Az én édesapám is eltűnt a kórházból

2010.08.25. 13:09

Kedves szerkesztők, olvasók!

 

Tegnap olvashattuk az index.hu oldalon, hogy eltűnt egy idős bácsi a váci kórházból. Azért írok most nektek, mert kísértetiesen hasonló dolog történt az édesapámmal másfél évvel ezelőtt.

 

Édesapám 85 éves múlt nyár elején. 2008 novemberében agyvérzéssel került a szolnoki kórházba. Akkor úgy nézett ki a dolog, hogy elveszítjük, de legalábbis soha többé nem fog tudni sem járni , sem beszélni. Csodával határos módon azonban körülbelül egy hónap elteltével már bottal közlekedett, csak a beszéde lett lassabb és úgy volt, hogy hamarosan haza is engedik, már megvolt a dátum is, unokák és mi is nagyon vártuk már.


Az egyik délután, amikor bementünk hozzá (minden nap látogattuk) nem találtuk az ágyában. Nagyon megijedtünk, azt nem kell mondanom. Kerestük a nővéreket, de ők nem tudtak róla semmit, az orvosok szintén. Az egyik betegtársa mondta, hogy ő látta sétálgatni a kertben még délelőtt.


Riasztottuk az egész családot, hogy aki csak kéznél van, kezdje el keresni édesapámat a városban, a rendőrséget is értesítettük. A lehető legrosszabbtól tartottunk, mert hát a koordinációja nem volt tökéletes, bármikor eleshetett volna, vagy elütik. Nekünk a cikkben olvasható történettel ellentétben óriási szerencsénk volt, ugyanis este 8 órakor sikerült végre rálelnie testvéreméknek a temető közelében. Pizsamában volt, papucsban, de senkinek sem tűnt fel majd egy álló napon keresztül, senki sem hívta a mentőket, vagy a rendőrséget,mondom, nagyon nagy szerencsénk volt.

 

Miután visszavittük a kórházba, nagyon összevesztünk a biztonsági személyzettel és a nővérekkel, senki sem akarta elismerni, hogy hibázott. Akkor még arra gondoltunk, hogy feljelentést teszünk, végül inkább áthoztuk Budapestre édesapámat egy magánklinikára, ahol teljesen rendbe jött és szerencsére ma is velünk lehet.

 

Azért írtam meg mindezt, mert ahogy látom, nem csak velünk történt hasonló borzalom, jó lenne végre tenni valamit, mert ez nem állapot.

 

 

Tisztelettel: Réka
 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nullnick 2010.08.25. 23:36:47

@vezereger:

mint említettem:

az OKOSKODÓ LAIKUS HÜLYE HŐBÖRGÉSÉT jó lenne mellőzni

az orvos, ápoló kötelessége a GYÓGYÍTÁS, NEM AZ ŐRZÉS

akit pszichiátriai szakvélemény vagy fizikális állapota nem korlátoz, az szabadon mozoghat a kórház nyilvános tereiben, ELHAGYHATJA AZ OSZTÁLYT is, pl. kimehet az udvarra, kertbe is, hiszen az AZÉRT VAN!

Az, hogy a kórház területéről is kilóghat, az már neccesebb, de abban a kórházvezetés (ápolási igazgató illetve az intézmény rendészete) illetékes.

vezereger 2010.08.25. 23:37:31

Kedves Rasiologus! ha ne adhja Isten valamelyik idősebb felmenődet rábízod a kollégáidra és zavart állapotukban eltűnnek, majd meghalnak, akor is ilyen választ adsz?

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.25. 23:37:48

@we:

Ha nincs elegendő nővér, akkor nincs.

Fizikailag nem lehet egyszerre 3 helyen lenni.

A "pénzzel tömi" meg egyszerű hazugság.

we 2010.08.25. 23:38:58

@radiologus.hu: Értem. Akkor engedjék ki. Csakhogy itt fel sem tűnt senkinek, hogy elcsászkált a koma. Egyébként meg ha a kórházból kifelé avázik egy pizsamás zavart ember, akkor az a minimum, hogy odamegyek hozzá, hogy megkérdezzem, hova igyekszik. Meg lehet próbálni szóval tartani vagy meggyőzni, hogy jobb neki odabent. Ha nem tudom lebeszélni akkor oké, de legalább riasztom a rokonságot! Ehhez nem kell éppen doktori diploma.

nullnick 2010.08.25. 23:40:10

@radiologus.hu:

hagyd el

ezek ráérnek pofázni hajnalig, otthon ülve a gép előtt

kibiceknek semmi sem drága, ezeknek nem kell ügyelni egyetlen éjszakát se életükben

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.25. 23:40:11

@vezereger:

Az egészségügyi személyzet jogi felelősségre vonhatósága szempontjából mindenképp.

Nem lehet bezárni az ajtót előttük.

Tilos bezárni az ajtót előttük.

Tilos őket erőszakkal visszarángatni.

Nem szabad.

A törvény tiltja.

Pont.

vezereger 2010.08.25. 23:40:14

Kedves Nullnick! Olvasd el, alaposan, amit írtam, és pontosan megláétod, uganazt írom, mint TE. A kijutás megakadályozása a feladat és az adekvát terápia folytatásának lehetősége. Nem életlenül említettem az őrutasítást, a porta munkaköri leírását és az ápolási igazgató felelősségét én sem.

Sajnos pontosan tudom, milyen embert próbáló ínszkasztó munka az orvosoké, ápolóké.

vezereger 2010.08.25. 23:40:45

Ámen kedves Radiologus, , ezek szerint, ha valaki zavart elmeállípota folytán önveszélyes lehet, nem korlátozod, hagyod meghalni

we 2010.08.25. 23:40:47

@radiologus.hu: csak azt írom amit láttam nem egyszer és nem is kétszer. Hót csóró emberek, meg idős nyudíjasok hagynak ott olyan összegeket, hogy majd belerokkanak, hogy a "nővérkék meg a doktorurak" figyeljenek már kicsit jobban. Egy idős szerencsétlen embertől pénzt elfogadni... na arról egy másik poszt is születhetne.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.25. 23:42:47

@we:

"Fel sem tűnt, hogy elcsászkált."

Valóban, ha a nővér egyedül lát el 40 beteget, akkor nem tud az ajtóban is strázsálni, netán aktualizált "ki van épp az ágyában-más részlegen-konzíliumon" listát vezetni.

És honnan lehet megítélni a portán 3 méterről, hogy egy pizsamás ember zavart-e vagy sem?

Számtalan beteg megy ki napközben a sarki boltba ezért-azért.

we 2010.08.25. 23:44:39

@nullnick: ez a klasszik, mikor valaki azt hiszi, hogy azért mert ügyel azért már az ő seggéből jön a fény. Ebben az országban még élnek páran millióan akik keményen dolgoznak és a hibáikért azonnal lapátra teszik őket nem úgy mint az orvos társadalomban ahol ugye kéz kezet mos.

vezereger 2010.08.25. 23:45:56

Kérek szépen mindenkit, aki reagál arra, amit írtam, előbb alaposan olvassa el!

Szervezés, és emoátia - nem szeretnék itt és most etikai kurzusba kezdeni - elegendő lenne a hasonló gondok megoldására, HA;
Az az illetéles - ápolási igazgató, orvosigazgató - megfelelő munkaköri leírásokkal, és biztonsági megoldásokkal, minimalizálná az ilyen esetekből adódó kockázatokat.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.25. 23:45:59

@we:

Az idős szerencsétlen embertől ezek szerint a vízvezetékszerelő meg a cipőboltos se fogadjon el pénzt?

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.25. 23:47:14

@nullnick:

"Úristen, szerdán másfél órát kellett túlóráznom, lekéstem a délutáni jógát!"

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.25. 23:49:31

@vezereger:

Az a helyzet varázsa, hogy ha kiadják a portásnak (biztonságinak), hogy beteget nem engedhet ki, akkor beperlik és elveszti a pert.

Ha kiengedik a beteget, és annak baja lesz, beperlik, és kisebb eséllyel veszti el.

nullnick 2010.08.25. 23:50:32

@we:

mindenesetre

a te fejed biztos sötétebb, mint az én seggem
úgyhogy
meg is csókolhatod, hátha lesz tőle egy kis világosság a fejedben

:D

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.25. 23:50:59

@vezereger:

"Szervezés és empátia."

OK, először adj annyi pénzt, amiből 4 beteg / nővér arány lesz az osztályon.

Ha ez megvan, akkor már elkezdhetsz szervezgetni.

vezereger 2010.08.25. 23:52:16

Jó ájszakát kívánok, lehetőkeg kevés munkát minden egészségügyesnek, őrnek, tűzoltónak, rendőrnek, mindenkinek, aki akkor is dolgozik, amikor én pihenek.
Türelem, empátia, emberség kell csak, néh elég egy kérés is, hova tetszik menni?

A válaszból hamar kiderülhet, ok e a pógár, vagy nem 100-as...

we 2010.08.25. 23:52:32

@radiologus.hu: a boríték abszolút nem olyan mint a cipész. A cipésznél egy szolgáltatást vásárolok, amiért még nem fizettem. A kórházban egy olyan szolgálatást veszek igénybe, amiért már fizettem az adóm formájában. Ez olyan mintha a cipőboltban az eladónak kellene fizetnem, mert megkérdeztem tőle van-e 43-as makkoscipője.

nullnick 2010.08.25. 23:53:23

@vezereger:

legelőbb saját magadnak kellett volna átolvasnod

és alaposan meghúznod azt a sok felesleges baromságot amit összeírkáltál-KEVERTÉL gyógyításról és rendészetről

vezereger 2010.08.25. 23:54:06

Ha tehetném, adnék, mindenkinek jobb lenne... Nem Te, nem a núvér, nem az őr, sokak munkája kell ahhoz, hogy ilyenek ne legyenek. Néha elég az is, hogy egy ember lásson az illető és ne egy "pacienst"

we 2010.08.25. 23:54:30

@nullnick: te már csak tudod. Gondolom ezzel a mentalitással állsz a betegeidhez is.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.25. 23:55:07

@we:

"A kórházban egy olyan szolgálatást veszek igénybe, amiért már fizettem az adóm formájában. "

Nem tudok arról, hogy a nyugdíjasok bármiféle hozzájárulást fizetnének a kórházi ellátásukhoz.

Az, hogy "már 1976-ban fizetett", nem érv, mert azt a pénzt már 1976-ban sikeresen el is költötték.

Coffeyville (törölt) 2010.08.25. 23:55:28

Kicsit OFF
Évekkel ezelőtt láttam: a Hungária körúton a Thököly kereszteződésben a zebrán egy vak cigány elvesztette az orientációját, és az autókat tapogatva a sorokkal párhuzamosan kezdett botorkálni, kétségbeesve a dugóban. Húszból átlag hárman foglalkoztak vele, vagy rádudáltak vagy lehúzták az ablakot és anyáztak.
Ezek után nem lep meg, hogy a kórházi személyzet magasról leszarja a rábízottakat, cinikusan betegjogokra hivatkozás mögé bújva.

vezereger 2010.08.25. 23:57:56

Ledves Nullnick!
Nem szeretek személyeskedni, és azt hiszem, Te is képes lehetsz átértékelni a minősítésedet, ha egy icipicit gondolkodva végigfuttatod a fejedben, adott esetben kinek a felelősségét mikor miért állapítaná meg a bíróság.

we 2010.08.25. 23:59:02

@radiologus.hu: szerintem igen, mert kifizette mondjuk 40 év munkájával. Az, hogy valaki elköltötte arról nem ő tehet.

Bár az igaz, hogy pl. nyugdíjba nem érdemes fektetni Magyarországon, mire betöltjük az életkort úgysem ér egy garast sem (lásd a mostani nyugdíjasok akiknek szinte felkopik az álluk). Ettől függetlenül aki fizette az elvárhatja szerintem.

vezereger 2010.08.25. 23:59:16

Kedves Radiologus. Amikor befizette fizette, és ha már jogászkodunk, ez bizony szerzett jog. Igaz, tisztább viszonyokat jelentene a valódi biztosítási alapokon nyugvó ellátás, de erről Te sem tehetsz...

Mocsár 2010.08.26. 00:01:02

Nekem édesanyám, mikor még az ápolási osztályon feküdt, egyszer szintén kiszökött. Mentünk meglátogatni egy nap, és mondták az ápolók, hogy úgy hozták vissza a rendőrök az utcáról, hálóingben, pelenkázva. Pedig magas fal, kerítés és biztonsági szolgálat védi a kórház teljes területét. Érdekes volt, nem kicsit ledöbbentünk...

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.26. 00:03:53

@vezereger:

Amikor befizette, azonnal el is költötték.

Most nem fizet semmit, a rendszer pedig olyan, hogy én fizetem az adómból.

Az érvelésed alapján én most visszamehetnék az általános iskolámba, és követelhetném, hogy ingyen ebédeltessenek meg, mert az 1980-as években napközis voltam.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.26. 00:05:56

@we:

"Szerintem igen, mert kifizette mondjuk 40 év munkájával. "

Aha, akkor legyünk nagylelkűek, 40 év munkájával kifizettek egy autót is, tessék azt odaadni most!

Érted az érvelésed tarthatatlanságát?

szabidoki 2010.08.26. 00:13:57

@we: jelenleg a magyar lakosság (és rajtuk keresztül az állam) jóval kevesebbet fizet, mint amennyibe az egészségügy ténylegesen kerül. Olyan ez, mintha bemennél a boltba, kérnél 10 rúd szalámit, de csak egyet akarnál kifizetni, mondván hogy ennyire van pénzed, de a szalámi meg kell a családnak, ossza be a boltos, ahogy akarja. Persze még köszönjön, legyen udvarias meg minden. Jelenleg ehhez a kormányzat törvényekkel asszisztál, de mint minden ilyen, a realitásokkal szembemenő jelenség egyszer végetér, akkor meg lesz nagy sírás-rívás. Persze nincsenek illúzióim, akkor sem az lesz a polgár fejében, hogy "elbasztuk, rendbe kellett volna tenni az egészségügyet, amíg még volt rá esély", hanem az, hogy "szemét orvosok elhúztak külföldre, ahol jó pénzért keveset kell dolgozni, mikor itthon is maradhattak volna a rohadékok éhbérért gályázni". Ha bővebben érdekel valakit, itt egy jó kis blog:
giulio.freeblog.hu/archives/2010/08/24/RTKARNYTALANSGOK/

szabidoki 2010.08.26. 00:23:29

@radiologus.hu: ne strapáld magad, sosem fogják megérteni...

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.26. 00:26:49

@szabidoki:

Talán ezt a napközis hasonlatot felfogják. :-)

szabidoki 2010.08.26. 00:29:28

@radiologus.hu: erős kétségeim vannak :)
Már Einstein is megmondta...

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.26. 00:33:39

@szabidoki:

Annyi baj legyen, többen olvassák ezt a blogot, mint ahányan írják.

Scala 2010.08.26. 00:33:45

@szabidoki: Igen, tudom. És nincs egy olyan szűk, de járható mezsgye, hogy bekerül, kapja infúzión a fluoxetint + nyugtatót, és esze ágában sem lesz hazamenni, csak max. ha küldik? Mint kezelési menet, nem kényszergyk.

we 2010.08.26. 00:35:17

@radiologus.hu: Kocsiert nem fizettek (persze az atkosban nem volt ado de nyilvan kevesebbet kapott a jonep). Egyebkent sokaig fizettem otthon, megsem kaptam szinvonalas ellatast es itt nem arrol beszelek, hogy lepattant szarnak nezett ki a rontgengep hanem arrol hogy nem volt emberi hozzaallas.

Ha elofizetsz a menzara es huszadikan nincs kaja akkor gondolom nem vigasz hogy "mar elkoltottek". Ha szerinted megis akkor innentol nem szabad sirni sem az orvos meg noverfizetesek miatt. Remelem eleg napkozis volt az en peldam is.

El lehet menni kulfoldre, sosem ertettem azt, aki ezt ellenzi mert mindenkinek a szive joga hogy ott eljen ahol akar. Aztan ha jo ott akkor szuper, ha nem akkor meg mindig haza lehet vinni a tudast. En is tobb orszagban eltem eddig, sot most is kulfoldon vagyok.

we 2010.08.26. 00:37:27

Mielott jon a kiatkozas: azert nem fizetek mert nem ott elek.

Na akkor minenkinek igaza van mar megint, en huztam aludni.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.26. 00:39:09

@we:

Akkor meg mi a probléma?

A megfelelő hozzáállás alapvetően pénzkérdés, ezt átlag naponta 2-3-szor írjuk itt.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.26. 00:40:51

@we:

"Ha elofizetsz a menzara es huszadikan nincs kaja akkor gondolom nem vigasz hogy "mar elkoltottek"."

Ha valaki napi 200 forintból szeretne a Gundelből hozatni 3 fogásos ebédet, akkor szerinted mennyire reális az ő világképe?

Keveset fizet a társadalom.

mr.guargumi 2010.08.26. 02:38:07

Páran írták, hogy nincs joga visszatartani a betegeket a személyzetnek, ez így is van, de -ahogy szintén sokan írták- egy kérdés miatt senki nem fog beperelni sebkit: "bácsi, hová készülődik?" Nyilván nem a nővérek feladata, mert így is túl vannak terhelve, hanem a mihaszna biztonsági őröké lenne, akik nem is igazán értem minek vannak, mert se a lopásokat nem akadályozzák meg, sok helyen az orvosok/személyzet inzultálása ellen sem tesznek semmit, és a jelek szerint még a pizsamában távozó 80+-os betegektől sem kérdezik meg, hogy merre lesz a séta..akkor minek vannak..útbaigazítani napi 10 látogatót?

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.08.26. 07:59:10

@radiologus.hu: @nullnick:
Hátrább az agarakkal urak!

Ezen a héten három nap alatt dolgoztam 42 órát, és még van két nap hátra. És nem, nem ügyeltem, hanem végig volt tevékenységem (igen, olyan is, ami megítélésem szerint várhatott volna másnapig, munkaidôig, de nálunk a kliensre rácsapni a telefont, vagy a fizetésemet felróva morogni nem járható út).

Természetesen én is mocskosul sajnálom magam, és szívesen sajnáltatom másokkal is, de azt nem hiszem, hogy ettôl én most jobb ember lettem.

El Visco Stello (törölt) 2010.08.26. 08:12:44

Véleményem szerint az ilyen elkóborlásokat kis odafigyeléssel meg lehetne akadályozni. Ez egyértelműen a kórházak feladata lenne. Itt nem állnak meg azok az érvek, hogy túlterheltség, meg alulfizetettség. A beteg karján azonosító van, az alapján kideríthető, hogy hol ápolják, az őrségnek csak egy telefonjába kerül. Ettől még nem sérül a beteg szabadsághoz való joga. Ráadásul a demencia elég jól felismerhető.
Tehát kb. így kellene történnie: Papa-Mama settenkedik kifelé, Őr Úr vet rá egy pillantást, ha van rajta karszalag megállítja és telefonál egyet. Ha a beteg csak elkószált, jön a betegszállító és visszaviszi. Nem szeretnék nagy szavakat használni, de megkockáztatom, hogy ez munkaköri kötelességük lenne.

huncut 2010.08.26. 08:14:52

@szabidoki: Én is leírtam már párszor, hogy összességében (hálapénzzel, korrupciós ügyekkel együtt) sok pénz kerül a rendszerbe, de annak az eloszlásával van baj: néhányan alaposan meggazdagodnak belőle, a többség meg tűrhetetlen körülmények között dolgozik és nyomorog. Ha megint csak ránk, betegekre vagy előbb-utóbb betegekre hárítunk újabb terheket, akkor konzerváljuk a meglévő problémákat. Alapvető átalakításokra lenne szükség, nem toldozás-foltozásokra.

nullnick 2010.08.26. 08:40:40

@szomorutojas:

"És nem, nem ügyeltem, hanem végig volt tevékenységem"

egy nagyobbacska városi kórházban és a magasabb rangú intézményekben

egy traumatológia, sebészet vagy gyerekosztályos felvételes ügyelet FOLYAMATOS tevékenységet jelent, innentől kezdve pedig a radiológia és a labor sem alszik

"de nálunk a kliensre rácsapni a telefont"

???

hasi UH-t lehet készíteni telefonon?
a beteget jön, vagy hozzák a kórházba

az, hogy valaki a HO ügyeletet hívogatja valami BANÁLIS FASSÁGGAL (három napja fáj a torka, öt napja csíp a vizelete stb.) csak mert nem tud aludni, az meg menjen is a picsába: az ügyelet az AKUT ESETEK ellátására van

Pico 2010.08.26. 08:46:16

Úgy vélem, itt joghézag van...

Pico 2010.08.26. 08:48:18

@huncut: Remélem, hogy a hálapénz témájáról pezsgő vita folyik a MOK siteján belül. És nem csak itt...

nullnick 2010.08.26. 08:56:31

@huncut:

legalizálni kell a hálapénzt, adóalapból levonhatóvá tenni, számlásítani

az orvost kötelezni , hogy mondjuk 40%-át fizesse be egy az őt foglalkoztató kórház által létesített pénzügyi alapba, melyből a nem hálapénzes szakmák képviselőit támogatják, AKIK NÉLKÜL A HÁLAPÉNZES DOKI NEM TUDNA DOLGOZNI (radiológia, labor, patológia)

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.26. 08:57:11

@szomorutojas:

3 nap alatt 42 óra.

Az napi 14 óra.

Felteszem, neked is számfejtenek a végén kb. napi 7 óra munkát. :-/

Scala 2010.08.26. 08:58:42

@nullnick: ha valakinek az a legnagyobb problémája, hogy 5 napja csíp a vizelete, neki az a gondja, és azt oldja meg az eü. Ilyen egyszerű, azt se tudja mi az akut eset. És akkor van ideje, mert pl. napközben dolgozik, és szenved valami olyannal aminek a nevét sem tudja (hólyaghurut). És igen, nem tud aludni, a szakadt bérházban, mert betegsége van, amit nem kezeltek. Ezek a viszonyok 2010 Bp. Sírnivaló igen, de nem hiszem, hogy a a menjen a picsába dolog BÁRMIT IS megold! Megértem én az összes nyűgjét az orvosoknak, de egy kórbor kutyának gyakran nagyobb a respektje, mint egy átlagos műveltségű /műveletlenségű magyar páciensnek.
És innetől kezdve leszarom ki hány évet tanult át azért, hogy ott ülhessen a telefon ügyeleti végén, egy hajóban evezünk, és egy szánalmas idegbeteg bunkó nagy Dr-rel is az marad.

Gest anyó férje 2010.08.26. 08:58:54

@El Visco Stello: "A beteg karján azonosító van, az alapján kideríthető, hogy hol ápolják, az őrségnek csak egy telefonjába kerül"

Egy telefonjába se kerül, az őrségnek rögtön géppuskatüzet kell nyitnia ha valaki megközelíti a szögesdrótot. Akkor aztán nincs elkóborlás, a posztíró is elégedett lehet

nullnick 2010.08.26. 09:07:43

@Scala:

"akkor van ideje, mert pl. napközben dolgozik"

elmegy munka után és nem _hívogatja ki_ (főleg éjejl)az ügyeletet

az ÜGYELETI IDŐ NEM RENDELÉSI IDŐ - ezért is nem hívják úgy

Scala 2010.08.26. 09:32:14

@nullnick: És ezt EGY ÁTLAG BETEG, pláne ha napok óta fáj valamije:
a) nem tudja
b) nem így gondolja, azaz az ő baja akut
c) nem tudja mérlegelni.
Mert AZT GONDOLJA hogy az eü. arra való, hogy őrajta segítsen, amikor beteg.
Sajnos még ilyen kibaszott naív az átlag, legalábbis egy próba erejéig.
De te majd teszel róla, hogy ez változzon, mert mindenkinek KUSS a neve.

Irise 2010.08.26. 09:50:59

@Scala: Tényleg jönnek hülyék ügyeletben.
Éjszaka pl. volt egy normálisnak tűnő fiatal nőbetegem, aki mezitláb sétált a strandon, úgy érezte,hogy kagylóhéj ment a talpába (kb egy hete), mm-nél kisebb fekete koszfoltocska a bőr alatt, nem duzzadt,nem gennyes,nem fáj... előzőleg otthon a beteg már megpróbálta kivágni késsel... és most éjfél után úgy érezte,hogy muszáj megtudnia,hogy van-e idegentest a bőre alatt..
Kéne olyan BNO kódnak is lennie,hogy "hülye-e vagy?!"

huncut 2010.08.26. 09:51:15

@Scala: Nem tudom, de nekem eszembe sem jutna egy több napja fennálló problémával ügyeletre menni, pláne kihívni. A boltba sem tudsz bemenni, ha már bezárt, és vidéken hiába akarsz éjjel fogorvost, nem fogsz találni, ki kell bírnod a rendelési időig. Az ügyelet az rendkívüli dolgokra való. Tényleg tudatosítani kellene ezt mindenkiben.

huncut 2010.08.26. 09:54:00

@Pico: Én is kíváncsi lennék rá...

huncut 2010.08.26. 09:56:16

@nullnick: Bizony, el kéne már indulni ebbe az irányba, még ha a konkrét számokat nem is tudnék mondani. De először is tisztázni kell a magánbeteg- és a hivatalos ellátás határait.

Scala 2010.08.26. 10:10:43

@Irise: :-)))
@huncut: Nem vitatom.
Nem feltétlenül a hülyéket akarom védeni. Csak annyit mondtam, az átlag műveltség és ismeretek + bármiféle tudatosság nagyon-nagyon alacsony nálunk. Azt gondoltam kicsiként, hogy ez változni fog, pláne 2000 utánra, de nem.
Tudatosítás: igen! Magyarázat, üzenetrögzítő tudom is én. Szakápoló is elég lehet erre, az meg nincs. Tudom én...

Mégis azt gondolom:
- a tudás hatalom, de üres, ha arrogáns,
- a segítő türelemmel párosítva lesz más minőség
- és tényleg egy hajóban evezünk... elég szar hajó, de állítólag nem véletlenül választottuk.

El Visco Stello (törölt) 2010.08.26. 10:53:42

@Gest anyó férje: Ez frappáns, tömör, a nickedhez méltó hozzászólás volt, bár a megoldáshoz - ha azt egyáltalán keresni kell - nem vitt közelebb.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.08.26. 11:04:16

@radiologus.hu: Nagyon kíváncsi lennék, hogy vajon TE (!) mennyi adót fizetsz! Mondjuk a borítékos pénzért, vagy azért a pénzért amit a magán rendelődben számla nélkül kapsz.

_Molly 2010.08.26. 11:19:33

@Dr.laikus PhD: "Nem igaz, hogy a józan eszét nem használhatja senki."

Na, ebben most egyetértünk! :)

1.) Az idős beteg nem nyilatkozott arról, hogy a kórházat el AKARJA hagyni. Tehát a betegjogok emlegetése irreleváns. Ha visszatartják, az nem az ő önrendelkezési jogának megsértése, hanem odafigyelés és gondoskodás.

2.) Egy már nagykorú fiatal is elvileg oda megy, ahová akar. De ha egy 19 éves még mindig nappali iskolába jár, akkor az intézmény igenis felelős azért, ha a gyerek onnan eltűnik. Amikor észlelik, h. nem jelent meg már a többedik órán, akkor minimum illik érdeklődni, hogy ki látta utoljára, hol és mikor, sőt kötelesek a szülőket is értesíteni.
A hozzátartozókat talán a kórháznak is kötelessége lett volna értesíteni.

A portás meg... na igen, az is csak dísznek lehet ott, ha ilyenekre nem figyel.:(

_Molly 2010.08.26. 11:33:22

@Babette_: "mindent(=normális együttélés/viselkedés) nem lehet törvénybe iktatni"

Jah. Egyszer nem voltam a kórteremben a reggeli vizitnél. (Elaludtam és később mentem tusolni.) A nővérek keresni kezdtek, és megnyugodtak, mikor a fürdőben rám találtak.

Nem kellenek ehhez törvények, csak némi felelősségérzet.

HaMenniKell 2010.08.26. 11:40:24

Sziasztok!

Csak annyi a hozzáfűznivalóm, hogy mi, orvosok is hibásak vagyunk!
1. A jogainkkal az utolsó paragrafusig tisztában kellene lennünk. Hát nem vagyunk, 99%-unk (pl. engem is beleértve)
leginkább lustaságból nem néz utána.
2.Az érdekeink képviseletét nagy arányban olyan szervezetekre bízzuk, amelyek ezt évek óta bizonyítottan képtelenek ellátni (Magyar Rezidens Szövetség, MOK), legfeljebb világvégehangulatú vezércikkeket jelentetnek meg.
3.Még mindig fehér köpenyes, angyalkaszerű mártírokként tekintünk magunkra. A tömeges munkabeszüntetésnek már a gondolatától is elönt minket a bűntudat, holott az EU boldogabbik részében erre számtalan példa van (Franciaország).
4. Azt várjuk, hogy a magyar társadalom majd lelkiismeretfurdalástól könnyes szemmel transzparenseket ragad, és utcára vonul a mi jobb munkakörülményeinkért. Azt ugyan soha,
legfeljebb a saját jobb ellátásáért.

_Molly 2010.08.26. 11:45:55

@radiologus.hu: "OK, először adj annyi pénzt, amiből 4 beteg / nővér arány lesz az osztályon. Ha ez megvan, akkor már elkezdhetsz szervezgetni."

Na, ez nagyon durva.:(
Leszokhatnátok már arról, hogy a betegektől követelitek a pénzt! (Adnak ők így is eleget, sokszor erőn felül is - számla nélkül, ugye.)
Szekírozd ezzel a fenntartódat vagy a kórházadat, menj el tüntetni, vagy elmehetsz akár politikusnak is, hogy végre te dönthess a kórházfinanszírozásról.
De a kezedet vedd már ki a betegek zsebéből, légyszi.

Dr.laikus PhD 2010.08.26. 11:47:23

@gangraena33:

Szerintem ha felfogjuk, hogy ez összefügg a fenti három ponttal, talán akkor lesz változás.

A tömeget a beteg jelenti.
És mint tudjuk, most jött egy szép új világ a nép akarata dönt.
Komolyra fordítva a szót, talán elindul valami, minden nap riport az egészségügy, benne az orvosok helyzetéről.
Talán nem paperla pap.

gld 2010.08.26. 12:17:00

@gangraena33: ez nagyon önkritikus volt, de tetszik (már ha ilyesmire lehet ezt mondani)

huncut 2010.08.26. 13:01:40

@gangraena33: Köszönöm szépen, jó volt ezt egy orvostól olvasni. :-)
És biztos vagyok benne, ha nemcsak az "adjatok több pénzt" felszólítást halljuk, hanem közérthető tájékoztatást is a problémákról, akkor lesznek, akik mellétek állnak ebben a küzdelemben is.
A kamionsofőröknél ellenőrzik, pihennek-e eleget. Az orvosoknál ezt vajon miért nem lehet elérni? Ők is életeket veszélyeztethetnek...

szabidoki 2010.08.26. 13:08:56

@nullnick: és hogyan kötelezel bárkit arra, hogy önként és dalolva lemondjon a jövedelme 40%-áról? Hogyan ellenőrzöd, hogy tényleg 40%-ot adott-e, nem csak 4%-ot? Hogyan akadályozod meg, hogy pl. a nőgyógyászati tarifák emelkedjenek annyit, hogy kompenzálják a 40%-os veszteséget? Ugyanmár...
@_Molly: fogd már fel végre, hogy a magyar egészségügy vészesen alul van finanszírozva! Nem azt szeretnénk, hogy még több hálapénzt fizessen a lakosság, épp ellenkezőleg - ne adjanak egy árva fillér hálapénzt se, de legyen mindenkinek rendes fizetése, és a kórházak kapják meg a beavatkozások valós árát. Ennyire egyszerű, de ameddig az egységsugarú polgár agya annyit tud produkálni, hogy "deénfizetematébét", addig nem jutunk előbbre...

_Molly 2010.08.26. 13:15:03

@szabidoki:

Fogd már fel végre, hogy ezért NEM velünk kell veszekedned.

szabidoki 2010.08.26. 14:00:36

@_Molly: a te pénzed és a te érdeked. És neked fog fájni, ha nem lépsz az ügyben.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.08.26. 14:04:56

@szabidoki: Mert neked ugye nem fog fájni? Mert csak a mi "egységsugarú polgár agyunkkal" nem tudunk annyira magasröptűen, és felsőbbrendűen gondolkozni, mint az orvosok. Hánynom kell a nagy mellényedtől.

_Molly 2010.08.26. 14:18:07

@szabidoki: "a te pénzed és a te érdeked. És neked fog fájni, ha nem lépsz az ügyben."

Mit lépjek én, te "egységsugarú agyú"? Inkább arról mesélj, mit teszel TE, hogy változások történjenek az egészségügyben.
Azon kívül, hogy minősíthetetlen stílusban anyázod, akit csak érsz. Mert ez ügye marhára hatékony...

Fekete Dália 2010.08.26. 14:20:22

A magyar egészségügy alulfinanszírozva?:))))

Azért mert valaki nem látja, hogy milyen csatornán keresztül folyik el a pénz, még nem kellene ilyen hülyeségeket beszélni.

Egyébként fémdetektorokat, és digitális frekvenciamérőt mihez használnak a kedves doktor urak?

_Molly 2010.08.26. 14:21:55

@batgirl:
Ez a szerencsétlen nagymellényű csak azt felejti el, hogy egy kultúrországban - és egy normális egészségügyi rendszerben - egyetlen olyan megnyilvánulással, amit itt sorozatban elkövet, úgy rúgnák ki az állásából, hogy a lába nem érné a földet.

Úgyhogy már csak ezért is időszerű lenne egy Jó Nagy Változás. Mi sem kívánunk mást.:)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.08.26. 14:51:12

@_Molly: Én tisztelem az orvosokat, vannak akiket szeretek is. De! Ez a pasas (gondolom) a bicskanyitogató stílusával, fennhéjázásával és egy néhány kollégájával együtt aláássa az orvosok iránti tiszteletemet. Bár tudom, hogy nem mindegyik orvos ilyen, és mégis.Hónapok óta ,csak a rinyálás megy, hogy mi keveset fizetünk, és még ráadásul betegek is szoktunk lenni, és még ellátást is követelni merészelünk. Kedves Doktorok! Idézve egykori vezetőnket:" Ellehet innen menni". Tessék elmenni. Megleszünk nélkületek is.Próbáljátok ki az életet máshol. Sok szerencsét.

Dr.laikus PhD 2010.08.26. 14:52:22

@szabidoki:

"a te pénzed és a te érdeked. És neked fog fájni, ha nem lépsz az ügyben."

Is! Szabadna végre így fogalmazni?

Tologatni tenni valót, lobbizni úgy, hogy kötelezed a másikat nem mén.

szabidoki 2010.08.26. 15:56:16

@batgirl: @_Molly: a ti hozzászólásaitoknál szebb bizonyítékot álmodni sem lehetne arra, amit mondtam...

szabidoki 2010.08.26. 15:57:59

@Dr.laikus PhD: az orvosok már számtalan javaslatot letettek az asztalra, mind a kukában végezte. Te mikor hívtad fel az országgyűlési képviselődet, hogy tegyenek már rendet az egészségügyben?

Scala 2010.08.26. 17:55:17

@gangraena33: Orvossztrájk? Hm. Tőlem mehet, csak a minimum szolgáltatás mint olyan... na érdekes lesz, az biztos.

Előkészítésnek egy alapos és inkább alázatosnak nevezhető tájékoztató agymosást javasolok a lakosság érzelmi támogatását, türelmét elérendő. Orvost nem tud a korményzat importálni, mint a reptér görög alkalmazottakat... :-D

És miylen hatékonyságú volt Franciaországban a sztrájk, gondolom siekeres, ők jók az ilyesmiben.
Hajrá.
Sajnálnám szegény Réthelyit, de mindegy.
Gondolom értelmes javaslatok vannak...

huncut 2010.08.26. 18:35:56

@szabidoki: És te felhívtad már az ogy.-i képviselődet?
Komolyan nem értem, hogy ti, akik belülről látjátok a rendszer hibáit, miért nem tudtok összefogni? Olyan képviselőket választotok a szakmai szervezetekbe, akik nem képviselik az érdekeiteket? Miért?

Scala 2010.08.26. 18:41:48

@szabidoki: Jaa, hogy ott vannak a javaslatok? :-D
Az illetékes felkeresése tárgyában: ha lezajlott az okt. 3. megy a levél vagy személyes fogadóóra Szt. János Kh.-at tegyék rendbe, mert ez nem állapot! Mindenkihez akit illet.

Dr.laikus PhD 2010.08.26. 19:06:41

@szabidoki:

Ugyanúgy javasoltam ahogy Te, vagy Ti.
Ugyanaz lett a vége.
A különbség az, hogy az én készségemet a változásra is az orvosok fúrták meg, vagy legalább is az orvosok asszisztálásával.

Nem kéne megegyezni? Tudom, hogy büdös a proletár, de nélküle mit ér a Dr.?

HaMenniKell 2010.08.26. 19:07:18

@Scala:

Egyébként a sztrájk mint olyan természetesen nem a legjobb eszköz, mivel ettől nem nő meg az OEP agykérge,
de lépéskényszert jelent. És szerintem ha egy szakszervezet kivitelezni tudná, akkor a későbbiekben lehet, hogy a minisztérium részéről is megnőne a tárgyalási kedv. Meg kell mutatni, hogy most is van adu a kezünkben. Mert pl. az, hogy 11 év múlva nem lesz háziorvos /pszichiáter /patológus, az 11 év múlva lesz adu.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.26. 19:12:24

@batgirl:

Te mennyit adtál eddig radiológusnak borítékban? Végül is az én munkámtól mondjuk csak az függ, hogy a rákos időben megkapja-e a kezelését, mert korán észrevettem a baját. :-)

A számlát meg a recepció intézi, én gyakorlatilag a teleírt számlatömböket viszem a könyvelőmhöz.

Elég sokat, szerencsére. :-)

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.26. 19:13:17

@batgirl:

Konkrétabban: évente milliós nagyságrendű adót fizetek.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.26. 19:14:28

@_Molly:

Az egészségügyet mindenképp a (potenciális és tényleges) betegek, azaz a társadalom, mint olyan fizeti.

Mint ahogy a pékeket azok, akik esznek kenyeret - ez szintén a társadalom, mint olyan, csak más felosztásban.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.26. 19:17:20

@huncut:

Mert ha az orvos élni kívánna a jogaival, és hazamenne időben, akkor itt egyből megjelenne 25 károgó nick, hogy "és a hippokratészi eskü?".

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.26. 19:20:15

@batgirl:

Figyelj, a magyar beteg itt marad és fáj a hasa.

A jelenlegi tendenciáknak megfelelően meg a magyar orvos meg vagy elmegy külföldre, és a magyar betegnek nem lesz orvosa, vagy marad a közellátásban és illegális tarifa nélkül várhatsz rá hónapokig a fájós hasaddal, vagy elmegy magánorvosnak, és a magyar beteg szépen kifizeti a recepción kifüggesztett díjat.

A végén összességében a beteg szív.

Lehet, hogy ez neked nem tetszik, de attól még így van.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.26. 19:25:23

@_Molly:

Mármint hogy egyértelműen fogalmaz?

Mi azzal a baj?

Ködösítsen, mint egy politikus? :-)

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.26. 19:31:22

@Scala:

Minimum szolgáltatás sztrájk esetén?

Hardcore verzió:

Mentőszolgálat leáll, 104 nem kapcsolható.

Kórházi osztályokon 1 ügyeletes.

Sürgősségi ambulanciákon minimális személyzet.

Időre végzett műtétek törölve.

Szerintem a kormányzat hamar találna megoldást. :-))))

huncut 2010.08.26. 20:07:50

@radiologus.hu: Hát, asszem nagy felzúdulás lenne az első körben. :-)
De tényleg kommunikáció kérdése. Más kérdés egy háborúban, ahol nincs munkaidő, de ha sikerül megértetni, hogy itt nem napi háborúkról, hanem szervezetlenségről és emberek kihasználásáról szól a történet, akkor alighanem meg lehet értetni másokkal is.

Scala 2010.08.26. 20:55:32

OFF: igaz, hogy egyszerűsítik az ügyeletes kórházak rendszerét hamarosan? Most állítólag egy 10 oldalas excell táblából kell kibogarászni, hogy kit-merre-hogyan, és eztután egyértelműbb lesz... ami azt jelentheti, ha jól értettem, hogy a területi elv jobban érvényesül majd. Ez a lakóhelyhez kötött fix ügyeletes kórházat jelenti? Valaki hallott erről bármit is?

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.08.26. 22:56:51

@nullnick: Vagy új vagy itt, vagy rövid a memóriád: nézd át az ügyeletes bejegyzésnél lévô kommenteket orvosok részérôl, és gondold újra a reakciódat.

@radiologus.hu: Nem, havi fix bért kapok, túlórapénzt, éjszakai pótlékot még sosem láttam, sem kiküldetési pénzt, sem más úri huncutságot és a szabadságomat én is csak papíron veszem ki :)
(mellesleg ma hétre mentem, és most fél-háromnegyed órája értem haza, úgyhogy nem rontottam a heti átlagom)

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.08.26. 23:08:47

@nullnick: értem, hogy az ügyelet mire való, de vajon az én délután három órakor kezdôdô -ki nem fizetett- túlórám mire való?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.08.27. 07:17:31

@radiologus.hu: Szerencsére még nem kellett radiológushoz mennem. Viszont, ha nőgyógyászhoz vagy fogorvoshoz megyek, akkor magánrendelésre járok, ami fizetős. De!! Hiába fizetek tb-t, és járna az ingyenes ellátás, köszönöm nem kérek belőle, mert az eddigi tapasztalataim, mind azt mutatták, hogy az az ellátás, egy rakás szart ért.Fizetek, és normálisan el vagyok látva. Tehát két helyre fizetek. Állam bácsinak, és a magánorvosomnak. Elképzelhető, hogy valamikor ráfogok arra szorulni, hogy megműtenek, és a műtét milliókba fog kerülni (ti mondjátok, én nem tudom)akkor majd azzal a gondolattal fogok ott feküdni, hogy már rég befizettem az árát. De ápolni és etetni biztos, hogy a családom fog.Nem érzem magamat felelősnek az egészségügyben kialakult helyzetért, én mint polgár megtettem mindent amit a jogszabályok előírtak. És ráadásul normálisan tudok beszélni az emberekkel, köztük az egészségügyi dolgozókkal is. Egy kis csúztatással: "megtettem amit a haza megkövetelt"

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.08.27. 10:48:27

@batgirl: hamár idézôjel "megcselekedtem mit megkövetelt a haza" ez legalább hexameter még akkor is ha a te esetedben bugyutaság.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.08.27. 11:12:32

@szomorutojas: Örülök, hogy ennyit sikerült felfognod az írásból. Ez is valami:/ Változtass nevet, legyél Okostojás.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.08.27. 12:59:18

@batgirl: kisdobos szavamra elolvastam, megértettem, csak az égvilágon semmi értelmét nem látom újranyitni a kifizetem -e vagy nem fizetem ki vitát.

Nem fizeted ki, hanem biztosítást fizetsz, tehát kockázatban állsz. A kocsid javítását sem fizeted ki a havi díjakban, hanem biztosítást fizetsz arra az esetre, ha baj történik. Ettôl függetlenül az autószerelô minôségéért nem a biztosító felel. Te fizetsz, és ha kár ér, a biztosító fizet a szolgáltatónak. Ha a biztosító a szolgáltatónak keveset fizet, akkor utángyártott alkatrészekbôl csinálják meg a kocsidat, esetleg nem elégségesen, avagy totálkárra írják. Ha az OEP keveset fizet a szolgáltatónak (ezesetben a kórház), akkor a nôvér utángyártott hangulatban kezel téged. Az, hogy a biztosító állami, és nincs lehetôséged nem szerzôdni, történeti kérdés, ráadásul a szavazók java részének ez felel meg jobban.

Az okostojással meg nyílt kapukat döngetsz, ha megnézed a blogom fejlécét magad is rájössz.

szabidoki 2010.08.27. 14:38:22

@batgirl: ha nem hiszel nekünk, legalább nézz utána a dolgoknak. Keresd meg, mennyibe kerül magánkórházban a csípőprotézis, esetleg mibe fájnak a legújabb onkológiai szerek, esetleg az intenzív terápiás kezelés. Akkor majd látni fogod, hogy a havonta befizetett pár ezer forintjaid egy komolyabb betegség esetén néhány nap alatt mennek a levesbe. Úgyhogy jó eséllyel nem fizetted ki az árát. Amit te befizetsz, abból az idős rokonaidat kezelik, téged meg majd abból, amit esetleg a gyerekeid fizetnek be. Ez a kockázatközösség, meg társadalombiztosítás. Persze lehet hampogni, hogy az én pénzem így meg úgy, de ha netán áttérnénk arra, hogy mindenki csak olyan kezelést kap, amit ténylegesen fedez az addigi befizetése, azzal nagyon sokan járnának nagyon rosszul.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása