Megalázott a nőgyógyász

2011.01.24. 06:00

Sok évvel ezelőtt történt! 34 éves voltam, már megszületett – szerencsére – mindkét gyermekem! Egyik reggel iszonyatos alhasi fájdalomra ébredtem, elmentem a háziorvoshoz. Ő tovább küldött a nőgyógyászhoz, aki megvizsgált, miközben iszonyatos fájdalmat éreztem. Vizsgálat közben többször is megkérdezte, hogy érzek-e fájdalmat. Folyamatosan válaszoltam, hogy igen, nagyon fáj, és közben már a könnyeim folytak a szenvedéstől.

 


A következő feltett kérdésre, az éppen akkor belém hasító fájdalomtól nem válaszoltam azonnal, mire az orvos rám rivallt, hogy: „na mi van, nem tud beszélni?” Aztán választ sem várva, durva, barátságtalan hangnemben közölte velem, hogy meg kell műteni, ki kell venni a méhemet. Ezzel véget is ért a vizsgálat a szokásos, odadobott szöveggel: öltözzön fel! Természetesen elmentem másik szakorvoshoz is, akitől sajnos megerősítést kaptam a műtét elvégzését illetően.


Nagy volt a különbség! Utóbbi, aki méltán volt a város legjobb nőgyógyásza, olyan módon volt képes tudtomra adni a műtét szükségességét, az azzal járó következményeket, hogy bár nagyon szomorúan, de a helyzethez képest nyugodtan, nem megalázva szálltam le a vizsgálói székről. Huszonhárom évvel ezelőtt történt a műtét, de azóta is elszomorít, hogy miért volt annyira lelketlen az akkor, első alkalommal vizsgáló nőgyógyász!


Életre szóló, keserves pillanatokat szerzett nekem, amit soha nem tudok elfelejteni, és abban bízom azóta már megkapta a sorstól az ezért járó büntetést!

 

Csatlakozz  facebook oldalunkhoz és nyerj vérnyomásmérőt, wellness hétvégét és egy iPad-et.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leroi 2011.01.24. 20:25:39

@Irkutszk:
Tegyek ki egy szép kék arcot magamról?

Leroi 2011.01.24. 20:27:20

@Mária:
Nem, a moderátorok lassan külön billentyűzetet rendelnek az IBM-től, amin az egyik billentyűn Leroi felirat lesz.
Ha azt leütik, én bannolva leszek.

Mária 2011.01.24. 20:28:09

@Leroi:

Akkor arról lemaradhattál, de csak poénból jöttem vissza valami Márió bácsi nickkel, meg egy másikkal, de Cenzorilla törölte :)

Nem tudom most megnézni, mik voltak, mert a másik, nem beüzemelt blogom fiókjában csináltam őket :)

Irkutszk 2011.01.24. 20:29:39

@Leroi: Remélhetőleg a jó példa hatással lesz, és nem kell visszakeresgetnem ezentúl a kommentjeidet, de egyébként is teljes mértékben rád van bízva. Látod, nekem is nagyon élethű képecském van :)

rikavagyok 2011.01.24. 20:29:57

@Leroi:
Szerintem teljesen más dolog egy rutin vizsgálat során tapasztalni valamit, és ezután rossz hírt mondani a betegnek, mint épp életet mentve/egyéb sürgős esetben. Az előbbi esetben nincs indok az érzéketlenségre,munkaköri kötelesség az empátia. Az utóbbi esetben valóban mindenki közös érdeke, hogy az orvos minél inkább kívül helyezkedjen el a szituáción és objektív döntést tudjon hozni; így sokkal több minden megengedett. Szerintem általában a beteg is megérti ezt.

Legalábbis én ezzel mentem föl magamat, mikor a mély ganyéba beletapicskolva nem épp a királykisasszonyi modoromat veszem elő.

Leroi 2011.01.24. 20:30:53

@Mária:
Mindenesetre kemény cikked volt a 101 bullshitről 20 perc alatt. Mesteri, elismerem.
Az elején nem tudtam, mi a horseshit az a bullshit, aztán rájöttem...

Leroi 2011.01.24. 20:31:43

@Irkutszk:
Az egy hangyászsün egy berlini Love-Parade-n? :)

Mária 2011.01.24. 20:34:06

@Leroi:

Ilyet már árulnak, tetszőleges színű billentyű, amit az eredeti billentyű helyére kell bepattintani, és hozzá a megrendelő által választott felirattal egy felragasztható matrica:

thumbs.dreamstime.com/thumblarge_446/1256089963Mw9zR7.jpg

Intizar 2011.01.24. 20:34:38

@Irkutszk: Eljutottam utólag. Mit mondjak. Nekem a nyelvek fontosak, és mindig fölkapom a vizet az olyan "érvektől", hogy valaki több a másiknál, mert "tud" egy nyelvet, amit az nem. (Bocsánat, ez egyenes idézet Öntől.)
Sok a tapasztalatom azzal a különös jelenséggel, hogy emberek hatalmat gyakorolnak a nyelv segítségével. Nem kell hozzá okvetlenül latin. Elég egy kissé ezoterikusabb szaknyelv. Csodálatosan el tudja magát határolni vele a szakember a laikustól, mégpedig olyan módon, hogy fölébe kerül. Azt hogy az orvosok maguk között latinul beszélnek, nem sorolom ide. Szaknyelv, szabatos, használható. Ha viszont a páciensnek vet oda efféle csodákat magyarázat helyett, az már "hatalomgyakorló" magatartás szerintem. De ez már messzemenő következtetés, a posztban ilyenről nem volt szó. Viszont előfordul.

epres négercsók 2011.01.24. 20:36:11

@Mária: Észrevettem. Én azonban egy jószívű négercsók vagyok, és csak végső esetben konfrontálódok emberekkel. :)
A legtöbbeknek egy napos pihenés bőven elég, ha nem ért a szóból.

Leroi 2011.01.24. 20:37:09

@rikavagyok:
Cérna és cérna közt különbség van, ezt a rövidáruboltban is így tartják...:)
Szóval egész más a betegek ( EMBEREK, hogy a Víg Hullarabló is megértse) hozzáállása egy jó vagy rossz hírhez.
Eléggé jól ki kell tapasztalni mindegyik embernek a reakcióját, hogy megfelelőképpen adagolhass egy frusztráló infót.
A psychiaterek szerint a szó is gyógyszer, olyan folyamatokat indít el a központi idegrendszerben, amelyek (működésükben) sérült struktúrákat meggyógyíthatnak vagy ellenkezőleg, fokozzák a "sérülést"...

Leroi 2011.01.24. 20:40:00

@Mária:
Jó ez a PANIC- billentyű...

holla 2011.01.24. 20:41:23

@Irkutszk:
Olvastam és így reagáltam rá:

"pont erről beszélt a legtöbb hozzászoló. Ez csak akkor egyértelmű, amikor te mondod? Ha más mondja neked _ugyanazt_, akkor miért felismerhetetlen a lényeg?

nem kell válaszolni, ha ignorral könnyebb, akkor legyen úgy
"

Tehát felfogtam, hogy Leroi IRL ezek szerint normális, csak az nem világos, hogy _ebben_ a posztban miért hivatkozik állandóan a picsogás káros, szakmaiatlan voltára, amikor azt _senki_nem_vitatja, mert _nem_ az volt a baj, hogy a pasi nem nyalta körbe.

És akkor negyedjére: a foghegyről bunkózás és a sírásrívás között még rengeteg olyan lehetőség van, ami nem akaszt ki valakit 23 év távlatából is.
Kábé.

Leroi 2011.01.24. 20:43:17

@Intizar:
A pénzügyi szakemberek vitáját egy orvos úgy hallgatja, mint az óvodás az egyetemi tanárok párbeszédét, úgyhogy minden hivatásnak megvan a mások számára érthetetlen szakzsargonja.

Én máskülönben a matematikusokat tartom az emberiség csúcsának.

Leroi 2011.01.24. 20:45:45

IRL is sokszor zabos vagyok, úgyhogy ne legyenek illúzióik velem kapcsolatban.:)

Roooz 2011.01.24. 20:49:21

Olyan jó olvasni szinte vérre menő vitátokat! Ember és ember között is van különbség, ahogy orvos és orvos között is... Én pl. az ortopédsebészem nem adnám semmiért, bár hála istennek évek óta nem láttam. :)(és fent megtalálható a rossz tapasztalatom is) De a közértben mindig mindenkivel megfelelően viselkednek? Ha nem lennének tuskó orvosok, nem tudnánk értékelni a jókat sem... :))

Irkutszk 2011.01.24. 20:49:33

@Intizar: Nem értek egyet, mármint az elejével.

Több nyelvet beszélni igenis azt jelenti, hogy betekintést nyer az ember egy másik kultúrába, még hacsak kívülállóként is (hisz nem abba született bele). De mégiscsak tudás, és mint olyan, több, mint egy adott esetben csak anyanyelvét ismerő másik emberé. Ha én beszélek németül és magyarul (csak hogy egy egyszerű példát említsek), akkor tudok magyar szemszögből is érvelni, és német szemszögből is. És ez igenis tudás, és hatalom. Az már más kérdés, hogy én ezt mire használom. Arra, hogy az egyik oldalon messziről jött embert játsszak, vagy arra, hogy a két oldal nézetét megpróbáljam valamilyen kompromisszum felé mozdítani. Higgye el, hogy tudom miről beszélek, a gyógyszerész a laikus (beteg) és az orvos között álló valaki. Érti, amit a beteg mond, és érti, amit az orvos. És ehhez nem kell mégcsak idegen nyelveket sem tudni (jó, ok, túloztam, igenis kell, a diplomához egy középfok és egy alapfok, a PhD-hoz két középfok, amelyekből az egyik angol mindkét esetben).

Leroi 2011.01.24. 20:50:24

@Dandie:
Köszönjük szépen, de nem megyünk el, hidd el.:)

Droidfigyelő (törölt) 2011.01.24. 20:51:15

@miklos.rabai: @El Visco Stello: @SusanneF: @Irise:

Előre bocs, hogy nem fogom szortírozni, ki mit kommentelt, de mint általában minden az életben, itt is minden összefügg mindennel. Tehát ne vegyétek magatokra, amit esetleg másnak írok, de valamilyen módon, egyetértően vagy éppen nem, kapcsolódni fog a mondandótokhoz. És lesz, ami nemi alapon is megkülönböztetendő, lásd alant, vagyis így tessék értékelni.

1. Nem mindegy, mikori az élmény? Mennyiben van közünk ahhoz, ki mikor élt át olyat, ami máig fáj? És ha régen, akkor az már nem is lehet máig ható és gyógyítatlan szubjektív tapasztalat?

2. Milyen jogon mondunk értékítéletet valaki felett, mi, férfiak, aki valami olyasmit élt át, amit mi, férfiak, sosem fogunk tudni igazán megérteni? Honnan tudja egy férfi, milyen egy nőnek szétfeszített lábbal, hanyatt feküdnie egy vizsgálóasztalon, miközben éppen azt vágják a fejéhez, hogy a méhe leó? Vagy anélkül?

3. Mennyiben kicsinyesség egy 23 évvel ezelőtt, szubjektíven megrázó élmény publikussá tétele? Ki a tosz a kicsinyes itt, kérdem Rabai doktort? A 23 év, a méh kivágása, a posztoló, az internet, az orvos, te magad, a kommentelő - légy szíves, magyarázd meg, őszintén érdekel.

4. Irise, az, hogy a mészáros, kontár orvos giga-praxissal bírt, a leírásod alapján kizárólag annak tudható be, hogy kedves volt. Ez nem valami jó dolog, nem biztató a betegek, ebben egyetértünk. De várjunk csak... Ööö... Hogy is van ez?... Ez miért nem üzenet a szakmának: legyél kedves IS, és nem mellékesen legyél jó orvos IS, és nem csak boldog lehetsz, mert sok embert gyógyítasz meg, hanem még jól is keresel??? Nem lehet ezt párhuzamosan? Csak az járja, hogy a jó orvos paraszt, a rossz meg kedves, viszont milliomos? Valami itt nem stimmel. Nincs ebben használható üzenet a jövőnek, és elégedettebb betegeknek, elégedettebb orvosoknak?

Leroira széndékosan nem reagálok másképp, csak úgy, hogy óradíjért (számlára) adok anamnézist, és javasolok terápiát is, elvégre, nincs elveszett lélek, de ennél többet így, itt ennél nem többet: empátia, baszod, look it up. Bocs, moderátor.

Intizar 2011.01.24. 20:53:46

@Irkutszk: Teljesen egyetértek. Mostani önmagamnál többé válhatok, ha elsajátítok (még) egy nyelvet. De sohasem lehetek több valaki másnál efféle módszerrel. A puszta igyekezet, hogy ilyesmire törekszem, semmivé teszi önmaga célját.

Leroi 2011.01.24. 20:54:06

@Irkutszk:
Szerintem, csak ha gondolkodsz is azon a nyelven.
Ez csak abban a nyelvi közegben lehetséges.
Volt egy idegen hadsereg, amelyben embertelenül hosszú ideig szolgáltam és amelyet porosz mintára szerveztek meg.
Akkor és ott éreztem egy adott pillanatban, hogy bizonyos gondolataim nem anyanyelvemen fogalmazódnak meg.

Irkutszk 2011.01.24. 20:56:00

@Intizar: De azért a saját szakmájában ha egy hozzá-nem-értő beleszól, azért azt mondja neki, hogy köszönöm, de hagyja rám, mert értek hozzá?

rikavagyok 2011.01.24. 20:56:23

@Leroi:
Stimt.
Ez most egy személyes, és piszkosul OFF kérdés (de szerencsére jó kis anonim nickem van):
Az az érdekes, hogy míg az, hogy akár a nehéz természetű betegnél elérjem, hogy beleegyezen kellemetlen/rizikós diagnosztikus/terápiás lépésekbe, amire épp szakmailag szükség van, az kb az 1. perctől megy.
Az hogy kifejezetten rossz hírt közöljek, mint daganat, szívinfarktus ilyesmi, az is kb korrektül működik.
Halálhírt nem tudok közölni. Tulajdonképpen fogalmam sincs hogyan kell "szakszerűen". Ha "szerencsém van", lefagy a hozzátartozó és pragmatikus kérdéseket tesz föl, akkor elmondom a tényeket, meg elnyöszörgök egy őszinte részvétemet. A síró családdal egyszerűen nem tudok mihez kezdeni. Érzem, hogy kéne mondjak valami vigasztalót/kedveset/hasznosat, de semmi értelmes nem jut eszembe.
Személyesen ez áthidalható, mert nonverbálisan viszont lekommunikálom a dolgot. De telefonban...
Komolyan, hogy a pitsába kell ilyet jól/kíméletesen/szakszerűen csinálni???

Leroi 2011.01.24. 20:56:27

@Droidfigyelő:
Egy pillanat.
A posztoló közénkdobta a rossz tapasztalatát megvitatásra, egy történet formájában.
Önként, felkérés nélkül.
Innen tovább a "kinek van joga" kezdetű kérdések értelmüket vesztik.

Intizar 2011.01.24. 20:58:03

@Leroi: Helyes, hogy megvan a szaknyelvük. De a legszimplább "szaknyelvet" is (pl. boltos) ki lehet játszani fölényeskedés céljából a kívülállóval szemben. Abban a pillanatban nyomorúságos erőfitogtatássá válik. És itt már nem számít, hogy "göngyölegekről" beszélünk, vagy mit tudom én, "sztátusz epileptikuszról".
Szakemberek maguk között szaknyelven tárgyalnak. Mi sem természetesebb. Alázásra használni? Természetes és emberi, hogyne. Mi sem ocsmányabb.

Leroi 2011.01.24. 21:00:28

@Droidfigyelő:
Nyilván a hozzászólásod úgy összességében pátoszos és giccsesen szemforgató.
És kösz, hogy nem szólítottál meg, mert nincs veled amit tárgyalnom.
Érted, baszod?

Intizar 2011.01.24. 21:02:52

@Irkutszk: Hozzá nem értő? Már kicsoda? Az, akinek a testéről van szó? Még jó, hogy beleszól a saját dolgába, ha nem is "hozzáértő" módon. Nem lesz okvetlenül igaza, de hát üvölteni bárkinek szabad, ha éppen vágják. Ha a saját érdekében is.
Vagy Mária? Szerintem a fölöslegesen, kifelé fölényeskedő szaknyelvhasználatot lehet kissé csipkedni, nem árt meg.
Egyébként dr. House a példaképem, mert ő beismeri, hogy a beteg szervhez hozzánőtt páciens csak zavaró faktor.

Leroi 2011.01.24. 21:07:47

@rikavagyok:
Nos, elég sok halálhírt közöltem már, mert sokat és sok helyre ügyelek és a krónikus osztályok menthetetlen, ügyeletben elhunyó betegeinek hozzátartozóit olyankor én tájékoztatom.
Nem tartozik a lélekben legfelemelőbb élményeim közé, általában objektíven közlöm a tényt és részvétet vagy vigasztalást kívánok a családnak, majd elmondom, hogy a személyes holmikat és az elhunytat hogyan, hol kérhetik ki a kórházból. Utána elköszönök, persze sosem jó napot vagy jó estét kívánva.

Leroi 2011.01.24. 21:09:34

@Intizar:
Akinek nem inge, nem veszi magára.
Részemről téma ex.

rikavagyok 2011.01.24. 21:10:07

@Intizar:
Szerintem ehhez semmi erőfitogtatás nem kell. Elég, ha 3-ból 2 ember ért csak valamihez, és elkezdenek róla beszélgetni. Én is csak kapkodom a fejem, ha az emböröm összekerül egy másik kockával.

Droidfigyelő (törölt) 2011.01.24. 21:11:24

@Leroi:

Megítélni. Ez a kulcsszó. A kommentelés és az ítélet - remélem mindannyiunk nevében, és a Biblia megítéléssel kapcsolatos állásfoglalása szerint - nem ugyanaz. Úgyhogy a baszod áll. A terápiára emailben jelentkezhetsz, van egy pár jó szakember, kiközvetítem neked, veled is tud mit kezdeni.

Intizar 2011.01.24. 21:12:18

@rikavagyok: Természetes. Szakemberek egymás közt, az - mint több ízben említettem - más téma. A baj akkor kezdődik, amikor a szakember hozzád kezd el ilyen nyelven beszélni, éreztetve veled, hogy kis butus vagy, ha nem érted.

félig nigger 2011.01.24. 21:24:21

Moderátor: Ha már töröltél, kérlek, töröld a nekem címzett Leroi féle szerelmi vallomásokat is, okafogyottá váltak. Leroi továbbra is egy megkérgesedett hülyegyerek, aki azt hiszi, küldetése van. Holott csak (néha) szolgálatos a halálsoron. Ahová némelyek meghalni, mások dolgozni mennek...

félig nigger 2011.01.24. 21:34:37

@Leroi: Ok, csak hagyd rajtuk a szikéd nyomát, azaz a hippokratészi kézjegyed, kispofám.

rikavagyok 2011.01.24. 21:38:21

@Leroi:
OMSZ-nál úgy tanítottak, hogy az első mondatból derüljön ki, hogy meghalt. Nincs kozmetika, nem elhunyt, eltávozott, stb., meghalt. A kórházban azt mondták, hogy célszerűbb "beadagolni", teljes kórtörténettel, mindent megtettünk, de blábláblá. (kb mint a Vészhelyzetben).
Most akkor melyik a helyes metódus?

Mária 2011.01.24. 21:40:01

@Leroi:

Most nézz jobbra a kommentlista dobozba!

Két külön nick alatt 28 mp különbséggel 2 kommentet küldeni még én sem tudok, vagy legalábbis nagyon aljasnak kellene lennem hozzá, hogy ezt tegyem :)

womanestomen 2011.01.24. 21:43:34

@akdiana: bakelával te ne találkozz:):):)

Leroi 2011.01.24. 21:44:36

@rikavagyok:
Én közlöm, hogy ki vagyok és kit keresek.
Utána azt, hogy meghalt, de nem mindig ezzel a kifejezéssel, elhunyt, elment, megpihent.
Értik szegény hozzátartozók.

Figyelj, nem tudnád megmondani, ezt a két köcsögöt hogyan rázhatnám le már magamról? Egész este engem buzerálnak.

Leroi 2011.01.24. 21:49:26

Jól van fiúk, farpofákat összeszorítani, párnát a lábak közé és szundi.
A móka ennyi volt mára.
Jó éjt!

rikavagyok 2011.01.24. 21:50:56

@Leroi:
Talán ha valóban használod az ignore funkciót, az segít:)

fuzzykinkyfunk 2011.01.24. 21:51:14

@Leroi: ha csak kalapácsuk van, mindent szegnek néznek,) egyébként a legfontosabb, hogy nil nocere!

félig nigger 2011.01.24. 22:00:13

@fuzzykinkyfunk: Azért igencsak hülye szög az, amelyik felháborodik, ha kalapács illeti a csúnyáját.

epres négercsók 2011.01.24. 22:05:11

Leroi, utolsó figyelmeztetés.

Droidfigyelő (törölt) 2011.01.24. 22:05:19

@Emberi méltóságot a hulláknak!:

Nem vezet sehova, ha olyanokat mondasz, mint pondró és rák. Rossz irány, bocs. Főleg nem szimpi, hogy a másodikkal mintha rosszat kívánnál - nem mondod, de implikálod (nekem, ami szubjektív, persze). Nekem az empátia full hiánya volt a nagyon feltűnő, másodsorban pedig ez az óvodás "aki nem ért velem egyet, az buzi" érvelés. A dolog kb. ennyit ért, úgyhogy jó éjt.

apolka11 2011.01.24. 22:06:58

@Leroi: Drága Leroi!
Ígérd meg nekem, hogy nem reagálsz már ezekre a fiúkra! Nem éri meg.

womanestomen 2011.01.24. 22:07:31

én ugyan ritkán szólok, de gyakran olvasok. nekem is beletelt anno kis időbe, míg el tudtam különíteni a reagens rekommentelőt az objektív szakembertől(:)), viszont sosem trollkodtam a megfelelő információk megléte nélkül, izomból. ha az újhusik nem tudnak ide indulatmentesen beszervülni, akkor inkább csendben ignoráljuk őket. namár. hamár. ha nincs akció, nem lesz reakció. uff.

rikavagyok 2011.01.24. 22:09:56

@epres négercsók:
Nem érzel indíttatást egy kiadós kommentirtáshoz?
Én ugyan világéletemben kedveltem a cifra káromkodásokat, de ez már nagyon rég személyeskedés és nem pedig vita.

fuzzykinkyfunk 2011.01.24. 22:10:37

@Emberi méltóságot a hulláknak!ahány kalapács, annyi szög |)

epres négercsók 2011.01.24. 22:13:41

@rikavagyok: Azt csinálom már percek óta egyfolytában... Csak egyedül tartom a frontot, meg beteg is vagyok, fekve pötyögök, kicsit lassabban megy így. De figyelek továbbra is.

szabidoki 2011.01.24. 22:23:30

@epres négercsók: pedig már kezdett egész jó lenni a buli... :)
Házmester-lelked van! :)

rikavagyok 2011.01.24. 22:26:39

@epres négercsók:
No, akkor próbáld meg az egyik kezeden kilakkozni a körmöd és azt szárítani, meg még stikában enni is. Úgy az igazi gépelni ;)
Tulajdonképp mi vitt rá, hogy moderátornak állj? Kb olyanmazochista hobbi, mint mikor a magyar-matek tanárszakos exlakótársam hétvégére focibírónak állt: nonstop anyázódást biztosít a hét minden napjára.

epres négercsók 2011.01.24. 22:27:12

@szabidoki: Igyekszem jól csinálni a dolgom, és nem kirúgatni magam :D
Tényleg kérek minden érintettet, hogy ne bomoljon már, nem vezet sehova.

epres négercsók 2011.01.24. 22:35:07

@rikavagyok: Enni azt nagyon tudok gépelés közben :D Meg úgy általában sok mindent.
Hogy miért lettem az, aki, ennek több oka van. Vannak nehéz pillanatai, de ez ezzel jár. Néhányan (az anyázós levelek tulajdonosai) már tiltólistán vannak a levelezőládámban.
Na jó, most már lassan magamat is kibannolhatom az off miatt.

Nem én vagyok, hanem én 2011.01.24. 22:35:10

@batgirl:
Hogy lehet leszokni a tulerzekenysegrol?
6 ev orvosi egyetem eleg ra... :)

epres négercsók 2011.01.24. 22:36:10

@Leroi: Rettentően megnehezíted a dolgom, ugye tudod? :)

Leroi 2011.01.24. 22:44:14

@miklos.rabai:
Miklós bátyám, kaptunk ma hideget-meleget, nincs gond!

Nem én vagyok, hanem én 2011.01.24. 22:46:21

@Leroi:
Azert en egy percig sem aludtam rosszul e harc kozben... :)

Leroi 2011.01.24. 22:47:35

@miklos.rabai:
Aquila non captat muscas...:)

Leroi 2011.01.24. 22:48:44

@epres négercsók:
Itt és most bocsánat és minden alaplángra áll...

rikavagyok 2011.01.24. 22:51:04

@epres négercsók:
Azért az önbann folyamatát megnézném. ;)
Vmi ilyesmi: www.tumblr.com/tagged/andy+riley

Leroi 2011.01.24. 22:52:39

@rikavagyok:
Akkor az Obersturmbannführer, az a bannolva támadók fővezére volt?:)))

rikavagyok 2011.01.24. 22:54:15

@Leroi:
Nézzetek Bizarre ER-t, és közben játszatok Pandemic-kel. Sokat segít pszichésen ;)

epres négercsók 2011.01.24. 22:56:59

@rikavagyok: :DDDD Amúgy volt már rá példa, hogy saját magamat szedtem ki, nem is egyszer.
Rosszabb vagyok, mint Torma Gedeon :) (Talán rémlik még az Abigélből valakinek Piroska mondata: "Az én nagybátyám, ha bűnön kapja magát, önmagát is kicsapja!")

Nem én vagyok, hanem én 2011.01.24. 22:57:48

@Leroi:
De vajon ki a legy es ki a sas?... :)

Leroi 2011.01.24. 22:58:11

@rikavagyok:
Én Leni Riefenstahlt néztem...:P

Leroi 2011.01.24. 23:00:14

@miklos.rabai:
A sas fekete színű, kék mezőben arany Napba néz, a balján félhold, alatta arany mezőben hét vörös bástyával...

isolde 2011.01.24. 23:06:25

rikavagyok: szerintünk (pszichiáterek) úgy kell, hogy megmondod, hogy meghalt, és ha utána sírnak, sokkolódnak, akármi, akkor csendben vársz. Tök felesleges beszélni, úgyse hallják. Élőben könnyebb csendben lenni, mint telefonban, meg akkor lehet hozzá együttérzően nézni is, de telefonban is nyugodtan lehet egy kis ideig. Ha valamelyest magához tért az illető, akkor úgyis elkezd kérdezni, hogy akkor most mi a teendő, vagy hogy pontosan mi is történt, de ezt érdemes kivárni. Ha nem bírod kivárni vagy nem térnek magukhoz sokáig, akkor olyanokat kell mondani, amiből kitűnik, hogy érted, mi bajuk van, azaz "tudom, hogy most nagyon nehéz ezt hallani", ilyenek.

Leroi 2011.01.24. 23:13:19

"Románok, most is látom azt a
csüggeteg temetői órát:
ti jöttetek hátunk mögött,
hallom kürtötök riadóját.
Észak, Kelet és Dél kardjától
vérzett immár óriás testünk,
s ti akkor jöttetek reánk
a hegyekből, mikor elestünk."
(Gulyás Pál)

Irkutszk 2011.01.24. 23:15:06

@Intizar: A maga szakmájában.

@isolde:
Ilyenekért érdemes erre a blogra feljönni, köszönöm.

Leroi 2011.01.24. 23:16:43

@isolde:
Ha már felkészültek arra, hogy bármikor elmehet a beteg, akkor a tájékoztatás könnyebb. Utalni lehet arra, hogy mindez a további szenvedéstől mentesíti az elhunytat (és a hozzátartozók tudják, hogy az ő várakozó szenvedésük egy része is megszűnik így)...

Leroi 2011.01.24. 23:27:54

Most már valóban jó éjszakát mindenkinek, a békéseknek és békétleneknek egyaránt.

A Békés békében aludjon, aki inkább Tolna az tegye, a Heves higgadjon le...
:)
Jó éjt!

rikavagyok 2011.01.24. 23:30:38

@isolde: Thx.
Ahogy így végiggondolom, csak ott vannak kommunikációs problémáim, ahol nem látom a másikat. IRL kifejezetten ritkán van olyan problémám, h félreértenek. De főleg telefonban (meg néha írásban, ahol azért nem olvasok át mindent amit leírok pl fórum, blog),gyakran a szememre hányják hogy nyegle vagyok, flegma, meg ilyesmik. Nem egyszer szedtek ki kollégák "nagyember" szájából épp mielőtt keresztbe lenyelt volna, mert összeugrottam vele telefonon keresztül.

Nem én vagyok, hanem én 2011.01.25. 03:43:10

@Legelő Őse: @Aki a zsiráfotszereti: @akdiana:

Engedjetek meg, kerlek, hogy valamit elmondjak nektek!

Senki nem allitotta, hogy a proszto stilus elfogadhato egy orvostol. De nem csak egy orvostol nem fogadhato el, hanem senkitol sem. Egy betegtol sem.
Na, most az orvos a beteggel egyutt kuzd a beteg egeszsegeert, igaz? Vagyis annyit varjatok el egy orvostol stilusban, hozzaallasban es profizmusban, amennyit ti hozzaadtok a az egeszhez. Sportoltok? Egeszseges eteleket esztek? Jartok szuresekre? Vigyaztok a testi epsegetekre? Es masokera? Rendesen szeditek a gyogyszereket?...
Ha ez utobbi teljesul, akkor biztos vagyok benne, hogy az elso fele is teljesul a dolognak. Mert akkor a tokeletes vilagban elunk.
De meg egyszer mondom, annyit varjatok el, amennyit ti is hozzatesztek!

1. Egyebekben a penis (valaki feljebb a herevel peldalozott) es az erekcio nem felel meg a noi mehnek es a menstruacionak. A clitoris felel meg a penisnek, es a petefeszek a herenek. A noi mehnek nincs megfeleloje a ferfiban. Igy ezzel peldalozni nem erdemes.

2. A no nem csak attol no, hogy kulso illetve belso nemi szerveit tekintve no. Tobb fele nem is letezik. Van a genetikai nem, itt a no 2 db X kromoszoma miatt no, van a gonadalis nem, itt a petefeszek miatt no a no. Van a kulso nemi szervek alapjan meghatarozott nem, itt vulva eseten tekintheto nonek a no. Van a hormonalis nem, itt a noi nemi hormonok miatt no a no. Van a szocialis nem, vagyis hogy a tarsadalomban noi szerepet tolt be a no, nokent viselkednek vele. Es utoljara van a psziches nem, vagyis, hogy nokent gondolkodik, nonek erzi magat a no.

Higgyetek el nekem, a mai vilagban csak az utolso 2 szamit igazan! Ha valaki meheltavolitas (esetleg petefeszek eltavolitas, mert ebben az esetben serul a hormonalis nem) miatt a tovabbiakban nem erzi magat nonek, akkor annak segitsegre van szuksege!

A mai vilagban, ahol leteznek rekonstrukcios mutetek, nem atalakito mutetek, hormon potlas, magas szintu pszichologiai betegvezetes, aki no aki no akar lenni az no tud lenni!
De hiaba az orvosi erofeszites, ha a beteg kornyezete ezt nem tamogatja! Vagyis, hogy legyen no egy no, ha a szocialis nem nem tud teljesulni? Ha a novel nokent banik a kornyezete, akkor a psziches nem is teljes lesz. Ez pedig szocialis problema, es nem egeszegugyi.

Dr.laikus PhD 2011.01.25. 05:22:08

@miklos.rabai:

Óh Anyám!

Képes voltam végig olvasni, pedig csak Téged kellett volna.

Már most félek, hogy rád is úgy fogunk emlékezni, mint hazánk büszkeségre érdemes szülöttéről, akinek nem mi adtunk sem teret, sem lehetőséget...

Kalapom emelem, nagyon mélyen ismét. :)

Nem én vagyok, hanem én 2011.01.25. 06:23:14

@SusanneF: @Széphalmi Izett:
@Droidfigyelő:
Mindharman megszolitottatok, ezert valaszolok!

A beteg elmenye regi. Azt kerdezitek, hogy miert nem mindegy ez. Azert nem, mert 23 evvel ezelott Magyarorszagon, jo ha elterjedoben voltak az ultrahangok, az elso CT-k akkor jelentek meg, MR-rol meg meg senki sem hallott. 23 eves serelmet hordozni nem egeszseges lelkuletre vall, hanem minimalisan kicsinyessegre. Ahogy az egeszsegugy, ugy a lelek is fejlodik. Remek technikakat, problemak megoldokepesseget fejlesztheti ki az ember, bar az is igaz, hogy 34 eves (a posztolo akkori eletkora) korra ezeket mar reg ki kellett volna fejleszteni. De tovabb is mennek. Hogy miert nem lehet egyutt erezni ezzel a posztoloval? Azert mert ahelyett, hogy azt latna, hogy ugyan egy csonkito mutet reven, meg legalabb 23 evet kapott a magyar egeszsegugytol, inkabb a dolog negativ oldalat nezi. Ez is kicsinyesseg. Az utolso mondat viszont nem kicsinyes, hanem gonosz. Na ezert nem fogom ezt a posztolot sosem sajnalni.
Foljebb is irtam, ilyet gyereket eroszakos korulmenyek kozott elveszto szulo mondhat, mikor a tetteshez beszel, vagy halaltabort tulelo, amikor az orok jonnek szoba. De nekik is egyetlen lehetoseguk a megbocsatas.

Izett, tessek nagylelkuseget es megbocsatast gyakorolni, es elmenni a szuresekre!
Susanne, eggyel korabbi kommentemben mar foglalkoztam a kerdeseddel: "mikor jutunk már el egyszer odáig,hogy a beteg elvárhatja a megfelelő bánás módot bármelyik orvostól,nővértől????". Ez volt ra a valaszom: "az orvos a beteggel egyutt kuzd a beteg egeszsegeert, igaz? Vagyis annyit varjatok el egy orvostol stilusban, hozzaallasban es profizmusban, amennyit ti hozzaadtok az egeszhez. Sportoltok? Egeszseges eteleket esztek? Jartok szuresekre? Vigyaztok a testi epsegetekre? Es masokera? Rendesen szeditek a gyogyszereket?...
Ha ez utobbi teljesul, akkor biztos vagyok benne, hogy az elso fele is teljesul a dolognak. Mert akkor a tokeletes vilagban elunk.
De meg egyszer mondom, annyit varjatok el, amennyit ti is hozzatesztek!"
Amugy meg nem biztos, hogy a muhiba (habar ott nem hozzam szoltal) szo ertelmet jol tudod. A blogon volt mar rola szo, biztos lesz is meg.

Droid, kerlek ne szemelyeskedj, en sem tettem!

Egyebekben pedig gyertek maskor is blogra, lehet tanulhattok valamit a testetekrol.
Udv.

Nem én vagyok, hanem én 2011.01.25. 06:27:43

@Dr.laikus PhD:
En is vegig olvastam, lehet nem kellett volna... :)
De most hazamegyek, vacsizom valamit, aztan irok egy picit a blogra, majd alszom... :)
Minden jot!
M.

Nem én vagyok, hanem én 2011.01.25. 06:29:05

@Dr.laikus PhD:
Marmint irok, de nem erre a blogra, hanem a sajatra... :)
Akkor most minden jot!

Dr.laikus PhD 2011.01.25. 06:29:42

@miklos.rabai:

Pihenj jól, álmodj szépeket! :)

SusanneF 2011.01.25. 09:05:40

@miklos.rabai: Ebben nem értünk egyet....
Mert ha én hozzáteszem a magam részét-attól még lehetek beteg!
Én úgy érzem,hogy nem köthető feltételekhez,hogy a beteg emberséges bánásmódot kapjon...
Rám is emberek vannak bízva,nem is kevesen,kiszolgáltatottak,esendőek,DE én nem teszek különbséget,pedig igen sokfélék....
A kanadai kórház dok.sorozata is ezt sugározta,hogy minden esetben lehet,és kell méltó módon foglalkozni gyermekkel,felnőttel,hozzátartozóval és pácienssel!
Saját friss történés-
a közeli,de nem illetékes rendelőben nem vette le a rákszűrést a doki,és úgy beszélt velem,mint egy óvodással-én szégyelltem magam,pedig lehet,hogy inkább neki kellett volna....

Nem én vagyok, hanem én 2011.01.25. 09:28:21

@SusanneF:
Tudod, azt senki sem mondta, hogy ha hozzá teszed a magad részét, akkor sosem lehetsz beteg. Sőt, lehet nagy megrendülést fogok érzékeny lelkedben okozni, de egyszer meg is fogsz halni. Mert az élet már csak ilyen. Kell hozzá egy kis szerencse és/vagy gondviselés (a mai poszt is erről szól egyébként).

Nem feltételekhez kötöttem a betegellátást (bár a pénztelenség, felszerelés hiány súlyos feltételeket szab), az emberséges bánásmódot. Csak azt mondtam, hogy annyit várj el, amennyit te is beleadsz. Mert úgy fair a dolog.

Egyebekben természetesen jogod van
betegnek lenni, jogod van rombolni a testedet és lelkedet. Jogod van haragot táplálni és másokat hibáztatni. Jogod van követelni. De el ne feledd a jogaid ismételgetése mellet, hogy az orvosoknak is vannak jogai!

Amúgy köszönöm a választ!

tbjárulékfizető 2011.01.25. 09:53:44

@miklos.rabai: tényleg köszönet az információkért, amik egy laikusnak is érthetőek. Az a mondat ragadott meg, hogy megkérdezted, egészségesen élsz, az ételek is megfelelőek?
sok a tévinformáció ezen a területen is, pl tojás, margarin, édesítők, van-e jó házi tartósítószer, a dioxinos húsokról meg nem is tudunk.
lehetne erről is valamit tudni?
ha esetleg Irkutszk is beszállna, megköszönném.
nem diétás tanácsadásra gondoltam, arra van irodalom bőven, csak milyen? hihető, vagy nem, egymástól veszik át az információt, vagy mit érdemes elfogadni.
a legújabb, amit felfedeztem, hogy a grapefruit durván befolyásolja a gyógyszerek hatását, pedig reggel mézzel eddig nagyon jó volt. és egyáltalán igaz-e?

Mária 2011.01.25. 10:47:55

@miklos.rabai:

"Sőt, lehet nagy megrendülést fogok érzékeny lelkedben okozni, de egyszer meg is fogsz halni."

Ugye csak viccelsz?

Nem én vagyok, hanem én 2011.01.25. 11:04:33

@Mária:
Ha én vicceltem, akkor ezt trollként kérdezed?

Mária 2011.01.25. 12:51:09

@miklos.rabai:

Persze, hogy trollként kérdeztem :)

Más:

Már van saját blogod, vagy még csak tervezed? Ha még csak terv, szívesen segítek a technikai részletekben. Testreszabás, HTML/CSS belepiszkálások, közösségi média, mérőkódok, stb... ilyesmire gondoltam.

Mária 2011.01.25. 13:06:17

@Dr.laikus PhD:

Mivel nincs ott a hozzászólásoknál a link, így nem tudtam.

Dr.laikus PhD 2011.01.25. 13:13:03

@Mária:

Lemaradt a vigyor... :DDDDD

Pótoltam! :)

Mária 2011.01.25. 13:46:58

@Dr.laikus PhD:

Miért is a vigyor, ami lemaradt?

bauchi 2011.01.25. 18:32:02

Nem rajongok a nőgyógyászokért,de nem sok az őket érintő fájdalmas panaszkodás?

Hatodéves 2011.01.25. 19:30:21

@Dr.laikus PhD:
Te nagyon vágod ezt a blogosdit. Egyszer már idéztél fiatal dokinő általam is olvasott blogjából. :D

Dr.laikus PhD 2011.01.25. 19:39:36

@Hatodéves:

Évek óta küzdök laikusként a magam módján.
Azóta sok-sok orvosblog létezik.
Vannak a szívemhez nagyon közel állók és kevésbé is.

"Egyszer már idéztél fiatal dokinő általam is olvasott blogjából."

Igen, igen. Meg is kért, ha jót akarok, akkor ne szabadítsak rá trollokat.

Én ezt tiszteletben tartom, de őt magát is.
Titeket tartalak nagy-nagy tiszteletben fiatal rezidenseket.
Most aztán különösen. Életemben ennyi pozitív tapasztalatom nem volt ilyen rövid idő alatt, mint mostanában.

Na jó. Az egy ügyeletes orvost kivéve. :((

Droidfigyelő (törölt) 2011.01.25. 22:28:55

@miklos.rabai:

MIklós, nem akartam személyeskedni, ha így hangzott, bocs. Nem erről szólt a kérdés. Amit írtál, az nekem nem volt egyértelmű, ezért kérdeztem rá. Üdv

Nem én vagyok, hanem én 2011.01.26. 00:10:11

@Droidfigyelő:
Nem veszem szemelyeskedesnek!
Minden jot!
Remelem meg talalkozunk!... :)

Nem én vagyok, hanem én 2011.01.26. 01:10:02

@Mária:
Koszonom a felajanlast! Latom laikus mar lebuktatott... :)
Szivesen vennem, minden tanacsod arrol hogyan lehetne szebb es jobb, ami nem szep es nem jo...
Udv.

Nem én vagyok, hanem én 2011.01.27. 08:22:29

@tbjárulékfizető:
Amit a grapefruitról írtál, az teljesen igaz, mert módosítja a májbeli metabolizmust. Ezért könnyen túl lehet adagolni egyes gyógyszereket grapefruit hatására.

A dioxinról sajnos nem sokat tudok mondani. A dioxin szó önmagában több vegyületet is jelöl. Ezekre általában igaz, hogy policiklusos heteroaromás vegyületek, a vázban mindenféleképpen 2 db oxigén molekulával. Általában a tökéletlen égés során keletkeznek.
Az aromás vegyületek nagy dózisban mérgezőek. Hosszú távon, kis dózisban meg rákkeltőek. Jól oldódnak zsírban, ezért ott halmozódnak fel.
A Németországból származó állatokba közegészségügyi szabályok nem megfelelő követése révén kerülhettek.
Itt többet is olvashatsz róla:
hu.wikipedia.org/wiki/Polikl%C3%B3r-dibenzodioxin

Hogy honnan szerezhetsz jó tanácsot az egészséges táplálkozással kapcsolatban? Erre szintén nehezen tudok tanácsot adni. Talán egy dietetikustól.

Remélem, tudtam segíteni.

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.01.31. 21:52:24

@Dr.laikus PhD: @miklos.rabai: Én sem tudtam. Keserédes élmény, na tessék, már megint egy normálisnak tűnő magyar orvos - ofkorsz külföldön. :-(

Átnézem a blogot, köszi a linket.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása