Ha meghalnék, észre sem vennék

Sziasztok!
2008. július 30-án szültem az első kislányomat a Flór Ferenc Kórházban. Épp tömeg volt a szülőszobán, azt hiszem 8-9 en szültünk aznap. Elhiszem, hogy sokan voltunk, az ápolók és az orvosok meg kevesen, de hát ez a hivatásuk.
A szülésről csak annyit, hogy 24 órát vajúdtam végig 2-4 perces fájásokkal, ebből 5 óra masszív tolófájásokkal, melyekhez annyi jó tanácsot kaptam a szülésznőtől, hogy lélegezzem át őket, majd távozáskor alá kellett írnom a szülőszobai vizsgálatokat, melyek száma simán meghaladta a 24et.
Talán ha 10x bent voltak, esetleg 12x... A császár oka végül mecuniumos magzatvíz, és fájásgyengeség,de amúgy még szerencse hogy nem akartam valóban szülni, ugyanis arccal-homlokkal kifelé indult meg a szülés. Nem hiszem, hogy sikerült volna mindkettőnknek, de persze ez sehol nem szerepel. 3 ujjnyi volt a max tágulásom, habár már reggel 9kor annyi volt, fájásindítót csak éjjel 11kor kaptam, bár akkora már mit sem ért. No de a kórházi napok azok felértek egy vajúdással.Számomra legfelháborítóbb 2 eset volt, mikor utolsó éjjel kaptam egy fain méhgörcsöt.
Majd jött ügyeletes nővér, megmondta majd elmúlik és kiment. A kisujjamat sem bírtam megmozdítani és még emellé pisilnem is kellett... Fél órát töltöttem azzal, hogy felkeljek,nem sikerült. Becsöngettem a nővérkét, segítsen már felülni,válasz: szó sem lehet róla, ő neki most múlt a sérve, hát keljek fel ahogy lefeküdtem, majd ezzel sarkon fordult és kiment.Szóval üdvözöllek innen is kedves nővérke, mert a neved elfelejtettem megnézni, de kívánom, hogy élj át te is hasonló sok és szép jót.
No de nem volt vége.Kisebb baleset árán felküzdöttem magam, egy pelcsivel a számon mert zokogtam, de éljen,eljutottam a mosdóig.Totál büszke voltam magamra! Aztán rámjött egy remegő görcs,alig 8 perc alatt visszajutottam az ágyig, (átlag ember 4 lépés) közben feldöntöttem egy széket, mert abban akartam megkapaszkodni, de az is sikerült.
De azt hiszitek, hogy jött valaki megnézni, mi volt az a hatalmas csattanás, tévedtek. Visszaérvén az ágyhoz megittam bő egy liter vizet egy slukkra, és abban a pillanatban le is vert a víz, no de nem gyengén,ezért megint csengettem.Jött be a fent említett nővér: "-Mit akar már megint?!"- odva ágtam: -"Lázmérőt!"- erre ő: "Mert?!" én: "Lázat akarok mérni"- na kaptam.Ha jól emlékszem 39,8 volt, legalább kaptam algopyrint, ami a méhgörcsöt is csillapította. Sose volt halálfélelmem korábban, na hát itt volt.
Zokogtam, hogy ha most itt meghalnék, reggelig fel sem tűnne nekik.No akkor jön a másik felháborító dolog: amiért lehetett a láz: nos a vágáson lévő kötést azért naponta 2-3x illene cserélni,én akkor már másfél napja könyörögtem fűnek fának, hogy cseréljék már le. Volt aki meg se hallotta .majd a következő napon délelőttös nővérke 2 percen belül lecserélte.Ő volt az egyetlen aranyos és megértő nővér akivel ott találkoztam! Csak ilyen hozzáállású kórházi dolgozókat engednék frissen szült és műtött anyák közelébe!
Csecsemősök.Nem volt tejem és még császáros is voltam, hát itt már elvágtam magam a szemükben,de azért szoptassak. Megtettem, de a baba őrjöngött, szegény 2 nap után már éhes volt, nekem meg semmi nem jött. Persze voltam én minden: lusta, meg nem tűröm a fájdalmat, meg kényelmetlen a szoptatás, de azt egyik se hallotta meg, h császáros vagyok és NINCSEN TEJEM. Semmi, nulla, 2 csepp sem, erre lecsesztek, hogy miért kértem tápszert. Mondtam hogy miért.
Össze vissza ráncigálta az idős alacsony testes csecsemős...ó nem igaz van ott tej...menjek vissza és szoptassam meg.A baba már elfordult tőlem, hát ugye ha egyszer semmi nem jött, na erre jöttek "segíteni". Mellre tették a babát, én már a plafonon voltam, hogy nem azzal van ám itt a gond,de hogy muszáj, mert nem indul meg a tej.Akár a falnak is beszélhettem volna, majd iszonyat sírásba kezdett a lányom. Na ott elsírtam magam én is, hogy nem hiszem el hogy itt ilyen emberek azért még pénzt is kapnak,majd bement egy főorvos "szólni" nekik.
Utána már volt tápszer, tea, szoptatási tanácsadás minden...aznap...majd megint elölről, de szerencsém volt, mert összetalálkoztam a második kedves emberrel, aki egy ex szülésznéni volt. Megnézett, mondta hogy itt még nudli a tej, elviszi a babám, és megeteti, addig pihenjek,de majd nyugodjak meg, meg fog indulni.
Mikor kezdett megindulni, akkor a fertőzött sebre szedett gyógyszer miatt nem kaphatta meg a tejem és utána el is apadt.
De végül is élünk
Én a befizetett adóim után valahogy nem ezt a fajta stílust várnám, pláne nem egy szülészeten!Senkinek nem is adtam sem előre sem utólag hálapénzt.Bár a minket műtő dokinéninek vittem egy ajándék kosarat, mert ő volt a 3. kedves ottani ember.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
szabidoki 2010.07.27. 15:39:54
Tegyük fel, hogy te eladsz Jóska haverodnak reszelőzsírt 100 Ft értékben. Jóska ezt nem fizeti ki azonnal, hanem azt mondja, hogy majd jövő hónapban hozom a pénzt, viszont Jóska már megkapta ezt az összeget a főnökétől. Jelen esetben ki van jobb helyzetben? Te, reszelőzsír meg pénz nélkül, vagy Jóska, akinél ott a pénz is meg a reszelőzsír is?
Dr.laikus PhD 2010.07.27. 15:45:00
Vigyázz!
Ez az én kompetenciám...
Csak nem ez a helyzet amit írtál.
Az a helyzet, Jóska megkapta a zsírt, de a nincs a pénz senkinél a főnöknél sincs. A Jó Istennél van még, ő késik...
Nem kell mindenben igazad legyen, illetve vegyél kéééééééét mééééééééély levegőőőőőőőőőőt.... :D
Twisk 2010.07.27. 15:47:35
Igazad lehet, de csak a saját környezetemből tudok kiindulni. Az én munkámban is sok a fáradt, megfásult ember és még nem mehetnek nyugdíjba. Felállnának, átadnák a helyüket, de nem tehetik meg. Ők már változni nem fognak. Tudom én, h. ez is a "rendszer" hibája, de ettől még ők is akadályozzák a változásokat.
Dr.laikus PhD 2010.07.27. 15:52:57
Ne játsszál naívát....
Deutériumos víz, meg egy csomó táplálékkiegészítő amire az elején az egész szakma azt mondta és mondja, hogy kuruzslás....
Aztán ma már az egyik azt mondja használ, és jön egy másik és epét hány, hogy kuruzslás.
Legyél okos Domonkos és ápold a szerettedet és add el az utolsó ezüstöd is.
Dr.laikus PhD 2010.07.27. 15:56:49
Ha pedagógus vagy, akkor az a különbség, hogy a tantestületi szoba zsong, mint a méhkas és nem kereshet más királynőt és hazát.
Az orvos igen.
mothe 2010.07.27. 16:00:44
mothe 2010.07.27. 16:03:04
Dr.laikus PhD 2010.07.27. 16:03:56
Igen, de nálunk már csak szándék kérdése.
Dr.laikus PhD 2010.07.27. 16:05:46
Szerintem most relaxál és a tengerparton játszik a pajtásával. :D:D
Mindig munka után jön, itt vezet le.
Talán munka közben nyugodt jóságos dottore..
Reméljük...
Dr.laikus PhD 2010.07.27. 16:17:21
Akkor én kiszállok...
Ammán nékem sok lenne.
"Amikor nagyon fiatal az ember, nincs helyes ítélőképessége; ugyanígy vén korában sincs. Ha nem foglalkozunk valamivel eléggé, vagy ellenkezőleg: túlságosan is, akkor görcsösen hozzátapadunk, belehabarodunk. Ha rögtön elkészülte után vizsgálgatjuk művünket, még teljesen elfogultak vagyunk; ha pedig sokkal később, akkor viszont már nem érezzük magunkénak. Hasonlóképpen ha túlságosan messziről vagy túl közelről nézzük a képeket; csupán egyetlen oszthatatlan pont az igazi hely: minden más túlságosan közel, túlságosan messze, túlságosan magasan, vagy túlságosan alacsonyan van. A festőművészetben ezt a perspektíva jelöli ki, De vajon az igazságban és az erkölcsben ki jelölje ki?"
(B.Pascal)
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.27. 16:24:16
1. Ádám György a SOTE legendás marxizmus-leninizmus tanára.
2. Gyakorló ügyvéd, a páciensek perekbe való berángatsának mestere.
3. Lehet, hogy tanított etikát, de hogy ő maga a praxisában egyáltalán nem gyakorolja, az egészen biztos.
4. Ügyvéd ne nyilatkozzon olyan kérdésben, melyben a bíróság a kompetens jogértelmező.
5. Egyéb kérdés? :-)
Dr.laikus PhD 2010.07.27. 16:36:28
Elolvastam az oldalát, de korrektnek tűnik, hogy mit tekint műhibának és mit nem.
Nekem legalább is.
Közel nem érzem szakma ellenesnek annyira, de nem is vagyok érdekelt.
Twisk 2010.07.27. 16:44:03
"A lakcímre kiszálló mentőorvosok szerencsésebb helyzetben vannak, nekik olykor 500-5000 forint közötti összeget szoktak átnyújtani a rokonok. „A borravalót a nap végén a három-négyfős csapat elosztja, ha tehát valakinek eszébe jutna visszautasítani a felkínált pénzt, akkor a kollégáktól is megvonná azt" – meséli mentős szolgálatvezetőként dolgozó forrásunk, fejenként körülbelül 5-6 ezer forintra saccolva az egy-egy ügyeleti nap során összeszedett hálapénz-bevételt."
szabidoki 2010.07.27. 16:46:10
A pedagógusok is kereshetnek külföldi munkát (nyilván a magyartanár nehezebben).
A rákosoknak eladott táplálékkiegészítőkről nem tudok sokat, ezért kérdeztem.
@mothe: az nem az én szubjektív benyomásom volt, hogy Twisk nem értett meg egy nem túl bonyolult mondatot, ő maga írta le, mint ahogy az is tény, hogy Terézágyúnak sincs sok fogalma a hálapénz magyarországi történetéről. Persze nem csodálom, hogy prüszkölsz, similis simili gaudet, már te is megmutattad párszor, hogy a te grafikádban a sötétség az ipari szabvány, lásd kis kék tabletta, ezen azóta is nevetek, ha eszembe jut :)
szabidoki 2010.07.27. 16:52:27
Persze tudom, hogy egyrészt úgysem hiszitek el, másrészt meg bezzeg a nőgyógyászok...
Dr.laikus PhD 2010.07.27. 16:57:14
Adtam én is hálapénzt és volt, hogy nem.
Egyszer fordult elő, hogy telefonszámot kértem, és azt mondta az orvos, hogy azt ki is kell érdemelni....
Aztán ellátott amikor kellett, itt vagyok, nem haltam meg, nem lettünk puszi pajtások.
Dr.laikus PhD 2010.07.27. 17:01:53
Vagyis a kórház, mert ő tartozik.
De nincs, mert nem TUD fizetni, mert késnek a pénzek, neki meg ellátási kötelezettsége van, etikája és kényszere, hogy gyógyítson.
Muszáj a tartozását kifizetni, mert nincs csődvédelme, a nagykereskedő simán csődbe viheti.
Neked meg kényszered, hogy igazad legyen.
Nem tudom ezt miért nem lehet megérteni? :D
Dr.laikus PhD 2010.07.27. 17:11:01
Ezért beszélünk, hogy ezt tisztázzuk.
Azt írja az újság....
Tisztázni, helyre tenni Ti tudjátok.
Van itt tekintélye két csendes szót szóló orvosnak, hitele is bőven...
migren 2010.07.27. 17:15:17
migren 2010.07.27. 17:22:03
Dr.laikus PhD 2010.07.27. 17:24:37
Leírnád mit akarsz mondani?
Ha azt, hogy az éremnek két oldala van és Veled is megesett a méltánytalan bánásmód?
A Te esetedben még rosszabb. Egészségügyi dolgozóval kéne sokkal kíméletesebben bánni.
És ne DÖGÖLJÖN meg senki, mert a kínt ő érzi, ugyanazt amit adott esetben Te is érezhetsz.
Twisk 2010.07.27. 17:34:17
De ha játszma, akkor ki játsza? És kivel? És mi a játszma tétje? És mik a szabályai? Vannak egyáltalán?
Kié a pálya? Kié a trófea? És ki dönti el, h. mik a megengedett eszközök? Ki sípol ha szabálytalanságot észlel?
Elnézést, csak "hangosan" gondolkodom.
migren 2010.07.27. 17:59:55
migren 2010.07.27. 18:00:57
szabidoki 2010.07.27. 18:03:53
A kórházak nem azért vannak eladósodva, mert nincs csődvédelem, hanem mert elégtelen a finanszírozásuk. A szállítók előbb-utóbb benyújtják a számlát, és akkor valószínűleg majd a fenntartó önkormányzatoknak kell a zsebükbe nyúlni. Vagy bezárják a kórházat. Ha lenne csődvédelem, az meghosszabbítaná a procedúrát, de a végeredmény ugyanaz lenne.
Dr.laikus PhD 2010.07.27. 18:07:50
Hát nem tudom én sem.
Itt van migren. Összefüggéstelen, alig érthető, megint a beteget elutasító egészségügyi személyzet. Mi ez ha nem játszma?
Látogatottsági teszt, hogy most majd jönnek a vitatkozók és megint 400 felé megy a látogatottság, vagy valakinek érdeke, hogy ennyire troll egészségügyis írjon ide.
Ezt despota helyében törölném, ha értelmes beszélgetést akar az index.
Dr.laikus PhD 2010.07.27. 18:10:39
Sajnos ez az OEP.
Egy nagyszerű vízfej, ami önmagában is sokba kerül.
Alapvetően egyet értünk. :)
Suen 2010.07.27. 18:16:20
EMP 2010.07.27. 18:36:13
A betegnek termeszetesnek veszi hogy kiszolgaljak hiszen fizet adot, az egeszsegugynek meg semmi motivacioja az egvilagon mert igyis ugyis megkapja a penzet az allamtol akarmilyen taplo modon is csinalja amit csinal...
Ha tobb biztosito lenne a beteg ilyen esetben reklamalhatna a biztositojanal a szar "kiszolgalas" miatt, aki egy par ilyen eset utan megvonna a tamogatast a korhaztol es elvinne a hozza tartozo betegeket masik helyre.
Motivacio meglenne azonnal az egeszsegugyben is mert ha nincs beteg, biztositoval a hata mogott aki fizet a korhaznak akkor le is huzhatja a rolot. Szal a taplo alkalmazottaktol valo megszabadulas es kedvesebb emberek felvetele letszukseglette valna..
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2010.07.27. 18:38:45
És a muszáj nem elipszilonos. Egyes, leülhetsz.
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2010.07.27. 18:40:54
Dr.laikus PhD 2010.07.27. 18:50:21
www.natursziget.com/itthon/20060511egeszsegbiztositok
mkdsz.hu/index.php?Itemid=44&id=5128&option=com_content&task=view
www.metazin.hu/node/494
www.hirszerzo.hu/cikk.eldolt_itt_a_tobb-biztositos_egeszsegugy_nezze_meg_kik_azok_a_kormanypartiak_akik_nem_szavaztak_meg.52216.html
Aztán volt egy népszavazás......
Döntött a többség
EMP 2010.07.27. 18:56:45
(nem is nagyon varok mast mar a magyar donteshozoktol, csak orbitalis elb*szast, bermirol is van szo, mar evek ota, kormanytol fuggetlenul)
A lenyeg azonban hogy elviekben a kiszolgalas minosegen sokat javitana a verseny alapu hozzaallas.
Dr.laikus PhD 2010.07.27. 19:02:47
Azért a több biztosítós rendszert már kitalálták.
Nem mi tojtuk, hogy nekünk spéci kell.
Lehet tanulni mindegyikből.
De van egészségpénztár, van üzleti biztosító, lehet fizetni rosszabb időkre most is...
Бабаяга 2010.07.27. 19:10:04
A gyerekeket elviszem orvoshoz, olyankor tudom megtapasztalni, hogy ez az átlag színvonal és beteghez való hozzáállás. Egy fillér emelést sem érdemelnek, mivel amikor ezt a szakmát választották, tudták, hogy ennyi lesz a pénz. (=nyomor) Hálapénzként szívesen odaadom minden jövedelmemet, ami nem adóköteles. (=0)
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.27. 19:10:09
ja, a többi beteghez viszont nyugodtan be lehet rakni a paraszt trollokat, ugye?
Mamaszaurusz.
Dr.laikus PhD 2010.07.27. 19:13:46
Evvel az erővel a kódishoz is mehetsz.
Marhaság amit mondasz.
De ez a főiskolát végzett troll csak troll, ne vedd komolyan.
CyberPunK 2010.07.27. 19:37:30
mothe 2010.07.27. 19:44:23
szabidoki, akármit mondhatsz, már rég bebizonyítottad, hogy paraszt vagy. ebből itt már soha nem mászol ki. szar lehet.
szabidoki 2010.07.27. 19:53:19
Volt egyébként egy javaslatom pár kommenttel ezelőtt, érdekes módon senki nem reagált...
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.27. 19:59:50
dr.Laikus, Suen, babajaga szerint várjon csak a vérző fejű kisgyerek, és menjen be az időpontos nyugdíjas.
szabidoki 2010.07.27. 20:02:50
szabidoki 2010.07.27. 20:03:45
Suen 2010.07.27. 20:10:02
huncut 2010.07.27. 20:23:28
Én azt gondolom, mindenkinek kijár az emberhez méltó bánásmód, mindegy, mi a foglalkozása.
huncut 2010.07.27. 20:36:58
Mindig oda lyukadunk ki, hogy nagy baj van, az orvosok és betegek (illetve leendő betegek) egyaránt teherbírásuk határán működnek, és ez így senkinek nem jó. Kellene egy egészségügyi kerekasztal, ahol megfogalmaznánk, mik az igényeink, mik a lehetőségeink, és mi az, amit jónak, használhatónak tartunk a mostani rendszerben, és mi az, ami megmérgezi mindannyiunk létét. Az sem baj, ha veszekszünk, csak végre beszéljünk a közös vagy közösen megoldandó gondokról.
oraculum_dixit 2010.07.27. 20:48:01
Egyrészt: a stílus maga az ember!
Másrészt: a konkrét nyelvi megnyilatkozások tudománya, a pragmatika, de még a szemantika, az jelentés általános tudománya sem ismeri a nyelvi megnyilvánulás formájától független jelentés fogalmát.
Tessék ezt ízlelgetni kérem, naponta legalább egyszer, és két hét múlva visszajönni kontrollra, hogy hadd lássuk, sikerült-e internalizálni!
:)
adamantium 2010.07.27. 20:49:20
A beteget megműtöm, másnap kötéscsere, draineltávolítás, ha ezek után átüt a kötés még egy kötéscsere 1-2 nap múlva, ha nem akkor csak varratszedéskor. ha egy sebet naponta 2-3 szor kell kötni az nagy baj. miért kötném 2-3 szor? annyira vérzik, gennyedzik? akkor azt fel kell tárni, nem napi 20 szor kötni
szabidoki 2010.07.27. 21:02:39
@oraculum_dixit: amit írtam, igaz. Nyilván a tartalmába nem tudtok belekötni, ezért lovagoltok a stílusomon. Persze ez rólatok is elmond valamit.
Még egy apróság: ha akkora spíler vagy nyelvtanból, kérlek nézd át a határozott névelő használatát!
Бабаяга 2010.07.27. 21:03:15
Soroljam még az élményeimet? Magam a fáradt meg a jánoskorházos orvosok miatt nyomorék vagyok. No ezért nem járok orvoshoz.
huncut 2010.07.27. 21:14:11
huncut 2010.07.27. 21:23:08
migren 2010.07.27. 21:26:18
sunwind 2010.07.27. 21:28:56
"Lehet persze ágálni, hogy "énfizetematébét" meg hasonlók, de el kellene fogadni végre, hogy ennyi pénzből ilyen egészségügyre futja."
Ember, tudod Te, hogy mennyi adót, járulékot fizetek???
Csessze meg, én egy szolgáltatás igénybevevője vagyok, aki baromi magas árat fizet az európai árszínvonalhoz képest (európai adóterhelés szintje) egy szolgáltatásért és többnyire a béka segge alatti színvonalat kapom cserébe!
Azért (is) kevés a pénz, ami valójában a gyógyításra jut, mert ellopják a politikusaink és az a szakmai elit, amely a szakmát és az intézményeket irányítja.
A társadalom ostorozása helyett miért nem inkább a kórházigazgatódat kérdezed, hogy miért a csókos haverja a beszállító, meg hogy miért hagyja a kórházi eszközöket ingyen és bérmentve kvázi magán praxisra felhasználni? Hány olyan orvos van pl., aki a "magánrendelését" tartja a kórházi szobájában 15e Ft/vizitért? Vagy tán fáradj be x kórházba (szívesen megírom, hogy melyik intézményről beszélek), ahol a főorvosúr betegei gyógytornáznak a csókos főgyógytornász néninél 5000e Ft/félóráért a kórházi infrastruktúrát felhasználva. Persze mindezek a pénzek adózatlanul, feketén, zsebbe folynak. Dehát persze ez természetes. Tán ha a kórház bérleti díjat szedne tőlük a kórházi infrastruktúra használatáért, akkor több maradna a kórháznál, több jutna a gyógyításra is. Dehát akkor láthatóvá válnának ezek a jövedelmek, vagy legalább azok egy része. Kinek hiányzik ez, ugye? A maffiá(tok)nak nyilván nem.
Ezért (is) jut kevés a gyógyításra - mert jól pozícionált embereknek a zsebébe vagyonok csurognak ily módon. Őket is ostorozod a rossz pénzügyi helyzetért, kedves Szabidoki a munkahelyeden? Vagy annyira azért nem vagy bátor fiu? :-)
Viccet félretéve. Azt gondolom, hogy struktúrálisan szar az egész eü. A biztosítási rendszer, a szektorsemleges biztosítás hiánya, a versenyhelyzet hiánya, a kontraszelekicó, az intézmények hatékonytalan működése, a gyenge adófizetési morál, a rendszerbe kódolt, minden területen és minden szinten megjelenő korrupció.
Azt gondolom, hogy a legtöbbet a szakma tudná tenni azért, hogy mindez változzon. Elsősorban is azért ők, mert náluk van a tudás és ismeret legnagyobb része, amely ahhoz kell, hogy értelmesen, hatékonyan legyen működtethető ez a szektor. De lám, még itt is inkább azzal vagytok elfoglalva, hogy egymást, vagy a "társadalmat" kárhoztassátok a problémáitok miatt, ahelyett, hogy a megoldást keresnétek.
Frau Rindfleisch 2010.07.27. 21:38:44
adamantium 2010.07.27. 21:43:25
adamantium 2010.07.27. 21:51:27
Бабаяга 2010.07.27. 21:52:21
Miért is érdemelne az az orvos milliós fizetést, aki a lányom szemén a daganatot egy évig kezelte allergiaként? Ha jobban keresne, akkor rájött volna, hogy ez nem is allergia?
Elfogadom, hogy ma Mo-n egyetlen helyen van tb. támogatott pola-teszt gyerekeknek. Szívesen kivárom azt a három hónapot, mire bekerülünk. De a gyanú akár a mezei körzeti szemészben is felmerülhetett volna, hogy miért nem lát a gyerek. Elkönyvelték diszlexiásnak, pedig semmi baja nem volt, csak nem látott rendesen az orvos meg rossz szemüveget írt fel neki.
Akihez most járunk szemészetre teljesen normális, rendes, kedves, már ő érte magáért érdemes fizetnem a tb-t.
Mellesleg van olyan ország, ahol annak függvényében jár a szolgáltatás, hogy mennyit perkálsz a biztosítónak. Aki havi 1 millióra van bejelentve annak több jár, mint az ügyeskedő minimálbéres audis kisvállalkozónak. Már ez is igazságosabb lenne, sőt lehet, hogy többen hajlandóak lennének ezért rendesen befizetni a járulékokat.
sunwind 2010.07.27. 21:56:53
Én is csak halkan jegyzem meg, hogy mikor az Egészségbiztosítási Pénztárnál jártam, felvilágosítottak, hogy az összes adóm és járulékom, valamint a munkáltatóm által utánam fizetett adók és járulékok közül az "egészségügyi", illetve "társadalombiztosítási" cimkével ellátott tételek, bár az APEH elkülönített számláira folynak be, ámde nem kerülnek továbbutalásra az Egészségbiztosítási Pénztárhoz. Minden adó és járulék az állam nagy kalapjába folyik össze és aztán állambácsi a befizetett járulékoktól függetlenül eldönti, hogy mennyit költ egészségügyre. Tehát, kedves Adamantium, még ha úgy is lenne, ahogy írod, bár ezt erősen kétlem (tehát, hogy az egészségbiztosítás, valamint az EHO összege összevontan a legalacsonyabb Európában), akkor is az összes adóterhelés (amelyből az egészségügyet (is) finanszírozzák Mo-on) az egyik legmagasabb Mo-on az összes európai ország közül.
Természetesen a lényegi felvetésemre nem reagáltál..
zsebibaba12 2010.07.27. 22:05:44
Melyik az a 3 diploma?? És a tud. fokozat??
Valószinűleg jobb iskolákat kellett volna végezned, ha csak annyit keresel, mint egy orvos...
adamantium 2010.07.27. 22:18:43
adamantium 2010.07.27. 22:24:49
az orvosok túlóráit nem fizetik, tehát ez már kiesett, az ügyeleteket is sok helyen nevetséges 100-200 forintos órabérrel. mennyi is neked a heti munkaidőd? 40 óra? az ugye kevesebb mint a 80? milyen fertőzésveszélyeknek vagy kitéve? mennyit is kell költsél saját zsebből kötelező továbbképzésekre? szóval azért nem biztos, hogy össze kellene hasonlítani a kettőt
Aztapaszta 2010.07.27. 22:31:44
A tb-járulék (a volt munkaadói járulékkal együtt számítva) 27 százalék maradt, de már nem sávos, így azt a teljes járulékalapra kell vetíteni.
adozona.hu/adovaltozasok_2010/20100208_tb_2010.aspx
Hogy te is tudj róla!
huncut 2010.07.27. 22:31:51
Igen, vannak jó orvosok és vannak rosszak, és lehetnek a jó modorúak rossz orvosok és és lehetnek pokrócok jó orvosok is, és variálhatjuk még... De minimálbérkörnyéki jövedelmekre nem lehet egy életet alapozni, és nem szívesen adom annak a kezébe az életem, akinek napi gondjai közé tartozik, hogy ki tudja-e fizetni a villanyszámlát, vagy éppen már a 24. óráját tölti egy kórházban.
Én tiszta, átlátható viszonyokat szeretnék. Tisztázni, mennyiért mi jár.
Meggyőződésem, ha kifehérítenénk a gazdaságot, sokkal több mindenre jutna, de ez a gondolat már tényleg messzire vezet...
De legalább ne ellenséget lássunk másokban, hanem gondolkozzunk azon, hogy mindannyiunknak vannak közös érdekeink, és érdemes lenne együtt töprengeni problémák megoldási módjairól.
adamantium 2010.07.27. 22:34:57
www.apeh.hu/adoinfo/jarulek/jarulekmert_2010.html
olvasd el az első táblázatot majd add össze 1,5+0,5+4+2=8% össz vissz, hogyan is jött ki neked a 27%
sunwind 2010.07.27. 22:39:56
Na, kedves Adamantium, akkor a tények:
Társadalombiztosítási járulék ma Mo-on:
3% a munkáltató által fizetve
7,5% a munkavállaló által fizetve
(ebben benne van az 1+1,5%-os munkaerőpiaci járulék is - összevonták a két adónemet).
Tehát ez összesen 8%.
Lássuk Európát:
Ausztria: 6,4-9,1% (szakmától függően)
Belgium: 7,4%
Franciaország: 13,6%
Németország: 14,1%
Luxemburg: 5,1%
Tehát tényszerűleg:
NEM "magyarországon a legkisebb a TB hozzájárulás az únióban", ahogy állítottad.
Nagyjából átlagosak vagyunk. Az állampolgári hozzájárulás terén legalábbis (arról beszélek, értelemszerűen, aki egyáltalán fizet járulékot és azt a valós jövedelme alapján fizeti). Az ellátás színvonalát tekintve azonban, félek, hogy átlag alatt vagyunk.
Úgyhogy ennyit az általános sirámról, hogy "kis pénz, kis foci". Nem, kérem. Én sok pénzt fizetek be - csak épp valahol eltűnik a pénzem menet közben. Javasolnám, hogy nézzetek körül pl. a kórházatokban is, mert félek tőle, hogy van azért egy-két jóhelyzetű kollégátok, aki eléggé hatékonyan tömi a zsebét az elvileg állami/önkormányzati tulajdon magánban való hasznosításával, ill. a cimborái helyzetbe hozásával (pl. beszállítók kiválasztása). Nem nagyon értem, hogy ezekről a dolgokról miért nem beszéltek a finanszírozási nehézségek emlegetése kapcsán..
adamantium 2010.07.27. 22:40:21
sunwind 2010.07.27. 22:44:52
Javaslom, hogy olvassál. Én nem azzal "hencegtem", hogy sok társadalombiztosítási járulékot fizetünk. Azt mondtam, hogy a magyar ADÓRENDSZER összességében, minden adónemet figyelembe véve az egyik legnagyobb terhet rója más európai országokkal összehasonlítva az adófizető állampolgárokra.
Érted?
Az összes befizetett adó mértéke magas - európai összehasonlításban.
Az egészségügyet NEM az egészségbiztosítási járulékból, hanem a nagy közös kalapból - azaz MINDEN adónemből együtt - finanszírozza az állam. Az összes adóteher pedig igenis nagy - európai összehasonlításban.
Nehéz is megérteni ezeket a bonyolult összefüggéseket, belátom..
adamantium 2010.07.27. 22:45:42
Aztapaszta 2010.07.27. 22:49:08
Mert az APEH honlapján "nyugdíj-biztosítási járulék"-nak írják.
adamantium 2010.07.27. 22:49:35
adamantium 2010.07.27. 22:51:18
sunwind 2010.07.27. 23:06:02
Megnyugtatlak, pontosan tudom, hogy mennyibe kerülnek a beavatkozások, mert látom a számlán, ha véletlenül pl. kórházba kerülök. És minden feltételezésed ellenére tudok olvasni.
Nagyon sokszorosát fizettem már be, csupáncsak eü-i hozzájárulásként is annak az összegnek, amit valaha is igénybe venni kényszerültem. Ha a tendencia hasonlóan folytatódik (remélem így lesz), akkor jócskán pluszos leszek.
Baromi idegesítő bír lenni tisztességes adófizetőként, egészségtudatos emberként azt olvasgatni, hogy azért ilyenek az állapotok, mert MINDEN beteg kevesebbet tesz bele a közösbe, mint amennyit kivesz és MINDEN beteg hülye (dohányos, elhízott, mozgásszegény életmódot él, stb.).
Nem. Van, aki nem.
Mégegyszer kérdezem (immáron harmadszor): saját szakmátok korrupt, csaló, tolvaj tagjaival miért nem foglalkoztok legalább ennyit, amennyit az ún. "társadalmat" kárhoztatjátok (amelynek Ti is tagjai vagytok - éppúgy, ahogy hülye "betegek" is lesztek egyszer)? A köz vagyonának magán célból való használata ingyen, a le nem adózott jövedelmeitek, a kórházbeszállításoknál uralkodó korrupció, stb. Hmmm?
Ezekben az ügyekben lehetne igazán Robin Hood-ot játszani, csak ehhez valószínűleg gyávák vagytok. Mint ahhoz is, hogy mellé álljatok egy olyan rendszerátalakítási kísérletnek, amely versenyt eredményezne.
Sokkal könnyebb a gyenge, kiszolgáltatott betegen kiélni a frusztrációitokat, mint azzal foglalkozni, ami valóban eredményre vezetne.
sunwind 2010.07.27. 23:35:13
Én biztosítást fizetek. Én vagyok a fogyasztó. Az eü-i szakma szereplői pedig a szolgáltatók.
Ha megtehetném, sose mennék állami/önkormányzati egészségügyi intézmény közelébe - az általános színvonaltalanság okán - de nem tehetem meg, mert nincs szektorsemleges finanszírozás. Ennek az az eredménye, hogy a beavatkozások jó része esetén nem lehet olyan privát intézményt találni, aki a vonatkozó beavatkozást elvégezné. Tehát mégiscsak rá vagyok kényszerülve az állami ellátásra.
Nem jószántamból.
Szívem szerint egy árva petákot sem fizetnék ezért a sz*t, hanem szépen kifizetném a saját ellátásomat a saját pénzemből, amikor szükségem van rá. De ezt, mint tudjuk, nem tehetem meg. Egyfelől mert (nagyon helyesen) létezik olyan is, mint társadalmi felelősségvállalás (tehát az általam befizetett közterhek nem csak az én ellátásomat szolgálják), másfelől meg mert a fenti okokból az állami ellátásba vagyok kényszerítve (ennek viszont korántsem örülök).
Vili?
Szolgáltatás. Pénzért. Akinek esetleg van, az is b.ja, mert azzal, hogy az állami biztosító nem tartja nyilván, hogy mennyit fizetsz be, azzal, hogy az államnak befizetett biztosításból CSAK állami szolgáltatókat finanszíroznak, bezárult a kör.
Hiába keresek annyit, mint amennyi egy német átlagkereset, hiába fizetem ennek a 8%-át, mint egészségbiztosítási járulékot (meg a 25% ÁFÁ-t, meg a huszonx %-os nyugdíjjárulékot, meg a 20% kamatadót, meg a 20% osztalékadót, stb., stb.), mégsem kaphatok normális ellátást, hanem csúszok-mászok a DOKTORÚR előtt, dugdosom a zsebébe a borítékot, kűzdök a többnyire arrogáns, türelmetlen, kommunikálni képtelen eü-i dolgozókkal.
Vili? Nincs kiút. Hiába dolgozom, hiába fizetek abszolut értékben is kb. annyi adót és járulékot, mint német barátaim, ha bemegyek egy egészségügyi intézmény ajtaján, akkor azt is megbánhatom, hogy megszülettem.
És ha nem találunk így közösen - a "társadalom" :-), az egészségügyi szakma erre a problémára előbb-utóbb megoldást, akkor a szakmátok-beliekhez hasonlóan nekem is az lesz előbb-utóbb a megoldás, hogy elhúzok ebből az országból.
Nekem is olyan szakmám van, szerencsére, hogy meg tudom tenni. Csak egyelőre még nem szeretném.
Kérdésem már csak az, hogy akkor ki marad itt - pl. járulékot fizetni?
2010.07.27. 23:37:12
adamantium 2010.07.27. 23:46:10
egy komoly betegség milliós költségvonzatokkal rendelkezik, mivel neked, még ha egy millió is a bruttód, az havi 80 ezer befizetés, évi 960 ezer, több év alatt térül meg. mined krónikus beteg negatívba viszi a költségvetését, és mivel magyarországon több százezer ember van leszázalékolva, ezek feltételezhetően krónikus betegek, ők már elköltötték sokszorosan a befizetésüket. az egészségügy a világon mindenütt veszteséges, állami segítségre szorul, és ne mond nekem, hogy a költségvetést is te fizetted be, mert az adód sem a költségvetés nagy tétele. ne higgyük már azt, hogy ha a mi járulékunk 50 fele oszlik akkor 50 dolgot finanszírozunk
adamantium 2010.07.27. 23:50:30
egy tumoros beteg ellátása pedig akár 10 szer ennyibe is kerülhet. van olyan betegség melynek a havi kezelése 1 millió, az ugye több mint az átlag német kereset, hát akkor az adójánál?
sunwind 2010.07.27. 23:58:00
Asszem ezen a ponton váltál komolytalanná. Veled a továbbiakban befejeztem.
Mégegyszer mondom, mert látom, nehezen fogod. Minden befizetett adónemből és járulékfajtából (bár természetesen nem a teljes összegből) finanszírozza az állam az eü-et.
Ilyen módon az általad említett egy milliós fizetés nagyjából 60-70%-a az államnak megy (hiszen kb. 40-50%-a elmegy SZJA-ra, nyugdíjjárulékra, tb-re, stb., a többi 10-20% minimum ÁFA, kamatadó, stb.).
Ha most végiggondolom, hogy mit kaptam én az államtól az elmúlt 10 évben - hát jócskán pluszban vagyok (mondjuk ide vehető a közvilágítás, az utak fenntartása, mikor rendőrségi segítségre lett volna szükségem, akkor szartak rám, szóval ezt hagyjuk, meg egy műtét - 270e ft-os számlával).
Számold ki, esetleg a szaldót.
Gyerekem nincs, ugyanúgy, ahogyan eltartandó családtagom sem.
aversio avagy pacalfagylalt 2010.07.28. 00:13:10
Nehezen megy ez.
Gondolom szép autód van, aminek fizeted a cascóját. Gondolod, hogy az általad fizetett összegből kalapálják ki a milliós koccanásodat? Nem.A többi cascós által befizetett összegek fedezik majd a károdat - azoké is akik sosem törik össze magukat csak fizetnek. Sajna nálunk azokét is kijavítják ( eü.) akik soha semmit nem fizetnek. Ha a casco hasonlóan működne akkor az összetört Mercid, Audid -akármid javítása egy morcos lakatos kezébe kerülne aki epokittal tapasztgatná a sárvédődet és az Obiban vett Trinátokat kevergetné hozzá fényezésként- Persze egy kis jattért mosolyogna is buherálás közben. A példa sarkított és helyenként hibás, de ez a társadalom hallgatólagosan ezt a közmegegyezést fogadta el.
Szépek a %-os felsorolások, összehasonlítások a nyugattal, de nagyon el lehet kenni a valóságot az ilyen statisztikákkal.Mások a reálbérek és fontos , hogy más a foglakoztatási szint is.Azt pedig tegyük még hozzá, hogy máshol kötülírt a kapott szolgáltatás is. Ez jár- ez nem ! Van ország ahol nincs olyan tobzódás az új gyógyszereknem mint nálunk, hanem generikumok járnak - ha mást akarsz akkor fizeted. Máshol nincs ennyi rokkant, fürdőző, passzív TP-s, korai nyuddíjas.
Szép bátor emberek vannak itt: állandóan b@szlatják, rugdossák az eü-t( mint döglött oroszlánt) mert adót , tb-t fizetnek és attól kérik vissza akinek a legkevesebb közük van hozzá. Tessék kiállni az ingyenélők,merdzsós segélyesek, börtönlakók elé és visszakövetelni ott is a pénzt! A kórházak infrastrukturális hiányosságaiért nem az orvos, nővér felel.Ezek nekik is nehezítik a munkájukat.Tudod-e hogy a kórházi étkezési normatíva fele a börtönének? Ne nekünk dicsekedj a fizuddal- a te ellátásod a mi járulékunkból, adónkból is van fizetve.Sőt ha van állami megrendelésed abban is benne van a mi adónk is.Nem csak az orvosok,a nővérek, hanem Te is érdekelt vagy, hogy ez a dolog amit 45 óta elbaltáztak helyére kerüljön.Te is részese vagy.Az egészségügyi szakma ehhez kevés. Látod hová jutott a jóval népesebb oktatás is- dobálják ide-oda őket.( bár most éppen megveszik őket egy ki apróval, de a helyzetükön ez nem fog sokat előretolni.
adamantium 2010.07.28. 00:16:35
először talán el kellene gondolkozzál rajta mit beszélsz és mit állítasz, mert attól, hogy állítólag te baromi sokat fizetsz még mindig vannak sokan akik többet fizetnek és nem te finanszírozod a rendszert, te egy porszem vagy benne, egy a 3 millióból aki adót fizet
aversio avagy pacalfagylalt 2010.07.28. 00:24:31
Amikor autópálya kellett akkor megválasztották Medgyessyt, amikor hitel kellett Gyúrcsánt- lett is adóssága országnak, családnak, egyénnek bőven. Az egészségükért még nem válsztottak senki- nincs is nekik.Ha menni akarsz menj- csak ne feledd a diploma árár letenni a határon( a mi adónk stb...);-)
sunwind 2010.07.28. 00:26:30
Reménytelennek látom, sajnos a veletek való érdemi vitát.
Pontosan tudom, mi egy biztosítási jogviszony.
Ami ma Mo-on egészségbiztosítás címén folyik az nem az.
Ajánlanám figyelmedbe ismét azt a kérdésemet, hogy ha már maradt az egy állami biztosító, miért is nem követik azt, hogy ki mennyit fizet be? Miért is nem lehet többszintű biztosítást kötni? Miért is nem szektorsemleges a finanszírozás?
Hidd el, amennyi a saját képességeimből telik, annyit én nagyon szívesen megtennék azért, hogy ez a mai áldatlan helyzet változzon. Azért, hogy ne éhbérért dolgozzanak azok, akik munkája a társadalom szempontjából a legfontosabb. Azért, hogy ne csak úgy élhessenek meg, ha csalnak, lopnak, hazudnak - mert rá vannak kényszerítve, a rendszer kényszeríti rá őket. Azért, hogy a majdani gyerekemet is jó szívvel nevelhessem ebben az országban.
Ti, orvosok, ugyanakkor, az látszik, abban látjátok a megoldást - és kizárólag abban látjátok! - hogy az a pár szerencsétlen, akik jelenleg adót fizetnek, ne 8%-os ehj-t, hanem mondjuk 16%-ot fizessenek.
Pedig nem ez a megoldás. A megoldás az lenne, hogy normális biztosítássá alakítjuk az egészségbiztosítást - tehát úgy alakítjuk ki a rendszert, hogy valamilyen módon motiválva legyenek az emberek a fizetésre - pl. úgy, hogy az ellátás kiterjedtsége és színvonala függ a befizetett járulék mértékétől.
Aztán meg versenyt kellene teremteni a szolgáltatók között is - anyagilag ösztönözve azt, aki jobban, többet dolgozik. Pl. szektorsemleges finanszírozással, ténylegesen szabad orvosválasztással, a kedveltebb orvosok anyagi ösztönzésével.
És igen, nagyon szigorúan kellene venni azt, hogy orvos/egészségügyi dolgozó ne használhassa ingyen a közvagyont magánvagyona (adózatlan magánvagyona!)gyarapítására és bizony az egészségügyi beszerzéseket is sokkal éberebben kellene monitorozni, mert szerintem ezen a csatornán is milliárdok folynak el baráti zsebekbe.
De egész idáig semmit nem hallotam tőletek itt - ami előremutató lett volna. Csak a betegek és olykor a kollégák fikázása ment.
sunwind 2010.07.28. 00:40:21
Javaslom a matematikát. 1 évnyi adó a fenti példával 700e*12=8,4 millió.
Összerakom, amit állambácsi adott:
- születtem kórházban
- iskolába jártam
- volt egy mandulaműtétem és egy másik műtétem (többi orvosi ellátásomat magán úton intézem/intéztem)
- valóban, 23 éves koromig igénybe vettem a diákkedvezményeket a tömegközlekedésben
- államilag épített utakon közlekedem
A példával élve mindez évi 8,4 millió forintért.
És valóban, igazad van, ez a közteherviselés lényege, hogy most még azokat finanszírozom, akik ma rászorulnak, talán egyszer én is leszek. Azért sztem annyi feltételezhető, hogy van esélye annak, hogy ha az évi 8,4 millió forintot félreraknám a nehezebb időkre, akkor finanszírozni tudnám belőle a nehezebb időket.
Viccesnek találom ugyanakkor, hogy milyen hevesen véded a szolidaritási elvet - roppant kíváncsi lennék, hogy jövedelmed hány százalékát vallod be, hány százaléka után adózol, kedves Doktor Úr. Hagyd, ne válaszolj! :-)
A közbeszerzés az érved.. Nagyon vicces vagy. :-DDDDD
5000ft/félóra gyógytorna - tömegesen megy a Gerincgyógyászati Központban. Nevet írok priviben, ha érdekel. (Zárójelben jegyzem meg: Abból kiindulva, hogy hányszor feltételezed, hogy beszélgetőpartnered hazudik neked - eléggé elfogadott lehet a köreidben a hazudozás). Én nem szoktam hazudozni, légy oly jó és ne feltételezd rólam.
És de, az infrastruktúra magán célra való ingyen felhasználásától a kórház esik el bevételtől. Javaslom, hogy gondolkodj el ezen a bonyolult összefüggésen, hátha megérted.
sunwind 2010.07.28. 00:46:07
Jó volna már megérteni, hogy nem egymás ellen, hanem egymással együtt harcolunk. Mert senkinek nem jó ez így, ahogy van.
És bármennyire is kényelmetlen és fáj, szükség van az egészségügy gyökeres átalakítására - nem az a megoldás, hogy egy alapvetően rosszul működő intézményrendszerbe pumpálunk még több pénzt - továbbra is fenntartva az urambátyám feudális viszonyokat, a mindent átszövő korrupciót, a betegek és a tűzközelből kiszorult dolgozók kiszolgáltatottságát.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.28. 05:10:38
de a sok jo tanacs otlet probalkozas ellenere azt ki merem jelenteni az egeszsegugy finanszirozasa, a biztositas stb stb. a Fold minden orszagaban problema
nincs ra megoldas es nem is lesz
soha
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.28. 05:37:12
Az annyira aranyos, hogy
1. a hozzászólók egy része szerint az orvosok ne szóljanak bele abba a rendszerbe, melyben dolgoznak, ugyanakkor
2. a hozzászólók más része szerint dolgozzanak ki előremutató és részletes reformprogramot.
:-)
deputy sheriff 2010.07.28. 05:50:11
mothe 2010.07.28. 08:25:38
BKV reszelő 2010.07.28. 08:41:48
Dr.laikus PhD 2010.07.28. 08:43:26
3.1 Az Egészségbiztosítási Alap bevételei
Az Egészségbiztosítási Alap állami garanciával működik. Fő bevételi forrását a járulékokból származó bevételek jelentik, melyet 1999. óta az APEH szed be. A járulékok mértékét és megoszlását az egészségbiztosítási és nyugdíjbiztosítási alapok között az Országgyűlés törvényben határozza meg.
3.2 Az Egészségbiztosítási Alapból finanszírozott ellátások
Az OEP feladata, hogy az egészségbiztosítás és az egészségpolitika céljait finanszírozási eszközökkel segítse. Alapvető érdek, hogy a biztosítottak esélyegyenlősége érvényesüljön és ésszerű egyensúly alakuljon ki az alapellátás és szakellátás között. Javuljon az alapellátás minősége, a dolgozó orvosok szakmai felkészültsége, hogy a betegek elsődlegesen a leghumánusabb környezetben, otthonukban kapják meg a gyógyuláshoz, egészségi állapotuk megőrzéséhez szükséges szolgáltatásokat. Váljon racionálisabbá a gyógyszerfelhasználás. Ésszerűen kialakított szakellátási struktúrában a kor színvonalának megfelelő, szakmailag és gazdaságilag hatékony gyógyítás folyjon, a betegek jogainak tiszteletben tartása mellett. Az OEP természetbeni és pénzbeli ellátásokat nyújt a biztosítottaknak. A természetbeni ellátások tartalmazzák az egészségügyi szolgáltatásokat, mint a megelőzés célú vizsgálatok, az egészségügyi alapellátás, fekvőbeteg ellátás, járóbeteg ellátás, fogászati ellátás bizonyos esetei, a rehabilitáció, betegszállítás és baleseti ellátás. Szintén a természetbeni ellátások köréhez tartoznak az ártámogatások, így a gyógyszerár-támogatás, a gyógyászati segédeszközök ártámogatása, a fürdőgyógyászati ellátások árához nyújtott támogatás, az útiköltség térítés és egyéb, méltányossági alapon történő támogatás. Bizonyos szolgáltatások esetében a biztosítottak térítési díjat fizetnek, ilyen számos fogászati ellátás, az orvosválasztás, az extra egyéni igényeket kielégítő kórházi ellátás és elhelyezés, valamint a szanatóriumi kezelés. Az OEP által nyújtott pénzbeli ellátások a táppénz, terhességi-gyermekágyi segély, gyermekgondozási díj, a baleseti ellátások (például baleseti táppénz). Az OEP szerződéses kapcsolatban áll az egészségügyi szolgáltatókkal. Az egészségügyi intézmények beruházási- és fejlesztési költségei nem az E-Alap költségvetését terhelik, ezeket az intézmények tulajdonosai (helyi önkormányzatok, egyetemek, vagy az országos intézetek esetében az állam) fedezik. Magyarországon napjainkban az egészségügyi intézmények 98 %-a önkormányzati tulajdonban van. Az OEP - az egészségbiztosítást érintően - a más országokkal kötött szociálpolitikai, illetve szociális biztonsági egyezmények végrehajtó szerve.
Dr.laikus PhD 2010.07.28. 08:56:20
Szerintem elég érthető.
www.oep.hu/portal/page?_pageid=34,35856,34_19365817,34_1668804&_dad=portal&_schema=PORTAL
Az utolsó 100 komment: