150 ezer bruttó egy nővér keresete

2010.06.25. 06:00

20éve vagyok ápolónő.Divat manapság a leterheltségre és a pénztelenségre hivatkozni ami igaz de az embertelenségre,empátia hiányára ez nem mentség.


De.....!A nővér kiszolgáló személyzet a nap 12órájában.Minden betegnek,hozzátartozónak,orvosnak próbál megfelelni!Mind fizikailag,mind szellemileg nagyon megterhelő annak,aki a munkáját komolyan veszi és szivvel lélekkel csinálja!Higgyék el van olyan is!Ennyi pénzért /150ezer a bruttóm 20év után 85 kézbe + 18ezer kajajegy és ebben a pótlékok is benne vannak/senki nem akar kórházban dolgozni,ezért csak az marad akikről az írás szól meg az akinek ez az élete/és azok vannak kevesebben/Óriási a létszám hiány,mert ennyi pénzért nem akarnak a fiatalok dolgozni,az öregek meg már nem bírják az iramot.


Ha ez így marad oda jutunk,hogy a hozzátartozónak kell majd bejárni és teljesen ellátni a rokont,ahogy azt a jelek is mutatják.Kinek a hibája az,hogy ellehetetleníti ezt a hivatást azzal,hogy nincs anyagilag megbecsülve?Miért használnak ki bennünket?Aki rossz nővér,az akkor is az marad ha százezreket keres de el lehetne küldeni és csak azok maradnának akik a pénzükért elvégzik becsülettel a munkájukat.Így hullana a férgese.


Ettől nagyon messze vagyunk!!!!Ki vagyunk szolgáltatva mi nővérek és a betegek is ki vannak szolgáltatva nekünk és ennek a rendszernek!Valakinek rendet kellene már tenni!De kinek?

 

 Meglepetés lesz, mert sokszor elmondtam, hogy kevés a pénz, amit az eü. működtetésére szánnak, de nem is ez lenne az egyetlen megoldás. Szerintem sokkal lényegesebb lenne az emberek fejében rendet tenni. Hogy mi az, amit elvárhatnak nővértől, orvostól, de akár bolti eladótól, BKV-n mellettük állótól stb. És mi az, amit nekik kell adniuk.


Úgy látom, sikerült Magyarországot az önzők országává tenni. Nem tudom, máshol látni-e ennyi lepasszolt, elhanyagolt idős szülőt (Amerikában vagy Ny-európában talán lehet, de ott csili-vili idősotthonokban, komoly pénzek fizetése után). Nem tudom, a poszt-szocialista országok egyikét-másikát leszámítva tolerálja-e a társadalom, ha valaki a közösen vett javakból előnyt vásárol (l. még hálapénzért "vásárolt" plusz szolgáltatás).


Nem tudom, van-e még ország, ahol egy blog első 5 kommentjében kettőben anyáznak, mert nem bírják elviselni a véleménykülönbséget (én az Economist-ot nézem néha, az egész más, bár a magyar tárgyú cikkekhez fűzött megjegyzések ott is túlfűtöttek).


Az országban akkor lesz jobb az eü, ha:


1. vagy kurva sok pénzt (bocs, de ez a helyes kifejezés) nyomunk bele (ki-ki a saját zsebéből), és jó pénzért vásárlunk minőségi ellátást


2. maga az ország, a lakói válnak jobbá, empatikusabbá stb.

 

Dr.Morcz

 

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Motorpenis 2010.06.25. 06:33:23

Akkor te nagyon "szerencsés" vagy, mert nálunk pl. még kajajegyet sem kapnak. A munka ugyanannyi, vagy egyre több, és sehol egy emelés évek óta, pedig elvileg nagy szükség van rájuk. Volt egy olyan időszak, amikor az asszisztens annyit keresett, mint a takarítónő.

De akkor mi a megoldás? Ugye nem az, hogy "ő választotta, nem lett volna kötelező"? Mert ha ők is elkezdenek a szent piac szabályai szerint gondolkozni, akkor ennyi pénzért mondjuk feleannyit hajlandók dolgozni, vagy lelépnek. De ha mindenki csak feleannyit dolgozik, vagy lelép, akkor mi lesz a Praxis blog öntudatos betegeivel?

CyberPunK 2010.06.25. 07:53:39

@Motorpenis: Jönnek majd a bevándorlók és ők végzik el ezt a munkát. Ugyanúgy, ahol nyugaton sok fizikai munkát már nem végez az őslakos.

Arról nem is beszélve, hogy ha végre megvágnák a szociális juttatásokat, akkor rengeteg ember menne el dolgozni ennyi pénzért is.

Az persze esélytelen, hogy megemeljék a fizetéseket, legalábbis számottevően, mert a kassza nem bírja el. Az én zsebem meg azt nem, hogy a TB járulékot emeljék...

Káin 2010.06.25. 07:56:09

Nem mondanám, hogy túlfizetik az eü dolgozókat, 20 év után ilyen keveset keresni szégyen és gyalázat(természetesen nem a posztolóé).Sztrájkolni nem tudnak, nem becsülik meg őket erkölcsileg sem.

Káin 2010.06.25. 07:57:04

@CyberPunK: Ennyi pénzért a bevándorlók sem fogják elvégezni a munkát.

CyberPunK 2010.06.25. 08:00:24

@Káin: Akkor nem fogja senki sem elvégezni. Amúgy lassan teljes gazdasági probléma lesz abból, hogy a kereset/árak arány iszonyatosan elszállt ebben az országban.

Káin 2010.06.25. 08:01:51

@CyberPunK: "a kereset/árak arány iszonyatosan elszállt ebben az országban.

Pontosan! Európai árak mellé a balkáni fizetés elég rossz kombó, a TB járulék emelése pedig tényleg nem volna megoldás.

Rotoxis 2010.06.25. 08:28:58

@CyberPunK: Érdekes ez a bevándorló kérdés. Ezelőtt úgy 10 évvel az egészségügy tele volt Erdélyből származó nővérekkel. Mára már csak mutatóban van belőlük néhány, a többiek ugyanis hazamentek. Lehet hogy ott valamivel kevesebb pénzért dolgoznak,de összehasonlíthatatlanul nagyobb társadalmi megbecsülés mellett és kizárólag szakmunkát végeznek (Romániában a betegek fürdetését, tisztába tételét és hasonló tevékenységet a segédápolók végzik).
Arra meg külön befizetek, amint a 43 kilós kicsi kínai nővérke a 120 kilós Pista bácsit emelgeti az ágyban ("kisz kínai-kisz fürdetész").

Tegnap futottam egy nagy kört, nővéri- segédápolói állást kellett volna találnom valakinek. Elég széles spektrumot merítettem. Az eredmény: jelenleg Budapesten kórházi osztályra ápolót nem vesznek fel. Az összes főnővér, akikkel beszéltem azt mondta, hogy osztályonként legallább 5-8 ápolónak tudna akár ma reggeltől munkát adni, azonban az évek óta meglévő létszámstop miatt még a távozók helyére sem vehetnek fel senkit.

Az ügyeletes fikázó hozzászólóknak üzenem, a helyzet az elkövetkezendő időben sem javul majd. A nővérek a létszámhiány miatt a betegek egy részét tudják csupán ellátni, s ez csak rosszabb lesz.

A másik komoly problémát a szakma elvei és a betgek elvárása közötti szakadék jelenti. A beteg elvárja, hogy a kórházban teljes kiszolgálásban legyen része. Ez pedig csak a teljesen magatehetetlen fekvő (általában intenzív ellátást igénylő) betegnek jár. Mindenki másnak csak segítséget kell nyújtani, méghozzá személyre szabottan. Minden beteg köteles megtenni azt, amit saját maga képes elvégezni. Nem csak azt, amiről úgy gondolja, hanem amit ténylegesen meg tud tenni. Szinte kivétel nékül mindenki a betegjogokról beszél, teljesen megfeledkezve a betegek kötelességeiről.

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.06.25. 08:44:27

Rotoxis már jórészt elmondta, amit tudni kell.
Meglepetés lesz, mert sokszor elmondtam, hogy kevés a pénz, amit az eü. működtetésére szánnak, de nem is ez lenne az egyetlen megoldás. Szerintem sokkal lényegesebb lenne az emberek fejében rendet tenni. Hogy mi az, amit elvárhatnak nővértől, orvostól, de akár bolti eladótól, BKV-n mellettük állótól stb. És mi az, amit nekik kell adniuk.
Úgy látom, sikerült Magyarországot az önzők országává tenni. Nem tudom, máshol látni-e ennyi lepasszolt, elhanyagolt idős szülőt (Amerikában vagy Ny-európában talán lehet, de ott csili-vili idősotthonokban, komoly pénzek fizetése után). Nem tudom, a poszt-szocialista országok egyikét-másikát leszámítva tolerálja-e a társadalom, ha valaki a közösen vett javakból előnyt vásárol (l. még hálapénzért "vásárolt" plusz szolgáltatás). Nem tudom, van-e még ország, ahol egy blog első 5 kommentjében kettőben anyáznak, mert nem bírják elviselni a véleménykülönbséget (én az Economist-ot nézem néha, az egész más, bár a magyar tárgyú cikkekhez fűzött megjegyzések ott is túlfűtöttek).
Az országban akkor lesz jobb az eü, ha:
1. vagy kurva sok pénzt (bocs, de ez a helyes kifejezés) nyomunk bele (ki-ki a saját zsebéből), és jó pénzért vásárlunk minőségi ellátást
2. maga az ország, a lakói válnak jobbá, empatikusabbá stb.

Káin 2010.06.25. 09:19:31

@Dr. Morcz: A két megoldás közül az elsőt tartom esélyesebbnek, de arra is csak 10%- ot látok :(.

tódór piroska 2010.06.25. 09:32:44

Mit rinyátok? 150000 forint? Az nagyon sok píz! Ahhó képest hoty semmit nem dógoznak érte csak egész nap cigarettáznak meg kávéznak meg szegíny betegeket báncsák meg ellopják tőlük a zennivalót meg mindent amitcsak lehet!
1általán nem szabadna nekik fizetést adni! Feljelenteni, lecsukni, megkorbácsolni kéne őket! a hülye szemét kontár pézéhes lelkiismeretlen orvosokat meg pláne!

Káin 2010.06.25. 09:34:34

@tódór piroska: Már megint egy értelmes komment :P...Grat

Káin 2010.06.25. 09:54:27

@mothe: don't feed the troll

mothe 2010.06.25. 10:04:53

„A nővér kiszolgáló személyzet a nap 12órájában.”

Egyrészt, szerintem ez a munkahelyi terror blog témája, nem a praxisé.

Másrészt tessék megmondani, miért napi 12 óráról van szó? A nővérek esetében nem 40 órás a munkahét?

És legyünk teljesen őszinték. 150 bruttó + 18000 juttatás. Soha nincs hálapénz, ajándék, semmi? Őszintén. Csak azért kérdezem, mert ha a nővérek többsége azt mondja, hogy nincs, akkor holnaptól a pincérek is mondjatják, hogy minimálbérért dolgoznak napi tizenkét órát kiszolgálószemélyzetként, ráadásul őket leginkább be se szokták jelenteni.

Csak összehasonlításképpen: érettségivel, egy nyelvtudással meg egy okj-s képzéssel könyvesbolti eladói állást hirdet az egyik nagy könyveslánc, nemrég láttam a hirdetést, 74000 Ft nettó + 4000 kajajegy havonta, cserébe 2 műszak + 2 kötelező hétvégi nap munka.

Vagy 1-2 év szintén okj-s tanulás után, kis számítógépes érzékkel (és néhány fokkal jobb helyesírással, mint a poszt írója) dolgozhat valaki DTP operátorként. Bejelenteni nem fogják, vagy legfeljebb minimálbérre, napi átlag 2 túlóra kötelező, betegállomány nincs, átlagkereset 110 000 nettó. Ha valamit nagyon elront, jó eséllyel levonják a fizetéséből, de egyébként túl lehet élni.

Minden rokonszenvem a nővéreké, akik az egész életüket a hivatásuknak szentelik, de nem tudom elhinni, hogy az egész világ őket bünteti anyagilag és erkölcsileg, mert ha így volna, csak a kivételesen szerencsétlenek dolgoznának a kórházakban, hiszen ennyit egy takarítónő is megkeres, és neki nem kell 12 órát tolni naponta, nem kell kiszolgálni senkit, lehet kávézni, dohányozni és műszak után hazamenni, nyugodtan tévézni.

Nem gúnyolodom, hanem nem értem. Olyan érzés ezt a posztot olvasni, mintha egy filmnek nem láttam volna az első 10 percét, és abban magyarázták el a sztori másik felét.

Hangsúlyozottan, tisztelettel kérdezem: miért megy valaki nővérnek, ha a ebből a fizetésből garantáltan nem lehet kijönni napi 12 óra munkáért cserébe? Valami pozitívumnak azért kell lenni, és kétlem, hogy a segítettem-valakinek-érzés egy egész karriert képes volna táplálni.

Káin 2010.06.25. 10:24:19

@mothe: Csak egy kérdéssel válaszolnék: Miért megy valaki tanárnak,ha a ebből a fizetésből garantáltan nem lehet kijönni napi 12 óra munkáért cserébe

CyberPunK 2010.06.25. 10:27:32

@Káin: Na, az minden csak nem napi 12 óra. Viszont ismerek fiatal tanárnénit, pár év tanítás után lép is le a versenyszférába, mert ételre nem marad pénze. Az persze más kérdés, hogy hívták vidéki iskolába, ahonnan eredetileg származik, ugyanannyiért, de kapott volna "szolgálati" lakást. Az nem kellett neki.

mothe 2010.06.25. 10:29:18

@Káin: én voltam tanár, és van egy csomó tanár ismerősöm. napi 8 órát kell dolgozni, az elején. ha rutinra teszel szert, akkor kevesebbet, mert kevesebbet kell készülnöd ugyanazokra az órákra. nyáron plusz pénzért táboroztatsz, tanévben meg szakkörözöl és korrepetálsz. nem azért hagytam abba, mert kevés volt a pénz, hanem mert a jelenlegi szakmám jobban érdekelt, de a mai napig tartok tanfolyamokat.

Káin 2010.06.25. 10:45:22

@CyberPunK: Valamit valamiért, ő tudja, miért döntött így.Szolgálati lakás nem rossz megoldás, de nem mindenki szeretne pl. vidéken maradni.

Káin 2010.06.25. 10:47:17

@mothe: Nekem ugyan csak tanító ismerőseim vannak, nem tanárok, de az is pedagógus. na ők nem napi 8 órát dolgoznak, náluk is megvan a 10-12 és akkor még nem beszéltünk a készülésről, plusz órákról amit senki sem fizet , stb.. Te meg tudtál élni tanításból?Őszintén csodálkozok.

Dr.laikus PhD 2010.06.25. 10:50:42

A közalkalmazotti bértábla végzettséghez és az eltöltött időhöz köti a bérezést.
Ez lehet igazságtalan - de talán mégsem.

Mostanában sokat voltam kórházban akkor dolgozott 12 órát nővér amikor valakit helyettesíteni kellett. Ezért több pénz jár.

Éjszakás nővér is azért dolgozik, mert a pótlékokkal többet keres, az esetek nagy részében valamennyit pihenni is tud.

Gyakorlott 45 kilós ősz éjszakás nővér úgy fürdette a 120 kg-os szobatársat, hogy csak néztem. Forgatta, elterelte a figyelmét, hogy ne érezze kínosan magát intim testrészei mosdatása miatt. Beszélt hozzá, figyelt rá, nagyon beteg volt pedig, de a rezdüléséből látta hogy dolgozzon.

Nem szenvedett attól, hogy a munkáját kell végezni - élvezte. Nem is fáradt el annyira. Nem szentségelt egy percet sem. Tőle tanultam meg mamámmal bánni, elnézni saját dühöm, viszonylag ingerdús életet biztosítani.

Egyszerű nővér aki imádja a szakmáját. Negyed annyit nem tanult mint én és nem panaszkodott.

Káin 2010.06.25. 10:59:44

@Dr.laikus PhD: Azért szerintem minden oka meglett volna panaszkodni. Közalkalmazotti bértábla ide, vagy oda, azért közel sincsenek kellően megfizetve ahhoz mérten, hogy milyen mennyiségű munka szakad a nyakukba(nővérhiány).

mothe 2010.06.25. 11:05:27

@Káin: Csak hogy tiszta legyen, miért fals a mintavételezés, amikor kommentek alapján akarunk statisztikai igazságot szolgáltatni: 110 000 nettóból nagyon nehéz megélni, ebben egyetértünk, és nagyon sajnáljuk, hogy a posztoló csak ennyit keres. Pályakezdőként az ember viszonylag ritkán szorul arra, hogy abszolút segítség nélkül tartsa fenn magát. Fiatal tanár éveimben teljesen elfogadhatónak találtam, hogy negyedmagammal béreljek lakást. A közös háztartás jóval kevesebbe kerül, és harminc alatt nem hal bele az ember, ha le van lakva a kégli.
Idővel az emberek többsége társra talál, így a terhek megoszlanak. Kétszer 110 000-ből ketten azért meg lehet élni. Nyilván nem fényesen, de hát ez van, a felsőközéposztályba nem a tanító nénik tartoznak.
Innentől kezdve kizárólag az számít, hogy kinek mik az igényei, és az egy nagyon más terület, úgyhogy oda ne kalandozzunk el.
Furcsa, hogy amint az eü. dolgozók meg a pedák fizetéséről esik szó, hirtelen mindenki úgy tesz, mintha szingli volna, akinek egyetlen élő rokona, barátja nincs.

És persze vannak kivételek, meg szerencsétlen sorsok, nem bagatellizálni akarom a helyzetet, csak szeretnék tisztán látni. Minden nővér egyedül a saját legális fizetéséből él? Nyilván, a többség nem. Minden pedagógus 100 000 alatti havi jövedelemből él, 12 órát dolgozik és senki nem vesz le a válláról semmilyen terhet? Nyilván nem.

A személyes véleményem pedig az, hogy nagyon kíváncsi lennék, miért kell egy tanítónak napi 12 órát dolgoznia, mert - nem ismervén a részleteket - ennyi információból csak azt tudom leszűrni, hogy valamit nagyon félreértett szegény.

Dr.laikus PhD 2010.06.25. 11:15:30

@Káin: Öreg vagyok én már ehhez.

Nem vagyok hajlandó tudomásul venni, hogy dolgozni jól csak sok pénzért hajlandó valaki akkor nem érdekes a hiány, nem érdekes semmi csak sok legyen.
Mennyi legyen?

Voltak alkalmazottaim, tudom kifizetett bérért mennyit kell termelni, számlázni.

Soha semmi nem elég.

Vagy választok egy segítő szakmát és azt tanulom meg, annak ennyi MOST az ára, vagy több munkát fektetek magamba és találok pihentetőbbet és jobban fizetőbbet.

Szeretünk rinyálni, mert ez csak rinya.

A nincsből nem lehet adni, emberséggel és jó modorral lehet enyhíteni ami nem jó most. És elvégezni a melót, akkor lesz több. Legálisan is, a zsebbe is.

Kórházban jobb szervezéssel, mániámmal a kommunikációs protokollal (nem kell hozzá egyetem).

Viszonylagos ám a jólét. Ja és ha valaki sz@rpucolónak hiszi magát, nem kell csodálkozni ha más is annak gondolja.

Borstörő · http://gyerekmonopoly.blog.hu/ 2010.06.25. 11:31:47

Megértem a posztolót... de a hálapénzről mélyen hallgat, pedig kapott ő is biztosan. Igen, valóban gáz az, hogy egy ilyen munkáért, ennyire keveset fizetnek sajnos.

Irise 2010.06.25. 11:45:05

@mothe: "Hangsúlyozottan, tisztelettel kérdezem: miért megy valaki nővérnek, ha a ebből a fizetésből garantáltan nem lehet kijönni napi 12 óra munkáért cserébe? Valami pozitívumnak azért kell lenni, és kétlem, hogy a segítettem-valakinek-érzés egy egész karriert képes volna táplálni."
Ebben nagyon tévedsz. Mielőtt orvos lettem, dolgoztam nővérként is. És van egyfajta nagyon jó érzés abban,ha tudsz segíteni egy másik embernek. Ez az ami ott tart,hogy tudod,hogy hiába minimális a fizetésed,holnap is lesz egy Mari néni, akinek segíteni kell. Ez egy belső késztetés. Ez az érzés ugyanolyan,akár orvos vagy, akár nővér.
Tegnap volt egy fiatal férfibetegünk,aki hirtelen szívhalált halt, újraélesztettük, megvan, visszajött. Tudom,hogy ma mindenki több energiával fog bemenni dolgozni a csapatból, újra-és újra át fogjuk beszélni,hogy mit kellett volna esetleg jobban /máshogy csinálni. Hihetetlen mennyi pozitívumot kapsz egy ilyen esetből. Vagy milyen jó érzés,mikor a betegek megörülnek neked,hogy te látod el a gyereküket. Vagy mikor egy ovis kissrác először hüppögve jön be és fél tőled,mikor megy haza,akkor meg megölel hazamenetel előtt és azt mondja,hogy "köszönöm". Ezek hihetetlen jó érzések.

mothe 2010.06.25. 11:53:45

@Irise: Irigylésre méltó dolgok azok, amiket leírsz. Ezekben az érzésekben fürdeni lehet, ez valóban csodálatos.

Ha valakit ez hajt, annál az embernél beszélhetünk hivatásról. Ez minden szakmában jelen van, és nagyon fontos, hogy az ember időről időre szembesüljön vele, hogy amit tesz, az igenis fontos és értékes.

A kérdésemet emiatt pontosítom:

Miért megy valaki nővérnek, ha annak ellenére, hogy amit tesz, potenciálisan boldoggá teszi, a munka mennyisége és a fizetés hosszú távon garantáltan megkeseríti az életét? Azért írom, hogy garantáltan, mert nem azoktól kérdezem, akik nem keseredtek meg.

Káin 2010.06.25. 12:12:36

@mothe: Igazad van abban, hogy az emberek jelentős hányadánál megoszlik a teher és ki lehet valahogy jönni a két ember által megszerzett fizetésekből, de. Mi van akkor ha:
- Nincs lakás, de akarnak venni
- Van gyerek
- Bármilyen hitel
- Mi lesz, amikor nyugdíjba vonulnak?

Irise 2010.06.25. 12:13:54

@mothe: Azért,mert ezért a fantasztikus érzésért még sosem adtak felvágottat a boltban. Miután hazatérsz, várnak a számlák, a gyerek kinőtte a ruháját, stb. És ezután jön a konfliktus: nekem egyedül jogom lett volna szegénységben élni, de megtehetem ezt a gyerekeimmel/családommal is? Hogy azért,mert én szeretem a munkám, a fiam is örökké csak használt ruhákban járjon? Hogy fogalma ne legyen,mi az a nyaralás, és csak a vateráról vadásszak neki játékot?
Nekem speciel ez volt egy nagyon nyomós indok abban,hogy külföldre menjek.

Jaj, rövidebben,mert már megint túl sokat jártatom a szám: mikor elindulunk ezen a pályán, senki nem tudja pontosan,hogy milyen. Ilyenkor még segít apu/anyu már akinek, egyedül vagy, fiatal és életerős. Ezért megyünk erre a pályára. Minden évben reméljük,hogy jobb lesz, de sosem lesz az.
Akiben a hivatástudat az erősebb, az a pályán marad. Akiben az életösztön, az elhagyja.

Káin 2010.06.25. 12:16:22

@Dr.laikus PhD: "Vagy választok egy segítő szakmát és azt tanulom meg, annak ennyi MOST az ára, vagy több munkát fektetek magamba és találok pihentetőbbet és jobban fizetőbbet."

És mi dönti el, hogy melyik munka ér többet?Már nem azért, de emberek milliói abból élnek, hogy nem termelnek SEMMIT, nem hoznak létre semmilyen értéket.

Rotoxis 2010.06.25. 12:28:28

@Dr.laikus PhD: Kis tévedésben vagy. Az ápolók munkarendje a hazai egészségügyben 12 órás nem kivételesen, hanem állandóan. Ezért bizony semmiféle többletpénz nem jár. Havi átlagban 24-26 óra túlórára kötelezi a munkahely a létszámhiány miatt. Szégyellem leírni, de az osztályon, ahol előfordulok az elmúlt hónapban többször is előfordult, hogy az ápoló 24 órázott (képzelhető hatékonysággal), ami aztán minden szabálynak ellentmond.

Az ápoló feladatiról vagy egyáltalán fogalmatok?

mothe 2010.06.25. 13:15:19

@Káin: Erre mondtam, hogy itt jönnek be a személyes igények. Ha lakást akarok venni, hitelt akarok fizetni, gyereket akarok vállalni, akkor többet kell keresni. Ezzel kivétel nélkül mindenki így van, ilyenkor az ember mérlegel, és lehetőleg felelősségteljes döntést hoz.
@Irise: Semmi kivetnivalót nem látok abban, hogy külföldre mentél, mert több pénz kellett, hogy a gyereknek jobb legyen.

Azt nem értem, amikor valaki ragaszkodik ahhoz, amit csinál, tudja, hogy nem fognak többet fizetni érte, de változtatni nem hajlandó, de lakást akar venni a gyereknek.

Az én szüleim nem voltak tehetősek, anyám varrónő volt, apám buszsofőr, aztán anyám lerobbant és 35 éves kora óta nem is dolgozott egészen a haláláig. Egész életükben nyomorogtak, és mindenre az volt a kifogás: jaj, hát mi ehhez nem értünk, jaj, hát mi már túl öregek vagyunk ahhoz, hogy újat tanuljunk. Olyan adóssághegy lett a vége a sok nemvagyokráképesnek, hogy apám a mai napig nem tudott kimászni belőle.
Nyilván emiatt vagyok szkeptikus a mártír felhangú panaszkodással kapcsolatban.

Értem, hogy mindenki szeretne saját lakáshoz jutni, de az én esetemben ehhez pl. az kellett, hogy kitanuljak plusz két szakmát önköltségen, hozzak jó sok kompromisszumot, és így 36 éves koromban a párommal közösen, nagy szerencsével sikerült vennünk egyet, a hitelt további 20 éven keresztül fogjuk fizetni. ezek után másfél évig dobozból öltözködtünk, mert berendezésre már nem futotta, de nem emlékszem rá, hogy nagyon panaszkodtunk volna emiatt. És most mi is ki fogunk menni külföldre, mert idén a főállásomat és másodállásomat is sikerült elvesztenem, és azóta nem találok munkát az egyébként állítólag piacképes tudásommal itthon, meg egyébként is szeretnénk gyereket, de csak úgy, hogy biztosak vagyunk abban, hogy nem a villanyszámlán fog múlni mondjuk a taníttatása.

A helyzet ilyen, mindenki eldöntheti, hogy kezd vele valamit vagy csak sodródik az árral. Ez utóbbinak általában súlyos depresszió a vége, közelről láttam.

Soha nem késő változtatni.

Irise 2010.06.25. 13:34:08

@mothe: Értem,amit mondasz, csak a baj ott van,hogyha mindenki kimegy külföldre, (vagy mindenki elmegy máshová dolgozni) nem marad nővér itthon. Egyre kevesebben lesznek ugyanannyi betegre, egyre rosszabb szintű lesz az ellátás,mert egyre túlterheltebbek lesznek és ez így egy ördögi kör.

Nagyon sok család nem tudja ellátni az időst otthon,mert ők nem bírják emelgetni,mosdatni stb... miért gondolják,hogy egy nővérnek könnyebb 40 beteget ellátni/mosdatni/etetni/gyógyszert osztani/büdös fekáliából kikaparni/ gennyes sebet ellátni stb. és még mosolyogni is kellene hozzá? Nagyon nehéz, sokszor lehetetlen. De akkor legalább becsülnék meg a nővéreket, anyagilag és emberileg is. De nem teszik. És így egyre kevesebb nővér lesz, beteg meg ugyanannyi.
Más szóval a magyar társadalom maga alatt vágja a fát.

Irise 2010.06.25. 13:36:54

@mothe: Vagyis ami egyénileg az embernek megoldás,ahogy te is teszed,én is tettem, hosszú távon a társadalomnak , a tömeges el/kivándorlás miatt, nagyon rossz.

filmvezér 2010.06.25. 13:46:01

@Irise:
Teljesen egyetértek, ennek abszolút érezni is már az eredményét.
Ha valaki normális és gyors ellátást akar, akkor magánorvoshoz megy, én is odajárok ha valami bajom van.

Irise 2010.06.25. 13:55:17

@filmvezér: Igen,csak ez megint egyénileg jó megoldás, de a társadalom legtöbbje nem engedheti meg magának ezt...

Lassan elköszönök, megyek dógozóba. Szépeket mindenkinek!

tódór piroska 2010.06.25. 14:02:53

@mothe: Mé bántasz? Én csak asztat írom a magam móggyán, amit ti is szoktatok.Mást se lehet it álandójan óvasni mint hogy csak cigiznek meg kávéznak meg a beteget báncsák asztán még a pézüket is elveszik. Az orvosok meg még nálájuk is roszabbak. Vagy nekem má a bloghó se lehet hozászóni? csak azé mer nem vagyok tanár?

Káin 2010.06.25. 15:05:17

@mothe: Jobb, ha nem is szólsz hozzá

Oranje 2010.06.25. 15:25:20

Egy szó, mint száz, meg kell emelni az eü dolgozók fizetését és a hálapénzt, mint olyant, meg kell szüntetni mihamarabb.

Motorpenis 2010.06.25. 15:25:34

@CyberPunK: Te szeretnéd, ha egy magyarul alig gügyögő külföldivel kellene dűlőre jutnod? Már most is komoly gond (állítólag) a kommunikációs aszimmetria, mi lenne, ha bevándorlók jönnének? Amúgy nem is biztos, hogy jönnének/elegen jönnének/ide jönnének.

Káin 2010.06.25. 15:27:01

@Motorpenis: "Amúgy nem is biztos, hogy jönnének/elegen jönnének/ide jönnének. "

Valószínűleg nem ide jönnének, már ha van egy kis eszük.

bebike 2010.06.25. 15:33:07

Saját magam is ápolónő vagyok igaz most itthon vagyok a második gyerekemmel. Nem titok 31 éves vagyok és összel térek vissza dolgozni, csak már nem osztályos nővérnek/ ápolónak. Mikor eljöttem GYES/GYEDre már akkor is napi 12 óra volt a munkaidő.Átlag heti 5 nap és változó nappalos és éjszakás beosztásban. Magam miatt nem is picsogok. De volt Anyám korabeli kolléganőm akinek még állandó fedél sem volt a feje fölött, hol nővérszálló, hol albérlet. Mostanra már másodállásban is dolgozik szintén nővérként. Ez szerintetek normális?
És csak a mihez tartás végett egy ápolónak is kell 5 év alatt 50 kreditpont a müködési engedélyéhez különben retorzióban részesül. Igen nyilvántartják. Ez éves szinten legalább 2 továbbképzés, amit ha szerencséje van fizet a munkáltató.
Szerintem a legtöbb ápolónak a sérelme, hogy lenézik, pénzéhesnek tartják, pedig lehet nem is az.
Felválallom kaptam én is parát, de nem ebből tudtam megélni higgyétek el. És jegyzem meg nem minden munkanapon kap az ember és nem tízezreket. Általában kávé, bonbon vagy virág.
Bevallom én elhivatottságból dolgozok a szakmámban, szeretem csinálni, de megbecsülést keveset kapok. Tudnék mesélni a másik oldalról is. Főleg mivel gyeremekkórházban vagyok/voltam/leszek :D

bebike 2010.06.25. 15:34:18

Jah a a külföldi vendégmunkásokról meg vagy jót vagy semmit.

drunkenmunky 2010.06.25. 15:34:42

Ápoló:

1. Hálapénz az kb heti 1000 Ft (egy nagyon kedves nővérnek)Uh ezt gyorsan felejtse el minden ex páciens.

2. Az ápolóké a felelősség ha elpatkol a beteg és beperelik a kórházat.(Most hurcoltak meg egy hozzátartozómat.) Mert a kedves doki pártízezer Ft ért berakott egy olyan beteget az osztályra akinek meg voltak számlálva a napjai.
Szóval életekért felelnek.

3. Egész nap meló van, 1-2 ember felel 30 betegért akiket mosdatni/ápolni/pelenkázni/sebkötni/kanül/branül kémia/fizika minden.

Doki:

1. Az elején felveszi a befektetett betegért a pár tíz/száz-ezres zsebpénzt.

2. tojik az egészre. Le se jön ha komolyabb beavaztkozásról van szó, elvégzi az ápoló.

3. félrediagnosztizál, nembaj, majd az ápoló észreveszi.

Sorry...elsőkézből kapom az infót.

KenSentMe 2010.06.25. 15:35:53

150 ezer szerintem sem kevés.. de az tipikus nővér mentalitás, hogy csak huzigálja a száját, bunkó a betegekkel aztán még rinyál is.

g99 2010.06.25. 15:36:38

Mondjuk azt ertem, hogy nyugati arakon vasarolunk es ahhoz kepes tenyleg sokan nagyon keveset keresnek. De ha jol latom mi egy szegeny orszag vagyunk ennyi penzunk van es ezt el kell fogadni.

Persze lehetne emelni bereket, de azt a plusz penz honnan lenne? Ki termelne ki, ki adna, mire nem koltenenk? Mondjuk el lehetne venni a jol keresoktol, de akkor megint elkezdenenk a szocializmust epiteni, ami mar kiderult nehezen jarhato ut es sehova sem vezet.

Motorpenis 2010.06.25. 15:38:16

@Rotoxis: Sőt, egyes vélemények szerint megértük azt is, hogy tűlünk mennek Romániába orvosok, nővérek. Azért ez fasza, nem?

plomplom 2010.06.25. 15:40:19

150brutto az több mint 107ezer netto volt, a narancsriasztás jelenlegi tervei szerint lesz 100ezer. nem sok, nem mondom hogy az, de nem is "85 kézbe". erre rájön +18ezernyi kajajegy. és ez a hivatalos rész. azaz 125 netto + x a zsebbe. hmm...

Motorpenis 2010.06.25. 15:42:49

@Dr. Morcz:
Azt hiszem, nem sokat érnénk azzal, hogy pénz pumpálunk a rendszerbe, mert úgyis eltűnik, bármennyi. Meg a másik, hogy beindulna a felbérelt "nép hangja", aki majd felháborítónak tartja, hogy már megint az eü., pedig dől hozzájuk a hálapénz is, holott ő, mint ..... szintén fontosnak tartja saját munkáját, meg bezzeg a magánszféra, ahol még kevesebbért dolgoznak többet, blablabla. Szar az ország helyzete, sokan érdemelnének munkájukért többet, és sokan kevesebbet.

Szerintem csináljuk azt, hogy "kis pénz, kis foci", aztán majd csak lesz valahogy. Nem? Persze ez csak elmélet ám!
Nyugati színvonalat várnak el ezért az alamizsnáért, röhej. Vagy legyen minőségi ellátás, 12 helyett napi 4 órában, aztán szevasz.

Motorpenis 2010.06.25. 15:48:52

@mothe: Ha már előjöttek a tanárok:mennyi is a helyettesítési pénz? Mennyit kap egy tanár, ha helyettesít egy másikat? Az egyik munkatársam apja tanár, csak azért kérdezem, mert ő mondta, hogy az azért nem olyan rossz.

A nővérek nem igazán kapnak hálapénzt, néha kapnak közösen kávét, sütit. És igen, vannak ilyen emberek, akik szeretnek segíteni, és jó érzéssel tölti el őket. Ne vond őket felelősségre, inkább örülnél, hogy vannak kevésbé anyagias szemléletű emberek még idehaza. Nekik is meg kell viszont élniük, ezt a munkájukkal szeretnék elérni, azzal, amit tanultak. Nem meggazdagodni akarnak, hanem tisztességesen élni, és ne kelljen elmenni mellékállásban takarítani, mosogatni.

bebike 2010.06.25. 15:52:25

A 18 ezernyi kaja jegy szerintem 3 havonta van meg neki.

g99 2010.06.25. 15:53:30

@Motorpenis: A "kis penz, kis foci" elv vezet a delamaerikai tipusu dolgokhoz. Lesznek majd egy jol kereso reteg (pl. kulfoldi cegeknel dolgozok, jo uzleti erzekkel rendelkezok, jo szakmaval es szorgalommal rendelkezok, ...). Ezek majd megfizetik a magankorhazakat, epitenek szogesdrottal korulzart szep lakoparkokat, lesz csak nekik epitett zart bevasarlo centrumok, zart udulok, sajat iskolak. Itt lesz igeny lelkes szorgalmas noverekre is, persze csak kisebb szamban.

A maradek pedig elvezi majd a "kis foci, kis penz" masik oldalt. Rossz gyogyellatas, rosz oktatas, stb. Ok meg persze akkor is sirni fognak hogy milyen rossz nekuk, de mar nem fogja senkit sem erdekelni.

Kis szegeny orszagnak a fenti ut a konnyebben kivitelezheto. A masikhoz mindenkinek a maga modjan oda kellene tenni magat es a leheto legjobbat kihozni a helyzetbol hogy valtozzon valami. Ez igen nehez ut es ugy latszik a tarsadalmunk nem hajlik e fele (persze a fenti sem tetszene neki, de akkor mar keso lesz a valtoztatasra).

Motorpenis 2010.06.25. 15:53:51

@bebike: Az ám, a továbbképzés:nálunk a kórház nem fizeti, és még szabadnapot sem ad. Vegyél ki szabadnapot, utazz a saját költségeden, stb.

trimalchio 2010.06.25. 16:00:17

@Motorpenis: "Ha már előjöttek a tanárok:mennyi is a helyettesítési pénz? Mennyit kap egy tanár, ha helyettesít egy másikat? Az egyik munkatársam apja tanár, csak azért kérdezem, mert ő mondta, hogy az azért nem olyan rossz."
Meg ne haragudj, de ez így kezd egy kicsit elmenni a "dögöljön meg a szomszéd tehene is" gondolkodás felé.

safranek 2010.06.25. 16:03:55

"Divat manapság a leterheltségre és a pénztelenségre hivatkozni ami igaz de az embertelenségre,empátia hiányára ez nem mentség."

Ezeket a több pénz nem oldja meg, de talán akkor többen választanák ezeket a pályákat. Olyanok is akik tudnák jól csinálni, de most több pénzért inkább máshol kamatoztatják a tudásukat. Nagyobb tömegből lehetne válogatni és kirúgni az alkalmatlanokat és nem kellene attól félni, hogy nem lesz helyette senki vagy ugyan olyan rossz lesz, mint az előző.

trey82 2010.06.25. 16:11:12

rendet kellene tenni végre már, valóban először a fejekben.

az államot minimálisra kell leépíteni, a tehetségeseket, az eltartókat kell maximálisan megerősíteni és akkor komoly gazdaság, komoly ország leszünk.

a másik út az hogy maradunk ebben a posztkádári mocsárban ami a tehetségeseket lehúzza, a gerinctelen csalókat jutalmazza

Aztapaszta 2010.06.25. 16:13:28

Csak a tisztánlátás kedvért:
12 órás a műszak de havi 160óra a keret.
Leírom még egyszer: 160óra
Tehát nem heti ötször 12 óra!

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2010.06.25. 16:15:27

Sajnos vagy nem sajnos, de oda jutunk, hogy a piaci mechanizmus kizárása nagy hiba mind az oktatásból, mind az egészségügyből.

A fogorvosi vonal, amennyire én látom, kiépült és működik, az emberek elfogadják, hogy fizetni kell a szakember munkájáért. Az étteremből is viszonylag kevesen akarnak fizetés nélkül meglógni.

Az oktatási és egészségügyi szolgáltatások komoly értékkel bírnak, de ha az állam azt mondja, majd én ingyen biztosítom az ellátást, addig ez a szar marad.

SiKom 2010.06.25. 16:16:30

@drunkenmunky:
"1. Hálapénz az kb heti 1000 Ft (egy nagyon kedves nővérnek)Uh ezt gyorsan felejtse el minden ex páciens."

He-he-he.
Én adtam volna 1000 Forintot az ápolónak, ha megérdemli.

Mivel szart bele a munkába, és a hozzátartozómra, ezért szart se kapott.

Valamit valamiért.

Ha egy ápoló jól dolgozik, heti 1000 Forintot nem csak egy betegtől kaphat, hanem többtől.

De persze jól dolgozni büdös. Tisztelet a kivételnek.

Megértem, hogy kevés a pénz, de pl. egy ápoló hogyan mondhat olyat, hogy "nincs fájdalomcsillapító vagy altató" a kórházban, amikor ott az egész kórház, és indokolt is lett volna?

Hogy hagyhatja egy ápoló az altatás után hányásban feküdni a pácienst órákig?
Amíg a hozzátartozó nem kuncsorog egy tálat és tisztába nem teszi a családtagját???

És ha nincs családtagja, akkor napokig legyen hányásban?

Elmentek ti a fenébe!

SiKom 2010.06.25. 16:17:58

@zombizan:
"Az oktatási és egészségügyi szolgáltatások komoly értékkel bírnak, de ha az állam azt mondja, majd én ingyen biztosítom az ellátást, addig ez a szar marad."

Hát, neked a jó nénikédet, azt!

Évente többszázezer Forint TB-t fizetek, és akkor jössz te, senki, hogy megmondd, hogy ingyen ne számítsak jobbra?

Normális vagy?

Akkor tessék szépen visszaadni a többmillió Forint TB-t, amit befizettem. Ha "ingyen van", akkor kérem vissza a pénzem!

safranek 2010.06.25. 16:18:30

+ Ki kellene szürni azokat akik nem fizetnek járulékot, de mindenféle juttatást /kezelést igénybe vesznek (minimálbéres, de zsebbe pénzt kapó).
Korlátozni kellene az 'ingyenes' (a járulék fizetésért járó) kezeléseket, pl extrémsport sérülések.
Anyám a balaseti sebészeten dolgozik. Ő mesélte, hogy minden évben megjelennek ua emberek akik siklóernyőzés/mountian bike/quad...stb közben megsérülnek. Az állam q sok pénzért rendbe rakja Őket. Ők meg ott dicsekszenek a folyosón, hogy miként csalták el idén is az adót meg járulékot.

Claritas 2010.06.25. 16:21:27

alapvetően nem a pénzzel van gond. óvónőként 20 év munkaviszonnyal, 2 diplomával lehet 120 nettót keresni, és ritka eset,hogy az óvónéni megüti a gyereket,mert elege van. inkább az jellemző,hogy azért marad,mert jól keres a férje, sok a szabadság,"megengedik", hogy kreatív legyen, és ez együtt elég is ahhoz,hogy szakmailag egy jó munkakörnyezetben boldognak érezze magát. a különbség az a két munka között, hogy a szülő előbb rendez jelenetet, ha gond van, a beteg vagy a hozzátartozója pedig nem mer.
szóval szerintem ez nem pénzkérdés, ha mindannyian szólnánk a rossz bánásmódért,és még az osztályvezetők/kórházigazgatók is odafigyelnének, lehetne változás.

trimalchio 2010.06.25. 16:21:42

Nagyon szépen kérek mindenki ne magyarázza félre szavaimat. Nem a nővéreket akarom bántani, nagyobb tiszteletet érzek irántuk, mint néhány orvos iránt. (Ezért meg az orvosok ne sértődjenek meg.)
Én azt hittem (ez nem ál naivság), ha valaki kórházban magatehetetlen és nem szobatiszta, akkor bizony a nővér, ápoló kötelessége tisztába tenni és nem arra várni, hogy majd valamikor délután befut a rokon és megteszi. A nővér, ápoló dolga megmosdatni és nem arra várni, hogy majd a rokon megteszi, mikor beér a kórházba. Ha ez nem így van, tehát ezt ilyen kevés fizetésért, ilyen létszámmal nem lehet elvárni (lehet, hogy tényleg nem lehet, nem tudom), akkor ezt nyiltan ki kéne mondani. Ki kéne mondani, hogy a magyar egészségügy jelenlegi helyzetében nem tudja ezt felvállalni. Ki kéne mondani, hogy magatehetetlen, idős betegeket nem vesznek fel egészségügyi intézménybe, mert gondozásukra nincsen kapacitás. Akkor meg kéne mondani, hogy mindenki köteles kórházban lévő hozzátartozóját gondozni. Akkor mondjuk ki nyiltan, hogy az egészségügy csak azt vállalja, hogy a beteg a megfelelő gyógyszert, kezelést kapja, gondozást nem. Ez legalább tiszta és egyértelmű helyzet lenne. Ez így nem tiszta helyzet, ez sehova nem vezető vitákat, konfliktusokat okoz, mert egyik fél számára sem egyértelmű kinek mi a kötelessége. Most akkor (komolyan kérdezem), ha én kórházban magatehetetlen beteg vagyok, kötelessége-e a kórháznak megoldani az én ápolásomat, gondozásomat, vagy nem? Lehet, hogy a jó válasz az, hogy nem kötelessége. De könyörgöm, akkor ezt mondjuk ki és hirdessük fennhangon, hogy mindenkiben tudatosuljon és tudja mire számíthat. Az a gyakorlat, hogy egyik beteg megkapja az ápolást, gondozást, a másik nem, egyik nővér gondoz, mosdat, tisztába tesz, a másik nem, szerintem nem helyes.

Claritas 2010.06.25. 16:23:25

@zombizan: nincs ingyen,jóval többet fizetünk,mint Európa többi országában...

Masni 2010.06.25. 16:48:55

sziasztok!
Nekem az anyukám évekig ápolónő volt és nagyon szerette. Akkor még (15 éve) nem kerestek annyira rosszul (jól sem), ha sokat éjszakáztak. Hálapénzt viszont már akkor sem kaptak. Kávét, virágot néha igen. A jobbfej dokik évente egy-két alkalommal megosztották a saját hálapénzüket, de ez olyan elenyésző volt, hogy tényleg, mai áron évi 2 ezer Ft.

Amúgy nem értem a dolgot, hogy miért viszonyítgatjuk ilyen módon. Szerintem a mai fizetés egyszerűen nem tisztességes, és nem elvárható, hogy az emberek mindig házasságban éljenek azért, hogy elég legyen a keresetük. Miért vállalná el bárki az én költségeimet, ha én teljes munkaidőben dolgozom??? (a minőség az más kérdés) És szerintem az, hogy valaki lakni szeretne valahol, az nem luxusigény. Az a luxusigény, ha 5 szobás, rózsadombi villában akar élni úszómedencével és libériás inassal. De egy alap másfél-kétszobás lakás szerintem semmiképpen nem luxus.
Mellesleg, 35 évesen, egy egészen egyszerű, józan paraszti észt kívánó, kb. napi 3 órás munkával keresek nettó 90 e Ft-ot. Ok, hogy ez teljesen mázli, és a másik, napi 5-6 órás baromi koncentrációt igénylő munkámmal meg "csak" nettó 110-et keresek.
Ezt csak azért írom le, mert ehhez is hasonlíthatjuk, nem csak a rosszabbhoz. És ez nem diploma kérdése, mert ok, hogy van két diplomám, de egyik munkámhoz sem használom az ott megszerzett tudásomat.

Netuddki. 2010.06.25. 16:49:41

@Claritas: Sajnos vannak akiknek ingyen van.

Az országban akkor lesz jobb az eü, ha:

1. Az állam nem szedi el az emberek fizetését SZJA, TB, stb. címén. Aminek persze csak töredékét költi az eü.-re.

2. Lesz normális betegbiztosítási rendszer, ahol aki fizeti a biztosítást annak a biztosító fizeti az ellátását, aki meg nem az ott helyben az orvosnál, előre fizet.

3. Az emberek ki tudják fizetni a kezelésük költségeit.

4. Az orvos is ad számlát. Mindenről, nemcsak a TB finanszírozta dolgokért.

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2010.06.25. 16:54:35

@Sir Kommentor: ingyen = nem a felhasználó fizet. Akár fizetsz, akár nem, nincs kapcsolat a befizetés és az igénybe vett szolgáltatás között.

Bokros megmondta anno, és ebben speciel igaza volt, hogy Mo-on nincs társadalombiztosítás, itt adó van. Legalábbis az egészségbiztosításra ez teljesen igaz.

Fogorvosnál mérlegelni tudod, olcsóbb vagy drágább helyre menjél-e, megcsináltasd egyáltalán a fogadat vagy tűrjél még egy kicsit, tudod, mi mennyibe kerül, transzparens a rendszer, udvariasak a fogorvosok, stb.

mothe 2010.06.25. 16:57:48

@Motorpenis: nem tudom, most mennyi jár a helyettesítésért.

egyébként nem vontam felelősségre senkit. kérdéseket tettem fel. eddig egy orvos válaszolt meg egy nővér. ennél több eü. dolgozó szokott errefelé tévedni, úgyhogy még várok néhány válaszra.

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2010.06.25. 17:01:37

Az állami beavatkozás jótékony szerepére egy gondolatkísérlet-tanmese.

Bemész az étterembe, kiválasztod az ételt, borjúpörkölt galuskával 1800 Ft-ért. Ebben a pillanatban megjelenik állam bácsi, és azt mondja, nem úgy van az, majd ő kézbeveszi a dolgokat. Neked borjúpörkölt nem jár, egyél disznópörköltet, de az csak 630 Ft-ba fog kerülni, mert így igazságos. Ne panaszkodjon az étterem, hogy ennyiből nem tudja kihozni, ennyibe kerül és kész. Pincér vegye fel a rendelést, mehet a dolog. Aztán csodálkozol, hogy 40 perc múlva kihoznak valami ehetetlen hideg szart és gorombán odavágják eléd.

A különbség a mese és a valóság között az, hogy egészségügyben csak mese van, még nem jött el az igazság pillanata.

csakazértse 2010.06.25. 17:13:09

Ha egy tanár napi 10-12 órát dolgozik+felkészülés stb.,akkor az hogy jön ki.
A tanítás 8-kor kezdődik. Este 8-ig tanít?
Aztán felkészül? Egy tanóra 45-perc, aztán (kávé)szünet.

pakesz (törölt) 2010.06.25. 17:13:13

persze a goreny nover aki 90 nettoval goreny, lehet hogy 300e nettonal is goreny lenne, csak akkor ki lehetne rugni es olyat talalni aki nem goreny

ennyi es egy bambi

bebike 2010.06.25. 17:23:24

@mothe:
Helyettesítésért pénz nem láttam amíg dolgoztam, ment a túlóra füzetbe hónap végén. Túlórát meg lehetett csúsztatni és néha kifizették. Akkor meg jó volt a fizu :D
plusz a jó beosztáshoz jó fönővér kell. Nem három éjszaka után egy pihenőnappal nappalos műszak. Fiatal vagy bírod, öregszel muszály. Viták az ünnepekről stb.
Kevés emberből kell megoldani ,hogy müködjön minden flottul.

Slipping_Beauty 2010.06.25. 17:35:30

szerintem az 1. meg a 2. feltételnek együtt kéne teljesülnie...

SiKom 2010.06.25. 17:44:19

@kovi1970:
"2. Lesz normális betegbiztosítási rendszer, ahol aki fizeti a biztosítást annak a biztosító fizeti az ellátását, aki meg nem az ott helyben az orvosnál, előre fizet."

Ez amerikában megbukott.
Amerikában az emberek felső 1/3-ának van betegbiztosításuk, ők nagyjából jól el is vannak.

A legszegényebb 1/3-nak az állam állja, mert csórók, gyengébb színvonalon, de azért valahogy ellátják őket (mondjuk magyar színvonalon)

A középső egyharmadnak meg egyáltalán nincs semmilyen biztosítása, ha beteg lesz, jobban teszi, ha meghal inkább.

Nem hiszem, hogy ez jó rendszer lenne!

@zombizan:
"ingyen = nem a felhasználó fizet. Akár fizetsz, akár nem, nincs kapcsolat a befizetés és az igénybe vett szolgáltatás között."

Ez oké, de nehogymár ez az én hibám legyen! Miután látom, hogy havonta gombolják le a fizetésemből a sok pénzt TB-re, nehogymár én legyek a g*ci ingyenélő is!

Ezt csak azért mondom, mert az "ingyen van" szöveg sokszor ilyen szemrehányó kontextusban jelenik meg, és ez nagyon bssza az én csőrömet már!

csipikeazóriástörpe 2010.06.25. 17:44:25

Azoknak aki azt mondják, hogy nem kötelező ennyiért csinálni, meg máshol sem több a pénz:
-Mit csináljon, ha csak ehhez ért?Ezt tanulta, ezt gyakorolta 10-15-20 éven keresztül.Átképzés? Miből? Mikor?A posztoló korosztálya már végleg lemaradt a váltás lehetőségéről.Inkább összeszorítja a fogát és csinálja.De legyen már szabad panaszkodnia néha.Hátha akkor még holnap is tud mosolyogni.

Gergice 2010.06.25. 17:57:11

Kicsit OFF

Motorpenis: Tanárként helyettesítésért, ugyanezt a pénzt kapom mintha saját órám lenne, azaz kb. nettó 1000 Ft-ot. Ha nem az én szakomnak megfelelő óra akkor pedig a harmadát, azaz nem egészen négyszáz forintot. Mellesleg egész évben nincs egy tanárra tíznél több helyettesítés, szóval ebből nem fogunk meggazdagodni :)

ON

A nővéreket meg kár anyázni, hogy hagyják a betegeket a hányásukban feküdni, egyszerűen annyi betegük van, hogy sok időbe telik, míg végigérnek egyszer a soron. Sajnos jópárszor voltam kórházban, de csak jó tapasztalataim vannak velük kapcsolatban. Időnként persze sokat kell várni rájuk, de akkor is azért mert máshol volt dolguk, nem pedig mert a kávézóban vakarják a seggüket.

SiKom 2010.06.25. 18:10:38

@csipikeazóriástörpe:
"Azoknak aki azt mondják, hogy nem kötelező ennyiért csinálni, meg máshol sem több a pénz:
-Mit csináljon, ha csak ehhez ért?Ezt tanulta, ezt gyakorolta 10-15-20 éven keresztül"

Tanuljon meg németül, és már holnap kezdhet Németországban!!!
Ez nem vicc.

Sőt, ez szomorú. De én nem ítélek el senkit, aki inkább kimenekül külföldre, ahol nem kell éhen halnia, sőt!

"A nővéreket meg kár anyázni, hogy hagyják a betegeket a hányásukban feküdni, egyszerűen annyi betegük van, hogy sok időbe telik, míg végigérnek egyszer a soron."

Annyi Forintom legyen, ahányszor láttam nővéreket pihenni, semmit tenni...

Hagyjuk már ezt a dumát, hogy: jajj folyamatosan ég a kezük alatt a munka! Sajnos nem így van, legalábbis amit én láttam, az alapján nem.

De lehet, hogy velem van gond, és csak rossz kórházat láttam.

NemesekErnyo 2010.06.25. 18:14:19

@Sir Kommentor: Fröcsögünk, hogy nem kell ellátni a járulékot nem fizetőket, de ha valaki felveti az ötletet, hogy valóban így legyen, máris megbukik a kezdeményezés, meeeert a szegényekkel mi legyen?

Jim Raynor 2010.06.25. 18:20:52

@Gergice:

"A nővéreket meg kár anyázni, hogy hagyják a betegeket a hányásukban feküdni, egyszerűen annyi betegük van, hogy sok időbe telik, míg végigérnek egyszer a soron"

hm. menjél be egyszer a hiperszuper csilivili honvédkórházba (ÁEK) az SBO-ra. a sürgősségi ellátásra váró betegek ott fekszenek a folyosón, baszik rájuk bárki is, miközben a nővérkék a mentősökkel viháncolnak. ég a kezük alatt a munka, mi?

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.06.25. 18:22:14

150ezer bruttónak 107 a nettója és nem 85. +18 e kajajegy= 125 ezer. Ugyan ez is kevés de innentől nem hiteles. Ennyit keres egy közepes korú buszsofőr és még sokan mások.
Mindenkinek kevés. A katonának, a sofőrnek, a rendőrnek, a bolti eladónak.

mrs.mua 2010.06.25. 18:27:26

Ez is OFF, de ha már a tanári túlórákról van szó nem állom meg, hogy ne mondjam el nálunk ez hogy megy tavaly óta: NINCS TÚLÓRAPÉNZ!!!
HA beosztanak helyettesíteni, és mínusz órás vagy(=nincs meg a heti kötelező óraszámod az órarended szerint pl. heti 23ból csak 18 van, akkor heti 5 óra mínuszban vagy)akkor örülhetsz, hogy le tudod dolgozni a "mínusz óráidat". Ezért orrba-szájba ügyelni is kell, reggeli ügyelet meg esti ügyelet, szóval ha éppen úgy jön össze szó szerint bennt lehetsz reggel6-este6ig az iskolában.És örülsz, hogy megvan az óraszámod, és nem vonnak a fizetésedből...

Rotoxis 2010.06.25. 18:37:53

@Jim Raynor: Akiket te látsz a mentőkkel "viháncolni", azok az adminisztrátorok. A nővérek-ápolók ugyanis a kezelőkben vannak és nem a pult mögött. Előbb kérdezz, utána mondj véleméynt.

Egyébként mindenki a pénz, a jövedelem körül forog, mint majom fffffülén a stanecli.
Tökéletesen biztos forrásból származó adat szerint az általam is látogatott kórházi osztályon a nővérek az év első hat hónapjában 7000 (hétezer) Forint paraszolvenciát kaptak. Nem fejenként és hetente, hanem fél év alatt és összesen. Ezt a hatalmasw összeget üdítőital vásárlásásra költöttéék, mert kávéra még nem futotta.

De nem is ezt akartam mondani. A jelenlegi rendszerben hiába kapna az ápoló háromszor annyi fizetést, akkor sem tudna jobban teljesíteni. A rendszerben jelenleg a szükséges létszámnak legfeljebb a fele dolgozik, s van ahol még rosszabb a helyzet. A távozó ápolókat a létszámstop miatt évek óta nem pótolják, igaz nem is nagyon van kivel.
A lovat hiába eteted a legjobb minőségű alpesi szénával, a tankot akkor sem fogja elhúzni.

Addig, amíg a létszámot fel töltik legalább a 10 évvel ezelőttire, esélytelen bármiféle pozitív változás. Na utána lehetne gondolkodni a bérek emelésén, ami egyébként szükségszerű is lenne, mert ennyi pénzért valóban nem találni a szükséges mennyiségű alkalmas embert.

nevem_senki 2010.06.25. 18:39:15

Én úgy oldottam meg (ápolónő), hogy elhagytam a pályát. Diákhitelből elvégeztem az egyetemet, megtanultam angolul. (Kajára sem volt pénzem). Így élünk, de most mérnök vagyok.

lor 2010.06.25. 18:50:08

mashol meg ennyit sem keresnek!
akkor ok mit mondjanak?

mothe 2010.06.25. 18:52:56

@mrs.lipton: és amikor reggel 6-tól este 6-ig bent vagy az iskolában és ebből heti 15x45 percet tanítasz, mégis mit csinálsz?

boldii10 2010.06.25. 18:58:34

@Rotoxis: Nem tudom, egy tanársegéd v. tudományos segédmunkatárs is kb. 155-öt keres bruttóban, egy adjunktus már kb. 210-et is.

És az elmúlt 5 évben 7000 forint paraszolvenciát sem kaptak/kapnak.

szabidoki 2010.06.25. 19:00:50

Olyan szép látni, hogy ide csak olyanok jönnek kommentelni, akik fejenként milliókat fizetnek be a tb-be :) Ugyanmár...
A 12 órát ügy kell érteni, hogy 12 órás műszakok vannak, de attól még a munkahét heti 40 óra (féléves átlagban kell kijönnie), szóval 3-4 műszak hetente. Plusz a túlóra, mert az egészségügyi dolgozó szükség esetén (=mindig) heti 8 óra túlmunkára kötelezhető, heti 12 órát pedig "vállalhat". Plusz még a mellékállás, hogy ne csak a gyerek egyen, hanem ő is.

Jim Raynor 2010.06.25. 19:07:15

@Rotoxis:

nem azt mondtam, hogy a pult mögöttiek viháncolnak, hanem azt, hogy a nővérek. nem véletlenül.

aniriga 2010.06.25. 19:10:05

@Megszívtuk-Waze: Igen,igazad van!Itt van előttem a bérpapírom.Azért volt a bruttóm 151040Ft,mert volt egy vagon túlórám,amit kivételesen kifizettek.Így 92756Ft ment a számlámra.Ez egy kivételes hónap volt.Egyébként 85 ezer+kajajegy az átlag.A túlórát csak kivételes esetekben fizetik ki.Elvileg a következő hónapban kevesebb óraszámot kellene dolgozni,de a létszámhiány miatt ez megoldhatatlan.El szokott veszni a semmibe.

Kaptár (törölt) 2010.06.25. 19:10:40

@lor: Jaj, egy újabb egoista. Gyerünk, meséld el bánatod! Neked biztosan rosszabb...kár, hogy ilyen emberből van több manapság.

aniriga 2010.06.25. 19:12:53

@werem: Köszönet a sorokért!

Jim Raynor 2010.06.25. 19:17:47

@werem:

"A kevés pénzre visszatérve: nem az a kérdés, hogy a buszsofőr vagy a tűzoltó mennyit keres - nyilván ők IS keveset ahhoz képest, amennyit dolgoznak. De amikor az ápolók béréről beszélünk, nem hiszem, hogy helye lenne összehasonlítgatásnak, mert nem az viszi a kérdést igazán előbbre."

de azért gondolom lenne nagy felháborodás, ha a tűzoltók ott kávéznának meg cigiznének egy égő ház mellett, "há nehogy má ennyi pénzért még tüzet is oltsak" felkiáltással.....

Kaptár (törölt) 2010.06.25. 19:31:19

@Jim Raynor: De azért én meg azt gondolom, hogy az ápolók 60 évesen még emelgetni fogják a majdnem velük egykorúakat (idősek otthona pl.), mikor a tűzoltók már régen a nyugdíjukat töltik (amit megítélésem szerint megérdemelnek, kár, hogy ugyanez nem jár az ápolóknak).

2010.06.25. 19:53:21

Kicsik a bérek az egészségügyben. Ezt első kézből tudom mondani. Érdemes lenne vizsgálódni az eltűnt pénzek után itt is. Biztosan kerülnének elő érdekes szerződések. Szóval, a bérek kicsik. Két út között lehet választani: menni és maradni. Én az első variáció mellett döntöttem, otthagytam, és ezt javaslom mindenki másnak is. Szerettem csinálni, de valamiből meg is kell élni. Hobbinak meg túlontúl lefoglalja az ember idejét. Aki marad, az viszont csinálja tisztességgel, amit csinál. Amíg ott voltam, én is tisztességesen csináltam, ahogy elő van írva. De besokalltam. Szartak a fejemre a főnökeim nagyokat, de ha valami nyűgjük volt, hamar megtaláltak, hogy ugyan, segítsek már. Cserébe az év végi prémiumból csak a 3-4 vezetőnek jutott. Szartak a fejemre a politikusok, és fidesz ide, fidesz oda, nem hiszem, hogy ez megváltozna. Követelmény persze van. Képezd magad, szedd össze a krediteket, akár több tízezres költségen is vegyél részt továbbképzéseken, különben nem dolgozhatsz. Csináltass erkölcsi bizonyítványt pénzért, regisztráltasd magad pénzért, legyél kamarai tag pénzért, különben nem dolgozhatsz. És minden évben vizsgázz le újra, és akkor még mindig megbukhatsz, és kirúghatnak. Hát egy nagy túrót! Elegem van. Illetve volt. Csinálja, akinek a nénikéje.

ave 2010.06.25. 19:53:59

En iden ketszer voltam korhazban, es szinte csak pozitiv elmenyem van noverekrol.
Bennfekves alatt ugy vettem eszre, jo tarsasagot alkotnak, es nem 100% sztressz az egesz nap.
Fiatalok es idosebbek vegyesen voltak. Talan 1 fiatal lany volt, akin azt lattam, hogy a fenebe kivan, de lehet, hogy neki is csak rossz napja volt. A tobbiek mind kedvesek, vidamak voltak.
2 kulon korhaz, 1 BP, egy videki nagyvaros.
Remelem hamarosan tenyleg javul az egeszsegugyi dolgozok anyagi helyzete, es vegre tenyleg visszaszorulhat a boritekozas.

Zsozsó 2010.06.25. 19:55:49

Csak egy icipici pontosítás:
a 150 ezer bruttó 107300 nettóban.

óvatosan 2010.06.25. 20:06:24

Nem kisebbítendő az egészségügyben dolgozók megbecsülésének/anyagi elismerésének problémáját megjegyezném, hogy egy PHD-s a magyar egyetemeken (mindegyiken) 93.000,- ft-ot keres (két napja egy műsorban láttam, hogy a mezőgazdasági szektor a "leggázabb", mert csak ebben van 100 ezer alatt az átlag kereset... sajnos nem igaz). Ha a doktornak készülő és azzá váló nagyfiú/nagylány lesz a fiatal és továbbra is az akadémiai pályán marad, a PHD-fokozat megszerzése után 110.000,- Ft az a pénz, amire számíthat. Ezt a pénzt keresik a tudósaink. Ezért van 3 (komolyan 3) leendő fizikatanár az ÖSSZES magyar egyetemi képzésben, ezért nem maradnak itthon a tudósaink és a fenti okok miatt mennek el orvosaink, ápolóink. A háborúhoz három dolog kell ugye: pénz, pénz és pénz. Az élethez csak egy: az itthon kereshetőnél SOKKAL több pénz.

Archenemy 2010.06.25. 20:13:36

@Dr. Morcz: "Nem tudom, van-e még ország, ahol egy blog első 5 kommentjében kettőben anyáznak, mert nem bírják elviselni a véleménykülönbséget (én az Economist-ot nézem néha,"

mondjuk ha nem az economistot néznéd, hanem a youtubet, akkor esetleg reálisabb képed lenne...

mrsknight 2010.06.25. 20:16:45

@mothe: Én is tanítottam. Táboroztatás nem volt, korrep és szakkör igen - ingyen. Túlórám havonta (!) kettő, mert többet úgyse tudtak volna kifizetni. Nem érte el a 80 ezret a nettóm, pedig azért csak tanultam előtte 16 évet.

trimalchio 2010.06.25. 20:19:29

@werem: "Van aki áldozatosan, kiválóan végzi a munkáját, és van olyan, aki alávaló módon. De mindkét esetben igaz, hogy kevés pénzért. Mellesleg, saját tapasztalataim alapján az előbbiből van jóval több, csak az sokszor a "természetes" kategóriába kerül és nem lesz soha, sehol szóvá téve."
Azoknak a nővéreknek a 99%-a, akikkel nekem dolgom volt, szerintem kifogástalanul végezte a munkáját. Ebben egyetértünk. De miért teszed a természetes szót idézőjelbe? Szerinted nem természetes, hogy valaki nem alávalóan (te szavad) végzi a munkáját? Ha ezt külön ki kell emelni, akkor valóban nagy a gáz.

gld 2010.06.25. 20:24:28

Nem tudom már, hogy ki írt az elvárásokról, mert mire a végére értem a kommenteknek elfelejtettem :)

Szóval igen... Én is azt tapasztaltam már többször, hogy aki kórházba kerül, az elvárja, hogy alanyi jogon elölről-hátulról kiszolgálják. Ezt végig kellene gondolni... Kórházba nem kizárólag magatehetetlen, önmagukat ellátni képtelen emberek kerülnek. Néha pusztán a gyógykezelés jellege miatt van szükség a kórházban tartózkodásra. Semmivel nem vagyunk ilyenkor betegebbek, mint amikor a háziorvos táppénzes állományba vesz az évi szokásos influenzánkkal. Sőt, néha annyira sem... És ugyebár ilyenkor sem fürdet, etet, meg tudom is én mit csinál a család. Akármennyire tiltakozni fognak ez ellen most sokan, ez bizony tény, láttam, tapasztaltam... És az is tény, hogy az ilyen emberek pampognak a leghangosabban, pedig azzal levehetnének jó sok munkát pl. a nővérek válláról, hogy egyedül pisilnek, mosakodnak, esznek... És akkor talán a nővér azt az időt tényleg arra a betegre fordíthatná, aki erre valóban rá is szorul.

Ide lőjetek ;)

Kaptár (törölt) 2010.06.25. 20:24:33

@trimalchio: Az idézőjel használatára vonatkozó (és a szövegértési) ismereteket annak idején nem sikerült elsajátítanod. Nincs veszve semmi, még pótolhatod.

óvatosan 2010.06.25. 20:24:35

@mrsknight: idén 20. éve tanulok -> 93.800,- Ft. Miért működik, ill. hogy még mindig ez az ország?

óvatosan 2010.06.25. 20:27:10

ja és így a következő 7,4 ÉVBEN keresek annyit, mint a jegybankelnök EGY HÓNAP alatt ;)

mrsknight 2010.06.25. 20:33:14

@Motorpenis: Lehet, hogy rossz helyen dolgoztam, de nálunk már öt éve sem volt helyettesítési pénz. Kötelező helyettesítés persze volt: "szívességből". Egyetlen forintot sem kaptunk érte.

mrsknight 2010.06.25. 20:40:43

@Sir Kommentor: A műtétem után hatan feküdtünk az őrzőben, négy embernek jutott "gyormorvédő" (elnézést, nem tudom a szakszerű megfogalmazást) orvosság, állítólag nem volt több a kórházban (SOTE Klinika)! Nekem szerencsém volt, de a mellettem fekvő beteg egész éjjel a hányásában fetrengett.
De erről aztán tényleg nem az ápolók/nővérek tehetnek!

fétisskorpió 2010.06.25. 20:45:00

@plomplom: 18 ezernyi kajajegyről nyilván beszélhetünk, csak nem tudom melyik kórházban :D elmesélem, hogy nincs kajajegy, viszont van kötelező ottétkezés, ami azt jelenti, hogy a fizetésedből levonják azt a reggelit, ebédet, vacsorát (mikor hogy dolgozol), amit a gyakorlatban képtelen vagy elfogyasztani :D

szabidoki 2010.06.25. 20:45:06

@óvatosan: hát igen, ez a legdrágább, mikor a külföldnek képezzük a szakembereket, mert arra már képtelen az állam, hogy árán fizesse meg a szaktudást.

fétisskorpió 2010.06.25. 20:51:58

@Dorineni: HAJRÁ Dórinéni :D ...és igen: KÖSZÖNJÜK :)

Kaptár (törölt) 2010.06.25. 21:04:17

@trimalchio: "De miért teszed a természetes szót idézőjelbe? Szerinted nem természetes, hogy valaki nem alávalóan (te szavad) végzi a munkáját? Ha ezt külön ki kell emelni, akkor valóban nagy a gáz."

@werem nem azt mondta, hogy ne lenne természetes...
És igen, külön ki kell emelni, mert rajtad, sok hozzászólón és rajtam kívül a többség semmibe sem nézi más munkáját. Sőt.

Pszt! 2010.06.25. 21:10:07

150 brutto az nem 85 kézbe, hanem kicsit több.

trimalchio 2010.06.25. 21:16:07

@Kaptár: Felhívnám figyelmedet a következőre: "Arra is használhatóak az idézőjelek, hogy jelezzék: az általuk kiemelt kifejezést nem szó szerint kell érteni. A leggyakoribb ilyen esetek, ha a beszélő ironikusan fogalmaz, és erre fel szeretné hívni a figyelmet; vagy ha az idézőjelben álló kifejezés nem szokványos nyelvi forma, vagy megszokott jelentésétől eltérően értendő." Werem azzal, hogy idézőjelbe tette a természetes szót, megváltoztatta annak eredeti jelentését. Száz százalék, hogy nekem kell még tanulnom az idézőjel használatáról?
De azt hiszem, hogy a dolog érdemi részében (nővérek, ápolók munkája) egyetértünk.

mothe 2010.06.25. 21:22:43

A minap volt szó a Bajcsyról, ehhez tennék hozzá egy friss információt. Most tudtam meg, hogy az egyik nagynéném (nemigen tartottuk a kapcsolatot, úgyhogy mindenről már csak utólag értesültem) nemrég bekerült a Bajcsyba. Felfekvése volt (már egy ideje nyomta az ágyat egyébként is), ami a kórházban elfertőződött. Vérmérgezésben halt meg. Odabent. 2010 van. No komment.

mothe 2010.06.25. 21:25:27

@mrsknight: Ha a 16 évbe beleszámoltad 8 általánost és a 4 év gimnáziumot is, akkor most hogy ne röhögjem magam halálra? :) Bocs, tantó néni.

Egyébként iskolát pont ugyanúgy lehet váltani, mint bármely más munkahelyet. Én is dolgoztam szar helyen grafikusként is, és senki sem kényszerített fegyverrel, hogy az idők végéig ott maradjak.

mothe 2010.06.25. 21:27:20

@óvatosan: Bocsánat, de a PhD-vel rendelkezők általában publikálnak. Az helyből az alapfizetés mellé jön.

Kaptár (törölt) 2010.06.25. 21:32:21

@trimalchio: "természetes" + szövegkörnyezet = az emberek természetesnek veszik, nem becsülik

strohmann 2010.06.25. 21:35:19

Az ország 61%-a hivatalosan inaktív. A „magyar álom” része a kamu rokkantság (a vele járó „cafeteria juttatásokkal”, mint ingyenes eü.-i ellátás, díjmentes parkolás), a korai nyugdíjazás, a feketemunka. + ott van még a nyugtatömböt rojtosra forgató fodrászok, szerelők feketejövedelme, hogy az adóelkerülés felsőbb szintjeit vagy a korrupciót már ne is említsem, stb., stb.

Az ország 39%-a dolgozik (legálisan), közterheket még kevesebben fizetnek méltányosan, vagyis valós jövedelmük után. Így persze, hogy recsegnek-ropognak a közszolgáltatások. Az egészségügy is. 10 millió ember veszi igénybe, de csak töredékük fizet érte.

Egyik ismerősöm még a nyolcvanas évek legelején ment el kamurokkantba, majd kb. tíz éve elesett (szeret inni…), a hüvelykujjával volt valami, meg is műttette magát és erre magasabb rokkantsági kategóriába került, havi 250 ezres apanázzsal. (A történethez tartozik, hogy volt bányász, bár 1-2 év uránbányászat után nem tudom, bányásznyugdíj jár-e. Valószínűleg valamilyen egyszeri jutalom is beleszámíthatott anno a megállapított rokinyugdíjába, amin tovább dobott a későbbi hüvelykujj-baleset, így jöhet ki a negyedmillió havonta.) A felesége meg barter megállapodást kötött a háziorvosával: eljárt takarítani az orvos házába egy darabig, ő meg cserébe segítette őt lerokkantosítani. Közben a mai napig fodrászként fogadja a vendégeit otthon, 100 % svarcban, a vállalkozói engedélyét visszaadta, az APEH nem zargatja, mert lekerült a radarról, mióta nincs adószáma.

Egy szomszédom meg feketén bizniszel, olaszból hoz be dolgokat, van egy hivatalos, persze minimálbéres éjjeliőr állása. Pár éve autóbalesete volt, ő volt a legjobban felháborodva, amikor a titánt(?) a lábából eltávolító műtétre 6+n hónappal későbbre írták ki. Még neki, a nagy adófizetőnek állt feljebb, hogy micsoda viszonyok vannak az egészségügyben. Kitalálhatjátok: persze ő is megpróbálta leszázalékoltatni magát (34 évesen), a lábtörésre hivatkozva, de nem járt sikerrel.

gld 2010.06.25. 21:36:40

@mothe: "Bocsánat, de a PhD-vel rendelkezők általában publikálnak. Az helyből az alapfizetés mellé jön."

Ezt miért itt kell megtudnom, hogy a publikációim után elvileg "gazdagnak" kéne lennem? :)))

Amúgy szerintem ezt publikációja válogatja, általában a szaklapokban írt cikkekért nem kapsz pénzt, vagy nagyon minimálisat. Könyvek után jár max. magasabb tiszteletdíj.

trimalchio 2010.06.25. 21:44:11

@Kaptár: Megértettem ám, hogy mit akart mondani, csak nem azt sikerült leírni. A következőket üzented nekem: " Az idézőjel használatára vonatkozó (és a szövegértési) ismereteket annak idején nem sikerült elsajátítanod. Nincs veszve semmi, még pótolhatod." Csak ez a nagyképű szöveged vitt rá erre a kis nyelvészeti felvilágosításra az idézőjel használatáról. Szemmel látható, hogy még most sem érted, hogyan kell az idézőjelet használni. Nem baj, sokan nem tudják.

mothe 2010.06.25. 21:46:34

@gld: egyetemi kutatókról beszéltünk, nem orvosokról. :) pontosítanom kellett volna.

gld 2010.06.25. 21:50:07

@mothe: én egyetemi kutató vagyok :) Ezért írtam, amit írtam.

Amúgy íme egy kis adalék a tudományos fokozattal rendelkezők bérezéséről:

www.tudosz.hu/2009_okt_kut_bertabla.html

Ez 2009-es, de ez azóta nem változott.

kutya vacsorája 2010.06.25. 21:50:54

milyen furcsa,h.a kommentelő dokik csaknem szentté avatják itt a nővéreket, a kórházban pedig előre köszöntetnek maguknak a lenézett középkáderrel... mikor voltak utoljára közös buliban? sörözésen? sportolni? és a legfontosabb: mikor adtak le és mennyit a több tízezres jattból? nnna ugye.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.06.25. 22:30:15

Feleségem nővér, diplomás, jelenleg félállásban van havi nyolvan-x ezer nettó Forintért. Nekem kezdő tanárként volt ennyi (a suliból le is léptem, mentem egy nyelviskolába, havi 53 tanóráért apok nem egészen 80e-t, erősen a szégyenfolt kategória). Amíg teljes műszakban dolgozott, csak fekve láttam, hiszen vagy nem volt otthon, vagy aludt. Pénzt nem nagyon szokott eldogadni, na nem mintha annyira tukmálnák rájuk, 500-as, 1000-es szokott néha játszani, de leginkább kávé, bonbon. De ezekkel azt csinálja a főnővér, hogy begyűjteti őket, majd szétosztatja mindenki között (kapnak a nővérstátuszon lévő gyógytornászok és adminisztrátorok is, hiszen "ők is ugyanúgy a csapat részei". Volt is ebből egyszer egy balhé, amikor is egy beteg megtudván ezt az információt az egyik nővérnek személyre szólóan adott valami ajándékot, és kérdőre vonták utólag, hogy miért nem osztotta meg, hiszen "mindenki egyenlően hozzáteszi a maga részét".

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.06.25. 22:33:16

@Gee Halen: Rosszul mondtam: 80-valahányezer bruttó, hatvanvalahány nettó.

óvatosan 2010.06.25. 22:35:20

@mothe: írd meg hol és már holnap oda megyek dolgozni az összes ingyen írt nemzetközi publikációmmal!

kalman.kalman (törölt) 2010.06.25. 22:35:55

A nővérek, ha jó osztályon vannak, nem intenzíven, akkor hatalmas borravalókat kapnak.
Tapasztalat. 1000-2000 forint egy-egy betegtől a legkisebb dolgokért is elvárt (ágytálazás, egy tabletta fájdalomcsillapító). Anyámmal úgy bántak, mint a kutyával, majd amikor adott pénzt, körülugrálták. Én meg majdnem nekimentem a legpofátlanabbaknak, egy 21 éves, pénzéhes kis picsa volt, és buta, mint a segg.
A pénz sajnos nem változtat a dolgokon, ha hulladékok a magyar emberek.
Az orvos is csak akkor néz rá az emberre, ha vastag borítékot kap.

Dubito 2010.06.25. 22:36:57

Az egészségem a legnagyobb kincs, mindennél többet vagyok hajlandó áldozni rá.

Volt itt egy próbálkozás, hogy legalább 300 Ft-al, egy buszjegy árával járulhassak hozzá ahhoz, hogy megfelelő szolgáltatást kaphassak.

Orvosok, ápolók egy emberként álltak ki ellene, ezzel a meglévő rend fennmaradásáért.

Tessék az eredményt zokszó nélkül fogyasztani!

rikavagyok 2010.06.25. 22:43:22

@drunkenmunky:
azért eléggé beb@shna, ha ez fixen így lenne.

1.Mégis mik azok a komolyabb beavatkozásokat amiket rátok hagynak?
A katéter, szonda meg branül lehet a nővér dolga (de égjen a pofája a dokinak, ha nem tud ilyet), ez alapból nem életveszélyes.
Nyilván elő-előfordul, h ganyéba nyúl a kezdő, és ki kell segíteni, akkor "tényleg bármi megtörténhet", de az nem a default (és nagyon meg szokás köszönni)

2.Ha nem tudod megítélni, h mit csinálhatsz meg, és mit nem, mikor kell szólni, a sorban fölötted levőnek, mikor nem, az viszont a te bajod. Alapesetben nem a "te farkaddal verik a csalánt", (mégcsak nem is az enyémmel), hanem az ügyeletvezetőével. Pont.

3.Nagyon nem szeressem a hülye doki félrediagnosztizál, majd a nővérkék kijavítják dolgot... pont olyan baromság, mint amikor az orvos lenézi az ápolókat.
Ne játszunk már osztályharcot!
Ugyanabban a nyakigérő ganyéban próbálunk megmaradni , nekem sincs tesztcsík, hőmérő, munkaruha, vécépapír, szekrénykulcs, fizetésemelés, neked sincs...
Legalább ne szivassuk már egymást!

tcom 2010.06.25. 22:45:13

Tudomásul kell venni, hogy többet kellene fizetni az egészségügyi ellátásért hivatalosan. A kádári-orbáni ingyenes egészségügyi ellátás már a múlté. Orbán is csak vakarja a fejét, de úgy sincs más út, mint keményen fizetni az ellátás egy részét. Aki szociálisan rászorult, az kevesebbet, vagy semmit, de az átlagnak fizetni kellene, akkor jutna a személyzetnek is valami többlet.
Az hogy nyugaton jobb az ellátás, az annak köszönhető, hogy az évek/élet alatt több pénzt fizetnek be a polgárok és a kórházakat is felügyelik, nem államok az államban.

gld 2010.06.25. 22:51:46

@tcom: szerintem ez marhaság. A kutya ott van elásva, hogy az ország lakosságának elenyésző hányada fizet járulékokat a valós jövedelme után, és nem feltétlen a rászorulók azok akik nem. Hogy finoman fejezzem ki magam, kissé messzire nyúlnak ezek a szálak. Ráadásul a befolyt összeg nem az eübe megy. Ezer kézen megy keresztül, mindegyik lefölözi a magáét, és a maradék, ami töredéke a befizetettnek, lófaxra sem elég :( Pont ugyanolyan ez, mint a pályázatoknál. Mindenki lenyúlja magának a jussát, és arra, amire megpályázták, már szar se jut. Fizethetsz te akármennyit, azzal is ugyan ez lesz a helyzet. Nem ezen múlik, attól tartok...

mrs.mua 2010.06.25. 23:07:33

@mothe: a példám konkrétan nem rám vonatkozott,de tele vagyunk "lyukas" órákkal, amikor ugyan bennt csücsülünk az isiben, hiába vagyok ott, az időelszámolásba nem számít bele. "bele fér a 8 órádba" szokott hangzani a vezetőség részéről...

bakela 2010.06.25. 23:08:14

Mit tanátam:?!
Nézzetek vissza az előző napi vakaródzós p...ara!

mothe 2010.06.25. 23:09:20

@gld: na várj, nem bírom értelmezni. itt a kutatóprofesszor mellé 437 ezer van írva. valamit biztos én értek rosszul, segíts.

mothe 2010.06.25. 23:12:25

@óvatosan: én komolyan nem értem ezt, emberek. ebben az országban mindenki ingyen dolgozik, ingyen publikál, ingyen túlórázik és ingyen helyettesít. akkor ti miből éltek, miből vesztek lakást, miből tartjátok fent az autót és miből neveltek gyereket?

most vagy én vagyok teljesen hülyének nézve, vagy ti hallgattok el valamit.

gld 2010.06.25. 23:13:22

@mothe: mi a gond vele? :) Amúgy én kutatóprofesszorokat nem ismerek. Nálunk egyetemi tanárok vannak, akik amellett, hogy oktatnak, kutatnak is. Szóval nem igazán tudom, mit takar a fogalom, de gyanítom, hogy a tudományos fokozat ugyan az, mint az egyetemi tanároknál, de kizárólag kutatással foglalkoznak. Ez inkább a kutatóintézetekre jellemző... vagy nem tudom... Vagy az összeggel van gond?

gld 2010.06.25. 23:18:18

@mothe: "én komolyan nem értem ezt, emberek. ebben az országban mindenki ingyen dolgozik, ingyen publikál, ingyen túlórázik és ingyen helyettesít. akkor ti miből éltek, miből vesztek lakást, miből tartjátok fent az autót és miből neveltek gyereket?"

Nem mondta senki, hogy ingyen. Munkabérért. Amit bértáblából számolnak. Az más kérdés, hogy ez majdnem ingyen van :)

Én csak a saját példámat tudom leírni: a napi 8 órámért megkapom a bértáblába foglalt összeget, mindenféle pótlék, kajajegy, meg hasonlók nélkül. Néha egy-egy engem is érintő pályázatban ha vállalok munkát (értsd: felkérnek rá), az elvégzett munka után megbízási szerződés, túlóradíj nuku, ezért én nem túlórázom. Ami belefér a napi 8 órába, azt teljes erőbedobással, de azon túl egy percet se. Kell az idő a másodállásra (ami hozzáteszem, szintén hivatalos, járulékokat fizetek utána). Ez van...

mothe 2010.06.25. 23:19:17

@bakela: sikerült kiverni? megnőtt kicsit? most jó?

mothe 2010.06.25. 23:21:32

@gld: de, mondták, többen is. legutoljára

óvatosan 2010.06.25. 22:35:20
@mothe: írd meg hol és már holnap oda megyek dolgozni az összes ingyen írt nemzetközi publikációmmal!

de többször hallottuk az ingyen túlórát meg az ingyen helyettesítést is.

gld 2010.06.25. 23:23:42

@mothe: az oké, de nem ebből élnek, hanem abból, amikor nem helyettesítenek, meg nem túlóráznak :) Én erre értettem :)

Manapság ez a természetes, vagy mi... Rugalmas munkaidő: bármilyen korán bemehetsz, és bármeddig maradhatsz dolgozni :)

mothe 2010.06.25. 23:27:10

@gld: nincs gond az összeggel, csak jelentősen eltér attól, amit óvatosan írt, és amire én reagáltam:

"egy PHD-s a magyar egyetemeken (mindegyiken) 93.000,- ft-ot keres. Ha továbbra is az akadémiai pályán marad, a PHD-fokozat megszerzése után 110.000,- Ft az a pénz, amire számíthat."

gld 2010.06.25. 23:27:48

@mothe: igen, ezért kerestem meg a linket, mert ez nekem sem stimmelt.

kedem 2010.06.25. 23:27:54

Tobb kommentben olvastam, hogy bezzeg kulfoldon... Igen, vannak bezzeg dolgok is a kulfodi ellatasban es vannak elborzasztoak is. New York-ban, a Methodista korhazban tapasztaltam a kovetkezoket: 3 fele noverbeosztas van, az 'alap'nover, aki leginkabb a betegapolast vegzi, a 'gyogszeres'nover, aki csak a gyogyszerekkel foglalkozik es a 'segednover' aki csak a kiegeszito dolgokkal foglalkozik, vernyomast, lazat mer, agyat tologat, stb. Altalaban egy 'alap'noverre muszakonkent max. 10 beteg jut, gyogyszeres nover 2 van muszakonket, segednover szinten 2. A munkaido 8 ora, 5 nap, sok a reszmunkaidos. Altalaban feketek es/vagy bevandorlok. A beteghez valo hozzaallasukat inkabb most nem minositenem... Megkerdeztem, mert itt nem szegyen, hogy mennyit keres egy 'alap'nover, evi 40-45 ezer dollart plusz a juttatasok. Ez 200,-Ft/dollar arfolyammal havi 666.666,-Ft. A gyogyszeres tobbet, a segednover kicsit kevesebbet keres, de ertelemszeruen masok is a felelossegkoreik. Az itteni tobb-biztositos rendszerrol pedig csak annyit, hogy a mellettunk levo szobaban komaban fekvo ferfit siman kipateroltak, amikor kiderult, hogy a biztositoja csak 90 napig fedezi a komas betegek ellatasat. Egszoval, a draga penzen vett biztositasa csak 90 napra volt eleg, aztan vagy ebrejd fel haver, vagy halj meg. Vihettek haza es oldjak meg, ahogy akarjak, vagy zsebbol kell fizetniuk az ellatasert. Ami napi kb. 1000 dollar.

bakela 2010.06.25. 23:32:57

@mothe:
Akkor én valamit nagyon rosszul csinálok:
Ha sikerül, akkor nekem össze szokik menni.
Nővéred??:
www.ebf.hu/letoltes/201003/1043_bajcsy-zsilinszky_kh_marc19.pdf

mothe 2010.06.25. 23:34:07

@kedem: legközelebb hasonlítsuk össze a kontinentális meg az angolszász jogrendszert is, mert annak kb. ugyanennyi köze van egymáshoz.

mothe 2010.06.25. 23:35:13

@bakela: a lihegésre reagáltam, nem a tartalomra.

bakela 2010.06.25. 23:58:39

@mothe:
ȹǾǾȸʘʬϾϿѠѼӜ؂؃
Csak mer' bacogatni szokol.

Dr.laikus PhD 2010.06.26. 00:09:01

@bakela: Erre a hivatalra mondjátok apage satanas?

Belgyógyászaton kapott amit kellett, nem bőrgyógyászaton. Kis utaztatás után.
Hol kezdte? Belgyógyászaton. Utána mindenki bevette a hazugságtablettát.

Nővér aszitte nem kell diploma, tud többet orvosnál. Súgni is.
Biztos így van, itt is írták. Akkor így van. Vagy nem?

Caymans 2010.06.26. 00:12:24

rezidensként nettó 92 csókolom!

kedem 2010.06.26. 00:15:58

@mothe: "Ennyi pénzért /150ezer a bruttóm 20év után 85 kézbe + 18ezer kajajegy és ebben a pótlékok is benne vannak/senki nem akar kórházban dolgozni" - idezet a posztirotol. Szerintem ezt ossze lehet hasonlitani. Foleg ugy, ha figyelembe vesszuk a letszamot es a felelosseguket is.

háziasszonysuli 2010.06.26. 00:16:21

Bevallom őszintén, én sem adtam hálapénzt a nővérnek, mivel úgy éreztem nem érdemelte meg, mivel szinte semmit nem törődtek velem, mikor a kisfiam született. Pedig nagyon nem akart a csöppség szopizni. A szülésznőm, aki fogadott volt, de még nem tudta mennyit fog kapni, az segített. Annyit hozzátennék, hogy az a nővért, aki szívvel-lélekkel csinálja, s kedves a beteghez, az nem hiszem, hogy tényleg csak heti 1000 ft hálapénzt kap.
De ez csak az én véleményem.

mothe 2010.06.26. 00:25:10

@kedem: hogyan hasonlítasz össze egy olyan rendszert, ami egyéni biztosításra épül a miénkkel? nyilván a new yorki nővérek nem az államtól kapják a fizetésüket.

de tény, mindannyian fehérben vannak, a többi meg nem lényeges.

szabidoki 2010.06.26. 00:25:35

@bakela: grat, hogy megtaláltad, királyság! :)

Dr.laikus PhD 2010.06.26. 00:34:51

@Caymans: Kezdő diplomásként 800.- Ft.
A párttitkár 8 de lehet hogy 6 általánossal a többszörösét kapta. Pofámat befoghattam, lakásra nem kaptam kiutalást mert volt diplomám.
Külföldre sem mehettem mert nem volt még párom, aztán azért nem mert volt.
Albérletbe sem, mert azt sem tudtam megfizetni.
Dolgoztunk, mint lovak, tanultunk mert ki tudja miért azt hittük jobb lesz.
Férj vidéken én itt. Aztán szülők évek után végre találtak cserepartnert mentek lyukba, mi meg első lakásunkba - oh nekünk palota.
Nekünk akkor az volt a túlélés.
Az egészségügy akkor még ennél is rosszabb volt, a csap körül csótányok mászkáltak, igaz még éltek a régi keményített fityulás és kötényes valaha volt apácák. Férjhez mentek és volt már gyerekük, de az elkötelezettség megmaradt. Akit kellett tisztába tettek, meghánytattak és 400.- Ft volt a fizetésük!

Arányaiban most sem rosszabb, csak a munkamorál a béka s....e alatt van.

Menjetek külföldre, mert mehettek. Tanuljatok meg dolgozni - mert kint kell, sokkal többet, mint itt.

Csak addig sok a pénz, míg forintban gondolkoztok. Az igény nőni fog, lakást venni kint is egy élet munkája, vagy mint Angliában csak bérelni lehet. Mások az arányok mindenben, az igények ezt fogják követni. Ha más megoldás nem marad, mert itt nincs helyed, itt nyomorodik a lelked, menni kell.
Visszajöttök úgy is. Honfi akkor lesz igazán az ember. Hoztok morált magatokkal és tapasztalatot.

kedem 2010.06.26. 00:35:10

@mothe: Tevedsz, a new yorki noverek a varostol, mint munkaltatotol kapjak a fizetesuket, akarcsak a magyar noverek, hiszen altalaban az onkormanyzat a korhazfenntarto. A masik, nem feherben vannak. :) Munkakoronkent valtozik a ruhak szine, hogy a betegek es a hozzatartozok tudjak, melyik novertol milyen fajta segitseget kerhetnek. A bordo ruhastol hiaba kersz fajdalomcsillapitot, o csak vernyomast mer, de szol a kek ruhas gyogyszeresnek.

Dr.laikus PhD 2010.06.26. 00:45:38

@kedem: Nem általában. Többféle van. Nővér ott sem megy a maga feje után. De tény nem engednek szenvedni, ha azt mondod fáj nem mondják tűrjed. Előtte azért megnézik nem vagy-e függő.

Alapítványok fedezik általában a teljesen ellátatlanokat. Ha haza kell vinni, mert nincs fedezet, ajánlanak alapítványt ahol általában segítenek. Megtanítanak ápolni, vagy jönnek ápolni.

Más a rendszer teljesen és nagyon kiszolgáltatott az akinek nincs jó biztosítása, isten mentsen minket tőle.

Vérnűsző Barom (törölt) 2010.06.26. 01:22:01

Csak kicst off, és gyaníthatóan ismeritek is.

van két beteg, mindkettő sántít, fájlalja a derekát, járni is alig bírnak, elviszik őket az orvoshoz.
Az egyik beteget megvizsgálják, közben örülnek neki, barátságosak vele, megállapítják, hogy röntgenre van szüksége, másnapra be is írják, megcsinálják,hümmögve megállapítják, hogy biza ott egy porcleválás, műteni kell nincs mese, minél előbb,annál jobb, holnapután megfelel-e? Megfelel, megműtik, pár napot pihiztetik majd mehet haza.

A másik beteg is eljut az orvosához. Az hümmög, majd beutalja szakrendelőbe, ahol két hét múlva fogadják is, és rájönnek, ide biza röntgen kell.Három hét múlva kap is rá időpontot, mehet vissza újabb két hét múlva a szakrendelőjébe, ahol hosszas várakozás után idegesen elhajtják azzal, hogy majd szeptemberben műtét, addig pihentesse és nézze a plafont.
Kis májzlival szeptemberben meg is műtik, másnap mehet is haza (noha a tb-kártyája ellenőrzésekor kiderül, hogy feküdt egy hetet a kórházban).

Mi a különbség a két beteg között:
Az első kutya.

Vérnűsző Barom (törölt) 2010.06.26. 01:26:14

Lehet rizsázni arról, hogy rosszkedvőek, önzők,arrogánsak a betegek,és ennek kapcsán az egyébként tündibündi orvosok,ápolók, mindenféle személyzet is az.

Nem. Ha az a személyzet normális körülmények között,mormális fizetésrt,jó felszereléssel dolgozhatna mindenhol, akkor nem idegelnék fel a beteget.

Ha a beteg biztos lehetne benne, hogy normális ellátást, figyelmet kap, akkor nyugton ellene,és nem idegelné a személyzetet (csak a mindenhol szokásos elmebetegek, de az más téma)

Igen, a fejekben kéne rendet rakni. Például normális munkával normális megélhetés biztosításával, egyben rendes egészségügyi ellátással.

Mindjárt rend lenne a fejekben.

sydneybeachgirl 2010.06.26. 03:54:49

Respect a nővéreknek és az orvosoknak de az hogy hogyan kommunikálunk embertársainkkal és mennyire vagyunk empatikusak annak nem a fizetésünktől kéne függenie..

sydneybeachgirl 2010.06.26. 03:55:31

Respect a nővéreknek és az orvosoknak de az hogy hogyan kommunikálunk embertársainkkal és mennyire vagyunk empatikusak annak nem a fizetésünktől kéne függenie..

nestrot10 2010.06.26. 06:01:09

Akkor lesz jó az Országban ha a Fidesz banda eltűnik, de legalábbis a gonosz törpe temetésére készülünk!!!

Dr.laikus PhD 2010.06.26. 06:31:56

@Vérnűsző Barom:
"Igen, a fejekben kéne rendet rakni. Például normális munkával normális megélhetés biztosításával, egyben rendes egészségügyi ellátással."

Mennyi a normális?

artdesigner 2010.06.26. 06:58:44

Aki ma magyarországon alkalmazottként 150 ezret keres,pláne állami cégnél(fizetett szabadság,fizetett betegszabadság,táppénz,cafeteria stb...),az ne sírjon.Jöjjön el hozzám dolgozni,azt hiszem jól megfingatnám.

aniriga 2010.06.26. 07:18:51

Helyszin:egy 20ágyas bőrgyógyászati osztály.Személyzet:3orvos,1főnővér,1 osztályos nővér.Reggel 6óra.Kávé.Labovizsgálatok feladása a központi laborba számitógépen.Reggeli gyógyszerek kiadása,beadása.Injekciózás.Vérnyomásmérés minden betegnek.Reggeliosztás,reggeliztetés,gyógyszerek beadása,segítségre szorulóknak.Ez átlagban 3 beteget jelent.Felkészülés vizitre,kötések levétele.Aznapi vérek,vizsgálati anyagok lejuttatása a laborba.Viziten elrendeltek teljesitése.Osztályos betegek lekezelése,kisebb mütéti beavatkozásokhoz aszisztálás,ambulánsan érkező betegek szükségszerinti ellátása,orvosi utasitás szerint.Osztályos betegek konziliumba küldése más osztályokra.Adminisztráció pontosan vezetve,miminden történik aznap egy adott beteggel.Közben a segitségreszorulók szükségleteinek ellátása:itatás,pelenkacsere,étkezés.Uj betegek/átlag 2/felvétele:adminisztráció+helyi kezelés,betegségétől függően.Következőnapi program kiirása,hogy mi fog történni az uj beteggel,laborok,rtg stb.Elkészült laboreredmények adminisztrálása a lázlapra./orvosi kérésre/Aztán éppen oszthatjuk a vacsorát.Ja és közben a 3orvos 3felé szeretne tépni,mert mindegyiknek van valami kivánsága az oszt.betegeivel vagy az ambuláns betegével kapcsolatban.Hétfőtől csütörtökig 1 kezelős nővér segiti amunkát 7órától 12ig.Próbál az ember mosolyogni,kedves lenni de higgyétek el sokszor nehéz.Jó este 6kor hazamenni.Kevesen vagyunk,nagyon kevesen.

DeadBodiesEverywhere 2010.06.26. 07:21:01

Megertem a szituaciot. Az egeszsegugy szar. Csak nehogy beteg legyel itthon. Foleg ne korhazi ellatasra szorult.

De! Amikor vki a felnottevalas idejen azon gondolkozik hogy mi akar lenni akkor ezeket mar tudja.

Van olyan akinek nem fontos hogy havi 200 nettot keressen, vannak akiknek az a fontos hogy szocialisan segitsen. Ok valasztjak az ilyen munkakat SZAR penzert. Ezt tudjak.

Termeszetesen nem kell senkit okolni hogy ebbol egyre kevesebb van.

Az egeszsegugyben is a maganszektor lesz a nyero, ott is sokat kell melozni, ott sem kimagaslo a penz, de legalabb talan biztosnak mondhato.

Evek ota nincs sztem olyan kimagaslo szamu utanpotlas. Eleg nagy gondok lesznek.

Ezt mindenki tudja.
Ha van szakszervezet akkor intezkedjenek, No-ban jol mukodnek.

aniriga 2010.06.26. 07:29:33

@artdesigner: Az a 150ezer már nem annyi,mire a számlára megy.Ha annyi menne,senkise sírna!!

Teker 2010.06.26. 08:04:27

minden alkalommal, amikor odamegy, kell egy ezrest dugni a nővér köpenyének a zsebébe. sokszor fog ránézni a betegre és kedves, figyelmes lesz vele.
ennyi.
jó motiváció a gyors gyógyulásra és mielőbbi távozásra a kórházból :D

seahawk 2010.06.26. 08:18:34

Volt balszerencsém több kórházban is látni a nővéri tevékenységet. Átlagban minden 5. végzi rendesen a munkáját. Pláne akkor ha a beteg vagy a családja rásegit. szar az egész. persze ez igaz a mentősökre,orvosokra is. Másrészről meg senkinek nem lenne szabad a mai árak mellet 150ezer nettónál kevesebbet keresni aki rendesen elvégzi,kidolgozza a munkaidejét.Sanjnos a munkavállalók nagyon ki vannak szolgáltatva.

aniriga 2010.06.26. 08:18:56

@Teker: Lehet,hogy régimódi vagyok de nemtudtam még megbarátkozni a mozdulattal mikor a zsebembe dugdozza a beteg a pénzt.Kerülöm a szituációt.Rettentően megalázónak érzem és roppant lealacsonyító.Senkivel nem lennék kedvesebb csak azért,mert pénzt adott.

bakela 2010.06.26. 08:53:35

@Dr.laikus PhD:
Jó reggelt!
Engem ez az EBF határozat úgy mekkfogott, hogy azt álmodtam, ez a dunszi a szomszédba költözött. BRRRRRRRRRR!
Mekknéztem az álmoskönyvet: Azt írja, hogy álmodjak lekközelebb hozzá egy szívlapátot, és ha újra kísért, mindig vágjam vele pofán.
Különben képzelj el magadnak egy hasonló szomszédot.
Más: Tőlem senki nem hallott abcúgot, a'sszem, a'szontam, hogy én sajnálom az EBF-et.
Mék babázni.

jet set 2010.06.26. 08:55:13

Utálom a nyilvánvalóan hazug írásokat.
Bruttó 150ezer nettója 107215Ft. Ez sem egy vagyon, de 22ezerrel több, mint a siránkozó állítása.

Kiotop 2010.06.26. 09:25:57

Ez a bruttó nettó hihetetlen...
Nem tudják ezek a hülyék, hogy adójóváírást KELL KÉRNI!
most azért kevesebb mert nem kérték. Majd köv. bevallásnál járnak jól.
Most meg siránkozhatnak.

aniriga 2010.06.26. 09:45:30

@jet set: A 150ezer bruttóban már benne van egy vagon tulóra,amit nagykegyesen kifizettek.Így kaptam 92ezer valamennyit a számlámra.Az átlag hónapban kapok 85ezret+kajajegyet.A lap tetején olvasható írást én hozzászólásnak szántam egy cikkhez.Ha tudom előre,hogy vitatéma lesz,pontosabban fogalmaztam volna.Az írás nem hazug,inkiább csak pontatlan.A lényegén nem változtat.

óvatosan 2010.06.26. 09:57:20

@mothe: anyámékból! Ha nem segítenének, a híd alól járhatnék az egyetemre kutatni gyalog. Lakásom nincs, autóm nincs. Nem is gondolnám, hogy lesz valaha. 93.800 Ft a törvénybe foglalt "fizetés" a PHD-n és nem vállalhatsz mellette máshol állást, ez is törvény. Na ez az összeg konkrétan egy kisebb albérletre és rezsijére elég. Akkor miből eszek? Mondom, abból, amit anyám ad. Az összegek rendben vannak, csakhogy ezek ugye brutto-k. A 174-ből ...mennyit írtam? 110.000? Pár ezressel több több marad.

Kaptár (törölt) 2010.06.26. 10:23:59

@trimalchio: A kioktatást/kötözködést te kezdted, olvasd vissza a hozzászólásodat.

Idézőjeles probléma: ha nem használt volna idézőjelet, akkor abba kötöttél volna bele...jogosan.

Az emberi kommunikáció nem egyenlő a helyesírással, nyugodtan másolhatsz idézeteket a (valamilyen) helyesírási szabályzatból, csakhogy ha pontos akarsz lenni, akkor az akadémiai szabályzatból tedd (amiről ugye tudjuk, hogy tele van következetlenségekkel).

Vérnűsző Barom (törölt) 2010.06.26. 12:27:32

@Dr.laikus PhD: „Mennyi a normális?”
Amennyiből meg lehet élni. lakni (kb. egyharmad jövedelem), enni, utazni, rezsizni (kb bő egyharmad jövedelem), ruházkodni, sportolni, szórakozni, félretenni, egyáltalán,gazdálkodni (kb szűk egyharmad jövedelem).
Ha szűken is, ha a jövedelem nagysága szerint szerényebb, vagy igényesebb körülmények között is. Nagyjából úgy, ahogy a sokat emlegetett nyugaton.

A posztban említett összeg (86-90 ezer Ft) esetén nagyjából harmincból kéne kijönnie a lakhatásnak (lakásbérlés, vagy törlesztés), másik durván harmincból megélni (igen néha étteremmel), és a maradékból úgy kiköhögni a gyerek iskoláját, hogy teljen néha ruhára, mozira is.

Nos, ez nem jön ki sehogy manapság. Se a nővérnek, se az orvosok nagy részének, se a betegeknek.
Ha meg nem jön ki, akkor onnantól lehet merengeni, hogy miért, hogyan,és milyen „fejekben” kéne rendet rakni?

Mivel nem jön ki, nem csoda, hogy egészségügyi személyzetből - tisztelet a szerény kivételnek - a legalja marad a kórházban, az is beleszarik, mert ha nem tenné, akkor se változna semmi.

És ez nem igazán a nővérke, vagy beteg, vagy épp a fejekben uralkodó rendetlenség hibája, hanem konkrétan országunk aktuális vezetőségéé.

Nurse01 2010.06.26. 13:08:58

Én is eü-ben dolgozom. Hálapénzt kb. fél évente 1-2000 Ft-ot kap egy nővér. És nem azért, mert nem kedves a beteggel. Hogy miért? Talán mert Neki sincs elég, talán mert sokat kell várni, talán mert...szóba jöhet sok dolog, ami miatt a rendszer nem működik gördülékenyen, pedig nem a nővér tehet róla, csak vele éreztetik.
Másrészről bár igaza lenne annak a hozzászólónak aki arról írt, ha a kórházban kedvesen fogadják a beteget, Ő is úgy fog viszonyulni visszafele. Sajnos sokat tudnék mesélni arról, hogy ez mennyire nem így van.
Plussz: nekünk nem jár semmilyen plusz juttatás, cafetteria, ruhapénz meg mi egyéb amire gondolnak! Semmi!
Egyébként meg nem kell általánosítani. Nincs két egyforma nővér, mint ahogy két egyforma beteg sem!
Köszönöm, hogy elolvastad.

Bartoki 2010.06.26. 14:42:10

@Motorpenis: "Ha már előjöttek a tanárok:mennyi is a helyettesítési pénz? Mennyit kap egy tanár, ha helyettesít egy másikat? Az egyik munkatársam apja tanár, csak azért kérdezem, mert ő mondta, hogy az azért nem olyan rossz."

A barátnőm napközis tanár. Ha helyettesítenie kell, az tiszta szívás, mert van hogy 1 óra helyettesítés miatt 3-4 órával korábban is be kell mennie, és kap érte bruttó 1000 Ft túlórapénzt, amiből a nettó 500 Ft.

Kicsit McJob?

Dr.laikus PhD 2010.06.26. 14:43:56

@Vérnűsző Barom:
Nekem lennének más vágyálmaim is.

Viszonylagos kinek mi elég, a presztizse miatt mennyi fölösleget kéne fizetni amit meg is érdemel.

Meglepően kevés pénzből ki lehet jönni és még félre is lehet tenni, pedig ez a társadalom két keresősre van kitalálva.

Éltem az átlagnál több pénzből és amikor elfogyott kétségbe estem mi lesz velünk. Hidd el nem élek rosszabbul csak kreatívabban.

De elismerem. Megettem a kenyerem javát és én már tudom a pénz nem boldogít, de nem árt ha van....:)

Bartoki 2010.06.26. 14:49:39

Szerintem ráférne az állami alkalmazottak alsó részére (nem az 500e felett kereső osztályvezetőkre) egy kis fizetésemelés, mert ennél tényleg egy kicsit több járna.
De önmagában ez nem oldja meg a helyzetet. A kórházak csak akkor fognak elég nővért felvenni, ha rá lesznek kényszerítve. Mondjuk EÜ minisztériumi szabályokkal. Vagy mondjuk versennyel, mert van ám a körzetben másik kórház is (és nem magán, hanem az is TB-finanszírozású), és a kedves beteg akár át is pattanhat oda ha itt nem érzi jól magát.

Bartoki 2010.06.26. 15:00:06

@Dr.laikus PhD: "Hogy jött ez ki?"

Úgy, hogy ha havi 140e-t keresel, akkor pont az SZJA-görbe legmeredekebb részén vagy. Ahol minden plusz Ft-nak majdnem a fele elmegy járulékra és SZJA-ra.

De még ez is csak most van, mert a tavalyi SZJA-módosítások előtt ráadásul több mint a fele (majdnem 2/3) ment el járulékra és SZJA-növekményre.

Azé' nem semmi, menj be 3-4 órával korábban dolgozni, nettó 400 Ft-ért. :O

Dr.laikus PhD 2010.06.26. 15:18:53

A 3-4 óra hogy jött ki 1 óra túlóráért:

Az előtte lévőt meg én most nem számolom ki, de szerintem adó visszaigénylésben visszajött.

Túlzol. Nem kell akkor is car ha a valóságot írod.

Szal miért kell 1 óra túlóráért 3, 4 órával előbb bemenni?

Dr.laikus PhD 2010.06.26. 15:23:50

@Dr.laikus PhD:

De kiszámoltam két évre az 1000.- Ft túlórát. Marhaságokat beszélsz.

Nem kell túlozni. sok mindenkinek az elvonás, munkáltatónak még több, Minden rinya hiteltelenné válik és legyintenek.
Ha ez a cél jó, ha nem elég azt írni ami van.

Bartoki 2010.06.26. 15:49:35

@Dr.laikus PhD: "De kiszámoltam két évre az 1000.- Ft túlórát. Marhaságokat beszélsz."

Nocsak.
És mennyi jött ki?

Mert nekem a 145e/146e Ft bruttó esetén ezek a nettók jöttek ki:

2009.06.30-ig: 101 315 Ft/101 695 Ft
2009.07.01-től: 101 915 Ft/102 475 Ft
2010.01.01-től: 104 145 Ft/104 759 Ft

Vagyis rendre 380 Ft, 560 Ft, illetve legutóbb már egészen 614 Ft nettó jár az 1000 Ft-os túlóráért (Oszkóék egyik jó húzása volt ez az SZJA-görbe igazítás).

Na de hol itt a marhaság, meg a túlzás? :O

Vagy 614 Ft már méltányos pénz egy diplomás munkahelyen? :)

Bartoki 2010.06.26. 15:55:15

@Dr.laikus PhD: "Az előtte lévőt meg én most nem számolom ki, de szerintem adó visszaigénylésben visszajött."

Nem, nem jött vissza.
Tesség beírni a bérkalkulátorba és csodát fog látni.
Meg marhaságot, mert tényleg marhaság ami Oszkóék előtt volt.

"Szal miért kell 1 óra túlóráért 3, 4 órával előbb bemenni?"

Mert aki napközis, az értelemszerűen napközire jár be - jobbanmondva, már az ebédelésre, vagyis legkésőbb f12-re, de inkább 1 órával hamarabb, mert gyakran van egyéb tennivaló is.

Deviszont, ha helyettesít az ember egy első vagy második órát... Érti már, doktor Úr? :)

Dr.laikus PhD 2010.06.26. 16:06:53

Van itt valaki aki nem szenved?
Nem látom be miért kell napközis tanárnak ha helyettesít 3-4 órával előbb bemennie.

Munkahelyre az ember egyébként is előbb érkezik, hogy a munkaidejét időben kezdje. Ez fokozottan vonatkozik a pajdagojgoszokra.

Ha valaki az esküvőjére 5 órát készül azt megértem, de egy órára? Fejben talán...

Aztán meg nem érdemes politizálni mintha személyesen neked akart volna rosszat. Dolgozni kell kérem annyiért amennyit fizetnek ha már ott dolgozom, ha nem tetszik kell másikat keresni.

Bartoki 2010.06.26. 16:31:37

@Dr.laikus PhD: "Nem látom be miért kell napközis tanárnak ha helyettesít 3-4 órával előbb bemennie."

Mert a normális fél12-vel szemben mondjuk 8-kor kezdődik az az óra amit helyettesít?

Nem mondtam hogy MINDIG, hanem azt, hogy VAN OLYAN.

"Aztán meg nem érdemes politizálni mintha személyesen neked akart volna rosszat."

Valami itt nem jött át... Én pont azt írtam, hogy Oszkóék jól tették legalább ezt az SZJA-kiigazítást (szinte egykulcsos az SZJA már most is).

"Dolgozni kell kérem annyiért amennyit fizetnek ha már ott dolgozom, ha nem tetszik kell másikat keresni."

Kb. a teljes pedagógusszakma állami alkalmazott, onnan nincs hova elmenni. Szinte az egész szakma fizetését közvetetten mi, az állampolgárok határozzuk meg. Ezért szerintem ilyen esetben igenis van helye a polémiának, hogy akkor most mennyit is kéne fizetni nekik.

Egészségügy dettó - nem várhatjuk el hogy az egész ország magánkórházba járjon. Márpedig ha nem, akkor az állami egészségügyben kell normális munkaterhelést, normális fizetéseket és egyéb feltételeket adni. Egyrészt azért hogy vonzó legyen a pálya, másrészt meg azért, mert néha-néha mindenki bekerül azért oda (először a szülei, aztán saját maga is), és hogy akkor ne kelljen annyira szívni.

A pedagógusok mellesleg azokat a gyerekeket nevelik, akik majd elvileg a nyugdíjunkra fognak dolgozni. Nagyon nem mindegy a munka minősége... Ha nem fektetünk ebbe, akkor jó szegények leszünk 20-30 év múlva.

Gábor Erzsébet 2017.08.13. 15:56:20

@Archenemy: A gyermekek tudása 4 tényezőn múlik: l. a padban gyerekek ülnek,- tanuljanak, 2. a katedra mögött pedagógus áll, - tanítson, 3. a gyereknek szülei vannak,- törődjenek velük, 4. az oktatási kormány következetes politikát folytasson.
Az alkalmassági vizsgálatot itt is megkövetelném, mint az eü-ben, itt is megnézném hogy élnek "szegény" pedagógusok, akik mindig panaszkodnak, a magánórák után adóznak e egyáltalán? Stb.

Gábor Erzsébet 2017.08.15. 08:34:27

@Kaptár (törölt): Ha már ilyen okos vagy, hogy ehhez a komoly témához ennyit tudsz szólni, bocs ,- inkább ne! ne sértegesd az embereket holmi nyelvészeti kérdésekkel. Ez nem visz előre. A témához csak annyit, hogy nem csak az egészségügyi szakma van. Most például buszvezetőt nem kapnak, ők is európai bért akarnak, de sorolhatnám. Szerződéseket ellenőrizni, lopnak, nem lopnak? Igen meg kell nézni, de nincs az az ellenőrző rendszer amelyik képes mindig, mindennap mindenkit ellenőrizni. Az értékeinkkel van baj, a fejben kell rendet rakni, de ami elromlott 40-50 év alatt, legalább annyi, de ha rosszul csináljuk kétszer annyi kell míg rendbe hozzuk.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása