Rácsos ágyba akarták kényszeríteni a gyermekemet

2010.11.08. 06:00

Kedves Mindenki !


Nagyon elkeserítő, hogy a Bethesda kórházzal azon kívül, hogy felújították más nem történt. Tudom, hogy ez is nagyon sokat jelent mindenkinek. Azt értem ez alatt hogy a körülményeket nem tudták javítani . Pl.ugyanaz a nagyon csúnya zuhanyfüggöny maradt, ami életveszélyes, mert nagyon mozog, a leszakadás szélén áll,fürdőszobában nincs fertőtlenítő, sem felmosó.

 


A házirendben csak az áll, mit nem szabad csinálni, de az nem, hogy vigyünk fertőtlenítőt, mert mások után a fürdőkádat szeretné fertőtleníteni az ember a gyermekének.


Mi ebben az évben már négyszer kényszerültünk rá, hogy ott legyünk. Az utóbbi esetben arra akartak kötelezni,hogy a négy és fél éves gyerekemet, aki 115cm -er és aki 10 hónapos kora óta nem fekszik rácsos ágyban, fektessem be a 120cm ágyba. Miután közölte a nővér ,hogy ez a szabály kérte, beszéljem meg a Dr.nővel.


10perc beszélgetés után közöltem, máshová viszem gyermekemet,erre kapott nagy ágyat.Hozzá teszem 6 nagy ágy volt szabad. A kórteremben, ahova kerültünk egy három éves gyermek feküdt a nagy ágyban. Utána úgy néztek rám, hogy inkább nem is írom le és csak akkor közöltek velem valamit, amikor már muszáj volt .Gondolom ez mindent elmond mindenkinek .

 

Miért kellett vitatkoznom a Dr.nővel? Mire volt ez jó?
 

 

 

 

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használd Kórházértékelőnket!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

El Visco Stello (törölt) 2010.11.08. 07:15:37

Azt gondoltam magamról, hogy már régen akadálymenesítve vagyok. De nem. Van ingerküszöböm és ez a poszt elakadt rajta.
Kaptál ágyat? Kaptál.
Leesett a függöny? Nem.
Vittél fertőtlrnítőt? Vittél.(gondolom, még medencét is)

A nővérnek az a dolga, hogy betartsa a szabályokat és attól csak felettese utasítására térhet el. Betartotta a szabályokat? Be.

Én is furcsán néznék rád, ha megjelensz collstokkal és fertőtlenítővel. Elővigyázatosságból csak a legszükségesebb estben szólnék hozzád.

apolka11 2010.11.08. 07:30:19

Jó reggelt!

Hát, ez a poszt nekem a kákán is csomót tipikus esete.
Már íírtam egy másik poszt kapcsán, de velem a Bethesdában nagyon kedvesek voltak, mikor az egyévesemmel bekerültem (előre mondom, senki nem kapott semmilyen pénzt, ismerős sem volt). Hagytak mindenkit benn maradni a gyerekkel (még a 10-12 évesekkel is), a nővérek kedvesek voltak.

Emlékeim szerint a rácsos ágy egyik oldala lehúzható, így a nagyobb gyerekek is használhatják, és azért jó nagy, nem olyan, mint egy otthoni gyerekágy.
Én zuhanyoztattam a lányom, nem ültettem a fürdőkádba, persze, nem az otthoni komfort, de rendben volt.

Kicsit uncsi már, hogy mindig baj van.
A fontosabb dologk: szakeszerűen látták el a fiúcskát/kislányt? benn maradhattál vele?

Most egy zuhanyfüggönyön fogunk rugózni? Ugye nem?

Dr.laikus PhD 2010.11.08. 07:35:56

Bethesdáról csak jókat lehet mondani.

Akkor amikor még nem az egyház kezében volt az intézmény és szabott látogatási idő volt napi egy óra 16-17 között - más kórházakban - itt bent lehetett a mama ápolni a gyerekét.
Foglalkozhatott a többivel is akinek a szülője ezt nem tudta megoldani.
Nem kaptunk enni, de volt büfé.

Gyerekemet mentő vitte asztmás rohammal, gondoltam megkapja a szokásos injekciót és mehetünk haza.
Felvitték, aztán ott maradt, minden személyes holmi nélkül.
Vártak másnap, hogy vigyem a cuccait.
Élelemes anya reggel berongyolt mesekönyvvel, pizsamával, kedvenc morzsolóval és takaróval.
Óriási csönd a gyermek osztályon.
Ez nem volt szokott, más kórházban állandó gyereksírás kísért látogatást, nap közben - mindig.
Felérek. Minden nővér kezében egy gyerek és sétáltak velük.
Ebédnél a járó gyermekek kint ettek a többivel, csöndben kellemesen zsibongva.

Annyira belém égett ez a kellemes emlék, annyira meglepett a többihez képes, hogy ma sem felejtem.

Ismerőseim unokáit ha kell ott ápolják, a tapasztalat azonos még mindig.

Ja és régen még nem volt felújítva.
Fiam osztálytársát az életnek már az új, felújított kórházban ápolták életre.

Számítógépes rendszerükbe felvitték a kézzel vezetett előzményeket.
Felnőtt orvoshoz úgy tudtunk menni, hogy kikértük az adatait.

Bethesda nekem etalon volt és az is maradt. Minden évem 1%-át ma is oda kérem, ha levél jön utalok nekik.

Jó lenne ha megírnád mailben ez melyik osztály volt.
Viszek új függönyt. Ha már nem jutott rá akkor legyen, mestert is aki a tartót megjavítja.

Uhhhh...

El Visco Stello (törölt) 2010.11.08. 07:49:00

Látom lelki szemeim előtt a doktornőt, ahogy arcára kiül a halálfélelem, torkát rémült sikoly hagyja el, amikor kilátásba helyezted, hogy elviszed a gyermeked onnan. Azóta is felébredvén ködös őszi éjszakán, reszketve kuporodik egy sarokba és rágja hálóinge sarkát.

P75 2010.11.08. 08:03:15

Baszki, nekem volt olyan, h hatévesen nagy ágy, mert csak felnőttosztályon volt hely, 14 évesen pedig rácsos ágy, mert csak gyerekosztályon volt hely. Sőt, a gyerekem 6 évesen (126 cm(-er :-)) ) rácsos ágyat kapott, pedig amúgy istibizi nagyágyban alszik. Az ellátás ettől még minden esetben maximálisan jó volt és ez számít, csak ez, semmi más.

Farkasokkal táncoló 2010.11.08. 09:03:34

Ez szerintem is egy sima nyavajgós poszt.
Volt dolgom a Bethesdával ezelőtt kb 20 évvel is, és 5 éve is.
Mindig nagyon lelkiismeretesek voltak.
Az, hogy rácsos ágyban vagy nem rácsos ágyban alszik ott a gyerek huszadrangú mellékes kérdés egy olyan helyzetben, amikor kórházi ellátást igényel.
Legközelebb nézz be a Jánosba, na ott vernyoghatsz.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.08. 09:12:27

Ha csak ennyi probléma lenne az egészségügyben!!!Örülnék, ha egyszer ez lenne a legocsmányabb dolog, mert akkor biztos lennék benne, hogy jól működik, csak néha van egy kis zavar.

IrishOak 2010.11.08. 09:25:27

Szép Hétfőt:-)

A múlt héten pontosan kétszer látogattuk meg a Bethesdát.Mint ide írtam is -egyszer sem a dokikkal, vagy a személyzettel volt bajom -de én már csak ilyen vagyok.
Az összes szűrővizsgálatra oda jártunk, és ezután is oda fogunk.Van hogy a földszinti részen , van hogy fent osztályon! vizsgál az orvosbácsi, vagy doktornéni.Sőt az ennivaló bajossága miatt más épületrészeket is ismerünk, de még az éterem-büfé részben sem a dolgozók csinálják a feszkót.
Csak halkan jegyezném meg: a bejáratban nagypapa korú tündér úriember bordó színű pólóban "önkéntes segítő" felirattal kérdezi, hogy segítsen-e, jártam-e már itt.
A bejárat előtt meg csoportosan dohányzó szülők - akiken át kell vergődni, gyerekkel a kezemben, hogy a bejáratig eljussak.

Ha zuhanyfüggöny nem szép - adományozni kell vagy egy tucatot, és minden évben küldeni az 1%-ot.Ha óbégatás van a domestos miatt, akkor lehet "önkéntes segítőt" játszani, és kipucolni a kádat -ha ez épp az az igény.Férjjel hozatni pár flakon hipót -az is adomány lehet.
Egy gyerekkórházban sokkal több a rácsos ágy mint a nagy - ez biztos valami kibabrálás:-DD a felnőtteket is "rácsosba teszik" ha nagyon rosszul vannak. Egyébként nem tök egy mindegy, hogy hol fexik épp?

Nem tűröm, hogy a Bethesdát bántsák!Meg egyik gyermekkórházat sem!
Tessék segíteni, tenni, és úgy vigyázni a gyerekre, hogy minél kevesebbet keljen kórházban feküdnie.
A szülőknek meg fejlődni: ha a gyerek beteg akkor magasról teszek a zuhanyfüggönyre, meg az ágyra...de én csak ilyen génhibás vagyok!

IrishOak 2010.11.08. 09:31:43

@Dr.laikus PhD:

Pontosan ilyet láttam a múlt héten! A pirinyómat,aki ugyan még csak 10és fél hónapos, de cipőben jár -beengedték sétálgatni a gyerekek közé.
Amelyik babának nem volt anyukája, a nővérke vette a karjába.

Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a Bethesdáról.:-))

Ugyandehogy (törölt) 2010.11.08. 09:49:54

@IrishOak: sőt! ha nincs elég orvos, azt is adományozni kell !
haladó adományozók építhetnek új szárnyat is!

IrishOak 2010.11.08. 10:09:36

@Babette_:
A rothadt tököt a karácsonyfával ne vessük össze -mert viccnek is szánalmas:-DD

Borcsika 2010.11.08. 10:11:13

Nekünk ugyan még nem volt "szerencsénk" a Bethesda ottalvós bulijához, de ambulánsan hétvégén látták már el a fiamat.
Az egy dolog volt, hogy a portás néni mandinerből el akart zavarni, de mi határozottabbak voltunk, mint ő.
Viszon at orvos nagyon kedves volt, rendesen megvizsgálta a gyereket, és ellátott mindenféle jó tanáccsal.
Szerintem nagyon túlterhelt a kórház, és azért van arra lehetőslg, hogy a szülők is bent lehessenek, hogy segitsék a nővérek munkáját, nem pedig azért, hogy cseszegessék őket.
Nem értem a posztolót, miért nem viszi magánklinikára a gyerekét, ha neki az állami nem megfelelő.

pakesz (törölt) 2010.11.08. 10:52:50

el kellene fogadni hogy az extraert fizetni kell ennyi...
hogy ez hivatalos legyen mint pl angoloknal, hogy jobb ellatast kapjon erte

orövoár 2010.11.08. 11:27:16

Nem tudom, hány évesen - ovis lehettem - vették ki a mandulámat Pécsen és nem sok emlékem van ebből az időszakból, de arra nagyon emlékszem, hogy a műtét után egy kisfiúval egy ágyban ébredtem! Kicsit zavart, de nem nagyon :-)))
És a kórházban szerettem meg a tejeskávét. És létra volt a jelem, ami mai napig feldolgozhatatlan...

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.11.08. 11:32:00

Azért is lehet, hogy rácsos ágy kell egy nagynak, mert pl olyan baja van, ami miatt leeshet (epilepszia, ájulások, mozgásvihar /alias hiszti/).

Csatlakoznék az előttem szólókhoz, a Bethesda igen jó és emberséges hely.

Megértem, ha a posztíró nem volt elégedett (mert mint tudjuk az emberek furcsák néha, és én hajlamos vagyok tolerálni a butaságot), de ebben az esetben vigye a gyermekét pl Telkibe, fizesse ki a napi csillió Ft-ot, és ne azokat piszkálja, akikben még a Praxis (amúgy meglehetősen igényes) olvasótábora sem talál kivetnivalót.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.08. 11:32:52

@orövoár: Én meg nem jártam ovodában, személyiségi zavarom lett tőle, súlyos, feldolgozhatatlan, főleg hogy még jelem sem volt. Nem is lettem sikeres ember:)

2010.11.08. 11:33:52

Ha a csúnya függöny életveszéles, akkor lehet, hogy nem a szépségével volt gond, hanem a karnis akart kiszakadni a falból? Amúgy a poszt nagy marhaság.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.08. 11:34:05

@orövoár: ja, és türhetetlen, hogy még kisfiú sem volt az ágyamba!! mamaaaaa!!!!
(:)

orövoár 2010.11.08. 11:34:38

@batgirl: ÓÓÓÓÓÓÓ, nagyon sajnálom. Akarsz róla beszélni?

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.11.08. 11:36:39

@Babette_: Igen, pontosan ezt kéne. Szépen felemelni az eü. ellátásért fizetett járulékokat, meg beszedni azt a nem fizetőktől ill. minimálbéren bejelentettektől is, és a megnövelt összegből a járulékfizetők adományoznak új orvosokat, akiknek lehetőleg szárnyuk is van :)
A Bethesda pont arra jó példa, hogy a TB-kasszából kapott pénzek mellett csodát tesz a sok 1% és alapítvány, meg persze az a hozzáállás is, amit az ott dolgozók és az önkéntesek képviselnek.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.08. 11:36:55

@orövoár: hát lássuk csak...le is feküdhetek közben?

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.11.08. 11:39:13

@pakesz: A most szakmai véleményezés alatt álló, Semmelweis Terv az Eü Megújításáért vagy valami hasonló című program ezt fel is veti. Tessenek nyugodtan támogatni.

orövoár 2010.11.08. 11:39:28

@Dr. Morcz: Akkor most megtudtuk, hogy neked még szárnyad sincs.
Most jól beléd kötöttem, figyelted?

orövoár 2010.11.08. 11:40:28

@batgirl: De csak rácsos ágyba, ha nem baj.

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.11.08. 11:42:16

@orövoár: (Jobb zsebben nincsenek, bal zsebben sem) Nem találom a szavakat!
Amúgy persze hogy nincsenek, nem is hirdettem magamról.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.08. 11:46:32

ok..belehajtogatom magam. várj, jobb lábam rács között kinyújtom, pont leér a földre, hurrá, mert legalább a papucsomat nem kell levennem, bal láb dettó, jé ugyanolyan hosszúságú mind a kettő. jobb kéz hüvelykujj számba, bal kéz fürtjeimet cirógatom. Meg vagyok kezdhetem. Drága doktornéni, első nagy megrázkódtatás akkor ért amikor első osztályban kiderült, hogy nem volt jelem, még egy nyavalyás gyilkos galóca sem...ezt nehezen dolgoztam fel, egész ált.iskolás koromba nagy hátrányok értek emiatt. (Basszus szűk a rácsos ágy.)

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.11.08. 11:50:34

@orövoár: ... Viszont a kórháznak, ahol dolgozom, naaagy szárnyai vannak, mégsem repül.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.08. 11:59:06

@Dr. Morcz: nem minden repül, aminek szárnya van, de ami repül, annak általában van szárnya...:))kivéve: léggömb

orövoár 2010.11.08. 12:01:19

@batgirl: Akkor ez a kórház...lehet, hogy... egy...léggömb?

orövoár 2010.11.08. 12:02:22

@orövoár: Ez így nagyon botrányszagú.

P75 2010.11.08. 12:13:38

@batgirl: "Szárnya van, de nem madár, Repülőgép, amin jár" :-))

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.11.08. 12:17:06

@batgirl: Azért vannak még kivételek, pl "Zúgva száll, mint a győzelmi zászló"

orövoár 2010.11.08. 12:19:55

@P75:
Péhetvenöt ne szólj be. Mi itten beszélgetünk.
Megsértődtem, enni mentem. Pá!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.08. 12:36:52

@Dr. Morcz: na látjátok eről beszéltem, nem volt ovódai jelem, rácsos ágyban fekszem, és a doktornéni (orövoár) ebédelni ment, ti meg zaklattok itt különböző repülő biszbasszal.

Bikli néni 2010.11.08. 13:18:26

Nu, visszatértem...
Bethesdát nem ismerem, de egyet értek az első néhány kommenttel: kákán is csomót keresünk...

Bikli néni 2010.11.08. 13:21:24

Ezt magyarázza már el valaki, hogy a gyerekem X évesen Y centi magas... Én saját magamról nem tudom, hány centi voltam 6 meg 10 meg 15 stb. évesen...

P75 2010.11.08. 13:27:45

@Bikli néni: magamról én sem, de a gyerekemről igen.

Scala 2010.11.08. 13:49:02

"Mi ebben az évben már négyszer kényszerültünk rá, hogy ott legyünk."
Aha.

"Utána úgy néztek rám, hogy inkább nem is írom le és csak akkor közöltek velem valamit, amikor már muszáj volt.
Projekció/kivetítés.
Elfojtását (pl. az anyaszereppel kapcs. elégtelenségérzés, 'a gyerek folyton és már megint beteg') a tudatalatti valahogy felszínre kell, h. hozza. Az anyaság kudarca túl fájó, a saját anyjával való viszony is oda pakolva, ott bemerevedett nem átengedő a rendszer. A pszichés energia viszont utat keres.
Az udvariatlansága miatti viszonylag érthető semlegességet az eü. személyzet részéről a kelleténél jóval rosszabbul éli meg, önbüntetően. De legalább beleszőtte lelkiismeret-furdalását.
Szépen tárgyat talált a feles energia, van kit szidni.

Egyúttal elérkeztünk Áldozatföldjére is, ahol mindig mindenki arra szövetkezett, hogy nekünk az élet emberfeletti küszködés legyen.

"Gondolom ez mindent elmond mindenkinek."
Igen.

"Miért kellett vitatkoznom a Dr.nővel? Mire volt ez jó?"
Hogy leírják legalább 10-en, tévedsz. Sem az objektív tények, sem a személyes benyomásaik miatt nem tudnak azonosulni a leírtakkal.
Megtanítják hogyan kell a dolgokhoz okosan hozzáfogni (konstruktívan; pl. majd egyszer, ha úgy alakul és a gyerek gyógyult, viszel függönyt), és szembesülj azzal, hogy az információt az agy érzékeli, de az elme tölti meg tartalommal.

Bikli néni 2010.11.08. 13:54:00

@batgirl: Ha valaki leírja, hogy a gyereke 6 évesen 126 centi volt, akkor én ezen meglepődök, micsoda lexikon van az illető fejében, hogy ilyenekre emlékszik.

IrishOak 2010.11.08. 13:57:17

@Bikli néni:
Szia Bikli néni:-))) Jó rég nem láttalak.
Az úgy van, hogy asszem iskolás korig folyamatosan mérik is a gyerekeket.De csecsemő, meg kisgyermekkorban biztosan:-)
Jól jön ez az adat pl ruhavásárlásnál, de az orvosnak meg más miatt nagyon fontos.

A Bethesdáról szeretném még elmesélni:
Várakozunk, várakozunk...gyerekeknek "kincstári"játékok kitéve, még a takarító néni is motyog a kicsikkel, a nővér mosolyog, a doktorok ide-oda,jártukban simogatják a buksikat, vagy csak egy mosoly.
Figyelmes lettem a falon egy képre amiben sok fotó volt.Közelebb mentem.
Egy kisfiú sok-sok képe volt összerendezve... egy félmondat alatta..."a velünk töltött évek emlékére."
(Ámbár lehet mindent zuhanyfüggönyön keresztül is nézni)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.08. 13:59:03

hú, nekem sem menne, igaz én már azt is keverem, hogy melyik gyerekem hány órakkor született, és milyen súllyal. Talán megbocsájtható ez négy gyereknél:)

IrishOak 2010.11.08. 14:01:22

@Scala:
Ez nem csak szép volt, hanem még precízen igaz is!köszönet.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.08. 14:01:48

Én a madarász utcai gyerekkórházról tudnák "szépeket" mesélni, de már olyan rég volt. Azóta biztos változtak a dolgok, remélhetőleg pozitív irányba.

Barnamaci 2010.11.08. 14:20:00

Én a másfél évesemmel a János-sintérbe mentem gyerekosztályra, szerencsére csak megfigyelésre és tolerálták kérésemet, hogy a gyerek már akkor sem aludt rácsosban, nem fog benne maradni, igy külön ágyat kaptunk (ketten egyet, de teljesen jó volt igy, nem reklamáltam). Azt nem mondom hogy foglalkoztak velünk (nem volt miért az igaz), viszont élesen szembetűnt az akkori ápolónők közötti különbség (emberségben). Mondanom sem kell az egyiknek, aki tényleg egy TÜNDÉR volt Gabi, ezúton köszönöm 2004 novemberében!!!, hasonlókorú fia volt, a másiknak viszont nem volt gyereke és sajnos valóben embertelenül tudott viselkedni (egyedülálló 160 kilós nővér az összes megkeseredésével együtt). Alapvetően azt kell mondanom elég "józanul", hogy a kórházi körülmények messze rányomják a bélyeget mindenre, tehát ha koszos, régi, lepukkadt valami, sokkal hajlamosabbak vagyunk azt hinni, hogy az orvos nem végzi rendesen a munkáját holott ez nem feltétlenül van igy; de tény, hogy egy kellemes környezetben az orvosnak is jobb a napja, szivesebben dolgozik. Talán focistadionok épitése helyett az egészségügyre kéne költeni, hahó ott fent!!!! :-)

Leroi 2010.11.08. 14:22:34

Ne kezdjétek ki a Bethesdát is ilyen idióta módon, mert rúgni és harapni fogok a végén, b@szd meg...
Egy jó kórház, mindig is az volt...
Már akkor, amikor az okoskodó, rosszindulatú posztoló még csak egy kéjes gondolat volt valahol egy autósülésen.
A gyerekágy az RÁCSOS. A kórházban is és otthon is.
Ilyen volt a nagyapámé is, apámé is, az enyém is és a fiamé is és mégsem legelünk a réten de még csak nem is kérődzünk, mint a hasítottkörműek egy része.
Tele már a hócipőm a hasonló blőd firkálmányokkal.

Leroi 2010.11.08. 14:28:19

Egy 115 cm magas, 4 és fél éves gyereknél pedig azonnal STH-szintet kellene nézni.
Bár lehet, amiatt feküdt be, nem tudom...

Dr.laikus PhD 2010.11.08. 14:34:57

@Leroi:

Az a piszok orvos rögtön aggódik!

Nem hagyjuk bántani a Bethesdát!

Dr.laikus PhD 2010.11.08. 14:36:02

@IrishOak:

Hogy van a picúr?
Rendben van?

Aggódtam értetek.

doktrina (törölt) · http://haziorvos.blog.hu 2010.11.08. 14:50:19

Despi, nem kéne ezt leszedni? Tök gáz.
amúgy jelöltelek egy vándordíjon, rajtad a világ szeme, a díj szabályzata szerint hét dolgot el kell árulni magadról :)
bővebb info, meg hogymit írtam a praxisról, itt:
haziorvos.blog.hu

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.08. 15:08:57

@doktrina: tényleg rossz ez a poszt, még jóízűt sem lehet rajta vitatkozni, ugyanis nincs mit. Még én is elismerem, hogy ez egy léggömb.

IrishOak 2010.11.08. 15:26:14

@Dr.laikus PhD:
Köszönöm kérdésed:-)

Szuper a kis csajszi:-) Nem ehet tejes dolgokat,meg tej gyanánt kap tejfehérje mentes tejport(direkt nem tápszernek nevezem,mert nem fér a fejembe az a szó:-D)
Szval minden rendben ...lesz. Legalább most időben kiderült.Nem úgy mint a nagyobbnál, aki már allergiás asztmás lett, pedig csak tejfehérje allergiás volt régen.De mi lett belőle... jaj.
De régen még nem is tudták, hogy mi az, mit okoz, és mi lehet belőle.
Az orvostudomány fejlődése számomra olyan megnyugtató válaszokat ad, hogy csak elismeréssel tudok adózni.
A Bethesdás doktornéninek, meg a külön köszönettel tartozunk!!
Ugyan is: a legrövidebb várakozási idő után fogadtak,alaposan megbeszéltük az előzményeket a testvér "esetét" és kaptunk jó tanácsot -de legfőképp vigaszt, arra nézve, hogy a mostani növendéknek már rendben lesz az immunrendszere, és az emésztőrendszere is.(Na mondjuk én szigorúan be is tartom az ígéretemet, és zöldség, gyümölcs,hasznos gabona.pedig nem vagyok egy bio izé:-DD bár csokit,fagyit,meg sütit senki nem is eszik a családban.)
Azon nagyon jót nevettünk mindannyian, hogy a doktornéni megkérdezte, hogy van-e pár éves testvér -mert az baj szokott lenni, hogy "lopkodnak" kéregetnek egymástól tejcsokit, vagy túrórudit, vagy pudingot :-)Mondtam: az nem lehetséges, nálunk vagy felnőtt vagy 10 perc múlva nyugdíjas mindenki:-DD

Dr.laikus PhD 2010.11.08. 15:42:53

@IrishOak:

Örülök.

Mamának én sokat köszönhetek allergia terén.
Ahogy ragaszkodott, hogy tejet inni kell, de az első allergiás reakciónál megvont minden állati fehérjét, elsőnek a tejet és azt lehetett utolsónak bevezetni az étrendünkbe.

Aztán próbálkozott mi vált ki és milyen reakciót. Tényleg semmit nem lehetett erről régen tudni.

Szerencse a bajban.
Jobbulást és jó főzni tanulást a zöldségekhez. :-D

Bethesdás orvosokon meg nem csodálkozom.
én is csak köszönettel tartozom és hálával.

Az az épület hordozza magában a sok otthagyott jó szellemet, a szeretetet, a tudást.

IrishOak 2010.11.08. 16:15:50

@Dr.laikus PhD:
Megint a Bethesdához tartozó:

Kaptunk kis könyvet arról hogy melyik élelmiszer gyártók! termékeit vehetjük biztonsággal.( a margaringyártó kivételével mind Magyar cég!!!)Sőt hosszú listát arról hogy pontosan mik is azok.A legviccesebb termék a "pokol tüze kolbász":-DD
Meg webcímet, közvetlen telefonszámot és recepteket:-)

Ilyen ez a Bethesda!! :-)

Dr.laikus PhD 2010.11.08. 16:25:06

@IrishOak:

Szegény posztoló!

Kezdem sajnálni, hogy mennyire fájdalmas lehet a rosszat észre venni, pedig ez a kórház kapaszkodó a bajságok elviseléséhez, a reményhez.

Az ördöggel is szövetkezik az ember a gyermekéért, de itt nincsenek is.

IrishOak 2010.11.08. 16:45:25

@Dr.laikus PhD:
A tudat az nagy úr...az a vezér a világban való létezéshez.

Nagyon jó alkalom volt ez a post arra, hogy láthatóvá tegye, hogy kiben milyen "kivetülések" vannak- hiszen a világ olyan amilyenné tesszük.Nem lehet másként gondolkodni 'kívülre, mint ami belül van.

Én azért minden drámában tudok valami humormagot találni, de most valamiért nem:
sportgeza.hu/futball/2010/11/08/10_milliardot_ad_az_allam_a_dvsc_stadionjara/

erre van pénz???az orvosoktól meg a kórházaktól meg elvesznek lassan minden életfeltétételt? Most megyek a konyhába tombolni!

El Visco Stello (törölt) 2010.11.08. 17:20:42

Nem tételezem föl, hogy nem olvastátok, de hátha vannak itt újszülöttek is:
www.mellekhatas.hu/index.php?p=news&act=show&cid=9381

Leroi 2010.11.08. 18:32:58

@IrishOak:
Na ja, majd kap a plebejusság kenyeret és cirkuszi játékokat...
És azzal majd lesz elég és lesz kielég...

VIRTVS ROMANA REDIVIVA...

Irise 2010.11.08. 19:22:39

cunya,cunya kojhaz, cuuuuunya doktorneni, racosz agyat elegetni, Gollam anyut mekojonazni, de tusztent..

P75 2010.11.08. 20:50:49

@Dr.laikus PhD: De most komolyan kérdem, ez túl nagy méret? Ha mondjuk hozzávesszük, hogy anyja-apja sem alacsony (értsd: nagyon magas)?

Scala 2010.11.08. 23:17:28

@El Visco Stello: Hihihi. Jó, hogy, mert én nem láttam. :-)

Ártatlan leányka 2010.11.09. 00:53:23

Rácsos ágy... majdnem 7 éves voltam mikor kivették a mandulám feküdjünk be a kórházba, mert bódítós műtét lesz (nem tudom pontosan hogy volt, de keserű gyógyszert adtak műtét előtt és voltak felijedések, csak ennyire emlékszem belőle). Épp akkor vették ki egy éppen volt ovitársamnak is és mi konkrétan lefoglaltuk a rácsos ágyakat, mert hogy az milyen szuper. :D Az 5 éveseket meg kirakattuk belőle a nagy ágyra, mert volt a kórterembe 4 nagy ágy és 6 rácsos. De mint kiderült jól jött az a rács, mert a bódítás miatt nagyon dobáltuk magunkat és szenvedtünk szülői elmesélések alapján.

Dr.laikus PhD 2010.11.09. 06:11:48

@P75:

Nem átlagos, de ha vannak más tünetek azért megnézik.

Enyém is magas volt és van nálunk a családban több 2m körüli is, emlékeim szerint nem volt akkora soha, mint egy hat éves körüli gyerek.
Ha azt vesszük, hogy iskolaérettséghez az egyik szempont a min. 110 cm, akkor kiemelkedően magas kisgyerek.

Nem is először feküdt bent valószínűleg azonos bajjal - de ezt nem tudjuk.

Dr.laikus PhD 2010.11.09. 06:13:13

@Dr.laikus PhD:
"nem volt akkora soha"

helyesen nem volt akkora soha 4 évesen...

Leonce 2010.11.11. 21:08:14

Off: Tegnap kapott időpont az endokrinológiai rendelésre: 2011.02.24.
Pedig nem vagyok tünetmentes, sőt!

Tudja valaki überelni?

adamantium 2010.11.11. 21:24:46

@Jud.: csípő és térdprotézis beültetésre van ahol 3-4 év múlva kapsz időpontot

Scala 2010.11.11. 22:54:37

@Jud.: Tavaly ugyanez volt, ismerős októberben kapott február végére. Magánrendelés elég jó, ha van rá keret... Küldhetek linket, ha érdekel. Pest, asszem Oxyvit rendelő.

Leonce 2010.11.12. 16:55:11

@Scala: Köszi, de sajnos, míg ideáig eljutottam, tehát míg kiderült, hogy mi is a bajom, elfogyott a keret.
Bízom benne, hogy a következő 3, 5 hónapban nem történik semmi baj,nemcsak velem, hanem az orvossal sem:)

Scala 2010.11.12. 17:11:24

@Jud.: Értem, oké. Persze.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása