Nem látták el a feleségemet Zalaegerszegen

2010.10.14. 08:30

Hétvégén, amikor vidéken voltunk a nagyszülőnél, a kisfiam belekapott a feleségem szemébe, néhány órán belül a zalaegerszegi kórház szemészeti ügyeletén voltunk. Itt megvizsgálták a feleségem szemét, szerintük elég nagy volt szaruhártya sérülés, de amint kiderült, hogy budapesti állandó lakhellyel rendelkezik, adtak neki egy vény nélküli kenőcsről papírt, hogy azzal kenegesse és elküldték, hogy nem is járt itt, őt el se láthatták volna. Se bekötés, se recept, se diagnózis, semmi.

 


Szerintük ez magától is meggyógyul, de azért kenegesse a kenőccsel. Még véletlenül sem mondták, hogy aztán ha hazaértek, rögtön menjenek a legközelebbi szemésztre. Azért mi bekötöttük, ahogy tudtuk, pihentettük és kenegettük.

 

Mivel nem sokat javult a helyzet, egy nap múlva elmentünk a kerületi szemészetre, ahol azt mondták, hogy elég rossz a helyzet, a kötés hiánya miatt begyulladt, rögtön el kellett volna kezdeni gyógyszert adni, és hogy erre rá is mehet a szeme, mivel már az egész szaruhártya begyulladt. Köszönjük zalaegerszegi szemészeti ügyelet, sokat segítettek!

 

SZERINTEM az ORSZÁGOS egészségbiztosítónak fizetek, amiért ORSZÁGOS ellátást várok, különösen sürgős esetben, ahova hétvégén nem szórakozásból megy az ember.


A feleségem egy 6 hónapos babát szoptató anyuka, így egyáltalán nem mindegy, hogy egy hét alatt gyógyul meg, vagy hónapokon, esetleg éveken át kell szemészetre járnia, vagy esetleg megvakul, mert valakinek nem volt kedve ellátni, mert adminisztrációval jár. Jelen helyzetben igazából nem érdekel, hogy jogosan vagy jogtalanul küldték el, mert Magyarországon a jog és a kötelesség, amint az ábra mutatja, elég relatív fogalmak.


Mivel szoptatós anyuka, az sem mindegy, hogy időben kap gyógyszert, és kisebb dózisban is elég bevennie, vagy nagy dózisú gyógyszert kell kapnia, mert nem jutott hozzá időben.


Mi lett volna, ha hallgatunk a szemészeti ügyletre és várjuk, hogy ez magától meggyógyuljon?

 

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használd Kórházértékelőnket!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bikli néni 2010.10.14. 08:41:59

Ismerős. Én is voltam pár hete az ügyeletes háziorvosnál, mondott valami recept nélkül kapható bigyót, aztán utamra engedett. Elővettem ugyan a TAJ-és lakcímkártyámat, oda se bagóztak rá. Semmi bizonyíték nincs rá, hogy ott voltam. Ami azért ciki, mert rá két napra már annyira rosszul voltam, hogy a sürgősségin kötöttem ki. Szerencsére, ott már pár nap alatt rendbe raktak, sőt, az orvos annyira lelkiismeretes volt, hogy mondta, két nap múlva is éjszakás műszakban lesz, menjek vissza, és megnézi, mi a helyzet. Ugyanarról a kórházról van egyébként szó.

Egyébként, ez kinek és miért jó, ha nem marad nyoma, hogy a beteg ott járt? Én azt hittem, ez még a kórházaknak is érdeke, mert az ellátás után kapják a pénzt.

Káin 2010.10.14. 09:38:54

Sosem fogom megérteni, hogy miért így működik a magyar egészségügy :(.

Káin 2010.10.14. 09:39:56

@Bikli néni: Ez is bizonyítja, hogy az egyes intézményeken belül is mekkora eltérés lehet, ha egy másik orvos van éppen bent.

Jim Raynor 2010.10.14. 09:54:40

ehh, a jó öreg "csak dolgozni ne kelljen" mentalitás.

2010.10.14. 09:56:21

Hali!
ahol én központi ügyelek, ott a megyeszékhelyen (!) levő szemészeti osztályon sincs ügyeletes orvos, a nővér dönti el, hogy behívja-e, ha jön valami eset. Volt olyan, hogy fémforgáccsal a szemében elküldte a beteget, az meg szerencsétlen hazajött (35 km) asszem autóval, de ebben nem vagyok biztos, és hozzánk jött, hogy buheráljuk már ki...

adamantium 2010.10.14. 10:23:44

én nem értem, a sürgősségi ellátásban nincs területi leosztás. nyilván ha valami tervezett műtétet akarsz akkor abban van területi felosztás, de a sürgős esetekben nincs, még a külföldit is ellátjuk

Káin 2010.10.14. 10:32:13

@adamantium: Többnyire, de úgy látszik sajnos akadnak kivételek :(.

Állítsuk meg a ......... 2010.10.14. 10:41:19

Ha valaki nem a saját lakóhelyén sérül meg azt is kötelesek ugyanúgy ellátni.

Nálunk ha valakinek megsérül a szeme ügyeleti időben/hétvégén, az megy a szemészetre(klinika), kicsit várni kell, de szerencsére ellátják.

fullfruit 2010.10.14. 11:39:44

a sógornőmnek augusztus 19-én este levált a retinája, berohant az ügyeletre, majd közölték vele, hogy nagyon rossz állapotban van a szeme, de itt a 20.-ai hosszú hétvége, nincs orvos, műtét, így szépen haza lehet tolni a biciklit, és hétfőn reggel várják sok szeretettel. addig próbáljon meg feküdni, és felfele nézni, egyenesen...

Irise 2010.10.14. 12:03:42

Ha valakinek szaruhártyasérülése van, chloramphenicolos kenőccsel hazaküldjük, nem kötelező bekötni, ha nagyon súlyos a sérülés akkor másnap a szemészeti szakrendelő megnézi, ha nem akkor 5 nap múlva a háziorvos rátekint,ha a beteg is szükségét érzi.
Szájon át szedős gyógyszert nem adunk kapásból.
Tehát ellátásügyileg ugyanaz a protokoll,mint ami fenn történt.
Más,hogyha jól emlékszem, ezt a területileg nem ide tartozik - dolgot már rég eltörölték Magyarországon... ez még akkor volt divat,mikor én is ott dolgoztam, volt is belőle bajom,hogy nem akartam elküldeni a területileg nem hozzánktartozókat,hamár bajuk volt.

Irise 2010.10.14. 12:04:34

@fullfruit: az ciki, de ha nincs orvos, nincs orvos. Nővér meg nem műthet. Esetleg megpróbáltátok felvenni a kapcsolatot másik kórházzal?

fullfruit 2010.10.14. 12:11:00

@Irise: persze, de reménytelen volt.. úgy tűnt, az összes szemészorvos a Balatonnál nyaralt... Én csak azt nem értem, ha valakinek esetleg belelőnek a szemébe, akkor sincs orvos?

adamantium 2010.10.14. 12:40:27

@fullfruit: lesz ez még így se, én már jelenleg is ismerek olyan kórházat ahol egy szemészorvos van állandó ügyeletben 320 napban, amikor meg szabin van akkor mehetnek a következő városba a betegek

Irise 2010.10.14. 12:45:00

@fullfruit: Szerintem,ha belelőnek a szemébe,akkor valószínűleg az országos traumatológiai intézetbe került volna a nővéred. De értem,hogy nem ez a kérdés lényege.

Ha belegondolsz,most szembesültél (elnézést) azzal a problémával,hogy kevesebb az orvos,mint amennyi igénye lenne rá a betegeknek.
Ugyanakkor újabb kórházbezárásokat rebesgetnek, illetve minden évben több orvos hagyja el a pályát (nyugdíj/külföld), mint amennyit képeznek.
De azt tényleg nem hiszem,hogy egész Magyarországon,de akárcsak fél Magyarországon az összes szemész augusztus 20-án nyaralt.

adamantium 2010.10.14. 13:39:57

@Irise: én láttam egy gyereket akit légpuskával szembelőttek, ott volt a golyó a bulbus és az orbita közt, bulbus sérülés nélkülnagyon jól látszott a CT-n. kiszedték a szemészek végül, de azért nem könnyű ilyenkor elmagyarázni neki, hogy nem kellene mozgassa a szemét.
tényleg milyen rég láttam lőtt sérültet, de nem baj jön a vadászszezon :)

Hatodéves 2010.10.14. 13:44:45

@fullfruit:
Elhiszem, hogy egy ilyen helyzetben ez kétségbeejtően sok várakozás.

Viszont szerintem messze nem minden szemész tud retinaleválást műteni.

A retinaleválásnak is több fajtája van, van amelyiknél sürgős a beavatkozás, van, hogy nem: ismerősömet évek óta csak megfigyelik.

Azért remélem, hogy amikor tényleg sürgős, akkor van, aki megműtse.

adamantium 2010.10.14. 14:06:04

@Hatodéves: ne gondold, majd meglátod egyes nagy tudású magas beosztású orvoskollégák hogyan ragaszkodnak a tudásukhoz, nem adnák át semmi pénzért, nem egyet ismerek aki ha elutazik akkor megállt az élet, fektetik a beteget vagy improvizálnak míg meg nem jön

Watson MD 2010.10.14. 17:19:04

A történethez annyit fűznék hozzá, h sürgősségi ellátás, ügyelet ugyan területi alapon megy, de ha nagy a távolság, pl. másik országrészről van szó, mint most, akkor a "feltalálási hely" szerinti ügyelet az illetékes. Azaz zalaegerszegi sürgős szemészeti problémát Zalaegerszegen illenék ellátni.

Irise 2010.10.14. 18:07:00

@adamantium:Nem semmi lehetett a szemen lőtt gyerkőc. Nem szedálták le/altatták el? Vagy a posztop értetted a szemmozgatást?
Pont az utánam következő éjszakai ügyeletben hoztak egy mellkason lőttet hozzánk,akkor te azt biztos szeretted volna.
Múltkor mondtad,hogyha helikopáter hoz súlyos sérültet,akkor szólsz a váróban ülőknek.
Első önálló ügyeletem első betege, csörög a priority line, helikopter hoz keszonbeteget agyi légemboliával, előttem lett GCS 15/15 ből 3/15... hogy én hogy be voltam ..őő..ijedve!:)) Azóta mindig ez jut eszembe,ha helikoptert hallok.

TamásD 2010.10.14. 18:19:48

@pcr: Benntalvós szemészeti ügyelet éjszaka még a "nagy" debreceni klinikán sincs, 10-ig bent van egy fiatal, 10 után meg ha nagy gáz van, otthonról jön be az ügyeletes, ha bejön. Vagy a legjobb, amikor a csóró beteg bemegy éjszaka a klinikára, ott a portás közli vele, hogy nincs ügyeletes, menjen át a központi SBO-ra, ott az orvos megállapítja, hogy szembaja van, és visszaküldi a szemklinikára, hogy hívják már be a szemügyeletest, mert a betegnek tényleg szembaja van. Eddigre meg már agybaja is.

apolka11 2010.10.14. 20:25:40

Szemészorvosból akkor ezek szerint ekkora a hiány?
(vagy ez minden területre áll már?)
Tényleg! Engem érdekelne, melyek azok a szakvizsgák, amikért ölik egymást a végzősök, ill. vannak-e slágerek?
Pl. azt tudom, hogy pszichiáterből nagyon-nagyon kevés van, nőgyógyászból tutira elég, de mi a helyzet amúgy?
Csak nagy vonalakban...

adamantium 2010.10.14. 20:28:32

@Irise: nem, mikor benne volt a golyó, egyébként egész jól viselte, kb 5 fejbelőttet láttam ebből 2 gyerek, ez a szemes meg egy amelyiknek a homloküreg elülső falát törte be a légpuska lövedék, az is saját maga szált fel a CT gépre

adamantium 2010.10.14. 20:30:51

@Irise: ha nincs hyperbar kamrád sajna ezeknek annyi, vagy legalábbis maradandó károsodásaik lesznek
@TamásD: debrecenben nincs? nekem van pár szemész ismerősöm, pesten is és szegeden is van éjszaka ügyeletes, mondjuk rezidens aki telefonon konzultál egy naggyal

adamantium 2010.10.14. 20:33:45

@apolka11: azt érdemes megnézni, hogy miből maradnak helyek az őszi rezidensi felvételi után, na azok hiányszakmák, illetve amikor szó volt, hogy bizonyos hiányszakmákban a rezidensek pótlékot kapnának csak jöjjenek: trauma, aneszt, biztos közte volt csak most nem találom a cikket.
egyébként nem feltétlenül az a gond, hogy nincs elég jelentkező, ha egy szakból egy helyet hirdetnek meg évente, és az 2 év múlva besokall és elmegy svédországba akkor abból az évfolyamból nem lesz pl szájsebész

Hatodéves 2010.10.14. 20:40:30

@adamantium:
Azt tudom, hogy az emberek jelentős része gyermekgyógyász szeretne lenni. Az egyik budapesti kórház 3 helyére kb. 50-en jelentkeztek.

Bár hogy idén mi van, az nem mérvadó: nagyon kevés a hely mindenből.

adamantium 2010.10.14. 20:55:12

@Hatodéves: idén nem volt már meg a felvételi?
egyébként sokan több helyre is beadják a jelentkezésüket főleg ha abban a városban laknak, én ismerek olyat aki 8 helyre adta be, 3 helyre bejutott utána meg gondolkodott, hogy hova menjen. egyébként ezeken a felvételiken van némi korrupció, mondjuk inkább úgy főleg az van

apolka11 2010.10.14. 21:22:00

@adamantium: köszi
elég furcsa, mert pár hónapja azt olvastam, hogy az USA-ban az anesztes a legjobban fizetett 10 szakma között van (és ebbe nem csak az orvosokat értették bele)...
A traumára meg nem is gondoltam volna, hogy hiány, mert az kívülállóként igen érdekesnek tűnik, na de tudom, nem ez a fő szempont
Ha annak idején nem vagyok olyan széllelbélelt, én is jobban körülnézek pályaválasztás terén, nem csak a pillanatnyi hangulat:):)

Na, de majd a gyerekek! -ahogy a rossz szülő mondaná

amúgy azt gondoltam, hogy protekció, és egyéb dologk itt is vannak és döntenek, mikor az ember rezidensi helyet keres magának

Irise 2010.10.14. 21:22:27

@adamantium: de van kamránk :))
@apolka11: amikor én végeztem,abban az évben az aneszt vált nagy sikerré.

apolka11 2010.10.14. 21:30:22

Most nézem, hát ez félszemű kalózos kép ismét egy telitalálat a poszthoz....
Na de már meg sem lepődik az ember.

TamásD 2010.10.14. 21:59:03

@Hatodéves: Gyerekgyógyász, belgyógyász sok - lány - akar lenni. Sebészből a keleti régióban évente 6-8 hely van meghirdetve, ezt úgy nagyjából kitöltik, de tévedés azt hinni, hogy tülekednének a sebész helyekért. Jelenleg az egyik legnagyobb hiányszakma a patológus, hiszen nem túl jól fizetett másrészt aki él és mozog, már Angliában dolgozik, hiszen a patológusnak nem kell sokat beszélgetnie a betegeivel. A kis szakmák - bőrgyógyász, szemész, fülorrgégész - keresettek, de itt az egyetemen évente 1-2 helynél ezekre nincs több. Az aneszteziológia szerintem már nem annyira hiányszakma, főleg amióta kiemelt bérezést kapnak, idén is jöttek hozzánk vagy hárman.

adamantium 2010.10.14. 22:05:29

@Irise: a kamra az egy opcionális dolog, én benne se vagyok amik éger pista a főnök, nem is leszek

adamantium 2010.10.14. 22:08:53

@apolka11: jobb helyeken bizonyos szakmáknak a bérezését kiegészítik pont azért mert mondjuk a szakma jellege miatt kevesen mennek oda: pl labororvos, radiológus, anesztes, patológus ...
egyes szakmákban deprimáló, hogy soha egy beteget nem látsz csak a darabjaikat, esetleg élő embert nem látsz, vagy valamilyen vélt vagy valós veszélyforrás van: altatógáz, röntgensugárzás stb

apolka11 2010.10.14. 22:16:41

@adamantium: ezt a blogot olvasva az ember néha nem teljesen biztos abban, hogy tényleg olyan deprimáló-e, ha az adott szakorvos nem lát beteget...
Nyugis lehet egy laborban, ahol nem reklamál, perel és okoskodik senki:)

Jó, persze, tudom, ez nem egészen így működik
(én is emberekkel dologzom, sokkal, és néha úgy érzem, egy kis irodában, magamban is jobb lenne, mint ez:))

siriq111 2010.10.14. 22:24:06

Hali

Sokan mondjak mennyire rosz a magyar egeszsegugy de nem. Ha az angol NHS kellene igenybe venni akkor mar masabb lenne. Legutobb a terdszlagom huzodott/serult meg. Ha el szakadt volna akkor is varnom kellene tobb hetet, hogy ranezenek. A porckorong servemet sem tudtak tudtak azonositani. Ez csak 1-2 eset.....

Santuzzo 2010.10.14. 22:51:36

Édesanyám tegnap volt a szemésznél, mert nőtt vmi az alsó szemhéján és nagyon fájdalmas! A Honvéd kórházban azt mondták 2 hét a várakozás.... Addig vakuljon meg???
Felment a szemészetre és megkérdezte az asszisztenst, hogy ha estig itt marad meg tudják e nézni, mert nagyon fáj Neki!? Erre "aranyoskám hol él maga?? ez nem a múlt, hanem a jelen".....
Na ezeket a parasztokat kéne kirúgni, mert ameddig ez van, addig ebben az országban sem változik semmi.....

adamantium 2010.10.14. 23:05:32

@apolka11: nem feltétlenül az a deprimáló, hogy nem látod az embert, hanem nem látod a munkád eredményét, azt, hogy meggyógyul, legközelebb amikor jön már jobban van meg hasonlók

Káin 2010.10.15. 07:51:56

@Santuzzo: Ez nem sürgősségi eset?

Barnamaci 2010.10.17. 20:37:45

@Santuzzo: Namármost ha igazak a hirek, hogy százmilliárdot vonnak ki az egészségügyből, akkor szerinted a jövőben milyen ellátásra számithatsz?
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása