Pénzéhes hiéna orvos
Sziasztok!
Legutóbb egy onkológushoz mentem szűrésre, mert problémás eset vagyok. Műtöttek párszor, és 3 havonta kell ellenőrzésekre járnom. 10 ezer volt a tarifa, plusz a HPV teszt egy tízes, így fizettem 20 ezret összesen.Ez idáig rendben is volna.
Közölte:két hét, és elkészül az eredmény.
Közben lerágtam a körmöm, falat kapartam, hogy minden renben legyen. Aztán, mikor felhívtam, közölte nincs eredmény, még egy hét, aztán újabb hét, és egy hónap múlva elkészült.
Telefonba nem mondott semmit, kérte, szaladjak be a rendelőjébe. Bementem, sík ideg voltam. Miután közölte, semmit nem találtak, minden a legnagyobb rendben van, HPV vírust sem mutattak ki, tehát minden szuper.
Aztán a végén hányavetin kibökte, szüksége van egy kis lóvéra... Kérdeztem mennyire, mire pökhendin odavetette: 8 ezer. Hát azt hittem pofán rúgom, vagy lehordom a sárga földig, de mivel egy rokonom ajánlotta,így nem tettem semmit, kifizettem.
Többet nem megyek hozzá.
Ilyen bunkó, pénzéhes hiénával még nem találkoztam a szakmában, pedig van pár dög belőlük sajnos.
Többször volt már szó róla, hogy a magánrendelés sem fenékig tejfel, beszéltünk a szakmai színvonal egyenetlenségéről, ill. arról, hogy sok esetben a rövidebb várakozás és a hotelszolgáltatás minősége miatt éri meg a magánrendelés. Általános vélemény, hogy "azért a pénzért" az orvos általában kedvesebb, nekem meglepő volt itt a Praxison olvasni, hogy ez nem általános. (Ugyanakkor mióta én is dolgozom magáncégnél is, látom a másik oldalt, "a pénzemért nyald ki a ..." bunkó, arrogáns vagy egész egyszerűen szocio/pszichopata betegeket. Ők sem csak az állami rendelésen jelennek meg, sőt.)
A jelen bejegyzés érdekessége, hogy magán + ismerős ajánlotta orvosról volt szó. Nem tudjuk, mi alapján ajánlotta az ismerős, ill. hogy volt-e az ismerősnek kontrollvizsgálattal kapcsolatban is tapasztalata.
A dolognak azt a részét, hogy miért tartott egy hónapig a HPV teszt, nem tudom véleményezni. A neten próbáltam gyorsan utánanézni, nem találtam idő-adatot, ellenben a HPV-tipizálást egy másik rendelőben 17.000 Ft-ért végzik el, ami a 10.000 Ft-nál ugye lényegesen több. Nyilván érthető a beteg aggódása, bár szerintem a HPV kérdése is lehet, hogy túl van hype-olva.
(Mellékszál, és ennyit a magánrendelések szakmai megbízhatóságáról, de belefutottam egy honlapba, ahol a HPV-t egy magát főorvosnak tituláló hölgy "energetizálással" és homeopátiával kívánja gyógyítani, na neki kéne elvenni a működési engedélyét. Ott maga az alapvizsgálat 26.000 Ft, de kedvezménnyel csak 20.800. Egy szép napon az ilyen, "alternatív" gyógymódokkal szerzett tapasztalatokról, főleg azok hatásosságáról is szeretnék itt olvasni!)
Arról, hogy a leletért vissza kell-e menni, vagy postán küldik el, az első vizsgálatnál kellett volna tájékoztatást adni/kérni. És persze a tarifákról is, bár azt a legtöbb rendelőben kiírják a falra és a netre is. Én azt tartom korrektnek, ha visszamegy a beteg, mert ugye előre nem lehet tudni, hogy negatív lesz egy-egy lelet vagy nem, változhatnak a betegségek tünetei a várakozás ideje alatt stb. A másik az, hogy a lelet birtokában az orvosnak véleményt kell adnia, írásban, mint ahogy az első vizsgálat után is. és persze mindkét véleményért teljes büntetőjogi/szakmai felelősséggel tartozik. Ilyen értelemben azt is természetesnek tartom, hogy fizetni kell, az összeg nagysága kicsit meglepő, kontrollért az alapvizsgálat 50-60%-át szokták elkérni. De ha az árlista előtte hozzáférhető volt, akkor nincs gond.
Nyilván itt is nyitva áll a lehetőség a problémák jogi útra terelése előtt, de annyit hadd jegyezzek meg a bejegyzés kapcsán, hogy akárhová megyünk, magán vagy állami orvoshoz, a jogainkról/kötelességeinkről/további teendőinkről való tájékozódás elemi érdekünk.
Dr.Morcz
Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.06.19. 08:13:19
A jelen bejegyzés érdekessége, hogy magán + ismerős ajánlotta orvosról volt szó. Nem tudjuk, mi alapján ajánlotta az ismerős, ill. hogy volt-e az ismerősnek kontrollvizsgálattal kapcsolatban is tapasztalata.
A dolognak azt a részét, hogy miért tartott egy hónapig a HPV teszt, nem tudom véleményezni. A neten próbáltam gyorsan utánanézni, nem találtam idő-adatot, ellenben a HPV-tipizálást egy másik rendelőben 17.000 Ft-ért végzik el, ami a 10.000 Ft-nál ugye lényegesen több. Nyilván érthető a beteg aggódása, bár szerintem a HPV kérdése is lehet, hogy túl van hype-olva.
(Mellékszál, és ennyit a magánrendelések szakmai megbízhatóságáról, de belefutottam egy honlapba, ahol a HPV-t egy magát főorvosnak tituláló hölgy "energetizálással" és homeopátiával kívánja gyógyítani, na neki kéne elvenni a működési engedélyét. Ott maga az alapvizsgálat 26.000 Ft, de kedvezménnyel csak 20.800. Egy szép napon az ilyen, "alternatív" gyógymódokkal szerzett tapasztalatokról, főleg azok hatásosságáról is szeretnék itt olvasni!)
Arról, hogy a leletért vissza kell-e menni, vagy postán küldik el, az első vizsgálatnál kellett volna tájékoztatást adni/kérni. És persze a tarifákról is, bár azt a legtöbb rendelőben kiírják a falra és a netre is. Én azt tartom korrektnek, ha visszamegy a beteg, mert ugye előre nem lehet tudni, hogy negatív lesz egy-egy lelet vagy nem, változhatnak a betegségek tünetei a várakozás ideje alatt stb. A másik az, hogy a lelet birtokában az orvosnak véleményt kell adnia, írásban, mint ahogy az első vizsgálat után is. és persze mindkét véleményért teljes büntetőjogi/szakmai felelősséggel tartozik. Ilyen értelemben azt is természetesnek tartom, hogy fizetni kell, az összeg nagysága kicsit meglepő, kontrollért az alapvizsgálat 50-60%-át szokták elkérni. De ha az árlista előtte hozzáférhető volt, akkor nincs gond.
Nyilván itt is nyitva áll a lehetőség a problémák jogi útra terelése előtt, de annyit hadd jegyezzek meg a bejegyzés kapcsán, hogy akárhová megyünk, magán vagy állami orvoshoz, a jogainkról/kötelességeinkről/további teendőinkről való tájékozódás elemi érdekünk.
trimalchio 2010.06.19. 08:51:59
Ha nem magánrendelésről van szó, akkor teljesen más az eset.
Káin 2010.06.19. 08:59:05
Káin 2010.06.19. 09:01:06
Ez nagyon fontos, egyetértek.
trimalchio 2010.06.19. 09:04:30
Káin 2010.06.19. 09:05:48
trimalchio 2010.06.19. 09:08:25
trimalchio 2010.06.19. 09:10:22
szabidoki 2010.06.19. 10:00:22
Amúgy meg ezek a tarifák, tessék hozzászokni, hogy az egészségügy sok pénzbe kerül. Az egyetlen felmerülő kérdés, hogy a kolléga adott-e nyugtát/számlát.
Az meg végképp nem az orvos hibája, hogy a labor sokáig ült HPV-teszten.
Káin 2010.06.19. 10:08:05
"Aztán a végén hányavetin kibökte, szüksége van egy kis lóvéra... "
Káin 2010.06.19. 10:09:21
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.06.19. 13:21:50
szabidoki 2010.06.19. 15:21:40
szabidoki 2010.06.19. 15:23:54
gld 2010.06.19. 15:36:09
Káin 2010.06.19. 15:40:30
Káin 2010.06.19. 15:42:06
Káin 2010.06.19. 15:42:55
gld 2010.06.19. 15:57:54
Szerintem a vizsgálat és a lelet egy "munkafázis", ha meg nem, akkor erre illik felhívni a figyelmet, és nem utólag.
adamantium 2010.06.19. 16:22:36
szabidoki 2010.06.19. 16:52:07
szabidoki 2010.06.19. 16:56:07
Káin 2010.06.19. 17:04:35
szabidoki 2010.06.19. 17:10:42
Nem a papír odaadása kerül 8000 Ft-ba, vagy akármennyibe, hanem az, hogy felteheted a kérdéseidet és választ kapsz rájuk. Nem minden laborlelet egyértelmű a nagyközönség számára.
Ja, én nem tudom, hogy neked milyen életed van/volt, de jelzem, hogy ügyvéddel nemcsak per kapcsán lehet találkozni...
Káin 2010.06.19. 17:17:46
szabidoki 2010.06.19. 17:30:10
Tisztában vagyok vele, hogy soha semmi nem lesz elég jó nektek, mert az egyik ezért rinyál, a másik meg azért...
Káin 2010.06.19. 17:34:08
gld 2010.06.19. 18:25:26
gld 2010.06.19. 18:37:44
Ebben az esetben nyilvánvalóan nem találnék semmi kivetnivalót a sztoriban. De itt nem ez történt. Adva van egy negatív lelet, a posztoló nem írt arról egy megveszekedett szót sem, hogy ezzel kapcsolatban lett volna bármi kérdése az orvoshoz, sőt számomra az derült ki, hogy simán beérte volna azzal, ha az orvos a telefonba annyit mond neki, hogy minden OK. Komolyan kérdezem, minden hátsó szándék nélkül: ilyen esetben valóban szükség van arra, hogy újra behíja az orvos a beteget? Tényleg szükséges egy újabb orvos-beteg találkozó? Nem adhatja oda a leletet a betegnek az asszisztens, vagy recepciós? Hangsúlyozom, olyan esetről beszélek, amikor a lelet negatív, és nincs szükség újabb vizsgálatokra. Mert én úgy értelmeztem, hogy itt erről van szó. Tényleg érdekel, nem értetlenkedni akarok.
adamantium 2010.06.19. 19:11:53
galicius 2010.06.19. 21:15:04
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.06.19. 21:43:01
szaGértő 2010.06.19. 22:01:16
Egyébként azt sem értem, hogy ha a magánrendelésen a teljes díjat fizetem, mi a túróért kéri el a TAJ számom? Csak nem elszámol valamit az OEP-nél??
2010.06.19. 22:02:36
Gondolom, nem ez volt a pontos megfogalmazás, pedig ez lényeges lenne. Egy okos magánorvos a lelet kiadását egybeköti valami egyéb tevékenységgel, vagy kiírja a rendelőbe, mi mennyibe kerül. Nem tudom, itt volt-e árlista. A kontroll vizsgálatoknak is ára van a magánrendelésen, ez akár lehet a lelet kiadása is. Persze van olyan hely, ahol a negatív leletet a nővér adja oda ingyen.
amadantium, szabidoki: remélem, azért találkoztatok már olyan beteggel is, akit normálisnak tartottatok.
Valaki kérdezte a közjegyzők díját, hagyatéki tárgyalás, 10 perc, kb.15 perc előkészítés 45000 Ft.
_Molly 2010.06.19. 22:07:40
Számlát adott az orvos a kapott pénzről?
Amúgy a "művelt nyugaton" telefonon simán bemondják a vizsgálati eredményt. Főleg, ha nincs semmi gond.
Nyilván a lehúzásra ment az orvos.:(
2010.06.19. 22:17:34
amadantium: helyesbítve adamantium
sorry
sasa 2010.06.19. 22:20:34
alpynia 2010.06.19. 22:23:46
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.19. 22:24:11
A kontrollnak is van díja, épp azért, mert az esetleges kérdések megválaszolása időt és tudást igényel.
Hozzám is szoktak egyszerűen csak konzultáció miatt jönni - nézzem át az eddigi leleteket, alakítsak ki egy véleményt, ha szükséges, javasoljak újabb irányokat.
Netán egy CD-t hoznak el, és leletet kérnek a képekről, úgynevezett "second look" jelleggel.
Ezek a dolgok szintén a tudásom felhasználását jelentik, és értelemszerűen díjazással járnak.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.19. 22:25:40
"Amúgy a "művelt nyugaton" telefonon simán bemondják a vizsgálati eredményt. Főleg, ha nincs semmi gond."
A "művelt nyugaton" az apád gatyáját is leperlik rólad, ha telefonon adsz ki egy ismeretlen embernek egy minősített személyes adatot.
Szíves tájékoztatásul. :-)))
sasa 2010.06.19. 22:25:56
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.19. 22:27:40
A közjegyző díja lehet, hogy magasnak tűnik, de elég nagy felelőssége is van.
Mint ahogy egy sima ingatlan-adásvételi szerződés esetében is a jogászi díjak akár százezres nagyságrendet is elérhetnek, szintén a felelősség miatt.
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.06.19. 22:31:59
sasa 2010.06.19. 22:34:02
Despota 2010.06.19. 22:37:54
_Molly 2010.06.19. 22:51:18
1. Nem derül ki a posztból, h. az illető magánorvosnál járt volna, tehát valószínűleg kap fizetést, ergó eleve nem ingyen dolgozik;
2. Többségünk évtizedeken át jelentős összegű tb-t fizet. Tehát rossz példa az összevetés a közjegyzővel, ugyanis "ügyvédi járulékot" nem fizetünk...
3. Egy onkológiailag veszélyeztetett állapotú emberről ennyi pénzt legombolni nekem nem tűnik etikusnak, akárhonnan nézem is. Biztos, h. ez törvényes?
Ha nem lett volna ennyi pénze (pl. mert munkanélküli), akkor a magyar egészségügytől egyszerűen nem jogosult semmiféle vizsgálatra? Ezt nem tudom elhinni.
szabidoki 2010.06.19. 23:29:04
Ha ma valaki munkanélküli, és nem fizet maga után tb-t, elvileg csak a sürgős, életmentő beavatkozás jár, legtöbbször ki is dobja a gép, hogy az adott TAJ-szám érvénytelen. Az egy más kérdés, hogy ettől függetlenül nem szokás elhajtani senkit. Mondjuk ideje lenne elgondolkodni, hogy netán amiatt is állandóan deficites a tb-kassza, hogy ugyan tízmilliós lakosságot lát el, de csak szűk hárommillió fizet bele.
Telefonon meg senkinek semmit. Ez elég komoly szabály, még nyugaton is. Annyit lehet esetleg mondani, hogy igen, itt van nálunk a mama, tessék bejönni, és akkor tudunk tájékoztatást adni.
@Turchi: rengeteg normális beteggel találkoztam, de igen sok hülyével is.
Az nem az én saram, hogy erre a blogra főleg az utóbbiak küldenek posztot... :)
@gld, @Káin: nem tudok mit mondani, mert láthatóan nem fogadjátok el, hogy a kontrollvizsgálat is vizsgálat, és pénzbe kerül, még a negatív lelet is. Ez van, tessék megérteni. @radiologus.hu: én kérdeztem a közjegyzői díjakat, mert kíváncsi voltam, hogy aki cirkuszol egy nyolcezres kontroll miatt, mit szól a közjegyzői díjhoz, de ezek szerint az nem drága...
@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: hát, én keresnék másik orvost, de megpróbálhatod azt mondani, hogy te ebben nem hiszel, adjon rendes gyógyszert.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.19. 23:34:25
"3. Egy onkológiailag veszélyeztetett állapotú emberről ennyi pénzt legombolni nekem nem tűnik etikusnak, akárhonnan nézem is. Biztos, h. ez törvényes? "
A beteg beteg, az orvos meg orvos - nem etikus különbséget tenni akozött, hogy valaki a nátháját vagy a daganatát gyógyíttatja.
Ha te ezt az összeget sokallod, az a te dolgod.
Némelyek Budapesten 30-40 ezer forintot is fizetnek egy olyan vizsgálatért, ami nálam 9000. Igaz, ott három recepciós ugrálja körül őket és bőrgarnitúrán várakozhatnak. :-)
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.19. 23:39:15
Kérdezd meg, hogy miért.
Ha meg nem győz meg téged, akkor keress másik orvost.
_Molly 2010.06.19. 23:55:57
Talán nem véletlen, hogy én még sem fogorvostól, sem nőgyógyásztól, sem onkológustól NEM KAPTAM SOHA SZÁMLÁT.
szabidoki 2010.06.19. 23:59:04
@Káin: próbáld meg elolvasni, amit Dr. Morcz írt, ott világosan le van írva, hogy miért kellett másodszor is elmenni az orvoshoz.
Amúgy meg ezek a tarifák, tessék hozzászokni, hogy az egészségügy sok pénzbe kerül. Az egyetlen felmerülő kérdés, hogy a kolléga adott-e nyugtát/számlát. "
Csak olvasni kéne megtanulni...
adamantium 2010.06.20. 00:36:13
aversio avagy pacalfagylalt 2010.06.20. 01:53:37
Nehéz így gyógyítani.
gande 2010.06.20. 02:57:44
bkkzol 2010.06.20. 05:50:42
sasa 2010.06.20. 07:20:43
Te aztán normális vagy.A szerencsétlen rezidensek nem dobbantani akarnak,hanem életben maradni. Az egy dolog, hogy ki lettek képezve, utána a tudásuknak megfelelően meg is kell fizetni őket. 6 év egyetemi képzés + 4-5-6 év szakképzés után is csak az utolsó szakorvos a sorban takarítói fizetésér.Ha mindezt elvállalnád , akkor okoskodj.
sasa 2010.06.20. 07:24:34
Despota 2010.06.20. 07:27:01
dr.pszicho 2010.06.20. 07:31:31
- ugyan hol kapsz ma számlát?
- ma már sok orvos van aki csak magánorvosként próbál megélni. Nagyon nehéz...nem tudsz versenyezni a kórházi orvosok "magán"rendelésével a kórházon belül. Persze ez a finanszírozási politika része, hiszen ma a TB intézményi finanszírozó.
- A TAJ szám azért kell, mert a magánorvos a receptfelírásra szerződést köt a TB-vel, így magát a támogatott gyógyszert ugyanúgy felírhatja, mint más. Ez is haladás már, mert 2005 előtt, hiába volt biztosítva a beteg, a magánorvosnál teljes áras gyógyszer volt.
- Nekem minden héten van olyan betegem, aki fizetés nélkül megy el.
sasa 2010.06.20. 08:15:51
Akkor a poszt címe undorító.De látom nem hat meg a véleményem.
Despota 2010.06.20. 08:20:35
sasa 2010.06.20. 08:27:45
Hát persze kedves Despota,hát Te szerkeszted,neked nyílván minegy, ki ,hogy mocskolódik.Gondolom,ha azt írta volna a posztoló,hogy szarf...u orvos,akkor is ezt adod címnek.
Despota 2010.06.20. 08:32:18
1.A címnek figyelemfelkeltőnek kell lennie, márpedig ez az.
2. Azért van itt Dr.Morcz, hogy a másik oldal szemszögéből is megvilágítsa az adott bejegyzéseket, ezzel ellensúlyozza az általad mocskolódásnak titulált, valójában érzelmileg túlfűtött posztot.
3. Azért van kommentezési lehetőség, hogy mindenki(azaz te is) elmondhassa a véleményét, legyen az ilyen, vagy amolyan.
Despota 2010.06.20. 08:33:26
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2010.06.20. 08:44:12
A Zasszony is privát nődokihoz jár, de volt már olyan, hogy azt mondta, hogy leletkiadás volt, ezért nem kell fizetni, pedig még kérdezett is párat...
Ленина · http://szanalmas.hu 2010.06.20. 08:48:05
sasa 2010.06.20. 08:51:11
Majd ,ha elüt egy autó és darabokra törsz,majd összeraknak és megmentik az életeded,akkor más lesz a véleményed.
pupákos 2010.06.20. 08:51:13
pupákos 2010.06.20. 08:52:04
NemesekErnyo 2010.06.20. 09:01:21
Erik Bálint 2010.06.20. 09:14:16
gande 2010.06.20. 09:25:38
persze nagyon jól megy az üzlet. egy ismerősömnek sürgősen szüksége lett volna egy testre szabott lélegeztetőre. közölték, hogy 3 hónap. de privátba 300ezerért azonnal. ez most akkor hogy is van? szerencsétlen fizeti a évek óta a TB-t, de ha szüksége van segítségre akkor fizessen még1x.
és addig, ameddig az emberek hajlandóak "hálapénzt" (miért is hálás, hogy egy biztosított szolgáltatást igénybe vesz?) fizetni, addig nem fog itt semmi változni.
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.06.20. 09:26:48
A betegek érdeke lenne legalább a magánban betartatni a szabályokat. Ha fizettél, kérj számlát. Ha nincs kiírva az árlista, tedd szóvá. Ha ki volt írva, de nem olvastad el, pofozd fel magad, és ne másokat anyázz.
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.06.20. 09:31:26
Ha meg nem orvos lennék, akkor vagy ugyanezt tenném normál stílusban, esetleg megkérném, adjon hagyományos gyógyszerre javaslatot.
A baj csak az, hogy az orvosok fejében sincs rend. Az orvosok egy része is elfogadja az "alternatív" módszereket, vagy segítésvágyból, vagy (remélem ez nem jellemző) profitéhségből.
Amúgy a SOTE nemrég kötött egyezményt egy kínai egyetemmel, hogy hagyományos kínai orvoslás oktatásában működnek együtt. Ezzel a h.k.o. bekerült egy nemzetközileg is jegyzett európai orvosegyetemre, kvázi legitimálták a létét. Na ezért, ha rajtam múlna, elzavarnám az amúgy nagyon értelmes rektort.
Erik Bálint 2010.06.20. 09:32:43
"de hogy a pénzéhes hiéna NÉMELY magyar orvosra nem túlzás néhány otthoni tapasztalat alapján az biztos."
bakela 2010.06.20. 09:52:52
Majd mexokjátok.
A nem túl távoli jövőben ilyen bejegyzések lesznek a lukász blogokon:
A büdös patkány p...csa holmi EU-s munkaidő- direktivákra mert célozgatni, amikor a szakadt műkörmeivel még 3x kellett éjszakai műszakba mennie a nokkijába. Mit gondol az ilyen Molly Malone /halárus/ szagú sóher muff, hát öröm nekem a lucskos condylomáit nézegetni 1/4évenként?
Ez a jövő annál közelibb, minél mocskosabb az átlag „p” beteg, ill. minél mocskosabb a politika az eü.-vel.
Csak még nem értitek,--én szóltam!
villamos alóli kacaj 2010.06.20. 10:22:50
Azért dolgozom "mint állat", hogy dokikra költsem. Minél jobban kizsigerelem magam annál több bajom van. A dokiság is olyan mint az esztergályos szakma. Vannak jó esztergályosok és vannak akik mindíg selejtet csinálnak. A különbség annyi, hogy a "selejtcsináló" dokik ugyan annyi tesznek el mint a jók és az orvos társadalom összezárása miatt mozdíthatatlanok, míg esztergályos esetében 1 perc alatt kirúgják. Tudomásul kell venni, hogy minden beteg "fosik"! és mindent megtenne, hogy jól végződjön az esete, tehát kiszolgáltatott. Ami különösen nem tetszik nekem az orvosokban az az örökös cirkuszolás! SOHA NEM éltek rosszul mégis kevernek-zsarolnak. Ha kell előhúzzák azt a vasutas tempót, hogy pontosan betartják az "előírásokat" ezáltal természetesen összeomlik a menetrend. Mert nem az a lényeg, hogy az utas időben, kultúrált körülmények között eljusson a kívánt helyre (és itt nam a proszektúrára gondoltam!), hanem hogy megmutassuk ki itt a vasutas!
Nincs két életem, ezért én minden műtétemért fizettem (gerinc, csípő, epe, stb.). Egyszer nem: mikor katona voltam és sérvvel operáltak. 3x készítettek fel (a beöntéses időszakban) és majdnem ott maradtam.
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.06.20. 10:38:11
szabidoki 2010.06.20. 10:47:53
@Ленина: mondj még egy olyan szakmát, ahol 6+5 év tanulás (egyetem+szakvizsga) az "ára" annak, hogy önállóan dolgozhass! Ja, és lehetőleg ne olyan kevéssé elterjedt szakma legyen, mint az atomreaktor-tervező mérnök, meg hasonlók, hanem valami olyasmi, amiből szaladgál itthon 40ezer ember. Ami meg az ár-érték arányt illeti, nyilván az összes nyugati fejvadász cég hülye, mert mind bukik a magyar orvosra, de te most megmondtad a tutit, biztos be is zárják a boltot...
@bkkzol: az valóban nem szép, hogy az orvos a kórház erőforrásait használja maszek célokra, de gondolj bele, miért is van ez. Szerinted, ha van lehetőséged X és Y doktorhoz elmenni, maga a vizsgálat mindkettőnél 10e Ft, de kell mondjuk egy labor, amit X doktor megcsinál megint 10e Ft-ért, vagy Y doktor azt mondja, hogy jöjjön be jövő héten a kórházba, és megoldjuk "okosba", te kihez mennél?
A "fizessevissza" vonalhoz csak annyit, hogy ha valaki diplomaosztó után külföldön vállal munkát, az jelenleg törvényes, mindenki számára adott lehetőség, nemcsak orvosoknak, úgyhogy abba lehet hagyni az ugatást. Egy angol fizetésből meg annyira nem lenne nehéz visszafizetni sem, úgyhogy még az sem segítene rajtatok.
@Erik Bálint: képzelem, mekkora sikere lenne itthon a csekkes ötletednek, biztos mindenki azonnal befizetné...
@gande: ez van, a tb-re várni kell, egyébként a világon mindenütt, ahol tb van. Nemhogy örülnél, hogy adott a lehetőség, hogy magánúton gyorsabban is meg lehet oldani a problémádat.
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.06.20. 11:07:59
Az világos, hogy a beteg ember kiszolgáltatott, innentől két lehetőség van. Vagy megműtik a családtagok a vakbelét az ebédlőasztalon, vagy azt mondja, az orvos mégis ezt tanulta, és rábízza magát. A bizalmat nem csak az orvosok, hanem az elmúlt évek egészségpolitikája, és gyakran maguk a betegek is rombolták, utóbbiak az idióta viselkedésükkel, indokolatlan igényeikkel. Elég a blogot visszaolvasd, és láthatod, hogy a jogos kifogások mellett mennyi szakmailag egyértelműen marhaságnak minősíthető dologról írnak.
Irise 2010.06.20. 11:32:48
szóval elég becstelen dolog. Ennél többet gondoltam rólatok. Itt azért nagyon kilóg a lóláb,hogy egyáltalán nem a beteg-orvos közötti kommunikáció segítése a lényeg nálatok,hanem teret adni a minél nyíltabb orvos-ócsárlásnak.
Ez a cím nagyon aljas húzás volt tőletek.
Despota 2010.06.20. 11:59:52
Ne ítélj, hogy ne ítéltess... Nemhogy semmi bajom az orvosokkal és az eü dolgozókkal, de tisztelem őket elhivatottságuk miatt.Elég régen szerkesztek blogokat (most épp hármat egyszerre), Te jobban értesz az orvoslás szakmai oldalához, én pedig ahhoz, amit csinálok (jegyzem meg nem értek hozzá túl jól, csak amolyan tessék-lássék módon).
A másik ismert blogomnál kialakult szokást követem itt is, azaz, ha írsz címet a levélben (és nem annyit, hogy történet), akkor én azzal teszem ki, ha nem, akkor pedig én adok neki.
Irise 2010.06.20. 12:09:56
burma 2010.06.20. 12:12:22
Ezen a szép derűs napon, hogy én is hozzászóljak a témához, előzetesben annyit közölnék, hogy én pont egy olyan magánrendelőben dolgozom ahol STD szűréseket is elvégzünk, így van egy kevéske tapasztalatom e téren.
Mivel több mint 10 éve dolgozom a magyar egészségügyben, így abba is bele látok amennyire lehet.
Részemről ott kezdeném, hogy ha valaki orvos lesz az hivatásból legyen.Ezt nem is szeretném tovább ragozni, mivel találkoztam minden variációjával.
Vissza térve a magán és állami rendelésre egyikre sincs jó megoldás, mivel a kollégáim nagy része az állami rendelésről rohan a magán rendelésre és általában késve mert nem mindig tudja ott hagyni a főmunkahelyét.
A magán rendelésen viszont annyi a páciens hogy ne is beszéljünk az időpontról.Mivel a főnök kikötötte, hogy mindenkit be kell hívni aki jönni szeretne és lehetőleg egy két napon belül,szóval jogos a felháborodás azok részéről akik várnak kb. 1 órát is 5-10 perces vizsgálatért vagy konzultációért, ami nem kevés pénz.De viszont ott a másik ellen érv, hogy a klinikán vagy az sztk-ba 2-3 hónap múlva kapunk időpontot, ha nincs ismerős.
A negyedik dolog viszont a cikkhez kapcsolódik, ami az STD vizsgálatokat illeti, nem támogatja az OEP ÉS KŐKEMÉNYEN fizetni kell érte.Csak egy kis matek a ha minden vizsgálatot végig akarsz nézetni( baktérium, gomba,hpv, és a 6 féle nemi betegség)az 25 ezer forintba kerül.Ezt viszont nem fizetik ki helyetted se az Sztk-ba se a klinikán,max. nem csinálják meg.A nőgyógyász 10 ezer forintos rákszűrésébe viszont nem fér bele.Viszont jó lenne egy rendszer ami a nőgyógyászokat ellenőrizné, mivel rengeteg közülük abba az intézménybe viszi a cytologiát ahol dolgozik, ott viszont nem fizet érte.
Személy szerint én ezért nem járok a magánrendelésére ez okból.
De mivel itt élünk ebbe az országba és nem dob fel minket a nagyon jó fizetés, így mindenkinek kénytelen taktikázni, de ne kívánjátok a csekkes rendszert mert nagyon kemény(Amerikában is és a jóléti nyugati országokban is)
pusz mindenkinek
Despota 2010.06.20. 12:13:53
Ellenben a címnek minden körülmények között figyelemfelkeltőnek kell lennie.
gande 2010.06.20. 12:20:43
"ez van, a tb-re várni kell, egyébként a világon mindenütt, ahol tb van. Nemhogy örülnél, hogy adott a lehetőség, hogy magánúton gyorsabban is meg lehet oldani a problémádat."
Miért is kell várni a TB-re?
Örülök, hogy már a világ összes országában éltél, hogy ilyen kijelentést tehessél. Talán más világban élünk, mivel én mást tapasztaltam MO-on kívűl.
Miről szól MO-on az orvosi etika?
Despota 2010.06.20. 12:27:13
szabidoki 2010.06.20. 12:42:00
@gande: azért kell várni a tb-re, mert "sok az eszkimó és kevés a fóka", magyarán aránytalanság van az igények és a lehetőségek között. Ennek több oka is van, az egyik, hogy ha mindent azonnalosra megcsinálnánk, az nagyon sokba kerülne, lényegében többet költenénk a betegségek kezelésére, mint ami hasznot hoz az, hogy gyorsan meggyógyul a beteg. Ezt még a nagyon fejlett nyugati államok sem engedhetik meg maguknak. Magyarországon még hozzájön az is, hogy kevés ember fizet egyáltalán tb-t, és azok is csak keveset (tudom, itt mindenki milliókat fizet be évente). Ja, és ennek az egész erőforrás-elosztás kérdésnek az égvilágon semmi köze sincs az orvosi etikához.
adamantium 2010.06.20. 12:45:21
cáfoljuk csak meg pontonként:
1. pénzéhes valaki aki a 90 ezerből nem tud megélni és többet akar? érdekes meglátás
2.igen kirugnának téged mert nem lennél eléggé képzett és nem birnád idegileg a havi 10-12 ügyeletet, selejtekre nincs is szükség az egészségügyben
3. hát amikor mondjuk az autószerelő nem tudja megjavítani a bajt akkor is kéri a munkadíjat, orvost azért megnézném hány kéri a pénzt és hány fogadja el mert óriási különbség
4. sorold már a 6 éves egyetemeket amelyek utána mégy 5-6 éves szakképzést is igényelnek, meglepődnék ha találnál is egyet, nem véletlenül jár az orvosi diplomával együtt alapból az MSc, melyik szakmában is jár sorold csak
5. ár érték? :DDDDDDDDD nevetséges vagy, magyarországon európában a legkisebb a TB hozzájárulás és a legmagasabb a szolgáltatás, olvass csak utána mi van angliában
adamantium 2010.06.20. 12:48:36
Despota 2010.06.20. 12:53:20
adamantium 2010.06.20. 12:56:41
Despota 2010.06.20. 12:58:49
"ígérem, hogy a jövőben igyekszem tartózkodni az efféle címek közzétételétől és majd kitalálok helyette mást."
gande 2010.06.20. 13:17:49
azért az "azonnal" és a három hónap között egy kimondottan sürgős dolognál van némi különbség.
mint aközt is, hogy mennyire tiszteli az orvos a páciensét. ha pl. időpontra megyek egy fogorvoshoz, akkor ne 50 perccel később köszönjenek rám. ha én - mint fizető - képes vagyok odatelefonálni, hogy sajnos 3 percet késni fogok, akkor legalább annyit böfögjön be, hogy csuszás van, menjen egy kv-t inni vagy vásárolni.
ha 3 hónapra adnak időpontot egy vizsgálatra, akkor miért is kell másfél órát várnom?
nem az a gond, hogy több az eszkimó, mint a fóka, hanem az egész rendszerrel, a szervezetlenséggel, a hozzáállással. mert, ha külön pénzért megcsinálja az orvos azt, amiért én már egyszer fizettem, akkor mégis van rá lehetőség.
ha egy trafikban dolgozom, akkor talán kezelhetem a munkámat, mint "job", akkor is ha az nem túl szerencsés. léteznek viszont olyan szakmák, ahol hivatás és nem munkáról beszélünk. az egészségügy mindenféle képen ebbe a csoportba (kellene) tartozzon.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.20. 13:36:10
"ha én - mint fizető - képes vagyok odatelefonálni, hogy sajnos 3 percet késni fogok"
Gratulálok, te képviseled a magyar betegek 2, azaz kettő százalékát.
98 % meg az orvos időpontját le se tojja, a műkörmöshöz meg a fodrászhoz alkalmazkodva viszont még az anyja temetését is képes áttenni.
szabidoki 2010.06.20. 13:55:43
Ja, és ebben a kapitalista világban az a szép, hogy ha bunkó veled a fogász, akkor kereshetsz másikat, ő meg tönkremegy.
Ha meg három hónapra előre van időpontod, az szép, csak sajnos nem lehet előre látni, hogy három hónap múlva nem jön-e esetleg sürgős eset, ami miatt várnod kell, esetleg valamelyik beteg rosszullett vizsgálat közben, netán az egyik dolgozó megbetegedett, és így nem tudják úgy pörgetni a dolgot, sok oka lehet.
villamos alóli kacaj 2010.06.20. 14:03:58
Egy betegnek nem lehet idióta viselkedése!
A helyzeténél fogva "magán kívül helyezi magát". A sorsát - életét - helyezi az orvos kezébe és tudja, ha a doki éppen idiszponált, (vagy kicsit sok vörösboros-pezsgőt ivott) sok esetben nincs visszaút, jobb esetben elpatkol, ill. lecsökkent életminőséggel vegetál. OSC-ben sportoltam, sok orvos haverom van (volt) és az edzőtáborokban eltöltött idő alatt nem lehet hazudni.
szabidoki 2010.06.20. 14:15:52
adamantium 2010.06.20. 14:17:59
gande 2010.06.20. 15:44:50
köszi :)
számomra evidens, hogy nem játszom, nem lopom más idejét. ugyanúgy, ahogy én sem szeretném, ha más tenné ezt velem.
villamos alóli kacaj 2010.06.20. 16:31:06
Szerintem az általad felsoroltak teljesen más kategória!
A frontvonalban harcolóknak két kategóriája van: aki életében és aki holta után kapja meg az érdemkeresztet.
Minden tiszteletem az övék!