Nem találkoztam pénzsóvár dolgozókkal

2010.11.24. 14:00

Sziasztok,

 

Az utóbbi két évben sok tapasztalatot szereztem az egészségüggyel kapcsolatban és - eltekintve az intézmények javának fizikai állapotától - többségében jók a tapasztalataim.

 

 

Elköltöztem, ezért új háziorvos után kellett néznem. Utánaolvastam a neten elérhető dokiknak és kiválasztottam a számomra legszimpatikusabbat, de a kártyámat nem adtam le neki, nem voltam beteg. Aztán lettem. Lehajoltam és rettenetes fájdalom állt a derekamba. Elsétáltam szép óvatosan a háziorvoshoz, aki akkor látott először. Kedves volt velem és nem csak a kártyámnak örült, hanem korrekt módon meg is vizsgált. Az ő pontos diagnózisának köszönhetem, hogy nem kezdett el fektetni és kenőcsökkel kezelgetni, hanem automatikusan szakorvoshoz irányított. A (második) neurológussal is szerencsém volt, egyből MR-re küldött, a lelet alapján világossá vált, sürgős műtétre van szükség: kiszakadt gerincsérvem volt, ami részleges bénulást is okozott. A lábujjamról volt szó, nekem nem tűnt olyan gázosnak a bénulás, inkább azok a részek zavartak, amiket nagyon is éreztem (a gerincsérv komoly fájdalommal jár).

 

A neurológus továbbirányított az Amerikai úti Idegsebészetre, ahol szintén súlyosnak ítélték az esetet és egy héten belül megműtöttek. Az osztály, az ellátás, a nővérek és természetesen az idegsebész is kiváló volt. Az otthoni lábadozás alatt házhoz járt a gyógytornász, megtanította a szükséges gyakorlatokat, több, mint húsz alkalommal volt nálam, a végén kapott 20ezret. Amikor már önállóan tudtam mászkálni, továbbirányítottak reumatológiai utókezelésre. No, itt egy igazi hülyébe botlottam, aki szerint nem lehet ezzel semmit kezdeni. Annyi volt a tudománya, hogy felírt egy adag elektromos kezelést és két fürdőjegyet. Azért éreztem, hogy ennél többnek kellene történnie és elmentem egy másik reumatológushoz, magánrendelésre (7.000 ft), aki átnézte a papírokat, megvizsgált és beutalt az ORFI-ba egy háromhetes utókezelésre, rendbe is hoztak, amennyire lehetett. Időutazás volt a javából, de számítotam rá, hogy az ORFI nem egy wellness hotel. Az utókezelés persze ma is tart, tornázom, uszodába járok és megpróbálok vigyázni magamra.

 

Következő történetem egy haldoklóról szól, ő az Édesapám. Veserákkal kezdődött, mára már máj és tüdőáttéttel. A Margit Kórház Onkológiai osztályán kezelték, az orvosa egy kimondottan kedves, korrekt doktornő volt. Soha nem keltett benne/bennünk hiú reményeket, mindig világosan közölte az éppen aktuális állapotát és azt is, mi várható. Édesapám háromszor kapott kemót, minden alkalommal 10.000 forintot adott a doktornőnek, aki már nem kezeli, otthon van, otthon is szeretne meghalni. Megértem, és a családommal együtt minden segítséget, támogatást megadok neki, én sem szeretnék kórházban, idegenek között lenni életem utolsó napjaiban, heteiben. Reggel és este mi ápoljuk, napközben háziápoló jár hozzá, aki szintén nagyon lelkiismeretes és az első alkalommal közölte, hogy ez az ellátás ingyenes. Természetesen tervezzük, hogy adunk neki valamit, ha pénzt nem fogad el, akkor mást. A háziápoláshoz szükséges eszközöket, a már említett háziorvos gyors és pontos segítségével szerezzük be.

 

Ráadás: lombik. Egyéves eredménytelen próbálkozás után elmentem a nőgyógyászomhoz, aki a szükséges vizsgálatok elvégzése után (3*10.000ft, magánrendelés) automatikusan továbbirányított meddőségi szakemberhez, de olyannyira, hogy nevet és mobilszámot kaptam tőle. Nem jellemző szerintem, hogy egy orvos beismerje, hogy a tudása eddig terjed, nem tud többet tenni, de szívesen ajánl egy kollégát, akiről elismerően nyilatkozik. Itt ez történt. A BMC-be járunk, a sokat szidott János Kórházba. Tudom, hogy már szinte divat herótozni, én nem teszem. Tény, hogy a János nem egy nagy látvány, sokak szerint frontkórház, de a dokik rendben vannak, legalábbis nekem eddig csak pozitív tapasztalatom volt. Hozzáteszem, fel kellett készülni a hosszadalmas várakozásra és arra is, hogy az orvos nem él lelki életet a beteggel, egyszerűen nincs rá idő. Véleményem szerint inkább legyen jó szakorvos, mint kellemes beszélgetőtárs. Az ajánlott orvossal tökéletesen meg vagyok elégedve, dolgozunk a babán, bízom benne, hogy hamarosan összejön. Soha nem adtam neki pénzt, soha nem is kért. Fizetni akkor sem tudnék, ha akarnék, a hormonkészítmények csillagászati összegekbe kerülnek, erre megy el a pénzünk és ezzel nyilván ő is tisztában van.

 

Hosszúranyúlt levelemmel csak annyit akartam mondani, hogy én nem találkoztam eddig pénzsóvár eü dolgozókkal és egy-két munkáját trehányan végző, botrányos modorú orvost leszámítva nem volt rossz tapasztalatom. Ezeket viszont ki lehet kerülni, sopánkodás helyett el kell menni egy másik dokihoz.

 

 

 

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használd Kórházértékelőnket!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2010.11.24. 16:11:09

@El Visco Stello: Szintén. :-)
Az említett meddőségi centrumban 'készült' szomszédaink két gyönyörű (tényleg ki kell emelni, hogy nagyon szép!) babája, anno 2005 és 2007.
Sikert és kitartást kívánok.
/És egy olyan szakembert is, aki a tudatalatti blokkokban segít (ebben jártas pszichoterapeuta), vagy valami hasonló, hiteles személy. Ismertetőjele: őszinte, nem jósol, nem áltat, nem a tudat mindenhatóágát hirdeti - pl. agykontroll, A Titok stb./

Leroi 2010.11.24. 17:38:13

Hogy is szólt az a régi filmcím?
"Találkoztam régi cigányokkal"...?

@Scala:
Most épp hány éves vagyok a Te skáládon?
Köszi mindenesetre, hogy megvédted a hivatásomat.
Csecsrepacsi mama nagyon beindult tegnap este.:)

Leroi 2010.11.24. 17:38:50

"Találkoztam boldog cigányokkal"...:)
Így helyes...

Leroi 2010.11.24. 20:29:08

Mondom én, hogy mindenki kapva kap ezeken a pozitív posztokon...
Lám, mennyire népes a hozzászólók tábora...:S
Az orvosgyűlölő psychopaták hada most persze kushad...

Hatodéves 2010.11.24. 22:01:12

A Margit Onkológia a legjobb osztály, amit eddig láttam, ők úgy dolgoznak, hogy az ember újra elhiszi, hogy orvosnak lenni jó dolog, és igenis lehet szeretettel meg tudással meg elszántsággal csinálni!

Despota 2010.11.24. 22:44:47

@Leroi: Az alacsony számú hozzászólások ellenére is folytatódik a pozitív történetek bemutatása, holnap délután kettőkor ismét egy ilyen poszt kerül ki az oldalra, méghozzá a János kórházról.

womanestomen 2010.11.24. 22:55:59

Növelem a lájkolók és a hozzászólók számát.

Scala 2010.11.25. 00:01:25

@Leroi: nincs mit, így jár aki levelezőn végzi az orvosit ;-)
"Arra utalsz netán, hogy a Dalai Láma valójában JFK, aki nem halt meg, csak átoperálták tibeti szerzetessé? Merthogy őt szokta (volt?) - az ezek szerint szintén meg nem halt - Monroe kisasszony sz*pogatni, mint az közismert. Le. És fel. És mindenhogyan."

huncut 2010.11.25. 08:31:36

@Leroi: Azon, ha valami rendben megy, úgy, ahogy mindenütt kellene, nem nagyon van mit megbeszélni, az a normális. Vitázni azon lehet, ha a postás harapja meg a kutyát. :-)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.25. 09:47:15

@Leroi: Nincsenek "orvosgyűlölő psychopaták". De veled talán kivételt teszek:)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.25. 10:19:14

És még hozzátenném, pillanatnyilag nem ez a legfontosabb az életembe, zűr van Magyarországon, és most az egészségügyről beszélek. ...inkább az fáj jobban.

Leroi 2010.11.25. 11:26:53

@Scala:
Nem vagy vitapartner.

Leroi 2010.11.25. 11:32:50

@batgirl:
Örülök, hogy végre megszólalt közülük az egyik legsúlyosabb eset.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.25. 11:37:25

@Leroi: mármint ""orvosgyűlölő psychopaták" közül az egyik???:)) Megtisztelő, de félre vezet a szemellenződ:)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.25. 11:42:15

Ma inkább a politikusokat gyűlölöm. Ezt vállalom is:), Téged meg nem tekintelek orvosnak:) Meggyőződésem, hogy nem is vagy más csak bértroll.

Leroi 2010.11.25. 12:21:36

@batgirl:
Te pedig bérringyó...

ignore on.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.25. 12:24:12

@Leroi: de régen neveztek ringyónak!!!!! A mai napba ez is belefér:)

Leroi 2010.11.25. 12:27:37

Az ignore on annyit jelent, hogy a jövőben nem szól egyikünk a másikhoz.
Ezt kérjük betartani.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.25. 12:59:58

@Leroi: Bocsika, én azért még beszélek, neked viszont jogod van nem elolvasni, én nem válaszolni.

Despota 2010.11.25. 13:13:15

@Leroi: A ringyózást be lehet fejezni!

Leroi 2010.11.25. 13:37:38

@Despota:
"Téged meg nem tekintelek orvosnak:) Meggyőződésem, hogy nem is vagy más csak bértroll."

És ezzel mi a helyzet?

Leroi 2010.11.25. 13:56:01

Azt furcsának tartom, hogy némely kommentelő kedvére sértegetheti a másikat (itt nem lényeges, hogy egymás szakmáját, hivatását megkérdőjelezik, ezt más minősítse), személyeskedhet, amire csak a reakció kap figyelmeztetést.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.25. 14:10:51

a sértegetés menete: 1.orvosgyűlölő psychopata, a legsúlyosabb fajtából
2. re: bértroll
3. ringyó

hmmm..kedves Leroi, nézz mélyen magadba, utána reklamálj.

Despota 2010.11.25. 14:33:17

@Leroi: Ez sem oké, egymás sértegetését kellene abbahagyni de ha lehet, sürgősen. Ez mindkét félnek szól! Köszönöm.

Leroi 2010.11.25. 14:34:16

1."Nincsenek "orvosgyűlölő psychopaták". De veled talán kivételt teszek:)"
2.Re: legsúlyosabb...
3.bértroll (bérork?, bérbabó?)
4.r...ó
6.r...ó?
7.ignore on
8.ignore on?
9.Despota: r...ó?!
10....
11....

:)

Appaloosa 2010.11.25. 14:36:50

Szerencsére a levélíró még nem találkozott pénzsóvár eü dolgozókkal, sajnos magam már több tucattal.
Aki keres az vajon talál?

Despota 2010.11.25. 14:37:56

Inkább olvassatok aktuális pozitív posztot a személyeskedés helyett, érdemes.

praxis.blog.hu/2010/11/25/pertnerkent_kezeltek_a_janos_korhazban

Leroi 2010.11.25. 14:42:31

@Appaloosa:
Itt ez a pozitív hangvételű történet.
Fabrikáljunk belőle is egy orvosokat kipellengérező posztot...
Deal?

Appaloosa 2010.11.25. 14:44:47

@Leroi:
death
Ez ma neked nagyon jól megy, mindenkiben pszichopata mókust akarsz látni?

Neked is elvitték a ebédlőasztalodat?

Leroi 2010.11.25. 14:58:15

Toscaloosa

Nem, nem...
Csak épp adódott egy poszt, ahol nemcsak gyalázzák az egészségügyet, hanem még a pozitív oldalát is megvillantják.
Erre beintesz te.

Appaloosa 2010.11.25. 15:08:49

@Leroi

Csak leírtam a saját tapasztalatomat, s kifejeztem abbéli örömömet, hogy a posztoló még sohasem találkozott pénzsóvár eü dolgozókkal.

Megérnél egy pszichiátriai kivizsgálást.

Leroi 2010.11.25. 15:15:32

"Szerencsére a levélíró még nem találkozott pénzsóvár eü dolgozókkal, sajnos magam már több tucattal.
Aki keres az vajon talál? "

Ha ez neked az "abbéli öröm" kifejezése, akkor te érdemelnél meg egy hasonló kivizsgálást.
Előbb persze egy hazugságvizsgáló gépre sem ártana rákötni...
Tudod, a hazug farizeusok kártyái nagyon áttetszóek..

Appaloosa 2010.11.25. 15:21:04

@Leroi:
Nem hiszed, hogy örülök?
Felőlem ráköthetsz a hazugságvizsgálóra.
Farizeus, Rabbóni, vagy mifene pedig nem vagyok.

P75 2010.11.25. 16:05:19

@Leroi: ebből nekem az jön le, h nem tudod, mit jelent a blogszlengben a troll kifejezés... Lehet, hogy a saját tájékozatlanságod miatt sértegettél?

Leroi 2010.11.25. 18:04:40

@P75:
Jól tudom.
És "értékelem" is...

Scala 2010.11.25. 19:52:59

@Leroi: Tegnap tök normális voltál, megártott az ügyelet?
Így olvasgatva téged, pl. ez a mai is itt fentebb, néha jó, ha egy magányos pillanatban ránk zuhan a felismerés: 'azért lehet picit gáz vagyok?'

A mi a kettőnkét illeti Királyom, a vita nem azt jelenti, hogy melléd állok, pláne ha értem a téged sértegetők mozgatórugóit. Igen, igen, egyre inkább úgy tűnik, az egyéniséged a szerepedben merül ki, mögötte elkeseredettség és infantilizmus van. Tévedés ne essék, sztem orvos vagy, méghozzá úgy tűnik neurológus, méghozzá elég jó. Pár hete azonban - amennyire követem - nyilvánvalóan nincs önkritikád (kivétel talán a tegnapi nap).

Írok egy idézetet Királyom, aztán lekurvázhatsz:
"A személyiségnek , az egónak nem csak kifelé kell alkalmazkodnia, hanem a belső világ igényeinek is meg kell, hogy feleljen. Nem elég a kifelé való perszonális érintkezés, hanem az egónak kell megbékülni befelé, és integrálni a benne lévő olyan tendenciákat , tulajdonságokat, amelyeket esetleg örökölt, de mégis idegenek az egójától.
A perszóna, az animus és az anima egymással kompenzatórikus viszonyban vannak. A perszóna kompromisszum végső soron a kollektív tudat követelményei és a az individuális igények között. A veszély mindig az, ha az illető túlságosan ráhagyatkozik a perszónájára, s az teljesen átveszi a vezetést. Ezért azt kezdi hinni, hogy ő tényleg ugyanaz, mint amit a külvilág felé mutat. Elhiszi, hogy ő olyan, mint a szerepe, holott ez sohasem egészen igaz.Ilyenkor azonban az elutasított tényleges karakter mindig tiltakozik, s mindenféle - akár pszichés tünetek jelentkezhetnek. (...)
Az olyan típusú ember, aki túlságosan alkalmazkodik a külvilághoz és nagyon azonosul a perszónájával általában túlzottan magabiztosnak tűnik. Ilyenek a pöffeszkedő, fölényes szakeberek, akik önmagukon kívül mindenkit ostobának tartanak. Az önmagát felfújó, narcisztikus ember típusa áll elénk, aki a saját szerepe nélkül nem is számít, csak az, hogy ő X, Y, vagy Z, hogy valamielyn cma van, vagy szerepe, ami miatt őt tisztelik. De belül valahol érzi, hogy nincs sok amiért respektálhatnák. Mindig, mindenkiben létezik egy bizonyos tudattalan önkritika. Az ilyen típusú emberek általában feszültek is. Állandóan evidenciában vannak, nehogy lelepleződjenek.
(...) J. Jacobi szerint a perszóna rugalmas védőmű. A hangsúly a rugalmasságon van, mert segítségével relatíve könnyű bánni a külvilággal. Azonban ő is figyelmeztet, hogy a mögéje rejtett igazi természet, ha nem jut felszínre veszélyessé válhat. Megmerevedik, s autokratikus, uralkodó s állandó lesz, s a maszk mögött az végül is üresség marad, az egyén elsatnyul. (...) Az egészség feltétele mindenképpen egy jól működő perszóna, amely tehát eleget tesz a külvilág követelményeinek, valamint a belvilágnak is."
(dr. Daubner Béla a Jung fejezetben; in a tudattalan nehezen járható ösvényén; Integratív Pszichoterápiás Egyesület, 2005.)

Scala 2010.11.25. 19:56:51

jav. cma = címe
A mi = Ami

Leroi 2010.11.25. 20:00:29

@Scala:
B@szd meg, Scala, ne bomolj már...:((((

Az idézet nagyon jó, köszönöm...

Scala 2010.11.25. 20:07:22

@Leroi: Not at all. :-)
Akkor písz. ;-)

Leroi 2010.11.25. 20:11:37

@Scala:
Oui vraiment, paix, ma chére...:*
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása