János Kórház egy hentesüzem
A János kórház = Hentesüzem, vagy inkább ha úgy tetszik akkor leginkább a fejetlenség, a szakmai analfabetizmus, a teljes anarchia na és persze nem utolsósorban a korrupció melegágya. És a teljes Balkán!
Először is a kórházról: koszos-mocskos, huzatos, elhanyagolt. Nemtudom mikor újították fel, de már akkor le kellett volna bontani.
Felszereltsége: az eszközök nagy részét talán a II. világháború valamelyik tábori kórházából mentették át és hát azóta sem sokat fejlesztettek, sőt...A doktorokkal csak egy probléma van : nagyon szeretik a pénzt, meg a pénzt; ja és még a pénz! Persze mindezt előre!
A pénzzel nem is lenne gond, csak éppen én az autószerelőmnek is akkor szoktam a szerelési díjon felül jattot adni ha meg vagyok elégedve a munkájával. Na most ebben az esetben K. úr (a továbbiakban doktornak nem nevezem) ezt előre nem kapta meg, innentől kezdve a betege - mármint én - le voltam szarva. Erről az aprócska tényről, hogy ő a lóvét előre szereti kapni, engem utólag világosítottak fel, de már késő volt túl voltam a műtéten.
A kórházból úgy jöttem el, hogy egyetlen szót sem váltottunk, hogy hogyan tovább, milyen gyógyszert kéne szednem, vagy terápia vagy valami... A nővérrel küldte fel a kórterembe a zárójelentést aztán mehettem a picsába. Az osztályon dolgozó többi orvos sem különb: modortalanok, bunkók, hazugok.
Természetesen az egész eseménysorozatról könyvet lehetne írni mert történtek furcsaságok.
A másik személy aki szintén szót érdemel az az éjszakás nővér, aki konkrétan egy idegbeteg kretén aki azon kívül, hogy leüvölti az ember fejét ha hozzászólnak mást nem nagyon tud. Ja de - majd elfelejtettem rohangálni föl s alá és osztani az észt olyan embereknek akik tényleg (pillanatnyi) segítségre szorulnának. És ez nem csak az én tapasztalatom.... Szerintem neki leginkább valahol a bányában lenne a helye ahol az agresszivitását egy csákány segítségével levezethetné.
Borzasztó az egészben az, hogy ilyen emberek foglalkoznak beteg emberekkel akik a feltétel nélküli segítséget vagy éppen az utolsó reménybeli kezelést/műtétet várják. És csak ezért írtam ezt röviden, hogy aki teheti kerülje el ezt a kórházat!!! Mert ez egy halálgyár.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Motorpenis 2010.07.11. 07:56:07
Irise 2010.07.11. 10:07:45
Egyébként én is örülnék,ha kicsit részleteznéd a dolgokat.
_tracky 2010.07.11. 10:43:34
mothe 2010.07.11. 12:09:33
kérünk szépen egy másikat.
szabidoki 2010.07.11. 12:26:07
@_tracky: azt hiszem, mindenki szereti a pénzt, illetve mindenki szeretne megélni. Az egészségügyben ez elég necces, de ha gondolod, gyere nyugodtan ápolónak, próbáld ki. Ja, még valami: tény, hogy sokakat ki kellene rúgni az egészségügyből, csak az a gond, hogy nincs kit felvenni a helyére, mert aki teheti, menekül. Az orvosok külföldre távozása meg épp az általatok olyannyira hiányolt piaci mechanizmusok egyike :)
mothe 2010.07.11. 12:34:04
P75 2010.07.11. 13:29:40
Melyik osztaly, milyen mutet, stb. Nekem eddig mindig nover adta ide a zarojelentest..,
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.07.11. 14:19:14
Dr.laikus PhD 2010.07.11. 15:09:58
Nem teljes, de a közelmúltra azért még emlékszünk.
Remélem a linkek működnek majd.
freagle.blog.hu/2009/03/30/egeszsegugy_i_visszatekintes_1990_2002
freagle.blog.hu/2009/03/30/egeszsegugy_ii_visszatekintes_2002_2006
freagle.blog.hu/2009/03/30/egeszsegugy_iii_visszatekintes_2006_2008_a_reform
freagle.blog.hu/2009/03/30/egeszsegugy_iv_visszatekintes_2008_a_nepszavazas
freagle.blog.hu/2009/03/30/egeszsegugy_v_2008_tol_maig
Twisk 2010.07.11. 16:29:25
Dr.laikus PhD 2010.07.11. 17:31:00
Arányait nézd ne a milliárdokat.
A megtakarításokat és az egyértelmű politikai játszmát amivel egymásra ugrasztottak mindenkit.
2010.07.11. 18:08:40
2010.07.11. 19:44:38
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.07.11. 20:40:14
TetraB 2010.07.11. 20:55:11
egyénként én rendes orvost fogtam ki, de a Jánosban az éjszakák valóban pokoliak. borzalmas volt, kb 6 napig nem aludtam egyáltalán, a végén már ébren álmodtam, és bár csak a neurológiára kellett befeküdnöm epilepszia miatt, nem sok híjja volt, hogy tovább nem utaztam a pszichiátriára (közel van). a betegeknek kellett kábé ötször kimenni az ügyeletre, hogy adjanak már valamit a szerencsétlennek, aki órák óta üvölt. a másik beteg szerencsétlen bekattant és egész másik éjjel magával beszélgetett, a többi mozgásképtelen meg a másik feléről üvöltött neki, hogy hagyja abba. két napba telt, mire elhitték, hogy már nem csak neurológiai problémája van és elvitték. életem legszörnyűbb 12 napja volt, soha nem felejtem el.
dH2K · http://dh.squidcode.com 2010.07.11. 21:10:46
gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2010.07.11. 21:31:35
Hát, mi a gyerektraumán voltunk egy párszor, nem voltak bunkók, segítettek, ellátták, izé.
Az amúgy roma származású röntgenasszisztens srác kifejezetten kedves volt és jó fej velünk.
Ettől még más részei lehetnek rémesek.
Pályaelhagyó autóversenyző 2010.07.11. 21:32:43
ha valamilyen okbol kifolyolag a mento a janosba akar vinni, akkor megkerem oket, hogy vigyenek el a korzet hataraig es egyszeruen dobjanak le a masik oldalon, majd hivok egy masik mentot.
ui. van jo tapasztalatom is: a vervetel nagyjabol rendben van. a kardiologia, a fogaszat, a balestei sebeszet es az urologia az katasztrofa
ui2. mondjuk a del-tepsinek sincs jobb hire
Scala 2010.07.11. 21:46:13
A műtét rendben volt, hála az ismeretségnek.
A matracom annyira rossz volt, hogy egy párnát tettem a derekam alá, de még így is kényelmetlen volt, inkább a folyosón ültem a jégakuval. második nap szószerint ezt mondtam a nagyon normális sebésznek (plasztikai sebész is azóta abból él), na szóval, hogy 'ki kell jtnom innen, a lehető legkorábban, mit kell mondanom az utolsó viziten'.
Elmondta azt a három dolgot, melynek fennállása esetén kiengedhető egy ilyen beteg (bélműködés helyreáll, széklet és/vagy 'megindulnak a szelek'). Az ilyen hazugságokat még a mennyben is csak bólintással fogadják, szerintem. :-D
Arról a néniről, aki a saját lakásában kapott gyomorfertőzést, és kivezették az emésztőnedveit két zacskóba, melyeket MINDIG ebéd (hahaha, amúgy, zsemle és párizsi) osztáskor cseréltek inkább nem regélek.
A lényeg: minden rosszat el tudok képzelni, és annál még sokkal rosszabbat is!
PuruttyaIrto (törölt) 2010.07.11. 21:48:02
Egyszer szemészetre kellett mennem, és csak ott volt ügyelet. Mivel láttam már horror filmeket, ezért állítom: a jános "krematórimuban" egy az egyben lehetne kezdeni a forgatást, csak szereplők sem kellenek ott vannak az orvosok.
Mekkora lúzer, balfasz, semmirekellő orvos az aki csak ott kap munkát?
PuruttyaIrto (törölt) 2010.07.11. 22:04:01
Hát van egy főigazgatója, az nyilván nem válalta volna el a pozíciót, ha nem tudna felelősséget vállalni azért ami ott folyik.
Ezt az embert úgy hívják, hogy :
Dr. Pintérné dr. Gönczi Ágnes
főigazgató
Szerintem ő a felelős azért ami a jános krematóriumban megy.
ElPadre 2010.07.11. 22:08:25
az, hogy ebédidőben látták el a mellettem fekvő bácsi frissen amputált lábujjhelyét, az már csak hab a tortán, meg a komoly agylágyulásban szenvedő szegény bácsika, aki a műtétem utáni éjszaka végig üvöltötte, hogy őt meg akarják ölni, és órákig semmit nem tettek a nővérek. lassanként elhiszem, hogy tényleg.
sikideg 2010.07.11. 22:50:01
IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.07.11. 22:54:41
Mert itt már erről van szó.
Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.07.11. 23:11:14
Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.07.11. 23:12:09
szabidoki 2010.07.11. 23:22:19
Esperes úr 2010.07.11. 23:28:13
csi szi 2010.07.11. 23:30:10
Oda tartozom, a rokonok, ismerősök jelentős része szintén, jót és rosszat is tudok mondani. Orvosból, nővérből normálisat is, meg kevésbé normálisat is. Én nem hiszem, hogy az "emberanyag" átlagban rosszabb lenne, mint máshol.
Mivel Buda egy többnyire jómódú része közepén terül el, azt sem hiszem, hogy az orvosok közül csak a "selejtje" akarna ott dolgozni. Viszont a hálapénzre utazás lehet emiatt erősebb is :( Mondjuk tőlem nem követelték előre egyszer sem és nem is hallottam ilyet.
KenSentMe 2010.07.11. 23:30:29
fingerbangs 2010.07.11. 23:57:14
tesómat egy baleset után ott kezelték, eközben eltűnt a pénze és az órája, orvosi műhiba miatt pedig lebénult a lába
rohadék orvosok!!! nevetséges az egész
órarugógerincű (törölt) 2010.07.11. 23:59:17
Áldom az Istent, hogy nem egy életveszélyes sérüléssel kerültünk oda.
Nem értem, hogy ma, Magyarországon hogyan és miért működhet egy ilyen hentes- és mészárszék, mint amilyen a János kórház?!
lifelike 2010.07.12. 00:00:42
előbb még a haverokkal szétlopják a maradékot, de utána már tényleg!
2068-ban
Scala 2010.07.12. 00:15:33
Mondjuk az orvosknak nem olyan rossz hely azért, hidd el. Jó környék stb.
zsarusztori · http://zsarusztori.blog.hu 2010.07.12. 00:26:54
ElPadre 2010.07.12. 00:28:22
ahogy én látom, a tétényin kéne létrehozni a traumatológiát, és a jánostól elvenni az ügyeletes kórház címet, mert az nonszensz, hogy balesetesen bevisznek az egyik legrosszabb helyre.
ElPadre 2010.07.12. 00:32:13
Anke-tto 2010.07.12. 00:32:41
Scala 2010.07.12. 00:48:01
A Tétényi úti kórház (nem ez a hivatalos neve sztem) tényleg jobb!
Бабаяга 2010.07.12. 01:05:25
A körzeti rendelőben kedvesek és figyelmesek voltak, az ottani doki száján csúszott ki először, hogy micsoda hentes munka ez. Azóta már látta a kezemet kézsebész is, ő is fel volt háborodva ezen a förtelmes munkán.
Gusztustalan hentesüzem és nem kórház!
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.12. 01:25:36
A Szt. Imre Kórháznak meg alig van ellátási területe, a traumatológiáját meg már rég megszüntették. Aki meg oda bekerül, igyekeznek tőle megszabadulni, legalább is nagyon sok olyan beteget küldenek a Jánosba. akit valójában ők is el tudnának látni.
Amióta én ott dolgozom, a traumatológiai ellátást az elején 7-8 orvos (nagyobb része szakorvos) látta el, mostanság meg ürülnek, ha 4-5-en vannak, 2 szakorvossal.
Pénz- és emberhiány van.
kiskakas 2010.07.12. 06:04:23
az oka. 3 -szoros ORVOSI MÚHIBA!
A műtő fertőzőtt, mai is az, a kötözőbenegymást váltja a kötözőasztalon frissen operált és utcáról bejött beteg, fertőzések, vérmérgezések tucatjai, nem adnak megfelelő antibiotikuot, a nővér telefonon engem kérdezett, hogy milyen gyógyszert adjon a betegnek. Az operáló orvos -jó pénzért műtét után 2 nappal elutazott -ezt nem közölte velünk, attól fogva Apámmal SENKI SEM TÖRŐDÖTT, mert azzal voltak elfoglalva az orvosok, hogy ki kaparintsa meg a Főorvosi posztot! Rendesen nyírták egymást! A "Győztes" bizonyos KOVÁCS főorvos "Úr" lett, aki a leggátlástalanabb, és leginkább alkalmatla volt az orvos névre !
A betegnek , kuss, dögöljön meg!!!
Be akartam perelni őket, de Édesanyám lebeszélt, mondván, mi lesz ha valami bajunk lesz? Akkor majd bosszút állnak!
Szép kis világ, igaz? Ötösével dobálnám ki őket!
Persze a Kútvölgyiben a pacemakeres beteget MRI-re küldi a saját orvosa!
Kin akar bosszút állni, az MRI-vizsgálatot végző orvoson, aki hál'Istennek odafigyel a beutalóra és a betegre, vagy a betegen aki jól megfizeti?
Jól fenéken kellene rúgni a sok sarlatánt, akiket professzoraik hagytak 2-3-assal átcsúszni a vizsgán, nem sajnálni őket! Lelkiismeretlen gyilkosok!
kiskakas 2010.07.12. 06:07:45
PS. Ezek akarnak külföldön dolgozni? Ott pillanatok alatt kidobálják őket!
És sújtsák büntetéssel őket!
Irgalmatlanul!
kiskakas 2010.07.12. 06:20:41
Tán ott dolgozol és részt veszel az emberirtásban?
kiskakas 2010.07.12. 06:21:52
Maradj is szabadságon, amíg lehet! Mert a végén elveszted!
zezse 2010.07.12. 06:32:54
- leüvöltötték a fejem miért szoptatom a gyereket 2 éves korában
- csak hosszú hiszti után adtak pelenkát és pizsamát( tipikus papucsban rohanunk a kórházba dolog volt)
- volt baba-mama szoba, csak nekem adták oda, többi mama ott ült az ágyak mellett egész éjszaka, mert a nővér nem akart ágyat húzni ott is
- a RTG-t nem végezték el, mert hisztizik a gyerek...
A saját ott műtő orvos nagybátyjám mondta azt, hogy bármi van onnan meneküljek, mert borzalom.
Valaki járt már ott a fül-orr-gége szekcióban? Tiszta Románia 70-es évek.. koszos függönnyökkel elválasztott kezelő, ideges nővér, falakról pereg le a festék - borzadály.
jog-ász 2010.07.12. 07:08:03
jog-ász 2010.07.12. 07:11:37
belekotty 2010.07.12. 07:59:19
Egy kórházon belül sem az orvosok, sem az osztályok nem ugyanolyanok.
Fantomász 2010.07.12. 08:17:51
Orvosok viziten láthatók (ha egyáltalán), nővérek közül egykét kedves, lelkiismeretes van, a többit inkább hagyjuk.
Takarítás úgy néz ki hogy egy ember vizes, de enyhén takarítószeres ronggyal (egy öblítéssel) végigtolja a 20 emberes kórtermet, ahol egyébként én voltam egyedül normális (helikopter), a többi vagy ágybaszarós, vagy verekedős, esetleg szimplán magában ordibálós.
Egyébként olyan szag mint auschwitzban lehetett egy kiadós égetés után.
Gyógyszer nincs, otthonról hozattam.
Barátaim jöttek látogatni, azt mondták hogy örülnek hogy jól vagyok, de többet inkább nem jönnek ha nem haragszom :)
El Visco Stello (törölt) 2010.07.12. 08:20:02
Pár hónap kell csak és megint magasan fog tündökölni. Ezt a kis időt kell kivárni és mindenki, akinek ott hal meg véletlenül egy rokona vagy ismerőse, boldog lesz. Eljön az idő, amikor az emberek várják, hogy megbetegedjenek, mert vágynak a Jánosba. Amikor a természeténél fogva negatív betegségélmény pozitívba csap át, mert a Jánosban kezelik.
Addig pedig a kedves poszter írja már meg, hogy mikor, hol, hogyan! Esetleg írjon az intézménynek is panaszlevelet egy kicsit több konkrétummal, vagy keresse fel a betegjogi képviselőt.
Gondolom, ha ezeket a lépéseket megteszi, az intézménynek cselekedni kell. Az eseményeket ki kell vizsgáltatnia mindenki okulására.
fehéregér 2010.07.12. 08:23:34
Fjobber 2010.07.12. 08:38:04
Ez pont egy vasárnapi napra esett, úgyhogy háziorvos kilőve, meg már kicsit kezdett megingani benne a bizalmam, lévén már két hete szedette velem az antibiotikumot, azzal a különbséggel hogy ha egy doboz elfogyott, akkor feliratott mégegyet, +xy mg-al, amíg el nem jutottunk már 1000-ig.
Szóval irány a János az összeérő mandulákkal, mondanom sem kell mi szenvedés ilyenkor egy légvétel vagy akár csak a beszéd.
Ülünk vagy 1 órát (meg is lepődtem milyen gyorsan sorra kerültem - álltalában ha oda kerültem régebben az egy napos program volt, ide menjek, oda menjek ugye), bemegyünk a fülorrgége nénihez, aki belenéz, és azt mondja: "hát ez szép nagyra nőtt. jó lenne kiszedetni nem?". Fájdalmasan bólogattam, milyen jó is lenne.
"Sajnos azt nem lehet" - mondta - "Meg kell várni amíg lemegy. Úgyhogy jöjjön vissza egy hét múlva, megnézzük megint, addig szedjen antibiotikumot".
Remek - gondoltam, és hazamentem. Másnap bementem megint mert elviselhetetlen volt, az akkor ottlévő ügyeletes megnézte, és nem győzött anyázni hogy ezzel hazaküldtek, meg hogy az orvos antibiotikumot adott. Elmagyarázta hogy ez vírusos eredetű, felírt egy doboz akármit, amibe 3 tabletta van, de 2 nap alatt le is vitte az egészet.
Egyébként ismerősöm nemrég műtötték ott, 3 szövődménye lett a műtét után, az orvosnak nem volt pofája elfogadni a hálapénzt.
Egy másik pedig térdszalagszakadással került be, a Jánosba azt mondták két hetet pihentesse. Ebbe nem törődött bele, átment egy másikba, ahol azt mondták azonnal műteni kell. Kérdésére hogy mi lett volna hogyha pihenteti otthon, az orvos azt mondta hogy biztosan amputálás.
malacorr · http://malacorru.blog.hu 2010.07.12. 08:44:03
Naphosszat netelő trollok, vagy a kórház alkalmazottai?
Esetleg a kettő együtt?
Fantomász 2010.07.12. 08:45:28
joerg1234 2010.07.12. 08:52:52
st Jones hospital, we will never forget it :-D
Alf (törölt) 2010.07.12. 09:13:07
A hálapénz elfogadását ezért a legsúlyosabb bűncselekmények közé sorolnám.
reccs 2010.07.12. 09:18:37
El Visco Stello (törölt) 2010.07.12. 09:22:36
Akkor a Te kedvedért kiemelem a kulcsszavakat:
BETEGJOGI KÉPVISELŐ
PANASZLEVÉL
KIVIZSGÁLÁS
queenlly 2010.07.12. 09:22:46
1. a János kórház egy finanszírozási fekete lyuk, és nem (csak) azért, mert sokat lopnak, hanem mert ezt az elavult épületegyüttest fentartani eszméletlen pénz. azért rohad, mert nincs pénz rendberakni... lebombázni meg azért nem lehet, mert mi lesz helyette?
2. a János kórház több osztálya (az ott dolgozó szakemberek miatt) a legjobbak közé (top3) tartozik Magyarországon több szakember nemzetközileg is elismert.
3. az ezeken az osztályokon dolgozó nővérek, aszisztensek, orvosok bármikor elhúzhatának külfölre vagy magánba, legyünk hálásak, hogy nem teszik!
4. pénzt előre elfogadni a legundorítóbb dolog a világon és valóban büntetendővé kéne tenni... hozzáteszem utólag adott ajándékot több más szolgáltatásért is szoktunk (fodrász, pincér, pedagógus, autószerelő)
5. minden további nélkül elhiszem a történetet, de azért némi részlet nem ártana, mert most ez csak a kommentekben fikázás elkezdésére szolgál.
6. csak csendesen: a tétényi (szuper kórház) egyes osztályai szakmai körökben jól ismert hentes műhelyek (pontosan a politikai ejtőernyősök miatt)és lelkiismeretes orvos nem küldi oda a betegét.
queenlly 2010.07.12. 09:24:23
hubertusz 2010.07.12. 09:30:40
A bánásmódot és a körülményeket ugyanis nehéz konkretiálni. Mint ahogy azt sem, hogy egyes kórházakban nincs (és/vagy) gyógyszer, kötszer, eszköz. Az előbbieket nem lehet addig felírni, amíg a beteg a kórházban van. Akkor mégis, de mégis, hol is van az ellátás??
Nyilván ebben a Jánosban is van lelkiismeretes orvos, lelkiismeretes szakszemélyzet, lelkiismeretes üzemeltető.
Hát kérem, jobb, ha tudja, akiknek még nem esett le: ők is szenvednek ettől a borzadálytól, ami a mai kórházi állapotokat jellemzi!!
Legszívesebben most káromkodnék...
of2ice 2010.07.12. 09:46:56
2006-ban kerültem be biciklis baleset miatt, felszakadt a felső ajkam. Mentő vitt be, viszonylag gyorsan sorra kerültem. A röntgen egy dél-amerikai marhatelep fertőtlenítőjére emlékeztetett, ami az előttem bevilágított hajléktalan elvtársat látva némileg jogos is. A doki gyors szemrevételezés után közölte, hogy varrás helyett elég a ragasztás is. Ja a bringás cucc miatt vagy sem, de látszott rajta, hogy undorral fordul felém - "már megint egy állat futár" - pedig csak melóból mentem haza. A nővérem láttam, hogy megrökönyödik, és majdhogynem ő szégyellte megát, amiért olyan a bánásmód amilyen.
A seb máig látszik, zavar a borotválkozásban, a gyógyulás első napjaiban szívószállal tudtam csak kajálni, két hét volt mire érthetően tudtam beszélni. Biztos van rá magyarázat, miért ez volt a legjobb kezelés az adott körülmények között, de a puszta gondolat csírája még csak el sem lett vetve ami azon felvetést kezdeményezné, miszerint eme magyarázat akármilyen körülmények között elfogadható közeli legyen.
És bocs, de az erre érkező kommenteket sem fogom észrevenni.
shm 2010.07.12. 09:53:19
MickthePick 2010.07.12. 10:04:00
Mindamellett, hogy tényleg egy romhalmaz (falból kiálló drótok, málló vakolat, 7-en egy pici teremben stb.), teljesen hülye betegápoló, első éjjel "nem létező" nővér (egész éjjel hívni próbálták szerencsétlen fájdalmakban fetrengő betegek, de reggelig nem került elő - viszont második éjjel egy tündér volt az éjszakás, még a mobilszámát is megadta :P), éjjel 11-kor kerültem be, a másnapi műtét miatt nem ehettem, majd másnap a műtét után SEM kaptam semmilyen kaját, a harmadik napon pedig egyrészt elfelejtettek "szólni", hogy mehetek haza (így este 6ig ott feküdtem tanácstalanul, 2 csavarral a lábomban nyilván járni sem tudtam, betegszállítót is elfelejtettek hívni, miután szóltunk, 2 órára rá jöttek - persze tolószék nélkül).... szóval mindezekkel együtt a lábamat tök ingyen és bérmentve olyan pöpecül helyrerittyentették (pedig csonttörés és teljes szakadás volt együtt, a teljes bokám szanaszét ment), hogy azóta is tökéletes, mindent tudok sportolni vele.
Egyszóval a lényeg stimmelt, a körítés meg... hát istenem :D Ez van, reméljük, lesz más!
Jozsó_ 2010.07.12. 10:06:28
Talán senki nem volt előttünk, mégis kellett várni vagy fél órát. Aztán doktorbácsi megvizsgálta, és simán leragasztotta a sebet. A ragasztó kb. akkorra esett le, mire kiértünk az autóhoz. Következő héten hétköznap bevittük a gyereksebészetre, ott mondták, hogy össze kellett volna varni. Hát igen, ezt mi is sejtettük.
Azóta attól rettegünk, hogy mégegyszer oda kelljen vinni bármelyik csemetét.
Vanek B. Eduard 2010.07.12. 10:11:23
Harmadsorban pedig adóügyileg is meg lehetne fogni a paraszolvencológusokat (AlCaponét is csak úgy lehetett).
xenuka 2010.07.12. 10:16:48
Orvos és ápolónő azonnali kirugása.
pöttömröff 2010.07.12. 10:16:58
kazohin 2010.07.12. 10:20:22
A legdurvább volt, mikor átvitték egyik osztályról a másikra, kórházi szétnyíló hálóingben, a hasára rakták a két nejlonszatyrát, amiben a cuccai voltak és ott feküdt kitárulkozva míg be nem értünk látogatni ca. két óra múlva. Ő moccani sem tudott, hogy legalább a csunyájára húzza a takarót. Mivel az álkapcsa is eltörött több helyen, csak pépes ételt tudott enni szívószállal, na erre közölték vele kerek-perec, hogy ezt szervezze le magának, mert erre nincs ott mód.
Végül helyrejött. A szakmaiságra akár egy hármast is adhatnék a kórháznak. De a pénzen nem múló emberségre akkora mínusz jegy, mint maga az egész komplexum.
egerészölyv 2010.07.12. 10:21:35
manager2008 2010.07.12. 10:24:22
Egy napot töltöttem a sebészeten egy baleseti probléma elhárítása miatt, különösebben nem rázott meg a dolog (a fonkórház érzés az van, de humorosan kell felfogni) (ha túléli az ember).
Velem csak olyan vices dolog történt, hogy elvileg nem kellett volna mozognom (járni tudtam) és így mentővel vittek át a nem túl távoli röntgenre. Közben bersze mozognom kellett (kibírtam, de ez egy röhej).
megoldás: ledózerolni az egészet a francba, a tényleg rendkívüli értékes ingatlant eladni lakóparknak, és az árán egy modern és gazdaságosan működtethető kórházat csinálni mondjuk a Hűvösvölgyben, vagy egy közeli focipályát megszüntetve (mi a fontosabb?) állami vagy önkormányzati területet igénybevéve. Ha csak a betegmozgatás logisztikáját vesszük figyelembe, már megéri. A megtakarított pénzösszeg befektetésével a személyzet európai fizetése megoldható.
queenlly 2010.07.12. 10:30:54
előre megépíteni egy kórházat? csak annyit mondok 4es metró :)
El Visco Stello (törölt) 2010.07.12. 10:35:36
Egy pillanatig se zavarjanak meg közgazdasági, vagy akár matematikai semmiségek.
...bár egy dolgot elfelejtettél: Az ezeken felül megmaradó összegből rendezhetnénk olimpiát, meg foci vb-t.
És, ha még marad, adhatnánk egy kis kölcsönt az USA-nak.
Quasistellar 2010.07.12. 10:39:30
Arra a közös álláspontra jutottunk :minek...a halottakat nem hozhatjuk vissza!
Egy biztos én fizetnék azért , hogy ne egy ilyen mészárszékre jussak.
tlac 2010.07.12. 10:41:55
sorozatgyártás folyik.
tlac 2010.07.12. 10:48:34
El Visco Stello (törölt) 2010.07.12. 10:52:42
Őszintén osztozom a tragédiádban, de nem fordult meg a fejedben, hogy a nagyszüleid nagyon idősek voltak?
wagabound 2010.07.12. 10:54:01
--
Azt azért nem értem, hogy akinek gyerekét, apját, anyját, bárkijét megalázza, elfuserálja egy orvos, azt miért nem csapja pofán egy húszkilós népszava-kalapáccsak a kedves hozzátartozó? Mert ha másból nem, abból biztosan tanulna az orvostársadalom alja...
Marr 2010.07.12. 11:04:48
hála az égnek, hogy eddig csak a szent imrével volt dolgom, ott is köcsögök néha, de legalább dolgoznak.
manager2008 2010.07.12. 11:06:09
Az egyik gyermekemet (akkor 3 éves) majdnem sikerült az egyik gyermekkórházban műhiba elkövetésével kivégezni (elfuserált vakbélműtét). A szerencse az volt hogy az egyik rokonom sebész prof. Bement kikérdezte őket és kiderült mi történt (amatőrség, bizonyos dolgokról fogalmuk sem volt). A további hiba az hogy volt a hibajavító eljárás sem volt megfelelő, vártaka csodára (amíg a rokon be nem ment).
Kiderült tehát az elbaltázás, megfelelően izgalmi állapotba került a kórház, és még + hogy az apám aki éppen halálos beteg volt, elmesélte nekik hogy rosszul viseli az ilyen dolgot és nem biztos hogy európai megoldást választ a tevékenység díjazására (neki már tök mindegy volt nem fenyegette a Btk.).
Innentől 24 órás felügyelet volt agyermek mellett, és még két műtét, meg megfelelően beszart orvosok. A gyermek megúszta, de átlagos eljárás esetén nem (állítólag) lett volna nyerő.
Krujs 2010.07.12. 11:06:16
Anyuka/barátnő a kórtermed fél óra alatt rendbe rakhatja. Ha hétvégén elmész és felmosol egy emeletet még figyelmet is érdemelsz. ezért a szarért max kis sajnálkozást.
Krujs 2010.07.12. 11:10:40
Mármint amennyi kell.
Mert amit te leírsz és jogosnak vélsz az ma Magyarországon csak azoknak adatik meg akiknek vannak kapcsolataik(pl Te)
brainy_peter 2010.07.12. 11:12:04
A poszthoz: szerintem a történet szempontjából gyakorlatilag mindegy, hogy milyen műtéte volt a páciensnek, itt most nem erről van szó!
manager2008 2010.07.12. 11:14:22
A második kerületben lakom, van ingatlanos cégem is. Isemrem az árakat, a beruházási költségeket. természetesen nem egy svéd luxuskórházat kelle létrehozni, hanem egy átlagos európai népkórházat, rendesen megtervezve.
Több nagy kórház informatikai rendszerének felügyeletét, és beruházásait felügyeltem anno, valami halvány fogalmam van a területről, "n" orvossal beszéltem a feladataikról, tanulmányoztam amerikai, svéd stb. kórházak működését a beruházások. Kapcsolatban voltam gyógyszergyártókkal, stb.
A János korszerütlen, gazdaságtalan működtetésű, ezért az államnak előbb fel kellene építeni egy hatékony és működtethető (energia, logisztika, +semmi luxus) kórházat, közben eladni a régit. Megérné. Levezetném a dolgot úgy hogy nem lehetne lopni egy fillért sem (na ezért nem is bíznák rám ))).
Oleg Gontar 2010.07.12. 11:16:12
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.07.12. 11:25:00
Mindenesetre, ha már poszt, akkor legyen már valami értelme, történet, vagy valami normálisan kifejtett ellenérvelés, de ez így elég szar.
manager2008 2010.07.12. 11:26:00
A rokon bemutatkozott hogy doktor akárki (mostmár ismert ember, a tévében is volt egy párszor). A gyermeksebész nem ismerte még akkor, tehát azt hitte orvos és slussz.
Kérdezte mi történt. A doki sablon hülyeségeket mondott neki (a rokjonnak felment tőle a vérnyomása, és mondta hogy ezt egy átlag orvos simán megette volna), a lényeget nem.
Erre kulturáltan és naív képpel rákérdezett egy olyan dologra, ami benne van a műtéti eljárás leírásában tételesen (valamit ki kellett volna tisztítani, ami nem triviális, lényeg hogy fertőzés lett belőle, amit észre sem vettek és lett egy KO). A doki csak nézett és gyanut fogott. Megkérdeztte hogy csinált e ilyen műtétet esetleg (mert háziorvosnak ez már kínai lett volna). A rokon mondta hogy milyen -sokat.
Na erre kómába esett a helyi doktor, mert lejött neki hogy ez a Waterloo.
Az apám mikor megtudta hogy milyen gondatlanok voltak, nem a pert helyezte kilátásba hanem a főbelövést, mert a hiba bekövetkezése után is leszarták az egészet, a gyermek meghalt volna és passz. Egy csövön folyt belőle a genny napokig, még kétszer felnyitották mire javult az állapota.
ElPadre 2010.07.12. 11:29:20
amúgy ami kiakasztó: ezek alapján már szénné lehetett volna perelni a jános kórházat, de mindenki, egytől egyig, azt írja, hogy inkább nem perel, nehogy ha valami baja esne, akkor a per miatt rosszabbul bánjanak vele. érthető félelem, de akkor mégis mi alapján kezdenék a jánost rendbeszedni? szóbeszéd alapján? én is tudom, te is tudod, mindnyájan tudjuk, ez nem elég -- bizonyíték kell, mégpedig sok-sok vesztes per a jános részéről. máskülönben hajlamosak azt hinni, hogy ez így jól van, ahogy van.
SiKom 2010.07.12. 11:31:31
queenlly 2010.07.12. 11:33:47
nem akarok védeni senkit, de ez ugyanaz a kategória, amikor műhibaperben álló család nyilatkozik a fókusznak, hogy ők nem is pénzt, csak kérjen bocsánatot és másokkal ne tegye ezt többé... aztán utánna nézel és hopp! kiderül, hogy peren kívül megegyeztek néhány millában.
szóval a jános egy rohadó szar, de sajna mai magyar eü-ben nem nagyon tudsz sokkal jobbakat mutatni.
queenlly 2010.07.12. 11:35:48
mehetsz magánba magán pénzen vagy magán biztosítóval...
hozzáteszem a szipla emberi geciséget nem magyarázza... valóban
Állítsuk meg a ......... 2010.07.12. 11:45:47
@Krujs:
Az munkahelyünkön keringett a történet, hogy az egyik főnök(nagypapa korú), mikor a fiatal felesége megszülte az unokáinál fiatalabb csecsemőjüket, kitakarította az asszonykának az egész kórtermet.
Szóval mit kell tennie egy betegnek a kórházban?
1. Takarítson ki az osztályon
2. Vigye magával az összes gyógyszerét, mert odabenn nem kap a krónikus bajaira
3. Gondoskodjon helyettes ápolókról, mert a nővérkék nem érnek rá
4. Vigyen elsőre többtízezer forintot, hogy egyáltalán szóljanak hozzá
5. Ha undokul viselkednek vele az orvosok és nem látják el megfelelően, akkor adjon még több parát, csak mosolyogjon, mert szegény orvosok alulfizetettek és kivannak idegileg merülve
Több pont most nem jut eszembe.
El Visco Stello (törölt) 2010.07.12. 11:46:08
Igen, kifejteném.
Te konkrétan azt mondod, hogy adjuk el a döglött ló bőrét és vegyünk raja egy új lovat. Ez még igen komoly seftesek körében is paradoxonnak számít. Kb ennyi.
fruitella 2010.07.12. 11:47:53
Krujs 2010.07.12. 11:49:43
Voltam CT miatt neurológiai klinikán, találtam kint egy hirdetményt.
Ott azt írta a prof a dolgozók nevében, hogy a hatalmas számlák miatt amiket nem tudnak fizetni (a TB-ből ugye, mert máshonnan nem jön a pénz) nincs pénz másra, a munkakörülmények rosszak és a !!!BETEGEKET NEM TUDJÁK SZAKSZERŰEN ELLÁTNI!!!
és mit írt a főorvosok nevében. fél évre előre jelezte, hogy foylamatos szigoritások után éhségsztrájkba fognak. érted. nem fika blog gyalázni mert a TB-ért nem jár megfelelő ellátás.
Az orvosi szakma egy szellemi munka, teljes munkaidőben. A súlya hatalmas. Meg kellene érteni hogy itt az orvosok megebcsülése/kímélése minden ember érdeke.
Én ezért tartom 0-nak a blogíró fröcsögését. hogy egy kalap alá veszi a doktort, nővért és a felszereltséget, meg a tisztaságot. Ahelyett hogy akár felmosna. Csak mert fizeti a TB-t.
Nem szöveg kell, tettek. Baj, de ez van ma Mo-n.
Egyébként október közepén kezdődik az éhségsztrájk, majd biztos lesz pár fröcsögőblog indexre kirakva valami ilyen címmel:
'Ez jár a hálapénzért?'
Krujs 2010.07.12. 11:55:46
További jó-egészséget kívánok a fiadnak!
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.07.12. 11:59:14
De sajnos akkor is marad a tény, hogy a TB százalékosan magas, összegszinten meg kevesebb a nyugati országokban eü-re fordított összegeknél.
Nem fog sikerülni úgy üzemeltetni nyugatival összemérhető szinten eü-t, hogy ottani áron veszünk gyógyszert, eszközt, technikát, (itteni szinten sem fizetjük meg a személyzetet, l. diplomás átlagbér viszonya az orvosi átlagbérekhez stb), és kelet-európai szinten fizetünk be.
Krujs 2010.07.12. 12:00:29
az első kettőt nem kell csinálni, csak igényesség kérdése.
Többit ne tőlem kérdezd én csak ezekben a pontokban jártam így el, ebben tudok tanácsot adni;)
Krujs 2010.07.12. 12:02:09
Az üvegajtón kb 1.60 méter magasan:)
wiener 2010.07.12. 12:03:23
saját tapasztalat: az osztrák közkórházban olyan állapotok vannak, mintha egy magánklinikán lennél, a folyosón üveges hűtőben étel-ital amiből annyit veszel amennyit akarsz (a napi 3x igényes kórházi koszton felül)
ha nem lázadtok fel a magyar állapotok ellen sose lesz jobb a helyzet
Krujs 2010.07.12. 12:04:50
Krujs 2010.07.12. 12:06:31
de adok egy 80-20-t a proféknak:)
wagabound 2010.07.12. 12:09:52
Orvos barátom állítja, hogy a magyar egészségügyi ellátás szinvonaláért legalább annyira felelősek maguk az orvosok, mint a kétségkivül töketlen egészségügyi kormányzat.
Krujs 2010.07.12. 12:12:59
Állítsuk meg a ......... 2010.07.12. 12:15:46
Krujs 2010.07.12. 12:18:03
a többi fikaáradatra meg mit lehet írni?
gondolom anno a vizitdíj miatt is a háziorvost szidtad.
az orvos nem sztrájkolhat? örüljön a szarnak?
Kicsit el vagyunk tévedve barátaim. A két legbecsülendőbb szakma a tanár és az orvos ma magyarországon vagy alulfizetett vagy alulfizetett és közutálatnak örvend.
Miért? És félre ne érts, én nem a hálapénzes nőgyógyász mellett próbálok kiállni, hanem a tisztánlátás mellett.
Kér külön dolog az orvos hozzáállása és az ellátottság, rend, stb.
és ebből csak az egyik az orvos hibája, a másik még csak nem is a kórház pénzügyi vezetőjéé.
Krujs 2010.07.12. 12:19:52
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.07.12. 12:19:55
Krujs 2010.07.12. 12:21:24
Állítsuk meg a ......... 2010.07.12. 12:24:36
Nono, azt sem tudjátok ki vagyok.:))
Picasso kép, családi ezüst?;))
Kulcslyuktisztításban menő vagyok.
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.07.12. 12:26:25
Szerintem nem a pénz, hanem a társadalom (lelki értelemben is vett) felemelkedése, egyes értékek (tisztelet, felelősségvállalás, udvariasság, mértéktartás, igazmondás stb) divatossá tétele vezethet az eü. javulásához is.
A sok pénz annyiból segít, hogy ha mondjuk holnaptól 200E nettót kapna egy nővér, akkor lenne kiből válogatni. Nem utolsó sorban azok közül, akik hivatástudatból kezdtek el nővérkedni, de a családalapítás után rá kellett jöjjenek, hogy 12 órás műszakban 100 körüli nettóért nem éri meg dolgozni, nem lehet gyereket nevelni stb.
Krujs 2010.07.12. 12:28:42
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.07.12. 12:28:44
A Picasso-képet és a családi ezüstöt kösz, de nem fogadhatjuk el.
Krujs 2010.07.12. 12:32:08
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.07.12. 12:34:58
Állítsuk meg a ......... 2010.07.12. 12:37:10
:)))
Képzőművésznek készültem, elrajzolgatnék velük.
Délben szoktak pihizni, mert a gyermekaltatásban is jártas vagyok;)
Twisk 2010.07.12. 12:41:36
Ezt esetleg kiterjeszthetnénk a közszféra több ágazatára is?
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.07.12. 12:45:34
Nem tudom, megérted-e egyébként, de a célom a hozzászólásokkal stb. nem az, hogy megvédjem az eü-t olyan esetekben, amikor tényleg menthetetlen a helyzet (ha valaki paraszt, nem végzi el a munkáját, műhibát követ el stb). Azt viszont célul tűztem ki, hogy bemutassam a sokat szidott másik oldal nézőpontját.
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.07.12. 12:46:51
mothe 2010.07.12. 12:47:20
fingerbangs 2010.07.12. 12:49:14
visszavehetnél a leereszkedő stílusodból a haveroddal együtt, szar alakok vagytok
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.07.12. 12:52:52
fingerbangs 2010.07.12. 12:55:56
mennyire tipikus vagy
Twisk 2010.07.12. 12:55:57
A közszféra olyan amilyen, de alapon kettéosztható. (Mit fogok én ezért kapni..... Na, mind1...)
Vannak a közalkalmazottak - mocskosul kevés pénzért, és a köztisztviselők - akik néha csinálnak is valamit, sok-sok nettóért. Ha rajtam múlna, kicserélném őket. Az okmányirodista pénzét adnám a nővérnek, az ücsörgősnek meg a "havi netto jó ha 90-et". Aztán lássuk mi jön.:)
mothe 2010.07.12. 12:59:59
tehát: fizessünk hálapénzt, lehetőleg előre, takarítsuk ki a kórházat és az orvos lakását is, és akkor el fogja végezni a munkáját.
azt felejti el mindenki, hogy a pincér azért kap jattot, mert kedves és mert a szakács jól főz. nem azért, mert felszolgál. az benne van az árban, külön tételként rajta van a számlán.
az orvos azért akar hálapénzt, mert dolgozik. pedig csak azért kéne kapnia, mert a munkavégzésen felül kedves, figyelmes, udvarias volt. a többiért fizetést kap, ha keveset, arról nem én tehetek, én se őt szidom, mert az én fizetésem ennyi meg annyi.
ez a világ legabszurdabb meccse, hogy mindenért a beteg a felelős, a kórház rossz körülményeiért, az orvos alacsony fizetéséért, az orvos minősíthetetlen stílusáért, a nővér túlterheltségéért, és az esetek nagy részében egyékbént se volt joga az orvost fárasztani a problémájával.
és én kire kenjem a saját problémáimat? a gonosz megrendelőimre?
gondolkodni, emberek, gondolkodni!
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.07.12. 13:00:21
Kun András 2010.07.12. 13:01:10
Dr. Kiss Sándor volt a traumatológia főorvosa. Sok ember haláláért felelős. Többek közt egy jó ismerősömet is ő ölte meg. Saját lábán ment be vasárnap a kórházba, kedden műtötték, csütörtök reggel halott volt. Elvérzett a gyomrán keresztül, mert dr. Kiss elvágott egy eret benne. Nem is csoda, mert alig látott, súlyos cukorbeteg volt dr. Kiss. Állítólag a lábujját is amputálták már emiatt, ő mégis csinálta a műtéteket. Mint ez később az újságból kiderült, már folyamatban volt ellene néhány vizsgálat, mert hasonló műhibákat követett el. Húgyvezetéket kaszabolt el (a paciens vérmérgezésben meghalt), rossz mellet amputált (a rákos jobb mell helyett a balt, vagy fordítva).
Néhai ismerősöm a műtét előtt fizetett az orvosnak és a nővéreknek (100-100e forintot), cserébe amikor a felesége bejött szerdán és látta, hogy véraláfutások vannak a férje testén, akkor a nővér közölte vele félvállról, hogy "ja, biztos, amikor megtrafózták". Innét tudta meg, hogy a férjét előző este újraélesztették.
Megpróbálták eltusolni a dolgokat, hazudoztak, állítólag a kórboncnoknak is azt mondták, hogy "ne nézzen semmit, varrja össze". Most ott tart a dolog, hogy elvesztették a pert János Kórházék. Fizet a biztosító, dr. Kiss meg boldogan él, ha meg nem halt.
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.07.12. 13:01:16
Állítsuk meg a ......... 2010.07.12. 13:05:23
Azért ez túlzás, de szerintem van ilyen:(
Megérjük, hogy lasssan nem a betegjogokról fogunk tájékoztatást kapni, hanem a kötelességeinkről.
Az első mondatod fordítva?;)
Jaj, de gusztustalan voltam.
manager2008 2010.07.12. 13:05:50
Vannak ingatlanokra szakosodott bankok, építőipari vállalkozások stb. a válság után ez a terület még jobban felértékelődik a központi fekvése miatt (Moszkva téri metró is közel van, zöldövezet, panoráma, stb.)
Hol itt a döglött ló?
Buda egyik legjobb telke, már bocs.
Helyette egy közkórházat felhúzni, akár könyű szerkezettel, nap és talajfűtéssel, jó közlekedéssel ellátott helyen még Budán sem nagy kunszt. Nemrég pattintották el pld. a HM III területét, a kórháztól pár kilométerre eső terület. Simán befért volna oda is egy nagy és korszerű kórház a többi létesítmény mellé (Hidász utca, Pasaréti út). Akár a meglévő lovarda helyére is elférne simán, mert kerületi tulajdonban van a terület, több hektár, magasépületet is fel lehet húzni.
A műszerek, felszerelések elavultságát nem az intézmény építményi részének a felújításából kellene fedezni, de arra is jutna. Számolni kellene..
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.07.12. 13:07:04
Viszont valamit félreértesz. Ez nem a kis pénz, kis eü, amit leírtam. Egész egyszerűen a befizetett TB (amit ugye nem mindenki fizet ill. ott van a minimálbéresek problémája stb) nem elegendő egy jó szintű eü. működtetéséhez.
A fizetésekről leírtam, hogy a választékot növelheti meg egy esetleges drasztikus emelés.
Aki a mostani fizetések mellett mégis vállalja a munkát, az nyilván felelős is a tetteiért, nem akarok senkit se mentegetni. De számomra egyértelmű, hogy a fizetések kontraszelektálnak.
Arról meg, hogy milyen társadalmi közegben élünk (amitől nem választható el az eü, hacsak nem grállovagokkal / apácákkal töltjük fel a személyzet sorait), jó képet kaphatsz, ha az előző 20-30 hozzászólást visszaolvasod.
Twisk 2010.07.12. 13:13:59
Nem túl sok időt töltöttem még itt, de tapasztalataim szerint van egy pont, ahol elszakad a cérna, a "pórok" agresszívakká válnak, az "érinthetetlenek" pedig arrogánssá. Mi az ok? Frusztráció mindkét részről? Gyanakszom. :) És akkor jön az "fehérköpenyesistenezés", meg a "trollozás". És innen nem működik a kommunikáció. Őszinte tiszteletem azért, mert leírtad - nem biztos, h. igazad van. Amit én leírtam, nem elsősorban személy szerint neked szántam, hanem a fent említett jelenséget kívántam érzékeltetni. Jó dolog arra törekedni, h. nekünk is legyen rálátásunk bizonyos dolgokra, de bennem megkérdőjeleződik, h. az orvosok vajon tudatában vannak a betegszobai kommunikációs csatornákkal? Ahol a betegek pl. egymás között terjesztik az "árfolyamokat"? Sokszor hangzik el az a vád, h. az átlag magyar nem tud semmit a testéről, egészségéről, működéseiről. Nem hát. De ha mégis, akkor meg az a baj. Leszögezem, ezeket a gondolatokat sem Neked szántam, de a Te bejegyzésed okán polemizáltam erről. És részemről nincs bántás.
Aszi 2010.07.12. 13:15:17
adamantium 2010.07.12. 13:17:59
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.07.12. 13:20:38
A betegekkel való kommmunikációról sokat kellene tanuljunk.
A "kórteremben terjed az infó a hálapénzről" nem tudom, hol hogy működik. A munkahelyemen az orvosok tapasztalata az, hogy hálapénzt az ad, aki ad. Teljesen kiszámíthatatlan. Az egyetlen olyan mondat, ami szinte kizárja, hogy később megkeressék az orvost, így szól: "Doktor úr / Doktornő, nem leszek hálátlan." Ezt nem panaszként mondom, csak azért, mert szerintem poén, pedig igaz.
Twisk 2010.07.12. 13:21:39
Minden idők legnagyobb IQ kvíz nyereményét (ha emlékeim nem csalnak) postás vitte el. Na, akkor ez most hogyan van? :)
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.07.12. 13:23:50
Állítsuk meg a ......... 2010.07.12. 13:24:56
és láthattunk olyan orvosit végzett emberkét, aki pont a szakmájába vágó kérdésre nem tudott válaszolni.
adamantium 2010.07.12. 13:26:00
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.07.12. 13:27:10
Nyilván csak akkor lehet követelni, ha cserébe adnak is valamit, de ez nyilván csak az állami állásoknál van így, mert minden más melónál úgy követelnek, hogy gyakorlatilag csak zsebpénzt kapsz.
adamantium 2010.07.12. 13:27:40
Twisk 2010.07.12. 13:28:03
CyberPunK 2010.07.12. 13:33:56
Dr.laikus PhD 2010.07.12. 13:34:16
Többen leírták már, nem elsősorban az épületről van szó. A koszról, a piszokról, a nem megfelelő elbánásról.
Nem az első beteg aki írja, hogy az éjszakás nővér kikapcsolja a csengőt, fájdalmakkal küszködő beteg nem kap fájdalomcsillapítást.
Azonban elhiszem, hogy orvosként nem akarod elhinni. Könyörgöm ennyien miért írják le?
10 év különbséggel feküdtem ugyanabban a kórteremben. Változott a főorvos. Vittem magammal a Domestost és most nem kellett.
Vizitnél a főorvost valóban érdekelte mi van a beteggel.
Megnézte milyen állapotban van a csap és a zuhanyozó. Ha nem tetszett vizit után jött a takarítónő. Használta a kézmosót, nem csak dísznek volt.
Kicsi osztály, sokat dolgoznak, klinika, oktatnak is. Nincs jobb helyzetben a többinél, de nincs koszos ágynemű, kap a kezelt beteg kórházi hálóinget ha a kezelés megkívánja.
Betegnél sem tűri a lazaságot. Vagy közreműködik, vagy szól, kedvesen határozottan.
Kalamona 2010.07.12. 13:36:05
Ja, meg 1973-ban, szintén a BM, Héder-papánál a hármasikrek születtek.
Évtizedek vannak a dátumok közt, voltak bajok minden időszakban, viszont előre egy fillért sem, soha!
Valaki írta itt előttem, hogy a hálapénz az azért hála, mert a gondoskodást valamivel dotálni illik.
Ez nálam nem mindig kes volt. Volt amikor vásárlási utalvány a Magyar Borok Házá-tól, volt amikor a magam kötötte sálak, pulóverek, saját sütésű parasztkenyerek, rétesek és még a fene tudja, hogy mi.
Azt természetesen én is feltérképeztem, hogy "mennyi az annyi":), mert sem túl-, sem alulhálálni nem akartam magam.
Twisk 2010.07.12. 13:36:34
16 magyar díjazott van, ebből 4 orvos. De akkor itt kérdezném meg gyorsan: Kertész Imre melyik kórházban praktizál?:)
De viccet félre. Talán egy orvosnak kicsit több esélye van egy jelölésre, mint pl. egy postásnak. Az ok prózai: az egyik kutat, a másik meg "csak" intelligens. Nem publikál. De amennyire én tudom, bizonyos fokozatok eléréséhez publikálni KELL. (előre szólok, lehet tévedek, de pl. a szakértői listára kerüléshez is meghatározott számú publikáció szükséges). A postás meg csak dobálja a leveleket, hordja a nyugdíjat és nem a MTA levelezőtagja, de olvas, művelődik és EMBER marad. Persze nem mind. Köztük is vannak ilyenek is, meg olyanok is. Mint ahogyan köztetek is. :)
adamantium 2010.07.12. 13:36:54
sikideg 2010.07.12. 13:38:09
anyu 2010.07.12. 13:39:40
adamantium 2010.07.12. 13:39:43
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.07.12. 13:40:21
Twisk 2010.07.12. 13:40:46
Éltem át olyat, h. az osztály egyik ifjú titán "sztárja" (aki sokak szerint nagyon kedves, normális, stb.) velem kifejezetten bunkó volt. Nem minden fehér és nem minden fekete. Van szürke is, meg bézs is. Szerintem.:)
adamantium 2010.07.12. 13:42:00
CyberPunK 2010.07.12. 13:45:36
@Dr.laikus PhD: A konkrét doktornő, aki felhívta, az speciel "kezdő" volt, pontosabban rezidens vagy mi, így csak Róla tudok nyilatkozni.
Twisk 2010.07.12. 13:47:12
mothe 2010.07.12. 13:47:47
„az orvosi elvégzéséhez tanulmányok szerint minimum 127 kell”
nagyon szeretném őket elolvasni.
köszönöm.
Twisk 2010.07.12. 13:50:29
Dr.laikus PhD 2010.07.12. 13:51:53
Szándékosan nem kell félre érteni.
Kinek a dolga arra figyelni, hogy tisztaság legyen?
Ha orvosnak derogál takarítónőnek szólni, akkor szóljon a főnővérnek és tegye a kötelességévé, hogy tisztaságot tartson.
Mindenki elviseli a meleget, télen a hideget, de emberül beszéljenek és takarítsanak ki.
Azzal mindenki tisztában van, hogy xar van a palacsintában. Nem akarjátok észre venni, hogy nem a vészhelyzet klinikáján akar senki feküdni.
Emberséges elbánást akar. Visszük a gyógyszert ha kell, ezért még senki nem rinyált.
Twisk 2010.07.12. 13:52:34
adamantium 2010.07.12. 13:53:25
Állítsuk meg a ......... 2010.07.12. 13:54:47
Közbeszerzés is van a világon, elhiheted, ezekre a helyekre csak azok a cégek tehetik be a lábukat, akik benne vannak a ......-ban.
A közhasznú munkások túl olcsók lennének, mert......
adamantium 2010.07.12. 13:55:34
jjc 2010.07.12. 13:55:51
Twisk 2010.07.12. 13:56:22
Ugye TE, érted?:)
ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2010.07.12. 13:59:08
A talpam is ökölbe szorul a dühtől, ha arra gondolok, amit az elmúlt években ott láttam/éreztem.
Dr.laikus PhD 2010.07.12. 14:00:10
Csináljátok a problémát abból ami nem az.
Takarítónő nem takarít, akkor szólok, hogy csinálja meg. MI köze ennek ahhoz, hogy külsős céggel kötöttek szerződést.
Nem a tulajdonos - akivel szerződést kötöttek - takarít.
Félnek ezek az asszonyok, hogy elvesztik az állásukat, mert azért kényelmes hely ez. Ha rászólnak paríroznak, nem várják meg, hogy a tulajdonosnak szóljon bárki is.
Twisk 2010.07.12. 14:00:18
De persze értelek. A bürokrácia, ami ugye létező, ámbátor rendkívül ostoba dolog, sok dolgot megakadályoz.
mothe 2010.07.12. 14:02:20
Twisk 2010.07.12. 14:03:10
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.07.12. 14:04:44
ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2010.07.12. 14:04:57
adamantium 2010.07.12. 14:05:16
www.iqcomparisonsite.com/Occupations.aspx
Twisk 2010.07.12. 14:05:27
Dr.laikus PhD 2010.07.12. 14:07:13
Persze, hogy értem. Egyszer kell megcsinálni, utána tartani a szintet.
Megszokja mindenki a regulát.
ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2010.07.12. 14:07:29
adamantium 2010.07.12. 14:08:06
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.07.12. 14:08:46
adamantium 2010.07.12. 14:13:50
TemplarOmega (törölt) 2010.07.12. 14:14:06
A Lipótot is bezárták, a János is kell valakinek hitelbe állami támogatásért... szép kis ország.
Remélem lesz elég kötél.
Dr.laikus PhD 2010.07.12. 14:19:59
Miután költségvetési intézmény, ezért egy csomó dolgot közbeszerzéssel kell intézni.
Ez mértéktelen módon megdrágítja, de ehhez egy jó költségvetésben igazán jártas gazdasági vezető kéne, aki jól kiszámolja mi éri jobban meg.
Mozgásterük azért van, és a fenntartóval, ha kevesebbe kerül, lehet beszélni
igyugyaz 2010.07.12. 14:20:10
"Az átlag IQ 90-91", ...hát ezek szerint nem te húzod fel az átlagot mert az IQ átlaga egy országon belül definíció szerint 100.
Kalamona 2010.07.12. 14:21:45
Nekem konkrétan két esetem volt a Janosban.
Az, hogy pozitív vagy negatív, döntsétek el Ti!
- édesapám pici húga (Szabó Józsefné, sz.: Tompos Vilma, Farád, 1920. a.n.: Simon Ilona) a százezredik tüdőgyulladása után felkerült. Hajnalonta és késő este mentünk hozzá az intenzívre, mindig rendben, tisztán volt a haláláig
- eltört a hídam, fogdokim nem vállalta a korona alatti rágóm kihúzását, hanem ajánlotta az évfolyamtársát, mint szájsebészt, sorbültem a két órát, megoldottuk a problémát, majd jólnevelten kérdeztem a dokinőt, hogy mennyivel tartozom: közölte, hogy 15 ezer ft - 2000 - ben. Dobtam egy hatast, hisz a korhazi eszkozokkel tette rendbe a fogsorom.
Na, ennek a nonek egyfiller jattot nem adtam.
adamantium 2010.07.12. 14:26:17
Twisk 2010.07.12. 14:28:12
adamantium 2010.07.12. 14:29:45
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.07.12. 14:30:45
Egyébként, amikor sokkal nagyobb fizut követelsz, nézd már megy, hogy a GDP hány százalékát költjük egészségügyre... Majdnem ugyanakkorát, mint az osztrákok.
valamint az is érdekes, hogy a személyes egészségügyi költések milyenek (gyógyszerre pl.) ausztria 655, hungary 205 dollár - azt hiszem, ez elég jól mutatja, miért nincs több pénz egészségügyre.
Twisk 2010.07.12. 14:30:50
egyszuszra 2010.07.12. 14:34:39
Twisk 2010.07.12. 14:38:55
Dr.laikus PhD 2010.07.12. 14:39:45
Jó kis magyarok vagyunk ám mi.
Aztat ojjan lyól tuggyuk hogyan nem tuggyuk. :-)
Feladom....
adamantium 2010.07.12. 14:43:04
adamantium 2010.07.12. 14:43:59
Dr.laikus PhD 2010.07.12. 14:45:19
Nem Te kerítesz bocsánat....
Én sem értem, hogy egy egyszerű dolog nem megy. Nem kell hozzá Nobel díj, semmi.
Egy kórházban legyen rend és tisztaság, egy műtőben pláne.
Műtő takarítás soha nem a takarítónő dolga volt, igaz járt érte pótlék, ami mosta nincs (vagy van?).
A világ legjobb műtősnője akihez a prof. mindig ragaszkodott, aki annyira gyakorlott volt, hogy akár műthetett is volna, két műtét között fertőtlenített.
Dr.laikus PhD 2010.07.12. 14:48:54
Ja és az a GDP amit az osztrák megtermel és mi, na az a különbség és az aztán jó nagy.
Twisk 2010.07.12. 14:49:27
A kazánkovács fia is lehet orvos (lett is és lesz is), de hendikeppel indul. Ha valakinek orvos, ügyvéd, közgazda, stb. volt a kedves szülője az nem az ő érdeme. Ez így érthető?:)
adamantium 2010.07.12. 14:52:06
Twisk 2010.07.12. 14:53:35
Hát ez az.
igyugyaz 2010.07.12. 14:55:56
Azt írtad, hogy Magyarországon az átlag IQ 90-91. Idézem: " az átlag IQ ebben az országban 90-91" Ezzel az a gond, hogy az IQ átlaga egy népcsoporton belül 100.
(" A skálázást ezek után úgy dolgozzák ki, hogy egy adott népcsoport, amelynek IQ-tesztjéről van szó, átlagos teljesítménye 100 legyen"
Inkább neked kéne utána olvasnod...
adamantium 2010.07.12. 14:57:14
Twisk 2010.07.12. 14:58:28
adamantium 2010.07.12. 14:58:30
Kun András 2010.07.12. 15:00:14
Plusz egy adalék a sztorihoz. Telefonon közölték a lányával, hogy az apja meghalt. Úgy, hogy a lánya telefonált be reggel, hogy mi van az apjával. A kórházban SENKI sem állt vele szóba. Még annyira sem, hogy részvétem, meghalt az apja.
Rohadjon meg az összes, aki ott dolgozott!
Twisk 2010.07.12. 15:03:06
Twisk 2010.07.12. 15:05:20
www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2010.07.12. 15:05:46
adamantium 2010.07.12. 15:07:33
adamantium 2010.07.12. 15:08:47
adamantium 2010.07.12. 15:14:39
Kalamona 2010.07.12. 15:14:53
Igen! az ember keres saját orvost, ha meg tudja fizetni a magánrendelőben. Node olyan kórházban/szakrendelőben, ahova egyébként is tartozom és végig ülöm a sort?:( milyen alapon kér tőlem pénzt, amikor a kórházi/rendelési idejéből, a kórházi/rendelői eszközökkel végzi el rajtam a beavatkozást? ezt magyarázzátok már el nekem (persze számla nincs, hiába kértem).
igyugyaz 2010.07.12. 15:17:03
Japánban is 100 az átlagos IQ mint mindenhol mivel ennek a tesztnek éppen az a lényege, hogy az adott népcsoport átlagához mérje az egyéni eredményeket. Az egész Föld átlagos IQ-ja valóban 100 lenne ha lenne ilyen, de amit ezügyben próbáltak eddig csinálni az hiányos és eleve megkérdőjelezhető mivel a kulturális különbségek befolyásolják az eredményt.
Amúgy mivel az oktatásban több időt fordítanak olyan feladatokra amik az IQ tesztekben előjönnek ezért állandóan igazítani kell a felmérést, hogy újra 100 legyen az átlag, úhyhogy ebből a szempontból a föld (vagy legalábbi egyes országok) értelmi szintje nő. Persze ha elhisszük, hogy az IQ ennek jó mérője.
Dr.laikus PhD 2010.07.12. 15:18:01
A kölköknek óvodában sok volt a bajuk mindennel és mindenkivel.
Alapvetően azt mondtam, hogy meg kell tanuljanak mindenféle közegben élni, a többit majd én hozzá teszem.
Horrorokat játszottak, egymást verték, de nagyon, végül pszichológushoz mentünk.
Azt mondta, hogy bármit mond a gyerek, ha eltúloz, ha meséket talál ki, akkor is komolyan kell venni, mert ha nem teszem elfajul, ráadásul ő valóságnak éli meg.
Ez minden kiélezett helyzetben felnőttként is így marad.
Beszűkült tudatállapotban infantilisak leszünk-
Twisk 2010.07.12. 15:20:37
adamantium 2010.07.12. 15:24:19
adamantium 2010.07.12. 15:25:50
Dr.laikus PhD 2010.07.12. 15:28:19
Most a bolonyai miatt úgy tudom, hogy a mester képzés sem ingyenes. De nem biztos.... Még nem tartunk ott. :-)
Régen semmiért nem kellett fizetni csak a jegyzetekért.
Twisk 2010.07.12. 15:29:04
@adamantium: Lássuk be, munka és család mellett nehéz nappali képzésre járni, főleg másoddiplomáért. Mi marad? Persze, elismerem, magamért csináltam. De ettől még az annyi, amennyi.
Elnézést kérek mindenkitől, ez totál off.
pcmci 2010.07.12. 15:29:21
adamantium 2010.07.12. 15:31:21
Twisk 2010.07.12. 15:31:24
adamantium 2010.07.12. 15:32:16
Krujs 2010.07.12. 15:33:22
(ne kérdezd honnan, olvastam anno, lehet hogy 4)
Selena 2010.07.12. 15:33:27
Jelenleg 22 éves nő vagyok, 4 évvel ezelőtt, elmentem a János kórházi bőrgyógyászatra, mert volt egy anyajegyem amit biztonsági okokból el kellett távolítani. Ott nagyon kedvesek voltak velem, kaptam egy beutalót a sebészetre. Rögtön fel is kocogtam vele, beléptem a váróterembe, szerencsémre néhány perc után kijött egy ápolónő de idegesen rohant oda hozzám, és ezt kérdezte, idézem: "Mit keres maga itt?" Mai fejemmel biztos kapott volna egy kedves beszólást egy ilyen mondat után, de akkor félénken meglengettem a beutalómat. Végül is megbeszéltük a műtét időpontját. Mikor eljött a napja, behívtak az általuk műtőnek nevezett koszfészekbe. Az ápoló közölte hogy vegyem le a felsőm és a melltartóm. Majd mondta hogy feküdjek fel az ágyra. Felfeküdtem, fél órát feküdtem ott, miközben orvosok, ápolok jöttek mentek mellettem. Sőt megálltak beszélgetni alig két karnyújtásnyira tőlem. Számoltam, 8-an fordultak meg mellettem, mire bejött egy 9-dik fiatalabb orvos, és ő szólt, hogy ugyan takarják már le a beteget. Rémesen örültem, hogy végre valaki észreveszi hogy itt vagyok, és emberséges. Az ágy jobb oldalán volta a szike és ehhez hasonló eszközök, amiket én nem ismerek fel.. Nem tudom le kéne-e őket takarni vagy, nem is szabadna hogy szabadon kint legyenek, de kint voltak. Fölötte egy szekrény, amihez állandóan oda rohangáltak kávéért, amit az elméletileg steril eszközök felett méricskéltek a poharakba. Megdöbbentő volt az egész, ennek ellenére az orvosomra viszont egy pici panaszom sincsen, igazán kedves és rendes volt. A nőgyógyászat sem piskóta.. de ebbe már bele se kezdek:)
Krujs 2010.07.12. 15:35:08
Twisk 2010.07.12. 15:35:10
adamantium 2010.07.12. 15:36:44
Krujs 2010.07.12. 15:36:51
(ne kérdezd honnan, olvastam anno, lehet hogy 4)
Krujs 2010.07.12. 15:37:58
Twisk 2010.07.12. 15:38:35
adamantium 2010.07.12. 15:39:30
-képzeld, voltam, urológusnál, rettenetes
-?
-fogta feltette a bal kezét a vállamra, a jobbal meg megujjazott, ... nem nem, a jobb kezét tette a vállamra és a ballal ujjazott, ... húha, basszus ennek mind a két keze a vállamon volt
adamantium 2010.07.12. 15:40:10
Krujs 2010.07.12. 15:42:09
csak példának h nem feltétlen para a sok-tudás
Krujs 2010.07.12. 15:43:27
adamantium 2010.07.12. 15:44:49
adamantium 2010.07.12. 15:46:31
erről a következő idézet jut eszembe, sokat mondó:
Isten meghalt - Nietzsche. Nietzsche meghalt - Isten
Twisk 2010.07.12. 15:50:15
NagyMariann · https://www.facebook.com/katicasbolt/ 2010.07.12. 15:53:30
El kell mondanom, hogy orvos-nővér-ápoló, mindenki nagyon rendes volt velem.
És senkinek sem adtam egy fillért sem ( elvből senkinek nem adok hálapénzt, a borravaló az más), az orvoshoz magánrendelésre járok. Úgy érzem, ott eléggé megfizetem a költségeit.
Az épület: a wc nem volt a legtisztább, a zuhanyzóról inkább nem beszélek. A szobában nem volt nővérhívó, ez azért is érdekes, mert én pl nem is mozoghattam kb 2 napig... Szerencsére nem volt semmiféle komplikáció.
A műtő vadonatúj volt, talán én voltam a 2. akit ott műtöttek.
A kaja nagyon rossz volt, inkább el sem kértem.
Összességében azonban nem volt annyira borzasztó!
Twisk 2010.07.12. 15:55:18
mothe 2010.07.12. 16:05:04
Cartman (ex Cartman) 2010.07.12. 16:07:00
Én úgy tudom, egy Bsc és egy Msc ingyenes. (Nekem legalábbis így volt.) És a Phd-ért még akár fizetnek is az egyetemek... :)
@Benagy:
Megdöbbenve néztem végig a közelmúltban, amikor a feleségem kórházban volt (a második gyerekünk születése alkalmából), hogy az ebédet szépen kipakolják a betegeknek, aztán legfeljebb néhány örök optimista próbálkozik vele egy kicsit (a többség már ki se jön) és szinte érintetlenül viszik el az egészet! Ez rohadt nagy pazarlás.
A röhej, hogy a külső, nem kórházi megrendelőknek ugyanez a konyha tud jó ételt szállítani. Nem is értem, mi a baj. Kevesebb a kvóta?
vangogh 2010.07.12. 16:12:44
Twisk 2010.07.12. 16:15:58
Krujs 2010.07.12. 16:17:27
Dr.laikus PhD 2010.07.12. 16:19:25
Attól függ ki szállít.
Valamikor - és ez koronként változott - a kórházaknak volt saját konyhája, kevés helyre szállított és értettek a főzéshez a diétás recepteket ismerték.
Aztán centralizálták, volt idő amikor az István főzött egész Pestnek.
Aztán megint decentralizálták, aktiváltak egy csomó kis konyhát, de voltak jó szakembereik, mert a diéta nem ízetlent jelent...
Most meg dívik a külső cég a pályáztatás, ez jó drága, de nagyon rossz.
Itt ha beteget visznek 10-kor ő már nem kap enni aznap, nincs utórendelés és speciális diéta, akár egy emberre.
Régi kis konyhákban még volt, ha felvételes volt a kórház akkor mindig volt az osztályon valami kis harapnivaló.
mothe 2010.07.12. 16:25:27
és a többi tanulmány egyébként, amire hivatkoztál, az mi volt?
Cartman (ex Cartman) 2010.07.12. 16:31:35
Most nézem, hogy elfelejtettem írni (pedig eszemben volt, de ugye ez a hőség... :) ), hogy ez nem a János kórház volt, sőt nem is pesti intézmény.
Viszont ebben az esetben a kórház saját konyhájáról beszélhetünk. A betegeknek szörnyű, míg a külsős megrendelőknek egészen jó minőségű ételt tettek le az asztalra (ez utóbbiról van saját tapasztalatom is).
Dr.laikus PhD 2010.07.12. 16:36:52
Ha saját konyha, akkor többet loptak el, mint a saját szükséglet.
Még az is lehet, hogy nem volt szakemberük, pedig a diétás nővér képzés ma már magas szintű és helyre kis pattogós konyhafőnököket nevel.
Ezt tudom csak elképzelni, a pénz országosan egyforma.
vangogh 2010.07.12. 16:39:06
Dr.laikus PhD 2010.07.12. 16:40:10
Nekem is meleg van, most látom, hogy a kórház konyhája főzött külsős megrendelőnek.
Két lehetséges verzió van, tényleg nem volt szakember szakácsuk és ezért lett jobb a külsősök ennivalója.
A másik, hogy a kórházi kvóta terhére főztek jól a külsősöknek, mert az hozta a több pénz.
mothe 2010.07.12. 16:47:19
hozzá kell tennem, hogy japán-mániás vagyok, egy japánszakos a párom, és az egyik exem japán volt. imádom Japánt. de azért ebben az összehasonlításban kevés rosszabb példát lehetett volna találni.
adamantium 2010.07.12. 17:09:19
Quasistellar 2010.07.12. 17:16:03
Hidd el a nagyszüleim a korukra való tekintettel sem voltak annyira túl idősek.Még élhetnének.És mi nagyon szerettük őket.
Úgy tűnik ,hogy számodra és a Mo-i orvosoknak se sokat számít az idős ember és nem számít ha műhiba/gondatlanságból megölik!
Csak azért nem pereltünk az említett két esetben mert , nem láttuk az értelmét.
mothe 2010.07.12. 17:17:24
amit most írtam, abban sem volt semmi, amire azzal kellene reagálnod, hogy „te, mint nagytudású, akinek a tudása nem terjed addig, hogy utánanézzen ennek meg annak”
ebből egyetlen dolgot tudok levonni: hogy öntelt, rosszindulatú, gyenge jellemű ember vagy, aki nem érdemli meg, hogy tisztelettel bánjanak vele.
nagyon szépen kérlek, soha többé ne szólj hozzám.
azoknak pedig, akik mundérbecsületből lehordtak, mert ellenkezni kezdtem egy orvostársukkal, ugyanezt üzenem. jellemtelen, ostoba banda.
sikideg 2010.07.12. 17:49:48
adamantium 2010.07.12. 19:07:48
Cartman (ex Cartman) 2010.07.12. 20:01:17
@adamantium:
Nem tudom, hogy alakult ki köztetek ez a vita, és azt pláne nem értem, miért kellett így elmérgesednie, de felhívám a figyelmeteket arra, hogy azért a posztoknak csak elég kis töredéke szól hülye orvosról! (Sőt, én - igaz nem követem napi szinten - nem is tudok ilyet felidézni.) Legalábbis olyan értelemben "hülye orvosról", ahogy Ti "vitatjátok" a témát.
Szerintem egyébként mára igazából értelmetlenné vált ez a fajta társadalmi csoportosítás, hogy értelmiségi, fizikai munkás, paraszt, stb. Az egyik szomszédom "paraszt". Egy-két diplomája biztos van, de nem is ez a lényeg; nyilván elég komplex ismeretek szükségesek ahhoz, hogy meg tudjon élni a földművelésből. Mezőgazdasági, műszaki, közgazdasági, jogi, stb... (És biztos nem csinálja rosszul: hogy mást ne mondjak, legalább négy John Deere áll az udvarán :). )
Az ismeretek megszerzése mára egyáltalán nem egy szűk elit kiváltsága. Nem tudhatjátok, hogy akivel épp egy magasröptű vitát folytattok (akár itt is - bár ez errefelé nem jellemző :) ), és simán betippelnétek neki legalább egy diplomát, részt vett-e egyáltalán bármilyen felsőfokú formális képzésben. A könyvtár és főleg az Internet mindenki számára elérhető. Aki akar és képességei is lehetővé teszik, komoly műveltséget és szakmai tárgyi tudást gyűjthet össze bármilyen témában.
Egyébként meg: nyugi!
mothe 2010.07.12. 20:42:43
de egyébként tök igazad van.
El Visco Stello (törölt) 2010.07.12. 21:05:51
...és mi az, hogy nem perelünk? Nemcsak perelned kell, hanem egyenesen állampolgári kötelességed feljelentést tenni, ha törvénysértést tapasztalsz. Ennyivel tartoznál nagyszüleid emlékének is.
Bámulatos, hogy halált megvető bátorsággal, névtelenségbe burkolózva gyilkosozol le embereket. ...csak éppen úgy mellesleg, mert ma nincs jobb dolgod.
sikideg 2010.07.12. 21:37:03
adamantium 2010.07.12. 22:06:35
manager2008 2010.07.13. 08:31:36
A hazai nevelés (otthon, szülők) ma már nem a római jellem alapjait tartalmazza, értelmiségi körökben sem, ezért csodálkozni nem lehet.
Megoldás a viszonyok átalakítása, a biztosítási rendszer korszerűsítése, és sajnos a potyautasok (nem fizetők) kellemetlen helyzetbe hozása.
Aki nem fizet tébét de azért sörözik rendületlenül a kocsmában, az olyan ellátást kapjon amilyet "megérdemel".
manager2008 2010.07.13. 08:37:40
Életében nem fizetett egy fillér TB-t sem, alkalmi munkákból élt. De saját bevallása szerint milliókat ivott el, és költött játékgépekre. Most a TB költött rá milliókat mire összeszerelték valahogy hogyújra bringázhasson hazafelé tajt részegen. Egyébként nem rázta meg a dolog, az életfelfogása nagyon derűs volt. De mi biztosítottak egy hetet vártunk a műtétünkre, mert a kórházba naponta hoztak be haonlókat (jellemzően bringa + lábtörés, + alkoholos állapot, fejesebek, stb. AZ orvosok és az ápolónők (csinosak is vannak érdemes bejutni, nem sokat aludtam a feladat miatt) rendesek voltak és profik.
manager2008 2010.07.13. 08:44:24
A fagylaltot sem adják ingyen, a társadalmi szolidaritás nem terjed ki arra hogy nulla befizető magas szintű ellátást kapjon természetesen az életmentés, alapszintű helyreállítás után. A jelenlegi rendszer egyszintre hoz mindenkit, ha befizető volt, ha nem.
Mivel a nemfizetők létszáma folyamatosan szaporodik, a végjáték elkezdődött. Épp most kopácsolnak a szomszédban (tetőcsere) bejelentés nélkül, TB nélkül dolgozik 8 ember a tetőn. Ha valaki leesik (isznak rendesen) akkor kihúzzák az út szélére és azt mondják beesett az árokba szegény (kérdeztem).
Kalamona 2010.07.13. 11:30:30
Közvetlen környezetemben él egy 40 éves férfi, akinek a büdös életében egy nap bejelentett/adózott munkaviszonya nem volt.
3 éve kezdett fájni a gyomra, ezért az élettársa kezdte befizetni a havi párezer ft-ot, hogy legyen tb kártyája.
Gyomorrákkal megműtötték, most jelenleg is jár kemora és már megindittoták a leszázalékolását, hogy kapjon valami járadékot.
ezt nem szabadna (sztem).
manager2008 2010.07.13. 12:41:02
Ha valaki spórol (kvázi sörben méri az egészségét) az fekszik a folyósón, vagy a pincében, és kap aszpirint, meg pálinkát aztán annyi. Ő döntött.
Ha rendes emberke de sújtja az élet (árvíz, cunami, háború stb.) akkor jogos a szolidaritás és lehet adakozni a számlájára önként =(akit szeretnek az kap), meg gyüjteni neki a templomban.
A többi lúzer, meg aki dolgozik sörözés helyett és fizeti a TB-t kapjon átlag ellátást és normális kórházat, ne zsarolják hálapénzzel stb..
Aki az egészségügyi ellátás fontosnak tartja és autó helyett extra biztosítást köt, az meg kapjon vízágyat, magánszobát é szőke jó seggű nővért északai ügyeletbe.
Mi ebben a bonyolult?
A doktorok meg mennek oda ahol megfizetik a tudásukat, a lúzer doki csavarozza össze a tetőről lezuhant alkeszokat a profi meg magánkórházban készül légkondis irodájában a következő mütétjére, a szőke ápolónővel a térdén.
Aztán mindenki felébred....
manager2008 2010.07.13. 12:47:37
Nem is értem hogy ez a porno-Kovinak még nem jutott eszébe, írok neki egy forgatókönyvet, világsiker lenne..amint a gurulós ágy éppen veri le a vakolatot...
pontorson 2010.07.16. 16:50:31
megmondomatutit 2010.08.25. 11:59:41
Az egyik beteg megitatta az "alapból" is mozgássérült, beszélni is alig tudó sorstársát, és ezt jelentette is a nővérnek, mire a válasz: -Kár belé!
Elolvastam az osztályvezető életrajzát; a menedzseri diplomát vissza kéne adni!
Bius10 2010.10.29. 21:20:08
Anyukám szeptemberben került be eszméletvesztés miatt a neurológia osztályra.
kiirták neki az ekg vizsgálatott csak elfelejtették megcsinálni .Tehát nem derül ki ,hogy mi okozza a napi 4-7 eszméletvesztést neki.inzulinos cukros ráadásul többször előfordult hogy csak úgy elfelejtették neki beadni az inzulint,hagyták egyedül sétálgatni .
Kedden közölték hogy szerdán mehetünk érte,mi reggel ott is voltunk.... és mi fogadott minket?... belépek a kórterembe és anyukám vérző, lekezeletlen fejjel fekszik az ágyában valamint az eséstől a fél oldalát a hatalmas fájdalom uralta minden kis tapintásra.
Kérdőre vonjuk az orvost és nővért ,hogy mi történt?
Válaszként csupán annyit kaptunk,hogy elesett, azonban se egy röntgen vizsgálatot, sem egy CT-t nem végeztek rajta.
Az orvos közölte: "ma nem mehet haza bent tartjuk megfigyelésen, majd holnap jöjjenek érte" Másnap visszamentünk érte, de akkor már egyre nagyobb fájdalmakkal küszködött az esése miatt.
Vérnyomás mérés nem történt az alatt az idő alatt, míg bent volt a kórházban, mielőtt mi elhoztuk őt, mértünk egy vérnyomást és a mérőn 50-es pulzus érték jelent meg.
Szóltunk az orvosnak, amire azt a választ kaptuk, hogy "mehet haza".
Megláttam, hogy a zárójelentésben sehol sem szerepel olyan iromány, ami az esésére utalna. Kérdezzük a doktor urat: "Miért?". A válasz pedig az, hogy: "Nem neurológiai eset".
Haza hoztuk du. 1-re értünk haza .
Egyre romlott az állapota, sorozatos szédülések és ájulások figyelmeztettek továbbra is, hogy valami nincs rendjén. folyamatos vérnyomás mérések mellett egyre csökkent a pulzusa (ekkor már csak 37-38-as értéket mutatott a mérő).
Hivjuk az orvost azonnal EKG, utána roham mentővel vitték az Irgalmas rendi kórház kardiológiai osztályára.Ideiglenes pészmékert kapott már a kórházba való érkezés első 10 percében melyet hatalmas kínok és fájdalmak kísértek. 3. hét után az állandó pészmékerét megkapta, 1 hónap után simét otthon van köztünk, hála istennek, na és Irgalmasrendi kóház kardiólógia osztálya összes orvosának köszönhetően!!!!!!!!
Minden tiszteletem és köszönettem az ővéké.
János kórházat azt a sintértelepet meg mindenki kerülje el