A rossz fizetés miatt nincs köszönés?

2010.09.14. 06:00

Sziasztok!


A sztori röviden: féltéglányira dagadt bokával irány a Fiumei úti baleseti sebészet. Ami jó: elláttak - ez a kórház érdeme. Szintén jó, hogy tapasztaltam empátiát. Hogy az ellátás mennyi idő alatt (3 óra) történt, és hogy mennyi empátiát tapasztaltam, az már nem jó.


A tűzoltóság felőli oldalról kínlódtam be magam. A betegfelvételen a következő volt a párbeszéd.

 


- Kezit csókolom, az ügyeletre jöttem a bokám miatt.


- Panasz? - Köszönés semmi.

 

- Ráléptem egy kőre, és nem tudom, hogy mit okozott, de nem nagyon tudok járni. Szeretnék bejutni egy orvoshoz.


- A járóbeteg rendelés a Gázláng utcában van. (Csend. Várok, hátha mond valamit, de hiába. Ok, akkor kérdezek.)


- És az hol van?


- A következő utca. (Csend. Várok, hátha mond valamit, de hiába. Ok, akkor kérdezek.)


- Hogy jutok oda a legegyszerűbben? Tudja, kicsit nehéz így.


- Menjen így és így, lifttel fel, hosszú folyosó stb.


- Köszönöm.


Nem volt itt semmi baj, azt leszámítva, hogy a segítőkészség 10-es skáláján 5-ös teljesítményt nyújtott a nő, ami azért egy recepción fura. Kommunikáció 3-as,


Hosszú, keserves út volt, a zakó és az aktatáska átkozottul megnehezítette az ügyet. Az automata, mindenki által használható liftben egy újabb nő ült egy sámlin. Jé, még van olyan, hogy liftkezelő? Egy automata liftben? Fura. A nő megnyomta helyettem a gombot, megköszöntem. A kiszállás után eltévedtem, útjelző tábla sehol. Viszont arra jött egy fehér pólós, fehér vászonnadrágos, a nyakában fényképes belépőkártyát hordó, vagyis sanszosan kórházi dolgozó. Nosza, kérdezzük meg.


- Jó napot! Nem tudja véletlenül, hol van a járóbeteg ügyelet?


Eltévedtem.


Gyors választ adott. - Fogalmam sincs. - Azzal megnyomta egy másik lift hívógombját, és nézte, hogy tántorgok el, segítség után.


Szerencsém volt, egy másik sanszosan kórházi dolgozó nem messze állt. Nosza, kérdezzük meg.


- Jó napot! Tudna segíteni? A járóbeteg ügyeletet keresem, valahol itt lehet, de eltévedtem.


Ingerült tekintet a válasz. - Honnan tudjam?


- Szuper, köszönöm. - És elkezdtem féllábon ugrálni valamerre. Ebben az emberben feltámadt valami, mert amikor ezt meglátta, azt mondta. - Lehet, hogy egy félemelettel lejjebb van, próbálja ott.


- Köszönöm.


Igaza volt, ott volt a járóbeteg rendelés. A betegfelvételen kiderült, hogy egyáltalán nem ebbe a kórházba kellett volna jönnöm. És nem volt nálam a TAJ-kártyám, de a számom el van mentve a telefonban. A hölgy megszánt, és beküldte az adatokat a rendelőbe. 10-es skálán 10-es az empátia, miután éppen azt hittem, hogy becsinálok a fájdalomtól a kis kirándulás után, és visszamenni ugyanezen az úton, plusz megtenni azt a 100 métert a bejárattól az autómig horrornak tűnt. (Mielőtt bárki anyázni fog, hogyan tudok vezetni ilyen bokával, közlöm: AUTOMATA váltós, elég egy láb.) Nagyon megköszöntem.


Amikor leültem, kijött az orvos, és azt mondta, a várakozó betegeknek (volt, aki kocsin feküdt), hogy most ebédidő van, majd visszajön. Szó se róla, tényleg sietett vissza. Addig csöndben ültünk, a kocsikon fekvő emberek feküdtek szó nélkül.


Bejutottam, szuper. Az orvos nem köszön, a nővér se, én mindkettőnek, de nem érdekel, bent vagyok, Extrém gyors vizsgálat, hurrá, ez biztos nem bonyolult ügy. Irány a röntgen.

Párbeszéd.


- Jöjjön be.


- Mármint én? - Nem láttam, hogy engem szólított meg a röntgenorvos vagy asszisztens.


- Maga.


Beugrálok. - Jó napot!


Kis csend, tesz-vesz, nem köszön. - Vegye le a cipőjét és üljön fel oda.


Ok, megcsinálja a három felvételt. Visszakínlódom a cipőt, és bután állok féllábon. A fickó matat a felvételekkel valami gépben. Eltelik egy fél perc, semmi. Egy másik dolgozó megszán és mondja, hogy mehetek.


- Vinnem kell valamit a rendelőbe?


- Nem, nem, csak menjen nyugodtam.


- Köszönöm, viszlát.


Fickó 10-es skálán 5 (a munkát biztos jól elvégezte), kommunikációs szakmailag 0. Kolléganő kiszúrta, hogy ott ácsorgok, 10-es.


Visszamegyek. Ronda rándulás, zúzódás, nem egyéb. 10-es skálán 10-es gyors, remek ellátás, hurrá, hát a kommunikáció kicsit hibádzik, nem értékelek, Felküzdöm magam a gyógyászati segédeszközök boltjához, kiváltom a bokarögzítőt. Majd izzadságban úszva, sziszegve, féllábon, mintegy 10 perc alatt eljutok a bejáratig. Az orrom előtt száll be a sofőr egy betegszállító autóba. Kétségbeesetten bekopogok az ablakon.


- Jó napot! Meg tudná tenni, ha nem nagy kérés, hogy a sarokig elvinne? Ott parkol az autóm, nagyon sokat segítene. Tudom, hogy nagy szívesség, de megmentene.


A válasz rövid. - Hát nem, bocs. - És elhajt. 10-es skálán 0.

Kérdések:


1. Mibe kerül köszönni? A rossz fizetés miatt nincs köszönés?


2. Miért van liftkezelő egy modern, automata liftben? Miért költ erre a munkakörre a nehéz helyzetben levő kórház?


3. A baleseti sebészet ügyeletén hogyhogy nincs váltószemélyzet ebédidőben? Tudom, a pénz miatt. És persze, hogy kell és jár az ebédidő mindenkinek. De ha a kocsin fekvő néni meghal az orvos ebédideje közben? Vagy lehet, hogy ez a "másodlagos fontosságú" esetek ügyelete volt? Nem tudom. De ha nem látott senkit orvos eddig, ki tudja megállapítani, mi az elsődleges? A betegfelvételi adminisztrátor? Egyébként két mentő is ide hozta a sérülteket, de őket 15 perc után a rendelő nővére elküldte máshova. Addig ott álltak, a sérültjeik meg ültek vagy feküdtek a tolószékben és -kocsiban.


4. Mibe kerül, ha valaki segítséget kér? És ha nem vihet a betegszállító autó 100 métert se, akkor miért nem mondja meg a sofőr, hogy sajnos, nem lehet, ez a szabály?


Ennyi a sztori. Nincs benne dráma, tulajdonképpen átlagos, mindennapi történet. És most lehet anyázni engem, hogy ez micsoda ostoba poszt, és miért nem fogom be a számat, végül is, elláttak, örüljek, hogy van luk a fenekem, az orvosok nagyon nehéz helyzetben vannak, alig tudják eltartani a családot.

 

 

A baj az, hogy ez egy látlelet. Így kommunikáltak ma egy vezető magyar kórházban, és valószínűleg holnap is így fognak, mindenkivel. És ezt nem lehet a fizetésekkel magyarázni.


Üdv

 

 

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használd Kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac64 2010.09.14. 07:30:49

Tavaly novemberben voltam a Fiumei út baleseti ambulanciáján. A betegfelvételnél én sem tapasztaltam túl sok segítőkészséget, de a többi helyre nekem nem lehetett panaszom. Én 1 óra alatt végeztem úgy, hogy röntgen is volt, az ott dolgozók részéről én max. figyelmet kaptam (csak egy példa: Szóltam a röntgenben, hogy szükségem van a felvételre, mondták, hogy majd kiírják, addig menjek vissza a vizsgálóhoz. Legnagyobb meglepetésemre egyszer csak megjelent a röntgenes hölgy és átadta a felvételt tartalmazó CD-t).

gld 2010.09.14. 08:01:45

Szerintem ez egy remek poszt, és valóban egy igazi látlelet. Igen, tényleg bazijó, hogy végül ellátták a poszt íróját, de a benne felmerült kérdések nagyon is jogosak. Mert a köszönés valóban nem kerül pénzbe, és a frusztráltság erre nem lehet kifogás. Főleg, ha ő mindenhol, mindenkinek köszönt, vagyis nem sorolható az itt "bunkónak" minősített betegek közé. Liftes nénit én sem értem :) A többi csupa olyan dolog, ami egy icipici emberséggel mind megoldható. Rohadtul idegesítő, ha bemész valahova, és átlátszónak kell érezned magad, merrt egyszerűen nem akarnak tudomást venni rólad, ne adj isten sértésnek veszik, ha a munkával kapcsolatos kérdéssel zaklatják (lásd információ). meg kell, hogy mondjam, ez sajnos nem csak az eü-re jellemző, elég bemenni egy okmányirodába, vagy egy postára...

Jim Raynor 2010.09.14. 08:22:21

adott a posztoló minden útjába kerülő eü dolgozónak borítékot? nem. az pedig alapfeltétele, hogy egyáltalán szóba álljanak az emberrel :(

El Visco Stello (törölt) 2010.09.14. 08:46:35

A 2-es és a 4-es kérdésre tudok válaszolni, ha elfogadod.
Felvonó-kezelő azért kell a liftbe, mert még jó műszaki állapot esetén is leállhat a lift hibás kezelés, rosszullét stb esetén. Az OBSI országos intézet, olyan betegek is megfordulnak ott, akik még az angolvécét sem ismerik.
Még így is napi 3-4 liftleállás történik a Pétrfy intézményeiben. Ezeken felül a felvonó-kezelő tud tájékoztatást adni(még ha nem is köszön), hogy mi hol található.
Az meg alap, hogy olyan személyt nem szállíthat egy gépkocsivezető, amire nem kapott utasítást. Az követ el hibát, aki erre kéri. Pláne nem a munkahelye közelében, ahol minden főnöke látja. Ráadásul még a posztoló szerint is mondta, hogy bocs, csak ezekszerint nem fejtette ki bővebben. Ezt én nem rónám föl neki.

El Visco Stello (törölt) 2010.09.14. 08:54:57

...mindenesetre, ha ez "látlelet" akkor elég enyhék a tünetek. 8 nabon inneni.

Dr.laikus PhD 2010.09.14. 08:56:22

@El Visco Stello:

Ugyan hogy tudja elrontani? Attól automata, hogy ne tudja elrontani. Ehhez nem kell ismernie, hogy a budit, vagy az angol WC-t tudja jobban használni.

Ha látja a főnöke, hogy 100 m-t megtesz, mert BETEGEN segít baja lesz?
Ha nem látja akkor meg miért nem?

Meg volt némulva, hogy nem fejtette ki?
Mi vaaaaaaan??

Péterfy liftjei elég régiek, mégis a személyszállító liftekhez nincs kezelő.
Nem hiszem, hogy kezelői hiba miatt állnának a liftek.

Ott ahol én lakom is vannak alulszocializált betegnek valók, mégis az automata liftet nem kezeli néni. A teherliftet igen, de az nem is automata.

Dr.laikus PhD 2010.09.14. 08:59:05

@El Visco Stello:

Ez a problémánk általában.

A berken belüli kommunikációs küszöbe, meg a sajgó betegséggel küszködőé.

Embertelenül nagy a különbség.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.09.14. 09:02:38

Az az igazság, hogy ez menthetô a pénzhiánnyal (vagy bármelyik párhuzamos indokkal). Ha nem láttak volna el jól, ha szakmailag nem lett volna rendben, az felháborító. Ez viszont éppen az a plusz emberi része, amire bármilyen indokot fel lehet hozni. Fáradtak, alulfizetettek, futószalag.

Mivel nem nekik van szükségük rád, hanem neked rájuk, számukra nincs szerepe annak, hogy kedvesek legyenek. Egyszerûen nem érdekeltek benne, elvégzi a munkáját a megfelelô szinten, és kész. Kedvességet, udvariasságot, köszönést, figyelmességet plusz pénzen lehet vásárolni, ha annyira fontos.

Azt is mondhatnád, hogy "dehát ez nem kerül pénzbe", ez nem kerül pénzbe, de mindaz, ami pénzbe kerül, azt megkaptad. Ráadásul biztosítón keresztül, tehát az ellátás árát direkten ki nem fizetve.

Mellesleg a közhiedelemmel ellentétben pénzbe is kerül, hogy egy egészen más területrôl hozzak példát, a kiemelt ügyfelekkel foglalkozó vezetôk nálunk kizárólag azért vannak, hogy az ügyfelet boldoggá tegyék. A termékeit ugyanúgy megkapná, a termelés ugyanúgy folyna, a minôségi osztály ugyanúgy rendelkezésre állna a kiemelt ügyfél, mint az összes többi, de neki kell egy telefonszám, egy ember, egy hang, akinek elpanaszolhatja a bánatát, és a szokásos folyamatok lefolyása után az a hang hívja fel, és mondja el ugyanazt, amit elmondana a megfelelô osztály, vagy annak vezetôje. Jó pénzen több nyelvet beszélô, képzett embereket kell fenntartanunk azért, hogy beszélgessen az ügyféllel. Akkor is, ha mindkét szervezet kapcsolódó emberei jól ismerik egymást. Logikus -e, vagy sem, szükséges -e vagy sem, megkérdôjelezhetô, de a piac szükségesnek tartja.

Lehetne minden kórházban betegéletútirányító-orvos, aki kedvesen és empatikusan beszélget, majd a megfelelô szakember a maga stílusában elvégzi a munkát, hogy utána a kedves empatikus orvos elbeszélgessen. Ez lenne a versenyszféra megoldásának másolata. Nos tegye fel a kezét, aki szeretné kifizetni a kórházankénti plusz 10-20 gyógyítással nem foglalkozó orvos bérét.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.09.14. 09:05:02

@szomorutojas: befejezve a mondatot:

..."a minôségi osztály ugyanúgy rendelkezésre állna a kiemelt ügyfél, mint az összes többi"... ügyfél számára.

gld 2010.09.14. 09:06:41

@szomorutojas: a kedvesen elbeszélgetés illetve a köszönésem nem fogadása és nem visszaköszönés között marha nagy különbség van. Szerintem az az ember, aki nem fogadja egy másik köszönését, és a köszönésre nem böfög semmit, menthetetlenül tahó, lehet akárhány diplomája. És kitartok amellett, hogy ez NEM pénz kérdése.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.09.14. 09:11:52

@gld: nézd, nálunk az egyik szakvezetô még soha egy szót nem szólt hozzám, viszont kiválóan vezeti a szakját. Nem köszön (vissza sem), olyan kôarca van, hogy kést lehetne élezni rajta. Bunkó a javából. De úgy kell, mint egy falat kenyér, mert hihetetlen tempót diktál.
Egy másik részlegen van egy cuki szakvezetôm, kedves, aranyos, csak a rábízott részleg van egy kissé megcsúszva munkával.

A két lehetôség közül én a bunkót választom. Persze él bennem egy ideális kép az aranyos, kommunikatív, de kiválóan dolgozó szakvezetôrôl, csak nincs idôm végigpróbálni többszáz embert, mire kiderül, hogy van -e ilyen lehetôségem. Az orvos ember, csupán azért, mert végigvitt 10-12 évnyi tanulást, még nem lesz sem intelligens, sem kultúrált. Olyan lesz, amilyen, és csak abban bízhatunk, hogy 12 év csak kiszûrte volna, ha szakmailag sem lenne jó.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.14. 09:12:27

@Dr.laikus PhD:

"Ha látja a főnöke, hogy 100 m-t megtesz, mert BETEGEN segít baja lesz?"

Igen.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.14. 09:15:10

A liftekhez: naponta jön számos olyan vicceskedő társaság (elsősorban látogatók és hozzátartozók*), akik végignyomkodják a lift gombjait, hogy az álljon meg minden emeleten, ez másképp nem lehet kivédeni.

* a traumatológiai osztályokon jórészt a 20-30-as és a 70-80-as generáció fekszik, a 20-asokhoz meg általában 3-4 vidám fickó jön látogatni.

gld 2010.09.14. 09:15:41

@szomorutojas: hadd kérdezzem meg: Ti emberekkel dolgoztok a munkahelyeden? Mármint úgy értem, hogy olyan viszonylatban, ahogy mondjuk egy orvos dolgozik a betegével?

Dr.laikus PhD 2010.09.14. 09:16:43

@szomorutojas:

Agyon bonyolítani egy egyszerű dolgot minek?

Vagy egy kerekes szék, vagy egy egyszerű útbaigazítás, akár diplomás akár nem.

Vip ügyfél a versenyszférában baromi sokat elkölt, vásárol etc. Nem a nyűgei meghallgatására kell, hanem a biztonságra, hogy nálam vásárol, költ és nem máshol. Kiemelt szakember aki foglalkozik vele, elengedni nem lehet.
Összehasonlíthatatlan.

El Visco Stello (törölt) 2010.09.14. 09:19:23

@Dr.laikus PhD: Véletlenül nem jó embert tájékoztatsz a Pétrfy liftjeiről.
Tudok róluk néhány dolgot. Pl. azt is, hogy vannak felvonó-kezelők.

Dr.laikus PhD 2010.09.14. 09:24:41

@radiologus.hu:

Előtte történik baleset és továbbmegy?
Vár a főnökre?
Kissé kafkai.

Ha lefelé akar, vagy fölfelé menni valaki a liftet kívülről is lehet hívni, akkor is megáll minden emeleten. Ha nem bírta kivárni, elindult gyalog.

Vicces ezért nénit alkalmazni, aki mint a pók ül hátul a hokkedlin míg a lift megtelik, aztán nyögve feláll és MINDEN gombot megnyom, mert valahol mindenki kiszáll - minden emeleten valaki.

:DDDDD

Dr.laikus PhD 2010.09.14. 09:27:05

@El Visco Stello:

Én meg betegként járok oda.
Hol van a kezelős ahová be lehet menni?

Mert a kicsi liftek azok általában nem működnek. Vagy van cetli hová barangolj, vagy nincs.
Tudom, írtad, hogy üzemeltetéssel foglalkozol, mert írtad a példát, rájöttem, mert okos vagyok. :))

aesculap 2010.09.14. 10:01:36

Évekkel ezelőtt a kézsebészeten feküdtem a baleseti intézetben. Az osztályvezető főorvos nagyviziten, amikor bejött a kórterembe, nem köszönt, nem is szólt a betegekhez, senkitől nem kérdezte meg, hogy hogy érzi magát, csak az osztályos orvossal beszélte meg az esetet a fejünk fölött. Reggelire csomagolt minivajat adtak - mindenkinek legalább egyik keze sérült volt, senki nem segített kicsomagolni, kenyeret kenni, stb. Az már csak hab a tortán, hogy törött ujjamat úgy operálták meg, hogy a tűződrót az izületbe hatolt, és ennek következtében 90 fokos pozicióban rögzült, azóta sem tudom mozgatni.

aversio avagy pacalfagylalt 2010.09.14. 10:30:44

@Dr.laikus PhD:
Valahol kell lennie valami előírásnak a liftkezelők alkalmazásáról, mert amikor a rendelőintézetünkbe többször is kértünk az önkormányzattól a betegeknek liftet( akár egy rámpát) az emeletre, mindig az volt a válasz, hogy sok a fentartása, személyzet kell és azt akkor az emeleten dolgozó alapellátó praxisokra fogják ráverni.Bár alapvetően logikus, hogy eü. intézményben betegek vannak és bizony akár rosszul is lehetnek a liftben stb...
A gk vezető viszont elég egyszerű okok miatt nem vehet fel senki még a legkisebb útra sem : amennyiben bármitörténik az úton annak felelősségi vonzatai vannak.Pl. leszálláskor a beteg lábú segítségkérő megbotlik és komoly sérülései lesznek. Ki lesz a felelős? Van-e erre adott esetben kiterjesztett biztosítása a kocsinak, kórháznak, rendelőintézetnek stb...
Nem véletlenül látni az amerikai filmekben, hogy azt is tolószékezik a kórházakban aki megvágta az újját, mert volt aki két vizsgálat között elcsúszott és vastag pert indított a kórház ellen sikerrel stb..
A köszönéshez nincs mit mondani azon tú, hogy az orvos közösség is ebből a társadalomból meríttetett és elég pontos mintát ad a hazai viszonyokról.Van aki köszön, van aki nem ( sajnos) , ahogy mindenhol máshol .
Ez csak gyakoribb lesz, mert ugye az iskola nem nevelési, hanem oktatási intézménnyé lett alakítva( haha..)a szabadságjogok védelméban.Ezt akartuk, ez van...

Droidfigyelő (törölt) 2010.09.14. 10:38:29

@El Visco Stello:

Köszi a választ, értem, bár nem értem.

1. Ha azért kell a liftkezelő, hogy útbaigazítást adjon, akkor a recepeció/betegfelvétel nem végzi jól a dolgát, és ezek szerint ezt tudja az intézményvezető, de nem szervezi át a recepciót.

2. Azért kell a liftkezelő, hogy leállás esetén elindítsa? Ezt nem kívülről intézik műszakiak, karbantartók, szerelők?

3. A liftkezelő el tudja látni a bent ragadt, éppen elájult delikvenst?

4. Ha mindez úgy van, ahogy mondod, és elfogadom, hogy ezek az indokok, akkor délután 3-tól miért volt már üres a lift? Miután többször ugráltam arra, és a rendelő után tovább bolyongtam az épületben, keresve a gyógyászati boltot, háromszor lifteztem ugyanebben a liftben, és a liftkezelő nem volt sehol. Ez vagy egy nagyon hosszú pisilés volt neki, vagy lejárt a műszak. Én az utóbbira tippelek, mert 20 percig nem láttam. Akkor pedig az egész érvrendszer hibás, mert délután ugyanúgy rosszul lehet bárki, mint délelőtt.

Bocs, szerintem nem követ el senki hibát, ha kérdez valamit valakitől. A betegszállító sofőrnek egy mondatáab került volna, hogy megértsem, a szabály vagy a főnök miatt nem teheti. Az odavetett "bocs" nálam nem változtatja meg a "beleszarok, oldd meg" attitűd értékelését.

Mondok egy analógiát. A Malév-járatokon a stewardess azért nem segíthet feltenni a csomagod a fejed fölé, mert ha a fejére esik, és úgy megsérül, hogy csereembert kell hívni, az sokba kerül a légitársaságnak, a gép nem indul időben, stb. Tehát nem teheti, hanem nézi, amíg küszködsz, te meg joggal leszel rá dühös, ha nem tudod, miért áll ott, ahelyett, hogy segítene. De ha elmondanák a kedves lányok, hogy egyszerűen tiltja a szabályzat, az utas elfogadná. (Más légitársaságnál lehet segíteni, a Malévnál nem.)

@szomorutojas:

Értem, de hibás az érvelésed. Nem key account managert várok egy közkórházban, nem babusgatást és életviteli coachingot, hanem azt, hogy ha köszönök, visszaköszönjenek. Meg ha fáj valamim, akkor ne szivassanak, hanem a rendszer gondolkodásában alapból legyen benne, hogy ha lehet, a legrövidebb ideig fájjon. Tehát egyből mondja meg a barisnya a recepción, mi hol van, és hogy lehet a legegyszerűbben odajutni. A röntgenben vegye észre az ember, hogy féllábon állok fél perce, és mondja, hogy mehetek. Tök egyszerű az egész. Ez nem kiemelt ügyfél kérdése, hanem neveltetésé, belső igényé, civilizációs foké. Basszus, ha köszönnek nekem, visszaköszönök. Sőt, előre köszönök, nem esik le a fejemről a korona. Ha valaki segítséget kér, megpróbálok segíteni. Ez így normális.

IrishOak 2010.09.14. 10:49:12

Szép Keddet:-)

Sajnálom szegény bokaficamost, hogy pont ilyen rossz napot fogott ki.
Nem rég írtam ide, hogy a férjem a foci után vitte a barátját szintén bokaficammal -és normálisak is voltak, meg el is látták, és köszöntek is.
A baj a páciensekkel volt inkább-mert a balesetben megsérültek zöme igen agresszíven viselte a vizsgálatok menetét.(biztosan van erre orvosi magyarázat!)

Tényleg rosszul eshet az embernek, ha ilyen kiszolgáltatott helyzetben nem nyúlnak a szárnya alá - de az ott dolgozóknak ezerből egy ,hisz mindig ezt csinálják. Nem lesz más, ha öltöny-aktatáska , vagy szakadt hippi jelenik meg, vagy csapzott focista, vagy hisztis kamasz a gördeszkával.
Elég kevés dolog"akasztja"ki őket. A súlyos dolgok meg nem "lábon" érkeznek -még ha a mentő is viszi be őket.

Liftes néniről:A legjobb ha van lehetőség ilyen személyzetre.Nem lenne annyi poénkodó látogató, bizonytalan vidéki, rosszul gombokat nyomogató idős.
Bár a liftes sem tudhat mindent, azért sokat tudnak segíteni.Én pár szakrendelőben,meg kórházban találkoztam ilyenekkel.

A betegszállítókról:Én is úgy tudom, hogy nem vehet fel akárkit,bárhol, bármikor.A mentőt sem lehet lestoppolni a sarkon, hogy vigyen már be,én is oda megyek.:-)
Ehhez egy sztori és be is fejezem:
Kislánykoromban (12évesen) utaztam a nagyimhoz,vonattal-átszállással.De az átszállást eltévesztettem,és annyira a megijedtem, hogy a mama nem tudja mi van velem, hogy elindultam az országút mellett, gondolva, hogy csak jön valaki aki elvisz a kis faluig, mert vonat már csak másnap lett volna.
Egyetlen autó jött arra -egy mentő. Megállt és megkérdezte, mit csinálok az országúton egyedül.Elmondtam, és felvett, elvitt a falu határáig! Közben a mentős"bácsik" a lelkemre kötötték, hogy nehogy elmondjam, hogy ki hozott, mert akkor ők elvesztik az állásukat.Persze a nagyinak elmeséltem:-D ez ca. 30 éve volt -tehát már akkor sem lehetett csak úgy szállítgatni senkit.:-)

Jobbulást a bokaficamosnak!:-)

Dr.laikus PhD 2010.09.14. 10:56:52

@aversio avagy pacalfagylalt:

Járó beteg miért nem nyomhat gombot?

Nyilván akit visznek ahhoz kell a kezelő, elég vele foglalkozni mentősnek, hozzá tartozónak, de mondjuk a liftes sem tudja turbó üzemmódra kapcsolni a liftet, ha azt kéne.

Ugráló láthatóan sérült beteggel ne foglalkozzon senki és hirtelen ne is tudja, hogy az intézményben ahol dolgozik hol van az ambulancia, az a furcsa. Ilyenkor diploma elfelejt?

Dobott már el mentő engem is és nem volt senki felelős. Pedig legálisan jöttek. Lábam tört, de az életem az maradt, ez volt a legkevesebb.
Ez nem indok semmire, csak fatális lehet.

lehet más a handa-banda 2010.09.14. 11:01:25

Jópofa sztori arról amikor bemegy valaki a gyógyintézménybe, ahová nem tartozik, nincs nála a TB kártya ami a jogosultságot igazolná, mégis megkapja az ellátást. Erre fel jól lekúr mindenkit, igaz csak utólag a posztban hogy nem nyaltak elég mélyen a fenekébe. Próbálja ezt megcsinálni külföldön, ahol nagyon udvariasan de nagyon határozottan elhajtják a 3,14-csába hogy ellátásra jogosító papírok nélkül be ne tegye a sánta lábát

El Visco Stello (törölt) 2010.09.14. 11:14:53

@Droidfigyelő: Szándékos az értetlenkedés. ...de megvan ennek is a maga haszna. Nem azt mondtam, hogy a liftes megoperálja a beteget a liftben, ha súlyosbodik az állapota, hanem azt, hogy nem fogják a liftben halva találni.

A Péterfy főépületében lévő 4 felvonó régi tipusú, a liftet elhagyva az összes ajtaját(belsőket is) be kell zárni, hogy újra hívható legyen.
100 betegből 100 nem tenné meg. Van errenézve tapasztalat. A liftkezelő csak lifttel együtt kiváltható. Hónapok óta nem jártam arra, de tudomásom szerint a büfé felőli cseréjét már megkezdték, vagy mostanában fogják. De ez is necces, mert addig a többi zsúfolt lesz és bizonyos helyek nem lesznek megközelíthetők.

A gépkocsivezetőt figylők csak azt látják, hogy az intézmény előtt illetéktelen beszállt a kocsiba. ...hogy hol szállt ki, senki nem látta. Ebben az életben nem tudná kimagyarázni a svarcot. ...nehogymá neki kelljen magyarázkodni!

Droidfigyelő (törölt) 2010.09.14. 11:16:37

@IrishOak:

Köszönöm a biztatást:) OFF kérdés: ez a ficam? Azt mondták, hogy nagy rándulás, zúzódás. Bocs, ha ostoba a kérdés, de jó lenne egyszer végre megérteni:)Azt hittem, a ficam az, amikor elmozdulnak ízületek, és vissza kell tenni őket a helyükre. ON.

Mint írtam, nem különleges bánásmódot vártam. Megértem, hogy ezerből egy, és még csak az kellene, hogy egy komoly esetnél kiakadjon az orvos és az ápoló, ahelyett, hogy tennék a dolgukat. Nem erről van szó, hanem arról, hogy az udvariasság, vagy a minimális kommunikáció nem egészségügyi kérdés, hanem emberi kérdés. Nem lehet azzal magyarázni a bunkóságot, vagy a segítőkészség hiányát, hogy nincs pénz a magyar egészségügyben, meg hogy a legtöbb beteg bunkó.

Megint példa: nagy médiavállalat igazgatója, IT-tagja egyszer sem köszönt a folyosón, mert én csak középvezető voltam. Egy idő után eluntam, többet nem köszöntem, és így voltunk évekig. (amióta kipenderítették, és már nem nagy ember, azóta a nyakamba borul). Ettől még nem felejtettem el előre köszönni, a kolléganőknek mindig, a takarítónőknek kezüket csókolommal. Mások parasztsága (nálatok a betegeké) nem ok arra, hogy én is paraszt legyek.

Ja, az öltöny egyébként rontott az esélyeimen, ez látszott a reakciókból.

Végül, azért pofázok ennyit, mert itthon ülök a gép előtt, felpolcolt lábbal:)

Dr.laikus PhD 2010.09.14. 11:28:08

@lehet más a handa-banda:

Külföld, mint kánaán ahol elhajtják a beteget, ha nem tetszik valami.

El Visco Stello (törölt) 2010.09.14. 11:28:40

...ja és én nem minősítettem. Nem mondtam, hogy ez így jó, vagy korszerű. Én azt mondtam, hogy ez így van.

A liftesek(és egyéb alkalmazottak) munkafegyelméről, munkaidő-beosztásról, kultúráltságáról inkább nem nyilatkoznék.

pakesz (törölt) 2010.09.14. 11:38:15

@szomorutojas: en is pont erre gondoltam!!!
hogy plusz penzert plusz szolgaltatas :)

nem tudom amugy az automata valtos ujgazdag arra imt mondott volna, talan a mar jol bevalt mantrat hogy "de en megfizetem a minimalberes TB-t azonnal ugorjon mindenki ingyert"

pakesz (törölt) 2010.09.14. 11:40:27

@Dr.laikus PhD: latom nem erted...
ha kedvesek lennenek es mindent klappolna akkor a beteg miert menne a foorvos ur maganrendelesere?

hat majd meg hulye is lenne sajat maganak alapakolni...

_tracky 2010.09.14. 11:43:31

A rossz fizetés miatt nincs köszönés?
Válasz: nem.

De majd jönnek az orvosok és megmondják, hogy a 24n+1-ik mellékállásuk mennyire leterheli őket, ne is várjon kedvességet a beteg, és különben is a francnak zavarja őket, és hogy mennyire nincsenek megbecsülve. Aztán megérkeznek a kint gürcölő orvosok, és elmondják, hogy odakint 5x ennyit keresnek, és hogy kint nincs ennyi munka. És kolbászból van a kerítés.

Csak egyre nem gondolnak: hogy idehaza mindenki kevesebbet keres, mintha kint dolgozna. De sebaj, hagyjuk meg őket abban a hitbe, hogy csak a panaszkodó egészségügyi dolgozókat sújtja ez a dolog.

Droidfigyelő (törölt) 2010.09.14. 11:49:56

@El Visco Stello:

Köszi, értem. Azok nagyon régi szerkezetek lehetnek, és simán kinézem a betegek 99%-ból, hogy nem húzzák be az ajtót maguk után.

Nos, ez a lift automata. Fotocellás az ajtaja, nem kell külön becsukni, csinálja önmaga. Lehet, hogy át kell gondolni a szabályokat.

Betegszállító: NEM vártam el, hogy szabálytalant tegyen. KÉRDEZTEM valamit, és nagyfiú vagyok, kibírom, ha nem lehet. De az ok nem derült ki. Mibe kerül hozzáfűzni egy fél mondat magyarázatot, pl. "bocs, tiltja a szabályzat". Ez sok? Biztos magamból indulok ki, én hozzátenném, hogy értse, nem szivatni akarom.

@lehet más a handa-banda:

Ha fizetsz TB-t, benne vagy a rendszerben. Én legalábbis benne vagyok, akárhol nézi meg valaki a nyilvántartást, Almásfüzítőtől Mosonmagyaróvárig. A néni empatikus volt, mert nem zavart el egy másik kerületbe, ezért köszöntem meg nagyon.
A külföldben meg annyira nincs igazad, hogy csak egy példa: jó barátom angliai vidéki kirándulás közben, iszonyú fülfájás, nem bírta, be az első helyi kórházba. Elmondja, magyar állampolgár, van magyar TB-je, meg valami utazásos biztosítása is biztos, de nincs nála semmi, még az útlevele se, viszont kurvára fáj a füle, és mentem elájul. Szerinted mi történt? Más: nekem durva bőrkiütés Spanyolországban. Állami rendelő, bőrgyógyászat. Spanyol rokon TB-jére ellátás, recept, gyógyszertárban kivált, meggyógyul, és nagyon-nagyon boldog, mert empátiával találkozott. Köszi.

gld 2010.09.14. 11:50:41

@pakesz: "automata valtos ujgazdag"

nem mindenki újgazdag, akinek automata váltós kocsija van. nekem pl. van egy kollégám, aki azért kényszerült automata váltós kocsit vásárolni, mert olyan szinten kivannak az ízületei, hogy a kuplung lenyomása problémát okoz neki. És nem gazdag, főleg nem újgazdag... Előítéletesség.

IrishOak 2010.09.14. 11:52:48

@Droidfigyelő:
'Hányadik hétben jársz? -mert a ficam az rosszabb mint egy törés, és ugye mivel nem is gipszeik, így az ember minden nap megpróbál "felállni",és csak a csillagok szemléje után jön rá, hogy hopp...ez sem az én napom lesz.
Úgy tudom a ficam : zúzódás,rándulás erőteljes sérülés,kicsit pattognak az erek, nyúlik az izom az ín.Szval teljes átrendeződés.(konyhául mondva)
A dokik majd biztosan el tudják mondani, hogy orvosilag hogy zajlik...
nekem miután kétszer volt ficamom, a harmadikra már úgy megnyúlt a bokaszalagom, hogy el is szakadt részegesen. szval 6 hét garantált. Árnika krém segít kicsit.

A kommunikációról:
Tényleg sajnálatos, hogy pont ilyen sorozattal találkoztál.Bár amilyen közegben a Fiumei út is van, nem csodálom, hogy mufurcok.(a 24es villamos közönsége és annak stílusa elég ragályos)
Egy járóbeteg ügyelet meg szerintem minden élőnek gyorsan elveszi a kedvét a mosolytól.
Azért az általad látogatott embergyár egy igen "rázós" hely -ebből a szempontból.Persze nem mentesíti az ott dolgozókat egy köszönés alól, de ők tökéletes tükrei a mai magyar érzelmi és szellemi szintnek.sajnos.
Ez társadalom etikai kérdés, és boncolgatásához neki kezdetünk ugyan -de valószínűleg ebben az életben nem végzünk vele:-)

IrishOak 2010.09.14. 11:59:36

@pakesz:

'automata váltós újgazdag'...áááá' ez jó:-D

De nekem pl az egyik barátom csípőprotézise miatt kénytelen ilyen autót venni.Mással ugyanis nem tudná a munkáit intézni:-)pedig rokkant kártyája is van.
De pl tudok olyan autókölcsönzőt ami csak automata autókat kölcsönöz az amcsiknak, meg az Ausztráloknak -mert nem tudnak mást vezetni:-) árban nincs különbség.Nem luxus.Olyan mint a mosógép: van ilyen meg van olyan -ki mit szeret:-D

IrishOak 2010.09.14. 12:00:27

bloggen motoren kaput?

Droidfigyelő (törölt) 2010.09.14. 12:02:23

@pakesz:

Menj terápiára, az segít a frusztrációban. A butaságodon és korlátoltságodon úgyse érdemes dolgozni, ahhoz már késő.

pakesz (törölt) 2010.09.14. 12:03:43

@IrishOak: itt jon a pszichologiai oldal...
ha a doki komolyan veszi a dolgat akkor felmeri a delikvenst, kikerdezi hogy mennyire debil
ha debil vagy labilis akkor gipsz :)
ha megbizhato akkor elmagyarazza, hogy jobb neki gipsz nelkul
mert tenyleg jobb gipsz nelkul :)

pakesz (törölt) 2010.09.14. 12:11:05

@Droidfigyelő: te lenne a poszt tolo?
akkor a markat evjaratot legyszi, hogy eldontehssuk nekem van-e igazam

lehet más a handa-banda 2010.09.14. 12:13:01

@Droidfigyelő: "A külföldben meg annyira nincs igazad ..."

Tudok nagyon durva példákat. Azért látom nem hiányzik nálad a kioktató stílus, ha bemész egy eü intézménybe és így adod elő magad nem biztos hogy a lábad elé fognak borulni. A baleseti intézetben sok mindent láttak már, nem a társadalom felső 5 percentilisére szakosodtak

gld 2010.09.14. 12:13:30

@pakesz: attól Neked lenne igazad, ha mondjuk lenne egy 2008-as évjáratú automata Renault Laguna-ja, de mondjuk még 15 évig törlesztené??? Elképesztő...

IrishOak 2010.09.14. 12:15:43

@pakesz:

váááá' akkor ez azt jelenti, hogy én megbízható,vagyok, és pszichológiailag érett!Még a kámpicsorodott arcom sem tévesztette meg soha a dokikat. Ez jó hír:-)
Mondjuk tényleg nem drámáztam túl soha - de azért iszonyodva tudtam ránézni a többször nagyobb bokámra -és kérdeztem hülyéket pl: akkor ki fog pukkanni a dagadt bőr a bokámon, vagy a lila szín után a fekete az jó lesz, esetleg lesz-e még látható bokacsontom? meg ilyenek.

Mondjuk azért otthon betekertem fásliba,mert elég izgő-mozgó vagyok:-D

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.09.14. 12:18:45

Szerintem sem menti a személyzet bunkóságát az, amilyen fizetések és körülmények vannak az eü-ben.
A felvetett többi dolog között van pár, ami szabály, és nem változtatható meg emberségből vagy logikából (elvihet-e a betegszállító, kell-e liftesnéni). Páran ezt fentebb elmondták, mi mögötte a logika egyébként.
A versenyszférával való bármiféle összehasonlítás viszont azért nem okés, mert ott érdekük többet dolgozni, elégedett ügyfeleket szerezni. Itt viszont a posztíró bement egy helyre, ahová nem tartozott, ellátták (jól), de ezért az őt ellátók semmiféle plusz pénzt nem kaptak (a kórház valami nyomorúságos összeget igen, német pontok alapján, ami remélhetőleg fedezi a kiadásait, de a konkrét ellátószemélyzet semmit). Nem a hálapénzt hiányolom, csak arra akartam rávilágítani, hogy az eü személyzet nem érdekelt a pluszmunkában. Faramuci egy helyzet. Ettől persze még köszönhetnének.
(Egyszer ki kéne próbálni, hogy halál udvariasan és megértően, de senkit el nem látva végigcsinálunk egy fél műszakot, és utána nézni a Praxis blogot, mikor bukkan fel a sok elégedett ember...)

IrishOak 2010.09.14. 12:18:54

@gld:
Szerintem egy 2010es Sorentora gondol;-)
akkor nyert, de leginkább nem ezek futnak óótóóómata váltóval.

gld 2010.09.14. 12:22:13

@IrishOak: "Szerintem egy 2010es Sorentora gondol;-)"

Ja, én olyanra gondolni sem merek :)

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.09.14. 12:24:13

@Droidfigyelő: olyat vársz, ami nem része az alapszolgáltatásnak. A szolgáltatás neve gyógyítás (esetleg orvoslás). Ha nem köszön, meg nem cuki, a szogláltatást még elvégzi. Ezért hoztam példának a KAM-ot, az alapszolgáltatás a termelés, ha cukiságra vágyik, akkor kell hozzá egy cukisági vezetô, akinek az a dolga, hogy éjfélkor is felvegye a telefont, akkor is, ha pontosan ugyanakkora értéke van az éjfélkor megejtett beszélgetésnek, mint a reggel nyolcasnak, lévén pontosan semmit sem tud tenni éjfél és nyolc között a kedves kapcsolattartója.

@gld: A vevônk ember, a termékünk és szolgáltatásunk nem ember. Hogy elébemenjek a kérdésednek, releváns a kérdés, hogy vajon az orvos emberekkel foglalkozik -e, vagy testekkel. Amennyiben az azonnali válasz az, hogy hát, persze hogy emberrel, akkor feltehetjük a viszontkérdést az árnyalásra, hogy vajon az altatásban lévô (avagy más esetben eszméletlen) ember, test -e, vagy ember.
Hasonlóképpen nekünk sem a termékek (termelés, végtermék) miatt kell fenntartanunk a kapcsolattartó embereket, hanem azért, hogy a vevônk lelke boldog legyen.

@Dr.laikus PhD: A vevônk tart el minket, minél nagyobb vevô, annál szélesebb nyelvcsapásokkal kell boldoggá tenni. A kisebb vevôk megelégszenek a minôségi termékkel és a korrekt válaszadással, lévén hogy esélyük sincs a megrendelésükkel kitermelni egy széles nyelvcsapás költségét.
A nagy vevô megteheti, hogy nyûgösködjön.
Ha ezt átfordítjuk, feltehetjük a kérdést, hogy az amúgy alulfizetett orvos számára nagyvásárló -e a kedves beteg, vagy az elégedjen -e meg (kisvásárlóként) a korrekt kiszolgálással.
A köszönés nem kerül pénzbe, de indokolatlan lenne elvárni, hogy pénztôl függetlenül legyen kedves. A diploma és a bunkóság között pedig semmilyen viszony nincs, ha más nem bakela kommenttárs kiváló példája ennek.

pakesz (törölt) 2010.09.14. 12:24:41

@lehet más a handa-banda: a szivembol szoltal!!!
szerintem is egy Dolce Gabbana uzletben elvarhatja hogy korbeudvaroljak...
meg meg is szokta az ujgazdagja...
ebben igazuk van a dokiknak hogy jol megfingatjak :) elvegre ha korbeudvarlast var menjen a maganrendelobe

nana majd a betegszallito fiu aki 80e -t keres havonta majd az automata valtosahoz odaviszi LOL

gld 2010.09.14. 12:28:15

@Dr. Morcz:

"az eü személyzet nem érdekelt a pluszmunkában"

Én úgy általában egyet szoktam érteni Veled, de most nem értem, hogy mitől plusz munka az, hogy valaki fogadja valaki köszönését. vagy az, hogy megkérdezek egy láthatóan odatartartozó embert, ha nem találok valamit. Ne adj Isten, pont azt, akinek ez a munkája... A többivel nem vizázom, nyilván a szabályok nem véletlenül vannak. Tulajdonképpen az én bajom nem is igazán az eü-re korlátozódik ezen a téren, hanem ember és ember egymáshoz való viszonyulására. Hozzám is bejönnek naponta ezerszer hallgatók, mindenféle emberek, ezt vagy azt keresve. nekem tényleg nem az a munkám, hogy útbaigazítsak. De egy perc az egész. Elmondom, és folytatom a munkámat. Nem szakadok bele, plusz pénzt sem kapok érte, de kicsit jobban érzem magam attól, hogy nem vagyok egy tuskó állat.

gld 2010.09.14. 12:31:58

@szomorutojas: tulajdonképpen igazad van :) De amíg a saját lábamon megyek (még ha bicegve is), és a tudatomnál vagyok, addig elsősorban ember vagyok. Lehet, hogy velem van a baj, netán azzal, hogy volt gyerekszobám, még inkább azzal, hogy a szüleim megtanítottak alapvető illemszabályokra. De én bizony köszönök, és ha hozzám jön valaki, és köszön nekem, visszaköszönök, bármilyen fáradt, ingerült vagyok is. Ezt hoztam otthonról...

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.09.14. 12:40:32

@Dr. Morcz: a versenyszférában az alkalmazottak nagyon kicsi hányada érdekelt a pluszmunkában. Kollégáim 90%-át teljesen hidegen hagyja, hogy éves egymillió, vagy másfélmillió komponenst gyárt le egy részleg. Ha a mennyiség meghaladja a napi termelhetô (ellenôrízhetô, csomagolható, szállítható) mennyiséget, akkor lesz egy újabb kollégája/beosztottja. Egy újabb termék egy újabb sor valamelyik adatbázistáblában. A tulajdonost és a felsôvezetést érdekli, de minket is inkább a presztízs és a cégméret miatt. A tulajdonosnak viszont valóban a zsebében van az érdeke.

Jim Raynor 2010.09.14. 12:41:38

@Dr. Morcz:

ha egy beteg az egészségügyben dolgozóknak csak pluszmunka, akkor megette a fene az egészet.

pakesz (törölt) 2010.09.14. 12:43:26

@gld: Tesoba elmentem a penztarnal koszonok a kiscsajnak, hogy szia
o meg hogy Jo Napot
mondom magamban, hat meg randizhatnek is vele, es nem apa-lanya kapcsolatnak neznenek kivulrol, kerdezek is vissza, hogy hat ezt meg miert, ne oregitsen mar
erre szep szoval elmondta hogy nem teheti mert volt oktatas naluk hogy kotelezo a Jo Napot

az szolgaltatas, ennyi :)
az egeszsegugyben kellene ugyanilyen oktatas, meg tuzriado meg minden...
szerintem a dolgozok akkor tudnak azt maradektalanul elvezni ha a munkat le lehetne passzolni :)
de sajnos ez olyan szakma hogy nem lehet, ha lepasszoljak a munkat akkor annak a munkadarabnak nagy pofaja szokott lenni es agressziv :)

Ugyandehogy (törölt) 2010.09.14. 12:45:50

@szomorutojas:
"olyat vársz, ami nem része az alapszolgáltatásnak. A szolgáltatás neve gyógyítás (esetleg orvoslás). Ha nem köszön, meg nem cuki, a szogláltatást még elvégzi. "

majd amikor felhívod a telefonszolgáltatódat, vagy a telebankodat, gondolj arra, hogyan hangzana a beszélgetésetek, ha az udvariasság nem lenne része a szolgáltatásnak.
nem köszön, nem megértő. a munkáját elvégzi, de amúgy magasról leszarja az emberi kommunikációs normákat.

jaja, biztosan a versenyszféra meg a kibaszott fizetése miatt, mi?

le kéne már szállnotok az öntudatotokról az iq-tokra.

gld 2010.09.14. 12:46:24

@pakesz: szomorú, ha ehhez oktatás kell.

gld 2010.09.14. 12:47:08

@Babette_: egyetértek, nagyon is.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.09.14. 12:48:03

@gld: én is hasonlót hoztam otthonról, de ez abszolute nem jelenti azt, hogy minden orvos ugyanezt hozta. Orvosnak lenni szakma (vagy hivatás), de nem kulturális szint. Nem is zárják ki egymást, de nem is feltételezik. Ráadásképp a fáradtság, ingerültség kijön valahogy az embereken. Emlékeztetnélek még Balázs meg a bürge esetére.

gld 2010.09.14. 12:50:10

@szomorutojas: :) Azért szóvá tehetem, hogy nem tetszik, ugye? :) legalább hadd mondjam ki, ha már változtatni nem tudok rajta :)))

miskabá 2010.09.14. 12:53:06

Az egészségügyben tényleg nem mindenkit képeztek ki hostessnek, bár gyanítom hogy az se lenne a posztíró kedvére való ha majorettek vezetnék fel a folyosón. Mert akkor meg az lenne a baj hogy mire föl kapnak feleslegesen fizetést amikor ő a bokáját meggyógyíttatni ment be.

Szerintem ezzel a poszttal is ugyanaz a baj mint a legtöbb másikkal, ha rövidebben és tárgyszerűbben írná le, még egyet is értenék vele alapvetően. De túllő a célon, az marad meg a végén hogy bemegy egy öltönyös ember számonkérni a jó modort meg a liftes néni fizetését (gondolom szegény mennyit kereshet a posztolóhoz képest) meg a mentőautó különfuvarját mert azt is magánszemélyzetnek csicskázná be természetesen.

Így viszont már inkább egy pökhendi kórházi turista élménybeszámolója jön le az ottani bennszülöttekkel való találkozásról

Droidfigyelő (törölt) 2010.09.14. 12:53:07

@IrishOak:

Ja, bocs, azt hittem, orvos vagy:) Köszi a leírást, így is okosabb lettem! Ma van a második nap, messze még a hetes számolás:) Egész jól megy a dolog, csak fáj kutyául. A szalagok itt is nyilván rosszak, sok sportsérülés mindkét bokán stb.

Mindent értek, közben mégsem. Kiválónak mondják szakmailag, ott tényleg olyan sok szörnyűséget kezelnek, hogy hatalmas gyakorlatuk van mindenben - én így hallottam, és logikusnak is tartom. És nem kell a mosoly, itthon úgyse mosolyog senki. Csak egy kicsit többet kommunikáljanak. Nem asztallappal vagy bádogbögrével foglalkoznak, hanem emberekkel. Ennyi. Na, mentem, jobban mondva ugráltam:) üdv

gld 2010.09.14. 13:00:17

@miskabá: szerintem olvasd el most úgy a posztot, hogy félreteszed azt a gondolatodat, hogy ez megint egy támadás :) És koncentrálj a pozitívumokra, mert az is van a posztban jócskán. Én legalábbis találtam.

El Visco Stello (törölt) 2010.09.14. 13:01:17

Igen. Az indokolatlan öltöny-aktatáska-automataverda kombó nálam is bejön. És ezt mintegy véletlenül meg is tudjuk egy 20 soros írásból. Nem lepődnék meg, ha kerülne ott rolex replika is.
Egyébként vannak emberek, akik már köszönni is mélyen meghajolva, jó hangosan tudnak, ezzel kiprovokálva, hogy ne köszönjenek vissza nekik. Az ilyen az "uram" szócskát is úgy tudja mondani, mintha köpne egyet. Ezeket én gyüjtőszóval "ellenszenvesnek" nevezem.

"Vessetek a mókusok elé!"

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.09.14. 13:04:14

@Babette_: Köszönöm a kedves szavaidat, nem is tudom hasonlót lehetséges -e neked kívánni, de ha lehet, kérlek fogalmazd meg helyettem.

Kíséreld meg felhívni a telefontársaságodat, és számolj be az udvariasságról. Ne azokat az embereket hívd, akiket azért tartanak, hogy udvariasak legyenek (ez az ún ügyfélszolgálat, ahol az ún ügyfeleket szolgálják), hanem azt, ahol a valós szolgáltatás zajlik. Ez teljes természetességgel válik el a versenyszférában.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.09.14. 13:10:01

@gld: Persze, hogy szóvátehetet, csak ez nem a magyar orvoslásról árul el bármit is, csupán az orvosi egyetemek kiválasztási szempontjairól. Nem az illemtan a legfôbb szelekciós tantárgy. Talán nem is bánom :)

gld 2010.09.14. 13:13:45

@szomorutojas: de hát ezt mondtam én is :) Hogy nem kizárólag az eü-vel kapcsolatos ez, hanem úgy globálisan.

gld 2010.09.14. 13:17:11

@szomorutojas: nyilván nálam is nagyobbat nyom a latba, hogy meggyógyítsanak. De ha valaki ilyesmire panaszkodik, hogy udvariatlanok vele, nem köszönnek vissza, nem igazítják útba stb., akkor igazat adok neki. ennyi, nem több részemről, amiről itt "vitázunk" :)

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.09.14. 13:25:54

@gld: ez teljesen igaz. Ha valakit (mint egy fenti példában) felnôttkorában kell megtanítani, hogy idegeneket nem tegezünk le, az leginkább azt mutatja, hogy bizony a bunkóság népbetegség. Kommentelôtársaink kommunikációs stílusa is errôl árulkodik. Az eü pedig része ennek.

gld 2010.09.14. 13:30:08

@szomorutojas: igen, egyet értünk :)

Droidfigyelő (törölt) 2010.09.14. 13:48:17

@El Visco Stello:

Nem kell szerelmesnek lennünk egymásba. Ellenszenves vagyok neked - hát istenem. Sőt, növelem az ellenszenvedet, mert nem hordok replikát. Az elég érdekes, hogy ha akárhogy köszönnek neked, nem köszönsz vissza, de ez legyen a te bajod. Menj békével.

@miskabá:
Elfogadom, hogy ezt szűrted le. Biztos rosszul fogalmaztam. Ha érdekel, olvasd vissza a kommentjeimet. A majorettek csak megfelelő mellmérettel érdekelnek, és semmiképpen nem kórházban - bár nyilván van, akinek ez a fétise.

@gld:

Természetesen a legfontosabb a jó ellátás, és ezért adtam 10/10-et. De valahogy úgy vagyok vele, hogy ha elmegyek moziba egy jó filmre, azt preferálom, ha a pénztáros fogadja a köszönésemet, és nem odahajítja a jegyet. Akármilyen jó is lesz a film. De asszem, rosszul fogalmaztam, mert nem nagyon ment át az üzenet, tisztelet a kivételnek:)

gld 2010.09.14. 13:55:03

@Droidfigyelő: nehéz itt igazán jó posztot írni. Tapasztalataim szerint mindkét "félben" van egy beidegződés, amitől nehezen tudnak szabadulni, és nem igazán sikerül ilyenkor pártatlanként olvasni a bejegyzést :) Tisztelet a kivételeknek :)

Amúgy számomra több volt a pozitívum a posztodban, mint a negatívum, és azok jó részéről is úgy éreztem, hogy nem specifikus "hibák". Nekem tetszett, mert, amiben nem voltál kellően tájékozott, arra rákérdeztél. Ezért nem értem, hogy mi is ebben a támadás, vagy a fikázás. Számomra tanulságos volt, részemről: köszi :)

miskabá 2010.09.14. 13:59:30

Visszatérve az alapfelvetéshez, hogy összefügg-e a fizetés és a jó modor, azt azért mindenki tudja hogy rossz munkahelyi légkör mellett minimum ilyen jelenségek előfordulnak, de még rosszabbak is.

A modern menedzsmentelmélet (elnézést tudom hogy hablatynyelv, csak hivatkozásként nevezem így) már rég nem a rosszul fizetett elégedetlen rabszolgákal való hajcsárkodását jelenti, hanem ennél sokkal többet, amibe a többfajta pozitív motiválás is beletartozik. Minél összetettebb a feladat, annál fontosabb a munkatárs megnyerése, mert annál inkább múlik a kimenetel a hozzáállásán, személyes diszpozícióján (megint egy tudálékos kifejezés). Ezért tartoznak az orvosi fizetések a beosztotti csúcskategóriába világszerte, nem pedig jótékonykodásból. Az UK-ban a menedzseri fizetésekhez rögzítették az egyébként állami alkalmazott orvosokét ebből az okból.

A hazai orvosi fizetésekről nem mondok semmit, lecsócsált kemény dió. Ami az egyéb eü személyzetet illeti, arra se elég a pozitív motiváltság, hogy a pályán tartsa a szakképzetteket, így viszont a negatív motiváció (a kirúgástól való félelem) se működik. Valahol ott kezdődne a jó menedzselés, hogy meg kell kérdeni a beosztottaktól is néha, milyen a közérzetük, mik a javaslataik, hogyan lehetne javítani a munkakörülményeiken meg hasonlók. Az egészségügyben ha feltennék a kérdést a legtöbben szerintem elsőre valami rossz tréfára gyanakodnának

pakesz (törölt) 2010.09.14. 14:07:14

sajnos nem tudjuk annak az ocska rozzant autonak a markajat evjaratat...
pedig a poszthoz hozzatartozna...

elvegre a betegszallito fiut megkerte privat melora, es ha veletlenul annyi penz adott volna az ujgazdagja amennyit a londinernek szokott, akkor valoszinu elviszi

El Visco Stello (törölt) 2010.09.14. 14:29:40

Mondandómat azzal kezdtem, hogy eszerint a látlelet szerint 8 napon belüli. Ez azt jelenti, hogy pozitív dolgokat szűrtem le a posztból(minden ellenszenvem ellenére)
Viszont érzek egy kis rosszindulatot.
...hogy jó volt az ellátás, el lett intézve egy félmondattal. Egy egészségüggyel foglalkozó blogon.
Viszont, hogy nem köszöntek vissza, hogy nem bővített mondattal utasított vissza a sofőr, hogy kirúgnál egy rakás embert, mert liftes stb ezen rágózunk jóideje.
Pedig ezt megtehetnénk az etikettblog.hu-n is (ha van ilyen)

phoenix102 2010.09.14. 14:33:35

Ez a nemköszönősdi sajnos inkább budapesti, mint egészségügyi specifikum

Dolgoztam vidéken kórházban. Érdekes módon nem tapasztaltam olyat, hogy portás/asszisztens stb nem köszönt volna, vagy kifekjezetten bunkón viselkedett volna a beteggel.Persze mindenhol vannak kivételek, de nem ez volt a jellemző.
Aztán már sok éve pesten dolgozom, és nem tudok hozzászokni, hogy néha az osztályos nővér sem köszön (az osztályos orvosnak!??) De nem köszönnek a postán az apehban stbstb.
És ne felejtsük el, hogy a szakrendelésemen egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányan köszönnek, vagy viselkednek kulturáltan a betegek
közül. Úgyhogy én is visszakérdezhetnék, hogy a "Betegség miatt nincs köszönés?".
Mindegy, az a lényeg, hogy fővárosunkban szignifikánsan nagyobb számban találhatók nem megfelelő módon viselkedő emberek, nem csak az egészségügyben, és ez idegesít engem is. És ezt nem is látják be. Ha kioktatom az osztályos nővért, hogy ha köszönnek, akkor illik visszaköszönni, akkor még meg van sértődve!?

Dr.laikus PhD 2010.09.14. 14:34:44

@pakesz:

Miért nem a jelenségen akadsz fenn?

Miért a kocsin amit csak azért említett meg, hogy senki ne akadjon azon ki, hogy ugyan menni nem, de vezetni tud.

Betegszállító autó sofőrjét kérdezte, nem betegszállítót.
Önmagában már az is furcsa, hogy NINCS betegszállító aki kitol a taxi-ig, autóig, hogy ne ugrálva kelljen kimenned.
Liftes néni automata liftben van, betegszállító nincs, 50-es borravaló biztos járna neki.

Miért nem ezen akadsz fenn?

Dr.laikus PhD 2010.09.14. 14:42:33

@phoenix102:

Ez igaz.

Vidéken járva zavarba ejtő Budapest után az emberek nyitottsága.
Ismeretlenek köszönnek, és a szemembe néznek érdeklődve.

El Visco Stello (törölt) 2010.09.14. 14:44:30

"Önmagában már az is furcsa, hogy NINCS betegszállító aki kitol a taxi-ig, autóig, hogy ne ugrálva kelljen kimenned"
Remélem, hogy ezt te sem gondolod komolyan:)))
Belegondoltál ennek a feltételeibe?

miskabá 2010.09.14. 14:54:07

@Dr.laikus PhD: Liftes néni van, nem pedig nagy mellű majorettek, ahogy szeretné a posztoló.

Na jó, értem és a tréfát, de a helyzet tényleg az hogy az eü-t mindenki otthagyja aki teheti. Csinos nagymellű nők könnyen találnak manapság más munkát, szintúgy a sokkal jövedelmezőbb munkára fogható beteghordók, nyelveket beszélő szakkáderek. Marad a liftes néni aki lehet hogy 40 éve ugyanott dolgozik, a posztoló meg kirúgatná kapásból ha igaz a benyomásom

Dr.laikus PhD 2010.09.14. 14:54:07

@El Visco Stello:

Mi ebben a furcsa?
Van betegszállító, hiszen a vizsgálóból a röntgenbe, majd a gipszelőbe, majd onnan a várakozó térbe kitolnak, ha fekvő gipszet kap a beteg.

Miért ne lehetne egy kocsin kitolni az autóig? Milyen feltételek kellenek ehhez?
Egy kerekes kocsi.

Ha mentő viszi az embert haza kitolnak a mentőig, majd átültetnek, nem a mentős, hanem a beteghordó.

Annyira belülről nézitek, kitekintés semmi.
Ettől aztán akadozik a rendszer és lesz furcsa élmény.
Elégedett vagy az orvossal és elégedetlen a szervezéssel.
Pláne ha az egész életed a hatékonyság jegyében dolgozod le.
Kevesebbet, jobban, olcsóbban.

gld 2010.09.14. 15:07:00

@miskabá: szerintem nem akarta kirúgatni... Egyszerűen leírt egy megállapítást: automata a lift, teljesen magától működik, csodálkozott, hogy mégis van liftes. Sehol nem írta azt, hogy sajnálja tőle a fizetést, vagy hogy mi a jó fenéért alkalmazzák. Én nem éreztem ki ebből semmi olyasmit, amiről Te írsz.

pakesz (törölt) 2010.09.14. 15:08:56

@Dr.laikus PhD:
ha szolgaltatasszemleletu lenne az egeszsegugy, es netalantan meg amcsi betegek is jonnenek az ALLAMIba, akkor elobb - utobb atragadna a jomodor :)
tudod a vevő a király cimu hőseposz

de 2008 nepszavazas nem errol szolt...

phoenix102 2010.09.14. 15:09:13

Másrészt lehet hogy gonosz megjegyzés, de aki az egészségyügyön belül tengődik még jelenleg (kivéve akit a hivatástudat tart még a pályán), elsősorban nem a napi teendőinek gondos elvézésére koncentrál, hanem hogy merre lehetne tovább állni. A pesti munkahelyemhez hasonlóan rossz nővéri garnitúrával/igénytelenséggel még életemben nem találkoztam. Két vidéki kórházban dolgoztam eddig, ég és föld a különbség pesthez képest.
A baj, hogy a szakdolgozók (nővérek, ápolók) csúcsra vannak járatva, és egy idő után rájönnek, hogy ilyen kis létszámban, ennyi beteget képtelenség ellátni. És utána jön a számomra elfogadhatatlan, de gyakori reakció (amit néha ki is mondanak, minden esetre voltam már fültanúja), hogy ha úgysem tudom normálisan ellátni,akkor inkább leszarom. Az orvosok jó része is ilyen helyzetben van, és kollégák között is láttam már hasonló reakciót, de talán ritkábban.

Csak még a poszt teljességéhez. Az év első napján haveromat vittük az OBSI-ba orrtörés gyanúja miatt. Elején mi is a rossz oldalra mentünk, de ki van írva, hogy hova kell menni, a kiragasztott útbaigazító táblán (ami a tűzoltóság felén és a fiumei úti főbejáraton is ki van rakva) van egy egyszerű térképvázlat szerűség. Ez alapján nem volt nehéz megtalálnunk a betegfelvételt a Gázláng utcában, nem kellett senkit megkérdezni, csak megkerülni az épületet (átmenni rajta nem érdemes, ez egy labirintus). A betegfelvételen az ügyintéző nálunk is mufurc volt, de nem jobban, mint egy átlag hivatalban, vagy ügyfélszolgálaton. Ehhez pesten sajnos hozzá vagyok szokva.

gld 2010.09.14. 15:10:12

@El Visco Stello:

""Önmagában már az is furcsa, hogy NINCS betegszállító aki kitol a taxi-ig, autóig, hogy ne ugrálva kelljen kimenned"
Remélem, hogy ezt te sem gondolod komolyan:)))
Belegondoltál ennek a feltételeibe?"

Én sem tudom, mik ennek a feltételei, csak a tapasztalataimat tudom leírni Neked: nálunk, ha a betegnek nehézséget okoz a járást, a portán beengedik autóval egészen a főépület bejáratáig, ahol a az ambulanciák üzemelnek. Mind itt, mind a sürgősségin mindig van egy-két hadra fogható beteghordó, akiket, ha megkérnek rá, szó nélkül kitolják a beteget a bejáratig, vagy az autójáig. Nem tudom, hogy ezért várnak-e bármiféle fizetséget, én magam eddig csak láttam, hogy ez működik, illetve barátaim mesélték. Lehet, hogy nem munkaköri kötelességük, de valamiért mégis megteszik...

Droidfigyelő (törölt) 2010.09.14. 15:13:53

@gld:

Ezen nem gondolkoztam eddig, köszi! És ha hozzáveszem, hogy itt nincs metakommunikáció, nem hallod a fizikai és átvitt értelmű tónust stb, és nincs, ami segítene megérteni, mire gondol a másik, még inkább a saját fordításod alapján ítélsz. Nyilván én is ezért reagálok tök ingerülten sokszor, pedig lehet, hogy a másik egészen mást akart mondani, mint hittem. Na, próbálok ennek tudatában reagálni a jövőben, remélem, sikerül:) És érdekes lenne egy blogtalálkozó:))))

@El Visco Stello:

Szerintem nem véletlen, hogy szinte minden blog vagy cikk valamilyen problémáról szól. Egyébként azzal kezdtem, hogy a kórház érdeme a jó ellátás. Azt meg nem tartom rosszindulatnak, hogy ha megkérdezek egy kórházi dolgozót, segítsen megtalálni a járóbeteg részleget, és azt mondja, fogalma sincs, és nézi, hogyan szökdécsel a hülye össze-vissza, ezt nehezményezem. És rögtön utána a hasonló eset, fél percen belül. De nem ragozom, nem értünk egyet, nincs baj ezzel.

@phoenix102:
Erre így sosem gondoltam, tök igaz. Bár ennyire általánosnak nem látom a dolgot, én azt tapasztalom, hogy általában - nem mindig, de általában -, ha valakinek köszönnek, az visszaköszön. Sőt, vannak nagyon jó példák, még az Apehnál is, és a mi postánkon az sem ritka, hogy előre köszönnek:) De tény, hogy sajnos messze nem olyan helyzet, mint vidéken, vagy normálisabb helyeken.

Dr.laikus PhD 2010.09.14. 15:24:15

@gld:

phonix102 leírta, hogyan lehet megközelíteni.
Utcán lehet parkolni, elég nehezen és messze a bejárattól.

Nyilván ha segítenek az embernek ad pénzt.

Ennek nem kérésnek kell lenni, hanem magától értedődőnek.

gld 2010.09.14. 15:26:12

@Dr.laikus PhD: bocsi, nem olvastam.

Mondjuk én ezt nem jelenteném ki, hogy magától értetődő... És ennek objektív okait számos emberke leírta már itt :)

Leroi 2010.09.14. 15:29:09

Mondjuk, ha valaki nekem nem köszön vissza, az casus belli...
"Köszönni: tisztelet, fogadni: becsület..."
Így tartja a régi mondás,és manapság, amikor az emberek legtöbbje magasról sz@rik arra, ami régi,ez egy örökérvényű szabály.
Ennek ellenére legyen már nála az a fránya TAJ-szám máskor, mert anélkül
necces, hogy ellátják...

Leroi 2010.09.14. 15:31:51

Kosztolányi szerint:
"Mindenkinek előre köszönök, kivéve azokat, akik ezt elvárják tőlem..."
Az egészségügyben aranyszabály, hogy az orvos előre köszön a betegnek.
Nálam ez elv.

gld 2010.09.14. 15:32:39

@Leroi: hm... na azért ilyet baromi ritkán tapasztalok :) De eddig még mindig visszaköszöntek ;)

Droidfigyelő (törölt) 2010.09.14. 15:36:52

@miskabá:

Nem akarok kirúgatni senkit. El Visco Stello elmagyarázta, milyen szabályok alapján kell a liftesnéni, ok, ezek a szabályok. De az nem járja, hogy ha nincs egészségügyi értelme a liftesnéni szerepének (úgy tűnik, elvben van, de borzasztó kíváncsi lennék a liftesek egészségügyi szakértelmére), és ha a lift automata, akkor nem lenne bölcsebb a liftesnénire már feladatot bízni? Nem volna több értelme esetleg a régi, rossz szabályt a modern korra adaptálni, és nem beültetni a liftesnénit a liftbe, hanem átirányítani máshova, ahol esetleg hasznosabb munkát végez? Az egészségügy szerintem nem csak a nemfizetős betegek és az eleve rossz rendszer miatt nem működik, hanem nagy bajok vannak a szervezéssel. A vállalatirányítás egy komoly szakma.

@phoenix102:

Nem kétlem, hogy így van. Én csak a recepciót láttam magam előtt, és arra gyúrtam, hogy esés nélkül odaérjek:)

@gld:

Ez nagyon érdekes! Ilyen Magyarországon? Majdnem azt mondom, hihetetlen! Megmondod, melyik kórház?:) Nagyon jó hallani, végre valami. Erről a gondolkodásmódról próbáltam beszélni az egész posztban. Mert ez a gondolkodásmódon múlik, ki van zárva, hogy a kórház költségvetésének kérdése.

gld 2010.09.14. 15:38:58

@Droidfigyelő: persze. Soproni Erzsébet kórház. Mondom, nincs benne a munkakörükben valószínűleg a beteghordóknak, de ha megkérik őket, megteszik. A portásos meg saját tapasztalat. Nyáron Édesapámat is beengedték, amikor a térdműtétem után hazavitt a kórházból. Ja, és azt is megkérdezték, hogy lesz-e, aki értem jön, vagy hívjanak mentőt, betegszállítót, esetleg TAXI-t (!).

phoenix102 2010.09.14. 15:40:33

@Dr.laikus PhD: nem tudom változott-e január óta valami, de a gázláng utcai bejáratnál lehet parkolni a szemközti oldalon. Nekem sikerült kb. 10 méterre parkolnom a bejárattól (legálisan, nem tilosban).

Bár az tény, hogy szükség lenne olyan információs portálokra, ahol pontosan lehetne tájékozódni, naprakészen, hogy mit hol talál az ember, ha orvos kell. Pesten a KÁNY-t érdemes hívni, nekik van néha helyismeretük is, nem csak címet adnak, és eddig mindig készségesek voltak (háziorvosi ügyeleteket is tudják cím szerint stb.)
06-1-3116000

Droidfigyelő (törölt) 2010.09.14. 15:49:12

@gld:

Szuper és köszi! Ha bármi bajom lesz, odamegyek:)))

@phoenix102:

Köszi a tippet. Sose hallottam erről a szervezetről, mit jelent a betűszó? A parkolásban marha nagy szerencséd volt, mert a Gázláng utca rövid és szűk, alig van benne hely. És ha 10 centire arrébb csúszott a kocsid orra, jön a közteres, és megbilincseli szó nélkül. Nagyon csúnya módon az egész környéken csak ide jönnek. A másik oldalon a tűzoltóság miatt kevesebb a hely, tilos közvetlenül a bejáratnál megállni, ott is jön a büntetés percek alatt.

phoenix102 2010.09.14. 15:55:58

Amúgy még a poszthoz annyit, hogy nem feltétlenül a fizetés a legnagyobb probléma az egészségügyben jelenleg, mert ugye sokan írják, hogy máshol is vannak helyek, ahol diplomások megalázó bért kapnak stbstbstb. Inkább a leterheltség, az viszont gyilkolja az idegeket. Pl. az OBSI-ba ömlenek a betegek (egyik legnagyobb ha nem a legnagyobb trauma felvétel az országban), kevesen vannak már évek óta a szakdolgozók, orvosok. Lett már belőle egy pár nyílt levél a miniszternek stb. De minden döntéshozó szarik a fejükre. Ideig óráig lehet kínlódni olyan mennyiségű beteggel, akit biztosan nem tudnak normálisan ellátni, de aztán jön a fásultság és nemtörődömség.A végeredmény pedig a posztból látszik. Szakmailag rendben vannak, de már jó pofát nem tudnak vágni hozzá.

Dr.laikus PhD 2010.09.14. 15:59:19

@phoenix102:

Nem tudom mi változott.
Nekem nincs jó tapasztalatom.

Ugrálva én is taxi-ig (szemben akkor nem állhatott meg). Nem volt senki akitől kérhettem volna kerekes széket amivel kitol.
Fél lábon kiugrálni a lejtős rámpán ősz fejemmel hangosan röhögtem.
Mankót nem írtak fel, IV. emeletre kellett felugrálnom.
Nem vagyok egy kis veréb alkat már. :))))
Orvos az tökéletes volt, gipszelés is, de az amitől agyvérzést kap az ember (illetve én), a szervezetlenség, hogy ki vagy szolgáltatva a nemtörődömség miatt a saját tested pillanatnyi hiányosságának.

IrishOak 2010.09.14. 15:59:50

@gld:
Sopronban egyébként is minden olyan nyugis, szép, és rendezett:-))

Scala 2010.09.14. 16:01:34

@Droidfigyelő: A liftes néniről kéretik leszállni, a legjobb helyen ott van ahol ül. és van aki szeret nyugdíjasként is dolgozni, még ha nem is egyetemi tanár. ha nincs benned egy fikarcnyi nagyvonalúság (értsd leszarom nagyság), akkor ne lepődj meg, hogy az értelmes és jogos igényeid is süket fülre találnak: úgy összenergetikailag.

A levél tetszett egyébként. :-)))
Én ott a proszektúrán jártam, de már olyan régen, hogy bevallani is kár... szép tágas volt. :-D
/Az automata autó pedig számomra is a legjobb, nem volt másmilyen soha./

Scala 2010.09.14. 16:02:49

Ööö, most újraolvasva az összes 'is'-t gondolatban takarjátok ki...

phoenix102 2010.09.14. 16:03:36

@Droidfigyelő: KÁNY=Központi Ágynyilvántartó (hivatalos nevén: Központi Ágynyilvántartási Osztály, ÁNTSZ alá tartozik). Főleg háziorvosi ügyelet miatt hasznos pesten. Fél várost a Főnix látja el, másik felét meg 28 egyéb, és néha nehéz nyomozni, hogy ki.
Persze csak indokolt esetben etikus hívni a számot, de zet gondolom nem kell mondanom

Scala 2010.09.14. 16:08:44

@gld: Sopront szeretjük. :-)
Úgy hosszában ott az ország egész elviselhető(nek tűnik) északtól délig... de ma már sokkal messzebbre akarok költözni...

Dr.laikus PhD 2010.09.14. 16:10:32

@phoenix102:

Én találtam valamit.

www.ugyelet.hu/

KÁNY-t nem csak orvos hívhat?

Scala 2010.09.14. 16:12:50

@phoenix102: hülye kérdés lesz, de ez a helyszín OBSI a Vészhelyzet (ER) magyar megfelelője? Kb.?

Droidfigyelő (törölt) 2010.09.14. 16:27:21

@Scala:

A konkrét esetben a néni 30-as néni volt. Így is fenntartod?:) Köszi:) Újgazdag picsa vagy pöcs (döntsd el, melyik p) vagy az automata autóddal:)))

@phoenix102:

Nagyon kösz, és természetesen.

Scala 2010.09.14. 16:39:00

@Droidfigyelő: Igen fenntartom. :-) a lényegen nem változtat. :-)
Áá, hagyd, viszem mind2 p-t, Tiptronic. ;-)

El Visco Stello (törölt) 2010.09.14. 16:44:59

OBSI már nem létezik, csak rajta maradt, mint szamáron a fül. A Péterfyhez tartozik.

Leroi 2010.09.14. 16:50:31

Liftesnéninek is kell egy darab kenyér.
Legfeljebb, ha 25 éves és még 90-60-90 is, és történetesen megakad a lift két emelet közt, akkor az még kellemes is...:P
De komolyra fordítva a szót: nem a liftkezelőn áll vagy bukik ez a halódó egészségügy...

El Visco Stello (törölt) 2010.09.14. 16:50:54

...ja, és kb évi egymillió beteget kellene taxihoz tologatni.

Droidfigyelő (törölt) 2010.09.14. 17:07:32

@El Visco Stello:

A jó példát érdemes lenne észrevenni. Nem minden az egészségügy általános állapotán múlik.

El Visco Stello (törölt) 2010.09.14. 17:15:50

@Scala: A Péterfy egészét tekintve igen, bár sokkal nagyobb(ha az ER-ben annyi orvos van, amennyit látunk).
Csak a balesetit tekintve nem. Itt csak balesetet szenvedetteket látnak el. Bár újabban vannak szubspecifikációk.

Scala 2010.09.14. 17:18:30

@El Visco Stello: Értem, a balesetire gondoltam. de már tiszta.
Köszönet. :-)

Twisk 2010.09.14. 18:47:21

Mindig előre köszönök! Ugyanis anyukám azt tanította, h. az idősebbnek előre kell köszönni. Így maradok örökké fiatal. És nem akárhogyan ám! Megvan a jól bevált formulám, eképpen: "Jó napot Önnek is Doktor Úr!". :)
Nem hergelem magamat azon, ami eleve halálra van ítélve. Nem köszön a boltos, nem köszön a postás.... Ha nem, hát nem. Nem tanította meg őket az anyukájuk. Szegények.:(

gld 2010.09.14. 19:03:09

@Droidfigyelő: hát biztos itt is vannak olyan osztályok, ahol nem fenékig tejfel minden, de amit én ismerek, az jó :)

@IrishOak: nem tudom, mennyire rendezett, meg nyugis, én néha borzasztónak érzem :))) Mármint a várost.

@Scala: én meg nem bírom eldönteni sokszor, hogy menjek, vagy maradjak :)

NemesekErnyo 2010.09.14. 20:31:03

Nekem is van kedvencem szitum :) Amikor nyolc óra előtt tíz perccel felveszem az erőszakos telefont, és beleordít egy diadalittas hang: na végre!!!!

nida/az ÉLET egy nagy g..i mágus 2010.09.14. 20:59:10

@NemesekErnyo:
:DDDD
bocsánat, tudom ez élőben nem vicces, de most felnevettem, ahogy olvastam:))

miskabá 2010.09.14. 21:34:45

Németországban láttam hogyan megy a betegszállítás a kórházból haza. A beteg hívhat/hívathat betegszállító taxit, ami abban különbözik a sima taxitól, hogy a vezetője ki van képezve arra hogy a beteget kitámogassa (komolyan, szó szerint) és belenyomja a kocsiba. Egyébként meg ahogy láttam ugyanúgy kell fizetni érte mint a rendes taxiért, csak nyilván többet. Ezt ott mindenki tudomásul veszi, pedig elképesztő jelentetk vannak néha amikor 120 kilós beteget begipszelt lábbal próbálnak begyömöszölni. De hát ez ott természetes, senki sem veri ki a balhét hogy miért kell fizetnie, miért nem viszi haza az ölében a kórházi beteghordó, mag hasonló hazai szellemi vadhajtások

Leroi 2010.09.14. 21:54:57

@miskabá:
Ha esetleg Gestapós volt a taxis nagyapja, akkor egy párszor ráveri az ajtót a gipszes lábra...:)
Szerintem már ennél is sokkal jobb egy betegszállító kocsi, ami egy sima mentőautó nagyságú, ami nem ment, hanem szállít csupán.

phoenix102 2010.09.14. 22:11:40

@Scala: :) hát valami hasonló, csak nagyobb a forgalom mint a vészhelyzetben, és kevesebb az orvos.

phoenix102 2010.09.14. 22:15:11

@miskabá: ezt én is meg tudom erősíteni. Ott mindenki megoldja, hogy tudja, meg hát most már nálunk is kezd így kinézni.

pakesz (törölt) 2010.09.14. 22:21:11

@Leroi: szerintem itt a fontos dolog a finanszirozas, hogy a delikvens fizesse

talan ha lenne ilyen szolgaltatas akkor az ujgazdag yuppie poszt tolo ha ot hivja akkor nem kell az utcan santikalnia, hanem azonnal eliranyitotta volna a megfelelo helyre

Dr.laikus PhD 2010.09.15. 07:00:39

@pakesz:

Mi olyan nehezen érthető azon, ha valakinek "csak" egy kellemes ficama van, de a kellemesebbik mondjuk fekvő gipszel kell egy kocsiig elvánszorogni, ugrálni, hogy igénybe vehessen pár méterre egy kerekeken guruló alkalmatosságot, 1 azaz 1 db valakivel aki kitolja és visszaviszi a kocsit?

Ebből kiszámítani, hogy 1 millió beteget érint egy kórházat érintve kissé csőlátás.
Belülről biztos kellemetlen az amúgy is szenvedő beteg sorsa, de ne oldjuk meg. Miért is?
Régen a portás bácsi kitolt egy huszasért (boldog békeidők).
Ott áll a szerződött ingyenélő fiatal és unatkozik áhh.

Csak kérdem az a természetes, hogy ne tudjak egy kórházból eljutni egy nyomorult kocsiig, legyen az taxi, vagy a saját kocsim, hogy a bennfentesek, vagy az irigyek nonszensznek kiáltsák ki ezt a kívánságot?
Ha fizetni kell legyen fizetős, hogy az orvosi szobától az utcáig valaki kitol.
Ezt mindenki megfizeti aki ilyen helyzetbe kerül.
De erről polemizálni, hogy természetellenes az igény, na ez a nonszensz!

Mentőt rendelni előző nap lehet (amit én fizetek), de ott is időt kell mondani nekem a betegnek.
Hogyan?
Kiszámíthatatlan. Lemondani sem lehet.

Gipszlevétel után ezért én 4 órát vártam a magam által megrendelt mentőre, (ülve egy széken, jól be is dagadt, feszített, lila lett) azért, hogy egy hordszéken felvigyenek a 4. emeletre.
És még így is a pénzemért tévedtek el, ittak, mert érezhető volt, de haza jutottam.

shimizu 2010.09.15. 10:30:24

Ekkora bunkó, tahó parasztokat! (már bocs) Honnan kellene tudnia, hogy merre van az ügyelet??? Mondjuk onnan, hogy ott dolgozik! ehh, engem ez idegesít a legjobban a történetben! Mibe kerül odaböffenteni a megoldást? Vagy kielégítette a látvány, hogy egy nála "értelmiségibb" fél lábon kóvályog? Biztos nagyon happy élete és ragyogó lelki világa lehet...

Még valami. Lehet én vagyok halál naiv, és búra alatt nőttem fel, de azt gondolnám, hogy az eü. személyzet, aki a kisebbségi és hasonló értelmi színvonalhoz, vm stílushoz szokott, értékeli, esetleg még jól is esik neki, ha normális (esetleg kedves) stílusban szólnak hozzá.
Ezek szerint tényleg csak az elesett, boci-szemű, v halálos kínok közt vergődő beteg koncepciója működik. Jó esetben...

Droidfigyelő (törölt) 2010.09.15. 12:22:33

@Dr.laikus PhD:

Egy tanárom egyszer azt mondta: elmebetegekkel és nácikkal elvből és praktikus okokból sem vitatkozunk. Ez itt is játszik.

Scala 2010.09.15. 12:26:04

"Ezek szerint tényleg csak az elesett, boci-szemű, v halálos kínok közt vergődő beteg koncepciója működik. Jó esetben..." :-DDD

A cinikus, bizalmatlan beteg (oké, agy kell hozzá) akkor figyelnek + a boríték.

Mille38 2010.09.15. 13:26:46

@phoenix102: Nem a betegség miatt nincs köszönés, ezt úgy hívják, hogy anómia és tipikusan nagyvárosi jelenség. Egyszerűen az emberi lélek képtelen ennyi másik (főleg idegen) embert személyként felfogni. A köszönés ugyanis az első igazolása annak, hogy találkozáskor nem tárgyként, hanem személyként észleljük a másikat. A személyként való észlelés után viszont személyként is kellene viszonyulni, amire a napi többezres találkozás közepette nem jut idő, energia. Valójában köszönni kellene minden üzletben belépéskor (a biztonsági őrnek?), felszálláskor a járművekre, stb. Ha viszont valaki tényleg ezt teszi, akkor egészen hamar úgy tűnik, mintha bekattant volna. A napokban találkoztam egy ilyen lelkes fiatalemberrel, először jegyet vett a metróra, miközben bőbeszédűen kommentált mindent a pénztárosnak, aztán szóba elegyedett a biztonsági őrökkel, majd az utastársakkal is, s mikor leszállt, valaki bejelentette, hogy "ez bolond". Pedig teljesen hétköznapi módon, hétköznapi dolgokról (időjárás, stb) társalgott, igaz, meglehetősen hangosan. Érdekes jelenség volt.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása