Fertőzött vért kapott az anyukám

2010.07.19. 06:00

Kedves blog!

 

Történetem öt évvel ezelőtti, de azt gondolom ma is történnek hasonló esetek, ezért ha érdemesnek találjátok, közöljétek.

 

Édesanyám a születésemkor Hepatitis C-vel fertőzött vért kapott. A kórházat beperelni nem tudtuk, mivel azt mondták, hogy beázott a kórház irattára, és a papírok eláztak. Van olyan ismerősünk, aki Édesanyámmal egy időben szült, és ő is ugyanilyen Hepatitis C-vel fertőzött vért kapott. Természetesen az ő papírjai is eltűntek.


Édesanyám bekerült a kórházba 2005. augusztus közepén. Több mint egy hétig 40 fokos láza volt. Altatták végig. Nagyon sok vért veszített, de nem tudtak neki vért adni, mivel lázas volt. Másfél hét után elmúlt a láza. Kezdett rendbejönni az állapota. Az orvos elfogadta tőlünk a pénzt, de utána került minket. Azt mondta nekem, hogy Anyának már nem vizes a keze, sem pedig a lába, kezd rendbejönni, jövő héten már fel is lehet kelni.


Ugyanezen a héten, szombaton bent voltam Anyukánál a kórházban. Sport szeletet vittem neki, mondta, hogy másnap vigyek be neki őszibarackot. Elbeszélgettünk. Minden alkalommal, amikor eljöttem tőle a kórházból, kétszer visszamentem elbúcsúzni, és körbepuszilgatni! Apukám dolgozott aznap, de eljött a munkahelyéről, és bement Anyához a kórházba meglátogatni. Ahogy belépett a szobájába, észrevette, hogy furcsán be van takarva Anya, és az asztaláról is el van pakolva minden.


Megpuszilta Apa Anyát, és észrevette, hogy nem lélegzik. Szólt a nővéreknek, hogy nem lélegzik Anya, erre azt mondták, hogy alszik. Erre mondta Apa, hogy igen, csak az a gond, hogy nem lélegzik, nem mozog a mellkasa. Akkor nagy sürgés-forgás támadt, és Apa egy érdekes telefont is hallott. Mondták Anya nevét, és megkérdezték, hogy újraéleszthető-e? Sikerült visszahozniuk. Átvitték az Intenzív osztályra, és mondták Apának, hogy nem tudják mennyi ideig nem kapott az agya oxigént, így nem tudják milyen szintű az agykárosodás. Elkérték Apa telefonszámát, és mondták, hogy majd hívni fogják.


Másnap  telefonáltak, hogy Anyukám meghalt 12 órakor. Pár nappal később bedobva megkaptuk a Postától a Táviratot. Magamra maradtam 22 évesen, és a kórház miatt, az egészségügyi ellátás miatt nincsen már Anyukám. Ha Édesanya hiánya melletti fájdalom nem lenne elég, ottvan még mellette, hogy nem tudjuk, hogy  történhetett, konkrétan mikor halhatott meg.


Apukám szeret továbbra is, ugyanúgy, mint eddig, de fáj látni az ő szenvedését Anya hiányától. A vőlegényem szintén megtesz értem mindent, de senki nem tudja pótolni az én Egyetlen Drága Anyukámat

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egyorvosnő 2010.07.19. 06:58:11

Kedves Blogoló!

Eddig soha nem szóltam hozzá a bejegyzésekhez, de itt úgy érzem érintett vagyok több oldalról is, ezért szeretnék reagálni.
A kilencvenes években májbetegségekkel is foglalkoztam, köztük a hepatitis C-vel is.
A hepatitis C tipusosan vérrel terjedő betegség, s a blogoló hozzászólásából is kiderül, hogy édesanyja szüléskor, transzfúzióval kapta meg. A vérátömlesztés mindig is veszélyes dolog volt, és nagyon sokáig az is lesz, nem tudom képesek leszünk-e a vérből az összes létező fertőzést kiszűrni.
Vért orvos csak nagyon megfontoltan, leginkább életveszély esetében ad, ez lehetett a helyzet az édesanya esetében is. Valószínűleg életet veszélyeztető szövődményes szülése volt, s ha akkor nem kap vért, belehalhatott volna.
Sajnos az a helyzet, hogy akkoriban, mikor ez történt, a hepatitis c virust hordozó véreket nem tudták kiszűrni, s így sokan vérátömlesztés közben fertőződtek meg vele, többek között saját nagyon közeli hozzátartozóm is. (45 éves korában méheltávolítás közben lépett fel olyan súlyos vérzés, hogy muszáj volt vérátömlesztést kapnia, s fertőzött volt a vér.)
Érintett hozzátartozóként is csak azt tudom mondani, hogy a tudomány akkori állása szerint ez volt a megfelelő megoldás. (Ha nem kap vért, akkor és ott meghalhatott volna.)
Sajnos a hepatitis C okozta májbetegség nagyon súlyos lefolyású lehet, sok embernél okozott májzsugort, májrákot.
Manapság már jó eséllyel lehet próbálkozni kezeléssel (vírusölő, immunerősítő szerek, interferon), de ezek általában minél korábbi stádiumban eredményesek.
Ha a beteg szerencsés, egy lappangó, krónikus májgyulladással is megúszhatja a vírus jelenlétét, (így történt ez hozzátartozómnál is, aki 24 év után teljesen más betegségben hunyt el.)
A blogoló édesanyja sajnos nem tartozott a szerencsések közé, ha jól értem a blogból, májzsugor fejlődhetett ki nála, annak a szövődményeibe halt bele. A kifejlődött májzsugort gyógyítani igazán már nem lehet, kezeljük, ahogy tudjuk. Általában a méreganyagok felhalmozódása, (májkóma), vagy nyelőcsővénákból induló vérzés a halálok.
Sajnos a blogoló édesanyját nem lehetett megmenteni, valószínűleg a fent említett méreganyagfelhalmozódás okozta a halálát.
Nehéz elfogadni egy ilyen fiatal korban bekövetkezett halált, de valahol tudomásul kell venni, hogy az orvostudománynak megvannak a korlátai (nagyon is!).
Valószínűleg ezt a blogoló is elfogadta, inkább az lehetett a gond, hogy nem beszéltek vele nyíltan édesanyja súlyos állapotáról, illetve a kórházi gondoskodást sem érezhette megfelelőnek. Ez egy más kérdés, én ebbe nem szeretnék belemenni, kizárólag az orvosi részéhez szerettem volna hozzászólni.

Dr.laikus PhD 2010.07.19. 06:59:52

www.webbeteg.hu/cikkek/fertozo_betegseg/3713/hepatitis-c-fertozes---virulensebb-mint-gondoltuk

"Ön tudta?
Mivel a kórokozó mindössze 1989 óta ismert, a fertőzöttek felénél nem is tudható, hogyan és mikor fertőződtek. Élhetnek közöttünk olyan vírushordozók, akik teljesen panaszmentesek, és emiatt nem is tudják, hogy fertőzöttek. Idővel azonban ők is beteggé válhatnak, illetve megfertőzhetnek másokat."

Sajnálom, hogy megtörtént.
Sajnálom, hogy így történt.

_tracky 2010.07.19. 08:32:22

Részvétem a levélírónak!

(És csak úgy eláztak a leletek. Na persze...)

Dr.laikus PhD 2010.07.19. 08:38:00

@_tracky:

Akár eláztak akár nem, amikor a vérátömlesztést kapta még nem volt Hepatitis C-re szűrés....

Miért nem olvastok?

epres négercsók 2010.07.19. 08:38:39

Részvétem, nagyon szomorú történet.

Az, hogy eláztak az iratok, nem mentség semmire, egy esetleges perben a bíróság simán bekérte volna az elázott(?) iratokat. Azért, amit viszont itt az előttem szólók mondanak, abból eléggé látszik, hogy nem nyerték volna meg a pert.

És egy kis OFF: kedves ide kommentelő orvosok! Felhívnám szíves figyelmeteket @egyorvosnő: kommentjének stílusára. Így is lehet, nem kell mindig magas lóról beszélni! Akinek nem inge...

Dr.laikus PhD 2010.07.19. 08:45:40

@epres négercsók:

Nem hibázott senki, az orvostudomány akkori állása szerint nem volt megállapítható.

Szerintem nem OFF, hogy így is lehet.

epres négercsók 2010.07.19. 08:51:20

@Dr.laikus PhD: Én is ezt mondtam, erre utalt, hogy nem nyerték volna meg a pert, akár elázott a papír, akár nem. De most, hogy végiggondolom, még akár el is ázhatott, hiszen ha a tudomány akkori állása szerint nem lehetett kimutatni a vírust, és ezt a dokik tudták, mi értelme lett volna hazudni?
A másik kérdés: miért nem lehet értelmesen, együttérzően elmagyarázni a hozzátartozónak hogy wtf van.
Ha valaki rákos beteg, arról sem tehet (az esetek többségében) senki, mégis nagyon szükséges és hasznos dolog, ha ilyenkor a kezelő személyzet ember módjára és emberségesen beszél a beteggel.

Amúgy örülök, hogy a stílusról szóló véleményemmel nem vagyok egyedül.

Dr.laikus PhD 2010.07.19. 09:01:01

@epres négercsók:

Nem tudjuk hogyan történt.
Édesapa lehet, hogy tudott mindenről, de legalább mi ne feltételezzünk fölöslegesen.

Anyósom szenvedett májrákban.
A harmadik vészes orrvérzés után derült ki.
Az orvos tájékoztatott, ill. akart. Kimondta a bűvös szót, látta a szememben a rémületet, azt is, hogy valószínűleg nem fogom fel, hogy még élhet sokáig (pedig mondta és tényleg pár nap múlva esett le) abbahagyta a mondandóját.
Nyilván nem kereste velem a kapcsolatot, hogy tovább is van, mondaná.

A tájékoztatás ember függő, de nekünk is szorgalmazni kell, kellő időben, betartva a játékszabályokat.

mothe 2010.07.19. 09:04:16

@bakela: ezzel mit szerették volna ideröffenni ma?

mothe 2010.07.19. 09:07:27

@Dr.laikus PhD: olvasunk. nem szelektíve. nem tudták megállapítani, hogy fertőzött volt-e a vér, mert az orvostudomány még nem állt ezen a fejlettségi szinten. azt sem tudták továbbá megszervezni, hogy ne ázzanak el a leletek, bár a tudomány néhány éve felismerte, hogy a papír meg a víz nem feltétlenül jóbarátok. van, amiért nem lehet őket hibáztatni és van, amiért kell.

mothe 2010.07.19. 09:09:25

@egyorvosnő: köszönjük, hogy te is bizonyítod, hogy az emberséges, udvarias hozzáállás és kommunikáció létezik orvosoknál is. ez most többet jelent itt, mint hinnéd. :)

Dr.laikus PhD 2010.07.19. 09:14:50

@mothe:

Zsíros falat vagyok:)))

Meg is eszel, vagy csak harapdálsz? :))))

Attól hogy nem vagyunk azonos véleményen?

"Csak szólok!" (mothe)

Dr.laikus PhD 2010.07.19. 09:26:41

@egyorvosnő:

Csatlakozom!

Én is köszönöm!

epres négercsók 2010.07.19. 09:34:54

@egyorvosnő: Esetleg jöhetnél gyakrabban. Elég sok orvos kollégád kommentel ide, akiknek a szaktudásában szerintem többségünk nem kételkedik, azonban sokszor olyan stílust ütnek meg, hogy kinyílik az ember zsebében a bicska. És mivel igen nagy probléma az orvos és a beteg közti kommunikáció hiánya (még ebben a történetben is), továbbá az orvos és a beteg tipikusan kölcsönösen utálja egymást, nagyon nagy szükség van az olyanokra, mint Te is. Én örülnék, ha máskor is elmondanád a véleményedet.

_tracky 2010.07.19. 09:37:07

@Dr.laikus PhD: elolvastam Egyorvosnő precíz és érthető hozzászólását - meg én is hallottam már erről -, akkoriban még nem tudtak ezzel mit kezdeni. Sajnos :(

Az elázott az irattár féle dolgokkal azonban mindig szkeptikus vagyok...

mothe 2010.07.19. 09:38:59

@Dr.laikus PhD: megeszlek, mert én vagyok a kis gömböc. :)

jóvanna, ne haragudj.

Dr.laikus PhD 2010.07.19. 09:51:34

@_tracky:

Az elázott az irattár nagyon is valós probléma.

Ha láttál már kórházat alul nézetben.

Erről már tényleg nem a kezelő orvos tehet.

lehet más a handa-banda 2010.07.19. 09:52:06

A Sport szelet volt az oka mindennek

aversio avagy pacalfagylalt 2010.07.19. 09:57:45

@egyorvosnő: Csak óvatosan : bármikor beleharapnak a kezedbe,ha nem azt írod amit várnak.( Főleg az intoleráns liberálisokkal vigyázz!)
A hepaC és az irattár valós probléma.

epres négercsók 2010.07.19. 10:09:26

@aversio avagy pacalfagylalt: Nem akkor haraphatnak bele a kezébe, ha nem azt írja, amit itt várnak. Ezt értsétek már meg, hogy nem azzal van a baj, amit mondtok, hanem AHOGY mondjátok. Teccikérteni?

Twisk 2010.07.19. 10:09:29

Van egy mondat, amit nem tudok értelmezni. Segítenétek?

"Ahogy belépett a szobájába, észrevette, hogy furcsán be van takarva Anya, és az asztaláról is el van pakolva minden..."

Dr.laikus PhD 2010.07.19. 10:17:47

@Twisk:

Szerintem az emlékek keverednek a fájdalom miatt.

Twisk 2010.07.19. 10:37:37

@Dr.laikus PhD: Számomra van egy olyan áthallása, mintha az ápolók tudták volna, h. meghalt, csak "nem volt kedvük" újraéleszteni. De mondom: számomra.

Dr.laikus PhD 2010.07.19. 10:39:27

@Twisk:

Szerintem meg a papa elbeszélése, hogy volt egy rossz előérzete.

Nem primer élmény és nagyon fájdalmas még mindig ahogy olvasom.

Twisk 2010.07.19. 10:45:09

@Dr.laikus PhD: Az édesanya elvesztése mindig, mindenkinek fájdalmas. Főleg ha idő előtt és így történik meg. Tudom OFF, de édesapám halála előtti estén hosszan beszélgettem a kezelőorvosával. Próbáltam megértetni vele, h. apa miért nem fogja túlélni ezt a dolgot. Leintett és azt mondta: ezt ő jobban tudja. Apa hajnalban meghalt. Amikor mentem a holmijáért a doktornő nem győzte magát eszkuzálni. Elhangzott, h. "ő nem tudta". Nem. Persze, h. nem. Nem is tehetett róla, h. megtörtént. Kettőnk között egy volt a különbség: én tudtam, h. meg fog történni, ő nem tudta.

mothe 2010.07.19. 10:48:32

@epres négercsók: nem érti, szitokszónak használja a liberálist, mert nem tudja, mit jelent, és közben azt gondolja, hogy szélsőjobbos létére használhatja a tolerancia kifejezést.

érdekes dolog a pacalkatekizmus, na. :)

aversio avagy pacalfagylalt 2010.07.19. 11:13:30

@mothe: Nyugi Kedves! Tudom mire való és csak az intoleráns formájával van bajom ami nálunk terjedt el.Ez a formája pedig a legszélsőségesebb irányokba viheti a világot-( lsd.: bolsevizmus stb..)Csak olvasd el néha a másokra írt sértő minősítéseidet- Te, Te toleranciabajnok szélsőliberális! Nagyon ráérsz mostanában. Szabin vagy? Jó pihenést, szép napot!

szabidoki 2010.07.19. 12:06:39

@Twisk: hát, ha a nővérek sumákolni akarnak, akkor nem csinálnak vele semmit, mikor észreveszik, hogy meghalt, nem pakolnak el, nem takarják be, hanem hagyják, ahogy volt. Ha sikerült újraéleszteni, akkor eleve nem sokkal azelőtt halhatott meg, hogy a posztoló apja észrevette.

szabidoki 2010.07.19. 12:21:38

@epres négercsók: ez ordas hazugság. Az szokott lenni a probléma, hogy nem azt írjuk, amit a plebs hallani szeretne. Rámutatunk a posztokban egy-két bukfencre, a jónép felhergeli magát, és elkezd olyanokat írogatni, hogy a "az orvosok csak egymást védik, biztos hazudnak", meg "különben is mind rohadék pénzéhes geci" és sorolhatnám. Onnantól tényleg lehet gond a stílussal is :)

Dr.laikus PhD 2010.07.19. 12:23:52

@aversio avagy pacalfagylalt:

Kit érdekel, hogy kinek milyen politikai hova tartozása van.

A baj az ütemérzék hiánya. Mint a csehóban aki nem bírja a piát és hecceli a másikat és gyáván elvonul amikor sikerült a székdobálás.

Egyorvosnő példát mutat nektek, ahogy Dr Morcz is.

Legalább (ez kéne a szakmátok része legyen) egy láthatólag a gyászt még mindig fel nem dolgozó gyerek írását tartanátok tiszteletben. Az ő hiánya pótolhatatlan, csak megérteni akarja.

Én a helyetekben bocsánatot kérnék tőle.

mothe 2010.07.19. 12:37:57

@Dr.laikus PhD: egyébként tényleg agy kérdése az egész. még I., avagy Egetverő Arrogancia Irise is tök okos meg pozitív dolgokat szokott mondani, ha komoly dologról van szó. ezért komolyan is veszem a véleményét ilyenkor. arról nem is beszélve, hogy őt is megüti egy-két történet, és olyankor előbújik a 101. arca.

csak egyszer látnám, amint pl. adamantium megüti ezt a szintet.

epres négercsók 2010.07.19. 12:37:58

@szabidoki: Na tessék, erről beszélek.
Én személy szerint (más nevében nem nyilatkozhatom) MINDIG arra várok, hogy egy orvos véleményezze a történetet (ezért is fáj, hogy Dr. Morcz itt hagyott minket).
Ha leírtátok, hogy a történetben szereplő "A" nem lehetett, mert az csak "B" lehet, én azt mindig szó nélkül elhittem és tudomásul vettem.
Ellenben azzal, hogy pont engem lehazugozol, igazoltad is az elméletemet. Mert ennek baromira semmi köze nincs a diplomátokhoz, ez attól független emberi tulajdonság. Hazugozd a haverjaidat és egyéb ismerőseidet. Mellékesen pedig vegyél példát a kolléganőtől, ott kicsit feljebb olvashatod, hogyan kell. Én sem általánosítok, hogy minden ideírogató orvos egy p*cs, azért írtam, hogy akinek nem inge... Ellenben te igen, ezért kaptam én meg a hazug jelzőt.

Na, ilyen az, amikor közepes mértékben felhúzom magam.

Twisk 2010.07.19. 12:38:04

@szabidoki: Ha szépen megkérlek, definiálnád, h. számodra ki vagy mi a plebs?

Eredeti formájában ugyanis ezt jelenti: "köznép; szabad, de politikai joggal nem rendelkező lakosság az ókori Rómában"

Jelentem köznép vagyok, bizonyos keretek között szabad, DE van politikai jogom és nem élek Rómában. Gyanakszom vagyunk itt evvel így néhányan. :)

mothe 2010.07.19. 12:39:23

@aversio avagy pacalfagylalt: egyébként határatalanul nagyot tévedsz, ha azt gondolod, hogy politikailag liberális beállítottságú vagyok, az meg, hogy egyébként miről hogyan gondolkodom, ennél egy kicsit talán árnyaltabb. :)

szabidoki 2010.07.19. 13:23:43

@epres négercsók: nem látom a saját kommentemben azt a részt, ahol pont téged hazugozlak le. Tudod, akinek nem inge...
Sőt, most látom csak, hogy senkit nem hazugoztam le, hanem épp az a problémám, hogy bennünket, orvosokat tartanak hazugnak (és ez még a szelídebb jelzők közül való). Nyilván nem mindenki, de sajnos ez az általános hozzáállás. Szép példája ennek a tegnapi poszt, ahol már a 9. kommentben ez jött le:
"_tracky 2010.07.18. 10:34:21
Na, mindjárt jönnek a pénzcentrikus (pénzéhes?) egészségügyi dolgozók, hogy a levél kamu", és így tovább. WTF???
@Twisk: nem orvos, nővér, egyéb eü. dolgozó.

epres négercsók 2010.07.19. 13:31:55

@szabidoki: Biztos az én értelmezésemmel van a baj, hogy ha leírok valamit, amit ordasnagy hazugságnak minősítenek, hogy magamra veszem. Mármint, aki hazugságot állít, az hazug, legalábbis én így tanultam otthon. Mindegy, ne lovagoljunk a szavakon.

Nem győzöm egyébként elégszer elmondani, hogy nem csak az orvosok, hanem a betegek (hozzátartozók) között is vannak szép számmal taplók, előítéletesek, stb. De valahol el kell kezdeni engedni. Ha soha senki nem száll le a magas lóról (az orvos azért, mert ő az orvos, a beteg meg azért, mert azénadómból legyen/ne legyen), akkor sosem jutunk előrébb.
Azt kellene megérteni, hogy minden ellenséges komment (mindkét oldalról!!) csak tovább szítja a feszültséget. Meg kellene próbálni végre értelmesen kommunikálni egymással. Ez vonatkozik itt egyébként a többiekre is! Se nem vallási, se nem politikai blog nem vagyunk. Nem csak az a cél, hogy néhányan kipanaszkodhassák magukat, hanem, hogy amin lehet javítani, ami nem pénz kérdése, azon javítsunk.
De így nem fog menni...
Csak azon lepődök meg, hogy mindig felbukkan valaki, aki képes értelmes módon kommunikálni, jelen esetben egyorvosnő kollegina. Érdekes, senki nem kötött bele a mondanivalójába... és miért? Mert emberi módon tudja megfogalmazni. Tény és való, ide is járnak barlangi trollok. De erre nem az a megoldás, hogy átmegyünk személyeskedésbe.

Twisk 2010.07.19. 13:32:29

@szabidoki: Értem. Tehát TI (ŐK) a patríciusok.
Aki mint tudjuk, születésük jogán azok, amik. De most gondolkodóba estem. Az sztk-ban a liftesnéni is egészségügyi dolgozó? Eü-i intézményben dolgozik? Igen. Eü közalkalmazott? Igen. Hm..... Legközelebb majd hangos Ave Patrícius nénivel fogom köszönteni. :)

szabidoki 2010.07.19. 13:54:55

@epres négercsók: @Twisk: legyen igazatok, csak megint ott tartunk, hogy nem a mondanivalóm érdemi részével foglalkoztok, hanem kiragadtok valami érdekes csámcsognivaló részletet, és azt csócsáljátok nagy élvezettel. Persze ez is egyfajta állásfoglalás...

aversio avagy pacalfagylalt 2010.07.19. 13:56:46

@mothe: Másoknak is vannak árnyalatai és ez így jó, de ha bárkit bedobozolsz akkor az sokakat bosszantani fogsz, mert elveszed tőlük az árnyalatok jogát.Az előző 8 évben a kellemetlenkedőkre azonnal rákenték a rasszista,fasiszta, antiszemita jelzőt, hogy a minősítéssel kizárják a további kommunikációból.Modhatnánk azt is bárkire, hogy túrja az orrát, és ugy-e ki áll az ilyennel szóba, ki fog vele kezet....Ha árnyalt vagy akkor árnyalj! Mi naponta benne vagyunk az eü-ben , látjuk reggel este,éjjel- látjuk az árnyalatait naponta , közelről. Te mit látsz belőle? Nem szólok a munkádba , legfeljebb tetszik vagy sem.

Twisk 2010.07.19. 14:10:10

@szabidoki: Igen. Kb. annyira, mint az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozata, mely összefoglalja a minden embert megillető alapvető jogokat. Átolvastam, sehol nem írnak benne se plebsről, se procról.
Végezetül egy idézet csak neked:

" Nem a képességeink mutatják meg, hogy kik vagyunk, hanem a döntéseink."

Hajrá dr patrícius!

mothe 2010.07.19. 14:14:26

@aversio avagy pacalfagylalt: az előző 8 évre hivatkozni kizárólag politikai szempontból lehet. az egészségüggyel csak a benne dolgozóknak van politikai problémája, és amennyiben az előző 8 év rossz volt, akkor most örülnöd kellene, nem sírni, mert az általad rossznak tartott kormányt leváltotta az ellenzéke. tehát nem értem, hogy mi a problémád politikailag. arról nem beszélve, hogy a politikailag vett liberalizmus sehol nincs ma Magyarországon, tehát ha valami nem kellene, hogy ennyire zavarjon, hát ez az. Mert annyira zavar, hogy ilyeneket írsz: „Főleg az intoleráns liberálisokkal vigyázz!” „Ez a formája pedig a legszélsőségesebb irányokba viheti a világot-( lsd.: bolsevizmus stb..) Te toleranciabajnok szélsőliberális!”
Látom, hogy neked nem tűnt fel, de ez nem egy politikai témájú blog, azzal pedig csak nagyon ostoba embereket lehet megsérteni, hogy azt mondod rájuk, hogy liberális.

Az esztelen, politikailag feltüzelt fröcsögésen kívül nem sokat érveltél, sem pro, sem kontra. kérlek, olvasd el a tegnap esti párbeszédet, ha az érdekel, hogy én hogyan érvelek. Negyed tizenkettő körül kezdődött az érdemi vita.

P75 2010.07.19. 14:22:41

@szabidoki:
"ez ordas hazugság."
...
"a jónép felhergeli magát, és elkezd olyanokat írogatni, hogy a "az orvosok csak egymást védik, biztos hazudnak"

:-))))))))))

Twisk 2010.07.19. 14:23:41

@szabidoki: Ave, Caesar, morituri te salutant :)

epres négercsók 2010.07.19. 14:51:01

@Twisk: Annak ellenére, hogy @szabidoki: nem veszi észre, hogy pont a lényegről (orvos-beteg megbékélés) tépem itt a számat, azért azt sem győzöm elégszer hangsúlyozni, hogy a dolog mindkét oldalon múlik. Például ezen is. Nem kell tömegesen ekézni az orvost, mert nem vezet sehova. (Ettől még nem értek egyet szabidokival, de ezt a cinikus hozzáállást ugyanúgy elítélem.)
És akkor most jöhetnek a kövek, mert biztos nem veszem észre a lényeget.

Twisk 2010.07.19. 14:54:46

@epres négercsók: Öö... Pcit most összezavartál. Hol vannak itt a tömegesen ekézett orvosok?
Én dr patríciusnak sem az orvosi oldalát firtatom, hanem az emberit. És ezt sem tettem addig, amíg....... No, mind1. Nem dobálok követ, úgyanis nekem nincs egy se. Ha volna egy is, akkor az inkább megtartanám magamnak, h. legyen vész esetére, ha kell. :)

epres négercsók 2010.07.19. 15:23:18

@Twisk: Nem csak neked szántam. Azzal abszolút egyet értek, hogy ez nem szakmai, hanem emberi dolog. Végülis, ha a beteg odamegy az orvoshoz, és udvarias, vagy épp kőbunkó, az nem függ attól, hogy ő most micsoda.
Sajnos a diploma léte és a normális emberi viselkedés nem feltétlenül jár együtt. De azzal, ha cikiztek egy orvost, aki emberileg amúgy sem áll a helyzet magaslatán, nem elgondolkodni fog, hanem vérszemet kap, visszabeszél, és még inkább azt szűrik le belőle az olvtársak, hogy minden orvos egy szemét bunkó. Pedig nincs így, éppen ma láthattunk erre egy gyönyörű ellenpéldát.

A szabály (amit követni kéne) nagyon egyszerű: nem vegzálunk, illetve nem ülünk fel a másik vegzálásának. Ahogy a nagymamám szokta mondani: édes fiam, számolj el magadban tízig, közben gondolj, amit akarsz, de tartsd magadban, mert ha nem, abból csak cirkusz lesz. És milyen igaza van.

Nevek említése nélkül, MINDKÉT oldalról vannak itt törzskommentelők, akiket én is bunkónak gondolok (nem, NEM a mai posztból kiindulva, ez hónapok alatt kialakult nézet), de nem mondtam eddig sem, és ezek után sem fogom mondani senkinek. Mert úgysem gondolkodik el rajta, csak vagdalkozik össze-vissza.

Twisk 2010.07.19. 15:38:46

@epres négercsók: Igenis! Értettem!
Kérek engedélyt lelépni! :)

epres négercsók 2010.07.19. 15:45:06

@Twisk: Én ezt úgy ismerem, hogy kérek engedélyt meghunyászkodni ;)

Bambyna 2010.07.19. 16:28:49

Sziasztok!

Még soha nem írtam hozzászólást blogban, sőt, még blogban sem jártam. Én is egészségügyis vagyok, szülésznő, de nekem is van sajnos hasonló jellegű problémám, amire tulajdonképp most jöttem csak rá. Most alaposan meg is vagyok ijedve. Az én fiam 1 évesen 1982-ben kapott vért egy fülműtét előtt. Utána volt ugye, hogy jött a nagy felfedezés, azóta is azért a frász bennem van. A baj ott kezdődik, hogy amit leírtatok, hogy az orrvérzés is lehet ilyen betegség tünete. A fiamnak is volt ilyen jellegű orvérzése, amikor egyik pillanatról a másikra ömlött a vér. Most azonnal telefonálok is a fiamnak, hogy menjen el vérvizsgálatra, mert addig a frász van rajtam. Remélem, hogy csak mint eü-s vagyok ilyen dilis, de jobb félni, mint megijedni. Ráadásul volt mononukleózisa is, tehát nem egy egyszerű eset.
Én nagyon örülök, hogy azért egész normális hangnemben mennek a kommentek, mert bizony sok olyan hely van, ahol olvasni sem jó.
Majd, ha az eredmények meglesznek, azért talán beírom, hogy jó, vagy istenke ne adja, rossz.

Dr.laikus PhD 2010.07.19. 16:33:06

@Bambyna:

Kérlek írd meg ha kész az eredmény.

Biztos az egészségügyisek csengő frásza.

Nézz azért többször vissza, biztos lesz orvos aki megnyugtat.

vernarancs 2010.07.19. 16:56:42

En csak azt nem ertem, hogy miert a hozzatartozo veszi eszre elsonek, hogy az illeto elhunyt? Miert nem monitorozzak a sulyos betegeket? A fertozes egyertelmuen nem orvosi hiba, hisz akkor hepa c-re nem szurtek, node az 5 evvel ezelotti banasmod azert nem valami emberseges.
Reszvetem...

fuzzykinkyfunk 2010.07.19. 17:18:24

Először is részvétem!

@vernarancs: szerintem agonizáló beteget sajnos nincs értelme monitorozni.

Jim Raynor 2010.07.19. 17:35:40

@fuzzykinkyfunk:

azt lehet, hogy nincs értelme, de miért kell utána hazudozni?

szabidoki 2010.07.19. 17:37:00

@vernarancs: a történetben az van, hogy a beteg kezdett jobban lenni, aki meg javul, azt egy idő után már nem kell monitorozni.
Azt meg már írtam, hogy ha sikerült újraéleszteni, akkor nem sokkal azelőtt halt meg, hogy a férje észrevette.
Kétségtelenül szomorú történet.

fuzzykinkyfunk 2010.07.19. 17:48:14

@Jim Raynor: nem tudom, hogy miért hazudtak az ápolónők!
@lehet más a handa-banda: amúgy sajnos a májelégtelen betegnek tudtommal sem viszünk csokit.

szabidoki 2010.07.19. 17:59:40

@fuzzykinkyfunk: @Jim Raynor: miből gondoljátok, hogy hazudtak a nővérek?

fuzzykinkyfunk 2010.07.19. 18:02:36

@szabidoki: "Megpuszilta Apa Anyát, és észrevette, hogy nem lélegzik. Szólt a nővéreknek, hogy nem lélegzik Anya, erre azt mondták, hogy alszik."

2010.07.19. 18:15:47

Szakmai szempontból azért nem lehet pontosan kommentálni, mert(legalábbis ebből a szempontból) fontos részletek nem szerepelnek. Nem lehet megítélni, hogy vajon (esetleg a posztoló tudtán kívül) kapott-e már ellátást, és pontosan milyen előzmények után, és milyen állapotban került be az édesanya. Könnyen lehet, hogy a huszonkét éves hölgyet nem vonták be a tájékoztatásba.
Emberileg viszont nagyon is fontos részletek kerülnek elő, például a gyászban való osztozás. Kezdőként egészen addig nem tudtam pontosan, mit mondok a hozzátartozónak amikor kint vagyok halált megállapítani és azt motyogom: "részvétem", amíg a nagymamám súlyos és senyvesztő betegségben végülis hármas-egyesként hunyt el. Minden hármas-egyes egyben valakinek a szeretettje. És a részvét az az, amikor legalább valamennyire ezt hagyjuk magunknak átérezni.

Jim Raynor 2010.07.19. 18:24:17

@szabidoki:

"Ahogy belépett a szobájába, észrevette, hogy furcsán be van takarva Anya, és az asztaláról is el van pakolva minden.
Megpuszilta Apa Anyát, és észrevette, hogy nem lélegzik. Szólt a nővéreknek, hogy nem lélegzik Anya, erre azt mondták, hogy alszik."

nem egyértelmű? alszik, mi? na persze, pontosan tudták, hogy mi történt, csesztek újraéleszteni, majd mikor előkerül a hozzátartozó, akkor csak sikerül, ez már önmagában vérlázító, de ez, azt hazudni, hogy alszik, ez már az emberi görénység csimborasszója.

2010.07.19. 18:27:52

Azt már csak a Szerkesztőnek, hogy értem én, hogy valahol cél a látogatottságnövelés, és egy ilyen címmel kikerülni az index-re erre tuti recept, de azért ez így nagyon torzít. Szerencsére @egyorvosnő finomít valamit a helyzeten. De azért mégis azt a ferőzőtt vért három évtizede, életmentés céljából, a tudomány akkori állásának megfelelően kapta az édesanya. Ha nem kapta volna, akkor a posztoló nem írta volna ezt a levelet, viszont árván nőtt volna fel.
Ha pedig a hangsúly az öt évvel ezelőtt kapott kifogásolható ellátáson van, akkor célszerűbb lett volna azzal kapcsolatban adni a címet. (mondjuk: élve letakarták az anyukámat, vagy valami ilyesmi)

fuzzykinkyfunk 2010.07.19. 18:34:07

@doktrina: ez egy (hmm) fikablog :S, mi mást vártál? Itt lehet szidni az orvosokat, fikázni a betegeket és az egészségeseket is.

2010.07.19. 18:39:08

@fuzzykinkyfunk: igen, észrevettem :)
hetekkel ezelőtt küldtem be egy ároktemetős posztot, de még nem került ki. Az ilyesmire nincs felvevő piac, de ne adjuk fel :)

fuzzykinkyfunk 2010.07.19. 18:58:06

@doktrina: igen, nem kell feladni:). A szelekció nagyon jól működik majd, hosszú távon kifulladhat az egész blog, ha erre nem figyelnek.

gogo boly 2010.07.19. 19:07:50

@egyorvosnő: Talan Közödvan az esethez??????????????? Vagy a mundert mented? Talan elfelejtettd hogy teged is luud fosotttt!!!

oraculum_dixit 2010.07.19. 19:18:22

Mothe, én már olyat is láttam itt, hogy Adamantium is teljesen emberien, empatikusan, segítőkészen szólt hozzá valakihez / valamihez. Remélem ez megnyugtat. :) Engem nagyon megnyugtatott! :)

epres négercsók 2010.07.19. 19:43:59

Despi, meg kell nevezni a trollt, vagy kitiltod magadtól is?!

epres négercsók 2010.07.19. 19:49:40

@oraculum_dixit: Egyébként Adamantium nekem is segített már. Szerintem a mogorva stílus mögött azért egy normális ember lakik ;) (legalábbis remélem).
Csak - ismétlem - el kell számolni tízig, ha
a) egy köcsög bunkó elküld az édes anyámba
b) tudom magamról, hogy kissé nehéz természetem van, ezért mielőtt én küldenék el valakit az édes anyjába, számolok.

Javaslom egyébként a moderálási alapelvek kidolgozását, és moderátor(ok) "alkalmazását".

Az a helyzet, hogy a bloggerek méhkasba nyúltak, mert ez nem egy szakítósblog (elnézést a szakítósblog szerkesztőitől), hanem az egyik legkomolyabb társadalmi problémát feszegeti. Éppen ezért, nagyon nem mindegy, hogy miket írnak le ide a népek.

Dr.laikus PhD 2010.07.19. 20:58:25

@Jim Raynor:

Ugyan ha valaki elmegy, meghal, miért kéne a hozzátartozónak azt mondani, hogy alszik?

Nem logikus. Annál inkább az Édesapa reakciója a furcsa előérzetre arra, hogy tudták, hogy menthetetlen, várták a halálát és féltek is tőle.

Ez egy gyászreakció ami ugyanúgy rögzít pillanatokat be is vés, ami talán nem egészen úgy történt, de segít feldolgozni, elhessenteni lelkiismeret furdalást aminek alapja nincs, de a gyászhoz hozzátartozik.

Hidd el, senkinek nem volt érdeke egy egyébként is elmenőben lévő betegre azt mondani hogy alszik, ha már meghalt.

Dr.laikus PhD 2010.07.19. 21:01:12

@fuzzykinkyfunk:

Hát végső stádiumban nem tudom, egyébként meg igen, sok édességet akár csokisat is.

binary11 (törölt) 2010.07.19. 22:44:52

Egy vagyont fizetünk egészségügyre - Isten óvjon, hogy kórházba kerüljünk! Egy vagyon nyugdíjra - amiből egy fillérünk nem lesz idős korunkban. Tényleg ez Magyarország?

fuzzykinkyfunk 2010.07.19. 22:54:32

@Dr.laikus PhD: rosszul tudod, semmi E-betűs kaja nem javasolt, a Sport szelet meg minden, csak nem csokoládé. A "végső stádium" esetében persze mindent lehet amivel örömet okozunk.

bakela 2010.07.19. 23:12:45

@mothe:
flashback
ha tolok, nem szívok,
ha szívok, nem tolok,
de akár tolok, akár szívok,
nem írok

tuskeboki 2010.07.19. 23:40:22

Soha nem szóltam még hozzá bloghoz, most először, mert annyira megérintett ezt a történet. Részvétem a hozzátartozóknak. Szerintem a magyar egészégügyben a legnagyobb probléma az eü dolgozók kiábrándító közönye és az emberi méltóság meggyalázása. Az nem pénzkérdés, hogy emberként kezelik-e a beteget vagy sem. Nem pénzkérdés a hangnem, a bánásmód, a tekintet, a hozzáállás! Senki ne emlegesse, hogy az eü dolgozók nincsenek megfizeteve, bocsánat, de LESZAROM. Amikor ezt a pályát választotta, tudta mi várja, főleg a fiatalok esetében, nem volt zsákbamacska. Ha olyan naív lett volna, hogy nem, akkor bármikor megteheti, hogy megtanul egy nyamvadt nyelvet és elhúz innen oda, ahol szerinte megfizetik (ha ehhez is hülye, akkor meg ne ugráljon). Ebben az országban nagyon sokan vannak, akiknek anyagilag nem ismereik el a munkáját, de mindenkitől elvárják, hogy elvégezze azt! Én is elvárom az orvosoktól, az ápolóktól, tőlem is elvárják, mi ebben a rendkívüli? A blog szerzőjének véleményem szerint nem az fáj a legjobban, hogy az Édesanyja hosszú betegség után elhunyt, annyi realitásérzéke valószínűleg van, hogy az orvostudománynak megvannak a korlátai. Az fáj neki kegyetlenül, hogy az Édesanyjával nem törődtek, hogy utolsó perceiben csak a kiszolgáltatottság vette körül, a kutya nem vette észre, hogy meghalt, mert csak egy a sok közül, egy kórlap, nem számít, hiszen naponta meghal ki tudja mennyi a kórházban...Ez a probléma! Aki egyszer bekerül a kórházba, még ha csak egy rutinműtétre is, érezni fogja, hogy ő csak egy darab hús a futószalagon, semmi emberség, semmi törődés (ami ilyenkor rengeteget számítana). Ha pont te vagy a tízezerből az egy, aki belehal a rutinműtétbe, akkor így jártál, ez csak neked és a szeretteidnek nagy kaland, az eü dolgozóknak csak statisztika és meg sem próbálnak úgy tenni, mintha ez emberi veszteség lenne. Mit csináltak vajon az ápolók, amikor a posztoló Édesanyja haldoklott? Remélem ágytálat cseréltek, kötöztek, támogattak, kísértek, segítettek, bátorítottak, vigasztaltak, - fáradtan, a sokadik a túlóra után is, mert ez a munkájuk, ezt vállalták - és nem egy irodában fecsegtek a múlt heti buliról, a gyerek osztályzatairől meg az alacsony fizetésről...

Nem én vagyok, hanem én 2010.07.19. 23:55:24

@tuskeboki:
Koszonjuk a hozzaszolast...
Ma te is tagitottad a vermet...

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.19. 23:57:14

@tuskeboki:

Egyszóval: az egészségügyi dolgozó a sokadik túlóra után is csak dolgozzon szépen rossz fizetésért.

Tudod, az élet nem így működik.

Nem én vagyok, hanem én 2010.07.19. 23:57:53

@bakela: en ertettem elsore is, de attol meg a tudatmodosito cannabis hasznalatat jelenleg buntetik... :)

lehet más a handa-banda 2010.07.20. 00:08:13

@tuskeboki: "Soha nem szóltam még hozzá bloghoz"

Felesleges volt, ezt már leírták előtted vagy 200-an , lapos közhelyek gyűjteménye. Ha azt akartad érzékeltetni milyen unalmas egy kórházi dolgozónak a napi 50 beteget végighallgatni akkor sikerült. Vagy a kurvának a huszadik kamionossal "a tiéd a legnagyobb, szuper srác vagy". Menj el hozzá és mondd meg neki hogy aki szereti a hivatását annak nem pénz kérdés, majd rendbetesz a stricije, aztán rájössz mekkora tökfej vagy

mothe 2010.07.20. 01:04:24

@oraculum_dixit: ha más már látta, akkor megnyugtat, mert én csak egy szeletet látok belőle. ez jó hír.

mothe 2010.07.20. 01:07:24

@radiologus.hu: te semmit nem fogtál fel abból, amiről tegnap este beszéltünk?

ne dolgozzon sehogy rossz fizetésért sok túlóra után. mondjon fel! lázadjon!

de ne dolgozzon rosszul.

Fifike 2010.07.20. 06:40:11

A 9 éve halott férjem is hepatitis C-vel fertőződött meg, és beperelte a magyar államot, amit meg is nyert. Holott azt nem lehetett megállapítani, hogy mikor fertőződött meg. Hemofiliásként folyamatosan kapta a vérkészítményt.

egyorvosnő 2010.07.20. 07:31:32

@mothe:
Fellázadtam. Elmentem. Már nem dolgozom orvosként.

mothe 2010.07.20. 08:20:18

@egyorvosnő: kár, de nyilván jó okod volt, és remélem, bejött a váltás. :)

NemesekErnyo 2010.07.20. 08:45:13

@Fifike: Hemofíliások esetében valóban igazolt, és az állam vállalja az anyagi kártérítést. Bár a hozzátartozót nem adja vissza, sajna csak jelzés értékű lehet a gesztus.
R.I.P.

Jim Raynor 2010.07.20. 08:56:41

@radiologus.hu:

akkor tessék szépen elmenni a tescóba pénztárosnak.

remélem, egyszer megtapasztalod, hogy a rendőr nem siet a segítségedre, amikor éppen megkéselnének az utcán, vagy mondjuk a tűzoltó nem oltja el a házadat, mert sok a túlórájuk és kevés a fizetésük.

Dr.laikus PhD 2010.07.20. 09:46:01

@Jim Raynor:

Egyiknek sincs kevés fizetése és általában a túlóráikat ki szokták fizetni.

Attól, hogy valaki orvos nem kell a túlóráját kifizetni?
Fordítsd meg így.

A rendőr, ha jó rendőr felveszi a jegyzőkönyvet mikor már leszúrtak és esetleg elfogja aki leszúrt.
Orvoshoz betegként mész és az eljövendő életed függhet tőle.

Nem hasonlítható össze egyik sem.
Tűzoltó nem fog kimenni külföldre, mert más országban nem lesz többszöröse a jelenlegi fizetésének és nem kompatibilis a tudása, nem tanult éveket - kár - NEM ÖSSZE HASONLÍTHATÓ.

Lehet, hogy rossz kedved van és még életedben nem jártál orvosnál és a szomszéd néni történeteit éled át.
Ne fröcsögjél itt.
Szeretnénk nem kocsmában beszélni egy nagyon fontos mindkét felet mélyen érintő problémáról.

vernarancs 2010.07.20. 09:56:10

@lehet más a handa-banda:

"aztán rájössz mekkora tökfej vagy "

Ezen azert neked is lenne mit elmelkedni...

Jim Raynor 2010.07.20. 10:20:32

@Dr.laikus PhD:

"Egyiknek sincs kevés fizetése és általában a túlóráikat ki szokták fizetni."

ööö te hol élsz, Svájcban?

"Attól, hogy valaki orvos nem kell a túlóráját kifizetni?
Fordítsd meg így."

attól hogy valakinek nem fizetik ki a túlóráját, átmehet leszarom üzemmódba? (főleg ha emberéletek függnek tőle)
Fordítsd meg így.

"NEM ÖSSZE HASONLÍTHATÓ"

olyan szempontból igenis összehasonlítható, hogy mindegyiktől emberéletek függhetnek. csak tudod, mondjuk egy átlag tűzoltó meg egy átlag orvos hozzáállása között ég és föld an különbség.

"Lehet, hogy rossz kedved van és még életedben nem jártál orvosnál és a szomszéd néni történeteit éled át."

nem, leginkább a saját, ill. a családtagjaim történeteit éltem át, nemtörődöm, trehány dokikkal, akik azért a zsebüket persze tartották.

"Ne fröcsögjél itt."

nem gondolom, hogy fröcsögök, csak nekem már kicsit unalmas az orvosok műfelháborodása, amikor a betegek le merik írni az igazságot. a trehányság kevés fizetéssel történő indoklását pedig egyenesen vérlázítónak tartom. ha ezen véleményem számodra fröcsögés, akkor szerintem nem bennem van a hiba.

Nem én vagyok, hanem én 2010.07.20. 21:58:34

@Jim Raynor:
"Egyiknek sincs kevés fizetése és általában a túlóráikat ki szokták fizetni."

ööö te hol élsz, Svájcban?

Na, igen. Nem Svajcban elunk, de az igenyeink is svajci szintuek, baratom... Ha elvarod, hogy legyel magas szinvonalon ellatva, akkor az orvos es a nover is elvarhatja, hogy legyen megfizetve...

"Attól, hogy valaki orvos nem kell a túlóráját kifizetni?
Fordítsd meg így."

attól hogy valakinek nem fizetik ki a túlóráját, átmehet leszarom üzemmódba? (főleg ha emberéletek függnek tőle)
Fordítsd meg így.

Es ebben sincs igazad! Mert rengeteg peldat lehat latni, hogy akit nem fizetnek meg, akinek nem fizetik ki a tulorait, az atmegy leszarom uzemmodba. Lasd: MAV... Ha az az allami szektor megteheti, akkor ez miert nem?... Jah, mert itt embereletek forognak kockan? Miert ott nem?... :)
En nem mondom, hogy nincs trehanysag, de ha az egeszsegugy egy szolgaltatas, akkor fizessek is a nyujtott szolgaltatast azok, akik igenybe veszik... Ennyi...

Dr.laikus PhD 2010.07.21. 08:53:39

@bakela: ....Látom amint a vadállat közeledik felém, lábam remeg, szívem gyengébben dobog, elsápadok, összeesem és elájulok, Úgy tűnik, semmi sem oly kevéssé megfelelő, mint ez a viselkedés, amely védtelenül kiszolgáltat a veszélynek. Ez azonban menekülési magatartás. Az ájulás itt menedék. De ne higgyük, hogy ez az én számára menedék, hogy magamat próbálom megmenteni, hogy megpróbálom nem látni a vadállatot. Nem hagytam el a nem-reflexív szintet: de mivel normális úton és determinista összefüggések láncolata révén képtelen voltam elkerülni a veszélyt, tagadtam azt. Meg akartam szüntetni. A küszöbönálló veszély motiválta a megsemmisítő szándékot, amely viszont mágikus magatartást vont maga után. És így ténylegesen meg is semmisítettem, annyira, amennyiben hatalmamban állt. Itt vannak a határai a világra való, mágikus ráhatásomnak: megszüntethetem mint a tudat tárgyát, de erre csak úgy vagyok képes, ha megszüntetem magát a tudatot.* Egyáltalán ne higgyük, hogy a félelem mint fiziológiai viselkedés puszta rendzavar volna. Azoknak a testi feltételeknek hirtelen megvalósítása, amelyek az ébrenlétről az álomba való átmenetet rendszerint kísérik.

*Vagy legalább is úgy, hogy módosítom: az ájulást egy álomtudatra, vagy "irrealizáló" tudatra.

sunwind 2010.07.21. 22:54:24

@miklos.rabai:
Előre bocsátom, hogy tökéletesen megértem az egészségügyben dolgozók elkeseredettségét és fásultságát - elsősorban az ott uralkodó viszonyok, másrészt a törvényesen megkereshető rendkívül alacsony jövedelmek miatt.

DE!

"En nem mondom, hogy nincs trehanysag, de ha az egeszsegugy egy szolgaltatas, akkor fizessek is a nyujtott szolgaltatast azok, akik igenybe veszik... Ennyi..."

Ez a mondatod minden olyan embernél nagyon durván veri ki a biztosítékot, aki ma Magyarországon tisztességesen dolgozik, nyögi Európa egyik legmagasabb adókulcsokkal működő adórendszerének terheit, lehetőségeihez mérten egészségesen él (tehát nem drogozik, nem alkoholizál, nem dohányzik, mozog, igyekszik egészségesen táplálkozni), ha véletlenül megműtik/szül, akkor dugdoshatja a sebészorvos/nőgyógyász zsebébe a nem kevés suskát és természetesen ha fogorvoshoz, gyógytornászhoz, nőgyógyászhoz, rutinvizsgálatokra jár, akkor privát intézményekbe fog menni, mert ott legalább budipapír várja a WC-ben, köszönnek neki, ha belép és nem kell a zsúfolt folyosón órákat várakoznia.

Érted?

A probléma ott van, hogy ebben az országban viszonylag sokan felelősséggel élnek, kurva sok adót fizetnek, mégsem kapnak mindezért tisztességes ellátást.

Én magam azt gondolom, hogy azért nem, mert
1. adóink nagyrészét ellopják az államigazgatásban dolgozók
2. más részét ellopják az egészségügy irányítói (nem csak a politikusok, hanem az egészségügyi szakmához tartozó intézményirányítók is)
3. az állami/önkormányzati egészségügyi intézmények bután, hatékonytalanul működnek - mert hatékonytalanul működtetik őket (ismét nem csak a politikusok, hanem az egészségügyi szakmához tartozó intézményirányítók is)
4. mert sok ember adócsalóként él ebben az országban

Min. az 2-3 pontban jócskán ludasok az egészségügyben dolgozó, vezető beosztású alkalmazottak is (pl. osztályvezető főorvosok, kórházigazgatók, stb.). A 4. pontra meg nem mondanék mást, csak annyit, hogy kíváncsi lennék, hogy pl. a hálapénz után melyik eü-i dolgozó fizetett már bármilyen adót, vagy járulékot? Ezért is érzem viccesnek, mikor az orvos hozzászólók azon sopánkodnak, hogy a magyar társadalom nagy része adóelkerülő. Vicces. Bagoly mondja verébnek, ugye..

És kérlek benneteket, hogy hagyjuk most a hálapénz kérdését - mert az nem az áldatlan állapotok oka, hanem következménye.
Inkább arra lennék kíváncsi, hogy az egészségügyben dolgozók miért nem érzik feladatuknak, miért nem éreznek felelősséget azért, hogy a mai magyar egészségügy áldatlan állapotán, struktúrális elmaradottságán, merőben hatékonytalan és korrupt működésén változtassanak. Miért csak és kizárólag a politikától, a társadalomtól várják a változást? Ők maguk (orvoskamara, egyéb szakmai szervezetek) tesznek-e valamit azért, hogy rendszerében változzon ez a betegnek és dolgozónak egyaránt szörnyű helyzet?
Vagy éppen nem tesznek túl sokat? Ne adj Isten, mondjuk azért nem, mert a többségnek, a ráhatási potenciállal rendelkezőknek pont így felel meg ez a zavaros, korrupt állapot? Hiszen ebben lehet igazán kényelmesen, gátlástalanul és zavartalanul halászgatni, ugye..
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása