Meg kell röntgeneznem ezt a buta cigányt

2011.01.18. 06:00

Tisztelt blog!

 

Az esetem elég friss, a múlt héten történt. Neveket nem írok, mert azt hiszem úgyis kiszednék belőle. Röntgenre kellett mennem egy sportsérülés következtében, a duplájára volt dagadva a bokám, mint ahogy normális lett volna. Elbicegtem a háziorvoshoz, aki annak rendje és módja szerint adott beutalót másnapra. Egész éjjel szenvedtem, egy percet nem aludtam, másnap pedig elmentem a vizsgálatra. Elvileg nyolc órára voltam berendelve, de hiába voltam ott már fél nyolc környékén, 9 előtt nem volt ott senki, aki velem foglalkozott volna, de előrelátóan vittem magammal könyvet.

 

 

Ekkor végre megérkezett a röntgen asszisztens hölgy és azzal a lendülettel rám ordított, hogy minek ülök itt, 10 óra előtt nem lesz vizsgálat. Szépen, szerényen elmondtam neki, hogy nekem 8 órát mondtak, de csak legyintett és mondta, hogy 10-ig ne is számítsak semmire, megy kávézni. Érdekes fejet vághattam, mert megkérdezte, hogy miért bámulok rá. Mondtam, hogy meg vagyok lepve, mert nem erről volt szó, de nem baj, várok, valahogy kibírom. Erre elviharzott.


Negyed 11-kor sétált vissza a hölgy egy orvossal együtt, épp beszélgettek, ráadásul nem suttogva. Kicsit ki voltam már idegileg, ráadásul borzasztóan fájt a lábam, de nagyon felkaptam a vizet. A következő párbeszéd részlet ütötte meg a fülemet: "Nehéz napod lesz ma? Nem tudom, először meg kell röntgeneznem ezt a buta cigányt, utána majd megnézem, kik vannak még mára berendelve". Na ekkor elkapott a harctéri idegesség, de büszkén mondhatom, sikerült nagyon hamar lecsillapodnom és nem küldtem a  hölgyet melegebb éghajlatra, inkább elszámoltam magamban 100-ig. Belül azért fortyogtam rendesen, de arra az elhatározásra jutottam, inkább kedves leszek a hölggyel, hagy üsse meg a guta (képletesen természetesen).


A vizsgálat lezajlott, nem törődtem azzal, ahogy a hölgy végig kezelt, nem akartam úgymond lesüllyedni a szintjére. Kiderült, hogy meg van repedve egy csontom, be is lett gipszelve még aznap.

 

Ezt a felháborító esetet azért meséltem el, mert bár úgy gondolom ott és akkor elég jól lereagáltam a dolgokat, szerettem volna, ha másokkal is megoszthatom. Nem ezért tanultam hosszú éveken keresztül és lettem tanár, hogy így bánjanak velem. Eddig sosem szembesültem az efféle kirekesztő viselkedéssel (talán szerencsém volt?), de hogy jön ahhoz bárki is, hogy csak így hasra ütés alapján elkönyveljen buta cigánynak. Szeretném itt as végén leszögezni, eddig többé-kevésbé elégedett voltam a magyar eü ellátással, korábban sehol nem ért hátrány származásom miatt, szóval egész biztos, hogy egyedi esettel állunk szemben, de azt gondolom, az ilyesfajta egyedi esetek is megengedhetetlenek.

 

Tisztelettel:

K.K.

 

(A felesleges várakoztatás természetesen szintén kellemetlen volt)

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bauchi 2011.01.18. 06:09:06

Na ebből lesz nagy paláver!
De miért kellett a sérülés után várni?
Bokatörés alapos gyanúja = azonnali ellátás (rtg.,gipsz vagy műtét).
Ennyi.

trimalchio 2011.01.18. 07:44:50

@bauchi: Miért lenne paláver?
Lehet, hogy késő délután volt a házi orvosnál és aznap már nem ért volna rendelési időben a szakrendelőbe. Lehet, hogy nem tűnt olyan súlyosnak, hogy mondjuk mentőt hívjon. Hajdan volt fiatal koromban egy esti fociban eltört bokával én is vártam már meg a másnapot. (Természetesen nem tudtam, hogy el van törve, bedagadt és fájt, de nem volt elviselhetetlen.)
Sajnos én is jártam már úgy, hogy a HO nem jól tudta egy szakrendelés időpontját és lyukra futottam miatta. Van ilyen.
Ha a dolgok úgy történtek, ahogyan a posztoló leírta (számomra teljesen hihető egyébként), akkor a "hölgy" simán bunkó volt.

Mária 2011.01.18. 08:08:55

"nem akartam úgymond lesüllyedni a szintjére"

Én egészen biztosan lesüllyedtem volna a szintjére. És lehet, hogy végül begipszeltem volna a száját.

Két évet húztam le egy lakatosműhelyben és ez meg is látszik rajtam. Nőként lakatoltam, kedves @rabai.miklos, ha érted, mire gondolok :)

P75 2011.01.18. 08:08:55

@trimalchio: nem ebből lesz a paláver, hanem a cigányozásból! A következő sor már új gondolat volt szerintem.

Nem én vagyok, hanem én 2011.01.18. 08:31:30

Mi a felháborítóbb?
A buta vagy a cigány jelző?
Amúgy ma van Martin Luther King napja, illetve tegnap volt... Na, mindegy...
@Mária:
És nem, nem értem, Márió!... :)

El Visco Stello (törölt) 2011.01.18. 08:49:31

...ha nem tanul hosszú évekig és nem lesz tanár, akkor megengedhető az ilyen magatartás? Csak úgy kérdem. Saját maga rekeszti ki a saját fajtáját. Miért járna megkülönböztetett kezelés egy tanárnak?

Dr.laikus PhD 2011.01.18. 09:23:23

"Nehéz napod lesz ma? Nem tudom, először meg kell röntgeneznem ezt a buta cigányt,.."

Ez a kulcsmondat.
A többi kompenzálás, mentegetés a kirekesztett részéről, hogy pedig ő tanult és még tanár is.
Sokkal többet nyelt le, mint kellett volna.
Sajnos.

Mária 2011.01.18. 09:34:08

@El Visco Stello:

Milyen magatartás? Ki rekeszti ki a saját fajtáját? Miféle megkülönböztetett kezelés?

Tegyük fel, bemész egy boltba. Láttad az ajtón, hogy reggel nyolctól este hatig vannak nyitva.

Nem csodálkoznál, ha az eladó azzal ordítaná le a fejedet, hogy miért nem tudtad, hogy bár a nyitva tartás reggel nyolctól van, de ők csak tíztől szolgálják ki a vevőket, mert náluk az úgy szokás?

A posztolónak valaki azt mondta, hogy a rendelőben nyolc órától van "nyitva tartás", majd emberi méltóságában alázta meg az ott dolgozó, hogy miért ment oda reggel nyolcra.

Még ha szándékosan ült volna le korábban a folyosóra, akkor se járt volna neki a megalázás.

Peronjegyet kellett volna vennie, hogy ott tartózkodhasson?

P75 2011.01.18. 10:01:02

@El Visco Stello: azt nehezményezte a posztoló - teljesen jogosan -, hogy nem pusztán lecigányozták, hanem még a buta jelzőt is odatették elé, mintha attól, hogy valaki cigány, evidens lenne az is, hogy buta.
Komolyan nem értem, ennyire érthetetlen, hogy mi a problémája?

@Dr.laikus PhD: persze, hogy többet nyelt le, hozzá van szokva a diszkriminációhoz :-(

Bikli néni 2011.01.18. 10:01:06

Ajjaj, látom én már, hogy cirkusz lesz ebből a posztból...
@Mária: Ha nekiesett volna az orvosnak(?), akkor azzal igazat adott volna neki. Ez volt a legjobb, amit tehetett, hogy úriember módjára viselkedett, és győzött ebben a szituációban.
És tökmindegy, hogy mennyit tanult, mi lett belőle, normálisan viselkedett. Egyáltalán, hogy jön ahhoz, hogy valakit így nevezzen?
Tegnap voltam háziorvosnál. Bejött a váróba egy cigány bácsi (cigány nálam nem negatív értelemben, csak ez a nevük, a roma szó egy kreálmány). De olyan udvarias volt, hangosan, előre köszönt, akármerre ment. Ez sok nemcigány betegről nem volt elmondható.

Borcsika 2011.01.18. 10:19:42

Hát én biztosan tettem volna 1-2 megjegyzést. A cigányokkal kapcsolatban az emberek többségének sajnos a putrizó, ordibáló, genetikailag bunkó emberfajta jut eszébe. Ez tény, de a hölgyike rtg asszisztensi oklevelében (ha van neki olyan), nincs benne, hogy bárkit is minősíthet a fajtája alapján, és teszem fel, az sincs benne, hogy csak fehér embereket röntgenezhet meg. Egyébként pedig a dokiról is megvan a véleményem, amiért nem intette rendre emiatt a picsuszt, ott a helyszinen. Ez őt is minősiti.

Mária 2011.01.18. 10:22:32

@Bikli néni:

Most azon gondolkozom, hogy ugyanez a páros hogyan viselkedne, ha pakolna és kimenne szerencsét próbálni valamelyik multikulti nagyvárosba?

MIndenkit lecigányoznának, letörököznének, lezsidóznának, learaboznának, lenégereznének, lekínaiznának, mert otthon azt tanulták?

Dr.laikus PhD 2011.01.18. 10:25:54

@Borcsika:

Genetikailag bunkó?
Ne már!

Nagyon-nagyon neveletlen és elképzelhetetlenül szegény.

Rotoxis 2011.01.18. 10:32:27

Néhány gondolatot szeretnék a poszthoz fűzni.
Mint írja, röntgenre kellett mennie egy sportsérülés miatt. Aki már életében egyszer is járt a háziorvosánál tudja, hogy ott nincs röntgen. Mi a csudának kellett (volna) odamennie? A baleseti sebészet meg arról híres, hogy éjjel-nappal műkszik.
A háziorvos nem ad beutalót, merthogy nem kell. Bizonyos szakrendelésekre Mo-n nem kell beutaló. Ha a suliban a gyerek eltöri kezét-lábát tanár létére nem a mentőket hívja, hanem elküldi a gyerekorvoshoz? Miféle tájékozottság lenne ez?

A poszt szerint a beteg elment a röntgenre. Kérdem én tisztelettel, minek? Az események menete, hogy a családorvos elküldi a sebészeti szakrendelésre, a sebész küldi röntgenre. A családorvos nem tud beutalót adni röntgenvizsgálatra, mert ma már mindenhol számítógépen történik a vizsgálatok rendelése, ahhoz a rendszerhez pedig a családorvosnak nincs hozzáférése. Egyébként kíváncsi lettem volna, mit kezd a posztoló a röntgen lelettel? Visszaviszi a háziorvosának? Hacsak nem traumatológus, vagy radiológus a HO (és ennek lássuk be kevés az esélye), úgysem állapít meg róla semmit .

Ismerve a magyar populáció nyelvhasználati szokásait, annak nem sok esélyt adok, hogy a rögöny-asszisztens a”buta cigány” kifejezést használta volna. Bármi durvábbat el tudnék fogadni, de ez nem nagyon.

Ettől függetlenül teljességgel megengedhetetlennek tartom, hogy a betegeket bármilyen szintű negatív megkülönböztetés érje. Ott ahol én dolgozom (több helyen), ez nem is szokás. A múlt héten beszélgettem egy beteggel, aki kifejezett pozitívumként emelte ki, hogy nálunk miden beteggel egyformán bánnak az orvosok és az ápolók egyaránt. Ebből számomra az következik, hogy sajnos nem mindenhol van így. Ez számomra elfogadhatatlan magatartás bármely eü dolgozó részéről.

Mindezek ellenére az előbb említett aggályaim miatt a posztot nem nagyon tudom egészen hitelesnek elfogadni.

Dr.laikus PhD 2011.01.18. 10:39:18

@Rotoxis:

Nálunk így van, ahogy a posztoló írja.
HO adhat beutalót röntgenre sima rendelőbe.
Nincs számítógépes időpont egyeztetés.

Töréssel én is dolgoztam és mászkáltam, azt hittem rándulás, HO küldött röggönybe. :))
Onnan már ment minden, mint a karikacsapás.

P75 2011.01.18. 10:40:30

@Rotoxis: engem küldött már háziorvos röntgenre (nem sebészetre, hanem egyből röntgenre). Ilyen igenis létezik, legfeljebb nem gyakori. Talán ismerte a háziorvost és jobban bízott benne. Talán nem akart ügyeletre menni, háziorvos pedig este 8-ig rendel.

Mária 2011.01.18. 10:41:37

@Rotoxis:

"A poszt szerint a beteg elment a röntgenre."

Nem, a poszt szerint a beteg elment VALAHOVÁ, ahová a beutalóját kapta, és ott találkozott a röntgenasszisztenssel, aki azt mondta rá, hogy buta cigány.

Lehet hogy a háziorvosához azért ment, mert tőle akart valami otthon is kivitelezhető tanácsot kapni, például hogy pihentesse, borogassa, maradjon otthon táppénzen egy hétig. A háziorvos meg nem ezt mondta, mert komolyabbnak találta a bajt és beküldte ?valahová? hogy hová, az nem derül ki a posztból.

Rotoxis 2011.01.18. 10:44:43

Komolyan, nem értem az embereket. Mi a fenének mennek háziorvoshoz olyan bajjal, amit ő úgysem tud kezelni. Ugyanakkor a sürgősségik meg tele vannak "három hete fáj a kislábom ujja" betegekkel.

Dr.laikus PhD 2011.01.18. 10:48:11

@Rotoxis:

Azért, mert sürgősségin órákat vár egy sima rándulással. A normális betegnek ettől lelkiismeret furdalása lesz.
Ráadásul kedvesen, vagy épp nem kedvesen közlik, hogy tartsa magasan és borogassa, ne lépjen rá, azaz menjen a HO-hoz betegállományért. :)

El Visco Stello (törölt) 2011.01.18. 10:55:24

@Mária: "...ha nem tanul hosszú évekig és nem lesz tanár, akkor megengedhető az ilyen magatartás?"

Kedves Mária!
Azt kérdeztem: ha valaki csak cigány és emellé nem tanár, akkor vele szemben megengedhető-e a nővér magatartása?

Ennyire ne legyetek megértőek!
Valakire azt mondják, hogy "buta cigány"
Erre ti: Nono, a "buta" kicsit erős volt!

rikavagyok 2011.01.18. 10:56:02

T. posztoló!
Ha sérülsz, és komolynak érzed, akkor SBO, vagy ha külön van, akkor trauma ügyelet.
Így is várni kell, néha sokat is, de legalább a célnál. (Traumatológus csak annál siet, akinek hiányzik egy végtagja.). Urológiára, SBO-ra, traumatológiára, nőgyógyászhoz, szemészetre, fül-orr-gigára sürgős esetben tudtommal nem kell beutaló.

@Rotoxis: ha téged le sötét, büdös bunkó cigányoznak, és történetesen cigány vagy, leírod ezt így magadról, ha idézed?

@Borcsika: Pont akkora különbségek vannak köztük, mint bármely más népcsoporton belül. Én sem szeretném, ha egy kalap alá vennének az éjsötét, prosztó szomszédommal, csak mert ugyanott lakunk.

Rotoxis 2011.01.18. 10:56:24

@Dr.laikus PhD: Így meg a röntgenre vár órákig, aztán majd a sebészeten vár órákig. Mi ebben a jó?
Ha a kabátom szakad el, a szabóhoz megyek. Ha a bundám, a szűcshöz. (Pedig mindkettőnek van varrógépe). :-)

El Visco Stello (törölt) 2011.01.18. 10:56:46

...és a legszomorúbb, hogy a posztolónak is ez a véleménye.

Rotoxis 2011.01.18. 10:58:56

@rikavagyok: Igen, leírom. Így hiteles ugyanis. Ha mást mondott, hát azt kellett volna írni. Mindenki azt gondol amit akar, de ennek sem a viselkedésében, sem a betegellátásban nem szabad megjelennie, azt hiszem ez lenne a lényeg. Ha valaki szemét módon viselkedik, miért kellene mosdatni pont annak, akit a sérelem ért?!

Dr.laikus PhD 2011.01.18. 11:03:20

@Rotoxis:

Tényleg rendelője válogatja.
Nálunk ez hamar megy, hamarabb, mint a sürgősségin és nincs véleményezés, ha feleslegesen mentem.

Szűrő volt nálam is a háziorvos. Fene gondolta, hogy töréssel mászkálni lehet, kibírható fájdalommal. Annyira dagadt sem lett, pedig terheltem.

sárga nyúl 2011.01.18. 11:05:29

Mindenhol vannak bunkók. Igazságszerint teljesen mindegy, hogy "buta cigány", vagy "undorító hajléktalan", esetleg "kis liba". Aki van akkora tahó, hogy egy ilyet megereszt, az nem való emberek közé. Szerintem ez nem ér meg egy posztot. Viszont leírnám levélben a rendelőintézet igazgatójának (ha velem esett volna meg). Volt már rá példa, hogy megreklamáltam egy asszisztens viselkedését, először emelt hangon a közvetlen főnökének (utána rém udvarias lett mindenki, de az asszisztenst nem dorgálták meg), aztán az igazgatónak, kaptam is tőle szép válaszlevélkét az intézkedésről (nem rúgták ki, nyugi...).

Rotoxis 2011.01.18. 11:10:17

@sárga nyúl: Szomorúnak tartom, hogy nem rúgták ki. Ha bebizonyosodik egy ilyen eset, biza el kellene küldeni a francba az illetőt egy szép kis kamarai negatív minősítéssel, nehogy már máshoz munkát kapjon az, aki ilyen szinten ne képes magát kordában tartani. Ehhez azonban normálisan működő kamara kellene és az hogy az illető helyére legyen kit állítani. Amíg ezek nem állnak rendelkezésre, addig legfeljebb agyot nyelhetünk. Sajna

Mária 2011.01.18. 11:15:37

@El Visco Stello:

Én nem vagyok megértő ezzel a stílussal szemben. Ezek szerint félreértettem, amit írtál, hogy mit akartál vele mondani.

Ezt írtad:

"ha nem tanul hosszú évekig és nem lesz tanár, akkor megengedhető az ilyen magatartás? Csak úgy kérdem. Saját maga rekeszti ki a saját fajtáját. Miért járna megkülönböztetett kezelés egy tanárnak?"

Ezt én úgy értettem, hogy azt hitted, a posztoló volt bunkó.

rikavagyok 2011.01.18. 11:19:22

@Rotoxis:
Gondolom, mert félig öntudatlanul szégyelli a származását. Van cigány származású pap, tanár és edző ismerősöm... A nagy pofa mögött mindnek hatalmas komplexusai vannak. És mindig olyan hülyén kerülünk a beszélgetésbe mindent, ami akár kicsit is a származására utal...

triple_sec 2011.01.18. 11:50:15

@bájgúnár: Te mondd csak, mi az, amit NEM adnál el 15 perc kétes hírnévért és figyelemért?

Murderface 2011.01.18. 11:50:56

Nem kell nagy ügyet csinálni belőle. Én már észre se vettem előző lakhelyemen pár hónap után, ha le"butaparaszt"oztak a dzsipók. Csak irigykednek :)

ave 2011.01.18. 12:08:02

Mindenhol ki van ragasztva, hogy betegjogi kepviselet...

On szerint miert van ez a lehetoseg??

NEM SZABAD HAGYNI, hogy az ilyen egyedek buntetlenul megusszak ezt.

Énbagoly 2011.01.18. 12:08:12

Pl nálunk is lehet rögtön röntgenre küldeni a háziorvosnak, és így még gyorsabb is. A gyerekkel mentem úgy szakrendelőbe, hogy kapott röntgenpapírt, hogy mire a szakorvos elé kerül, meg legyen a felvétel. És így sokkal gyorsabb volt.
Persze, biztos van olyan hely, ahol ez másképp működik, mert Mo.-on semmi sem egységes. De ezért lehazugozni a posztolót? Na, az a bunkóság.

bauchi 2011.01.18. 12:31:27

@trimalchio: Jó,rendben.Csak a bokatörést azonnal kezelni kell.Ha nincs szakrendelő,akkor kórházban,Ott pedig 24 órás a nap.

bauchi 2011.01.18. 12:33:33

@P75: Igen.A cigányozásból és a bokatörésből áll a balhé.

mákosnudli 2011.01.18. 12:34:03

Én is lehet, h lesüllyedtem volna a nővér szintjére, csak akkor meg azért ment volna a cigányozás...

Káin 2011.01.18. 12:45:09

Hmmmm...Érdekes eset. Amúgy igenis van olyan, hogy ho küld röntgenre, saját tapasztalat.

Punk is not dead 2011.01.18. 12:59:40

@Rotoxis: Tudod, vannak olyan települések az országban, ahol háziorvos van, de sürgősségi nincs, csak mondjuk sebészet valahol a közelben. És lehet hogy neked egyértelmű, milyen szakrendelésekre nem kell beutaló és milyenekre igen, ezt nem feltétlenül tudja mindenki napra készen. A HO pedig simán ad Rtg. beutalót még egy olyan városban is, ahol amúgy van sürgősségi osztály, meg baleseti sebészet, és annyit talán ő is tud a leleten értelmezni, hogy van-e törés/ficam vagy nincs, azaz pihentetéssel kéne kezdeni a terápiát, vagy sebészeti ellátást igényel. A betegnek viszont nem kell feleslegesen órákat ülnie a sürgősségin/balesetin.

Az meg már milyen duma, hogy "Ismerve a magyar populáció nyelvhasználati szokásait"??? Ezt komolyan elhiszed magadról? Ki mered jelenteni, hogy ez nem hangozhatott el, meghazudtolva a poszt íróját?

bauchi 2011.01.18. 13:00:08

Nem mondtam,hogy paláver lesz?
Uraim,51 éve a legjobb haverom cigány.Nyóckerben nőttem fel.Mátyás tér,Népszinház utca(ott laktam).A haverom apja a Doráti Antal Philharmonica Hungaricájában zenélt.A haverom bátyját nemzetközileg úgy ismeték : a magyar Oscar Peterson.Most nyugdíjasként az Alföldön ügyelek.Voltam olyan cigányok lakta házban,ahol aranyozott bútorok voltak.A másikban kismalac mászott ki az ágy alól.Ő volt a legtisztább élőlény a házban.

libus_ 2011.01.18. 13:08:20

@Mária: Mondták már, hogy dislexiás lehetsz? Még be is idézed még egyszer az egyébként teljesen egyértelmű bekezdést, hogy azt értetted félre. OMG

Irkutszk 2011.01.18. 13:11:24

Véleményem szerint is balesetnél sürgös esetben a sürgősségi osztályra kell menni (Sürgősségi és Baleseti Osztály asszem az SBO), ők azért vannak. Így sok fájdalomtól megkímélte volna magát a beteg.

Egyébiránt az én véleményem az, hogy okosan viselkedett az adott helyzetben. Attól, hogy ordítozunk, vagy beszólogatunk a másiknak, még soha senkinek nem lett jobb (bár lehet, hogy most itt többen megcáfolnak, vagy legalábbis próbálnak :) ). Egyébként is "Sose vitatkozz Idiótákkal! Mert lesüllyedsz az ő szintükre és legyőznek a rutinjukkal! :)"

Irkutszk 2011.01.18. 13:12:38

@Mzee2000: Elnézést, de a poszt szerint a buta jelzőn akadt fenn a beteg.

libus_ 2011.01.18. 13:22:52

@Irkutszk: Hát mert a cigányon nem akadhat fenn, ha egyszer az.
Ezt nem pejoratívan írtam. Ha egy külföldi állampolgár baleset miatt hasonló szituációba kerülve azt hallja, hogy "meg kell röntgeneznem ezt a külföldit" és történetesen ért magyarul, akkor vajon megsértődik ezen?

parrre 2011.01.18. 13:24:08

A háziorvosnak általában LÖVÉSE SINCS a szakrendelésekről mettől meddig van, kell beutaló vagy nem, kell-e időpontot kérni, vagy nem.... Nekem hasonló esetben mindíg elönti a szar az agyamat..

Alex2000 2011.01.18. 13:24:21

@Irkutszk: de igen, erre megy ki. A lényeg, a posztnak, hogy egy cigánnyal rosszul bántak és butának nevezték. Aki járt már az állami közegészségügyben, tudja jól, hogy bőre színétől függetlenül (ha csak nem fizeti le az ember) szarul bánnak vele, le se szarják és várakoztatják. Miért kell ebből is cigány ügyet csinálni? Legközelebb és is háborodjak fel, hogy magyar ember létemre várakoztattak és hülyének neveztek?

Ártatlan leányka 2011.01.18. 13:25:54

@Mzee2000: Most azért nehogy a posztoló legyen a hibás, mert egyes cigányok a börtönben többet ülnek, mint a rendelőben és vannak akik életükben egy napot sem dolgoztak. Ő dolgozik, tanult, ugyanúgy viselkedik, mint bármelyik normálisnak titulált ember és erre csak azért, mert népcsoporti szinten cigánynak számít rögtön sértegessék? Te hogy viselnéd ha Szerbiában kiütnék pár fogad, mert magyarul beszélsz? Nem te voltál a szemét, hanem a többi, de azért magyar vagy, szenvedj. Na ez ugyanaz a szitu. Nincs joga a többi alapján általánosítani egyik egészségügyi dolgozónak sem. Lehetnek fenntartásai, szuverén joga, de ne adjon neki hangot és ne látszódjon meg az ellátásban sem.

Alex2000 2011.01.18. 13:33:50

@Ártatlan leányka: ne keverd bele a történelmet. Szerbiában azért ütik ki a magyar fogát mert a két nép között ellentét van. Csak halkan jegyzem meg, hogy abból sosem csinálnak ekkora parádét, mint egy cigány ügyből.Ha pedig ilyen van, akkor eljövök onnan,ahol már nem ütik ki a fogam.Itt azért van utálat,mert nyílt titok,hogy a roma többség (és ezen van a hangsúly),lop, csal,hazudik,élősködik.Persze ezt az tapasztalja aki köztük kénytelen élni.Majd 30 év múlva már mindenki tapasztalj majd,akkor más is lesz a véleménye mindenikek,de már késő lesz.Érdekes,hogy a cigányokat sehol sem fogadták nagy szeretettel, pl. Franciaország, Olaszország, Svédország, Kanada. Ezen nem gondolkoztál el miért van?

SereG 2011.01.18. 13:45:17

Én a posztolónak csak annyit írnék, hogy "kirekesztik" a magyart is, ne aggódj. A magyarnak is várnia kell nem keveset, nézni az unott fapofát / agresszív habzószájú nővért / orvost. Csak nekünk rosszabb a fülünk, szelektív a hallásunk, ennyi.

kalandlövész · http://kalandloveszet.hu 2011.01.18. 13:46:07

Sajnos az egészségügy a béka segge alatt van.

Ártatlan leányka 2011.01.18. 13:48:15

@Mzee2000: most csak mondtam egy helyet ahol hátrány a te származásod. Nem akartam semmilyen történelmet belekeverni, mondhattam volna, hogy mi lenne ha te lennél most éppen cigány.

Egyébként sokáig olyan községben laktam, ahol cigánytöbbség volt,a lop, csal, hazudik verzióból. Rabolták ki a házunkat, mindenki tudta melyik család a ludas, nem is laktunk ott sokáig, mikor az utcán elkezdtek utánam 11 évesen füttyögni a majdnem családapák. Viszont az egyik legjobb barátnőm cigány volt, tiszta, rendes családból származott, apja, anyja dolgozott. Kitűnő tanuló volt, most egyetemre jár. Ezért nem gondolom, hogy összeségében mindegyiket le kell nézni, mert vannak közöttük akik büszkék a származásukra, mert a kultúrájuk nem lenézendő, hogy egyesek ennyire lealacsonyították az már más kérdés...

És azon gondolkoztál, hogy a "menekülő" magyar orvosokat miért foglalkoztatják szívesen? Mert éhbérért is képes dolgozni, így roppant hálás ha többet kap és rendesen végzi a dolgát. Ez kb ugyanaz a kategória. Kialakult egy kép, és ezen nehéz változtatni, vannak tróger orvosok, őket hazaküldik, de a kialakult képen ez nem ront. Vannak putris cigányok, ez a kép él a nyugat szemében, ezen változtatni nehéz.

reccs 2011.01.18. 14:01:43

@Mzee2000: ? Legközelebb és is háborodjak fel, hogy magyar ember létemre várakoztattak és hülyének neveztek?

Egyébként a hülyén nyugdtan.

fabagoly 2011.01.18. 14:41:37

melyik intézmény az amelyikben tízkor kezdődik röntgen móka? gipszben szépen felsétáltam volna a fő fő valakihez és panaszt tettem volna, úgy mindenért...

ged 2011.01.18. 14:43:59

@Ártatlan leányka:
Szerbiában kiütik pár fogad, mert magyarul beszélsz.

Kody 2011.01.18. 14:52:23

Ez mekkora egy kamu sztori. :) Bakker sportsérülést akár hajnali 3-kor is ellátják a sürgősségin. Egyből kapod is a gipszet, vagy másnap tolnak a műtőbe. Tudom miről beszélek, nemrég volt bokatörésem. Aki dupla duzzadt bokával vár egy napot az meg is érdemli, hogy lehülyézzék.

Murderface 2011.01.18. 14:59:26

@ged: Budapest bizonyos részein ugyanúgy megcsapnak, mert magyar vagy, nem kell külföldre menni a pofonért. :P

Mária 2011.01.18. 15:01:22

@libus_:

Libuska, te pedig simán csak hülye vagy :)

Miért is ne pontosíthatnám az, amit félreértettem? Nehogy egy Libuska dislexiásnak nevezzen miatta?

Kemény kiképzést kaphattál gyerekkorodban, ha arra treníroztak, hogy ha valamit nem értesz, akkor titkold el és hallgass :)))

rikavagyok 2011.01.18. 15:13:20

@Kody:
A hétköznapi hősök közöttünk járnak: én is vittem reggel törött lábközépcsontot meló után, péntek esti könyöksérülést hétfőn a traumára. Meg nem dicsértek, de ellátták.
Ha nem látványosan ripityomra tört, sokan várnak arra, hogy hátha jobb lesz.

JuveKrisz 2011.01.18. 15:14:35

@Rotoxis:
Javaslom, egyszer próbálj meg elmenni egy sürgősségi rendelőbe.

Több sürgősségi rendelő úgy működik, hogy odamész, a portán regisztrálnak, majd leülsz és megvárod amíg szólítanak.
Behívnak, ott egy orvos megvizsgál és ad egy beutalót a röntgenre, ami ugyan abban az épületben van. A beutalóra leírja, hogy mely testrészedet, esetleg még azt is hogy azt milyen irányból röntgenezzék meg. Ha már aznap nincs röntgen, akkor másnapra hívnak vissza.

Sőt képzeld el, hogy még a röntgen leletet is kiadják neked és haza lehet vinni.

Én törött singcsonttal és alkarcsonttal jártam így. Ráadásul éjszaka a törés mentén elmozdult a két csont és egymásra csúsztak, majdhogynem nyílt törés lett a vége. Pusztán azért mert látható jele nem volt a törésnek, mert állítólag még akkor nem is volt törés csak repedés. Az éjjel teljesen eltört a csont és elmozdult.
Másnap reggel már nagyon fájt és a töréskor jelentkező folt is látható volt.
Mindez azért alakult így, mert már este 9-kor abban az épületben nem volt röntgen asszisztens. Ennyi.

JuveKrisz 2011.01.18. 15:19:28

@Kody:
Nem csak a sportsérülést.
Egyébként meg bármelyik sérülést csak akkor látják el, ha elmész vele az orvoshoz, vagyis a sürgősségire.
Egyébként sok ember meg úgy van vele, hogy még ha be is dagad a lába, akkor sem megy el vele a sürgősségire, mert ott van hogy órákat kell várni (esetleg állni), és ha kiderül, hogy nincs semmi baja, még jól le is tolják az embert.

Engem küldtek már el sürgősségiről azzal, hogy ne szimuláljak. A bal lábamra ráesett egy nagyobb súlyú kalapács. Elmentem hogy röntgenezzék meg, nem tört-e el.
Az orvos azt kérdezte, tudom mozgatni, fáj ha ráállok? Mondom, mozogni mozog, de kicsit fáj. Akkor nem tört el, csak felduzzadt a nagy ütéstől, és hazaküldött, hogy a tényleges betegek elől ne foglaljam a sort.
Végülis igaza volt, el nem tört, még csak nem is repedt. Csak feldagadt. 3 nap múlva elmúlt.

Leroi 2011.01.18. 15:21:26

A beteg ember az beteg ember, bőrszíntől függetlenül.
Tekintsünk meg röntgenice egy magyar tibiát és egy roma tibiát és találjuk ki, a kettő közül ki kicsoda...
Tökegyforma.
Az más dolog, hogy vannak nevelésbeli különbségek és ezzel párhuzamosan régi beidegződések, amelyek oda-vissza averziót váltanak ki és ez, ha egy jó adag féktelenséggel is társul, ki-kibukik.
Jómagam sokszáz romát kezeltem, a zöme visszajár hozzám a mai napig.
Nem egytől hallottam, SAJÁT MAGUKTÓL, hogy "doktor úr, én ezt nem értem, én csak egy buta cigány vagyok"...na paff, erre varrjak ám gombot. Olyankor mindig terelem a témát vagy megpróbálom tompítani a (vagy siránkozó, vagy provokatív) borotvaéles kijelentést, és még véletlenül sem utalok soha senkinek a származására...
Hülyülni, poénkodni lehet jóindulatúan, ahogy mi magyarok is viccelődünk egymás közt, de bizonyos határokon belül.
Pofáncigányozni valakit, akit ráadásul kezelünk is...hát nagyon égő...

Kody 2011.01.18. 15:29:05

@JuveKrisz: Persze, hogy várni kell. Én legutóbb 8-ra értem oda, éjfélkor végeztem, és gipsszel a lábamon távoztam. Nem lett volna vészes, de egy súlyos baleset volt a környéken, és egyből kaptam egy 8-as prioritást... Belefér.

Voltam már több sportsérüléssel a fvári kórház sürgősségijén, mindig elláttak, meg is röntgeneztek, ha kellett.

Még annyit, hogy egy bokatörést, repedést, vagy szalagszakadást azért nehéz összetéveszteni egy hétköznapi kis sérüléssel.

ccke 2011.01.18. 15:29:28

@JuveKrisz: "Mindez azért alakult így, mert már este 9-kor abban az épületben nem volt röntgen asszisztens. Ennyi."
Akkor az nem sürgősségi osztály volt. Annak ugyanis alapkövetelménye, hogy 24 órában legyen diagnosztikai háttér. Ezért mondták többen, hogy az ilyen sérülésekkel sürgősségi osztályra/traumatológiai osztályra kell menni, ha külön van. Mindenkinek érdemes lenne megtudakolni, hogy hol van ilyen a lakóhelyénél, mert ezekre gyorsan lehet szükség. Ha nem tudod, hol van reumatológia, az nem vész, de ha sietni kell, tudni kell, hogy hova menj.
Persze, ha kisebb a sérülés, enyhék a tünetek, HO is segíthet, kizárja a törést a rtg, aztán pihentesse otthon.

Leroi 2011.01.18. 15:39:00

És azt se felejtsük el, hogy van körülöttünk egy pár ország, ahol nemzettársainkat lemagyarozzák...nagyobb gyűlölettel és gyilkosabb indulattal mint azt elképzelnénk.
Szóval ott mi vagyunk a "cigányok", a büdös hazátlanok, a parazita söpredék, az uralkodó nemzet szemében...
Ilyen megvilágításban illene, hogy másképpen kezdjünk el gondolkodni.

SereG 2011.01.18. 15:45:15

@Leroi: A beteg ember az beteg ember, bőrszíntől függetlenül.

Akkor is, ha kihívnak, és újraélesztés közben azt veszed észre, hogy valamelyik családtag hátba rúg és menekülnöd kell?

Irkutszk 2011.01.18. 15:46:33

@SereG: Ezt mentőorvosként kérdezed, vagy csak úgy?

SereG 2011.01.18. 15:49:21

@Irkutszk: Pillanatnyilag a blog olvasójaként kérdezem.

Leroi 2011.01.18. 15:53:43

@SereG:
Nyilván nem a csecsemők ártatlanságával és naivságával személem én sem a körülöttem lévő világot.
Arra utaltam, hogy befogadó nemzetként lehetünk nagyvonalúak, úriemberek és nem utolsósorban példamutató orvos-értelmiségiek.
Inkább tanuljanak tőlünk, mint gyűlöljenek.

Démonmac1 2011.01.18. 15:56:31

"Aki már életében egyszer is járt a háziorvosánál tudja, hogy ott nincs röntgen"
Ezek szerint vannak olyan háziorvosi rendelők ahol nincs röntgen.

Jogos a posztoló felháborodása.

Irkutszk 2011.01.18. 15:58:05

Egyetértek Leroi-val. Bár én naívan szemlélem a világot. :)

Szerintem is fontos a példamutatás, és nagyon is számít, hogy az értelmiség hogyan viselkedik. No persze ez minden 'értelmiségre' vonatkozik az erdőmérnöktől az orvosokon keresztül a könyvelőig.

Irkutszk 2011.01.18. 16:01:08

csak sikerült kétszer elküldeni, irtgumburgum blogmotor :(

:osbourne. (törölt) 2011.01.18. 16:16:53

@Ártatlan leányka:

Sajnos belőlük van kevesebb és a kedves posztolónak igy kell leélnie az életét. Neki ezt osztotta a sors. Szerintem ha ennyi hendikepje lesz az életben akkor igen jol járt.

Mi tücsköknek hivjük őket. Jobb lenne a retkek ?

Hintz ezredes 2011.01.18. 16:19:27

A magyarországi egészségügyi dolgozók minden beteggel és hozzátartozóval bunkók - kortól, nemtől, származástól, viselkedéstől függetlenül.

kerdezoe 2011.01.18. 16:21:56

Közeli hozzátartozóim dolgoznak az egészségügyben. Egyiküknél a tegnapi vizsgálatra bejött az alany mellett a "rokonság" is. "Csak" kötekedtek az orvossal, folyton agresszív és lekezelő módon figyelmeztették a dokit, hogy ügyesen vizsgálódjon. Erről nem jelenhet meg poszt az indexen? Mert ilyet már nagyon-nagyon rég olvastam erre, kb 4 éve.

Hintz ezredes 2011.01.18. 16:22:06

@Hintz ezredes: Kivéve talán az erre rászolgáló putriscigányokat, mert azok 30-40-en ordibálnak a folyosón, hogy engedjék előre a (frissen lopott) bringával eleső és a lábát lehorzsoló purgyét, mint azt, aki (általuk okozott) szúrt sebbel vár a sorára.

Bikli néni 2011.01.18. 16:23:37

@Leroi: OFF, kérdezhetek tőled privátban?

rikavagyok 2011.01.18. 16:25:04

@SereG:
Szerintem qrvára más eset, a váróban kulturáltan ücsörgő akármilyen színű ember, mint egy putriba kimenni, oszt reanimába csöppenni, miközben a csálád "kapacitál", h "jobb lesz magának doktor úr, ha megmarad".
Eddig, hálistennek, komoly inzultus nem ért, még ott sem, ahol alapból félni gondoltam helyesnek.

trimalchio 2011.01.18. 16:26:13

@Hintz ezredes: "A magyarországi egészségügyi dolgozók minden beteggel és hozzátartozóval bunkók - kortól, nemtől, származástól, viselkedéstől függetlenül."

Ez így természetesen nem igaz. Nem tudom milyen gyakran találkozol az egészségüggyel. Én az utóbbi két és fél évben nagyon gyakran. Egyszer sem volt velem senki bunkó. Nincsen fogadott orvosom, rokonom, ismerősöm, boldog ősöm az egészségügyben, és nem osztogatok pénzt. Mégsem bunkó velem senki.

rikavagyok 2011.01.18. 16:26:42

@rikavagyok: +1 "Bár" az eddig elé közvetlenül.

Irkutszk 2011.01.18. 16:28:39

@Hintz ezredes: Természetesen. És minden virág kék színű, valamint minden amerikai dúsgazdag. Egyéb építő komment?

Advanced Flight 2011.01.18. 16:35:18

@JuveKrisz:
mentőt kellett volna hívni, ennyi. A mentőorvos rögtön megmondja, hogy mennyire komoly a dolog és kb. mi jöhet szóba. Nálunk részleges szalagszakadás volt, mentő szó nélkül vitte be páromat a traumára, és azonnal megcsinálták a röntgent. A vizsgálatra ugyan várni kellett, de nem sokat.

Pistie 2011.01.18. 16:37:40

Mondjuk azt nem értem, hogy miért kellett másnapig várnia. December 23-án este, amikor síelésből jöttünk haza és megvolt a gyanú hogy eltört a lábam. Az ország másik felében mint ahol lakom bementünk az első nagyváros kórházába. Csak egy taj kártya kellett, és 1 óra múlva már úton voltunk haza, és megvolt a röntgen meg a vizsgálat is. (Meg a nyugalom, hogy nem tört el). Tehát nem értem, hogy erre az illetőnek minek kellett egyáltalán másnapig várnia.

Leroi 2011.01.18. 16:38:30

@kerdezoe:
A főnököm /190 cm magas, mázsa tíz, 40-es bicepszekkel/ egyszer kiment a váróba, ahol kb. 25 fős zajos társaság kísért egy lumbágós atyafit és rájuk ordított egy huszárezredest is megszégyenítő kemény baritonhangon, hogy " - Imára!", mire mind sóbálvánnyá dermedtek és ösztönösen imára kulcsolták a kezeiket. Onnan tovább egy mukk sem volt, a beteget ketten bekísérték, a többiek kinnt néma tiszteletadással várakoztak.
Így is lehet szakrendelni.

Pistie 2011.01.18. 16:42:19

@trimalchio: Attól függ, hogy mit veszel bunkóságnak :) Például bunkóságnak tartod azt, ha: ülsz a sürgősségin, fájdalmaid vannak, és valaki mondjuk utánad érkezik 15 percel, láthatóan fájdalmak nélkül. Az orvos még csak ezután érkezik (ezért kell várakozni), lepacsizik az illetővel, majd bemegy, és az első akit hívnak az illető. (És tfh. nincsen számítógépes rendszer a kórházban, vagy hasonló, amire lehetne fogni hogy az illető már előbb ott volt, mint te, csak elment addig amíg nincs orvos, hanem szimplán arról van szó, hogy ismeri a dokit, ezért soron kívül jut be.) Szóval ezt mondjuk bunkóságnak tartod, vagy nem?

Kolompár Szándokán 2011.01.18. 16:42:57

Bár csak ilyen lenne minden cigány! Talán akkor az orvosnak sem lenne előítélete... meg nekem sem...

libus_ 2011.01.18. 16:45:22

@Mária: Jajj édesem, nem kell úgy a lelkedre venni, én is csak megkérdeztem, amit nem értettem :)
Egyébként ha már kérdezted, engem úgy neveltek, hogy előbb próbáljam értelmezni azt amit olvasok - ha elsőre nem megy, el kell olvasni még egyszer, figyelmesebben - azután kérdezzek.

Irkutszk 2011.01.18. 16:47:24

@Pistie: Te bunkóságnak tartod, ha hozzá nem értők beleszólnak abba, hogyan végzed a munkádat?

Bikli néni 2011.01.18. 16:48:02

@Leroi: Írtam, köszi. A cím ne zavarjon meg ;)

vettmalac 2011.01.18. 16:52:00

Ez (sajna vagy nem sajna) tényleg nem cigány kérdés, hanem általános viselkedési forma a betegellátásba bekerült emberekkel szemben, függetlenül attól, hogy cigány, magyar, palóc, sváb, tót vagy éppen bunyevác.
Jó múltkor elmentem egy szakrendelésre, az ajtón kihelyezett bazi nagy tábla értelmében 12:00 órától. (A rendelési időt előző nap személyesen ellenőriztem le az ajtón.)
Órákon át tartó, hasztalan téblábolás, kaotikus információhiány és megaláztatások sorozata következett. A végén a fejemhez vágták, hogy miért nem jöttem 8:00 órakor.
Mondtam, hogy azért mert az ajtóra böszme nagy betűkkel ki van írva, hogy rendelés 12:00 órától.

- Jaj, hát azt nem úgy kell érteni, mindenki tudja, hogy 8:00 órától van rendelés.

- De hát nézze meg, ott van két centis betűkkel, hogy 12:00 órától!

- Nekem erre nincs időm, mit értetlenkedik annyit!

Mondta nekem egy zsíros hajú pattanásos kamaszlány segédápolónő „nyócátalánossal”.
Én meg ott pisloghattam a nemcigány etnikai öntudatommal meg az egyetemi diplomáimmal, mint a miskolci béka a kocsonyában.
Pedig még röngönyözni se köllött…

trimalchio 2011.01.18. 17:01:08

@Pistie: Félreértettél. Én a következőre reagáltam. "A magyarországi egészségügyi dolgozók minden beteggel és hozzátartozóval bunkók - kortól, nemtől, származástól, viselkedéstől függetlenül."
Most is azt mondom, nem igaz, hogy mindig mindenkivel bunkók az egészségügyi dolgozók. Nem azt mondtam, hogy soha senkivel. Sürgősségit nem ismerem, soha nem voltam. Amiről Te írsz abban valóban van bunkóság.

De a soronkívüliséghez (ez már nem neked válasz, csak úgy általában azoknak, akik nem mindig értik meg, miért nem érkezési sorrendben hívja az orvos a betegket): kb. havonta-másfél havonta megyek onkológushoz. Rendszeresen hív be a doktornő utánam érkezőket. És teljesen igaza van. Én bemegyek, megbeszéljük a dolgokat, megyek haza. Akit előttem hív be az messziről jött, doktornő megvizsgálja, megnézi laborleleteit, kiírja a gyógyszert, beteg felmegy osztályra megvárja, hogy valaki bekösse az infúziót, lefolyik neki 1-2 óra alatt. Akkor még ücsörög ott 1-2 órát, mert nem lehet azonnal elindulni. Ezután hazavonatozik. Kora estére haz is ér. Én addigra már réges-régen otthon vagyok. Természetes, hogy ő előttem megy be, akkor is, ha én értem előbb az orvoshoz. Én én lennék a bunkó, ha ezért háborognék.

Mária 2011.01.18. 17:01:42

@libus_:

Értem.

Akkor te azok közé tartozol, akik fel sem ismerik, hogy mi az, amit nem értettek meg :)

Gondolom, arcért meg legalább háromszor álltál sorba, attól lett ilyen szép nagy ;-)

Bikli néni 2011.01.18. 17:05:54

@Leroi: Közben kiegészítettem még eggyel, mert nem működik az indamailes fiókom.

Leroi 2011.01.18. 17:31:37

@Bikli néni:
Köszönöm, válasz ment!

adamantium 2011.01.18. 17:36:26

a cigányozás nem szép dolog, de akkor is fel lennénk háborodva ha buta magyart mond? vagy csak a cigány szó teszi ennyire érzékennyé az embert, ha esetleg zsidót mondott volna akkor helyben karóba is húzzák.
véleményem, hogy ha röntgent kell csinálni akkor olyan ember küldjön oda aki tudja mit vár a vizsgálattól és tudja kezelni azt ami rajta van. mert egy háziorvos elküld egy sima boka kétírányúra oszt a Tilleaux meg Maissoneuve sérüléseket mégis hogyan fedezi fel rajta?
a megboldogult volt magyarországi munkahelyemen a radiológia nem fogadott el traumatológia diagnózissal röntgenre küldött beteget traumatológiai vizsgálat nélkül, küldhette azt a háziorvosok királya is, akkor se ért el vele semmit.

2011.01.18. 17:52:17

A posztoló zokon vette a várakozást, avagy itt megint a hátrányos megkülönböztetésre akarta kihegyezni a történetet? Én nem vagyok cigány, de múlt szerdán kerek !! 4 !! órát vártam hogy bejussak a körzeti orvoshoz, hogy a tetves influenzámat lecsekkolja, és főleg adjon egy táppánzes papírt. 5 perces vizsgálatért, meg egy papírért vártam ennyit.

Meg 3-4 éve volt egy eset, amikor megerőltetésből kifolyólag valami megreccsent a bal térdemben, és minden mozdulat brutális fájdalommal járt. Ott álltam az ügyeletes korház ambulanciáján féllábon (nem volt ülőalkalmatosság) este 9 től hajnali 2-ig mire végre feltűnt egy nővérnek hogy vagyok. Az is közölte, hogy látja nem vagyok a halálomon, mehetek haza, majd másnap fáradjak el a körzeti rendelőbe, ahol megröngenezik.

Sajnos az egészségügy ilyen bicikli.

Bikli néni 2011.01.18. 18:04:08

Látom, itt abból van a vita, hogy a bután vagy a cigányon kellett így fennakadni. Szerintem a kettő együtt. Nem tudhatjuk, mire gondolt a röntgenes, de nekem valahogy úgy értelmezhető, hogy azért buta, mert cigány. Mármint a röntgenes szerint.
Valaki itt írta, hogy akár buta külföldit is lehetett volna írni. De miből következik, hogy az illető buta? Mit kellett volna tennie/mondania, hogy ne legyen "buta"?
Van egy páciens, akit meg kell vizsgálni. Ennyit kellett volna csak mondani a buta cigány helyett, és ez a poszt meg se született volna.

Egyszer olyan helyen dolgoztam megboldogult diákkoromban, ahol az egyik srác - megunva az elviselhetetlen kuncsaftot és annak rigolyáit - morogva elküldte melegebb éghajlatra. A címzett persze meghallotta, azonnal bepanaszolta a felettesünknél, és a srác tíz perc múlva nem dolgozott köztünk többet. Ja, ez nem Magyarországon volt...

Bikli néni 2011.01.18. 18:06:56

@Jankove: Ha ez vígasztal, én is alkalmanként 2-3 órákat várok, pedig én is csak 1-2 percet töltök bent. Lemértem az utolsó kettőt. Legutóbb 4 percet, előtte 3 percet voltam bent, előtte meg 2-3 órákat vártam.
És ezt még tetézi, ha az ember tényleg csak egy beutalóért vagy valami papírért megy, előre nem mehet, mert persze mindenki csak egy receptért ment (na persze), és addig a sok köhécselő szerencsétlentől beszed minden nyavaját.

Dr.laikus PhD 2011.01.18. 18:13:40

Mitől megengedett, hogy vallási, etnikai hovatartozása miatt sorolja a betegeket fel a főnökének?
Értékmérő ez?
Befolyásol valamit ez?
Azon kívül, hogy a rendelési időt ki kell függeszteni, nem szóban közölni, fenti stílusban pláne nem!
Orvos - bármennyire konfliktuskerülő - ezt a stílust nem engedheti meg egy hozzá beosztott nővértől.

jonatanxx 2011.01.18. 18:14:46

Nimán! Még létezik a SCIFI magazin?
Beutaló pontos időre? Hmmm... Esetleg tájul ráírták, hogy mikor lehet menni. Néha megteszik azt a szívességet, hogy telefonon időpontot egyeztetnek, akkor meg az asszisztensnek az a perverziója, hogy akkorra ad időpontot, amikorra tudja, úgy sem lesz ott? Konfliktus nélkül már el sem tudná képzelni a reggeleit... Az elmúlt időszak mentős, asszisztens és dokiverései után annyira életszerű a spontán "butacigányozás".
Tanár lett a hölgy diplomával, van munkahelye. Akkor most, ha valaki akar, akkor tud tanulni a mi rasszista oktatásunkban vagy nem tud?

Dr. Bélus___ 2011.01.18. 18:28:49

Megkülönböztetés nem volt, ez a nő mással is köcsög lett volna. A posztoló cigány, ezért megsértődni azon, hogy cigánynak nevezték meglehetősen érdekes. A buta jelzőt jogosan kikérhette volna magának, na de ez hol rasszizmus?
Áááh... rohadt toleráns országban élünk, ha élete folyamán ez volt az egyik legnagyobb megrázkódtatása, ami a származásából fakadt. Szerintem inkább örüljön neki, hogy a magyar nép a közvélekedéssel szemben ennyire nem rasszista.

rikavagyok 2011.01.18. 18:47:20

@Advanced Flight: Bokasérüléshez mentőt... gratulálok. Ha nagyon furán áll, és ájul a fájdalomtól a sérült, akkor.
Tudod verébre a föld-levegő rakéta költői túlzás.

rikavagyok 2011.01.18. 18:56:16

@Bélus___:
Gondolom te sem sértődsz meg a szomszédéknál egy "kurvá mágyár"-ért.

P75 2011.01.18. 19:05:14

@Kody: hát én éppen egy részleges bokaszalag-szakadással szambáztam még két hétig, mert nem tűnt olyan vészesnek és a sportkórházban azt mondták, semmiség (sportsérülés volt). Végül csak elmentem a kerületi sztk-ba, ahonnan gipszben távoztam és mivel addigra az elszakadt izom be is gyulladt, 12 hétig gipszben jártam (tudom, ma már új nézet van, ez 15 évvel ezelőtt történt, akkor még javarészt gipszelték a szakadást).

Irkutszk 2011.01.18. 19:07:24

@P75: Szerintem az 'új nézet' elsősorban az új technikai megoldásoknak köszönhető :) Van műanyag tartó, meg fix kötés, ami akkor még nem volt. Nekem munkatársam csúnya lábtörését is ilyen kék kötéssel rögzítették, nem gipszelték. Így sokkal korábban tudott beszambázni megmutatni magát :)

Éhesló 2011.01.18. 19:08:12

Hetek óta folyik a hisztéria a szólás és véleményszabadság miatt.
A röntgenasszisztensnek ez a véleménye (gondolom az azonnali és a múltbéli) tapasztalatai alapján.
Alkotmányos joga van hozzá és ezt a kedves liberális ejrópa is megerősítette.
Vagy csak a zújságíróknak van joguk a szólás és vélemény nyilvánítás szabadságához a röntgenasszisztensnek nem?
Kettős mérce?
Fasisztázni, rasszistázni szabad, cigányozni tilos?

baliquez 2011.01.18. 19:08:57

Szerintem fotosop.
Azért gondolom ezt mert cigók sosincsenek egyedül pláne nem váróteremben. Ha pedig mégis akkor már tudna róla az ombudsman meg többtucat rajvédő szervezet, és egy ilyen világraszóló botrány nem egy orvosi blogban jelenne meg hanem minimum a New York Times-ban. Szóval nem kell a kamu.

Pistie 2011.01.18. 19:10:28

@trimalchio: Igazából csak arra próbáltam utalni, hogy nagyon erős szubjektivitás van abban, hogy az ember mit tekint bunkóságnak. Amit te leírtál, az valóban nem bunkóság.

P75 2011.01.18. 19:18:20

@P75: természetesen nem az elszakadt izom, hanem az elszakadt szalag gyulladt be :-)

@Irkutszk: igen, azóta én is beszereztem egy ilyen műanyag izét (az inkriminált bokám elég labilis és sérülékeny azóta) és nagyon jó találmány! A könnyített gipszről is csupa jót hallottam, adja a Jóisten, hogy soha ne ismerjem meg közelebbről :-))

rikavagyok 2011.01.18. 19:21:50

@adamantium:
Okíts, mit kell még kérni? Amennyire potyognak mostanság a betegeink a lépcsőn...

Gera 2011.01.18. 19:28:00

Remélem azért hálapénzt adtál, mert akkor biztos sokkal kedvesebb lesz a következő beteghez, csak azért egy ilyen utolsó alja tetű, mert keveset keres. Muhahahahhhhhhaaaaa

libus_ 2011.01.18. 19:29:30

@Mária: Öööö... ezt a konklúziót hogy sikerült levonnod? Nem vagyok szőke, de ezt most tényleg nem vágom.

libus_ 2011.01.18. 19:31:34

@Bikli néni: Én említettem a külföldit, de buta nélkül. Pont azt akartam ezzel érzékeltetni, hogy a buta volt sértő.
Abban egyébként igazad van, hogy ránézésre nem lehet valakiről megítélni a szellemi képességeit, így nyilván csak a cigány származása alapján prejudikált a kedves középkáder.

libus_ 2011.01.18. 19:41:49

@rikavagyok:
Leírom még egyszer, hátha ez neked is segít: "A posztoló cigány, ezért megsértődni azon, hogy cigánynak nevezték meglehetősen érdekes. A buta jelzőt jogosan kikérhette volna magának,..."
Ehhez képest, ha a feltételezett szomszédok "mágyár"-nak titulálják az valóban nem sértő, az általad hozzábiggyesztett jelző természetesen igen.
Megjegyzem, értesüléseim szerint a cigányok (a rosszabbik fajtából) nem "mágyár"-nak, hanem "párászt"-nak szokták nevezni fehér bőrű honfitársaikat. Döntsd el magad, hogy ez neked sértő-e.

adamantium 2011.01.18. 20:04:04

@rikavagyok: traumás bokára háromírányút kell kérni (gyerekeknél elég a kettő is). a harmadik irány a syndesmosis tágasságának (erre néha érdemes összehasonlítót is kérni) illetve a Weber csipke magasságának a megítélésére szolgál. lehet supinatios és kivételesen pronatios stressz felvételeket is kérni de én nem szoktam, ezeket kiszűröm fizikális vizsgálattal, ha nagyon gyanús valami akkor röntgenképerősítő alatt is meg lehet nézni.
a Maissoneuve sérülés (egyesek magas Weber C-nek is nevezik) a memmbrana interossea sérülésével jár, gyakran a bokafelvételen nem látszik semmi, de a beteg lábszára érzékeny, esetleg a fibulafejecs alatt nyomásérzékeny. ilyenkor lábszár kétírányút vagy fibulanyak felvételt érdemes kérni. ez a sérülés mindenképpen műtéti ellátást igényel
a Tilleaux sérülés egy speciális bokatörés, általában a 3. irányon jól látszik, kezeléséről megoszlanak a vélemények, ha elmozdulással jár akkor véleményem szerint műtéti, márpedig az egy igényesebb műtét

Eleven Ezüst 2011.01.18. 20:05:43

A posztoló magyar. Magyar betegként, magyar rendelésre ment. Magyarként kell ellátni. Sem a bőrszínére, sem az észbeli képességére, egyáltalán semmi jellegzetes vélt, vagy valós vonására megjegyzést tenni nem lehet.

A nővér ellen, ill. az nővér túlkapása ellen nem fellépő orvost el kell marasztalni.

Leroi 2011.01.18. 20:08:11

@adamantium:
Be gyönyörűek ezek a francia nevek.
Nekem a Maissoneuve inkább Maisonneuve-ként hangzana jobban (a.m. "új ház"), de ettől függetlenül csodás tulajdonnév...:)

adamantium 2011.01.18. 20:21:07

@Leroi: elvágtam a gépelős ujjaim egyikét így most komoly handikeppel küzdök :D
egyébként 1 "s" igazad van

Megmondtam má nemértő? 2011.01.18. 20:26:31

Ez az egész történet kevéssé hihető, őszintén szólva. Kivált, ha számba vesszük a cigányfolklór egyik legközismertebb elemét, az elképesztő és gyermeki fantáziát is fölülmúló hazudozást.
Vagy mi van akkor, ha egyszerűen félrehallotta és/vagy egy olyan szót mondott a nő, amit a csávó nem ismert?
Mindegy, sem a bokatörés, sem az önérzetes cigány nem menő.

bauchi 2011.01.18. 20:33:47

Nem bírom tovább megyek a flyordie-ra sakkozni.

hal1fan 2011.01.18. 20:46:07

"Hintz ezredes"

-Az ilyen hintzek létezése az, hogy a sokat kritizált médiatörvény egyes passzusait túlzásnak találják kül- és belföldön.

-Név nélkül könnyű erős megmondónak lenni, sértegetni emberek tömegeit...
Na persze akinek nem inge, nem veszi magára.

-Én jó egészséget kívánok neked azzal, hogy időszerű lenne valóban felnőtté válnod.

Bikli néni 2011.01.18. 20:47:26

@Megmondtam má nemértő?: Az meg sem fordul a fejedben, hogy a "cigányfolklór" nem feltétlenül jellemző minden cigányra? Attól, mert valaki ránézésre, vagy éppen a vezetékneve alapján cigány(nak tűnik), még lehet értelmes, normális, a társadalomba beilleszkedett ember is. Vagy van netán "magyarfolklór" is? És ha van, az mit jelent? Hogy minden nemcigány magyar állampolgárságú ember a becsület, erkölcs, műveltség stb. mintaszobra? Ugye, hogy nem.
Sajnos vannak társadalmi jelenségek, amik sokakban megdönthetetlen nézeteket generálnak arról, hogy aki cigány, az jó ember nem lehet. De ismeretlenül elítélni valakit ezért, baromság.
Szerintem az értelmes cigányok elhatárolódnak az olyan emberektől, akiktől hangos a média.

Bikli néni 2011.01.18. 20:50:48

@Lastrebel: És mindebből miért következik, hogy a poszt írója is ilyen link alak? Mert szerintem semmiből.
Ne azért érjen már valakit pozitív vagy negatív diszkrimináció, mert cigány!
A tisztességes, a társadalom számára hasznos embert meg kell becsülni, a link, bűnöző alakokat pedig meg kell büntetni és nem pénzelni, de ez teljesen független attól, hogy az illető milyen származású.

hal1fan 2011.01.18. 20:53:00

Helyesbítek: ...létezése az ok, hogy a sokat kritizált...

Megmondtam má nemértő? 2011.01.18. 20:57:55

@Bikli néni: ez a "de van rendes cigány is..." című hablatyolás olyan unalmas már. Biztos van rendes cigány is, de ha megerőltetem magam akkor is meg tudom őket egy kezemen számolni. Ez pedig - szembeállítva a naponta érkező nagyszámú és kegyetlen bűnelkövetésekkel és egyéb disznóságokkal - bőven hibahatáron belül van, tehát racionálisan nem érdemes vele foglalkozni.

magyar bucó 2011.01.18. 20:58:41

Meg kell röntgenezni a buta cigányt.
Nem kell megröntgenezni az okos négert.
Hol itt a probléma? Vagy szerinted a buta cigányt sem kellett volna?

magyar bucó 2011.01.18. 20:59:14

@Lastrebel: Amelyik nem ilyen, az már kihalt.

SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK 2011.01.18. 21:05:41

Amikor majd többen igyekeznek beilleszkedni az emberek közé a cigányok közül,talán szépen lassan kikopik ez a beszéd. De addig nyugodtan nyelhet a cigány,amíg 100-ból 1 tud viselkedni.

epres négercsók 2011.01.18. 21:09:07

Az uszító kommenteket tessék befejezni!

Bikli néni 2011.01.18. 21:12:46

@Megmondtam má nemértő?: Először leírod, hogy a rendes cigányozás unalmas, majd egy sorral később magad is elismered :)
Az a baj, hogy a médiába mindig a bicskanyitogató történetek kerülnek bele, és igen, sajnos sokan vannak. De ebből egyszerűen nem szabad olyan következtetést levonni, hogy mindegyik ilyen!
Ezen a blogon is jellemzően azokhoz a történetekhez jön sok komment, amin sokat lehet fröcsögni. De ha valaki beküld egy pozitív történetet, kb 20 érdemi hozzászólás születik, mert mindenkit hidegen hagy. Pedig van ilyen is.
Kenyeret és cirkuszt a népnek...

epres négercsók 2011.01.18. 21:14:25

Lastrebel, még egy ilyen, és pihenni küldelek.

Bikli néni 2011.01.18. 21:20:13

@Lastrebel: Vagy csak simán próbálom nem feketén-fehéren látni a dolgokat.
De ha ez vígasztal, a társadalom söpredékét én is lenézem, de a posztoló nem tűnik annak, ezért megvédem.

epres négercsók 2011.01.18. 21:21:38

Lastrebel, én szóltam. Sem a posztolót, sem a kommentelőket nem sértegetjük.

rikavagyok 2011.01.18. 21:24:25

@epres négercsók:
Ha csak azt írom, hogy mára unom a madarakat, azt is moderálod?
Már-már diszkriminatívnak érzem.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.01.18. 21:31:40

tudja valaki hogy Magyarországon hány cigány származású orvos van?
Én még nem láttam ilyen csodát.

rikavagyok 2011.01.18. 21:37:35

@adamantium:
Köszi szépen. Majd elhitetem a traumatológussal, hogy saját kútfőből vagyok okos ;)

rikavagyok 2011.01.18. 21:38:57

@Gyurma73:
Végzős orvostanhallgatót ismerek.

rikavagyok 2011.01.18. 21:39:42

@Gyurma73:
Végzős orvostanhallgatót ismerek.

libus_ 2011.01.18. 21:40:28

@Gyurma73: Amúgy ez miért érdekes?

nem_vagyok_azonos_velem 2011.01.18. 21:50:50

@epres négercsók:

Lehetnél sokkal határozottabb. Reggel óta nézem hogy mikor fog ideérni az első cigányozó idióta. Elég sokat kellett rá várni.

Elcsesztétek hogy négy után bent hagytátok azt a pár unatkozó hülyegyerek kommentet attól kapott vérszemet a többi. Ti dolgotok legfeljebb a következő posztig ez most itt nem egy orvosblog.

SereG 2011.01.18. 21:51:47

@rikavagyok: Igen, szerintem is.
De lokációtól függetlenül, kizárólag tartalomra ("A beteg ember az beteg ember, bőrszíntől függetlenül.") kérdeztem rá. Egyébként az idézet tartalmával egyet is érte(né)k, ha nem itt és így kellene élni, dolgozni. Ember és ember között nincs különbség (elvileg). Ám akinek része van az inzultusban, akár váróban, akár kivonulva, akár magánemberként, a későbbiekben nagyon, nagyon komolyan mérlegel és fél.

Optimist Prime 2011.01.18. 21:55:39

@Gyurma73: Gondolom nem jártál sokat kórházban szerencsédre.Jobb lenne ha a képzelt hülyeségeidet megtartanád magadnak.

Gyakorlatilag annyi idióta böfögte már ide a kisebbségi komplexusából fakadó magyarkodó hülyeségét, hogy érdemben már nem lehet hozzászólni a suttyók miatt.További kulturált, szép estét kívánok!

Optimist Prime 2011.01.18. 21:58:54

@SereG: Dolgoztam traumán, inzultáltak sokszor, valahogy én még mindig nem a cigányoktól tartok, hanem a buta tulkoktól ( ebbe beletartozik a késelő kancigánytól kezdve a tetves csodaszarvasos turulfaszig minden ehhez hasonló ).Van különbség ember és ember között, csak éppen nem a külseje és származása alapján.

adamantium 2011.01.18. 22:00:57

@nem_vagyok_azonos_velem: mikor hagytam én rá ezt bárkire?

nem_vagyok_azonos_velem 2011.01.18. 22:01:54

@Éhesló:

"Alkotmányos joga van hozzá és ezt a kedves liberális ejrópa is megerősítette."

Tudod mihez van alkotmányos joga a szólásszabadság jegyében? Ahhoz van joga b+ hogy a munkaidejében a munkahelyén végezze a dolgát. Azért kapja a fizetését hogy dolgozzon nem azért hogy hülyeségeket ugasson és felbassza a betegek agyát.

Munkaidő után meg alkotmányos joga van ahhoz hogy hazatűzzön és otthon pampogjon a szólásszabadság jegyében.

epres négercsók 2011.01.18. 22:02:21

@nem_vagyok_azonos_velem: Ez azért van, mert mi sem tudunk a nap 24 órájában itt ülni.

epres négercsók 2011.01.18. 22:06:42

Ismételten megkérek minden kedves kommentelőt, hogy a posztról mondja el a véleményét, és ne társadalomkritikát írogasson.
A posztolót származása miatt, vagy egy másik kommentelőt - annak véleménye miatt - sértegetőket kiteszem.

Dr.laikus PhD 2011.01.18. 22:16:08

@Gyurma73:

Orvos házaspárt is ismerek. Nagyon jó szakemberek.
De ez miért érdekes?
A te családodban hány értelmiségi van?
Hány generációra visszamenőleg?
Kb. ennyire autentikus a kérdésed.

nem_vagyok_azonos_velem 2011.01.18. 22:18:22

@Megmondtam má nemértő?:

"Mindegy, sem a bokatörés, sem az önérzetes cigány nem menő."

Te se vagy menő. APEH látott már? Ugye nem sértődsz meg ha azt mondom hogy minden magyar büdös hazug adócsaló?

Na látod. Pedig csak ugyanúgy általánosítottam ahogy a hozzád hasonlóak általánosítanak mások rovására.

nem_vagyok_azonos_velem 2011.01.18. 22:20:45

@epres négercsók:

Remek. Akkor ahelyett hogy engem moderálgatsz vehetnéd a fáradságot hogy visszaolvass és kirakd azokat akik hülyeségeket írnak.

cenzorilla 2011.01.18. 22:23:12

@nem_vagyok_azonos_velem:

Én most kiraktam azt az egy embert akire válaszolgattatok, akitől elszabadult itt a helytelenkedés.
Folyamatosan reggel óta itt vagyunk.
Ha nem értesz valakivel egyet ignoráld ebben a témában. Ez a módja.
Töröltem minden hozzászólását.

nem_vagyok_azonos_velem 2011.01.18. 22:24:06

@Dr.laikus PhD:

Most éppen azt játszod hogy lesüllyedsz a szintjére hogy legyőzzön a rutinjával.

nem_vagyok_azonos_velem 2011.01.18. 22:27:20

@cenzorilla:

"Ha nem értesz valakivel egyet ignoráld ebben a témában. Ez a módja."

A hallgatás beleegyezés náluk. Ha vannak hárman attól hogy te ignorálod őket még jól elvannak egymással és elmennek miattuk mások.

Egyébként meg mért kellene cigányozó kommenteket olvasgatnom bárhol? Főként meg mért kellene finomkodva "ignorálnom" őket ahelyett hogy az ő nyelvükön elmagyaráznám mért gondolom róluk hogy ostobák?

Dr.laikus PhD 2011.01.18. 22:33:29

@nem_vagyok_azonos_velem:

Azért érdemes ignorálnod, mert a neten így nem lesz partnere.
A való életben is így működik.
A hangoskodás a folytonos bizonygatás nem győz meg senkit akinek előítéletei vannak.

Nem kell mindenkivel sem beszélni, sem meggyőzni. Hagyni kell főjön a levében.

Megértelek ha felháborodsz, de sajnos más fegyvered nincs.

Bikli néni 2011.01.18. 22:37:21

@nem_vagyok_azonos_velem: Az lenne a hasznos, ha úgy általában képes lenne ezeket mindenki ignorálni, bár tudom, hogy ez kivitelezhetetlen.
Ha válaszolgatunk az ilyenekre, akkor azzal csak tovább szítjuk a vitát.
És sajnos elég sokan vannak, akiknek magyarázhat az ember bármit, SOHA nem fogják másképp gondolni. Mindig a másik lesz a hülye, és ők mondják meg a tutit :(

Hatodéves 2011.01.18. 22:44:57

@Gyurma73:
Én ismerek most végzett cigány orvosnőt. Jó lenne, ha lennének minél többen, nem csak azok közül, akik elszakadtak a saját csoportjuktól, hanem azok közül, akik tartják a népük hagyományait. Ők tudnának kapocs lenni, és minket is megtanítani cigány betegekkel kommunikálni. Van az egyetemen romológia szeminárium, én még sosem tudtam felvenni, mert mindig tele van, családorvoslás előadás is volt arról, hogy miben más az ő kultúrájuk, nagyon hasznos volt.

Ha megpróbálnánk ezt a kultúrát magunkévá tenni, a magyar kultúra fontos részeként elfogadni, az sokat használna.

Aki olyan helyen él/dolgozik, ahol folyton attól kell félni, hogy a faluvégi cigányok meglopják, megverik, annak érthető, hogy vannak előítéletei, az lenne a fura, ha nem lenne.

Ugyanakkor nyilván egészségügyi asszisztenstől nem fogadható el a bármilyen személyeskedő, lekezelő véleménynyilvánítás...

Leroi 2011.01.18. 22:49:55

Az USA-ban ugyanilyen probléma a latin-amerikai elem sok tízmilliós jelenléte.
A megoldás?
Nem a pofázás, uszítás, kirekesztés, lealázás, hanem az egymásmellett élés megtanulása.
Juanita már nemcsak szobalányként dolgozik Los Angelesben (amelynek nevét mellesleg az ősei adták, nem a jenkik), hanem egyetemre játr és az angol mellett már spanyol nyelven is tanulhat bármit.
A kaliforniai WASP gyerek pedig spanyolul tanulhat, mert nem hull ki a baseballütő a kezéből, ha az angolon kívül még egy (világ)nyleven gagyog.
Az uncsitesóm férje San-Antonioban született, vérbeli texasi de ugyanakkor latin is.
Egyáltalán nem érzi magát emiatt másodrendűnek.
Sok negatívuma mellett Amerikának ez az egyik előnye (kevés van neki), hogy megtanította lakóinak egymás okos és hasznos tolerálását.

Hatodéves 2011.01.18. 22:56:55

@El Even Ezüst:
Mondjuk tudtommal egy nővér egy orvosnak nem beosztottja. Kórházban a főnővér a főnöke, és max. az osztályvezető főorvos hivatott letolni, a többi orvosnak csak egyenrangú félként van alapja kifejezni a véleményét, de lehet ez csak az én elszállt agyam szüleménye.

Fiatal orvosokat, főleg a lányokat a nővérek elég rendesen ledominálják, én nagyon meggondolnám, hogy mikor próbáljak velük konfliktusba keveredni.

Nem mondom, hogy ez így norma, vagy jó, de igazából ha mindenkivel vitába keverednék, aki szerintem felháborító és emberi jogok ellen szóló dolgokat gondol és kinyilvánít a cigányokról/zsidókról/gárdáról/baloldalról/jobboldalról/nőkről/férfiakról/orvosokról, akkor nem élnék túl sokáig.

Leroi 2011.01.18. 23:19:38

@Hatodéves:
Kórházi osztályon az általa kezelt beteg kezelésének és ápolásának nővér által végzett folyamatába beleszólhat a kezelőorvos, ha nem megfelelőséget vagy hiányosságot talál illetve ha annak módosítását akarja eszközölni.
A nővéri munka megszervezését egyebekben a főnővér végzi, a főnővérek és nővérek főmuftija pedig az ápolási igazgató.
Ha minden jól megszervezett, akkor a gépezet minden eleme tudja a saját szerepét és hatáskörét, ismertek a felelősségi szintek, emellett jól összeszokottság esetén ismert mindenki teherbírása és toleranciaszintje is.
Ilyenkor minimális az összetűzés vagy torzsalkodás.
Okos, tapasztalt régi közösségek tudják, hogy együtt élnek és együtt halnak, tehát egymást nem lehúzni kell, hanem együtt kell húzni, akkor megy a munka.

bakela 2011.01.18. 23:23:15

Egy feladat valószínűségszámításból:
Végy egy tetracontaoctaedert.
47 lapját kend be sz@rral.
103 cm- ről ejtsd egy szelet kenyérre.
Mekkora a valószínűsége, hogy utána megkened vajjal, és boldogan elmajszolod?

Filozófiai homvörk:
Kérjük világítsd meg ködös elmémet, mi a külömp!ség a tapasztalat és az előítélet közt. Kéretik kitérni ezek kölcsönhatásaira is.

Amikor még ezek a dolgok nem csak elméletben érdekeltek, a rtg asszisztensek NEM eü képzettségűek /nővérek/ voltak- valami OFOTÉRTes alapképzéssel rendelkeztek- Viszont nagyon jó seggük volt.

A lényeg: A háziorvos egy rasszista náci. Fizesse vissza! Pandzsábi turistaútját bosszulja meg azzal, hogy szegény aegrotánknak nem monny'a meg, hogy bicegjen el azonnal dr. Pósalakihoz a trauma ügyeletre,rágja csak a kispárna sarkát éjszaka, ráadásul átveri nyomorult pedagoigoszt, hogy másnapra időpontra! tudja küldeni a rtg-be. Erről jut eszembe: lehet, hogy nem is a betegünk származásával van baj. Szerény személyem inkább 2x lásson a szördzsöriben lovariban perfekt polgártársat, mint 1x pedagógust.

Nem ide tartozik, meg kedvenc radírom is itt éberkedik, de:
Madzsarisztánban SENKISEM/azutolsókopaszbakancsosultrakarosszérialakatossegédsem/ ártott annyit a cigány, -és roma- társadalomnak, mint a rohadék, ingyenélő, rózsadombi MEGÉLHETÉSI jogvédő bagázs, és saját sz.tén megélhetési önjelölt vezetőik. /Senkisem=Odüsszeusz/

Bikli néni 2011.01.18. 23:28:18

@bakela: Ismét megmondtad a tutit :)
Na, jóccakát.

Mária 2011.01.19. 00:41:08

@:osbourne.:

"Mi tücsköknek hivjük őket. Jobb lenne a retkek ?"

Mit szólnál a "Kedves Hölgyem" vagy a "Tisztelt Uram" megszólításhoz? Kultúrnépek ezt így szokták.

Egyeskének mégsem hívhatta a sorszáma után.

Rám egyszer Rabka Zdrójon mondta egy lengyel koldus, hogy "czeska morda" mert nem adtam neki pénzt. Nem esett jól, pedig semmi bajom nincs se a csehekkel, se a lengyel koldusokkal.

Viszont el tudom képzelni, milyen lehet, ha egy egyébként intelligens embernek naponta odavágják a származását.

trimalchio 2011.01.19. 05:37:11

@Bikli néni: És mi az a tuti, amit @bakela megmondott?

Dr.laikus PhD 2011.01.19. 06:59:50

" mi a külömp!ség a tapasztalat és az előítélet közt."

Előítélethez egyáltalán nem szükséges tapasztalat. Elég a mélységes hülyeség és tudatlanság.

Leroi 2011.01.19. 07:15:28

@bakela:
Mentorunk és örök filozófusunk ismét köztünk.
Gondosan kinyomtatva és lefűzve ez a gyöngyszem is. Köszönöm!:)

bauchi 2011.01.19. 07:57:25

@kerdezoe: Nem is fogsz,mert ha csak a saját élményeim jelennének meg,két életed is kevés lenne.

bauchi 2011.01.19. 08:17:10

@Leroi: Beszarok ezen az adamantimicsodán.Oncsa az észt.
Anatómia vizsga előtt kinéztem egy tetszetős nevű gomba latin nevét és a halomra sápadó vizsgázóktól megkérdeztem : Te hol van ez a pollecis serpalis (most találtam ki)?
Látni kellett volna a reactiokat.Ez meg oncsa itt a külföldi neveket,amik nem is régiek,a szakmában valószinüleg ismertek,de hogy széles traumatológiai körökben nem is használatos,az tuti.Most meg a buzi háziorvos mér nem ismeri?

jágör68 2011.01.19. 10:54:10

Semmi gond, elvtársak és elvtársnők:
20%- kal növelik a kórházak teljesítményét- TVK- csökkentés- csak közben mindenkit elküldenek, akit lehet, meg létszámstop.
Na így kell még jobbá tenni a magyar egészségügyet: 20%- kal több munka a már így is nevetségesen kevés személyzet még további csökkentésével.
Még jó, hogy felmondtam.
Viszlát magyarok, maszatoljatok tovább, meg követeljétek a "nekem jár" szöveggel az üres kórházakban....

Advanced Flight 2011.01.19. 16:24:36

@rikavagyok: milyen jó, hogy tőled kell megtudnom, hogy akkor a mi esetünkben mindenki hülye volt, a mentőstől elkezdve a traumatológuson át a gipszelőig. Merthogy egyik sem jött azzal, hogy minek hívtunk mentőt, pedig se elviselhetetlen fájdalom nem volt, se a boka nem csavarodott ki tőből, pusztán bedagadt.
Sebaj, mindenki hülye, csak te vagy helikopter, tudjuk :-)

Leroi 2011.01.19. 21:50:04

@bauchi:
Bocsánat Főorvos Úr, a késői válaszért, a bakela beírására reflektáltam.
Olyat Ő nem tud írni, hogy abból ne lehessen tanulni...

Leroi 2011.01.19. 21:54:18

@bauchi:
Nem űzök kultuszt a kollegák védelméből, de adamantium nagyon jó szakember, a medicínát magyar egyetemen oktatta két világnyelven is, igen jól megállta a helyét Skandináviában és most Németországban gyógyít...
A mienk és erre büszkék lehetünk!:)

Leroi 2011.01.19. 21:57:21

@bauchi:
Ami nyilván nem von le semmit Főorvos Úr értékéből, Nyugat-Afrikában orvosként féltucat évet lehúzni, ráadásul az egyik fő puskaporfészekben, az jóval több mint embert próbáló dolog... erős jellem és kitartás szükségeltetik hozzá...

rikavagyok 2011.01.19. 22:14:45

@Advanced Flight:

Nem hülye volt. Kedves, előzékeny és nem b@szott le fölöslegesen.
Ettől még fölös volt mentőt hívni.
(Egyébként kizártnak tartom hogy a bokasérüléshez orvosos mentő menjen, vagy nagyon sajnálom az ott dologozókat az irányítás miatt.)

Jóanyámat fractura ripityommal nénósautó vitte a traumára, mert nem bírt terhelni, és már ültetésre ájult. (külboka+belboka törés+ tallus ficam), Míg a barátnémat én vittem a szalagszakadással.
Mert OMSZ=/=ingyentaxi.
Ha gerincsérülés, vagy combnyaktörés merül fel, vagy kettétört a lábszára, akkor mentő.
De egy részleges szalagszakadással igenis be tudja vinni a hozzátartozó kocsival.

bauchi 2011.01.20. 07:40:16

@Leroi: OK.Csak nem mindig tudom olvasni az elfoglaltság miatt.Vén fejjel most fejezem be az ügyeletet és du. megyek tovább + a három nap hétvége,szombat vasárnap természetesen 24 óra.

bauchi 2011.01.20. 07:42:08

@Leroi: Világos.
Semmi kifogásom.Csak megjegyzés volt.Én nem csinálnám.

bauchi 2011.01.20. 07:44:58

@Leroi: Kösz.A végén egy évet Dél-Afrikában voltam a zuluk között.Nem volt gyönge.Persze pakoltunk mikor a szomszédot a saját garázsa előtt lőtték agyon,mert nem adta oda az új Mercedese kulcsát.Az aszony beszart,a parancsnok szava szent,ínaltunk haza.

bauchi 2011.01.20. 07:46:12

A többi kommentre is szeretnék durva megjegyzéseket tenni,de már csak otthonról,mert megy a buszom.

adamantium 2011.01.20. 18:05:11

@bauchi: korlátolt az észjárásod baucsi barátom, nem buziztam én a háziorvost még véletlenül sem, nem is kell ezeket a sérüléseket név szerint ismerni, csak fel kell tudni ismerni, amit pedig nehéz egy boka kétirányún. ez nem ész osztás az a korrekt ellátás. ne szólj bele olyanba amihez nem értesz kellőképpen. nem az a tudomány, hogy mindent tudunk, hanem minden esetre meg kell találni a legjobb megoldást ez látom derogál a büszkeségednek. vajon hány szerencsétlen ember van aki nem tud normálisan járni miattad?

Leroi 2011.01.20. 19:25:57

@bauchi:
Sajnos Suid-Afrika-ban feje tetejére állt a világ, amióta a fehérek kikerültek a hatalomból.
Pedig a történészek szerint az a terület az újkorban lakatlan volt és jóformán
a holland gyarmatosítók emelték ki anno az ismeretlenségből, népesítették be telepeikkel és tették élhetővé, akiket aztán az angolok is követtek.
A zulukafferek északról szivárogtak le a jó megélhetés reményében és természetesen a sokkal szaporább demográfiai expanziójukkal hamar megfordították az etnikai arányt a területen.
Ismerős a sztori a magyar-román viszonylatban Erdélyben, úgyhogy van némi rálátásom.
A patyolattiszta, vadonatúj egyenruhájú szőke búr rendőrök korában rend volt Johannesburgban, fegyelem és prosperitás.
Afrika legfejlettebb állama volt.
Ma fekete kupleráj.
400 ezer (!) búr pedig állati nyomorban él a nyomornegyedekben, gyerekeik mezítláb járnak és betevő falatjuk is alig van, egyszerűen kihajították őket a hivatalaikból, otthonaikból, földönfutók lettek.
Ez persze nem apartheid...
Csak az, amivel a fehér kormányzatot vádolták.
Az erősen archaikus afrikaans nyelv birtokában (az angolt alig beszélik) pedig még holland területen is alig értik őket, tehát jóformán röghözkötöttek.
A XXI. század egyik tragédiája, csak épp kevesen beszélnek róla.

Mária 2011.01.20. 19:44:55

@bauchi:

Nem kamunév. Adamantium egy képregényhős. Valami transzformerbe oltott pókember:

en.wikipedia.org/wiki/Adamantium

hu.wikipedia.org/wiki/Rozsom%C3%A1k_(k%C3%A9preg%C3%A9ny)

bauchi 2011.01.20. 19:58:42

@Mária: Kösz.
Jellemző.
Ki a túró olvas képregényt?
Beszarás...

Leroi 2011.01.20. 20:13:13

A cikket olvasva inkább az anyag (fém), amiből a képregényhős készült.

bauchi 2011.01.20. 20:17:37

@adamantium: OK.
Sok mindenben igazad van.A háziorvosokat én buziztam le.
Tudod ki tanított a külbokatörések műtéti kezelésére? Manninger és a a karmos lemez alkotója,akit még az I.sebklinikáról ismertem ,mert elsőéves koromban minden szerdán,az összbudapesti felvételes napokon bejárta oda tanulni és asszisztálni.És mikor volt egy külboka törött betegem,személyesen adott egy karmos lemezt,hogy operáljam meg.Abban az időben még csak neki volt,tömeggyártás nem volt.Akkor Te még a Siriuson lested,hogyan lehet a Föld nevű bolygóra lejutni.Kisebb facies-szel légy szíves!!!Nehogy már Te oszd az észt nekem a traumatólógiáról a francia nevű parfűmjeiddel.
Kisebb arccal jobb lennél és nem mondanád meg így látatlanban mihez nem értek.

bauchi 2011.01.20. 20:22:24

@adamantium: Ki kérem magamnak,hogy Te mondd meg hány szerencsétlen van,aki nem tud miattam játni.
Erről beszélek.
Ameddig le van gallyazva...
Addig.

bauchi 2011.01.20. 20:23:48

@Leroi: Nem tudom.A nicknevem onnan van,ahol dolgoztam
Nem képregányből.

Leroi 2011.01.20. 20:26:52

@bauchi:
:(((
Nem kellene mi, orvosok egymás közt veszekednünk, torzsalkodva gyengébbek vagyunk.

bauchi 2011.01.20. 20:28:56

@adamantium: A korlátolt észjárásom pedig feltétlenül beismerem.Sajnos mindenkinek vannak korlátai.Nekem az agyam
Berentey professzor úr szeretettel üdvözöl a túlvilágról és további sok sikert kiván a csoró,tudatlan kollegák tanításához.

bauchi 2011.01.20. 20:31:06

@Leroi: Ebben igazad van.
De nem én kezdtem.
Az én apám különben is erősebb,mint az amandalíré...

Leroi 2011.01.20. 20:39:12

@bauchi:
Minden harag csak addig tart, amíg mi tápláljuk.
Egy hadsereg tagjai vagyunk, bajtársak.
Olyan nincs, hogy bármilyen csörte végén ne értsünk szót.:)

bauchi 2011.01.20. 20:47:47

@Leroi: Tehetek néhány megjegyzést?
Dél Afrika ma is a legfejletebb.Kis Amerika (USA).A zuluk érdekes emberek.Nagyon harcias nép.Sérelmeiket rögtön vérrel torolják meg.Mint én amandavakeron...Nagyon bűszkék és hiúk.Mint én...A vezérük,akkor Butulézi volt,párducbőrben járt.Persze a Mercédesében is rajta volt...
Este hatkor vagy hétkor megszólalt a szíréna Johannesburgban és a feketéknek azonnal takarodó a városból.Csak reggel jöhettek vissza.
A fehérek nem búrok,hanem afrikaans-ok.Kétnyelvűek : afrikaans és ango.Mikor a rendőr megállított,mert vétettem a Kresz ellen,az első kérdése az volt,hogy beszéljünk,afrikaans vagy angol?(Mondokok legyen inkább magyar...)
Ha kívánod,majd folytatom,hacsak amandasztyuártot nem untatom...

Leroi 2011.01.20. 20:59:55

@bauchi:
Én a régi nevükön neveztem az afrikandereket, a búr (boer = földműves)
a klasszikus nevük.
Köszönöm az infókat Dél-Afrikáról, a mai fejlettségük gondolom a régi hatalom által kifejlesztett infrastruktúra maradványa...

bauchi 2011.01.20. 21:05:56

@Leroi: Ebben igazad van.De mikor lesz vége a csörtének?

bauchi 2011.01.20. 21:07:48

Bocs mindenkinek.De nem beszélni magyarni.

adamantium 2011.01.21. 15:40:23

@bauchi: manningerről nem egyezik a véleményünk. magyarországon a traumatológia királya, de csak azért mert szisztematikusan mindenkit elintézett aki konkurenciát jelentett számára, akit lehetett mellékvágányra állított, s mivel hatalma volt azt sok emberrel meg is tehette (olyanokkal akiket az AO a kommunista időkben is tanulmányi ösztöndíjra méltónak talált és kivitt svájcba). ha már ott dolgoztál nem tűnt fel, hogy az egy szál KFI készletet csak a professzor úr használhatta, másnak tilos volt, nehogy a többiek is jól tudjanak műteni? a combnyaktörést is miatta csavarozzuk az első 6 órában az éjszaka közepén a combnyakat, a garden 4-est is. a külföldiek meg a földön fetrengve röhögnek rajtunk mivel semmilyen komoly studyval ezt bizonyítani nem tudjuk, hogy megéri-e. a karmos lemezt meg nem nevezném nagy találmánynak, szögstabilitása nulla, arra jó, hogy a megmaradt külbokát is jól tönkretegye, ha már vagánykodni akarsz akkor a szögstabil (esetleg poliaxiális szögstabilitású) lemezekkel gyere elő.
amilyen traumatológiai tévelygéseid vannak és homályos fekete területeid a bokaízület sebészetében nem kellene verjed magad. híres embereket a sebészetben parfümnek titulálni nagy bunkóság, de nem is vártam többet tőled

bauchi 2011.01.21. 19:32:13

@adamantium: Köszönöm az ujabb kioktatást.Nagy tisztelettel persze.Csak annyit tegyél meg,hogy közlöd hány éves vagy.Nyilván sokkal öregebb,mint én.Hasonlítasz Szabó Győzőre,mellkas sebész,Traumatológiai Intézet,1985,aki Nálad csak nagyon kisebb facies-szel oktatott.Megelégeltem
és fogadást ajánlottam,operáltam olyant,amit Ő nem.Szerinted ki nyerte?Hozzáteszem nem vagyok mellkas sebész.
Sok csók
egy (2) sötét bunkó

bauchi 2011.01.21. 20:17:38

@bauchi: Egyébként a Covent Gardenről nyomod a sódert?Az ott van a garden 4 mellett srévizavé a vemblivel?

sorica123 (törölt) 2011.01.22. 15:55:43

@rikavagyok: ő? Dehogynem!!! Csak neki szabad a sok köcsög nemmagyart fikázni, ha visszanyal a fagyi, az már nem menő!
@jágör68: a szezont a fazonnal erősen... egy dolog, hogy a magyar eüt valahogy csak elcseszni tudják, és az a mostohagyerek (jegyzemmeg mnidenhol káeurópában), de ettől még az, hogy darab-darab a beteg/összecsapják a munkát/nem odavaló emberek vannak ott az nem normális! A magyar eü nem normális! Én mondjuk már rendbe vagyok, ha a kórházban a stáb képbe van, relatíve kipihent és nem fásult még bele a melóba. Arra, hogy pattintott kő-géppark van vagy régi a linóleum, nem szólok semmit. Tartsák rendben amennyire lehet, engem ilyen helyen nem a design érdekel.
@bauchi: olyan idegbajos egy stílusod van, hogy az kész. Nem baj, csak mondom. Attól, hogy te Manningernél tanultál, van rajta kívül más, ugyanolyan komoly szakember. Nem kell le-parfümözni meg leszarozni a másik mestereit. Vitatkozni vagy megvitatni lehet szakmai kérdéseket, ez az infantiliis, szkanderezős tempó viszont tök fölösleges szerintem. Aztán még te vagy megakadva, hogy 'kioktattak'.

Mária 2011.01.22. 18:40:06

@sorica123:

Miért írtál be a nicked mögé egy olyan blogcímet, ami nem is létezik?

Erősen hiteltelenné teszi ez a megakamu a hozzászólásodat.

sorica123 (törölt) 2011.01.22. 18:44:48

@Mária: megakamu, ez mekkora. Hazug köcsög vagyok, egy hiteltelen, hazug köcsög. A profilomban ez van, anno volt itt blogom. Amúgy miért érdekelt? Az alapján akartál volna érvelni? 'Ide figyelj, nincs igazad a kórházak linóleumával kapcsolatban, mert halsalátát ebédeltél'. Kijavítom a blogot, vagy legalább elveszem onnan a címet.

Mária 2011.01.22. 19:23:11

@sorica123:

Ha legközelebb kórházban lesz dolgod, kezdj a pszichiátrián szerintem.

sorica123 (törölt) 2011.01.22. 19:28:45

@Mária: ide figyelj professzorasszony, lehet, hogy a szakmádban jó vagy. Az is lehet, hogy véleményed van a dolgokról. De ezzel a megakamu-hiteltelen vagy-mennyé pszichiáterhez dumával nagyon mellébasztál a cimbalomnak. Szerinted normális dolog először az egész kommentet egy megszüntetett blog címének jelenléte miatt hiteltelennek nyilvánítani, majd a rákövetkező választ el se olvasva pszichiátriára zavarni az embert?

Mária 2011.01.22. 19:52:31

@sorica123:

Ha megszünteted a blogod és utána viseled a nevét a nicked mellett, az olyan, mint ha elválnál a férjedtől és tovább viselnéd az exed családi vezetéknevét a sajátod helyett.

Kompenzálás.

Persze lehet, hogy nem is volt blogod, csak írtál egy blogcímet a nicked mellé.

sorica123 (törölt) 2011.01.22. 19:59:56

@Mária: amúgy ja, le is szedtem. Az asszonyneves példa nem rossz, bár egy - lengyel - ismerősöm bement a hivatalhoz és addig kavartak az iratokkal, hogy azt mondta a nő, hogy ha ez ekkora meló akkor marad az asszonynév, skész. Az aztán okos, aki azért tartja meg, hogy azt higgyék, hogy van férje... kifele játszik.
Amúgy volt blogom, még 2009-ben, de csak úgy nem akartam irogatni, itt meg a tematikus blogok mennek inkább. Amúgy tényleg: mi a fenének írtam volna oda egy üres blogot?

bauchi 2011.01.23. 10:02:24

@sorica123: Valósznüleg azért idegbajos a stílusom,mert idegbajos vagyok.
Főleg az ilyen beszólásoktól.
De nem baj.

bauchi 2011.01.23. 10:04:24

@sorica123: Infantilis és szkanderező tempót nem én kezdtem,nézd végig.

bauchi 2011.01.23. 10:06:46

@sorica123: Ezek szerint mást is idegesítesz,nems@Mária: cak engem?

bauchi 2011.01.23. 10:07:49

@bauchi: Bocs,Mária,mellényultam.Külön írok Neked.

bauchi 2011.01.23. 10:09:47

@Mária: Most válaszolok.Valósznüleg itt a baj.Nem a megfelelő gyógyításban részesült sorica 123.

bauchi 2011.01.23. 10:14:57

@sorica123: Ha,amit írtál,más írta volna,és Te a kommentet végig olvasod,utána,hova küldenéd a szerzőt?Nőgyógyászatra?

bauchi 2011.01.23. 10:22:03

@sorica123: Mária kioktatása a cimbalomról telitalálat.
Jellemző.
Szó sincs szkanderezésről vagy infantilisságról.

Leroi 2011.01.23. 10:23:38

@bauchi:
Igen, a mellényúlásról jutott eszembe a klasszikus vicces kérdés, miszerint miben kölönbözik a tanga a körfűrésztől?...:)
Mellesleg mind aranyos hölgyek a maguk nemében, van kiállásuk és ez értékelendő, sorica123 ráadásul szemtelenül fiatal is, de már kiforrott egyéniség...

Mindnyájunknak vannak jó kemény sangvinicus időszakaink, felfortyanunk egymásra, de alapjában véve nem haraszunk.

bauchi 2011.01.23. 15:04:37

@Leroi: Kösz.Tényleg fölösleges volt felfortyannom,mert két aranyos,fiatal hölgy lesötétbunkózott.Így távolról,ismeretlenül.Képzelem miket kaptam volna,ha ismernének is.Semmi tolerancia bennem.
Majd meggyónom.Úgysem sok van hátra az utolsó kenetig.

Irise 2011.01.23. 15:17:39

Szerintem amikor szakmai (egymásbactató) konferenciát tartanak a tisztelt kollégák, akkor szerencsésebb lenne valami egyéb helyen, twitteren, mobilon, chaten csörtézni,mert a fenti beszélgetés betegek elé való tárása több szempontból is előnytelen.

Leroi 2011.01.23. 15:45:31

@bauchi:
A bunkót felfoghatjuk fallikus szimbólumként is, és kifejezheti a hölgyek rejtett vágyait a megemíltése...
Női léleknél ez sosem tudható...:)

tódór piroska 2011.01.23. 16:43:47

kiráj, a női lélek nagy szagértője...
bau csi pedig télleg nagyon bunk. Ó!

adamantium 2011.01.23. 18:33:00

@bauchi: ilyen fogadást ajánlani csak egy paraszt tud. eleve fogadást ajánlani megtörtént dolgokra nem illik.
egyrészt ha tudod, hogy úgy is nyersz akkor lovagiatlan, nem biztosra menni meg hülyeség. tehát civilizált ember ilyenben nem fogad.

Mária 2011.01.23. 19:01:30

@adamantium:

Bauchi ezt írta:

"Nálad csak nagyon kisebb facies-szel oktatott. Megelégeltem és fogadást ajánlottam, operáltam olyant, amit Ő nem. Szerinted ki nyerte? Hozzáteszem nem vagyok mellkas sebész."

Fogadni arra szokott az ember, amiben a saját előzetes információi és mérlegelése után biztosabbnak látja a saját győzelmét, mint a másikét. Ilyen például a lóverseny is, vagy a Totón a tippelés, ahol az egyik jelöltet erősebbnek látja a fogadó fél, mint a másikat.

Persze ezzel nem akarok megbántani senkit, de ebben az esetben az egyik fél nagyobb tapasztalatot feltételezett saját magáról, mint a másikról :)

A másik típusú fogadás az, amikor valaki nem biztosra tesz fel valamit, hanem a bizonytalanra megy. Ez sem hülyeség, úgy nevezik, hogy szerencsejáték.

adamantium 2011.01.23. 19:38:57

@Mária: fogalmi zavaraid vannak ne haragudj. bauchi operált valamit amit a másik nyilvánvalóan nem operálhatott mert mondjuk olyan ritka magyarországon. én is láttam már olyan sérülést amiből csak tízet írtak le eddig a világon, tehát magyarországon valószínűtlen, hogy még valaki látott volna olyat. az eset múltidőben történt, tehát bauchi tudta, hogy nyerni fog, erre írtam, hogy parasztság és lovagiatlanság. valami olyasmire fogadni ami meg fog történni, és a másiknak is hasonló esélyei vannak az korrekt sportszerű dolog.
sarkítva a példát pl hülyeségnek tartom arra fogadni, hogy megverem a két klicskó testvért egyszerre boxban, mert ennek csak matematikai esélye van. remélem így felhomályosítottalak.

bauchi 2011.01.23. 21:10:41

@Leroi: Lehet benne valami.Mikor én pl. vágányról beszélek,akkor nem mindig a kőbányai kitérőre gondolok.Ma kérdezte a sofőröm,hogy a fekete csajokoknak milyen írányba megy a vágányuk?Mondokok : az egekbe...

bauchi 2011.01.23. 21:15:27

@Irise: Én csak akkor bak(c)tatok bárkit,ha a véleményemett "te egy sötét bunkó vagy" című megsemmesítő oldalvágással küldi a bécsi temető árkába.Pedig,ha tudná,hogy Mozartot is odatemették...

bauchi 2011.01.23. 21:22:26

@adamantium: Ez így van.De ki merészelt volna " egy parasztot " civilizált embernek " nevezni?Vagy a " civilizált embert " magadra értetted?
Mert akkor OK...

bauchi 2011.01.23. 21:32:36

@adamantium: Hagyjuk a szakmát és a fogalmi zavarokat.Viszont felhívnám a figyelmedet arra,hogy a magyar nép túlnyomó többsége az új mondatot nagy betűvel kezdi.Valamint különbséget tesz a tárgyas ás tárgyatlan ragozás között.Amiről értekezel viszont tárgytalan.Te meg súlytalan a szerencsjáték szakmában.Jó lesz,ha vigyázol,mert tippmix szakértővel vitatkozol.Ma is vesztettem 1o ezer forintot.

bauchi 2011.01.23. 21:34:34

@adamantium: Rendben van,de előtte elmormolok most egy cigány átkot : zahtaplahtarulc.
És Neked annyi....

adamantium 2011.01.23. 21:34:59

@bauchi: mondom én, hogy bizonytalanra hülyeség fogadni ...

Irise 2011.01.23. 21:35:46

Nektek kettotoknek le kellene ulni 1 - 12 uveg sor melle aztan megbekelni.
Egyikotoknek sem kicsi az arca es mindkettotoknek van mire felvagni.
Ki az egyik modszer hive, ki a masike.
Egyikotok a papnet,masikotok a pap lanyat.
jol van ez igy.
Lapozzatok.

adamantium 2011.01.23. 21:36:13

@bauchi: legjobb kiokosodott cigány átok amit hallottam kórházban: "hogy egyenesedne ki az ékágéd"

Mária 2011.01.23. 21:46:45

@adamantium:

"fogalmi zavaraid vannak ne haragudj"

Távdiagnosztikát is vállalsz?

A történetre visszatérve: lehet, hogy B. tudott olyat mondani, amit SZERINTE a másik nem operált, de azt nem tudhatta, hogy a másik mond-e rá valamit, amit meg ő nem operált.

Tipikus kő-papír-olló, vagy póker. Azt tudod, hogy nálad mi van, de azt nem tudod, hogy a másik mivel készül.

adamantium 2011.01.23. 21:53:09

@Mária: azt kell higgyem te nem fogalmi hanem értelmi zavarokkal küzdesz:
"és fogadást ajánlottam,operáltam olyant,amit Ő nem "
a fogadás egy (1) irányú volt nem tevődött fel a probléma, hogy a másik visszakérdez.
magyarán nem azt mondta, hogy: fogadjunk, hogy én mindent operáltam amit te és még azon kívül is. a kérdés az volt, hogy B operált-e olyat amit a másik nem?

rikavagyok 2011.01.23. 22:06:56

Játszhatok a dicsekvő versenyben? Kicsi vagyok, úgyhogy sok fórt kell adjatok ám.
De addig:
Én meg láttam 97-es vércukrot 8-as káliummal, 6,4-es pH-val, beee! (És a "tulajdonosa" hazament az ő lábain. Beeee!) ;)

Leroi 2011.01.23. 22:10:19

@rikavagyok:
Én pedig 4000-es gamma-GT-t 25 ezres thrombocytaszámmal és a beteg oesophagusvarixa még nem vérzett...

adamantium 2011.01.23. 22:13:47

@Leroi: ma én meg a múltkor átküldtem egy beteget a belgyóra szívroham gyanújával, minden értéke majd normális volt kivétel a BNP ami 6700, állítólag 1000 felett már nem él az ember, de ez a néni ülni is tudott

Leroi 2011.01.23. 22:16:02

@adamantium:
BNP mint B-natriureticus peptid?
A mi laborunk olyat nem tud meghatározni...:)

adamantium 2011.01.23. 22:19:56

@Leroi: igen, én se tudtam, hogy tud a laborunk ilyet, hirtelen utána is kellett olvassak, hogy mire jó az. CK, CK-MB, Trop-T, D-Dimer -t kértem, ezek úgy nagyjából normálisak voltak. aztán a belgyósok kicsit kiegészítették a vizsgálódás körét és találtak is valamit ami abnormális, intenzívre is került a mama

Mária 2011.01.23. 22:38:57

@adamantium:

Azt hiszel, amit csak akarsz.

Arra gyúrj inkább, hogy írásban is közérthetően tudd kifejezni a vélhetően rendkívül gazdag belső világodat.

Első körben megszabadulhatnál például a veled született arroganciádtól. Nem veszi jól ki magát a stílusod egy olyan blogon, amelynek célja, hogy oldja az átlagemberekben a szakmáddal szembeni előítéleteket, tisztázza a tájékozatlanságból adódó félreértéseket.

Egyszerűen rossz PR-t csinálsz a kollégáidnak. És hogy ezt névtelenül teszed, csak annál rosszabb.

Nézd meg az ellentétedet, @miklos.rabai hozzáállását.

Imádják őt, kinyomtatják és lefűzik a kommentjeit, hidd el, azok is, akik még egyetlen karakternyi hozzászólást sem írtak.

adamantium 2011.01.23. 22:40:25

@Mária: nem is vártam, hogy belásd a hülyeségedet. ennyit érsz

rikavagyok 2011.01.23. 22:45:41

@adamantium: Csak le ne fektesd, mert a végén hozza a papírformát.
Egyébként mély döbbenettel tapasztaltam, hogy a mi laborunk is tud pro BNP-t (bár sürgősbe nem), de eddig még "nem vettem hasznát". Pedig elvileg elég specifikus szívelégtelenségre.

Köv licit: 100 feletti procalcitonin?

Mária 2011.01.23. 22:59:59

@adamantium:

Próbáltam neked elmagyarázni, hogy csak ártasz a pökhendi stílusoddal, de ha nem megy, hát nem megy, nekem tökmindegy, úgy ártasz a saját szakmádnak, ahogy csak akarsz.

Mária 2011.01.23. 23:11:57

@adamantium:

Azon azért gondolkozz el, hogy ha annyira nagy arc vagy, mint amennyire nem vagy az, akkor miért egy magyar nyelvű laikus blogon lógsz egész nap, miért nem egy angol nyelvű szakmai blogon?

adamantium 2011.01.23. 23:23:16

@Mária: honnan tudod, hogy közben nem ott is :D
gyenge vagy te ehhez, már mások is mondták, menj szépen nézd meg a micimackót és feküdj le

rikavagyok 2011.01.23. 23:33:03

@Mária:
Szerintem másfajta rálátást ad az embernek a "tök ciki magyarnyelvű laikus blog", mint ha szokása szerint a szakirodalmon csámcsogna.
Egy kis jóistenke állatkertje, némi szociológia, sok lélektan. Szerintem.

Mária 2011.01.24. 00:03:55

@rikavagyok:

Ahhoz, hogy rálátást szerezzen, elég lenne, ha olvasna. Ha már egyszer nem tud szót érteni egy laikus blogon a nem szakmájabeliekkel, és az, ahogy megnyilatkozik, semmilyen értelmes párbeszédet nem visz előre.

Azt nem mondtam, hogy tök ciki egy laikus blog, sőt, fentebb pontosan arra írtam példát, hogy milyen jó, ha valaki az orvosi oldalról történő hozzászólásait mindenki épülésére és elégedettségére fogalmazza meg.

Hiszen még a hippokratészi eskü szövegében is benne van, hogy ne árts. Persze az öreg nem gondolhatott a maga idejében arra, hogy az online presztízsrombolással is ártani lehet. Nem közvetlenül persze :-/

rikavagyok 2011.01.24. 00:37:36

@Mária:
Nem is kell, hogy ilyen célja legyen vele bárkinek. Kevés kivétellel nem azért lesz az ember tagja bármilyen csoportnak, hogy ott valamiben megváltozzon. Ez itt nem csoport terápia.;) Ettől még, mint az egymáson gördülő kövek csiszolódnak a kedves hozzászólók egymáson.
Te is szelidültél, mint a rendszeres kommentelők nagyrésze.
(Egyébként számomra érdekes dolgokat ír, azonban mivel nem vagyok laikus, gondolom nem játszom)
Szerintem az orvosoknak sokszor fogalma sincs, hogy mi megy végbe a betegben miközben kommunikál vele (nekem sincs). Gondol valamit, ami vagy úgy van, vagy sem. Van egy szerepe, vannak módszerei, rutinjai, amik általában/látszólag működnek.
Aztán feljön ide az ember, elolvassa, hogy mit ír a köz. Először kap egy kisebb gutaütést. Majd egy infarktust. Utána meg lehet, hogy profitál abból, hogy na a másik marhát, azt hogy félreértették, én ezt nem nyalom be. Ehhez nem kell szeretni sem a posztolókat, sem a kommentelőket.

Leroi 2011.01.24. 00:39:26

"Esküszöm a gyógyító Appollóra, Aszklepioszra és Hügieiára és Panakeiára és valamennyi istenre és istennőre, akiket tanukul hívok, hogy minden erőmmel és tehetségemmel megtartom a következő kötelességeimet: tanáromat, akitől e tudományt tanultam, úgy fogom tisztelni, mint szüleimet, vagyonomat megosztom vele, s ha rászorul, tartozásomat lerovom; utódait testvéreimnek tekintem, oktatom őket ebben a tudományban, ha erre szentelik magukat, mégpedig díjtalanul; továbbá az orvosi tudományt áthagyományozom fiaimra és mesterem fiaira és azokra, akik az orvosi esküt leteszik, másokra azonban nem. Tehetségemhez és tudásomhoz mérten fogom megszabni a betegek életmódját az ő javukra, és mindent elhárítok, ami ártana nekik. Senkinek sem adok halálos mérget, akkor sem, ha kérik, és erre vonatkozólag még tanácsot sem adok. Hasonlóképpen nem segítek hozzá egyetlenasszonyt sem magzata elhajtásához. Tisztán és szentül megőrzöm életemet és tudományomat. Sohasem fogok hólyagkövet operálni, hanem átengedem ezt azoknak, akiknek ez a mesterségük. Minden házba a betegek javára lépek be, s őrizkedni fogok minden szándékos károkozástól, különösen férfiak és nők szerelmi élvezetre használatától, akár szabadok, akár rabszolgák. Amit kezelés közben látok, vagy hallok - akár kezelésen kívül is a társadalmi érintkezésben - nem fogom kifecsegni, hanem megőrzöm. Ha ezt az eskümet megtartom és nem szegem meg: örvendhessek életem fogytáig tudományomnak, s az életnek, de ha esküszegő leszek, történjék ennek ellenkezője."

Én ezt az esküt ilyen formában tettem le anno az egyetem végzésekor...

bauchi 2011.01.24. 04:42:59

@tódór piroska: Köszöntöm,drága piroska a bauchi-fan club előkelő tagjainak sorában.Mivel sikerült ide bekerülni?Hatalmas protekció vagy egyéni tehetség,szorgalom?
Tájékoztatás szigorúan csak a bauchi-fan club tagjai részére.
Következő évi rendes közgyülésünk napja : holnap.
Helye : Praxis blog.
Terem : meg kell röntgeneznem ezt a buta cigányt.
Napirend : bauchi-fan club elnökének megválasztása.
A szavazás titkos és egyénre szabott.
A bauchi-fan club választmánya egyhangúan adamanticsek lejlát javasolja.
Természetesen kontra-rekontra játékszabályok mentén.
További érdeklődés és felvilágosítás a Hunnia filmgyárban a fővilágosítónál.

bauchi 2011.01.24. 04:47:19

@Irise: Nemcsak felvágós vagyok,de hiú is.Mérhetetlenül.Ezért sőrnek a a friss Kőbányai világost ajánlom.

bauchi 2011.01.24. 04:50:20

@adamantium: Ez szellemes!(hogy egyenesdne ki az ékágéd...).De könyörgöm,miért nem Te találtad ki?Tudod mekkorát nőttél volna szememben?

bauchi 2011.01.24. 04:51:48

@rikavagyok: Ezt überolja valaki a dicsekvő versnyben!
Én még láttam Puskást focizni!

bauchi 2011.01.24. 04:57:24

@rikavagyok: Teljesen igazad van.Csak az a baj,hogy a magyar nyelvű blogon elterjedésben felütötte fejét a rengeteg latin kifejezés,néha helénnel súlyosbítva.Hova vezet ez?Már most teljesen zavarodott vagyok.

bauchi 2011.01.24. 05:04:04

@Mária: Pontosan és nagyon jól látod ezt az égető problematikát.Ezért most, csak Neked,felfedem életem titkát,de el ne mondd adamanticának!
Semmi különös nem volt a műtétemben,csak nagyzolni akartam Big Face előtt.Ugyanis az egész abból állt,hogy egy hausa farmerből kivettem egy mérgezett nyílat a mellkasából.Rég volt.És persze a műtét könnyű volt.(ha nehéz lett volna,szóltam volna admantitkosnak...)

bauchi 2011.01.24. 05:07:48

@Leroi: Hú,bameg,ilyen öreg vagy?
Vagy nekem is ez volt az esküm?

Leroi 2011.01.24. 07:03:19

@bauchi:
A magyarországi orvosi egyetemek végzősei egyfajta stilizált esküt tesznek le, ami úgy viszonyul a Hippokratészi eskühöz, mint a cikóriakávé az etióp Yirgachefféhez...
Az egyetem, ahol végeztem, a Kolozsvári Magyar Királyi Ferencz József Tudományegyetem jogutódaként maradt fennt Marosvásárhelyen, a hagyományok tisztelete és az ősiség megőrzése volt
az egyik fő jellemvonása, mindamellett, hogy a Kárpát-medence egyedüli olyan orvosi egyeteme a mai magyar határokon kívül, ahol magyarul oktattak.
Ezért volt a mi orvosi eskünk a Hippokratészi eskü és nem valami egyéb...:)

Mária 2011.01.24. 08:19:50

@bauchi:

"Én még láttam Puskást focizni!"

Ez nem nagy ügy. Én nyilatkozni is láttam. Mondjuk a felvétel fekete-fehér volt, nem tudom, miért.

Irise 2011.01.24. 10:57:18

@bauchi: En pedig egyszer beszeltem vele par szot,mert diszvendeg volt egy magyar-izrael meccsen, meg en is meg gyerekkent (mert irtam egy sportdicsoito verset egy palyazatra,amit az MLSZ irt ki).
Meg ne kerdezd mit mondott,mert nem emlekszem. Csak kapkodtam a fejem,hogy mi tortent aznap.
Nagyapam szegeny meg majdnem infarktust kapott,hogy en talalkoztam Puskassal. :)

bauchi 2011.01.24. 12:40:27

@Mária: Ne csalóggyam bened.Azér volt fekete-fehér,mer nem volt más.

bauchi 2011.01.24. 12:43:56

@Irise: egy buzi lofa@tGyerekek miröl van szo?Puskás volt szöv.kap.
Haggyyuk.

bauchi 2011.01.24. 12:45:58

@bauchi: Meg láttad focizni is.

Mária 2011.01.24. 12:48:30

@bauchi:

Na most kivert a víz :)

Tényleg azt hitted, hogy nem tudom?

Idesejövöktöbbet... ...

bauchi 2011.01.24. 13:23:52

@Mária: Bocs,tudod,hogy szeretlek.Nem vágtam.Magyarázd.
Agyilag belvizes vagyok.

Irise 2011.01.24. 13:30:11

@bauchi: Komolyan :D En Puskas Ocsi bacsirol beszelek. Mellesleg ugy nezett ki,mint a nagyapam,csak mondjuk ketszer olyan szeles volt. :)

Irise 2011.01.24. 13:37:26

@bauchi: www.magyarfutball.hu/hu/merkozes/1026 ez volt az a meccs.

Sot Szepesi kozvetitett. Szegeny mar nagyon nagyot hallott,de helyt allt.

bauchi 2011.01.24. 19:27:01

@Irise: örülok,hogy szemályes élmnvényed volt Ööcsi bácsival.Soha ne felejtsd.Bertók Béla a után a legismertebb magyar.

Ugyandehogy (törölt) 2011.01.24. 19:29:48

@bauchi: úgy érted a bartókot, hogy kodály?

bauchi 2011.01.24. 19:32:53

@Irise: OK.
Az angol-magyarról beszélsz?Mert akkor erej teljében volt.

bauchi 2011.01.24. 19:37:41

@Irise: OK.
Én meg tanú voltam.Nem volt hallás baja.

bauchi 2011.01.24. 19:40:59

@Mária: De ugatom,nem interjú,éőbenfoci44

bauchi 2011.01.24. 19:54:55

@Babette_: Jó,rendben.Nem tudom,két zseni.

Ugyandehogy (törölt) 2011.01.24. 19:57:35

@bauchi: az.
nem mintha mérni lehetne, de mivel még japánban is kodály módszer szerint oktatnak,,,,talán.

bauchi 2011.01.25. 06:53:47

@Babette_: És nem utálták egymást,hanem elismerték
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása