Jó biznisz a gyógyszerek kizárólagos forgalmazása
Volt már ehelyütt heimpálszidás, de azt hiszem nem lehet ezt elégszer megtenni. 2 éves fiam ekcémás. Nem komolyan, csak mondjuk évente 1X-2X előjön egy-egy seb, amit már nem tudok kezelni. A köztes időszakban egy testápolóval tudom szinten tartani a bőrét, elvileg megakadályozza, hogy kijöjjön az ekcéma maga (a seb).
A Heim Pál kórház okosan ügyesen olyan krémet ír fel, amit kizárólag a saját gyógyszertárában lehet kiváltani. Értem én a saját maga felé hajló kezet, csak lehetne szemérmesebben és mondjuk felhasználóbarátabban csinálni.
A gyógyszertár ugyanis MINDEN NAP 8-15.30ig van nyitva. Kérem, tegye fel mindazon embertárs a kezét, aki ebben az időben képes odaérni a Nagyvárad térre! Nekem sikerült 6 órában visszamenni dolgozni, a VII. kerületben van a munkahely, de még így sem érek oda.
Mint tudjuk, nincs lehetetlen feladat, csak béna ember. Így tehát vázolom a lehetőségeket:
- veszek 4.400 forintért La Roché krémet (a gyógyszertáriból ugyanakkora mennyiség 1.600 ft)
- veszek 3.800-ért Babe krémet
- kipróbálom az összes többi sima testápolót (számunkra ez nem hozott megoldást, úgyhogy egy teljes éve bébi testápolót használ az egész család
- kiveszek egy nap szabit egy db gyógyszertári kevert krém 1.5 perces megvásárlásáért
- végigkérdezek 34 patikát, hogy milyen saját krémet tudnak adni (nem tudnak, még csak ajánlani sem mernek, mind felnőttnek való és mind csak sima testápoló, hidratáló. Egyébként egyet-kettőt ezekből is kipróbáltam, eredménytelenül).
Az igazán durva, hogy a kórházban a biztonsági őr látván hosszas tajtékzásom a helyszínen, egyszer felajánlotta, hogy hagyjam ott nála a pénzt és délután menjek a krémért, ő kiváltja nekem. Gyanítom nem én voltam az első felháborodó.
Az tehát a konklúzió számomra, hogy oly mérhetetlen értékkel bíró tudás van abban a krémben, melyet nem lehet és nem is éri meg megosztani a világgal, kizárólagos forgalmazása olyan biznisz, mely lehetővé teszi, hogy ebben a szolgáltatói, kereslet-kínálat kínos viszonyára épülő piaci világban ők megtehetik, hogy nem a kereslethez igazodnak. Így pl. – ahogyan ez korábban már itt a blogon elhangzott – azért nincs egészségkártya elfogadás, mert a 78 éves gyógyszertáros bácsi szerint én (a VEVEŐ!!) el nem bírom képzelni mennyi nyűggel, problémával járna az NEKI (a szolgáltatónak!!!).
Még a legszánalmasabb közintézményekben is adnak egyetlen napot a lúzereknek, amikor este 6ig nyitva van egy ügyintézői ablak.
Mélyen, nagyon mélyen az a halk gondolat fogalmazódik meg bennem, hogy itt két eset lehetséges: 1. a titkos összetevőjű krémek akkora pénzt hoznak, vagy olyan durván profi annak a csöppnyi patikának a gazdálkodása, hogy mindezt simán megtehetik; 2. vki/vmi eltartja őket, akit/amit meg én tartok el az adómból. Magam sem értem miért, biztos csak megérzés, de ez utóbbit valószínűsítem.
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Leroi 2011.01.07. 07:10:21
Hazabeszélek: gyermekkoromban hasonló gondokkal kínlódtam és használt.:)
A testápoló? Hm, erre nem esküdnék azért...
El Visco Stello (törölt) 2011.01.07. 07:20:35
"Kente, fente ő azt írral,
Kígyóhájjal, medvezsírral,
Ebkaporral, kutyatéjjel"
/Arany J./
scopolamin 2011.01.07. 08:14:56
"Az igazán durva, hogy a kórházban a biztonsági őr látván hosszas tajtékzásom a helyszínen, egyszer felajánlotta, hogy hagyjam ott nála a pénzt és délután menjek a krémért, ő kiváltja nekem. Gyanítom nem én voltam az első felháborodó."
Nem lehet segíteni valakin, ha ő nem akarja!
ccke 2011.01.07. 08:38:11
Káin 2011.01.07. 08:44:19
Sajnos bizalmatlanok vagyunk, magyar sajátosság és a sok rossz tapasztalatból fakad. Amúgy szerintem nem a biztonsági őr segítő felajánlásán akadt ki a posztoló, hanem azon, hogy mások is biztos kerülnek hasonló helyzetbe, hogy nem tudják megoldani a gyógyszer kiváltását. A biztonsági őrnek egy piros pontot javaslok!
scopolamin 2011.01.07. 09:04:23
E tényből poszt írása további bizonytalanságot szül azokban, akik olvassák, nehogy máááár optimisták legyenek. Negatív véleményt fabrikálni saját tehetetlenségünkből, na ez is egyfajta tehetség! :)
Mi lenne, ha megváltozna a patika nyitvatartása, mondjuk este 7-től reggel 4-ig. Aki ráér, annak úgyis jó, de mikor vásároljanak az éjszakások, hümm, hümmm...
Azért egy piros pont kezdeményt kapok érte? :)
Nem én vagyok, hanem én 2011.01.07. 09:21:51
Na, látod, ezzel teljesen egyetértek. Mármint azzal, hogy az itt megjelenő posztok alapvetően elbizonytalanítják az olvasókat az egészségügy irányába. És mivel a bizalomvesztés nő, a negatív folyamat, a kommunikációs problémák egyre súlyosbodni fognak.
Ezt a tegnapi poszt már tökéletesen igazolta; az oda beíró mondta, hogy olvasott egy korábbi posztot és vele is hasonló történt: nem vizsgálta meg az orvos, ami persze elítélendő és hiba, de attól még az orvosnak akár igaza is lehet a diagnózist illetően, nem? Bár a a beteg már egyáltalán nem hisz neki, és az a korábbi, hasonló poszt ebben végleg meg is győzte.
Persze, ha a bizonytalanság növelése a cél, akkor az lassan, de biztosan teljesül...
ondol 2011.01.07. 09:33:34
Ilyen ideges szülő mellett még más problémák is lehetnek később?
Nem tudni kit kell ekézni: a szülőt vagy a gyógyszetárat:-DDD
IrishOak 2011.01.07. 10:04:13
Akkor feltehetem a kezem? Mert én odaérek a Nagyvárad Térre:-)) bár onnan még kb 2 percet kell sétálni a Heim Pálig:-DD ami az Üllői úton van.
De ha én nem érnék oda, odaküldeném a férjemet, az anyósomat, vagy egy kollégámat akár.Még az ördögöt magát is, ha gyerekemnek akár a kencéjéről is van szó!!!De ha a őr bácsi meg felajánlja a segítségét, akkor azt megköszönve el is fogadnám.
Egyébként a nyitva tartás reklamálását az Önkormányzatnál kéne megtenni,ennek a témának semmi köze az Eü. problémákhoz.
Egyébként a HP sokféle saját gyógyszert ,kencét,vitamint ad ki -és tényleg csak ők csinálják - a saját vizsgálódásaik és orvosi tapasztalataik alapján.
Nem javasolnám az egyébként felnőtteknek való L.r krémet - abban van tartósító.A Babe meg popira való,és nincs benne semmi amitől javulna egy gyulladásos állapot.
Gyermeket szülni, nevelni egy olyan felelősség ami nem szűnik meg soha,és egy gyógyszertári nyitva tartási rend nem kéne hogy bármiféle kérdést is felvessen.
Nem gondolnám, hogy postot kéne arról írnom, hogy én is havonta csináltatom az arckrémet a gyereknek,(1500 ft alles cz.)és milyen drága, sőt mivel kavirgásszák , még vissza is kel menni érte... ha nem én megyek akkor valaki más.Hozta már el a szomszéd néni is:-D és még soha nem dőlt össze a világ!
IrishOak 2011.01.07. 10:14:28
Atyavilág....és tényleg!:-D akkor megcsúsztam a vizsgára való készüléssel!!! backer! még jó, hogy szóltál! Mi lesz így az politika filozófia vizsgámmal... na belehúzok:-D
Káin 2011.01.07. 10:15:37
sárga nyúl 2011.01.07. 10:40:55
IrishOak 2011.01.07. 11:13:09
Pont van egy receptem:
Ung.hydrosum
Glyceryn
ol,vit.A
Ung.starin
Mf ung ...
ezek vannak ráírva: nekünk ez bevált!
Irkutszk majd el tudja magyarázni, hogy mi ez, azt értem belőle, hogy "A" vitamin,glicerin, meg sztearin van benne.:-D
Nagyon szupi, nem zsíros, de mégis nagyon nedves. Egy baj van vele, hogy gyorsan megromlik(ez a szagából azonnal kivehető),és így minden hónapban újra ki kell íratni a dokival.
Már az egész család ezt használja -hogy elfogyjon mielőtt avas lesz, és mindenki olyan szép...mint a mesében:-)
Na jó; viccet félretéve... használom lábra és könyökre is - de legfőképp a gyerek arcára, meg kezére.A tejallergia hozta ki ezt bajságot, még pár hetes korában.
Én is próbáltam pár dolgot, de semmi nem vált be ezen a kencén kívül.
2011.01.07. 11:15:48
1.) Családtagot, ismerőst megkérek, hogy hozza el a kencét (Nagyvárad tér nem a világ vége).
2.) Ha egyedül élek és sehol nincsenek ismerőseim, megkérek valakit a kórházban, hogy legyen szíves vigyázzon a krémre addig, amíg nem jövök érte. Mondjuk a portást, vagy azt a dokit, aki felírta, vagy valakit az ő osztályáról.
Ennyi.
IrishOak 2011.01.07. 11:31:41
Káin 2011.01.07. 11:52:59
Bikli néni 2011.01.07. 12:11:17
Egyébként, ezek a kenőcsök nem úgy működnek, hogy a gyógyszertárban keverik ki őket? Mert ha igen, akkor a recepten van rajta a "recept", vagyis azt bármelyik gyógyszertár ki tudja keverni.
Egyébként nem logikus a dolog, mert ha annyira le akarná húzni a betegeket a gyógyszertár, akkor nem érdeke fél négykor bezárni.
Nálunk a kisbolt is azért megy jobban, mint más, mert a hét minden napján nyitva van reggel hattól este tízig, még ünnepnap is.
Ellenpélda: egyszer egy kalapboltban kellett volna beszereznem egy műtárgyat, minden nap ötig van nyitva, szombat-vasárnap zárva. Esélytelen odaérni. Akkor egye meg a kalapjait, majd beszerzem máshonnan.
Egyébként ebédszünet nincs a munkahelyén a posztolónak? Hátha meg lehet oldani, én is többször csináltam, hogy ha sürgős dolgom volt "lőtávolon belül", beáldoztam rá az ebédszünetemet.
Bikli néni 2011.01.07. 12:13:19
Bikli néni 2011.01.07. 12:15:06
Káin 2011.01.07. 12:15:06
Bikli néni 2011.01.07. 12:16:27
Bikli néni 2011.01.07. 12:19:35
Káin 2011.01.07. 12:20:22
Káin 2011.01.07. 12:21:26
Bikli néni 2011.01.07. 12:25:23
Egyébként én sem szoktam elfogadni pénzt senkitől.
De ha az orvosnak jár a "hála"pénz, akkor szerintem a biztőrnek is jár valami a szívességéért.
Káin 2011.01.07. 12:27:53
Bikli néni 2011.01.07. 12:31:08
A "jár"-t úgy értem, hogy meg vagyok elégedve, örülök neki, hogy kérés nélkül segített nekem, ezért az én olvasatomban jár neki. Ami azt jelenti, hogy az én lelkiismeretem akkor lesz rendben, ha adok neki. De ez nem általános és kötelező érvényű, nem azt mondtam, hogy minden beteg (anyukája) jattoljon le a biztőrnek.
IrishOak 2011.01.07. 12:31:41
:-DD 'velejembe lőttél:-D kisgyerekes anyuka lévén vizsgaidőszak van, és 15.-ére kész kell lennem a Japán történelem írásbelimmel, amihez tudni kell a kínai történelmet is(mert alapjaiban van összefüggés)legtöbb irodalom angolul,és németül.
Mindig kiderül, hogy a vicc olyan mint a mítosz...:-D
Vessetek a mókusok elé, de tényleg így van:-DD
IrishOak 2011.01.07. 12:33:50
Ismerve a HP portás bácsijait: nem fogadnak el csúszópénzt, és nagyon kedvesek.
Rigorózusan ügyelnek a rendre, de ha nem így lenne a népek már kihordták volna a berendezésen kívül az egész patikát az épületből!
queenlly 2011.01.07. 12:44:12
nem akrok nagypofával nyilatkozni, de három gyógyszertárba járok rendszeresen a 11ben, és kettőbe a 8ban... ezek esnek útba. nem volt még dolgom olyan spéci magisztrális recepttel, amit 2 napon belül ne tudtak volna kikeverni (pedig akadt, hogy alpanyagot hozatni kellett). szóval, ha magisztrális, nem tudom elképzelni, hogy máshl ne lehetne kiváltani. ha vi saját (értsd HPlogós, levédett termék) akkor meg érjen időben oda az anyuka (apuka, nagymama stb.).
ArgonX 2011.01.07. 12:46:43
A sok megmondóember... Ti vagytok az élet császárai.
aaabbbccc 2011.01.07. 12:57:48
a magyar egészségügy egyik még viszonylag jól működő kórházának tartom, és szerintem ennek egyik oka az ott dolgozók önfeláldozása! Ezért nekik köszönet jár, de persze az ebben az esetben (is) ez ki van zárva.
akdiana (törölt) 2011.01.07. 12:58:44
Hosszú évekig ekcémás voltam, mindenfélét felírtak, olcsó krémektől a szteroidmentes egyéb drágább gyógyszerekig. Semmi sem használt. Majd elkezdtem naplót vezetni, mikor jött ki az ekcéma, mit ettem előző nap...stb. Egy hónap alatt eléggé képben voltam. Azóta mellőzöm amennyire csak lehetséges az adalékanyagos termékeket, hatalmas változás állt be a bőröm állapotában. Ha tojást eszem, akkor a bio dobozost emelem le a polcról...stb. Sok zöldséget, gyümölcsöt is eszek (bár, itt nem törekszem a biora).
Az általam korábban használt kozmetikai szerek viszont teljesen eltűntek a fürdőszoba polcairól. (neves, márkás gyártók termékei). Azóta ha találok, akkor ásványolaj mentes (kőolaj származék), és parabén mentes...stb. termékeket vásárolok. Nem bio kozmetikumokat, megelégszem a natúr nevezetűvel, törekszem rá, hogy BDIH rajta legyen a terméken. A "d" betűvel kezdődő drogéria egyik saját márkás terméke, ami "A" betűvel kezdődik megfelel ezen követelményeknek és olcsó. Pl. arckrémet kb. 1000 Ft-ért vettem (míg korábban súlyos összegeket otthagytam a drogériában és gyógyszertárakban). Tusfürdő is van ebből a márkából, azóta zuhanyzás után sose húzódik a bőröm, nem is igényli az állandó krémezést.
A bőröm köszöni szépen jól van. Se a testemen nincs ekcéma, az arcom is gyönyörű lett, majdhogy nem "babapopsis", igaz minimális mimikai ráncom azért már van, dehát nincsen olyan hiú illúzióm, hogy bizonyos kor felett 20 évesnek kellene kinéznem ;)
Nem tudom segíthettem, de egy próbát megérhet, talán másnak is. Viszont az eredmény nem azonnali, pár hónapnak el kell telnie, akár fél évnek is. Nekem megérte száműznöm számos káros anyagot az életemből. A bőröm nagyon meghálálta, nem beszélve arról, hogy töredékét sem fordítom árban kozmetikai kencékre, mint korábban.
aaabbbccc 2011.01.07. 12:58:53
Persze meg kell nézni a HP betegeinek összetételét.
IrishOak 2011.01.07. 13:00:45
Nem csak a gyermekét egyedül nevelő anyáknak kell rendszeresen patikába járni- ezt ne feledjük el, már csak logisztikai szempontból se!
Hőbörgés,hőzöngés,pejoratív kiszólás nem előrevivő így felesleges...bár lehet így is gondolni, de ettől még a krém nem lesz kész sem hamarabb,sem később,sem az egyedülállóknak,sem a nagycsaládosoknak.
sárga nyúl 2011.01.07. 13:03:53
sárga nyúl 2011.01.07. 13:04:39
passandra 2011.01.07. 13:08:08
IrishOak 2011.01.07. 13:18:33
Akkor tényleg "kísértetesen" hasonló.
Én is azt vettem észre, hogy ha kimegyünk a hidegbe, vagy a nagy melegbe azonnal olyan az arca,mint smirgli...még kis vérerecskék is megjelennek.Aztán a kézfeje, a könyöke meg még a vádlija is.
Háziorvos adja a receptet, már csak betelefonálok, és havi tejmentes tejporral együtt fel is írja.
Hál'isten eddig minden okés -bár én folyamatosan kenem csimpit, és ha nagyon bajos, akkor mosdókrémet használok.Az is patikai,de fel is írják ha kell.
Szurkolok, majd meséld el, hogy mi válik be.(Dokik tudnak még variációkat belerakatni, de én nagyon nem vagyok híve a durva szereknek -főleg az első pár évben...)
mutant · http://universal.blog.hu 2011.01.07. 13:19:59
ÁMEN.
Jenya 2011.01.07. 13:20:26
IrishOak 2011.01.07. 13:23:08
Látogató összetételtől függetlenül -én nagyon becsülöm az egész HP gárdát!!!
Csak tudnám, hogy lopnak mégis, hisz be van kamerázva jó pár hely, és a portás bácsi mellett kell be/ki menni.
A szék nem tud szublimálni!Na nem is agonizálok ezen, csak sajnálom, hogy ilyen szinten van az egyébként bajban lévő látogatók közül jó pár.
akdiana (törölt) 2011.01.07. 13:26:12
az "d" betűs drogéria "A" betűvel kezdődő márkás cuccoknál az arckrém mellett a testápoló krémek is olcsók. Én az olivás és egyben aloe verás, lotion-t szeretem. Viszont a hagyományosokhoz képest kicsit más az állaga, de ha bedolgoztad a bőrbe, nagyon finom állagú lesz. Kíméletességét bőrgyógyászati tesztek igazolják (rajta van a flakonon), rajta van a BDIH jel is, illetve nem tartalmaznak szintetikus tartószert, színezéket, állati eredetű összetevőket, kőolajszármazékot sem. A felhasznált összetevők kiválasztásánál előnyben részesítik az ökológiai gazdálkodásból származó alapanyagokat. Szintetikus illatanyagot sem tartalmaznak. Ezt volt furcsa megszoknom. A termékeknek van illatuk, némi természetes illiójaokkal oldják meg. Ami elsőre fura volt, hiányoltam a "műanyag szagokat", azóta meg úgy megszoktam, hogy a szintetikus illatanyagokat nem bírom elviselni. Zavar, ha valakin parfümöket érzek, ha erősebben fújja magára,akkor van, hogy öklendezem is (pedig régebben nagy parfüm rajongó voltam...).
Én még nem láttam az "A" betűvel kezdődő (és amúgy "e" betűre végződő) termékekről reklámot, szerintem még szórólapon sem találkoztam velük, talán ez is okozhatja, barátságos árazásukat. Marketing költség nem igazán épülhet be az áraikba...
(Megjegyzem, ugyanennek a drogériának van "B" betűvel kezdődő saját márkás terméke, ellenben azok nem BDIH termékek, azokat nem is bírja a bőröm. Az olyan mint a többi gyártó sz@arjai. Figyelj, ha keresed őket, ne nyúlj mellé :)
Bikli néni 2011.01.07. 13:28:13
Az itteni patikában is rendesek (bár az ölelkezős szintig az a gyanúm, sosem jutunk el :D), és meglepően olcsó.
_-_ 2011.01.07. 13:28:50
A nővérek is kegyetlenek pár kivételtől eltekintve, bár akiket én megismertem, azok már biztos nincsenek ott, de hát pár évtized alatt a kórház egyes dolgozói cserélődnek, de a kórház híre még mindig ugyanaz, ugyanolyan rossz...
Aki jót akar a gyerekének, az messze elkerüli a helyet!!
Bikli néni 2011.01.07. 13:29:21
sárga nyúl 2011.01.07. 13:31:21
sárga nyúl 2011.01.07. 13:32:30
IrishOak 2011.01.07. 13:34:12
Kis csókos:-D ..na mentem tanulni, mert tényleg hülyén halok meg:-DD
@akdiana:
A bőrproblémás -egy igen picinyke gyermek,még csak két éves.
Jobb azt orvosra bízni,mint kísérletezni.Allergiás is lehet, meg nincs is még neki rinocérosz bőre a szépészeti kencékhez, mint a felnőtteknek.
Úgy hallottam-dokitól!, hogy a bőrre kenető dolgokkal vigyázni kell, mert gyorsan bejutnak a szervezetbe.
Így én ajánlom az óvatosságot:-)
akdiana (törölt) 2011.01.07. 13:34:29
írtam, azt is, hogy a "B" betűs, az egyik termékük, az "A" betűs másik. A B betűvel kezdődők, olyan mint a többi gyártó cuccai, azaz nem bírja a bőröm. Az A betűs termékek a BDIH, naturtermékek, amelyek nagyon sokat segítettek az én egykori ekcémás bőröm állapotán. Ezek tették helyre (nem a méregdrága gyógyszerek).
Persze, lehet másnak nem válik be, nekem bevállt. Ekcéma már a múlté.
ArgonX 2011.01.07. 13:36:16
Uhhh. Te aztán tényleg tudod, miről beszélsz...
Inkább készülj a "büfé szak" vizsgádra, és ahelyett, hogy ócska közhelyekkel szórod tele a blogot, a hétvégi bulidat szervezgesd. Oda való vagy, ehhez értesz, de a legjobb az, hogy el sem várja senki, hogy az élet nagy igazságairól papolj a búra alatt szocializálódott 1x éves agyaddal.
Amíg az egyetemre jártam én is azt hittem, hogy a nyuszi tojja a húsvéti tojást. Kettőnk között viszont az a különbség, hogy én legalább befogtam a pofámat, ha valamihez nem volt lövésem se...
sárga nyúl 2011.01.07. 13:36:19
Majd megírom, bevált-e. Örülnék neki, mert nem valami jó, hogy állandóan szteroidozzuk! Nem elég az asztmára az inhalátor, még ez is... :(
akdiana (törölt) 2011.01.07. 13:38:27
"Úgy hallottam-dokitól!, hogy a bőrre kenető dolgokkal vigyázni kell, mert gyorsan bejutnak a szervezetbe."
Így van, bejutnak a szervezetbe. Egy "ókorban kiképzett" régi motoros bőrgyóygász simán felír kisgyerekeknek bőrproblémákra kőolaj származékot tartalmazó krémeket (amik még felnőtt emberek ekcémás tünetein is rontanak, pl. anno az enyémen is).
Számos babaápoló cucc is kőolajszármazékot, vagy parabéneket tartalmaz. Hű, de jó az a kicsik bőrének, ha számos felnőttét is kikészíti...
Mondjuk az "A" betűs márka nem kifejezetten baba ápoló, viszont kőolajszármazék és olyan cucc nincs benne, ami eltömítheti a kicsik bőrét. Lehet natur cuccokban is kapni, csak azt másutt és más árban.
Bikli néni 2011.01.07. 13:43:07
2011.01.07. 13:44:12
off: Ekcémára napos ország az igazi kezelés :-)
queenlly 2011.01.07. 13:45:03
queenlly 2011.01.07. 13:48:56
szóval sztem kitartás, és próbáljatok olyan patikát találni, ahol minimálisan segítőkészek és megteszik a kötelességüket (azaz kikeverik és eladják neked a gyógyszereket)
akdiana (törölt) 2011.01.07. 13:53:01
"nem valami jó, hogy állandóan szteroidozzuk!"
Engem egy idő után felnőttként is leállítottak a szteroidokról, nagyon szomorú, ha egy kicsinek állandóan azt írják fel. Esetleg bőrgygyász váltás? Akár egyszer magán orvos?
Nekem az ekcéma már a múlté, de a szteroidos krémek helyett egy elidel nevezetű krémet írtak fel a vége felé.
Kétszer kaptam 15 g-os kiszerelésben, utána meg a kozmetikum váltás megtette a hatását, már semmi se kellett.
Rákerestem még mindig kapható gyógyszer az elidel. Ugyan nem natúr cucc (lehet, hogy parabénes...stb), de szteroid nincs benne. Nekem ez jobban bevállt régebben, mint a szteroid. Ez a krém nem csak felnőtteknek, hanem 2 éves kortól alkalmazható.
www.egeszsegkalauz.hu/keresok/gyogyszer/elidel-10-mgg-krem-12952.html
IrishOak 2011.01.07. 13:53:36
ÁÁÁ' nem irigyellek!!! Van egy 24 évesem is -ő meg profi turbuhaller fogyasztó - de még neki is bevált a kicsinek felírt krém.
NSAID 2011.01.07. 13:56:43
1. Naplót vezetsz, hogy mit eszik a gyerek és mit kensz a bőrére, hátha megfigyelhető valamilyen összefüggés.
2. Mikor legközlebb mész a bőrgyógyászhoz kérd meg, hogy ne csak azt írja a receptre, hogy pl. " 100as kenőcs vagy mittudom én" hanem a teljes receptet. Ha nem tudja fejből (ez igencsak gyakran előfordul akkor vgay nézzen utána legalább a hatóanyagot kérdezd meg. Ha valamelyik megvan BÁRMELYIK patikában megkeverik neked (főleg ha nincs benne receptköteles ha - ilyenkor sajna kell az a fránya recept).
3. IrishOak receptje nem rossz -főleg az A vitamin miatt. Az 'mf ung" azt jelenti h keverd össze kenőccsé; az nem hozzávaló :)
Bikli néni 2011.01.07. 13:59:29
Nem is értem, hogy lehet már valaki amúgy kész a vizsgáival, nálunk a jogon anno ultra nagy cumi volt, a hallgatók 90%-ának még jan 30-31-én is volt vizsgája...
IrishOak 2011.01.07. 14:06:53
:-D megyek is!:-D Aki ügyes és bevállalja az első időpontokat az már javában túllehet a dolgon, de én egy trehány vagyok, és húzogatom a hó végéig:-)..ez az öregség halasztgatása:-D
akdiana (törölt) 2011.01.07. 14:18:56
az ókort idézőjelben írtam. Arra utaltam, hogy vannak bőrgyógyászok (főleg idősebbek-saját páciensi tapasztalatomra alapozva), akik nem képzik tovább magukat, megállnak évtizedekkel korábbi szinten (max. x gyógyszercég gyártóit ismeri a reklámokból, vagy ha érdeke fűzi hozzá). Nem konkrétan az ókori emberek tudását állt szándékomban lefitymálni. Átvitt értelemben gondoltam.
A kátrányos sampont egyébként még természetgyógyászok is ajánlani szokták problémás fejbőrre, -átmeneti jelleggel alkalmazva :) (Nem azonos a kőolajszármazékos testápolók bőreltömő hatásával, amiről fentebb írtam, az más téma megint, nem vehető egy kalap alá az általad említett kátrányos samponnal. Kátrányos sampon rövid távon használhat, hosszú táv más dolog. Az ekcémás bőrre meg nem jó dolog kőolaj származékos testápolókat kenni, ezzel eldugítani a bőrt. Normális bőrgyógyász is ezt mondta nekem, kivéve az "ókori régimotorost")
Az orvosok között hatalmas különbségek mutatkoznak, hiába ugyanaz apapírjuk van, van aki azt szajkózza amit 30 éve tanult, van aki meg igényes, és folyamatosan képzi magát, és ha tud jobb, hatékonyabb megoldást, azt ajánlja a páciensnek. Nem ír fel olyat, amiről tudva levő egy ideje, hogy eléggé károsít is, avagy többet árt mint használ... Én az ilyen orvosok iránt maximális elismeréssel és tisztelettel vagyok. A többiekről is megvan a véleményem, de bölcsebb lesz, ha megtartom magamnak...
frutella 2011.01.07. 14:26:41
Ezt követően amikor elfogyott felírattam a gyerekorvossal ééééééés itt jött a poén. A gyógyszertárban közölték, hogy egyetlen egy összetevő van benne amit normál gyógyszertár nem vásárol, mert iszonyúan pici mennyiség kell a krémbe (mondjuk milligramm), de a gyógyszertár csak nagyban (mondjuk kilósan)és oltári drágán tudja megvenni és nem éri meg nekik. A gyógyszerész kérésemre kihagyta azt az egy összetevőt és a krém mégis hatott :-)
sárga nyúl 2011.01.07. 14:26:48
Irkutszk, hogyha ráérsz, elmondanád, hogy mi van ebben a krémben, meg amit IrishOak írt?
frutella 2011.01.07. 14:28:48
krém neve-H - ezt ugyan nem találod meg a könyvben :-)
De csak egyszer kell kiváltani onnantól kezdve már megvan a pontos összetétele a krémnek.
meronem 2011.01.07. 14:32:28
frutella 2011.01.07. 14:36:21
Bikli néni 2011.01.07. 14:38:07
trimalchio 2011.01.07. 15:09:47
Nem vitatkozni akarok, biztosan van ilyen hatása is a posztoknak. Inkább csak kiegészítésként mondom, hogy a másik oldal is tesz a bizalomvesztésért, amikor egy orvos ilyesmit ír hozzászólásában a magyar betegekről:
"Nálunk meg azért nem mondanak igazat, mert annyira buták, hogy szinte képtelenek megkülönböztetni a kezüket a lábuktól."
Nem azt írja, hogy a betegek egy része, néhány beteg, stb. Így általánosságban, minden betegről.
Az én intellektusom nyilván nem ér fel egy orvoséval, de a lábamat még soha nem kevertem össze a kezemmel. :-)
Irkutszk 2011.01.07. 16:03:58
A Heim Pál kórház gyógyszertárának van egy saját receptgyűjteménye (ez még nem gond, a legtöbb gyógyszertárnak van ilyesmije), amiből a recepten az orvosok FoNoHeim névvel ellátva rendelnek néha készítményt. Tehát bőven lehet, hogy valóban csak a Heim Pál kórház gyógyszertárában tudják kiváltani az adott kenőcsöt. (De ccke-nek is igaza van, pl. klórhexidint tartanak, amihez külön engedély kell, mert veszélyes anyagnak számít por alakban, többször vásároltam náluk klórhexidines kenőcsöt, miután a Vita-Merfen forgalmazását megszüntették Magyarországon, és mielőtt barátaim felfedezték, hogy de Svájcban bizony forgalmazzák még.)
Azonban! A patikai nyitvatartást havonta-három havonta kell valahogy elérni, ami szerintem elérhető egy dolog, akár ebédszünetben, akár ismerősön keresztül. (Sajnos nem emlékszem, hogy hétvégén nyitva vannak-e.) Ha jobban szeretné magát érezni a kedves posztoló, gondoljon azon betegtársaira, akik falujában nincs (tehát kilométereket kell utazniuk egy patikáig), vagy csak fiókgyógyszertár üzemel, heti egy-két napos, pár órás nyitvatartással, mert akkor ér oda csak a patikus.
És akkor a magisztrális készítményekről. Természetesen, szíve-joga (na meg persze recept kérdése) mindenkinek olyan készítményt vásárolnia-kiváltania a magisztrális készítmény helyett, amilyet szeretne, ez esetben az ár kérdését felvetni viszont elég visszás dolog. A Roche kenőcsét rendelte az orvos? Nem? Akkor miért panaszkodik, hogy az annyiba kerül? A Roche úgy gondolja, ennyiért is megéri neki forgalmaznia a kenőcsét, ha bárki megvásárolja, akkor azzal megerősíti ezen hitében a céget. Igaz-e?
A magisztrális készítményeknek az ára főleg az alapanyagtól függ. Maga az elkészítés fillérekbe kerül a betegnek.
sárga nyúl 2011.01.07. 16:12:59
Motorpenis 2011.01.07. 16:17:04
Az eg.pénztáras kártyákkal tényleg sok a nyűg, bár attól függetlenül, ha valaki azzal akar fizetni, minek megjegyzéseket tenni?
Konkrétan elhangzott, hogy kizárólag ebben a gyógyszertárban lehet kiváltani? Ilyen nincs, mindenki meg tudja csinálni, leszámítva azt az esetet, hogy valami nagyon extra, pl. import cucc kell bele, de olyanra azért nem vetemednek az orvosok sem.
A magisztrális készítmény különben nem jó biznisz.
Motorpenis 2011.01.07. 16:18:12
Csakhogy nem mindegy, miből mennyit! Az A-vitamin pedig eléggé feldobja-az árát is.
Irkutszk 2011.01.07. 16:18:30
sárganyúlnak először is üzenem, hogy a mennyiségek tudása nélkül ne kérje meg orvosát, hogy ilyet írjon :D
Ung. hydrosum: egy alapkenőcs, kicsit zsíros, a stearinos krémmel elkeverve szép lehet :) (egyik nyári gyakorlatomon tanultam el kedves kollegámtól a kenőcskészítés imádatát, egyszerűen szép, amikor egy kenőcs szép :) )
glycerolum: glicerin, megfelelő mennyiségű vízzel a kenőcsben hidratálja a bőrt
Oleum vitamin A: A vitamin olaj (ettől 1500 forint a kenőcs, mert ez a dobozból előkerülő üvegből kerül a kenőcsbe). Ápolja a bőrt, de mint zsírban oldódó vitamin, receptköteles (mivel túladagolása veszélyeket rejt magában).
Ung. stearini: stearinos kenőcs, tejkrém a másik neve. Egy nagyon könnyed, sok vizet tartalmazó alapkenőcs. A hydrosum azért kell bele, hogy ne legyen annyira nagyon könnyed, legyen egy kis textúrája (no meg minden probléma nélkül felvegye az olajat).
Mf. ung. = misce fiat unguentum, azaz keverd össze kenőccsé. A recepteken az utasítások latinul szerepelnek. Ezután még kell lennie egy olyan sornak, hogy DS, azaz detur signetur (dátumozd és feliratozd) és magyarul az utasítás (pl. kenőcs, lábra napi 2x).
Alapvetően ez egy vízalapú kenőcs, hidratáló, A vitaminnal.
Irkutszk 2011.01.07. 16:21:06
sárga nyúl 2011.01.07. 16:25:16
Egyébként nem akartalak sürgetni...(Gyerünkmárgyerünkmileszmááár????) :D
Irkutszk 2011.01.07. 16:33:45
IrishOak 2011.01.07. 17:11:50
Jaj, de jó:-) végre egy tudományos vegytanász:-)
A recepten természetesen van mennyiség is írva:-) gondolom anélkül nem is tudná a patikus kikeverni "csak úgy gondolomra":-)
Nem akartam ide bemásolni a receptet magát, csak jeleztem, hogy mi mit használunk-sikerrel:-)
De be is írhatom a mennyiségeket... végül is nem NASA titok:-D
hydrosum -25.0
glycerini -20.0
ol.vit.A -10.0
ung.stearin -100.0
IrishOak 2011.01.07. 17:18:03
Bocsánat, még egy kérdés:
ebből melyik "oxidálódik" a leghamarabb, mert mindig ráírják, hogy max 30 napig használható, és tényleg valami fura szaga lesz bő 3 hét után.
Hűtőben biztosan jobb lenne, de nem kenem a baba arcát egy ca5 fokos hűtött krémmel:-)
Irkutszk 2011.01.07. 17:20:36
Ha nincs, akkor a következő a recept:
25 gramm Ung. hydrosum
20 gramm Glycerolum
10 gramm Oleum Vit. A
100 gramm Ung. stearini (300 grammos tégelyben valószínűleg egy ilyen adag)
Ha van, akkor viszont:
25 gramm Ung. hydrosum
20 gramm Glycerolum
10 gramm Oleum Vit. A
45 gramm Ung. stearini (150 grammos tégelyben)
Irkutszk 2011.01.07. 17:25:26
sárga nyúl 2011.01.07. 17:26:02
El Visco Stello (törölt) 2011.01.07. 17:32:15
Mondok egy példát: Legkisebb fiam(13) Nagyon fehér bőrű, szeplős, szőke fiúcska. Mint ilyen, hajlamos a leégésre. Ennek tudatában és ellenére soha nem alkalmaztunk nála naptejet, meg hasonló úri huncutságokat. Korábban néha leégett a napon, de mára egyből barnulni kezd és nagyon egészséges, szép bőre lesz. Persze nem zárom ki, hogy ez alkati kérdés is, de biztos vagyok benne, hogy a szoktatás - bőrének erősítése fiatal korban - is közrejátszik az ilyen irányú fejlődésben.
Irkutszk 2011.01.07. 17:39:23
A ridegtartást én személy szerint nem a városban, hanem azon kívül alkalmaznám ;) Tehénmeleg tejet inni, lóval foglalkozni, a töltésen kutyát sétáltatni, két hét alatt szögedies dialektust átvenni (azóta azért visszatértem a pösti e-zésre).
A naptejnél amikor először megy ki a gyerek májusban a napra, azért a bőrrák túl gyakori előfordulása miatt én mindenképp bekenném azt a gyerkőcöt nap elleni védőkrémmel, hisz egész télen nem szokta a bőre a melanin-termelést. Sajnos a saját gyerekkoromhoz képest is nagyon megnőtt az ultraviola-sugárzás.
sárga nyúl 2011.01.07. 17:45:46
Az ekcémát nem lehet hagyni sajnos magától elmúlni. Már próbáltuk! Egyre durvábban sebesedik, végül felülfertőződik.
Szerintem józan paraszti ésszel lehet azt látni, hogy mikor kell beavatkozni.
adamantium 2011.01.07. 17:48:26
adamantium 2011.01.07. 17:52:16
El Visco Stello (törölt) 2011.01.07. 17:54:18
De a szokásaival kapcsolatban is híve vagyok a kicsit erősebb megoldásoknak. Példa: Volt eset, hogy a gyermek sírt az egyik sarokban, a feleségem a másikban és nem engedtem, hogy megszoptassa. Ez két éjjel így ment, a harmadikat már végigaludta. ...mert okos gyermek, megtanulta, hogy hiába szerepel, nem hatódunk meg tőle.
Irkutszk 2011.01.07. 17:57:57
Ismeritek a viccet, nem? Első gyereknél leesik a cumi, rögtön új előszed, az előzőt vagy eldob, vagy kifőz, fertőtlenít. Második gyereknél cumi leesik, vagy új cumi elő, vagy a másik leöblít, visszaad. Harmadik gyereknél leesik a cumi, anyu felvesz, megfújogat, és visszaad. ;)
adamantium 2011.01.07. 17:58:04
El Visco Stello (törölt) 2011.01.07. 18:07:07
@Irkutszk: Én ezt úgy fordítanám, hogy elsőnél halacskás hőmérő, másodiknál könyékkel kábé jó, harmadiknál: mit ordítasz, majd kihűl! :))))
El Visco Stello (törölt) 2011.01.07. 18:21:12
sárga nyúl 2011.01.07. 18:23:12
Irkutszk 2011.01.07. 18:26:19
@El Visco Stello: Én ugyan nem! :P Aki a tapasztaltabb, értse meg a tapasztalatlan kezdőt! Más megvilágításban, amit főztél, edd is meg :P
El Visco Stello (törölt) 2011.01.07. 18:30:02
Lehetsz mindig jóllakott és lehetsz mindig tettrekész.
adamantium 2011.01.07. 18:32:12
sárga nyúl 2011.01.07. 18:32:54
El Visco Stello (törölt) 2011.01.07. 18:35:40
Ez engem nagyon elgondolkodtatott.
IrishOak 2011.01.07. 18:36:09
Egyetértek, hogy van a nevelésben, és az immunerősítőben olyan kategória amit aggodalom nélkül kell végigvinni a szülőnek:-) Én is képviselem ennek fontosságát:-D jelentem túl vagyunk a mások kiló szemét és kosz megevésen:-D
De van olyan amin tényleg segíteni kell, hisz a kisgyerek még nem tudja mondani, hogy dobjál már meg 'egynivejával mert recseg az arcom.
Majd később- addig figyelni kell rá.
@Irkutszk: Ez nem is vicc;-)
Ransburg prof még hozzáteszi: a negyedik önnálló személyiség lesz az ötödiktől fölfelé meg akár híres tudós is válhat belőle:-)
sárga nyúl 2011.01.07. 18:38:09
@Irkutszk: Ez a csettintéses dolog sem általánosítható. Van olyan gyerek, akinek nem célja ugráltatni a szülőt, csupán a jogos igényeit közli és még türelmes is bizonyos határig, viszont adott esetben a kommunikációja még nincs azon a szinten, hogy üvöltésen kívül máshogy ezt ki tudja fejezni. Nyilván, ha a szülő empatikus, akkor látja, hogy épp melyik eset van.
El Visco Stello (törölt) 2011.01.07. 18:38:11
Egyébként már majdnem egy éves.
adamantium 2011.01.07. 18:40:18
El Visco Stello (törölt) 2011.01.07. 18:41:57
Fapofa alatt szakadok meg a röhögéstől:)))
sárga nyúl 2011.01.07. 18:42:38
(Egyébként én is bírlak... :) )
2011.01.07. 18:46:40
Irkutszk 2011.01.07. 18:47:25
adamantium 2011.01.07. 18:49:19
El Visco Stello (törölt) 2011.01.07. 18:53:19
De nem gáz, mert csípőből vissza kisköcsögöztem:))))
adamantium 2011.01.07. 19:01:46
El Visco Stello (törölt) 2011.01.07. 19:12:12
Irkutszk 2011.01.07. 20:01:58
A Heim Pál Gyermekkórházban üzemelő Vadvirág Gyógyszertár nyitvatartása:
Hétfőtől csütörtökig: 8.30-15.30
Pénteken: 8.30-13.30
Ugyandehogy (törölt) 2011.01.07. 22:09:18
szerintem ez elég jó elismerés egy orvosnak.
(a szülővárosom megyeszékhely:))
Ugyandehogy (törölt) 2011.01.07. 22:16:02
a másodiknál akkor evett, amikor akart, és 3 hetesen átaludta az éjszakát.
Ugyandehogy (törölt) 2011.01.07. 22:18:59
Irkutszk 2011.01.08. 00:59:02
A 20 évvel ezelőtti F betűs kenőcs... :DDD Honnan tudjam innen, mostról, hogy te mit kaptál húsz évvel ezelőtt? :D De lehetett Flucinar, jó kis szteroid :P
Ugyandehogy (törölt) 2011.01.08. 07:18:24
Majda 2011.01.09. 12:37:46
Majda 2011.01.11. 01:02:01
Úgy tudom, hogy a receptkönyvek egyfajta standard, elvileg könnyítik az orvosok és gyógyszerészek életét, de nem kötik meg. Csak arra valók, hogy ne kelljen minden "megszokott" magis cucc teljes receptjét kiírni, mert tutira megvan a gyógyszerésznek is. De szabad kiírni a receptet (összetevőket és készítési utasításokat) és akkor a gyógyszerésznek aszerint kell dolgoznia.
(Azt elismerem, mint gyenge pont az érvelésemben, hogy lehet elavult az infóm, pár éve volt, hogy ezeket megtanultam és azóta nem frissült a tudásom, lehet, hogy változtak a jogszabályok.)
Irkutszk 2011.01.11. 04:41:49
Névvel csak a Szabványos Vénymintákat lehet az orvosnak írnia. Mindez a közforgalomra vonatkozik. A Heim Pálban a gyógyszertár azért van különleges helyzetben, mert csak ők tartanak klórhexidin alapanyagot, tehát ha pl. az kell a kenőcsbe, akkor hiába fordul a beteg (vagy a beteg anyukája) másik patikához, nem tudják elkészíteni. De ez nem gátolta a szabad gyógyszertárválasztást, csak épp más gyógyszertár nem képes előállítani a kért gyógyszert.
Border 2011.01.11. 23:27:14
A HP-ben felírt kevert krémekben klórhexidin van, amit csak nagy tételben lehet megvásárolni, így más patikának nem éri meg megrendelni, tárolni, stb.
F = Ftorocort ?