Mindenható doktorbácsik

2010.05.27. 06:00
Szia,

Nem szoktam blogokra írni, de "vicces" volt egy post alapján hozzászólásokból rájönni, hogy a kedves komentelő doktorbácsik a mai napig mindenhatóak.

Velem teljesen "sablonos" a szituáció, 5 éve húzódik ( vált ismerté ), 2 éve nem járok a kórházba vizsgálatokra, mert hamar kevesebb van, legalább értelmesen töltsem...

Szóval a véremben a májfunkciós értékek 6, illetve 7-szeres szorzóval vannak jelen. miután valami nagy ember és milliónyi konzultáció kizárt gyakorlatilag minden betegséget, ezáltal milliónyi vizsgálatot megcsinálva, jött az ötlet, hogy akkor biopszia.

Komolyan, milyen jogon gondolja azt a kedves doktorbácsi, hogy elhiszem, hogy eddig még rendes tippje sem volt, de ha belémszúrja a tűt, akkor ízibe de rögtön mindent tudni fog, nos saját bevallása szerint ötlete sem volt, hogy mit fog találni, de aszondja "érdemes megpróbálni, hátha van értelme", szerintem pedig nem.

üdv, zsolt
 

Rövid, sommás, kissé anyázós beírás, szokásom ellenére rövid, sommás és kissé anyázós választ adok, úgy is, mint mindenható doktorbácsi:


Adva van egy ismeretlen betegség, ami a posztíró életét vélhetően meg fogja rövidíteni. Elvégeztek „milliónyi” vizsgálatot, elküldték „milliónyi” konzultációra (a szemét nemtörődöm orvosok), és még mindig nincs meg az oka. Erre egy fájdalmas és nem is egészen veszélytelen vizsgálatot javasolnak, amit (helytelenül) nem indokoltak meg rendesen. A posztíró válasza az, hogy szerinte ennek nincs értelme.


Nem vagyok hepatológus (=májgyógyász), de net nélkül is eszembe jut pár dolog, amire a biopszia adhat választ, és a májműködés zavarával jár. Pl. a Wilson-kór, ami jól karbantartható, egyes ritka hepatitis-fajták (ezek perspektíváiról kevesebbet tudok), a primer biliáris cirrózis és a máj cirrózisának (kötőszövetes elfajulás) számos más típusa (változó prognózissal). Szóval van egy pár.


Szerintem lenne értelme a biopsziának, mert ha nincs diagnózis, akkor nincs oki kezelés sem. És annak is lenne értelme, hogy ha zavar állt be az orvos(okk)al való kommunikációban, akkor ezt próbálja meg a posztíró áthidalni. Nyilván nem magától alakul ki az a jelentős bizalomhiány, amit a leveléből kiolvasni vélek, de hogy ez hosszú távon csak rontja az esélyeit, az biztos. Ha valaki két évig a kórház felé se néz, az magát is okolhatja az állapotáért. Nem azt mondom, hogy nyelje le, ha egy orvos bunkó vagy nemtörődöm volt, azt viszont el kellene fogadnia, hogy ha egy orvos azt mondja, az eddigi vizsgálatokkal nem tud diagnózist mondani. (Szerintem egy becsületes orvosnak pont ezt kell tennie.) A biopszia (=szövettani mintavétel) minőségileg többet lenne képes mondani, pláne ha jó laborban dolgozzák fel a mintát.


A másik lehetőség az lenne, hogy egy másik hepatológián kér újabb szakvéleményt, ehhez el kellene vinnie az összes eddigi vizsgálati eredményt (nem elég a szóbeli „negatív”, mert a betegek jó része nem tudja pontosan, mi is volt negatív).

 

Dr.Morcz

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TamásD 2010.05.27. 07:10:39

Szép példája annak, amikor az emberek nem akarják elfogadni, hogy egy orvos-beteg találkozás során - akármennyire is változik a világ, akármennyire szolgáltatás-jellegűvé válik is az egészségügy - még mindig az orvos van "felül", döntési helyzetben. Ezt aztán lehet beképzeltségnek titulálni, meg istenkomplexumnak, de az, hogy valaki utánanézett az interneten nem egyenlő azzal, ha valaki 5-10-50 éve ezzel foglalkozik. Én is csak kicsit pofázok bele pl., hogy az autószerelő mit csináljon a kocsimmal, mert elismerem, hogy ő ért jobban hozzá.

trimalchio 2010.05.27. 07:16:00

Valószínűleg nagyon korán van. Én nem is értem miről szól a poszt? A posztíró tudja, hogy mi baja van? Ha nem tudja, akkor honnan veszi, hogy "kevesebb van hátra"? Zavaros az egész, és nem szól semmiről.

petya.bacsi 2010.05.27. 07:29:40

@TamásD: ez szinte majdnem mindig biztos, hogy az ért a munkájához, aki abban dolgozik, és aki csak utánaolvasgat annak csak nagyon ritkán van igaza.

De...

A hangnem szerintem nem emiatt alakulhatott ki a levélíróban, hanem amiatt, hogy rengeteg orvos látta, számtalan vizsgálaton volt, de sehová sem jutottak. És ha már számos orvossal találkozott, biztos volt legalább 1 olyan orvos, aki istennek hitte magát, a zsebét mutogatta, és kiiskolázta, meg (meg)alázta a beteget. Egy-két ilyen eset után nagyon könnyen megutálhatja az orvosokat - azokat is, akik hivatásnak tekintik a munkájukat, és egyenrangú félként kezelik a beteget alázgatások nélkül.

Viszont ha baj van, kedves levélíró, lehet megérné kivizsgálni, mielőtt nagyobb baj lesz. Egyszer él az ember, és nem mindegy, hogy meddig és milyen minőségű az az élet...

2010.05.27. 08:33:05

De ha nem engedi a beteg a vizsgálatot, akkor mit vár ?

aversio avagy pacalfagylalt 2010.05.27. 08:43:53

@petya.bacsi:
Sehol sem szerpel egyetlen szó sem , pénzről, anyagiakról , ezért bántó, hogy a viccbeli Móricka gondolkodásmódja jön elő- mindenről "az" jut eszedbe- mármint a hálapénz és az anyagias orvos.
A diagnózis adatokból áll össze ,amit puzzleként kell összerakni.A kis darabok a leletek, észlelések, anamnézis.A jó az ha egy ránézés elegendő.
Miért hibás az ,aki a tanácstalanságát közli ahelyett, hogy hasraütve valami hangzatos syndroma nevet citálva igazolja a kért vizsgálatot?

2010.05.27. 08:48:02

Ráadásul marha csúnya halál, ha az embernek elrohad a mája.
Pesten hepatológiai szakambulancia van, lehet időpontot kérni, ki tudja, hogy biztos levették-e másutt az összes szerológiát?

pigglet 2010.05.27. 09:12:08

Csak hozzafuzni szeretnek annyit, hogy...
anyukamnak evek ota kiemelkedoen rossz a majeredmenye, zsirmaja is van meg nem is tudom meg micsoda...
pszichoszomatikus megkozelitesbol - a maj akkor kezd el "rosszalkodni" ha az emberben a duh, harag es mereg csak rakodik szepen lefele ujabb es ujabb retegeket alkotva egymason... most persze kerdezhetitek, hogy akkor anyukad egy zsembes noszemely??? - egyaltalan nem... sot!!! viszont a regmult idokbol valo serelmek, lelki gondok, fel nem dolgozott tortenesek igencsak el vannak benne temetve... minden egyes beszelgetesunk alkalmaval igyekszem erositeni es valahogy oldani a benne levo feszultsegeket... ettol fuggetlenul koszonom beebeer otletet, amint hazautazok az elso dolgom lesz idopontot kerni a hepatologiai szakambulancian...

(2003-ban mehtestrak mutete volt, ra ket evre hepa A, kb 15kg plusz van rajta 57 evesen - ha ezekbol valakinek hirtelen bevillana hova lehetne tovabb menni kerem irjon!!! koszonom)

P75 2010.05.27. 09:18:05

Pedig biopszia nélkül nem fog többet megtudni! Az UH, vérvétel, CT után a következő lépés a biopszia és nem értem, miért baj az, hogy egy orvos bevallja, nem tudja, mi baja a betegnek. Ha tudná, nem kéne tovább vizsgálni. A vizsgálatok éppen annak eldöntésére kellenek, hogy a sok-sok lehetséges közül megtalálják az igazi okot.

petya.bacsi 2010.05.27. 09:33:33

@aversio avagy pacalfagylalt: lehet nem egy levelet olvastunk, de az első bekezdésből és a többi mondatból nekem az jön le, hogy túl sok bizalma nincs az orvosokban. Hogy miért, az nyilván nem derül ki, de következhet azokból a dolgokból, amit írtam.

Nyilván ahhoz hogy valós diagnózis készüljön ahhoz több vizsgálatot el kell végezni.

TamásD 2010.05.27. 09:38:53

@pigglet: Első körben fogyjon le 15 kilót, ami nagyon sokszor megoldja a máj elzsírosodását.

petya.bacsi 2010.05.27. 09:41:39

@P75: "egy orvos bevallja, nem tudja, mi baja a betegnek"

Szerintem viszont ez baj. Mert ha nem tudja, és még tippje sincsen - lásd levél - akkor ajánljon egy másik orvost a levélírónak. Azt írja ugyanis a levélíró, hogy rengeteg vizsgálaton van túl, kizártak mindent, és most épp a biopszia jutott a kezelőorvosa eszébe. Ha a beteg szeméből nézzük, azért szerintem senki sem akar kísérleti nyúl lenni, hogy ha ez nem, akkor talán majd az, ha meg mégsem, akkor majd amaz. Az "érdemes megpróbálni, hátha van értelme" idézetet olvasva meg pláne ez jön le nekem.

Keressen egy másik orvost, ahogy Dr. Morcz is javasolta. Ha nem jár a dolgok végére, nagyon megszívja. Mert a probléma adott!

petya.bacsi 2010.05.27. 09:43:13

@TamásD: pontosan. Közeli ismerősömnek is zsírmájat mutatott az ultrahang, a belgyógyász közölte vele, hogy sok ember él ezzel, de nagyon jó lenne, ha leadna pár kilót. Így ez a jelenség megoldódna.

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.05.27. 09:53:01

Többeknek:
Hepatológia Bp-en: SOTE I. és II. Belklinikák, Szt. László Kh., Szt. János Kh, Irgalmasrendi Kh.

Még egyszer leírom: Az nem baj, ha egy orvos a megfelelő vizsgálatok nélkül (ide tartozhat akár a biopsia is) nemtudja, mi a baj. Az sokkal rosszabb, ha henceg, hogy tudja, pedig nem.

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.05.27. 09:54:03

@pigglet: Szép, szép a pszichoszomatika, de ha májbetegsége van, erre fogni nekem marhaságnak tűnik.

Állítsuk meg a ......... 2010.05.27. 10:09:32

Sógoromnál is végeztek felesleges biopsziát, holott nagyon is jól tudták, hogy a leukémiára adott kemós kezelés emelte meg 900-ra a májfunkciós értéket.

Rotoxis 2010.05.27. 10:42:15

@TamásD: Ezt megerősíthetem. 20 kg mínusz és úgy elmúlt a zsírmájam, mintha sose' lett volna! :-)

@pcr: Ha meg nem csináltak volna, az lenne a baj, hogy a szemét orvosok nem vizsgálják ki rendesen a beteget! :-(

dr. Sigmund Fraud 2010.05.27. 10:48:33

@pcr: hmhm. azért ne fogadj nagy összegben arra, hogy felesleges volt. A leukémia pl. kifejezetten gyakran szór a májba, aki ezt pedig enzimek alapján nem határolja el senki.

Állítsuk meg a ......... 2010.05.27. 11:05:23

@dr. Sigmund Fraud:
Melyik fajta leukémia szór a májba?
Felesleges volt, ezt az elmúlt évek igazolták.

@Rotoxis:
Annyi csontvelőminta után elég volt megszenvedni még ezt is, különösen úgy, hogy időnként egy-egy kezelés után szédelegve, hányva kellett vonattal hazamennie, mert a végső kezeléseket járóbetegként kapta, persze az elszámolást a klinika, bennfekvő betegre kapta.
Valóban csoda, hogy egyáltalán meg lehet gyógyulni a mai egészségügyi ellátás során, annyi szenvedés és sorbanállás után, ahol a leukémiás betegek egy alagsorban várakoznak az őket megillető szakrendelésen órákig.......

Rotoxis 2010.05.27. 11:10:19

@pcr: Tudod inkább szúrjanak "feleslegesen" májon, mint elnézzenek egy tumort. Szerintem.

Az pedig, hogy méltatlan körülmények között sokat kell sorban állni, nem az egészségügyi személyzet hibája.

EvangelineS (törölt) 2010.05.27. 11:11:29

Sztem a posztírónak nem is az orvosokkal van baja,hanem csak nem tudja elfogadni,h beteg és nem tudják miért.talán már belefáradt az egészbe és ezért nem akar újabb beavatkozást.valahol meg lehet érteni őt is,de nyilván nem az a megoldás h feladja,vagy az orvosokat pocskondiázza.

Állítsuk meg a ......... 2010.05.27. 11:28:37

@Rotoxis:
Nekem is volt már felesleges biopsziám, de az idegsebészeti volt, ma sem derítették ki, hogy igazából mi is a bajom és kiderült az is, hogy ez a biopszia nem zárja ki egyértelműen azt a betgeséget, amire vizsgáltak.

Sok múlik az eü dolgozókon, pl nem a rendelési idő megkezdésekor kellene kávézgatni, büfézgetni, nem kellene fekvőbetegként nyilvántartani az ambuláns betegeket, ha nem lenne a docensek, profok, dékánok, rektorok fizetése olyan magas, akkor talán több jutna mindenre, ha..............

A végstádiumban levő , agonizáló beteghez, aki egyébként magánál van nem kellene bevinni 20 hallgatót és a betegágynál elmondani, a tudatánál levő szenvedő előtt, hogy ez már a halál, nahát erre a szegény beteg persze , hogy sokkot kap és rá 3 órára meghal.Persze, hiszen egyébként is meghalt volna, de ezt így előtte, azért ez szemétség volt.

másikpista 2010.05.27. 11:33:06

Elég kivételes a posztíró esete, sokkal gyakoribb Mo-on hogy bizonytalan diagnózist írnak be kérdőjelek nélkül

Több oka is van ennek, részben épp a posztíró által képviselt elvárások. El kéne fogadni, hogy a diagnózis mindig statisztikai következtetés, soha nem 100% sőt akár sokkal kisebb lehet gondos kivizsgálás ellenére is

Persze a végső szó mindig a kórboncnoké, őt már nem lehet megfellebbezni. A posztíró esetében renélhetőleg erre nem kerül egyhamar sor

másikpista 2010.05.27. 11:52:56

A májban lévő gócos elváltozás kimutatására nem a biopszia való, hanem képalkotó eljárások mint ultrahang vagy CT. A májműködést egészben érintő parenchymás elváltozások skálája viszont nagyon széles, a leggyakoribb alkoholtól kezdve az anyagcsere betegségekig és egyéb intoxikációkig, fertőzésekig. Sajna máj nélkül sokkal nehezebb élni mint vese nélkül, ezért konkrétumok nélkül csak az orvosokkal való együtttműködést tudom ajánlani

Állítsuk meg a ......... 2010.05.27. 11:56:53

Legutóbb 2 éve voltam egy hasi UH-n, ahol meglepetésemre a májamban egy
1 cm átmérőjű cisztát talált a radiológus, a beutaló orvos azt mondta, hogy ez semmiség, lehet, hogy már születésem óta ott van, nem kell vele foglalkozni.
?

petya.bacsi 2010.05.27. 12:03:24

@pcr: Az utolsó bekezdésed egy igazán "kedves" történet. Na, az az orvos emberileg egy nagy nulla. Ha nyugati bért kapna is egy büdös nagy nulla maradna.

trimalchio 2010.05.27. 12:20:57

@pcr: Ez a "nem kell vele foglalkozni" érdekes. Nekem kb. 17-18 éve egy UH vizsgálaton felfedeztek egy cisztát a bal vesémen. Azt mondták nem kell vele foglalkozni. Házi orvos szó szerint ezt tette. Pedig, mint később megtudtam, azt jelentette, hogy nem kell kezelni, de figyelemmel kéne kísérni. Eredmény: 2008 őszén egy nagy (13x17 cm) rosszindulatú dagantatot fedeztek fel a vesémen, amit kivettek. Azóta volt (van) áttét, stb. Csak úgy eszembe jutott arról, hogy "nem kell vele foglalkozni". A ciszta, majd a daganat (sajnos?) semmilyen panaszt nem okozott.

Állítsuk meg a ......... 2010.05.27. 12:27:40

@petya.bacsi:
Sajnos van ilyen:(
Ez idén márc. 29-én történt meg egy nem kissejtes tüdőrákos beteggel.
Az orvos nevét sajnos nem plakátolhatom ki nagybetűkkel személyiségi jogai miatt.
A kezelés során is előfordult néhány furcsaság, többek között az, hogy a kemót egy nap alatt kétszer is be akarta adatni a betegnek.

Különös az is, hogy az ismerősöm másik hozzátartozójánál egy tüdődaganatot diagnosztizált az illető orvos, amely nem is a tüdőben volt, hanem a tüdő és a gerinc között, hál' az égnek az jóindulatú volt az előzetes ilyesztgetés ellenére, és az itteni legjobb mellkassebész operálta meg a beteget.

Irise 2010.05.27. 12:31:49

Köszönöm a poszt írójának. 15 perc felhőtlen nevetést szerzett nekünk reggel.

Állítsuk meg a ......... 2010.05.27. 12:34:05

@trimalchio:
:((
Ez nem éppen jó hír.
Majd kérek egy hasi UH-ra beutalót.

petya.bacsi 2010.05.27. 12:41:54

@pcr: hát, erre nem tudok mit mondani. Az ilyeneket kellene kilökniük a normális orvosoknak maguk közül. És ilyen ember oktatja a jövő nemzedékét. No komment...

Én csak olyat láttam eddig, ahol a nővér a látogatók, hozzátartozók, betegek előtt akart egy idős emberen pelenkát cserélni. Annyi esze nem volt, hogy megkérjen mindenkit, hogy fáradjanak ki. A betegnek van szeméremérzete, amit simán semmibe vesznek, mintha valami bábú lenne... tök mindegy, hogy fiatal vagy idős, tiszteletben kellene tartani alapvető dolgokat, mint pl. a szeméremérzet...

Rotoxis 2010.05.27. 12:56:12

@pcr:
Tudod a nővér munkaideje akkor kezdődik, amikor a rendelés. Ekkor kell bekapcsolnia a számítógépet, akkor kell előkészülnie a rendelésre, kikészíteni a vizsgáló eszközöket, stb. Hogy eközben megiszik egy kávét? Szerintem nem felróható. Ebből Te csak a kávét látod, atöbbit nem, pedig ez a munkájához tartozik, amit munkaidőben kell megtenni. Miért kellene neki ingyen többletmunkát végezni? A kórházban amit kávézásnak vélsz, az pedig betegátadás. Nem rosszindulatú egy kicsit a hozzáállásod?

A betegekkel való trükközés pedig kényszer, mert az OEP többet fizet a fekvő betegre, a "normából" pedig így is nehéz kijönni.

Állítsuk meg a ......... 2010.05.27. 13:12:29

@Rotoxis:
Tudod én nem is igazán a nővérekről írtam, hanem a szakrendelésen 8 óra helyett 1/2 10-kor megjelenő doktornőröl, aki bemegy a rendelőbe leteszi a termoszát, aztán kijön átmegy a büfébe , ott elfogyaszt egy szendvicset és azután kezdi el a szakrendelést.
Betegátadás a büfében?:))

Ez a beteggel való trükközés meg elég gázos, mert mivan akkor ha a bejáró, a kezelést ambulánsan felvevő beteg, miközben állítólag bennfekvő, közúti balesetet szenved, mert velem pont ez történt, és a doki engem háborgatott telefonon, hogy ez neki kellemetlen, meg tekintettel lehetnék a nehéz finanszírozási körülményekre.
Hát nem voltam tekintettel, mert önhibámon kívül engem ért baleset, ő meg vállalja a következményeket, ha lejelentett.

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.05.27. 13:32:26

@pcr: Docens fizetése kb eléri az értelmiségiek átlagát, egy profé annyi bruttóban, mint Németo-ban egy kezdő orvosé nettóban.
Nem kötelező szeretni minket, de lózungoknak felülni sem.
A járó-fekvő elszámolásról meg annyit, hogy ha nem hazudna az összes kórház, akkor bezárnák őket. A rendszer rossz.

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.05.27. 13:34:47

@Dr. Morcz: Mármint docens fizetése = magyar értelmiségi átlagfizetés.

Állítsuk meg a ......... 2010.05.27. 13:42:57

@Dr. Morcz:
Nos nem óhajtok vitát kezdeményezni a fizetésekről, de nem én járok jaguárral, volvóval, audival,valamint alfa rómeóval.
Továbbá nem az én fizetésem felel meg 50 orvos átlagfizetésének.

szabidoki 2010.05.27. 15:17:38

a posztolónak gratula, remélem gyereke nincs, és nem örökíti tovább a hülyeséget...

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.05.27. 16:04:51

@pcr: Nem vita. Ennyit keresnek. A hálapénzről meg sokan leírták, hogy szakmafüggő, még azt tegyem hozzá hogy 1-2 szakmát leszámítva az ingadozások is óriásiak.
Az én főnököm MTA doktori fokozattal (és szerencsére ennek bőven megfelelő aggyal) havi bruttó 450E-t bír keresni, osztályos munkát nem végez (no para), és ideje sincs hálapénzes tevékenységeket végezni. 10 év körüli Astrával mászkál. Tudom, hogy vannak más főorvosok ill. profok is, de az általánosításoktól falra tudok mászni.
Azt, hogy a rektorok mennyit keresnek, a Hilleren kéne leverni.

adamantium 2010.05.27. 18:46:02

@pcr: hát nálunk a professzoroknak sincs ebből a négyből autója, nem tudom akkor kire gondolhattál :)

Állítsuk meg a ......... 2010.05.27. 19:23:30

Leírtam már én nem veszekedni akarok a fizetésetekről, de mivel a profok fizuja általában ugye titkosított bértasakban érkezik, mint a tiétek, nem tudhatjátok, mi az igazság.
Én a doktori átlagfizetésnél 200 ezerre gondoltam, azt szorozzátok fel 50-nel , elhihetitek, van olyan nagyon magas beosztású orvos, aki ennyit keres.
Nem számoltátok bele az otkából , az ett-ből, a különböző bizottságokból befolyó jövedelmeket.
Az alapítványokból elcsepegtetett forintokat nem is említem.
Megmutatta nektek a prof legalább az egyik bérpapírját?
Én ismerek olyan közszférában dolgozó főnököt, akinek havonta 2-3 bérpapírt hoz a gólya, bár volt már az 4 is, ti tudjátok kinek hisztek.
Én is láttam már olyan dékánt, aki egy kb állatszállításra alkalmas mikrobusszal mászkált, pedig simán telt volna neki 1-2 audira is:D
Azt is elhihetitek, hogy nem egy irodában van kapszulás 160 ezres kávéfőző.

Ja és mint orvosok, ettől a kormánytól várjátok a nagy fizetésemelést?
Egy olyan kormányfőtől, aki hmmm egy olyan intézetben töltött el egy kis időt, ahová kényszerzubbonyban vitték be?

Állítsuk meg a ......... 2010.05.27. 19:28:54

@Dr. Morcz:
Azt írod az általánosítástól falra tudnál mászni, ha valaki ezt a fajta gazdagságot látja, a csúcskategóriás kocsikkal együtt, az sajnos általánosít, pedig tudjuk, hogy vannak nagyon gyengén finanszírozott kórházak és nagyon alulfizetett orvosok.

Nem én vagyok, hanem én 2010.05.27. 19:54:55

@pcr: vegigolvasva az osszes kommentet, ra kellett jonnom, hogy ritka egy rosszindulatu, mogorva, allandoan masokat figyelo es hibaztato ember lehetsz, vagy pedig egy egyszeru troll... :) De azert jo latni, hogy igy a nap vegere egyedul maradtal a te nagy problemaiddal... :)

megbecsültorvos 2010.05.27. 20:03:50

@pcr: Próbálok eligazodni a dolgokon. Itt van ez a magyar fizetés-mizéria, hogy mindenki milyen keveset keres, erre kiderül, hogy a profok már európaira emlékeztető bevételeket kasszíroznak. Nem inkább örülni kellene, hogy valakinek végre mégiscsak van normális bére?!..
Tipikus magyar mentalitást érzek ki ebből az egészből: "a magyarok egymást húzzák vissza az üstbe..." vagy hogy is volt az a vicc?..

megbecsültorvos 2010.05.27. 20:06:26

@pcr: Az meg, hogy ennyi titkos dolgot tudsz az emberekről, egyenesen bámulatos dolog.

Állítsuk meg a ......... 2010.05.27. 20:16:44

@megbecsültorvos:

Titkos,hmmm
Ugyanmár, hiszen ezt többezren tudják rajtam kívül.:D

megbecsültorvos 2010.05.27. 20:25:16

@pcr: Tízmilliós bérek (50 x 200 e), fizetés papírok, alapítványi pénzek, otka, ett stb. Hát honnan tudsz te ilyeneket? Nem a foglalkozási köröd kapcsán látsz bele véletlenül és játszod ki az információkat? Vagy nem látsz semmit, csak füllentgetsz? Esetleg a prof barátaid a hétvégi grillezésnél mesélik neked, hogy mennyi jött be a héten?

Rotoxis 2010.05.27. 20:30:13

Néha (talán joggal) felmerül bennem: Pcr! Agent provocateur véletlenül nemevagy?

másikpista 2010.05.27. 20:43:08

Ilyen ország sincs még egy ahol 4-5 orvos kezel egyetlen cerebralphymosist. Ne mongyák má hogy kevés a kapacitás az eü-ben!

adamantium 2010.05.27. 21:59:33

@pcr: 50*200 ezer az 10 millió fizetés egy profnak???? ne hülyéskedjünk már, a rektoroknak van milliós fizetésük de azoknak se 10 millió, ezek állami intézmények a fizetés publikus, úgy ahogy a rektorok fizetését is ismerjük a professzoroké sem titkos, ha hivatalosan kérik akkor az intézmény köteles nyilvánosságra hozni, kérjed akkor szépen, mint közérdekű információt, és megtudod, ne csak feltételezgess

adamantium 2010.05.27. 22:00:39

@megbecsültorvos: hát rólad is megvan a véleményem ha a PCR fajtájú emberekre hagyatkozol a profok fizetését illetően

adamantium 2010.05.27. 22:26:17

@Rotoxis: pcr csak úgy natúr egy korlátolt, ismered a fokozatokat: debil, imbecil, idióta, ? na vajon ki? :D nézd meg, nemrégiben egyszer vitába kerültem vele, hát volt ott minden a végén már nem volt semmi észérv csak xenofób megnyilvánulás a részéről

Állítsuk meg a ......... 2010.05.28. 07:58:22

@adamantium:
Ha nem marad észérv csak mocskolódni tud egy diplomás orvos?
Na ezért tart még ilyen alacsony szinten az egészségügy, mert ilyen barmokat is a pályára engednek.
Ja prof is, meg még van más magasabb beosztása is.

És erről egymás után három vélemény:DDDD

Én tudom és kész, hogy te mit hiszel az meg a tied.
Mondtam már nem érdekelsz.

aversio avagy pacalfagylalt 2010.05.28. 09:03:53

@pcr: Tévedsz, nem mocskolódik, hanem : diagnózist állított fel.A menthetelen, gyógyíthatatlan diagnózist mégha kellemetlen is,de közölni kell beteggel.

Állítsuk meg a ......... 2010.05.28. 09:22:11

@aversio avagy pacalfagylalt:
Diagnózist :D, talán előtte tükörbe nézhetne ez a vadbarom.

aversio avagy pacalfagylalt 2010.05.28. 12:13:48

@pcr: Látom nincs belátás- és betegségtudatod, ez is az egyik fő tünet.

belekotyogok 2010.05.29. 11:48:11

@P75: ha meg kezeli valamivel és történetesen félre, akkor meg majd abból lesz poszt...
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása