Szent János Kórház, a vágóhíd

2011.01.30. 06:00

A Szent János Kórházzal kapcsolatban igen felháborító esetet írnék le.2010. december 17. -én alkalmazottként, céges rendezvény keretében sí tanulásra mentünk Ausztriába (Pontosabban Murau -ba.) Életemben először "láttam síelést", viszont ahhoz képest igen gyorsan tanultam. Viszont a gyors tanulás mellett a rutin elmaradt. Ennek következtében 18. -án délután, bal lábamon combcsont törést szenvedtem.

 


Most már tudom, hogy szerencsémre kint műtöttek (a St. Veiter-Strabe Kórházban). 4,5 óra műtéti idővel sikerült összeraknia 3 orvosnak. Kellően telepakolva orvosi vassal és csavarokkal. Itt a nehezebb műtétet választották, a combcsontom belsejébe rögzítették a vasat csavarokkal. Biztosító további költségeket nem vállalva 2010. december 20. -án hazahozott Magyarországra a területileg illetékes Traumatológiai Kórházba. Budapest XII. Szent János Kórház Traumatológiai Osztálya 26. épületébe. Itt kezdődtek a gondok... Odakint viccelődtem, hogy megyek a vágóhídra. Szent János Kórházban rájöttem tényleg oda hoztak...2010. december 20. 11.00 -kor indultunk a magyar mentőszolgálattal Ausztria Friesach -ból. Mivel kórházból - kórházba szállítottak ezért az ausztriai Kórház hálóingbe és jó adag infúzióval útra engedett.


Egy menetben 15.00 -ra megérkeztünk a Szent János Kórházba. Mentős kollégák átadtak ügyeletet teljesítő szakorvosnak. Betegszállítók és ápolónők áthelyeztek az igen kemény hordágyukra és betakartak egy lepedővel. Ezzel még nem is lett volna gondom, de a friss műtét miatt sem ülni, sem feküdni nem tudtam. Elég fárasztó testhelyzetet felvettem, kisebb nagyobb ficánkolásokkal. De ezzel senki sem törődött. Ügyeletes Főorvos elég komolyan megkérdezte (miután megnézte a lábamat): "Magát megműtötték!?" Mondom: "nem, most hoztak Ausztriából törött combcsonttal hogy itthon műtsenek". Ekkor már a félelmem az egekig szökött.


Végül is kimerítő beszélgetést folytattunk. Ezt követően egy betegszállítóval áttoltak a röntgenezéshez. Mármint pontosan a röntgen előtti folyosóra, abban az öltözékben ahogy voltam. Folyosón nagykabátban, sállal, sapkában várakoztak a betegek. Itt összesen 2 órát várakoztam, míg bevittek röntgenezni. A röntgenfelvételeket kétszer kellett elkészíteni, mert azok elsőre nem sikerültek. Viszont a röntgenes egyből kiszúrta friss műtétemet. Rövid elbeszélés után, felháborodva kérdezte: "Miért nem vagyok rendes kórházi ágyon takaróba?" Én mondtam neki: "Én tudjam erre a választ?"


Röntgenezést követően még 15 percet vártam a folyosón a felvételekre. Felvétel megérkezését követően visszatoltak a Traumatológiára betegfelvétel miatt.Azt azért a mai napig senki sem tudta megmondani, hogy a digitális Osztrák röntgenfelvételeket (melyek egy illetve két naposak voltak) miért nem lehetett elfogadni.


Traumatológián még 40 perc várakozást követően óriási fájdalmak közepette valahogy lemásztam a hordágyról. Kértem az orvosomat, hogy azonnal adja ide papírjaimat, hogy el tudjam hagyni a kórházukat. Itt több ok is volt mi kiváltotta belőlem azt a lépést. Ezek közül párat felsorolnék:


- Nem csak engem várakoztattak félig meztelenül a folyosón, hanem más velem egy időben érkező betegeket is.


- Mikor visszahoztak a röntgenből, egy időben hoztak egy 80 éves nénit aki koponya sérüléssel hoztak be. 30 perc várakozás után, cinikusan egy szakorvos megkérdezte a nénitől, hogy ki az orvosa. Persze honnan tudta volna azt. Néni kérte az orvost, hogy legyen oly kedves és vizsgálja meg. Mire az orvos nevetve: "nem én vagyok az orvosa miért vizsgálnám meg...". Természetesen amíg ott voltam senki sem foglalkozott vele.


- Mikor visszaértem egy külföldi asszony feküdt a kezelőben infúzióval. Nővérek azon tanakodtak, hogy ki beszéljen vele bajáról mert senki sem tudott idegen nyelven. Én felajánlottam, hogy szóljanak feleségemnek (ki közben megérkezett barátnőjével és várakozott a folyosón) aki tudna segíteni tolmácsolásban. Egyik nővér el is indult, mire a másik rászólt: "hagyjad, ne foglalkozz vele..."


- Roma rendezett ápolt család odament a kezelőorvosomhoz, hogy a három órája érkezett lábtörött édesanyjukat átvinnék egy másik kórházba. Ugyan is ez idő alatt még senki sem foglalkozott vele. Orvos habozva nagy nehezen elkezdte keresni az asszony eddigi papírjait, majd utasította az "írnokot" hogy írjon papírt a távozás okáról. Házaspár kérdezte, hogy esetleg átszállítanák -e a beteget. Mire az orvos gúnyosan: 6 órán belül meg tudjuk oldani. Ez utóbbi párbeszéd hallatán döntöttem a távozásról.


Orvosom döbbenetére elmondtam az okokat, igen részletesen kifejtve. Természetesen mindenki előtt lehordtam orvost és további két szakorvost. Ezek csak álltak ott és lesütött fejjel hallgattak.Az egészben még az borított ki, hogy a folyosón és a Traumatológiai teremben 5 Celsius fok uralkodott (telefonomban van ilyen szoftver). Én két napos műtéttel meztelenül vártam a sorsomat a "vágóhídon".


Feleségem és barátnője kb. 16.00 -kor érkezett meg. Ezeknek az eseményeknek mind szemtanúi voltak. Mivel nem tudtak mit tenni fájdalmukat elfojtva tűrtek. Én meg szégyenemtől és kihasználtságból adódóan semmit sem tudtam tenni.


Mikor nagy nehezen felálltam, nővérek és betegszállítók azonnal segítségemre siettek és felöltöztettek, tolókocsiba ültettek. Betegszállító kolléga személyautónkhoz szállított, majd berakott. Ezt követően feleségem hazavitt. Viszont frissen műtött lábbal ezt az utat senkinek sem kívánom egy kis autóban hátsó ülésen ülve...


Fenti elbeszélésben szót se ejtek a kórház állapotáról. Arról a kórházi vezetőség tehet. Viszont a Szent János kárhoz Traumatológiáján mi folyik, az valami embertelen! Nagy ívben tojik mindenki a betegekre.


Azt kívánom mindenkinek, hogy ebbe a kórházba soha ne keljen mennie. Én, csak azért imádkozom hogy baleset ne érje családomat, mert területileg oda tartozunk. Inkább haljak meg az út szélén, mint sem még egyszer kezük közé kerüljek...

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2011.01.30. 12:51:44

"Az egészségügyi ellátás finanszírozása szempontjából különösen veszélyes, extrém sportnak minősülő, és
ezáltal az e sportok igénybevételével kapcsolatban szükségessé vált egészségügyi ellátások költségeit nem a
társadalombiztosítás, hanem a sportoló fizeti meg, célszerűen valamely öngondoskodásra épülő külön biztosítás
alapján.
"

oep.hu

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2011.01.30. 12:53:10

@bauchi:

Mindegy, milyen volt a műtét, ha a beteg nem ágyban párnák közt töltötte a műtét óta az idejét, hanem pakolgatták ide-oda, zötyögtették az úton, akkor elvileg fennáll a vasak elmozdulásának lehetősége.

Hatodéves 2011.01.30. 13:02:21

@radiologus.hu:
Barlangászat sincs benne. Na most erre azt mondják a barlangászok, hogy ha kibicsaklik a bokád, akkor kicipelnek a barlang elé, és azt mondják, hogy ott történt a baleset...

rikavagyok 2011.01.30. 13:16:38

@Hatodéves: Mászóknál is az volt a szöveg: ha leesek, először leveszitek rólam a mászócipőt...

@adamantium: te sem tudsz véletlen térdológust?

szabidoki 2011.01.30. 13:21:51

Szép poszt, igazán szép...
Kezdjük ott, hogy a velőűrszegezés a könnyebbik műtétek közé tartozik, és ha tényleg 4.5 órát tököltek vele, akkor elég gyengén muzsikál az osztrák baleseti ellátás. Nyilván nem a posztoló a hülye, mert az ugye errefelé definíció szerint lehetetlen. Ja, és nem vasat használtak, hanem minden bizonnyal titánötvözetet. Vasat soha nem is használt senki, régebben acélból készültek az implantátumok. Ja, és platinából soha. Senki hátában nincs platina lemez.
Az osztrák digitális röntgennel az a baj, hogy ahhoz modern számítógép meg ahhoz való szoftver kell, és sajnos egyszer sem biztos, hogy ezek mindegyike rendelkezésre áll.
A telefonját meg vigye vissza, mert rossz benne a hőmérő... 5 fok az nagyon hideg, annyi még a sima hűtőben sincs, nemhogy egy épületen belül... Ugyanmár.
A betegszállítók tényleg sokára jönnek, de felhívnám a posztoló szíves figyelmét, hogy az "átvisszük a mamát a másik kórházba, mert itt sokat kell várni" nem orvosi indok, így nem is köteles az orvos elintézni az átszállítást, és nem is lenne szabad a tb terhére megcsinálni. Úgyhogy a kolléga még jó fej próbált lenni.
Várni meg mindenhol sokat kell. Külföldön is.

adamantium 2011.01.30. 13:24:03

@rikavagyok: melyik városban? és mit kellene csinálni?

rikavagyok 2011.01.30. 13:42:18

@adamantium: Leginkább Bp és környéke. LCA teljes szakadás,ill a medialis meniscus egy része sem okés. Ez 5-6éves állapot, azóta valószínűleg tovább rongáltam.
Ennek ellenére az esetek 99%-ban stabil (vagy csak megtanultam használni), de egy csomó dolgot nem tudok úgy megcsinálni, ahogyan azt hivatalosan kéne (karatézom)

adamantium 2011.01.30. 13:45:45

@rikavagyok: hát budapesten hangody a nagy sztár térdben. van még egy magánklinika is amiről hallani jót is meg rosszat is szép számmal, a sportkórház meg úgyszintén megosztott véleményeket ad

El Visco Stello (törölt) 2011.01.30. 14:34:28

Influenzás vagyok, gondoltam még virtuálisan sem terjesztem.
De ez a posztoló kihozott a sodromból.
Azt a pofátlan mindenit!
Semmi nem jár neki TB-re, de elég sokat követel.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2011.01.30. 14:39:52

@rikavagyok:

Térdológusból van néhány a fiókomban.

Milyen korosztály, milyen testmagasság, milyen haj- és szemszín? :-)

Dobj egy mailt.

sárga nyúl 2011.01.30. 16:05:10

@El Visco Stello: Szedsz rá bogyót, vagy lenyomod önerőből? Jobbulást!

El Visco Stello (törölt) 2011.01.30. 16:21:38

@sárga nyúl: Köszönöm!
Az önerőben van a bizodalmam, bár a kor előrehaladtával egyre gyakrabban érzem a külső szupport szükségességét. Egyelőre csak bóti köpető, kamilla, vitaminok, ilyesmik.
Ja! Minden meggyőződésem dacára, pillanatnyi elmzavar hatására beoltattam magam. Ezen háborodhatott föl a szerveztem.

sárga nyúl 2011.01.30. 16:24:34

@El Visco Stello: Na látod, itt követted el a hibát! Én bezzeg!!! Nem oltattam! :DDDD (Meggyőztél, na...)

Irise 2011.01.30. 16:37:39

@adamantium: Jaja. En is igy emlekeztem. Ugyhogy csak neztem,mikor a gyenge,de tapinthato pulzusu, nyilt femurtoreses betegnek elokeszitettek ugyan a mutot,de "majd reggel" felkialtassal leallitottak es feltettek osztalyra. Mindez 2-kor volt hajnalban, a reggeli muto meg 8 utan nyit... ez a rohadt angol hidegver :))

@bauchi: latod,te szivem szerint cselekedtel volna Forvos ur! Ugy orultem,hogz ures es kesz a muto,mehet be a betegem, erre..

@rikavagyok: 8 Ketamin-alkohol overdose-os betegem volt az ejszaka. Halal edesek voltak! :D

Ugyandehogy (törölt) 2011.01.30. 18:19:23

@szabidoki: nos,
a fém köznapi neve a vas, az utazási irodáké a zibusz, a bankoké meg az ótépé.

adamantium 2011.01.30. 18:22:48

@Babette_: ez így is van, de szegény beteg ha azt mondod neki, hogy vas van a lábában és valami nem megy jól akkor egyből az a tévképzete támad, hogy a vas megrozsdázott, mágneseződött, feloldódott meg mittudomén, ráadásul ezt nem is lehet kiverni utána a fejéből. ezért is terjedt el az a jóindulatú félretájékoztatás, hogy platinából vannak az orvosi fémek, mert arról mindenki tudta, hogy mindennek ellenáll (a mechanikai képességekkel meg nem mindenki volt tisztában)

bauchi 2011.01.30. 18:24:13

@adamantium: Fiatal,mindenttudó orvos koromban,70-es közép,a Goetze cerclage-t senki sem tartotta korrektnek.Már akiket ísmertem.Lemezes,csavaros osteosynthesisre gondoltam AO-RA EMLÉKEZVE.

bauchi 2011.01.30. 18:27:41

@Mária: Ne buzizd ezt a nagyszerű embert,aki rávilágított a magyar eü.rákfenéjére!Mert elküldöm az ÉS-t,azt akkor már röhöghecc.

bauchi 2011.01.30. 18:29:51

@rikavagyok: Csoporttárasam bégyé igen elismert a szakmában.Kell a telefonnya?

bauchi 2011.01.30. 18:32:26

@radiologus.hu: Igen.Elvileg.
Aki pedig úgy operál,hogy a gyakorlatban is,annak nyasgem.Legalábbis a Lajtán túl.

bauchi 2011.01.30. 18:40:07

@rikavagyok: Fociztam.Nem is rosszul.Ha hallottál Varga Zoliról,együtt vele.
Az én térdem a Tiedhez képest egy masszív takony.Nem is tudom hogyan lélegzem...
Úgyhogy ne dicsekeggy.

adamantium 2011.01.30. 18:58:19

@bauchi: A Goetze cerclaget az osztrákok találták ki, ma is alkalmazzák. az egy alpesi ország ugye, mondjuk nem Svájc ahol az AO született.
A kezdeti mindig anatómiai repozíció, mindig lemez elveket az AO is megkövette, manapság már náluk is a velőűrszegzés a priméren választandó rögzítésforma diafízis törésekre.
egyébként annyira élvezem a magyar sebészetben a nagy cerclage ellenességet. fújnak ellene a nagy öregek, hogy így-úgy rontja a periosteális keringést, közben meg sunyiban mindenki alkalmazza mert 1 máshoz nem ért, 2 nincs pénz szögstabil modern lemezekre
ha meg annyira rossz módszer lenne a cerclage, miért találták fel a cable wire-t?
szal véleményem szerint egy tibia diafízis hosszú spirál töréseire a Goetze cerclage Sarmiento gipsszel van olyan jó mint egy széles, sima DC lemez

bauchi 2011.01.30. 20:03:29

@adamantium: Még emlékszem,hogy ment a vita,melyik felszínre mennyen a lemez.

adamantium 2011.01.30. 20:22:07

@bauchi: a tibianál szerintem ma sincs eldöntve, először a tibialis anterior alá raktam a lemezt mert aszondták ott jó a lágyrész fedettsége, aztán azt mondták ez marhaság mert a medialis oldalra rakva jobb a biomechanikája, aztán erre mondták, hogy marhaság mert jobb a velőűrszeg, a felfúrt. aztán erre azt mondták, hogy károsítja az endosteumot, rakjunk tömör felfúrás nélkülit. most igazodjon el az ember.
a legbrutálabb amit láttam az megboldogult kezdő koromban a stabilitás érdekében felraktunk a femurra lateralisan egy 24 lyukas, előre egy 18 lyukas széles sima DC lemezt mert úgy az stabil. az volt aztán élő szövet a fém vázon :D

bakela 2011.01.30. 20:57:04

@bauchi: 12:19:48
diapilinnitominsprécsónaklakk-esetlegszárazjég-

bauchi 2011.01.30. 21:12:44

@bakela: Kösz a tanácsot,majd kurficolok megfogadni.Viszont rossz álmom volt.Te is benne voltál.Izzadtan ébredtem.Babonás vagyok.Vigyázz magadra!!Mert ahogy a mondás szól : ki mint röpi rámpillér,úgy beszél az bidencén.

ccke 2011.01.30. 21:33:56

@rikavagyok: szerintem sportkórház. lepattant, de szakmailag nagyon jó.

2011.01.30. 21:37:10

@rikavagyok: Abkarovics Géza és Majzik Ernő kiváló szakemberek Székesfehérváron :-)

@Leroi: A Hazátlan ember-t biztosan olvasta.

@Mária: Igazad lehet.

@El Even Ezüst: Milyen kezelést? Ugye, a felesége és a barátnője is órákon át nézték, ahogyan fagyoskodik a hidegben.

Szörnyülködtek.

Az én párom hozott volna egy takarót.

@szabidoki: A zsebében/kezében tartott telefon mérte ki az 5 fokot. Tehát a teste még melegítette is! Ott olyan nulla fok lehetett, vagy mínuszok.

2011.01.30. 22:27:43

Itt senkinek nincs más dolga, csak hogy védje a mundér becsületét, ugye?

Milyen emberek vagytok ti, hogy leírja a srác a történetét, ti meg lecseszitek azzal, hogy a traumatológián MINDIG sokat kell várni, és igenis mindig alulöltözve váratják a beteget? És ez szerintetek jó gyakorlat??? Szerintetek most már örülnie kéne??? Igenis sz@rul bántak vele, akár ez a szokás, akár nem, akár ilyenek a viszonyok, akár nem. Erre mondják, hogy a mindenséghez mérd magad: attól még, hogy mindenütt rosszul csinálják, attól a rossz még rossz marad.

De érdekes módon itt ahelyett, hogy a posztok hatására átgondolná egy kicsit, hogy mit tehet MÉG, azonnal osztani kezdi a posztolót, hogy a velőűrszegezés az egyszerű, úgyhogy bizonyára hazudik; meg hogy micsoda sikeres ember ez a multi-alkalmazott, aki a síelés második napján bizonyára kétszázzal ment és eltörte a lábát, mert azt hitte, hogy már tud síelni.
Hát szerintem meg elmentek ti a francba, srácok.

Nem vagytok istenek. Még csak nem is célom, hogy meggyőzzelek, mert majd gondolkodtok másként is, amikor a másik oldalon lesztek egyszer. Csak kár, hogy addig egy csomó más betegtől is elveszitek a hitét, mint ahogy ennek a posztolónak elveszett.

adamantium 2011.01.30. 22:46:53

@canahari: kommentedből az tűnik ki, hogy halvány lila gőzöd sincs az egészhez, de az élethez se.
elemezzük kicsit:
ki is kezdte a pofátlanságot? "nem, most hoztak Ausztriából törött combcsonttal hogy itthon műtsenek" tehát indítunk egy hazugsággal
a hazugság okán akkor le kell ellenőrizni, mi is történt, ha nem hazudunk megúsztuk volna a röntgent.
az alulöltözöttség a család hibája, ott voltak ketten is miért nem adtak neki valami meleg ruhát, a trauma ambulancia nem a máltai szeretetszolgálat, hogy mindenkit meleg takaróval és teával várnak
várni kell? hát azért mert van más sérült is, az olyanok mint te üldözték el az orvosokat azért nem lehet több ambulanciát megnyitni mert nincs elég ember
a combcsonttörés nem a jellemző sísérülés, fiatal korban nem könnyű összeszedni, tehát nem simán csak megcsavarodott a léc a lábán. egy velőűrszegzés az 1-2 óra, ha 4,5 órát tart akkor vagy nem ért hozzá az illető vagy nem ért hozzá. mert ha egy óra alatt nem megy akkor felnyitom és direktbe reponálom a törést. ezt arra válaszolták, hogy a kedves beteg mennyire ajnározta az osztrák kórház professzionalizmusát és ócsárolta a magyar viszonyokat.
akinek koponya sérülése van az nem kérdez az intubálva fekszik az intenzíven. tehát újabb ferdítés.
az, hogy a nővér nem tud külföldi nyelveket az az oktatási rendszer hibája nem az egészségügyié
attól kezdve, hogy a beteg el kívánja hagyni a kórházat saját felelősségére, nincs orvosi ellátás, nincs mentő. mi indokolná a mentős szállítást? a betegszállítás is csak az orvos jóindulata mert az sem jár, és sajna ha nem életveszélyről van szó akkor 6 órán belüli.
a végén meg kiderül, hogy a kedves beteg mégsincs annyira rosszuk, hisz be tud szállni egy autóba. állni, ülni tud, akkor mit akar? el volt látva, meg van műtve, ettől kezdve nem képez sürgősséget, először ellátják a vérzőket, mert a sebet 6 órán belül kell ellátni, majd aztán ellátják a nem sürgőset.
most kívánjam akkor neki azt, hogy haljon meg az út szélén? nem teszem mert nem vagyok olyan mint ő

Lois36 2011.01.30. 22:57:36

Van némi igaza, lássuk be! Nagyrészt az összes olyan fővárosi Kh-at ismerem ahol akut bajra ügyelet létezik. A János nem tatozik a kedvenceim közé…
Szerencsére jó mentős tudja hogy traumára feltalálási hely szerint van ügyelet, így csupán a helyszínt kell okosan megválasztani
:)

bauchi 2011.01.31. 07:22:54

@canahari: Két dolog folyik itt.Az egyik szakmai,a másik a poszt hitelessége.A szakmait a laikus nem érti.A poszt hitelessége sokszor kérdőjeles.Egyébként nagy általánosságban ez a poszt is leírja a valós viszonyokat.

bauchi 2011.01.31. 07:28:43

@adamantium: A rögönnyel való indítás szerintem is felelsleges volt.A radiológus ezért belém is kötött.Ha láttad a korábbi kommenteket.
Az a műtéti "eredmény",ami nem bír ki pár száz km-es mentőszállítást,az szart sem ér.Ezt a kedves radiológusnak mondom,ahogy korábban is jeleztem.

Dr.laikus PhD 2011.01.31. 07:45:00

@bauchi:

+Az a műtéti "eredmény",ami nem bír ki pár száz km-es mentőszállítást,az szart sem ér"

Azért ezt érdemes kizárni.
De írták már, hogy a számítógépes programok miatt sem biztos, hogy olvasható az orvos számára a hozott lelet.

Jártam már én is mamával így. Egyik kórház MR leletét a másik kórház rendszere nem tudta olvasni. Feltelepíteni sem lehetett, pedig a gyerök megtette volna.
Rendszergizda nagyon merev volt...

rikavagyok 2011.01.31. 08:04:04

@bauchi: De én fele annyi idős vagyok, mint te, úgyhogy az időegységre jutó térdelbarmolásban még vezethetek. :P

@többiek: Köszi a tippeket. Ha nagy leszek meghálálom.

rikavagyok 2011.01.31. 08:06:02

@rikavagyok: És hol csinálják rendesen hozzá a rehabot?

gaborka78 2011.01.31. 09:02:15

Én egy kommentet emelnék ki, most:

@Bikli néni: "Úgy látszik, sosem jártál korábban traumatológián, úgyhogy most megsúgom: ott MINDIG rohadt sokat kell várni."

És ahogy látom ezt itt az orvosi szakma képviselői teljesen normálisnak, követendő példának tekintik... Én az elmúlt néhány évben idős nagyszüleim miatt gyakori latogatója voltam a János traumának. És nem tartom normálisnak a 3-4 óra várakozást az első vizsgálatig, nem tartom normálisnak az azt követő 2-3 óra várakozást a röntgenre, majd ismét 3-4 óra várakozás az ujabb orvosra. Nagyapám elesett, eltört a csuklója, délelött 11 órakor értünk be a János traumára (szegény XII. kerületi lakos) este 7-re értünk haza. Ok, hogy pénz meg ilyen olyan hiány. De ez akkor se normális. Erről egy példa jutott eszembe. Beülsz éhesen egy étterembe, a pincér egy óra után megjelenik, odaböki: "éhes, ebédelni akar?" gyors válasz: "igen (magadban meg azt gondolod, nem... csak unatkozom és jobb dolgom nincs)", majd eltelik újabb 2 óra amikor megjelenik az étlappal. És ezzel köddé válva eltűnik... Időközben néha-néha felbukkan de ugyanolyan sebesen el is tűnik ha sikerül is fél mondatot váltani "várjon" a válasz. Eltelik újabb 1.5 óra megérkezik: "mit akar enni?"... "A leveshez menjen át a másik épületbe", itt újabb 2 óra várakozás... Ugye ezt nem tekintenénk normálisnak. De ha ez a traumán van akkor ez egy teljesen normális működés. Gondolom úgy van kitalálva, hogy a beteg előbb-utóbb feladja és haza húz magától. És csak az igazán súlyos marad ott. Már érik bennem egy összefoglaló poszt megírása, remélem közlitek ha elküldöm.

ui.: a Jánosban eddig az orvosokkal mindig elégedettek voltunk, csak azzal nem, hogy mennyi idő amíg oda jut az ember. A nővérekről meg az egyéb személyzetről ne beszéljünk, az tragikus.

Laliath 2011.01.31. 09:10:40

@gaborka78:
az a nem normális, hogy nincs ortopéd-traumatológus szakember. Van hely, ahol az ortopéd-traumatológia azért változott szimpla ortopédiává, mert NINCS aki betöltse az állást.
Ez pedig nem az orvosok hibája. Orvos híján pedig sokat kell várni, ez tény.

gaborka78 2011.01.31. 09:18:22

@Laliath: Én sehol nem írtam, hogy ez az orvos hibája. Lehet, hogy nem voltam egyértelmű, akkor elnézést kérek az orvosoktól. Ez a rendszer hibája. A rendszeré amelybe beletartozik mindenki akinek ezt működtetni kéne, a kazánfűtőtől, a kapuson, az informatikuson át, a betegszállítók, nővérek, orvosok, főorvosok, igazgatók, minisztérium és mindenki. És igen könnyű belevágni a laikus szemébe "nincs pénz", "nincs orvos", "nincs műszer", "nincs számítógép", "nincs kazán"... A beteget amikor odakerül ez valahogy nem tudja érdekelni. Ellenben ha végig megy egy ilyen intézmény folyosóján háát... De erről tényleg írok egy összefoglalót...

Laliath 2011.01.31. 09:30:02

@gaborka78:
Valóban. Te azt írtad, hogy a várakozást "az orvosi szakma képviselői teljesen normálisnak, követendő példának tekintik"
Nem tekintik annak. De amit végre ennek az országnak fel kéne fognia, hogy pont nekünjk, ún. laikusoknak kellene tennünk az ellen, hogy az egészségügy teljesen lehaljon. Amíg mindenki az orvostól várja, hogy változzon valami. De amíg - az ezen a blogon is olvasható hsz-ek szerint is érezhetően az eü. dolgozó a hibás mindenért - addig semmi sem fog változni. Elvárjuk a szolgáltatást, de úgy, hogy aki adja, azt semmibe vesszük.
Az orvos, ápoló, asszisztens nem tud sztrájkolni, alig van érdekérvényesítési lehetősége. Csak szövegeléssel pedig nem épült még sehol szép új világ :(

fúj! 2011.01.31. 11:00:23

Ez a poszt akkora ökörség, hogy az is hülye, aki egyáltalán hozzászól (magamat is beleértve).
Arról is a lelkiismeretlen orvosok tehetnek ugye, hogy a beképzelt majom kellő tudás nélkül kivagyiságból elmegy az ausztriai fekete pályára oszt összetöri magát?

Mivanaminemfoglalt 2011.01.31. 12:39:11

"fogyasztói sielő.... " sokat láttam a hüttékben, ott ültek nyitástól - rövid szünetekkel - zárásig, óriási hanggal, hogy mindenki tuggyajám, hogy ők most sijelni gyüttek Magyarországról !

bauchi 2011.01.31. 13:07:05

@Dr.laikus PhD: Akkor kapják be.NEm érdemes kizárni
Magyar faszok presztizse,egy telefon.

bauchi 2011.01.31. 13:10:08

@gaborka78: Nagy szar,igzad van.
Aki azt védi,az is szar.

bauchi 2011.01.31. 13:13:11

@fúj!: Hát nem tudom Ökörség itt minden.

bauchi 2011.01.31. 13:15:04

Jövök.
A sielési szezon után.

Svajci_munkaado (törölt) 2011.01.31. 13:24:10

Szerintem a poszt nem kamu. Sőt nagyon is hihető. Hála Istennek, ha engem esetleg valami baleset érne Mo.-on, akkor kérhetem az azonnali hazaszállításomat. REGA-val. Azért fizetem a betegbiztosítást + a REGA éves díját+ egyéb minden mást. Igaz, hogy horribilis összeg, de megéri mert nem kerülök vágóhídra.

Svajci_munkaado (törölt) 2011.01.31. 13:29:13

Jah, amúgy meg az itt okoskodó orvosoknak, és orvostanhallgatóknak ajánlanám a figyelmébe: Kende Péter 2 könyvét a Mik vagytok ti, Istenek I-II részét. Nagyon tanulságos dolgok vannak benne leírva.

Dr.laikus PhD 2011.01.31. 13:41:31

@Svajci_munkaado:

Ja igen! El kéne olvasnod a bevezetőjét.

Miért is általánosítasz?

Dr.laikus PhD 2011.01.31. 13:55:30

@Svajci_munkaado:

Ugyanitt ő is ezt írja.
Nem tűnt fel?

.... orvosokból, valamint parlamenti képviselõvé, pártkatonává, minisztériumi és
önkormányzati fõhalljakenddé süllyedt egykori orvosokból, akik közösen a
háttérbõl halkan, finoman, egyértelmûen meghatározzák az egészségügy
összes lényeges folyamatát, mozgását. Nem adnak ki errõl sajtónyilatkozatot,
mi több, soha sehol egyetlen árva hangot sem hajlandók elmondani, de
valójában õk döntenek abban, ami történik, és különösen abban, ami nem.
Hiszen hihetetlen nagy a befolyásuk. Közülük néhányan kezelik a mindenkori
miniszterelnököt és annak családját, terápiába viszik a minisztereket,
levezetik azok feleségeinek, barátnõinek szülését és abortuszát,
különszobába teszik a papát és a nagynénit – s ezenközben persze kedvesen
elbeszélgetnek e hatalmasságokkal. Akik ekkor pontosan ugyanolyan
kiszolgáltatott betegek, mint mi, mindannyian, tehát – amint mi is –
megszeppent kisgyerekként állnak a nagy hatalmú és nagy tudású doktor
elõtt, megkukulva, saját szokásos formájukból és stílusukból teljességgel
kifordulva.
Az egészségügy Tiborcai szajkózzák panaszaikat: a nõvérek, a beosztott
orvosok megalázóan alacsony bérét, a rémes munkakörülményeket, a
túlterheltséget, a kórházak pénztelenségét és így tovább – mindazt, ami az
elitbe tartozóknak valójában egyáltalán nem fontos. Õ k ugyanis rózsadombi,
pasaréti villájuk télikertjében hátradõlnek a kényelmes fotelben, és Chivas
Regalt szopogatva elnézõen mosolyognak ezeken az együgyûeken. Ezek az
urak legfönnebb akkor zsémbelnek, ha valamelyik hónapban nem tesznek
zsebre minimum egymillió forint paraszolvenciát. Õ k egyáltalán nem akarják –
sõt, nem engedik – fölemelni az egészségügyi dolgozók bérét, elvégre
tisztában vannak vele, ha kapnának, mondjuk, félmillió fizetést, akkor még
mindig kiesne félmilliójuk. Sõt, sokkal több, hiszen mostani bevételük adó- és
tb-mentes, ha a felét kapnák fizetésben, annak a felét le kéne adózniuk,
további 45 százalékot meg a kórháznak be kéne fizetnie a biztosítónak. Az
úgy nem bolt! Marad hát minden úgy, ahogy van!
Már a Kádár-kor politikai vezetése is többször meg akart indulni ellenük,
megszüntetni az undorító hálapénzrendszert, s helyette föltenni az orvosok
fizetését az értelmiségiek közül az elsõ helyre. A kezdeményezések rendre
lepattantak a professzor urakról. Az Antall-kormány állítólag tervezte az
egészségügy piaci alapokra helyezését – egészen addig, amíg ki nem derült,
hogy Antall József súlyos beteg. A Horn-kabinet sokkal pragmatikusabb volt:
eszébe sem jutott hozzányúlni az egészhez – megelégedett azzal, hogy
„kipakolta” az állami költségvetésbõl a tb-alapokat, de persze ezzel sem jutott
semmire, ugyanúgy kénytelen volt kipótolni azok állandó hiányát. A Fidesz
választási programjában azonban kiemelt hely jutott az egészségügynek,
gyönyörû ígéretek hangzottak el a kampányidõszakban: sokszorosára
emelendõ bér, privatizáció, alternatív biztosítók, piaci verseny. S mi lett
ezekbõl az ígéretekbõl? Semmi, totál semmi. Aki azt hiszi, a háziorvosi
praxisok privatizációja érdemi lépés – nagyon téved. Ténylegesen az égadta
világon semmi jelentõsége nincs, pláne ezen a teljesen félresiklott, felemás
módon, ahogy sikerült végrehajtani. A háziorvosok kaptak az államtól egy
nagy ajándékot, amivel semmit nem tudnak kezdeni, mindent pontosan
ugyanúgy fognak tovább csinálni, mint eddig. A Fidesz pedig túl van a
választási félidõn, most már nem tud kockáztatni. Persze nem is érdemes.
Egyfelõl mert – s ezt soha senki nem fogja bevallani – nem fûzõdik ahhoz
komoly gazdasági érdek, hogy gyarapítsák az idõskorúak számát azáltal,
hogy meghosszabbítják az emberek életét. Másfelõl mert azzal minden
döntési pozícióban lévõ tisztában van: az érdemi változtatásoknak már a
legelsõ lépései is óriási pénzekbe kerülnének, sok-sok százmilliárdba. Az
még nem elegendõ érv ehhez, hogy 2000-ben éppenséggel meglenne ez a
pénz, sok száz milliárdos pluszbevételeket produkáltak maguknak a fiúk –
csak hát van annak a pénznek sokkalta jobb helye is. Hogy most más példát
ne említsünk, a koalíció szent zászlaja alatt belemasírozhat a mezõgazdaság,
a NATO-honvédelem, a környezetgazdálkodás feneketlen zsákjába, hogy
aztán ott el is tûnjék. De tán vannak még ennél is jobb helyek.
Tudni kell ugyanis, hatalmas csapdahelyzet ez. Az egészségügy, a
biztosítási rendszer valódi, tényleges reformja részint az elején százmilliárdos
kiadásokat igényelne, részint a kifutási ideje sajnálatosan nem négy év,
vagyis egyetlen választási ciklus, hanem legalább tíz-tizenöt. No most, az a
kérdés, hol az a kormány, amely hajlandó kiadni erre a célra hihetetlen
pénzeket, tudva, hogy annak gyümölcseit – értsd: a szavazatokban
megnyilvánuló sikert – nem õ fogja learatni, hanem a hárommal-néggyel
utána következõ, ki tudja, milyen kormány. Szabadjon úgy kérdeznem: milyen
eszelõs távolságra van ettõl a magyar politikai elit? Amely elfogadja azt a
hozzáállást, miszerint az egészségügy színtisztán politikai kérdés, a betegnek
abban körülbelül annyi a szerepe, mint fociban a labdáé.
Miért hát mégis, hogy az egészségügyben egyik balhé követi a másikat,
botrány, blamázs, rumli mindenütt? Mert most folyik az erõfelmérés. Elõbb-
utóbb azért kivédhetetlenül el kell indulnia a biztosítási rendszer, s annak
alapján az egészségügy privatizációjának. Akkor pedig hatalmas vagyonok
forognak majd ingatlanban, eszközben, kórházban, emberben és így tovább.
Ne felejtsük el, minden olyan országban, amely mûködik, az egészségügy az
egyik legeslegnagyobb business, az az üzletág, amely egészen kivételes
profitrátával képes dolgozni. Nálunk is így lesz majd egykor, de annak elõtte
tisztázódniuk kell a tényleges erõviszonyoknak, magyarán annak, hogy kik
fognak majd ezen még jobban meggazdagodni, s kik válnak majd a rendszer
napszámosaivá.
Jó, persze, a jelenlegi csurombalhé idõszaknak vannak kevésbé
firnyákos okai is. Az elképesztõ pazarlás mellett az egészségügy most már
anyagilag is kétségkívül kivérzett, korábbi tartalékait fölélte, gazdálkodni nem
tanult meg, következésképpen állandó pénzügyi csõdhelyzetben van, ami
megalázó helyzetbe hoz mindenkit. Azt is, aki nem írhatja föl azt a
gyógyszert, amelyre a betegnek szüksége lenne, azt is, aki eldönti, kit
érdemes megoperálni, kit nem – de azt is, aki a Mackó sajt vacsorája mellé a
koszban, mûszerhiányban nemhogy egy jó szót nem kap, de önmagában
azzal, hogy befeküdt a kórházba, komoly veszélynek tette ki az életét.
Miközben egész életében jövedelmének közel a felét elvitte a tb. Nyilván
fontosak a politikai és személyi okok is. Gógl Árpád személyében minden idõk
egyik leggyöngébb miniszterével ajándékozta meg magát az orvosszakma,
most aztán pironkodhat is olyan blamázsokon, mint amikor a nagy
egészségügyi tüntetés elõtt két nappal elhangzó fejenkénti százezer forintos
ígéretbõl végül húszezret találnak a borítékjukban a kisnõvérek. Vagy mint
amikor a pénzügy-minisztériumi államtitkár nyilvánosan orrba vágja Góglt,
mondván, a 2001-es költségvetésben is csak ugyanannyi béremelést kapnak
az egészségügyiek, mint bárki más az állami szektorban, s erre Gógl siet
mosolygós tévéinterjút adni: õ a kormány lojális tagjaként bízik a jó
döntésekben.

Azóta a fiúk megint itt vannak és nem történik semmi, de semmi.

Svajci_munkaado (törölt) 2011.01.31. 13:59:57

@Dr.laikus PhD: Elovastam. Általánosítás? Igen, ha végigolvasnád az összes posztot ebben a blogban, akkor lehet, hogy neked is ez lenne a véleményed. Nincs olyan hét,hogy ne lenne 2-3 eset ebben a blogban ami megaláztatásról,nemtörődömségről szól. Ebben a posztban 1 kórházról van szó, de valljuk be, hány ilyen van még ezen kívül ahogy így bánnak a betegekkel. Nagyon sok...

Dr.laikus PhD 2011.01.31. 14:37:43

@Svajci_munkaado:

Április óta itt olvasok, szólok hozzá.

Magam is beteg vagyok, voltam, sok-sok orvossal találkoztam.

A posztok túlnyomó része a tudatlanság, a túlzott elvárás, a nagy-nagy proletár öntudat szüleménye.

Kevés ami igazán jogos, igazságért kiáltó.
Ha ilyen, ezt mindenki, de mindenki elismeri. Az orvosok meg azon gondolkodnak hogy kellett volna jobban...

Mária 2011.01.31. 14:53:20

@Svajci_munkaado:

Messziről jött ember... a folytatást ugye tudod :)

Svajci_munkaado (törölt) 2011.01.31. 14:54:51

@Dr.laikus PhD: Biztos vannak lelkiismeretes orvosok, ápolók, asszisztensek, nem vitatom.

"A posztok túlnyomó része a tudatlanság, a túlzott elvárás, a nagy-nagy proletár öntudat szüleménye."

Ezzel sajnos nem egészen értek egyet. Minden beteg tudatlan. Én is az vagyok. Nem orvosi szakszótárral megyek orvoshoz vagy éppen kórházba hanem azért hogy megtudjam mi a bajom és tudnak e kezelni. Túlzott elvárás? miért? ha fizetek érte jár az ellátás. De nem mindegy milyen ellátás. A megalázó, nemtörődöm, hozzáállást nem tudom elfogadni arra hivatkozva, hogy rosszul fizetett az egészségügy.Az orvosnak is vannak jogai, igen, persze, de a betegnek is. Hogy tagadhatja meg egy orvos a vizsgálatot? Miért orvos akkor? Miért bánnak úgy a betegekkel mint a kutyával? Miért nem kaphat ma egy beteg Magyarországon rendes ellátást? Vagy ha kap akkor azt miért csak hálapénz ellenében? Tudom az orvos is ember, de erre esküdött fel. Tudom nincsenek megbecsülve, vajon miért nem? megannyi kérdés, és talán nincs is rá válasz.

Mária 2011.01.31. 14:57:09

@Svajci_munkaado:

Kende Péter???

LOL, viszavonom az előző kommentemet.

Nem vagy te semmiféle svájci munkaadó, Kende Péter könyveinek a legfeljebb érettségivel rendelkező, nyelveket nem beszélő, ellenben átlagosan 2 gyermeket nevelgető 35-50 éves, havi nettó 80 - 130.000 Ft-ot kereső, vagy háztartásbeli naccsosasszonkaként eltartott női hölgyek a célcsoportja... XD

Lebuktál!

Svajci_munkaado (törölt) 2011.01.31. 14:57:22

@Mária: Képzeld tudom.:-D De ott éltem elég sokáig és láttam amit láttam. Ne oktass ki én sem tettem. :-D Ja, ha arra értetted itt mik vannak? Gyere ki, tapasztald meg, éld át.Meglepődnél.

Svajci_munkaado (törölt) 2011.01.31. 15:02:01

@Mária: Nem ismersz, én nem ismerlek, nem is akarlak. Nincs min lebukni.Nehogy már leírjam a 60 évem élettörténetét, pláne neked. Ja és nem vagyok nő. Azért mert valaki Kende Pétert olvas, nem biztos hogy "nacsosasszony".

Dr.laikus PhD 2011.01.31. 15:16:50

@Svajci_munkaado:

Svajci_munkaado 2011.01.17 19:26:13
Valamikor én is oroszt tanultam,most vagyok 35.14 éve élek svàjcban,

Most akkor hány éves vagy?
Szakács vagy-e?
Kivagyi vagy-e?

firpo88 2011.01.31. 15:31:12

@Svajci_munkaado: asszem rátapintottál a lényegre. Horribilis összeg.

Magyarországon kevés pénzt költenek az egészségügyre, alulfizetettek az egészségügyi dolgozók, viszont munka van jócskán.

Majd ha idehaza is megértik a megfelelő helyen, hogy többet kell rá költeni, és többet kell fizetni az eü-ben dolgozóknak, majd jobb lesz itt is az ellátás.

Kár Svájccal példálózni, nem is értem, hogy mi értelme van itt, ezen a blogon.

Mária 2011.01.31. 15:55:26

@bauchi:

"Mert elküldöm az ÉS-t,azt akkor már röhöghecc."

Szeretnék :)))

Beszkennelve át tudnád küldeni? Vagy fent van a neten valahol?

tódór piroska 2011.01.31. 18:08:13

@Dr.laikus PhD: én tudom, hogy ki(féle) a @Svajci_munkaado, csak neveltetésem tiltja hogy olyan csúnya szavakat írjak ide...

bauchi 2011.01.31. 19:25:54

@Dr.laikus PhD: Azért nem értek egyet,mert az eü-ben,mint minden másban,így folyik el a pénz.Fölösleges vizsgálatok,felelősség nem vállalás,döntés képtelenség.Meg nem bízunk a külföldi baleseti sebészekben?Röhej,senki nem tud meggyőzni ebben a vizsgálati szükségességben.Faciesekben nagyok vagyunk.

bauchi 2011.01.31. 19:33:42

@gaborka78: Egyetértek.Egy nagy kalimankós lófaszt kéne ennyit várni egy szerencsétlen sérültnek,akinek van elég baja.

bauchi 2011.01.31. 19:35:49

@bauchi: Nemcsak ökörség,baromság.

bauchi 2011.01.31. 19:53:26

@Svajci_munkaado: Erre mingyár válaszolok,csak elhívtak beteghez.

Mária 2011.01.31. 19:57:16

@bauchi:

Vagy ez:

www.regahungary.hu/

Vagy ez:

www.rega.ch/de/start_de.aspx

Ha az utóbbi, akkor nagyon szar honlapjuk van, reméljük, hogy a szolgáltatásaik színvonalasabbak. Azt látni, hogy webshopot üzemeltetni, falinaptárat árulni és adományt gyűjteni már tudnak.

@Svajci_munkaado gyereke biztos kapott innen egy játék hegyimentőkoptert, onnan a tájékozottság.

bauchi 2011.01.31. 21:28:53

@Mária: kende pétert utálom mint a szart.A könyvét olvastam,azt hittem hazugság.Olvastam az áldozatról,akinek a farkát sikerült levágni.Mondok olyan nincs,ennyire farok nem lehet egy orvos.És volt.Sőt most is praktizál.Elzavarták ahogy illik,egy másik hasonszőrű urulógus meg felvette.Hát ez a magyar eü.Hányinger.

bauchi 2011.01.31. 21:37:06

@Mária: OK.Kösz.Az ÉS-sel kapcsolatban írok később.Most ügyelek,holnap is persze,de délelőtt otthon vagyok.Remélem mindet megtalálom,sokat költöztünk,meg kétszer voltam Afrikában is.(Eszterházy Péter írt akkor egy képeslapot,hátán Csontváry festményével : A próféta.Az írását nem merem idézni,mert szerénynek nem akarok látszani...)

qbr 2011.01.31. 22:36:45

Traumatológián nyilván azért kell várni, mert nem érkezési, hanem súlyossági sorrendben látják el a betegeket. Végtag törések pedig valószínűleg hátrébb sorolódnak, mert jellemzően nem életet veszélyeztető állapotok.

Azt viszont elmondhatná nekem valaki, hogy a Jánosban miért kb. a hegyoldal felénél van a traumatológia, és ha már nem lehet máshová rakni, akkor éjszaka miért nem tartják nyitva a fönti bejáratot. Ugyanez vonatkozik a szülészetre is. Vagy csak nekem volt akkora pechem, hogy a görcstől járni alig tudó, 7 hónapos terhes feleségemmel fel kellett bandukolni decemberben mínusz 10 fokban, szélben az alsó bejárattól a szülészetig?

Dr.laikus PhD 2011.02.01. 07:14:51

@bauchi:

A pazarlásban bőven egyet értek veled.
De azért nem csak én jártam így, ez úgy tűnik általános...
Így azért érthető ha nem volt látható semmi, azért valahogy tájékozódni kell.
-----------------------------
A célok elérésére alkalmatlan

Megint van egészségügyi sztorim. Ami ugye nem meglepő :D

A magán egészségügyből beutaltak az állami fenntartásúba röntgenre. A beutalóra ráírta az orvos, hogy a képeket kéri CD-re írva. A beutalót a kórházban valamilyen programban rögzítették, de ezt a kérést valahogy nem. Így természetes, hogy papíron adták ki az eredményt... Szóltam, majd a CD-re további 30 percet vártam, mert 5 képet kiírni egy egyszer írható CD-re (max. sebesség 52x) az ugye hosszadalmas és bonyolult... Mikor visszamentem a beutaló orvoshoz, ő először reményét fejezte ki, hogy a gépe el tudja olvasni a CD-t, mert amúgy az esély eddigi tapasztalatai szerint kb. 50%... Amikor sikerült megnyitni az állományokat, egy felirat fogadott minket, miszerint a képek diagnosztikai célra nem használhatók. Ezen csak én lepődtem meg, ő nem. Én már azt sem értem, hogy az internet korában minek lemezezni, de ha már, akkor miért nem dupla rétegű DVD. Arra simán felmegy 8 GB, blu-ray alapon akár 25 is..

Lehet, hogy maximalista vagyok, de többet várok lebutított rendszereknél és képeknél.
Holden

kaizen.freeblog.hu/categories/Lean_egeszsegugy/

Ugyandehogy (törölt) 2011.02.01. 07:52:27

@Dr.laikus PhD: sokadszorra van szó erről, és nem értem.
nekem egyszer postán kiküldték a felvételeket (a fejemről), meg is lepődtem.
bepróbálkoztam megnézni itthon, és sikerült.
nem kért sem egyéb programot, telepítést, anyémkínját, egyszerűen megnyitotta, és megmutatta fázisképekben a fejemet.

Dr.laikus PhD 2011.02.01. 08:12:02

@Babette_:

Itthon nekünk is ment.
Na de a kórházban....

Nincs egységes szoftver, van még kórház, de klinikát is láttam már nagyon régi programmal dolgozni.

Rendelőben dettó.

Nem kompatibilis semmi semmivel.

Háziorvosomnak pl.van jól karban tartott
receptíró progija. Még az árat is kiírja ami nekem fontos.
Rendelőben ilyen nincs, de a hálózatra sem képesek felmenni, hogy megnézze milyen mellékhatása lehet egy gyógyszernek.
Gyógyszer könyvében meg nem volt benne a szedett pirula.

Lehet sorolni van bőven példa....

Ugyandehogy (törölt) 2011.02.01. 08:27:37

@Dr.laikus PhD: a háziorvosi rendelőben a HO dönti el, hogy mi van. jóképességű számítógép, internet ma már nem horribilis összeg. habár nem egetverő, de elég jó összeg jár egy praxis után, nyilván vannak kis praxisok, meg ilyesmi, de azért a munkaeszközök férjenek már bele.
szerintem.

adamantium 2011.02.01. 10:30:58

@Dr.laikus PhD: jellemzően ezért kell várni egy CD megírására annyit mert egy ilyen intézményben a CD írás nem otthoni szinten zajlik. Általában van egy nagy professzionális CD író ami akkora mint egy számítógép, ipari mennyiségekben ír CD-t amit egy 8 ezer forintos 52 szeres író nem igazán bírta. Valójában nem is a röntgenek megírása a gond (bár ott sem csak az 5 kép van hanem általában adják hozz az olvasóprogram valamilyen lebutított verzióját is), hanem a CT meg az MR. Azok akár több CD-t is foglalnak és nem tudom mekkora sebességgel ír egy ilyen CD-író de én is pl 8 szorosan írom a CD-ket meg DVD-ket mert úgy hallottam akkor tartósabb (ez valószínűleg marhaság de na). 8 szorosan, ellenőrzéssel egy CD azért 10 perc, ha van előtted még 3 várakozó akkor az 30 perc

alfa.orionis 2011.02.01. 11:11:03

Szerencsétlenségemre volt párszor alkalmam találkozni a János traumatológiájával.
1) mindig várni kell
2)az előcsarnokban valóban hideg van
3)valóban heverésznek pucér, félpucér, ellátásra, szállításra váró betegek az előcsarnokban meg a folyosón-de ha ott a felvétel, ugyan hová tegyék őket?
4)bár én is türelmetlenkedtem már, azért be kell látni, a frontsebészet már csak ilyen...a kevésbé súlyosakat hátrasorolják.
Volt olyan szombat éjjeli műtét, amikor egy az egyben megmondták, akkor állnak neki, ha nem érkezik súlyosabb-különben majd hétfőn.
Az orvosok-nővérek zaklatottak, fáradtak, kevesen vannak, zsonglőrködnek idővel, beteggel, mindennel.
A röntgennél nemcsak a friss, a kórházi és a visszarendelt beteg is várakozik; nem véletlen nincs időpont az ellenőrző vizsgálatokra sem.
A síelős posztoló el volt látva.
A lába tört, nem a nyelve, kérhetett volna takarót.
Vannak magánmentők stb.
A kommunikáció szegényes, a szervezés csapnivaló, de a sebészek jók.
Kellene oda egy kis csapat, aki a várakozók búját-baját orvosolná, némi kényelmi berendezés, egy kupac lepedő meg takaró meg pár jó és emberi szó.
Mindenkinek javulna a komfortérzete.
Persze, amig a takarítónő a beteg szekrényében gyűjtögeti a kenyérhéjat a malacnak....(remélem már nem)

Dr.laikus PhD 2011.02.01. 11:14:09

@adamantium:

Nem is neked kéne írni, hanem egy jelszóra a rendszergazdának.
Beteg meg odamegy a megírt CD-ért ahová küldöd.

Lehet szoftvert is adni hozzá, de a hálózatos rendszer miatt a rendszergazdának kéne telepítenie.

Hogy szoktátok mondani? Magyarország ilyennek szeretlek?
Hát én ezen kiakadok! :((((

adamantium 2011.02.01. 11:38:10

@Dr.laikus PhD: amikor azt írtam, hogy CD-t DVD-t írok 8 szorosan akkor a saját felhasználásúra értettem. a röntgenben egy gombnyomásra működik a dolog: konkrétan a programban van egy ilyen opció, hogy akarom-e CD-re írni az anyagot. igent nyomok, ennek hatására a központi szerverről megy az anyag a központi ipari CD íróra és amikor az adott anyag sorra kerül akkor kiíródik CD-re. ahol dolgoztam magyarországon a röntgen 3-4-500 CD-ket írt napjában. és érdekes módon ezekre a CDkre is kellett adót fizetni az artisjusnak, pedig ezeken garantáltan a betegek és a radiológia eszmei értékei voltak

Dr.laikus PhD 2011.02.01. 11:50:51

@adamantium:

Gyerek már nem ír CD-t, se DVD-t, nem tartós.

Vett egy csomó külső vincsesztert és átmásolt mindent. Jó nagy a tárhely és kényelmes is.

Mária 2011.02.01. 12:41:29

@Dr.laikus PhD:

Legbiztosabb a bérelt tárhely. Napi adatmentéssel, biztonsági másolattal, műszaki hiba, adatvesztés kizárva.

Dr.laikus PhD 2011.02.01. 13:01:00

@bauchi:
Csak engem tisztelsz meg az ordenáré jelzőiddel?

Nem értesz egyet írjál jobbat, de kíméljél lakonikus véleményedtől.

Nem vagy bakela. Neki van humora, megcsillan az intellektusa. Rólad elhiszem,mert mondod, de nem látom.. :(((

adamantium 2011.02.01. 15:32:37

@Dr.laikus PhD: nekem is van egy 500 gigás belső merevlemezem, egy 3,5-ös 1 terrabytos külsőm, meg 320 gigám a laptopban, de gondolkozom, hogy vegyek egy 2,5-ös 1 terrabytosat is ami USB-n megyen nem kell külön áramkábel

Irise 2011.02.01. 17:43:08

@Dr.laikus PhD: "Nem vagy bakela. Neki van humora, megcsillan az intellektusa. Rólad elhiszem,mert mondod, de nem látom.. :((( "
Én úgy emlékszem, de kérlek javíts ki,ha tévedek, hogy eleinte nem épp ez volt a véleményed Bakeláról. :)
Béke, barátság, adjunk egymásnak időt.

telkoe 2011.02.01. 17:49:21

@rikavagyok: Bp-n Erdelyi Gabor sebeszkent (Budai Egeszsegkozp volt tiszti korhaz a TF-el szemben) maganban a tatai klinikan mut, rehab Szoka Kata, ott van egy karates gyogytornasz csaj is.

Dr.laikus PhD 2011.02.01. 18:00:15

@Irise:

Azzal kezdtem, hogy tele van keserűséggel.
Csomó dologgal vitatkoztam, nem csak vele, veled is szabidokival is, adamantiuummal is, lényegében minden orvossal.

Mamából indultam ki aki legalább ennyire nehéz körülmények között dolgozott.

Másképp láttam, de most is másképp látom.
Árnyaltabban, de soha nem voltam ellenetek, főleg bakela ellen nem.

Amivel nem értettem egyet azt megírtam.
A kommentjeit nem azért írja, hogy levelezzünk vele.

Irise 2011.02.01. 18:14:08

@Dr.laikus PhD: Ejnye, de depressziósnak hangzol, jól vagy?

Droidfigyelő (törölt) 2011.02.01. 19:09:20

@miklos.rabai: @bauchi: @radiologus.hu: @Leroi:

Lehet, hogy már veszett fejsze nyele, mert túl régen írta a posztoló. De hátha...

Elfogadva az álláspontotokat, nem vitatva, hogy erősen szubjektív nézőpontot olvastunk.

Friss, műtét után, pláne, hogy külföldről hurcolták haza, tudván tudva, hogy nincs vége ennek a kálváriának, még nem mehet haza, és még nagyon messze van attól, hogy épen és egészségesen menjen síelni (ha éppen ez a mániája), nem orvosként, beparázva - bocs, a legtöbb civil be van szarva, uraim, de nagyon -, függetlenül az általánosító rossz véleményétől, ami nem helyes, láttok-e egy gramm olyat, hogy esetleg ha az ő helyzetében lettetek volna, hát, lehet, hogy ti is túlérzékenyek volnátok, és túlreagálnátok dolgokat?

Az a bajom, hogy minden egyes történetet végtelen racionálisan, fényévnyi távolságból olvasunk, kényelmes, meleg szobában, egészségesen. Az ember pedig sokkal bonyolultabb, nagyon fura lény, akinek az érzelmei, indulatai (a félelem, a kiszolgáltatottság generálta rossz érzés, a fájdalom és az indulat is érzelem, ezt nektek nem kell mondanom) meghatározzák, ahogy átél egy helyzetet. És ezt sokszor egyszerűen nem veszitek figyelembe. Nem egy zárójelentés, egy darab papír írta a posztot, hanem egy fickó, akinek éppen nagyon szar volt, fizikailag és lelkileg messze volt attól, hogy százasnak nevezhessük. Fájt neki, nem tudott mozogni, marhára fázott, és szeretett volna otthon lenni, esetleg nem csavarozott lábbal, hanem egészségesen.

El tudjátok képzelni, mennyire fél minden beteg, ha műtötték vagy műteni fogják? Elmondom: irgalmatlanul, nagyon, eszementül. Nincs olyan ember, akinek arra áll fel, hogy mindjárt megműtik, vagy hogy a műtött lábát röntgenezik, és nem tudja, hogy nem kell-e megint megműteni. Ez az ember egyet szeretne, de azt nagyon: minél hamarabb túllenni az egészen, és otthon feküdni.

Az ő igazsága szubjektíven létezik. Ő így élte át. Lehet, hogy félrelátott mindent, de ő akkor is ez a szubjektív élménye. Ha nem műtét után írta volna a sztorit, hanem csak egy receptért ment volna ugyanoda, a két egészséges lábán, sanszos, hogy más leírást olvashattunk volna. Lehet, hogy csak annyi tűnt volna fel, hogy sokan várakoznak, na bumm, szar nekik.

A hideg szintén szubjektív. Lehet, hogy egy szál tangában operál minden orvosnő, és az orvosok egy szál alsógatyában tolják, de ha ő fázik, már bocs, akkor fázik. Erre nem lehet azt mondani, hogy a posztoló hülye, és a hülyesége abból is látszik, hogy fázott.

Az pedig, hogy a vállalkozó köcsög, és azt várja, hogy kinyalják mélyen, butaság, bocs, Leroi. Maximum arról van szó, hogy már kinőtte, vagy már sose élt abban a kádárista közegben, amikor kuss volt mindenkinek, aki egy adott helyzetben a 'kisebb' szerepébe került. Én még megéltem azt, amikor a rendőr, a tanítónéni, a vízvezetékszerelő, az ügyintéző, a benzinkutas, a mérnök, az ügyvéd, vagy az orvos volt a főnök, és aki akart valamit, az behúzott farokkal kuncsorgott, hogy megkapja, amit az adott szakmájú illetőnek alapból kellett volna teljesítenie. Szar korszak volt.

lpt1 2011.02.01. 21:46:05

@adamantium: Nyolcszoros írás nem biztos, hogy a legjobb (*), leginkább az írótól függ. Ha hosszú távra szeretnél archiválni, kell egy széria optikai lemez, tesztírás, az írás ellenőrzése, hogy milyen sebességnél a legkevesebb a hiba - és időszakosan ellenőrizni a lemezt ugyanezzel a programmal, hogy még azelőtt másolat készüljön róla, hogy olvashatatlanná válik.
Külső HDD gyors és olcsó, de közel sem olyan tartós, mint egy jól tárolt optikai adathordozó - itt sokat segít, ha a külső HDD csak addig pörög, amíg valóban használod is.

(*) ppeter általában, pl. konkrétan itt:
www.pcworld.hu/forum/lofiversion/index.php/t3181.html

bauchi 2011.02.02. 11:03:53

@Dr.laikus PhD: OK.
Valószínüleg igazad van.Ordenáré jelző kijár,akinek gondolom.Le is szarom az egészet.Senkinek nem akarok megfelelni.Ha nemteccik,annyi.bakelével hasonlícsál össze.Nem vágod.Be is fejeztem.vége.

bauchi 2011.02.02. 11:06:55

@Droidfigyelő: OK.Mint mondtam,le is szarom az egészet,Nem kell nekem itt jelen lenni.Élvezkedjetek.

Mária 2011.02.02. 11:53:18

@bauchi:

Ne add fel, alapjában véve szeretjük egymást :)

Ezt azért olvasd el:

praxis.blog.hu/2011/01/31/korhazi_tolvajnak_neztek/fullcommentlist/1#c12421252

bauchi 2011.02.02. 12:38:12

@Mária: Még szép.Rövid távon mindig optimista voltam.
Kösz.Csók.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása