Te nem vagy több egy hülye embernél
Egyszer, néhány éve depressziós lettem, és el kellett mennem a pszichiátriára, ahol téves diagnózist állítottak fel, és azt mondták, skizofrén vagyok. Ez persze később kiderült, nem így van.
Intézetbe kerültem, súlyos fogyatékosok közé, de én teljesen normális viselkedtem világ életemben, csak magam alatt voltam. Rengeteg erős készítményt szedettek velem, amit nem is kellett volna, hogy szedjek, de erőszakkal nyomták le a torkomon, pedig tudták, nagyon súlyos mellékhatások jelentkeztek nálam. Többször kaptam gyógyszermérgezést, a szervezetem tönkrement, de ez őket nem érdekelte.
Határozottan megmondtam, nem nyelek le több ilyen mérget, mert egyszer majdnem bele is haltam a mellékhatásba, ugyanis lebénított, a poén tényleg csak az, hogy nem is voltam beteg, csak egy kicsit depressziós.
Miután 2 éven keresztül ezt el kellett tűrnöm, az utolsó alkalommal, mikor beszéltem az orvosommal, szó szerint ezt mondta (Akkor 17 éves voltam, ezért tegezett):Ne hogy azt hidd, többre nézlek értelmileg az itt bennfekvő súlyos fogyatékosoknál, én mindig is tudtam, hogy hülye vagy, és eszem ágában sem volt, hogy meggyógyítsalak. Te nem vagy több, egy hülye embernél, ezért, nem nézlek semmibe!
Ezek voltak felém idézett mondatai, ami mélyen megalázott. Ezután bevágtam magam mögött az ajtót, és megszakítottam minden ilyen irányú kezelést, és azóta nagyon jól érzem magam.
Szörnyű volt az a 2 év, gyötrelem, és szenvedés. De a gyógyszereknek még mindig nyoma van, mert a szervezetem azóta sem jött helyre, Már húsz éves múltam és ennek a kezelésnek köszönhetően, nem biztos, hogy a későbbiekben lehet majd gyerekem.
Azóta sem tudnak ezen változtatni az orvosok, hogy helyrejöjjek, és mind ez egy téves diagnózis miatt.
Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
NemesekErnyo 2010.07.01. 07:07:50
Miért van ilyen érzésem? A beteg diagnosztizálta magát, tisztában van vele, hogy "csak kicsit volt depressziós", ehhez képest két éven keresztül átment azon, amit leírt, kórházban feküdt szerinte súlyos fogyatékosok között. Torkon lenyomni gyógyszert azért nem piskóta, ép tudatú embernél eléggé körülményes beavatkozás.
Így utólag leírva: "nem is voltam beteg, csak egy kicsit depressziós", biztos?
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 07:09:21
Állami gondozott voltál?
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 07:11:28
"Így utólag leírva: "nem is voltam beteg, csak egy kicsit depressziós", biztos?"
Na most érdemes ezt Tőle kérdezni?
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 07:26:36
meg ezért is
www.kalvaria.hu/ut7.htm
hihetetlen.
Felnőttet sem és gyereket meg pláne nem tartanak indokolatlanul ilyen hosszú ideig bent.
Káin 2010.07.01. 07:41:25
(Már ha tényleg így történt.)
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 07:46:59
Már bocsánat,de pszichiáter nem mond ilyet sem betegnek, értelmesnek tartott, de akkor kezelésre szorulónak pláne nem.
Ha tökéletesen kiégett akkor sem.
Nem véletlenül linkeltem.
Egy csomó polémia attól lesz itt durva, hogy senki nem tudja csak a jogait.
A felhorgadó igazságérzetét sem kezelni nem tudja, sem nem ismeri.
A fenti esetben az orvosnak korlátozott jogai vannak és nagyon súlyos kötelezettségei.
Tessék olvasni!!!!
Káin 2010.07.01. 07:49:42
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 07:57:33
Skizonfrén betegről van szó!
Szíved joga, hogy ragaszkodj a napi reggeli méreghez, de ebben az esetben felesleges.
Család gyereke is járt a Vadaskertben. Nem volt odavaló, hát elhoztuk.
Szülők vagyunk és család.
Akaratod ellenére, beleegyezésed ellenére kiskorút és felnőttet sem lehet bezárni 1 napra sem, nem két évre!
Feltételei vannak.
Káin 2010.07.01. 08:00:34
gld 2010.07.01. 08:05:06
Tudtommal egy kiskorú nem vághatja csak úgy be maga mögött az ajtót egy ilyen helyen, és a kezeléséhez is kell a szülői, vagy gondviselői beleegyezés. Vagy tévedek?
Nem tudom elképzelni, hogy egy pszichiáter, vagy akármilyen orvos ilyet mondjon a betegének. Ezt én sarkítottnak érzem.
Honnan tudta a posztoló a maga 16-17 évével, hogy nem beteg? Amúgy a depresszió sem a lelki egészség jele.
A többihez nem tudok hozzászólni, fogalmam sincs, hogy az ilyen esetben alkalmazott gyógyszereknek milyen mellékhatásai, vagy tartós következményei lehetnek.
gld 2010.07.01. 08:12:32
De arra tényleg kíváncsi lennék, hogy akár a skizofréniával, akár a depresszióval kezelt betegek esetében alkalmazott terápiának valóban lehetnek-e olyan maradandó, súlyos következményei, amiről a posztoló írt.
Szóval, doktor nénik, doktor bácsik, égek a kíváncsiságtól :)
Káin 2010.07.01. 08:25:20
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 08:30:54
Na ez az a helyzet - amikor önmagáért még nem felelős gyerek aki még beteg is, de felnőttnél szintén - ha ilyet tapasztalok teszem meg a szükséges lépéseket de azonnal.
Akármennyire hosszadalmas és kínos és nehéz.
Tettél valamit?
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 08:33:21
Erről egy TV-t is megjárt, híres pszichiáter arrogáns stílusa jut eszembe.
Bevállalod, nem?Ba+.
A leírt szituációt simán el tudom hinni, pláne annak ismeretében, hogy dolgoznak ma magas beosztású pszichiáterként olyan orvosok, akik öngyilkossági kísérleten vannak túl és vannak olyanok, akik kábítószereztek.
A pszichiátriai betegeket nem kellene megbélyegezni, nem ők akarták maguknak ezeket a kórokat.
Orvosok közül is sok megjárta már a pszichiátriát, csak lehet, hogy te nem tudod, hogy a kedves xy doktor 10 évvel ezelőtt a zártosztályról irányította az intézetét, volt egy rossz periódusa.
aversio avagy pacalfagylalt 2010.07.01. 08:37:43
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 08:49:04
Ez a bevállalod a magáért soha felelősséget nem vállaló szenvedélybetegnek szólt. Szólhat aztán más egészségesnek is. Működő terápia akár hiszed akár nem.
Attól, hogy az orvos beteg és kezelésre szorult akkor mi van? Attól még? Most őt tiltanád ki az emberiség hasznot hozó rétegéből?
De lehet képzelegni. Van egy történet és ugyan a magyar nyelv asszociatív, de nem ezt írta le a nyilvánvalóan beteg lány.
PointeDuLac (törölt) 2010.07.01. 08:53:49
amúgymeg,nincs neked szülőd,h kinyissa a száját ha látja,h vmi nincs rendben? kíváncsi lennék,h miért beszélt veled így az orvos,nem hallgatsz te el véletlenül valamit?
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 08:57:47
Attól, hogy az orvos beteg kezelésre szorult?
Azért említettem meg, mert ha más egyszerű hangya keveredik a pszichiátria tájára,onnantól megbélyegzett lesz, vinnie kell magával élete végéig a terhet, hiszen ott lesz a betegkartonján, üzemorvosánál, míg egy orvos esetében ezt nagyon jól sikerül a gépezetnek eltitkolni.
Tehát könnyű az egyszerű betegeket lehülyézni.
Rotoxis 2010.07.01. 08:58:59
Az elmebetegségben szenvedőknek általában csak egy solog hiányzik igazás és az a betegség belátási képesség. különösen igaz ez a skizofrénekre. Pl. én is teljesen normális vagyok, a hangok is megmondták.
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 09:00:32
Van diagnózis, csak úgy gondolja téves volt.
Én is azt kérdeztem szülő? Állami gondozás az más, de nagyon deviánsnak kellett legyen, ha onnan is orvoshoz küldték.
És nagyon ritka -igaz ma már azért több - ennyire fiatalon kialakult skizofrénia.
Különben meg mély depresszióval is jár.
aversio avagy pacalfagylalt 2010.07.01. 09:13:55
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 09:14:42
Jó is lenne, ha ennyire összefüggenének a betegre vonatkozó információk.
Álom, álom.
Kétségtelen amúgy ha kiderül kissé a laikus és az orvos is kicsit kajlán néz rá. De annyira nem vészes.
Ha nem vagy beteg az látszik.
Kicsi hangya meg kell, anélkül az élet sivár.... -:))))
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 09:22:09
Nem szeretem a focit, és elég idegesítő azt a méhrajzást hallgatni.
Tehát nem hallgatom a vuvuzelát.
Más hangokra izgulok:D
Taplopó 2010.07.01. 09:29:14
Felhívom figyelmüket az orvosképzés hiányosságára, ami a pszichológia oktatásában jelentkezik. Haladéktalanul be kell vezetni az egyetemen az alábbi ismeretek oktatását:
1. Gáz Géza lelki állapota Mikulás nap közeledtével
2. Gáz Géza lelki állapota Mikuláskor ha sok ajándékot kapott
3. Géz Géza lelki állapota ha virgácsot kapott
Addig ne kaphasson senki orvosi diplomát amíg le nem vizsgázott ezekből. A vizsgát sikeresen teljesítők részt vehetnek a Mikulás napi körmeneten Gáz Gézát éltető dalokat énekelve.
Majd részletesebben is kidolgozom az ötletemet, de most mennem kell mert várnak a többiek a játszótéren
Gáz Géza
aesculap 2010.07.01. 09:37:05
2. Intézeti gyógykezelésre fiatalkorú betegnél (vagy korlátozott cselekvőképesség esetén felnőttnél is) csak a szülő/törvényes képviselő hozzájárulásával kerülhet sor. Törvényes képviselője természetesen az állami gondozottnak is van. Kényszergyógykezelés jogerős bírói ítélettel/végzéssel történhet.
3. A TV-ben is szerepelt psychiáter "celeb" stílusát, módszereit, egyéb megnyílvánulásait az orvostársadalom többsége enyhén szólva is nem helyesli.
gld 2010.07.01. 09:39:43
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 09:42:56
Nincsenek efféle mellékhatások, vagy nem jegyezték fel őket?
Ugyanmár egy egyszerű antibiotikum mellékhatasai között olvastam már látomásról, hallucinácóról, akkor miért ne okozhatna egy antidepresszáns, vagy egy szorongásoldó efféle zavarokat.
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 09:47:22
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 09:48:39
drpeti 2010.07.01. 09:52:18
A posthoz csak annyit, hogy fiatalkorút SEM tartanak indokolatlanul osztályon... Arról nem is beszélve, hogy a skizofrén betegek csaknem egészére jellemző a betegségtudat teljes hiánya...
Káin 2010.07.01. 09:52:18
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 09:55:02
Azóta a levélíró már elmúlt 20, évek teltek el, a betegség pedig elpárolgott.
gld 2010.07.01. 09:56:42
Az Ő állítása szerint... Pont ez az, amit itt többen a betegségtudat hiányaként emlegetünk...
drpeti 2010.07.01. 09:57:11
Rotoxis 2010.07.01. 09:58:35
Rotoxis 2010.07.01. 09:59:38
drpeti 2010.07.01. 10:01:37
Mindjárt meg is kapjuk, hogy hogy mondhatunk ilyet...
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 10:08:37
gld 2010.07.01. 10:16:34
drpeti 2010.07.01. 10:18:57
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 10:19:50
Azért voltak nagyon terméketlen időszakai amikor csak a betegség tombolt.
Egyébként is a legösszetettebb kórkép. Ő is bizonyítéka annak, hogy igenis van betegségtudatuk - akinek van. Van közöttük, zseniális, jó képességű és rossz is.
A zseninek jó. Őt tolerálták. A többit általában nem.
Azért, ha van mögöttük család akkor is újra kell építeni a személyiségüket, mert a szülő egyszer meghal, neki meg élni kell az életét nélkülük.
drpeti 2010.07.01. 10:25:59
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 10:27:33
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 10:30:12
Á nincs jól. A mi fogalmaink szerint. Elég furcsa zseniális szerzete a világnak.
Gyógyszert azért nem szed, mert eltompult. Ott is volt, vagy van egy szerető feleség. Régen láttam már.
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 10:30:43
Miért csináltok minden skizoból előre gyilkost?
Egyébként, ha a gyermekem szenvedne ilyen súlyos kórban nyilvánvalóan mindent elkövetnék érte, hogy jó állapotba kerüljön, mert ezek a betegek szenvednek.
drpeti 2010.07.01. 10:37:48
A kérdésemre viszont nem válaszoltál
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 10:44:12
Gyógyszert? Persze, de azért végignézve azt a dokufilmet, elborzadtam, hogy miféle kezeléseken kellett átmennie, egy ilyen betegnek, tehát ebből következik, hogy nem fogadnék el bármilyen terápiát.
Az agyi sokkolásról, még anno az egyik ismerősöm is mesélt, akinek édesanyját kezelték ezzel a módszerrel.
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 10:46:09
Családban volt beteg, a 40-as években.
Eltettük a leveleit. Az ő képzete szerint a helikoptert ő találta ki, Asbóth tőle lopta el.
Csodálatos rajzokat küldött és ha nem tudjuk, hogy beteg még el is hisszük. Összefogottan logikusan érvelt és írt, gyönyörű kézírása volt.
Zavart állapotában meztelenül mászkált az utcákon Marokkóban. Egy nagyon szelíd teremtés volt különben, nem voltak agresszív képzetei.
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 10:46:14
drpeti 2010.07.01. 10:51:32
A modern neuroleptikumok ezeket az eljárásokat gyakorlatilag kiszorították.
drpeti 2010.07.01. 10:54:35
Mindezen felül az is igaz, hogy ezen a betegek igen nagy hányada rendkívül kreatív művész. Menj be egyszer egy pszichiátriára, általában mindenhol az ő képeik lógnak a falakon.
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 10:55:14
Az elektrosokk sem jobb.
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 10:57:09
Egy szedált beteggel
sokminden megtörténhet egy ilyen intézményben.
A tévében kb.5 éve mutattak be egy édesanyát, akinek a fiát fekvőbeteggé kezelték és sokkolták, itt magyarországi intézetben történt meg az eset.Ha jól emlékszem az intézet tagadta a sokkolás tényét, az oknyomozó riporternek azonban bizonyítékai voltak.
drpeti 2010.07.01. 11:01:17
Cartman (ex Cartman) 2010.07.01. 11:04:37
Szerintem ki kéne próbálni innovatívabb technikákat. Ez a poszt pl. elég sokkoló... :)
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 11:04:39
Akkor az ismerősöm édesanyja miért panaszkodott óriási fájdalomról, amit a kezelés alatt érzett, talán altatásban képzelgett?
Nála sajnos többször is csinálták.
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 11:05:09
Sokkolástól nem lesz fekvőbeteg.
Sokáig tompa és nem biztos,hogy minden képességét visszanyeri és nem biztos, hogy az alapbetegség kínzó tüneteire hat.
A beteg érdekében csinálták, mert szenvednek nagyon a saját tüneteiktől.
Ma már altatásban végezik ahol végzik, de a hideg vizes kúra sem működik ma már
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 11:09:44
Ha fájt is nem emlékszik rá.
Hónapokig épül újra az emlékezet, de érdekes módon ez soha nem tér vissza.
drpeti 2010.07.01. 11:10:01
Azt egyébként el tudom képzelni, hogy nem volt megfelelő az altatás, fájdalomcsillapítás. Az előbb nem írtam, de izomrelaxánst is adnak még mellé. Az ECT-zett betegeknek általában retrográd amnéziájuk van (sem a kezelésre, sem az azt megelőző dolgokra nem emlékeznek). Az hogy többször kezelték, az is oké. heti 2-3 alkalommal max 10 kezelés a "szokásos".
Mindemellett ugye olvasunk néha olyat is, hogy a beteg pl végig ébren volt egy műtét alatt. Lehet, hogy nála is hasonló élményről lehet szó
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 11:10:20
Ez a fiú, akit láttam a TV-ben, pelenkázásra és etetésre szorult a végén, mikor bevitték, még lábon ment be.
Nem hinném, hogy a sokkolás jó megoldás.
Miért nem tart már ott a génkutatás, hogy kiküszöböljék az efféle betegségeket?
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 11:11:25
drpeti-nek higyjél, úgy működik ahogy írja.
drpeti 2010.07.01. 11:11:40
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 11:14:11
Lehetett szó, már nem él:(
Nála több kezelést is végigcsináltak, a harmadik gyermeke születése után jelentkezett egy szülés utáni depressziós periódus, annak kb. 40 éve, talán akkor sem volt helyes a diagnózis, mert akkor még nem ismerték a szülés utáni depressziót.
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 11:25:37
Úgy értettem, hogy közelről egy beteg.
Amit láttam, nyilván más és megítélni sem tudom. Stimuláción többször találkoztunk.
szabidoki 2010.07.01. 11:27:58
Nehéz dolog ez. A legtöbb pszichiátriai beteg ártalmatlan, illetve főleg magára veszélyes. A skizofréneknél valóban fennáll a lehetőség, hogy "bekattan", és agresszív lesz, de ez szerencsére ritka. Manapság a leggyakoribb, agresszivitással járó "betegség" a részegség.
drpeti 2010.07.01. 11:31:04
Volt egy emlékezetes esetem tavaly (hozzáteszem, NEM pszichiátrián dolgozom, de a betegeim 95%-a pszichiátriai beteg), akinek a pszichózisa mindenféle gyógyszer és egyéb kezelésre semmit nem reagált, ezért ECT mellett döntöttek. Azóta köszöni szépen jól van, most gyógyszer mellett semmi tünete.
Ugyandehogy (törölt) 2010.07.01. 11:31:07
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 11:37:11
Azt írta, hogy abban a periódusban nagyon maga alatt volt.
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 11:40:24
Ezután bevágtam magam mögött az ajtót, és megszakítottam minden ilyen irányú kezelést, és azóta nagyon jól érzem magam.
és azóta nagyon jól érzem magam.
Cartman (ex Cartman) 2010.07.01. 11:40:26
Ez így elég kategorikus. Biztos rosszul álltok hozzá. Nem kéne rögtön azzal indítani, hogy "Te skizofrén vagy". Kezdhetnétek előbb valami egyszerűbbel, pl. nátha, vagy ilyesmi. Aztán ha az már megy, jöhetnének a komolyabb kórok.
Mindent nekünk, pácienseknek kell kitalálni...
drpeti 2010.07.01. 11:43:42
Az meg remélem mindenki számára világos, hogy egy pszichiáter egy fiatalkorú skizofrénné nyilvánításakor különösen óvatosan jár el és tényleg csak akkor mondja, ha meg van győződve róla.
Irise 2010.07.01. 11:46:13
Igazából arra jó,hogy bemutassa,mekkore ereje van ennek a blognak.
A nyilvánvalóan skizofrén beteg pár szava elég ahhoz,hogy az egyébként normális Káinban elindítsa "az orvosok bunkón beszélnek" vonalat, illetve már átvettük azt is,hogy embereket kínzunk
Talán így érthetőbb,miért lenne hibás döntés feltüntetni a blogban az orvosok nevét,akikre haragszanak. Van sok jóindulatú,de elmebeteg is,és vannak rosszindulatú emberek is,akik simán rágalmaznának.
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 11:50:37
Milyen konkrét vizsgálatokkal kell alátámasztani a skizofréniát?
Gondolom egy-két pszichológiai teszt nem elég.
Van konkrét kézzelfogható bizonyíték?
EEG, CT, MR?
@Dr.laikus PhD:
Érhet egy gyermeket is sokk, pl. szülő elvesztése, válás.
Állítólag minden ember életében legalább 3 depressziós periódus fordul elő.
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 11:58:37
De hát már leírták a tüneteit!
Miért gondolod, hogy egy 15 éves kislány kamaszkori depresszióját skizofréniának kezelik?
Különben, ha életedben egyszer találkoznál skizofrén beteggel a nyugalmi időszakában, akkor tudnád, hogy ez a lány 20 évesen is beteg.
drpeti 2010.07.01. 12:04:40
forrás: Tringer - a pszichiátria tankönyve
A tüneteket az orvos/pszichológus az exploráció során felszínre hozza.
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 12:05:18
Számomra nem derült ki a levélből, hogy lány az illető.
Bemásolnád ide azt a mondatot, ahol ezt leírta?
Azért a történelemben előfordult már sok félrediagnosztizált páciens.
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 12:07:14
Ha a nyugalmi időszakában találkoznék vele?:)
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 12:07:47
Ha a nyugalmi időszakában találkoznék vele?:)
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 12:11:07
Fiú nem igen fogalmaz így, de igazad van csak én asszociáltam erre. Ez is csak az én véleményem.
Nem ez a lényege.
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 12:15:28
Ne kötözködj velem légy szíves.
25 évig éltem skizofrén beteggel.
Őt ismerem, többieket láttam.
drpeti leírta amit erről tudni kell.
Szakember tudja mit kell tenni, hozzátartozó meg megtanulja ha akarja.
Kevesen akarják, mert nagyon nehéz sors mindenkinek...
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 12:21:59
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 12:42:23
Ez mind amit felsoroltál csak pszichoanalízis, van konkrét fizikai elváltozás is az agyban.
Mindez elég a 100%-os diagnózishoz?
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 12:44:49
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 12:47:46
Nem volt? A lényeget tekintve fontos a neme?
A lényeget tekintve viszont fontos, hogy leírja, hogy beteg volt.
Bizonyítékot keresel, hogy de. Félre van kezelve, meg van nyomorítva és grrrrrrrrr. minden Dr. előjelű állampolgárnak.
És sajnálom, ha félreérted amit most írtam.
gld 2010.07.01. 12:55:42
Az meggyőzne Téged, hogy valóban egy beteg emberről van szó? A pszichikai betegségek legtöbbjénél nincs műszerrel mérhető elváltozás az agyban tudtommal (de majd kijavít, aki ezt jobban tudja), ettől ezek a betegségek még nagyon is léteznek. A depresszió sem fog Neked eltérő EEG-görbét eredményezni, és semmiféle elváltozást nem fogsz látni sem CT-n, sem MRI-n. Ettől még van, és ha nem kezelik, eldurvulhat, sőt katasztrófához vezethet.
Régen, amikor még nem állt ennyi műszer az orvosok rendelkezésére, bizony a fizikális vizsgálatokra, a beteg által elmondottakra, és a megérzéseikre hagyatkoztak. lehet azt mondani, hogy jóval többen meg is haltak, bár szerintem ez nem ennyire egyszerű :)
Ebből csak azt akartam kihozni, hogy nem csak az létezik, amire "tárgyi bizonyíték" van...
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 13:02:16
Valóban fehérköpeny allergiám van:)))
Még 1 évesen 3 hónapig feküdtem bent gyermekgyógyászaton, azóta felmegy a vérnyomásom, ha orvost látok.
@gld:
Igen, valószínüleg igazad van , de nekem mint egyszerű mezei egérnek olyan megfoghatatlannak tűnik ez a fajta diagnosztika, ahol nincs tárgyi bizonyíték.
mothe 2010.07.01. 13:08:30
nem kell csesztetni azzal, hogy biztos hazudik (ezt az ostobaságot amúgy se értem sose, mert minek írna ide valaki direkt hazugságot, amikor a posztolók általános célja, hogy felhívják magukra / a történetükre a figyelmet, és rokonszenvet, megértést váltsanak ki az olvasókból?), hanem meg kéne próbálni segíteni rajta, nem?
nyilván nagyon szarul érzi magát, ha az ő világában ez történt vele.
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 13:09:36
Rád raknak egy kütyüt és kimutatja, hogy fehér köpeny allergiád van?
Nyilván nem, de azért látható, hogy van, sőt tudható a stílusodból a kérdéseidből.
Itt egy link. Olvasd el.
drimmun.com/pszichiatriai-betegsegek/a-skizofrenia.html
gld 2010.07.01. 13:11:41
Hajlamos vagyok én is rosszul fogalmazni, és nagyon nagy igazság, amit most leírtál. Ő tényleg azt írta le, ami a világában Vele a saját hite szerint megtörtént.
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 13:16:13
Kimutatható az allergiám, mert felmegy a vérnyomásom és ideges vagyok, ha orvoshoz kell mennem.
Köszi a linket megnézem.
mothe 2010.07.01. 13:24:11
a többi nem neki szólt.
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 13:26:19
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 13:32:42
Mindig azt hittem, hogy a skizofréniás betegeknek több énje van, ez is egy tévedés.
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 13:38:43
Többször találkoztam ellentmondó irományokkal is.
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 13:46:05
gld 2010.07.01. 13:52:46
Szerintem amikor valaki ilyesmit olvas, tuti, hogy elgondolkodik azon, hogy vajon rajta nem lelhetők-e fel ugyanezek a "tünetek" :)
Ettől még nem vagy sem hipochonder, sem skizofrén :)
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 13:55:27
Az orvostanhallgatók, mikor tanulják ezeket a kórisméket, hogy nem hülyülnek bele, én kapásból diagnosztizálnám magamon az összes létező betegséget:)
gld 2010.07.01. 13:57:03
Nem egyszerű :)
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 14:02:14
Már magam sem tudom:)))
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 14:02:47
Azért van gyakorlati órájuk is, látnak beteg embert.
Lassan leszoknak arról, hogy saját magukon tanulják meg a betegségeket. (viccelek!!!! komolyan ne vedd...)
gld 2010.07.01. 14:07:06
Meg azért ha nem is lettem orvos, elég sok minden ragadt rám abban az iskolában :)
Szerencsémre.
gld 2010.07.01. 14:08:20
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 14:11:58
Attól évek óta én is félek. Én úgy vagyok vele, ha tudom, hogy mi történik nyugodtabb vagyok, jobban bírom a gyűrődést....
gld 2010.07.01. 14:13:15
Raine 2010.07.01. 14:14:19
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 14:15:31
3 hónapja halt meg az illetőnek a párja, no addig sem volt piskóta az, de most olyanokat csinál az illető...hujujuj
Raine 2010.07.01. 14:17:54
Ugyandehogy (törölt) 2010.07.01. 14:18:31
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 14:18:32
gld 2010.07.01. 14:19:49
Pont azért nehéz, mert nincs betegségtudata, ez amolyan ördögi kör-féleség... Nem tudom, hogy mennyire célravezető ilyenkor a "tisztább" pillanataiban szembesíteni a dolgaival.... Tényleg jó kérdés.
gld 2010.07.01. 14:22:29
Számomra amúgy mindig az volt benne a "trauma", hogy gyakorlatilag úgy mentem be a kórházba, hogy kívülről nem látta rajtam senki, hogy beteg vagyok, nem sántikáltam, vagy ilyesmi. És amikor meggyógyítottak, alig tudtam menni :) Nyilván, ez átmeneti állapot, de azért ha belegondolsz, kicsit sokkoló :)
Majd megírom tapasztalataimat a blogban ;)
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 14:26:26
Ha van aki a közelükben él az tud segíteni, hogy szakember lássa.
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 14:27:37
Elég öntörvényű volt mindig, de hiába próbáljuk neki jelezni, hogy nincs rendben valami.
Azóta is kijár naponta a temetőbe, mindenkire ráront a gyászával, a múltkor azzal sokkolt minket, hogy kipakolta az íróasztalára a párja temetéséről készült képeket, a nyitott koporsós fotókat is, szépen szétterítette mindet és azokat nézegette.
Ez normális ilyenkor?
Persze ez csak egy kis töredéke a gondoknak.
gld 2010.07.01. 14:29:15
bakela 2010.07.01. 14:31:58
Az elektrosokkról /volt szerencsém közreműködni párx/:
A laikusoknak ált. csak a szállakakukk, meg a sztálinipolbeatpsichiátria összefüggésében van elképzelése az ECT-ról.
Nagyon hatásos lehet /volt/ egyébként hozzáférhetetlen, /mély depi, negativizmus, kataton sch, stb/ psichiátriai katasztrófahelyzetek áttörésére, a konvencionális kezelés /gyógysz. v. psichoth./ /egyáltalán/ lehetővé tételére.
A bikázógéppel, az agyra, a két halánték felől erős elektromos stimulácót alkalmaznak. Közhiedelemmel ellentétben, ez nem az agy megfőzésére való, hanem az epilepsziás nagyrohamhoz hasonló szinkronizált, az egész magasabbrendű agyállományra kiterjedő elektomos kisülés-sorozat létrehozására. Az ECT az összes, számtec hasonlattal élve, nem „mentett információ elvesztésével jár” /mint amikor munka közben kihúzzuk a PC dugóját a szünetmentesből./ Az emberi emlékképek először az un hyppocampusban /nem azonos a tengeri csikóhallal/ elektromos jelekként tárolódnak. Ez a rövid távú memória- 3-5 perc. Az emlékképek hosszútávú- vszeg kémiai rögzítése csak ez után történik meg, majd a megfelelő strukturálás, érzelmi kötődés, stb a különböző alvási- álom periódusokon keresztül történik meg. Ezért hülyeség arról beszélni, hogy valaki emléxik a „szenvedéseire”. A szinkronizált agyi kisülés, a mozgatókérget is érinti, ezért jár először az összes izom max. megfeszülésével, majd rövid ideig ritmikus összehúzódásával. Közben komoly sérülések keletkezhetnek, az egyszerű fogzománc lepattanástól a gerinc összeroppanásáig. Na, ezért szok'ják a delikvenst előkezelni izomrelexánssal /ez megakadályozza, hogy az idegi parancsok az izmokra áttevődve, összehúzódást váltsanak ki .A légzőizmokban, de még a szemmozgató izmokban is./ Mivel ez a „lazaság elég ijesztő a „személyzet” számára, konvenciók szerint el is szokjuk/tuk/altatni a bikázandó beteget.
Az egymást követő ECT-val, szintén számtek hasonlattal, valamiféle, egyre korábbi időpontokra történő „rendszer visszaállítás” történhet.
Nem'tom, valaki leírta-e fentebb, de vagy írok, v. olvasok.
gld 2010.07.01. 14:33:35
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 14:34:13
A lánya is el akarta vitetni a múltkor mentővel, mert egy szombati napon odaszólt neki este telefonon, hogy ő most akkor öngyilkos lesz.
A meglepő a dologban az, hogy nem volt soha egy nagyon szuper házasság.
Próbáltuk mondani neki, hogy menjen orvoshoz és kérjen tőle nyugtatót, amit el is értünk nála, csak nem szedi be.(háziorvos írta fel)
mothe 2010.07.01. 14:35:47
véleményem - és saját tapasztalatom - szerint az ember onnan tudja, hogy lélekgyógyászra, lelki vezetőre, érzelmi segítségre van szüksége, hogy észreveszi: valami határozottan és gyanús mértékben elromlott az ő és a környezete kapcsolatában.
én akkor kerestem magamnak segítséget, amikor feltűnt, hogy az elrontott párkapcsolataim nem csupán engem, hanem a barátaimat és a családomat is nagyban próbára teszik. onnan már egyszerű volt kimászni a gödörből.
segítséget kérni soha nem késő, és soha nem gáz.
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 14:36:35
Normális, hagyjátok hadd gyászoljon.
Van egy elmélet, hogy minél többször minél plasztikusabban idézel fel valamit, hamarabb és tökéletesebb módon áll helyre a normális állapot, ürül a fájdalmas emóció.
gld 2010.07.01. 14:38:48
Ez így van, de erre magadnak kell rájönnöd...
mothe 2010.07.01. 14:38:51
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 14:40:16
Én még nem láttam hozzá hasonlóan gyászolót, azért kérdeztem.
Egy hétig a temetés után csak a róla készült videót nézte.
Csak időnként a frászt hozza ránk.
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 14:45:54
Mindig az fáj a legjobban amit nem tettünk meg és már nem is lehet.
Ez is a gyász része.
Szeressétek, túl lesz rajta.
mothe 2010.07.01. 14:50:58
jó volna, ha az illető lánya érzékelné, hogy ez a segítségkérés egyik formája, persze, a lehető legrosszabb eszközzel, de az elkeseredés egészen durva dolgokat hoz ki az emberből.
nem mentőt kell hívni, hanem meg kell próbálni kommunikálni vele és valahogy el kell vinni pszichológushoz.
ha meg nincsenek olyan viszonyban, akkor el kell dönteni, hogy a lánya fel akarja vállalni ezt a terhet, vagy sem. hiszen nem az ő élete, senki sem kötelezhető rá, hogy mások problémáját oldja meg, még akkor sem, ha az illető a rokona.
mindenesetre tanácsot adni nem drága, és jó kommunikációval az esetek többségében rá lehet venni valakit arra, hogy segítséget kérjen.
ha valaki depressziós (márpedig az ember általában ebben az állapotban kezdi fontolgatni az öngyilkosságot), akkor nem arra van szüksége, hogy a háziorvosa nyugtatót írjon fel, hanem jó eséllyel antidepresszánsra is, és rendszeres terápiára. ehhez ma Magyarországon nem a háziorvoson keresztül vezet az út, mert ő legjobb esetben is csak a pszichiátriára fogja beutalni a beteget, ahol 10 percben meghallgatják, hogy hogy érzi magát, majd felírnak neki valami antidepresszánst, és annyi. anyámat - aki nem hitt a pszichoterápiában - több mint 10 éven keresztül kezelte a háziorvos és a körzeti pszichiáter antidepresszánsokkal, mert depressziós volt. az állapota stabilizálódott nagyjából, de soha nem indult el felfelé. én is, és azok az ismerőseim, akik a pszichoterápiát választottuk, 1-2 év alatt helyreraktuk magunkat, és nem kell gyógyszert szednünk a mindennapi életünkhöz.
Raine 2010.07.01. 14:56:24
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 14:59:04
Nem is a háziorvost mondtuk neki, hanem azt mondtuk menjen orvoshoz.
Egyébként a család annyira mellette áll, hogy eleinte naponta ők hordták ki kocsival a temetőbe, ők főztek rá.
Csakhogy itt a munkahelyen, van egy óriási probléma, előtte sem igazán volt közkedvelt szegény, mert.....
Most meg már be sem mer jönni senki az irodába, mert ha elnevetjük magunkat az a baj, ha valaki beteg lesz, legyint rá, az nem halálos...
Szóval addig is elég negatív volt, most meg főleg.
mothe 2010.07.01. 15:02:04
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 15:02:36
Ismétlődő paranoiás epizódok miatt került sor a sokkra.
A félelem a paranoia megmaradt, az emlékei nehezen és nagyon sokára részlegesen tértek vissza és az intellektusa is a béka segge alá süllyedt.
Az addig sikeres a betegség dacára sikeres ember, mihez képest gondold, vegetált utána.
Ez miért van? Volt inkább, már nem él, csak kíváncsi vagyok.
Raine 2010.07.01. 15:20:30
Raine 2010.07.01. 15:25:03
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 15:37:25
A tüneteket tapasztaltam, nem kellett mondani. Valamint régen volt, már akkor értesültem róla mi történt amikor túl volt rajta. Nem volt még beteg tájékoztatás - még hozzátartozónak sem.
Az égő csipkebokor az nálunk valóság volt, hol Nietzschével, hol eredetiben, hangulatfüggő volt. :)))))
Bocsánat röhögnöm kell, hogy az élet néha hogy hoz össze gondolatokat és szituációkat.....
Mindegy. Csak érdekelt, hogy most már többet tudunk-é, hogy mi történik.
Láttam akinek határozottan jót tett.
mothe 2010.07.01. 18:50:12
klemen 2010.07.01. 18:52:10
www.antidepresszans.tenyek-tevhitek.hu/antipszichotikum-neuroleptikum.htm
mothe 2010.07.01. 18:53:47
klemen 2010.07.01. 19:01:29
mothe 2010.07.01. 19:18:52
gld 2010.07.01. 19:34:54
Olvastam. És sajnálom... Hiányozni fognak a szakértő véleményei. Legalábbis nekem mindenképpen :)
klemen 2010.07.01. 20:32:12
Nem Szendi:)„Zseniális őrület”
www.hirtv.hu/tud-tech/?article_hid=290586
Erről bővebben:
A Semmelweis Egyetem docense elmondta: ha valakinek mentális zavarra erőteljes genetikai hajlama van, és az negatív környezeti tényezőkkel, stresszel társul, de nincs komoly pszichiátriai zavar, akkor általános lelki sérülékenység jeleit tapasztalhatja magán, amikor a hangulata labilisabb, fáradékonyabb, rosszul alszik, szorongós, stresszesebb. Ez persze tartósabbá válhat. Ha komoly problémák (például érzékcsalódások, a gondolkodás és a beszéd szétesettsége) nincsenek, akkor érdemes pszichológus segítségét kérni, és nem rögtön orvoshoz fordulni. A lényeg a kapcsolattartás és a fokozott odafigyelés. „Ha komoly problémák (például érzékcsalódások, a gondolkodás és a beszéd szétesettsége) nincsenek, akkor érdemes pszichológus segítségét kérni, és nem rögtön orvoshoz fordulni. A lényeg a kapcsolattartás és a fokozott odafigyelés.”
klemen 2010.07.01. 20:37:20
Bocs mindenkitől, hogy itt a pontos idézetet kétszer "sikerült" feltennem.
mothe 2010.07.02. 06:55:35
„egy 23 éves fiatalember, akit évek óta "kezelgetnek" pszichiáterek, egy egyetemi szemináriumon bekattant, s pisztolyával egy hallgatót megölt, több embert súlyosan megsebesített.
Ebben a szomorú tragédiában az a legszomorúbb, hogy nem kivétel, hanem a mai pszichiátria működésének logikus következménye.”
„Mivel az antidepresszánsok bizonyítottan hatástalanok, kezelésrezisztens depressziósok garmadával vannak.”
Egyébként a webszájtja (az ő átírásával élve) minősége ár önmagában is elárulja, hogy mennyire komolyan vehető az illető.
De abban hiszel, amiben akarsz.
Dr.laikus PhD 2010.07.02. 07:59:54
"egy 23 éves fiatalember, akit évek óta "kezelgetnek" pszichiáterek, egy egyetemi szemináriumon bekattant, s pisztolyával egy hallgatót megölt, több embert súlyosan megsebesített.
Ebben a szomorú tragédiában az a legszomorúbb, hogy nem kivétel, hanem a mai pszichiátria működésének logikus következménye.”
Miért nem ez történt?
Katasztrófa ami ma van mióta nincs Lipót, nagyon jó szakemberek fene tudja hol.
Pszichológus is drága de pszichiáter megfizethetetlen, elme dolga nem 1-2 év, hanem egy életre szóló többnyire.
De ez egy másik blog.
klemen 2010.07.02. 10:52:12
Terápiarezisztens pedig az, akit rosszul diagnosztizálnak és rosszul kezelnek, csak ilyenkor az orvosnak nincs belátási képessége saját alkalmatlanságát illetően. A posztban szereplők közül tehát ki is a hülye?
@bakela: „Az egymást követő ECT-val, szintén számtek hasonlattal, valamiféle, egyre korábbi időpontokra történő „rendszer visszaállítás” történhet.” Te ezt elhiszed? Az ETC nem gyógyít, csak egy jóindulatúnak álcázott fenyítő, rendszabályozó eszköz. A szűk látókörűségen, vagy a látens szadizmuson se segít, ezért Neked sem javasolom, hogy kezeltesd magadat ETC-vel.
@Dr.laikus PhD: Nem a Lipót hiányzik, hanem a valóban szakszerű pszichiáterképzés. Nem egy segítségre szoruló megy segítőnek ebbe a szakmába, ugyanis az IQ és a személyiség nem korrelál. Ügyes, ráadásul még jól meg is fizetik.
Dr.laikus PhD 2010.07.02. 12:58:22
Egy a baj veled. Szektásan nem fogadod el azt az álláspontot amit az orvostudomány azért elég tudományos alapon már megfogalmazott és kikísérletezett.
Mind emellett az elme tudománya viszonylag fiatal tudomány sok sallanggal és ma már elavult tézisekkel.
Ld. vízkúra, gúzsba kötés, verés, ördögűzés....
Egyik sem szarta a spanyolviaszt és a másik sem. Szendi Gábor igyekszik megszabadítani mindenkit a hülyeségtől és néha mellé fog.
Attól, hogy bakela bikázásnak nevezi magát az eljárást nem durvább eljárás ma már fizikailag, mint az elején, haszna kevés (az én tapasztalatom szerint 1 azaz 1 db elmés ember alapján), de van akinek beválik.
Az elmekórtan történetét olvasd végig. Azért úgy mégsem gyógyíthatsz súlyos önmaguktól szenvedő és másokat is erre kényszerítő (az állapotuk miatt) betegeket, hogy elé állsz és azt mondod:
Hagy abba! vagy Gyere vissza!(a'la Hubbard).
Igenis van jó gyógyszer és van rossz.
Ha úgy lenne sommásan ahogy mondod már régen mindenki a zárt elmén élne... ajjaj Te ki vagy? Kint vagyok vagy bent vagyok? Uhhhhh.....
Mindeközben nem kétlem, hogy a gyógyszerek eladása üzlet és a tőkés tökös és hazug (tud lenni).
Dr.laikus PhD 2010.07.02. 13:02:36
Szerinted ők hol tanultak? De csak auditáljál elmés embereket. Jó segítő lesz belőled. IQ-d emelkedik, clear leszünk...
Akkora baromságokat irkálsz! Szezon fa.zont keversz össze.
Neeeeeee!!!!!!!
klemen 2010.07.02. 16:46:59
Igazán „elmés” emberekhez nem volt szerencsém (vagy szerencsétlenségem). Ilyen esetben nem vonom kétségbe, hogy alkalmanként szükség van antipszichotikumra, de nem erről van alapvetően szó. A biológia pszichiátria a szerelmi bánattól a társadalmi, szociális problémákon át mindent gyógyszerrel kívánna orvosolni. Ez pedig nem működik.
Nem igazán értem, hogy min vagy megütközve. Tény, az is hogy az orvosin nincs semmilyen alkalmassági szűrés. Boldog-boldogtalan elvégzi, ha elég az IQ-ja és még szorgalmas is. Nem kizáró ok, ha gyárilag kissé sérült, legfeljebb pszichiáter lesz belőle. Na nem mindből, csak általában.
Dr.laikus PhD 2010.07.02. 17:16:44
Ha jól értem te a biológiai pszichiátriát gondolod a megváltónak akkor amikor még fogalmunk nincs hogy működik az elméd.
Amikor csak elképzelés van arról, hogy melyek azok a fehérjék amik gátolnak amik sarkallnak.
Akkor ez hogy?
De a vitamin is gépsoron készül ám, a világon nagyobb üzlet, mint a gyógyszer és nem vizsgálják annyira tüzetesen, mint a gyógyszert, ezért nem hallasz perekről, még próbálkozás szintjén sem.
Mindenre volt már Nobel díj és azóta valós cáfolat. Ezeket olvasod, de eldönteni nem tudod kinek, milyen csoportosítása alapján kéne döntened. Akár találkoztál beteggel akár nem, mindenképpen laikus vagy, de én is....
Amúgy meg az irodalomban voltak beteg és mégis zseniális elmegyógyászok.
Még ha meg is dőlt az elméletük a versengés - (Freud, Jung), de félművelt vagyok ezen a területen... is, de tőlük olvastam sokat - valamit teremtett aminek ma már a betegek húzzák a hasznát.
A magyar Ferenczi Sándor és sokan még.
Akkor is segg kellett az orvosihoz az ő korukban. Nem mindenkiből lett kiemelkedő orvos, de jó munkás igen.
A modortalanság orvosoknál hát enyhén szólva nagyon nem tisztelhető, de ez a világunk úgy '45 után ezt hozta magával.
A bunkóság piedesztálra emelkedett.
Bakela linkelt egy két olvasásra érdemes dolgot. Olvasd. Hozzátesz valamit a világodhoz.
Aztán ha nagyon akarsz tudni, először kételkedj, aztán tanulj, amatőrként nézz utána annak aminek lehet, és akkor mondhatsz talán szentenciákat, addig meg csak annyit, hogy én neki hiszek.
De azt,hogy a bölcsek köve a tiéd azt nem.
Dr.laikus PhD 2010.07.02. 17:26:28
Nem tudok magyarul.... olvasni. Bocs félre értettelek.
Nem mindenre írnak gyógyszert, de a pszichiáterek leterheltek, mert ők általában pszichológusok is.
Ott ahol én lakom pl. nincs pszichológus.
Interneten kerestem beszélgető partnert, egy egyszerű életviteli problémámhoz. Ma egyszerű, akkor döglesztőnek éreztem.
Amúgy a gyógyszer is képes kisimítani a dúlt lelket, hogy három lépést hátra lépve vizsgálja meg az életét, mitől érzi magát kutyául.