Gyere, mert ez beszart

2010.11.18. 06:00

Két hozzátartozóm is megtapasztalhatta a magyar egészségügy szomorú állapotát az utóbbi években, az ő történetüket írnám le önöknek. Azon már fenn sem akadtam, hogy a nővérektől és az orvosoktól soha semmit kérdezni nem lehetett, az előbbieknél egy lekezelő morgáson vagy egy rágógumival megspékelt flegma grimaszoláson, az utóbbiaknál pedig a "nem tudom"-on kívül tovább soha nem jutottam.

 


Az sem lepett meg, hogy a szobákban a kevésbé beteg etette, itatta, betakarta, kitakarta, párnát igazította, mosdóba kísérte, le- és fel segítette az ágyon a jobban beteget, és a reggeli gyógyszerek sokszor még délután háromkor is ott "figyeltek" az éjjeliszekrényen.

Hiszen szegény és legfőképp kedves nővérek nem tudnak százfelé szakadni, nem tudnak minden beteg mellett ott állni, azt meg aztán végképp nem lehet elvárni tőlük, hogy figyeljenek a betegre: beveszi-e a gyógyszerét, meg tudja-e enni a reggelijét, nem kérem, erre nekik nincs idejük. (csak kávézni, cigizni, hármasával a büfébe járni, na és persze kibeszélni a beteget/látogatót a nővérpultnál) Spongyát rá. Tegyék.


A betegek úgyis legjobb tudásuk szerint ellátják egymást. Akkor viszont forrt a vérem, amint a műtét utáni őrzőből kijövő nővér érces hangon odaordította a tőle kb. 10 méterre álló kolléganőjének, hogy gyere b...meg, mert ez beszart! (Mindezt az osztályos orvos füle hallatára)


A mai napig a hideg futkos a hátamon, ha erre a jelenetre visszagondolok, pedig jó pár éve történt. Hogy lehet valaki ilyen? Még egy átlagembertől is csúnya dolog, ha így beszél egy magatehetetlen, kiszolgáltatott beteg emberről, de egy egészségügyi dolgozótól ez a magatartás úgy érzem, hogy megengedhetetlen!


Az legtöbb orvos nagyon jó szakember, nagyon értik a dolgukat, az egyetlen dolog, ami nem volt szimpatikus, hogy soha semmit nem mondtak. Nevelőapámat kéthetes kórházi kezelés után úgy engedték haza, hogy a mai napig nem igazán tudjuk, hogy mi baja is volt.


Itt félreértés ne essék, nem vártuk volna el az orvostól, hogy egyetemi szintű másfél órás előadást tartson nekünk, de azt legalább megmondhatta volna, hogy mi baja volt, mire kell a jövőben odafigyelni, és mik azok a tünetek, melyek a betegsége következtében még hosszú ideig el fogják őt kísérni. Amit a betegségéről tudunk, az a zárójelentése alapján az internetről bogarásztuk össze.

 

 

 

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használd Kórházértékelőnket!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

El Visco Stello (törölt) 2010.11.18. 07:10:47

Na végre, egy pozitív hangvételű, vicces poszt! Kell is ilyen a sok szomorú történet után. A "jobban beteg" kifejezésre egyenesen a combom csapkodtam a röhögéstől. Eszembe jutott, hányszor kiabáltam én is a feleségemnek, - négy gyermeket neveltünk föl - hogy "gyere b...meg, mert ez beszart!"
Egyébként meg hol itt a gond?
Kaját kaptak? Kaptak.
Gyógyszert kaptak? Kaptak(el sem birták fogyasztani)
Mentek amikor "beszart"? Mentek.
Az orvosok értik a dolgukat? Értik.
Történt a posztoló számára meglepő dolog? Nem.

...ja, hol a két hozzátartozó története, amit a bevezetőben beígért a posztoló?

Káin 2010.11.18. 08:50:28

@El Visco Stello: Nem tudom...Egy dolog otthon így beszélni, megint más egy kórházban, mindenki füle hallatára...Szerintem nincs rendjén a dolog, ez is lekezelése a betegnek.

bakela 2010.11.18. 09:15:40

NohálIstennekmégegypedagojgoszposzt!

2010.11.18. 10:50:48

Ha jól értem mindent megoldana egy betegtájékoztató oldal, ahová az ember bepötyögi ami a leleten van, és akkor az orvostól nem is várnának el semmiféle magyarázatot?

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2010.11.18. 10:55:07

"Jobban" beteg?! Az mi? Nem inkább betegebb???

Irise 2010.11.18. 11:07:33

Csunya,rossz nover,azt mondta,hogy "ez beszart" kerem felakasztani,kihivni a hiradot , nyilvanosan megkovezni a jelenlevo orvossal egyutt,aki nem allitotta azonnal a sarokba!

Ha megerdeztek egy orvost,es az azt mondta,hogy nem tudja,m a beteg baja,valoszinuleg azert mondta,mert nem tudta,mi a beteg baja. (Valoszinuleg nem a beteg kezeloorvosa volt. En is imadom,mikor odapattan hozzam valai,akit sose lattam elotte es megkerdezi,hogy mi a Kovacsne baja. Aki nem az en betegem.. majd mior megmondom,hogy nem tudom,mert nem az en betegem,latszik a hozzatartozon,hogy csunyakat gondol.)
De mindenesetre a szobeli tajekoztatas hianya miatt (hiszen csak irasbelit kaptak t.i. zarojelentes) kerem felakasztani a kezeloorvost is.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.18. 11:21:30

@Irise: Irise, Irise, te aztán soha nem változol. Sajnos.

El Visco Stello (törölt) 2010.11.18. 11:27:46

@batgirl: Nem, hanem igen. Az én tolerancia-felfogásom szerint(kb utálom, de tűröm) ugyanolyan toleráns vagyok ma, mint máskor. Ha a poszthoz kapcsolódóan valakihez toleránsnak kellene lennem, az a trágár nővér, meg a nagyothalló orvos. ...de nem vagyok.

IrishOak 2010.11.18. 11:38:50

Szép Csütörtököt:-)

Elég élesre szándékozta kanyarítani a cikket az írója:-D De olyan jól sikerült, hogy tényleg vicces lett.

A szarkasztikus kritikából az jön le, hogy túl sokat nem látogatott kórházi intézményt.
A nővérek, orvosok nem vigyáz állás-szőnyegszéle módon élnek a mindennapokban,és van pihenőjük is, még ha a látogatók rossz szemmel is nézik.
Az orvos egy odavetett kérdésből nem tud azonnali pontos választ adni.(Bár lehet, hogy nem is kérték tőle.Megbeszélve egy időpontra.)

Az hogy az őrzőben maga alá csinál egy műtött, az felveti annak a kérdését, hogy mikor evett utoljára.Valószínűleg nem tartotta be a 12 órát - így jól meglepte a nővéreket(is).De kitakarították. A felháborodott posztoló helyett!!! Köszönet érte, hogy megteszik, és nem várják meg, hogy majd felkeljen és elmenjen fürödni.

Az hogy a"kevésbé beteg" segít a "jobban betegen" az nem varázslat. Bombatölcséren kívül szocializálódott emberek között pár napra kis közösséget teremt, és jó érzéssel szolgál.:-)

@El Visco Stello:
én is napjában többször mondogatom ...ez a gyerek beszart...és tényleg:-DD

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.18. 12:11:48

@IrishOak: igazad van, tényleg a posztolónak kellett volna tisztába tenni a beteget.

IrishOak 2010.11.18. 12:24:07

@batgirl:

Nagyon könnyű úgy kritikát megfogalmazni egy adott pontban, hogy a másik fél szemszögét egy pillanatig sem futtatjuk át az agyunkon.

A panasz arra vonatkozott, hogy mit hallott -és ezzel vége is.
Az fel sem merül, hogy a nővérek valószínűleg pont úgy voltak meglepődve az eseményen, mint ahogyan ennek hangot is adtak... egyszerű megrökönyödés szavakba foglalva.
A neheze természetesen rájuk is maradt!Ott már nem szoktak a "kíváncsi fülek" és a "kritikus szemek" jelen lenni.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.18. 12:24:59

Rájöttem, hogy akár hányszor idejövök, csak felpörgetem az idegeimet. Valószínűleg gyári hibás a felfogásom, sürgősen ki kell vizsgáltatnom magamat. Így egy normális ember nem gondolkodhat mint én. Az etalon Irise-IrishOak-Szabi doki-stb..stb.. Én kérek elnézést.Különösen felháborít Irise gűgyögése, lenézése, tetetett affektálása. Ezért is én kérek elnézést, majd kivizsgáltatom magam, de az is lehet, hogy ások egy gödröt és belefekszem, nehogy még ezzel is terheljek valakit. Ó b...a meg, hova születtem??????

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.18. 12:29:05

@IrishOak: Nos nézzük a másik felet: A műtősös őrzőbe vagyok beosztva, és teljesen meglepődöm, hogy az egyik beteg becsinált. Egyedül nem bírok vele, így hát kiszólok a kolléganőmnek, "légyszi, gyere segíts nekem." A kolléganőm bejön, és együttes erővel tisztába tesszük a beteget. Ha majd felébred, azért szólok, a betegnek, de csak neki, halkan, hogy be kellett volna tartania a 12 órát, és máskor biztos nem tesz ilyet.

El Visco Stello (törölt) 2010.11.18. 12:44:51

@batgirl: @IrishOak: Százszor leírjátok, hogy "Baráti szeretet melengeti keblemet"!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.18. 12:53:45

@El Visco Stello: én már kihűlőben vagyok, hideg a gödör..

nida/az ÉLET egy nagy g..i mágus 2010.11.18. 14:04:15

Nálunk a sebészeten, a műtét utáni őrzőben van, hogy több napot is eltöltenek a betegek, úgyhogy simán bemehet a dolog, és akinek a fenti megnyilvánulás normális, annak sem kívánom, hogy akár mint beteg, vagy akár mint hozzátartozó végig hallgasson egy ilyen mondatot magáról, vagy mondjuk az anyukájáról.
Na, ez pl. nem pénz kérdés, az ilyen ember ha a tízszeresét is keresné pont így szólalna meg, intelligencia kérem, azt pénzért sem lehet venni.

nida/az ÉLET egy nagy g..i mágus 2010.11.18. 14:06:08

@batgirl:
Sokszor ilyesmit érzek én is, és fel nem foghatom, hogy miért nézek mégis ide mindig, de viszont ritkán is szólalok meg, pont ezért.

2010.11.18. 14:07:53

@El Visco Stello: Hát a mai írásod valahogy nekem sem tetszett, pedig az egyik legjobb stílusú és józan ítélőképességűnek tartalak. A többiek hozták a szokásos formájukat, nem is kommentálnám. Amit a posztolóból ennek ellenére hiányolok,a kommunikáció teljes hiánya. Ő elvárja az orvostól és a nővértől hogy válaszoljanak a kérdéseire, de ő maga nem tud kérdezni. Vagy nem tudja, kitől és mikor kell. Mint ahogy nem szól a nővérre ha olyat hall, ami sérti a fülét. Azért van különbség, hogy gyerek becsinál, és otthon mondom, mint egy felnőtt, akit előtte műtöttek, és nyilvánosan hangzik el. Az őrzőben nem tudom, hány napot szoktak lenni, de ha ez már 2 nap, bizony előfordul, hogy a természet beleprodukál a gatyába. És ezt a beteg is hallhatja. Bizonyára jó érzés lehet. Összefoglalva, kérdezni tudni kell. Olyan, hogy senki nem válaszolna, az szinte hihetelen.

Scala 2010.11.18. 14:09:09

@batgirl: szerintem egy sokan vagyunk 'átlagemberek', akik lefagyunk egy elidegenedett, primitív-agresszív közeg érzésvilágától. És annak szóbeli kivetülésétől.
Aki ezt nem érti meg (átérezni nem kell, csak érteni!, ahogyan én is megértem amit ide reagálnak), annak szerintem egyetlen oka van, tévesztés: objektumként kezelem a szubjektumot.
Bent a fejemben. Enyhítő körülmény, hogy a mindennapi felszínen gondolja csak így, talán...
Zárásképpen egy vicc a kibeszélésről, ápolónők:
"A matróz kórházba kerül. A vizsgálóból kijőve az idős nővér meséli a többieknek:
- Képzeljétek, ennek a matróznak a szerszámára az van tetoválva, hogy Róza...
A többiek nem hiszik, bemegy a másik novér, kijön:
- Valóban, az van rátetoválva, hogy Róza...
Bemegy egy fiatal, 20 éves nővér, kijön:
- Tévedtek, mert ahogy kézbevettem, láttam, hogy azt tetoválták rá, hogy a: Mahart Tengerhajózási Üzemigazgatóság matróza..."

IrishOak 2010.11.18. 15:16:39

@batgirl:
Azt nem mondja egy nővér sem, hogy majd "máskor" tessék vigyázni.(Na akkor lennének itt máglyán égetős panaszok a nővérek magatartásáról)
Legfeljebb azt, hogy :a doktor úr azért mondta, hogy a műtét előtt x idővel ne egyen, mert ez lehet a következménye.
Nem kell(nem is szokták a nővérek) sem a szégyenérzetet, sem a bűntudatot megpiszkálni ilyen intim helyzetben.
Elég az amit megtesznek.De azért ne "kötelet" érdemeljenek már, hogy güriznek...ejnye...

Ki az akinek nem csusszan ki a száján valami döbbenetes,ha olyat észlel amire nem számít?
...
Látom szeretett tevékenység az intellektuális iszapbirkózás - de én nem vagyok ám erre jó alany.

IrishOak 2010.11.18. 15:17:40

@El Visco Stello:
Én már leírtam,sőt ezerszer elmondtam másoknak; de ettől a véleményemet le fogom írni most és mindörökké -ámen:-D

IrishOak 2010.11.18. 15:19:44

@ciccmicc:
Kötél??? az utasokat otthagyó buszosnak, az otromba biztonsági őrnek, az agresszív szülőnek, a dolgát nem végző hivatalnoknak...meg persze a nővéreknek, az orvosoknak is:-D... akkor nem is marad a földön élő...:-))

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.18. 15:20:54

@IrishOak: rossz helyre címezted. "Nem kell(nem is szokták a nővérek) sem a szégyenérzetet, sem a bűntudatot megpiszkálni ilyen intim helyzetben." ja, hogy ezt nem, de a hangos " ez beszart" az mehet..
Hát, mondom, hogy én vagyok a hülye.

El Visco Stello (törölt) 2010.11.18. 15:33:57

@Turchi: Igazad lehet, kössz a bírálatot.
Azt szűrtem le belőle, hogy nem szabad összetett, sőt bővített összetett mondatokban fogalmaznom. Azt valahogy mindig félreértik.
Leírtam, hogy szerintem mit jelnt a tolerancia és azt is leírtam, hogy eszerint mit kellene tolerálnom. De nem tudom tolerálni sem a nővér, sem az orvos viselkedését.
A félreértés abból adódhatott, hogy egy kommentelő társunk(mindenképp küffőddi szót akart írni) az empátia szó helyett toleranciát írt.
Az pedig, hogy egy "csúnya" szó kiben milyen kémiai folyamatokat indít el pusztán szocializáció kérdése. Én úgy szocialízálódtam, hogy semmilyent. Ezért vessetek a mókusok elé!

IrishOak 2010.11.18. 15:38:55

@batgirl:
Akkor megpróbálok még árnyaltabb lenni:

A "kiszólás" nem a betegnek, nem a kíváncsiskodó idegeneknek lett címezve...
Két nővér azonnali teendőjét maghatározó -kirobbanó felszólítás.Egymásnak szánták, egymásnak is címezték.
Az hogy ebből egy fültanú mit publikál a világba... és ebből a sajnálkozók kiket akasztanának illetve kiket szív-lapátolnának azonnal, azt azt jelzi, hogy nem dolgoztak még sem állandó sem kisegítő nővérként egy ilyen helyen.
Sajnos már jó párszor volt részem intenzíven beteget látogatni.(én a sűrűn-sokáig bent tartózkodó fajta vagyok.)Ami ott elhangzik az nem is a külvilágnak való -de nem is oda van címezve, ezért meg is tartom magamnak!Becsületből!

2010.11.18. 15:43:18

@El Visco Stello: Nem bírálatnak szántam :-)Okos embereket nem szoktam

IrishOak 2010.11.18. 15:48:24

@El Visco Stello:

Sztem. semmi baj nincs sem az összetett sem a bővített mondatokkal.
A 'csúnya szavakat' meg ki-ki akár helyettesítheti is.Attól a jelentése még nem változik.(számomra)

cenzorilla 2010.11.18. 15:50:17

Inkriminált hozzászólást, valamint válaszokat arra töröltem.

Felháborodást tőlünk, kulturáltan kérem ha lehet.

cicmicc 2010.11.18. 15:53:56

Én a tapló sofőrök és a packázó hivatalnokok iránt sem vagyok túl megértő, de azért szerintem mindnyájan egyetértünk abban, hogy az ember a kórházban a legkiszolgáltatottabb és kétségbeesettebb.
Nem dolgoztam soha kórházban, mert tudom magamról ,hogy alkalmatlan lennék rá, viszont nyilván arról, aki ott dolgozik, feltételezném, hogy alkalmas. Én is tudok disztingválni a munkahelyemen, ha akarok, szerintem erre egyszerűen nincs mentség. És ha húznám a számat és csapkodnék, ahányszor valaki megkérne arra, hogy végezzem a munkám, már rég lapátra tettek volna.

El Visco Stello (törölt) 2010.11.18. 15:57:09

@Turchi: Kár. Az okos emberek attól lesznek még okosabbak:)))

IrishOak 2010.11.18. 16:21:15

@cicmicc:
Értelek, és megértelek.
Árnyaltan:
az Eű-ben dolgozók sem mind "alkalmasak" arra, hogy azt végezzék amiért a havi bérüket kapják.(Ez a feltételezés alapban félreviheti a gondolatokat)Valami okból viszont csinálják.Még az is lehet, hogy régen szerették, és nem azok akartak lenni akikké váltak.(Ez elmondható az összes búskomor, és agresszív hozzáállásról amit az ember az arcába kap nap-mint nap az utcán, meg úgy a világban)
A kórház egy olyan intézmény, ahol az ember akkor van, ha valami nagy! baja van és azonnal oldják meg, segítsenek, és csinálják meg, hogy egy óra múlva legyen úgy, mint régen. Ne fájjon semmi, mindenki legyen kenyérre kenhető, és lesse a kívánságműsoromat.
Jelenleg ez teljesen lehetetlen. A bérek az állapotok katasztrofálisak; a befizetett járulékok ezt nem fedezik. Olcsón jót csak reklámok hazudnak.
Addig amíg ez nem változik, lesz olyan, hogy fültanúja az ember egy két vaskos cifraságnak.- Nem csak kórházakban, vagy rendelőkben.

Én már több mint 20 évet ledolgoztam nagyon sok ember között - ebből a tömegből a tőlem kérők közül került ki: nyílt színen fenyegető,megütni próbáló, trágár szavakkal illető, és átkozódó ember is. Nem vagyok biztos, hogy egy színfalak mögötti tombolásomnak nem volt-e fültanúja... bár én nem vagyok sem orvos, sem ápoló.
Viszont felfogom, hogy egy ilyen szituban -egy más foglakozás hirtelen stressze mit hozhat ki emberekből.Ja és én még senki nem mostam ki semmiből(a gyerekeimet kivéve) - mert tudom, hogy nem lennék rá képes!

Kórházba nem kell úgy menni, hogy az ember kétségbeesett, és kiszolgáltatott. Oda úgy érdemes inkább, hogy előtte alaposan megbeszélem a dokival, hogy mi lesz, megnyugszom,átgondolom és ha pl operálnak minél előbb megpróbálok saját erőmre kapni -hisz hazavágyom a biztonságos családi közegembe -ahol tényleg kiszolgálnak, és minden bajomat orvosolják.
De pl ha azt mondják, hogy a műtét előtt est 6-tól már ne egyek, akkor nem is eszem ...

cicmicc 2010.11.18. 17:03:25

@IrishOak: sok mindenben egyetértek veled. De azt gondolom, hogy amíg olyanok a viszonyok, mint azt ahogy te az első bekezdésedben leírod (bérek, állapotok), addig az emberek rettegve mennek a kórházba, mert egyszerűen nem tudhatják, hogy mi vár rájuk. Amit írtál ("Oda úgy érdemes inkább, hogy előtte alaposan megbeszélem a dokival, hogy mi lesz, megnyugszom,átgondolom és ha pl operálnak minél előbb megpróbálok saját erőmre kapni")viszont teljesen ideális viszonyokat feltételezne.
És természetesen megértem, hogy rengeteg a bunkó, elrettentő példa beteg, de ez nem a normálisakra tartozik, és szerintem egyszerűen megengedhetetlen ez a hangnem, még akkor is, ha a beteg fegyelmezetlen volt, és nem tartotta be az orvos utasításait. Szerintem ez tényleg jóérzés és gyerekszoba kérdése.

Irise 2010.11.18. 17:21:07

@batgirl: Hehhe,most Szabidoki itt se volt. De orulok,hogy etalonkent velemenyezel minket. Igen,kerlek igazodj a vilaghoz, rossz helyre szulettel, te valami angyalnemu vagy,aki huszadszorra is mosolyogva kaparna ki a szart a beteg alol. Orulok,hogy utat mutattal mindazon megtevelyedetteknek,akik huszonpar ev apoloi munka utan, nem tudnak maradektalanul orulni,ha extra munkat kapnak, teli pelenka formajaban.

@Scala: nem tevesztes. Envedo mechanizmus. Ahhoz pedig mindenkinek joga van. Meg nekunk,primitiv eletmentoknek is.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.11.18. 17:36:43

Vajon milyen készülék romolhatott el?

Vivi a veréb 2010.11.18. 17:38:09

@Irise: vigyaztam alzheimeres oregre, akire plelenkat kellett volna adni, na de ha o az oltonyt szokta meg... nekem meg az volt a dolgom, hogy a maradek eletet tolem telhetoen elviselhetove tegyem, es probaltam uralkodni magamon, hogy ne latszodjon az undor a pofamon. Nem, nem azert, mert ezert voltam fizetve (bar igen, ezert is fizettek), hanem az jart a fejemben, hogy egyszer meg en is lehetek ilyen allapotban, es ez a szerencsetlen nem tehet az allapotarol. Kit erdekel, ha a nover, vagy en, vagy akarki nem tud maradektalanul orulni az extra munkajanak? A pofavagast meg lehet tartani a kaveszunetre, a beteg/vendeg/ugyfel elott pedig fapofat vagni, ha mosolyogni nem megy.

Irise 2010.11.18. 17:46:06

@Vivi a veréb: Nemtom eszrevetted -e, a nover nem a beteg elott mondta,hogy beszart,hanem egy masik novernek mondta ezt.
Vagyis pontosan azt csinalta,amit te mondasz,hogy csinalni kell. Akkor miert is az ugrabugra?

Scala 2010.11.18. 17:47:32

@Vivi a veréb: valami ilyesmire gondolok, igen.

Vivi a veréb 2010.11.18. 18:02:26

@Irise: Szerintem a szovegertesemmel nincs kulonosebb gond. "A mutet utani orzobol kijovo" nover rikkantott a tarsanak. Nem voltam az orzoben, ugyhogy fogalmam sincs, behallatszott-e, de ha jo hangosan bodult el, akkor lehetseges, nem? Az vilagos, hogy legalabbis egy latogato meghallotta, es kenyelmetlenul erezte magat tole.

Dr.laikus PhD 2010.11.18. 18:03:45

@Irise:

Hát ha erről poszt szól, akkor az ütemérzékkel kissé gond volt.

Nincs miért védened a modortalanságot és a neveletlenséget.

"őrzőből kijövő nővér". Szóval a betegek hozzátartozói előtt....

Dr.laikus PhD 2010.11.18. 18:37:47

@Vivi a veréb:

:))) Ne sajnáld, szeretjük a verebeket.

Verebesdi

Egy szürke kis veréb boldogságban úszott,
mikor meghallotta, ma jobb, mint egy túzok.
Az állatok, mint a veréb,
erre-arra felfülelnek,
s ha az egész nem felel meg,
kicsipkedik az igazság nekik tetsző felét.

Romhányi József

Irise 2010.11.18. 19:12:02

@Vivi a veréb: Ahh,szivem osszetort, de mint irtam mar legeloszor,kerem az osszes embert,aki valaha is a "beszart " kifejezest hasznalta, felakasztani. Termeszetesen elen a noverekkel es orvosokkal.
Szerintem ez vihar a biliben, gondolom a posztolo sosem mondott ilyen csunyat senkire... bazmegelni se bazmegelt soha. Igy senkinek sem eshetett rosszul,amit a posztolo mondott.
De csak dobaljatok a kovet tovabb, szentemberek! Gloriat Vivinek s kicsiny tarsainak, szarnyakat a paplan fole, csenduljon az angyalok korusa,azoknak kik sosem beszeltek igy,s mosolyogva takaritjak a szart masok alol.
Aradjon a szeretet tovabb,mint mindig!

Vivi a veréb 2010.11.18. 19:26:40

@Irise: Tulajdonkeppen jo napom van. Eloszor egy vicc, aztan egy versike (egyiket se ismertem meg, koszonet a hozzaszoloknak), vegul ez a megmosolyogtato szosszeneted - koszi neked is!

El Visco Stello (törölt) 2010.11.18. 19:29:51

Javítsatok ki, ha tévednék, de egy közmondás szerint mintha lenne összfüggés a szar és a veréb között. Sőt, mintha az utóbbi az előbbinek köszönhetné létét. Tehát a verébtől több hálát várna az ember:)))

Leroi 2010.11.18. 19:43:24

Kedves posztoló

Volt egyszer egy csinos fiatal nővérke, aki szívvel lélekkel végezte a feladatát, etette-itatta-tisztába tette, betakargatta a beteget, kedvesen gügyörészve papiltatta az idős mamákat,
kakiltatta az idős papákat...
Telt-múlt az idő,a nővérke dereka megvastagodott, hangja öblösebb lett, karjai izmosabbak.
Már átesett az első szájbarúgáson, a sokadik jobbegyenesen, amit a betegektől kapott, pár fenékbecsípés is megvolt már a pajzánabb papák részéről, de minden ment a maga útján, dolgozott keményen több műszakban is, egy szóra ugrott, ha hívták, kedves volt és türelmes...
Tovább telt-múlt a könyörtelen idő, megvoltak az első pofonok a fiatalabb szemtelen kolleganőktől, megvoltak a további kudarcok a betegápolás terén, haaltaak is meg a kezei közt menthetetlen betegek, sorra jöttek a saját ürülékükben fetrengő alkoholisták, hányadékukban úszó magatehetetlenek, vérzőgyomrúak, sok-sok elégedtelen hozzátartozóval, elégedetlen főnővérrel, hepciás főorvossal.
És a nővérke szókincs is bővült, kedves szavait felváltotta a szleng, egy-egy odavetett szó vagy félmondat, hiszen már nem volt idő a szép beszédre, rohanni kellett, teljesíteni, megszakadni, mert ez volt már az új trend.
Na ez a szép, türelmes, emberi beszéd evolúciója az " ez besz@rt"-ig...

Vivi a veréb 2010.11.18. 19:44:23

Arnyalom a kepet: az oreg felesegevel viszont nem jottem ki jol, egyszer azt orditottam a fulebe (kicsit suket volt), hogy rohadt kurva! Igaz, elotte az oregasszony ekkeppen szolott - termeszetesen csak magaban, de jo hangosan: mit kepzel ez magarol... hogy o valaki... egy darab szar!

Bikli néni 2010.11.18. 19:44:50

@szomorutojas: Ugyanerre gondoltam. Meg sem fordult a fejemben, hogy "ez" valójában egy ember, valami meghibásodott eszközre tippeltem.

Ettől függetlenül kicsit árnyaltabban gondolkozom, mint itt néhányan. Igen, surmóság így beszélni egy betegről, főleg mások füle hallatára. De tegye fel a kezét, aki még nem csinált olyat, hogy elbájolgott a betegével/vevőjével/ügyfelével stb, majd - mondjuk a telefon lerakása után - elküldte őt a francba, hogy finoman fogalmazzak. Az az igazság, hogy a felnőtt ember pelenkázását én nem tudom elképzelni olyan elfoglaltságként, amit akár egy év munka után is valaki mosolyogva végezne el. Ez csak diplomácia. Az egyetlen, amit bármilyen erővel el lehetne érni, hogy a nővéreket beutalják valami kötelező tanfolyamra, aminek olyasmi a címe, hogy "nem fikázzuk a beteget" (megspékelve mondjuk "azénadómból" szakiránnyal). Lehet, hogy még sikerülne is beléjük verni a tananyagot. De hogy ettől még magukban ugyanazt fogják gondolni ("besz@rt ez a köcsög, mikor direkt szóltam neki, hogy ne zabáljon vacsorára semmit"), az biztos.

Irise 2010.11.18. 19:53:14

@Vivi a veréb: Ezt igy,osszevetve elozo hozzaszolasoddal.... valoban sikeresen arnyaltad a kepet.

Vivi a veréb 2010.11.18. 20:07:24

@Irise: Az oregasszonynak semmi baj nem volt a fejevel. Vak volt, suket, de az agyilag rendben. Elt-halt a veszekedesert, meg a panaszkodasert. Elodom akkor mondott fel, mikor egy darab szemetnek nevezte. Utodom negy honapot birt, felmondott. Akkor ujra felvettek engem. Akkor mondtam fel, mikor az oreget elvitte a kaszas (nyugodjon bekeben), persze addig maradtam, mig megfelelo embert nem talaltak a helyemre.

Cuncimokus 2010.11.18. 20:13:42

Beszart... Én meg behánytam.
Nővérkének kívánom, hogy róla beszéljenek így, amikor majd ő fog... beszarni.

Ugyandehogy (törölt) 2010.11.18. 20:15:12

@Bikli néni: Néni kérem, dehogynem. De mindig ellenőrzöm előtte, hogy leraktam-e a telefont, és maximum a kollegák hallják.
Nem kívánom egyik orvosnak, nővérnek sem, hogy a füle hallatára mondják az anyjára, vagy bárki anyjára hogy "ez(!) beszart(!).
nem, nem kívánom. pedig nem ártana nekik.

Bikli néni 2010.11.18. 20:21:12

@Babette_: Tulképp ugyanarról beszélünk akkor. Úgyis mondani fogják, valahol még jogosan is, csak ezt tényleg ne a betegek és hozzátartozóik előtt tegyék. Ez álszentség, de szerintem valami mást elvárni nem is lehetne. A telefonlerakós szituáció pedig nagyon is ismerős :)

Cuncimokus 2010.11.18. 20:23:29

Öregnővér, mondd meg gyorsan, melyik kórházban dolgozol (nehogy odamenjek véletlenül - vagy valamelyik szerettem...)

Különben bírom, ahogy orvos és nővér védik egymást... Végül is tényleg jogos, ha mondjuk a légynek se vétő nagymamámról valaki a folyosón azt ordítja, hogy beszart... Jogos, hiszen XY megtaperolta a fenekét, Z pedig a hányadékban úszott.

Most pedig megyek hányni (nem magam alá, hanem a sarokba).

acidx 2010.11.18. 20:34:57

már elnézést, de nem hiszem el, hogy ha ráüvölt a kedves posztíró a dokira, nem mond az semmit. én biztos nem távoznék informálás nélkül,merthogy a betegnek JOGA VAN tudnia a betegségéről stb....

Öregnővér 2010.11.18. 20:41:00

@Cuncimokus:
1. a posztot szinte senki nem olvasta el figyelmesen, egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy emberre vonatkozott.
2. Leroi válaszát is olvassad el figyelmesen, nem csak a végét.Viszonylag jól leírta az életpályát.
Én voltam félreérthető, erre vonatkozott a "köszi"

Bikli néni 2010.11.18. 20:48:16

Gondoljon mindenki, amit akar, de én történetesen most teljesen egyet értek @Leroi: hozzászólásával.
Lehet ebből érzelmi kérdést csinálni, mert ez tényleg bunkóság. De ha ráüvölt valaki a nővérre, hogy hogy lehet így kezelni egy beteget, akkor a legjobb, ami történhet, hogy a nővér elnézést kér, majd a hozzátartozó távozása után még a beszólogatós illetőt is elküldi az anyjába.
Ennek a történetnek egy tanulsága van: a beteg és a hozzátartozója szinte biztos lehet benne, hogy elküldik az anyjába valamiért. Az ápolószemélyzet pedig nézzen körül, mielőtt egy darab tárgyként alázza szénné azt a szerencsétlen beteget, ha már nem tud megmaradni gondolati síkon.

Leroi 2010.11.18. 20:49:28

@Öregnővér:
Hagyd csak, ezt nem érti meg más, csak aki benne van.
A többi...hadd hányjon...

El Visco Stello (törölt) 2010.11.18. 20:53:28

@Öregnővér: Szerintem sem emberre vonatkozott, hanem az EKG gépre. Hosszan sípolt és a nővér azt hitte, elromlott. De szerencsére nem, a gép jó.

Bikli néni 2010.11.18. 20:58:07

@Leroi: Én is megértem. Pedig nem vagyok benne. Akkor most szabad hányni vagy nem? :)

El Visco Stello (törölt) 2010.11.18. 20:59:12

@Bikli néni: Szabad, de lehetőleg ne egymás szemére.

El Visco Stello (törölt) 2010.11.18. 21:02:54

Egy részeg lehányja emberünket. Emberünk felháborodva azt mondja: Maga disznó!
Mire a részeg: Én disznó? Nézzen végig saját magán!

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.11.18. 21:03:31

Egyébiránt vajon mi lenne ennek az elegáns megfelelôje?

"Jer kolléga, a betegünknek székletvisszatartási problémája támadt"

"Siess kolléga, a széklet a palacsintában már nem csak képletesen értendô kedves betegünk esetében"

Leroi 2010.11.18. 21:09:27

@szomorutojas:
"Jer kollega, mert a beteg székletet villantott..."

@Bikli néni:
Nem annyira tragikus, csak keserédes humorbombon volt...

El Visco Stello (törölt) 2010.11.18. 21:16:02

Jó hangosan a folyosón: Kolléga, lenne itt egy érdekes corpo dejectio.

Vivi a veréb 2010.11.18. 21:18:36

Tisztaba kell tenni egy beteget??

Vivi a veréb 2010.11.18. 21:20:20

@El Visco Stello: ez tok jo, felelmetesen hangzik, es tutira senki se fogja erteni.

2010.11.18. 21:41:33

@Leroi: "Na ez a szép, türelmes, emberi beszéd evolúciója az " ez besz@rt"-ig"
És ekkor kell váltani. Munkahelyet, pályát. Amikor én hasonló szintre eljutottam más szakmában, váltottam. Ezért nincs poszt belőle, és nem panaszkodom.

Leroi 2010.11.18. 21:47:21

@Turchi:
Nehéz, nagyon hehéz egy nővérnek, aki az életét ledolgozta a betegágy mellett.
Nem leányálom az életük és nem véletlenül keserednek meg...
Amúgy pedig nem mindenki kiáltja ezt a világba.

apolka11 2010.11.18. 22:08:42

Megértem a nővéreket, de megértem azt is, aki esetleg ezt hallja az anyukájáról (na, ez beszart) egy műtő előtt...az éremnek két oldala van és a maga módján mindkét félnek igaza van. és ezt nem holmi konformizmus mondatja velem, hanem mert így szokott lenni a legtöbb dologgal

OFF
ma a kislányommal a Madarász gyerekkórház rendelőjében voltunk szemészeten, sajnos nagyon szegényes hely, az épület is, a bútorok, minden, DE a személyzet elképesztő. Türelemmel, kedvesen, nem siettetve vizygálták a kétévesemet, s mikor kifelé mentünk, választhatott magának egy kis polcról, szebb napokat látott kinderfigurák közül. Száz százalék, hogy a dologzók hordták össze, hogy legyen a kis betegeknek ajándék, mikor mennek el. Nem szokásom sűrűn meghatódni, de összefacsarodott a szívem, milyen kedves emberek vannak, és eszembe jutott a praxisblog....hm

Bikli néni 2010.11.18. 22:18:00

@apolka11: Lájk :)
Egyébként ez így szokott lenni. Pesten az egyik kerületi rendelőintézetben voltam tavaly szemészeten. A váróterem, meg a komplett épület leragadt valahol 30-40 évvel ezelőtt, borzadva mentem be. De a szemész doktornő! Mindenkinek ilyen alapos, lelkiismeretes és kedves orvost kívánok. Inkább ez, mint a csilli-villi váró - bunkó orvos kombó.

Leroi 2010.11.18. 22:21:51

@apolka11:
Én pedig a kisfiammal a gyermekkardiológián voltam...:(
Elszoruló szívvel mentünk be és repesve jöttünk ki, minden rendben volt...
Ilyenkor olyan messze áll tőlem a saját fehér köpenyem, mintha rajtam sem lenne...
Annak a félistennek a véleményét hallgatom térdrerogyva, aki a szívultrahangvizsgálatot végzi és a végén verdiktumot mond.
Gyerekéért reszkető, aggódó szülő vagyok, semmi egyéb.
Javulást a Kislányodnak is...

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.11.18. 22:31:52

@apolka11:

Praxis blog? Tessék:

"Felháborító, hogy milyen lepukkant körülmények voltak a Madarász kórház szemészetén! Nemcsak az épület trágya, hanem a bútorok is, a személyzetről nem is beszélve!

Volt pofájuk órákig várakoztatni minket, mert ahelyett, hogy rendesen megpörgették volna a rendelést, minden gyerekkel csak az időt húzták, közben meg persze biztos el-elszaladtak kávézni meg dohányozni. Közben meg kint csak ült a sok birka ahelyett, hogy rendesen rájuk törte volna az ajtót.

A végén meg valami retek használt (szemétből "újrahasznosított") kinderfigurát löktek a gyereknek, valami kicsavart "kárpótlásként" a kint elvesztegetett időért.

Az egész kórházat fel kéne robbantani, a helyét sóval behinteni, a bent dolgozó sintérekről meg elvenni a diplomát.

Még mindig remegek az idegességtől, ha eszembe jut ez a szörnyű tortúra."

Asszem kb. minden benne van, amit csak ki lehetett hozni a hozzászólásodból. :-)

apolka11 2010.11.18. 22:35:07

@Leroi: Örülök, hogy minden rendben a kisfiaddal.:)
A lányom szeme csak rutin, teljesen jó szerencsére:)
Mi holnap megyünk kardiológiára (szokásos ellenőrzés akcidentális szívzörej miatt), aztán genetikai UH a pici fiammal a hasamban, ez egy ilyen hét sajnos.
Tudom, milyen izgulni a gyerekekért, tényleg eltörpül ilyenkor minden.

Tőlem aztán bármilyen lehet a váró, várakozunk is, csak az orvos legyen jó és legyen rendben minden!

apolka11 2010.11.18. 22:39:31

@radiologus.hu:
:):)Hát, ja.
sajnos el tudom képzelni, hogy valakinek ez így jött volna le, most, hogy ilyen jól megírtad:)

Leroi 2010.11.18. 22:42:57

@apolka11:
Köszönöm szépen
Ugyanaz az accidentális szívzörej volt.
Én a pulmonalis hallgatózási pontja fölött hallottam a zörejt a legélesebbnek...ahol a valóságban is volt az insufficientia...
Mennyire átkozottul jól működik ilyenkor az, amit az ember anno megtanult.:(
De nem bizonyult kórosnak, hál'Istennek...
Ohó, és még egy pici székely a láthatáron? :)
Jó egészséget és nagyot nőjön!

@radiologus.hu:

Csík, Háromszék és Maros így együtt ezen az éjjeli órán?:)

apolka11 2010.11.18. 22:52:26

@Leroi: Igen, ez állítólag gyakori a kicsiknél és kinövik hamar.
És igen, 7 héten belül érkezik egy újabb kis csíki fiúcska, de hát ő már Budapesten születik.
Köszönjük a jókívánságokat!

Mindenkinek szép, jó éjszakát!

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.11.18. 22:52:38

@Leroi:

Nekem cssk a családom eredeti háromszéki.

Scala 2010.11.18. 23:54:39

@Leroi: szerintem ez egy tipikus áldozattörténet. Általában ilyennel mentegetjük a vállalhatatlant. Aztán a másik legyen belátó, megértő, vagy vegye tudomásul, oszt kész. + amúgy sincs egy szikrányi fogalma sem, hogy min megy keresztül a nagy eüs áldozathalom. És úgy általában nincs szikrányi fogalma se semmiről, mert az fogalmilag kizárt, ugye.

Éppenséggel sokan viselik jól a nehéz sorsot, és sokan rosszul a jobbat. ('jobban beteg'). Ez a mentalitás szükségletté vált az elmúlt két évtizedben az egészségügyben! Sőt, vágy! Kezdem azt gondolni egy szükséglet, vágy amit nem akartok elengedni!
Ha hülyeség, akkor csak próbáld ki magadon, 21 napon keresztül. Lenne egy fogadásom.

szabidoki 2010.11.19. 00:27:00

Vihar a biliben, akarom mondani a pelenkában...
Bárki, aki azt hiszi, hogy jobban tudja csinálni, máris jelentkezhet a lakhelyéhez legközelebbi kórházban segédápolónak. Képzettség sem kell hozzá, és lesz bőven alkalom, ahol meg lehet mutatni, hogy kell kimosni a beteget, ha maga alá ereszt egy adagot.
Aki a tájékoztatást hiányolta: a beteg kapott zárójelentést. Nem az orvos hibája, hogy olvasni büdös...
Az meg külön öröm, hogy hiába nem kommentelek már hetek óta, még mindig én vagyok az etalon :)
Persze az nem esik annyira jól, hogy igazából csak az maradt meg, hogy én itt kiabálok ezt-azt, de hogy mit, az már rég feledésbe merült...

2010.11.19. 05:22:10

@Leroi: Igazad van, nehéz nekik, és másoknak is. És amikor már nagyon nehéz, akkor azt munkát már nem annyira szeretjük.

2010.11.19. 05:31:42

@szabidoki: Nem merül feledésbe az, amit írsz, de az sem, hogy kiabálsz. Talán kiabálás nélkül a lényeg jobban megmaradna. Hogy etalon vagy-e, abban nem vagyok biztos.

2010.11.19. 05:33:10

@radiologus.hu: Nem megy a weblapod. A múltkor kerestem az árjegyzéket, de nem találtam, most meg a weblapot sem.

ajajajjjjjj 2010.11.19. 11:15:42

@szabidoki: ha szerinted normális, hogy így beszél az ápolónő, ritka szánalmas figura vagy

szabidoki 2010.11.19. 19:00:55

@ajajajjjjjj: egy szóval sem mondtam, hogy normális. Annyit mondtam, hogy mutasd meg, hogyan kell ezt jól csinálni.
@Turchi: "Az etalon Irise-IrishOak-Szabi doki-stb..stb.."
ezt batgirl írta, nem én. A kiabálás meg nem veletek van, hanem inkább értetek. Egy apró hír:
"Az idén meghirdetett orvosgyakornoki álláshelyeknek mindössze a felére akadt jelentkező – olvasható ki a szakorvosjelölteket képviselő Magyar Rezidensszövetség (MRSZ) nemrég elkészült anyagából."

Irise 2010.11.19. 20:51:32

@szabidoki: Azt hiszed,ertik? Aki pedig erti,az struccot jatszik. Ugy kell neki,majd jol megfajdul a feje a betonon.

2010.11.20. 07:21:36

@szabidoki: Értem nem kell kiabálni

2010.11.20. 07:26:07

@Irise: Van aki érti ,van aki nem. Aki pedig érti, azt nem tudhatod, mit játszik, struccot, vagy bármi mást. Ha játszik egyáltalán akármit is.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása