A Társadalombiztosítótól a kutyafitnessig
Nyugodtan állíthatom, hogy kutyába se vesznek! A bőrgyógyászom bőrdaganatot talált a szemem sarka és az orrnyereg között, s miután jól rám ijesztett, már nyomta is a kezembe a beutalót, mert az nem odavaló és a lehető leggyorsabban el kell távolítani! A doktornő ajánlotta, hogy minél előbb jelentkezzem a Csolnoky Ferenc Megyei Kórházban, s lézerrel egy pillanat alatt eltüntetik a gyöngyházszínű képződményt!
A kórházban a szolgálattevő hölgy azonnal át szeretett volna a Rendelőintézetbe (lánykori nevén SZTK) irányítani, de kérdésemre, hogy ott van-e lézer, azt válaszolta, hogy az csak a kórházban van. Hát akkor biz én ide szeretnék jönni, mert ragaszkodnék a lézeres műtéthez.
Közel két hónap „várólista” után jelentkeztem a szemészeten. Mint kiderült, két hónapot csak azért kellett várnom, hogy megnézzék a gyöngyház-gödrömet! Az előjegyzés 14 órára szólt, ehelyett fél öt körül kerültem sorra. Betűlátás, szembogárba világítás, gyöngyházszínű elváltozás megtekintése 15-20 perc, elsápadás! „2010. március végére tudjuk előjegyezni, hagyományos sebészi beavatkozással, mert a szemészeten bőrlézer nincs , de lézerrel egyébként sem lehetne az eltávolítást megoldani, mert túl közel van a szemhez” – tájékoztat az ügyeletes doktornő! Továbbá csak annyi beteget tudnak előjegyzésbe venni, amennyit a TB kifizet!
Gondoltam, akkor mégsem olyan veszélyes a dolog, ha ráérek várni még fél évet, de a doktornő egyáltalán nem nyugtatott meg. Az ő véleménye is az volt, hogy az nem oda való, a félév várakozás nem javasolt! Keressem meg talán a Szemklinikát Budapesten, ott hátha kisebb a sorban állás! (?) A Szemklinikán karácsonyi ajándéknak talán meg is lett volna a műtét, ha addig a folt rákos daganattá nem válik!
Magánrendelő, nem nagy távolságra a veszprémi Csolnoky kórháztól! Az orvos nem kuruzsló kórházban is rendel. Pénteken telefon, hétfőn időpont egyeztetés, kedden háromnegyed óra várakozás, belépek a rendelőbe. Beszélgetés, adatfelvétel, műtét: összesen 20 perc! Képzeljék: lézerrel és a szemem is megvan! Egy hét múlva a heg is leesett, a seb begyógyulva, persze a helye még látható.
Ki az az eszement, aki a volumenkorlátot kitalálta? Nekem van egy biztosításom, s a biztosítóm akkor fizessen, amikor nekem arra szükségem van, ne fél év múlva, amikor lehet, hogy már késő! Akkorra egyébként is már sokkal többe kerülhetnék, ha a folt rosszindulata nem akar várni! Mondja már meg nekem valaki, miért nincsen a TB-befizetésem és a cégem TB-befizetése az én számlámon, amikor egy utánfutó néhányszáz, vagy ezer Ft adóját is képes az APEH rendszám szerint nyilvántartani? A befizetések egy részét közösségi számlára kéne tenni a járulékok egy bizonyos hányadával pedig egy csekkfüzettel, vagy éppen a TB-kártyán lévő biztosítási díjjal magam rendelkezhetnék. Erre az állam által szavatolt számlára annyi magánbiztosítási díjat fizethetnék be, amennyit jónak látnék. A magánbiztosítókat pedig válassza az, aki azt szeretné!
Hol van itt az igazságosság, ha a doktorok a volumenkorlát, vagy a ki nem fizetett műtétek miatti eladósodás okán lófrálnak a kórház folyosóján, miközben én két hónapot várok, hogy egyáltalán megnézzenek ahelyett, hogy gyógyítanának! Hol van az én biztosítási pénzem, amivel nekem kellene rendelkeznem, nem az irodistának, vagy akár a miniszternek, amikor arra nekem éppen szükségem lenne?!
Hol a pénz? Mennyit költ magára a biztosítási díjakból a TB Igazgatóság, nézte ezt már valaki? Hol a pénz, amikor az emberek korán halnak, amikor a nők túlnyomó része magán-nőgyógyászhoz jár, amikor az emberek jelentős része magánfogászatra, magánszemészetre és egyéb privát gyógyhelyekre jár, mert a több hónapos várakozás után már okafogyottá válna a megjelenés?! És mindezekért a biztosítónk egy fillért sem fizet! Miért nincs a Csolnoky Ferenc Súlyponti Kórházban és a Rendelőintézetében bőrlézer, amikor már a jobb magánrendelőkben is rendelkeznek vele? Továbbá miért nem keresi a TB a szakszerű, de kedvezőbb megoldásokat is, hogy ne kelljen a gyógyításra hónapokat várni? És sokat fizetni!
Ez a műtét a lézeres, magán-klinikai megoldással bruttó tizenezer Ft volt. Megkérdeztem a kórházi ellátás díját, 50-60 ezer Ft „TB-díjszabás”. Ebből a pénzből hány hasonló műtétet lehetett volna megfelelő eszközökkel, hozzáállással elvégezni?
Talán oldalakon át kérdezhetnék, de inkább emlékeztetném baloldali kormányunkat, bizonyára emlékeznek még a szlogenjükre: „Nálunk legfőbb érték az ember”! De csak a kutya után?
112 millió Ft támogatást kapott Drégelypalánkon egy vállalkozás a kutyák fittségének folyamatos fenntartására, ahol hidroterápiás futópadokon őrzik majd a kutyák egészségét. Lesz itt vízforgatós hidrokád, egyéb úszást elősegítő eszközök, úszómellény a világszínvonalú kutya-egészségügyi centrumban az állatélet-program kialakítására! Drégelypalánkon erről még semmit nem tudnak, ott semmi fejlesztés eddig nem történt, de közel 50 milliót már előlegként át is utaltak, amíg a kisvállalkozások többsége még megnyert pályázat esetén is csak utófinanszírozásban reménykedhet!
Az emberélet-program kialakítására mikor lesz néhány milla? Majd a kutyák után?
Németh Zoltán
Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használd Kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
huncut 2010.09.06. 06:35:18
Fel sem tudom fogni, miért nem számolják be valamilyen módon a költségekbe a várakozást, amíg csak rosszabbodik a beteg állapota, ne adj' isten táppénzt kell neki fizetni, és rosszabb esélyekkel gyógyul, ha végre megtörténik a már régóta szükségesnek tartott beavatkozás...
P75 2010.09.06. 07:39:53
Tehát tökjó, nincs vágás, nem marad heg, csak most akkor izgulhatsz, hogy mi is volt ez az elváltozás, ami miatt az összes orvos aki látott Téged, nyugtalankodott.
DarthVader 2010.09.06. 07:51:26
Amit te vázoltál, az a magánbiztosítás. A cuciális népszavazáson Te vajon sorba álltál-e szavazni a vizitdíj mellett erre is?
Ahhoz pedig, hogy egy kórházban van-e ilyen-olyan lézer vagy nincs, a TB-nek semmi köze. A TB a pénzt a kórház müködtetésére adja, nem eszközbeszerzésre. Az eszközökkel való ellátás a tulajdonos feladata. Jellemzően az önkormányzaté (városi vagy megyei). Csak az önkormányzat ..szik pénzt adni rá, a kórház pedig, ha kell neki a cucc, kénytelen a müködési költségből megvenni, legfeljebb nem fizet ki néhány számlát időben, meg nem vesz fel annyi embert, amennyi kéne.
Dr.laikus PhD 2010.09.06. 07:58:35
Ezek un. "cimkézett pénzek".
Meghatározott a működésre elkülönített pénzeszköz, a beruházásra, a bérre stb.
A bér megtakarítást meg nem lehet felhasználni működésre, beruházásra stb. különös tekintettel a közalkalmazotti bértábla szabályaira.
Itt is, mint mindenütt a menedzsment alkalmassága, vagy kevésbé alkalmassága a kulcs szó.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.09.06. 08:38:35
Dr.laikus PhD 2010.09.06. 09:02:06
Nem erről van szó, hanem a szolidaritás alapú biztosításról.
Tényleg kevés a munkaviszony után fizetett járulék nem a mértéke, hanem az összes bruttó befizetés nagysága.
Ebből kell mindenkit ellátni, gyereket, nyugdíjast, segélyben részesülőt, vagy abban sem részesülőt. Mindenkit aki nem fizet - mindegy miért nem fizet - egészségügyi járulékot, mert még azt sem tudja fizetni ami havonta kb. 5000.- Ft. ű
Ebből a befolyt összegből fizetik pl. a rokkant nyugdíjat is abból a logikai meggondolásból, hogy a járadék tulképp egy betegség következménye, holott egy nyugdíjszerű járadék, úgy is van megállapítva, természetesen az életkor és munkaviszony arányait figyelembe veszik és az egészség romlás mértékét is.
Szóval, ha orvos ezt a nyűgöt leírja akkor a nyűge jogos és értünk van betegekért. Nem ismerem pontosan az arány számot, hogy mennyi befizetésre jut az összes ellátott. De nagyon siralmas. Amit kapunk, azok is akik netto befizetők és sokat fizetnek szinte szociális ellátást kapnak bizonyos területén az egészségügynek.
Mindezt a szolidaritás elve miatt, ami addig nagyon jó, amíg ezt a kritikus tömeget el nem éri, aki nem fizetővé válik.
Tökéletes megoldás nincs. Van olyan ország ahol vegyes rendszer van, de alapvetően egy abszolut pénzpiaci elven működő gyógyszer és eszköz piac mellett ez nem lehetséges. A gazdagabb államok is hozzá járulnak a GDP arányában ehhez, de kinél mekkora a nemzeti össztermék. Ahol sok, ott jobb, vagy nagyon jó, ahol kevés ott olyan, mint nálunk.
Bikli néni 2010.09.06. 09:04:54
El Visco Stello (törölt) 2010.09.06. 09:56:56
Az embereknek csak kis része megy rögtön privát rendelőbe, nagyobb részét a kórházban szerzett kudarc, flegmaság érdektelenség űzi oda.
Egyáltalán nem csodálkoznék, ha a beteg adatai birtokában a kezelés valahogy elszámolódik a TB felé. A betegtől 15, a TB-től 60 rugó. Nem is rossz.
...hát itt a pénz.
Dr.laikus PhD 2010.09.06. 10:10:46
Írtad valakinek, hogy egészségügyi intézmény üzemeltetésével foglalkozol.
Ha nem titok leírnád ez pontosan mit jelent?
El Visco Stello (törölt) 2010.09.06. 10:19:52
Dr.laikus PhD 2010.09.06. 10:35:45
Hát annyit azért gondoltam, hogy leginkább egy szálloda üzemeltetéséhez hasonlít.
Azt házon belül megoldják saját bevétel terhére és nem bízzák külső cégre.
A finanszírozás érdekel, ha tudod, hogy ki fizeti, az önkormányzat, a kórház saját üzemeltetése vagytok, mi tartozik hozzátok?
Ilyesmire gondoltam.
CyberPunK 2010.09.06. 10:38:56
nida/az ÉLET egy nagy g..i mágus 2010.09.06. 10:41:31
pont erre gondoltam, ilyen esetben, sajnos tudom kétszeresen is, vágnak, sőt jó nagyot vágnak 3 vagy 5 az épben, pont azért, hogy ne maradjon bent semmi, meg ugye a szövettan, lézer után hogy?
és akiknek az arcán volt azokat is vágták, de végül is az adott esetet nem tudom, ha kétséges a dolog először biopszia szokott lenni, ha igazolja akkor a műtét.Viszont szövettani vizsgálat nélkül nem lennék nyugodt, mondjuk így sem, de legalább tudom, hogy amit lehetett megtörtént, ja és semmit nem kellett várni, vizsgálat, egy hét múlva már műtét.Egyetem, bőrklinika, időm sem volt gondolkodni rajta, ahogy gyógyult az egyik, várakozás nélkül a második műtét.
Azt azért hozzátenném, hogy a helyi bőrgyógyász szerint akinek tavaly mutattam semmi különös nem volt, mázlim volt, hogy egy teljesen más szakterületű orvos ahogy meglátta azonnal átküldött a klinikára.
El Visco Stello (törölt) 2010.09.06. 10:47:57
nida/az ÉLET egy nagy g..i mágus 2010.09.06. 11:19:34
Ez most volt nyáron, és mivel senkit nem ismertem ott, ezért első alkalommal odamentem aki éppen rendelt az ambulancián, onnantól pörögtek az események.Időpont nélkül is lehet menni az ambulanciára, viszont ha kimondottan valakihez menne az ember és időpontot kér akkor már nehezebb, én is elrontottam, mert oly borzalmasan megkínoztak a varrat kiszedésnél, hogy elfelejtettem a doktornőhöz bemenni, a metrón jutott eszembe, no így problémásabb újra visszajutni, pedig még van dolgunk, de valahogy sokk volt ez a három hónap kín:)
Dr.laikus PhD 2010.09.06. 11:23:38
Jah, de pont ezért. Én is tartozom már valakihez. Jobban járok és még sem. :)
nida/az ÉLET egy nagy g..i mágus 2010.09.06. 11:45:33
mindent visszavonok, most erőt vettem magamon, hogy tényleg menni kell, ha akarok, ha nem,és most már én is valakihez mennék, szóval szeptemberre már nincs időpont , októberre meg még nincs:D viszont a neurológiai klinika még jobb mert az adott orvoshoz, csak maga az orvos ad időpontot, viszont egész hónapban nem lesz bent:)
no, megyek vissza telefonozni még két időpont kéne, még két más helyre:)
Dr.laikus PhD 2010.09.06. 11:51:56
Én is reggel ezekkel kezdtem, ahány vizsgálat annyi helyen, annyi időpont.
Közben meg a háziorvos levelezget a többi orvossal, hogy ha kérnek valamit csináltassák ők meg, mert a volumenkorlát miatt neki is zárosak a lehetőségei.
Nagyon kínos helyzetbe hoznak... :(
Robinzon Kurzor 2010.09.06. 11:55:01
Nem szeretnénk tiszta helyzetet, biztosítási jogviszonyt, amiben a biztosított fizet (akár némi jelképes önrészt is), a biztosító meg egy előre meghatározott és mindenki számára egyforma feltételrendszerben állja a számlát.
Helyette azt választottuk, hogy "ingyen" egészségügy (mert az nem üzlet), ami jogilag egy szerencse szerződésként értelmezhető, mert semmilyen szolgáltatásra nem kötelezi az államot.
szabidoki 2010.09.06. 11:57:20
A posztolónak csak annyit, hogy azért nincs egyéni biztosítása, mert ez társadalom-biztosítás, mindenkire vonatkozik. Nyilván ő most elsősorban befizető, de ha idősebb lesz, majd költenek rá is vastagon.
@El Visco Stello: hát, ha a kórházban nincs lézer, akkor elég bonyodalmas oda elszámolni egy lézeres műtétet, arról nem is beszélve, hogy szerintem igen kevesen vállalnák azt az elég komoly okirathamisítást, meg sok macerát, ami ezzel járna azért, hogy a kórház kapjon 60000 Ft-ot. Nemcsak annyiból áll a dolog, hogy "elszámolom a tébének", hanem akkor kell csinálni kórlapot, műtéti leírást, műtéti beleegyező nyilatkozatot (!), ápolási dokumentációt, zárójelentést, stb... Értelmetlen is lenne, mert a fődoki a teljesítmény-volumenkorlát miatt ezzel a húzással a saját maga műtéti lehetőségeit korlátozná, ez pedig nem túl gyakori :)
Attól, hogy te vagy a kazánfűtő egy kórházban, még nem biztos, hogy mindenre rálátásod van...
Reman 2010.09.06. 12:01:56
- befizetem a minimálbért
- félreteszek SOK pénzt a nyugdíjamra
- veszek egészségbiztosítást
Így minden állami szart kikerülök, gondoskodom magamról és elfelejtek minden fentebb írt szarakodást.
Ja, hogy és még emellett egy rakás pénzem is megmarad ahhoz képet, amit most kifizetek az államnak?!?
Miért nem lehet 20 évvel a rendszerváltás után eljutni oda, hogy kapitalizmus? Az állam tanítsa meg az embereket halat fogni, ne akarjon nekik halat adni!!!
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.06. 12:08:33
Adóból fizetett állami egészségügy van, és az adóhivatal megfelelő főosztálya "OEP" néven független hivatalként dolgozik.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.06. 12:10:01
Nem, a népszavazás valójában arról szólt, hogy Gyurcsány menjen a p....ba.
Egyébként meg még a tervek szintjén sem volt szó semmiféle egészségbiztosítós rendszerről.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.06. 12:11:06
Sajnos az a pént, amit az ország lakosai pillanatnyilag befizetnek, ennyire elég.
Ha az ország összességében többet fizetne, akkor egy picivel jobb lenne a helyzet.
Dr.laikus PhD 2010.09.06. 12:11:47
Szeretem giuliot, de most egy kicsit nincs igaza (illetve van, de másképp).
Van egy öröklött rendszer és egy több helyről jövő finanszírozás, valamint egy felülről zárt kassza.
Kicsi ország vagyunk, akkora, mint Amerikában egy kisváros (picit nagyobb).
Egy nagy(obb) ország szemén keresztül itt minden kis p..nyi bokorban van egy kórház, nyugati szemmel némelyik olyan, mint Ugandában az őserdei sátor.
Nagy szakértelemmel ilyen körülmények.
Vétek.
Szóval, ha tényleges (valós) áron finanszírozna, akkor maradna az egész országra 2 db súlyponti kórház, na 3, Budapest miatt. Na szerinted ki utazna ennyit? Más országban (nagyobban) természetes a napi 1-2 órás vonat, vagy autó út. Na nálunk ez mit jelentene?
Szóval ehhez is társadalmi szerződés kell (hogy útálom ezt, de akkor is így van), mert kitör a forradalom, ha utazni kell az orvoshoz, netán a kórházba.
Megjegyzem én sem tudom elképzelni most.
Visszajőve Amerikából úgy éreztem magam, mint amikor felnőttként láttam viszont a falut ahol születtem. Mások a léptékek, de megszokható azért.
BGYCS 2010.09.06. 12:15:39
Jajj, dehogy akar itt halat fogni a nép 75%-a! Inkább óbégat, tépi a haját, siránkozik, ombudsmanért kiált, hogy "hol a halam, nekem az jár". A maradék 25% meg fogja a halat, eteti magát, a családját meg a maradék 75%-ot. Ez itt a szopás.
BGYCS 2010.09.06. 12:20:26
Ne hasonlitsuk magunkat az USA-hoz. Ott ha van egyáltalán Social Security számodra, az sem fedezi a kezelések túlnyomó részét. Nyugodtan spórolhatsz egész életedben, de ha valami komolyabb gond van az egészségeddel, ugrott 20 év megtakaritása. Itthon a segélyest is mentőhelikopter viszi kórházba. Másrészt hiába vonják le a fizetésed 55%-át itthon, ugyanúgy megdöglesz mint a segélyes :)
Dr.laikus PhD 2010.09.06. 12:22:33
És mit csinálsz evvel a passzív pénzeszközzel?
Ha vállalkozó vagy tudod, hogy a pénzed akkor ér valamit, ha dolgozik.
Jön egy válság - akár a beígért valós olyan 29-es, akkor az összegyűjtött maniddal mit csinálsz?
Dr.laikus PhD 2010.09.06. 12:27:12
Nem biztosítási rendszerről írtam, hanem a távolságról....
Dehogy kell ámerikai biztosítás, Isten mentsen ettől.
Előtte már írtam, csak nem hiszed, hogy mert ott jártam ezt akarnám. Ne sértegessél légy szíves. :)))
Ringlósztár 2010.09.06. 12:28:13
Na ez a szavazófülkék forradalma.
El Visco Stello (törölt) 2010.09.06. 12:34:55
...hogy ne kelljen visszakeresned, álljon itt: "Az egészségügyi létesítmény fenntartás, üzemeltetés tekintetében alig tér el bármilyen más létesítménytől. Hogy olvasom jelen blogot, nem függ össze ezzel. Fenti értesüléseim is a sajtóból származnak, ld Szombathely, vagy a fogprotézist viselők fogászati kezeléseinek elszámoltatása a TB-vel."
A másik: ha itt is vagyok, ott is vagyok, és megcsinálhatom a munkát "okosba" akkor nem érdekel, hogy ezzel csökkentem az intézményi kvótát.
Úgy csinálsz, mintha még nem is hallottál volna arról, hogy a TB felé nem szintiszta igazság jut el.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.06. 12:35:10
Szerencse, hogy a butaságot a "talán" szóval vezetted be.
Konkrétan azért van volumenkorlát, mert az IMF megszabta, hogy mennyivel kell csökkenteni az egészségügyre költhető pénzt.
Kb. 10 %-nyi pénzt vettek ki a rendszerből.
Irise 2010.09.06. 12:38:25
Mindenkinek: jobb a sebészet,mint a lézer, a szövettan miatt.
A posztírónak: ahogy írtad is, a volumenkorlátról nem az orvosok tehetnek.
A volumenkorlát ellen és önmagatokért viszont az állampolgároknak kellene fellépni, és nem itt :)
Egyebkent basalioma volt a záródra írva?
Dr Kangörény 2010.09.06. 12:42:12
Az szimpla hazugság a részedről, hogy nem voltak tervek a több biztosítós eü-ről.
Nagyon sok minden pedig nem a pénzen múlik, ez csak a szokásos rizsa, amivel ki lehet bújni a felelősség alól.
Én nem fogok többet fizetni, mert nem tudok és nem is akarok.
Összességében az orvosok szerint a változásnak abban kéne kimerülnie, hogy kerüljön több pénz az eü-be, de ettől semmi sem lesz jobb.
Dr.laikus PhD 2010.09.06. 12:42:38
Nem azért van a volumen korlát, mert 100.- Ft-ból nem lehet 120.- Ft-ot költeni.
Abban igazad van, hogy a fülkék forradalma, de egy politikus tudjon beszélni és megértetni mit akar.
A politikushoz ez is hozzá tartozik.
Így az van ami van, enni kell a paprikás krumplit. :(
Dr.laikus PhD 2010.09.06. 12:52:42
"A volumenkorlát ellen és önmagatokért viszont az állampolgároknak kellene fellépni, és nem itt :)"
Biztos jó orvos vagy.
Ez közgáz.
Egy más szakma.
Nem a tömegek fogják eldönteni.
=Daniken= 2010.09.06. 12:55:13
nem fizetsz TB-t, mondván inkább magánrendelőbe jársz.miért? mert incidens jelleggel még mindig olcsóbb mint a pénz amit lenyel a TB, betegbiztosítást pedig tudsz kötni mást is. fizetéstől függően havi "60000-150 000-ig többel gazdálkodsz és túléled a balesetet, vagy a betegséget"...a TB -ből meg nem lesz mit kilopni a naccságos politikus és orvos uraknak....
DarthVader 2010.09.06. 12:55:33
pakesz (törölt) 2010.09.06. 12:58:08
vegre egy magamfajta!!!
es raadasul orvos is :)
amugy meg ott van OV, meg 1 honap es eljon a Kanaan, elvegre VAN PENZ, hiszen ok nem lopjak el!!!
anno a szoveg: "lenne penz az egeszsegugyben ha nem lopnak el..."
T. moderator, ez tudom nem politikai blog, de sajna a politika tette be a labat az egeszsegugybe, es ez a kerdes igenis politikai jellegu es nem orvosi, Molnar Lajos volt az egyeduli, aki le akarta volna valasztani a politikatol...
amugy az amcsi eü. rendszer hogy 18% GDP, voltam a Polusban a dilisekrol szolo eloadason, es ott durva osszeget mondtak hogy ámerikaban mi minden megy el pszichiatrerre, tehat az amcsi rendszerrol levalasztva a dilibogyos cuccok hany GDP % lenne???
Dr.laikus PhD 2010.09.06. 12:58:08
Hát meggyőzték őket róla, hogy ez csak sarc.
Most az ellenkezőjét beismernék? Most is azt ígérik, hogy nekik jár.
DarthVader 2010.09.06. 12:59:06
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.06. 13:00:10
Eléggé belástuk néhányan magunkat a kormányzati tervekbe.
Nem volt szó több biztosítóról, még a jogszabályi tervek szintjén sem, ez ténykérdés.
Az, hogy a politikusok annak idején mit hablatyoltak, érdektelen.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.06. 13:01:37
OK, szerinted nem kell több pénz. Semmi baj, igazság szerint mentőszolgálat nélkül is elműködhet az ország, csak vigyázniuk kell az embereknek.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.06. 13:03:01
De bizony a tömegek fogják eldönteni - ha a t. politikusoknak közelről megmutatják a lámpavasat és a kötelet, akkor meglásd, hirtelen meg fognak táltosodni. :-)
inebhedj - szerintem 2010.09.06. 13:08:15
Az TB-ből (EÜ-ből) két dolog hiányzik: megfelelő vezetés (menedzsment), és megfelelő felelősség(re vonhatóság). Ezeket a korrupció, a pazarlás és a szervezetlenség pótolja, valamint az ezek teremtette helyzetben dolgozók iszonyú fizikai és szellemi leterheltsége.
A pár évvel ezelőtti szavazásnak és az azt megelőző politikának ehhez semmi köze nem volt, és ezen semmit sem változtatott (volna).
DarthVader 2010.09.06. 13:11:50
És akkor a háziorvosnál nem 300 hanem 500 Ft-ot kellett volna fizetni (kamara állásfoglalása a háziorvosi díjtételekről) esetenként. És mégse vizitdíj.
Aztán a következő népszavazás után megint ki lehetett volna találni valamit :)
Gábor a Jobbszélső 2010.09.06. 13:12:27
Kivlov 2010.09.06. 13:15:14
De nem az fizetné, aki a múltkor. Épp ellenkezőleg! A cigó + a nyugger fizesse, aki többet van ott, mint otthon. Aki adózik tisztességgel, az egy darabig (mondjuk 6 alkalom / év) ne fizessen.
Plusz kellene vissza a tételes EHO is. és nem 1500 HUF, hanem úgy 10.000 alla Bokros. Ezt megfizette az összes kamu-minimálbérre bejelentő vállalat is a munkásai után, erre épp ezt törlik el az ökrök.
pakesz (törölt) 2010.09.06. 13:17:48
az egy EUs projekt volt, amit megpalyaztak es megnyertek...
csak a csurhe ha megkapja a heti adagjat feltalalva gondolkodasmentesen, akkor elvezkedik(még mindig!!!)
"A Gyrotech közleményeiből kiderült: a cég pályázati anyaga nem kutyafitneszközpont építéséről szól. Állatgyógyászati projektjükben egy elsősorban kutyák számára kialakított hidroterápiás futópad továbbfejlesztését, egy rehabilitációs, életminőség- és egészségmegőrző termékcsaládra épülő szolgáltatás kidolgozását vállalták. Új módszertani és technikai megoldásokat ígérnek, komplett egészségmegőrző termékcsaláddal. Vízforgatós hidrokáddal, úszómellénnyel, tartószíjakkal és mozgásfejlesztő eszközökkel. A vállalkozók bíznak abban, hogy az új szolgáltatásukkal állatéletprogramot valósítanak majd meg a tudatos kutyatartók körében."
az hogy egy nyugati devians( :) ) az eppen nem az A8as Audira kolt, hanem a kutyajanak egy vizterapias eszkozre az legyen az o dolga, ez a ceg meg valutat termel azert, annak meg en hadd orulhessek mar... fokent hogy az EU volt olyan hule hogy tamogatta...
amugy 2006 -ban a Zold Konyvben eppen hogy be akartak vezetni az egyeni szamlat, de tudjuk az hogy nem vezettek be azert is GYF a hibas!!!
meg a kukak is maguktol gyulladtak fel...
amugy meg az egyeni szamla bevezetese utan kb 10 evvel elojott volna az hogy aki TOBBET FIZET TOBBET IS KAPHASSON
na remelem ezt is a kozeposztaly meg fogja valakinek koszonni...
dzsaszper 2010.09.06. 13:18:11
DarthVader 2010.09.06. 13:18:18
Csak aztán sohase terjesztették be.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.06. 13:19:09
Az egészet ott cseszték el, hogy pusztán egyszerű adóemelést csináltak a vizitdíjból, mindenféle érdemi ellentételezés nélkül.
Nekem felforrt az agyvizem attól, hogy fizetek havonta százezres nagyságrendű járulékot, de ha az anyósomnak kellett felíratnom valamit, akkor még pluszban 300 forinttal sarcoltak.
Ha azt mondják, hogy "adóból leírható", netán hogy "járulékcsökkentéssel együtt", akkor már csak a finomításon kellett volna dolgozni.
dzsaszper 2010.09.06. 13:19:38
pakesz (törölt) 2010.09.06. 13:19:50
mert en nem tudom az alapitvanynak a nevet :(
amugy leellenoriznem szivesen, vagy a pszichiateres kezelesnek semmi alapja nincsen?
tudod amikor a hiperaktivokat elkezdik szedalni?
Scala 2010.09.06. 13:20:28
Nem sok tudom, de egy frusztrációval kevesebb. ;-)
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.06. 13:22:37
Nem, nem, nem, nagyon tévedsz!
Egy pillanatig sem biztosítókról volt szó, hanem olyan ellátásszervezőkről, melyek az egységes és országosan egyetlen biztosító pénzét osztják le, illő 10-15 %-os jutalék fejében.
Ld. még HMO az angol nyelvterületeken. A HMO határozottan kerülendő, rákos daganat az egészségügyi rendszereken, célja kizárólag a saját menedzsment és tulajdonosok gazdagítása, a betegérdekek totális semmibe vételével, irtózatos pénzekért.
Csigorin 2010.09.06. 13:23:26
Csak szólok, hogy pl. ha az van a kérdésben, mint amit Vader és Robinzon is írt, hogy akarunk e tiszta, átlátható jogviszonyt, olyan biztosítós rendszert ahol (mint a magánnyugdíjpénztár esetén) van egy számla, amin látni lehet és nyomon lehet követni mindent, ÉS emellett vmennyi önrész is van, AMELLETT minden további nélkül szavaztam volna pl én is.
Ehelyett az volt, hogy kivetettek mindenféle sarcokat, és ezeket önmagukban reformnak kiáltották ki, de magán a rendszeren SEMMIT se változtattak.
Az amerikai rendszert se tartom jónak, ahol a lakosság jelentős részének nincs is biztosítása, mert nem engedheti meg magának vagy mert elutasítják a biztosítók és tényleg üzletet csinálnak az egészből.
Nekem pl a francia modell tetszik, a kettő átmenete: van TB, ami a költségek kb 70%át téríti. (Bizonyos esetekben nem ennyit, pl. fogpótlás, plasztika egyebek)
A maradék 30% önrész, VAGY lehet rá kötni kiegészítő biztosítást, ha ilyened is van, akkor azt is téríti, de azt már a biztosító.
A térítés nem úgy megy hogy kártya és csinálják, hanem úgy, hogy te elballagsz a dokihoz, ő meggyógyít és kapsz erről egy tételes számlát. A biztosító felé a Tb kártyád alapján mennek az adatok. Te az orvost kifizeted. (Mondjuk csekkel, mert azt ugye egy két hét amíg beváltják.)
A TB pedig a bankszámládra utalja a pénzt (kb egy hét alatt).
NINCS is olyan hogy állami vagy magánrendelés, mivel lényegében minden orvos/fogorvos magánpraxist tart fenn, és neki édesmindegy hogy te zsebből fizeted ki vagy a biztosító neked térít, ugyanazt a szolgáltatást kapod, amit ugyanúgy meg is fizettél neki.
Megjegyzem még emellett is sírnak sokszor, hogy államilag veszteséges a TB, szóval ez se csodaszer, de legalább működik.
inebhedj - szerintem 2010.09.06. 13:24:03
Ha Te rám terhelsz még 10 ezer Ft-ot munkavállalónként, akkor én szépen becsukom a boltot, elküldök mindenkit, aztán mindnyájan elmegyünk munkanélkülire, azt követően meg közmunkára, takarítgatni az utcát, festegetni a padokat, bejelentve, bebiztosítva, megfizetve, Te meg fizeted a jövedelmünket, nyugdíjunkat, TB-nket, meg a plusz 10 ezret, meg majd még plusz 10 ezret, aztán újra és újra.
Esetleg egyszerűbb lenne, ha mindenki elmenne közmunkára kivétel nélkül, az állam és az önkormányzatok pedig átvennék a teljes vállalkozói szférát. ;)
Amióta kitört az ún. válság, azóta bizony a Bokros lépéseinek eredményeit fizetjük - illetve fizetnénk, ha lenne miből.
Dr.laikus PhD 2010.09.06. 13:24:20
Ez jó, ez tetszik.
A kamara most már nem szólhat bele és különben is nincs szükség népszavazásra.
Ez a mostani ukáz.
Az ötlet naggyon jó, alig köll rajta finomítani. Tulajdon képpen ahogy most mennek a dolgok akár be is lehetne vezetni, finomítani meg lehet később is.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.06. 13:25:10
Tévedés, a nyugdíjastól azért vonták 1982-ben a pénzt, hogy az 1982-ben beteg embereket gyógyítsák.
Szóval nem herdálták el a pénzt, szépen elköltötték az 1982-es vakbélműtétekre és lábtörésekre.
pcmci 2010.09.06. 13:27:54
szoval ha már szóba kerültek a tb befizetések, akkor essék szó a különböző járulékos adónemekről is (pl alkohol, dohány, benzin, stb jövedéki adó), amik jelentős részének a tb kasszát kellene gazdagitania, mert eleve a fokozott egészségkárosító hatás miatt lettek kivetve, csak sajnos ez a valóságban nem történik meg. igy eljutunk oda, hogy nem feltétlenül kevés a befizetett összeg nagysága, csak dicső politikusainknak sikerült egy átláthatatlan pénzügyi strukturát létrehozni, ahol követhetetlenné válik a befizetett pénzek sorsa... és ebben a masszában az eü-re ennyit szánnak. pont.
Ringlósztár 2010.09.06. 13:28:21
Szerinted.
Személyes példa: orr-fül-gégészet, sztk. rendelés, ahol az orvos felveti, csúnya a mandulám, ki kellene venni. OK, meggyőz, kitűzi a műtét időpontját: hétfő. Előző pénteken reggeli vizitnél felvettek fekvőbetegként, majd felajánlották, hogy hétfőig hazamehetek, persze, csak ha akarok. 3 napig felvették utánam az ellátást, mintha bent feküdnék a kórházban.
Hétfőn műtött, szerdán hazaengedett, a papírjaim szerint ez csütörtökön történt. A papírokat nem adta oda, hanem magánrendelésére kellett kontrollra mennem, a szokásos tarifáért, ahova még egyszer visszahívott, de én basztam menni. Ez a főorvos volt az osztályon, aki minden pénzt megért, mert profi volt és engem műtöttek aznap másodiknak, nem úgy, mint szegény kisfiamat, akit a legalacsonyabb besorolású orvos műtött (hozzá jártunk magánrendelésre), így 4 évesen délután 13.30-ig kellett neki étlenszomjan tűrnie.
Ezek alapján nekem nem úgy tűnik, hogy túlzóak lennének azok a történetek, hogy 10 ágyra 12 betget is lejelentenek, illetve olyan tempóban vizsgálja az orvos a beteget, hogy akár 2 perc is jut az egyes vizsgálatokra (az elszámolt mennyiséget és a munkaidőt elosztva).
Bikli néni 2010.09.06. 13:29:40
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.06. 13:29:48
Az, hogy az állam mennyit költ egészségügyre, az politikai kérdés. A mai, jórészt adóból finanszírozott egészségügyben meg pláne.
Ha a völgyhíd fontosabb, mint Mari néni emlőrákja, akkor völgyhíd lesz, Mari néni meg meghal.
És ez bizony a Parlamentben dől el a költségvetés szavazásánál.
Dr.laikus PhD 2010.09.06. 13:30:00
Én tudom, hogy Te mit láttál.
El is lehet hinni, de nem érdemes.
Ez egy vándor cirkusz. 20 éve azonos klisékkel.
pakesz (törölt) 2010.09.06. 13:31:56
nem vontak le semmilyen penzt!!!
csak nem adtak ki, amugy meg meg hitelt is vettek fel hogy jobb legyen nekik...
Kivlov 2010.09.06. 13:33:31
vontak és??? azt a pénzt nem fektették be, nem volt hozadéka. tehát minimum az inflációt buktuk vele azóta. azaz jóval kevessbet ér a cucc, mint amit befizetett. ezt most kiegészítheti...
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.06. 13:34:11
Na igen, ismét a "gonosz orvosok átverik a TB-t" mantra. :-)))
Azért tudtak téged megműteni relatíve korszerű eszközökkel, mert 3 napig nem az ételedre költötték a pénzt (gonoszul becsapva az OEP-et), hanem műszerre.
Mivel a finanszírozás távolról sem fedezi a szükséges modern ellátást, a kórházak kénytelenek így "csalni".
Egyébként az is megoldható, hogy ne csaljanak - 1983-as finanszírozási szinthez elővesszük az 1983-as technikát, műszereket és gyógyszereket, és gyógyítunk az 1983-as szakmai szinten.
Lehet, hogy ez neked nem tetszene annyira.
Kivlov 2010.09.06. 13:34:27
nem kötelező vállalkozni.
a "nemtudom kitermelni" nem indok az adócsalásra meg a kamu bejelentett bérekre.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.06. 13:35:41
Hja, hogy te abszolút nem ismered a témát?
Miért nem ezzel kezdted? :-)
A volumenkorlát alapja az előző évi teljesítmény 90 %-a volt, szóval az egyik évben 100 egység pénzből gazdálkodott a kórház, a következő évben meg 90 egység pénzből.
pakesz (törölt) 2010.09.06. 13:37:40
"Tévedés, a nyugdíjastól azért vonták 1982-ben a pénzt, hogy az 1982-ben beteg embereket gyógyítsák. "
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.06. 13:38:36
"tudod amikor a hiperaktivokat elkezdik szedalni? "
Amennyire én tudom, a pszichiáterek a hiperaktív embereket épp hogy NEM szedálják, hanem bizonyos pszichostimulánsokat adnak nekik.
Asszem téged nagyon, de nagyon átvertek azon az előadáson.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.06. 13:39:58
Bocs, nem volt egyértelmű, csak az SZJA-bruttósítás után vált láthatóvá a járulékosdi.
Ettől még a rendszer a felosztó-kirovó volt akkor, és az ma is.
heliox 2010.09.06. 13:42:06
dzsaszper 2010.09.06. 13:45:54
Kivlov 2010.09.06. 13:46:21
ez kamuduma. ha egyszer nincs keret, akkor nincs. az X millió adócsaló országában pedig nincs...
xenuka 2010.09.06. 13:47:46
A lényeg:
Amíg minden "örökösen munkanélküli", "születésekor leszázalékolt" jogosult minden ellátásra, addig nem lesz pénz.
A szándékos hiánygazdálkodás kiépítése segíti a "muszáj itt privatizálni, mert nincs más megoldás" elfogadtatását azzal szemben, ami pl a liberális amerikában van: ha nem fizetsz TB-t csak sürgősségi minimál ellátást kapsz és senkit nem érdekel a siránkozásod.
Akik dolgoznak és TB-t fizetnek azok ne kapjanak ellátást - ez abszurd.
Persze az egyéni TB számlavezetés az igazi megoldás, de igen szarul nézne ki hogy a kolompárok, kanalasok közül egész famíliák nem fizettek be soha egy fillért sem, a picsájukat meg ott meresztik minden kórházban, mert ez nekik jár.
ave 2010.09.06. 13:49:44
DarthVader 2010.09.06. 13:49:53
pakesz (törölt) 2010.09.06. 13:52:40
tehat beleszamit es ha igen akkor mennyire?
Dr.laikus PhD 2010.09.06. 13:55:40
Az élvezeti cikkek adója mindig is az állam legnagyobb adóbevétele volt.
Sajnos a befolyt pénzekből egy államot kell működtetni. Neked, nekem most fontos az eü. Ha nem lennénk betegek akkor nem is gondolnánk rá és feleslegesnek tartanánk.
Szóval másra is szükség van, de racionalizálni kell az eü-et az biztos, mert ez is nagyon fontos, csak nem mi fogjuk eldönteni, hogy mikor.
beaaaa 2010.09.06. 13:57:35
sámánkodás meg mindig volt, lesz, amíg nem fogják k* keményen büntetni...
(ugyebár finanszírozási csalás)
Dr.laikus PhD 2010.09.06. 13:59:22
Mert megkérdeztek, hogy akarok-e völgyhidat.
Nem már. Nem méltó ez hozzád.
Máshonnan kell megközelíteni ha tényleg lehet tenni, ez így csak indulatot korbácsol, megoldást nem teremt.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.06. 14:08:42
A pszichiátria egészen biztosan beleszámít az egészségügyi kiadásokba, de hogy ez az Egyesült Államokban mekkora, azt nem tudom.
Dr.laikus PhD 2010.09.06. 14:10:28
Émmeg nem adnám neked az igenem!
Hány aláírást kell összeszedni?
Elképzellek az aluljáróban a kis kocsinál gyűjtöd az aláírásokat.
Kérdezik: Méééééééér?
Mondod. Csak!.
Személyi szám, lakcímkártya, meg három xxx kész is.
tarkamarha 2010.09.06. 14:10:49
Másik: A kutyám szájával történt valami. Megdagadt, nem tudta kinyitni, nem tudtam megnézni. Telefon az állatorvosnak, aki gyakorlatilag azonnal fogadott. Szép berendezett, tiszta rendelő fogadott. A dolog természetéből adódóan altatni kellett az állatot. (Erre az altatóra persze nem jár TB támogatás, ez majd a számlánál lesz érdekes.) A kutya elalélva szépen össze is mocskolta a berendezést, nyál, vizelet volt ott bőven. A doki zokszó nélkül takarított. Ellátta az állatot, nem volt komoly baja, csak átharapta a saját arcát. Fertőtlenítőt kapott, majd a doki segített a magatehetetlen állatot kicuccolni a kocsiba, ahol is (lévén még mindig folyt belőle mindenféle) "megágyazott" a kutyának papírtörlőkkel. Ez után fizettem kb. 4 eFt-t. Rögtön az ötlött fel bennem, hogy emberként nem kaptam volna ilyen gyors és gondosodó ellátást - pláne ennyiért, holott a TB-t fizetem rendesen...
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.06. 14:10:53
Teccett volna a népeknek a völgyhíd ellen tüntetni. :-)
Kétségtelen, hogy egy-egy völgyhíd-méretű apróságon nem múlna az egészségügy, de sok kicsi sokra megy.
Dr.laikus PhD 2010.09.06. 14:12:22
A világon mindenütt van várólista.
A várható igénybe vételre nincs megbízható időbeni statisztika csak mennyiségi.
Hogy a kihasználtság maximális legyen, a várólista többek között ezért is van.
Ringlósztár 2010.09.06. 14:26:10
Melyik volt előbb? A csalás vagy a miatta bevezett volumenkorlát?
Nem vagyok meggyőződve, hogy ennek így kell történnie, azonban az valóban tény, hogy a kórház becsapta a TB-t, amit mi tartunk fenn.
Azt nem tudom, hogy az én érdekemben történt-e a csalás, lehet, bár az én eszemmel nem tudom hogyan lesz az általam meg nem evett (de elkészített és kiszállított) ételből stb. beruházás, hiszen egy fillér megtakarítás nem kapcsolódik az esethez, viszont olyan el nem végzett szolgáltatásokat számlázott a kórház az TB-nek, amihez működési költségek és nem beruházási források tartoznak.
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.06. 14:31:12
Dr.laikus PhD 2010.09.06. 14:33:56
Azért csak elgondolkodom, hogy ugyan van pénteken beteg felvétel, de hét végén csak ügyelet van, akkor minek.
Elbocsájtásnál ugyanez. Az ágy kihasználtsága ebben az esetben - megint a statisztika - ugyan jó, de minek?
Ezért csalnak szerintem. különben annyival kevesebb ágy lenne.
Azt már OEP nagy okosai nehezen tudnák kivonni, hogy minek 2 napra igénybe venni valamit aminek semmi haszna nincsen.
Dr.laikus PhD 2010.09.06. 14:35:28
Azért írtam, ha nem tudja fizetni, mert még kajára sem elég, nem hogy eü-re
DarthVader 2010.09.06. 14:43:20
Tele van a törököm ezzel a völgyhíddal, az idiócia tipikus példája, mindenki azt harsogja, hogy ez micsoda pazarlás, a szocik ezt is elkúrták. Nem mintha a szocik nem kúrtak volna el sok egyéb mindent, de speciel ehhez a szociknak nem sok köze van. Zamárdi meg Köröshegy lakói tiltakoztak az egyetlen hídmentes nyomvonal ellen, mivel kisajátításokkal járt volna, meg közelebb lett volna a faluhoz a pálya, ezért még az Orbán-kormány idején áttervezték a nyomvonalat. Ha nem ekkora híd lett volna, délebbre ment volna a nyomvonal, akkor lett volna vagy 15 km-es kitérő, és akkor is kellett volna egy - jóllehet kisebb - hidat építeni. Nem sokkal került volna kevesebbe.
Ugyhogy a völgyhíd pont a zemberek óhaja miatt épült fel.
pakesz (törölt) 2010.09.06. 14:51:01
nalunk az M3as elmehet csaladi haztol 10 meterre ott nem, mert joguk van a Zembereknek...
persze az a kis falu az majd 50 ev mulva fog eltunni :)))
a hid meg allni fog 150 ev mulva is, remelem a falu falait meghagyjak mementonak a leszarmazottaknak, hogy mi az amikor kikerik a birka nep velemenyet
gyakorlatilag karteriteskent 2-3 Mrd -bol meguszhattak volna az egeszet
Mihu 2010.09.06. 15:28:33
Valószínűleg azért vettek téged így fel, mert a diagnózisod és műtéted alapján kapnak egy HBCS besorolást, aminek van egy alsó határnapja. Ha nem éri el a benntfekvésed ideje akkor csak csökkentet díjat kap az eü szolgáltató.
A HBCS-t ha jól emlékszem 1995-ben alakították ki. A karbantartásukat nem igen felügyeli senki. Általában akkor szoktak rá figyelni ha valamilyen költségcsökkentést akarnak elérni az OEP részéről (sok elszámolt eset van az adott HBCS-ből csökkentik a súlyszámot ergo kevesebb finanszírozás)
Neked jó lett volna, hogy a teljes időre bennfekszel a kórházban?
DarthVader 2010.09.06. 15:32:19
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.06. 16:06:47
A volumenkorlátot a jelenlegi formájában konkrétan az IMF óhajára vezették be.
A nem kielégítő finanszírozás miatti csalások meg azóta zajlanak, amióta nem elég a pénz, azaz a teljesítményfinanszírozás (HBCS-német pontrendszer) bevezetése óta.
Az egyáltalán nem biztos, hogy az ételedet megrendelték.
Beruházás egyébként igazán nem ebből lesz (illetve csak áttételesen, trükkökkel), mert az OEP működési költséget fedez.
A legális megoldás egyébként az lett volna, hogy nem engednek haza arra a 3 napra, hanem bent töltöd a hétvégédet.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.06. 16:10:21
Nem az ágykihasználtsági statisztika miatt van a dolog.
Minden fekvőbeteg-HBCS-hez tartozik egy alsó és felső határnap (mondjuk "mandulaműtét, minimum 3, maximum 10 nap"). Ha a páciens ebben az időtartamban fekszik bent, akkor a kórház megkapja a pénzét.
Ha "túl gyorsan" vagy "túl lassan" gyógyítanak, akkor meg kevesebbet kap.
Ez volt a baj régebben az egynapos sebészettel is: mindenki az alsó határnap előtt ment haza.
Dr.laikus PhD 2010.09.06. 16:13:13
Hát a hitelező diktál.
Most is ő fog. Az évértékelő beszéd egyértelmű. A többi hablaty.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.06. 16:13:45
Előttevsló hétvégére berendelnek, vagy utána kell ott maradni, de azért saját felelősségre haza lehet menni. Naná!
Dr.laikus PhD 2010.09.06. 16:15:39
"Ez volt a baj régebben az egynapos sebészettel is: mindenki az alsó határnap előtt ment haza."
Ez hogyan sikerült?
baloo112 2010.09.06. 16:17:56
Erre itt sirunk hogy a gonoszok.
Rohej.
Gyöngyhazfenyu daganat nem ad metasztazist, tulajdonkeppen nem rosszindulatu.
Ha csomos akkor operalni kell.
Ha laserrel szedik le, akkor nem latja a szovettanasz hogy kiszedtek e az egeszet. Akkor meg visszanöhet.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.06. 16:18:09
Anti Anyag (törölt) 2010.09.06. 16:18:09
Maradjunk abban, hogy a közellátás drága, igénytelen és sajnos sok esetben szart sem ér. Továbbá rengeteg a csalás.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.06. 16:19:18
Ez hogyan sikerült?<<
1<3
adamantium 2010.09.06. 16:20:04
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.06. 16:22:19
Igen, a tékozló koldus esete. De azért ha a költséghatékonyságot megnézed, tőlünk nyugatabbra ennyi pénzből nem tudnak gyógyítani.
"igénytelen"
Sok rosszat el lehet mondani rőluk. De el kell ismerni, pár életet azért megmentenek.
"és sajnos sok esetben szart sem ér."
Pl.?
"Továbbá rengeteg a csalás."
Bele van építve a rendszerbe, rá vannak kényszerítve. Ha mindenki csal, nekik is kell, különben nem kapnak pénzt.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.06. 16:23:47
Egy (1) napos sebészet.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.06. 16:23:51
Egyébként tudtommal az M6-os síkvidéki alagútjai is időspórolás miatt épültek - a számtalan kis telek kisajátítása évekbe telt volna.
adamantium 2010.09.06. 16:24:16
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.06. 16:25:08
Saját felelősségre akkor mész haza, amikor csak akarsz. De egyébként bent kell töltened X napot.
Ugyandehogy (törölt) 2010.09.06. 16:26:31
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.06. 16:27:10
Úgy, hogy nem volt külön "egynapos sebészet" finanszírozás.
Mondjuk egy epehólyag-eltávolítás alsó határnapja 3 nap, de az egynapos sebészeten belül laparoszkóppal végezve a műtétet, a beteg másnap (1 nap után) hazamehet.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.06. 16:27:36
A nemtörődöm felügyelet, ami korlátozta a pénzt, már a volumen korlát előtt is, de az ebből következő csakásokat ellenőrzés hiányában engedte.
Csak olyankor buktak le, mikor az öregek otthonában mindenki kapott csúcsszuper hallókészüléket, de a fiókok mélyén - mert nem igazán kellett - a gagyi készülék volt.
adamantium 2010.09.06. 16:29:14
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.06. 16:29:25
Pasit beteszik egy szobába, este a bal oldali szomszédja hal meg, reggel a jobb oldalit viszik el lepedőben. Doktor úr, miért nem tartanak fenn külön kórtermet a haldoklóknak? Röhögni fog, ez az.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.06. 16:31:43
Kétségtelen.
Ha viszont saját felelősségre távozol, távolról sem elegáns utólag verni a nyálat.
Dr.laikus PhD 2010.09.06. 16:32:45
De igen műtenek.
Most néztem utána. Magán klinika szuper körülmények között TB alapon külön fizetés nélkül végez 1 napos műtéteket.
Minden vizsgálat előtte, műtét napján befekszik és műtéttől függően a kötelező megfigyelés után aznap haza.
szita szita péntek 2010.09.06. 16:35:35
Ugyandehogy (törölt) 2010.09.06. 16:35:40
felvettek szerdán csütörtöki műtétre, majd hazaküldtek aludni, mert "utcáról nem műtünk".
idézet.
azóta persze változhatott.
adamantium 2010.09.06. 16:35:40
Ugyandehogy (törölt) 2010.09.06. 16:36:43
minden kórházban?
adamantium 2010.09.06. 16:37:37
adamantium 2010.09.06. 16:38:47
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.06. 16:40:28
Nálnk is ez van, lásd hálapénz.
tizenhárom 2010.09.06. 16:43:02
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.06. 16:44:04
Ha látja TB, hogy nem kelendő az egynapos sebészet, akkor növellni kell az érte adott pénzt. Persze nme ész nélkül. Mindenkinek jobb és olcsóbb lesz.
adamantium 2010.09.06. 16:46:10
Dr.laikus PhD 2010.09.06. 16:53:06
Magánklinikának miért éri meg szuper körülmények között ingyen végezni TB finanszírozásra?
A reklám miatt nem linkelhetem be.
adamantium 2010.09.06. 16:57:07
Dr.laikus PhD 2010.09.06. 16:58:36
Megtalálom a BNO kódot, megtalálom a HBCS kódot, hol találom mennyit fizet utána az OEP?
Mert, hogy a klinika leírja a beavatkozás általa számlázott árát, ha nem TB alapon csinálja.
Grrrrrrrrrrrrr
adamantium 2010.09.06. 16:59:30
Dr.laikus PhD 2010.09.06. 17:02:51
Van vagy nincs nem tudom.
Olyanok vagytok, mint egy rossz tantestület :))))
Azt hiszem a saját finanszírozással kompenzálják a TB veszteségét.
Nyilván a szerződésükben benne van, hogy bizonyos számú finanszírozott műtétet el kell végezni.
Minden esetre a hirdetésben feltűnően hivatkozik a 0 Ft-os beavatkozásra luxus körülmények között.
Dr.laikus PhD 2010.09.06. 17:05:33
Ettől nem lettem okosabb, :))))
Azt hiszem nem is kell ez nekem.
Öreg vagyok én már a "mindent tudni akarok"- hoz.
Nem leszek már kórházi gazdasági vezető.
szita szita péntek 2010.09.06. 17:05:44
DarthVader 2010.09.06. 17:06:52
50-60 méteres dombhátak (16-20 emelet!) hosszan elnyúlva 500m-1 km-enként. Még ha 1 km széles a völgy, akkor is 5-6%-os emelkedők lettek volna benne, ami autópályánál nonszensz (érdi emelkedő nincs 3 %-os) vagy olyan lett volna, mint a vitézkötés. Közkedvelt vélekedés szerint meg a bevágásból kivett "földből" kellett volna töltést építeni. Ja, ha föld lett volna. Csakhogy a bevágásból kitermelt löszt el kellett volna szállítani, a töltéshez meg valahonnan földet hozni, ugyanis a lösz ha megázik, folyik mint a híg fos. (ezért szakadt be az egyik alagút is) A bevágást is agyon kellett volna erősiteni, mert az is folyik. (Más blogban írta valaki, hogy alagútépítő mérnökök mondták, hogy újra kellett tanulniuk a szakmát, annyira más a lösz viselkedése,mint az eddigi talajoké) De hát ehhez is mindenki baromira ért.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.06. 17:09:56
Hát sokkal kevésbé meredek faak kellenek, mint a sziklában. Ugye a dombok azért nem folynak el síksággá?
szita szita péntek 2010.09.06. 17:10:04
DarthVader 2010.09.06. 17:13:13
is 2010.09.06. 17:14:27
harom ut van:
1. emelni a jarulekot - 300Ft
2. csokkenteni a kiadast - volumenkorlat, tobb biztosito
3. tobb emberrel fizettetni - EHO kiterjesztese
az elso kettot leszavaztad, a harmadikat kormanyok toroltek el. a TB hiannyal kuzd. mi legyen?
DarthVader 2010.09.06. 17:15:11
adamantium 2010.09.06. 17:15:37
adamantium 2010.09.06. 17:17:29
Dr.laikus PhD 2010.09.06. 17:18:30
Nem lesz jobb, hiszen ez a költségvetés oldaláról kiadás.
Márpedig ezt csökkenteni kell. Ha nem lesz nagyobb baj a világban, kb. 4 évig szívunk, mint a torkos borz.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.06. 17:19:27
Ez a szépsége a dolognak. A dombból kitermelt talajt a két domb közti völgybe teszik.
szita szita péntek 2010.09.06. 17:20:53
adamantium 2010.09.06. 17:20:56
adamantium 2010.09.06. 17:22:01
adamantium 2010.09.06. 17:23:21
kerdesek05 2010.09.06. 17:23:25
emilben is: kerdesek kukac indamail pont hu
szita szita péntek 2010.09.06. 17:28:08
szita szita péntek 2010.09.06. 17:31:13
lac64 2010.09.06. 17:32:05
Ugyandehogy (törölt) 2010.09.06. 17:35:23
DarthVader 2010.09.06. 17:42:27
DarthVader 2010.09.06. 17:45:11
szita szita péntek 2010.09.06. 17:53:42
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.06. 18:10:16
A befizetők körének szélesítése az egyetlen reálisan járható út, és biz' a nyugdíjakból is kellene fizetni.
akira2 2010.09.06. 19:43:12
Hiszen az egészségügy még ma is szín tiszta szocializmus!
Amíg az egészségügy állami monopólium szolgáltatásostul és biztosításostul, addig ott ez lesz, a szocialista gazdasági modellből nem jön ki jobb. Vagy láttatok már valaha jobbat valahol?
Ja, igen, a magánrendelőben, ahol KP-ban kell fizetni a számlát. Ott igen, ott valóban JÓ szolgáltatást is kaphatsz. Nem mindenütt, de ha nem tetszik, kereshetsz JÓ-t is. Lehet, drágább lesz, de ez már nem szocializmus,
DarthVader 2010.09.06. 20:03:24
A magyar egészségügy magas szinvonalú, mindenki számára hozzáférhető, és ingyenes. Sajnos, a fentiekből egyszerre 2 teljesülhet csak. Ami magas szinvonalú, és ingyenes, az nem mindenki számára hozáférhető, ami mindenki számára hozzáférhető, és ingyenes, az nem magas szinvonalú, ami pedig magas szinvonalú és mindenki számára hozzáférhető, az nem ingyenes.
Balaint 2010.09.06. 20:07:37
kvadrillio 2010.09.06. 21:09:15
Viszont többezer/egybe ! wellnessünk van, ahol minden beteg ember igénybe vehet kényeztető masszázsokat !
Így épül nálunk a kapitalista több biztosítós rendszer....
..közben nagyon tsúnya mondatok jutnak még az eszembe...
pakesz (törölt) 2010.09.06. 21:32:33
ha veletlenul lenne megfelelo ismerosod aki ert is hozza az felvilagositott volna, hogy az M6nal osztrak mernokok voltak, es hogy ok elotte lehet hogy nagyobb sziklakat vajtak ki, de itt meg rajukommlott a lösz
pakesz (törölt) 2010.09.06. 21:45:28
amugy a 300 Ft os tema pont a nyugdijasokat kapta volna el azzal a kitettel, hogy 15e -ben maximalizalta volna az eves dijukat, es azt meg a jegyzotol kerhettek volna vissza...
adamantium 2010.09.06. 21:58:10
szita szita péntek 2010.09.06. 21:59:23
pakesz (törölt) 2010.09.06. 22:05:46
az lett volna a lenyeg, csak tudod en elfogadom, hogy lehet raszorulo valaki es hogy nincsen penze, csak ezt allami szinten (ami most van!!!) lehetetlen eldonteni, ezert lett volna jo a jegyzos :)