Nem vettek emberszámba
Sziasztok!
Én is szeretném veletek megosztani történetemet. Az egész úgy kezdődött, hogy egy ér a bokámnál szinte befeketedett, és nagyon fájt. Elmentünk a székesfehérvári Szent György Kórházba, ahol egy érsebész fogadott. Azt mondta, hogy valami gyulladás, biztos, hogy nem trombózis és csak a gyerekkoromban kialakult betegséggel foglalkozott, nem azzal, ami a dolga lett volna. Írt fel egy kenőcsöt, és hazaengedett.
Rá kb. két hétre visszamentünk, mert mégjobban fájt azaz ér, és nem akartuk, hogy nagyobb baj legyen belőle. Ismét kenőcsöt adott meg mondta, hogy fáslizzam. Ezután beszéltünk a magán orvosommal, akinek itt is szeretnék köszönetet mondani. Ő elküldött vérvizsgálatra és ilyen érfestős vagy nem tudom milyen vizsgálatra, amivel megnézték volna, hogy van-e ott a bokámnál trombózis. Mit ne mondjak csak a vért vették le, mert a doktornő a sürgősségin, akivel nem is találkoztam azt mondta, hogy nincs miért megnézni, mert a vérből úgy is kiderül. Hát, nem derült ki. Rá egy hétre elkezdtem fulladni. 150-es volt a pulzusom. Anyuék bevittek az ügyeletre, ahol gyógyszeres kezelés után egy nagyon kedves doktornő továbbított bennünket a sürgősségi osztályra. Ott mondtuk, hogy nem kapok levegőt, azt mondták, hogy írjak alá papírokat és üljek le a váróban. Anyu intézkedett és kaptam egy ágyat.
Ott az ügyeletes doki röpke 3 óra után. Ismétlem, a sürgősségin 3 óra elteltével fogadott és azt mondta, vérnyomás gyógyszert kell majd ezek után szednem. Ellátt tanácsokkal és hazaküldött. Amikor szálltam be az autóba elájultam. Ezután visszatoltak és befektettek a sürgősségi osztályra, ahol másnap délután kettőkor küldtek le CT-re, mert éjszaka csak ügyeletes orvos volt a sürgősségin. Tehát, több hétig életveszélyben voltam. Mint kiderült tüdő-embóliát kaptam. A gyulladt érből szakadtak le a rögök. Itt a sürgősségis "orvos", aki velem "foglalkozott" olyan szinten állt neki ordítani anyukámmal, hogy mellettem ült és fogta a kezem szótlanul, miközben alig kaptam levegőt hogy az kritikátlan,hülye állat. Azt mondta, hogy anyu zavarja a többi beteget, holott én voltam a szobában, meg egy bácsi aki mályaltatásban feküdt a mellettem lévő ágyon. Szánalmas volt! Befektettek az intenzívre, ahol a higiénia egyenlő volt a nullával! Jó,kaptam a vérhigítókat, meg a többit amit kellett, de természetesen a doktornő itt is a gyerekkori betegségemmel volt elfoglalva. Meg sem kérdezte, hogy érdeklődhet-e.nem.Megnézett, kikérdezett, és olyan dolgokba ment bele, amihez semmi köze. Sajnos válaszoltam a kérdésekre, ki voltam szolgáltatva neki. 12 nap után kikerültem a kórházból. Természetesen mindenkinek hálálkodva.
Egyedül a nővérek érdemelték meg az ajándék-kosarakat. Egy hetet voltam itthon, visszakerültem a kórházba magas lázzal. A sürgősségin ismét 3,5 órát várva felvittek osztályra. Mint kiderült 4-féle kórházi baktériumot találtak a véremben. Amit csak és kizárólag a kórházban kaphattam el. Azt mondták, hogy ezt kivédte volna a szervezetem, ha nem lett volna legyengülve az embólia miatt. Magánszoba azt mondták, hogy nincs. Mint kiderült csak a főorvosnak kellett volna borítékolni. Az orvosom ismét nem a bajjal foglalkozott, hanem a gyerekkori betegséggel.
Amikor bekerültem erre az osztályra, kikértük a volt főorvos, család barát véleményét, és kértük a segítségét. Erre a doktornő úgy beszélt velem, mint egy darab szarral. Azt mondta, hogy nem érti, hogy miért fekszem bent meg, hogy nem kell mindennel kórházba rohangálnom. Ez csak azért volt, mert kikértük másnak a véleményt, nem csak az ő "szakértelmére" hagyatkoztunk. Totál nem vett emberszámba. Természetesen a szüleim elbeszélgettek vele, volt némi javulás, de csak a második elbeszélgetés után lett hatása. Vettek le vért, hogy elküldik kitenyészteni, hogy mik is voltak bennem, és 5 nap elteltével még mindig nem érkezett be az ÁNTSZ-hez. Mint kiderült, a doktornő nem írta meg hozzá a papírt. Természetesen azt mondta, hogy nem hozzájuk tartozik a szállítás, így a szállító céget hibáztatta. Vettek le megint vért, és apát kérték meg, hogy vigye be. Nagy véletlen folytán az előző vérem is megérkezett aznap reggelre. Közben mondták, hogy átvinnének a fertőző osztályra. Azt mondtam, hogy felejtsék el. Itt anyu találkozott az előző orvosommal, akinél az embóliával voltam és mondta, hogy miattuk fekszem bent megint lázzal, és azt mondta, hogy nem baj, most bepótolom a kórházi lemaradásomat... Hát, ez mi? Ilyet mondhat egy orvos? Ismét eltelt 12 nap, nagy nehezen kiengedtek. Annyira ki voltam, mint még soha. Ja, és úgy engedtek ki, hogy még nem volt jó ez a bakteriológiai értékem.
Ráadásul, még a kalici vírus miatt zárlatot is elrendeltek, de ezek után apu minden este bejött hozzám, hiába hisztiztek!
Az itthonra kapott gyógyszerektől nagyon fájt a hasam. 2 nap után azt mondta a doktornő, hogy álljak le a szedésével, holott ismétlem nem volt jó az értékem. Újra hőemelkedéseim lettek, elmentünk vérvételre a fertőző osztályra, ahol az ügyeletes ismét a gyerekkori betegséggel akart foglalkozni, de mondtam neki, hogy felejtse el. Kicsit megsértődött, de nem érdekelt.
Házi és magánorvosaim segítségével jobbanlettem.
Gondoltam megosztom veletek a székesfehérvári kórház fantasztikus ellátását. Ez az egész nem szól másról, csak a borítékolásról, különben embernek sem vesznek! Szánalmas orvosokkal találkoztam életem során, de ezek botrányosak és szánalmasak. Köszönet a körzeti orvosomnak, a magánorvosomnak és a nővéreknek!
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja Kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
csatornál (törölt) 2010.12.12. 11:38:53
Leroi 2010.12.12. 11:54:06
Thrombosisra hajlamosít.
A történet ingoványából már meg kellene próbálni kikecmeregni, de tartok tőle, hogy úgy járunk a végén, mint Abel Tiffauges a Rémkirályban...:(
csatornál (törölt) 2010.12.12. 12:07:23
I. Vitatjuk azt, hogy a betegnek lábtrombózisa volt?
II. Az első három hétben diagnosztizálta valaki a lábtrombózist?
III. Az első három hétben kapott a beteg olyan kezelést, ami a lábtrombózisát gyógyította és annak szövődményeit megelőzte volna?
Ezekre a kérdésekre szeretnék tisztelettel választ kérni a hozzáértőktől.
Irkutszk 2010.12.12. 12:14:26
Eredetileg csak kérdezni próbáltam segíteni, gondoltam, majd az orvosok válaszolnak, de akkor leírom, én mit tudok az interferon 1b-ről:
Magyarországon egy készítmény van forgalomban, amelynek hatóanyaga interferon 1b. Terápiás javaslata a sclerosis multiplex, és egyéb demielinizációs gyulladásos folyamatok. Csak szakorvos írhatja fel, EuKiemelt jogcímen írható (tehát a beteg dobozdíjat fizet). Nem tudom, hogy miért merült fel a használata a leírt betegségben, és miért gondolja a beteg, hogy nincs rá támogatás.
Leroi 2010.12.12. 12:15:07
De ez legyen az ő Grál-kelyhe...
Nos, az érsebész biztosan elvégezte az alsó végtagok felszínes vénáinak működését ellenőrző pár műfogást, látta, hogy a billentyűk jól működnek, a kis elszíneződést pedig a másfél mázsára fogta...(József Attila:"Gyönyörű volt, szőke és másfél mázsa..."), fásli, rutosidtartalmú kenőcs, pacsi a (jókora) popsira és viszlát.
Innen tovább a többi esemény a rossz konjunktúra következménye: láthattuk fentebb, hogy a vénaelszíneződés és tüdőembólia közti összefüggést egyértelműen, többen is KIZÁRTÁK...
Nem én, egy érsebész...
Ha cseng a bal fülem, attól még vizelhetek véreset is, nem biztos, hogy a kettő összefügg.
Leroi 2010.12.12. 12:17:00
Uram irgalmazz, hogy a Betaferont saját szakállamra felírjam.
Holnap már az adósok börtönébe záratna az OEP...
Klinika, SM-szakrendelő, SM-specialista, SM-programm...
csatornál (törölt) 2010.12.12. 12:18:40
V. Aki a IV-re az válaszolja, hogy ez a szereplő a háziorvos, attól azt kérdezném tisztelettel, hogy miközben a kórház szakosztályán kezelik a beteget, minden két kórházi látogatás / bentfekvés közt a háziorvosát kellett volna felkeresni, hogy a háziorvos vezérelje a beteg útját?
VI. Kérdezem tisztelettel, nem lett volna kifizetődőbb és hatékonyabb mind az állam, mind a biztosítók, mind az orvoslás, mind a beteg részére, ha a kórházakban már rég megvalósítottak volna egy olyan szolgálatot, funkciót, amely a beteg és az orvos válláról is leveszi a szervezési feladatok terhét? Ha egy telefontársaságnál minden bejelentésnek van egy felelőse, aki a hibát a megoldásig végigköveti (hogy ne a mérnökök ideje teljen az adminisztrációval), nem let volna időszerű ezt a kórházakban is megvalósítani? Nem lenne gyorsabb, hatékonyabb és olcsóbb a gyógyítás?
VII. Kedves orvos és ~közeli kommentelők, tényleg jónak tartjátok a mostani rendszert, és normálisnak / elfogadhatónak azt, ahogy a posztoló járt ebben a rendszerben?
VIII. Akik úgy gondoljátok, hogy nemígy kellene történni a dolgoknak egy lábtrombózis esetén, valóban úgy gondoljátok, hogy a beteg tehet a félrement kezelésről és a betegség elfajulásáról?
csatornál (törölt) 2010.12.12. 12:21:09
Leroi 2010.12.12. 12:27:20
A rendszer tart kézben minket, nem mi a rendszert.
Volt már egy pár olyan rezsim a nyakunkon, akik a szakma érdekeire magasból sz@rtak, önkényesen fosztottak meg kórházi ágyaktól, kórházi osztályoktól sőt intézményektől tíz-és tízezreket, tettek földönfutóvá orvosokat, robbantottak szét jól bejáratott praxisokat, összeszokott, jól működő közösségeket...
Mindezt az érdekeltek megkérdezése nélkül.
Nem, nincs beleszólásunk.
Ha jól működünk, az természetes kötelességünk, ha rosszul, bűnözők vagyunk.
Előbbiért nem jár elismerés, utóbbiért viszont kemény büntetés igen.
Ez a qrva nagy igazság.
A beteg útjának nyomonkövetésére egy nagyon jó megoldás a kimerítő anamnézis megírása, amit a háziorvos is ismer,a beteg magával visz minden újabb szakorvoshoz, akit felkeres.
Ehhez mondjuk az is kell, hogy a "meséljen a panaszáról" kérdésre ne az legyen a válasz, hogy "oda le van írva, he!"...
Mert ilyen is van elég...
Leroi 2010.12.12. 12:29:54
Úgy,ahogy én is felvetettem, úgy más kollega is megemlíthette.
A beteg pedig persze, hogy ebbe kapaszkodott.
Olyan ez is, mint a "kórházban felszedett fertőzése" vagy az a vád, hogy koszos volt az ITO.
Kb. kéttucatnyi magyarországi intenzív osztályon jártam eddig, patikatisztaság és sterilitás volt mindenikben.
Irkutszk 2010.12.12. 12:52:10
Jónak tartom-e a rendszert? Nem, soha semmilyen rendszer nem tökéletes, ergó mindig van mit javítani rajta. Hogy ezt hol tanultam meg? A szakképzésemen, egy jogásztól, miszerint a törvények ugye az erkölcsöt szeretnék körbeírni, de ez sajnos nem nagyon megy, ezért mindig lesznek hibák a leírásban.
És még egy gondolat. Nincs olyan ország a Földön, amelyik képes lenne polgárai teljes egészségügyi ellátását finanszírozni. Ezt így tessék mindenkinek megjegyezni, nem létezik. Az orvostudomány túlságosan gyorsan fejlődik, és az új módszerek annyira drágák.
Leroi 2010.12.12. 13:05:33
Csak poénkodtam, ne vedd szívre...:)
tbjárulékfizető 2010.12.12. 13:09:01
Csak tudni akartam, hogy mi ez. Nálunk is van-e, tényleg jó, vagy azért nem jó, mert drága, stb. Sok ismerősöm próbál segíteni ilyen-olyan tanáccsal. De nem mindegyiket osztom meg a pulmonológussal, becsülöm annyira, hogy ostobaságokkal nem tartom fel.
Néha jót is hallok, ilyen volt pl. a Legalon, ez segít a Medrol elviselésében.
Meg sok mindenről szeretek többet tudni, ha az a valami érdekel.
Leroi 2010.12.12. 13:16:10
A Legalon (v.Silegon, silymarin) májregeneráló szer, derék alkoholistáknál tonnaszám szokták felírni...
Többnyire etanollal veszik be, úgyhogy hatásos...:)
Irkutszk 2010.12.12. 13:16:28
Leroi 2010.12.12. 13:25:33
microglobulin és a humán Mx protein. Ezek a markerek az IFN-b aktivitásának mértékére utalnak..."
Az idézet a hazai SM-kutatás egyik élharcos egyetemi adjunktusnőjétől származik, aki a SZOTÉ-n szakvizsga-gyakorlatvezetőm volt...
Egy kis tudományoskodó fűszercsipet tőlem...:)
Irise 2010.12.12. 13:34:24
1. vitatom. A kékre elszíneződött véna a lábon me, a mélyvénás trombózis jele. Számtalan DVT-s betegem volt már: a láb piros, dagadt, fáj a vádlija, Homans pozitív. Nem pedig kékre szineződött a vénája, az egészen más. Szóval a betegnek eredetileg nem mélyvénás trombózisa volt.
2.mivel nem volt kezdetben mélyvénás trombózisa, nem is diagnosztizálhatta senki.
3.mivel a betegnek nem volt mélyvénás trombózisa, erre kezelést nem kapott. A beteg a felszínes vénás trombózisára teljesen adekvát kezelést kapott.
A betegnek felszínes vénás trombózisa volt. Ebből a betegségből egyetlen módon lehet mélyvénás trombózis egy egyébként egészséges fiatal emberben: ha befekszik a pihepuha ágyába, és ott marad abban a kritikus 3 hétben.
A fásli, a felírt kenőcs és a mozgás adekvát terápia a mélyvénás trombózis megelőzésére.
Így érthető?
Irise 2010.12.12. 13:35:20
a kékre elszíneződött véna a lábon NEM a mélyvénás trombózis jele.
Irise 2010.12.12. 13:36:22
Én meg tudok ékezetet írni, ha akarok. lol.
Irkutszk 2010.12.12. 14:35:02
csatornál (törölt) 2010.12.12. 14:36:56
Soraidból azt olvasom ki, hogy csak annyira nem jó a kórházi, betegirányítási, egészségügyi rendszerünk, amennyire minden normális, változásban lévő rendszer nem jó.
Nekem ettől eltérően az a véleményem, hogy nem normálisan, hanem abnormálisan rossz a rendszerünk, amit régesrég gyökerestől kellett volna megújítani.
Egyetlen tünetként a "hálapénz" rendszert említem, ami ebben a blogban is előkerült (ezért hivatkoztam amoda). Az én értékrendem szerint egy velejéig romlott rendszer az, amiben ez az intézmény a mai napig fennmaradhatott.
Ezzel együtt nem vitatom azt, hogy ebben a nagyon rossz rendszerben dolgoznak igai, nagyon becsületes, nagyon jó orvosok és mindenféle más egészségügyiek, akik törődnek a beteggel, és eredményesen gyógyítanak. Az ő eredményeik azonban nem a rendszernek köszönhetően, hanem annak ellenére születnek, a kinnfentes betegnek pedig lutri, hogy e labilis, sokarcú rendszer melyik arcával, melyik viselkedésével találkozik.
Leroi 2010.12.12. 14:40:30
Uhh, nem Rád /Önre?:)/ céloztam a Legalonnal és az aethyllel...
Persze, hogy, mint azt Irkutszk nagyon helyesen leírta, bármilyen hátterű hepatoprotectiora alkalmas...
csatornál (törölt) 2010.12.12. 14:42:20
A magyarázatodat köszönöm. A betegnek tehát trombózisa volt, csak nem ilyen, hanem amolyan típusú. Vajon tudta ezt a beteg, amikor először és másodszor fáslival-kenőccsel hazaküldték?
Ha egyik fajta trombózisa keletkezett a betegnek, és a kikérdezett előzmények, meg a beteg kinézete előrevetítette a trombózisosságot, akkor vajon figyelték, hogy milyen irányban halad, nem jelentkeznek-e máshol is másfajta tünetek? (mint ahogy jelentkeztek)
Leroi 2010.12.12. 14:48:51
Nem tudom, a hálapénz mért fekete bárány, amikor azt az orvos csak eltűri, emellett sokszor kapálózik ellene, mire a jó tanyasi bácsi/néni vérig sértődik vagy halálra rémül vagy megbotránkozik, mert:
- ha az orvos nem fogadja el, az azt jelentheti, hogy őt már nem tekinti a betegének,
- azt jelentheti, hogy a fekvőbeteg hozzátartozóról végleg lemondott, az már menthetetlen,
- arra is utalhat, hogy őt már emberileg arra sem méltatja, hogy a köszönete kifejezését elfogadja,
- azt is bizonyíthatja, hogy annyira gazdag és ezzel annyira felvág, hogy a kisember háláját már csak félvállról veszi, bagatellizálja...
Szó sincs tehát arról, hogy egy orvosnak tarifája lenne, mint a kurváknak, nem, nem...
Ha megdobnak vele, és félrehajlásunk dacára eltalálnak, hát hozzánktapad.
Ugyandehogy (törölt) 2010.12.12. 14:49:01
egyszer volt szó egy chipkártyás dologról, amit a beteg magával vinne, de aztán csönd lett
pedig mindenkinek mennyivel könnyebb lenne
Ugyandehogy (törölt) 2010.12.12. 14:50:15
Én láttam orvost, aki trombózisgyanúval 3 hét felpolcolást rendelt, és csak pisilésre engedélyezett felkelést.
Leroi 2010.12.12. 15:27:54
Nálunk a kórházban elég fejlett belső informatikai rendszer működik, 2000 tájban elsőként vezették be az országban.
Az összes itteni (10 évre visszamenőleg készült) dokumentációja a betegnek lekérdezhető a szerverről, a vizsgálatkérések, eredmények on-line mennek-jönnek, K-Patch segítségével a CT-leleteket is átpasszolják, ha épp kíváncsiak vagyunk rá.
Mindezt globalizálni kellene, mondjuk a net segítségével, akkor átkötést is lehetne létesíteni két kórház közt...
Leroi 2010.12.12. 15:29:42
Ja, az az egy pisilés aztán meghozhatta volna a megváltást számára.
Egy acut ischaemias stroke valamelyik ACM teljes területén vagy tüdőembólia...
Veszélyes ügy...
Irkutszk 2010.12.12. 15:31:52
Az izommozgás is ezt segíti elő. Ezért veszélyes, ha pihen és lógatja a lábát az ilyen beteg. Polcolja fel, vagy mozogjon.
Dr.laikus PhD 2010.12.12. 15:42:06
1. A hálapénz valós története. A II. világháború után még évekig a lakosság nagy részének nem volt egészségügyi biztosítása. A mezőgazdaság kollektivizálásakor egyetlen tollvonással kiterjesztették a társadalombiztosítást a lakosság jóformán minden tagjára. Tették ezt a feltételek biztosítása nélkül. Azt a súlyos feszültséget, amit az okozott, hogy a többletmunkát semmivel sem ellentételezték, úgy próbálták feloldani, hogy 1952-ben a Magyar Dolgozók Pártja Központi Bizottsága ülésén elfogadták Gerő Ernő indítványát: a gazdaság átmeneti nehézségei miatt tegyék borravalós szakmává az egészségügyet. (Ezt követően az Orvosegészségügyi Szakszervezet akkori elnökének javaslatára a borravaló kifejezést a hálapénz kifejezéssel váltották fel. Kultúrtörténeti adalék, hogy a II. világháború előtt már használták ezt a kifejezést: akkoriban a fizetés nélkül dolgozó díj nélküli gyakornokok kapták idősebb orvoskollégáiktól...)
# 2. Eltelt lassan 60 év. Az orvosok, akiket a társadalom kényszerített (!) bele a hálapénzrendszerbe, és akiket ugyanez a társadalom egy gazdaságilag kivételezett helyzetből ideológiai alapon kiakolbólított, szép lassan pénzéhes gazemberré lényegült át a közbeszédben. Mindenki elfelejtette az előzményeket. S mindenki megfeledkezik arról, hogy ott, ahol a nem pusztított a szocializmus, ma is ugyanabban a kivételezett gazdasági helyzetben vannak az orvosok , mint voltak nálunk is a háború előtt. S mintha mindenki elfelejtette volna, hogy mi volt az eredendő bűn, s mérhetetlen igazságtalansággal az orvosok szemére hányják ezt a szituációt.
#
3. Az orvos közben lakájjá változott. Azzá, amivé tette a társadalom. Kialakult s folyamatosan újratermeli magát egy köztörvényes bűnöző orvosgengszter réteg. Köztük felülreprezentáltak a szakmailag kiváló kvalitású, de morálisan az emberiség trágyadombjára valók. Kinyílt Európa. A ma fiataljait undorítja ez a trágyadomb. Május 1-től akadálytalan lesz a munkavállalás, pl. Németország. 10 év múlva a magyar állam szerződést fog kötni afgán meg iraki meg vietnámi orvosokkal, hogy idejöjjenek. Ez nem lenne baj, csak hogy az idetelepülők közül a rátermettebbeket elszipkázza Nyugat-Európa. Gond nélkül kifizeti a lelépési pénzét. S nincs más forgatókönyv. Álmok vannak.
giulio blogjáról az egyik kommentelő
csatornál (törölt) 2010.12.12. 15:47:03
"Nem tudom, a hálapénz mért fekete bárány"
Na hát ez a nagy baj. Hogy nem tudod. Képzeld el, bejön a beteged, és van a bal szeme alatt egy teniszlabdányi méretű gennyes kelés, arról is megkérdeznéd, hogy miért fekete bárány?
Az a szégyen, hogy még bárkiben egyáltalán felmerülhet az, hogy orvos-beteg viszonyban előre nem közölt összegben, bizonylattal nem kísért pénzt adjon vagy kapjon. Nekem ez kicsit olyan, mint az első éjszaka joga, volt ilyen intézmény is, de ma már nem igazán elterjedt, és nem is sírjuk vissza.
Az, hogy "hálapénzek" gazdát cserélhetnek, az konzerválta ezt a végtelenül elmaradott, igazságtalan rendszert. Olyan egyértelmű tünet, mint a beteg arcán a teniszlabda méretű gennyes kelés.
És mialatt tisztelt orvosaink felhördülnének, hogy milyen csúnya dologgal vádolom őket, sietek szólni, hogy nemcsak őket, de magamat, minden szavazópolgárt és kiemelten az összes politikust vádolom, akik az elmúlt huszonegy évben a hatalom közelében voltak, bármilyen formában.
És a legszomorúbb az, hogy ez a feudális intézményrendszer már fel sem háborít szinte senkit.
Vissza a poszt témájához, meggyőződésem, hogy ha sikerült volna lecserélni (és sikerült volna, ha lett volna rá szándék) az évtizedek óta változatlanul működő feudális rendszert (úgy a politikában, mint a kórházakban), akkor a poszt írójának nem lett volna oka írni a blogba. Vagy azért, mert nem került volna ilyen helyzetbe, vagy pedig azért, mert egy jobb kommunikációval és szervezéssel értésére adták volna, hogy mi történik vele és miért.
Leroi 2010.12.12. 15:48:13
Ajaj, akkor én mi legyek ebben a fehérköpenyes Camorrában?
Capo di tutti capi vagy csak consillieri?
Reggel úgy köszönök majd a Godfather-nek
bejövetelkor, hogy "Baccia la mano, padre!"...
:))
Leroi 2010.12.12. 15:51:30
Amíg egy közjegyző vagy ügyvéd egy aláírásért vagy perért olyan összegeket VÁR EL, KÉR EL, KÖVETEL MEG, amiért én fél- vagy egy hónapig facsaró vizes gatyával éjjel-nappal robotolok, addig én is elfogadom, szemrebbenés nélkül a NEM KÉRT és MEGSZOLGÁLT köszönetet a betegtől.
Dr.laikus PhD 2010.12.12. 16:00:18
Nem érdemes elveszni a jogászok jövedelem és tiétek összehasonlításában.
A jogász a saját kockázatára dolgozik ott sem mindenki sztár ügyvéd, hanem sokat robotoló, keveset kereső kis iparos.
Az lenne a jó, hogy nem kellene megszolgált általam kigondolt pótlást a borítékban szégyenlősen átadnom nektek.
Ne csodáld, ha emiatt a beteg úgy érzi, hogy nem tetted ki a lelked és nem is fogod, mert.... fent felsoroltad, gondolom kis malíciával a variációkat.
csatornál (törölt) 2010.12.12. 16:03:44
Közös bűnünk, hogy nem váltottunk rendszert, és a jelek szerint nem is szándékozunk. Ezt magamnak sem tudom megbocsátani, de az elmúlt évtizedek orvoskamaráinak, miniszterelnökeinek, és összes országgyűlési képviselőinek különösen nem.
Irise 2010.12.12. 16:03:55
"Ha egyik fajta trombózisa keletkezett a betegnek, és a kikérdezett előzmények, meg a beteg kinézete előrevetítette a trombózisosságot, akkor vajon figyelték, hogy milyen irányban halad, nem jelentkeznek-e máshol is másfajta tünetek? (mint ahogy jelentkeztek) "
A beteg eleve nehezményezte ("felejtse el!") ,hogy a családi betegségekről,gyerekkori betegségekről kérdezzék, noha ezek azok,amik megmondják nekünk a rizikófaktorok egy részét.
"Figyelték-e?" Nem, Nagy Testvér nem figyel. Viccet félretéve. Felnőtt ember felelős magáért. Van egy potenciálisan NEM veszélyes betegsége, saját magát kell figyelnie, és rosszabbodás esetén vissza kell mennie az orvoshoz. Pontosan ez történt.
@Babette_: Mert az másik típusú trombózis volt, azért. Komolyan mindjárt sírok.
Irise 2010.12.12. 16:07:35
Ugyandehogy (törölt) 2010.12.12. 16:13:31
Ha nem ragadt volna le a szakma a floppí lemezeknél. Még csak sokára fog eljutni hozzá az internet híre.
Ugyandehogy (törölt) 2010.12.12. 16:14:04
Ugyandehogy (törölt) 2010.12.12. 16:15:08
Nem is értem, hogyan tudod túlélni ezt a sok laikust magad körül.
Dr.laikus PhD 2010.12.12. 16:15:54
Váltottunk rendszert, csak nemzedéket nem.
Fogalmunk nem volt hogyan kell, nem is ismertük mi van a határokon túl. Aki tudta kint volt, aki itt volt, változást akart, de szocializálódni abban a másikban szocializálódott.
A többi meg pénz kérdés. A megtermelt jövedelem utáni adóból lehet bért emelni, ellátást finanszírozni stb....
Lerágtuk, ezen kell változtatni.
Most visszaállamosítás folyik, megint nem lesz megoldás. Aki ki tudott kiment, talán egyszer visszajön és hoz friss, más szemléletet.
Ami most van szörnyű annak akinek el kell viselnie építőipari segédmunkás éhbérét, a beteg kritikáit, az elvándoroltak helyetti munkát.
Csak hálásak lehetünk.... :((((
Ugyandehogy (törölt) 2010.12.12. 16:16:30
csatornál (törölt) 2010.12.12. 16:18:08
Teljesen logikusnak tűnik, amit írsz, de...
"Felnőtt ember felelős magáért. Van egy potenciálisan NEM veszélyes betegsége, saját magát kell figyelnie, és rosszabbodás esetén vissza kell mennie az orvoshoz. Pontosan ez történt." - írod. Nekem meg úgy tűnik, pontosan azt tette, amit elvársz, figyelte magát (no nézzük csak, kurvára fáj még mindig? - kérdezhette magától. Igen, kurvára, sőt - válaszolta magának a napi gondos megfigyelés után. No, akkor menjünk csak vissza ...), és vissza- visszament, és mindig, egyre rosszabbul járt.
Ez az én olcasatomban áttételesen azt jelenti, hogy szerinted a beteg rosszhiszeműen járt el, nem az utasításoknak megfelelően kezelte magát, magának kereste a bajt. Ami lehet igaz is, de erre ugyanúgy mincs adatunk, mint az ellenkezőjére.
Dr.laikus PhD 2010.12.12. 16:22:08
Pénz kérdés, egységes informatikai rendszer, megfelelő titkosított kód.
Nagyon-nagyon sokba kerül.
Ennél a Telkes József által javasolt csipkártyás rendszer lenne a legmegfelelőbb, hiszen a beteg annak adja át akiben bízik.
Mégis adatvédelmi aggályokat vetett fel, hogy azok után mi lesz az adataival.
Kitalálták ha csak elméleti szinten is, hogyan nem lehet, nem azt hogyan lehetne.
csatornál (törölt) 2010.12.12. 16:27:46
"Váltottunk rendszert" - nem vettem észre.
"A többi meg pénz kérdés." - írod. Valahogyan szerintem is, de nem biztos, hogy úgy. Kevés pénzből is ki lehet jönni valahogy, ha arányos és igazságos az elosztás. Az ember tudomásul vesszi, hogy ebben az osrszágban nem telik arra, amire a másikban, de azt mindenki nehezen nyeli le, ha vannak egyenlőbbek. Azt állítom tehát, hogy a rendszerváltás nem függvénye a rendelkezésre álló pénz abszolút összegének. Szegényen is lehetett volna ennek az országnak tisztességesnek lennie, és a leheltőségeinek keretei közt megbecsülni a munkát. Nem jattal, hanem arányos fizetéssel és tisztelettel.
Mindenesetre közzeledünk ahhoz az állításomhoz, hogy egy velejéig romlott rendszerben lavíroz beteg és orvos egyaránt. És nem pénz, hanem elhatározás és tisztesség kérdése lett volna ezen idejében változtatni. De még mindig nem született meg a szándék, sőt van, aki nem is fogja, hogy mi annyira rossz ebben a rendszerben.
Irise 2010.12.12. 16:33:16
A legjobb a Szollárral kezdeni, én spec tényleg szerettem azt a könyvet.
www.uni-miskolc.hu/efk/RaczO/Veralvadas-2.pdf
ez ugyan csak egy főiskolai kari előadás, tehát nagyon alacsony szintű lesz neked, de mégis átláthatóbbá teszi,hogy miért ilyen bonyolult a laikusok szerint egyszerű betegség.
Dr.laikus PhD 2010.12.12. 16:37:25
Más a véleményem.
Ha nem haragszol a számomra ez most nem igazán időszerű.
Nem a rendszer a romlott és főleg nem a velejéig, hiszen hálapénzt a hivatásrend egy kicsi része kap, sokat meg depláne kicsike része. Velejéig az állam a romlott, hogy elereszti a kiművelt főit -ezt teszi századok óta persze - de a léte fenntartóit is.
Sajnos.
Irise 2010.12.12. 16:40:18
@csatornál: Nem járt rosszabbul :)
A mélyvénás trombózistól a tüdőembóliáig vezető út hosszú és rögös (höhö). Viccet félre: Ez egy folyamat, egy spektrum. Amikor még a háziorvos látta, nem volt DVT-je. Amikor A sürgősségin először látták, nem volt DVT-je (mert a vérteszt mutatja ki, nem csinálunk érfestést az ajtóból, nem követett el hibát a kolléga). Amikor egy hét múlva visszament, addigra biza kifejlődött. És akkor azt kezelték.
Sajnos orvosi szemmel nézve a poszt tele van "ferdítésekkel",amit a laikusok nem vesznek észre, de mi igen. És mikor mi ezt egyöntetűen mondjuk, akkor ti nekünk estek,hogy csak védjük a mundért.
Ha egy vízvezetékszerelő mond neked egy diagnózist, majd egy harmadik, 26. és 42.-is, miért hiszed el nekik,hogy az a baja a vízvezetékednek, és miért nem gondolod,hogy csak a mundért védik?
tbjárulékfizető 2010.12.12. 16:43:08
tbjárulékfizető 2010.12.12. 16:58:37
Másrészt ne legyünk álszentek: mindenki megpróbál adómentes jövedelemhez jutni, és minden erkölcsi aggály nélkül. Ha tudom- és tudom- hogy az egyik multi hogy viszi ki a pénzt az orrunk elől és akit illetne a felügyelete, a teljes intézményrendszer a hülyét játssza és nem akarja észrevenni a trükköket, akkor én is trükközni fogok. És nem zavar, ha sikerül. De így tényleg rohad a rendszer és nemcsak az eü-ben. A fiatalok elmennek és legálisan keresik meg annak a többszörösét, amit én 40 év után.És nem tudom, lesz-e miért visszajönniük.
Szóval ne álszenteskedjünk, ha adni akarok, adok, csak a koreográfiát tudná valaki kitalálni.
Ugyandehogy (törölt) 2010.12.12. 17:02:01
Sajnos, az adatvédelem(re való hivatkozás) a gátja sok mindennek, ami egyébként megkönnyítené az életünket.
A chipkártyától félünk, de a postán feladott floppy-tól nem.
Egyszer találtunk egy szemetes mellett ilyen kiszórt lemezeket.
Egy központi adatbázis megkönnyítené mindenki dolgát, a betegét is, meg az orvosét is. A chipkártya szintén.
Az orvosban, aki átveszi a kártyát, ugyanúgy meg lehet bízni, mint bármilyen más állami alkalmazottban. Még a bankárok is ismerik adatainkat (más jellegűeket), pedig ők nem az életre esküdtek fel, csak egy titoktartási nyilatkozatot írnak alá érettségivel.
Részemről nyugodtan rá merem bízni az adataimat arra az emberre, akire az életemet is.
tbjárulékfizető 2010.12.12. 17:04:04
Később a munkáltatód is kérdezhet ezt-azt. Már most is van felvétel előtt kötelező orvosi vizsgálat, értelme az adatgyűjtésen kívül semmi.
És ha mégis lenne valamilyen eü átalakulás és a magán felé hajlana, akkor könnyen kimazsolázhatóak a "jó" betegek.
Messzire vezet ez, ha belegondolsz.
tbjárulékfizető 2010.12.12. 17:05:23
Ugyandehogy (törölt) 2010.12.12. 17:07:03
Köszönöm a linket, el fogom olvasni vizsgaidőszak után:)addig megtiltottam magamnak minden más olvasnivalót (a blogot nem sikerült).
Természetesen tisztában vagyok vele, hogy a dolgok csak kívülről szemlélve tűnnek egyszerűnek, nem véletlenül nem lettem orvos (szerintem orvosnak csak zseninek szabad menni, aki mindent megtanul az egyetemen is, nemcsak a vizsgákat akarja túlélni, ráadásul ez nem egyszerű, a megtanulnivaló sokkal több, mint bármelyik más szakmában), pedig szerettem volna.
Dr.laikus PhD 2010.12.12. 17:14:30
Ez nekem összeesküvés elmélet.
A kezdődő változást evvel fúrták meg.
Bizonyos adatok nélkül nincs tényleges biztosítás. Ez a beteg (valaha még egészséges) kockázata, de ez a biztosítóé is.
Ezt mérséklendő különböző csomagokat árul, ha túl vagy azon a kockázaton amit már nem vállal, akkor van módod másikat kötni.
A világ ezt már kitalálta, ki kéne választani a nekünk tetszőt.
Nekünk saját kell. Fel kell találni a lávakövet...
Ugyandehogy (törölt) 2010.12.12. 17:15:46
Dr.laikus PhD 2010.12.12. 17:19:58
"Már most is van felvétel előtt kötelező orvosi vizsgálat..."
Elég öreg vagyok és közgazdász voltam.
Ahányszor munkahelyet váltottam mindig kellett orvosi vizsgálat.
Volt, hogy a saját üzemorvos vizsgált, volt hogy más.
Ha bele gondolsz azért a munkáltatónak - a mai rendszerben különösen, hisz betegállomány alatt ő is fizet - fontos tudnia mire számíthat. Ez persze nekem nem tetszik, de a másik munkavállaló bérét is ki kell gazdálkodni. Az én táppénzem ráfordítás, a másik dolgozó egységnyi termelési értékéből fordítódik rám a betegre. Naná, hogy nem szolidáris velem.
tbjárulékfizető 2010.12.12. 17:36:11
és még mindig jobban járt így az ügyfél, mintha ezt nem csináltuk volna végig, mert később számtalan okból nem fizet a biztosító.
A munkahellyel kapcsolatban: A mostani főnököm tudta, mi a bajom, amikor a kft-be hívott dolgozni. Sok emberből választhatott volna, neki én kellettem. Mindenfajta könnyítést megkapok, kötetlen munkaidőt, és táppénzre nem megyek, ha kicsit rosszabb, pihenek egy kicsit, kiírok rá szabit, ha még van, ha meg nincs, nincs, mert tudok valamit amire neki szüksége van: Ezt a munkakört jól el tudom látni. ( szerinte 5-ször többet tudok így is, mint a többiek, de ez már dicsekvés.)
Sokan szeretnének a helyemre állni, márcsak a bérem miatt is.
Szerinted egy más cégnél, ahol nem ismernek a munkám alapján, milyen esélyem lenne? Az orvosi eredmények szerint 0.
Leroi 2010.12.12. 17:44:05
Úristen, ne gondold, hogy Tőled elvenném...:(((
Dr.laikus PhD 2010.12.12. 17:44:11
Gratulálok! :DDDD
Erről van szó! Tudja a munkáltató mire számíthat. Ez a korrekt magatartás.
Nyilván a koponyádon belül több van, mint hogy érdekelje az aktuális légzés funkciód.
Ahány biztosító annyiféle életbiztosítás.
Én nem erre gondoltam, hanem az egészségügyi kiegészítő biztosításra ami nálunk még nincs, de nagyon kéne.
Leroi 2010.12.12. 17:54:26
Ezt az Endotelont mi nem használjuk, valami procyanidol nevű anyagot tartalmaz és úgy tudom, szőlőmagkivonat...
De ettől még lehet hatékony, természetesen...
Leroi 2010.12.12. 17:55:07
Látod, bekerültem a saját csiki-csukimba Veled...)
tódór piroska 2010.12.12. 18:01:26
Gondolom, csak viccből írtad ezt Leroinak. Dehogyis mondtunk le Rólad!
A hálapénz ügy egyrészt lerágott csont, másrészt tényleg csak arra jó, hogy szembefordítsa a betegeket az orvossal és az orvosok között is ellentéteket generáljon. Azt gondolom, az itt megszólaló orvosok nevében is mondhatom, hogy sokkal kevesebb hálapénzt kapunk, mint ahogy sokan gondolják. Ráadásul soxor valóban nem fogadjuk el, többek között saját hozzátartozónktól, baráttól, jó ismerőstől, egészségügyi dolgozóktól, stb., és, hát van olyan beteg, aki érzelmileg közel kerül hozzánk, akinek a gyógyítását nem(csak) megoldandó feladatnak, szakmai kihívásnak tekintjük, hanem aggódunk érte, szurkolunk neki, esetenként imádkozunk is. Szóval, ezért nem vennénk el Tőled.
csatornál (törölt) 2010.12.12. 18:59:54
Ami az utolsó bekezdésedet illeti, biztosíthatlak, hogy az élet minden területén, a vízvezetékszerelőnél is ugyanígy fájnak nekem a társadalom gennyes kelései, egyáltalán nem szálltam rá az egészségügyre, csak itt most arról van szó.
A hálapénzről részemről utoljára, Piroskának is: nekem nem alkualap az, hogy ki mennyit kap (nem is érdekel), engem az zavar, hogy a jelenség egyáltalán még létezhet. És remélem, azt is értitek, hogy a hálapénzt egy olyan jelnek tekintem, mint egy nem gyógyuló seb az elhanyagolt diabéteszesnél. Az orvosok - joggal - nagyon tudnak haragudni a betegségüket elhanyagolókra, engedjétek meg, hogy én is haragudjak magunkra, amiért elhanyagoljuk azt a nagyon súlyos, tán végzetes betegségünket, amelynek csak egy, de számomra példaértékű tünete a hálapénz.
Ami pedig a posztot illeti, sajnálom, hogy a beteg így járt, és még jobban sajnálom, hogy számomra nem derült ki: mit kellett volna tennie, hogy ne járjon így. Nem rontom tovább itt a levegőt, de gondoltam, egyszer bepróbálkozom a nézeteimmel. Még egyszer elnézést.
Irkutszk 2010.12.12. 23:10:23
Hozzá Szóló 2010.12.13. 12:29:46
Tessék szépen az összes szót elolvasni, ha gond van a szövegértéssel, akkor kétszer, esetleg háromszor is!
Kezdjük tehát elölről!
Így írtam kicsit föntebb:
"Székesfehérvári kórházban idős nagymamámat akarták gyomortükrözni nélkülem kifejezett kérésem ellenére"
A NÉLKÜLEM-szóra hívnám föl a figyelmet. Iszonyatos állapotban volt a nagymamám agyilag már, ezért kértem, hogy szóljanak, ha bármit vizsgálnának, hívjanak, jönni fogok és segítek, magyarázok neki, megoldjuk. De kell, hogy ott legyek. Azt mondák, hogy oké. Majd értesítenek. Nem is értettem, hogy mit csinálnak vele, ha nem nézik meg a gyomrát sehogyan se... aztán pár napra rá közölte ugyanaz a rohadék, aki megígérte, hogy hívni fognak, hogy "a nagymamája nem volt együttműködő" hát a kurva anyádat, azt.
Megpróbálták letuszkolni a nagyim száján át a csövet, erőszakkal. Ő meg elküldte őket a kurva anyjukba, fogalma se volt, hogy mit akarnak csinálni, nem mondtak neki semmit, mondván, hogy úgyis öreg meg hülye, egy darabig küzdöttek vele, aztán még ők panaszkodtak, pedig ha ott lettem volna, akkor nem lett volna probléma és meg tudták volna gyomortükrözni. Később ezt amúgy nem is akarták pótolni. Nemes a bosszú! Gratulálok a fajtájuknak, remélem, ennyi idősen, agylágyulással, agyvérzéssel és cukorbetegen ők is ugyanezt ugyanott ugyanígy megélik! Ezt kívánom nekik, az egész szarházi bandának.
Hozzá Szóló 2010.12.13. 12:35:44
A "Dr.laikus PhD"-féle alakok mikor takarodnak el innen de iszonyatosan messzire? Vagy addig, amíg a fejüket be nem veri valaki, addig hangoskodnak? Mert élvezik?
Leroi 2010.12.13. 13:13:57
Dr.laikus PhD-t légy szíves tisztelni.
Úgy, ahogy tiszteljük az Életet, amely megadatott nekünk és a Halált, amelyre mindnyájan ítéltettünk.
Hajts fejet Előtte és tiszteld, ha megkérhetünk erre...:(
Irkutszk 2010.12.13. 13:42:13
Hozzá Szóló 2010.12.13. 14:36:30
Kérés volt, amire rábólintottak, nem viccből ajánlottam föl, hanem mert tudható volt, hogy nélkülem nem fog nyugisan, meg sehogy se lezajlani a dolog.
Hozzá Szóló 2010.12.13. 14:37:48
(Az megvan, hogy "amilyen az adjonisten..."?)
Leroi 2010.12.13. 14:47:26
Megvan, meg...
Az említett úr történetesen Úrhölgy, érett korú, kemény szakmai múlttal a háta mögött.
Többel, mint bármelyikünk itt.
És orvosként én most elmondanám, hogy Ő lenne az utolsó, akit bármilyen hozzászólásáért ekézni illene...
Több infót ezzel kapcsolatban nem közölnék.
Leroi 2010.12.13. 14:53:32
Nem cooperáló betegnél nem végeznek gyomortükrözést.
Ha masszív gyomorvérzése van, akkor legfeljebb, de megfelelő előkészületek után.
Magatehetetlen, bármilyen okból gyámság alatt levő betegnél minden hasonló beavatkozás előtt kikérik a hozzátartozó beleegyezését.
Ugyanúgy, mint gyerekeknél a szülőtől.
Ha a felnőtt kooperál, tiszta tudatú, akkor önmaga dönt a vizsgálatokat illetően, ilyenkor őt hallgatják meg, nem a hozzátartozót.
Irise 2010.12.13. 15:04:25
Diagnosztikus céllal pedig idős, agylágyulásos, agyvérzéses, cukorbeteg , gyámság alatt álló (ezeket Ön írta a nagymamájáról), vagyis kilátástalan betegen nem igazán végeznénk - Magyarországtól nyugatabbra valószínűleg hagynák annyiban a dolgot.
Mindamellett, ha Ön az én betegem hozzátartozója lenne, eszem ágában nem lenne behívni, addig jó nekem,míg az ilyen szubhumánok otthon ücsiznek a barlanjukban, Xfaktozva. S ha megjellen hőbörögni, úgy kidobnám,mint a mesebeli macskát. S vihetné magával a nagymamit,ha elégedetlen az ellátásunkkal.
Dr.laikus PhD 2010.12.13. 15:09:11
Itt maga szövegértésről beszélt.
Mi értettük a szöveget. Én is.
Amit maga írt, az azt jelentette, hogy a nagymamája nem kollaborált, vagyis együttműködött.
Kollaborált = A megszálló ellenséges hatalommal együttműködik.
Szekusok = securitate, azaz román Állambiztonsági Osztály
Gondolom tudja mit műveltek.
Egy kórházi osztályon nincsenek.
Ha már érteni kéne a gondolatot a mocskolódás mögött.
Aztán kéretik a magán levelezést befejezni velem.
Nem kérem, hogy zaklasson, ilyen módon hogy verekedni szeretne pláne nem.
Habár a korosztályomban Kung-Fu-zni tanultam, egy pár színes övem van.
Megütni biztosan nem tudna, de maga pofára esne biztosan.
Az, hogy mi történt pláne, hogy ön a gyámja a nagymamájának vérlázító szerintem is.
Ez nem jogosítja fel arra, hogy hülyeséget írjon, arra meg végképp nem, hogy ki is kelljen találni mi jár a fejében.
Leírni ugyanis nem ezt írta!
Irkutszk 2010.12.13. 18:34:54
És a véleményem az ilyen stílusú megnyilvánulásról a választól teljesen függetlenül az, hogy elfogadhatatlan. Még egy ismerősnek se lehet ilyesmit mondani szerintem, nemhogy egy ismeretlennek! Még akkor sem, ha nem tudja róla az illető, hogy nőnek mondja, és még akkor sem, ha nem tudja róla, hogy bizony nem 12 éves. Észérveket szívesen olvasunk (szerintem itt többen, nem csak én), válaszolunk rájuk tudásunk szerint (lsd. egy korábbi beszélgetést csatornál-lal), vitatkozunk szakemberek és nem szakemberek egymással. De messzemenőkig nem elfogadható sem fenyegetőzni, sem személyeskedni.
És természetesen a véleményemmel is lehet vitatkozni, szabad a pálya. Elfogadom, ha egyes emberek vagy közösségek nem úgy működnek, mint ahogy én azt szeretném. Tessék tájékoztatni engem, micsoda mesevilágban élek.
tódór piroska 2010.12.13. 19:10:18
Miért álltok szóba ilyen "Hozzá Szóló" féle androidokkal???
Hagyni kell, hadd fortyogjon saját levében!
És hol van a moderátor?
PhD-t pedig nem hagyjuk bántani,az ilyen senkiházi a cipőfűzőjét sem kötheti meg!
tbjárulékfizető 2010.12.13. 19:40:53
Mit tettél az esemény után?
Betegjogi képviselő?
Meg esetleg beszéltél is az orvossal, hogy az elmaradt vizsgálat miatt később van-e tennivaló?
Ez a hangnem egyébként állandó, szemtől-szembe is, vagy csak itt a blogon arc nélkül?
sárga nyúl 2010.12.13. 20:06:32
Dr.laikus PhD 2010.12.13. 20:21:28
Igen. Ráadásul a gyerekemmel kezdtük.
A gyakorlatok egy része a kéz edzése, a formagyakorlatokkal.
Fijú 190 cm, kb 58 kg-os volt.
Kék és zöld voltam, minden frusztációját levezethette. :DDD
Olyan, de olyan csontos volt, hogy huhh.
Aztán én folytattam, ő meg ment a jányok után.
sárga nyúl 2010.12.13. 20:54:41
Meddig csináltad?
Dr.laikus PhD 2010.12.14. 06:22:52
Borzasztó sovány volt, kizabált a vagyonomból, nem lehetett találni rá semmi ruhát, normális öltözetet (gondolok itt öltönyre, ami néha szükséges volt), fel kellett hajtani egy szabót aki átalakítja, hogy ne lógjon róla, mint tehénen a gatya...:D
Kb. 5-6 évig bírták a csontjaim, de hasznát vettem. Nem vagyok egy magas termet - úgy átlagos - és így ádvent táján valaki a hátam mögött túl közel jött. Hirtelen fordultam hátra és egy hatalmas kopasz, nálam kétszer nagyobb pali húzta ki a kezét a táskámból.
Ott kezdtem vele pörölni, hogy mit csinál.
Zavarában meg akart ütni.
Valahogy ösztönből csináltam amit kellett, a homlokát csak megérinteni kellett, mert az egyensúlyát elvesztette és akkorát esett a fenekére, hogy még... Ma is emlékszem a nagydarab esésére, a kalimpáló lábaira.
Nagyon hamar eltűnt a forgatagban. :DD
Ez akkora önbizalmat adott, hogy amazonként sarkamat verve mászkálok, eszébe nem jut senkinek, hogy gyenge nő lennék... :)))))
Hozzá Szóló 2010.12.14. 09:40:34
Hozzá Szóló 2010.12.14. 09:44:13
"Nem cooperáló betegnél nem végeznek gyomortükrözést."
A nagymamám nem működött együtt. Azt se tudta, mi van. Ezért kellett volna, hogy ott legyek, ahogy azt előre meg is beszéltük és bele is egyeztek az orvosok. Aztán nem szóltak, hogy jöjjek, és bocsánat, ne nézzük már egymást hülyének, MEGPRÓBÁLTÁK a tükrözést. Tetszik érteni?
"Ha masszív gyomorvérzése van, akkor legfeljebb, de megfelelő előkészületek után."
Nem volt ilyen; írtam volna.
"Magatehetetlen, bármilyen okból gyámság alatt levő betegnél minden hasonló beavatkozás előtt kikérik a hozzátartozó beleegyezését."
Ez nem így zajlott. Leírtam. Talán álmodtam? Beszarok....
"Ugyanúgy, mint gyerekeknél a szülőtől.
Ha a felnőtt kooperál, tiszta tudatú, akkor önmaga dönt a vizsgálatokat illetően, ilyenkor őt hallgatják meg, nem a hozzátartozót."
Ha tiszta tudatúnak is tűnik valaki, mert agylágyulása ellenére épp van egy tiszta 10 perce, vagy akár fél napja, akkor se illik az előre megbeszélt dolgokat fölrúgni és csövet megpróbálni tuszkolni a szájába valakinek, aki azt se tudja, mi van...
Hozzá Szóló 2010.12.14. 09:45:46
"Mindamellett, ha Ön az én betegem hozzátartozója lenne, eszem ágában nem lenne behívni, addig jó nekem,míg az ilyen szubhumánok otthon ücsiznek a barlanjukban, Xfaktozva. S ha megjellen hőbörögni, úgy kidobnám,mint a mesebeli macskát. S vihetné magával a nagymamit,ha elégedetlen az ellátásunkkal."
Gratulálok neked. Mi az az xfaktozás? Ki a szubhumán te szegény? Az, aki nem szereti, ha kínozzák a nagymamáját? Mennyi eszed van neked? Vajon én cirkuszolni megyek a kórházakba? Vegyél már vissza egy kicsit ha lehet...
sárga nyúl 2010.12.14. 09:54:10
Hozzá Szóló 2010.12.14. 09:59:09
Miért álltok szóba ilyen "Hozzá Szóló" féle androidokkal???
Hagyni kell, hadd fortyogjon saját levében!
És hol van a moderátor?
PhD-t pedig nem hagyjuk bántani,az ilyen senkiházi a cipőfűzőjét sem kötheti meg!
tódór piroska 2010.12.13. 19:10:55
@Hozzá Szóló:
Kuss!
:D
Hozzá Szóló 2010.12.14. 10:02:41
"Bocs, de ez a hangnem már nálam is kiverte a biztosítékot."
Nálam ez nem alap, ezt kiharcolni kell erősen...
"Mit tettél az esemény után?
Betegjogi képviselő?"
Te viccelsz? Egy betegjogi képviselő, aki ugyanabban a kórházban dolgozik és úgyse csinál majd semmit? A saját kollégái ellen kellene tenni valamit, akikkel együtt büfézik, zsugázik. Ne viccelj már... ezek a dolgok soha nem működnek. Próbáltam sajnos :(
"Meg esetleg beszéltél is az orvossal, hogy az elmaradt vizsgálat miatt később van-e tennivaló?"
Nem, elhoztuk onnan a nagyimat.
"Ez a hangnem egyébként állandó, szemtől-szembe is, vagy csak itt a blogon arc nélkül?"
Ezen én is elgondolkodom néha, hogy vajon az, hogy a "kollaborál" vagy egyéb kifejezésen nekiállnak egyesek rugózni, meg olyan kérdéseket tesznek föl, amivel egyértelműen hülyének állítanak be, ezt vajon élőben is csinálják-e, vagy csak itt.
Én úgy hiszem, a legtöbben élőben azért tudnak viselkedni. Én magam is, tudod, amilyen az adjonisten...
Az utolsó 100 komment: