150 ezer bruttó egy nővér keresete

2010.06.25. 06:00

20éve vagyok ápolónő.Divat manapság a leterheltségre és a pénztelenségre hivatkozni ami igaz de az embertelenségre,empátia hiányára ez nem mentség.


De.....!A nővér kiszolgáló személyzet a nap 12órájában.Minden betegnek,hozzátartozónak,orvosnak próbál megfelelni!Mind fizikailag,mind szellemileg nagyon megterhelő annak,aki a munkáját komolyan veszi és szivvel lélekkel csinálja!Higgyék el van olyan is!Ennyi pénzért /150ezer a bruttóm 20év után 85 kézbe + 18ezer kajajegy és ebben a pótlékok is benne vannak/senki nem akar kórházban dolgozni,ezért csak az marad akikről az írás szól meg az akinek ez az élete/és azok vannak kevesebben/Óriási a létszám hiány,mert ennyi pénzért nem akarnak a fiatalok dolgozni,az öregek meg már nem bírják az iramot.


Ha ez így marad oda jutunk,hogy a hozzátartozónak kell majd bejárni és teljesen ellátni a rokont,ahogy azt a jelek is mutatják.Kinek a hibája az,hogy ellehetetleníti ezt a hivatást azzal,hogy nincs anyagilag megbecsülve?Miért használnak ki bennünket?Aki rossz nővér,az akkor is az marad ha százezreket keres de el lehetne küldeni és csak azok maradnának akik a pénzükért elvégzik becsülettel a munkájukat.Így hullana a férgese.


Ettől nagyon messze vagyunk!!!!Ki vagyunk szolgáltatva mi nővérek és a betegek is ki vannak szolgáltatva nekünk és ennek a rendszernek!Valakinek rendet kellene már tenni!De kinek?

 

 Meglepetés lesz, mert sokszor elmondtam, hogy kevés a pénz, amit az eü. működtetésére szánnak, de nem is ez lenne az egyetlen megoldás. Szerintem sokkal lényegesebb lenne az emberek fejében rendet tenni. Hogy mi az, amit elvárhatnak nővértől, orvostól, de akár bolti eladótól, BKV-n mellettük állótól stb. És mi az, amit nekik kell adniuk.


Úgy látom, sikerült Magyarországot az önzők országává tenni. Nem tudom, máshol látni-e ennyi lepasszolt, elhanyagolt idős szülőt (Amerikában vagy Ny-európában talán lehet, de ott csili-vili idősotthonokban, komoly pénzek fizetése után). Nem tudom, a poszt-szocialista országok egyikét-másikát leszámítva tolerálja-e a társadalom, ha valaki a közösen vett javakból előnyt vásárol (l. még hálapénzért "vásárolt" plusz szolgáltatás).


Nem tudom, van-e még ország, ahol egy blog első 5 kommentjében kettőben anyáznak, mert nem bírják elviselni a véleménykülönbséget (én az Economist-ot nézem néha, az egész más, bár a magyar tárgyú cikkekhez fűzött megjegyzések ott is túlfűtöttek).


Az országban akkor lesz jobb az eü, ha:


1. vagy kurva sok pénzt (bocs, de ez a helyes kifejezés) nyomunk bele (ki-ki a saját zsebéből), és jó pénzért vásárlunk minőségi ellátást


2. maga az ország, a lakói válnak jobbá, empatikusabbá stb.

 

Dr.Morcz

 

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.06.25. 19:53:21

Kicsik a bérek az egészségügyben. Ezt első kézből tudom mondani. Érdemes lenne vizsgálódni az eltűnt pénzek után itt is. Biztosan kerülnének elő érdekes szerződések. Szóval, a bérek kicsik. Két út között lehet választani: menni és maradni. Én az első variáció mellett döntöttem, otthagytam, és ezt javaslom mindenki másnak is. Szerettem csinálni, de valamiből meg is kell élni. Hobbinak meg túlontúl lefoglalja az ember idejét. Aki marad, az viszont csinálja tisztességgel, amit csinál. Amíg ott voltam, én is tisztességesen csináltam, ahogy elő van írva. De besokalltam. Szartak a fejemre a főnökeim nagyokat, de ha valami nyűgjük volt, hamar megtaláltak, hogy ugyan, segítsek már. Cserébe az év végi prémiumból csak a 3-4 vezetőnek jutott. Szartak a fejemre a politikusok, és fidesz ide, fidesz oda, nem hiszem, hogy ez megváltozna. Követelmény persze van. Képezd magad, szedd össze a krediteket, akár több tízezres költségen is vegyél részt továbbképzéseken, különben nem dolgozhatsz. Csináltass erkölcsi bizonyítványt pénzért, regisztráltasd magad pénzért, legyél kamarai tag pénzért, különben nem dolgozhatsz. És minden évben vizsgázz le újra, és akkor még mindig megbukhatsz, és kirúghatnak. Hát egy nagy túrót! Elegem van. Illetve volt. Csinálja, akinek a nénikéje.

ave 2010.06.25. 19:53:59

En iden ketszer voltam korhazban, es szinte csak pozitiv elmenyem van noverekrol.
Bennfekves alatt ugy vettem eszre, jo tarsasagot alkotnak, es nem 100% sztressz az egesz nap.
Fiatalok es idosebbek vegyesen voltak. Talan 1 fiatal lany volt, akin azt lattam, hogy a fenebe kivan, de lehet, hogy neki is csak rossz napja volt. A tobbiek mind kedvesek, vidamak voltak.
2 kulon korhaz, 1 BP, egy videki nagyvaros.
Remelem hamarosan tenyleg javul az egeszsegugyi dolgozok anyagi helyzete, es vegre tenyleg visszaszorulhat a boritekozas.

Zsozsó 2010.06.25. 19:55:49

Csak egy icipici pontosítás:
a 150 ezer bruttó 107300 nettóban.

óvatosan 2010.06.25. 20:06:24

Nem kisebbítendő az egészségügyben dolgozók megbecsülésének/anyagi elismerésének problémáját megjegyezném, hogy egy PHD-s a magyar egyetemeken (mindegyiken) 93.000,- ft-ot keres (két napja egy műsorban láttam, hogy a mezőgazdasági szektor a "leggázabb", mert csak ebben van 100 ezer alatt az átlag kereset... sajnos nem igaz). Ha a doktornak készülő és azzá váló nagyfiú/nagylány lesz a fiatal és továbbra is az akadémiai pályán marad, a PHD-fokozat megszerzése után 110.000,- Ft az a pénz, amire számíthat. Ezt a pénzt keresik a tudósaink. Ezért van 3 (komolyan 3) leendő fizikatanár az ÖSSZES magyar egyetemi képzésben, ezért nem maradnak itthon a tudósaink és a fenti okok miatt mennek el orvosaink, ápolóink. A háborúhoz három dolog kell ugye: pénz, pénz és pénz. Az élethez csak egy: az itthon kereshetőnél SOKKAL több pénz.

Archenemy 2010.06.25. 20:13:36

@Dr. Morcz: "Nem tudom, van-e még ország, ahol egy blog első 5 kommentjében kettőben anyáznak, mert nem bírják elviselni a véleménykülönbséget (én az Economist-ot nézem néha,"

mondjuk ha nem az economistot néznéd, hanem a youtubet, akkor esetleg reálisabb képed lenne...

mrsknight 2010.06.25. 20:16:45

@mothe: Én is tanítottam. Táboroztatás nem volt, korrep és szakkör igen - ingyen. Túlórám havonta (!) kettő, mert többet úgyse tudtak volna kifizetni. Nem érte el a 80 ezret a nettóm, pedig azért csak tanultam előtte 16 évet.

trimalchio 2010.06.25. 20:19:29

@werem: "Van aki áldozatosan, kiválóan végzi a munkáját, és van olyan, aki alávaló módon. De mindkét esetben igaz, hogy kevés pénzért. Mellesleg, saját tapasztalataim alapján az előbbiből van jóval több, csak az sokszor a "természetes" kategóriába kerül és nem lesz soha, sehol szóvá téve."
Azoknak a nővéreknek a 99%-a, akikkel nekem dolgom volt, szerintem kifogástalanul végezte a munkáját. Ebben egyetértünk. De miért teszed a természetes szót idézőjelbe? Szerinted nem természetes, hogy valaki nem alávalóan (te szavad) végzi a munkáját? Ha ezt külön ki kell emelni, akkor valóban nagy a gáz.

gld 2010.06.25. 20:24:28

Nem tudom már, hogy ki írt az elvárásokról, mert mire a végére értem a kommenteknek elfelejtettem :)

Szóval igen... Én is azt tapasztaltam már többször, hogy aki kórházba kerül, az elvárja, hogy alanyi jogon elölről-hátulról kiszolgálják. Ezt végig kellene gondolni... Kórházba nem kizárólag magatehetetlen, önmagukat ellátni képtelen emberek kerülnek. Néha pusztán a gyógykezelés jellege miatt van szükség a kórházban tartózkodásra. Semmivel nem vagyunk ilyenkor betegebbek, mint amikor a háziorvos táppénzes állományba vesz az évi szokásos influenzánkkal. Sőt, néha annyira sem... És ugyebár ilyenkor sem fürdet, etet, meg tudom is én mit csinál a család. Akármennyire tiltakozni fognak ez ellen most sokan, ez bizony tény, láttam, tapasztaltam... És az is tény, hogy az ilyen emberek pampognak a leghangosabban, pedig azzal levehetnének jó sok munkát pl. a nővérek válláról, hogy egyedül pisilnek, mosakodnak, esznek... És akkor talán a nővér azt az időt tényleg arra a betegre fordíthatná, aki erre valóban rá is szorul.

Ide lőjetek ;)

Kaptár (törölt) 2010.06.25. 20:24:33

@trimalchio: Az idézőjel használatára vonatkozó (és a szövegértési) ismereteket annak idején nem sikerült elsajátítanod. Nincs veszve semmi, még pótolhatod.

óvatosan 2010.06.25. 20:24:35

@mrsknight: idén 20. éve tanulok -> 93.800,- Ft. Miért működik, ill. hogy még mindig ez az ország?

óvatosan 2010.06.25. 20:27:10

ja és így a következő 7,4 ÉVBEN keresek annyit, mint a jegybankelnök EGY HÓNAP alatt ;)

mrsknight 2010.06.25. 20:33:14

@Motorpenis: Lehet, hogy rossz helyen dolgoztam, de nálunk már öt éve sem volt helyettesítési pénz. Kötelező helyettesítés persze volt: "szívességből". Egyetlen forintot sem kaptunk érte.

mrsknight 2010.06.25. 20:40:43

@Sir Kommentor: A műtétem után hatan feküdtünk az őrzőben, négy embernek jutott "gyormorvédő" (elnézést, nem tudom a szakszerű megfogalmazást) orvosság, állítólag nem volt több a kórházban (SOTE Klinika)! Nekem szerencsém volt, de a mellettem fekvő beteg egész éjjel a hányásában fetrengett.
De erről aztán tényleg nem az ápolók/nővérek tehetnek!

fétisskorpió 2010.06.25. 20:45:00

@plomplom: 18 ezernyi kajajegyről nyilván beszélhetünk, csak nem tudom melyik kórházban :D elmesélem, hogy nincs kajajegy, viszont van kötelező ottétkezés, ami azt jelenti, hogy a fizetésedből levonják azt a reggelit, ebédet, vacsorát (mikor hogy dolgozol), amit a gyakorlatban képtelen vagy elfogyasztani :D

szabidoki 2010.06.25. 20:45:06

@óvatosan: hát igen, ez a legdrágább, mikor a külföldnek képezzük a szakembereket, mert arra már képtelen az állam, hogy árán fizesse meg a szaktudást.

fétisskorpió 2010.06.25. 20:51:58

@Dorineni: HAJRÁ Dórinéni :D ...és igen: KÖSZÖNJÜK :)

Kaptár (törölt) 2010.06.25. 21:04:17

@trimalchio: "De miért teszed a természetes szót idézőjelbe? Szerinted nem természetes, hogy valaki nem alávalóan (te szavad) végzi a munkáját? Ha ezt külön ki kell emelni, akkor valóban nagy a gáz."

@werem nem azt mondta, hogy ne lenne természetes...
És igen, külön ki kell emelni, mert rajtad, sok hozzászólón és rajtam kívül a többség semmibe sem nézi más munkáját. Sőt.

Pszt! 2010.06.25. 21:10:07

150 brutto az nem 85 kézbe, hanem kicsit több.

trimalchio 2010.06.25. 21:16:07

@Kaptár: Felhívnám figyelmedet a következőre: "Arra is használhatóak az idézőjelek, hogy jelezzék: az általuk kiemelt kifejezést nem szó szerint kell érteni. A leggyakoribb ilyen esetek, ha a beszélő ironikusan fogalmaz, és erre fel szeretné hívni a figyelmet; vagy ha az idézőjelben álló kifejezés nem szokványos nyelvi forma, vagy megszokott jelentésétől eltérően értendő." Werem azzal, hogy idézőjelbe tette a természetes szót, megváltoztatta annak eredeti jelentését. Száz százalék, hogy nekem kell még tanulnom az idézőjel használatáról?
De azt hiszem, hogy a dolog érdemi részében (nővérek, ápolók munkája) egyetértünk.

mothe 2010.06.25. 21:22:43

A minap volt szó a Bajcsyról, ehhez tennék hozzá egy friss információt. Most tudtam meg, hogy az egyik nagynéném (nemigen tartottuk a kapcsolatot, úgyhogy mindenről már csak utólag értesültem) nemrég bekerült a Bajcsyba. Felfekvése volt (már egy ideje nyomta az ágyat egyébként is), ami a kórházban elfertőződött. Vérmérgezésben halt meg. Odabent. 2010 van. No komment.

mothe 2010.06.25. 21:25:27

@mrsknight: Ha a 16 évbe beleszámoltad 8 általánost és a 4 év gimnáziumot is, akkor most hogy ne röhögjem magam halálra? :) Bocs, tantó néni.

Egyébként iskolát pont ugyanúgy lehet váltani, mint bármely más munkahelyet. Én is dolgoztam szar helyen grafikusként is, és senki sem kényszerített fegyverrel, hogy az idők végéig ott maradjak.

mothe 2010.06.25. 21:27:20

@óvatosan: Bocsánat, de a PhD-vel rendelkezők általában publikálnak. Az helyből az alapfizetés mellé jön.

Kaptár (törölt) 2010.06.25. 21:32:21

@trimalchio: "természetes" + szövegkörnyezet = az emberek természetesnek veszik, nem becsülik

strohmann 2010.06.25. 21:35:19

Az ország 61%-a hivatalosan inaktív. A „magyar álom” része a kamu rokkantság (a vele járó „cafeteria juttatásokkal”, mint ingyenes eü.-i ellátás, díjmentes parkolás), a korai nyugdíjazás, a feketemunka. + ott van még a nyugtatömböt rojtosra forgató fodrászok, szerelők feketejövedelme, hogy az adóelkerülés felsőbb szintjeit vagy a korrupciót már ne is említsem, stb., stb.

Az ország 39%-a dolgozik (legálisan), közterheket még kevesebben fizetnek méltányosan, vagyis valós jövedelmük után. Így persze, hogy recsegnek-ropognak a közszolgáltatások. Az egészségügy is. 10 millió ember veszi igénybe, de csak töredékük fizet érte.

Egyik ismerősöm még a nyolcvanas évek legelején ment el kamurokkantba, majd kb. tíz éve elesett (szeret inni…), a hüvelykujjával volt valami, meg is műttette magát és erre magasabb rokkantsági kategóriába került, havi 250 ezres apanázzsal. (A történethez tartozik, hogy volt bányász, bár 1-2 év uránbányászat után nem tudom, bányásznyugdíj jár-e. Valószínűleg valamilyen egyszeri jutalom is beleszámíthatott anno a megállapított rokinyugdíjába, amin tovább dobott a későbbi hüvelykujj-baleset, így jöhet ki a negyedmillió havonta.) A felesége meg barter megállapodást kötött a háziorvosával: eljárt takarítani az orvos házába egy darabig, ő meg cserébe segítette őt lerokkantosítani. Közben a mai napig fodrászként fogadja a vendégeit otthon, 100 % svarcban, a vállalkozói engedélyét visszaadta, az APEH nem zargatja, mert lekerült a radarról, mióta nincs adószáma.

Egy szomszédom meg feketén bizniszel, olaszból hoz be dolgokat, van egy hivatalos, persze minimálbéres éjjeliőr állása. Pár éve autóbalesete volt, ő volt a legjobban felháborodva, amikor a titánt(?) a lábából eltávolító műtétre 6+n hónappal későbbre írták ki. Még neki, a nagy adófizetőnek állt feljebb, hogy micsoda viszonyok vannak az egészségügyben. Kitalálhatjátok: persze ő is megpróbálta leszázalékoltatni magát (34 évesen), a lábtörésre hivatkozva, de nem járt sikerrel.

gld 2010.06.25. 21:36:40

@mothe: "Bocsánat, de a PhD-vel rendelkezők általában publikálnak. Az helyből az alapfizetés mellé jön."

Ezt miért itt kell megtudnom, hogy a publikációim után elvileg "gazdagnak" kéne lennem? :)))

Amúgy szerintem ezt publikációja válogatja, általában a szaklapokban írt cikkekért nem kapsz pénzt, vagy nagyon minimálisat. Könyvek után jár max. magasabb tiszteletdíj.

trimalchio 2010.06.25. 21:44:11

@Kaptár: Megértettem ám, hogy mit akart mondani, csak nem azt sikerült leírni. A következőket üzented nekem: " Az idézőjel használatára vonatkozó (és a szövegértési) ismereteket annak idején nem sikerült elsajátítanod. Nincs veszve semmi, még pótolhatod." Csak ez a nagyképű szöveged vitt rá erre a kis nyelvészeti felvilágosításra az idézőjel használatáról. Szemmel látható, hogy még most sem érted, hogyan kell az idézőjelet használni. Nem baj, sokan nem tudják.

mothe 2010.06.25. 21:46:34

@gld: egyetemi kutatókról beszéltünk, nem orvosokról. :) pontosítanom kellett volna.

gld 2010.06.25. 21:50:07

@mothe: én egyetemi kutató vagyok :) Ezért írtam, amit írtam.

Amúgy íme egy kis adalék a tudományos fokozattal rendelkezők bérezéséről:

www.tudosz.hu/2009_okt_kut_bertabla.html

Ez 2009-es, de ez azóta nem változott.

kutya vacsorája 2010.06.25. 21:50:54

milyen furcsa,h.a kommentelő dokik csaknem szentté avatják itt a nővéreket, a kórházban pedig előre köszöntetnek maguknak a lenézett középkáderrel... mikor voltak utoljára közös buliban? sörözésen? sportolni? és a legfontosabb: mikor adtak le és mennyit a több tízezres jattból? nnna ugye.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.06.25. 22:30:15

Feleségem nővér, diplomás, jelenleg félállásban van havi nyolvan-x ezer nettó Forintért. Nekem kezdő tanárként volt ennyi (a suliból le is léptem, mentem egy nyelviskolába, havi 53 tanóráért apok nem egészen 80e-t, erősen a szégyenfolt kategória). Amíg teljes műszakban dolgozott, csak fekve láttam, hiszen vagy nem volt otthon, vagy aludt. Pénzt nem nagyon szokott eldogadni, na nem mintha annyira tukmálnák rájuk, 500-as, 1000-es szokott néha játszani, de leginkább kávé, bonbon. De ezekkel azt csinálja a főnővér, hogy begyűjteti őket, majd szétosztatja mindenki között (kapnak a nővérstátuszon lévő gyógytornászok és adminisztrátorok is, hiszen "ők is ugyanúgy a csapat részei". Volt is ebből egyszer egy balhé, amikor is egy beteg megtudván ezt az információt az egyik nővérnek személyre szólóan adott valami ajándékot, és kérdőre vonták utólag, hogy miért nem osztotta meg, hiszen "mindenki egyenlően hozzáteszi a maga részét".

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.06.25. 22:33:16

@Gee Halen: Rosszul mondtam: 80-valahányezer bruttó, hatvanvalahány nettó.

óvatosan 2010.06.25. 22:35:20

@mothe: írd meg hol és már holnap oda megyek dolgozni az összes ingyen írt nemzetközi publikációmmal!

kalman.kalman (törölt) 2010.06.25. 22:35:55

A nővérek, ha jó osztályon vannak, nem intenzíven, akkor hatalmas borravalókat kapnak.
Tapasztalat. 1000-2000 forint egy-egy betegtől a legkisebb dolgokért is elvárt (ágytálazás, egy tabletta fájdalomcsillapító). Anyámmal úgy bántak, mint a kutyával, majd amikor adott pénzt, körülugrálták. Én meg majdnem nekimentem a legpofátlanabbaknak, egy 21 éves, pénzéhes kis picsa volt, és buta, mint a segg.
A pénz sajnos nem változtat a dolgokon, ha hulladékok a magyar emberek.
Az orvos is csak akkor néz rá az emberre, ha vastag borítékot kap.

Dubito 2010.06.25. 22:36:57

Az egészségem a legnagyobb kincs, mindennél többet vagyok hajlandó áldozni rá.

Volt itt egy próbálkozás, hogy legalább 300 Ft-al, egy buszjegy árával járulhassak hozzá ahhoz, hogy megfelelő szolgáltatást kaphassak.

Orvosok, ápolók egy emberként álltak ki ellene, ezzel a meglévő rend fennmaradásáért.

Tessék az eredményt zokszó nélkül fogyasztani!

rikavagyok 2010.06.25. 22:43:22

@drunkenmunky:
azért eléggé beb@shna, ha ez fixen így lenne.

1.Mégis mik azok a komolyabb beavatkozásokat amiket rátok hagynak?
A katéter, szonda meg branül lehet a nővér dolga (de égjen a pofája a dokinak, ha nem tud ilyet), ez alapból nem életveszélyes.
Nyilván elő-előfordul, h ganyéba nyúl a kezdő, és ki kell segíteni, akkor "tényleg bármi megtörténhet", de az nem a default (és nagyon meg szokás köszönni)

2.Ha nem tudod megítélni, h mit csinálhatsz meg, és mit nem, mikor kell szólni, a sorban fölötted levőnek, mikor nem, az viszont a te bajod. Alapesetben nem a "te farkaddal verik a csalánt", (mégcsak nem is az enyémmel), hanem az ügyeletvezetőével. Pont.

3.Nagyon nem szeressem a hülye doki félrediagnosztizál, majd a nővérkék kijavítják dolgot... pont olyan baromság, mint amikor az orvos lenézi az ápolókat.
Ne játszunk már osztályharcot!
Ugyanabban a nyakigérő ganyéban próbálunk megmaradni , nekem sincs tesztcsík, hőmérő, munkaruha, vécépapír, szekrénykulcs, fizetésemelés, neked sincs...
Legalább ne szivassuk már egymást!

tcom 2010.06.25. 22:45:13

Tudomásul kell venni, hogy többet kellene fizetni az egészségügyi ellátásért hivatalosan. A kádári-orbáni ingyenes egészségügyi ellátás már a múlté. Orbán is csak vakarja a fejét, de úgy sincs más út, mint keményen fizetni az ellátás egy részét. Aki szociálisan rászorult, az kevesebbet, vagy semmit, de az átlagnak fizetni kellene, akkor jutna a személyzetnek is valami többlet.
Az hogy nyugaton jobb az ellátás, az annak köszönhető, hogy az évek/élet alatt több pénzt fizetnek be a polgárok és a kórházakat is felügyelik, nem államok az államban.

gld 2010.06.25. 22:51:46

@tcom: szerintem ez marhaság. A kutya ott van elásva, hogy az ország lakosságának elenyésző hányada fizet járulékokat a valós jövedelme után, és nem feltétlen a rászorulók azok akik nem. Hogy finoman fejezzem ki magam, kissé messzire nyúlnak ezek a szálak. Ráadásul a befolyt összeg nem az eübe megy. Ezer kézen megy keresztül, mindegyik lefölözi a magáét, és a maradék, ami töredéke a befizetettnek, lófaxra sem elég :( Pont ugyanolyan ez, mint a pályázatoknál. Mindenki lenyúlja magának a jussát, és arra, amire megpályázták, már szar se jut. Fizethetsz te akármennyit, azzal is ugyan ez lesz a helyzet. Nem ezen múlik, attól tartok...

mrs.mua 2010.06.25. 23:07:33

@mothe: a példám konkrétan nem rám vonatkozott,de tele vagyunk "lyukas" órákkal, amikor ugyan bennt csücsülünk az isiben, hiába vagyok ott, az időelszámolásba nem számít bele. "bele fér a 8 órádba" szokott hangzani a vezetőség részéről...

bakela 2010.06.25. 23:08:14

Mit tanátam:?!
Nézzetek vissza az előző napi vakaródzós p...ara!

mothe 2010.06.25. 23:09:20

@gld: na várj, nem bírom értelmezni. itt a kutatóprofesszor mellé 437 ezer van írva. valamit biztos én értek rosszul, segíts.

mothe 2010.06.25. 23:12:25

@óvatosan: én komolyan nem értem ezt, emberek. ebben az országban mindenki ingyen dolgozik, ingyen publikál, ingyen túlórázik és ingyen helyettesít. akkor ti miből éltek, miből vesztek lakást, miből tartjátok fent az autót és miből neveltek gyereket?

most vagy én vagyok teljesen hülyének nézve, vagy ti hallgattok el valamit.

gld 2010.06.25. 23:13:22

@mothe: mi a gond vele? :) Amúgy én kutatóprofesszorokat nem ismerek. Nálunk egyetemi tanárok vannak, akik amellett, hogy oktatnak, kutatnak is. Szóval nem igazán tudom, mit takar a fogalom, de gyanítom, hogy a tudományos fokozat ugyan az, mint az egyetemi tanároknál, de kizárólag kutatással foglalkoznak. Ez inkább a kutatóintézetekre jellemző... vagy nem tudom... Vagy az összeggel van gond?

gld 2010.06.25. 23:18:18

@mothe: "én komolyan nem értem ezt, emberek. ebben az országban mindenki ingyen dolgozik, ingyen publikál, ingyen túlórázik és ingyen helyettesít. akkor ti miből éltek, miből vesztek lakást, miből tartjátok fent az autót és miből neveltek gyereket?"

Nem mondta senki, hogy ingyen. Munkabérért. Amit bértáblából számolnak. Az más kérdés, hogy ez majdnem ingyen van :)

Én csak a saját példámat tudom leírni: a napi 8 órámért megkapom a bértáblába foglalt összeget, mindenféle pótlék, kajajegy, meg hasonlók nélkül. Néha egy-egy engem is érintő pályázatban ha vállalok munkát (értsd: felkérnek rá), az elvégzett munka után megbízási szerződés, túlóradíj nuku, ezért én nem túlórázom. Ami belefér a napi 8 órába, azt teljes erőbedobással, de azon túl egy percet se. Kell az idő a másodállásra (ami hozzáteszem, szintén hivatalos, járulékokat fizetek utána). Ez van...

mothe 2010.06.25. 23:19:17

@bakela: sikerült kiverni? megnőtt kicsit? most jó?

mothe 2010.06.25. 23:21:32

@gld: de, mondták, többen is. legutoljára

óvatosan 2010.06.25. 22:35:20
@mothe: írd meg hol és már holnap oda megyek dolgozni az összes ingyen írt nemzetközi publikációmmal!

de többször hallottuk az ingyen túlórát meg az ingyen helyettesítést is.

gld 2010.06.25. 23:23:42

@mothe: az oké, de nem ebből élnek, hanem abból, amikor nem helyettesítenek, meg nem túlóráznak :) Én erre értettem :)

Manapság ez a természetes, vagy mi... Rugalmas munkaidő: bármilyen korán bemehetsz, és bármeddig maradhatsz dolgozni :)

mothe 2010.06.25. 23:27:10

@gld: nincs gond az összeggel, csak jelentősen eltér attól, amit óvatosan írt, és amire én reagáltam:

"egy PHD-s a magyar egyetemeken (mindegyiken) 93.000,- ft-ot keres. Ha továbbra is az akadémiai pályán marad, a PHD-fokozat megszerzése után 110.000,- Ft az a pénz, amire számíthat."

gld 2010.06.25. 23:27:48

@mothe: igen, ezért kerestem meg a linket, mert ez nekem sem stimmelt.

kedem 2010.06.25. 23:27:54

Tobb kommentben olvastam, hogy bezzeg kulfoldon... Igen, vannak bezzeg dolgok is a kulfodi ellatasban es vannak elborzasztoak is. New York-ban, a Methodista korhazban tapasztaltam a kovetkezoket: 3 fele noverbeosztas van, az 'alap'nover, aki leginkabb a betegapolast vegzi, a 'gyogszeres'nover, aki csak a gyogyszerekkel foglalkozik es a 'segednover' aki csak a kiegeszito dolgokkal foglalkozik, vernyomast, lazat mer, agyat tologat, stb. Altalaban egy 'alap'noverre muszakonkent max. 10 beteg jut, gyogyszeres nover 2 van muszakonket, segednover szinten 2. A munkaido 8 ora, 5 nap, sok a reszmunkaidos. Altalaban feketek es/vagy bevandorlok. A beteghez valo hozzaallasukat inkabb most nem minositenem... Megkerdeztem, mert itt nem szegyen, hogy mennyit keres egy 'alap'nover, evi 40-45 ezer dollart plusz a juttatasok. Ez 200,-Ft/dollar arfolyammal havi 666.666,-Ft. A gyogyszeres tobbet, a segednover kicsit kevesebbet keres, de ertelemszeruen masok is a felelossegkoreik. Az itteni tobb-biztositos rendszerrol pedig csak annyit, hogy a mellettunk levo szobaban komaban fekvo ferfit siman kipateroltak, amikor kiderult, hogy a biztositoja csak 90 napig fedezi a komas betegek ellatasat. Egszoval, a draga penzen vett biztositasa csak 90 napra volt eleg, aztan vagy ebrejd fel haver, vagy halj meg. Vihettek haza es oldjak meg, ahogy akarjak, vagy zsebbol kell fizetniuk az ellatasert. Ami napi kb. 1000 dollar.

bakela 2010.06.25. 23:32:57

@mothe:
Akkor én valamit nagyon rosszul csinálok:
Ha sikerül, akkor nekem össze szokik menni.
Nővéred??:
www.ebf.hu/letoltes/201003/1043_bajcsy-zsilinszky_kh_marc19.pdf

mothe 2010.06.25. 23:34:07

@kedem: legközelebb hasonlítsuk össze a kontinentális meg az angolszász jogrendszert is, mert annak kb. ugyanennyi köze van egymáshoz.

mothe 2010.06.25. 23:35:13

@bakela: a lihegésre reagáltam, nem a tartalomra.

bakela 2010.06.25. 23:58:39

@mothe:
ȹǾǾȸʘʬϾϿѠѼӜ؂؃
Csak mer' bacogatni szokol.

Dr.laikus PhD 2010.06.26. 00:09:01

@bakela: Erre a hivatalra mondjátok apage satanas?

Belgyógyászaton kapott amit kellett, nem bőrgyógyászaton. Kis utaztatás után.
Hol kezdte? Belgyógyászaton. Utána mindenki bevette a hazugságtablettát.

Nővér aszitte nem kell diploma, tud többet orvosnál. Súgni is.
Biztos így van, itt is írták. Akkor így van. Vagy nem?

Caymans 2010.06.26. 00:12:24

rezidensként nettó 92 csókolom!

kedem 2010.06.26. 00:15:58

@mothe: "Ennyi pénzért /150ezer a bruttóm 20év után 85 kézbe + 18ezer kajajegy és ebben a pótlékok is benne vannak/senki nem akar kórházban dolgozni" - idezet a posztirotol. Szerintem ezt ossze lehet hasonlitani. Foleg ugy, ha figyelembe vesszuk a letszamot es a felelosseguket is.

háziasszonysuli 2010.06.26. 00:16:21

Bevallom őszintén, én sem adtam hálapénzt a nővérnek, mivel úgy éreztem nem érdemelte meg, mivel szinte semmit nem törődtek velem, mikor a kisfiam született. Pedig nagyon nem akart a csöppség szopizni. A szülésznőm, aki fogadott volt, de még nem tudta mennyit fog kapni, az segített. Annyit hozzátennék, hogy az a nővért, aki szívvel-lélekkel csinálja, s kedves a beteghez, az nem hiszem, hogy tényleg csak heti 1000 ft hálapénzt kap.
De ez csak az én véleményem.

mothe 2010.06.26. 00:25:10

@kedem: hogyan hasonlítasz össze egy olyan rendszert, ami egyéni biztosításra épül a miénkkel? nyilván a new yorki nővérek nem az államtól kapják a fizetésüket.

de tény, mindannyian fehérben vannak, a többi meg nem lényeges.

szabidoki 2010.06.26. 00:25:35

@bakela: grat, hogy megtaláltad, királyság! :)

Dr.laikus PhD 2010.06.26. 00:34:51

@Caymans: Kezdő diplomásként 800.- Ft.
A párttitkár 8 de lehet hogy 6 általánossal a többszörösét kapta. Pofámat befoghattam, lakásra nem kaptam kiutalást mert volt diplomám.
Külföldre sem mehettem mert nem volt még párom, aztán azért nem mert volt.
Albérletbe sem, mert azt sem tudtam megfizetni.
Dolgoztunk, mint lovak, tanultunk mert ki tudja miért azt hittük jobb lesz.
Férj vidéken én itt. Aztán szülők évek után végre találtak cserepartnert mentek lyukba, mi meg első lakásunkba - oh nekünk palota.
Nekünk akkor az volt a túlélés.
Az egészségügy akkor még ennél is rosszabb volt, a csap körül csótányok mászkáltak, igaz még éltek a régi keményített fityulás és kötényes valaha volt apácák. Férjhez mentek és volt már gyerekük, de az elkötelezettség megmaradt. Akit kellett tisztába tettek, meghánytattak és 400.- Ft volt a fizetésük!

Arányaiban most sem rosszabb, csak a munkamorál a béka s....e alatt van.

Menjetek külföldre, mert mehettek. Tanuljatok meg dolgozni - mert kint kell, sokkal többet, mint itt.

Csak addig sok a pénz, míg forintban gondolkoztok. Az igény nőni fog, lakást venni kint is egy élet munkája, vagy mint Angliában csak bérelni lehet. Mások az arányok mindenben, az igények ezt fogják követni. Ha más megoldás nem marad, mert itt nincs helyed, itt nyomorodik a lelked, menni kell.
Visszajöttök úgy is. Honfi akkor lesz igazán az ember. Hoztok morált magatokkal és tapasztalatot.

kedem 2010.06.26. 00:35:10

@mothe: Tevedsz, a new yorki noverek a varostol, mint munkaltatotol kapjak a fizetesuket, akarcsak a magyar noverek, hiszen altalaban az onkormanyzat a korhazfenntarto. A masik, nem feherben vannak. :) Munkakoronkent valtozik a ruhak szine, hogy a betegek es a hozzatartozok tudjak, melyik novertol milyen fajta segitseget kerhetnek. A bordo ruhastol hiaba kersz fajdalomcsillapitot, o csak vernyomast mer, de szol a kek ruhas gyogyszeresnek.

Dr.laikus PhD 2010.06.26. 00:45:38

@kedem: Nem általában. Többféle van. Nővér ott sem megy a maga feje után. De tény nem engednek szenvedni, ha azt mondod fáj nem mondják tűrjed. Előtte azért megnézik nem vagy-e függő.

Alapítványok fedezik általában a teljesen ellátatlanokat. Ha haza kell vinni, mert nincs fedezet, ajánlanak alapítványt ahol általában segítenek. Megtanítanak ápolni, vagy jönnek ápolni.

Más a rendszer teljesen és nagyon kiszolgáltatott az akinek nincs jó biztosítása, isten mentsen minket tőle.

Vérnűsző Barom (törölt) 2010.06.26. 01:22:01

Csak kicst off, és gyaníthatóan ismeritek is.

van két beteg, mindkettő sántít, fájlalja a derekát, járni is alig bírnak, elviszik őket az orvoshoz.
Az egyik beteget megvizsgálják, közben örülnek neki, barátságosak vele, megállapítják, hogy röntgenre van szüksége, másnapra be is írják, megcsinálják,hümmögve megállapítják, hogy biza ott egy porcleválás, műteni kell nincs mese, minél előbb,annál jobb, holnapután megfelel-e? Megfelel, megműtik, pár napot pihiztetik majd mehet haza.

A másik beteg is eljut az orvosához. Az hümmög, majd beutalja szakrendelőbe, ahol két hét múlva fogadják is, és rájönnek, ide biza röntgen kell.Három hét múlva kap is rá időpontot, mehet vissza újabb két hét múlva a szakrendelőjébe, ahol hosszas várakozás után idegesen elhajtják azzal, hogy majd szeptemberben műtét, addig pihentesse és nézze a plafont.
Kis májzlival szeptemberben meg is műtik, másnap mehet is haza (noha a tb-kártyája ellenőrzésekor kiderül, hogy feküdt egy hetet a kórházban).

Mi a különbség a két beteg között:
Az első kutya.

Vérnűsző Barom (törölt) 2010.06.26. 01:26:14

Lehet rizsázni arról, hogy rosszkedvőek, önzők,arrogánsak a betegek,és ennek kapcsán az egyébként tündibündi orvosok,ápolók, mindenféle személyzet is az.

Nem. Ha az a személyzet normális körülmények között,mormális fizetésrt,jó felszereléssel dolgozhatna mindenhol, akkor nem idegelnék fel a beteget.

Ha a beteg biztos lehetne benne, hogy normális ellátást, figyelmet kap, akkor nyugton ellene,és nem idegelné a személyzetet (csak a mindenhol szokásos elmebetegek, de az más téma)

Igen, a fejekben kéne rendet rakni. Például normális munkával normális megélhetés biztosításával, egyben rendes egészségügyi ellátással.

Mindjárt rend lenne a fejekben.

sydneybeachgirl 2010.06.26. 03:54:49

Respect a nővéreknek és az orvosoknak de az hogy hogyan kommunikálunk embertársainkkal és mennyire vagyunk empatikusak annak nem a fizetésünktől kéne függenie..

sydneybeachgirl 2010.06.26. 03:55:31

Respect a nővéreknek és az orvosoknak de az hogy hogyan kommunikálunk embertársainkkal és mennyire vagyunk empatikusak annak nem a fizetésünktől kéne függenie..

nestrot10 2010.06.26. 06:01:09

Akkor lesz jó az Országban ha a Fidesz banda eltűnik, de legalábbis a gonosz törpe temetésére készülünk!!!

Dr.laikus PhD 2010.06.26. 06:31:56

@Vérnűsző Barom:
"Igen, a fejekben kéne rendet rakni. Például normális munkával normális megélhetés biztosításával, egyben rendes egészségügyi ellátással."

Mennyi a normális?

artdesigner 2010.06.26. 06:58:44

Aki ma magyarországon alkalmazottként 150 ezret keres,pláne állami cégnél(fizetett szabadság,fizetett betegszabadság,táppénz,cafeteria stb...),az ne sírjon.Jöjjön el hozzám dolgozni,azt hiszem jól megfingatnám.

aniriga 2010.06.26. 07:18:51

Helyszin:egy 20ágyas bőrgyógyászati osztály.Személyzet:3orvos,1főnővér,1 osztályos nővér.Reggel 6óra.Kávé.Labovizsgálatok feladása a központi laborba számitógépen.Reggeli gyógyszerek kiadása,beadása.Injekciózás.Vérnyomásmérés minden betegnek.Reggeliosztás,reggeliztetés,gyógyszerek beadása,segítségre szorulóknak.Ez átlagban 3 beteget jelent.Felkészülés vizitre,kötések levétele.Aznapi vérek,vizsgálati anyagok lejuttatása a laborba.Viziten elrendeltek teljesitése.Osztályos betegek lekezelése,kisebb mütéti beavatkozásokhoz aszisztálás,ambulánsan érkező betegek szükségszerinti ellátása,orvosi utasitás szerint.Osztályos betegek konziliumba küldése más osztályokra.Adminisztráció pontosan vezetve,miminden történik aznap egy adott beteggel.Közben a segitségreszorulók szükségleteinek ellátása:itatás,pelenkacsere,étkezés.Uj betegek/átlag 2/felvétele:adminisztráció+helyi kezelés,betegségétől függően.Következőnapi program kiirása,hogy mi fog történni az uj beteggel,laborok,rtg stb.Elkészült laboreredmények adminisztrálása a lázlapra./orvosi kérésre/Aztán éppen oszthatjuk a vacsorát.Ja és közben a 3orvos 3felé szeretne tépni,mert mindegyiknek van valami kivánsága az oszt.betegeivel vagy az ambuláns betegével kapcsolatban.Hétfőtől csütörtökig 1 kezelős nővér segiti amunkát 7órától 12ig.Próbál az ember mosolyogni,kedves lenni de higgyétek el sokszor nehéz.Jó este 6kor hazamenni.Kevesen vagyunk,nagyon kevesen.

DeadBodiesEverywhere 2010.06.26. 07:21:01

Megertem a szituaciot. Az egeszsegugy szar. Csak nehogy beteg legyel itthon. Foleg ne korhazi ellatasra szorult.

De! Amikor vki a felnottevalas idejen azon gondolkozik hogy mi akar lenni akkor ezeket mar tudja.

Van olyan akinek nem fontos hogy havi 200 nettot keressen, vannak akiknek az a fontos hogy szocialisan segitsen. Ok valasztjak az ilyen munkakat SZAR penzert. Ezt tudjak.

Termeszetesen nem kell senkit okolni hogy ebbol egyre kevesebb van.

Az egeszsegugyben is a maganszektor lesz a nyero, ott is sokat kell melozni, ott sem kimagaslo a penz, de legalabb talan biztosnak mondhato.

Evek ota nincs sztem olyan kimagaslo szamu utanpotlas. Eleg nagy gondok lesznek.

Ezt mindenki tudja.
Ha van szakszervezet akkor intezkedjenek, No-ban jol mukodnek.

aniriga 2010.06.26. 07:29:33

@artdesigner: Az a 150ezer már nem annyi,mire a számlára megy.Ha annyi menne,senkise sírna!!

Teker 2010.06.26. 08:04:27

minden alkalommal, amikor odamegy, kell egy ezrest dugni a nővér köpenyének a zsebébe. sokszor fog ránézni a betegre és kedves, figyelmes lesz vele.
ennyi.
jó motiváció a gyors gyógyulásra és mielőbbi távozásra a kórházból :D

seahawk 2010.06.26. 08:18:34

Volt balszerencsém több kórházban is látni a nővéri tevékenységet. Átlagban minden 5. végzi rendesen a munkáját. Pláne akkor ha a beteg vagy a családja rásegit. szar az egész. persze ez igaz a mentősökre,orvosokra is. Másrészről meg senkinek nem lenne szabad a mai árak mellet 150ezer nettónál kevesebbet keresni aki rendesen elvégzi,kidolgozza a munkaidejét.Sanjnos a munkavállalók nagyon ki vannak szolgáltatva.

aniriga 2010.06.26. 08:18:56

@Teker: Lehet,hogy régimódi vagyok de nemtudtam még megbarátkozni a mozdulattal mikor a zsebembe dugdozza a beteg a pénzt.Kerülöm a szituációt.Rettentően megalázónak érzem és roppant lealacsonyító.Senkivel nem lennék kedvesebb csak azért,mert pénzt adott.

bakela 2010.06.26. 08:53:35

@Dr.laikus PhD:
Jó reggelt!
Engem ez az EBF határozat úgy mekkfogott, hogy azt álmodtam, ez a dunszi a szomszédba költözött. BRRRRRRRRRR!
Mekknéztem az álmoskönyvet: Azt írja, hogy álmodjak lekközelebb hozzá egy szívlapátot, és ha újra kísért, mindig vágjam vele pofán.
Különben képzelj el magadnak egy hasonló szomszédot.
Más: Tőlem senki nem hallott abcúgot, a'sszem, a'szontam, hogy én sajnálom az EBF-et.
Mék babázni.

jet set 2010.06.26. 08:55:13

Utálom a nyilvánvalóan hazug írásokat.
Bruttó 150ezer nettója 107215Ft. Ez sem egy vagyon, de 22ezerrel több, mint a siránkozó állítása.

Kiotop 2010.06.26. 09:25:57

Ez a bruttó nettó hihetetlen...
Nem tudják ezek a hülyék, hogy adójóváírást KELL KÉRNI!
most azért kevesebb mert nem kérték. Majd köv. bevallásnál járnak jól.
Most meg siránkozhatnak.

aniriga 2010.06.26. 09:45:30

@jet set: A 150ezer bruttóban már benne van egy vagon tulóra,amit nagykegyesen kifizettek.Így kaptam 92ezer valamennyit a számlámra.Az átlag hónapban kapok 85ezret+kajajegyet.A lap tetején olvasható írást én hozzászólásnak szántam egy cikkhez.Ha tudom előre,hogy vitatéma lesz,pontosabban fogalmaztam volna.Az írás nem hazug,inkiább csak pontatlan.A lényegén nem változtat.

óvatosan 2010.06.26. 09:57:20

@mothe: anyámékból! Ha nem segítenének, a híd alól járhatnék az egyetemre kutatni gyalog. Lakásom nincs, autóm nincs. Nem is gondolnám, hogy lesz valaha. 93.800 Ft a törvénybe foglalt "fizetés" a PHD-n és nem vállalhatsz mellette máshol állást, ez is törvény. Na ez az összeg konkrétan egy kisebb albérletre és rezsijére elég. Akkor miből eszek? Mondom, abból, amit anyám ad. Az összegek rendben vannak, csakhogy ezek ugye brutto-k. A 174-ből ...mennyit írtam? 110.000? Pár ezressel több több marad.

Kaptár (törölt) 2010.06.26. 10:23:59

@trimalchio: A kioktatást/kötözködést te kezdted, olvasd vissza a hozzászólásodat.

Idézőjeles probléma: ha nem használt volna idézőjelet, akkor abba kötöttél volna bele...jogosan.

Az emberi kommunikáció nem egyenlő a helyesírással, nyugodtan másolhatsz idézeteket a (valamilyen) helyesírási szabályzatból, csakhogy ha pontos akarsz lenni, akkor az akadémiai szabályzatból tedd (amiről ugye tudjuk, hogy tele van következetlenségekkel).

Vérnűsző Barom (törölt) 2010.06.26. 12:27:32

@Dr.laikus PhD: „Mennyi a normális?”
Amennyiből meg lehet élni. lakni (kb. egyharmad jövedelem), enni, utazni, rezsizni (kb bő egyharmad jövedelem), ruházkodni, sportolni, szórakozni, félretenni, egyáltalán,gazdálkodni (kb szűk egyharmad jövedelem).
Ha szűken is, ha a jövedelem nagysága szerint szerényebb, vagy igényesebb körülmények között is. Nagyjából úgy, ahogy a sokat emlegetett nyugaton.

A posztban említett összeg (86-90 ezer Ft) esetén nagyjából harmincból kéne kijönnie a lakhatásnak (lakásbérlés, vagy törlesztés), másik durván harmincból megélni (igen néha étteremmel), és a maradékból úgy kiköhögni a gyerek iskoláját, hogy teljen néha ruhára, mozira is.

Nos, ez nem jön ki sehogy manapság. Se a nővérnek, se az orvosok nagy részének, se a betegeknek.
Ha meg nem jön ki, akkor onnantól lehet merengeni, hogy miért, hogyan,és milyen „fejekben” kéne rendet rakni?

Mivel nem jön ki, nem csoda, hogy egészségügyi személyzetből - tisztelet a szerény kivételnek - a legalja marad a kórházban, az is beleszarik, mert ha nem tenné, akkor se változna semmi.

És ez nem igazán a nővérke, vagy beteg, vagy épp a fejekben uralkodó rendetlenség hibája, hanem konkrétan országunk aktuális vezetőségéé.

Nurse01 2010.06.26. 13:08:58

Én is eü-ben dolgozom. Hálapénzt kb. fél évente 1-2000 Ft-ot kap egy nővér. És nem azért, mert nem kedves a beteggel. Hogy miért? Talán mert Neki sincs elég, talán mert sokat kell várni, talán mert...szóba jöhet sok dolog, ami miatt a rendszer nem működik gördülékenyen, pedig nem a nővér tehet róla, csak vele éreztetik.
Másrészről bár igaza lenne annak a hozzászólónak aki arról írt, ha a kórházban kedvesen fogadják a beteget, Ő is úgy fog viszonyulni visszafele. Sajnos sokat tudnék mesélni arról, hogy ez mennyire nem így van.
Plussz: nekünk nem jár semmilyen plusz juttatás, cafetteria, ruhapénz meg mi egyéb amire gondolnak! Semmi!
Egyébként meg nem kell általánosítani. Nincs két egyforma nővér, mint ahogy két egyforma beteg sem!
Köszönöm, hogy elolvastad.

Bartoki 2010.06.26. 14:42:10

@Motorpenis: "Ha már előjöttek a tanárok:mennyi is a helyettesítési pénz? Mennyit kap egy tanár, ha helyettesít egy másikat? Az egyik munkatársam apja tanár, csak azért kérdezem, mert ő mondta, hogy az azért nem olyan rossz."

A barátnőm napközis tanár. Ha helyettesítenie kell, az tiszta szívás, mert van hogy 1 óra helyettesítés miatt 3-4 órával korábban is be kell mennie, és kap érte bruttó 1000 Ft túlórapénzt, amiből a nettó 500 Ft.

Kicsit McJob?

Dr.laikus PhD 2010.06.26. 14:43:56

@Vérnűsző Barom:
Nekem lennének más vágyálmaim is.

Viszonylagos kinek mi elég, a presztizse miatt mennyi fölösleget kéne fizetni amit meg is érdemel.

Meglepően kevés pénzből ki lehet jönni és még félre is lehet tenni, pedig ez a társadalom két keresősre van kitalálva.

Éltem az átlagnál több pénzből és amikor elfogyott kétségbe estem mi lesz velünk. Hidd el nem élek rosszabbul csak kreatívabban.

De elismerem. Megettem a kenyerem javát és én már tudom a pénz nem boldogít, de nem árt ha van....:)

Bartoki 2010.06.26. 14:49:39

Szerintem ráférne az állami alkalmazottak alsó részére (nem az 500e felett kereső osztályvezetőkre) egy kis fizetésemelés, mert ennél tényleg egy kicsit több járna.
De önmagában ez nem oldja meg a helyzetet. A kórházak csak akkor fognak elég nővért felvenni, ha rá lesznek kényszerítve. Mondjuk EÜ minisztériumi szabályokkal. Vagy mondjuk versennyel, mert van ám a körzetben másik kórház is (és nem magán, hanem az is TB-finanszírozású), és a kedves beteg akár át is pattanhat oda ha itt nem érzi jól magát.

Bartoki 2010.06.26. 15:00:06

@Dr.laikus PhD: "Hogy jött ez ki?"

Úgy, hogy ha havi 140e-t keresel, akkor pont az SZJA-görbe legmeredekebb részén vagy. Ahol minden plusz Ft-nak majdnem a fele elmegy járulékra és SZJA-ra.

De még ez is csak most van, mert a tavalyi SZJA-módosítások előtt ráadásul több mint a fele (majdnem 2/3) ment el járulékra és SZJA-növekményre.

Azé' nem semmi, menj be 3-4 órával korábban dolgozni, nettó 400 Ft-ért. :O

Dr.laikus PhD 2010.06.26. 15:18:53

A 3-4 óra hogy jött ki 1 óra túlóráért:

Az előtte lévőt meg én most nem számolom ki, de szerintem adó visszaigénylésben visszajött.

Túlzol. Nem kell akkor is car ha a valóságot írod.

Szal miért kell 1 óra túlóráért 3, 4 órával előbb bemenni?

Dr.laikus PhD 2010.06.26. 15:23:50

@Dr.laikus PhD:

De kiszámoltam két évre az 1000.- Ft túlórát. Marhaságokat beszélsz.

Nem kell túlozni. sok mindenkinek az elvonás, munkáltatónak még több, Minden rinya hiteltelenné válik és legyintenek.
Ha ez a cél jó, ha nem elég azt írni ami van.

Bartoki 2010.06.26. 15:49:35

@Dr.laikus PhD: "De kiszámoltam két évre az 1000.- Ft túlórát. Marhaságokat beszélsz."

Nocsak.
És mennyi jött ki?

Mert nekem a 145e/146e Ft bruttó esetén ezek a nettók jöttek ki:

2009.06.30-ig: 101 315 Ft/101 695 Ft
2009.07.01-től: 101 915 Ft/102 475 Ft
2010.01.01-től: 104 145 Ft/104 759 Ft

Vagyis rendre 380 Ft, 560 Ft, illetve legutóbb már egészen 614 Ft nettó jár az 1000 Ft-os túlóráért (Oszkóék egyik jó húzása volt ez az SZJA-görbe igazítás).

Na de hol itt a marhaság, meg a túlzás? :O

Vagy 614 Ft már méltányos pénz egy diplomás munkahelyen? :)

Bartoki 2010.06.26. 15:55:15

@Dr.laikus PhD: "Az előtte lévőt meg én most nem számolom ki, de szerintem adó visszaigénylésben visszajött."

Nem, nem jött vissza.
Tesség beírni a bérkalkulátorba és csodát fog látni.
Meg marhaságot, mert tényleg marhaság ami Oszkóék előtt volt.

"Szal miért kell 1 óra túlóráért 3, 4 órával előbb bemenni?"

Mert aki napközis, az értelemszerűen napközire jár be - jobbanmondva, már az ebédelésre, vagyis legkésőbb f12-re, de inkább 1 órával hamarabb, mert gyakran van egyéb tennivaló is.

Deviszont, ha helyettesít az ember egy első vagy második órát... Érti már, doktor Úr? :)

Dr.laikus PhD 2010.06.26. 16:06:53

Van itt valaki aki nem szenved?
Nem látom be miért kell napközis tanárnak ha helyettesít 3-4 órával előbb bemennie.

Munkahelyre az ember egyébként is előbb érkezik, hogy a munkaidejét időben kezdje. Ez fokozottan vonatkozik a pajdagojgoszokra.

Ha valaki az esküvőjére 5 órát készül azt megértem, de egy órára? Fejben talán...

Aztán meg nem érdemes politizálni mintha személyesen neked akart volna rosszat. Dolgozni kell kérem annyiért amennyit fizetnek ha már ott dolgozom, ha nem tetszik kell másikat keresni.

Bartoki 2010.06.26. 16:31:37

@Dr.laikus PhD: "Nem látom be miért kell napközis tanárnak ha helyettesít 3-4 órával előbb bemennie."

Mert a normális fél12-vel szemben mondjuk 8-kor kezdődik az az óra amit helyettesít?

Nem mondtam hogy MINDIG, hanem azt, hogy VAN OLYAN.

"Aztán meg nem érdemes politizálni mintha személyesen neked akart volna rosszat."

Valami itt nem jött át... Én pont azt írtam, hogy Oszkóék jól tették legalább ezt az SZJA-kiigazítást (szinte egykulcsos az SZJA már most is).

"Dolgozni kell kérem annyiért amennyit fizetnek ha már ott dolgozom, ha nem tetszik kell másikat keresni."

Kb. a teljes pedagógusszakma állami alkalmazott, onnan nincs hova elmenni. Szinte az egész szakma fizetését közvetetten mi, az állampolgárok határozzuk meg. Ezért szerintem ilyen esetben igenis van helye a polémiának, hogy akkor most mennyit is kéne fizetni nekik.

Egészségügy dettó - nem várhatjuk el hogy az egész ország magánkórházba járjon. Márpedig ha nem, akkor az állami egészségügyben kell normális munkaterhelést, normális fizetéseket és egyéb feltételeket adni. Egyrészt azért hogy vonzó legyen a pálya, másrészt meg azért, mert néha-néha mindenki bekerül azért oda (először a szülei, aztán saját maga is), és hogy akkor ne kelljen annyira szívni.

A pedagógusok mellesleg azokat a gyerekeket nevelik, akik majd elvileg a nyugdíjunkra fognak dolgozni. Nagyon nem mindegy a munka minősége... Ha nem fektetünk ebbe, akkor jó szegények leszünk 20-30 év múlva.

Gábor Erzsébet 2017.08.13. 15:56:20

@Archenemy: A gyermekek tudása 4 tényezőn múlik: l. a padban gyerekek ülnek,- tanuljanak, 2. a katedra mögött pedagógus áll, - tanítson, 3. a gyereknek szülei vannak,- törődjenek velük, 4. az oktatási kormány következetes politikát folytasson.
Az alkalmassági vizsgálatot itt is megkövetelném, mint az eü-ben, itt is megnézném hogy élnek "szegény" pedagógusok, akik mindig panaszkodnak, a magánórák után adóznak e egyáltalán? Stb.

Gábor Erzsébet 2017.08.15. 08:34:27

@Kaptár (törölt): Ha már ilyen okos vagy, hogy ehhez a komoly témához ennyit tudsz szólni, bocs ,- inkább ne! ne sértegesd az embereket holmi nyelvészeti kérdésekkel. Ez nem visz előre. A témához csak annyit, hogy nem csak az egészségügyi szakma van. Most például buszvezetőt nem kapnak, ők is európai bért akarnak, de sorolhatnám. Szerződéseket ellenőrizni, lopnak, nem lopnak? Igen meg kell nézni, de nincs az az ellenőrző rendszer amelyik képes mindig, mindennap mindenkit ellenőrizni. Az értékeinkkel van baj, a fejben kell rendet rakni, de ami elromlott 40-50 év alatt, legalább annyi, de ha rosszul csináljuk kétszer annyi kell míg rendbe hozzuk.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása