Horror árak voltak a büfében

2010.12.07. 06:00

Kedves Praxis!

Édesanyám most jött haza a ÁEK (Állami Egészségügyi Központ) Honvéd Kórházából.Az ellátással, a nővérek és az orvosok hozzáállásával mindvégig teljesen elégedettek voltunk. Egy valamit kivéve...

A földszinten található - EGYETLEN - büfé áraival... Az operáció napján lementem, vettem egy darab Snikers csokoládét - 310 Ft volt. Teljesen ledöbbentem. Két dl kis dobozos tej ugyanennyibe került. Aki nincs tisztában vele, azt felvilágosítanám, hogy ezek a normál bolti árakhoz képest HÁROMSZOROS árak!!!

 


Véleményem szerint megengedhetetlen ilyen horror árakon forgalmazni bármit is! Végső soron itt olyan emberek vásárolnak, akik betegek, kiszolgáltatottak és nem is hagyhatják el az épületet, tehát egyetlen választásuk a kórházi büfé, amely természetesen így monopol-helyzetben van!! Sok beteg megkíván a bent-tartózkodása során egy-egy kis csokoládét, kávét, szendvicset. Na de ilyen árakon??
Nem lehetne esetleg a kórházakban működő büfék profitját valahogy maximalizálni? Úgy is bőven lenne elég vásárlójuk, és talán a betegeknek sem esne le az álluk ezektől az áraktól...

Arról nem beszélve, hogy blokkot sem adnak!! Anyukám amikor rákérdezett, hol a blokk: "-Ja, azt is kér??" Blokkot nem kérni, hanem kapni kell!

Mindenkinek jó egészséget: Ildi

 

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja Kórházértékelőnket!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

drpeti 2010.12.07. 08:18:26

Az persze nem zavar senkit, hogy az ott dolgozók is annyiért kapják.
Egy benzinkúton ugyanennyibe kerül, az sem zavar senkit.
És ha már itt tartunk, általában a 175g CH diétán levő betegek kívánnak meg egy-egy kis csokoládét.

El Visco Stello (törölt) 2010.12.07. 08:47:34

@drpeti: Megmondom az őszintét, egy kicsit se zavar. Nem vagyok fiatal, mindíg volt autóm, de benzinkúton idáig csak benzint és olajat vásároltam. Kórházakban dolgozom, de még soha nem jutott eszembe, hogy a büfében vásároljak.
Aki meg diétán van, az nyilván tud róla és gondoskodik időben arról, hogy hozzá is jusson.

Irise 2010.12.07. 10:16:44

Oszinten orulok,hogy ez a poszt irojanak a legnagyobb gondja. Amugy eleg gyakran van a korhaz mellett kisebb-nagyobb bolt,ha draga a bufe, epp ki lehet oda is szaladni :)
@drpeti: tellik a halapenzbol, tudhatnad. lol

ashaa 2010.12.07. 10:24:28

Én is örülök, hogy ez a legnagyobb gondom, higyjétek el! Mielőtt összeesküvés-elméletekbe bocsátkoznátok (büfé-konkurencia s miegymás hihi) ki kell hogy ábrándítsak mindenkit. Ennek semmi köze ehhez. A tisztánlátás kedvéért én szociális munkás vagyok, és az háborít fel, hogy a büfések kihasználják a kiszolgáétatott helyzetben lévőket!
A kedves kommentelőknek azt kívánom, hogy amennyiben kórházba kell menniük, igen, legyen mindig egy hozzátartozó aki megveszi az ásványvizet, a joghurtot, egy-egy pogácsát vagy kávét... De!! Sajnos nagyon sok egyedülálló ember van, kisnyugdíjas, akiket fű-fa nem látogat és egyedül kell vegetálniuk sokszor hetekig - hozzájuk senki nem visz semmit... Remélem van bennetek annyi empátia, hogy megértésetek más helyzetben lévőket is...

ashaa 2010.12.07. 10:26:42

Ja, még annyi: a benzinkútnál megteheted, hogy továbbálsz, nem ott vásárolsz, elmész haza és ott kávézol vagy veszel magadnak egy vizet a szupermarketben... ai kórházban van, annak NINCS MÁS VÁLASZRÁSA. De ezt télleg magyarázni kell vkinek?? :S

Káin 2010.12.07. 10:36:16

Nem értem, miért kell azzal előjönni, hogy "hú, ez a legnagyobb gondod" és hasonlók. Ez is probléma, főleg annak tükrében, hogy a blokk adása sem ment zökkenőmentesen. Ezeket a büféket a kórház mennyire felügyel? Mert bár nem közvetlenül az ő felelősségük szerintem, de nem vet jó fényt rájuk egy hasonló eset.

Széphalmi Izett 2010.12.07. 10:37:22

Tényleg ez legyen a legnagyobb gond. De...
Én is látogattam idős hozzátartozómat egy kórházban, aki éppen olyan innivalót kívánt meg, amit nem vittem. Irány büfé... 3x-os ár. Vagy pl. nyáron voltam egy hosszadalmas kivizsgáláson. Vittem én magammal ásványvizet, de közben a nagy meleg miatt elfogyott, - pótlás: szintén 3-4x-os ár. Persze ezzel a problémával nem sok mindent lehet kezdeni, minden vállalkozó akkora haszonkulccsal dolgozik, amilyennel akar. Kórháznak ebbe beleszólása nincs, a lényeg, hogy a bérlő fizesse a bérleti díjat. Mert azt mindenhol fizet a büfé.

Irise 2010.12.07. 10:49:06

@Széphalmi Izett: Es akkor meg nem is beszeltunk a strandokrol! Ott 4-5x-os arak is vannak! Vagy a repteri bufekben! Egy mini sutike 1000-1200 forint!
Az autopalyak menten se smafu venni barmit!
Aztan ott vannak az etel-italautomatak: 40-70 ft-ot is elkernek egy kavenak csufolt lotttyert!!!
Az ejjel-nappalikban pedig egyszeruen rablas zajlik! Mikor csak egy guriga WC-papirert rohansz le kinodban,megis 400 ft-ot kernek!
Bozse moj.

Káin 2010.12.07. 10:54:14

@Irise: Ne haragudj, de az általad felsorolt helyekre nem kötelező menni (strand).

El Visco Stello (törölt) 2010.12.07. 10:58:23

@ashaa: Én szociálisan igen érzékeny vagyok, emiatt már több vitám volt itt is. De egy dolgot tudomásul kell venni: A kórház nem "otthon"! Nem lehet és nem is kell otthoni körülményeket teremteni.
Az idős egyedülálló kisnyugdíjas biztos megkap mindent, ami az ellátásához szükséges. A többi nem kórházi feladat.
Nem kell diszkontáruházat nyitnia.
A másik: (amennyiben te írtad a posztot) Itt téged személyesen ért sérelem és ebből akarsz olyan szociális problémát generálni, amiért a kórház a felelős.

drpeti 2010.12.07. 10:59:14

@ashaa: igazad van, a benzinkútnál továbbállhatsz. A kórházi büfénél is, mivel a beteg kap enni/inni.

@Irise: jaigen, tényleg. Pont olyan hely(ek)en dolgozom, ahol lapátolom a hálapénzt. Meg sem tudom számolni a nap végén :)

drpeti 2010.12.07. 11:01:12

@Káin: te se haragudj, de a kórházi büfébe se kötelező menni

ashaa 2010.12.07. 11:03:38

@drpeti:
na erre csak annyi, hogy anyámnak nyakműtétje volt, másnap ehetett először. Ahhoz képest h pépes diétára volt kiírva (nyelni alig tudott), első reggelije parizeres zsömle volt :D
érted... még jó, h vittem neki joghurtot-kefírt, de akinek nincs senkije... sok mindent nem kapsz meg a kórházban.

El Visco Stello (törölt) 2010.12.07. 11:06:58

A snikers olyan mint a ráspoly. Nem kifejezetten pépes és diétás.

drpeti 2010.12.07. 11:07:18

@ashaa: zsömle beáztatva tejbe/KVba + parizer. ennél pépesebbet el sem tudok képzelni.

El Visco Stello (törölt) 2010.12.07. 11:11:46

@Széphalmi Izett: Az életet általában szervezni kell. A szervezés része a beszerzés. A hibás szervezés következménye, hogy nem lesz minden beszerezve. Ez előfordulhat, csak akkor azt kell mondani, bocsi, hülye voltam, most vehetem drágábban.
Egyébként meg minden rossz szervezés drága.

Irise 2010.12.07. 11:28:14

@Káin: Kórházba sem.. :D Kórházi büfébe meg pláne.
De tényleg nem kellene sztem ölni-halni ezen a poszton. Az okosak előreszerveznek, (viszik a kórházba, strandra stb. a szükséges pluszt a kényelmükhöz), a nem olyan okosak pedig hááááát..
ahogy nagyanyám mondaná: akinek nincs a fejében,annak legyen a lábában.

Leroi 2010.12.07. 11:54:05

Ha külsős a büfé, tehát egy vállakozó bérli a területet, akkor a kórház felé nem tartozik elszámolással az árait illetően (a fogyasztóvédelem irányában annál inkább)...
Ennek ellenére érdemes lenne a körmére koppintani az efféle uzsorásoknak...
Esetleg összefoghatnának a betegek az eü. személyzettel és távollétükkel bojkottálhatnák a büfét...
Egy héten belül a helyükre kerülnének az árak.

Dr.laikus PhD 2010.12.07. 11:58:50

@ashaa:

Végzel is szociális munkát, vagy csak tanultad?

Azt gondolom, hogy idős nyugdíjas, magányos betegnek a látogatás és a sarki közértből hozott olcsó nápolyi az öröm (persze, ha nem cukorbeteg), na meg a beszélgetés.

Szociális munkásként ezt tudnod kell, na meg az olcsóbb beszerzési helyeket is, ha ez a dolgod.

A szociális munka nem populáris posztok megírására kéne ösztönözzön, mert azt még hozzá sem írtad, hogy szegény látogatónak, betegnek sorba kell állni, miközben az ott dolgozókat soron kívül kiszolgálják.

Az egyébként nagy hiba, hogy nyelési problémával nem pépes diétát kapott a mamád.
Na ezért szólnod kellett volna, ott valaki elaludt ételosztás közben.

Leroi 2010.12.07. 13:02:26

@Dr.laikus PhD:
Szeretettel üdvözöllek!

Irkutszk 2010.12.07. 13:25:11

Én egy kicsit örülök ennek a posztnak, kizárólag a saját szemszögemből, hiszen rávilágít arra, hogy milyen "jól tartja" az állam a gyógyszerszedőket. Igaz, hogy vannak szabadáras gyógyszerek (sajnos már a receptkötelesek között is), ugyanakkor a legtöbb még most is szabott áras. Az állam (TB) tárgyalások alapján szerződést köt a gyártóval (gyártókkal), akik ezután államilag szabott áron kötelesek eladni a gyógyszert, és a zárt kereskedelmi lánc miatt csak a nagykereskedőknek teszik ezt. A nagykereskedő is államilag szabott árrés után adja tovább kisebb tételekben a gyógyszertáraknak, akik szintúgy kötelesek gyógyszernagykereskedéstől vásárolni a gyógyszert. Ezzel biztosítva, hogy valódi gyógyszer jut a betegekhez. A gyógyszertáraknak szintén államilag meghatározott árrés a "profit", és a beteg minden gyógyszertárban ugyanazon az áron jut a gyógyszereihez. Természetesen ez a teljes ár a beteg számára nem jelenik meg a blokkon (illetve igen, de elbújva), a beteg a térítési díjat kell megfizesse, amely a teljes árnak csak bizonyos százaléka. Az ár és a térítési díj közti különbséget az állam (TB) finanszírozza a betegek számára, ezzel segítve a gyógyszert szedőket. A gyógyszertárak utólagos elszámolással kapják meg ezt a TB hozzájárulást a TB kasszából.

ujjujjuj 2010.12.07. 14:29:25

Ami nekem a posztban és a hozzászólásokban nagyon szemet szúr: Ha a benzinkútnál, reptére, vasútállomáson dupla-tripla árak vannak az normális? Azért, mert pont egy kórházi büféről van szó, és ugye kórházban sokkal szörnyűbb gondjaink is lehetnének, mint ez, akkor az már nem probléma? Rendben van az, hogy ha egy torta/autó/teríték/kutyafüle esküvőre kell, akkor ja, az nem is annyi, hanem a kétszerese? Az oké, hogy egy babaruha ugyanannyiba kerül, mint ha felnőtté lenne, kb. tizedannyi anyagból? Sorolni lehetne estig. De hát mit is várunk, ha hagyjuk, hogy mindez így legyen, és az első reakció az, hogy, ja, kérem máshol is/másnak is szar, be lehet fogni.

2010.12.07. 14:30:24

A posztnak semmi köze az EÜ-höz.

A betegek pedig nincsenek kiszolgáltatott helyzetben étkezés szempontjából. Kapnak kaját. Sok ember jobbat, mint otthon, kedvesebb szavakkal. Egyáltalán: szavakkal. Ez nem feltétlenül természetes.

Aki többet szeretne, mert nasizni akar, desszertet meg túrós fornettit meg omlós tésztájú kakaóscsigát, azokra már a kapitalizmus főszabálya vonatkozik: fizesse meg. Többek között azért is, mert a kórházaktól öt perc sétányira általában már van bolt.

Én ritkán akadok ki, de ez az elvtelen követelőzés felnyomja az agyamat. Miközben százezrek éhesen alszanak el, valaki nyilvánosan hepciáskodik azon, hogy miért magasak a Snickers árak a kórházi büfében. Sokan azt sem tudják, mi az! Úgy kerülnek be a kórházba, hogy a kínzó problémájuktól akarnak szabadulni, egy gyereknek adnak életet, esetleg az életük múlik az ott-tartózkodásukon, más meg olcsó snickers csokit meg balerina-barbibabát akar. És ezek után még a másik kedvencem, a morális alapú közgazdaságtani ajánlás is jön, hogy "maximalizáljuk a profitjukat" - nem is folytatom, mert megfájdult a fogam.

2010.12.07. 14:32:42

@ReignOfdark: Na jó, most még egyszer: "maximalizálni a profitjukat" -> dehogynem lehet, ha mondjuk a Snickers csoki 500 forint lenne.

Dr.laikus PhD 2010.12.07. 14:38:20

@golyorago:

Nem érted!

Ha nem veszed meg, megromlik, enged az árból, vagy megy máshová büfésnek.

Meg kell tanulni, hogy nem vagy kiszolgáltatott, csak ha Te is úgy akarod.

Dr.laikus PhD 2010.12.07. 14:40:42

@ReignOfdark:

Bocsánat.
Olvasás közben nem végig olvasva az összes hozzászólást írtam.

A Tiéd jobb! :))

ujjujjuj 2010.12.07. 14:47:06

@Dr.laikus PhD: De, értem! :) Hát nem ezt mondom én is? :) Azért vannak horror árak a fent említett helyeken, mert hagyjuk magunkat. Nem csak a kórházban, máshol is. Csak azzal kár jönni, hogy ne ez legyen a legnagyobb gondja a posztolónak, mert ez más helyeken is így van. Ez a tipice magyar mentalitás: nekem szar, legyen neked is az... Összefogással lehet(ne) csak nyomást gyakorolni a büfékre, benzinkutakra, stb. (Egyébként külön felháborít, hogy az amúgy többszáz százalékos profitból még adózni sem akar, nem ad blokkot, ergo az eü-et, meg az összes közpénzből finanszírozott területet megkárosítja.)

Dr.laikus PhD 2010.12.07. 14:52:29

@golyorago:

Mit kell ezen összefogni?

Entitásként ne vásárolj nála és kész.

Te vagy a piac, szabályozz! :D

Dr.laikus PhD 2010.12.07. 14:54:26

@Dr.laikus PhD:

Kicsit hamar elment...

Szóval ha van aki vásárol akkor van piacképes kereslet, legfeljebb nem nekem, neked, nagyon betegnek, megfizetni nem tudónak.

2010.12.07. 14:55:10

@golyorago: Nem, a tipikus magyar mentalitás az az, hogy "Miért sikerül valakinek az, hogy a Snickers csokiját 350-ért megveszik?" Az meg a tipikus magyar hozzáértés, hogy "_Maximalizálni_ kéne a profitjukat a szemeteknek!"

Ugyandehogy (törölt) 2010.12.07. 15:06:58

@ReignOfdark: utolsó bekezdésed:
már bocsánat, de nem gondolom, hogy bárkinek is szégyellnie kéne magát, csak mert Afrikában valakik éheznek. egy egyszerű polgárnak nincs ráhatása ilyen dolgokra.(még ha egy politikus lenne)
és most nem arról beszélek, hogy ne tegyünk ellene, de értsük meg, hogy mindenkinek a maga szintjén vannak problémái.

Ugyandehogy (törölt) 2010.12.07. 15:08:11

@Dr.laikus PhD: pontosan:)

(minden dolog annyiba kerül, amennyiért megveszik)

Széphalmi Izett 2010.12.07. 15:14:51

@Irise: Elbeszéltünk egymás mellett :-)

ashaa 2010.12.07. 15:16:51

@Dr.laikus PhD:
Jézus vmit nagyon félreértettél. Egyrészt a véleménynyilvánításomnak az ég adta világon semmi köze hozzá, hogy proktizálok-e vagy sem, az egész az empátia miatt került szóba. Szerintem bármit írnék te abba is belekötnél :)
Hidd el, elég sok mindent tudok szocilális munkásként, vszínű többet mint te!
Arról nem beszélve hogy nem a szocmunka ösztönzött a poszt megírására, hanem az, hogy saját szemszögből mit tapasztaltam - ennek semmi köze a szocmunkához. De lehet ha figyelmesebben elolvasnád a posztot, rájönnél ;)

ashaa 2010.12.07. 15:18:45

asszem nagyon félresiklottak a kommentek, értsétek már meg h nem nekem fáj h 310 Ft volt a Snikers - hiszen jól mondjátok, ha nem kell nem veszem meg - hanem az h a kórház EGYETLEN büféjében tudnak(tudhatnának) csak vásárolni a betegek, amit a kórház jól ki is használ... ez a szomorú!
na off

Irkutszk 2010.12.07. 15:21:25

@ashaa: A kórházban lévő betegek teljes ellátást kapnak a kórháztól, ez az ápolás szerves része. Ergó a betegek elméletben nem vásárolgatnak mindenfélét össze az ottani büfében. Állapotuknak megfelelően teljes ellátásban részesíti őket a kórház.

2010.12.07. 15:24:28

@Babette_: Nem erről beszéltem. A "százezrek éhesen alszanak el" kifejezés arra irányult, hogy itt (és nem Afrikában) munkából is nehéz megélni, és a kiszolgáltatottság nem a kórházi betegek szintjén jelentkezik. Van mit enniük. Nem fáznak télen. Foglalkoznak velük. Sokaknak ez sem jut. Morális szempontból ezért tarthatatlan és felháborító az olcsó Snickers követelése a kórházakban.

Dr.laikus PhD 2010.12.07. 15:32:28

@ashaa:

Te írtad,, hogy szociális munkás vagy.
Akkor miért is?
Nem kötnék bele, de amit írtál arra már pár hozzászólás érkezett.
Neked kéne végig gondolnod.

Irise 2010.12.07. 15:37:02

@Széphalmi Izett: Mea culpa :)

Azert az erdekes,hogy ezen az abszolut lenyegtelen kerdesen hogy` felhergeltetek magatokat es hogy` olitek egymast!

Pattogatott kukoricat tessek!!!

apolka11 2010.12.07. 15:37:12

@Babette_: Szerintem kicsit félreértetted ReignOfdarkot. Én is úgy gondolom, hogy túl sokat nem tehetünk a harmadik világ éhezőiért, nincsen hozzá túl sok eszközünk (bár a fogysztás mérséklése a nyugati világban sok gyerekmunkást, stb. mentene meg, de ez más téma)
Szerintem arra gondolt, hogy legyen már az emberben egy kicsike alázat. Hogy gondoljon azokra, akiknek az élete nem ilyen "kardinális" kérdéseken múlik, s a seggét verné a földhöz örömében, ha a miénkhez hasonló "problémákkal" kellene megküzdenie.
Amúgy is jó módszer, ha az ember elkeseredik, lefelé nézni, hogy hány millióan vannak összehasonlíthatatlanul rosszabb helyzetben. Lehet, ez demagógiának tűnik, de szerintem nem az. Emberi lények ők is, embertelen élethelyzetekben (erőszak, betegség, éhezés), itt meg valaki beledöglik abba, ha a kabátjából kijön egy szál vagy nem kap leveskockát a boltban.

sárga nyúl 2010.12.07. 15:37:39

Aha. Maximalizáljuk az árakat a büfében. Lehetőleg alacsonyan. Az alkalmazott bérét is maximalizáljuk, illetve, hogy mégis jöjjön oda dolgozni valaki, inkább nem jelentjük be. A bérleti díjat sem tudjuk kitermelni, ezáltal bezárunk. Isteni, mert így nem kell egyáltalán fizetni a kávéért. Vagy esetleg nyissunk hipermarketet az ÁEK-ben, az sokkal gazdaságosabb, mint egy büfé, a szülészeten lesz a bébiáru, a gasztrón a diétás és bio cuccok, a kiemelt áruk helye pedig a nővérpulton lesz, így legalább adott rögtön a kiszolgáló személyzet is, akiket persze azonnal lehet szidni, mert 2 ágytálazás közt nem ad elég udvariasan választ arra, hogy hol lehet megtalálni a Snickerst.

Leroi 2010.12.07. 15:44:39

Ha, mint a posztoló írja, "Snikers" volt a csokira írva, az kínai (vagy kongói) hamisítvány lehet...
A Registered Trade Mark- név "Snickers".
Jó lesz ellenőrizni a csomagolópapírt! :DDD

Leroi 2010.12.07. 15:47:29

@ReignOfdark:
Hogy is van ama régi Vörösmarty-idézet?
"Hogy míg nyomorra milliók születnek
Párezernek jutna üdvösség e Földön..."

Nem emlékszem pontosan, régen tanultam.
Gondolatok a könyvtárban?

Hát igen. Vagy nem is tudom...

Leroi 2010.12.07. 15:52:41

@Irise:
Bozsemoj szlatki! /ezt Cenzorilla is leírta :)/
Érdemes megnézni pl. az osztrák autópályák melletti gyorskajáldák minőségét (LandZeit, Rosenberger), az ott kiszolgált árukat (és az árukat)...
Eszméletlen jó termékek, pazar ízek, eurocentekért...
Mintha Egyenlítői Afrikából kerülne be hirtelen az ember a fejlett Nyugatra, ordít a különbség a hazaihoz képest...

Dr.laikus PhD 2010.12.07. 15:54:03

@Leroi:

Hogy míg nyomorra milliók születnek,
Néhány ezernek jutna üdv a földön...

Szuper a memóriád hallod... :)))

El Visco Stello (törölt) 2010.12.07. 16:27:14

Vissza az alapokhoz.
Egy kórháznak nem kelléke a büfé. Történetsen nem is minden kórházban van, illetve némelyikben hol van, hol nincs. Ez egy ugyanolyan vállalkozás, mint bármelyik a világon. A büfének annyi köze van a kórházhoz, hogy területileg éppen ott van. Azok a szabályok vonatkoznak a büfékre(legyen az bárhol), amit az illetékes szervek (önkormányzat, adóhatóság stb.) számukra előírnak. Számlaadás, ilyesmi...
Az árak kialakításába nemhogy nem kell, hanem egyenesen törvénytelen beleszólni. (kivéve, ha állami pénzt költenek. Pl a fentemlített gyógyszerek)
A rossz üzletpolitika minden esetben az üzlet tulajdonosát hozza hátrányos helyzetbe.

Leroi 2010.12.07. 16:32:22

@Dr.laikus PhD:
Aranyos vagy, köszi, hogy kijavítottál.
Lám, átköltöttem nagy költőnket, remélem, megbocsát nekem...:)

Ugyandehogy (törölt) 2010.12.07. 16:33:51

@apolka11:
szerintem előre kell nézni, és ha z jobban tetszik, azt próbálni elérni. és segíteni azokat, akik hátrább vannak. (és nem lejjebb)

az, hogy egy büfében olcsóbb lesz a csoki, senkin sem segít.
ha nem veszed meg, az talán közvetve visszafogja a fogyasztói őrületet.

de egyik megoldás sem segít az éhezőkön.

ha valaki tényleg szeretne segíteni azokon, akiknek nem jut csoki, tegye másként, ezer megoldás van.

ha meg valaki morálisan nem tudja feldolgozni, hogy neki telik csokira(akármilyen áron), másoknak meg nem, az ne vegye meg.

de elítélni azt, aki szót emel a tisztességtelen haszonra hajtó csokiáremelőket,
csak azért, mert mások nem ismerik a csokit, azt az érvelést én nem értem. morálisan sem.

azt meg hozzátenném, hogy ehhez a kórháznak semmi köze, ha a bérleti szerződésben nincs erre vonatkozó kitétel(márpedig miért is lenne).

El Visco Stello (törölt) 2010.12.07. 16:40:45

Van egy csoki. Ára: 300FT. (kínálat) +
Van egy vevő, aki megvette. (fizetőképes kereslet) = üzlet

El Visco Stello (törölt) 2010.12.07. 16:44:06

Még egy dolog: Egy áru értékének a legpontosabb meghatározása az az összeg, amennyit kifizettek érte. Az a csoki ott és akkor 300 Ft-ot ért.

...ha senki nem venné meg, akkor -86 Ft-ot érne.

tisztító 2010.12.07. 16:58:26

Igaza van a posztolónak. Pofátlanság a kiszolgáltatott betegeknek 200 %-os haszonkulcs alkalmazása.
Kiváncsi vagyok mennyit jattol le a büfé üzemeltetője azért,hogy Ő működhessen ott .
Volt e egyáltalán pályáztatás a büfére?

El Visco Stello (törölt) 2010.12.07. 17:08:20

Én értem azokat is, akik akik nem hajlandóak elfogadni az alapvető közgazdasági szabályokat. Csak nekik més módszerhez kell folyamodniuk. Be kell lépni egy kommunista pártba és ott harcolni a megtermelt áru központi elosztásáért. Ha győznek, akkor garantált a 3,60-as kenyér.

Irise 2010.12.07. 17:10:58

@tisztító: A bufe uzemeltetoje egyarant jattol a korhazigazgatonak, a legkozelebbi osztaly foorvosanak, valamint az osszes fonovernek,hogy ne osszak ki a kajakat idoben, igy meginkabb menjenek hozza vasarolni. Ezt mindenki tudja.
Es minek lenne palyaztatas a bufere? Ugyanmar,mindenki tudja,hogy mindig a foorvos nagynenjenek a maganbiznisze!

tisztító 2010.12.07. 17:15:13

@El Visco Stello: Ez a hozzászólás populista és demagóg.
Nem alapvető közgazdasági szabály visszaélni a kiszolgáltatott betegek helyzetével.
Pofátlanság ezeket az uzsora árakat alkalmazni.
Az ár érték arányt itt is be kell tartani.
Az hogy kinek mi a drága elsősorban a pénztárcája határozza meg egyébként.

El Visco Stello (törölt) 2010.12.07. 17:17:40

Egy büfé kadására nemkell pályázat. Ez nem közbeszerzés. A vezetés dönti el, hogy kinek adja ki. Van, ahol a gondnokra van bízva, hogy adja ki "minél jobban". És minél jobban(drágábbért) adja ki, annál drágább lesz benne az áru. Mert a rezsit és a hasznot ki kell termelni. Viszont minél drágábban adja ki, annál nagyobb a kórház bevétele és (elvileg persze) jobb ellátást tud biztosítani a kórház.

tisztító 2010.12.07. 17:17:57

@Irise:
Lehet élcelődni a zsaroló árakon. A tény viszont tény marad.

El Visco Stello (törölt) 2010.12.07. 17:19:49

@tisztító: Nincs kiszolgáltatott beteg. Eladó van és vevő.

tisztító 2010.12.07. 17:20:26

@El Visco Stello: Nem vagyok róla meggyőződve,hogy a kórház bevételét számottevően növeli a "susmus"-ban kiadott bérlet.
Sztem valószínű,hogy magánzsebekben landol a haszon.

tisztító 2010.12.07. 17:22:39

@El Visco Stello: Valóban eladó és vevő létezik általában.A körház viszont egy speciális intézmény ahol nem érvényesülhetnek gátlástalanul a piac farkastörvényei.

Hatodéves 2010.12.07. 17:23:51

@ReignOfdark:
Jó, de azért nem lehet mindenbe ezzel a felkiáltással beletörődni... Most abszolút nem a snickers-re mondom meg a konkrét posztra.

Csak ezt az érvet nem tartom annyira jónak, mert mindig lehet találni olyat, akinek nagyobb problémája van, és ezzel arra hivatkozni, hogy ne történjen semmi. Attól még, hogy százezrek éheznek, nem vagyok köteles minden ételt szeretni stb.

Azért ne fájdalomcsillapítsunk, mert van, akinek még nagyobb fájdalma van? Azért ne toljam le a gyerekemet, ha négyest hoz, mert más szegény szülőnek megbukik a gyereke? Ha általánosságban így gondolkoznánk, soha nem hoznánk létre semmi jót, ellenben vagy egész nap sírnánk, vagy mindenki szívtelen, elkényeztetett embernek nyilváníttatna.

Ui: Még egyszer: nem a konkrét posztra értettem (bár nem tetszik, hogy ennyire drága a csoki, csak ez nem a kórház hibája. Nekem még nagyobb baj, hogy a kávé minden formája olyan drága, mert anélkül nem működöm :) )

El Visco Stello (törölt) 2010.12.07. 17:28:34

A posztban egyébként Snickers csoki szerepel, ami nekem spec luxus fogyasztási cikk. Nem egy életmentő falat kenyérről van szó.

Irkutszk 2010.12.07. 17:31:21

@tisztító: A kórházi speciális helyzet érvényesül is, a gyógyításra. A gyógyszertárban is lehet kapni (már ahol) pl. fogkrémet, de azokra ugyanúgy a piac szabályai vonatkoznak, semmilyen gyógyszerre vonatkozó előírás nem vonatkozik rá.

sárga nyúl 2010.12.07. 17:34:17

Most épp újra divatba jött az államosítás, úgyhogy épp passzos ez a kommunista irányultságú poszt.

El Visco Stello (törölt) 2010.12.07. 17:46:18

Akinek megérintette a lelkét ez a mérhetetlen igazságtalanság, az vegyen 100db sportszeletet(5500Ft). Bármelyik kórházba besétálhat és ha elesett kiszolgáltatott beteget lát, letesz egy csokit az éjjeliszekrényére. Akkor én kalapot emelek és nyilvánosan bocsánatot kérek az istentől elrugaszkodott kijelentéseimért.

tbjárulékfizető 2010.12.07. 17:49:50

@El Visco Stello:
A Kbt. minden közpénzből töténő beszerzésre vonatkozik,egy naptári éven belüli egybeszámítási kötelezettséggel. A szolgáltatásnál ez az értékhatár 2009-ben 8 millió Ft volt.Azaz a 2009 évi összes szolgáltatás beszerzés, ha meghaladta ezt az összeget és ide tartozik a bérlemény is, akkor a Kbt. 40§ szerint ne lehet csak úgy megbízni valakit, a Kbt valamelyik, nyilvános eljárását kell választani.
Bármely gyanú esetén feljelentést lehet tenni a KDB-nél, ahol foglalkoznak az üggyel.
Inkább innen kéne megközelíteni az ügyet.
Másrészt elgondolkoztató a hozzátartozó élküli beteg helyzete. Jó, ne egyen, ne nassoljon, a dietetikus érte is dolgozik.
De ha a WC papír elfogy, vagy a sampon, azt már a büfében kénytelen megvenni. Vagy van olyan kórház, ahol ezt is adnak?

tbjárulékfizető 2010.12.07. 17:51:05

Némely betű nem létszik. Én leütöm a billentyűt, de ez van.

sárga nyúl 2010.12.07. 17:53:35

@tbjárulékfizető: A homelessnek meg köteles ingyen adni a büfés.

apolka11 2010.12.07. 18:03:01

@Babette_: Igazad van abban, hogy a lejebb nem volt helyes megfogalmazás (életszínvonalra értettem), a hátrább talán jobb.

De én továbbra is azt gondolom, hogy kicsit el vagyunk itt kényeztetve, a világnak ezen a részén.

És elfogadnám érvnek, hogy nem kell másokhoz (a hátrább lévőkhöz) hasonlítgatnunk magunkat, de akkor azt sem szeretném látni, hogy Svájchoz, Norvégiához, vagy simán csak képzelt ideálokhoz hasonlítgatjuk magunkat és ahhoz képest tartjuk szerencsétlennek a sorsunkat.

Ráadásul egy csoki (de lehet ez autó, nercbunda, stb.) azok nem olyan dologk, amik nélkül ne lehetne nagyon is jól élni. Mondjuk a szabadság korlátozása, állandó erőszak jelenléte, betegség, stb. esetében ez már nem ilyen egyszerű.

Fenntartom, hogy a nyugati társadalom kicsit el van szállva. Részletezhetném irtó hosszasan, hivatkozhatnék tanulmányokra, de nincs időm megtámasztani a véleményem, meg olyan kuszaság is van a fejemben...mostanában.

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.12.07. 18:04:56

1. Az ÁEK büféje messze kulturáltabb, mint az átlag kórházi büfék, és jobb a kínálat is.
2. A büfé az új épület főbejáratánál van, a legtöbb betegosztálytól 80-100 méterre. A főbejárattal szemben, az utca másik oldalán éjjel-nappali és zöldséges is van, távolság légvonalban további 2x20 méter (jó, zebrán több).
3. A betegek egy részének diétát kell(ene) tartania, reméljük, ezt figyelembe veszik, mikor büfézni mennek.
4. Olyan helyeken, ahol az osztályok messze vannak egymástól (pl. SOTE, DOTE klinikái) a legjobb büfék ott vannak, ahol sok az unatkozó beteg, jellemzően a szülészeteknél.
5. A kórházi büfék nem kevés bérleti díjat fizetnek, ez kihatással lehet az árképzésre is.
6. Az ár-érték arány pl. az ÁEK-ben a kávé/cappuccino fronton sokkal jobb, de ha valaki a csokoládés darabárut szereti...
7. Ettől még sok a Snickersért ennyi pénz, tehát a kedves posztolónak azt javaslom, legközelebb hozzánk küldje be a mamáját, nálunk csak 150, ha jól emlékszem.

8. Annak viszont roppant örülök, hogy az eü. ellátással mnden rendben ment.

El Visco Stello (törölt) 2010.12.07. 18:09:19

@tbjárulékfizető: Felkészültnek tűnsz, nem is vitatkoznék veled, mert feltételzem, hogy igazad van a törvényt illetően. Nyilván az is benne van a törvényben, hgy a legjobb ajánlatot kell elfogadni. Bérlemény esetében a legmagasabb bérleti díjat(lehetnek egyéb szempontok is, de nem ellenkezhetnek törvénnyel). Az intézmény vezetése pedig alkalmazottai közül azt bíz meg a lebonyolítással, akit akar. Lényegét érintve nem látom, hogy hol különbözne a véleményünk.
Még abban is egyezik, hogy nekem is tűnnek el betűk:)))
Egyébként kórházakban jártas emberként állíthatom, hogy ahol a beteg WC papírt kért, mert a sajátja esetleg elfogyott, az kapott. Igaz, van olyan hely, ahol papírvattával helyettesítik, de a nincsnél sokkal jobb.

Dr.laikus PhD 2010.12.07. 18:22:14

Akkor a Kbt. miatt derága ott minden, hiszen a legjobb ajánlatot fogadta el a kórház, azaz a legdrágábban adta ki a buffetet.

Komolyan ennyire nehéz megérteni, hogy nem a kórházi büfében kell a betegnek kipótolni az étrendjét? Azt nem kell és szabad kipótolni.

A magányos rászoruló beteget meg a szociális munkás látogassa, vegye meg a WC papírt, az elfogyott sampont.
De megteheti ezt magánember is, ha csatlakozik egy kórház karitatív szervezetéhet. Mehet beszélgetni, szükségleteket kielégíteni, vihet nyáron ásványvizet, nem cukrosnak "saját zsebből Sport szeletet" (El Visco Stello).

Addig volt viszonylag olcsó egy kórházi büfé, amíg a büfés maga csinálta a szendvicset. Ezt ma már nem lehet. Készárut vesz elég drágán, Pékáru és tejtermék mellé nem tarthat pl. gyümölcsöt. Kéretik megnézni jogszabályokat mielőtt valaki izgalmában édességet kíván azonnal és rögtön egy drága kórházi buffetben.

Híres büfés volt (igaz kórházon kívül, de vele szemben) az Uzsoki utcában. Saját készítésű szörpöt árult, igazi szódával jéghidegen, friss gyümölcsöt egy bodegából.
Az átkosban igaz, de a haszonból a Rózsa dombon lett lakása.

Hatodéves 2010.12.07. 18:24:29

@apolka11:
Tulajdonképpen egyetértek, de azt azért ne felejtsük el, hogy pont a leggazdagabb és legkultúráltabb nyugati országokban (Németország, Skandinávia)sokkal több gondot fordítanak a környezetvédelemre, a pszichés és testi egészségprevencióra (a törekvés is nagyobb, nem csak a pénz szerintem), mint a kelet és nyugat határán vergődő változó társadalmakban. Lehet a németekhez hasonlítani magunkat: kezdhetjük azzal, hogy mit lehetne tőlük tanulni (élen a munkamorállal, pontossággal, fegyelemmel).

tbjárulékfizető 2010.12.07. 18:29:00

@El Visco Stello: nem vagyok a Kbt. szakértője, csak kénytelen vagyok használni a Kbt-t. Szeretném néha irányítani a beszerzést, mert egy nyilvános pályázat nyertese nagyon rosszul is tud dolgozni, kiütve a tényleg megfelelőket, és emiatt nagyon sokat kell dolgoznom a szolgáltatást végzők helyett. De nem tudom kikerülni a 40 §-t és más sem tudja. Emiatt nincs olyan , hogy zseton a főorvosnak, vagy az igazgatónak. Ilyen kicsi értékhatár mellett egy ekkora kórház csak nyilvános beszerzéseket végezhet.
A lebonyolítás is szolgáltatás, tehát nem, nem azt bíz meg, akit akar házon belül sem, mert közbeszerzési szakértő alkalmazását igazolni kell, az meg szolgáltatás.
Szóval szerintem ezek jól hangzó, populista mondatok, hogy adja ki a gondnok minél jobban, meg még egyéb mondatokat is olvastam, se nem lehet megcsinálni. Törvényesen nem. És minden kormányváltás után a kedvenc szórakozás a "csontvázak keresése a szekrényben". ezért ilyen magas labdát senki nem ad, mert így túl egyszerű lenne.
Illetve voltak nagy ügyek közbeszerzés nélkül, de a vizsgálatok is folynak. Figyelek, mert némelyiküket személyesen is ismerem.

2010.12.07. 19:01:13

@Hatodéves: Van egy ésszerű határ, márpedig az egészségügyben, amelynek az alapja ebben a kérdésben a táplálkozástan, ez a határ elég egyértelmű. Betegekre és betegségekre szabott. Aki ennél többet akar, az fizesse meg.

Azért vagyok kiakadva, mert senkinek nincs joga követelőzni azért, hogy a környékén nincsen olcsó bolt. Pláne nem egy kórházban.

Természetesen nem vettem fel azt az ostoba és álszent pózt, hogy szégyellni kéne bárkinek magát azért, mert neki több jutott. És természetesen egyetértek a megfázás elleni gyógyszerek fejlesztésével is, tudva tudván, hogy a hajsejtes leukémia egy csúnyább betegség. :-)

Hatodéves 2010.12.07. 19:10:58

@ReignOfdark:
:)
Akkor alapvetően egyetértünk.

Talán abban nem, hogy szerintem ez nem követelőzés. Az, hogy valaki megír ide egy posztot, nem azt jelenti, hogy nincs egy nyugodt éjszakára és 220 lesz a vérnyomása, ha a vélt vagy jogos sérelmeire gondol (persze ilyen is van). Végül is pár sorról van szó, felmerült benne egy probléma, amit megírt a blogra, mert érdekli mások véleménye.

TamásD 2010.12.07. 19:52:35

@Dr. Morcz: Nem, nem, a DOTE-n a legjobb büfé az Auguszta tömbben van, legfőképpen, ha az ár/érték arányba beleszámítjuk a büféslányok dekoltázs/tetkófaktorát is:)

Mondjuk a kávé meg a Snickers lehetne olcsóbb.

Irise 2010.12.07. 20:55:46

@ReignOfdark: Off: Ha a hairy cells re gondoltal,azt mi meg ugy tanultuk,hogy szoros (obazz,de hianyoznak az ekezetek) //szoros ket-ket pottyel az o-n// sejtes leukaemia. Ti ugy tanultatok,hogy hajas???

szabidoki 2010.12.07. 21:25:46

@Leroi: hát, amikor én jártam az osztrák autópályán, elég drágán mérték az enni-innivalót a sógorok, nem centekről volt szó. Az viszont tény, hogy minden nagyon tiszta, szép és rendezett.
A poszthoz túl sokat már nem tudok hozzátenni, csak annyit kívánok a posztolónak, hogy ez legyen a legnagyobb probléma az életében...

2010.12.07. 21:53:28

@Irise: Igen. Igazából hajas-sejtes volt, de a gyakorlatom alatt is mindig hajsejtesnek mondták.

womanestomen 2010.12.07. 22:30:30

@Irise: még mindig nem tudom eldönteni, hogy veled nevetek, vagy ellened:):):):)

Leroi 2010.12.07. 22:42:29

@TamásD:
Ja, odalent az Auguszta alsó szintjén...
Remek, forró kávét szolgálnak fel, s ha történetesen hosszabb ideig számolja a kis szöszke az aprót, akkor még a kávé előtt kimelegszünk...:P

Leroi 2010.12.07. 22:45:22

@szabidoki:
Én arra emlékszem, hogy akkora epres parfét kínáltak...alig egy euróért, hogy
két kézzel kellett fognom a poharat.
/Na, itt kiderül még az is, hogy édesszájú vagyok...:)/
A szendvicseik pedig fenségesek...
Lehet, hogy mégsem centekbe kerültek, de ha a fizetéseket vesszük alapul, nevetségesen olcsók...

nida/az ÉLET egy nagy g..i mágus 2010.12.07. 23:17:41

A posztolónak igaza van, csak talán nem ebben a blogban lenne a poszt helye.
Természetesen ez az én véleményem.
Pofátlanul magasak az árak a kórházi büfékben, ha meg nem ott kell vásárolni, mert hülye aki ott teszi, pedig bizony van mikor kénytelen a beteg, akkor egyáltalán minek vannak?

Irkutszk 2010.12.07. 23:41:24

@Irise: Akkor egy másik off.
1. Minden gépen be lehet állítani magyar billentyűzet kiosztást (de lehet, hogy kell hozzá az install cd). (Ne kezdj el mérges választ írni, ha nem tudod beállítani hozzáférés-korlátozás miatt.)
2. o"=ő; o:=ö, stb alapon tudsz magadon segíteni.
3. Ha egyik megoldás sem tetszik/nem lehetséges, még mindig ott van a távirati stílus. :)

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.12.07. 23:58:14

@TamásD: Amikor én oda jártam, még nem volt Auguszta tömb...

Irise 2010.12.08. 22:16:38

@Irkutszk: Or I fuckin don`t write anything anymore, for the benefit of the Praxis society.

sárga nyúl 2010.12.09. 08:10:06

@Irise: Naaa! Mindenki kíváncsi arra, amit írsz! O-val, vagy ö-vel, tök mindegy.

belekotyogok 2010.12.09. 11:54:19

@ReignOfdark: és abban az esetben mi van, amikor pénteken ebéd után bekerülsz a kórházba, ebédet nem kapsz, de vacsorát sem, mert azt ebédnél már kiosztották. Hogy másnap reggelig ne halj éhen, max a büfébe tudsz lezarándokolni. Már persze ha nem kötöttek be infúziót és a négy órakor történő zárást még elkapod. (És nem vagy szigorú fekvésre ítélve.)

Nem minden kórházi ellátásra szoruló betegségnél kell dietetikus által előírt diétát tartani és nem minden beteg tud kiszaladni a közeli kisboltba.

Balatonrajongó 2010.12.09. 11:55:39

Szia ez nagyon jó! Szeretnélek meghívni vendég bloggernek a www.balatoniwiw.hu közösségi oldalra, ahol naponta több ezren olvasnák szívesen az írásaidat. Üdv, Virág

2010.12.09. 12:09:59

@belekotyogok: Az, aki pénteken ebéd után kerül be, valószínűleg evett otthon, vagy ha nem, vigyen magával egy szendvicset, kérjen a kórteremtársaktól, nővérektől, stb. Ha végképp senkitől semmit sem tud kérni a közvetlen környezetében, szóljon egy hozzátartozónak, hogy dobjon már be egy pöndörödött szélű teszkóspárizsiból meg lidl-es zsömléből összepakolt kajacsomagot, amivel kibírja reggelig. Ha egyik sem jön össze, kérem kapcsolja ki. Az élethez élelmesség is kell.

Különben 350 lesz a Snickers.

womanestomen 2010.12.09. 12:17:27

a kutyamindenit. olyan nincs, hogy mindenki meg tudja oldani máshonnan, ha muszáj - ezt használják ki ocsmány módon. emellett mért kell elmenni szó nélkül? ha lehet olyan rendeletet hozni, hogy alkohol- és dohányárut nem lehet eü intézményekben árulni, mért ne lehetne megoldást találni a harács ellen az ún. morális-szociális tényezőkhöz közelebb? lesz@rom a financiált. benzinkút-luxushotel-váciucca nem gond, oda az megy, aki odatart. de kórházba, b@sszus...

Irkutszk 2010.12.09. 13:18:24

@Irise: As you wish. But I predict there are some who would definitely miss you, to be honest. I beg your pardon for my advices, I may not do that again.

Honvéd kórház 2010.12.14. 09:46:36

Kedves hozzászólók!
Cégünk üzemeltei a Honvéd kórház büféjét,már 2 éve. Árainkat a szerződésünk szerint 2 éve nem változtattuk, azaz 2 éve azonos áron adunk mindent, úgy ahogy azt a szerződésünk előírja.
Ildikó valószínüleg nem a mi büfénkben járt, mert a Snickers csoki nálunk két féle változatban kapható, az egyik 170 a másik 190 forintba kerül. Kis dobozos tejet egyaltalán nem forgalmazunk.
Áraink egyébként ki vannak függesztve, a fogyasztóvédelem, APEH, ÁNTSZ, rendszeresen ellenőriz minket.
Nagyon érdekes adalék, hogy a büfét újra pályáztatta az intézmény, a beadási határidő december 6-a volt. A bejegyzés Ildikó részéről december 7-én történt. Nyílván véletlenül.
Kedves Ildikó!
Kérem alaptalanul ne keltse rossz hírünket, hiszen amit állít az egyszerűen nem igaz. Ez egy hovédségi intézmény és igen szigorú kontroll alatt végezzük munkánkat, tehát semmilyen körülmények között nem fordulhat elő, hogy a kifüggesztett árainktól eltérjünk.
Tisztelettel, Bíró Ferenc ü.v. igazgató

petrezsejem 2010.12.14. 18:28:31

Kedves nagyon intelligens hozzászólók!
Én rendszeres látogatója vagyok a Honvéd kórháznak,és így sokszor betértem már a büfébe is. Azt tapasztaltam, hogy rendkívüli módon magas színvonalon működik, gyors a kiszolgálás, széles a választék, blokkot kivétel nélkül mindíg kaptam! Én is a vendéglátásban dolgozom, és van ismeretem a kórházi büfékhez való hozzáférésről. Nos, a kórházi büfékhez, csak és kizárólag pályázat útján lehet hozzáférni, aminek nagyon szígorú szabályai és feltételei vannak.és igen kedves El Visco Stello ez közbeszerzés. Mielőtt bárki írna ebben a témában bármit , nem ártana kissé tájékozódnia és aztán osztani az észt. Kedves tisztító és irise, legközelebb menjetek el bátran kérjétek ki a pályázati anyagot és próbáljátok megírni.valószínű nem fog sikerülni mert egyáltalán nem értetek hozzá. Itt nem pénzre van szükség hanem tudásra!!!
A szegény kiszolgáltatott betegeket pedig inkább azért kellene sajálni,hogy az orvosok az amúgy is alanyi jogon járó orvosi ellátásért még vaskos borítékokat is legombolnak róluk. Pedig nekik ez a hivatásuk. A büfébe senkinek sem kötelező vásárolni. Mindenki eldöntheti , hogy megveszi , vagy nem a 170ft-os Snickerst.

musevi 2010.12.14. 21:11:09

Hát én nem tudom,de én szinte minden nap megyek a Honvéd kórházba és a büfét is rendszeresen látogatom,mert előfordul,hogy várnom kell.Nekem semmilyen negatív tapasztalatom nem volt.Kivétel nélkül mindig kaptam blokkot,a választék nagyon jó,az eladók kedvesek és gyorsak,az árak pedig semmivel sem magasabbak,mint a többi kórházi büfébe,úgyhogy én egyáltalán nem értem a büfé ellen szólókat.Szerintem nagyon jó lenne ha a többi kórházban is ilyen jól működő büfé lenne!

hopp-hopp 2010.12.15. 10:57:03

valóban baj van a büfékkel - és az árakkal.

de térjünk vissza a kórházi kosztra és a betegekre. egy hetes kórházi bent-fekvésem során eszméltem rá - hogy olyan embereket sem látogatnak, akiknek van családjuk. ha kell egy joghurt, egy szelet csoki vagy bármi, wc papír vagy üveg ásványvíz - és nincsen akitől kérni ... akkor mi van?
akkor marad a büfé ... ha a pénzed egy része nem csúszott a betegszállítók zsebébe - mert rád sem néznek - ha nem csúsztatod az 5ooft - ennyi a tarifa, hogy segítsenek felmenni a lépcsőn vagy átkerülj az ágyból a tolószékbe vagy fordítva - engem őszintén megdöbbentett a dolog - amikor láttam, hogy bánnak tehetetlen idős betegekkel.
amúgy lehet hogy a kórház nem az otthonod, és nem lehet otthonos - maradjunk csak szépen meg az összeszart-koszos wc-knél, a zár mentes szekrényeknél, és a reggeli parizeres zsömlénél, ... mindenkinek kívánom ezek megtapasztalását - aztán jöhet kommentálni. a piros kis-lábosról, az otthoni kosztról és egyebekről.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása