Ha felülsz, kikötözlek

2010.11.07. 09:00

A Károlyi Kórház II. Kardiológia Belgyógyászati Osztályáról tudom elmondani a véleményemet. Könyörgök, aki jót akar ne menjen oda, vagy ha a hozzátartozójáról van szó, akkor valaki legyen a beteg mellett 24 órás szolgálatban! De a jó istenért, ne az ottani ápolók közül! Idén vittem be Édesanyámat ebbe a kórházba. Sajnos ide tartozik.  Azokat a rettenetes élményeket, amíg élek nem felejtem el.

 

 

Az esetünket nem írom le részletesen, mert több oldalt is igénybe venne, hogy leírjam azt az embertelen orvosi és ápolónői hozzáállást amit tapasztaltam pedig. Édesanyám csak 4 napot töltött a kórházban. Azért 4 napot mert bement a férjem és azonnali intézkedést kért mivel 4 nap alatt semmi érdemleges nem történt. Édesanyám állapota pedig vészesen romlott.


Iszonyatos kosz. Olyan szobai wc, hogy a kutyámat szégyenleném ráültetni. Többször tapasztaltam, hogy az idős betegekkel úgy bánnak, mintha értelmi fogyatékosok lennének. Teljesen ki vannak szolgáltatva. Volt olyan, hogy egy idős, féllábú néni fel szeretett volna ülni az ágyában és az "ápolónő" tegező viszonyban ordítozott vele, hogy ha mégegyszer megpróbálkozik a felüléssel akkor kikötözi. Az utolsó éjszaka amit Anyukám ott töltött, állítólag zavartan viselkedett, ezért meg kellett mosni a haját és egy jó darabot /kb 20 cm-t / le kellett vágni a hajából mert útban volt! Amúgy hatalmas véraláfutásokat is "szerzett" az éjszaka folyamán. Ez volt az a nap amikor azt mondtam, hogy bármi történik, ebből a kórházból elmegyünk.  Így is történt.  Sajnos ezek után már csak néhány hetet élt Anyukám.


Hála a jó istennek egy kultúrált kórházba került, ahol az utolsó pillanatig megkapott mindent amire szüksége volt. Nagyon örülök, hogy nem a Károlyiban hunyt el. Az Őt kezelő adjunktusnő ott létünk alatt többször félre tájékoztatott bennünket.


Amikor kétségbe esve kértem -látván Édesanyám állapotát- mondja meg mit tehetnék /pl. gyógyszer meghozatala, valamilyen táplálékkiegészítő megvásárlása stb./ szinte kárörvendve mondta, hogy "Hja kérem, az egészséget nem lehet megvásárolni!" Azzal otthagyott. Ezt soha nem felejtem el. Azokat az elfoglalt "ápolónőket" én gyakran találtam a pihenő szobájukban nagy terefere közben. Szabályosan meg voltak sértődve és pofákat vágtak, ha valaki segítséget kért. Abban a szobában ahol Anyukám feküdt, a betegebbnél betegebb idős emberek segítettek egymásnak az evésben, ivásban stb.


Egyébként Édesapám ebben a kórházban halt meg, pedig csak azért ment be, hogy beállítsák a cukrát. Szörnyű trauma már az is ha az ember elveszíti a hozzátartozóját, de ezek a rettenetes történések még tragikusabbá teszik azt. Ismétlem, hogy amit most leírtam, az csak a rettenetes élmény rövidített változata a részletek nélkül. Azt hiszem így is elég szörnyű. Nem tudom, hogy az illetékesek mikor fognak foglalkozni az ilyen esetekkel, mert az nem igaz, hogy nem látják, mi zajlik ebben a kórházban. Én mindenesetre felejteni szeretnék.

 

 

 

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használd Kórházértékelőnket!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

El Visco Stello (törölt) 2010.11.07. 09:43:20

Kössz az új posztot!

"mert az nem igaz, hogy nem látják, mi zajlik ebben a kórházban"

...ha esetleg mégse látnák, vizsgálatot kéne kezdeményezned. Tudom, hogy nem kecsegtet valami nagy eredménnyel, de legalább elmondhatod, hogy tettél valamit. Legalább a magad megnyugtatására.

Scala 2010.11.07. 09:49:25

Miért gondolja azt mindenki, hogy a könyörögni ikes ige?
Nem az.
Könyörgök.

El Visco Stello (törölt) 2010.11.07. 09:52:45

@Scala: Legyünk engedékenyek és magyarázzuk úgy, hogy tárgyas. Azt könyörgi.

Scala 2010.11.07. 09:58:54

@El Visco Stello: 'És ezt akkor most hogy?' Reménytelen. :-)

Scala 2010.11.07. 10:03:50

Másik kedvencem:
- egyenlőre: két egyenlő részre
- egyelőre : per pillanat
Pedig elég közepes vagyok nyelvtanból... komolyan.

Leroi 2010.11.07. 10:30:13

Kérem, lassan már nincs olyan kórház, amelybe érdemes lenne befeküdni Magyarországon.
Mért van az, hogy ezek a sérelmek abban a vidéki kórházban, ahol én dolgozom, még hírből sem ismeretesek?
Budapest átka?
Vagy a mi nagyszerűségünk?
Nem tudom.
Talán ez az oka, hogy örök szkeptikus maradok...

womanestomen 2010.11.07. 10:43:32

Sajnos a Károlyi tényleg katasztrófa. Sőt, az összes újpesti kh az. Rengeteg kórházhoz volt "szerencsém" hozzátartozóként-aktív közreműködőként az ápolásban részt venni, és százalékos arányban ezek az intézmények nagyon a legalja. Mondom ezt úgy, hogy maximálisan eü-párti vagyok.

Leroi 2010.11.07. 10:53:08

@womanestomen:
Jó a nickneved...:P
Mégis mindig Bp. az etalon, az én végvári vitézkedésem sokak szerint eltörpül mindattól, amit Pesten cselekszenek a szakma művelői. Ők azok a betegek, akik kérik a továbbküldésüket és szintén ők azok, akik lógó orral térnek vissza és kérik az újrafelvételüket...én pedig ezerszer hangoztatott korlátozott lehetőségeimet vagyok kénytelen mindannyiszor felajánlani...sokszor az agyamat és a két kezemet, mert elég sok esetben sokkal többet nemigen tudok...

Scala 2010.11.07. 13:02:43

A II. Kardiológiának van belgyógyászata, azt jelenti az első mondat?
vagy a belgyógy. és a kardiológiai osztályok össze vannak vonva? Ott.

Dr.laikus PhD 2010.11.07. 13:13:19

@Scala:

II. Kardiológiai Belgyógyászat

Ez az osztály hivatalos neve.

www.medlist.com/Magyar/Korhazak/058.htm

Scala 2010.11.07. 13:34:54

@Dr.laikus PhD: Így már világos, köszi.

huncut 2010.11.07. 14:32:53

A lányom két hétig feküdt ennek az osztálynak az intenzív szobájában (legalábbis úgy rémlik, hogy ez volt az), és bár a körülmények szörnyűek (előfordult, hogy éjszaka két ággyal odébb ott küzdöttek egy frissen behozott, jajgató ember életéért, sikertelenül), de az orvosi ellátás minőségéről egyetlen rossz szót sem tudok szólni: úgy éreztem, mindent megtettek a gyógyulásáért. Ami rossz volt, nem az orvosokon múlott.
Ugyanakkor mástól hallottam lesújtó véleményt is ugyanerről a helyről...

Dr.laikus PhD 2010.11.07. 14:43:01

@huncut:

Én vizsgálaton voltam ott.

Hát borzasztóan lepusztult és ez befolyásol beteget orvost egyaránt.

Sajnos.

Állítólag a térdsebészetén jó szakember is van, de mire kivártam és ahogy ez történt, egy életre elvette a kedvem, legyen ő a legjobb akár...

huncut 2010.11.07. 16:07:42

@Dr.laikus PhD: Mi nem válogattunk. A gyerek rosszul volt (20 éves volt akkoriban), az ügyelet ide utalt. Sürgős ellátás kellett, és megkaptuk. Biztosan lehetne jobb körülmények között is. De ami fontos volt, megkaptuk. Körítés, kellemességek nélkül, pusztán korrekten, de megkaptuk. És én hálás vagyok érte. :-)

csiribi (törölt) 2010.11.07. 16:32:53

Időnként beleolvasok ezekbe a blogokba.
Azt nem mondom, hogy lehet hangfelvételt készíteni, azért néhány fotót csak lehetne az embertelen körülményekről készíteni.
Vagy nincsen senkinek felvevője, kamerája?

huncut 2010.11.07. 17:09:22

@csiribi: Én imádok fényképezni, de akkoriban a lányom életéért rettegtem. Eszembe sem jutott fényképezőgépet vinni magammal...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2010.11.07. 17:16:04

Nos, én vakbélműtéttel feküdtem egy hetet a Károlyi sebészetén másfél éve. Az orvosokra és az ápolók nagy részére nem panaszkodom, összesen egy éjszakás nővérrel volt érdekes eset, közölte, hogy ha a gyomorszondám végére kötött másfél literes zacskó (tele zöld lével) húzza a nyakam, akkor ürítsem ki magam. Úgyhogy elmentem a jó messze lévő wc-re, (az oldalamból két cső lógott az orromból pedig a szonda), és öntögettem le a csapon a trutyit. A körülmények viszont... mint a horrorfilmekben az őrült orvos által irányított elmegyógyintézet...

Intizar 2010.11.07. 17:18:50

@Scala: Megmondom: a Valahol Európában az oka ("Könyörgöm, akasszuk fel!") Igaz, már annak a szereplőnek is szednie kellett valahonnan. Van egy sanda gyanúm, hogy egyesek egyszerűen azt hiszik, ez a "művelt" ragozási mód.

Scala 2010.11.07. 17:22:47

@Intizar: az utolsó mondatod Bingo!

És ettől lesz modoros.
Onnan vezethetik le, hogy 'eszek-iszok' helytelen és paraszt, akkor biztos, ami tuti...

Bepes Elek 2010.11.07. 17:25:05

Hát ez van feleim. Az eü-ben évek óta nincs béremelés és iszonyatos létszámhiány van. Követelőző betegek, akik úgy gondolják, hogy nekik ez jár, abból viszont nagyon sok van.
Nincs annál visszaszítóbb, amikor 80-90 éves aggastyánok szuszognak még egy kis "életért".
Nincs a mai kor emberének halálkultúrája.

Tessék elolvasni Elizabeth Kübler Ross könyveit!

Lehet anyázni.

Anti Anyag (törölt) 2010.11.07. 17:37:52

@Bepes Elek: Ami gond, az itt a mocsok és persze pár nővér.

Vajon máshol hogy csinálják, ott sem több a lóvé.

HaMenniKell 2010.11.07. 17:55:57

@Bepes Elek:

Én is utálom már védeni az egészségügyünket, de ha az anyázó kommentelők csak egy évet eltöltenének ebben a kafkai abszurdban, amit mondjuk nevezzünk egészségügynek, nagy részük ugyanúgy kiégne. Mert ez a legnagyobb baj, a kiégés. Ez persze az USA-ban, Svájcban, Németországban is nagyon fontos és leírt folyamat, de nálunk még katalizálja a mobilitás hiánya és persze az alulfizetettség. Egyszerűen ezt kéne kezelni, vagy már az is elég lenne, ha tudomást vennének róla a döntéshozók.

pumukli11 2010.11.07. 17:56:11

@Bepes Elek: Nem hiszem,hogy a betegeken kellene levezetni,az anyagi és egyéb hiányosságok okozta feszültséget!A betegnek enélkül is van elég baja!Némelyek követelőzőek?Talán,mert jogosan gondolják,hogy Nekik ez járna!
Vagy az eü-ben dolgozók nem munkát végeznek,ami után felveszik a fizetésüket?(hogy az mennyi,most ne részletezzük)Nem a beteg tehet arról,hogy ki, mennyi fizetést kap!
Számomra meg ,annál nincs visszataszítóbb,amit írtál:"Nincs annál visszataszítóbb,amikor 80-90 éves aggastyánok szuszognak még egy kis életért." Milyen lelkületű ember vagy Te?Nem csodálkozom az utolsó mondatodon!

Intizar 2010.11.07. 18:02:49

Elég irtózatos a történet, de nem kellett volna megfejelni azzal, hogy a papa is ott halt meg, pedig csak a cukrát kellett volna beállítani. Az én apám is azzal ment kórházba, hogy viszket a szeme, aztán két hét múlva halott volt az agydaganat miatt, mégsem hiszem, hogy a rohadt egészségügyiek rakták bele.

TamásD 2010.11.07. 18:03:47

@pumukli11: Sajnos az orvosok is csak emberek, és persze igaz, hogy nem a betegeken kellene levezetniük a feszültséget, de ha egész életüket a betegek között teszik, akkor azért érthető, ha nem mindig tudnak parancsolni maguknak. Vagy verjék inkább otthon a gyereket? Vagy vegyenek boxzsákot?

Bepes Elek 2010.11.07. 18:03:51

@pumukli11:

milyen lelkületű? Reális és földön járó.
Semmi sincs ingyen. Majd, ha mindenki egyenlő részben kiveszi a részét a fizetésből is, akkor lehet reklamálni.

Bepes Elek 2010.11.07. 18:05:11

@gangraena33:

Amúgy én maximálisan meg vagyok elégedve a Károlyival. Nejem maximális kiszolgálást kapott a sebészorvosától.
Azóta válunk. :-)

Scala 2010.11.07. 18:12:28

@Bepes Elek: A doki, mint családterapeuta. :-D

A halál kultúrájával kapcs. teljesen egyetértek.
Mostanában többeket kezd foglalkoztatni, (felszínes cikkecskék formájában pl.)
A könyvek viszont azt hallottam jók (E. K.-Ross).

Bepes Elek 2010.11.07. 18:21:59

@Scala:

Vagy a nem olyan régen elhunyt Polcz Alaine is írt a témában rengeteget. A magyarországi hospice szolgálatot ő kezdte el szervezni.

Blogger Géza 2010.11.07. 18:30:27

@Scala: Tényleg közepes vagy. De minek ilyen tudással ebbe a teljesen lényegtelen dologba belekötni, amikor még igazad sincs?

korrektor.blog.hu/2010/04/29/konyorgom_konyorgok

TamásD 2010.11.07. 18:30:39

@pumukli11: És ragasszák rá a legutálatosabb betegük képét:)

pumukli11 2010.11.07. 18:31:34

@Bepes Elek: Megköszönném,ha bővebben kifejtenéd,mire is céloztál azzal,hogy:
"Majd, ha mindenki egyenlő részben kiveszi a részét a fizetésből is, akkor lehet reklamálni."

Bepes Elek 2010.11.07. 18:34:47

@pumukli11:
Egyszerű. Nézd meg, hogy hányan fizetnek eü járulékot.
Beleértve a nyugdíjasokat is.

pumukli11 2010.11.07. 18:37:24

@TamásD: Hát...!Ha még box közben is annak az arcát akarják látni :)

Scala 2010.11.07. 18:47:40

@Blogger Géza: te meg basszott frusztrált valahol, szvsz
de azért kösz.

Scala 2010.11.07. 18:52:13

@werem: volt egy idős hölgy, éjjeli rosszullét, hajlevágás post, hónapokkal ezelőtt. Nekem is beugrott. Nem kerestem vissza...

pumukli11 2010.11.07. 18:53:12

@Bepes Elek: Szerintem, a nyugdíjasokat inkább ne említsük,többségük már letett épp eleget az "asztalra"!
Ha jól értelmezem,amit írtál, aki fizeti az eü. járulékot,az reklamálhat?
( ha már ezt a szót használtad)
Ezt mondjuk jogosnak gondolnám,ha nem lennék tisztában avval,hogy nem mindenki saját "hibájából" nem fizeti!
Amúgy, az lenne a legjobb mindenkinek,ha egyáltalán nem lenne ok arra,hogy bárkinek is reklamálnia kelljen!És, most beleért a bilibe a kezem!

november13. 2010.11.07. 19:04:10

Sajnos ilyen vidéken is van.Nagymamám 2000-ben a Pécsi Megyei Kórházba feküdt be vesepanaszokkal, egy rutin kivizsgálásra.Mikor másnap Nagyapám bement látogatni, már nem élt.Mint kiderült, este nem engedték inni,így nem vette be a szívgyógyszerét.Reggel szintúgy , majd mikor délben rosszul lett a folyosón,hordágyon visszatolták a kórterembe, ahol meghalt.A főorvos ennyit mondott:hát igen, az ügyeletes kolléga ezt nagyon eltolta....Ennyi.Mondjuk a honvéd kórház se jobb, mikor a frissen műtött töröttm csavarozott lábfelyemből a varratok mentén genny szivárgott, annyit mondtak:"jegelje".
Ismerősöm szerencsére kitisztította, így van lábam, nem úgy mint anno a mellettem fekvő segédmunkásnak , akinek bokatörését követő műtét utáni fertőzés következtében már csak egy lába volt.
Szóval ennyit a vidékről, itt se sokkal jobb.

Bepes Elek 2010.11.07. 19:11:33

@pumukli11:

"többségük már letett épp eleget az "asztalra"!"

Szimpla demagógia.

KenSentMe 2010.11.07. 19:12:21

@Scala: Bár teljesen off, de a "könyörgöm"-öt nem vezetik le sehonnan, ez egyszerűen így helyes.

Részletes indoklást lásd az alábbi címen:
seas3.elte.hu/delg/publications/modern_talking/01.html

Igen, ez egy "megszilárdult ragos alakulat". Volna személyes megjegyzésem is, de azt most inkább megtartom magamnak.

Intizar 2010.11.07. 19:15:50

@VRbagoly: Az idézett cikkből legföljebb annyi következik, hogy úgy IS helyes, mivel használják. Miért ne lehetne levezetni, ha egyszer nyelvtörténeti jelenség?
Személyes véleménye pedig akárkinek lehet akármiről. Ha érdemes meghallgatni, el kell mondani. Ha meg nem, minek vele hencegni? Ez talán azt jelenti, hogy hű de szellemesen meg bírnám mondani nektek a magamét, de juszt se, beee?

KenSentMe 2010.11.07. 19:43:54

@Intizar: Azért kell vele hencegni, mert jó fényt vet rám, hogy elsőre visszafogom magam, és hagyok lehetőséget a tanulságok önálló levonására. (Már amennyiben erre van hajlandóság.) Ez a fajta engedékenység jó természetre és vérmérsékletre utal.

Ahogy írtam: "a "könyörgöm"-öt nem vezetik le sehonnan, ez egyszerűen így helyes." - ebből a kijelentésemből semmi nem következik arra nézve, hogy a "könyörgök" alak helytelen volna, én a könyörgöm alakot védtem, mert azt álltatok neki cikizni.

Lásd pl.:
"Miért gondolja azt mindenki, hogy a könyörögni ikes ige?" - ez cikizés, mert feltételezed, hogy aki így mondja, az ikesen ragozza, pedig nyilvánvalóan nem ikes az ige, és micsoda pancserség rossz szabályt használni?
"Reménytelen. :-) "

Más tollából:
"Van egy sanda gyanúm, hogy egyesek egyszerűen azt hiszik, ez a "művelt" ragozási mód. "

Az, hogy mi a "művelt ragozási mód", az nem abból következik, hogy hogyan volna logikus valami középsulis nyelvtan szerint, csakis abból, hogy az "irodalmi elit, neves íróink és költőink ezt hogyan használták. Azt pedig tényleg csak a nyelvészek tudják, mert más nem úgy olvas regényt, hogy figyeli a "könyörögni" ige alakjait. Volna rá egy fogadásom egyébként, hogy a "könyörgöm" az ""elit"" nyelvhasználati mód, de persze ebből semmi nem következik arra vonatkozóan, hogy valóban az-e.

El Visco Stello (törölt) 2010.11.07. 19:54:06

Könyörgöm, mik vagytok ti? Képző-művészek?

mazo 2010.11.07. 20:01:56

Szörnyű lehetett a kórház, de még szörnyűbb, hogy egyes elmebetegek a nyelvtani megfogalmazásokon, igéken,stb vitatkoznak, a cikk lényege talán el sem jutott az agyukig

Leroi 2010.11.07. 20:07:29

@mazo:
Leopold von Sacher-Masoch, talán veled is el kellene beszélgetnünk arról, eljutottak-e az agyadig anno a helyesírás elemi szabályai...
Úgy 7-8 éves korban tanulják...

Attila64 · www.sagaontour.ca 2010.11.07. 20:15:50

Na, ez jó kis NYELVtanóra volt!

bubastis2 2010.11.07. 20:23:03

Részvétem édesanyádért.

bakela 2010.11.07. 20:24:20

Bunkistánban nem-e lehetne-e, hogy csak az posztoljon, /lektoráljon/, cenzoráljon, kapjon egészségügyi ellátást, választójogot, aki legalább az írásjelek, az alanyi- és tárgyas igeragozás, igekötős igék használatával tisztában van-e?
Aki pl. 33 %-nál többx mellényúlna a j- és elipszilon használatának, asztat ivartalanítani kéne hivatalbol-e.
Az lenne ám az igazi Havaly!!

bakela 2010.11.07. 20:25:31

@bakela:
Hihi!
Mit-e látok fennen?

Ugyandehogy (törölt) 2010.11.07. 20:33:08

@Attila64: érdekes téma volt, miközben felbukkant itt egy "lábfelyem", azt senki sem tette szóvá.

mazo 2010.11.07. 20:40:51

Egyeseknek kurva jó dolguk van....
A helyesírási hiba a legfontosabb dolog az életükben,a kórházi viszonyok meg kit érdekelnek...

mazo 2010.11.07. 20:43:01

Ha ezek a nagy nyelvtantudósok elolvasnák Fülig Jimmy egyik levelét, az első sorok után infarktust kapnának

Leroi 2010.11.07. 20:52:30

Gondolom azt, amelyik úgy végződik, hogy "megfojtatása következik"...

El Visco Stello (törölt) 2010.11.07. 20:52:40

@bakela: Igaz Magyar ember vagy te? Kihalásra ítélnél egy nemzetet csak azért, mert az englis tasztatúráján nincsen néki elipszilon?

pakesz (törölt) 2010.11.07. 20:53:58

@Bepes Elek: en is egyetertek veled...
aztan vannak olyanok akik jonnek es kioktatnak, azt allitvan hogy mas nevelt fel engem...

pl. az aki a kapun beluli munkanelkuliek nepes taborat gyarapitotta...

Gabiiiiii 2010.11.07. 21:01:25

@TamásD: talan olyan helyen kellene dolgozniuk,mint en,az elso rossz szora ugy vagnanak ki,mint macskat szarni..Tudniillik en vagyok az ugyfeleinkert es nem forditva,beloluk elek..

Gabiiiiii 2010.11.07. 21:03:24

ebben a korhazban talaltam egy vasarnap delutani latogatasomkor szegeny azota megboldogult anyosomat novemberben mezteleneul,egy keztorlovel letakarva,mert mar olyan allapotban volt,hogy allitolag mar 2 garnitura agynemut osszepisilt es hetvegen nincs tobb....Erdekes modon 1 perc mulva lett,mikor kibujt belolem az allat

bakela 2010.11.07. 21:10:29

@El Visco Stello:
Figyejjé MacManus /aljas: Costello/
Ez qrva finom poén vót!
Még 1-2 ijjen, és elkezdekk ism. kommenteket is olvasni-e!

HaMenniKell 2010.11.07. 21:14:59

@Gabiiiiii: Igen, azt nagyon szeretjük, amikor a hozzátartozóból kibújik az állat, vasárnap délutáni ünnepélyes keretek között megejtett vizitációja alkalmából. Novemberben is lehet a kórteremben katlan, ha a távfűtést vesszük alapul.
És még szerencse, hogy az átmenetileg állattá válásnak meg is lett az eredménye, és a lusta, deformált szolgahad a nyakába kapta a lábát.

TamásD 2010.11.07. 21:16:17

@Gabiiiiii: Igaz, te gondolom egy profitorientált munkahelyen dolgozol, ahol megteremtik a dolgozó rendes munkakörülményeit, amit az ügyfél fizet meg busásan a szolgáltatás díjában, mert tudják, hogy a tisztességes bánásmód még több fizető ügyfelet hoz. No, ültesd át ezt a mai egészségügyre ha akarod/tudod.

Leroi 2010.11.07. 21:46:59

@Gabiiiiii:
Anyós közelében könnyen kibújik az emberből az állat.
És mondd, védekezett is?

Scala 2010.11.07. 21:49:58

@Babette_: megvolt az is, láttuk. :-)

@VRbagoly: öngól az elefántcsonttoronyból, grat.

/Azért irtózatosan szégyellem magam, tépem is a hajvégemet, szempillámat, mindent amit érek./

Scala 2010.11.07. 21:53:19

@El Visco Stello: :-)))
@bakela: igen, az. Szerintem is.

pakesz (törölt) 2010.11.07. 22:05:31

@Leroi: en is csak a negativ anyos vicceken tudok rohogni :)))

tisztító 2010.11.07. 22:06:17

Fejétől bűzlik a hal.
Ahhoz hogy rend legyen a kórházakban nem kellenek százmilliárdok.
Csak mindenkinek tenni kell a dolgát.

A főnővérnek,az osztályvezető főorvosnak, a takarítók főnökének stb.
Odafigyelés és ellenőrzés kérdése az egész.

HaMenniKell 2010.11.07. 23:31:41

@tisztító: A fejétől bűzlik a hal, és a farkától pucolják. Mi bizony már 20 éve őrizgetjük a halfejeket.

2010.11.07. 23:55:19

Az én szegény édesapámmal aki már eltávozott Isten nyugosztalja, ugyanilyen tapasztalatok voltak a Nyírő Gyula nevét viselő hentesüzemben 2005-ben. Nem részletezem, mert 5 év távlatából is sírógörcsöm támad, és lelkiismeretfurdalásom, hogy ilyen helyre vittem az apámat gyógyulni, ahová még saját lábán megy be, és úgy kellett haza evakuálni hogy utolsó napjait emberséges környezetbe, szerettei között élhesse le, ne egy embertelen pénzhajtású húsdarálóban.

@Bepes Elek: "Nincs annál visszaszítóbb, amikor 80-90 éves aggastyánok szuszognak még egy kis "életért"."

Nagyszerűen tükrözöd az egészségügyis hozzáállást. Sajnos egy halálos betegségben szenvedő/idős beteg, már nem minősült emberi lénynek, csak egy idegesítő nyűgnek. Nem tudom miért nem szűrik az egészségügyi dolgozókat pszichológiai alapon, ugyanis ez nem egy videómagnó szervíz, ahol ha valami véletlenül nem sikerül, majd vehetsz másikat. Emberéletek és pótolhatatlan veszteségek forognak kockán, amit nem lehet a szar fizetésre hivatkozva leszarni. Még akkor sem ha igaz.

dekonstruktőr 2010.11.08. 00:11:04

@Bepes Elek: Ha te majd nyolcvan-kilencven körül visszataszítóan szuszogsz, udvariasan kihúzod magadból a csöveket, hogy ne zavard a kórház személyzetét vagy ezt csak másoktól várod el?!

personalsanchez 2010.11.08. 00:50:12

mindigh imádtam a kommentekben a köcsög nyelvészkedőket. ostoba barmok.
sajnos a sztori bárhol igaz lehet Mo-n.

BKV reszelő 2010.11.08. 05:06:26

@Leroi: Még szerencs, hogy nem szeptikus.

BKV reszelő 2010.11.08. 05:11:12

@mazo: Az ember képes arra - lehet, hogy te nem - hogy egyszerre koncentráljon a mondanivalóra és a helyesírásra. Ezért jártál te is iskolába, csak te nem figyeltél. De most meg fogsz döbbenni, nem a te utad a helyes, hanem azé, aki figyelt.

BKV reszelő 2010.11.08. 05:21:24

@Bepes Elek: Te, elek! Akinek nyugdíja van, az legalább 40 évig fizette a járulékokat....azért, hogy ha majd rászorul, kapjon szolgáltatást. Nem lenne hülyeség, ha az elcsökevényesedett agyadat fejlesztenéd némi gondolkodással. Ezzel szemben a sok elégedetlen eü dolgozó rohan kiszolgálni a sok cigányt, akik népes rokonságukkal ordítva követelnek mindent kis influenzás pulyának. Pedig ők biztos, hogy nem fizettek egy kanyi vasat sem érte. Tipikus magyar módon reagálnak a helyzetre az eü dolgozók. A gyengébbe rúgnak, akkor is ha ő a fizető ügyfél és a hangoskodót kiszolgálják, mert fosnak tőle, pedig az csak koloncként lóg a többi nyakán. Sok szemszög létezik elek...ami a halálkultúrát illeti...szeretnék ott lenni, amikor szól neked a doki kér harapás között a szendvicséből, hogy: Hát elek bazmeg! Meg fogol degleni! Rákod van!...na, akkor látnám, ahogy kultúráltan felderül az arcod és elvonulsz meghalni egy félreeső helyre, hogy az ittmaradók életét ne akasszad meg egy percre sem.

P75 2010.11.08. 07:58:31

@Scala: ezt egyszer én is bátorkodtam szóvá tenni, erre jól megmagyarázta valaki, hogy ez vmi kivétel. Akkor is magyartalan és szerintem sincs olyan szó, h könyörgöm :-)

El Visco Stello (törölt) 2010.11.08. 08:24:24

@P75: Nem félek Istentől, de félem Őt és könyörgöm kegyelmét.

Más kérdés?

Gabiiiiii 2010.11.08. 09:06:46

összefoglalom...A beteg legyen empatikus az orvossal,az ápopónővel,hiszen nem tudhatja,nem előző nap rúgta-e ki a szeretője,vagy törte össze az asszonyka a BMW-t...

MagyarZizzi (törölt) 2010.11.08. 09:47:16

Ilyenkor adok hálát az égnek, hogy még sosem volt közöm kórházhóz pár napnál hosszabb ideig, és akkor sem találkoztam ilyen rémes dolgokkal. (És könyörögm is, lehet, hogy nyelvtanilag helytelenül, hogy ez maradjon is így.) Néha már kezdek kételkedni a posztolók szavahihetőségében, a sokadik rémtörténet után, de sajons az orvos ismerőseim is alátámasztják ezeket...

Scala 2010.11.08. 09:49:17

@P75: Egyszer bátorkodtam használni, h. 'könyörgöm' /a népi gyakoribb változat vonalon vonatozva/, erre itt a blog.hu-n felhomályosítottak. Teszem hozzá nagyon is elfogadható stílusban, Merthogy modoros és kb.mint amikor eltartod a kisujjad a teáscsészétől. :-)
@El Visco Stello:-nak igaza van a tárgyas és alanyi jelen idejű ragozásban,
www.yudit.org/magyar/Jelen.html

2010.11.08. 10:04:49

@gangraena33: nem akartam, de erre muszáj reagálnom.
Magam is dolgoztam az egészségügyben, saját szememmel láttam, hogy idős, zavart hölgyet egyszál nyitott, derékig érő férfi pizsamakabátban sétáltattak az ápolónők a folyosón a férfibetegek szeme láttára.
Most mondd meg, mibe került volna, ha ráterítik a köpenyét? Az emberségért, az emberi méltóság megőrzéséért mennyit kell fizetni?
Azzal együtt nem vitatom, hogy rengeteg szakmáját magas szinten ismerő, áldozatos munkát végző ápoló van, de az ilyen esetektől mindig kiakadok.

labi 2010.11.08. 10:07:23

bah...
remélem a sok ikesvadász minden a rá vonakozó szabályt tökéletesen betart, és sosem mondana olyat hogy "egyen" miközben annak a helyes változata az "egyék"... :)

P75 2010.11.08. 10:10:11

@El Visco Stello: itten valami nagyon alapvető félreértés van. A lovat is megülöm és a könyvet is elolvasom, igen. De alanyi ragozás E/1-ben csak az ikes igék kapnak tárgyas ragozást. Tehát a mit csinálsz kérdésre nem olvasom, hanem olvasok.

P75 2010.11.08. 10:11:32

@labi: bizony, az egyékáram nagyon veszélyes, sokkal veszélyesebb a váltakozó áramnál :-)

El Visco Stello (törölt) 2010.11.08. 10:34:26

@P75: "A lovat is megülöm"

Node fordítva?

P75 2010.11.08. 10:39:55

@El Visco Stello: nem, az üllőt nem lovagolom meg!

HaMenniKell 2010.11.08. 16:16:21

@beebeer:
Igazad van ami az emberi méltóságot illeti, csak nem bírom elviselni, amikor az ápolókat-nővéreket lusta, semmirevaló inasnak állítják be. Amelyik rendszeresen nem teljesíti a kötelességét, az egyszerűen nem szereti már, amit csinál.
Mint már fent írtam, ők sem így kezdték, lassacskán nyomorodott bele a lelkük.
Orvos vagyok, sok kezdő nővér dolgozott velem, és láttam ezt a folyamatot. És soha, senkinek eszébe nem jut, hogy ezek az emberek nem eredendően lusták, vagy amorálisak.

Gabiiiiii 2010.11.08. 17:20:00

@gangraena33: alapvetoen ugy kezdi az ember,ahogy o is szeretne,ha beszelnenek vele...De lassuk be,az egeszsegugyben meg erosen el a hatalmi hiererchia,ahol az orvos felsobbrendu es sokmindent megengedhet maganak...kiszolgaltatott emberekkel meg eleg konnyu basaskodni..Basaskodjon mondjuk a noverke velem,de ne a magatehetetlen anyosommal...Erdekes modon,annyira mar nem volt bator.

KenSentMe 2010.11.08. 18:03:25

Sokadik OFF:

Most nem azért, de az ikes igeragozás mai paradigmájának a használata is bizonyos értelemben a sznobsághoz, a modorossághoz kapcsolódik. Én pl. leéltem 18 évet úgy az életemből, hogy az ikes igeragozással sehol nem találkoztam, szüleim, környezetem nem használták. Hétköznapi emberek millió mondanak olyanokat, hogy "eszek kekszet", és pont olyan könnyedén ejtik ki, mint a "nézek egy kis esti műsort" mondatot. Így nevelkedtek, így szokták meg, anyjuk, apjuk így beszélt.

Aztán, ha az ember úgy dönt, hogy neki az ikes ragozás valamiért fontos, akkor utólag megtanulhatja és együtt élhet azzal, hogy ezért egyesek majd lesznobozzák, azok, akiket ő meg jól letaplózhat. Ez vidám dolog. De ha már valakinek ez valamiért fontossá vált egyszer, és vette a fáradtságot, hogy nyelvtankönyveket nyisson ki saját felelősségére, akkor nem értem a fajta kettősséget a felfogásában. Hogy azt hirdetem, hogy ragozunk ikesen mint a műveltek, de azt meg elutasítom, hogy a műveltek szerint lehetnek olykor kivételek. És miért utasítom el? Mert "szerintem magyartalan". Meg aki erre figyel, az már modoros. Én nem vagyok modoros, hogy ikes ragozok, de ő már igen, mert ő figyel még más dolgokra is. Ezek aztán az univerzális érvek.

Azzal nincs baj, ha valaki szereti a nyelvtant. Azzal sincs baj, ha valakinek nyelvhasználat közben babonái alakulnak ki, értékítélete, ízlése, stb. Emberek vagyunk. Itt a szóvá tétellel van a baj, bizonyos alakok helytelenné nyilvánításával hibás elvek mentén.. ezzel a "mindenki beszéljen úgy, mint én, mert én vagyok a legokosabb" felfogással.

El Visco Stello (törölt) 2010.11.08. 18:47:45

@VRbagoly: Lájkolom.
...bár papírra vetni nem lehet olyan könynedén és észrevétlenül, mint benyelni egy ragot, amiben bizonytalan vagyok.

Scala 2010.11.08. 23:16:18

@VRbagoly: Elfogadom a leírtakat.
Fenntartom a véleményem.
Ennnyi.

P75 2010.11.09. 08:19:27

@VRbagoly: igazad van. Megmondom őszintén - és erre nem vagyok büszke, de sajnos ez a helyzet -, hogy ha meghallom azt, hogy "eszek", vagy "ebédlőbe vagyok" (ez a két vesszőparipám és nem kell hozzájuk diploma, mert mindkettő áltisis tananyag és nem ízlés kérdése, hanem a magyar nyelv szabálya), akkor az illető nálam nagyjából leírta magát. Lehet, hogy ez sznobizmus, de basszus, a magyar nyelvben pont ezek a szabályok a szépek, magyarok vagyunk, minimum 8 évig kötelezően megszabott keretek között tanuljuk a saját nyelvünket, tegyük meg neki azt a szívességet, hogy ebben a szép formájában ápoljuk és adjuk tovább a következő generációnak.
A könyörgöm simán lehet, hogy szintén kivétel, nem vitatom, tény, hogy soha sehol nem találkoztam ezzel a szabállyal, csak az ellenkezőjével, ezért nekem nagyon természetellenesnek hat. És megint a sznobizmus: ha egy egyébként helyesen beszélő ember mondja, hogy könyörgöm, nem érdekel. De valaki, aki azt mondja, hogy "könyörgöm, hagyjál már, éppen eszek", az nem a magyar nyelvtani szabályok kivételei között talált rá a könyörgöm szóra...

Bepes Elek 2010.11.10. 18:39:38

@BKV reszelő: "Akinek nyugdíja van, az legalább 40 évig fizette a járulékokat....azért, hogy ha majd rászorul, kapjon szolgáltatást. "

Nos, feltételezem, hogy ennyi ésszel és ilyen nikkel bkv ellenőr lehetsz, te nagyon hülye. Legalább néznél bele az ONYF honlapján található adatokba, mielőtt ekkora baromságot leírsz. Amúgy te demagóg akollakó, a járulékokat azért fizeted, hogy folyamatosan kapjál szolgáltatást és nem örök ígérvény, ahogyan a kis demagóg agyad elképzeli. Tudod, a kórháznak akkor is működnie kellett, amikor dolgozott az átlag 33 év szolgálati idővel rendelkező nyugdíjas.

Bepes Elek 2010.11.10. 18:44:29

@Jankove: b+, tudomásul kell venni, hogy az emberi lét véges és csak a tudomány teszi lehetővé. hogy meghosszabbítsák a HALDOKLÁST.
Amúgy a rosseb akar majd egy kórházban megdögleni, egyedül...
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása