Tüdőszűrés magyar módra

2010.09.17. 06:00

Sziasztok!

 

A napokban átélt élményemet szeretném megosztani Veletek, mely újabb példája annak, hogy bőven vannak teendők az egészségügyben, legfőképpen infrastrukturálisan.

 


Lévén átléptem a XXX-et, így hivatalosan értesítettek az esedékes tüdőszűrésről. Lényeges, hogy vidéki kihelyezett szűrőállomásról van szó, melynek a helyi kultúrház ad helyet. Az első, és megdöbbentő élmény a bejáratnál fogadott. Összetologatott különböző méretű, ékes hímzésű terítővel borított asztalok mögött három középkorú hölgy ült merev tekintettel. Az első stációnál elvették a TAJ-kártyát, és a behívólapot.


Egy hatalmas stencilen felvezették az adatokat, majd továbbításra kerültek a papírok a középső hölgyhöz, aki szigorú biccentéssel nyugtázta, hogy volt-e avagy sem a delikvens a tavaly évben szűrővizsgálaton. Majd továbbította a harmadik ponthoz, ahol a meglévő kartonokat kikeresték, vagy újat állítottak ki a rendetlen páciensnek. Pecsét, újabb adminisztráció, és lehet menni a vizsgálatra. Az aktus, tekintve, hogy munkaidőn kívül érkeztem, valamint a kígyózó sorból, és a rendkívül hatékony munkamegosztásból adódóan 20 percet vett igénybe.


A vizsgálati helyiséget egy spárgával felkötött fehér lepedő választotta el a váróhelyiségtől. Férfi szekció következett, így türelmesen vártam a sorom, miközben persze befutott újabb és újabb jelölt az erősebbik nem soraiból. Nő- és sorstársaimmal egyetértésben természetesen előre engedtük őket. Újabb 20 perc elteltével a sor végéről megütötte a fülem, hogy „ha férfiak, akkor mehetnek nyugodtan”. Szelíden, és némi cinizmussal megjegyeztem, hogy nagyon szívesen várok, míg végez a település valamennyi atyafia.


Fél óra elteltével sikerült bejutni a vizsgálatra, mely méltó éke lett a történetnek. A egészségügyi személyzet hanyag eleganciával rendelkező képviselője éppen egy almát kezdett feldarabolni, miközben a páciensek pakolásztak. Felsőruházatomtól megszabadulva a sor elejére penderültem, miközben az úriember továbbra is rituálészerűen darabolta az ízes almaszeleteket. A félmeztelen sor feláll, újabb pecsételés, miközben elhangzik a mogorva kérdés: „mikor született?”.


Haladunk az adminisztrációval, míg a sor végére nem érünk, kb. 25 női pácienssel. Elsőként léptem az özönvíz előtti készülékbe, melyet leginkább az orvosi múzeumban lehetne bemutatni az érdeklődőknek. Áll felemel, váll hozzászorít, levegő benntart, és készen vagyunk. Röpke 10 másodperc cserébe a majd 1 óra türelmes várakozásért. Öltözködés, és a soron következő férfi turnus gyűrűjéből kitörve, megkönnyebbülve kint voltam a friss levegőn. Élmény volt, jövőre újra ugyanitt!

 

 

Üdv: Anna

 

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használd Kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Motorpenis 2010.09.17. 06:21:50

A tüdőszűrés kötelező harminc felett???

És hát igen, milyen szar is sorban állni...

huncut 2010.09.17. 07:25:41

@Motorpenis: Kicsit jobb szervezéssel biztosan lehetne gyorsítani a dolgon. Ha nemcsak egy ember keresi a kartonokat, hanem mondjuk mind a három, akik az előzetes adminisztrációt végzik, akkor gyorsabban megy a dolog még akkor is, ha valaki miatt az egyik asszisztensnek több dolga akad, pl. új kartont kell írnia.
És ha a vizsgálóban van még egy asszisztens, aki az azonosítást végzi, akkor valszeg gyorsabban halad a sor. No de a 25. férfibeteg, akit gyorsan beküldtek még, valszeg nem panaszkodott, ő bizonyára hamar sorra került.

huncut 2010.09.17. 07:27:17

Despota! Hiba van a címben, javítani kellene! :-)

Dr.laikus PhD 2010.09.17. 07:43:05

@huncut:

A jobb szervezés a hatékonyságot jelenti, nem azt, hogy még több munkaórát szánok rá, azaz több emberrel végzem el a munkát.

Mondjuk a boldog békeidőkben :-) úgy oldották meg, hogy tól-ig férfiak, tól-ig nők.

Igaz még kötelező volt szűrésre járni.

Az unás az meg annak baj aki unja.

Mennyire szenvedhet tőle.

Leány koromban nem volt még megszokott a keleti filozófia, keveset tudtunk róla (semmit), de anyósom még találkozott vele, igaz az irodalomból.

Egyszerűsítve azt a tanácsot adta, hogy amit el lehet végezni unottan, nem szeretem módon ugyanazt mosolyogva és örömmel is lehet.
Az idő nem változik, a 2 óra 2 óra, de nem érzem 10-nek.
Van egy hozadéka.
Jól érzem magam a végén. (óra végén, nap végén, év végén.... fokozható)

gld 2010.09.17. 07:55:02

Tényleg meg van ennek az egésznek a maga sajátosan szolid bája :)))

Lehet, hogy hatékonyabbá lehetne tenni, de gondolom évente egy ilyen van, amire alig bírják összetoborozni a szükséges személyzetet. Öröm, hogy egyáltalán van.

Annyira szemléletesen írta le a poszt írója a történetet, az özönvíz előtti gépet, a felspárgázott fehér lepedőt, az adminisztrációt végző hölgyeket, hogy (nem tehetek róla, de) végigmosolyogtam az egészet. Valami békebeli magyar filmet idézett az egész sztori, és én éppen ezért nem is tudtam átérezni a tragikumát :) Bocsánat :)

Amúgy szerintem ilyen esetekben még örülni is kell, hogy egyáltalán van ilyen kihelyezett szűrőállomás. Megtehetnék azt is, hogy azt mondják, fáradj be a legközelebbi olyan kórházba, ahol a szűrést el tudják végezni. Az nem egy óra lenne :)

huncut 2010.09.17. 08:08:46

@Dr.laikus PhD: Oké, rendben, ne legyen plusz még egy ember, hanem a kinti háromból egy intézze a benti utolsó simításokat. :-)

Egyébként meg egy ilyen alkalommal biztosan találkozik az ember egy ismerőssel, akivel trécselni lehet, szóval nem olyan nagy gond ez évente egyszer. :-)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.09.17. 08:38:28

Nekem az egész tüdőszűrésben au nem tetszik, hogy előttem kb 60 ember nyomta oda a testét.Lehetett akár fekélyes, sebes, nyavalyatörős....stb..
Ez ooolyaaan gusztusoosss..
Ugyan ez a problémám a mammográfiával. Jó, tudom, nem tarthatnak nekem külön egy készüléket, de nem lehetne valami fertőtlenítő szert rápermetezni? Tudom, tudom, nincs rá pénz..és különben is örüljek, hogy van szűrés....no, meg hogy lyuk van a fenekemen, és tetszenék több pénz fizetni..(csak a kommentek megelőzéskeképp:)))

Scala 2010.09.17. 08:42:08

Az a szörnyű, hogy ebben a történetben semmi különösen szörnyű! Ha a mai magyar viszonyokat tekintjük, ez egy átlagos szösszenet hétköznapjainkból. Történhetett volna 1986-ban akár, de még 2010-ben is itt... :-(((
A regisztrációról és a szervezésről a szavazási bizottságok és az OVB jutott eszembe. :-)
És ez túl sokára fog változni, amikor gyerek voltam bizakodtam, de már nem teszem.
kicsit OFF: A terem ahová testemet mozgatni járok elitkerület elithelyén két éve nyílt, a törülközőkkel mindig volt gond, állítólag 300 tűnik el havonta. Júniusban becsipogtatták őket, amire is honfitársaink viszontválaszul a kis kütyüt kivágták kisollóval, így kivihették a mágneses kapun. Nem volt olyan nap, hogy ne csipogott volna be a szemetesláda! Most 1000 ft letét ellenében veszed át a törcsit, és regisztrálják a kártyádra, minden egyes darabot kiadnak, bevesznek, agyrém. Használt (!) törülközők, ikeaban darabja 800,-Ft. Észak-Balkán, az euréper szabályokkal, hagyománnyal körülbástyázott kultúrállam skizofréniájával: reménytelen.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.09.17. 08:47:59

@Scala: Ahova én járok megmozgatni a testemet, oda viszem a saját törölközőmet is. Ezért nincs probléma, nincs vagdosás. Bár lehet, hogy ez a hely nem annyira elit.
:P

IguAnna 2010.09.17. 08:58:10

@gld:
Valóban bájos volt az egész történet, és már üde színfolt volt a napomban. :)

phoenix102 2010.09.17. 09:13:17

Kedves egybegyűltek, a fenti posztból leszűrhető hozzáállás, ami ugye nem egyedi eset, mélységesen felháborít.
Ha jól értettem a tüdőszűrő 1 óra 20 percet + 10 másodpercet vett igénybe.
Ennyit bárhol várakozik az ember (pl. pesten a dugóban munkába menet minden nap, önkormányzatnál, ügyfélszolgálatoknál, pl OEP stb.). És amikor az ember egészségéről van szó, akkor az az 1 óra 20 perc hirtelen botrányosan sok lesz és gondolkodunk, hogy milyen szervezéssel lehet lefaragni belőle. Ha mondjuk a három adminisztrátor gyorsabb lenne, 15 percet lehetne spórolni. Évente 15 percet! ??? Nem értem. Ennyit egy átlag ember napi szinten eltölt bambulással. Ha az egészségemről van szó hajlandó vagyok várni. Pár hónapja kardiológiára kellett mennem, szívUH-ra vártam 20 beteggel, kb 2 órát. Nem hisztiztem, türelmetlenkedtem, nem kezdtem el lobogtatni a fehér köpenyemet, hogy vegyenek előre. Nem megyek minden nap kardiológushoz. Az hogy 1 órát vagy 2-t várok teljesen mindegy (fogok egy könyvet, újságot, zenét hallgatok). Kivárom a sorom. Az a baj, hogy itt Mo. borzasztóan pörgünk, várakozás mindenki számára elviselhetetlen. Korábbi posztomban írtam, hogy németben, magánklinikán keményen fizető (500 Euro alatti számlát nem láttam) betegek kivárták a sorukat, alkalmanként 1-2 órát, mert úgy gondolták, hogy az egészségük ér annyit, mint mondjuk egy adóbevallás benyújtása, ahol szintén hasonló időtartamú várakozás jellemző.

A tüdőszűrés általános állapotairól meg annyit, hogy az új gép pénzbe kerül
állam bácsi meg nem ad rá. Minimálbérért, meg ugye csak a mari néni dolgozik a nyugdíj mellett adminisztrátorként (ha szabad ilyen csúnyán általánosítanom). Az eü a legnagyobb szociális foglalkoztató az országban (mint múltkor a liftes néni), a benne dolgozók egy része hasonló teljesítménnyel biztos hogy munkanélküli lenne a magán szférában. De ennyi pénzért (4-6 órás minimálbéres állásokért ami ugye gyakori az ilyen helyeken) valahogy nem törik össze magukat a jelentkezők. A pesti munkahelyemen kb 5 asszisztens ment el butikba eladónak, mert másfélszer annyi bért ajánlottak. És ugyebár a bóótban pénzéé adják a kenyeret mega tejet.

gld 2010.09.17. 09:18:31

@phoenix102: szerintem ezt most kicsit túlreagáltad :) teljesen egyetértek amúgy minden szóval, de a poszt írója ez esetben nem anyázott, vagy ilyesmi. Inkább leírt egy bájos történetet, amit szerintem rajtunk, magyarokon kívül senki nem tudna a humoros oldaláról nézni :)

Persze az is lehet, hogy én tévedek, azt meg főleg megértem, hogy a zsebetekben már reflexszerűen nyílik a bicska néha a posztok olvasásakor :)

Bikli néni 2010.09.17. 09:31:34

Eddig csak akkor volt "szerencsém" a tüdőgondozóhoz, ha beküldtek asztmával vagy tüdőgyuszi gyanújával. Két dolgot tudok ajánlani az ilyen esetekre:
1. szájmaszk (függetlenül attól, hogy mi bajod van, másnak is lehet akár TBC-je is, az ottani személyzet is maszkban dolgozik)
2. egy izgalmas könyv (egyetemistáknak tanulnivaló) :)

gld 2010.09.17. 09:37:18

@batgirl: dede, olvassa. Igenis szükség van a "másik oldal" véleményeire, meglátásaira. Én pl. marha sokat tanulok ezekből.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.09.17. 09:47:35

Hm..én nekem úgy rémlik, hogy az ide látogató orvosok véleményeit, már mind olvastam.Az nem változik soha. Azt még soha nem olvastam orvostól, hogy, "igazad van" "sajnálom, hogy ez történt veled" "előfordul az ilyen, biztos nem akarattal tették" " Lépj, túl rajta, ne vedd a szivedre" stb..stb..
Vagy , lehet hogy csak lemaradtam valamiről????

El Visco Stello (törölt) 2010.09.17. 09:53:58

Na végre egy pozitív hangvételű poszt!
Örömmel tölt el, hogy - az egészségügyben dolgozók minden igyekezete ellenére - még egy vidéki városban is egyre csak fejlődik az egészségtudat, fontosnak érzik a polgárok a prevenciót. Erre hajlandóak időt áldozni és vállalják az ezzel járó apróbb kellemetlenségeket.
( a kép jó! Pont a korosztályom:)

Dr.laikus PhD 2010.09.17. 09:55:29

@batgirl:

Igen.
Lemaradtál.

Azt ne felejtsük el, hogy egy orvos több ezer beteggel találkozik egy évben, mi meg egy orvossal két-három alkalommal.

Ha belegondolsz kinél van a nagyobb tapasztalat és a rossz benyomás az általános emberi viselkedésünkről?

Nem rólad, nem rólam van rossz vélemény. Mindig másról. :))

Mi sem tehetünk a pénz szűkéről és ők sem.
Arról igen, hogy úgy megyünk hozzájuk, hogy mosolygunk, bízunk és nincsenek előítéleteink. :)))

Rotoxis 2010.09.17. 09:55:30

@batgirl: Igen kérem, le teccett maradni.

Bikli néni 2010.09.17. 09:55:40

@batgirl: Előfordul. Nem túl gyakran, de azért volt már rá példa :)

Dr.laikus PhD 2010.09.17. 10:00:59

@El Visco Stello:

Látod? A nővérkédet is vissza kaptad. :D

IguAnna 2010.09.17. 10:02:03

@gld:
A posztíró köszöni a reakciót. Talán átjön a hangulata a sztorinak, mert abszolút pozitív volt az élmény a nagy magyar valóságról.

El Visco Stello (törölt) 2010.09.17. 10:04:52

@batgirl: Orvosként szívesen látogatnál ide? Csípőből, gondolkodás nélkül tüzelnének rád.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.09.17. 10:15:38

@El Visco Stello: Még soha nem tüzeltem orvosra. Viszont régóta látogatom ezt az oldalt.Valakinek valami fájdalmas története van, volt. Kiírja magából,( ez is egy feldolgozás valahol) ti meg elmondjátok mindennek, csípőből tüzelve.Most gondolom én is megkapom a magamét.De nem is akarok ebbe belemenni. Sérelmezem, hogy szerintetek minden posztoló hazug, primitív, ingyenélő, stb. Ezt olvasom.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.09.17. 10:18:32

@Rotoxis: Legyen igazad. Nagyon jó volna, ha én csak lemaradtam volna róla. És ön már "teccett" ilyet ide írni??

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.09.17. 10:19:36

@Dr.laikus PhD: Mért érzem úgy hogy seggnyalás folyik?

Dr.laikus PhD 2010.09.17. 10:28:23

@batgirl:

Beestél ahogy látom valamikor.

Olvasd az előzőeket is, figyeld a hozzászólók nevét és mondj véleményt akkor.

Én is egy orvoshoz járó laikus vagyok a magam tapasztalataival.
Sokszor értetlen, sokszor tudni vágyó.

Csípőből rám is tüzelsz. Okod mi rá?

2010.09.17. 10:36:25

@batgirl: " nem lehetne valami fertőtlenítő szert rápermetezni ?"
Én már láttam mammográfián, hogy fertőtlenítették a vizsgáló eszközt, de a tüdőszűrőn még nem. Engem is zavar egy kicsit, javaslom utána a fertőtlenítő kendőt.

2010.09.17. 10:39:00

@Motorpenis: "A tüdőszűrés kötelező harminc felett???"
Úgy tudom, a vizsgálatra szóló papírt kiküldik, de már nem kötelező. Nem vagyok benne biztos.

2010.09.17. 10:43:13

@El Visco Stello: " a kép jó! Pont a korosztályom:) "
Kedvellek a hozzászólásaidért, mondtam már ? Különösen miután a tegnapi képet rondának találtam, ezután levették, majd pár sorral lejjebb hiányoltad, hol a kép. Látom, vizuális alkat vagy :-)

phoenix102 2010.09.17. 10:46:47

@gld: @batgirl: A véleményem nem feltétlenül a posztírónak szól, de erről a posztról jutott eszembe ismételten ez a problémakör, ami már annyiszor felemrült ezen a blogon.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.09.17. 10:47:30

@Dr.laikus PhD: Bocsánat, ez tényleg tüzelés volt, de a hozzászólásaidból ezt vettem ki. Véleményem volt. Persze az is fenn áll, hogy a természetedtől fogva, vagy mindig bájos az ide író orvosokkal, akkor megkövetlek. Én nem vagyok az orvostársadalom ellensége, még ha úgy is tűnik. Van orvos a barátaim között, kettő, de ettől még nem fogok igazat adni nekik akkor-HA NINCS IGAZUK, ÉS AMIKOR FIKÁZZÁK A BETEGEKET-bocsika, én ilyen szemét vagyok.A beesésről, meg annyit, hogy azért mert nem irkálok bele, attól még nyomon követhetem a praxist régóta. Mint teszem is.

2010.09.17. 10:48:02

@Dr.laikus PhD: Én is úgy gondolom, sajnos. Számos betegség is kiszűrhető lenne még időben.

Dr.laikus PhD 2010.09.17. 10:49:33

@Turchi:

Sőt, ha kötelező lenne, akkor a fejlesztés is megtörténne.

2010.09.17. 10:49:52

@batgirl: Egyszer még bakela is igazat adott a betegnek, pedig az már nagy szó :-)

Dr.laikus PhD 2010.09.17. 10:51:55

@batgirl:

Én sem szoktam akkor.

Nem vagyok bájos, sőt sokszor indulatos.
Nagyon. :(

Állítsuk meg a ......... 2010.09.17. 10:52:26

Nekem konkrétan nem a tüdőszűréssel gyűlt meg a bajom.
Az 10 perc alatt kész volt(új géppel), viszont amikor a leletemért mentem, és nem találták jónak, átirányítottak egy szakorvosira(1 hét aggódás), ahol 2 órás várakozás után a folyosón, mindenféle orvosi vizsgálat nélkül a kezembe nyomták a papírt arról, hogy nincs semmi bajom.
Nem értem azóta sem a dolgot.

phoenix102 2010.09.17. 10:53:13

Na idul a mai ketrecharc is.
@batgirl: orvos vagyok ide tüzelj ne másra

2010.09.17. 10:53:56

Szerencsére nem mindenhol ilyen a tüdőszűrés. Budapest, IX. ker. adminisztrációval együtt max. 10 perc, és ez rendszeres tapasztalat. A várót a vizsgálótól zárt ajtó választja el, nem is tudom, a lepedőnél mi a helyzet a sugárzással. Régebben 3 férfi, 3 nő volt a behívás sorrendje, most már ezt is egyenként végzik.

phoenix102 2010.09.17. 10:57:30

@pcr: ilyen módon én sem értem a dolgot (radiológus nincs itt, remélem nem csalnak a korábbi emlékeim és jól írom le), mert ha látnak tüdőszűrőn vmit, akkor behívnak és átvilágítanak, vagy csinálnak egy normál mellkas rtg-t, és utána nyilatkoznak.
Ez, hogy csak odahívnak, aztán meg semmi, ez elég érdekes/szokatlan eljárásmenet.

2010.09.17. 10:59:34

@pcr: Engem is egyszer visszahívtak, hogy rossz a lelet, be voltam rezelve rendesen, majd megkérdezték, tudok-e róla, hogy gerincferdülésem van. Duplán is örültem, egyrészt mert tudtam róla, másrészt meg a tüdőmmel rendben volt minden. Végül is megnyugtató, hogy ilyen alaposak voltak.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.09.17. 11:00:05

@Turchi: hihihi..és láttál már szabodokit, vagy irish-t igazat adni:)))
és a többiek?:)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.09.17. 11:01:34

@phoenix102: Nem szoktam "tüzelni" csak azért mert orvos valaki...

phoenix102 2010.09.17. 11:02:25

@pcr: mondjuk ezt az 1 hétig aggódást kihagyhatnák a dologból és mondjuk behívhatnák korábban is a beteget újabb vizsgálatra, de ez gondolom a kapacitáshiánnyal függ össze. Alapvetően célszerű lenne, ha a tüdőszűrés után azonnal megnézné valaki a képet, és akkor a beteget el sem kellene engedni addig, amig nem tiszta, hogy mi a gond. Kérdés, hogy van-e akkora kapacitása egy tüdőgondozónak. Ahol eddig én jártam, ott a szakorvosok egész nap szakrendeltek, és csak késő délután tudták átnézni az aznapi tüdőszűrő eredményeket.

lüke 2010.09.17. 11:04:02

akkkor nézzetek utána!,
hol van még ilyen mini odelcás
szűrés-talán MOCKBA-
és gondolkozzatok el, miért?

Scala 2010.09.17. 11:05:32

@batgirl: Hiába, magyar elit... :-D
Én is viszek, eldöntötte, sztem erre gyúrnak a teremvezetőségben is, hogy megunjuk a macerát.
De rájöttem én vagyok a béna, ha kilopok egyet, nem kéne szórakozni és még fel se tűnne. :-D

2010.09.17. 11:05:40

@batgirl: Igen. Ritkán. de az is valami !! :-))

El Visco Stello (törölt) 2010.09.17. 11:05:59

@batgirl: Semmi sem áll távolabb tőlem, mint az orvosság:))
Kétkezi kazánfüttő vagyok a Déltepsiben.
Osztom az orvosovicsokat(orvosovicsovákat) keményen. De az igazságtalanságot, hálátlanságot nem szeretem. ...és a hibás értékrendet sem.
Életet, egészséget összevetni anyagi dolgokkal, hibás magatartásformákkal nem lehet.

Állítsuk meg a ......... 2010.09.17. 11:06:51

@phoenix102:

Elmeséltem a történetemet másoknak is, és ebben a tüdőszűrő mellé kihelyezett szakrendelőben, más ismerősömmel is előfordult a dolog.
Annyit láttam, hogy a kartonozóból az asszisztens bevitte rendelőbe az előző tüdőszűrés felvételét, nagy betűkkel ott virított rajta a nevem.

phoenix102 2010.09.17. 11:08:39

@Turchi: igen, alaposak voltak, de ez mondjuk a szivatás kategória, mert ha jön a telefon a tüdőgondozóból, hogy gond van, arra gondol az ember legutoljára, hogy gerincferdülést találtak.

El Visco Stello (törölt) 2010.09.17. 11:09:58

Hirtelen felindulásból szóismétlést követtem el. bocs:)

phoenix102 2010.09.17. 11:11:22

@pcr: így viszont nem értem, hogy mi értelme visszahívni a beteget, ha a régi felvételt nézik meg (amit már elvileg egyszer láttak), és aztán meg azt mondják, hogy mégsincs rajta semmi. Nem értem, hogy miért így csinálják.

Fekete Dália 2010.09.17. 11:12:50

@phoenix102:
legalább a gerincferdülést észrevették:))

Nálam nem volt sem rtg, sem új szűrés, csak a régi felvételhez hasonlították gondolom a felvételt.
Mondom még orvoshoz sem kerültem be.
Most megint kaptam behívót, de nem tudom menjek-e, mert nemrég egy teljes tüdő kivizsgáláson voltam, mindenem negatív volt.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.09.17. 11:14:10

@Scala: Na, téged is körbe tapogatnálak amikor kijössz a fürdőszobámból:))) Szép törölközőim vannak. Gyűjtöm őket:)

Scala 2010.09.17. 11:17:18

@Turchi: VI. kerület szintén meglepően gyors, jól szervezett, maximum 15 perc, a legtöbbet a kartonozó előtt kell várni!
Pár hete voltam egy tanítónővel vártunk hiányos ruházatban, mert lefagyott a számítógép operációs rendszere (Windows, Microsoft ofkorsz). Mesélte, hogy nekik minden évkezdés előtt kötelező a tüdőszűrés és az eredményét le kell adni az igazgatónak, nehogy megfertőzzék a gyerekeket.
Engem a szezonális dohányzásom miatt zavart el a házidoki, de küldik az ÁNTSZ behívót is, ha nem megyek többször!

phoenix102 2010.09.17. 11:19:53

@fehérzaj: igen, ez egy érdekes kérdés. Futottam már bele olyan helyzetbe, hogy az 1 hónapos mellkas rtg-t nem fogadták el a munkahelyi alkalmassági vizsgálaton, mert a leletben az szerepelt, hogy minden rendben, és benne kellett volna lennie a leírásban hogy TBC nincs. Így hát elhajtottak tüdőszűrésre is, 1 hónapos negatív rtg-vel :)) Vagy valaki féreértett valamit, vagy érdekes a szabályozás. Még eddig nem vettem a fárdtságot, hogy utánamenjek a dolognak.

Minden esetre ha kaptál behívót, mindenképpen tájékoztasd őket, hogy voltál nem túl régen vizsgálaton. Ha csak egyszerűen nem mész el, az nem célszerű.

trey82 2010.09.17. 11:22:57

nezzetek engem nem zavarna hogy a magyar egeszsegugy egy nagy rakas szar ha nem vonnanak le ennyi penzt erte a fizumbol.

inkabb hagyjak nalam azt a penzt es en megprobalok keriteni valamit nyugatabbra ahol nem a kuncsaft van a szolgaltatasert hanem forditva.

egyebkent a qva annyat a sok allami ingyenelo herenek aki ha boltba megy elvarja hogy rendesen kiszolgaljak, de ha neki kell szolgaltatni a munkahelyen szarik bele.... MERT MEGTEHETI

Fekete Dália 2010.09.17. 11:28:16

@phoenix102:
Nekem tavaszi eredményem van, vérvétel is volt, légzésfunkció is, meg röntgen.

De azt még mindig nem tudom, mitől van nyelési nehézségem.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.09.17. 11:33:23

@El Visco Stello: Értékrend. Mindenkinél ugyanaz? A te értékrended megegyezik az én értékrendemmel? Melyikünké az igazi? Olvastam egy regényt, kétrészes volt. Az első részben egy fiatal srác meséli, szörnyülködök a vele történteken..és a porcikáimban ordít, hogy "igazságot"...aztán elkezdem olvasni a második rész, és megdöbbenek. Kiderül, hogy hogy a srác, az egészet csak képzelte, orvosi eset volt, és úgy rémlik, hogy elmegyógyintézetben van.
Szóval ebből azt akarom kihozni, hogy mindenkinek más és más az értékrendje, talán azért van itt annyi vita. A könyv cime nem jut eszembe, de azt hiszem az írta, aki a "Tombol a hold" cimű regényt. (nem biztos)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.09.17. 11:37:53

meg van:Peter Marshall: Nincs helyed a temetőben

Circus 2010.09.17. 11:39:41

Hasonló tapasztalatok miatt nekem is volt már érdekes érzésem orvosi ügyekben, pont röntgenen is.
Mert ugye egyrészt kőkorszaki berendezések (most itt a számtech adatfeldolgozásról beszélek) miatti időpazarlás, aztán a szintén említett bemegyünk azonos neműek négyen-öten a 2x2 méretű öltözőben, ebből kettő hajléktalan kinézetű (és szagú...) mélyről, furcsán és darabosan köhögő sorstárs (ha véletlenül MOST negatív eredményem van, majd legközelebb...) aztán a rátaperolódás a gépre (ezt és ott, BP XVII, legalább takarították legutóbbi alkalmakkor). Öltözéssel együtt ötünknek vagy tíz perc a konkrét aktus, miután húsz perc keresgélés után a papírok meglettek és megvártuk az előző nemű turnust.

Nem, nem az a 40-50 perc fáj, hanem a tapasztalt kínos hatékonytalanság (hű... miket írok), ami a NEM egészségügyi teendőkkel kapcsolatos...

És akkor nem beszéltünk (itt és még) az alapvető hozzáállásról, még az előző rendszerben szocializálódott személyzet (bocs...) részéről, amikor is szerintük nekem megtiszteltetésnek kellene vegyem, hogy foglalkoznak velem - a kvázi munkaadójukkal. Kedves Barátaim, engem a szolgáltatóiparból páros lábbal rúgnának ki, ha ezt tenném... Tudom, hogy kevés a pénz, de arról nem én tehetek, sőt... azt a keveset is én adom...

Egyszóval, bár ez nem hat a releváció erejével (főleg itt), valahol el kellene kezdeni azt a rohadt átalakítást. És lehetőleg gyökerestől, nem félve a totális átszervezéstől és nem pártpolitikai síkon lavírozva.
Miután direktben finanszírozom az egészségügyet, hadd legyenek már elvárásaim... igen, fogyasztói szemlélet, de könyörgöm, amíg adózó korú álompolgárként segítek picit eltartani ezt a romhalmazt, legalább ne hányjanak szembe mindenhol...

Ui: elnézést az EÜ-től, nem CSAK őket gondoltam ütni, ez úgy általában igaz MINDEN állami 'intézményre', miután szinte mind az oldschool módszerek alapján működik... Ha már lovasnemzet vagyunk, először is nem ártana menetirányban felmászni erre a bizonyos járműre. Szerintem.

Circus 2010.09.17. 11:42:20

@Circus:
és most bevettem a nyugtatót, amit ez a két szép szál legény adott, amikor bekísért a puhafalú szobába.

:)

_tracky 2010.09.17. 11:43:01

Igen, én is voltam már ilyen tüdőszűrésen. Ez szimplán szar szervezés, itt nem az egészségügy kivételesen a hibás.

Én mindig valamilyen markos nénivel futok össze tüdőszűrésen, mint személyzet, akiben tapintat és jóindulat már rég nincs (itt nem nagyon érdekel, elég futószalag meló).

Várakoztam, bent, adminisztráció, majd szövegel, hogy "a felsőruházatot le kéne venni" (mintha életemben nem lettem volna szűrésen).

Nyilván, de minek vetkőzzek le feleslegesen, amikor még úgyis megy az adminisztráció (több perces móka). Megfázni nem szeretnék.

Tehát itt a szervezés volt a szar.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.09.17. 11:43:56

@Circus: Kedves circus, tudod, hogy most ezért a beírásodért mit fogsz kapni a többiektől????:)))

El Visco Stello (törölt) 2010.09.17. 11:45:26

@trey82: Feltételezem -és ebben hiszek - hogy aki egy ilyen közösségi oldalon megnyilvánul, nem exhibicionizmusból teszi, hanem azért, mert érzékeny a KÖZ problémáira és véleményével szeretne hozzájárulni a KÖZÁLLAPOTOK javulásához.
Végsősoron a köznek nem azt kell üzenni, hogy emberek ne menjetek orvoshoz, mert az orvosok önző, rossz emberek. Az ilyen tipusú üzenet árt a köznek. Azt kellene elérni, hogy nőjön a bizalom, az emberek orvoshoz járjanak. Emelkedjen saját egészségük értéke. Az elmúlt rendszerben hozzászoktak, hogyha betegek, többet keresnek, mintha dolgoznának. Érdemes volt betegnek lenni. Ezt valakinek fizetni kellett és a rendszer fölemésztette magát. Ettől a tehertől nehéz megszabadulni. Újra kell építeni a rendszert, helyére kell tenni a dolgokat. Ebben az orvosnak nem kis szerepe van, de nem az övé a legnagyobb feladat. A fejekben kellene rendnek lenni.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.09.17. 11:46:05

@Circus: Akartam is javasolni, hogy menj be önként:)

El Visco Stello (törölt) 2010.09.17. 11:48:44

@batgirl: Remélem abban azért megegyezhetünk, hogy mindkettőnknek értékesebb az élete, mint az, hogy visszaköszön-e a takarítónő a folyosón.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.09.17. 11:49:45

@El Visco Stello: Azt mondod, hogy nem attól van kevés pénz az egészségügyben, mert rossz az adóink elosztása, és sok a lopás, sikkasztás, hanem azért nincs pénz benne, mert az emberek betegállományba mentek munka helyett???Egyetértek az utolsó mondatoddal: A fejekben kellene rendnek lenni.

Circus 2010.09.17. 11:50:07

@batgirl:
Üssenek csak, legalább lesz egy kis munkájuk velem - kötözés, miegymás, még talán röntgen is, hogy bizonyítsák, nincs igazam :)

Van egészségügyis a családban (egy belvárosi tgondozó, illetve egy külvárosi kótház alkalmazottai), és kb ez a konszenzus, amire jutottunk. Mondom, a konszenzus...

Egyébként, szerinetm egyetlen ponton konfrontálódtam - a HOZZÁÁLLÁS tekintetében. A többiről nem ők tehetnek, és ezt tudom, de ez CSAK rajtuk múlik. Szemléletváltás...

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.09.17. 11:51:03

@El Visco Stello: Egyetértek ezzel a megállapításoddal, nem is várom el a takarítónénitől, hogy köszönjön, inkább azt hogy takarítson.

Frucsasz 2010.09.17. 11:52:19

Mintha kis szülőfalum (bocs, már város) tüdőszűrését írta volna le a posztoló... Természetesen ott is a kultúrházban van (többek között) a tüdőszűrés.

Tüdőszűrés csak 30(vagy 35?) év felett kötelező, de cetlicskét már 18 éves korától kap az ember, mert akkor is ajánlott elmenni évente. Így hát én elmentem.

Ezt a hibát soha többet nem fogom elkövetni.

Az, hogy én 20-30 másik emberrel egy teremben vetkőzzek félmeztelenre, kb olyan bánásmód, amit utoljára a II. VH táboraiban fordulhatott elő. Hol a francban vannak ilyenkor a személyiségi jogaim? Mi köze van a többi ott várakozónak az én nevemhez, személyes adataimhoz, szokásaimhoz, és főleg milyen alapon láthatja több tucat idegen ember az én meztelen felsőtestemet?!
És én sem vagyok kiváncsi más testére.

Circus 2010.09.17. 11:52:45

@El Visco Stello: 2010.09.17. 11:45:26

Felhívhatom batgirl szíves figyelmét eme hozzászólásra? Minden betűjével egyetértve támogatom, és kb erről beszéltem, csak a másik oldalról érkezve!

szaGértő 2010.09.17. 11:54:49

@phoenix102: Nem az a baj, hogy 15 perc, 30 perc vagy 60 perc. Az a baj, hogy az én időmmel gazdálkodnak mások. Amitől agybajt tudok kapni.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.09.17. 11:55:17

@Frucsasz, az őzikelány: Tudod, ilyenek után szokott megindulni a falusi pletyi: Te figyusz, láttad Marcsának milyen lógócsecsi lettek!Nem is csodálkozni való, hogy elhagyta a férje, azért a kisrimáért. stb..stb..
:)))

tábormegsemmisítő 2010.09.17. 11:55:25

Mi maradt a magyar prolinak az egykori fénykorszakból? Hol van a kiutalt panellakás, a MERKRnál igényelt Wartburg, a Kőbányai világos, háromhatvanas kenyér, meg a május elseje? Már igazi jó politikai viccek sincsenek.

Maradt az állami egészségügy, mint utolsó rekvizítum a múltból, ezt aztán lehet szidni orrba-szájba. Erre találták ki a blogot, interneten lehet üzenetet küldeni az Illetékes Elvársnak hogy az anyja micsodáját. Mert a hozzászólásoknak kb ennyi értelme van, azt várná mindenki hogy Ott Fent valahol valamilyen központban majd megoldják a dolgot, hozzák az új rögönygépet traktoron a Szovjetunióból.

A magyar egészségügy nyilván soha nem volt a világon a legjobb, ami volt azt is leamortizálták, degradálták. Látleletnek jó ez az írás, semmi több. Megy a röfögés azon hogy nincs elég korpa meg ami van az dohos. Sokak számára meg már az is emelkedés volna a társadalmi ranglétrán ha prolinak nevezhetné magát

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.09.17. 11:56:50

@Circus: Felhívtad rá a figyelmemet:) Néhány mondatával én is egyetértek. néhány mondatával, meg nem:) Ilyen egyszerű ez.:)

Circus 2010.09.17. 11:56:56

@batgirl:
amúgy meg úgy látom, valahogy nem vagyok egyedül... vagy 4-5 hasonló tapasztalat, és még csak a röntenezésről beszéltünk...

telik ez a puhafalú szoba 'itt mindenki hülye, csak én vagyok villamos' jeligére...

El Visco Stello (törölt) 2010.09.17. 11:59:14

Azért van kevés pénz az egészségügyben, mert mindenhol kevés pénz van. Mert kevesen dolgoznak, kevés az adóbevétel.
Több ember is dolgozhatna, ha egészségesebb lenne a társadalom. Akkor (is) lenne egészségesebb, ha az egyénnek éstékesebb lenne a saját egészsége. A betegségek nagyrésze egészségtudatos életformával megelőzhető. A többi meg gyógyítható. Csak pár halálos kór létezik.

Circus 2010.09.17. 12:02:44

@batgirl:
pár év múlva, némileg 'bölcsebben' lehet, hogy egyet fogsz vele érteni :)

Hidd el, az igazság nem odaát, hanem középen van. Nekünk is tenni kell érte, mert a szemléletváltozás az itt is kell működjön. Tudomásul kell venni és meg kell érteni mindenkinek, hogy egy szétbagózott tüdővel, szétivott májjal nem lehet csodát tenni, az orvosok nem varázslók, a nővérek nem tanoncok.

Én vigyázok magamra, cserébe, ha valami bajom van, számíthatok a külső segítségre.

Circus 2010.09.17. 12:06:36

@Circus:
hat a gyógyszer

@El Visco Stello:
:)
pár percen belül kettő. Nincs pár szabad perced mostanában? Én délután ráérek, szerintem pikkpakk rendbe tudnánk tenni ezt a kuplerájt, már alakul a közös platform.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.09.17. 12:07:07

@El Visco Stello: Szerintem. Azért van kevés pénz, mert ami pénz befolyik az államkasszába, annak a 50 %-át elsikkasztja az aktuélis kormány, a maradékot meg szarul osztja szét. Amikor szarban a haza, akkor ne cirkuszt támogassunk, meg kultúrát, meg több milliárdos értelmetlen beruházást, hanem mondjuk azt, szar van, kevés a pénz. Nincs most erre pénzünk, mert kell a fontos dolgokra, egészségügyre, iskolára, bölcsire, nyugdíjra, hajléktalan otthonra, elmegyógyintézetre..stb. Lehet ám felállítani sorrendet!! Mint minden normális háztartásban, ahol az eledel, fontosabb a szinházba járásnál, vagy az aqvaparknál. Szerintem.

Niro 2010.09.17. 12:08:28

Te normális vagy??? Én 8 azaz nyolc óránál többet vártam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.09.17. 12:09:23

@Circus: Egyetértek, mindenkinek vigyáznia kell magára. Igen, ne dohányozzon, ne legyen alkoholista, válogassa meg a partnereit, és az sem baj, ha mozog. Ez lenne a tökéletes. Ezen nincs vita. Én igyekszem így élni, és szerintem nagyon sokan vagyunk akik ezt vallják és követik is.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.09.17. 12:14:00

@Circus: A halmazokkal nem értek egyet. Te beteg vagy, nem fizetsz eleget. Mi orvosok vagyunk, és amit nem fizetsz abból csak erre futja. Ez két halmaz, az orvos szempontjából. Az én halmazom meg ez: Beteg vagyok, de régóta adózom, és megérdemlem az emberhez méltó ellátást.

Circus 2010.09.17. 12:15:44

@batgirl:
"akkor ne cirkuszt támogassunk"
DE! :)

Azt tudja valaki, hogy ha T. Háziorvosomnak van meghirdetett 'nyitvatartása', akkor, ha immár többedszer futok bele, hogy 1-1,5 órával (nincs beteg/dolgom van/bármimás miatt) már nem tartózkodik a helyszínen, akkor hogyan lehetne finoman a tudomására hozni, hogy izé... Nem feljeneteni, meg ilyesmi, sőt, de két év alatt 6x voltam nála, ebből mindet dupláznom kellett a fentiek miatt... ettől eltekintve, nagyon jó orvos, nincs vele semmi baj -hogy ne csak a rosszat mondjam. De már megint itt vagyunk, szemléletváltás...)

Scala 2010.09.17. 12:18:02

@batgirl: így van, de a többség sajnos lelkiállapot és pénzhiány miatt ellustult, bezakkant, soha nem is élt normálisan.
És a jó kaját se hagyd ki: mindez több pénz, energia, figyelem. Kb. a háromszorosa annak, ami az átlag pestinek van rá. Vidék kicsit más, de csak egy kicsit.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.09.17. 12:22:45

@Scala: Sok mindent kellene megváltoztatni. De amúgy meg nincs olyan ország, ahol minden tökéletes:)

El Visco Stello (törölt) 2010.09.17. 12:25:05

@batgirl: Ötlet?
Én mondtam párat, amit el tudok kezdeni magamon, esetleg hatással lehetek szűk környezetemre.
Most te lépsz. De ne olyant, hogy monnyonle, meg börtönbe minden politikussal! ...bár jó ez is, de nem kivitelezhető:)))

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.09.17. 12:30:30

Sok minden nem pénz kérdés. Amikor azt látom, hogy nagyon szegények, de mindennap megveszi a kétdoboz cigit magának, az ötüveg sört a papának, a chipset a gyereknek, meg sovány tv, mikro stb..És tényleg szegények. Kapnak segélyt, persze egyik felnőtt sem dolgozik...stb..na itt kellene szemlélet váltás.

Iridium 2010.09.17. 12:30:45

Nem értem, olyan sok idő az a bő egy óra az egészségért? Másik meg, örülne inkább, hogy VAN tüdőszűrés az Ő érdekében.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.09.17. 12:33:03

Lenne ötletem, a józan paraszti ész. Kevés pénzünk van, és azt oda tesszük ahová nagyon fontos.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.09.17. 12:34:24

Most hogy már kiosztottam az észt(csak viccelek) elköszönök. Mindenkinek jó hétvégét, és sok-sok toleranciát.

tábormegsemmisítő 2010.09.17. 12:54:33

A császári Rómában az volt a jelszó hogy kenyeret és cirkuszi játékokat a nagybetűs Plebsnek. Ettől a pékeknek még jól ment az üzlet, nem az ő kárukra akarta a császár nulláig lenyomni a kenyér árát. Komcsiföldön jött be a mindenkinek ingyenes egészségügy, havi 3 pár cipőt érő orvosi fizetéssel, hiányos infrastruktúrával. Ha meg elégedetlen a nép lehet szidni a péket. Annyira fifikásak a tirannusok sem voltak, hogy rájöjjenek: egyszerre, egyetlen tollvonással meg lehet oldani a cirkuszt és az ingyenes egészségügyi ellátást. Nem szabad sokat költeni rá, a cirkuszt pedig megcsinálja maga az elégedetlen Plebs

rushman 2010.09.17. 12:56:57

Ugyan. Én Óbudán, betegen csupán 3 órát vártam arra a 3 perces vizsgálatra, ami a kép ellövéséből és a cetli kitöltéséből állt, miszerint nincs baja a tüdőmnek.

A várakozásnál sokkal jobban bosszantott, hogy egy (1!) darab orvos volt az egész mindenségben, és ugyanazt a 4-5 beteget hurcolászták a folyosón ajtótól ajtóig. Lefogadom, nekik is órákig tartott a dolog, de nem értem, mit csinál az orvos abban a fél órában, amikor éppen nincs nála egy beteg sem.

Párhuzamosítás? Optimalizálás? A munkanélküliség kellős közepén több orvos foglalkoztatása? Bezzeg ápoló/adminisztrátor volt vagy 15.

Szerintük a 3 órás várakozás normális. Csak tudnám, miért nem közölték ezt velem az elején. Szívesen visszamentem volna 3 óra múlva, az idő alatt haldokolni otthon is tudok.

Ja, igen... kérhető időpont... 2 hónap múlva van is szabad hely. Kár, hogy addigra meggyógyulok, és feleslegessé válik a vizsgálat.

Ennyit a (köz)egészségügyről. Idióták irányítják. Bárcsak visszakérhetném a befizett pénzem. Szívesebben költöm magánorvosra, minimális várakozás, és még csak nem is panaszkodik, hogy kevés a pénz.

huncut 2010.09.17. 13:08:07

Én tavaly kétszer mentem el tüdőszűrésre, mert már nagyon régnek tűnt, amikor utoljára ott jártam. Egyik alkalommal sem jártam sikerrel: nem volt filmjük. Azt mondták, majd a következő hónap közepén érdeklődjek, de előbb telefonon. Szóval nem mindenütt mey ez rendben.

IrishOak 2010.09.17. 13:13:52

Szép Pénteket:-)

Igen kellemes irodalmi alkotás, már-már Kunderai szocreál gyönyör:-)
Bár a padlózat mintáját hiányolom a szemléletes leírásból, de azt simán hozzá gondolom:-D Az almaszeletelő meg egyenesen gyönyörű- benne a jelkép mint egészség, a lassúság, mint szeletelés,és a cselekvő személye -mint önreflexió. Csoda.

Nos, hát igen- lehet választani, hogy igénybe vesz-i az ember a kirándulós szolgáltatást -tábori körülménnyel, vagy beutazik egy nagyobb komplexumba és ott várakozik egy délelőttöt, majd egy hét elteltével visszaballag a leletért.
Hasonló érzelmű műveket lehet alkotni egy "akciós" vérvétel a plázában címmel is. -ott meg még vér is van.

No de most komolyan:
Vittek gépet, és a kényelem érdekében ott helyben végzik a szűrést.
A kirendelt nénik vitték a kartonokat (plusz bónusz).
Igaz a dekorációs lepedőből nem volt elég, de biztosan szegény az ellátó, meg a kultúrház is.

Egyébként lehet adományokat felajánlani buszra, ami járja a falvakat és végez többféle szűrővizsgálatot.Úgy emlékszem a méhszájrák-os buszt kihasználatlanság miatt nem járatják már - pedig az egy nőnek még életbevágóbb.

Úgyhogy tessék csak eljárni kirándulós kivonulókhoz, meg buszos fakultatívra is!Nem a bugyikkal, meg cicikkel,kell foglalkozni. Olyan mindenkinek van:-D

Le vagytok szarva 2010.09.17. 14:27:06

Mit akarsz, várathattak volna fél napot is
vagy egy egészet.

tábormegsemmisítő 2010.09.17. 14:51:33

@El Visco Stello: "Azért van kevés pénz az egészségügyben, mert mindenhol kevés pénz van"

Pénz van dögivel, csak nem mindenkinek. Simor András fizetéséből egy közepes rendelőintézet összes dolgozóját (30-40 fő) ki lehetne fizetni, míg Fred Bernike fizetése csak 3-4 ottani szakorvos jövedelmének felel meg. Ez 1 ilyen ország, a miértekbe más blogokon érdemes belemenni.

Mekkora nyomást gyakorol a Nép a kormányra vagy bárkire aki tenni tud hogy változtasson? Semennyit. Még csak választási téma sem volt az egészségügy, egyik párt sem tartotta érdemesnek komoly programmal előállni. Minek is, amikor a hülyítés éppen elég

Dr.laikus PhD 2010.09.17. 16:42:24

A Stabilitás szerint van kiút a hálapénz csapdájából

A teljes egészségügyi kiadások negyedét zsebből fizetik a magyarok, ami mind az ellátás, mind a rendszer szintjén számos kockázatot rejt - többek között ezt állapítja meg a Stabilitás Pénztárszövetség és a KPMG közös tanulmánya. A szövetség szerint a pénztárak tevékenysége hosszú távon elősegítheti a hálapénz visszaszorulását.

Magyarország egészségügyi kiadásai az OECD adatai alapján 2008-ban a GDP 7,3 százalékát tették ki, amiből a közfinanszírozás (OEP, állami és önkormányzati kiadások) 71 százalékot, a szervezett magánkiadások (egészségpénztári, egészségbiztosítási, foglalkozás-egészségügyi kiadások, alapítványok kiadásai) 5 százalékot, a zsebből fizetett kiadások 24 százalékot képviseltek.

Az adatokból látszik, hogy a magyar egészségügyben meghatározó a hálapénzrendszer szerepe, annak minden káros és torzító szakmai és gazdasági hatásával - mutat rá a tanulmányt ismertető közlemény.

A magyar egészségügy magánfinanszírozásának aránya - a GDP mértékét is figyelembe véve - megfelel az OECD országok átlagának, ugyanakkor a zsebből fizetett kiadások magas, és a szervezett magánkiadások alacsony szintje az önkéntes alapú kockázatkezelés, valamint az öngondoskodás és előtakarékosság fejletlenségére utal.

Mivel magas az egyéni zsebből fizetett kiadás, a jelentős közkiadások ellenére nem megfelelő az egészségi kockázatok tekintetében a szociális biztonság - mutat rá a szövetség.

Lehoczky László, a Stabilitás egészségpénztári tagozatának vezetője szerint van alternatívája a zsebből finanszírozott egészségügynek, mégpedig a régóta és jól működő egészségpénztári rendszer. A finanszírozási problémákkal küzdő egészségügyi rendszerben a pénztárak ugyanis a rajtuk keresztül igénybe vett szolgáltatások révén kiegészítő forrást biztosítanak, ami mind a közfinanszírozású egészségügyi szolgáltatók, mind az egészségügyi szakemberek, az életpályamodellt igénylő orvosok számára bevételi lehetőséget kínál. A pénztárak legális többletszolgáltatás megvásárlására irányuló tevékenysége emellett hosszú távon elősegítheti a kormányzat azon célját, hogy a hálapénz rendszere visszaszoruljon.

Az egészségpénztárak tagjainak száma dinamikusan növekszik, jelenleg több mint 940 ezer fős tagsággal rendelkeznek, a hozzátartozókkal együtt mintegy kétmillióan jogosultak az egészségpénztárak szolgáltatásaira.

Számos pénztár kiegészítő egészségügyi szolgáltatásokat nyújt tagjai számára, szűrő programokat szervez, orvosi call centert tart fenn. A pénztárak összesen több mint 100 ezer szolgáltatói szerződéssel teszik lehetővé tagjaik számára egészségügyi szolgáltatások igénybevételét, gyógyszerek vagy gyógyászati segédeszközök vásárlását.

Az egészségpénztári szektor bevételei 2009-ben meghaladták az 50 milliárd forintot, vagyona pedig közelítette az 54 milliárd forintot, ami a magyar lakosság éves egészségügyi magánkiadásainak közel 10 százalékát teszi ki.

MTI

rushman 2010.09.17. 20:38:21

@pcr: Ez egy igen jó kérdés. Ha egy perc alatt elkészíthető a lelet, akkor igen. Ha nem, akkor átvertek. De örültem, hogy végre hazamehetek.
Amúgy háziorvos küldött egy papírfecnivel, a tüdőgondozóban adtak egy másik fecnit, leadtam a háziorvosnak, és kész. Nem érdekelt, mi van a cetliken, örültem, hogy élek. Nem is kellett visszamennem, szerencsére.

Mária néni 2010.09.17. 21:32:21

"Egy hatalmas stencilen felvezették az adatokat"
Ezt a hülyeséget honnan szedte a posztoló?

Irise 2010.09.18. 01:13:10

Már egy ideje csak olvasgatok itt,mert rohamosan hanyatlásnak indult a blog.
Annyian mondtuk már,hogy tegyetek önmagatokért és egymásért is.
És szeretném felhívni mindenki figyelmét erre:
www.segitsuti.hu/
hogy pl. az ilyen és ehhez hasonló akciók sokkal többet érnek,mint ez a virtuális Mónika show,ami itt Praxis blog álnéven megy.
Remélem,minél többen csatlakoznak hozzá.
Már aki a szájtépésen kívül valamit tenni is akar.

pakesz (törölt) 2010.09.18. 01:13:34

minek ment el ha ennyire faj neki?
egy jo kis tudorak oszt jo napot...

MR -el vagy CT -vel lett volna, akkor nyugodtabb lett volna a delikvens?

frutella 2010.09.19. 19:49:49

Én legutóbb szóltam a hölgynek, aki a felvételt csinálta, hogy legyen szíves lefertőtleníteni a "fémlapot" aminek neki kell teljes mellkassal feküdni. Kicsit csúnyán nézett és kb 2 percig kereste a szomszéd helységek valamelyikében a fertőtlenítőt mire megtalálta :-)
Arról nem is beszélek, hogy utálom az olyan helyet ahol mint az állatokat a vágóhídra úgy terelnek félpucér embereket.
Lehet, hogy tovább tart, de egyesével is működne a dolog.

IguAnna 2010.09.20. 09:03:12

A reakciókat olvasgatva nem bonyolult megállapítani a kommentelők korát. Az interneten nevelkedő generációkat nehéz lelkileg, és mentálisan megérinteni. Alapvető életérzés, hogy semmi sem tetszik nekik. Érzésem szerint egy alapvetően pozitív hangulatú posztban is remekül találnak negatívumot, és képtelenek kiszűrni a pozitív kicsengést. Nem tisztem okítani, viszont borzasztóan elszomorító a jövő (nagyon idézőjeles) reménységeinek mentalitása, és érdektelensége a jó iránt.

rushman 2010.09.20. 20:05:08

@IguAnna: Semmi sem fekete, vagy fehér. Bármiben találni jót és rosszat is. De ha nem vesszük észre/nem akarjuk észrevenni a rosszat, akkor mégis hogyan lehet rajta javítani?

Persze lehetünk naivak, hogy ja, "ezt csak így lehet megoldani, akkor minden rendben". Lehetnék beletörődő, aki elégedett a jelenlegi hozzáállással, és nem akar javítani a dolgokon. Márpedig én akarok, ilyen a természetem. Vagy megoldom én a problémákat, vagy közlöm azzal, aki képes rá.

Én megtettem, közöltem velük. A válasz részükről egy vállrándítás volt. "Ez a normális." Na ez a szomorú.
Ami a posztot illeti, egyetlen pozitívum, hogy volt szűrés. Az eljárás nem volt hatékonyan megszervezve, ráadásul igazságtalannak tartom a később érkezettek előbbre sorolását nemtől, kortól, bőrszíntől függetlenül.

Sajnálom, ha az Ön generációja nem látja az egyre súlyosbodó problémákat, vagy nem akarja látni, vagy nem keres rájuk megoldást, vagy nem tesz javaslatot, hogy jobb legyen. Még ha ez egy szimpla panaszkodás is egy blogban.

Úgy gondolom mindenki meglátja a szépet, akár egy virágban is, de talán tudomást kéne venni arról a 30 buldózerről is, ami a virág körül tolja le az erdőt.

IguAnna 2010.09.21. 12:44:17

@szmeby: Abszolút igaz, hogy mindkét pólusnak együtt kell lennie. Mind a jó, mind a rossz szükséges, ahhoz, hogy globális egyensúly legyen. Ugyanakkor a konkrét poszthoz negatívan hozzászólókat minősítem olyan aspektusból, hogy egy alapvetően derűs, ám egyben groteszk hangulatú bejegyzést sem képesek megfelelően értelmezni.

Mária néni 2010.09.22. 17:54:56

Az olyan nővéreket és más csicskákat, beleértve az orvosokat is, akik bunkók a betegekkel jól le kell akázni. Ha velem próbálna valamelyik okoskodni, még pofán is vágnám.

Circus 2010.09.23. 09:57:38

@IguAnna:
mint részben a megszólítottak egyike, csak annyit szeretnék jelezni, hogy általában az fáj, ha nem emberszámba vesznek, kilóra mérnek bennünket, egyszerű embereket. Tudom, hogy a 'túloldalról' ez így egyszerűbb, de a minimális emberség és a "leszarom, mert úgyis ide kell jöjjön, ha tetszik, ha nem" hozzáállás az nem annyira emberi. És ez az egészségügyben duplán fáj.

Valószínűleg az egyéni történetek amúgy is nyomták a kommentelők lelkét, és nem a 'na, üssünk mégegyet az orvosokon' volt a célja (nekem sem, pl.).

Az a nagy probléma, hogy míg mind a két helyen fizetünk egy személyesen bennünket érintő szolgáltatásért, óriási a különbség a minőség az egészségügy, és mondjuk a szállodaipar között. Tovább megyek, mekkora a különbség az állami és a magán eü. között. Persze, tudom én, hogy miért, de azt azért mindenkinek látnia kellene, hogy az államiért is fizetek, és az alulfizetettségről, motiválatlanságról, roszzkedvről NEM a betegek tehetnek, tehát nem kellene rajtuk elverni a port. Mindössze ennyi lenne az első és legfontosabb lépés. Szerintem.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása