Úgy kezeltek, mint egy elmebeteget

2010.10.30. 06:00

Sajnos nem sok jót tudok elmondani a Jahn Ferenc Kórházról!Sajnos súlyos pánikbetegségben szenvedek.Ezért a Psyhyátriai osztályra kellett befeküdjek gyógyszer beállításra.Hozzá teszem,hogy az ottani kezelőorvosom nagyon kedves és lelkiismeretesen végzi a munkáját.A nővérek is segítőkészek,együttérzőek.Minden elismerésem az övék!

 


Addig nem is volt semmi problémám a kórházzal,amíg el nem kezdtem vizesedni és a vérnyomásom sem volt rendben.Annyira vizes voltam,hogy a lábaim szörnyen feldagadtak,fulladtam éjszakánként nem tudtam aludni,mert ahogy lefeküdtem sípoltam a sok víztől.


Elmentem a háziorvosomhoz aki megvizsgált és azt javasolta menjünk be a sürgősségi ügyeletre,mert a tüdőm tele van vízzel.A váróban nagyon sokan voltak és azon imádkoztam ,hogy segítsen már valaki,mert majd meg fulladtam.Nagy kegyesen egyszer csak szólítottak.Bementem a vizsgálóba ahol vért vettek EKG-készítettek,majd fogták és megkatétereztek.


Ott voltam bent majd egy órát,de így is csak kb 1dl vizeletet tudtam produkálni.Ezzel a vizsgálat véget ért,mert a Doktor úr ránézett a monitorra és észre vette,hogy feküdtem a Psyhyátrián.Onnantól kezdve szörnyen megalázottnak éreztem magam,mert úgy kezeltek,mint egy elmebeteget.Azt javasolták,keressem meg a kezelő orvosom,majd ahogy bementem fulladozva semmi segítséget nem kapva eljöttem.Legközelebb ugyan ezekkel a tünetekkel a Belgyógyászatra kaptam beutalót,ahol az ügyeletes orvos szó szerint azt mondta"Mit keresek én itt 45 évesen nekem nem lehetnek ilyen problémáim.Ezt mind olyan hangnemben,hogy megkértem adja vissza a beutalómat és nem tartok igényt az ellátásra.


Ekkor érkezett meg egy másik orvosnak nevezett valaki aki belenézett a számítógépbe és szintén mint az ügyeleten kiderült,hogy hol feküdtem.Igaz megvizsgált és a végső diagnózisa az volt,miszerint a problémáimat az okozza,hogy nem szedek annyi rivotrilt amennyit kellene.Aki tudja a rivotril egy nagyon erős gyógyszer amiből én naponta 3x2mg-ot szedtem előtte,de próbáltuk a kezelőorvosommal csökkenteni,ami sikerült is.Tehát innen minden ellátás nélkül távoztam.


A véleményem annyi, hogy a Jahn Ferenc Kórház tele van hozzá nemértő lelkiismeretlen felcserekkel! Soha többé nem szeretnék osztályra kerülni ebben a Kórházban ahol nem csak ellátást nem kapok,de még diszkriminálnak is!

 

 

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használd Kórházértékelőnket!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

El Visco Stello (törölt) 2010.10.30. 11:06:22

Szerencse a szerencsétlenségben, hogy sikerült önerőből fölépülnöd.

Leroi 2010.10.30. 13:32:58

A pánikbetegségnek semmi köze az ödémához...
Belgyógyászati oka lehetett (cardiologiai, esetleg nephrologiai), de sajnos manapság a psychiatria által egyszer már kezelt beteggel szemben a szakmák előítélettel viseltetnek, sokszor az alapbetegséget is bűnösen bagatellizálják.
Rivotrillal a vizenyő ellen?
Hm, kemény mulasztás volt.:(((
Örülök, hogy végtére jóra fordult az állapota a posztolónak...

Irise 2010.10.30. 14:44:27

Ha valakinek "szörnyen tele van a tüdeje vízzel" és nem kezelik (ahogy a beteg állította), akkor a beteg meghal. Nem megy haza, vagy, ha igen, nem éri meg a következő beutalót a következő kórházba.

Helyesen tehát így szól a fenti történet:

"Elmentem a háziorvosomhoz aki megvizsgált és azt javasolta menjünk be a sürgősségi ügyeletre,mert a tüdőm tele van vízzel.A váróban nagyon sokan voltak és azon imádkoztam ,hogy segítsen már valaki,mert majd meg fulladtam.Nagy kegyesen egyszer csak szólítottak.Bementem a vizsgálóba ahol vért vettek EKG-készítettek,majd fogták és megkatétereztek.

Ott voltam bent majd egy órát,de így is csak kb 1dl vizeletet tudtam produkálni.Ezzel a vizsgálat véget ért,mert a Doktor úr ránézett a monitorra és észre vette,hogy feküdtem a Psyhyátrián.Onnantól kezdve szörnyen megalázottnak éreztem magam,mert úgy kezeltek,mint egy elmebeteget.Azt javasolták,keressem meg a kezelő orvosom,majd ahogy bementem fulladozva semmi segítséget nem kapva eljöttem.

És meghaltam."

A pánikbeteg, akinek van egy kis paranoid stichje azt hiszi,hogy tele van a tüdeje vízzel - és nem kezelik,mert fel van írva a lapjára,hogy pszichiátriai beteg.

Persze az is lehet,hogy ő Fishman, a Superman jobb keze, aki vízzel teli tüdővel már hetek óta járja a kórházakat (v.ö.: vízből nyeri az occigént.), de nem fullad meg, mert ő egy erős.

Hehh, Leroi, te ezt csúnyán bevetted.

Dr.laikus PhD 2010.10.30. 15:10:34

A megoldás.
Nem is kerül sokba.
Ennyit fizetünk az államiba is és még sincs semmi látszatja.

Menekülés az állami egészségügyből
steierhoffer.blogspot.com/

Bikli néni 2010.10.30. 15:21:46

@Irise: Azon gondolkoztam, hogy a pánikbetegeket sokszor talán azért is nem veszik komolyan, mert sokaknál némi hipochondriával társul.
A múltkor ültem a háziorvosi ügyeleten, pechemre egy huszonéves pasassal, aki elmesélte (inkább eldadogta) az egész élettörténetét. Hogy ő pánikbeteg már évek óta, és azért jött most be ide, mert úgy érzi, stroke-ja van. Én (szintén pánikbeteg) mondtam neki, hogy az biztos nincs, ne idegeskedjen. Az asszisztenst egyfolytában zaklatta, hogy hol a doktor úr (betegnél volt kint több, mint egy órát), aztán elunta és hazament. Képzelem, az eü dolgozókból az ilyen mit válthat ki. A pánikbetegséget még ma is nagyon sokan hisztinek tartják, a legtöbben lerendezik annyival, hogy uralkodj magadon. Pedig ismerek olyan embert, akinek ez teljesen tönkretette az életét.

Leroi 2010.10.30. 15:35:43

@Irise:
Jahh, én, az örök szkeptikus...
Bevettem...
De csak látszólag...

:)))

ondol 2010.10.30. 15:47:26

@Bikli néni: 'A pánikbetegséget még ma is nagyon sokan hisztinek tartják'

Nálam fordítva volt. Panaszkodtam a dokinak, hogy napi gyakorisággal felmegy a pulzusom, és anginázok, de nagyon, lever a víz, rosszul vagyok. Azt mondták pánikbetegség lesz ez. 1 hónapig szedtem a rivot, de semmi hatása nem volt, tünetek változatlanok voltak. Akkor letettem a bogyót irány a kardiológia Bp-en. Beigazolódott hogy a szívem vacakolt (infarktus után vagyok). Szal könnyen bekerülhet az ember a pszihiáterhez, ha nincs észnél.

Anti Anyag (törölt) 2010.10.30. 17:36:50

"hát ennek nem kell ennyire fájnia" (fogorvosnő)

Akkor voltam nála utoljára

gitáros 2010.10.30. 17:52:22

@ondol:
Fasza doki lehetett... Ilyenkor először a szervi problémát kell kizárni, nem olyan nehéz az.

Nati Walter 2010.10.30. 18:22:11

Ebben a korházban nem te vagy az elsö akit igy elintéztek...Mielött valami okostojás szolna,saját és családi tapasztalatbol irok.

gld 2010.10.30. 18:38:55

Hm... Sajnos a pánikbetegség nem egyszerű dolog. Aki ilyennel él, elég súlyos tüneteket tapasztal magán, és talán pont az benne a legfélelmetesebb, hogy akár van szervi elváltozás a hátterében, akár nincs, a betegben a tapasztalt tünetek bizony halálfélelmet váltanak ki...

Ha nem is volt tüdőödémája a posztolónak, szerintem akkor sem volt helyes mindenféle kezelés nélkül elengedni. Ugyanis a "tüneteket" akkor is érzi, ha azok a szó szoros értelmében nem valósak. Ha szorongáscsökkentő a megoldás, akkor adjanak azt...

A tüdőödémával kapcs: én nem tudom, máshol mi az eljárás, de egy szomszédom egyik alkalommal elment háziorvoshoz, mellkasi fájdalom, nehéz légzés stb. Az orvos megvizsgálta, és mivel felmerült benne a tüdőödéma gyanúja, nem szórakozott semmiféle beutalóval, meg ilyesmi, hanem azt mondta, hogy X. néni, maga most itt marad, hívok egy mentőt, beviszik a kórházba, ott majd kizárják, vagy megerősítik a gyanút... Szóval nem tudom, hogy felelős orvos, ha ilyesmire gyanakszik, akkor a saját lábán elküldi a beteget a sürgősségire, úgy, hogy a tüdeje tele van folyadékkal.

Ha esetleg rosszul gondolnám, javítsatok ki...

Bikli néni 2010.10.30. 19:47:39

@ondol: De ennek normális esetben úgy kell kinéznie, hogy kizárnak minden szervi okot. Ha ott van a szervi ok,azt úgyis(?) megtalálják. Csak ma rengetegszer van olyan, hogy minden létező vizsgálat negatív, úgyhogy ráfogják, hogy stressz, meg lelki eredetű, rosszabb esetben, hogy beképzeli magának a beteg. Erre mondta egyik ismerősöm, akinek egy szemmel elég jól látható pigmenthiánya van az arcán, hogy nála is mindenféle vizsgálat negatív lett, és a doki közölte, hogy "biztos a stressz". A srác a leglazább ember, akit ismerek, a stresszel kb. az ilyen beszólásokból találkozott életében.

A Rivotrilról (is) pedig önszántamból leszoktam (az orvos tudtával), úgyhogy - bár akkor nagy segítség volt - erről többet nem nyilatkozom :)

ZéBé 2010.10.30. 20:08:29

@Irise: Nem, ha egy beteg annyira felvizesedik, hogy már víz van a tüdejében, akkor nehezen kap levegőt, sípolva-zihálva lélegzik. Nem tud feküdni, ülve kell aludnia, hogy lélegezni tudjon, különben úgy érzi, fulladozik. De nem hal meg.

Tudom, mert anyám is vízhajtókon él már évek óta.

Remélem, nem vagy orvos.

Rotoxis 2010.10.30. 20:34:12

Irise!

Azonnal tépd össze a diplomádat (tudod, amelyik úgy kezdődik, hogy "Nos rector...")!

ZéBé megmondta a tutit. :-))))))))))))))

Unter Bahn (törölt) 2010.10.30. 20:57:16

Hasonló jelenségben szenvedek én is, mint a posztíró: depi, túlsúly, pánik stb... ami ilyenkor együtt jár:-(((

A sípolás-zihálás nálam, is megvan, eleinte betudtam a testsúlynak, de nyár elején elkezdődött egy olyan vizesedés - először az egyik bokámon, majd bokában, lábszáron stb - hogy 'zavart'... gyk: reggel ébredés után is csak sípolva tudok lélegezni, testhelyzettől függően jobban vagy kevésbé.

Vérnyomás-csökkentők és nyugtató (Frontin) után rendeződni látszik a helyzet, azonban a napközbeni evések után gyakori a rosszullét, leginkább ájulás-közeli állapotnak tudnám leírni, amikor nem kap elég vért az agy...

Körzeti doki mondta, hogy a vérnyomás-csökkentőtől is lehet a vizesedés, az és a nyugtatók - netán egy még eddig nem diagnosztizált szívelégtelenség - eredményezik, hogy a szervezetben megreked a víz, többek között a szövetekben-izmokban is, megoldást nem tudott...

Bár a nyugtatók ezt az állapotot rendezni látszanak, én azt tanácsolnám, hogy a Rivotrilt semmiképpen, de ha lehet, más nyugtatót se szedjen SENKI, ha nem feltétlen muszáj!!!

A Rivotriltól anno már egyetlen szemtől is zombi lettem, képtelen voltam a munkámat ellátni... a Frontin (Xanax) pedig más nyugtatókhoz hasonlóan súlyos függőséget okoz... tudom, mert egyszer megpróbáltam elhagyni és a szervezet mindenféle hallucinációkkal és testi reakciókkal (zsibbadás, bénulás, szédülés, szívtáji fájdalom, nyelési nehézségek, pánikroham stb) reagált...

A vizesedés amúgy - szerintem - lehet valamilyen lelki tényezőre visszavezethető is, számomra ezt sugallja az, hogy rendszeres vízhajtó-szedéssel sem sikerült egy határon túl több folyadékot kipréselni magamból, noha a duzzanatok, ödémák továbbra is megmaradtak:-(((

No, most jöhetnek a doktori ajánlások...

ocell 2010.10.30. 21:04:45

@ZéBé: Irise kommentje szerintem közelebb áll a valósághoz. Hol van a történet vége? Mi történt kedves kommentelővel? Mi van a szív UH-n? Történt-e? Máj- és vesevizsgálat? MRTG? Mármint nem ott, az ügyeletben, hanem utána. Mert ha valóban "vizes volt a tüdeje", akkor bár ha nem is hal meg egyből, de tuti, hogy ismét orvos kézre kell kerüljön és ha valóban vizes volt a tüdeje, annak nyoma kell legyen valamilyen orvosi dokumentációban. Az egy nagyon súlyos állapot, ha épp bentfekvést nem is igényel épp akkor, biztos hogy előbb-utóbb orvos kell lássa, mert magától nem gyógyul, csak súlyosbodik. Így viszont azt gondolom, csak néhány orvos bemocskolása történt itt. Szóval mi történt a távozás után? Úgy lenne korrekt, ha az egész sztorit láthatnánk. Így inkább az orvosoknak hiszek: mely szerint nem volt jelenleg tüdővizenyője a panaszosnak.
A pánik betegség is súlyos, az életminőséget negatív irányba befolyásoló betegség és azt nem a belgyógyászaton gyógyítják és nehéz objektivizálni is. Nincsenek vizsgálható leletek (labor, radiológiai képek stb.) csak a panaszok. És nem lehet bizonyosna megítélni, elmúlt-e és mikor és ráadásul elő is jöhetnek a panaszok. Szerintem ez lehetett a sürgősségi orvosok döntésének hátterében. Ha nem találunk objektív okokat súlyosnak vélt panaszok mögött (mint mellkasi fájdalom, fulladás stb.), bizony elmegy a gondolkodás a pszichoszomatikus etiológia irányába, azaz a lelki okokat keressük és olyan szakorvost ajánlunk, aki ebben járatos.

Unter Bahn (törölt) 2010.10.30. 21:05:30

Ja, elfelejtettem mondani, hogy első pánikrohamom után 'nyaraltam' egy keveset, vála$ztott orvo$$al, megcsináltak mindenféle vizsgálatot, gyakorlatilag semmit nem találtak (túlsúly, de szervi panasszal nem összefüggésben)...

A háttérben a stressz, egyéb lelki tényezők valószínűsíthetők:-(((

PS: Nyugtatókat csak a legvégső esetben!!! Sok vitamin (napi 2-3000 mg C, ezek kívül A- és D-komplex... nem azonos napi 12 mg Frontinnal, főleg amikor már annyi is kevés, de az elhagyásához elengedhetetlen).

ocell 2010.10.30. 21:12:41

@Unter Bahn: Nem lehet beteg nélkül véleményt mondani, ezért el kell menj orvoshoz. Egyébként gyógyszerek is okozhatnak vizesedést (a kalcium-csatorna blokkoló gyógyszercsoportba tartozó amlodipin hatóanyagú vérnyomáscsökkentők szoktak), de igen gyakran maga a túlsúly okozza (nem bír a szív a megnövekedett testtel és ennek következménye a lábvizesedés). És számos betegség is okozhatja (vérrögképződés, nyirokbetegség, máj- vagy vesebetegség, igen gyakran szívbetegség stb.).

ocell 2010.10.30. 21:18:17

@gld: Maximálisan igazad van!!!! A sürgősségi ellátás részeként a beteg adott problémájára adhattak volna szorongáscsökkentőt. Ez sajnos a nyugati szemléletű orvoslás következménye: a betegséget próbálja gyógyítani az orvos, nem a beteget. Ma egyre inkább dívik a holisztikus szemléletű gyógyítás, ez lesz szerintem a jövő, hiszen sok betegség (ha nem mind) oka az egész emberben keresendő.

ocell 2010.10.30. 21:21:11

@gitáros: lehet, hogy ez megtörtént! Fizikális vizsgálat, EKG, talán mRTG és labor is volt. De egy tüdővizenyőt észre lehet venni hallgatózással is. Azt nem nagyon lehet elnézni.

ocell 2010.10.30. 21:29:44

@Unter Bahn: akkor a túlsúly megagyarázza. Látod, ez is egy olyan eset, ahol negatívak a leletek, de már egy érzékelhető tünet van és bizony előjele a későbbi szívelégtelenségnek!!! Ha túlsúlyos vagy, fogynod kell a vizenyő miatt is, de számos más betegség is összefügg a túlsúllyal (szív, tüdő, máj- és epebetegségek, cukorbetegség, magasvérnyomás és stb.).

Irise 2010.10.30. 21:30:37

@Rotoxis: Összetört a szívem... megyek a kardiológiára. Sniff.

@ZéBé:de igen. És én szoktam megmenteni anyukádat (meg a többi valóban tüdőödémást), úgyhogy csitt picim.

Pánikbeteg és,hogy nem szeretik az orvosok. Elmondok egy sztorit.
Behozott a mentő egy pánikbeteget (Megfulladok,meghalok, jaj, meg fogok halni!)Üvölt, kapkodja a levegőt, család pánikban, ők is verik a hisztit.
Közben hozott a mentő egy infarktusost, meg egy agyvérzésest. Alig tudtam e két valóban súlyos beteggel foglalkozni,mert folyton rángatták a kezem a hozzátartozói a pánikolós betegnek (akinek minden életjele stabil volt,) és aki azt szerette volna tőlem,ha ülök mellette és fogom a kezét és pszichésen keresztülvezetem a pánikrohamán. Miközben voltak olyanok,akiknek tényleg az elkövetkező órákon múlt az élete és azon, hogy velük voltam, helyes döntést hoztam.
Na , mikor már fel-alá rohangált az osztályon, üvöltött,hogy meg fog halni (azért remélem érzitek,mekkora terhelés volt ezt végighallgatni mondjuk az infarktusosnak,milyen felzaklató volt neki, vagy mondjuk az agyvérzéses rokonainak) akkor elegem lett,4mg lorazepam iv, csicsika.
Nem vagyok egy pszichiáter alkat, oké.

Leroi 2010.10.30. 21:34:03

Bármennyire is bolygónk faunájának csúcsán áll a fajunk, ránk is a fizika és kémia mindenkori, világegyetemben uralkodó törvényei érvényesek.
"Vizesedés" = oedemásodás = folyadék kilépése a szövetközbe az ozmózisnyomás törvénye szerint...
Ok: legtöbbször szív vagy vese, néha anyagcsere-eredetű.
Lelki tényezők kilőve.
Esetleg véletlen egybeesésként.
Az odavetett háziorvosi áltudományos félmondatok a lerázást szolgálják.
Másszóval: "-Unom a hisztis búrádat, kopj már le"...
Jobb, ha tőlem tudják az érintettek...

Leroi 2010.10.30. 21:35:39

@Irise:
Két pofon olykor jól fog, kollegina.
A visszakézből legyen az erősebb...
Persze utána jön a törvény...

ocell 2010.10.30. 21:44:08

@Leroi: szerintem a panaszok legnagyobb részénél a kommunikáció a gond. Megtörténik a szükséges vizsgálat vagy beavatkozás, de nem megfelelő a kommunikáció. És bár nem helyeslem, néha megértem. Megteszi az orvos a feladatát (ami kommunikáció nélkül is elég feszült és kemény munka lehet, nagy felelősség), de már nincs energiája a megfelelő kommunikációra. És bár valóban szolgáltatás a gyógyítás, leszarják az egészségügyet nagy ívben! Ki mossa ki más szarát és húgyát? A nővér! Mit kap érte? max. nettó 100ezret, ha műszakpótlékot is kap. És szart se kap érte. Egy 13 éve egyetemen dolgozó két szakvizsgás orvos nettó keresete 135 ezer forint. Bármikor bárki utánajárhat. Az a baj, hogy ez a szakma nem tűrheti a paraszolvenciát, mert nem illik bele: a beteg a legintimebb dolgait osztja meg az orvossal! Sokszor még olyat is, amit senki mással! Ide nem illik a para. De akkor hogy éljen meg 135 ezerből? És a továbbképzés? Egy külföldi szaklap éves előfizetése 40-60 ezer forint, egy szakkönyv (amely ugye 2-3 évente elavul) 40-60 ezer forint. És a kongresszusok?
Nehéz kérdés. Tisztességes fizetés kell és aztán lehet és kell is tiltani és büntetni a aprát, mert az visszaélésre ad okot.

Irise 2010.10.30. 21:44:42

@ZéBé: Jut eszembe: az nem tünt fel,hogy a fenti poszt íróját, a pánikbeteget , nem kezelik a tüdőödémájára, anyukádat meg nyilván igen (pl kap ilyen jelentéktelen placebo szereket, mint furosemid/furon stb.)?

Irise 2010.10.30. 21:51:23

@Leroi: Ó, ne tudd meg, hogy benne volt a kezemben. :D Amúgy is fel voltam zaklatódva,mert volt egy disszekáló aortás betegem, és nem tudtam keresztülverni a kollégákon az azonnali mellkas-has CT-t.. merthogy még stabil még nem kell sietni.. (hameg már nem stabil, akkor meg má' késő.)

Unter Bahn (törölt) 2010.10.30. 22:52:30

@ocell: Túlsúly vagy sem: a zárójelentésen "TIA" szerepel, tudtommal ez kb. annyit jelent, hogy "franc se tudja":-(

A súlyommal meg nem tudok mit kezdeni, örökletes vonás, már egy jó nagy lélegzetvételtől is hízok:-(

Ne hidd, hogy nem próbáltam fogyni, nem megy...
Orvoshoz csak vérnyomás-csökkentőért járok (fura módon, amikor szünetelt a stressz, akkor sikerült szinte minden gyógyszertől megszabadulni, de az első stresszes behatásokra azonnal visszajön minden)...

Unter Bahn (törölt) 2010.10.30. 23:03:17

@Leroi: "Két pofon olykor jól fog, kollegina.
A visszakézből legyen az erősebb..."

Jó olvasni, hogy ilyen 'segítőkész' orvosok is vannak:-(((

Biztosan láttál már pánikbeteget, de hogy mit jelent annak aki éppen átéli, hát hidd el, hogy minden túlélési esélye ellenére nehéz úrrá lennie magán - ezért "beteg", nem pedig hisztérika!!!

Sajnálom hogy ezek az emberek időnként útban vannak, talán ha a pánikbeteget nem egy kardiológus-belgyógyász próbálná meg "helyrepofozni", több sikerélménye lenne a kolleginának is...

Csak csendben jegyzem meg, hogy ha már belehalni nem lehet (a 'hisztibe'), hát jobb lesz odafigyelni arra a visszakezes pofonra, mert nekem is vannak remek ötleteim arra, hogy még egyszer ne tudjon a kezelőorvos - se engem, se a hozzátartozómat - pofon vágni, de a szikét se igen fogja meg többet... gondolom az orvostudomány nem efféle háborúban akar kicsúcsosodni...

Unter Bahn (törölt) 2010.10.30. 23:05:34

@Irise: "Ó, ne tudd meg, hogy benne volt a kezemben."

Tudod, én már láttam szájsebészt két rendelőt repülni... nem, nem a beteg tette, hanem a kollégája:-)))

Irise 2010.10.30. 23:24:04

@Unter Bahn: Nem, a TIA jol definialt diagnozis. Azt jelenti: Transient Ischaemic Attack. Atmeneti agyi keringeszavar, a stroke elojele.
Surgosen tenni kell valamit a sulyoddal, koleszterineddel, vernyomasoddal, kezdj el sportolni. Es ez nagyon komoly dolog,nem szabad elbagatellizalni! A vernyomascsokkentot pedig folyamatosan szedni kell,nemcsak stressz eseten.
De mindenkepp ajanlanek valamilyen enyhe,akar homeopatias nyugtatot,ha a panaszaid jelentos reszet a stressz okozza es nem tudod megszuntetni a stresszt kivalto okot. (Bar egyebkent nem vagyok a homobogyok hive.)

Irise 2010.10.30. 23:27:35

@Unter Bahn: De azt egyebkent levetted,hogy azert haragudtunk a betegre,mert a viselkedesevel a tobbi beteget veszelyeztette? Nem azert,mert panikolt,mert,ha nincs surgosebb tennivalo,en szivesen elbeszelgetek veluk - de azt nem szeretem,amikor sulyosabb beteg ele tolakodunk,akarmilyen okbol is.

Unter Bahn (törölt) 2010.10.31. 00:10:48

@Irise: Köszönöm, nekem a TIA-ra azt állították, hogy ismeretlen eredetű agyi keringési zavar: nem is sikerült kideríteni, mi okozta:-(

A koleszterin kb. jó volt a laboreredmény szerint, a bentlakás ideje alatt a vérnyomás is helyrejött... igazából én a nyugtatóra gyanakszok, mert akkor pár napja hanyagoltam és ha próbálom minimálisra csökkenteni a szedését, egy-két nap után már érzem az előjeleket...

Amikor otthagytam a munkahelyemet és átmenetileg jobbra fordult a sorsom, az utolsó napon egyik pillanatról a másikra olyan pánikroham kapott el, hogy alig bírtam elmondani, mire lenne szükségem (nálam volt a recept, csak még nem volt kiváltva)...

Én levettem, hogy mi volt a Te bajod, de ugye levetted Te is, hogy akit éppen elkapott a roham, azt nem a TerenceHill-traumatológus állítja le, hacsak nem vascsővel kezeli - szóval az a blődség és érzéketlenség kissé modortalanná tett:-)

A homeopátia meg barátunk, de azért jó tudni, hogy az sem örökélet-elixír:-)

Leroi 2010.10.31. 00:27:10

@Unter Bahn:
Mielőtt teljes súlyodat beleadnád a pofonba...:))
Nos, és az Irise hülye betegéről írtam, aki, mint a mellékelt ábra mutatja, a marhaságával két valóban életveszélyben lévő betegtől vonta el az orvost méghozzá erőszakosan, hozzátartozóival együtt...

Csak nem felidegeskedni nekem...
Amúgy citalopramot szoktam féladagban
(=10 mg) a pánikoló betegeimnek ajánlani, mindig használt még eddig.
De egy szem tic-tac talán hasonlóan hat és még olcsóbb is...

pakesz (törölt) 2010.10.31. 00:32:24

@Unter Bahn: "mert nekem is vannak remek ötleteim arra, hogy még egyszer ne tudjon a kezelőorvos - se engem, se a hozzátartozómat - pofon vágni, de a szikét se igen fogja meg többet..."

nocsak nocsak, nem csak panikbetegnek teccik lenni hanem aggresszivnek is?

pakesz (törölt) 2010.10.31. 00:36:40

"Sajnos súlyos pánikbetegségben szenvedek.Ezért a Psyhyátriai osztályra kellett befeküdjek gyógyszer beállításra"

aki ugy nez ki mint egy ...
aki ugy jar mint egy ...
es ugy beszel mint egy ...
hat az ...

privibe akit erdekel elmondhatom mi lett volna a ... helyen :)

Leroi 2010.10.31. 00:37:39

@pakesz:
Csak levezeti a pánik keltette feszültséget. A kórforma része.
Majd egy másik orvos igazolja, hogy pillanatnyi felindultság okozta.
És felmentik.

Irise 2010.10.31. 00:39:07

@Unter Bahn: De nem kapott pofont a betegem ,mint irtam,hanem 4 mg lorazepamot kapott iv.(bar, ha en lettem volna a beteg es panikrohamozok, szinten orvos ferjem valoszinuleg inkabb kent volna le egyet,minthogy gyogyszerezzen, es jol is tette volna).

@Leroi: Lattal mar tengerimalac-kakit? Kapszulak. Fogadok,hogy el lehetne adni csodabogyokent.
Miota elottem magyarazta el egy elado a boltban a vevonek,hogy hogyan kell vakbelgyulladast gyogyitani fulgyertaval, mar nem hiszek az emberi jozan eszben.

Leroi 2010.10.31. 00:41:52

@Irise:
Nagy dolog a placebohatás...
Az egyik neves psychiatrian nálunk rá is írják a beteg zárójára, hogy "kék tabletta, sárga tabletta"...Persze, angolul...:)
Többnyire az használ legtöbbet a betegnek és sajnálják is, amikor a kezelőorvos "nem írhatja fel,mert kórházi belső titok" a recept...
Ejha...

Ugyandehogy (törölt) 2010.10.31. 07:47:59

@Irise: az ő anutája is külföldön él?

Unter Bahn (törölt) 2010.10.31. 08:51:29

@Leroi: Üdv! Nem kenyerem a pofozkodás, de ha kapok, igyekszem nem megtartani:-)))

Természetes, hogy egy infaktos fontosabb mint egy óbégató család, még a legegyszerűbb segélynyújtási képzésen is azt tanítják, hogy nem azzal kell foglalkozni aki a leghangosabban jajgat, hanem aki gyanúsan csendben van...

Miután sokféle gyógyszeren túl vagyok már, talán én lennék az első, akinek a tic-tac nem jön be:-)

Mondtam, hogy a Rivotril ledöntött a lábamról, de a tüneteket nem tudta megszüntetni, csak a Frontin... ergo: nem mindegy, hogy a szervezet mihez van szokva... szerintem...

Unter Bahn (törölt) 2010.10.31. 08:59:22

@pakesz: "nocsak nocsak, nem csak panikbetegnek teccik lenni hanem aggresszivnek is?"

Talán a kettő kizárja egymást??? :-D

Béketűrő ember vagyok és úriemberként viselkedek mindaddig, amíg velem szemben is így járnak el... Az miért baj, hogy többféle módon is meg tudok nyilatkozni? Amúgy sem szeretem a rinyálós embereket, akik mindig mástól várják a megoldást, vagy hogy védjék meg, persze semmi viszonosság, ők a háttérben maradnának...

Volt időm megtanulni, hogy mindenkivel aszerint bánjak, ahogy ő áll a dolgokhoz, az hogy valaki visszaad egy nem éppen jogos pofont, miért AZ az erőszakosság???

De hagyjuk már azt a rohadt pofont... lám, mindenkinek volt ötlete, hogy hogyan szedálja le a háborgót, akkor meg minek idehozni az indulatokat?

Olyan mintha a paraszt bácsi bemenne a yardra, hogy ellopták a biciklijét, erre kapna egy kiadós verést... aztán már azután se menne be, ha a házát gyújtanák rá, nehogy még a rendőrök öljék meg... Megoldották a gondot???

Lotyó Bridzsida 2010.10.31. 16:20:45

@Irise:
El is mondtad, hogyan kell kezelni egy pánikbeteget. Ülni kell mellette és fogni kell a kezét...aztán sürgősen lógushoz küldeni.

Bikli néni 2010.10.31. 16:58:55

@Unter Bahn: Nem tudom, olvasod-e még, de azért leírom.
Én magam is pánikbeteg vagyok (bár 1-2 élethelyzetet leszámítva gyógyszer nélkül is egyre jobban tartom magam), de amiket itt leírnak az orvosok, az valóban érthető valahol.
A pánikroham borzalmas, nekem is volt már halálfélelmem (mondjuk én határozottan megtiltottam a környezetemnek, hogy mentőt hívjon, értelmetlen), de azt erős túlzásnak érzem, hogy az infarktusos meg agyvérzéses beteget félre kellene dobni, hogy egy ilyen embert lenyugtassunk. Aki egyébként is pánikbeteg, és szokott jelentkezni nála a roham, annál már a környezete is képben van, hogy nem orvos kell ide, hanem fogni a kezét, csitítani a borzolt idegrendszerét, esetleg az amúgy kéznél levő gyógyszerét beadni neki. Nálam is ez az eljárás, eszembe nem jutna ezzel feltartani a sürgősségi ellátást. Egyszer történt csak ilyen, akkor is csak azért, mert a buszon ájultam el, és amíg nem voltam magamnál, a buszvezető a diszpécserrel kihívatta a mentőt és kiállt a forgalomból.
Néhány orvos itt tényleg kissé epés stílusban szokott megnyilvánulni, de most úgy érzem, igazuk is van.

spinneli 2010.11.01. 12:18:54

@Irise: Ettől független nem minden pánikbeteg illetve pszichiátriai beteg szimulál, nemde?

Irise 2010.11.01. 12:20:45

@spinneli: Hol mondtam en olyat,hogy szimulal?

Unter Bahn (törölt) 2010.11.02. 16:11:58

@Bikli néni: Én lefogadom, hogy nem olvasod már, de szeretnm felhívni a figyelmed arra, hogy sehol nem mondtam, hogy a pánik-rohamost elébb kell sorolni mint az infaktosat (mint pont ellenkezőjére utaltam volna), a gondom az orvosi módszerekkel volt, sajnálom hogy ez direkt módon nem úgy jött le:-(((

No 'elsőbbség', no 'pofon'... mindent a helyén!
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása