Valamit feldugott magának?

2010.11.26. 06:00

Sajnos több éve nőgyógyászati problémával küszköd,többször volt már eü kaparásom,tavaly kétszer.


Márciusban annyira görcsöltem,és rengeteg vér távozott tőlem,hogy a férjem este 10-kor bevitt a Miskolci kórházba,ahol sehol egy orvost nem találtunk,már a portás szaladgált,hogy jöjjön már valaki hozzám, olyan rossz állapotban voltam,mire nagy nyugodtan végre megérkezett a doktornő boglyos hajjal,mérgesen,morogva,és azzal a felszólítással,hogy na jöjön már be akkor!

 

 

Elmondtam neki,hogy mi a bajom,levetkőztem, majd olyan módon vizsgált meg,hogy azt hittem a torkomon kotorászik. Erőteljesen rám szólt,hogy mit csinált,valamit feldugott magának?,mert ő még ilyet nem látott,hogy valaki így vérezzen.( ja az elfelejtettem írni,hogy hetente jártam orvoshoz vérzési rendellenességgel,és éppen azon a héten is voltam,talán két nappal előtte,hogy ez megtörtént! )

 

Aztán a vizsgálat után előkerült valahonnan egy férfi,akinek diktálta, hogy mit írjon a felvételi lapra,mondanom sem kell,hogy több percig tartott mire megtalálta a betűket a klaviatúrán,én addig görcsök közepette ott ültem egy széken. Erre gúnyos megjegyzést tett a kedves doktornő,hogy ha szűlt már, akkor ez sem rosszabb,majd végre felkerültem osztályra,ahol egy nővérke össze-vissza szúrkálta a kezemet,mondván nem találja a vénámat. Mire más nem volt rajtam található csak ragtapasz, akkor szólt az éjszakás altatós orvosnak,aki viszont nagyon de nagyon emberségesn bánt velem,végül az ő segítségével bekötötték az infúziót, ami hajnali negyed hárora ment le,persze a nővérke negyed négykor jött megnézni.

 

Aztán reggel jött a fekete leves,bejött az orvos,közölte,hogy készüljek mert egy eü kaparást kell végezni nálam,zuhanyozzam le,és álljak a műtő elé,és várjak míg szólítanak. Mikor behívtak a betegszállítók végig mértek,és vigyorogva megkérdezték,hogy hány kiló vagyok, majd különböző megjegyzéseket tettek rám,és jót szórakoztak rajta,hogy ki hogy fog megszakadni,és tolószékbe kerülni,ha engem megemelnek a műtét után ha altatásba leszek még, de az fájt a legjobban,hogy még az orvos is sunyítva vigyorgott velük együtt.


Senkinek nincs a homlokára írva,hogy mitől alakult ki nála a súllytöbblete,hiszen nekem is voltak évekkel ezelőtt olyan betegségeim, amik hozzá járultak ehez a súlyhoz. Nos ezek után elbírom képzelni,hogy mit művelhetnek ha altatásban van a beteg.Aztán délután kettőkor bejött szólni az orvos,hogy készüljek lehet haza menni.Telefonon hívtam a férjemet,hogy jöjjön értem. Felöltöztem,összepakoltam a cuccaimat,és szólt a nővér,ha készen vagyok üljek ki a folyosóra mert van másik beteg a helyemre. Kisétáltam,egy kicsit még szédelgősen és vártam a zárójelentésemet, amit negyed ötkor kaptam meg,mivel nem írta alá senki addig őket!


Közben megkérdezte az orvos,hogy van e otthon gyógyszerem,mert ha van akkor nem ír fel ,vagy ha egy pár szem van ,akkor írassak a házi orvossal! Mondanom sem kell,hogy alig vártam ,hogy eljöjjek onnan és bízom benne,hogy nem fogom őket egyhamar látni!

ui:a szövettani eredményem persze nem mutatott ki semmiféle olyan dolgot hogy feldugtam volna valamit magamnak,és magzati elemet találtak volna!
 

 

 

 

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használd Kórházértékelőnket!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Despota 2010.11.25. 23:39:15

Délután kettőkor ismét pozitív bejegyzés lesz a blogon, szerencsére újabban azokból is kapunk dögivel. Lehet, hogy kevesebb lesz a hozzászólás, mint a negatív tapasztalatoknál, ettől függetlenül fontos, hogy ne csak egyoldalú posztok kerüljenek ki ide.

petya.bacsi 2010.11.26. 08:07:43

Hát, nagyon szavakat sem lehet találni erre.

A bunkó megjegyzéseket tevő emberek sajnos emberileg nullák. És a legszörnyűbb, hogy kiszolgáltatott helyzetben az ember nem tehet mást, mint tűr :(

"Nos ezek után elbírom képzelni,hogy mit művelhetnek ha altatásban van a beteg."

Inkább nem gondolok ebbe bele... :(

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.26. 08:11:42

Sajnálom, minket mindig több megalázás ér, mert nők vagyunk. Sajnálom.

Dr.laikus PhD 2010.11.26. 08:20:49

@batgirl:

Ha nő aláz nőt akkor az már férfi?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.26. 08:57:58

@Dr.laikus PhD: Nem írtam, hogy a férfiak aláznak. Arra mertem célozni, hogy a női mivoltunk miatt, többet vagyunk kitéve alázásoknak. Pl.Szülés, terhesség, vérzés, stb..
Ne kötözködj, nem vagyok ma jó hangulatban.

bakela 2010.11.26. 09:48:51

Szokok olvassni esztet a blogot.
Mostan ság mácsak a posztotot, me meg vagyók sértödve az önérzetembe.
Dea zirigység malyd kifurta a zódalamat: Engemtet 2000- 10-ben má senki nem akarja feljelentni?
Émmá smafú? Nem is számíítók? Le-e irtatok teljessen?
Viszont mostann meg akarok osztani Minnyályatokkal a zörömömet: Még iscsak akatt egy idelyi fel lyelentés!!
Hallell újja!

Rotoxis 2010.11.26. 09:48:53

A posztolónak bizony nagyon sok mindenben igaza van. Több alkalommal hallottam, hogy a küretre várakozó nőkkel gorombán bánnak, gyakran meg is alázzák őket. Gusztustalan dolog. Más nyomorán (ha nem tudunk segíteni) legalább ne ártsunk.

Mindazonáltal néhány megjegyzésem azonban lenne a poszttal kapcsolatban. A vénaszúrásnál "hozott anyagból dolgozunk". Az emberek 90 %-át simán meg lehet szúrni, ha a posztolót csak az anesztes tudta megszúrni, akkor a hiba bizony az ő készülékében van (behízott erek).
Ha az infúzió hajnali 3 órakor fogyott le és a nővér negyed négynkor ment, akkor igazán nem lehet azt állítani, hogy nem figyeltek volna rá. Az infúzió végét csak akkor lehet pontosabban kiszámolni, ha infúziós pumpában kapja (már ha gyógyszert kap).

A súlytöbblet pedig csak és kizárólag a posztoló hibája. Felesleges ezt másra, vagy éppen más betegségre fogni. Ettől függetlenül persze nem szép (mondhatni gusztustalan) dolog a beteg súlyára megjegyzést tenni (igaz, ez nem is a 70-80 kilós betegnél fordul elő). Hogy le kellene fogyni, evidencia. Szerintem elmondták már a posztolónak szebben is, mint a két betegszállító tette.

Dr.laikus PhD 2010.11.26. 09:49:41

@batgirl:

Én értettem így, nem kötözködni akartam.

Maliciózus szerettem volna lenni, de nem jött be. :)
Nekem sincs jó hangulatom, eléggé feldühített ez a poszt.

Különben sincs igazam, mert engem még férfi nőgyógyász soha nem hozott kínos helyzetbe, de nő az már igen.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.26. 10:49:07

@Dr.laikus PhD: egyetértek veled. Rotoxis megjegyzéséhez, idézném Hofit, ha tudnám szórol szóra. Amikor egy 150 kilós orvosnál volt, aki közölte vele, hogy lekéne fogynia...(mármint Hofinak)hihihi

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.26. 10:52:37

@bakela: mért jelentettek fel? Érdekelne.

P75 2010.11.26. 11:24:51

@Rotoxis: negyed3-ra ment le az infúzió, tehát 1 órával korábban.
Engem anno az anesztes nem bírt megszúrni, a nővér meg igen. Oké, h hozott anyag, de csak részben. A személyzet hozzáállása is fontos.

Irkutszk 2010.11.26. 14:03:32

@batgirl: Nem értek egyet ezzel. Lehetséges, hogy más típusú megalázás ér nőt és férfit, de ez a nemek közti különbségekből adódik inkább. Furcsa volna, ha egy férfit nőgyógyász sértegetne (mint ahogy furcsa lenne prosztatával vagy fizikai állóképesség hiányával sértegetni egy nőt).

Ízlések és pofonok, érzékenység kérdése.

Sajnálom a posztolót az állapotáért, remélem, megszületik a diagnózis illetve sikerül meggyógyulnia. Erről ugyanis egyáltalán nem szól a poszt.

apolka11 2010.11.26. 14:07:42

@bakela: hát, ja, novemberben még merész dolog az egész évre vonatkozóan kijelenteni bármit is...egyébként meg sajnálom:(
De majd jövőre már nem, hátha.

Posztolót sajnálom, a beteghordók tényleg nem álltak a helyzet magaslatán, lehet, valamiféle öniróniára is számítottak a posztoló részéről, de ilyen helyzetben ezt nehéz elvárni.
Mondjuk az, hogy éjjel az ügyeletes doktornő boglyas hajjal jelenik meg (ezt felróni neki), hát, azért az kekeckedés.

apolka11 2010.11.26. 14:11:37

Ja, megalázás:
apukámnak nemrég távolították el az egyik heréjét a sote urológiai klinikáján (ami tudjuk, hogy gyakorlókórház), hát az egyik előzetes vizygálat során vagy 20 orvostanhallgató taperolta neki végig, hogy összehasonlíthassa a két here textúráját...
na, az sem lehetett kellemes mentálisan, mondjuk apu viccelődött, hogy volt egy feketebőrű orvostanhallgató, hogy végre ilyen élménye is volt, de szerencsére ő ilyen (legalábbis utólag), de azért szerintem ez sem sokkal jobb szitu...
csak a lányoknak puncija van, a fiúknak meg fütyije:), de megalázó helyetbe mindkét fél kerülhet

Leroi 2010.11.26. 14:41:42

mágyás = mázsás

lOc (a pasztafáriánus) 2010.11.26. 14:52:28

Attól függetlenül hogy ott bunkók voltak érdekes módon ezek a súlyproblémát okozó betegségek Etiópiában nem tombolnak.

Leroi 2010.11.26. 14:53:26

@Despota:
Köszönjük szépen!

egy maréknyi dollár 2010.11.26. 14:56:18

@Leroi: Nem riposztozok,de ez elég undorító volt.Csak hogy tudd.

Leroi 2010.11.26. 14:57:38

@egy maréknyi dollár:
Írj objektívebb hozzászólást és kezet rázok veled.
Az undorra pedig javasolok levomepromazint...

egy maréknyi dollár 2010.11.26. 15:06:34

@Leroi: Objektíve volt undorító.
Rosszul rendeltél gyógyszert;nézz utána.

Leroi 2010.11.26. 15:06:43

Fogalmam sincs, hogy a farizeus, álszent Homo sapiens mikor tanulja már meg azt, hogy amit nem szégyell megtenni, arról ne szégyelljen beszélni sem...
Mert ebből adódik az orvos-beteg kapcsolatok eltorzulásának nagy része: kölcsönös bizalmatlanság, előítéletek, titkolózás, kamuzás, eltussolás.

És ebből születnek a fentihez hasonló posztok.

[c] 2010.11.26. 15:10:46

@Rotoxis: "A súlytöbblet pedig csak és kizárólag a posztoló hibája."

Ez egyrészt korántsem biztos (hipofízisdaganatról, pajzsmirigy-alulműködésről hallottál-e? ezek természetesen kezelhetők, de attól még a súlytöbbletet nehezebb leadni, mint amennyire egy egészséges ember számára az), másrészt még ha az ő hibája is, akkor sem jogosít fel senkit minősíthetetlen megjegyzésekre, pláne olyan helyzetben, amikor kiszolgáltatott.

Leroi 2010.11.26. 15:11:38

@egy maréknyi dollár:
De, speciálisan neked rendeltem...
Te nézz utána...:)

[c] 2010.11.26. 15:13:10

@apolka11: Ez önmagában nem megalázó, ahogy önmagában a nőgyógyászati vizsgálat sem az.
Megalázó az, ha gúnyolódnak a nemi szervét feltárni kénytelen páciens rovására.

Leroi 2010.11.26. 15:14:18

@antiszociális exlúzer:
Egy borsodi endocrinopata réges régen nincs férjnél.
Ezt jobb, ha tőlem tudod.
Másrészt valóban lehettek belsőelválasztású mirigy-eredetű problémái, ezek közt a rendszertelen menses vagy akár metrorrhagia is szerepelhetett.
Beteghordót pedig még kórházigazgató sem tudott soha megnevelni.

romesz 2010.11.26. 15:17:49

@P75: Mondjuk en kihiztam volna a tut, miutan lement az infuzio es leszoritottam volna egy darab vattaval.

[c] 2010.11.26. 15:20:00

@Leroi: Jönnek.

1. Indokolt volt az orvos kérdése, csakhogy normális stílusban is fel lehetett volna tenni.
2. Talán a kövérsége miatt nem látszott jól a vénája, talán nem. Nagymamámat is össze-vissza szurkálták pár éve, amikor kórházba került, holott negyven kiló vasággyal. Feltételezem, a "rossz véna" oka nem csak a kövérség lehet.
3. Egy dolog rákérdezni (ami szintén indokolt), és egy másik gúnyos megjegyzéseket tenni.
(Mellesleg, nem tudjuk, mennyire túlsúlyos a posztíró; korántsem biztos, hogy elhízott, tekintve, hogy manapság a normál súlyúakat is divat lezsírdisznózni.)

[c] 2010.11.26. 15:22:32

@Leroi: "Egy borsodi endocrinopata réges régen nincs férjnél."

Ezt most nem értem, bocsánat.

kata63 2010.11.26. 15:23:35

..a legdurvább megaláztatás akkor ért, amikor az első, nagyon várt magzatom drámai módon elvesztve berohantam a kórházba, ahol besoroltak az abortuszra várók közé kaparásra, majd ugyanolyan durván bántak velem is (tényleg.. velük miért....?).
Azóta is történt ez-az, de az fájt a legjobban.

tbjárulékfizető 2010.11.26. 15:24:15

Már nem lakom Miskolcon, de a rokonaim még igen.
Sokszor elcsodálkozom azon, hogy egy olyan megyében, ahol akkora a munkanélküliség, mit meg nem engednek maguknak a kórházakban. Főleg a megyei kórházban!
A sok közül egy történet: Az egyik rokonomat stroke érte, a nővér minden nap beszólt neki a súlya miatt, mert a forgatás technikáját valahogy nem tudta megtanulni, és amikor a rokonom már tudott beszélni és visszaszólt, akkor letépte róla a pólóját, széttépte, ocsmányul visszaszólt. Krémet, egyéb szert a felfekvés ellen mi adtunk be, arra hajlandóak voltak, hogy használják, de ha elfogyott, akkor nem szóltak.
Ezzel szemben nekem, akinek nagyobb a súlyom, budapesti kórházban még soha nem volt ilyen afférom, amikor egy műtét előtt a műtőstől megkérdeztem, hogy ha visszahoznak magatehetetlenül, hogy fog az ágyba visszatenni? Csak mosolygott és megnyugtatott, hogy neki ez a szakmája, ért hozzá, nem lesz baj. Így is volt.
Egy másik kórházban, szintén Pest megyében, minden magatehetelen beteget a nővérek megmosdattak, lekezelték a bőrüket, ahogy lehetett, minden nap tiszta ágyneműt kaptak és emberségesen, kedvesen bántak ezekkel az emberekkel.
Miskolciak, ébresztő!Nem kéne ennek ott így történnie!

Leroi 2010.11.26. 15:27:37

@antiszociális exlúzer:
Egyikünk sem volt jelen sem a vizsgálatnál sem a műtétnél, tehát a valódi hangnemet, intonációt, iróniát, malíciát nem tudtuk lemérni.
Minden szubjektív, ahogy az a nő agyában lecsapódást nyert.
Megvolt a kórisme?
Meg.
megvolt a beavatkozás?
Meg.
Sikerült?
Igen.

Akkor kalap, kabát.

Miskolcról általában nem szoktak dicshimnuszokat zengeni, de jó kórházai vannak.
Ha megromlott a hangulat és katonásabbak az orvosok, azt az Avasi Fekete Sereg sorozatos kórházi terrorakciói okozhatták, ugyanis egy időben borzalmas volt egy-egy rendelés, ha 25-30 fő megjelent egyszerre az ajtó előtt...
Elsőkézből, megbízható forrásból tudom.

[c] 2010.11.26. 15:28:12

@Leroi: "Egyikünk sem volt jelen sem a vizsgálatnál sem a műtétnél, tehát a valódi hangnemet, intonációt, iróniát, malíciát nem tudtuk lemérni."

Ebben igazad van. Ugyanakkor: te is eldöntötted magadban előre, hogy a páciens a hülye.

Leroi 2010.11.26. 15:28:52

@antiszociális exlúzer:
Pedig egyszerű.
A férfi holtbiztos, ottthagyja.

Leroi 2010.11.26. 15:31:59

@tbjárulékfizető:
A miskolci Neurológia vetekszik a Debreceni Klinikával...
Az, hogy egy nővér bunkó, nem fokmérője egy osztálynak.
Lehet, azóta már nincs ott...

[c] 2010.11.26. 15:32:28

@Leroi: Maradjunk annyiban, hogy jó esélye van, de azért nem minden férfi ilyen egoista köcsög.
Anyukám visszeres lábát apám fáslizta anno minden reggel. Hasonló problémával küzdő nőismerőseink visszeres lábát a férjük nagyívben leszarta. Rákos nőismerőseinket elhagyta a férjük. Igen.
De apámnak soha nem fordult meg a fejében, hogy elhagyja anyámat azért, mert rákos lett - mert lefogyott, levágták a mellét, kihullott a haja...

Igaz, nem borsodiak vagyunk :)

Leroi 2010.11.26. 15:33:32

@antiszociális exlúzer:
Ahhoz annyi esztendőt kell kórházi betegek közt eltölteni, mint én, hogy
árnyaltabban lássunk egy problémát.
És azt is, hogy a dolgok nem csak feketék és fehérek...

Leroi 2010.11.26. 15:36:21

@antiszociális exlúzer:
Ez így nagyon is dícséretes.
Az átlagról beszéltem...

[c] 2010.11.26. 15:40:04

@Leroi: Értem, de épp mert átlagról van szó, lehet, hogy a posztíró a normális férjjel rendelkező kisebbséghez tartozik.

Leroi 2010.11.26. 15:42:14

@antiszociális exlúzer:
Miskolcon már lassan ők a kisebbség...:(

nida/az ÉLET egy nagy g..i mágus 2010.11.26. 15:48:42

@LucyBp:
mi köze van a 300 ft-os vizitdíjnak a bunkó megnyilvánulásokhoz?
és csak szólok akkor is állami volt, és most sem ingyenes, ugyanis minden hónapban fizetjük a járulékot, nem is keveset.

tbjárulékfizető 2010.11.26. 15:58:42

@Leroi:
Így igaz, az orvosok fantasztikusak. A kezelés jó volt, a műtét sikeres. De a beteg a nővérrel van napi kapcsolatban, az ő emberségére és tudására szorul.
És ott, Miskolcon, a stroke központban a nővérekkel komoly gond van, a többségükkel és nem egy-két személlyel.
Ez tapasztalat és az egészségügyben dolgozó, oda többször betérő másik ismerősöm is megerősítette, történetekkel együtt. ( mentős)
Amúgy van sok egyéb történetem is, de nem azt tartom lényegesnek, hogy problémáink vannak ( és ha én is ott vagyok, bizony nagyon hamar lerendezem a dolgot), hanem az alaphelyzet: Ahol ekkora a munkanélküliség, miért nincs munkakultúra? Az Avas népe erre nem válasz, de velük nincs is ilyen hangnem megütve.
Nem vagyok elájulva a Pest megyei egészségügytől sem általában, de feltűnően más hozzáállást tapasztalok.

mr_x 2010.11.26. 16:02:18

@Rotoxis: "Az infúzió végét csak akkor lehet pontosabban kiszámolni, ha infúziós pumpában kapja (már ha gyógyszert kap)."
parszaz forint anyagkoltsegu egy olyan szerkezet ami jelez a noverhivon ha lejart az infuzio.
Tudom hogy van ilyen mert lattam mukodes kozben (igaz nem Mo-on)

Leroi 2010.11.26. 16:04:36

@tbjárulékfizető:
Az orvosok is gyarló lények, csak szakmájukat gyakorolják, több-kevesebb lelkesedéssel.
Lám, a posztban a dr.-nő este 10-kor elfelejtette a nő tiszteletére belőni a séróját, máris megkapta, hogy borzos-morcos...

Ami a nővéreket illeti, nálunk, az osztályon ahol dolgozom ALAP, hogy szépen beszélünk a páciensekkel. Főorvos-alorvos-nővér-asszisztens-takarítónő. Nincs otthoni probléma, nincs fájó tyúkszem vagy tele herezacskó, kedvesség van és mosoly a szenvedő beteg felé.
Ezért tartom én legendának ezeket a rémsztorikat a nővéri baromkodásokról...

Leroi 2010.11.26. 16:06:26

@mr_x:
Ezt be kellene szerezni nálunk is. Nem is rossz ötlet...

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.11.26. 16:12:55

@batgirl:

- Maga túlsúlyos.
- Maga meg szép.

Bagoly mondja bagolynak tipikus esete.

tbjárulékfizető 2010.11.26. 16:17:35

@Leroi:
Én csak egy egyszerű mérnök vagyok, számokkal, papírokkal foglalkozom, nem emberekkel, mint Ön.
De felhívnám a figyelmét néhány dologra: Selejt minden szakmában keletkezik és szakmai hiányosságokkal is elég jól elboldogul jónéhány ember. Minden szakmában. Nagy valószínűséggel ilyen az egészségügyben is előfordul(hat).
Ha tehát leírtam valamit a nővérek, különösen a borsodi nővérek bunkóságáról, az nem jelenti azt, hogy:
1/ minden borsodi nővér ilyen
2/máshol, más országrészben nincs ilyen nővér
3/ha Önöknél az elvárások világosak és ellenőrzöttek, még nem biztos, hogy ez máshol is így van
4/Általában szavahihető vagyok, úgy vélem, a reakciója túlzó, nem kéne a mundérbecsület védelme miatt zsigerből tagadni minden ilyen történetet.

Leroi 2010.11.26. 16:20:59

@tbjárulékfizető:
Az én osztályom "mundérja" tiszta.
A többieké miatt nem felelek...
Mérnökként Ön is éppoly fontos, mint én orvosként.
Ezt meg sem kérdőjelezném.

Scala 2010.11.26. 16:29:33

@Rotoxis: így igaz.
Nem tudtam elolvasni a többi kommentet, ami eszembe jutott:
- hízni nem betegségtől, hanem kajától lehet, túlevéstől konkrétan
- anyagcserebetegség/gyógyszerszedés esetén is az életmód helytelen volta miatt hízik (értsd, sportolj többet)
- minden kövér nő hisztis
- na jó, túlérzékeny
- ez a levélből is látszik
- a hízás nőknél mindig (!) az önbizalom és a nőiesség csorbulásával van összefüggésben. Igen, a klimaxot is ide sorolom!
- a túlevés oka általában feldolgozatlan, maga ellen fordított agresszió
- minden szorongás mögött rejtett agresszió van
(miként az agresszió mögött rejtett szorongás van, ezért röhögök nagyon a férfiakon néha, de hagyjuk)

- nincs rendben nála a nőiesség történet, állandóan oda produkál tünetet (női szervek, de alhas és húgycső, húgyhólyag ugyanez), valószínűleg bazira megborult valami, addig kapja, amíg nem ismeri fel, nem változtat (Szakrális / Nemi Csakra)
Itt az Én a másik ember felé fordul (láttuk milyen eredménnyel megy neki...)

Tanulási feladata: az odaadás, belebocsátkozás valamibe, a szenvedély kezelése, ingázás a szabadság és a kötöttség között (gondolom ez ellen tiltakozik, a gyerek a szabadság feladása, vagy ha van további gyerek még több szabadság feladása)

Blokk a szexcsakrában: feszült viszony a másik nemmel, szexuális vágyak kényszerű kielégítése vagy elfojtása, visszafogott érzelmek, ridegség, önbizalomhiány, a hozzá tartozó testrészekkel kapcsolatos zavarok.

A szexcsakra zavaraira visszavezethető néhány fizikai betegség, probléma:

Hízás: Az altesten felgyülemlő zsírpárnák védőpáncélt képeznek, amely a szexualitás elleni, többnyire tudattalan védekezést jelent. Ebben az esetben is a szexualitás iránti saját igény és a gyöngédség iránti szükségleten érdemes meditálni.
Méhmióma, méhproblémák, petefészekciszta

www.melindavilaga.hu/HTML/csakrak.html

Ettől még a doktornő egy primitív hp., és a betegszállítók is. Le kell pergetni, ehhez fel kell hagyni az önutálattal.

Rotoxis 2010.11.26. 16:33:04

@antiszociális exlúzer: A hízás-fogyás a hétköznapi gyakorlatban a bevitt tápanyag mennyiségétől és minőségétől függ. Sokat zabálok - hízom. Keveset zabálok - fogyok. Pont.

@mr_x: Kíváncsi vagyok erre a szerkezetre. Olyan elektromos kütyüt, ami képes kapcsolódni egy meglévő nővérhívő rendszerhez, még a kínaiak sem tudnak előállítani párszáz forintért. Sztem.

Scala 2010.11.26. 16:36:01

@Rotoxis: igen, pont. Na mennem kell spinningre. (400 kcal felhasználása / edzés). ;-)

cenzorilla 2010.11.26. 16:36:37

Egymás minősítését hagyjátok abba!

Visegrádi 2010.11.26. 16:43:11

On: Ez a mai bejegyzés nem szól másról, mint arról, hogy a miskolci kórházban eléggé sz.r a vezetőség, mert ugye fejétől bűzlik a hal.Ha a vezető elvárná az udvariasságot, akkor javulhatna e téren a helyzet, de akkor még ott van a másik dilemma: a szakértelem minősége.

Visegrádi 2010.11.26. 16:44:39

Off: Jövőre rendezik a betegutakat.
Ettől nem hiszem, hogy sok jót várhatunk, most jön még a fekete leves.

Dr.laikus PhD 2010.11.26. 16:46:47

@Visegrádi:

Ezt Te honnan tudod?

Egy beteggel az álmos doktornő rosszul bánt.
A betegszállítók sehol nem a kellem etalonja - ami nem jó sajnos.

Ez nem jelenti azt, hogy minden ellátás rossz.

Nem kell általánosítani, felháborító ez enélkül is.

ondol 2010.11.26. 16:51:55

@Scala: Ezoterikusoknál mindig megvan a bűntudat betáplálása. Sok ember a saját testét szerveit sem ismeri, nem még az általad adott linken lévő láthatatlan ezoterikus "testét".

Jó lenne tudományos módszerekkel igazolnod azt, hogy léteznek, azt, hogy hogyan működnek.

Leroi 2010.11.26. 16:52:36

@Visegrádi:
Ezt Ágika és Tündér Lala is megpróbálta már.
Kigolyózták őket.
A jelenlegi, (-)10 %-os népszerűségi indexen álló kormánynak esélye sincs erre.

Leroi 2010.11.26. 16:55:32

@Visegrádi:
Pedig hidd el, a kórház főig.-ja egy úriember, testvére a Debreceni Neurológiai Klinika vezetőjének, igazán nem nevezhető szalonképtelennek vagy tehetségtelennek...
Nem minden a vezetőtől függ.

ondol 2010.11.26. 16:59:29

@Visegrádi: "hogy a miskolci kórházban" melyikben???

Tudtommal abban a városban több kórház van. Az általánosításnak mi az indítóoka?

Dr.laikus PhD 2010.11.26. 16:59:39

@ondol:

Függetlenül az ezotériától, azért a tüdődet használod még akkor is ha nem tudod hol van.
A szíved dobog, Te dobogtatod, de hogyan?
Tudod, mert megfigyelték.

Ez is egy megfigyelés, magyarázat a boncolás előtti állapotokról, megfigyelés alapján...

Csak másképp gondolkodik.

Leroi 2010.11.26. 17:01:44

@ondol:
A Megyei Kórházra gondoltak (Szentpéteri kapu)...
A többi kisebb kaliberű (Szent-Ferenc, Diósgyőri, Semmelweis)...

ondol 2010.11.26. 17:02:34

@Dr.laikus PhD: Az egyik orvostudomány, az ezoteria pedig hablaty, nézd meg azt az oldalt.

Scala 2010.11.26. 17:05:15

@ondol: ezek energia felvevő-leadó központok, nem külön test.

(Ne keverd, van olyan igen (étertest, asztráltest stb.), de az nem ez.
És igen, nem látni a csakrákat. Mikroszkóppal sem. Tisztelet a kivételnek. Éppen ezért lehet rájuk legyinteni.)

Az hogy a a többség nem ismeri a szerveit vagy a saját érzelmeiről hazudik magának, meg leplezi a gondolatait, az egy szomorú tény, ebben is igazad van.

Nem látok viszont 'bűntudat betáplálást'... abban amit írtam vagy linkeltem. Sőt sértőt sem!
Szerintem találó erre az esetre. Innentől kezdve lehet befeszülni, vagy odafigyelni.

Leroi 2010.11.26. 17:06:57

@Dr.laikus PhD:
A tüdők működtetését a légzőizmok végzik, bonyolult szabályozási mechanizmus révén, tkp. a mellkasban uralkodó nyomás változása tölti meg illetve üríti ki (sosem teljesen) őket.
Mindez automatikus, a nyúltagyi központok által vezérelt (n.vagus, bolygóideg).
Az akaratlagos légzőmozgásainkat már felsőbb corticalis parancsok is befolyásolják.

A szívet akaratlagosan befolyásolni? Hm...
Legfeljebb a frecventiáját növelni lehet
testmozgással...

Dr.laikus PhD 2010.11.26. 17:09:31

@ondol:

Az oldal lehet hablaty, de amiről beszél azért a kínaiak, indiaiak egy részét hatékonyan használták.

Nekem már az is fura, ha egy kínai orvos képes megállapítani mi bajod a pulzusodból.

Képes pedig. Hatékony volt az akupunktúra.
Feltételem volt, hogy diagnózist nem én mondok hanem ő. Hát megmondta. Valamit tudnak.

Az egyik csakráról beszél, a kínai másnak hívja (nem tudom, mert azért én mégis csak az orvostudományban hiszek, erre neveltek).

Leroi 2010.11.26. 17:09:58

@Scala:
Te egy valóságos kis erőmű vagy, szívem...:P
Mon coeur veut battre toujours pour toi, mon amour...En mode automatique, bien-sur...:)

Dr.laikus PhD 2010.11.26. 17:11:29

@Leroi:

Egyfajta gondolkodásmódról beszélek.

Nem arról, hogy a mai tudásod alapján hogyan működik.
De neurológus vagy, Te tudod a legjobban, hogy az agyi működésről még mindig keveset tudunk, de gyógyítani ettől még lehet....

Leroi 2010.11.26. 17:14:30

@Dr.laikus PhD:
Az én kis tudásom, ami legfeljebb arra elég, hogy ismert betegségeket kórismézzek és gyógyításukkal megpróbálkozzam.
Jó kemény fába vágtam a fejszémet, mert nem mindegy, hogy Korzikát akarom felfedezőként feltérképezni vagy Szibériát...

Scala 2010.11.26. 17:14:45

@Dr.laikus PhD: így igaz, a kínaiak ha jól emlékszem 6 különbözőfajta pulzust ismernek és mérnek (ujjbegynél pl.).
@Leroi:
Csak harmonizálom a csakrákat, tudod. ;-)
Fogalmam sincs hogy mondjuk külföldiül.

Dr.laikus PhD 2010.11.26. 17:20:48

@Leroi:

Neurológust nagyon tudom becsülni mióta bekerült a családba SM beteg barátosné.

Kis időbe beletelt (szerb állampolgár,de magyar) találni vele kooperálni képes orvost. Vagy fordítva?

Elment Angliába, hogy el legyen látva rendesen. Érdekes módon ott erre a betegségre nagy hangsúlyt fektetnek.

El Visco Stello (törölt) 2010.11.26. 17:34:31

A helyzet az, hogy én meg sovány vagyok. Vagyis inkább szikár, de nem alultáplált. Kötél vastagságú kintülő erezettel. A vért vevő nővér először örül, utána lefagy. Nagyon nehéz megszúrnia. És teszi az élcelődő megjegyzéseket. De még sosem jutott eszembe ezen megsértődni. Valahogy mindig tréfásra fordul a dolog.
Engem sem dob fel, ha rutinszerű munkámba becsusszan a komplikáció.

Leroi 2010.11.26. 17:34:46

@Scala:
Ajaj, én a "c'est la verité qui blesse"-ből gondoltam...
@Dr.laikus PhD:
A klinikákon, de a megyei kórházakban is vannak sclerosis-multiplex szakrendelők, sok beteg szerepel a Copaxone, Avonex vagy Rebif- programmokban (eszméletlenül drága gyógyszerek)...
Elég lelkiismeretes SM-szakértőink vannak...
Persze, Angliában hatványozottabban több pénz van erre fenntartva.

Leroi 2010.11.26. 17:37:53

@El Visco Stello:
Sokszor megtévesztőek az erősen vastag, de ugyanakkor a tű beszúrásakor a bőr alatt kígyózva elhajló könyökvénák...
De vannak mágus nővérek, akik úgy kötnek be infúziót, hogy mi orvosok a rejtett, behízott véna megtalálásához hozzá sem szagolnánk.

petya.bacsi 2010.11.26. 17:42:10

@apolka11: ez a gond az oktatókórházzal, hogy szarba se veszik a beteget a példa alapján.

Mert mi a beteg? 1 db eset, amit lehet taperolni, meg akin lehet gyakorolni.

Értem én, hogy tanulniuk kell, de azért pl. a beteget is meg lehetne kérdezni, hogy hozzá járul-e ahhoz, hogy állatorvosi paci legyen. Pláne "kényesebb" eseteknél. Ha nem járul hozzá, nem járul, biztos van sok beteg, aki szíves örömest engedi, hogy fél Budapest végigtaperolja.

Dr.laikus PhD 2010.11.26. 17:45:40

@petya.bacsi:

Felvételkor kell kitölteni a papírt, hogy hozzájárulok-e, hogy alanya legyek-e az oktatásnak.

Az a beteg aki nem járult hozzá azt kikerülik a hallgatók.
Ahol én feküdtem ezt szigorúan betartották, még akkor is amikor már meggondolta magát. Nem írta alá, mentek tovább.

chipshop (törölt) 2010.11.26. 17:56:06

Kesz,nem talalok szavakat.Utalom ezt mondani,de ez Magyarorszag es nem mondom,hogy ez sehol mashol a foldon nem fordulhat elo,de itt angliaban meg nem volt rossz tapasztalatom,csak csudajo:-))Nekem motorbalestem volt ket honapja,80-al beleszalltunk az aszfaltba,es azon kivul,hogy meghuzodott a csigolyam,es agyrazkodast kaptunk a parommal nem tortent semmi.Az egesz korhazatvegigbogtem,es minden orvos egy emberkent nyugtatgatott,adtak cukorkat,odaultek beszelgetni..elmondhatatlanul jo erzes volt.Amikor ket eve biciklibalestem volt es bennt kellett maradnom,akkor is elhalmoztak a figyelmessegukkel-verprofik.Igaz,oket megfizetik.

Mufurc Manó 2010.11.26. 17:58:35

@petya.bacsi: Te hülye vagy. Ha oktatókórházba mész, hogy a f*szba ne járulnál hozzá már a ténnyel, hogy átléped a kaput? Álltak már fölöttem is huszan klinikán, de érdekes módon nem voltak olyan komplexusaim, hogy abba, amit néznek, bármit belelátnak önmagán kívül. Tudod szerintem úgy a huszadik emberi testtől kurvára mindegy lehet az orvosoknak, ha férfiak, ha nők, főleg, ha a feladatra kell koncentrálni, de egy orvos ebben nyugodtan megcáfolhat.

Aminek viszont kurvára örültem: állami pénzen plasztikai sebész "műtött" (bőrgyógyászaton voltam), egy fél bajom nem maradt utána, egy negyed bőrideget nem sértettek meg... Na ennyit az oktatókórházakról (Pesten). És még ha jó sebészi szokáshoz híven be is szólt a semmire, nem szívtam mellre, mert tudod, kit érdekelt. Néha az az érzésem (nem ennek a posztnak a kapcsán), hogy az emberek kicsit túlérzékenyek.

nida/az ÉLET egy nagy g..i mágus 2010.11.26. 18:10:49

@Mufurc Manó:
nem automatikus, felvételkor alá kell írni , hogy hozzájárul-e az ember.

ha jól sejtem az a sote bőrklinika, más ott nem is műt, csak az az egy főorvos.
Én is kibírtam,háromszor is a nyáron, de azért azóta rettegek tőle, mármint, hogy a kése alá kerülök megint:)
mondjuk az én egyik sebhelyem borzalmasan néz ki, meg igen nagy, de legalább olyan helyen van ahol nem látszik.

apolka11 2010.11.26. 18:11:09

@petya.bacsi: Én is úgy tudom, hogy ha oktatókórházba mész, akkor azzal automatikusan vállalod ezt is.
Másrészt persze, nem lehet könnyű, főleg az említett eseteknél, DE ha orvoshoz kerülsz, te is olyan valakihez mennél, aki élő testen (is) gyakorolta a tudományt, nem csak könyvben látott herét például.

És szerencsére ezt apukám is vette. Kész, ez így van, mindennek megvan az ára.
Hogy fel lennénk háborodva, ha az orvosaink a szakvizsgáig csak könyvtárban meg műanyag bábukon gyakorolnának.
Ennyi áldozatot meg kell hozni a tudomány oltárán. Főleg, hogy áttételesen, de magunkért tesszük.

Scala 2010.11.26. 18:22:23

@Leroi: a csakrát nem tudom franciául... amúgy meg lennél lepve.

Szövegértés... ;-)

Scala 2010.11.26. 18:26:32

@Leroi: ja, és - most királyi személyedtől - függetlenül rühellem az olyat, aki a francia tudásával villog.

Vagy bármivel villog. Majd én eldöntöm magam, hogy tartom-e valamire.

Írj olaszul, azt nem értem meg olyan könnyen, de legalább gyakorolok.

petya.bacsi 2010.11.26. 18:32:23

@Dr.laikus PhD: Igen, gondoltam, hogy így van. Azért jó, hogy ezt a döntést még meghagyták a betegnek.

@Mufurc Manó: Örvendek neked. Szia. Itt nem a túlérzékenységről van szó.

@apolka11: Nem, félreértesz. Nyilván ezt meg kell tanulniuk, csak vannak kínosabb helyzetek, aminél ha mondjuk 20 ember vizslatja, taperolja az embert, az kínos. OK, hogy orvos lesz, meg ezt tanulja, meg látott már ilyet, blablabla, de akkor is.

[c] 2010.11.26. 18:45:38

@Rotoxis: "Sokat zabálok - hízom. Keveset zabálok - fogyok. Pont."

Igen. Egészséges emberek esetében.
Hormonzavarosokra ez nem érvényes.
Csak hogy ne hidd, hogy a kövéreket mentegetem: az ellenkezője is létezik a hormonzavar okozta hízékonyságnak. Szomszédom pm-túlműködéses, és annak ellenére kórósoványságúra fogyott, hogy zabál.

apolka11 2010.11.26. 18:49:57

@Scala: és te most nem villogsz éppen?
vagy hogy van ez?:)

Lajkok · http://lajkok.com 2010.11.26. 18:51:38

Megint nagyon hatásvadász a cím!

Leroi 2010.11.26. 18:51:50

@Scala:
Csak az ezoterikával és csakrával-mantrával, psychológiával, stb.
Azonkívül (ismétlem) franciául szóltál hozzám...
Mondjuk, ha lefordítanád, talán más lenne a reakciód...
:P

Leroi 2010.11.26. 18:53:35

@apolka11:
Igen, erről van szó...:)

Leroi 2010.11.26. 18:54:55

@Lajkok:
Ilyet a bulvársajtó főoldalára szoktak kitenni két dinnyényi didkó és egy /kitakart/ buksza fényképe mellé...
Emellett tetszés szerint légkalapács, Jungheinrich hidraulikus emelő vagy
nyergesvontató lehet a felhelyezett tárgy...

tódór piroska 2010.11.26. 18:58:53

há itenn má a lyó bakela kivételéve majnem mindenyki hüjeségget irogat! aki csak ráva meg ezo Terikével akar meggyogyunni az bisztos nem normálos. A miskóci kóroda meg sokkal jób anál mint.Amit az otani eberek mmeg-Érdemelnek! A kövér meg ne zabájjon annyitt!

Leroi 2010.11.26. 19:14:15

@tódór piroska:
Az motsok Afzonyi Állatok penig ne fzorakozzanak és ne kényozzák kedvökre otsmány tsintevéseikkel az Doctorokat
éjtzakánként, hanem mögtartóztaffák magokat és Iften Félö Magatartásokkal
az Ivadékaiknak példákot mutatni igyekezzenök.

Leroi 2010.11.26. 19:18:00

@apolka11:
Apukád egy valódi Székely...
Kemény, szívós mint a gyertyán, akin nem fog ki semmiféle szokatlan helyzet, mindig feltalálja Magát...

Öreg Sam 2010.11.26. 19:19:09

A debreceni klinikán minden esetben kikérik a beteg hozzájárulását,alkalmanként.
Nekem egy gyógyithatatlan (nem fertőző,nem halálos)bőrbetegségem van,örömmel adtam a beleegyezésemet,mondván a profnak,hogy hátha közülük fog kikerülni az az orvos,aki megtalálja a betegség gyógyszerét .)

Leroi 2010.11.26. 19:23:17

@Öreg Sam:
A ps... még gyógyíthatatlan sajnos, de megnyugtatóan egyensúlyban tartható...ne csüggedj!

Leroi 2010.11.26. 19:29:59

Látom, hogy tetszés szerint, gátlástalanul vágják ki innen a hozzászólásokat.
Na akkor kezdjülk előlről, röviden és tömören:
1. A "feldugott magának valamit" arról szólt, hogy lézetik női maszturbáció is és egy nőgyógyász ezt tudja, tehát rákérdez.
2.Vénát találni kövér nőnél NEHÉZ.
3.A beteghordó is ember és a gerincsérve szempontjából nem mindegy neki, hogy 100 vagy 150 kg-ot emel.
4.A beteghordók NEM erőszakolnak meg senkit altatásban.

Capisci?

Öreg Sam 2010.11.26. 19:30:23

@Leroi:
Kössz :)
Egyensúlyban vagyok,amennyire lehetséges...

Dr.laikus PhD 2010.11.26. 19:43:14

@Leroi:

Így kell ezt írni kérem, hogy humora is legyen, meg stílusa!

Mufurc Manó 2010.11.26. 19:43:51

@petya.bacsi: Egyébként észrevetted, hogy gyakorlatilag nincsenek érveid? Az, hogy neked megalázó, messziről, olvasva a szituáció, nem jelenti, hogy másnak is az, ahogy írták is előttem, hogy az lenne a felháborító, ha babákon gyakorolnának... De azért puffogtasd a semmit a vakvilágba.

Dr.laikus PhD 2010.11.26. 19:49:56

@Mufurc Manó:

Elég érv az, hogy kínosan érzi magát.

Bőrgyógyászaton pl. meg is kell érinteni a beteg bőrt, ha nem fertőző.

Vagy nagyon súlyos vagy ritka kórkép esetén le is fényképezik, be is mutatják továbbképzésen, csak már nem úgy mint régen. Kivetítik és személytelenné teszik, nem látszik az arca a betegnek.

Ha a beleegyezését adja akkor lehet közvetlen közelről is vizsgálni és beszélni a beteggel, anamnézist felállítani már gyakorló, praktizáló orvosoknak is. A SOTE-n így volt.

Leroi 2010.11.26. 19:51:39

@Dr.laikus PhD:
Olyan zaftosan ahogyan először leírtam, nem engedték.
Pedig ott volt az őszinteség.
Ami pedig a megalázást és egyetemisták által gyakorolt vaginális vizsgálatot illeti...
Aki ez ellen tiltakozik, próbálja ki, hogy ezentúl olyan nőgyógyász vizsgálja, aki hüvelytapintást élőben sosem végzett, csak könyvekből olvasta...
(Vagy szálljon fel olyan repülőre,a melynek pilótája még nem repült, csak szimulátoron gyakorolt...)
Hm?

cenzorilla 2010.11.26. 19:52:43

@Leroi:

Kihagytad a durva inkriminált részét ami az indulatokat gerjesztette. :)

Dr.laikus PhD 2010.11.26. 19:57:43

@Leroi:

Nem tudom mit éreznék....
Asszem ahogy múlik az idő felettem biztosan kínos lenne.
Fiatalon nem zavart semmi, de engem az orvos tiszteletére és szeretetére neveltek.
Próbáltam volna nem tisztelni mamát. :D

Kínos és nem megalázó.

Irkutszk 2010.11.26. 20:01:00

Nekem van egy tuti tippem a fogyás elősegítésére. Nálam már kétszer bevált, igaz, lehet, hogy egy kissé drasztikus. Ez a megoldás pedig az utazás. Utazzon el bárki bármikor pár hónapra egy másik helyre dolgozni, és garantálom, hogy fogyni fog. A stressztől, az idegen környezettől, a szerettek/megszokott tárgyak/helyek hiánya miatt tuti a fogyás.

Leroi 2010.11.26. 20:02:34

@Dr.laikus PhD:
Igen, persze, horrorisztikus élményekről számolt be minden nőismerősöm ezzel kapcsolatban és érdekes módon nem a gumikesztyűs ujjakat, hanem a lapocokat szidták többnyire.
Hatodéven kb. félezren engem is el kellett viseljenek, mert rengeteget ügyeltünk a szülészet-nőgyógyászaton, de eszünkbe nem jutott volna egy feltárt hüvelybemenet előtt poénkodni
(a nőnek pedig tiltakozni)...

petya.bacsi 2010.11.26. 20:02:41

@Mufurc Manó: való igaz, biztos jó érzés az (és cseppet sem megalázó), hogy egy seregnyi ember előtt taperolják az ember nemesebbik részét.

Neked nem itt, hanem a ValóVilágban lenne a helyed.

Dr.laikus PhD 2010.11.26. 20:04:29

@Leroi:

Mama zavart ki régen cselédkönyvest vizitről egy rosszul és nem kellő időben megeresztett poén miatt.

petya.bacsi 2010.11.26. 20:05:33

@Leroi: Itt nem a vizsgálattal van a gond, mert nyilván ezt meg kell tanulniuk az orvoshallgatóknak.

De gyakorolják olyanon, akit ez nem zavar, és aki mondjuk beleegyezett. Bőven vannak olyanok, akiket az nem zavar, ha egy kisebb közönség nézi a vizsgálatukat.

Engem zavar(na), és valószínűleg szóvá is tenném.

Leroi 2010.11.26. 20:07:09

@petya.bacsi:
Ezek az emberkék, az orvospalánták épp tanulnak, klinikai gyakorlaton vannak és ha épp mi kerülünk oda próbababaként, hát rajtunk...
Gondoljunk bele, hogy ők lesznek a gyerekeink nőgyógyászai és urológusai.
Ahogy ma megtanulják a szakmát gyakorolni, úgy diagnosztizálnak/gyógyítanak valamikor a jövőben...

Leroi 2010.11.26. 20:08:21

@Dr.laikus PhD:
Látom a pállott csűrkaput senki sem szereti, már ötvenedszerre vágják ki...:DDD

Irkutszk 2010.11.26. 20:08:40

@petya.bacsi: Ha nagyon el akarja kerülni az orvostanhallgatókat, nem menjen klinikára kezelésre.

Dr.laikus PhD 2010.11.26. 20:10:27

@petya.bacsi:

Bele kell egyezni. Nincs beleegyezés nélküli okítás.
Az elképzelhető, hogy nem nézi meg felvételkor a papírokat és aláírja azt is amit nem szeretne, de ez nem a kórház hibája.

Engem pl. figyelmeztettek, hogy lesz egy ilyen árkus, vigyázzak és olvassam el.

Dr.laikus PhD 2010.11.26. 20:12:19

@Irkutszk:

De jó neked!
Én farkas éhes leszek minden frusztáló helyzetben.

Irkutszk 2010.11.26. 20:13:17

@Dr.laikus PhD: Voltál már tök egyedül külföldön dolgozni? Otthon én is éhes leszek.

Dr.laikus PhD 2010.11.26. 20:15:41

@Irkutszk:

Ilyet nem kívánhat senki annak aki beteg.

Egyetemi klinikán a legjobb a szakértelem.
Nem kell beleegyezni és nem fog rá senki haragudni.

apolka11 2010.11.26. 20:35:22

@Leroi: Apu valóban nagy fazon, hogy neki a néger huszonéves lány maradt meg az egészből:)
Hiába, a világ sokszor csak nézőpont kérdése:)

Egyébként meg, a kitörölt hsz kapcsán, az nem úgy van, hogy minnél kövérebb a hölgy, annál szűkebb a bemenet? Én így olvastam egy női lapban (lehet, csak biztatásnak szánták a molett csajoknak?)

túrós_rudi 2010.11.26. 20:39:39

Orvoshoz ? Csak ha visznek. Lehet anyázni !

Hatodéves 2010.11.26. 20:41:12

@Scala:
Hát, engem komolyan megdöbbentett ez a hozzászólás, csak kapkodok levegő után.

Pajzsmirigy-alulműködés, cukorbetegség is összefügg elhízással (nyilván kétirányú a kapcsolat az utóbbi esetben, de inzulin mellett fogyózni nem olyan egyszerű azért).

De és akkor mi van, ha valaki elhízott, mert túl sokat eszik? Bűn vagy baj vagy mi? Ok, emeli pár betegség kockázatát... A magas sarkú cipő meg károsítja a talpboltozatot, a versenysport kb az egész szervezetet, a munkaalkoholizmus az ember kapcsolatait. Mindenki csinál káros dolgokat, én is, más is.

És ha valakinek gyerekeket kell ellátni, megélni aprópénzből, akkor hogyan fogyózik? A legdrágább manapság az egészséges életmód... Az elhízás gyakran minőségi éhezéssel jár együtt (sok a kalória, de a jó minőségű, fontos anyagokból, vitaminokból hiány van).

Nem értem... És ha szexuálisan frusztrált, vagy az önagresszióját folytja evésbe, az kire tartozik és hogy jön ide?

Mért képzeli olyan sok ember, hogy joga van másokról véleményt alkotni??

Ui1.: Hallgatóként is szar dolog megélni, hogy sorra tapogatjuk egy szerencsétlen heréjét/rákos emlőjét stb... Az más, ha egyedül vizsgálok meg valakit, szépen végigkérdezem, beszélgetünk. Ilyenkor az emberek sokszor még többet is mesélnek, mint amit muszáj lenne. De a húszan végigtapizós variáció mindkét félnek rohadtul megalázó. Ettől még elkerülhetetlen, mert lehet, hogy egyszer valaki élete azon fog múlni, hogy ez-e az első hererák, amit látok...

Én megértem mindenki utálkozását ezektől a helyzetektől, főleg azért mert tudom magamról is, hogy betegszerepben elviselhetetlen vagyok, és még azt is utálom, hogy az asszisztensnő bent van...

Viszont azt meg jó lenne, ha mások megértenék, hogy az ember azt tanulja meg, amit lát, be lehet huszonötször magolni, de ha csak egyetlen valós eset van mögötte, ha látom egy emberen azt a tünetet, jelenséget, akkor arra évekig tisztán emlékszem.

Irkutszk 2010.11.26. 20:43:18

@túrós_rudi: Szerintem erre a kommentre nem fog senki anyázással válaszolni. A te életed. Az orvos akkor fog segíteni, ha megkéred rá, ha nem tud róla, hogy bármi probléma volna, hogy segítene?

Leroi 2010.11.26. 20:44:59

@apolka11:
Nem voltam még 70 kg-nál nagyobb súlyú nővel..:)))
Amúgy a hízással lazulnak a kötőszövetek, a zsírszövet dúsulásával minden "dúsul", tehát nem csökken az átmérő, hanem nő, a feleség észreveszi, hogy már "számít a méret" :), elkezd geometrizálni /pi-errnégyzet-szer-ell :))), ahol err a sugár, ell a hossz/, elkezd különbségeket tenni...
Aztán innentől kezdve szabadul el a lavina...:)))

Irkutszk 2010.11.26. 20:45:51

@Dr.laikus PhD: @Hatodéves: Erre gondoltam, mikor említettem, hogy a klinikát el lehet kerülni. A klinika (az én tudtommal, tessék kijavítani, ha nem így van) elsősorban oktatási intézmény. Az egyetemhez tartozik, azért létezik, hogy a hallgatók megtanulják, mit hogyan, merre, meddig.

Irkutszk 2010.11.26. 20:48:46

@Leroi: Ajjaj, nekem erről a hozzászólásról az a kérdés jutott eszembe, hogy akkor a dagibb férfiaknak is nagyobb? :P

Leroi 2010.11.26. 21:01:10

@Irkutszk:
Nem, mert AZ nem nő a testsúllyal, hanem a nagyobb testhez képest kisebbnek tűnik...:)
Amúgy az elhízás a pasiknál ösztrogéntúlsúlyt okoz, csökkenti a tesztoszteronszintet, kilövi a mellékvesét, endokrin zavarokat hoz létre, a macsók elnőiesednek, gynecomastia alakult ki, a nemi szervek satnyulnak...
Cave tehát!:D

Leroi 2010.11.26. 21:03:56

@Irkutszk:
Azért a klinika az orvosok tudásának forrása, egy klinikai orvos sokkal több és változatosabb esettel találkozik és jóformán mindennap előadást hallgat, mert a főnökei egyetemi oktatók.
Ha ő maga is egyetemi káder, akkor pedig oktat.

Lotyó Bridzsida 2010.11.26. 21:08:19

@Scala:
Sajnos azonban ahhoz, hogy valaki kinyissa a szemét a betegségének lelki okaira, AKARNIA kell és mernie felfogni, hogy nagyon rossz úton jár az életében. Hogy csinál valamit, amit nem kellene, vagy nem csinál valamit, amit kellene, hogy boldogabb legyen.
Vaknak maradni a könnyebb út mindig. Ráadásul az az ismerős út, így nehéz róla letérni.

Leroi 2010.11.26. 21:10:47

@Dr.laikus PhD:
Visszatérve egy hozzászólásodra: a Mama professzornő volt?

doktrina (törölt) · http://haziorvos.blog.hu 2010.11.26. 21:31:53

@Hatodéves:
a tapizásról: elvégeztem úgy az egyetemet, hogy csak Törökországban csináltam RDV-t, és tudtam meg milyen is egy végbélrák, pedig gyakorlatokra becsülettel bejártam...
olyankor persze hogy úgy érzi az ember, hogy gusztustalan, meg milyen már hogy annyian végigmegyünk rajta, meg a betegnek is baromi kellemetlen.
De a praktizálás szempontjából meg innen visszanézve látszik, hogy nagyon is sok minden kimaradt az egyetemen és élesben tanuljuk meg, de ez nem veszélytelen. (még a rezidensképzés alatt jó rájönni erre, és gyorsan pótolni) Egyelőre nem lehet jobbat kitalálni sajnos.

@Irkutszk: én anno eléggé kipopósodtam külföldön a nagy magányban, pedig bicóval közlekedtem nem is kis távokat (már önmagamhoz képest...)

Irkutszk 2010.11.26. 21:34:14

@doktrina: Én úgy indítottam, hogy öt kiló mínusz.

Irkutszk 2010.11.26. 21:35:00

kieg.: egy héten belül.

tisztító 2010.11.26. 21:36:02

Jó lenne ha a posztoló közölné melyik miskolci kórházról van szó,mert Miskolcon 4 db. kórház is működik jelenleg.
/BAZ megyei,miskolci városi/Misek/ Diósgyőri és a Szt.Ferenc kórház.
Ne keltsük rossz hírét a miskolci kórházaknak úgy am blokk.

Lángharcos 2010.11.26. 21:36:53

@Lotyó Bridzsida: Jájjjj, az ezoterika hívők, meg az ütősnek gondolt hasonlataik..

Olyan szép, amikor a "lelki okok" öröklődnek. Bizony, DNS által.. :D

doktrina (törölt) · http://haziorvos.blog.hu 2010.11.26. 21:37:49

@Irkutszk: különbözőek vagyunk :)
Ellenben mindkét gyerekkel húsz kilót híztam változatlan étrend mellett, viszont mindkétszer egy év alatt el is tűnt a húsz kiló minden erőfeszítés nélkül.

Lángharcos 2010.11.26. 21:39:17

@Hatodéves: :( Ez a marketing része, hogy a potenciális áldozatok betérjenek a.... azaz letérjenek az útról.

És tény, hogy akinek csak annyi baja volt, hogy minden matekdolgozat előtt hirtelen megfájdult a torka, tényleg segíthet az ezohablaty, komoly problémákkal terhelt embereket néznek le, és vetnek meg, mert "nem tesznek a problémájuk ellen" = nem veszik meg az általuk reklámozott ezocsodakencét. :(

apolka11 2010.11.26. 21:48:00

@Lángharcos: azért az ezoterikus irányzatnak is vannak fokozatai (noha én sem vagyok híve, az aforisztikus bölcselkedő kifejezésmódjuknak meg pláne nem), pl. némi lélekbúvárkodás, pszichológia (bár ez voltaképp nem is számít annak), a betegségek esetleges pszichés háttere még nagyon is hatékony.
De mikor arról hallok, hogy a szellemgyógyász a menthetetlen daganatos beteget 3 kezelésből meggyógyítja (a kozmosz, meg az indiai upanisadok, meg még ezer összekotyvasztott, de össze nem tartozó anyámtyúkja segítségével), na akkor a fülem kettéáll!

Leroi 2010.11.26. 21:50:25

@apolka11:
A daganat egy bizonyos stádiumában biztosan számít, hogy a beteg morálisan hogyan áll hozzá, hisz-e a gyógyulásban vagy felad mindent és várja a pusztulást.
Talán ezt a pillanatot ragadják meg a szellemharcosok.

apolka11 2010.11.26. 21:51:35

@Leroi: köszi a választ a szövetekről, akkor emiatt nem érdemes hízni:)

Leroi 2010.11.26. 21:53:24

@apolka11:
Ezt nem mint szakértő írtam, csak ismereteim alapján így logikus...:)
Egy nőgyógyász erről jobban tudna nyilatkozni.:)

apolka11 2010.11.26. 21:56:04

@Leroi: na ja, lehet benne valami...
Csak halálosan beteg ember rettegését, és érthető okokból sokszor elveszített realitásérzékét nem szép dolog kihasználni, pláne nem nyereségvágyból.
És sajnos hallottam már ilyet, tarifájuk azért van a szellemgyógyászoknak, úgy tűnik ők sem fényt esznek és asztráltestben élnek, ha valahová elköltik.

Lángharcos 2010.11.26. 21:59:05

@apolka11: "Enyhe" ezoteriát még nem láttam. Olyat igen, hogy magukat racionálisnak hívő emberek megálltak a kocsival az út szélén, kiszálltak belőle és elkezdtek körbe-körbe forogni, mert fekete macska hajtott át az úton. És utána szédelegve visszaült a volán elé..

-Negatív hidrogénionos lábfürdő. (Rákerestem, angolul szó szerint ugyanaz a bullshit). Akciósan antianyaggal kezelik elfáradt trampli lábikóidat, ha barnul a víz, megtisztultál. Persze, hogy ne kelljen magad a lábáztatással terhelni, a ketyere úgy is megbarnítja a vizet, ha csak üresen elindítják, láb nem kell hozzá :)

- Ezüstvíz, egye-igya. Mossa vele sebeit, öntözze vele virágait a kertben. Most akciósan megkapja az ezüst kolloid előállító ketyerét és hozzá egy adag ezüstöt, ha nincs kedve az egészsége kedvéért beolvasztani a nagymama ékszereit. Vérfarkasoknak és vámpíroknak pénzvisszafizetési kedvezménnyel nem szolgálunk.

- Leegyszerűsített problémamegoldás: Te vagy a hibás azért, mert beteg vagy. Pont (pont vesszőcske). De ha eljársz a kúúúrzusra, akkor segítünk rajtad. Még lefogyni is (a pénztárcádon legalábbis tudjuk demonstrálni)

És még lehetne sorolhatni.. :)

Leroi 2010.11.26. 22:07:21

@apolka11:
Mert ilyen esetben is magukra vállalják egy ember "gyógyítását"?
A halálosan betegekét?!...:(((
Ez tényleg szörnyen aljas egy dolog...

Leroi 2010.11.26. 22:09:05

@Lángharcos:
Ez olyan lehet, mint teleholdkor három csepp ürgetejet a hátunk mögé szórni jobb kézzel a bal vállunkon keresztül...:)))

adamantium 2010.11.26. 22:40:35

úgy érzem vannak itt kommunikációs problémák, bár amikor az ember bajban van akkor mindenben csak támadást lát, ami éppen nincs inyjére.
az anamnézis során feltett, sokat inkriminált kérdés nem tudom miért sértő? esetleg ha úgy kérdezte volna, hogy intravaginális külső inzultus érte-e kivülről, saját maga által felhelyezett tárgy által? - kevésbé sértő csak legfeljebb a beteg nem érti mire is gondolsz.
az sem teljesen tiszta miért zavarja valakit, hogy ha lefolyik az infúzió, és miért is kellene azonnal odarohanni? a tát meg nem szabad eltávolítani mert akkor a következő infúzióhoz lehet új branült szúrni
hát sajna vannak normatívák, hogy mennyit is emelhet egy ember, adott esetben 150 kilós pácienshez biztos nem 2 beteghordó kell hanem mondjuk 4-5 ami persze nincs. a vezetőségnek hiába siránkoznak, így hát valakinek azért csak elmondják szegények, hogy mitől is rokkannak meg
mivel auschwitzban nem volt se kaja, se gyógyszer, felmérhető, hogy a hormonproblémások sem híznak el korlátlanul ha nincs kaja. igen, lassúbb az anyagcsere, sok víz van megkötve a szövetekben, de szerencsére nem egy koncentrációs táborban vagyunk így még van gyógyszeres meg orvosi rásegítés is, tehát aki kövér az több mint 50%-ban magának köszönheti.

Lángharcos 2010.11.26. 22:40:49

@Leroi: Simán, ha a beteg mégis meghal, azt mondják, nem hitt benne eléggé. Vagy hogy túl későn jött, azok a fránya orvosok mindent elrontottak, összemérgezték a gyógyszereikkel...

Scala 2010.11.26. 22:44:56

@apolka11: nem annak szántam.
@Leroi: azt sem annak szántam hanem hozzászólásnak, értsd a véleményemet írtam. Ami ide tartozónak véltem. Mit fordítsak? A kommentjeimet?

Leroi 2010.11.26. 22:47:07

@Scala:
Dánra? Norvégra?
Amit akarsz.

Lángharcos 2010.11.26. 22:47:28

@adamantium: Auswitz tehát azt bizonyítja, hogy a kövér emberek boldogok lesznek, ha egész életükben (áthúzva, helyette: halálukig) éheztetik magukat?

Mármint: az önéheztetésből és az utált ételek fogyasztásából eredő rossz közérzet megéri azt, hogy "esztétikusabb" lesz vagy hogy később jön el érte a halál?

Egy étrendi oldalon (lugositoetelek) találtam az alábbi bullshitet:

"Tudva azt, hogy 20 egység lúg szükséges 1 egység sav semlegesítéséhez, csak képzeljük el, mire van szükség ilyen koncentrált savforrás hatásainak ellensúlyozásához! Ha 20 bögre lúgos anyagra lenne szükség 1 bögre tej semlegesítéséhez, akkor ennek a 12-szeresére, azaz összesen 240 bögre (57 liter) lúgos anyag - SuperGreens - kellene egy csésze jégkrém semlegesítéséhez!!!"

Leroi 2010.11.26. 22:48:48

@adamantium:
Hideg, objektív és kristálytiszta gondolatmenet.
Mint a Stavanger-fjord sziklái...:)

Lángharcos 2010.11.26. 22:49:51

@Lángharcos: Elment a komment, mielőtt befejeztem volna: szal ráadásul az "egészséges étrend és életmód" félévente teljesen más irányba fordul, és addig dicsőített ételek kerülnek a kukába, és helyettük valami mást kotrunk ki a szemétből, amit aztán dobogóra teszünk egy kb. fél évre.

Mondjuk a fagyi savtartalmán nem tudok nem röhögni.

Leroi 2010.11.26. 22:52:56

@Lángharcos:
Szalonnán, vöröshagymán és szilvóriumon is éltek hosszú ideig bricsesznadrágos-csizmás őseink, a jó kapadohányt újságpapírba csomagolva szívták.
Kaszáltak 24 órából 12-őt, olyan kondorkeselyű-izmaik voltak, hogy ma a proteinen puffasztott bodybuilderek visítva dobnák be a törülközőt...

Hatodéves 2010.11.26. 23:01:31

Nem azt mondom, hogy a lelki okok ne léteznek, sőt a pszichiátria az egyik kedvenc területem, valamennyire közöm is van hozzá. Az ezotériának is megvan a maga érdekes része, van valami olyan mondanivalója, ami hasznos számunkra. Például meditáció, aromaterápia stb, a maguk módján mind érdekes és szép.

Ha a végstádiumú rákosokat hülyítik, az bűn, ha a pénz miatt teszik, akkor meg bűncselekmény. Ugyanakkor valamilyen kis varázslás nem biztos, hogy rosszat tesz. Ha az emberről már lemondtak az orvosok (ezt rettenetes lehet megélni), akkor mért ne hihetne abban, hogy a gyógynövények ereje még kicsit meghosszabbíthatja a heteit. Ezek nehéz dolgok :(

És még azt sem mondom, hogy a kövérségben nincs szerepe a nőiség hárításának. Ugyanakkor ismerek szerelmes, vidám, szexuálisan is motivált embereket. A mai kultúrában pedig a soványság ugyanúgy lehet a nőiség hárítása. Az anorexia nervosa egyik pszichés háttértényezője például pont ez.

Hatodéves 2010.11.26. 23:02:39

bocs: szerelmes, vidám ... TÚLSÚLYOS embereket.

Leroi 2010.11.26. 23:05:38

@Hatodéves:
Köztudottan joviálisak a piknikus, gömbölyded emberkék, ha pedig egy pár verbuválódik belőlük, akkor ott a nevetés állandó vendég.
Tömbházban laktunk és épp betonból volt építve, hangszigetelés nulla százalék, fölöttünk lakott egy ilyen házaspár, hát onnan vagy göndör kacagás vagy ágynyikorgás hallatszott le este meg reggel, de leginkább mindkettő egyszerre...:)

tundee 2010.11.26. 23:18:55

@Lángharcos: "- Leegyszerűsített problémamegoldás: Te vagy a hibás azért, mert beteg vagy. Pont (pont vesszőcske). De ha eljársz a kúúúrzusra, akkor segítünk rajtad. Még lefogyni is (a pénztárcádon legalábbis tudjuk demonstrálni)"

Persze ez így nem igaz, de a betegségek/panaszok egy része (elég nagy hányada) pszichoszomatikus.
Gyerekeknél pl. a hasfájások és az éjszakai bevizelések többsége szorongás eredetű. A szorongó felnőtteknél pedig a mellkasi panaszok a leggyakoribbak a praxisomban szerzett tapasztalataim szerint.
Egy-két természetgyógyászt szívesen sittre juttatnék. Többek között pajzsmirigyrákos és hepatitis C-s betegemnek ígértek gyógyulást, lebeszélve őket az orvosokkal való együttműködésről. Sajnos mindkettőt túlságosan későn sikerült észhez téríteni.

Lángharcos 2010.11.27. 00:25:13

@hideg.gergo - hideggergo.blog.hu: :D A gúgli tehetett róla, behozta tej + kálcium témában, eléggé előkelő helyen. Nem tudom eldönteni, hogy röhögjek vagy sírjak rajta, mindkettő... :\

Lángharcos 2010.11.27. 00:30:16

@tundee: Az ilyet nem lehet sittre juttatni? Honnantól minősül valami zugorvosnak, kuruzslásnak? Ismer egyáltalán a jog valami ilyesmi kategóriát?

A szorongást az elme állapota - márpedig elmeorvoslás létezik, nem kell ehhez ilang-ilang füstölő :(

Vagy citromos kávé :) Az indoklás az alábbi volt: "Fejfájásra igyál citromos kávét. Tej és cukor nem kell bele, a citrom viszont igen, mert az _semlegesíti_ a csersavat"

Lángharcos 2010.11.27. 00:33:20

@Leroi: :D disznózsír, kása, dödöle.. Meg sok zöldség, és jóval kevesebb tartósítószer..

Scala 2010.11.27. 00:53:12

@Hatodéves: Na itt szépen elindultunk fekete-fehérbe, úgyhogy röviden:
- szerintem minden olyan módszer, ami terméket akar eladni azonnal kuka
- a lúgosítás is onnantól hülyeség mint az egyik kommentben idézett rész, 'egységek', Supergreens, anyámkínja.

Alapjáraton a lúgosító diéta szigorú, zöldségalapú, édesség és tejmentes (de tejtermék mehet) étrendet javasol, ami még egy alapjáraton belgyógyászatilag oké embernek soha nem ártott meg. Pláne ha életmódja enyhén szólva nem egészségtudatos, és ezzel ráveszi magát változásra.

Amikor valakinek visszatérő nőgyógyászati panaszai vannak + a súlya miatt is úgy érzi megalázzák, a fedőmagyarázatból is érződik, hogy rosszul éli meg lelkileg a túlsúlyt (igen a fenti levél írója) SZERINTEM (értsd: értékrendem, tapasztalatom magamon & másokon, élményvilágom és /meg/érzésem a szöveg olvasása nyomán) helytálló a nőiség rossz megélésére következtetni.

A férfiak (orvos, ápoló, beteghordó, kolléga stb.) célzásai nagyon rosszul eshetnek, és a tapintat sem árt. Azonban a rosszul viselt kritikánál (szintén saját tapasztalat) arról van szó, hogy ami valahol - akár leplezetten - belül bennünket esz, azt reagáljuk le ennyire nehezen.
'Az információt az agy érzékeli de az elme tölti meg tartalommal'.
Pl: azt hogy Scala 'vékonyságnáci' simán lepörgetem magamról, illetve mosolygok rajta: nem így van, aki ezt gondolja félreértett, és lehet nemvéletlenül.

Hogy fel akarok vágni itt bármivel tévhit, a véleményemet írom, senkit nem szándékozom meggyőzni /nem is sikerül hahaha/, elég ha elmondhatom. Van oka annak, hogy elmondom, jól esik, olyan is van, amikor a nem belepofázást érzem helyénvalónak... messzire vezet, nem sokan értenék, a lényeg, hogy leginkább magam miatt írom, amikor beleszólok itt bármibe is.

Azért persze, riasztó látni, hogy a közvélekedés mennyire összevonja az 'EZOTÉRIA' pejoratív címke alá az üzletember sarlatán hülyeségét és az évezredes megfigyeléseken alapuló indiai stb. orvoslás, technika tételeit, eredményeit.
Szerintem amíg valaki viszonylag egészséges - pláne ha van benne egy hiányérzet - jobb, ha tájékozódik, és amit hitelesnek tart felfogja, beépíti.

Én is, az emberek többsége is olyan orvost szeretne, aki a sokrétű bajaiból össze tudja rakni őt (homeopátiában erre találták ki az 'alkati szert' és a két órás első beszélgetést.).

Már írtam ide, hogy volt pm. alulműködésem, 8 éven keresztül lelet szerint is állandóan magas volt a TSH szint, tavaly már a T3, T4 szint kompenzálta, háziorvos, nőgyógyász szószerint a 'nem szabad belenyúlni a szervezet önszabályozó mechanizmusába' kifejezést használta. Eleinte kaptam a problémámra hormont, ezt igen rövid ideig szedtem. Rosszul éreztem magam tőle, kipróbáltam az összes fajta ilyen hormonkészítményt, egy sem vált be.
Javulás volt rendszeres életmód, jobb kedélyállapot, normális alvásmennyiség és diéta miatt, ohne bármilyen hormonkezelés.
Tavaly kaptam egy háziorvos-gyermekgyógyász végzettségű homeopátiás rendelést fenntartó szakorvostól alkati szert, a vérkép tavaly jobb, idén tökéletes volt, koleszterin, pm. hormonszint, hemoglobin, szérum vas stb. stb. Írd és mond 14 éves koromban sem volt 'csillagmentes' a vérlaborom, most rendben.
Én pl. örülnék ha az orvosom tudná, hogy a 'lusta az epém' és a pm. alulműködés, valamint a migrén és ne is beszéljünk a kedélybetegségről hogyan s miként függ össze, és mi miből következik... Erre már egyre több a példa, de kellett húzni egy határvonalat, mert kell az összekacsintás: 'komoly ember ebbe azért nem ártja bele magát': holisztikus orvoslásnak hívják.

Szerintem az sem normális, hogy az öngyilkosok 60%-a jár szomatikus tünettel a háziorvosánál vagy más orvosnál 3 hónappal a halála/a kísérlet előtt. Lehet nem zavarná őket, ha a dokiban felgyullad a felkiáltójel, a beteg vernyogása, pardon mondandója alatt, és elmondja, hogy a betegségei milyen lelki állapotra utalnak.

Vagy elmondja, hogy a pajzsmirigybetegség és a torokcsakra... de ez tudom, hogy utópia egy magyar orvostól.

Lehet hülyézni az ezotériát, csak ne maradna az emberekben egy hiány, rosszabb esetben értéktelenségérzés az átlagos orvosi vizit után...
Szerintem az ún. 'természetgyógyászok', energiagyógyászok 65%-a nem hiteles, sőt rossz, és az orvosok 65%-a is rossz, vagy legalábbis átlagos.
Meg lehet simán találni a jót, két módszer van rá: számunkra hiteles ember ajánlja (nem a legjobb barátnő cuki dokija); amikor olvasunk tőle, rendelésén vagyunk indulatmentesek, és inkább derűsek leszünk, vagy ráébredünk valamire, amire kerestük a választ.
Aki nem akar rendet tenni magában, ígyis-úgyis szívni fog, akár élete legvégéig, ő lesz a nagy áldozat...
Elárulom az összes áldozat annyi esélyt kap a változásra, amennyit egy átlagos személy, csak úri kedve és belső zavarossága úgy tartotta, hogy leszarja.

Még csak annyit, hogy a legtöbb kommenttel egyetérek itt fentebb (a humorral is), kiegészítésnek szántam amiket ma ide írtam, én így látom.

P.S. nélkülöznöm kell emelkedett társaságunkat két hétig, nem sértődtem meg, csak nem leszek. :-)

Scala 2010.11.27. 01:04:06

@Dr.laikus PhD: ezek szerint kiszedték az elsőt. :-( Pedig pont akartam írni, hogy apukám egy nagy barátjára emlékeztetett (patológián dolgozott, a Fiumiei úti intézményben; mesélt is rendesen), bírtam a humorát kicsiként. :-)

Irkutszk 2010.11.27. 03:26:24

@Lángharcos: Apró megjegyzés, az ezüst kolloid _valóban_ fertőtlenítő hatású. Két helyen találkoztam vele: A gyógyszertár vizes táraedényében tartanak egy darab ezüstöt, hogy az abból kioldódó (minimális) ezüst atom fertőzés-mentesen tartsa a vizet; illetve készítenek olyan sejttenyésztő szekrényt (ezekben tartanak életben sejteket, szöveteket kutatáshoz), amelynek polcai, falai rézből (nem tudom, pontosan milyen ötvözet, vagy hogy) vannak, megakadályozandó a keresztfertőzést két adag sejt/szövet között.

Dr.laikus PhD 2010.11.27. 05:06:27

@Irkutszk:

Sőt!
Az én gyerekkoromban gombás fertőzésre ezt az oldatot használtuk ecsetelésre.
Csípett, megfogott mindent kimoshatatlanul, de nagyon hatékony volt.

Lángharcos 2010.11.27. 09:14:18

@Irkutszk: Igen, tudom, használták az orvoslásban. 1-2 éve viszont MLM hálózatban nagyon nyomatták. Ígértek vele mindent, még azt is, hogy leszedi a szemölcseidet, még a talpadról is. Meg, hogy megelőzésképpen igyad, öntsed a nyílt sebeidbe, és stb-stb.

Egyik terjesztő kérte, hogy csináljak neki honlapot, és ő mondta, hogy még a kutya sebébe is kente, meg a sajátjába, meg a kertben locsolta vele a virágokat. És megelőzésképp issza az egész család, jaj de jó.

Nekem ez beteges. Az is, amikor valaki két marokra tömi magába a vitamint, mert valami ezo-izé forrásból azt hallotta, hogy adagolja csak túl, jó lesz az (pénzügyileg biztos - a forgalmazónak).

A Lenkei dolgoktól is felborzolódik a hátamon a szőr. Barátnőm szedte, majd érdekes színekben pisilt - de csinálta tovább, mert biztos jó az. :(

adamantium 2010.11.27. 09:19:18

@Lángharcos: furcsa értelmezéseid vannak, nem tudom, hogy normális ember, hogyan jut el az én általam írtakból ehhez. na de a lényeg amit ki akartam hozni, mondjuk írhattam volna a gulágot is mert az senkiben nem kelt ellenérzést, auschwitz-cal szemben, sőt manapság még ki is tüntetik a tetteseket. 2. nekifutás :) - ahol garantáltan nincs kaja és gyógyszer ott nincsenek kövér mberek furcsa módon. a lúgosítást én is kicsit túllihegetnek tartom, bár több ismerősöm gyomorpanaszait csökkentette a lúgos kémhatású ásványvíz, tehát valami csak van benne

adamantium 2010.11.27. 09:21:05

@Irkutszk: az ezüst már régen ismert fertőtlenítő szer. az I világháborúban, amikor még nem voltak modern fertőtlenítőszerek, ezüstöt szőttek a kötszerbe, hogy annak fertőtlenítő hatása legyen

Dr.laikus PhD 2010.11.27. 10:32:54

@Lángharcos:

Ezüst nitrát volt a neve és a gyermekkori szemölcsökre tökéletes. :)))

Dr.laikus PhD 2010.11.27. 10:40:20

@adamantium:

Aggódó anyuka voltam.
Sokáig szoptattam, de valamikor be kellett vezetni a szilárd ételt és valami fini édességet.

Gyermeke időnként kijött egy pár csalánkiütés, furcsa, csoportos formában.
Általában mire a rendelőbe bemehettünk eltűnt.
Már gúnyoltak én meg egyre dühödtebben próbáltam bizonyítani, hogy gyerek beteg csak nem találják az okát, meghal, stb....
Végre egyszer kilépve megjelent a kiütés. Visszaléptem győztesen.
- Na! Itt van! Látja!?

Doktor rám néz bánatosan reményt veszítve és rezignáltan azt mondta amit adamantium. A munkatáborokban senkinek nem volt étel allergiája, tudja anyuka?

Én megkövülten álltam, nem értve ezt miért mondja (32 éve nem volt szokás ezt mondani), aztán belenézve a szemébe elvigyorogtam magam, csendesen igazat adva.

Lángharcos 2010.11.27. 11:10:42

@adamantium: Tekintve, hogy mind a gulágokon, mind auschwitzban nagy volt a halálozás, persze, hogy nem találtál ételallergiás embereket. Ha valaki éhezés közben kapott valamit enni, amire amúgy allergiás volt, akkor az illető jó eséllyel elhalálozott.

Az éhező országokban ugyanez a helyzet, a nagy halandóság kiszórja a betegeket.

Ettől még léteznek, csak erősebb a szelekció a megnyilvánulásuk ellen. :\

huncut 2010.11.27. 11:26:41

@adamantium: Ha valakinek sok a gyomorsava, és ezért ég a gyomra, akkor logikus, hogy a lúgos kémhatású ásványvíz természetesen segít helyreállítani a normális viszonyokat. Ott van a probléma (legalábbis számomra), amikor pl. a citromot is a lúgosító anyagok közé sorolják ennél a fajta étkezésnél, mint ahogyan a gyümölcsöket is, pedig ugye azok valójában savas kémhatásúak. No, innentől egyértelműen hitetlen vagyok a lúgosító diétákban. Az már más kérdés, hogy a jelentősen megnövelt gyümölcs- és zöldségfogyasztás valóban hasznos lehet, nekem csak az indoklással van bajom. :-)

huncut 2010.11.27. 11:32:56

@Dr.laikus PhD: Külsőleg használva nincs is baj vele, de azért azt nem ártana tudni, hogy a vízoldható ezüstvegyületek mérgezőek, innentől kezdve a biztonsági szempontokat figyelembe véve én biztosan nem innék ezüstkolloidot.

Dr.laikus PhD 2010.11.27. 11:39:01

@huncut:

Egyet értek.
Nyilván csak orvos, vagy patikárius kotyvalékát kell enni és inni. :)))

Mosógépemben is van ezüst szemcsés öblítés, azóta nincsen izzadt büdös zokni és élénkebbek a színek.

Szóval egyértelműen van haszna, de MLM ajánlások ellenőrizetlenül nekem nem jönnek be.

Koronként változnak az ajánlások is.
Én még emlékszem, hogy a rézcsöveket ki kellett cserélni műanyagra, mert nagy-nagyon mérgezőnek tartották,az építési szabvány is változott, ma meg aki ad magára rézcsövet építtet be műanyag helyett.
Szerencsére az ólomról még nem mondják, hogy egészséges..:))

adamantium 2010.11.27. 11:54:04

@Dr.laikus PhD: boc sánat én sehol nem említettem az ételallergiát, arról volt szó, hogy ha nincs kaja akkor lehet-e valaki kövér? tehát igaz-e, hogy valaki nem eszik mégis hízik?

adamantium 2010.11.27. 11:56:52

@huncut: erről a diétáról nekem fogalmam sincs, sőt a többiről sem, nem tartom igazán hatásosnak őket, az ember genetikailag, fogazata szempontjából is mindenevő (akárcsak a disznó pl) tehát nagyon egyirányúsítani az étkezést értelmetlen és logikátlan, akárcsak a vegetáriánizmus

adamantium 2010.11.27. 11:59:02

@Dr.laikus PhD: szerintem ólomcsöveket cseréltünk műanyagra és majd rézre, én még emlékszem, hogy a hajlított részeken ólomcsövek voltak a házunkban amiket melegítés után hajlítottak és valami nagyobb izzított vastárggyal forrasztgattak, biztos egészséges volt az az ólomgőz :)

tundee 2010.11.27. 12:30:30

@adamantium:
Evés nélkül nincs zsírlerakódás ezt leszögezhetjük.:) Viszont hormonális hatásra ill. egyes betegségeknél nőhet a szervezet vízvisszatartása és ez eredményezheti a testtömeg növekedését.

Elhízott nőknél gyakori annak hangoztatása, hogy alig eszem mégis hízom, de a többségük ha összeírná mit is eszik meg egy nap alatt bizony összejönne ott a kalóriamennyiség, mert a többségüknek a "bekapok egy kis csokit, eszem egy kis kekszet, iszom egy kis cukros lötyit"-re bizony szelektív a memóriája. Ezzel együtt vannak emberek, akiknek lassabb az anyagcseréje és hízásra hajlamosabbak kiegyensúlyozott táplálkozás mellett is.

tbjárulékfizető 2010.11.27. 12:39:33

A természet gyógyászokhoz néhány gondolat:
Sok a sarlatán, de van néhány, akihez érdemes elmenni. Csontkovács, gyógynövények ismerete, ilyesmi.nagy előnyük, hogy az egész embert látják egyben.
Önök, orvosok most nagyon egyetértetek abban, hogy ezek sarlatánok és kerülendők, ez általában igaz is, de számomra ettől nem sokban különbözik az a helyzet, amikor egy szakorvos lát egy problémát és felír 1-2 gyógyszert, majd tovább küld. A másik is lát egy problémát, ő is ír fel gyógyszert.Ezek aztán vagy jók együtt, vagy ütik egymást. Vagy tartalmaznak olyan anyagot pl. propilén glikolt, ami allergiát okoz és ezért pl. a Zirtec teljesen hatástalan, vagy az ezt tartalmazó antibiotikum még árt is.
Ha viszont a mérnök agyammal megpróbálom a problémát a magam módján kezelni és utána olvasok a szereknek, meg vizsgálom magamon a hatást és ha pl. a vérnyomás csökkentő hörgő görcsöt okoz, akkor nem szedem és mást kérek, akkor az első reakció az, hogy okoskodok. Egy laikus ne szóljon bele a magas gyógyítási tudományba. Bizonyos idő után elérem, hogy partnernek tekintsenek és akkor hatásos a kezelés, de ehhez komoly munka szükséges.
Véleményem szerint az emberek jó része azért fordul a természetgyógyászhoz, mert fél felülbírálni az orvost, de azt azért érzi, hogy a kezelés nem jó.
Szerencsém van, mert van olyan szakorvos, akivel a gyógyszerezésem problémáit meg tudom beszélni, vakon bízok benne, de ha új helyre megyek, ezt a cirkuszt újra és újra eljátszuk. Már túl vagyok egy nagyon nehezen gyógyult és igazolt gyógyszermérgezésen és azóta nem tud érdekelni az orvosok egója, rólam van szó, tehát győzzenek meg. Mondjuk eszembe nem jutna egy sebészt felülbírálni, de olyan szakorvost, aki 5 percet foglalkozott velem és akkor látott először, bármikor.
Ennyit a természet gyógyászokról.

kezelni,

Irkutszk 2010.11.27. 16:54:53

@Dr.laikus PhD: Én is láttam még lápisz követ (nagyobb darab ezüst-nitrát só), amelyet lehet szemölcs kezelésére használni. Aztán azt hiszem, nehéz lett a beszerzése (nem volt a nagykereskedésben). Maró hatása van, ezért alkalmas a szemölcsre (én állatgyógyászatban láttam használni, lovaknál, patarothadásnál).

A túlzott használatát én sem értem.

A lúgosító italok-teák egy másik (hasonló) túlmagyarázás az én meglátásom szerint. Én magam addig tudom felfogni, hogy a gyomorsavat semlegesíti, ha lúgos dolgot eszünk-iszunk. Van ilyen tabletta is, gyomorégésre ajánlják (direkt nem mondok nevet, felesleges). Ha túlhasználják, azt is el tudom képzelni, hogy amiatt, hogy a gyomor nem képes normálisan működni, a gyomortartalom nem bomlik le megfelelőképpen, és az illető fogyni fog, hiszen kevesebb tápanyagot (főleg ugye fehérjét, amire viszont szükség lenne) képes felvenni a szervezete. Na de hogy jön a lúgos víz/tea a méregtelenítéshez vagy mihez? Ehhez nekem még továbbképzésre lenne szükségem.

ondol 2010.11.27. 17:17:45

@Irkutszk:
"Na de hogy jön a lúgos víz/tea a méregtelenítéshez vagy mihez?"

Hát úgy, hogy szorosan kapcsolódik a pénzhez:-D

A sav-bázis egyensúly tudománya fent van a neten, de nem elég ezoterikus:-p
Sok ember szétvágja a szervezetét, sok pénzért. Éljen a paleolit unió:-DDD

Dr.laikus PhD 2010.11.27. 17:31:45

@Irkutszk:

Honnan lehet tudni, hogy elsavasodtál, vagy éppen lúgos vagy?

Nekem refluxom van, ezért szedek gyógyszert. Ha véletlenül többet (mert hülye vagyok) akkor nem dolgozik a gyomrom, fáj és nem fogyok akkor sem. :))

Azt hiszem a kiegyensúlyozott étrend a megoldás. Állati fehérje kevesebb, mint amit mostanában eszünk, sok-sok zöldség, főzve, nyersen mindegy, kevés szénhidrát és máris fogytunk is és jól is vagyunk.

Most vadászom őstermelőre, hol lehet friss zöldséget kapni. Évek óta csak 10 napig járkált zöldséget ettem, frisset véletlenül. Ég és föld az íze is. Jobban jól is lakik az ember, mert íze van. :))

ondol 2010.11.27. 18:12:59

@Dr.laikus PhD:

Ősi módszer a gyomorszáj zárására: étkezés után rágcsálj el annyi sót, amennyi az ujbegyedre ráragad, ha előtte megnedvesíted. Rágcsáld és nyeld le.

Nagyanyám módszere, műkszik.

Leroi 2010.11.27. 19:19:37

@Dr.laikus PhD:
És a felpolcolt fesőtesttel alvás, streszmentesség, időnkénti gastroscopiás vizsgálatok, PPI...
Sajnos civilizációs ártalom ez is, mint már oly sok egyéb is...:(

túrós_rudi 2010.11.27. 20:39:14

@Irkutszk:
Köszönöm. Egy józan hozzászólás.
Én segítőkész orvossal ritkán találkoztam. (volt azért). Lelkiismeretlen, nagyarcú bunkóval már sokkal többször.

Hatodéves 2010.11.27. 20:59:37

@Scala:
Sok mindenben egyetértek, főleg a pszichés tényezők fontosságában, de ezt nem is tagadtam soha.

Van a földön nő, aki nem éli meg rosszul, ha azon poénkodnak férfiak, hogy dagadt (és nem arról beszélek, amikor kedveskedve megcsippentik a derekát, hanem arról, hogy egy kiszolgáltatott helyzetben ott áll egy szál köntösben, és idegen férfiak megalázzák).

A túlsúlyos nők önbecsülése pedig kb akkor megy tönkre, amikor gyerekkorukban túlsúlyosak, és amit a t. osztálytársak végigcsinálnak velük, ahhoz képest az inkvizíció zéró. Az ilyen emberek egész életükben önképzavarosak lesznek, akárhány kilók.

És nem hülyéztem le az ezotériát. De nem értek egyet a "mindenki maga alakítja az életét" himnusszal. Szép meg minden. De nem így van. Szerintem.

Dr.laikus PhD 2010.11.28. 04:33:05

@Hatodéves:

"De nem értek egyet a "mindenki maga alakítja az életét" himnusszal"

A tudatos életünkben van lehetőségünk magunknak alakítani.
(Selye János: Életünk és a stressz)
Nem beszélve a különböző pszichológiai irányzatokról amik a saját életünket segítenek feldolgozni, megismerni magunkat.

Az ezotéria egyszerű magyarázatokat próbál adni az értelmiség bonyolult problémáira a hit rendszerén keresztül.

Ők voltak előbb. :DD

Egy biztos, hogy az elménk rengeteg dolgot képes elintézni nekünk.
Jót is és rosszat is.
Ha a sorselméletre gondolok nyilván sok benne a hozott elem....

Ingoványos a talaj itt már a számomra, egyre kevesebbet tudok erről, túlnőtt a tudás az amatőr érdeklődésen, de a többihez meg kevés.

A piszkafaság himnusza meg... Ehhh...
Nőknél ez olyan, mint a férfiaknál a pénisz méret. Kéretik ezt tapintattal kezelni.
Egyet értek veled megint. A legrosszabb a gyermekkörnyezet kíméletlensége.
Ez viszont nevelés kérdése.
Amit persze lehet másként is, mint amit mi megszoktunk.
felicitasz.blog.hu/page/2

Scala 2010.11.28. 11:38:36

Valaki írta, de hibásan, a lúgosító diéta nem ajánlja a gyümölcsöt, pláne nem több fajtát egy időben fogyasztva.
A citrom kivétel valóban, az állítólag az emésztés folyamán lúgosító hatásúvá válik... :-)

@Hatodéves: A gyerekek világában erőteljesebben érvényesülnek az ún. Egyetemes törvények, ők nincsenek megrontva félremagyarázásokkal. Éppen azért olyan meghatározóak azok az évek, mert egy sokkal tisztább forrásból merít. Akár a sértetti, akár az agresszori oldalon állunk, valahol mélyen belül tudjuk még gyerekként, hogy része vagyunk a nagy egésznek.
Ok-okozat, imagináció törvénye, a ritmus és idő törvénye, rezonancia törvénye, a végső kiegyenlítődés stb. tartoznak ide. Összefoglalóan a metafizika foglalkozik velük.
Nem ismerem elég jól, nagyon sok baromság van a neten is. Ha egyszer valamikor érdekel és van idő, figyelem rá, az adatlapomon megtalálsz, elküldöm ami használhatót, értelmeset találtam.

Abból amit írtál ha jól értettem, szerinted:
- a mi individuális tudatunkon kívül nem létezik abszolút léttudat
- az ember nem tud a teremtésnek a tükrözésre képes határállapotába kerülni
- onnan a lehúzó hatásokat kiszűrni,

- és egyénenként nem befolyásolhatja a teremtési és a megváltódási – kiegyenlítődési folyamatokat

És hogy a mi individuális tudat-tevékenységeink, önismereti, őszinte harmóniába kerülési törekvéseink sem közvetlen kiszűrni, sem feloldani nem tudják, hogy az élet - némelyeknek (!) - szar.

Aham.
No problem.

Irkutszk 2010.11.28. 18:02:14

@Dr.laikus PhD: Még sosem jártam utána alaposan, mit értenek a "szervezet elsavasodásán". Amit én leszűrtem a hallottakból, azt értik alatta, hogy valami méreganyagok felhalmozódnak a szervezetben, és ezek savas kémhatásúak, és meglátásuk szerint ezt kell valahogy a lúgosabb kémhatás irányába tolni. Hinni nagyon kevés dologban hiszek, a tudományra neveltek, és csak ebből a szempontból tudom megítélni ezeket az elképzeléseket.
Tehát érdemi tanácsot tőlem hiába vársz az elsavasodással kapcsolatban.

A reflux betegséget feltételezem, nem kell leírnom. A tudomány mai állása szerint a nyelőcső végén lévő záróizom nem megfelelő működése okozza. Gyógyszerész vagyok, nem gasztroenterológus, de amennyit én tanultam róla, elsősorban a nyelőcső védelmében adnak ilyen esetekben gyomorsav-termelést csökkentő hatóanyagokat, mert a nyelőcsőben a normális pH 7.4 körül van, míg a gyomorban a normál pH 2-es (ez a gyomorban működő enzim - pepszin - optimális működési pH-ja).

A kevés fehérje fogyasztást én még nem láttam sehol szorgalmazni, lévén olyan nitrogén-tartalmú, és/vagy bonyolult aminosavak alkotják a fehérjéket, amelyeket a szervezetünk nem képes előállítani, illetve fehérjékből épül fel az egész szervezetünk. Amikor kevés fehérjéhez jut a szervezet, az izmokat bontja le először. Természetesen a kevesebb fehérje fogyasztása kisebb pepszin- és savtermelést indukál a gyomorban (vannak telítettség-érzékelő receptorok is, tehát termelődik azért mindkettő).

Őstermelőtől mindig jobb vásárolni (ennél jobban csak a nagymamától hozott alapanyagok-ételek a jobbak). Olcsóbb is általában (kevesebb kézen megy át), és kevesebb vegyszert tartalmaz(hat). Teljes mértékben családi tudás (bár gondolom, nem kizárólagosan a mi családunkra igaz), hogy a piacokon érdemes keresgélni, öreg néniket/bácsikat, akiknek kevés portékája van. Nagyon fontosnak tanultam én ezen kívül egy jó tojásos megtalálását és a hozzá való ragaszkodást. Sajnos gyermekkorom kolbászárusa, illetve a vecsési savanyúságos nénije eltűnt, amikor költözött a pestlőrinci piac.

A kiegyensúlyozott étrend pedig mindig igaz és követendő példa!

Öreg Sam 2010.11.28. 18:40:21

@Dr.laikus PhD:
No erről lenne szó!
Miből állapitja meg az ezterikus,meg az egyéb sarlatán nagyokos,hogy én el lennék savasodva?
Valami mérőszám,egzakt képlet van?
Ha valaki jól érzi magát a bőrében,isten ellen való vétek a szervezet működésébe beavatkozni.
Van egy ismerősöm,40-es csodás alakú,örökmozgó (heti 3 torna stb)nő,aki a multkor ujságolta,hogy epetisztitó kurát tartott.Amúgy félvega a nő,és csodálkozott,hogy lehülyéztem.
Ilyen szinten beavatkozni egy jól müködő szervezetbe már büntény.

dajan 2010.11.28. 18:58:50

@Öreg Sam: Még nem hallottam ilyen fogalmat, hogy fél vega, mit takar , hiszen az egyik oldal támadja a másikat.

Dr.laikus PhD 2010.11.28. 19:15:38

@Öreg Sam:

Nem tudom.
De amikor hallgatom a gurukat és visszagondolok pár évvel előbb miről gurguláztak és most miről és hogyan, elfog a vihogás.
Most a savasodás a divat, zöld löttyöket isznak, 4-5 liter folyadékot naponta.
Brrrrrr.
Valaha meg a sok folyadékra mondták, hogy veszélyes.
Én biztos keveset iszom, de annak a duplájától nem tudnék utcára menni. :D

Öreg Sam 2010.11.28. 20:20:29

@dajan:
Gondolom ez sem egzakt kifejezés...
Amennyire én tudom,a vega kizárólag növényeken él,a félvega kifejezést én azokra alkalmazom,akik megeszik a tojást,uram bocsá' a halat.
Nem vagyok tisztában ezeknek az őrületeknek minden részletével.Én a mai korszellemnek megfelelően változatosan próbálok táplálkozni,nem vagyok hajlandó végletekbe esni.
Az élet amugy is egy halálos betegség,ha a napi 2 l teám miatt meghalok,na und? Max 5 évvel leszek tovább halott...
Érdekes volt olvasnom a multkorában valahol,hogy ezek a szigorú étrend szerint szenvedők valószinüleg meghosszabbitják a létüket pár évvel.
Sajnos az a pár év a lélegeztetős/infuziós/injekciós/pelenkázós pár év....:))
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása