Ne hisztizzek, akkor sem fognak elaltatni

2010.12.12. 06:00

Ami velem történt a kórházban az maga a rémálom!Történt ugyanis hogy a régi műtétem helye begyulladt és a Hetényi kórház baleseti sebészetén műtétet javasoltak!Be is kerültem a kórházba 2010 november 19-én és még aznap el is végezték a műtétet!Délután fél háromkor került rám a sor!Na ami a műtőben várt az hihetetlen!

 


Kezdődött azzal hogy nem vállalták az altatásom mivel meg voltam fázva noha én az altatást jelöltem meg.Az altató orvos a nyaki érzéstelenítés mellett döntött ami igen kellemetlen sőt fájdalmas dolog!Az istennek nem akart elzsibbadni a karom,a negyedik nyaki szúrás után már sírva fakadtam!Az orvos erre rám kiabált hogy ne hisztizzek akkor sem fog elaltatni!Az ötödik után elzsibbadt ugyan a karom,de a könyököm ami be volt gyulladva nem!


Ekkor betoltak az előkészítőből a műtőbe ott volt legalább hat műtős akik fel voltak háborodva hogy pénteken fél háromkor miért van még beteg akit műteni kell,mit képzel az orvos hogy csak úgy odaküld egy beteget!Na ekkor megint sírva fakadtam,volt nekem elég bajom és még a műtőben is támadtak!Ezt a műtőorvos nem hallotta mivel ő utána érkezett a műtőbe!


Elkezdte a műtétet és mikor a szikével felnyitotta hatalmas fájdalmat éreztem na ekkor gyorsan elaltattak!A műtét után bejött hozzám az altató orvos és azt kérdezte miért hazudtam azt hogy nam zsibbadt el a karom!A válaszom az volt az egész karom zsibbadt csak a könyököm nem!Neki ezt tudni kellett volna szerintem hogy egy erősen gyulladt terület nem zsibbad el!Másnap erősen fulladni kezdtem alig kaptam levegőt!


Elküldtek mellkas röntgenre és kiderült az érzéstelenítés miatt légmellett kaptam,rögtön be is csövezték a mellkasom!Sajnos ez mind annak köszönhető hogy rosszkor voltam rossz helyen,mert ha reggel én vagyok az első műtétes a hozzáállás is más lett volna!


Amúgy a baleseti sebészeten dolgozó orvosok,nővérek nagyon kedvesek,becsülettel végzik munkájukat!Nekik szeretném megköszönni odaadó munkájukat!

 

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja Kórházértékelőnket!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Irkutszk 2010.12.12. 06:22:03

Csak összegzem, számomra mit jelent ez a történet: A beteg meg volt fázva, ezért az anesztiológus nem akarta elaltatni. Viszont a könyökének állapota sürgős műtétet igényelt, és a beteg fájdalma miatt muszáj volt altatásban végezni a sürgős beavatkozást. Az aneszteziológus félelme azonban valóssággá vált, és tényleg légmellet kapott a beteg! Én tartok tőle, hogy ennek a történetnek a szerencsétlen helyzethez sokkal több köze van, mint a péntek délutáni időponthoz. Gondolok itt szerencsétlen helyzetre, mint a könyökműtét sürgőssége és a torokgyulladás jelenléte.

Jobbulást a posztolónak!

Amennyiben olvassa a kommenteket, szeretném megkérdezni, hogy az kiderült-e/lehet-e tudni, hogy miért gyulladt be a régi sérülés/műtéti hely?

P75 2010.12.12. 08:25:35

Kicsit kevesebb felkiáltójel és több szóköz könnyebben olvashatóvá tenné ezt a posztot.
A sirámok jogosak, de így, ebben a formában olvashatatlan és nem az az első gondolatom, hogy jaj szegény, hanem hogy úristen, ez az ember vajon még mindig altatásban van?

Leroi 2010.12.12. 08:31:02

Csak konyítok az érzéstelenítéshez, mert a szakterületemen belül nem végezzük, de feltételezem, hogy karfonatinfiltrációval próbálkozott a kollega és épp az alsó köteget nem sikerült blokkolnia, ahonnan a n. ulnaris is ered (persze, kap rostokat a középső kötegből is)...Hát durva dolog, ha egy műtétet szovjet módra kezdenek el, együttérzésem a posztolóval...

cometneni 2010.12.12. 08:40:22

egyetlen kijelento mondatot nem találtam a posztban. .. felkiáltójelet annál többet. ez számomra így csak valami erős felindultsagban elkövetett vádaskodásnak tűnik.

cometneni 2010.12.12. 08:43:29

@cometneni: nem a vádaskodás a legmegfelelőbb szó, elnézést.

Leroi 2010.12.12. 09:35:24

A skandáló beszéd cerebellaris bántalom következménye.
A csupa felkiáltójelekkel való írás is lehet, hogy hasonló kórképből adódik...:)

Nem én vagyok, hanem én 2010.12.12. 09:55:08

Azt remélem mindenki tudja, hogy a műtőben a műtősnőn kívül, aki a sterilitásért felel, az aneszteziológus az úr. Ha azt mondja, hogy nem fogja megcsinálni altatásban a műtétet, mert a beteg megfázott, akkor nem fogja. Ekkor vagy elhalasztják a műtétet, vagy helyi érzéstelenítésben fogják elvégezni. Ez ilyen egyszerű!

A végtagok beidegzése az egyik legszebb anatómiai leírás... Tényleg gyönyörű! Könnyen meg is lehetett tanulni a bőrbeidegzést, csak egy alkoholos filc kellett hozzá, meg egy végtag, ami mindenkinek van... :)

A posztoló azt írja, hogy az egész karja, keze el volt zsibbadva, csak a könyöke nem. Ez pedig nem lehetséges, mert nincs olyan idegünk, ami csak a könyök beidegzéséért felelős. A könyök körüli bőr beidegzésért is legalább 4 ideg felelős; 2 a felkar felől, 2 az alkar felől. Ebből következik, hogy 2 ideg a könyök külső, 2 pedig a belső felszínét idegzi be.
Ezek pedig kívül és felül a n. cutaneus brachii lateralis inferior (a n. radialis ága) kívül és alul a n. cutaneus antebrachii lateralis (a n. musculocutaneus végága), belül és felül a n. cutaneus brachii medialis, míg belül és alul a n. cutaneus antebrachii medialis (ez utóbbi kettő közvetlen a fasciculus medialis ágai).
A kart 5 gerincvelői szelvény látja el, ezekből a könyök külső felszínét ellátó 2 ideg felsőbb gerincvelői szelvényekből származik (a n. radialis kaphat alulról is rostokat), míg a belső felszínt ellátóak pedig az alsókból.
A karnak alapvetően 3 fő idege van, a n. medianus, n. radialis és a n. ulnaris. Ha a kéz teljesen elzsibbadt, akkor ez a 3 ideg ki volt ütve, éppen ezért feltételezem, hogy a műtét a könyök külső felszínén nem lehetett, mert annak beidegzésében részt vesz a n. radialis (ahogy azt írtam fenn).
Vagyis ha a műtét a könyök belső felszínén volt, akkor könnyen elképzelhető, hogy gyakorlatilag a csukló belső felszínétől az elülső hónaljredőig érzéketlen maradt egy hosszú és vastag csík a beteg karján.

Ez csak azért érdekes, mert műtétek előtt az operatőr mindig meggyőződik a terület érzéketlenségéről azzal, hogy csipeszével finoman megcsipkedi a bőrt. Ekkor a betegnek kell jeleznie, hogy érzi a fájdalmat! Feltételezem ez itt sem maradt ki, az operatőr megcsipkedte a kérdéses bőrcsíkot.

A másik érdekes dolog, hogy vezetéses érzéstelenítéssel a test összes idegének ingerület vezetése felfüggeszthető, és egy jó aneszteziológus az ezekhez szükséges műfogásokhoz ért.

Ugyanakkor elképzelhető, hogy a karfonat blokádja során nem minden idegszálat ért egyenlő mértékben az érzéstelenítő. Ilyen előfordul. És az is előfordul, hogy ezután légmell alakul ki, hiszen a szúrás a nyakon történt, pont ott, ahol a tüdőcsúcs található. Ezek mind a beavatkozás szövődményei lehetnek.

Ami még érdekes, az az, amit a posztoló is ír, hogy egy adott terület gyulladása esetén a terület nem érzésteleníthető rendesen. Ez csak abban az esetben igaz, ha azt a területet körbeinjekciózzák. Vezetéses érzéstelenítés esetén, amit itt is alkalmaztak, a területet nem közvetlenül érzéstelenítik, hanem közvetve, az adott területet ellátó ideg közelébe adják be a helyi érzéstelenítőt. Így a területről kiinduló fájdalom ingerületek központba való bevezetése esik ki.

Itt tehát nem az adott terület gyulladás miatt nem sikerült az érzéstelenítés, hanem azért mert a karfonat vastag, sok idegrostból áll, és ezúttal pont azok maradtak ki, amik a kérdéses területet látják el. Ha a kézháton, vagy vállon lett volna a műtét a beteg semmit sem érzett volna...

Nem én vagyok, hanem én 2010.12.12. 09:55:51

@Leroi:
Még nyílnak a völgyben a kerti virágok... :)

Leroi 2010.12.12. 10:00:23

@miklos.rabai:
Így van, "még zöldell a nyárfa az ablak előtt...", eléggé sekélyek az emlékeim ezzel kapcsolatban, de legalább én is megpróbáltam!:)
Köszi szépen!:)

Leroi 2010.12.12. 10:10:29

@miklos.rabai:
Nem beszélve arról, hogy "régi műtéti hege" gyulladt be, tehát a plexus brachialist bizonyára már megpróbálták beszűrni korábban is, kérdéses sikerrel...Az idegfonatok nem nagyon szeretik, ha szurkapiszkálják őket és idegregeneratio ide vagy oda, a későbbiekben ennek lehet következménye...
A főnököm vagy két alkalommal a sulcus n.radialis közelébe kapta a védőoltást
másnapra gyönyörű esőkéztartása alakult ki, szerencsére nem pánikolt be, kivárta, amíg a blokád megszűnik.

Gyönyörű anatómiai leírás volt a Tied, elő is kapom a Nettert, ha hazaértem és jót húzok belőle. Rámfér.
Életelixír vagy számunkra, kedves ifjú kollegám! :)

ondol 2010.12.12. 10:48:35

Először a megfázást kellett volna gyógyítani.
Régi műtét begyulladást addig nem lehetett volna valami módon kezelni, amíg a megfázás elmúlik?

Megúszhatta volna a légmellet.

ondol 2010.12.12. 10:51:10

Értem, most az altatóorvosokat kellene ekézni, meg a műtősöket.:-DDD

meg6ó 2010.12.12. 11:02:40

Szakikáim! Mi van ha a heg gyulladása és a megfázás között szoros összefüggés van? pl. bakteriális. Vagy a legyengült immunrendzser miatt fázott meg?

meg6ó 2010.12.12. 11:11:55

@ondol:
Gondolom léteznek gyulladáscsökkentő szerek, kimondottan erősek, melyek erre alkalmasak. (pl. dalacin)
Esetleg a megfázás miatt nem lehetett neki gyógyszertadni, így természetesen a megfázást kellett volna elébb kezelni. Ha viszont akut a gyulladás, nincs mese. Vágni kell, azt a betegnek kell vállalnia, hogy éberen. Vagy közli, hogy nem kéri a műtétet, majd ha meggyógyult, visszajön.

Leroi 2010.12.12. 11:17:09

A légmellet nem a megfázása miatt kapta...
A PTX levegő bejutását jelenti a pleuraűrbe, oka leginkább mechanikai lehetett...

Leroi 2010.12.12. 11:18:06

A gyulladáscsökkentők helyett gondolom, antibiotikumokat akartak írni...

Leroi 2010.12.12. 11:19:53

A megfázás az megfázás.
Azt jelenti, hogy megfáztunk, nem a gyulladt könyökünk okozta a náthánkat...

meg6ó 2010.12.12. 11:24:18

@Leroi:
Oké, viszont a gyulladt könyöktől legyengült szervezet könnyebben fázik meg.
A gyulladást pedig lehet kezelni. A megfázást is.

sárga nyúl 2010.12.12. 11:28:27

@meg6ó: Ha a vírusos náthával lehetne valamit kezdeni, akkor nem kínlódna vele nagyjából minden óvodás gyerek havonta 2x 1-1 hétig.

Leroi 2010.12.12. 11:30:37

@meg6ó:
Az kérdéses, hogy kialakult-e egy hatalmas tályog a jelzett területen, ami ténylegesen hadrendbe állítja a szervezet immunrendszerét, vagy egyszerűen savós gyulladás volt.
Lehetett steril inflammatio is.
Az eset kissé címszavakban van leírva, a sok felkiáltójel pedig egyenesen zavaró.
Olyan, mint Napóleon valamelyik proklamációja, csak hiányzik a "Soldats..." és a "Mes peuples..." a mondatok elejéről...:)

meg6ó 2010.12.12. 11:32:00

@Leroi: Javítson ki kedves gyógszerész úr!
A gyulladáscsökkentő tüneti kezelés, az antibiotikum pedig hosszú távú és hatásosabb. Nemde? Az előzővel hamarabb juthatott volna hozzá a fájdalommentes állapothoz, az utóbbival pedig tartósan. Tán még a műtét is elkerülhető lett volna.

meg6ó 2010.12.12. 11:35:59

@Leroi: Ismét a kórtörténet hiányával küzdünk. Marad a balta. Mondom kéz...

Leroi 2010.12.12. 11:48:05

@meg6ó:
Nem vagyok gyógyszerész, de tisztelem és becsülöm őket...:)
És nem ismerem a pontos kórtörténetet sem.
Fentebb meg volt említve egy készítmény, a Dalacin.
Ami antibiotikum.
Erre reflektáltam.

meg6ó 2010.12.12. 11:51:19

@Leroi:
oops. Oké, visszaolvastam, és valóban elírtam. Bocsesz. A másikért is, mert valahogy volt egy ilyen emlékem, hogy Te vagy a gyógyszerész. Ezek szerint tévedtem.
Viszont attól még hatásos anyag. Ha bírja a gyomrod.

Leroi 2010.12.12. 11:57:36

@meg6ó:
Irkutszk a gyógyszerész, én csak egy kis mezei neurológus vagyok.
Láthattad, hogy a plexus brachialist alkotó idegtörzsekre is csak halványan emlékeztem.
Egy Erb-Duchenne-t még el tudok különíteni egy Déjerinne-Klumpké-tól, de a plexus brachialis pontos rostösszetételéhez már ismételgetnem kell...:)

Dr.laikus PhD 2010.12.12. 11:59:13

@meg6ó:

Fertőzés, vagy gyulladás?
Nem mindegy.

Minden esetre, ha csontfájdalom volt, akkor elhiszem, hogy nagyon fájt.
A kínjai miatt nem várták meg - gondolom - a nátha elmúltát.
A sok felkiáltójel miatt nem igazán lehet tudni mi történt.
Leoroi írt róla, hogy a fájdalom ekkora felnagyítása más miatt is lehetséges, a sok felkiáltójel utalhat erre.

Azért jobbulást, mert egy légmell kutya rossz dolog. Kiegyenlíteni a nyomást nem lehet fájdalomcsillapítás mellett, azt el kell viselni. (még mindig?)
Bocsánat ha marhaságot írok, de nem annyira régen szomszéd gyereket ápolták le pillanatok alatt - csak úgy sziszegett.... Ölég sokáig be volt csövezve.

Leroi 2010.12.12. 12:04:27

@Dr.laikus PhD:
Az ízületek tokon belüli inflammatioja kutya kegyetlen dolog, főleg a térd és könyök ilyen jellegű problémája egészen rokkanttá teszi az embert (egy alsó vagy felső végtag egyszerűen kiiktatódik a használatból)...
Valszeg törése (olecranon?) lehetett korábban, amely műtétre is szorult...
Ennek a hege gyulladhatott be.
El tudom képzelni a pl.brachialissal próbálkozó kollega dühét, amikor sírvafakadt a beteg, na ez az, ami a maszk fölött gyöngyöző homlokhoz-halántékhoz, behomályosuló szemüveghez éppen nem hiányzik...

meg6ó 2010.12.12. 12:08:32

@Dr.laikus PhD:
A !ek mennyisége nekem is feltűnt, talán mert minden mondat végére kiújult a fájdalom.
Úgy gondolom, hogy a fertőzés egyenes következménye lehet a gyulladás. Így a fertőzést szüntetném meg elébb, különben felesleges vágni, holnap kezdhetem elölről. Altatni én sem altattam volna.
Viszont arról van némi fogalmam, hogy helyi érzéstelenítéssel még lehetett volna fokozni, bár azt gondolom ez marhaság, mivel az idegi után meg már minek.
Egy kis egészséges mazochizmus jól jön...

Dr.laikus PhD 2010.12.12. 12:11:52

@Leroi:

Egy sportoló azért (gondolom fiatal aki írt) elég jól bírja a fájdalmat.

Azért elég ritka az is, hogy egy heg begyulladjon. Az felszíni és nem hatol mélyen a szövetekbe.
Valami megint nem jó, ez nem okozhat ekkora fájdalmat.
Ha meg idegsérülés akkor jobb lett volna várni tényleg, bármennyire fáj és használhatatlan a könyöke.

sárga nyúl 2010.12.12. 12:13:21

Egyértelmű, hogy altatta volna az anesztes, ha lett volna rá biztonságos lehetőség. Mindenkinek könnyebb, ha a beteg nem ugrándozik, üvölt és sír.

Dr.laikus PhD 2010.12.12. 12:15:52

@meg6ó:

"Egy kis egészséges mazochizmus jól jön..."

Ohh szegény.... :-))

Dr.laikus PhD 2010.12.12. 12:17:19

@sárga nyúl:

Végül elaltatta.

Más nem teheti meg helyette.

Leroi 2010.12.12. 12:20:20

@Dr.laikus PhD:
Lehet, hogy teljesen független volt a korábbi sérüléstől, önállóan jött létre, éppen ott, ahol előzőleg.

meg6ó 2010.12.12. 12:24:38

@Dr.laikus PhD:
Merész vállalkozás volt. Csoda, hogy felébredt a beteg, vagy inkább nem szenvedett más károsodást. De ezt majd a következő levelében olvashatjuk. "Elaltattak, pedig nem lett volna szabad" címmel.

TamásD 2010.12.12. 12:26:30

@miklos.rabai: Az, hogy az anesztes lenne az úr a műtőben, mondjuk but... pontatlan megfogalmazás.
Ha arra gondolsz, hogy az anesztes feladata és felelőssége eldönteni, hogy altatható-e a beteg vagy más módon érzésteleníti ez kétségtelenül igaz, azt is mondhatja, hogy pl. egy halasztható műtétet nem altat el, hanem jöjjön vissza később, de ezeket a sebésszel megbeszéli és alapvetően a sebész dönti el, hogy mit és mikor akar operálni. Az esetek 90%-ban teljes az egyetértés. Sürgős esetben pedig nem nagyon van ellenjavallat, legfeljebb magasabb kockázat.

Papíron a műtőben a legmagasabb rangú, legidősebb sebész a főnök, mondjuk ez egy idős főműtősnő-kezdő sebészorvos párosításában közel sem egyértelmű:)

Irkutszk 2010.12.12. 12:26:35

@sárga nyúl: Ezt a gyógyszergyártók nevében kikérem magamnak! Van gyógyszer a mindennapi nátha kezelésére, melynek használatával már 7 nap alatt meggyógyul a beteg, a szokásos egy hét helyett. ;)

@meg6ó: A 'Dalacin' antibiotikum, nem gyulladáscsökkentő. És egy vírusos megfázásnál mit kellene csinálnia, elnézést?

meg6ó 2010.12.12. 12:31:12

@Irkutszk:
Már megint kutyulunk. Már kijavítottam, hogy a Dalacin anib. Ezt a hibámat én is észrevettem. A megfázásra javasolhatom a pálinka öblögetést. :)

Irkutszk 2010.12.12. 12:34:04

@meg6ó: Bocsánat, mikor végigolvastam a kommenteket, kiverte a biztosítékot a dolog ;) Olvastam a beszélgetést, de addigra meg le volt írva, gondoltam, azért is belekotyogok, az önérzet kedvéért! :)

meg6ó 2010.12.12. 12:37:13

@Irkutszk:
Csak nyugodtan. Azért vagyunk itt. Kotyogásra van ellenszer? :)
Egy szónak száz a vége: a beteg megint okosabb akart lenni az orvosnál. A következményekkel meg nem számol, majd beperli a kórházat.

Irkutszk 2010.12.12. 12:43:04

@meg6ó: Füldugót tudok javasolni, mint kevés mellékhatással rendelkező, külsőleges 'készítmény'. Tudok adni szivacsosat, szilikonból készültet, viaszosat, esetleg vattát. Melyiket parancsolja?
;)
Elnézést a pontatlanságért, ha az autó gömbcsuklója kotyogásáról lenne szó, ez esetben viszont csak a csere a megoldás. Lehetőleg ne vezesse az autót a cseréig, mert életveszélyes a rossz felfüggesztés.

meg6ó 2010.12.12. 12:48:51

@Irkutszk:
Lehet, hogy a könyökkel is ez volt a baj. Műtét után még várni kellett volna egy kicsit, és csak utána menni teniszezni, nem rögtön aznap. Így nem lett volna semmi baja.

Irkutszk 2010.12.12. 12:57:52

@meg6ó: Tartok tőle, hogy elvesztettem a fonalat.

Odáig értem, hogy az általam tanúsított viselkedés elleni ellenszert keresett, de hogy jön ide a teniszkönyök, illetve hogy várni kellett volna? Nem az én könyököm, és fogalmam sincs, mi volt az eredeti probléma, vagy miért gyulladt be a műtéti heg. Én is kérdeztem, de úgy tűnik, nem kapok rá választ. Illetve nekem mit kellett volna várnom? :S

Leroi 2010.12.12. 13:10:50

@tódór piroska:
"...és a szemet, ne a testiculumot!":)

sárga nyúl 2010.12.12. 13:50:31

@Irkutszk: :DDD Akartam is kérdezni: a Nasivin, az Otrivin allergia és az Allergodil hatóanyaga teljesen különböző? A gyerekem szokás szerint náthás, mellette kicsit allergiás, éjjel nagyon dugul az orra, sokszor sprézzük, és nem akarom túladagolni a cuccot.

Irkutszk 2010.12.12. 13:59:26

@sárga nyúl: Az Allergodil egészen más, mint az Otrivin vagy a Nasivin. Ez utóbbi kettő azonban hatásában nagyon hasonló, lehet őket azonosként kezelni.

Az Allergodilban antihisztamin van, ami kifejezetten az allergiás tüneteket csökkenti (ezek a hisztaminon keresztül történnek, ennek hatását gátolja a hatóanyag). Mivel orrspray (vagy szemcsepp), helyileg.

Az Otrivin (az allergiás is) és a Nasivin(ek) az orrnyálkahártya duzzanatát csökkentik, mégpedig azzal, hogy összehúzzák az ereket. Ezeket hatásuk miatt egy hétig szabad az ajánlás szerint használni. (Megjegyezném, hogy RENGETEGEN nem tartják ezt be. Én a betegeknek azt szoktam mondani, hogy mondjuk éjszakára lehet használni tovább, de akkor legalább napközben hagyják a nyálkahártyát pihenni.) Az érösszehúzás ugyanis azt eredményezi, hogy táplálékot sem kap a nyálkahártya, ergó szó szerint elhal a túlzott használat miatt. Tudni kell még ezekről a szerekről, hogy abbahagyásukkor van egy visszacsapó hatás, megint taknyos lesz a beteg, be lesz dugulva az orra, de persze ez elmúlik.

Én személy szerint még sosem használtam semmilyen orrcseppet-orrspray-t. Igaz, allergiás sem vagyok, de azért még élek, nem fulladtam meg egyik éjszaka sem. Természetesen elfogadom, hogy van olyan, akinek szüksége van az efféle szerekre.

sárga nyúl 2010.12.12. 14:12:40

@Irkutszk: Köszi az infót!!! Óóóó, pedig orvos mondta, hogy adhatom a gyereknek az Otrivin allergiát folyamatosan. (Igaz, nem orr-fül-gégész.)
Jó lenne, ha ezeket el lehetne olvasni a betegtájékoztatóban, nem csak annyit, hogy ne használja 7 napon túl.
Kisgyereknek azért javasolják szerintem a sprézést, hogy ne legyen belőle fülgyulladás.
Létezik antihisztaminos szemcsepp???

tbjárulékfizető 2010.12.12. 14:14:07

Én sem értek itt sok mindent A baleseti sebészeten nem éjjel-nappal és hétvégén egyaránt megy a munka? Merthogy a neve baleseti, az meg nem ütemezhető előre?
A baleset miatt, főleg, ha az tényleg baleset és akár súlyos is lehet, nem mindegy, hogy náthás, vagy nem? Akkor is tudni kell műteni.
Engem többször műtöttek az utóbbi 10 évben, balesetin is meg tervezetten is,3 különböző kórházban, az aneszteziológus mindenütt alaposan és hosszasan ismertette az eljárást, megvárta, míg tényleg megértem, amit mond és aztán íratta alá a papírokat. Az érzéstelenítés mellett végzett kézműtétnél ( vették ki a vasakat a csuklómból)végig mellettem ült az aneszteziológus és beszélgettünk, meg ő beszélgetett a sebésszel. Folyamatosan érdeklődött, hogy érzek-e valamit és rendkívül örült( örültünk,)hogy csak kifelé menet a műtőajtóban éreztem fájdalmat először. ( 27 perc volt,és nem 30 perc a műtét, valamiért ennek is örültünk)Azt mondta, pont így számolta ki. A szobáig kibírtam, onnan jött az infúzió. Azért leírom, mert megérdemlik: Váci kórház.

Leroi 2010.12.12. 14:36:37

@tbjárulékfizető:
Nálunk az SBO-n párhuzamosan ügyel egy belgyógyász és egy traumatológus.
Na, az utóbbinak mondanom sem kell, hogy a műtétek hatalmas terhet jelentenek különösen olyankor, amikor épp egy nyílt törést műt, odalent pedig a sürgősségin épp három fejsérült várakozik (ha ezt egymásnak okozták, az még hab is a tortán, mert olyankor egyenruhások őrzik őket, urambocsá' bilincsben, látleletfelvétel stb.)...
A neurológus pedig a két szakma közti játszma Jokere, amelyik beteg egyikükhöz sem tartozik, az holtbiztosan a neurológusnál landol.
Pl. nálam.
Ma.
Itt.
:)

tbjárulékfizető 2010.12.12. 14:43:31

@sárga nyúl: Az én gyerekeimnek -nagyon régen volt- Erdélyből áttelepült gyerekorvosa volt. A gyógyszerszegény időkben dolgozott Romániában.
Az orrcsepp arra is jó, hogy az arcüreg ne gyulladjon be, kisgyereknél ez nagyon gyakori lehet, kis orrsövényferdülésnél meg mindig előjön.Ezért tényleg többet használtuk a kelleténél.Tehát a gyerekem a sokadik arcüreggyulladás és felszúrás, egyéb szörnyűségek után és különböző hatástalan immunerősítő után a következőt kapta: sárgarépa leve frissen kifacsarva, egy pohárral naponta, lehet benne méz és igazi citromlé.
És Desaris tabletta. A két szem három hétre elosztva. ( ez egyébként féreghajtó)
Használt. Ez olyan népszerű kúra lett, hogy telente a szomszéd gyerekek is ezt kapták.
Érdekelne ebben @Irkutszk: véleménye.

P75 2010.12.12. 14:47:05

@meg6ó: nem úgy van, h gyulladás (savós) és az fertőződhet felül (genny)?

tbjárulékfizető 2010.12.12. 14:47:10

@Leroi: meddig? És ki műti meg őket?

sárga nyúl 2010.12.12. 14:49:17

@tbjárulékfizető: Féreghajtó????????????
A sárgarépában meg A vitamin van, annak mi köze az arcüreggyulladáshoz??? Ez nálunk biztos nem válna be, mert a gyerek allergiás a répára.

P75 2010.12.12. 14:51:10

@TamásD: és ha az aneszteziológus azt mondja, hogy ezt a műtétet sürgősen abba kell hagyni, mert nem fogja tovább bírni a beteg? Gondolom, akkor kötelessége a sebésznek a lehető leggyorsabban befejezni / abbahagyni és bezárni. Én laikus vagyok, és nem kötözködöm, csak nekem lentről mindig úgy tűnt, hogy az életjeleket, a legkisebb változást az anesztes észleli és a sebész nem a szívfrekvenciára meg a szaturációra koncentrál, hanem arra a dologra, amiben éppen könyékig benne van.

sárga nyúl 2010.12.12. 14:52:46

@Leroi: Tehát épp 3 fejsérültet műtesz, akiken lábbilincs van, a rendőrök az ajtóban pörgetik a gumibotot, és közben még netezel is. Minden elismerésem. :DDDD

Leroi 2010.12.12. 14:57:02

@sárga nyúl:
Én a Joker vagyok, mint fentebb kiderül.
Nem az SBO ügyeletese, hanem a neurológus.
Most éppen pakliban.
:)

sárga nyúl 2010.12.12. 14:58:27

@Leroi: A lényeg, hogy bírod. :)

Leroi 2010.12.12. 14:58:50

@sárga nyúl:
A perecet a csuklójukra szokták tenni.
Igaz, volt olyan eset is, amikor 20 km.-ről hozták be őket, le kellett volna venni a bilincset róluk és az őrsön maradtak a kulcsok...

Irkutszk 2010.12.12. 14:59:08

@tbjárulékfizető: Sárgarépa: béta-karotin. Méz: immunerősítő. Citromlé: c-vitamin (érfalerősítő, antioxidáns). Decaris (?, Desaris nem létezik): féreghajtó (2.5mg/ttkg egyszeri dózis).
Több információt én sem tudok. Vagy tényleg férgesek voltak a gyerekek, vagy tessék megtudakolni az adott orvostól, hogy mi alapján választotta ezt a terápiát. Ez az első véleményem.

sárga nyúl 2010.12.12. 15:00:51

@Leroi: :DDDDDD Ilyenkor fűrész, vagy lefertőtlenítik a bilincset? Egy élmény lehet az SBO.

Leroi 2010.12.12. 15:01:11

@tbjárulékfizető:
Beta-karotén a murokból + C-vitamin a citromléből + 100 féle immunerősítő a mézből...
Csak tudott valamit az a szegény erdélyi orvos...

Leroi 2010.12.12. 15:02:07

@sárga nyúl:
Ja, vagy a közelben a vasúti sínek, arra rá a bilincset.
Megoldja egyből az amputációt is.

Leroi 2010.12.12. 15:02:42

@Irkutszk:
Lám, egyszerre jár az óránk!:)))

sárga nyúl 2010.12.12. 15:02:53

@Leroi: Bűnmegelőzésre is alkalmas terápia. :)

Leroi 2010.12.12. 15:04:48

Ja, a murok mint sárgarépa...
/vö. a pityóka mint burgonya és a törökbúza mint tengeri :))/

Irkutszk 2010.12.12. 15:05:51

@Leroi: Lehet, hogy ahol ő volt korábban gyerekorvos, sok volt a férges, és ezért rendelt mindenhez féreghajtót?

tbjárulékfizető 2010.12.12. 15:05:53

@sárga nyúl: Az orvos Erdélyből jött, ahol akkor nem volt elég gyógyszer.
Nagy tudású gyerekorvos volt, amikortól hozzá kerültek a gyerekeim, jóval kevesebb gondom volt a betegségekkel.
Romániában tüdőorvos is volt és kísérleteztek az egyik szanatóriumban: a betegek egyik fele kapott répalevet, a másik felük nem. A répások gyógyultak hamarabb.A répában egyébként nemcsak A vitamin van, hanem még sok egyéb, köztük az, ami ellenállóvá teszi a beteget a felső légúti betegségekkel szemben.

A féreghajtóról és hatásmechanizmusáról nem tudok semmit, de hogy használt, az biztos.
És nem én adtam a szomszéd gyerekeknek a Decarist, hanem a gyerekorvosuk.
A féreg, mint olyan , ne borzasszon, bizonyos bélférgek nagyon jól védik a gyereket, ahol az gyakori, az autoimmun és allergiás betegségek előfordulása minimális. Már azt is olvastam, hogy szándékosan, terápiás céllal fertőztek meg embereket ezzel.
De azért tényleg brr.
De várom @Irkutszk: véleményét is.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.12.12. 15:08:27

@Leroi: szovjet mûtétrôl jutott eszembe, amikor gyerekkoromban három öltéssel varrták össze a lábam, de az érzéstelenítô csak hazafele a kórház kapujában kezdett hatni. Valószínûleg ismert volt a jelenség, az orvos sem lepôdött meg, hogy én ott ficergek, szerzett két embert, akik tartották bokában és térdben a lábam, amíg a lábszáramat varrta.
Ha pedagógiai célja volt, elérte vele, hogy én többet kerítésre nem hittem, hogy "csak felmegyünk, lejövünk a túloldalt és kész".

Mellesleg -minden támadás nélkül- hadd kérdezzem meg, a gyulladás szó használata pontatlan az inflammatio helyett, vagy csak így áll jobban kézre?

@miklos.rabai: Ezek a kommentek komoly hiánypótlók, én is köszönöm!

Leroi 2010.12.12. 15:10:06

@sárga nyúl:
Egy ideig osztályunkon működött a fertály egyetlen detoxikáló állomása, egy kórterem két rácsosággyal.
(azt a periódust néha ma is megálmodom, olyankor hangosan felsírok a kuckómban...)
Többnyire bilincsben hozták be a részeget, természetesen előzetesen mepuhítani nem lehetett, a kádárkolbász ideje lejárt, az emberi jogok korát éljük, a részeg köpködött és szidott mindenkit, Mária-Teréziáig az összes nőnemű ősünkbe elküldött, mert joga volt hozzá, aztán amikor ágyat fogott, szépen elcsendesült.
Némelyik felsorolta, hogy kiket fog kinyuvasztani reggel, ha kiengedik,
otthon a piszkos ribanc asszonyt, a fatökű fakabátot vagy a köcsög dokit, kinek melyik volt szimpatikusabb, aszerinti sorrendben...

tbjárulékfizető 2010.12.12. 15:12:48

@Irkutszk: Nem, a gyerekek nem voltak férgesek. igazoltan. De a Decarisnak -ők ott Erdélyben erre rájöttek- volt ilyen általános erősítő hatása. Mindenesetre a gyerekem korábban egy hónapból 3 hetet beteg volt, taknyos és arcüreg gyulladása volt, azt követően már sokkal ritkábban. Nem volt csodaszer, de jobb volt, mint bármi más.
Nekem ilyen a cholagol. Mikor már nem használ a szokásos légzéskönnyítő cucc, ilyen-olyan spray, akkor egy adag ( 20 csepp) cholagol. Egy darabig jó. Arra mindenképpen, hogy felálljak, kimenjek a kertbe, aztán sétáljak egyet és akkor kezd beindulni a tüdőm, kapok levegőt.
Kényelmes itt ülni a gép előtt, de a fibrózisnak nem használ, annak csak a terhelés jön be. Csak az első 20 percet kell túlélni.

Leroi 2010.12.12. 15:15:18

@Irkutszk:
Lehet, hogy odaát Moldvában működött szegény feje...:(
Ott aztán az Ascaris és Oxyuris tombol(t) a gyerekek közt falun, a hygiéniai körülmények a balkáni varangyosbéka feneke alatt voltak.
Egyikük elmesélte, hogy egyes moldvai falvakban a népszokás tiltotta a nőknél menses alatt a tisztálkodást, mert az Istennek nem tetsző dolog, sátáni manőver...
El lehet képzelni a szoknyaalatti élményeket egy-egy ilyen nőnél...

Leroi 2010.12.12. 15:18:39

@szomorutojas:
Igazán sajnálom, hogy ilyen negatív benyomást keltő események részese voltál...
A gyulladás vagy inflammatio (vagy lob) ugyanaz, nem szaknyelvvel való dobálózás, csak így jött.:)
Elnézést érte (is).

tódór piroska 2010.12.12. 15:36:51

A Decaris (levamizol) az onkológusok és immunológusok körében régóta ismert, mint aspecifikus immonstimuláns (A T sejtes immunválaszt és a mononuclearis phagocytákat aktiválja). Számos betegségben (Tüdő-, bél, emlőrák, Hodgkin kór, autoimmun betegségek, RA, Crohn, stb) elterjedt az off label alkalmazása, adjuvans th-ként. Az erdélyi kolléga nyílván tudta ezt, azért adta a gyerekeknek.

tbjárulékfizető 2010.12.12. 15:36:57

Az erdélyi terápiában csak répalé volt ( hol lett volna ott citrom és méz?)
Ezeket már a gyerekeim kapták bonusként.

tbjárulékfizető 2010.12.12. 15:38:43

@tódór piroska: köszönöm
Mert nagyon tiszteltem azt az orvost és hittem is neki. Meg elkezdett neki hinni a többi gyerekorvos is. Az évszám anno 1980-85

Leroi 2010.12.12. 15:40:09

@tódór piroska:
Ezt az összes transsylvanusok nevében köszönöm Neked...:)

tódór piroska 2010.12.12. 15:41:00

@tódór piroska:
Évekkel ezelőtt onkológus kolléga javasolta egy általunk kezelt, áttétes rákos betegnek. Nem értettem miért, erre elmagyarázta. Később utánanéztem, tele van vele a szakirodalom.
Ezzel együtt kisgyereknek adni kicsit meredeknek tűnik.

Leroi 2010.12.12. 15:42:37

@tbjárulékfizető:
Gondolom, Marosvásárhelyen végzett az illető...ez a therapia visszacseng valahonnan.
Volt egy híres gyermekgyógyász-professzorunk, természetesen magyar nemzetiségű, aki bébiételeket is feltalált és szabadalmaztatott kölönböző levédett neveken, ő volt a sárgarépa nagy pártfogója gyerekeknél...

sárga nyúl 2010.12.12. 15:56:56

@tódór piroska: Miért meredek? Épp elkezdtem örülni, hogy beadjuk, és minden jó lesz. Bár valószínűleg a gyerekorvos jól megsértődne, ha én javasolnám, hogy mit írjon fel.

sárga nyúl 2010.12.12. 16:00:39

@Leroi: Hogy került a neurológiára a detox? El tudom képzelni, mi volt. :( Mit lehetne csinálni, hogy ebben az országban ne legyen a lakosság több, mint fele alkoholista???? (Jó, tudom, hülye kérdés...)

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.12.12. 16:04:44

@Leroi: mindez Kubában történt, ôszintén hálásak voltunk azért is, hogy megpróbálták érzésteleníteni. Így húsz év távlatából inkább csak sztori, nagyon kedvesek voltak, és valóban mindent megtettek. Összességében pozitív benyomásom maradt azokról az órákról, igaz, nálunk nem is divat szidni másokat.

Teljesen megértem, ha a szakkifejezés jobban kézreáll, csak érdekelt, hogy eseleg tartalombeli különbség is akad -e.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.12.12. 16:16:16

@sárga nyúl: ahhoz, hogy 80% alá szorítsuk az alkoholizmust elsôsorban az kell, hogy ne az amerikai mérce szerint mérjünk. Mindaddig, amíg a hétvégi két-három sörömmel és szintén két-három rumoskávémmal ugyanolyan besorolásba esek, mintha napestig a pultot támasztanám, nos mindaddig a definícióban látom a hibát.

sárga nyúl 2010.12.12. 16:23:32

@szomorutojas: Az én hozzáállásom ehhez elég radikális. Ha rajtam múlna, nem inna senki semennyit. (De ezzel nem akarom azt mondani, hogy alkoholista vagy.) Nem az az érdekes, hogy 80% vagy 60% vagy akármennyi, hanem a tapasztalat, és sajnos én sok alkoholistát látok-láttam már, természetesen mindegyik határozottan állítja, hogy ő nem alkoholista, csak néha megiszik 1 sört, konyakot, akármit. A "néha" értelmezésével viszont gondjaik vannak.

tódór piroska 2010.12.12. 16:24:06

@sárga nyúl:
Nem tudom, kicsit félek a gyerekek gyógyításától , azt alaposan megtanították nekünk, hogy a gyerek nem kis felnőtt. Talán egy gyermekgyógyász tudna erről véleményt mondani.
Saját gyerekeimet is gyermekgyógyászhoz vittem, ha baj volt. Ezzel együtt lehet, hogy tényleg jó, csak az gond, hogy még daganatos (felnőtt) betegben is ún. off label (alkalmazási előirattól eltérő) alkalmazásról van szó, ami azt is jelenti, hogy nem várt eredmény, mellékhatás esetén az orvos jogilag elmarasztalható.
Nem beszélve arról, hogy milyen jó kis posztot lehetne írni: "Bélférgességre való gyógyszert írt fel az orvos a lázas gyerekemnek" címmel.

sárga nyúl 2010.12.12. 16:30:09

@tódór piroska: Köszönöm a választ! Pont most jött új gyerekorvos a régi helyett (aki sajnos nyugdíjba ment) a körzetünkbe, még nem ismerem, nem mernék egyelőre ilyet felvetni. Meg aztán nem akarok a gyereken kísérletezni...
:DDD Jó poszt lenne. :DD

tbjárulékfizető 2010.12.12. 16:36:04

@tódór piroska: 1980 óta bizonyára van sok új gyógyszer, ami akkor nem volt.
De amikor a röntgenorvos üvöltött velem, ( joggal, csak nem velem kellett volna)hogy szét akarom égetni a gyereket, miért viszem olyan gyakran felvételre, a fül-orrgégész meg szúrt, de előtte röntgen képet akart látni, akkor azt mondtam, elég. Gyerekorvost váltottam, ez volt az erdélyi orvos és csinál, amit csinált. Látszott, hogy ért hozzá, nemcsak olvasott róla.
Számtalanszor forgatta az orvosi könyvét, mutatta, hogy minek néz éppen utána, meggyőző volt. A Decarisból egy év alatt 2 db szemet kapott a gyerek, egyet az első héten és két fél szemet hetente.
És örülök, hogy ennek kapcsán új ismeretekkel bővültünk itt, így együtt.

tbjárulékfizető 2010.12.12. 16:39:17

@sárga nyúl: és mi van a mediterrán diétával? Egyik eleme a vörösbor mértékkel ebéd után és este.

health 2010.12.12. 16:52:39

@tbjárulékfizető: A betegek többnyire nem veszik jó néven, ha az orvos a rendelőben néz utána a dolgoknak.
Azt valóban megfigyelték, hogy azokon a területeken (pl. Afrikában), ahol nagyon sok a féregfertőzött, kevesebb az allergiás, de a féregűző szerek ilyen javallattal való alkalmazása nem indokolt.
Az is érdekes kérdés, hogy egy adott betegség mitől gyógyul meg. Egy szimpla nátha például magától. Ha a normális gyógyulási idő alatt szed valamit az ember (sárgarépát, mézet, lapulevelet vagy szárított békalábat), hajlamos arra, hogy annak a szernek tulajdonítsa a gyógyulást. Hasonló a helyzet a gyerekek immunrendszerének erősítésével. Ha megfelelően hosszú ideig adunk valamit, megerősödik a gyerek immunrendszere - csak idő kérdése, ui. ez leginkább spontán folyamat. Aktívabb szülőknek ez jó sok pénzébe is kerülhet.

IoSonoGerardo 2010.12.12. 17:04:54

@tbjárulékfizető: a mértékletes alkoholfogyasztás valóban hasznos szív-érrendszeri szempontból, mivel az alkohol, mint "méreg", különböző kompenzáló-védekező folyamatokat serkent. A vörösbor ezen felül a polifenol tartalma miatt jelentős antioxidáns hatással is rendelkezik, azaz gátolja az LDL("rossz koleszterin")oxidációját, ami az érelmeszesedés jelentős lépése.

Ezért javasolható a napi LEGFELJEBB 150ml vörösbor a szív-érrendszeri betegségek megelőzésére.

Érdekesség: ún. Polymeal is tartalmazza a vörösbort. Ez az étrend (állítólag) 76%al csökkenti a szívbetegség miatti halálozást és az átlagéletkort 5-6 évvel megnyújtja.
A polymeal áll: naponta 400g zöldség-gyümölcs, 2,7g fokhagyma, 70g mandula, 100g étcsokoládé(min.85%os) 150ml vörösbor, és hetente min 4x 115g tengeri hal fogyasztásából.

sárga nyúl 2010.12.12. 17:09:41

@health: Mikor én kicsi voltam, folyton torokgyulladásom volt, időnként bronchitissel és fülgyulladással variálva. Anyám elvitt egy magánorvoshoz, aki felírt valami csodaszert, amit külföldről kellett behozni, és azt mondta a doki, hogy ez félévre rendbehoz. Félévig semmi bajom nem volt. Aztán újra torokgyulladás non-stop. De többet nem tudták behozatni. Sajnos nem emlékszik, mi volt az. :(
Más megközelítésből viszont: ha nem megyünk gyerekek közé, nem beteg a fiam. Ha kinő az iskoláskorból valaki, akkor rögtön sokkal kevesebb emberrel szívja napi 8 órán keresztül ugyanannak a szobának a levegőjét. (Jó esetben.) Ha meg még a tömegközlekedést is mellőzi, adódik, hogy kevesebb fertőzést szed össze. És ennek semmi köze az immunrendszer megerősödéséhez.

tbjárulékfizető 2010.12.12. 17:17:24

@sárga nyúl: cukor van benne. És elfőzöd a flavonidokat. Igaz, az alkoholt is.

Nekem a minőségi bor jó volt, heti 1-2 pohár. Főleg a menopauza idején, semmit nem tudok a hőhullámokról, egyebekről. De a medrol óta már ez sem esik jól, vannak veszteségeim...

Irkutszk 2010.12.12. 17:26:29

@health: Hogy mitől gyógyul meg valami? Én mindig úgy látom, hogy magától. Lehet segíteni, meg minden, de attól még a végén mindig minden a szervezet öngyógyító erejére van bízva. Persze, daganat kivétel, meg amputált láb, meg vakbélgyulladás. De a szike által keltett seb a végén a szervezet öngyógyító folyamata miatt gyógyul be. Mert élni akar, és ehhez ilyenre is szüksége van.

Irkutszk 2010.12.12. 17:29:36

@sárga nyúl: És ha sterilszobába kerül, ott még kisebb a fertőzés veszélye. De nem is lesz neki normális immunrendszere. A gyerekeknek az egyik 'feladata', hogy elkapjanak fertőzéseket, és betegek legyen, majd abból felépüljenek. Az immunrendszernek antigénekre van szüksége ahhoz, hogy beinduljon és működjön, aktiválódjon, és eradikálja az antigén forrását. Memóriasejtek keletkezzenek, amelyek akár évtizedek után is emlékeznek (mert még léteznek) az adott antigénre, és egy ugyanolyan fertőzés ne okozzon két heti lázas állapotot, hanem még a fertőző ágens elszaporodása előtt kiirtassék a szervezetből.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.12.12. 17:35:12

@sárga nyúl: Engem nem zavar, hogy alkoholistának bélyegez bárki, csupán nehéz úgy beszélni az alkoholizmus megoldásáról, hogy egyszerre akarjuk megoldani az én fogyasztásomat a detoxlátogatóéval.

Noha abban például igazad van, hogy az alkalmi fogyasztó nagyobb valószínûséggel fog balesetet okozni ittasan, mint a mélyalkoholista, tehát társadalmi szempontból jelent akkora veszélyt mint a bicskázó részeg, mégis általában a produktivitást csökkentô, vagy az egészségügy költségeit növelô alkoholizmust szokták megszüntetni akarni.

Leroi 2010.12.12. 17:38:03

@sárga nyúl:
Az alkoholizmusra visszatérve...
Érdekes, hogy a legtöbb nálunk megforduló pár (általában a beteg a férfi, - többnyire polyneuropathiás vagy egyéb idegrendszeri degenerációban szenved, esetleg megvonásos alkalmi convulsios, - a neje csak elkíséri és helyette beszél) szóval a pár a következőképpen néz ki: A nő pozsgás, kipihent, kisminkelt, okos tekintetű, beszédes, mindenhez értő, fiatalos, jól táplált, elegáns, ezzel szemben a pasi leharcolt, gyűrött arcú, alkoholtól vöröslő fejű, fátyolos szemű, borostás, kopott, hebegő-habogó, retardált szókincsű...
S ez nem egy, nem tíz, hanem rengeteg esetben így van...
Amikor megkérdezem a családot, hogy netán iszik-e a családfő, akkor /a valódi családfő/ az asszony válaszol:
" Nem, nem iszik, csak annyit, mint minden ember szokott"...

tódór piroska 2010.12.12. 17:43:36

@tbjárulékfizető:
Évtizedek óta megy a polémia a "francia paradoxon"-ról. Az tény, hogy a mérsékelt alkoholfogyasztók között kisebb a szív-érrendszeri betegségek aránya, mint az absztinenseknél. Kezdetben valóban a vörösbornak tulajdonították a jótékony hatást, utána évekig tartott a polifenol/flavonoid divat, egy időben jelentek meg olyan cikkek (szakfolyóiratokban), hogy igazából a vörös szőlő, igy a belőle készült must, szőlőlé is tartalmazza mindazon védőfaktorokat, amelyek által a vörösbor is kifejti jótékony hatását.
Legújabban a vezető kardiológusok közt az a vélemény az uralkodó, hogy az alkohol maga az, ami csökkenti a cardiovascularis rizikót.
Sokakkal együtt én is úgy gondolom, hogy a mérsékelt, kultúrált alkoholfogyasztás, ha egyébként egészséges az ember (nem volt pl. soha hepatitisze), inkább hasznos, mint káros.

ondol 2010.12.12. 17:51:47

@IoSonoGerardo: A koleszterinre szükség van. Nem osztanám rosszra meg jóra. Megbolondítják az embereket ezzel a koleszterinkedéssel.

A bajt a táplálkozással van. A műkaják, a tartósítók, az ízfokozók, édességek mértéktelen fogyasztásával. A mindenben benne lévő nagy mennyiségű kálium, stb sorolhatnám...

Nagyszámú ember csak a multi kajáját eszi, nincs lehetősége másra. Még a lakása sem alkalmas élelmiszerek tárolására. Nincs módja hogy maga termessze a gyümölcsöt, neveljen állatot, hogy tudja mit eszik. Sokan nem főznek, csak eszik a menzát.

Aztán gasztrosok mutatják, hogyan kell nyershúst enni(féregveszély.)

"Tiszta" élelmiszerek kellenének, megtanítani a fiatalokat alapanyagból főzni sütni ivóleveket készíteni stb, ezt a tudást a gyerekenek átadni.

Áhhh...

tbjárulékfizető 2010.12.12. 17:52:47

@Leroi: mert mit iszik?
Rossz minőségű bort, saját termést rosszul elkészítve, élesztővel, cukorral , lehetőleg otellóból, vagy izabellából, mert az jó szagos.
vagy amit a kocsmában adnak, i tudja miből készül. Ha már az év borásza is hamisít ( Eger), akkor mi lehet a kocsmában.
Fizikai munka már nincs annyi, mint 100 éve, akkor ledolgozta volna.
És még valami az alkoholról: A dédanyám és a nagyanyám is néhány hónap híján 100 évesen halt meg.
Az életmódjukról: reggel egy korty pálinka, ha valami fertőzés veszély volt, akkor két korty.
Aztán sült szalonna sült hagymával, húsvétkor a sonka kövérje az övéké volt.
Ebéd után egy pohár bor.
A dédi felment a szőlőhegy tetejére két naponta 1 üveg borért, lejött,ez úgy egy órás séta volt egy nagyon meredek hegyre föl. Felfőzte, ezt itta két napig.
A nagyanyám kemény fizikai munkát végzett ezek mellé, 80 évesen még a gyerekkel a hátán és a kezében a babakocsival feljött a 8-ik emeletre, még csak nem is lihegett. Nem működött a lift. Így lehet inni.

Leroi 2010.12.12. 17:58:29

@tódór piroska:
Az olasz vörösborivóknál ezzel szemben a Marchiafava-Bignami nevű degeneratív kórképet kórismézték, szoros összefüggésben az alkoholfogyasztással...
Vagy csak Mussolini átka lenne, aki annak idején az Appenineket kopár dombokká akarta irttatni, hogy a puhány olaszok több hideget kapjanak és ezáltal germánossá acélosodjanak?:)

Leroi 2010.12.12. 18:01:26

@tbjárulékfizető:
Ebben igaza van, természetesen.
Eleink keményebbek, rezisztensebbek voltak, talán ők érték meg azt a kort, amelyre az emberi szervezet képes lenne, ha a civilizációs ártalmak nem kétharmadolnák vagy feleznék azt meg.
Az az akkori kenyér kenyér volt, a bor pedig bor...a mai utánzatok csak silány pótszerek azokhoz képest...

sárga nyúl 2010.12.12. 18:07:58

@Leroi: Ez tényleg nagyon érdekes. De nem a pszichiátriai foglalkozik ezzel? A férfiak hajlamosabbak az alkoholizmusra, a számok ezt mutatják. (Bár már nem egy alkoholista nőt is láttam már.)A feleségeik nem követik őket ebben, gondolom. A nőknek a kommunikációs készsége általában fejlettebb. Főleg az elivott agyú férjükkel szemben. Valakinek meg vinnie kell a dolgokat, ha a pasi erre képtelen. A "nem, nem iszik"-re két verziót tudok elképzelni: a nő védi a látszatot, vagy nem tud róla, hogy a pasi stikában kocsmázik.
Na és mi a véleményed a pánikbetegségnek nézett alkoholizmusról, ami Rivotril-alkohol mérgezéshez vezet? Ilyet is láttam már...

sárga nyúl 2010.12.12. 18:08:44

@Irkutszk: Hja, ha valaki ért hozzá... :) azzal nem vitatkozom. :DD

apolka11 2010.12.12. 18:11:10

Alkohol témában szerintem is a mértékletesség a lényeg. Egy-egy jó, de tényleg jó pálinka, lehet, hogy hülyeség, de szinte érzi az ember, hogy nem árthat.:)
(na, mondjuk ennek a szenvedélyemnek nem hódolhatok, mert 2,5 éve vagy terhes vagyok, vagy szoptatok, de eljön még az időm:))

Amit én félelmetesebbnek tartok szinte, az a fiatalok energia-ital mániája. Kistesóm is issza, naponta akár többet is, hát nem tudom, én egyszer ittam, a szívem majd kiugrott egy fél órán át....
Orvosilag ellenjavallt, ugye?

sárga nyúl 2010.12.12. 18:11:41

@szomorutojas: Szerintem a Te fogyasztásodat is nagyjából ugyanolyan nehéz lenne megszüntetni, mint a detoxosét. Aki megszokja, hogy valamit rendszeresen fogyaszt (esetemben pl narancs, nem szerencsés a refluxom miatt), az igen nehezen mond le róla. Pedig adott esetben a fogyasztott termék nem is addiktív.

Leroi 2010.12.12. 18:13:54

@sárga nyúl:
A beteget az alkoholizmus szövődményei miatt hozzák be a neurológiára.
Ha psychoticus szövődmény alakul ki (delirium tremens), azt mentő szokta beszállítani a sürgősségire, az valóban psychiatriai eset.
A deliriumot általában megelőzi egy alkalmi epilepsziás rosszullét, emiatt tehát többnyire mi látjuk a beteget először és vesszük is fel osztályra, a rosszullétet quasi egy napon belül majd minden esetben követi a psychosis, tehát a legtöbb ilyen beteget az elmére szoktunk továbbítani.

Leroi 2010.12.12. 18:17:49

@apolka11:
Üdvözletem a Székely Határőr Hadosztálynak...:)
Hogy van a kis vezérezredes úr?:)

Az energiaitalra reflektálva, kis adagban a coffein-taurin kombináció nem veszélyes.
Dietrich Mateschitz annak idején a Red Bullban alkalmazta ezt a kombinációt, amelytől általában ugyanazon százalékarányban a többi energiaital-"generikum" is átvette...
Leírtak olyan esetet, hogy egy kosarazó kb. 10 egymás utáni Red Bull után meghalt a pályán, de ez extrém eset...:(

Dr.laikus PhD 2010.12.12. 18:19:51

@ondol:

Nem kell stresszmentes életet élni.
Mamám nem élt stresszmentesen, nem is ivott, kétszer volt hepatitisze, A és B mindkettőt betegtől kapta el.
Sokat számítanak a gének.
Artritisszel kínlódott egy életen át, dolgozott nagyon sokat, háborút is végig csinálta a keményebbik felén és 97 éves.

Minden ősünk sokáig élt.
Természetesen az egészséges életmód is fontos, de nem csak az.

sárga nyúl 2010.12.12. 18:19:56

@Leroi: A pszichózis az az, mikor képzelődik már, meg le akarja ölni az orvost? A hosszú távú alkoholizálásnak mik az eredményei, az ismert májbajon kívül? Csinálhat pl hashártyagyulladást? Az agyban visszafordíthatatlan károkat? Masszív dohányos és alkoholista gégerákja a dohányzástól vagy az alkoholizmustól lehet?

Leroi 2010.12.12. 18:22:32

@sárga nyúl:
Hoppá, a kérdésedre nem válaszoltam.
Clonazepam-függőséget értesz ezalatt?
Ez már a gyógyszerfüggőség-kategória, de éppúgy az addiktológia foglalkozik vele, mint az alkoholizmussal.
Psychiatriai tárgykör.

Mi az alkohol központi vagy környéki idegrendszeri organikus következményeivel foglalkozunk.

tbjárulékfizető 2010.12.12. 18:27:27

@ondol: a nagyanyámnak az biztosan nem volt.
Rengeteg stressz érte, két háborút ért meg, csak tudta kezelni.
Olyan kemény fizikai munkát végzett, amit el sem tudnánk képzelni. Nekünk mindig azt mondta: benneteket ez a sok ülés fog megölni. Azt hiszem, igaza volt.
Fiatal asszony koromban telente eljött tanítani. Engem, meg később a szomszéd asszonyokat is. Ültünk körülötte huszonéves tanult , De abszolút tudatlan ifiasszonyok és hallgattuk. Ő meg vizsgáztatott is. Mit főzünk, hogy főzünk, az egész hétre előre kellett tudni és így vásárolni. Mennyi pénzünk van a tárcában ( sosem tudtam), nem ülünk le munka után újságot olvasni, hanem játszunk a gyerekkel, aztán apa játszik a gyerekkel ( mert haza jött), aztán mosunk, vasalunk, nincs TV, aztán beszélgetünk, és ha a gyerek elaludt, akkor magunkra zárhattuk az ajtót...
De a hétvége az szent volt, nincs házimunka, séta van, kirándulás, családi program( neki templom)
Hát így kell a stresszt kezelni. Nem olvasott Selye Jánost, csak tudta, hogy hogy kell élni.

sárga nyúl 2010.12.12. 18:28:12

@Leroi: Nem, csak hogy mennyire lehet elnézni egy alkoholizmust pánikbetegségnek, amire felírják a Rivotrilt, amire persze ráiszik a beteg, és utána delíriummal (vagy pszichózissal, nem tudom) viszik a detoxba. Ebben az esetben több orvosról is szó van, a mentőorvostól a háziorvoson át a pszichiáterig.

Leroi 2010.12.12. 18:28:31

@sárga nyúl:
Deliriumbam több alkalommal is leírtak hasnyálmirigy-gyulladást, ez nagyon így van, ahogy írod. Halálosat is.
A deliráló beteg hallucinál, nemlétező alakokat lát és hangokat hall.
Apró rovarokat érez mászkálni a testén, majd egyre nagyobb rágcsálókat, azokat tapogatja, megpróbálja lesöpörni magáról... A távolból rohanó bivaly-vagy elefántcsordát lát feléje közeledni és előlük menekülni próbál.
A rémségek a sötétben kifejezettebbek.
A hangok arra ösztönzik, hogy lépjen ki az ajtón, gyújtsa fel a kórtermét és megteszi.
Egyik pasi egyszer a szobatársai kacsáiból sorra kiitta a vizeletet, minden zokszó nélkül...
Lezsibbadtunk, amikor megláttuk.
Utána vizet kért, hoztunk egy pohár vizet neki, mellényúlt a pohárnak, megfogta a semmit, "kiitta", majd visszatette és megköszönte, megtörölve a száját is...
Szóval rémes egy sztori a delirálóké...
:(

2010.12.12. 18:28:38

@apolka11: www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21037046
Itt megtalálod az utóbbi pár évtized összes ezzel foglalkozó tanulmányának összefoglalóját :-)

sárga nyúl 2010.12.12. 18:30:06

@tbjárulékfizető: Tudott valamit. Már az iskolában kellene ezeket a dolgokat tanítani.

Leroi 2010.12.12. 18:33:27

@sárga nyúl:
Az agyban okozhat ún. Korsakoff- tünetcsoportot előidéző bántalmakat, ami borzalmas elbutuláshoz vezet, az egyén növénnyé válik, amit öntözni kell...
A gégerákot szerintem mindkettő okoz, különösen a dohányzás...Szegény Babits is ebben szenvedett...Érdekes, hogy regényeiben igen gyakran fordult elő a fulladás-motívum.

2010.12.12. 18:37:50

@Leroi: édesanyám egy ilyen helyen dolgozik éppen.

Leroi 2010.12.12. 18:46:37

@ReignOfdark:
Kemény, embert próbáló hely a psychiatria...

2010.12.12. 18:59:26

@Leroi: Édesanyám 25 éve házas. Két fia van. Egyikünk sem egyszerű eset. Kiképzésben van, de néha olyanokat mesél, hogy aggódom érte.

Leroi 2010.12.12. 19:09:31

@ReignOfdark:
Zwo brave deutsche Junge...:)
Miért ne lennétek egyszerű esetek?:))

2010.12.12. 19:12:12

Öntörvényű, akaratos férfiak vagyunk :-)

Leroi 2010.12.12. 19:13:55

@ReignOfdark:
Hogy mondják németül az öntörvényűt?
Selbstgewaltsam?

apolka11 2010.12.12. 19:16:53

@ReignOfdark: Köszi az oldalt, legalább frissítem az angolt kicsit. Hugit pedig valamiképpen le fogom beszélni, ha már a fejembe vettem:)

@Leroi: Köszi, jól van a kis királyfi, igen mozgékony fiúcska, egy hónapon belül megtudja, milyen a kinti világ:)

Hú, ez a delirium tremens elég rosszul hangzik.
babits meg szinte mintha érezte volna, hogy mi lesz. Alapvető problémája volt, hogy a költészetnek meg kell-e szólalni társadalmi kérdésekben (politika, háború, stb.) vagy csak az esztétikum a lényeg. Ezen sokat vívódott, halk szavú, politikai értelemben sokáig "néma" költő volt, és hát ez aztán valahogy tárgyiasult is szegénynél.

Leroi 2010.12.12. 19:19:26

@apolka11:
Nagyon örülök, hogy jól vagytok, erőt- egészséget Neked és a kis emberkének...:)

@ReignOfdark:
Köszönöm szépen! Amit én írtam, azt hiszem valami "önerőszakolót" jelent...:)

2010.12.12. 19:19:55

@Leroi: Nagybetűsen. Jó és rossz értelemben is :-) Furcsa keveréke ez a szeretetnek és a parancsolásnak az okosabb és gyengébb fölött, lévén ha mindannyian befejezzük az egyetemet és még egy nyelvvizsgát csinálunk, akkor lesz összesen annyi végzettségünk, mint a háziasszonynak. :-D

Leroi 2010.12.12. 19:25:08

@ReignOfdark:
A német az mindig német marad.
Nemhiába vezeti ma fegyverek nélkül is az az állam Európát...
Ilyen kemény férfiakkal, erős nőkkel...

Láttam az este egy háborús témájú BRD-filmet 1959-ből, Die Brücke a címe, valahonnan leszedtem.
Már akkor olyan filmeket készítettek, hogy ma is beleremeg az ember tőle...

2010.12.12. 19:25:12

@apolka11: Szerintem Babitsnál nagyobb, hasonló szellemiségű írónk már csak Lénárd Sándor. Szerintem több Nobelt is érdemelne (irodalmi, béke).

2010.12.12. 19:32:42

@Leroi: Nekem ő szomorú volt. Végül öngyilkos lett. Soha nem érintette meg a panteista idill, pedig a természet szeretetét belém sajnos amint járni tudtam, belém nevelték. Nekem e nélkül nem egész egy ember.

Mondjuk életem életem egyetlen sérvműtétét is akkor szedtem össze, mikor túl sokat segítettem másodikos koromban a kertben, és meg akartam emelni egy földdel telirakott talicskát. :-D

2010.12.12. 19:37:17

@Leroi: Az Akarat diadalán majdnem elkönnyezem magam. Mikor egy tizedesből lett diktátor beszél több tízezer emberhez, akinek ő adott takarót meg lapátot a kezébe, hitet meg a lelkükbe, hogy mégsem fölösleges élniük. Más kérdés, hogy aztán a lapát helyett Kar98-asok lettek ott, szinte napra pontosan 5 évvel 1934. szeptember 5-e után. De ne történelmezzünk :-)

Leroi 2010.12.12. 19:37:27

@ReignOfdark:
Így van, a természetből vétettünk, a magunk köré épített művilág,ami elválaszt a természttől, egyre inkább
teherré válik.
Ezért üdvözítőek az ÖKO-mozgalmak, a zöld-irányzatok.
Az a kert-sztori pedig eléggé komoly
áldozatkészség jele...

Leroi 2010.12.12. 19:40:11

@ReignOfdark:
A Leni Reifenstahl-t én is többször megnéztem.
Inkább fanatizálta őket mint meggyőzte,
annak az államnak akkor Rá volt szüksége.
Nem lehet egy népnek pofontól pirosló arccal évtizedekig szemlesütve élni.
Kellett egy ostorcsapás a Nyugatnak, egy Peitschenhieb, hogy magához térjen önteltségéből...

Leroi 2010.12.12. 19:40:42

Bocs, elírtam, Riefenstahl...

2010.12.12. 19:58:26

@Leroi: ezért is imádtam annyira Tolkien könyveit, mert olyan érzékletesen tud írni az élő és virágzó vagy éppen a kivágott fákról. Majdnem kertész lettem, a növényeket nagyon szeretem :)

2010.12.12. 20:10:08

@Leroi: Minél inkább közelítesz a Maslow piramis aljához, annál elemibb érvek hatnak rád. (Így lesznek a magukat állatbarátnak nevező szociopaták is, akik az állatokkal való kapcsolatukat arra építik, hogy az éhes élőlény visszaszeret.)

apolka11 2010.12.12. 20:28:11

@ReignOfdark: Irulok és pirulok, de Lénárd Sándort nem ismerem,ami azt jelenti, nem olvastam tőle semmit. (utánanézek, ezt talán pótolnom kell, főleg, hogy ilyesmivel foglalkozom)

@Leroi: Márai...hát, nekem ő nagyon kettős. Pl. A gyertyák csonkig égnek c. regényt vagy a Füveskönyvet kifejezetten gyengének tartom irodalmi szempontból (ezek a legismertebb könyvei sztem), de más könyvei meg azt mutatják, hogy igenis jól tudott írni.

De nekem ez a mániám, nem megyek bele, ez egy orvosi blog, azért járok ide, mert érdekel, és hogy tanuljak, nem pedig, hogy okoskodjak:)
(ami sajna néha becsúszik)

Leroi 2010.12.12. 20:28:45

@ReignOfdark:
Én is mindig imádtam a biológiát, rengeteg körre jártam, sokat sátoroztunk mesés hegyeinkben...
A természet szeretete végül rávezet arra, hogy minden élőlényt szeressünk a végén.
Talán még az embert is...:)

tódór piroska 2010.12.12. 20:30:37

@ReignOfdark: @apolka11: @Leroi:
A Jónás könyvében már egyértelműen állást foglal politikailag is.

Lénárd Sándor (1910-ben született Bp-en, de Bécsben tanult, becsavarogta a világot, rengeteg nyelven beszélt, végül valahol Braziliában halt meg viszonylag fiatalon a "világ végén levő völgyben" egy láthatatlan házban" elsősorban orvos volt, egy időben a a bulvársajtó benne vélte felfedezni a szökésben levő Mengelét) bár élvezetesen, jó stílusban írt, személy szerint is nagyon szerettem azt a két vékonyka könyvét, amihez hozzájutottam, iróként nem említhető a legnagyobbak között.
Márainak minden szava igaz, bölcsen és gyönyörűen írt, senki sem ismerte nála jobban az emberi (és főleg női) lelket.
Hogy 90 évesen, magára hagyatottan, betegen, leszámolva az élettel, maga ellen fordította a fegyvert, amit néhány héttel előtte, ezzel a céllal vásárolt? Ne ítéljük meg ezért, és ettől nem lett kisebb. Sem írónak, sem embernek.

Leroi 2010.12.12. 20:31:06

@apolka11:
A Gyertyák csonkig égnek a briteknél is nagy sikert aratott.
Nagyon megrázó műnek tartom, s bár csak egyszer olvastam el, máig bennem van a hangulata.
Nagyon tudott írni és az emberi lélek legmélyebb bugyrait is jól ismerte...
Szép versei is voltak, naplót is írt...

2010.12.12. 20:31:14

@apolka11: Völgy a világ végén (zseniális német címe a Der Kuh auf dem Bast) és az Egy nap a láthatatlan házban. Ez utóbbit reggel kezd olvasni, és ahogy a nap telik, úgy folytasd. Már ha le tudod tenni :-)))

A római történetekben orvostörténeti érdekességek is vannak. Mondjuk a Völgy a világ végénben is :-P

Leroi 2010.12.12. 20:32:25

@tódór piroska:
Wass Albert hajszálpontosan úgy halt meg Floridában.
Ő az egyik bálványom.

Leroi 2010.12.12. 20:33:20

@ReignOfdark:
Meg fogom szerezni őket, annyira kedvet adtál hozzájuk...:)

2010.12.12. 20:34:55

@Leroi: Én mindig csak a kiszolgáltatott lényt tudtam igazán szeretni. Emberben, állatban, növényben. Valószínűleg azért tanulok ilyesmit, mert szeretnék hinni abban, hogy a kiszolgáltatottaknak esetleg a tudásomra is szüksége lehet.

Leroi 2010.12.12. 20:37:32

@ReignOfdark:
A szellemi hatalmaktól tanulni tanultam meg, a gyengébbeket pedig tényleg segíteni.
Ebben nagyon rokonlelkek vagyunk!:)

tódór piroska 2010.12.12. 20:38:54

@Leroi: "Nagyon tudott írni és az emberi lélek legmélyebb bugyrait is jól ismerte..." (Te)

" gyönyörűen írt, senki sem ismerte nála jobban az emberi (és főleg női) lelket" (Én)

montam hogy rokon. Lelkek vagyunk.

Leroi 2010.12.12. 20:40:35

@tódór piroska:
Ezt megköszönöm Neked...

tódór piroska 2010.12.12. 20:41:39

@Leroi: nekem is (Üzenet haza, De a prózái is!)

Amikor legutóbb Erdélyben jártam, vettem egy Adjátok vissza a hegyeimet feliratú pólót, hordom is. Nálunk ilyent nem kapni

apolka11 2010.12.12. 20:44:29

@ReignOfdark: Utána fogok nézni mindenképp! Köszi a tippet.

@Leroi: Jó, maga a téma A gyertyák...-ban, de irodalmilag hatásvadásznak érzem kissé, szóval inkább egy filozófiai mű lehetne, két, viszonylag élettelen figura szájába adva. Azt nem tagadom, hogy a koncepció maga jó, és hogy Márai valóban irtózatosan ismerte az emberi lelket, motivációkat.

A naplóit szeretem viszont, bár jó sokat írt:)

Ha ajánlhatok nektek a huszadik századból, olyat, aki már félig-meddig klasszikus, akkor Mészöly Miklóst mondanám. Rövid regényeket írt és novellákat, nagyon szikár életmű, de talán az egyik legfontosabb a század második felében.

Ő Polcz Alaine férje volt, az ő neve tán többet mond orvosi körökben.

Illetve Hajnóczy Péter, aki egész más világ, de A halál kilovagolt Perzsiábólc. rövid regény nagyon jól mutatja az alkoholizmus működését, csapdáját, a delirium tremens állapotát is...önéletrajzi jellegű, maga a szerző is súlyos alkoholista volt sajnos.

na, lakat a számra, kezemre:)

Leroi 2010.12.12. 20:44:57

@ReignOfdark:
"Doch fassen Geister, würdig, tief zu schauen,
Zum Grenzenlosen grenzenlos Vertrauen..."
(Goethe: Faust)

@tódór piroska:
Nagyon jó Wass-regény ez is...:)
Köszönöm, hogy megvetted...

Leroi 2010.12.12. 20:45:46

@tódór piroska:
Az átoksori kísértetek...ajaj...

2010.12.12. 20:46:10

@Leroi: Na, örülök!

Boldog ezüstvasárnapot mindenkinek! :-)

Leroi 2010.12.12. 20:49:49

@apolka11:
És a szenvedélybetegek közül Csáth Géza (Brenner József) Naplója és az ugyancsak naplójellegű Fej a pohárban is igen megrázó...Ő is orvos volt, Kosztolányi unokatestvére, borzalmas sorssal, Dobai Péter forgatókönyvet is írt egy Róla megrendezendő filmhez ("A fürdőorvos") amit soha meg nem rendeztek azután...
Egyik regényét, az Egy elmebeteg nő naplójá-t megfilmesítették, Ópium cimmel.

Leroi 2010.12.12. 20:50:47

@ReignOfdark:
Jawohl, fröhliches Silbersonntag für alles...:)

apolka11 2010.12.12. 20:53:27

@Leroi: Igen, jól ismerem Csáthot, foglalkoztam vele sokat:9
De hajnóczyt nézd meg mindenképp!!!

Leroi 2010.12.12. 20:56:44

@apolka11:
Te irodalomtörténész vagy...
Köszönöm, mindenképpen fogok foglalkozni
Hajnóczyval.
Különösen, hogy neve összecseng egyik magyar jakobinuséval a Martinovits-összeesküvésből...

tódór piroska 2010.12.12. 20:58:07

@apolka11:
Polcz Alaine is elég sokat publikált(nekem egyébként gyak.vezetőm volt a SOTE-n), mindig arra gondoltam, hogy azért a férje átfésülte az írásait...
Róla meg mindig a lyukasóra jut eszembe. Nagy élmény volt, persze, ehhez Gyurkovics Tibor is hozzájárult.

Na, pofa be (ezt magamnak mondtam), mindenkinek jó éjszakát, aki fáradt, pihenjen, aki beteg, gyógyuljon, aki haragszik, béküljön. De tényleg!

tódór piroska 2010.12.12. 21:09:42

@apolka11:

Kösz, Hajnóczyt én sem ismerem, de alig várom, hogy megismerhessem (Garancia a Te ajánlásod.) Vigyázzatok Magatokra!

Leroi 2010.12.12. 21:33:25

@tódór piroska:
Neked is jó éjt, és köszönjük, hogy vagy nekünk!

apolka11 2010.12.12. 21:39:36

@tódór piroska: Az egy másik Mészöly ám a lyukasórában:)
Nem is tudtam, hogy Polcz Alaine gyakorlatot is tartott, azt tudom, hogy kemény témákkal foglalkozott, és tán a hospice-mozgalomnak is egyik alapítója volt.
Örülök, hogy megbízol az ajánlásomban, remélem nem okozok csalódást!

@Leroi: Igen, olyasmi lennék:)

Jó éjt, öröm volt a beszélgetés

Leroi 2010.12.12. 21:57:12

@apolka11:
:)
Köszönöm, jó éjt Nektek is!

Visegrádi 2010.12.12. 22:13:23

A posztokban a betegek "ekézik" az eü-t, a hozzászólásokban pedig az orvosok a betegeket, így nehezen lesz ebből kulturált rendszer.
Más: A betegjogok oldaláról (hisz ilyen is van): Mivel a beteg az általános "altatásos" érzéstelenítésbe egyezett bele, gondolom később aláírattak vele papírt a helyi érzéstelenítésről. Remélem ez nem maradt ki,de úgy tudom, hogy elviekben nem is maradhatott volna ki.

Visegrádi 2010.12.12. 22:16:24

P.S. Bár off, de örülök az irodalmi kitérőnek:)

nicknémber (törölt) 2010.12.12. 22:19:58

"Az ötödik után elzsibbadt ugyan a karom,de a könyököm ami be volt gyulladva nem!" Azt már az orvosi előkészítős diákok is vágják, hogy a gyulladt terület nem reagál az érzéstelenítésre. Miféle Isten barma volt az, amelyik ennek ellenére 5 adag érzéstelenítőt beléd nyomott?! Örülhetsz neki, hogy nem lett "komolyabb" bajod a túladagolástól.

Nevem Earl 2010.12.12. 22:28:03

Utoljára a girl-power korszakban láttam minden mondat végén felkiáltójelet. :) A Spájz Görlz beszélt így...

Leroi 2010.12.12. 22:42:29

@Nevem Earl:
Nem is csoda...
A felkiáltójel, mint fallikus szimbólum!:)))

bakela 2010.12.12. 23:12:25

Emmegmá megin mijasas?

A rémálom monnyuk oké, -Anasztázia koromban magam is előszeretettel alkalmaztam a hasonló kunstcsaftoknál a naggyon lájtos premed után a ketamin narkózist, bő relaxánssal. Asszem egyiknek sem kell ma sem sokáig magyarázni, mi is aza flessbekk.

„én az altatást jelöltem meg” Hát jelöljük meg Vágó Úr! Meg felezzünk, esetleg telefonos segíccség?? Ezeknek a betegeknek tanáták ki az ún „magyarba” műtétet.

Az anamnézésről is van elképzelésem: Addig nintendózom a hasikámon a könyökömre támaszkodva 24/7/12, amik a közben kialakult könyöktály!i nyáktömlő gyulladás el is kezd gennyedni. Asztán folytatom, mintha mi sem történt volna- el is rohad rendesen, ami lapszerűen szét is szalad.

Namost: a kezet ellátó nyaki + asszemnémi felső háti gerincvelőből összeszedődő majd kisujjnyi vastag ideg, a tüdőcsúcs felett áthajolva-, és a hónalj felé tartva- igaz hogy 3 fő kötegbe rendeződik, de:
a tüdőcsúcs felett má egy erős, zárt közös kötőszövetes hüvelyben halad. /Ilyen egy rosszul sikeredett körmondat/
Esztet a zárt „csövet” a Zanasztázia Romanova a hónalj felől /könnyen/, vagy a kulcsont és a fejbliccelő izom találkozásától 1 X 1,5 cm-re, a nyakon Mengele típusú tűvel szokja felkeresni.
„nyaki érzéstelenítés mellett döntött ami igen kellemetlen sőt fájdalmas dolog”
Ha a csőben vagyok, akkor a mekfelelő mennyiségű helyi érzéstelenítő, v azok keveréke minden rosthoz eljut. Itt 2 kolléga segítségét szokjuk igénybevenni, ugymint:
dr. Vártok Józsi és
dr. Diffúzió Lalyos. Nélkülük nem műxik a dolog.
Mivel a nehezebb, a könyöktől távolabbi szúrási pont választatott, vszinű, hogy a gyulladás kiterjedt volt, avagy a nyirokerekben kúszott felfelé.

Megmég, ezeka zidegek mindenféle különböző egyedi rostokbból állnak. Attól függően, hogy van-e myelin hüvelyük /kék, fekete, sárga-zöld PVC szigetelés a vasalózsinórba/, meg az milyen vastag, a zanatómusok a zösszes latin, meg görög betű különböző konbinációjával nevezték el őket/azokat. Ezek MINDEGYIKE másképpen reagál /főleg időben/ a helyi érzéstelenítőkre,
Ezé vanik, hogy a zemberek teljes fájdalommentesség mellett is érezhetnek nyomást, vongálást, sőt, még némi mozgatóképesség is maradhat. Ilyenkor a Strasbourgból ideiglenesen hazánkban állomásozó polgártársaink üvölteni szoknak.

Az axilláris, és a supraclaviculáris idegblokádnál egyébként a Zanasztázia elég nagy volumenű 25-40 ml oldatot szok használni, ami elég közel van az adott szerek ecceri maximális dózisához. Na ebból 5 lövés az 1-2 deci!!! Aki esztet beadja, azzal a Zábrahám/ádám doktor foglalkozik a Kálmánolgáknál a kereskedelmi téébéékben, aki kapja, annak meg köszönik a veséit a Transzplant. Klinikán. „A zötödik után elzsibbadt ugyan a karom”

A nyakon biz meg lehet döfni a tüdőcsúcsot, akár 1-2 cm mélyen is. Ez azonnal kiderűl, meramikor a Zanasztázia visszaszívja a fecskendőt, az bugyborékol. Ekkor tű kihúz, leucoplast ráragaszt, tüdő mekkhallgat /többx/, hónapreggel kontroll mellkasrözgöny, oszt jónapot, mekkgyógyult.
Kivéve: néha akár öklömnyi emphysaemás bullák /hólyagok- asszem veleszületettek/ lehetnek arra,
vagy TÚLNYOMÁSOS lélegeztetés. Na ekkor szívás! /ált 1-2 nap/

Kedvenc anaesthesiologus bon mon-om:
„Nem fáj az kedveském, csak úgy érzi”

Ja, Bristolba keresnek anesztest havi 8000 fonté'! Volt kollégáim közül most is >10-en odaát dolgoznak. Szerintem soha se hallják: Do we mark it Mr. Cutter?
Jé, most jövök rá, hogy ez nem is magyeri sztori, hanem az Emirátusokból írt a posztoló:
„a műtőbe ott volt legalább hat műtős”

Ha nem lennák álmos, mosmég mesélnék Nektek a taknyos altatott betegekről, de mékse.
Jelöljük meg!

bakela 2010.12.12. 23:13:33

@bakela:
Na, míg ihlettem a kukacWerem mekkelőzött!

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.12.12. 23:21:50

@werem: a 6. pontra:
Remélem a megértés kölcsönös, "péntek délután gyártott autót venni megint más dolog".
Évtizedek óta küzd az ipar azért, hogy a péntek délutáni és hétfô délelôtti termékek ne legyenek gyakrabban hibásak, mint a többi napokon készültek. Már azon termékeknél, ahol a humánerô minôségi tényezô. Mára alapvetô, hogy jól szervezô vezetés minimálisra csökkenti ezt a problémát.

bakela 2010.12.12. 23:22:28

@nicknémber:
Figyejjé nikkelribi:
a könyök meg a nyak 3 méterre van egymástól. A helyben, a beszűremítéses érzéstelenítés nem műxik a gyulladásban. Vszinű agyilag nem tudod követni: gyulladás- savanyú anyagcseretermékek felhalmozódása- pH le- bázisos local anaestheticumok ionos disszociációja- így nem oldódik a zidegek zsírjában- nemhat.
Itt vszont vezetéses érzéstelenítésről van szó:
Csak Neked:
Ha konnektorba hugyozol- meg fox lepődni,- tehát konnektorba hugyozni nem okos. De ha nyócméterre a kettősen szigetelt kábelre csurgacc- a meklepi elmarad. Érted?

Eliot Rosewater 2010.12.13. 01:19:24

Nem sok kicsit az az egy kijelentő mondat? Én bízom benne, hogy át lehetne alakítani felkiáltóvá azt is.

Ugyandehogy (törölt) 2010.12.13. 05:43:46

@bakela: jelöljük meg, Vágó úr:DDDDD

midnight coder 2010.12.13. 07:32:49

@werem:
1. Ha valamit valami miatt akkor és ott nem tudok megcsinálni, nem csinálom meg. Ha én találok egy hibát a számítógépeden akkor felmérem hogy meg tudom-e csinálni úgy hogy neked is jó legyen. Ha nem tudom, akkor megmondom hogy ez most így nem megy, és megkérdezem akarod-e hogy újfaformázzam a winchestert vagy beküldjük a Kürt-höz. De nem fogok nekiállni leformázni a winchesteredet és kitörölni a gépeden lévő összes adatot ha nem akarod.

2. A magyar átlagpolgár a jövedelméhez képest befizet annyit az egészségügybe hogy joggal várná el hogy akár hálapénz nélkül is fényesre nyalják a dokik a seggét. Ehhez képest úgy van kezelve mint ha koldulni jönne - tisztelet a kivételnek. Ok, az orvosok jóval kevesebbet keresnek itt mint kinn - de ezzel mindenki így van aki ebben az országban dolgozik.

mindgap 2010.12.13. 08:16:03

@bakela: te vagy az az okádék egészségügyi hulladék akinek valóban szól a blog.

és igyál kevesebbet, vszleg nem voltál szomjas amikor ezeket írtad.

követheted kollégáid, nekünk is jobb lesz, neked is épülésedre szolgálhat, hogy is kellene ezt emberségesebben.

Leroi 2010.12.13. 08:26:59

@mindgap:
Bakela remek anesztes, annyi a tapasztalata, mint az itt hozzászólóknak összesen (beleértve engem is) megszorozva öttel...
Kérnénk nem ekézni, hanem tanulni Tőle...

2010.12.13. 08:51:24

@sárga nyúl: @tbjárulékfizető: @IoSonoGerardo: Jó reggelt! Hoppá, hogy elsiklottam itt tegnap a fő-fő kutatási témám fölött! Az alkoholfogyasztás mellőzése CV rizikófaktor. A tanulmányok azt mutatják, hogy 22-32g alkohol/nap szignifikánsan csökkent egy sor kockázatot, az alkohol típusától függően akár a daganatos megbetegedések kockázatát is. A francia paradoxon jelenségét egy Samuel Black ír orvos jegyezte le, 1819-ben. Sokáig magát az alkoholfogyasztást vizsgálták, később azonban egy 1939-ben Takaoka, egy japán kutató által felfedezett anyagot, a transz-rezveratrolt kimutatták a vörösborból is a bordeaux-i egyetemen Serge Renauld vezetésével. Innentől kezdve a rezveratrolt hozzákapcsolták a francia paradoxonhoz. Aztán 1997-ben Jang kimutatta a rezveratrol antikarcinogén hatását, onnantól kezdve szinte exponenciálisan lendül fel a témában a cikkek száma.

Hogy megéri-e vörösbort inni? Mindenképp :-) Pláne Magyarországon, ui. a második legtöbb rezveratrolt a világon itt találták egy vörösborban, konkrétan a 2002-es Polgár Merlot-ban (14.32mg/l). A 2002-es vörösborokban amúgy is több van, ezért ha egy nővel megyünk étterembe, ezt mindenképpen említsük meg, amikor a bort kérjük ki :-D

IoSonoGerardo, 22-32g alkoholba belefér azért 2 deci is. ;)

Egyébként érdemes bízni a dologban, mert többek között Füreden, az állami szívkórházban a trombocita-aggregálódás gátló hatását is kimutatták a vörösbor-extraktnak. Én speciel most azon dolgozom, hogy a biológiai hozzáférhetőségét stabilizáljam humán kísérletekben. :-) Ezért megyek jövőre Barcelonába.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.12.13. 10:04:01

@werem: Az iparban buta tárgyakat alakítunk buta tárgyakká, és nem engedjük meg, hogy a nap és napszak befolyásolja a munka minôségét.
Értem, hogy a túlterheltség és pénztelenség miatt az egészségügyben nem lehet észszerûen szervezni, de elfogadni, hogy ez normális, nem szabadna.

sárga nyúl 2010.12.13. 11:19:20

@bakela: Ezeket a finom válaszaidat annyira szeretem. :DDDD

sárga nyúl 2010.12.13. 11:21:30

@ReignOfdark: Mit ki nem talál az ember, hogy igazolja az alkoholizmusát. :D Barcelona a legjobb, csak ügyesen. :)

Dr.laikus PhD 2010.12.13. 11:38:49

@werem:

Nem ipari szemléletről beszél, hanem szervezésről.
Nem azonos a kettő.
Bizony szervezetlen a magyar egészségügy.
56 órát bent tölteni meg felér egy gyilkossággal.
Orvost is beteget is gyilkol.
36 óráról már hallottam, láttam is - igyekeztek is nem felébreszteni, megoldani helyette a feladatot a nővérek.
56 óra nekem nagyon sok, legendának tűnik.

Itt egy blog, hogy mire gondolok:
kaizen.freeblog.hu/categories/Lean_egeszsegugy/

Érdemes végig olvasni.

tbjárulékfizető 2010.12.13. 12:14:57

@ReignOfdark: szép jó napot
De ha nővel mész étterembe, biztosan okos dolog az a rezveratlor dolog?
Bariqolt,( barikolt?) meg erdei gyümölcsök illata , meg mély, bordóba játszó színek. Ezt még megértjük. Az előző ijesztő is lehet:)
A Merlot nem szeretem, túl édes, más nőknek biztosan bejön?
csakhogy dicsekedjek: Szeremley személyesen küldött nekem somlói juhfarkot a pincéjéből( ez fehér) a férjemen keresztül.

Leroi 2010.12.13. 13:29:21

@ReignOfdark:
Erről a rezveratrolról az ehavi National Geographic-ban van egy kimerítő cikk...

2010.12.13. 14:22:49

@sárga nyúl: Ez érdekes, mióta minden nap iszom 2 deci bort, gyakorlatilag nem akarok alkoholizálni, még a bulikon sem. :-/
Voltál már Barcelonában? :-) Milyen?

@tbjárulékfizető: Én olyan nőkkel megyek étterembe, akiknél bejön az, ha brillírozhatok :-) Az a típus, akit nem szoktak étterembe vinni, annak majdnem tökmindegy mit mondasz, a helyzet varázsa fog hatni. Aki meg... na mindegy, általában véve egy csóró egyetemista csak olyan nővel menjen étterembe, aki már minden szavára figyel :-)) Azért a pénzért nekem meg kell dolgozni, nem apci-anyci utalgatja a forró deákigazolványokat. :-P

A Somló meg egy nagyon szép hegy, a Szeremley borokért meg irigyellek :-) Egyszer személyesen is elmehetnél arra ha még nem voltál, nekem az egyik exem apjának van ott szőlője a déli oldalon. Rengeteget voltam ott egy időben.

@Leroi: Hú. A neten is rengeteg van. Sajnos azonban ezek az összefoglalók kihagynak egy sor jó és rossz tapasztalatot. Például még sohasem láttam leírva, hogy rezveratrol tilos adni hepatitis C-s betegeknek. Belinkelnéd esetleg ezt az összefoglalót?

tbjárulékfizető 2010.12.13. 14:29:52

@ReignOfdark: Az ország majdnem minden táján laktam, Zalát, Veszprémet különösen jól ismerem.
Nem a helyes megjegyzést tetted. Az úgy szólt volna: mit keresett ott apa nélküled?

Leroi 2010.12.13. 14:30:29

@ReignOfdark:
Én a papír-folyóiratban olvastam, de az online-változatot is megkeresem Neked...:)
Warte nur ein bisschen, bitte...:)

2010.12.13. 14:51:18

@tbjárulékfizető: Minden tisztességes férfiembernek eljön az a pont, amikor a túlcsorduló szeretete ellenére férfitársaságra van szüksége. Pozitív esetben ezt borkóstolókon - pl. mint az ex édesapja -, vagy a kertben - mint az én édesapám -, vagy horgászás, kirándulás közben találja meg. Rossz esetben a kocsmában. Ilyenkor jó, ha nem vagy ott :-)

@Leroi: Köszönöm, este reflektálok rá, most megyek tanulni. Dánke Dir :-)

Leroi 2010.12.13. 14:57:53

@ReignOfdark:
Schade, nem találom a NG online-on a cikket.:(
Szerintem üzleti fogás, hogy kikényszerítsék a folyóirat megvásárlását.Elolvasom még és a lényeget közlöm!
Jó tanulást, bis bald...:)

sárga nyúl 2010.12.13. 16:04:39

@ReignOfdark: Nem lehet unatkozni. Mindenre van lehetőség. Munka után leugrani a beachre, hétvégén kirándulni a gyönyörű környékre, a közlekedéshez az infrastruktúra kifogástalan. Na és Gaudí... A kedvencem a Güell park!!!!!!!! A Miro múzeum a Montjuic-en... Az állatkert is szuper, elektromos kisautót is lehet bérelni! Na és partik rogyásig éjszaka. :D Ja, és mindenki mosolyog. :) A világ egyik legjobb helye.

sárga nyúl 2010.12.13. 16:09:11

@Leroi: Tényleg aljasság, már én is kerestem rajta cikkeket, és sose találok meg semmit. Lehet, hogy csak jól elrejtik. De újabban 3D képeket is közölnek az újságban, azt elég nehéz lenne a képernyőn nézni, úgyhogy érdemes megvenni. Meg valahogy más a papíralapú folyóiratok és könyvek hangulata, mintha a neten olvassa az ember. Csak nagy helyet foglal. :(

Leroi 2010.12.13. 18:16:46

@sárga nyúl:
Kedvet adtál Catalunyához...:)
Még nem jártam Spanyolhonban, bár a derék katalánok eléggé görbén néznének rám, ha lespanyoloznám őket...
Az új NG-ban (lám, ebben minden benne van?) épp Gaudí Sagrada Famiglia-járól esik szó, megvan kihajthatós képen a vázlata, a tornyok neve, az építési terve, végső kinézete (a mostani nagyságánál kétszer magasabb lesz!), amely 2026.-ban ölt testet majd...

Leroi 2010.12.13. 18:18:19

@sárga nyúl:
Egy Barcelonáról szóló útikönyvem fedelén épp a Güell park látható, a legendás, mozaikkal kirakott színes gyíkkal...:)

Leroi 2010.12.13. 18:21:37

/most látom, hogy a "család"-ot olaszosan írtam le, bocs...:), azt hiszem, spanyolul is és katalánul is "família" a helyes írásmód.../

sárga nyúl 2010.12.13. 18:42:25

@Leroi: Láttam, eszméletlen. Mondtam is a férjemnek, hogy jövő nyáron ránézünk a melósokra, nehogy elkanászodjanak felügyelet nélkül... :D
Az a gyík nagyon jó, de ott a parkban más érdekességek is vannak, pl a "plafonba" ágyazott polip, vagy a mozaikos padsor külső oldaláról figyelő kutyák (farkasok?).
Egy hibája azért van a helynek: nehéz nem tengeri herkentyűt enni, én meg azt nem eszem. Egyszer egy étteremben csak katalán nyelvű étlap volt, megkérdeztem az egyik szót, hogy az mi? Erre a pincérlány kihozott tálon egy hatalmas élő rákot, és az orrom alá emelte. Akkorát ugrottam..! :DDDDDD

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.12.13. 18:57:07

@werem: Ha 56 órát bent tölt egy orvos, az a rossz szervezés jele, nem valami normális dolog. Nem az a hibás, aki pénteken délután háromkor esik be mûtétre, hanem az, aki olyan szervezetet hoz létre, amiben pénteken délután háromkor nem azonos a szolgáltatás (emberek hangulata, képessége, minôsége, munkavégzése, stb), mint szerda délben.

Nem támadtalak, csupán erre akartam felhívni a figyelmet. Nem azzal van a baj, hogy valaki rosszkor megy. Az a baj, hogy mehet rosszkor.

Az ipari szemlélet nem azt jelenti, hogy futószalagon jön le minden (hadd ne untassalak az ipari termelés millió formájával), hanem azt, hogy a bejövô anyagon elvégzett munka bizonyos határértéken belül azonos minôségû. Nem azonos elvégzett munka, hanem a bejövô anyagtól, annak minôségétôl, illetve más környezeti változóktól függôen eltérô munka.

Amit Dr.laikus PhD linkelt, az lenne a szervezés csúcsa. Van a mostani és aközött is átmenet, ami mindenkinek jobb lenne.

tódór piroska 2010.12.13. 19:02:24

@ReignOfdark:
Tavaly voltam családdal Barcelonában, valóban a világ egyik legjobb helye, pedig sok helyütt jártam.

Ramblas, Gaudi...
Látni és...
A sagrada famigliakicsit csalódásvolt, a Gaudi általépített (tó közeli) homlokzat fantasztikus,de a többi gyenge utánérzés. Nem vasbetonból, modern technológiával kellene befejezni (szerintem)

sárga nyúl 2010.12.13. 19:35:28

@tódór piroska: Jó lesz az... Nekem sem az volt a kedvencem, de a NG cikk felhívja a figyelmet a részletekre, és így sokkal érthetőbb a koncepció.

tódór piroska 2010.12.13. 20:28:18

@apolka11:
Ajaj, csak nem a Kálmán?
Polcz Alaine 1976-ban, amikor gyermekgyógyászatot halllgattam, a II Gyermek klinikán dolgozott, leukémiás kisgyerekekkel, haldoklókkal (és szüleikkel) foglalkozott. A klinikai gyakorlatunk kapcsán minket is tanított , nemcsak pszichológiára, de emberségre, életszemléletre, bölcsességre is. A gyógyíthatatlan gyerekekkel nagy szeretettel foglalkozott, igyekezett megkönnyíteni számukra nehéz útjukat. Később egy megrendítő könyvben számolt be tapasztalatairól. Megkönnyeztem.

Ugye, jól vagy? /csak mert hallgatsz ma/

apolka11 2010.12.13. 20:44:21

@tódór piroska: Nem, nem:) A lyukasórában az Mészöly Dezső,ő költő, meg főleg műfordító.

Igen, tudom, hogy Polcz Alaine ilyen dolgokkal foglalkozott, irtózatosan nagy lelkiereje lehetett, bár nekik sosem volt gyermekük, a 2. vh.-ban megerőszakolták, valószínű ez is közrejátszott, erről is ír az Asszony a fronton c. regényben.
Szép nő is volt, igaz? (mert én csak fotón láttam)

Jól vagyok, olyan kedves, hogy kérdezed, nem születik meg idén a kicsi, érzem...a lányom is betöltött 41. után jött:)
Csak ő lázas ma, így kevesebbet jártam erre.

tódór piroska 2010.12.13. 22:12:53

@apolka11:

Szép volt, sugárzóan szép. Nemcsak külsőleg. És valóban nagy lelkierő volt benne, és minél többet foglalkozott a halállal,annál jobban hitt az életben. Nekem Ő az egyik példaképem.
"Az élet nem a halállal végződik – vallja Polcz Alaine. A pszichológusnő több mint ötven éve foglalkozik haldokló gyerekekkel és felnőttekkel, az utolsó napjaikat, óráikat próbálja
könnyebbé tenni.

Thanatológiai munkássága nyomán az utolsó percek tanújának is nevezik. Polcz Alaine számtalan haláleset tapasztalása után állítja: az élet nem a halállal végződik. Az a valami, amit
halálnak nevezünk, átlépés egy másik minőségű és formájú életbe, egy materiális, fizikai létből egy szellemibe. Csakhogy az utolsó órák és percek nagyon fontosak. Eldönthetik,
meghatározhatják az örök élet helyét és minőségét. – nyilatkozta."

apolka11 2010.12.13. 22:27:53

@tódór piroska: Te sokkal jobban ismered az ilyen irányú munkásságát, mint én. Az a helyzet, hogy egyelőre nem tudok a halál kérdésével foglalkozni, és most, hogy kisgyerekem van, illetve hamarosan kisgyerekeim, még nehezebb az ő témájával szembenézni.
Volt már kezemben többször is erről szóló írása, könyve, de nem mertem ebbe a szakadékba még belenézni...tán majd ha bölcsebb leszek.

Egyébként Mészöly mellett sem volt könnyű élete, a férje ugynis kifejezetten jóképű férfi volt (talán lehet mondani, hogy a legszebb magyar író), és hát nem is igen tudott ellenállni a nőknek. Ezt ugyan nem verték nagydobra, de azért P. A. önéletrajzi írásaiból kiderül.

Jó éjt neked!

tódór piroska 2010.12.14. 21:29:45

@apolka11:
Teljesen igazad van, Neked most nem ilyesmivel kell foglalkoznod, hanem sokat pihenni, játszani a kislányoddal, mesét olvasni neki (ő, gondolom, még nem tud, de akkor is igénylik az anyuka meséit, amikor már megtanulnak olvasni), és készülni a fiú érkezésére...

timcso30 2010.12.20. 11:49:15

Nem az altatás miatt kaptam a PTX-et,hanem a plexus szúrások miatt.Amúgy egy kis nátháról volt szó,ami már másnap nem is okozott tünetet.A műtétet nem lehetett elhalasztani mivel antibiotikus kúra mellett is duplájára dagadt a könyök,és már terjedt a lob a csukló felé.A kirschner drótok behatolási kapuja gyulladt be.
Elnézést kérek a sok felkiáltó jelért,nem direkt volt.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása