Te nem vagy több egy hülye embernél
Egyszer, néhány éve depressziós lettem, és el kellett mennem a pszichiátriára, ahol téves diagnózist állítottak fel, és azt mondták, skizofrén vagyok. Ez persze később kiderült, nem így van.
Intézetbe kerültem, súlyos fogyatékosok közé, de én teljesen normális viselkedtem világ életemben, csak magam alatt voltam. Rengeteg erős készítményt szedettek velem, amit nem is kellett volna, hogy szedjek, de erőszakkal nyomták le a torkomon, pedig tudták, nagyon súlyos mellékhatások jelentkeztek nálam. Többször kaptam gyógyszermérgezést, a szervezetem tönkrement, de ez őket nem érdekelte.
Határozottan megmondtam, nem nyelek le több ilyen mérget, mert egyszer majdnem bele is haltam a mellékhatásba, ugyanis lebénított, a poén tényleg csak az, hogy nem is voltam beteg, csak egy kicsit depressziós.
Miután 2 éven keresztül ezt el kellett tűrnöm, az utolsó alkalommal, mikor beszéltem az orvosommal, szó szerint ezt mondta (Akkor 17 éves voltam, ezért tegezett):Ne hogy azt hidd, többre nézlek értelmileg az itt bennfekvő súlyos fogyatékosoknál, én mindig is tudtam, hogy hülye vagy, és eszem ágában sem volt, hogy meggyógyítsalak. Te nem vagy több, egy hülye embernél, ezért, nem nézlek semmibe!
Ezek voltak felém idézett mondatai, ami mélyen megalázott. Ezután bevágtam magam mögött az ajtót, és megszakítottam minden ilyen irányú kezelést, és azóta nagyon jól érzem magam.
Szörnyű volt az a 2 év, gyötrelem, és szenvedés. De a gyógyszereknek még mindig nyoma van, mert a szervezetem azóta sem jött helyre, Már húsz éves múltam és ennek a kezelésnek köszönhetően, nem biztos, hogy a későbbiekben lehet majd gyerekem.
Azóta sem tudnak ezen változtatni az orvosok, hogy helyrejöjjek, és mind ez egy téves diagnózis miatt.
Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
szabidoki 2010.07.01. 11:27:58
Nehéz dolog ez. A legtöbb pszichiátriai beteg ártalmatlan, illetve főleg magára veszélyes. A skizofréneknél valóban fennáll a lehetőség, hogy "bekattan", és agresszív lesz, de ez szerencsére ritka. Manapság a leggyakoribb, agresszivitással járó "betegség" a részegség.
drpeti 2010.07.01. 11:31:04
Volt egy emlékezetes esetem tavaly (hozzáteszem, NEM pszichiátrián dolgozom, de a betegeim 95%-a pszichiátriai beteg), akinek a pszichózisa mindenféle gyógyszer és egyéb kezelésre semmit nem reagált, ezért ECT mellett döntöttek. Azóta köszöni szépen jól van, most gyógyszer mellett semmi tünete.
Ugyandehogy (törölt) 2010.07.01. 11:31:07
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 11:37:11
Azt írta, hogy abban a periódusban nagyon maga alatt volt.
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 11:40:24
Ezután bevágtam magam mögött az ajtót, és megszakítottam minden ilyen irányú kezelést, és azóta nagyon jól érzem magam.
és azóta nagyon jól érzem magam.
Cartman (ex Cartman) 2010.07.01. 11:40:26
Ez így elég kategorikus. Biztos rosszul álltok hozzá. Nem kéne rögtön azzal indítani, hogy "Te skizofrén vagy". Kezdhetnétek előbb valami egyszerűbbel, pl. nátha, vagy ilyesmi. Aztán ha az már megy, jöhetnének a komolyabb kórok.
Mindent nekünk, pácienseknek kell kitalálni...
drpeti 2010.07.01. 11:43:42
Az meg remélem mindenki számára világos, hogy egy pszichiáter egy fiatalkorú skizofrénné nyilvánításakor különösen óvatosan jár el és tényleg csak akkor mondja, ha meg van győződve róla.
Irise 2010.07.01. 11:46:13
Igazából arra jó,hogy bemutassa,mekkore ereje van ennek a blognak.
A nyilvánvalóan skizofrén beteg pár szava elég ahhoz,hogy az egyébként normális Káinban elindítsa "az orvosok bunkón beszélnek" vonalat, illetve már átvettük azt is,hogy embereket kínzunk
Talán így érthetőbb,miért lenne hibás döntés feltüntetni a blogban az orvosok nevét,akikre haragszanak. Van sok jóindulatú,de elmebeteg is,és vannak rosszindulatú emberek is,akik simán rágalmaznának.
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 11:50:37
Milyen konkrét vizsgálatokkal kell alátámasztani a skizofréniát?
Gondolom egy-két pszichológiai teszt nem elég.
Van konkrét kézzelfogható bizonyíték?
EEG, CT, MR?
@Dr.laikus PhD:
Érhet egy gyermeket is sokk, pl. szülő elvesztése, válás.
Állítólag minden ember életében legalább 3 depressziós periódus fordul elő.
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 11:58:37
De hát már leírták a tüneteit!
Miért gondolod, hogy egy 15 éves kislány kamaszkori depresszióját skizofréniának kezelik?
Különben, ha életedben egyszer találkoznál skizofrén beteggel a nyugalmi időszakában, akkor tudnád, hogy ez a lány 20 évesen is beteg.
drpeti 2010.07.01. 12:04:40
forrás: Tringer - a pszichiátria tankönyve
A tüneteket az orvos/pszichológus az exploráció során felszínre hozza.
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 12:05:18
Számomra nem derült ki a levélből, hogy lány az illető.
Bemásolnád ide azt a mondatot, ahol ezt leírta?
Azért a történelemben előfordult már sok félrediagnosztizált páciens.
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 12:07:14
Ha a nyugalmi időszakában találkoznék vele?:)
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 12:07:47
Ha a nyugalmi időszakában találkoznék vele?:)
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 12:11:07
Fiú nem igen fogalmaz így, de igazad van csak én asszociáltam erre. Ez is csak az én véleményem.
Nem ez a lényege.
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 12:15:28
Ne kötözködj velem légy szíves.
25 évig éltem skizofrén beteggel.
Őt ismerem, többieket láttam.
drpeti leírta amit erről tudni kell.
Szakember tudja mit kell tenni, hozzátartozó meg megtanulja ha akarja.
Kevesen akarják, mert nagyon nehéz sors mindenkinek...
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 12:21:59
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 12:42:23
Ez mind amit felsoroltál csak pszichoanalízis, van konkrét fizikai elváltozás is az agyban.
Mindez elég a 100%-os diagnózishoz?
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 12:44:49
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 12:47:46
Nem volt? A lényeget tekintve fontos a neme?
A lényeget tekintve viszont fontos, hogy leírja, hogy beteg volt.
Bizonyítékot keresel, hogy de. Félre van kezelve, meg van nyomorítva és grrrrrrrrr. minden Dr. előjelű állampolgárnak.
És sajnálom, ha félreérted amit most írtam.
gld 2010.07.01. 12:55:42
Az meggyőzne Téged, hogy valóban egy beteg emberről van szó? A pszichikai betegségek legtöbbjénél nincs műszerrel mérhető elváltozás az agyban tudtommal (de majd kijavít, aki ezt jobban tudja), ettől ezek a betegségek még nagyon is léteznek. A depresszió sem fog Neked eltérő EEG-görbét eredményezni, és semmiféle elváltozást nem fogsz látni sem CT-n, sem MRI-n. Ettől még van, és ha nem kezelik, eldurvulhat, sőt katasztrófához vezethet.
Régen, amikor még nem állt ennyi műszer az orvosok rendelkezésére, bizony a fizikális vizsgálatokra, a beteg által elmondottakra, és a megérzéseikre hagyatkoztak. lehet azt mondani, hogy jóval többen meg is haltak, bár szerintem ez nem ennyire egyszerű :)
Ebből csak azt akartam kihozni, hogy nem csak az létezik, amire "tárgyi bizonyíték" van...
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 13:02:16
Valóban fehérköpeny allergiám van:)))
Még 1 évesen 3 hónapig feküdtem bent gyermekgyógyászaton, azóta felmegy a vérnyomásom, ha orvost látok.
@gld:
Igen, valószínüleg igazad van , de nekem mint egyszerű mezei egérnek olyan megfoghatatlannak tűnik ez a fajta diagnosztika, ahol nincs tárgyi bizonyíték.
mothe 2010.07.01. 13:08:30
nem kell csesztetni azzal, hogy biztos hazudik (ezt az ostobaságot amúgy se értem sose, mert minek írna ide valaki direkt hazugságot, amikor a posztolók általános célja, hogy felhívják magukra / a történetükre a figyelmet, és rokonszenvet, megértést váltsanak ki az olvasókból?), hanem meg kéne próbálni segíteni rajta, nem?
nyilván nagyon szarul érzi magát, ha az ő világában ez történt vele.
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 13:09:36
Rád raknak egy kütyüt és kimutatja, hogy fehér köpeny allergiád van?
Nyilván nem, de azért látható, hogy van, sőt tudható a stílusodból a kérdéseidből.
Itt egy link. Olvasd el.
drimmun.com/pszichiatriai-betegsegek/a-skizofrenia.html
gld 2010.07.01. 13:11:41
Hajlamos vagyok én is rosszul fogalmazni, és nagyon nagy igazság, amit most leírtál. Ő tényleg azt írta le, ami a világában Vele a saját hite szerint megtörtént.
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 13:16:13
Kimutatható az allergiám, mert felmegy a vérnyomásom és ideges vagyok, ha orvoshoz kell mennem.
Köszi a linket megnézem.
mothe 2010.07.01. 13:24:11
a többi nem neki szólt.
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 13:26:19
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 13:32:42
Mindig azt hittem, hogy a skizofréniás betegeknek több énje van, ez is egy tévedés.
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 13:38:43
Többször találkoztam ellentmondó irományokkal is.
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 13:46:05
gld 2010.07.01. 13:52:46
Szerintem amikor valaki ilyesmit olvas, tuti, hogy elgondolkodik azon, hogy vajon rajta nem lelhetők-e fel ugyanezek a "tünetek" :)
Ettől még nem vagy sem hipochonder, sem skizofrén :)
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 13:55:27
Az orvostanhallgatók, mikor tanulják ezeket a kórisméket, hogy nem hülyülnek bele, én kapásból diagnosztizálnám magamon az összes létező betegséget:)
gld 2010.07.01. 13:57:03
Nem egyszerű :)
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 14:02:14
Már magam sem tudom:)))
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 14:02:47
Azért van gyakorlati órájuk is, látnak beteg embert.
Lassan leszoknak arról, hogy saját magukon tanulják meg a betegségeket. (viccelek!!!! komolyan ne vedd...)
gld 2010.07.01. 14:07:06
Meg azért ha nem is lettem orvos, elég sok minden ragadt rám abban az iskolában :)
Szerencsémre.
gld 2010.07.01. 14:08:20
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 14:11:58
Attól évek óta én is félek. Én úgy vagyok vele, ha tudom, hogy mi történik nyugodtabb vagyok, jobban bírom a gyűrődést....
gld 2010.07.01. 14:13:15
Raine 2010.07.01. 14:14:19
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 14:15:31
3 hónapja halt meg az illetőnek a párja, no addig sem volt piskóta az, de most olyanokat csinál az illető...hujujuj
Raine 2010.07.01. 14:17:54
Ugyandehogy (törölt) 2010.07.01. 14:18:31
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 14:18:32
gld 2010.07.01. 14:19:49
Pont azért nehéz, mert nincs betegségtudata, ez amolyan ördögi kör-féleség... Nem tudom, hogy mennyire célravezető ilyenkor a "tisztább" pillanataiban szembesíteni a dolgaival.... Tényleg jó kérdés.
gld 2010.07.01. 14:22:29
Számomra amúgy mindig az volt benne a "trauma", hogy gyakorlatilag úgy mentem be a kórházba, hogy kívülről nem látta rajtam senki, hogy beteg vagyok, nem sántikáltam, vagy ilyesmi. És amikor meggyógyítottak, alig tudtam menni :) Nyilván, ez átmeneti állapot, de azért ha belegondolsz, kicsit sokkoló :)
Majd megírom tapasztalataimat a blogban ;)
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 14:26:26
Ha van aki a közelükben él az tud segíteni, hogy szakember lássa.
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 14:27:37
Elég öntörvényű volt mindig, de hiába próbáljuk neki jelezni, hogy nincs rendben valami.
Azóta is kijár naponta a temetőbe, mindenkire ráront a gyászával, a múltkor azzal sokkolt minket, hogy kipakolta az íróasztalára a párja temetéséről készült képeket, a nyitott koporsós fotókat is, szépen szétterítette mindet és azokat nézegette.
Ez normális ilyenkor?
Persze ez csak egy kis töredéke a gondoknak.
gld 2010.07.01. 14:29:15
bakela 2010.07.01. 14:31:58
Az elektrosokkról /volt szerencsém közreműködni párx/:
A laikusoknak ált. csak a szállakakukk, meg a sztálinipolbeatpsichiátria összefüggésében van elképzelése az ECT-ról.
Nagyon hatásos lehet /volt/ egyébként hozzáférhetetlen, /mély depi, negativizmus, kataton sch, stb/ psichiátriai katasztrófahelyzetek áttörésére, a konvencionális kezelés /gyógysz. v. psichoth./ /egyáltalán/ lehetővé tételére.
A bikázógéppel, az agyra, a két halánték felől erős elektromos stimulácót alkalmaznak. Közhiedelemmel ellentétben, ez nem az agy megfőzésére való, hanem az epilepsziás nagyrohamhoz hasonló szinkronizált, az egész magasabbrendű agyállományra kiterjedő elektomos kisülés-sorozat létrehozására. Az ECT az összes, számtec hasonlattal élve, nem „mentett információ elvesztésével jár” /mint amikor munka közben kihúzzuk a PC dugóját a szünetmentesből./ Az emberi emlékképek először az un hyppocampusban /nem azonos a tengeri csikóhallal/ elektromos jelekként tárolódnak. Ez a rövid távú memória- 3-5 perc. Az emlékképek hosszútávú- vszeg kémiai rögzítése csak ez után történik meg, majd a megfelelő strukturálás, érzelmi kötődés, stb a különböző alvási- álom periódusokon keresztül történik meg. Ezért hülyeség arról beszélni, hogy valaki emléxik a „szenvedéseire”. A szinkronizált agyi kisülés, a mozgatókérget is érinti, ezért jár először az összes izom max. megfeszülésével, majd rövid ideig ritmikus összehúzódásával. Közben komoly sérülések keletkezhetnek, az egyszerű fogzománc lepattanástól a gerinc összeroppanásáig. Na, ezért szok'ják a delikvenst előkezelni izomrelexánssal /ez megakadályozza, hogy az idegi parancsok az izmokra áttevődve, összehúzódást váltsanak ki .A légzőizmokban, de még a szemmozgató izmokban is./ Mivel ez a „lazaság elég ijesztő a „személyzet” számára, konvenciók szerint el is szokjuk/tuk/altatni a bikázandó beteget.
Az egymást követő ECT-val, szintén számtek hasonlattal, valamiféle, egyre korábbi időpontokra történő „rendszer visszaállítás” történhet.
Nem'tom, valaki leírta-e fentebb, de vagy írok, v. olvasok.
gld 2010.07.01. 14:33:35
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 14:34:13
A lánya is el akarta vitetni a múltkor mentővel, mert egy szombati napon odaszólt neki este telefonon, hogy ő most akkor öngyilkos lesz.
A meglepő a dologban az, hogy nem volt soha egy nagyon szuper házasság.
Próbáltuk mondani neki, hogy menjen orvoshoz és kérjen tőle nyugtatót, amit el is értünk nála, csak nem szedi be.(háziorvos írta fel)
mothe 2010.07.01. 14:35:47
véleményem - és saját tapasztalatom - szerint az ember onnan tudja, hogy lélekgyógyászra, lelki vezetőre, érzelmi segítségre van szüksége, hogy észreveszi: valami határozottan és gyanús mértékben elromlott az ő és a környezete kapcsolatában.
én akkor kerestem magamnak segítséget, amikor feltűnt, hogy az elrontott párkapcsolataim nem csupán engem, hanem a barátaimat és a családomat is nagyban próbára teszik. onnan már egyszerű volt kimászni a gödörből.
segítséget kérni soha nem késő, és soha nem gáz.
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 14:36:35
Normális, hagyjátok hadd gyászoljon.
Van egy elmélet, hogy minél többször minél plasztikusabban idézel fel valamit, hamarabb és tökéletesebb módon áll helyre a normális állapot, ürül a fájdalmas emóció.
gld 2010.07.01. 14:38:48
Ez így van, de erre magadnak kell rájönnöd...
mothe 2010.07.01. 14:38:51
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 14:40:16
Én még nem láttam hozzá hasonlóan gyászolót, azért kérdeztem.
Egy hétig a temetés után csak a róla készült videót nézte.
Csak időnként a frászt hozza ránk.
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 14:45:54
Mindig az fáj a legjobban amit nem tettünk meg és már nem is lehet.
Ez is a gyász része.
Szeressétek, túl lesz rajta.
mothe 2010.07.01. 14:50:58
jó volna, ha az illető lánya érzékelné, hogy ez a segítségkérés egyik formája, persze, a lehető legrosszabb eszközzel, de az elkeseredés egészen durva dolgokat hoz ki az emberből.
nem mentőt kell hívni, hanem meg kell próbálni kommunikálni vele és valahogy el kell vinni pszichológushoz.
ha meg nincsenek olyan viszonyban, akkor el kell dönteni, hogy a lánya fel akarja vállalni ezt a terhet, vagy sem. hiszen nem az ő élete, senki sem kötelezhető rá, hogy mások problémáját oldja meg, még akkor sem, ha az illető a rokona.
mindenesetre tanácsot adni nem drága, és jó kommunikációval az esetek többségében rá lehet venni valakit arra, hogy segítséget kérjen.
ha valaki depressziós (márpedig az ember általában ebben az állapotban kezdi fontolgatni az öngyilkosságot), akkor nem arra van szüksége, hogy a háziorvosa nyugtatót írjon fel, hanem jó eséllyel antidepresszánsra is, és rendszeres terápiára. ehhez ma Magyarországon nem a háziorvoson keresztül vezet az út, mert ő legjobb esetben is csak a pszichiátriára fogja beutalni a beteget, ahol 10 percben meghallgatják, hogy hogy érzi magát, majd felírnak neki valami antidepresszánst, és annyi. anyámat - aki nem hitt a pszichoterápiában - több mint 10 éven keresztül kezelte a háziorvos és a körzeti pszichiáter antidepresszánsokkal, mert depressziós volt. az állapota stabilizálódott nagyjából, de soha nem indult el felfelé. én is, és azok az ismerőseim, akik a pszichoterápiát választottuk, 1-2 év alatt helyreraktuk magunkat, és nem kell gyógyszert szednünk a mindennapi életünkhöz.
Raine 2010.07.01. 14:56:24
Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 14:59:04
Nem is a háziorvost mondtuk neki, hanem azt mondtuk menjen orvoshoz.
Egyébként a család annyira mellette áll, hogy eleinte naponta ők hordták ki kocsival a temetőbe, ők főztek rá.
Csakhogy itt a munkahelyen, van egy óriási probléma, előtte sem igazán volt közkedvelt szegény, mert.....
Most meg már be sem mer jönni senki az irodába, mert ha elnevetjük magunkat az a baj, ha valaki beteg lesz, legyint rá, az nem halálos...
Szóval addig is elég negatív volt, most meg főleg.
mothe 2010.07.01. 15:02:04
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 15:02:36
Ismétlődő paranoiás epizódok miatt került sor a sokkra.
A félelem a paranoia megmaradt, az emlékei nehezen és nagyon sokára részlegesen tértek vissza és az intellektusa is a béka segge alá süllyedt.
Az addig sikeres a betegség dacára sikeres ember, mihez képest gondold, vegetált utána.
Ez miért van? Volt inkább, már nem él, csak kíváncsi vagyok.
Raine 2010.07.01. 15:20:30
Raine 2010.07.01. 15:25:03
Dr.laikus PhD 2010.07.01. 15:37:25
A tüneteket tapasztaltam, nem kellett mondani. Valamint régen volt, már akkor értesültem róla mi történt amikor túl volt rajta. Nem volt még beteg tájékoztatás - még hozzátartozónak sem.
Az égő csipkebokor az nálunk valóság volt, hol Nietzschével, hol eredetiben, hangulatfüggő volt. :)))))
Bocsánat röhögnöm kell, hogy az élet néha hogy hoz össze gondolatokat és szituációkat.....
Mindegy. Csak érdekelt, hogy most már többet tudunk-é, hogy mi történik.
Láttam akinek határozottan jót tett.
mothe 2010.07.01. 18:50:12
klemen 2010.07.01. 18:52:10
www.antidepresszans.tenyek-tevhitek.hu/antipszichotikum-neuroleptikum.htm
mothe 2010.07.01. 18:53:47
klemen 2010.07.01. 19:01:29
mothe 2010.07.01. 19:18:52
gld 2010.07.01. 19:34:54
Olvastam. És sajnálom... Hiányozni fognak a szakértő véleményei. Legalábbis nekem mindenképpen :)
klemen 2010.07.01. 20:32:12
Nem Szendi:)„Zseniális őrület”
www.hirtv.hu/tud-tech/?article_hid=290586
Erről bővebben:
A Semmelweis Egyetem docense elmondta: ha valakinek mentális zavarra erőteljes genetikai hajlama van, és az negatív környezeti tényezőkkel, stresszel társul, de nincs komoly pszichiátriai zavar, akkor általános lelki sérülékenység jeleit tapasztalhatja magán, amikor a hangulata labilisabb, fáradékonyabb, rosszul alszik, szorongós, stresszesebb. Ez persze tartósabbá válhat. Ha komoly problémák (például érzékcsalódások, a gondolkodás és a beszéd szétesettsége) nincsenek, akkor érdemes pszichológus segítségét kérni, és nem rögtön orvoshoz fordulni. A lényeg a kapcsolattartás és a fokozott odafigyelés. „Ha komoly problémák (például érzékcsalódások, a gondolkodás és a beszéd szétesettsége) nincsenek, akkor érdemes pszichológus segítségét kérni, és nem rögtön orvoshoz fordulni. A lényeg a kapcsolattartás és a fokozott odafigyelés.”
klemen 2010.07.01. 20:37:20
Bocs mindenkitől, hogy itt a pontos idézetet kétszer "sikerült" feltennem.
mothe 2010.07.02. 06:55:35
„egy 23 éves fiatalember, akit évek óta "kezelgetnek" pszichiáterek, egy egyetemi szemináriumon bekattant, s pisztolyával egy hallgatót megölt, több embert súlyosan megsebesített.
Ebben a szomorú tragédiában az a legszomorúbb, hogy nem kivétel, hanem a mai pszichiátria működésének logikus következménye.”
„Mivel az antidepresszánsok bizonyítottan hatástalanok, kezelésrezisztens depressziósok garmadával vannak.”
Egyébként a webszájtja (az ő átírásával élve) minősége ár önmagában is elárulja, hogy mennyire komolyan vehető az illető.
De abban hiszel, amiben akarsz.
Dr.laikus PhD 2010.07.02. 07:59:54
"egy 23 éves fiatalember, akit évek óta "kezelgetnek" pszichiáterek, egy egyetemi szemináriumon bekattant, s pisztolyával egy hallgatót megölt, több embert súlyosan megsebesített.
Ebben a szomorú tragédiában az a legszomorúbb, hogy nem kivétel, hanem a mai pszichiátria működésének logikus következménye.”
Miért nem ez történt?
Katasztrófa ami ma van mióta nincs Lipót, nagyon jó szakemberek fene tudja hol.
Pszichológus is drága de pszichiáter megfizethetetlen, elme dolga nem 1-2 év, hanem egy életre szóló többnyire.
De ez egy másik blog.
klemen 2010.07.02. 10:52:12
Terápiarezisztens pedig az, akit rosszul diagnosztizálnak és rosszul kezelnek, csak ilyenkor az orvosnak nincs belátási képessége saját alkalmatlanságát illetően. A posztban szereplők közül tehát ki is a hülye?
@bakela: „Az egymást követő ECT-val, szintén számtek hasonlattal, valamiféle, egyre korábbi időpontokra történő „rendszer visszaállítás” történhet.” Te ezt elhiszed? Az ETC nem gyógyít, csak egy jóindulatúnak álcázott fenyítő, rendszabályozó eszköz. A szűk látókörűségen, vagy a látens szadizmuson se segít, ezért Neked sem javasolom, hogy kezeltesd magadat ETC-vel.
@Dr.laikus PhD: Nem a Lipót hiányzik, hanem a valóban szakszerű pszichiáterképzés. Nem egy segítségre szoruló megy segítőnek ebbe a szakmába, ugyanis az IQ és a személyiség nem korrelál. Ügyes, ráadásul még jól meg is fizetik.
Dr.laikus PhD 2010.07.02. 12:58:22
Egy a baj veled. Szektásan nem fogadod el azt az álláspontot amit az orvostudomány azért elég tudományos alapon már megfogalmazott és kikísérletezett.
Mind emellett az elme tudománya viszonylag fiatal tudomány sok sallanggal és ma már elavult tézisekkel.
Ld. vízkúra, gúzsba kötés, verés, ördögűzés....
Egyik sem szarta a spanyolviaszt és a másik sem. Szendi Gábor igyekszik megszabadítani mindenkit a hülyeségtől és néha mellé fog.
Attól, hogy bakela bikázásnak nevezi magát az eljárást nem durvább eljárás ma már fizikailag, mint az elején, haszna kevés (az én tapasztalatom szerint 1 azaz 1 db elmés ember alapján), de van akinek beválik.
Az elmekórtan történetét olvasd végig. Azért úgy mégsem gyógyíthatsz súlyos önmaguktól szenvedő és másokat is erre kényszerítő (az állapotuk miatt) betegeket, hogy elé állsz és azt mondod:
Hagy abba! vagy Gyere vissza!(a'la Hubbard).
Igenis van jó gyógyszer és van rossz.
Ha úgy lenne sommásan ahogy mondod már régen mindenki a zárt elmén élne... ajjaj Te ki vagy? Kint vagyok vagy bent vagyok? Uhhhhh.....
Mindeközben nem kétlem, hogy a gyógyszerek eladása üzlet és a tőkés tökös és hazug (tud lenni).
Dr.laikus PhD 2010.07.02. 13:02:36
Szerinted ők hol tanultak? De csak auditáljál elmés embereket. Jó segítő lesz belőled. IQ-d emelkedik, clear leszünk...
Akkora baromságokat irkálsz! Szezon fa.zont keversz össze.
Neeeeeee!!!!!!!
klemen 2010.07.02. 16:46:59
Igazán „elmés” emberekhez nem volt szerencsém (vagy szerencsétlenségem). Ilyen esetben nem vonom kétségbe, hogy alkalmanként szükség van antipszichotikumra, de nem erről van alapvetően szó. A biológia pszichiátria a szerelmi bánattól a társadalmi, szociális problémákon át mindent gyógyszerrel kívánna orvosolni. Ez pedig nem működik.
Nem igazán értem, hogy min vagy megütközve. Tény, az is hogy az orvosin nincs semmilyen alkalmassági szűrés. Boldog-boldogtalan elvégzi, ha elég az IQ-ja és még szorgalmas is. Nem kizáró ok, ha gyárilag kissé sérült, legfeljebb pszichiáter lesz belőle. Na nem mindből, csak általában.
Dr.laikus PhD 2010.07.02. 17:16:44
Ha jól értem te a biológiai pszichiátriát gondolod a megváltónak akkor amikor még fogalmunk nincs hogy működik az elméd.
Amikor csak elképzelés van arról, hogy melyek azok a fehérjék amik gátolnak amik sarkallnak.
Akkor ez hogy?
De a vitamin is gépsoron készül ám, a világon nagyobb üzlet, mint a gyógyszer és nem vizsgálják annyira tüzetesen, mint a gyógyszert, ezért nem hallasz perekről, még próbálkozás szintjén sem.
Mindenre volt már Nobel díj és azóta valós cáfolat. Ezeket olvasod, de eldönteni nem tudod kinek, milyen csoportosítása alapján kéne döntened. Akár találkoztál beteggel akár nem, mindenképpen laikus vagy, de én is....
Amúgy meg az irodalomban voltak beteg és mégis zseniális elmegyógyászok.
Még ha meg is dőlt az elméletük a versengés - (Freud, Jung), de félművelt vagyok ezen a területen... is, de tőlük olvastam sokat - valamit teremtett aminek ma már a betegek húzzák a hasznát.
A magyar Ferenczi Sándor és sokan még.
Akkor is segg kellett az orvosihoz az ő korukban. Nem mindenkiből lett kiemelkedő orvos, de jó munkás igen.
A modortalanság orvosoknál hát enyhén szólva nagyon nem tisztelhető, de ez a világunk úgy '45 után ezt hozta magával.
A bunkóság piedesztálra emelkedett.
Bakela linkelt egy két olvasásra érdemes dolgot. Olvasd. Hozzátesz valamit a világodhoz.
Aztán ha nagyon akarsz tudni, először kételkedj, aztán tanulj, amatőrként nézz utána annak aminek lehet, és akkor mondhatsz talán szentenciákat, addig meg csak annyit, hogy én neki hiszek.
De azt,hogy a bölcsek köve a tiéd azt nem.
Dr.laikus PhD 2010.07.02. 17:26:28
Nem tudok magyarul.... olvasni. Bocs félre értettelek.
Nem mindenre írnak gyógyszert, de a pszichiáterek leterheltek, mert ők általában pszichológusok is.
Ott ahol én lakom pl. nincs pszichológus.
Interneten kerestem beszélgető partnert, egy egyszerű életviteli problémámhoz. Ma egyszerű, akkor döglesztőnek éreztem.
Amúgy a gyógyszer is képes kisimítani a dúlt lelket, hogy három lépést hátra lépve vizsgálja meg az életét, mitől érzi magát kutyául.
Az utolsó 100 komment: