gyereket a saját anyja nyugtathatta
(1 ponton csúszott el, hogy nem volt senki, amíg az anya a kórházba ért)
Mille38 2011.02.08. 11:55:25
Mária 2011.02.08. 11:56:31
Mekkora éves költségvetésből gazdálkodtok? Mennyi a bérköltségetek? Mekkora közüzemi számlával tartoztok a szolgáltatóknak?
Mennyire van eladósodva a fenntartó önkormányzatotok?
Ja, hogy alkalmazottként ezekbe eddig bele sem gondoltál...
JSZs 2011.02.08. 12:00:19
Mária 2011.02.08. 12:03:35
Szó sincs személyeskedésről.
Kezdettől fogva azon csodálkozom, hogy az a pár kommentelő, aki felfedte, hogy a posztban szereplő kollégájához hasonlóan ő is tanár, meg sem próbálta megérteni, miért nem ment a gyerekkel a kórházba a posztban szereplő tanár.
Pedig lett volna rá számos magyarázat, amiket én fel is soroltam.
Azonnal minden kommentező tanár ugrott neki a posztbéli tanár torkának, hogy mekkora világra szóló mulasztást csinált, és hogy ez mennyire gyalázatos, és hogy ők, mint tanárok, mennyire nagyszerűen döntöttek volna egy hasonló helyzetben.
Ehhez a hozzáálláshoz csak gratulálni tudok a posztbéli napközis tanár minden ide kommentelő kollégájának!
Pedagógus társadalom, hajrá, csak így tovább!
Viviparus 2011.02.08. 12:04:23
Nem minden közalkalmazott szemellenzős hülye és örülök, hogy te nem lettél tanár.
Viviparus 2011.02.08. 12:06:43
Irise 2011.02.08. 12:56:29
Azt viszont fenntartom,hogy egy emberseges tarsadalomban senkinek nem jutna eszebe,amit te leirtal tegnap,hogy tudniillik,senki nem kotelezheto arra,hogy egy idegen gyereknek segitsen.
Ez igenis emberseg kerdese.
Az iskola koteles a gyermek biztonsagat szavatolni.
Egyedul nem kuldunk sehova egy 7 eves gyereket,akkor sem,ha nem ismerjuk,meg kevesbe,ha a tanarai vagyunk.
Hihetetlen,hogy ket napja gyakorlatilag a kommentek felet te adod,mikozben probalod alatamsztani,hogy miert volt helyes es elkerulhetetlen egyedul hgayni egy fejserult 7 evest.
Mille38 2011.02.08. 13:15:31
Másrészt, korántsem örülnék, ha a gyerekemet egy véletlenszerűen kiválasztott tanár kísérné el ilyenkor. Nem mindenki alkalmas ilyenre, nincs is olyan helyzetben, hogy a gyereket érintő kérdésekre válaszoljon vagy bármit tegyen vele kapcsolatba. Gondolj bele, valójában még meg sem itathatja az iskolán kívül anélkül, hogy személyesen felelős ne lenne, ha bármi történik ennek következtében. Orvosként tudnod kell, hogy még a kettes ágyon fekvő gyereket se itathatom meg, ha "egyeske" anyukája vagyok (részlet a kórházi házirendből, amit múlt héten kaptam hasonló kalandunk során).
Vesd össze ezt az első bekezdésemmel: mivel a tanár felügyeleti kötelessége megszűnik a mentőszállítással (=jogszerű elhagyása az intézménynek), egyben a felügyeleti joga is megszűnik (kivéve talán, ha az SZMSZ másként szabályoz és ezért vagyok kíváncsi Viviparus válaszára, hogy náluk mit tartalmaz az SZMSZ ezzel kapcsolatban).
tbjárulékfizető 2011.02.08. 13:24:06
Ezért biztatnám a szülőket, hogy ők is nézzék át az iskolát szülői szemmel.Mert a tanár nem szólhat, a fenntartó nem ad elég pénzt, de szülői követelésre talán igen.
Aki otthon védő dugót tesz a konnektorba, az esetleg dob egy hátast az iskola ablakainak állapotán, vagy a lépcsők állapotán ( nincs csúszásgátlás, esetleg az éleken van már kagylós törés) és talán -de régi szó- társadalmi munkában tesz is valamit a gyereke biztonsága érdekében.
Persze ettől még marakodhatnak akár itt is a tanárok, hogy kinél éppen mi a szokás a kíséret ügyében. Tény, egyedül nem maradhatott volna, de hogy kinek kell róla gondoskodni, arról nincs konszenzus. Hát legyen erről is, erre valók a szakértők és a rendelet alkotók.
A gyereket és az anyukát sajnálom, de nem a pedagógusokat szidnám úgy egy az egyben.
Mária 2011.02.08. 13:28:47
Köszönöm.
Kiegészíteném azzal, hogy a kevéssé tájékozott kommentezők is értsék, hogy önkormányzat képviselőtestülete által hozott helyi rendelet, fenntartó által jóvá hagyott szervezeti és működési szabályzat, vagy az adott intézményben érvényes házirend nem írhat felül semmilyen törvényt, vagy törvény erejű rendeletet.
Mille38 2011.02.08. 13:41:00
Pl. mi van, ha a baleset du. 3-kor történik, tanerő elmegy a gyerekkel, 2-3 órát eltölt vele, következésképp túlórázik és közlekedési költségei vannak: ki állja ezeket, ezt is szabályozni kell. Vagy ha emiatt nem tud másnapra felkészülni, személyes körülményeit nem is említve. Ezek mind gyakorlatban előbb-utóbb felmerülő kérdések. Ettől én még az emberségre szavazok, de első helyre a szakmai kötelezettségeket teszem, amit itt a kórház - amennyire ismerjük, de nem akarok prejudikálni- esetleg nem teljesített megfelelő szinten. Tehát elsősorban ezt a szálat kellene vizsgálni és nem az iskola mulasztását. (Egyébként ott is vizsgálódni kell az a labdajáték körülményeiről, a tornaterem biztonságáról meg a tanári felügyeletről a foglalkozáson.)
Irise 2011.02.08. 13:55:34
Isten óvjon mindenkit a hivatalnokok uralmától!
@Mária: Elnézést,mondtál valamit, vagy megint befújó leveleket fogsz írogatni a moderátoroknak? Csak nyugodtan, btw.
Irise 2011.02.08. 14:02:54
Kb 10 évvel ezelőtt gyerekeknek tartottunk tábort. Az egyik tanár (ő tényleg tanár) sérült meg, egy másik tanár vitte be autóval, nem hívtunk mentőt,mert a sérülése nem volt olyan súlyos,hogy azért esetleg egy infarktusos elől elhívjuk a mentőt.
Elmondom,hogy oldottuk meg a szituációt: én átvettem az ő csoportját is, és hirtelen átszerveztük a délutánt, érdekes módon kettővel kevesebb felügyelővel is meg lehetett oldani az uzsonnázást, nyilván a két kolléga helyett is nekünk kellett pakolnunk a cuccokat és az enyém volt a késő délutáni kézművescsoport is!
Senki nem fizetett érte! Pedig túlóráztam! Több gyerekre kellett felügyelnem, mégse haltam bele.
Eddig eszembe se jutott ilyen baromság,hogy azért,mert egy kollégám baleset éri, engem fizessenek 2-3 plusz óráért pluszban!
Nem hiszem,hogy te nem tudnád ezt így megcsinálni, a te nagy tapasztalatoddal, ha én meg tudtam anno. Erre mondják, hogy csak emberség kérdése.
Mille38 2011.02.08. 14:03:56
És továbbra is szeretném arra felhívni a figyelmet, hogy elsősorban a KÓRHÁZ folyosóján nem lett volna szabad egy gyereknek egyedül ülnie. Még ha maga sétál be oda (ráadásul vérző fejjel), akkor is megkérdezhette volna valaki, hogy kicsoda, micsoda, hát még hogy a mentő vitte be. Most itt többen a tanárokon szépen elvernék a port, mert nem találják elég emberségesnek, hogy "csak" mentőt hívtak, de az eü. - az nem tehet semmiről, hiába nem végezte valaki a dolgát a szakma szabályai szerint.
Mária 2011.02.08. 14:04:42
A kötelezettségeket kibővítheti, amennyiben a kötelezettségek nem ellenkeznek semmilyen magasabb szintű rendelkezéssel, de szerintem a kíséretet csak akkor írhatja elő, ha minden részletre kiterjedően rögzíti a feltételeket, és azok tudomásul vételét, valamint azt, hogy megkapta a felvilágosítást a jogkövetkezményekről, az alkalmazott az aláírásával nyugtázza, és amennyiben a szülő bármilyen oknál fogva perelne, a felelősséget magára vállalja a kísérő tanár helyett. Ezt meg ugye...
Pláne, ha egyik oldalról a szülő perel, a másik oldalról meg a tanár megy a munkaügyi bíróságra a jogalap nélküli meghurcolása miatt...
Irise 2011.02.08. 14:09:14
De egyedül elküldeni egy 7 évest,hogy összevarrják a fejét, az embertelenség. Akkor már a hajdani ált. iskolai rémtanárunkat, Sz. tanár urat is szívesebben látnám a gyerekem mellett! (A gyerkőcök fantáziája végtelen, ki tudja ,mi minden járhat egy kis buksiban,amíg az orvosnál várakozik.)
Tényleg,ki olyan dolgozhat egy iskolában,akire nem mernéd ebben a helyzetben egy fél órára,míg odaérsz, rábízni a gyerkőcöd? Hiszen elméletileg ezeknek az embereknek kell,hogy legyen valamilyen jóhírnév-igazolása, illetve bűntetett előéletűek nem lehetnek, vagy igen?
Irise 2011.02.08. 14:13:02
Ez volt rögtön az első hsz-om:
"Az egyetlen dolog,amin anyuka jogosan háborodhatna fel, az az, hogy 7 éves gyereket egyedül hagytak a folyosón.
1. Az iskolának nem lett volna szabad egyedül elküldenie a gyereket. Anyuka helyében holnap mennék asztalt borogatni. Márcsak a legközelebbi kis balesetes érdekében is!
2.Hamár mentő vitte be, nyilván átadta a gyereket a nővérnek, a nővér seggét szétrúgni,hogy egyedül leültette a folyosón. Ha nekem hozták volna be, kitaláltam volna valamit,hogy hogy legyen végig felügyelet alatt, az biztos (orvostanhallgató, rezidens, tanulónővér, de még nyugodtan az SBO recepciós szobájában is inkább ülhetett volna az a gyerek,mint a folyosón egyedül)."
Remélem, így már jobb a pH-d, hogy orvos is írta,hogy az eü-sök is hibáztathatóak. :)
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.08. 14:15:01
eljárási szabályoknak lenniük kell egy iskolában is, de ha az a lehetetlen helyzet áll elő, hogy délután egyetlen(!) pedagógus van az egész kihalt iskolában a napközis gyerekekkel, akkor is ki lehet találni valamit.
ha viszont van bárki is a közelben, szerintem elvárható, hogy írott szabályok nélkül is segítsen egy ilyen helyzetben, és ez nem jogszabály kérdése, meg nem procedure kérdése, hanem józan észé,
márpedig erre is van jogi megfelelő "a tőle elvárható gondossággal" (és lehet, hogy még egyéb is, csak én még nem tanultam),
és azt gondolom, akinek attól teszi függővé, hogy segít-e egy másik embernek, hogy kap-e érte túlórapénzt, meg emiatt éjjel készülnie a másnapi órákra,
az kurvára ne menjen pedagógusnak.
aki szerint viszont jól van ez így, az tapasztalja meg az érzést, hogy értesítik, hogy a gyerekét mentő vitte a kórházba, majd ott találja a hétévest vérző fejsebbel, EGYEDÜL.
ahonnan el is kószálhatott rémületében.
és jelzem, NEM ÉRDEKEL, mennyit keresnek, és hogy ki vannak-e fizetve a közműdíjai az iskolának, és nem érdekel, fizetik-e a túlóráit.
az emberség nem idő és nem pénz kérdése.
Mille38 2011.02.08. 14:18:55
Még jó, hogy abban egyetértünk, hogy a a gyereknek semmilyen körülmények között nem lett volna szabad egyedül várakoznia a folyosón. (De arra nem emlékszem, hogy személyeskedtem volna a pH-dal és ezért kérlek, Te se tedd.)
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.08. 14:19:46
ekkorra elmúlt este nyolc óra, és ekkor mertem ott hagyni.
egy felnőtt embert.
és eszembe nem jutott volna, hogy bármi anyagi ellentételezést kérjek bárkitől, vagy hasonló dolog, és az sem jutott eszembe, hogy otthagyjam, amíg nem jön valaki hozzátartozója.
és mélyen elítélem azt, aki nem így tett volna a helyemben.
csak egy ügy fél 2011.02.08. 14:19:52
Így van. 7 éves gyermeket nem engedek el egyedül, úgy látszik, Te tudod,hogy milyen egy hétéves szeme..
Első gyermekemet baleset érte az iskolában, a szünetben véletlenül meglökték, arcra esett a betonon, felső metszők vérben. Már nagyobb volt, nem hétéves. Férjemmel vidéken voltunk mikor hívtak bennünket az iskolából: gyereknek meglazultak a fogai, arra gondoltak minél előbb szájsebészetre kellene vinni. Mondtuk 2 óra, mire hazaérünk, elvesztheti a fogait, ha nem nézi meg orvos időben... Erre a válasz, akkor elviszi az egyik tanár a saját kocsijával fogorvoshoz. Kértük, vigyék a maszek ügyeletre ( ott nem kell sorban állni - gondoltuk, mint esetleg a kórházban ) , és majd kifizetjük a vizitet, kezelést ha hazaérünk. Így lett. Gyerek fogai koronával megmentve, kezelés ára visszafizetve,részünkről pedig a végtelen hála. Hagyhatták volna órákig a suliban, szájat öblögetve, papírzsepit adva... Nem tették.
Aki ilyenkor, vagy bármikor, amikor egy kis/nagykölyök egészségéről van szó, azt keresgeti, benne van-e a protokoll az szmsz-ben, az lehet,hogy hibátlan közalkalmazott, de hogy milyen ember ..?
Egyébként meg történt sokszor baleset mindkét gyerekünk iskolájában, érdekes módon mindig meg tudták oldani emberségesen.Nevetségesnek és szomorúnak tartom a mit miért nem lehet megoldani hozzáállást.
@Mária:Önhöz meg hölgyem, csak egy mondatom lenne : szívesen megnézném 80 évesen, szédülve, hányingerrel küzdve, ( a mentős épp magára csukja az autó ajtaját) ahogy a kapuban álló családtagjai integetnek Önnek, mert a családtagok arra a kérdésre, hogy valaki elkíséri-e Önt a kórházba Ők azt felelik : ne haragudj Marika, de 10 órát dolgoztunk ma és ki akarjuk inkább pihenni magunkat, de majd meglátogatunk holnap és viszünk banánt.
A szeretet és együttérzés úgy látszik nem vehető meg. De Te mint marketinges, ezt igazán tudod :)
Mille38 2011.02.08. 14:24:51
Csak hogy én is felvágjak: 12 évig önkéntesen táboroztattam, egy fillér fizetség nélkül. Persze tudom, ez is más, mint aki munkaköri feladatként végzi, és tőlük nem is várnám el a pluszokat.
Mille38 2011.02.08. 14:33:16
Sajnos utóbb nem biztos, hogy az bizonyulna a megfelelőnek, hogy "kitaláltak valamit". Arra próbáltam korábban rámutatni, hogy nem a hirtelen jótékonykodás a legjobb megoldás, hanem az átgondolt eljárás. Minden intézménynél.
@Irise: Van itt egy érdekes félmondatod, amin elgondolkoztam. Tehát úgy értem, te kórházban dolgozol és neked ott esetről esetre "ki kell találni", hogy mi legyen egy szülő nélkül beérkezett (és nyilván kórházi felvételt nem igénylő) gyerekkel, míg a szülő megérkezik? Tehát erre a nem egészen valószínűtlen esetre nincs fix szabály és követendő eljárás egy (gyermek)kórházban??? Mert akkor ez egy nagyon ijesztő hiányosság, amit azonnal jelezni kellene az eü. intézmény vezetőségénél.
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.08. 14:38:47
de pont egy pedagógusnak nem kéne pánikba esnie, ha valamire nincs.
nézd, már az is rémálom, hogy hívnak az oviból, és közlik, hogy most vitte el a fiamat a kórházba, menjek be, keressem meg.(MEGTÖRTÉNT)
ha ezt megspékelem azzal, hogy nem osztályon fekszik, felügyelet alatt, hanem kinn ül a folyosón, EGYEDÜL, RÉMÜLTEN, ÉS FOLYIK A VÉR A FEJÉBŐL, akkor az egy sokk.
ha ezt nem lehet felfogni, hanem szabályokra kell hivatkozni, akkor én itt nem tépem tovább a számat.
Irise 2011.02.08. 14:39:26
"Írtam ilyet, hogy jóhírnevet hiányolok?"
Nem, de nem is úgy értettem! Mivel te járatos vagy iskolaügyekben, tényleg csak meg akartam kérdezni,hogy szoktak-e ilyesmit kérni a dolgozók felvételekor. Mert tényleg csak érdekel. Semmi támadó szándék nem volt bennem!
A pH-meg csak egy vicc volt: emlékszel arra a reklámra, mikor fogmosás végén biztosították az ügyfelet,hogy mostmár jó a szája pH-ja? Ezt szoktuk barátainkkal használni ahelyett, hogy: "Remélem, mostmár jobban érzed magad!"
Vagy mondjuk egy nehéz nap végén egy ital után a "jól esett" helyett is mondhatjuk,hogy "mostmár jobb a pH-m".
Nem akartam személyeskedni! Azt akartam kifejezni,hogy remélem,mostmár jobban érzed magad,hogy látod,hogy kaptak az eüsök is! És megintcsak semmi támadó szándék nem volt benne. Bocs,ha félreérthető voltam.
Irise 2011.02.08. 14:46:37
Még az a könnyebb,ha kórházi felvételt igényel, mert ha hazaküldhető,akkor addig nem lehet hazaengedni,míg valaki felnőtt érte nem jön!
Egyik múltkori ügyeletemben
alkohol + ketamin k.o. tinédzser, név nélkül, iratok nélkül, GCS9..
a szokásos dolgokon túl a gyámügy és a rendőrség is fel lett riasztva, hajnali 2 -kor.
Fél 5-re benn volt anyu.
Viviparus 2011.02.08. 14:48:08
Az intézmény hivatalos munkaidejében felelős vezetőnek kell az épületben tartózkodni. Az intézményvezető és a helyettes heti beosztás alapján látják el az ügyeletes vezető feladatait.
Az ügyeletes vezető akadályoztatása esetén az SZMSZ vezetői helyettesítési rendje jelöli ki az ügyeletes vezető személyt.
A feladatokat az ügyeletrend tartalmazza.
Tanítási időben: reggel 7.30. óra és délután
16.00 között.
A vezetők benntartózkodásának rendjét egy hétre előre kell meghatározni.
Nem lehet arra hivatkozni, hogy akkor a többi gyerekre nem maradt tanár.
Mária 2011.02.08. 14:49:50
Babette, ezzel most olyan területre tévedtél, amihez nem értesz. Ha csak a kopipészt megy, ráadásul érzelmi alapon, akkor hagyd inkább.
Az tény, hogy ha csak teheti egy tanár, messze többet tesz a diákjaiért, mint amennyire a törvény kötelezi őt.
De mint tudjuk, a pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve, ezért az ember kitalálta magának a törvényeket.
Olvastad egyáltalán a Közoktatási Törvényt?
Ez az alap:
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99300079.TV
Például ezt itt, amit fentebb már @Mille38: is idézett:
121.§ 11. pont
Felügyelet a nevelési-oktatási intézményekben: a gyermek, tanuló testi épségének megóvásáról és erkölcsi védelméről történő gondoskodás, a nevelési-oktatási intézménybe történő belépéstől a nevelési-oktatási intézmény jogszerű elhagyásáig terjedő időben, továbbá a nevelési, illetve a pedagógiai program részeként tartott kötelező, a nevelési-oktatási intézményen kívül tartott foglalkozások, programok ideje alatt;
Bármilyen meglepő, egy tanárnak nem csak kötelességei, de jogai is vannak. Nem árt ezzel számolni egy olyan világban, ahol az emberek egyre inkább hajlamosak minden szirszar miatt perrel fenyegetőzni.
Mária 2011.02.08. 14:52:37
Mille38 kérdése nem erre vonatkozott, hanem arra, hogy le van-e írva nálatok bármi a tanár felügyeleti kötelességéről, MIUTÁN a tanuló jogszerűen elhagyta az intézmény területét.
Viviparus 2011.02.08. 14:56:39
Mária 2011.02.08. 15:03:01
Igen, ha a mentő elviszi, az jogszerű távozás. Onnantól a felelősség nem az iskoláé, hanem a mentőké, majd a kórházé.
Azt semmi nem tiltja, hogy menjen a sérülttel kísérő, de ha erre valamilyen oknál fogva nincs lehetőség, akkor ez nem mulasztás és nem kérhető számon.
A balesettel kapcsolatban az iskolának annyi a feladata, hogy ki kell vizsgálnia az esetet, jegyzőkönyvet kell írnia róla, meg kell küldeni a jegyzőkönyvet a megfelelő szervekhez, be kell jelenteni az éves adatszolgáltatáskor és amennyiben a vizsgálat feltárt mulasztást, meg kell szüntetni a balesetet okozó körülményt.
Mille38 2011.02.08. 15:05:43
Nagyon nem vagyok tájékozott, csak négy gyerekem jár iskolába - de erkölcsi bizonyítványt szoktak kérni, közalkalmazottaknál biztosan, nem állami/önkormányzati fenntartónál pedig a fenntartó belátása szerint.
Irise 2011.02.08. 15:11:11
Ugyanakkor, szerintem a szabályoktól el lehet térni, az emberség miatt.
Az én életemből vett példa.
Szabályok szerint,ha valaki betelefonál, nem szabad megmondanom semmilyen információt a telefonon át,mert nem tudhatom kicsoda. Extrém példaként szokták felhozni,hogy így megbizonyosodhat egy betörő affelől,hogy éjszaka senki nem lesz otthon Kovácséknál.
Szóval, ha hajnalban betelefonál egy kétségbeesett szülő,hogy Kovács Pistikét nem hozták-e be hozzánk a mentők, akkor elméletileg nekem az egyetlen jogszerű válaszom az lehetne, hogy:
"-Nem mondhatom meg!"
Mekkora szívtelenség lenne már,ha a szabályok szerint járnék el.
Szóval jók a szabályok, de szerintem többek vagyunk,mint szemellenzősen szabálykövető hangyák.
Mille38 2011.02.08. 15:15:31
A másikra: igen, a mentő JOGszerű távozás, bár kétségkívül nem a megszokott és nem a kívánatos módja az intézmény elhagyásának.
Mille38 2011.02.08. 15:29:28
Számos vezető ilyenkor úgy dönt, hogy Judit néni megy a gyerekkel, én maradok az osztállyal. De ez utóbb hibás döntésnek is bizonyulhat (pl. történik egy újabb baleset vagy más "esemény", mondjuk vita kerekedik, hogy ki vihet el egy gyereket és nincs vezető, akihez fordulni lehet, stb). Az esetek 99%-ban helyes döntés lesz egyébként a Judit nénit elküldeni és bemenni az osztályba. Csak az 1% miatt rúgják ki a hibásan döntő vezetőt. Főleg a szokatlan helyzetekben kényszerűen meghozott döntések tudnak igen kellemetlen következményekkel járni. (De nem igaz, hogy ezt csak én gondolom végig erről az oldalról?)
Mille38 2011.02.08. 15:31:20
Nem szemellenzős hangyának kell lenni, de tényleg nagyon nem árt az óvatosság abban, hogy miket mondunk el telefonban, hiszen valójában sosem tudhatjuk, ki van a vonal végén.
Irise 2011.02.08. 15:37:07
Mária 2011.02.08. 16:00:58
Mennyi időbe telik, amíg végigtelefonálod a lehetséges kollégákat, megtalálod, aki be tud menni és ténylegesen be is ér?
Tudtommal a tanév alatt, oktatási időszak alatt a tanárok csak nagyon indokolt esetben vannak szabadságon!
Mégis, ki lehet a szabad, behívható kolléga egy iskolában, aki nem beteg, nem egyéb nyomós ok miatt van távol, de mégis szabad és be is tud nagyon gyorsan érni?
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.08. 16:05:23
Viviparus 2011.02.08. 16:16:05
Aki hazament, visszajön. Velem is történt már meg.
Mária 2011.02.08. 16:29:17
Minden nap megemlíted, vagy itt, vagy a másik blogon, hogy jogot tanulsz, nemrég vizsgáztál is valamelyik részéből.
Fentebb meg te magad írtad, hogy még nem tanultál mindent.
Nem vagyok egy profiler, de pár dolgot akaratlanul is megjegyez az ember egy törzskommentelővel kapcsolatban.
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.08. 16:30:21
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.08. 16:42:05
"Babette, ezzel most olyan területre tévedtél, amihez nem értesz."Mindentudó, lenéző arroganciád az egeket verdesi. Amikor meg beleverik az orrodat, kihátrálsz.
Mária 2011.02.08. 16:53:35
Nézd, ha voltál már iskolaigazgató, akkor értesz hozzá. Ha nem voltál, de dolgoztál már tanárként, akkor esetleg pár kérdésben járhatsz jó nyomon. Ha csak mint szülő vagy kapcsolatban iskolával, akkor nem értesz hozzá, még akkor sem, ha per pillanat éppen jogot tanulsz.
Ebben mi az arrogancia?
Voltál már iskolaigazgató?
NoOne 2011.02.14. 03:29:24
Nem mellesleg vegyük a közoktatásvezetői képzést, amelyben -- tudja, ahol pl. az iskolaigazgatói posztot megpályázni kívánó, általában tanáremberek tanulnak -- pl. (szak)jogászok, köztisztviselők és persze más tanárok tanítanak, és többnyire ők is értenek hozzá. No, és most tegyük fel, hogy x.y. végzett jogász, és pl. most jogi szakvizsgát kíván tenni... Én nem vagyok jogász, de azt véletlenül tudom, hogy a szakvizsgához vezető úton több igen komoly részterületi vizsgán kell megfelelni, ami akár érintheti az itt fennforgó kérdéscsoportot is.
Amúgy én nem hagytam volna magára azt a gyereket, jogszabály vagy szabályzat ide vagy oda. Többek között azért sem, mert több eseteben ültem én is ilyen helyzetben úgy is mint sérült (sportsérülés), és úgy is mint kísérő. Ez nem vita tárgya, hanem ahogy azt itt sokan megírták, az odafigyelésé, az emberségé. :)
Mária 2011.02.14. 09:05:44
"és ha sem iskolaigazgató nem volt, sem (ált. iskolai) tanár, de még csak szülő sem, akkor egészen biztos, hogy nem érthet hozzá?"
Ha mindez még soha életében nem volt, akkor mégis honnan tudná, hogyan működnek a gyakorlatban ezek a dolgok?
Persze, ha abból indulunk ki, hogy ez az ország a tízmillió fociszakember, a tízmillió önjelölt orvos és a tízmillió pénzügyi zseni országa, akkor valóban, semmi nem lehetetlen.
NoOne 2011.02.27. 15:25:43
Vannak/lehetnek még sokan, akik értenek hozzá: pl. jogászok, (iskola)pszichológusok, más (szinten oktató) tanárok, államigazgatásban dolgozók és ha hiszi, ha nem, olyanok is, akiket a dolog csak egyszerűen érdekel(t), és akár hobbi szinten utánanéz(ett) a dolognak. Korántsem tökéletes példa, de ismerek olyan embereket (orvosokat, tanárokat, mérnököket és ennél "alacsonyabb szinten" iskolázott szakembereket is), akik a szakmájuk mellett kitűnő ismerői gyökeresen más területnek is: orvos, tanár, aki kitűnő műbútorasztalos, vagy zenész, zenetörténész; autószerelő, aki mellette értően és tudományos igénnyel tenyészt növényeket stb. A felnőttoktatásban láttunk már "súlyosan odakozmálni" oktatót, amikor pl. levelező főiskolai képzésben lebecsülték a hallgatóságukat...