Halálra ítélt az ügyeletes csaj


Az én kis történetem se nagyívű, de azért elég tipikus lehet.
Munkám érvén sokat utazom repülővel és olykor nagyobb távolságokra is. Így történt hogy egy újabb interkontinentális járaton utaztam hazafelé (2010 január közepén) Minden szép és jó volt csak 3 órát álltunk a földön, nem ettem-ittam-mozogtam, majd hajnal 3 óra felé mire felszálltunk elaludtam.
Turista osztályon, ablak mellett , egy 195cm magas szomszéddal, aki minden irányba átlógott az én székembe. Így tovább se mozdultam és aludtam/szunyókáltam reggelig. Mire kimentem reggel a toalettre már fájt az egyik vádlim úgy mint ha szétrúgták volna és izomláz lenne benne egyszerre. (most 3x vagyok és egész életemben sportoltam, és sosem dohányoztam). Amszterdamban pihenés majd haza Pestre. Ferihegyen már alig sántikáltam. Ez Péntek este volt.
Másnap reggel bementem az ügyeletre emrt annyira fájt a lábam. Jött az orvos "nem túl gyorsan" miután az !asszisztens csaj kikérdezett!. A fiatal orvoskisasszony megnézte (meg nem fogta meg nem mérték csak szemre ránézett a két vádlimra és megállapította hogy vénagyulladás... jegeljem .. elmúlik)
Mondanom se kell hétfő reggel sem tudtam rálépni a lábamra így a Budai Irgalmas rendi Kórházban kötöttem ki a sebészeten, ahol készségesen fogadtak kapásból.
A Sebészasszony mivel látták hogy baromi fájdalmaim vannak előre vett akár csak az ultrahangos, és megállapították pár perc alatt hogy mélyvénás trombózis 12 cm beállt plusz valami összekötő véna is beállt (nem értek hozzá), életveszélyes állapotban vagyok fekvés azonnal semmi mozdulat még wc sem és azonnal labor vérhígító stb stb....
Ma még szedem a marfarint, mert még az Ultrahang alapján 3 cm nem oldódott fel, de valószínű hogy pár hét múlva tökéletes leszek.
(Itt is köszönöm a kórház minden dolgozójának a becsületes emberi bánásmódot. Minden dolgozójukról, akikkel találkoztam csak jót mondhatok)
Ami megdöbbentett:- Mindenhol olvashatunk a mélyvénás trombózisról repülőn főleg hosszú távon.
- Elmondtam alaposan hogy 12+2.5 órát repültem nem ittam, ki voltam száradva, hulla voltam, nem mozogtam mert aludtam és ezek után az ügyeletesnek meg se fordult a fejében hogy az alapvető vizsgáltakat elvégezze... Reggel úgy mentem be az ügyeletre hogy picit - utána nézve a neten - mondtam a dokinak hogy "doktornő, ez nem trombózis véletlen"... még meg is kérdeztem...
Gyakorlatilag halálra ítélt a csaj. És persze MINDEN orvos tudja hogy óriási hibát követett el az ügyeletes csaj, akihez délelőtt 11kor mentem be. De persze eljárás meg megrovás nincs. Én mérnök vagyok ha egy rendszerrel ilyen hibát vétek, és más kollégámnak kell megjavítani és adott esetben kockára teszem a munkadarabom "életét" másnap nem kell dolgozni menjek kirágnak a picsába, és nem is emberéletről van szó csak pénzről.
Kedves Levélíró!
Erre nincs mentség, ez súlyos hiba.
Mondjuk azt érdemes lenne tudni, hogy az ügyeletes "csaj", azaz vélhetően fiatal kolléga mennyire volt szakmailag is fiatal. Hétvégén ill. éjszaka ugyanis egy csomó helyen rezidensek ügyelnek, mert a "felnőtt" orvosoknak sem anyagilag, sem terhelésileg nem éri meg.
Rezidens elvben önállóan nem ügyelhet, de felügyelettel igen. Ez, rezidens ismerőseim elmondása alapján esetenként azt is jelentheti, hogy a rezidens ellátja X falut, a "felügyelő" doktor (körzeti orvos vagy a központilag szervezett ügyelet vezetője) Y faluban teszi ugyanazt, vagy Z faluban békésen szunyókál. Nyilván nem fogja a rezidens minden beteg miatt felhívni. Eleve egy művészet tudni, hogy mikor kell szólni a szupervizornak, és mikor nem.
És ezt pont a rálátás, a szakmai tapasztalat alapján lehet eldönteni, ami ugye egy hosszú tanulási folyamat része. Nem fényezni akarom magam, de pont emiatt én minden "telefonos" ügyeletemben megkérem a fiatalokat, hogy minden marhaság miatt is hívjanak, ha gondolják, és ha éjjel 3-kor kell hívniuk, akkor éjjel 3-kor.
Szóval, anélkül hogy mentegetni akarnám a konkrét (szerintem menthetetlen) hibát, azon érdemes lenne elgondolkodni az egészségügy finanszírozásával ill. ellátásszervezéssel foglalkozóknak, hogy jó-e ez a rendszer. Szerintem nem.
Dr. Morcz
Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
pigglet 2010.05.13. 08:30:29
Mivel mi aranylag sokat utazunk repulovel, csaladban mar tobbszor volt trombozisos eset (pl lasd lentebb) ugy tudom a hajlam fokozottabb. Koppkopp eddig jol vagyunk...
Posztolo: sajnalom, ami tortent, csak jobbulast tudok kivanni!
Trombozisrol csak annyit, hogy fiatal unokahugomat (21 eves!!!) 2 honapja irtozatos hatfajassal ugyeletre vittek a szulok, nehezen lelegzett, sapadt volt, ereje semmi... Azonnal atiranyitottak a korhaz tudoosztalyara, ahol a vizsgalatot kovetoen mozdulnia sem lehetett,rtg CT + labor. Dg. tudoembolia. 2 het bentfekves, szakszeru ellatas utan most mar otthonaban szerencsesen gyogyulgat. Koszonet MINDENKINEK! Eletben van! :)
pigglet 2010.05.13. 08:36:06
Mivel mi aranylag sokat utazunk repulovel, csaladban mar tobbszor volt trombozisos eset (pl lasd lentebb) ugy tudom a hajlam fokozottabb. Koppkopp eddig jol vagyunk...
Posztolo: sajnalom, ami tortent, csak jobbulast tudok kivanni!
Trombozisrol csak annyit, hogy fiatal unokahugomat (21 eves!!!) 2 honapja irtozatos hatfajassal ugyeletre vittek a szulok, nehezen lelegzett, sapadt volt, ereje semmi... Azonnal atiranyitottak a korhaz tudoosztalyara, ahol a vizsgalatot kovetoen mozdulnia sem lehetett,rtg CT + labor. Dg. tudoembolia. 2 het bentfekves, szakszeru ellatas utan most mar otthonaban szerencsesen gyogyulgat. Koszonet MINDENKINEK! Eletben van! :)
pigglet 2010.05.13. 08:56:15
Mivel mi aranylag sokat utazunk repulovel, csaladban mar tobbszor volt trombozisos eset (pl lasd lentebb) ugy tudom a hajlam fokozottabb. Koppkopp eddig jol vagyunk...
Posztolo: sajnalom, ami tortent, csak jobbulast tudok kivanni!
Trombozisrol csak annyit, hogy fiatal unokahugomat (21 eves!!!) 2 honapja irtozatos hatfajassal ugyeletre vittek a szulok, nehezen lelegzett, sapadt volt, ereje semmi... Azonnal atiranyitottak a korhaz tudoosztalyara, ahol a vizsgalatot kovetoen mozdulnia sem lehetett,rtg CT + labor. Dg. tudoembolia. 2 het bentfekves, szakszeru ellatas utan most mar otthonaban szerencsesen gyogyulgat. Koszonet MINDENKINEK! Eletben van! :)
pigglet 2010.05.13. 08:57:25
Káin 2010.05.13. 09:00:24
malfunction 2010.05.13. 10:06:56
Cicmaláj 2010.05.13. 10:13:07
skrimp 2010.05.13. 10:14:08
Lefordítom magyarra. Nem tejeltél az ügyeletesnek? Hát mégis mit vártál, ellátást?
ostván 2010.05.13. 10:16:21
Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2010.05.13. 10:19:14
Akkor "szerencsére" csak felszíni visszeres volt, de 1 évre rá 2007-ben ugyanez történt, ugyanúgy mentővel, sajnos már mélyvénás trombózissal, 25 évesen. Azóta szedem a vérhigítót...bár én syncumart.
Szóval orvos (illetve rezidens) válogatja.
Remélem a posztoló jobban lesz hamarosan.
Ja a poszt címe el van írva, "Haláltra"
Bruno 2010.05.13. 10:21:11
Ninfus Corporation · http://fesztivaljunkie.blog.hu/ 2010.05.13. 10:26:33
toreki 2010.05.13. 10:26:59
Netuddki. 2010.05.13. 10:27:36
Mit tettél, hogy mással hasonló ne történhessen meg? Jobb helyeken kártérítésért lehetne perelni a kórházat.
De minden kórházban ki van függesztve hová lehet panasszal fordulni. Ugye megtetted?
Megtetted???
Palermo12 2010.05.13. 10:28:06
Ma a legtöbb klinikán/kórházban a "középréteg" hiányzik (ill. most már a rezidenssek is) A 40-50 éves tapasztalt orvosok ha lehet már csak szuperesként ügyelnek, és ezt egyébként meg is lehet érteni. Főleg, hogy milyen volt az utóbbi 25 évük.
pakesz (törölt) 2010.05.13. 10:29:05
a mostani egeszsegugyi rendszer tokeletes, nehogy hozza merjenek nyulni!!!
meg kell kerdezni tisztelt Orban Urat hogy hat komolyan gondolta-e
skrimp 2010.05.13. 10:34:02
Érdekes, több alkalommal tapasztaltam már ennek az ellenkezőjét. És talán meg merte volna kockáztatni, hogy telefonáljon egyet.
2010.05.13. 10:41:08
A kisasszony totálisan alkalmatlan arra, amit rábíztak.
kenshikun 2010.05.13. 10:48:19
Ez, hogy repülőgép után ilyenre egy elvileg szakképzett ember ne gondoljon azért erős, de sajnos erre mondják nekünk egyetemen, hogy ez nem egy egzakt tudomány, hibárzni pedig sajnos tud az ember, még ha nem is áll szándékában.
EvangelineS (törölt) 2010.05.13. 10:48:19
nemezisazis 2010.05.13. 10:48:22
az orvos azért nem olyan szakma ahol van lehetőség a tökéletesnél rosszabb teljesítményre, ezt igazán be lehetne látni..
gorillka 2010.05.13. 10:50:37
@pigglet: egy ismerős családjában a nagymamának már több mélyvénása egy szemfenék trombózisa volt. A lányainál DNS (vagy milyen) vizsgálattal megállapították az öröklődés fokát és ellátták őket infóval és papírral. Kettő nem örökölte, egyik az enyhébb formáját és hosszú repülőút előtt megelőző szurit kérhet.
daito 2010.05.13. 10:54:19
Ez persze nem menti a dokit.
Terézágyú 2010.05.13. 11:07:01
Én is tapasztalom, de javítson ki, aki orvos: mostanában valahogy hozzá se nyúlnak az emberhez, sőt nem is nagyon nézik. Én is mentem be orvoshoz, hogy ITT fáj, amikor ÍGY csinálok: még csak oda se nézett - nemhogy megtapogatta volna...
Brekkancs 2010.05.13. 11:09:02
kacorka 2010.05.13. 11:09:47
Iridium 2010.05.13. 11:13:55
Szerintem is érdemes lenne felkeresni még egyszer az érintetteket, hogy most ez mégis mi volt? Nem ám holnap velem tolnak ki!
Valamint a posztoló is megér egy sünt, mert uszkve 15 órán át nem mozogni, nem enni-inni...
Káin 2010.05.13. 11:16:59
pakesz (törölt) 2010.05.13. 11:17:58
talan neki megerte volna...
es abbol az 1000 Ft -bol jutott volna penz az orvosnak is, ez van
kendike 2010.05.13. 11:18:44
nyílméregbéka 2010.05.13. 11:22:43
Olvastam valahol, h. hosszabb repülőutak előtt 1-2 szem Aspirint lehet bevenni, ami vérhigító hatású. És persze lehetett volna mozgatni a lábadat, amennyire lehet (én számítógép előtt is csinálom, mert parázok ettől rendesen).
Rá Dios 2010.05.13. 11:29:13
Hiáűba, ami ingyen van, annak nincs becsülete. korábban a hagyományosan jól képzett és bevált rendben gyakorlatot szerzett orvosok - nagyon nem biztos és nem általános hálapénztől eétekeintve - alul voltak fizetve terhelésükhöz, felelősségükhöz képest.
Ma már - ahogy sajnos a pedagógusoknál is láthattuk - igazodott a szakma emberállománya az elismertséghez: leesett a színvonal.
Ha most valaki - no, nem ez valószínű ebben az országban, ahol a jelképes vizitdíjat is elutasította nagy többség - megfizetné őket, akkor jó darabig az történne, mint a bírák - már bosánat! - esetében: jó fizetéssel sem lesznek elég jók.
Take-it-Easy 2010.05.13. 11:30:58
Azon túlmenően, hogy egyértelműen hibázott az első csapat egészségügyi dolgozó(?), egyetértek @daito:-val. A posztíró maga emeli ki, hogy "mindenhol olvashatunk a mélyvénás trombózisról". Ha tudja, hogy milyen veszélyes, miért nem tesz ellene? Én nem utazgatok tíz órákat repülőn, de anélkül is tudom, hogy hosszú repülőúton a saját érdekünkben rendszeresen fel kell állni, járkálni, és inni kell. Sokat.
De még egyszer: a kisasszonynak jár az a képzeletbeli tockos, mert egy ilyet benézni...
EUgén 2010.05.13. 11:39:22
bodnarcsalad 2010.05.13. 11:45:34
_Toto_ 2010.05.13. 11:47:39
Ha buknak pár millát, talán átgondolják legközelebb milyen dilettáns barmot ültetnek az ügyeletbe.
Take-it-Easy 2010.05.13. 11:50:07
Rotoxis 2010.05.13. 11:55:01
IamGyuri · http://www.facebook.com/group.php?gid=116570388383612 2010.05.13. 11:55:04
Szerintem sem. De mióta kettessel átengedik azokat a szerencsétleneket, akik utána emberek életével játszhatnak, az is gyönyörű. Az ilyennel szívassanak szintézisgázt, ha már a repülésnél tartunk :) servian.hu/hu/articles/Energy/9847
Csak beugrottam 2010.05.13. 11:55:27
Szóval rohadjanak meg az ilyen vén f@szok,én nem nevezném orvosnak ezeket.
gorillka 2010.05.13. 11:57:30
A továbbiakban akkor van igazad, ha FELISMERTE, hogy trombózis és a magyarországi gyakorlattól eltérő módszert alkalmaz.
De itt nem ez történt.
halapenz1x1.blog.hu 2010.05.13. 12:06:46
bodnarcsalad 2010.05.13. 12:07:51
Orvosi ügyeleten csak orvos dolgozhat, szerintem ez egyértelmű. A rezidens is orvos, csak nem szakorvos. De ugyanolyan diplomája van mint a szakorvosnak, csak szakvizsgája nincs (még).
"A továbbiakban akkor van igazad, ha FELISMERTE, hogy trombózis és a magyarországi gyakorlattól eltérő módszert alkalmaz.
De itt nem ez történt."
Ezzel kezdtem, hogy tévedett. Csak azt akartam írni, hogy bár tévedett, de azért nagy valószínűséggel nem ítélte halálra a beteget, bár ehhez a pontos UH leletet kellene ismerni, hogy pontosan mely véná(k)ban és milyen magasra terjedő trombózisról van szó. De a legtöbb esetben az alső végtagi mélyvénás trombózisok nem terjednek a térd fölé, azaz az itteni gyakorlatnak megfelelően hazaengedhetők. (persze ez sem ilyen egyszerű, sok egyéb dolgot is figyelembe kell venni, de ez meghaladja a hozzászólás kereteit :) )
kacorka 2010.05.13. 12:08:26
halapenz1x1.blog.hu 2010.05.13. 12:18:07
gorillka 2010.05.13. 12:21:09
"Orvosi ügyeleten csak orvos dolgozhat, szerintem ez egyértelmű. A rezidens is orvos, csak nem szakorvos. De ugyanolyan diplomája van mint a szakorvosnak, csak szakvizsgája nincs (még). "
Azért a szakvizsgáért gondolom kell egy kicsit: tanulni?, gyakorlaton részt venni? Az ember csak bízhat abban, hogy akihez hirtelen kerül, az a szakmájának ismerője, gyakorlója. És nem kettessel végigbukdácsolta az egyetemi éveit.
Általános jelenség, hogy amikor egy szakma képviselőjével kerülsz szembe, sosem gondolsz arra, hogy fingja nincs a témáról, hanem mindig abban bízol, hogy tudása legjavát adva "kiszolgál". És ez igaz a könyvelőre, építészre, a varrónőre, de még az orvosra is.
Nálam a doktornő, doktor úr megszólítás nem jár automatikusan, ahhoz úgy is kell viselkedni.
Nem Olaszországban vagyunk, ahol minden egyetemet végzett embernek kijár a dottore.
eklar 2010.05.13. 12:22:56
bodnarcsalad 2010.05.13. 12:33:02
Természetesen kell tanulni, 4-5-6 év egy szakvizsga, de ezidő alatt már dolgozik önállóan is az orvos. Én köztársasági ösztöndíjas hallagtó voltam, akkor ezt akasszam ki a rendelő ajtajára, hogy elérjem, hogy doktornőnek szólítsanak? Ne viccelj. Tudod itt a spanyolok sokkal lazábbak mint otthon, sok beteggel, hozzátartozóval egyből tegeződünk, mégis AHOGY beszél abból érzem, hogy megkapom a kellő tiszteletet. Sokkal inkább mint Magyarországon. De ez már offtopik...
pigglet 2010.05.13. 12:36:55
nagyapam tudoemboliaban halt meg, apukamnak stroke-ja volt nemregen, unokahugom mint emlitettem szinten tudoembolias, es az o testverenel is csinaltak teszteket amiknek nem lett tul jo eredmenye.
tehat jobb, ha utana jarok ilyen dolgoknak...
koszonom megegyszer!!!
ejha! 2010.05.13. 12:37:57
Nálunk is volt aki felvetette a "kis pénz-kis foci" gondolatát. Azonnal megkapta, hogy "nem goldolt még arra, hogy másutt új kihívások várnak rá?".
Nem kötelező kevés pénzért dolgozni. De ha valaki valamit elvállal akkor csinálja normálisan.
pakesz (törölt) 2010.05.13. 12:44:03
a rezidensnek nem kell tudnia mindent megcsinalni!!!
de amit megcsinal es ramondja az Ament, az ugy is legyen!!!
ha valamiben nem biztos, akkor hivjon egy jobb orvost, tanacsolja at a rendes ugyeletre, hivjon mentot
vagy csak mondja meg a delikvensnek hogy egy kocsog ujgazdag geci, kezeltesse magat a Kutvolgyiben es az o alvasat ne zavarja meg
epres négercsók 2010.05.13. 12:45:04
Egyébként épp tegnap olvastam erről egy cikket, amiben azt taglalták új-zélandi tudósok, hogy a repülés végső soron sokkal kevésbé veszélyes, mint mondjuk az irodai láblógatás (ezúttal szó szerinti értelemben).
gorillka 2010.05.13. 12:46:51
"Nálam a doktornő, doktor úr megszólítás nem jár automatikusan, ahhoz úgy is kell viselkedni."
voltunk már spanyolhonban sürgősségi osztályon egy szemgyulladással. Azon túl, hogy a doktornő (nem csaj) nagyon kedvesen elmondta, hogy ez nem sürgősségi eset, ellátta a lányomat. Lekezelte a szemét, adott gézt a borogatáshoz és felírta a megfelelő szemcseppet.
Nem kell a diplomádat kiakasztani, bár szerintem jól mutatna a falon, nincs azzal semmi baj.
Normális hozzáállás normális válaszreakciót idéz elő.
A posztoló úgy érezte, hogy nem vették komolyan a problémáját, ezért nála csak "csaj"-t ért a doktornő.
gorillka 2010.05.13. 12:48:05
Bár, kommentel ide orvos, hátha valaki tudja.
epres négercsók 2010.05.13. 12:48:05
Bár én tavaly néztem, amikor a Massa balesete volt, és az ÁEK-ben volt egy "VIP" szobában, bement a kamera, és néztem is, hogy EZ a VIP-szoba? Elszomorító... Amerikában a mezei kórtermek ezerszer különbül néznek ki. És ezt nem Dr. House-nézőként mondom, saját tapasztalat...
Opifex 2010.05.13. 12:48:45
- Éjjel nem szoktam se sétálni alvás közben se inni se enni. Ilyenkor alszok. Nem vagyok alvajáró / alvaivó. Repülőn is tudok aludni. Ráadásul egész tűrhetően, valószínű hozzászoktam. Vagyis székben ültem, mint mondtam a repülőn 2-3 órát a földön, majd ébredésig 1 huzamba mondjuk 6 órát. Utána mentem "hátra". (Az államokban pont most szabályozzák, hogy ezt a földön váratást már nem teheti a légitársaság, földön nem várakoztathatnak ülve x percnél többet, vissza kell tereljenek a váróba)
- Mindig van nálam víz (extrát is kérek éjjelre az utaskísérőktől) mert tudtam erről a betegségtípusról. Ellenben semmilyen gyógyszert nem szedek, 6 éves korom óta sosem hiányoztam suliból-munkából betegség miatt. Nem szedtem aspirint, nem vettem be vérhígítót, családomban sosem volt trombózis (vagy legalább is nem tudok róla) nem volt rajtam gumiharisnya.
- Nem érdekel a pénz hogy pereljek. Azt az egyet szeretném elérni hogy legalább ez az "orvosnő" ne hibázzon ekkorát többet.
- Ráadásul ez nem pénzkérdés. Az ügyeletes simán flegma volt. Kora alapján 30 körül lehetett. Tuti végzett "orvos".
min 2010.05.13. 12:50:13
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.05.13. 12:54:22
Számomra ez mulatságos, mondhatnám halálosan vicces.
epres négercsók 2010.05.13. 12:59:06
Alikam 2010.05.13. 13:02:17
Ezt minden laikus tudja.
lüke 2010.05.13. 13:08:12
a heparint gyártó cégeknek
utazási szetjük van!
felzállás előtt fél órával bőr alá kell beadni:
pl
-Lovenox 40mg(2 db)
-Fragmin 5000 IE(2db)
a körzeti orvos felírhatja
ajánlatos kompressziós harisnyát is húzni!
(én igy repülök 3 órán túlra)
Önnek milyen körzeti orvosa van?
epres négercsók 2010.05.13. 13:08:29
Délután teszek még egy kísérletet a helyettesítő dokinál. Nem tudok jobbat :(
www.SexHell.hu 2010.05.13. 13:10:06
lüke 2010.05.13. 13:10:24
EU-s törvény sz. a beteget 2 órán belül szakorvosnak kell látnia!
mi a helyzet a magyar jogharmonizációval?
epres négercsók 2010.05.13. 13:11:23
Az a gáz, hogy ülőmunkát végzek, és ilyenkor a legrosszabb (mondjuk felkelek mászkálni azért).
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.05.13. 13:18:46
Azoknak, akik nem tudnak rendesen szöveget értelmezeni, hadd mondjam, az első és utolsó bekezdésben is leírtam, hogy ez egy menthetetlen hiba.
Azzal, hogy közben írtam egy hosszút az eü. helyzetéről, annyi volt a célom, hogy láttassam: maga a rendszer a legkevésbé sem alkalmas arra, hogy a hasonló hibákat kiszűrje.
Arról meg, hogy kit engednek át, olvassatok medikusblogokat, de messze nem általános, hogy az egyetemet elkezdők el is végzik azt. Ez még mindig nem a könyvtár-büfé szak.
A poszt írója, és többen is mondták, hogy a MVT tünetei benne vannak az általános műveltségben. Ez igaz. Éppen ezért én azt javasolnám, legyen mindenki annyira tökös az orvossal beszélgetve, mint mondjuk blogolás közben, és ha potenciálisan halálos betegségre van gyanúja, azt említse is meg az orvosnak.
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.05.13. 13:20:33
Káin 2010.05.13. 13:20:33
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.05.13. 13:22:03
A kolléga hülyesége/tapasztalatlansága ellen a hálapénz sem véd meg.
És akar a fene hálapénzt. Inkább normális munkakörülményeket.
gorillka 2010.05.13. 13:24:10
"Éppen ezért én azt javasolnám, legyen mindenki annyira tökös az orvossal beszélgetve, mint mondjuk blogolás közben, és ha potenciálisan halálos betegségre van gyanúja, azt említse is meg az orvosnak. "
Szeretlek téged, de ezért ez sajnos nem életszerű. :-)
Mi az a mondat, amitől az orvos nem sértődik meg, ha vitatja valaki a diagnózist?
Leírnád dialógus formában?
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.05.13. 13:24:20
Nem a szabállyal van a baj, hanem azzal, hogy mi magyarok leszoktunk a szabálykövetésről, és konkrétan az eü-ben a forráshiány sem teszi ezt lehetővé. Amúgy ha minden ellátási és dokumentálási szabályt betartanánk az eü-ben, az minimum lassítósztrájk lenne.
bodnarcsalad 2010.05.13. 13:26:42
Ezt nem tudom, hogy törvényileg így van-e, de pl. Spanyolországban szinte senki nem jut ügyeletben szakorvoshoz. A sürgősségi N1 kapukban többnyire rezidensek ülnek, max. referálják az N2-re a beteget, de azt is csak akkor ha kétségük van. (Márpedig tudjuk, hogy a hülyék mindig mindenben holtbiztosak, az okosok meg tele vannak kételyekkel...)
Az N2-n már vannak szakorvosok, de mivel itt a sürgősségi szakvizsga nem létezik, többnyire háziorvos szakvizsgával ügyelnek, de sok van akinek egyáltalán nincs szakvizsgája, vagy pl. bőrgyógyász, gyerekgyógyász, stb., de akkor is néz mindent a fogfájástól a trombózison át az infarktusig, nem csak a szakmájába vágót.Van ahol nincs N1-N2-re bontott rendszer, ott teljesen vegyesen vannak. Sőt, a nem-sebészeti típusú osztályokon sem az adott szakma orvosa ügyel, hanem összevont ügyelet van a belgyógyászat-ideggyógyászat-kardiológia-onkológia-stb. osztályokon, és mondjuk egy ügyeletben a szívinfarktust pl. egy neurológus vagy endokrinológus fogja felvenni. Szakorvos legközelebb hétköznap reggel látja (már ha épp nincs akkora mázlija, hogy épp egy kardiológus volt ügyeletben)
Úgyhogy nekem gyanús ez a törvény, vagy legalábbis nem pontosan így van megfogalmazva.
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.05.13. 13:28:17
Szerintem az orvosok egy része tuti berág, ha mersz valamit felvetni, más részük meg nem rág be.
De inkább legyen dühös az orvos 5 percig, mintsem úgy menj ki a rendelőből, hogy nem kaptál választ.
Mikor megjelentek nálam az első guglizó betegek, nagyon irritált az, hogy - 6 év orvosegyetem híján - nem tudnak disztingválni a neten levő való infók és a marhaságok között. Aztán megszoktam. Biztos Semmelweisst is idegesítette, hogy az a modern beteg vonattal jött hozzá, mikor egy generációval korábban max. lóvontatta járművel...
Jissi 2010.05.13. 13:29:00
Aki a kevés fizetést hozza fel feloldozásként, meg a ki nem érdemelt tekintélyt hiányolja, annak kívánom hogy egyszer valamelyik családtagját lássák el hasonló módon. Leljen utána személyesen lelki békét a fenti 'magyarázatok' bármelyikében.
Saját akaratából vállalja valaki hogy orvosnak megy, a beteg pedig kvázi a kezébe adja az életét. Ettől a ponttól bármilyen kifogásra való hivatkozás értelmét veszti.
Jellemző népünkre ez a hozzáállás, hogy a lelketlen, hozzá nem értő, mások életét veszélybe sodró kóklereknek is felmentést keresünk. Minden normális országban szétperelnék az agyát bárkinek aki ilyen hibát véd, aztán ez rögtön természetes szelekcióként is működne a jövőbeni orvostanoncok számára. Kevesebb jelentkező -> magasabb fizetés -> magasabb minőség és felelősségvállalás.
Helyette konzerváljuk a szart.
Laikusként fel kell ismernem a saját tüneteimet? Laikusként rántott húst is kell tudni sütnöm, de ha étterembe megyek fizető vendégként, akkor elvárom hogy a szakács ne nyers mócsingot rakjon elém.
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.05.13. 13:30:16
epres négercsók 2010.05.13. 13:33:14
@Dr. Morcz: Igen, ez így szép és jó, hogy említsük meg az orvosnak, ha bajunk van, csak az orvosok (bármilyen alázattal is állunk elő az elképzeléseinkkel) rögtön úgy kezelnek, hogy na, itt van megint egy hülye, aki okoskodik nekem. Ezen mind besértődnek, és csakazértsem azt csinálják, amit a beteg kér.
Anyukám pl. utánaolvasott könyvekben (egyetemi könyvtári szakkönyv), hogy neki többek között valszin agorafóbiája van. Megemlítette az orvosnak, aki közölte, hogy anyám csak ne olvasson könyveket, bízza rá. Az agorafóbia évekkel később, már egy másik orvosnál bukkant fel először diagnózisként.
Nem mondom, hogy minden orvos ilyen, de ez elég jellemző.
bodnarcsalad 2010.05.13. 13:34:19
Ez azért ennyire nem egyszerű. Könnyen mondja mindenki, hogy a trombózist a hülye is felimeri, de akkor mondjuk hogy különböztetne meg a tisztelt hozzáértő blogolótábor a mélyvénás trombózist az orbánctól? Vagy a felszínes és a mélyvénás trombózis elkülönítése? Mivan azzal a begteggel akinek nem piros, nem dagadt a lába, csak fáj? Vagy piros, dagadt, csak nem fáj? Rengeteg dolog van ami hasonló tüneteket okoz, egy orvos fejében ilyenkor egy tucat diagnózis végigfut, nem könnyű kiválasztani a helyeset. Rengeteg atipikus esetet láttam, volt hogy megesköüdtünk volna hogy trombózis és nem az volt, vogy hogy épp ellenkezőleg, és az lett. Ezzel nem a kolleganőt kívánom felmenteni, de azért furcsa, hogy itt rajta kívül mindenki fel tudta volna állítani a helyes diagnózist...
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.05.13. 13:35:29
1. Menetegti a fene.
2. Itt NEM a kevés orvosi fizetés a téma, hanem az ellátásszervezés. A fizu annyiban játszhat be, hogy 5x ekkora fizetésért könnyebb lenne jobban képzett / tapasztaltabb orvost fogadni.
3. Laikusként nem kell felismerned a tüneteidet, sőt el se kell mondanod őket. Akár azt is megteheted, hogy egy szót se szólsz, csak ülsz és nézed az orvos reakcióit, mert neki van ellátási kötelme, de neked nincs felvilágsítási kötelmed. Viszont el nem mondani a gyanúdat, az marhaság, mert csökkentheted az esélyét annak,, hogy az orvos rájön.
Van amúgy egy csomó olyan orvos, akik egy szót se beszélnek a pácienssel, mégis gyógyítják. Az állatorvosok.
malfunction 2010.05.13. 13:46:40
Nyilván, de azt meg kell állapítani, hogy fölé terjedt-e vagy sem. Egyébként meg marha "ritkán" múlik el trombózis magától. Abban a pillanatban pedig, hogy leszakad belőle egy vérrög, ami a tüdőben köt ki rövid úton eléggé, khm, életveszélyes(?) a helyzet. Azt meg nagyjából senki ne jósolgassa, hogy fáslival meg aszpirinnel mekkora esélye van egy tüdőembóliának, mert bokán rúgom...
Mondom ezt laikusként, aki történetesen túlélt egy tripla tüdőembóliát (nekem is mondták, neeem ez biztos nem trombózis...)
Valandil 2010.05.13. 13:52:53
epres négercsók 2010.05.13. 13:59:21
nesnes (törölt) 2010.05.13. 14:01:47
Kis kitérő: három éve mélyvénás trombózisból eredő tüdőembóliában (ha ezt így nevezik, nem értek hozzá) halt meg a párom, Budapesten, nagy kórházban, osztályvezető főorvos betegeként, akkor, amikor gyógyultnak minősítették 3 hét intenzív után. Egyértelmű hibasorozat, felajánlották(!), hogy pereljek. Nem tettem. No persze, ez az én történetem.
Nyilvánvalóan találhatunk rengeteg okot és kifogást is, anyázhatunk, mocskosszájúskodhatunk, szidhatjuk az egészségügyet, a finanszírozását, a betegeket, mert nem elég tökösek szemtől-szembe kérdezni az orvostól. És ettől megoldódik? Legközelebb más lesz?
Ilyen hosszúra nyúlt bevezető után egy aprócska megjegyzés: talán mindez rohadtul nem fontos. Emberéletekről beszélünk... nem??
Talán annyi is pont elég, hogy maradjunk emberek, odafigyelve a másikra, kicsit visszavéve játszmás arcainkból.
Jaja, naiv is vagyok. Mert még hiszem is, hogy némi emberséggel csodákat lehet művelni. Alulfizetetten és 16 óra munka után is, (szó szerint) halálra ijedten is.
Őszintén örülök, hogy a posztoló sokkal jobban van, és szépen kerekedik az egészsége. Nagy tapasztalás lehetett.
www.BiSex.hu (törölt) · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2010.05.13. 14:04:13
a friss diplomások elmenekülnek innen
nincs nehézipar
nincs könnyűipar
nincs mezőgazdaság
nincs építőipar
nincs egészségügy
nincsenek munkahelyek
Vajon kinek érte ez meg?
Milyen nemzet fiainak éri így meg, hogy ennyire tönkretegyék Mo.-t, likvidálják a magyar lakosságot, és halálra ítéljék?
Melyik nemzet fiainak éri ez meg?
ps:
(mindenki tudja, és ez csak költői kérdés volt)
kakamatyko 2010.05.13. 14:07:07
Oldani kell es felkeszulni a szovodmeny gyors kezelesere.
saetta26 2010.05.13. 14:07:15
- Itthon az orszag fejlettsegehez kepest messze jobb az atlagos orvosi ellatas - nyugathoz kepest is. Azaz ahhoz kepest is amit kozvetlenul es kozvetve fizetunk erte. Pechje volt a posztironak. Ahogy az ellatas hanyatlik egyre tobbunknek lesz pechje, aztan egyre kevesebbunknek olyan szerencseje, mint a vegen tortenetunk hosenek.
- 2 szer repultem 12+9 orat, de egyfolytaban felkeltem, jarkaltam tornaztam, mert a lelkemre kotottek. Az ablaktol atleptem a mellettem alvon. Azota meg MINDIG folyosora ulok...
bodnarcsalad 2010.05.13. 14:07:57
Nem részeket kell kiragadni a mondatokból, hanem az egészet értelmezni. Mert pont az említett rész előtt írtam, hogy
"ehhez a pontos UH leletet kellene ismerni, hogy pontosan mely véná(k)ban és milyen magasra terjedő trombózisról van szó"
"Azt meg nagyjából senki ne jósolgassa, hogy fáslival meg aszpirinnel mekkora esélye van egy tüdőembóliának, mert bokán rúgom..."
Ezt senki nem nagyjából jósolgatja, hanem az orvosi szaklapokban vannak erről szóló cikkek, amiket kül. kontrollált vizsgálatoka alpján írtak. Persze mindenhol van olyan, aki "kilóg a statisztikából", de a nagy számok törvénye alapján igenis bizonyos esetekben nem kell egyből antikoagulálni, merthogy annak is vannak szövődményei, és abba is bele lehet halni. Aztán az már az orvos dolga, hogy az adott esetben személyre szabottan mérlegeljen, hogy melyik kockázata kisebb a betegre nézve. 100% pedig az orvostudományban gyakorlatilag nem létezik.
Az orvoslás kifejezetten az a téma, amihez mindenki ért, csak a nettel, a könyvekkel az a baj, hogy nem lehet néhány cikk alapján azt a rálátást megkapni, amit 6 év egyetem meg x év gyakorlat alatt szerez az ember. Mert a betegek nagy százalákánál több betegség játszik együtt, és pl. a tegnapi ügyeletemben kinlódtam órákat egy beteggel, mert nem volt vérnyomása, de ha emeltem az rossz volt a tüdejének, ha a tüdőt kezeltem akkor vitte le a vérnyomást, közben volt egy szívritmuszavara és 160-nal ment a szíve, az erre való gyógyszer szintén nem használt a vérnyomásának, órák óta egy csepp vizelete sem volt, stb... szóval önmagában vérnyomást, tüdőbajt, stb. kezelni nem nagy cucc, gyakorlatilag a netről leszedhető infó, de egyszerre kezelni mindet, megtalálni az egyensúlyt, na ez a művészet :) És ilyenkor valóban nem szereti az ember, ha a hozzátartozó vagy épp a begteg, ha olyan állapotban van) megmondja, hogy szerinte mit kellene csinálni. Mert közel sem olyan egyszerű...
victor vacendak 2010.05.13. 14:17:30
1 - ebben az országban csak hibáznak orvosok
2 - nincs is rájuk szükség, mert ott az internet
3 - szinte mindenkit félrekezelnek, olyan nincs is, hogy meggyógyul valaki (legalább is a sikeres esetekről nem ír blogot senki, mert azzal nem lehet hisztériát kelteni)
malfunction 2010.05.13. 14:17:49
4 napra rá varratszedésen ismét elmítettem az orvosnak (a változatosság kedvéért egy másiknak), hogy még mindig fáj a lábam, ott bent középen, válasz: "menjek el ortopéd orvoshoz". Aznap este fekve már nem kaptam levegőt, ülve aludtam, másnap a háziorvos vizsgált meg és küldött vissza a kórházba. Mivel a tüdőembóliát és tüdőgyulladást már sikerült felismerni a kollégáknak - szerencsémre -, ezért még élek. Ez viszont nem azon az 5-6 orvoson múlt, akik miközben még a kórházban voltam megvizsgáltak.
malfunction 2010.05.13. 14:18:18
victor vacendak 2010.05.13. 14:24:36
babsz 2010.05.13. 14:27:20
Ha az anyádról lenne szó, akkor is nyilván lenne, te érzéketlen fasz?
malfunction 2010.05.13. 14:30:05
Nem mellesleg addig a napig tökéletesen megbíztam az összes orvosban és nem túrtam a netet, meg rohangásztam másokhoz, hogy végre valaki mondja azt amit hallani szeretnék.
Azóta mond egy diagnózist az orvos (legyen bármelyik), az első reakcióm az, hogy megkérdőjelezem az igazát.
Arról meg (egyelőre még) nem szeretnék hosszabb történetet írni, hogy az egyéves korában elhunyt fiam kórházi tartózkodásának (10 hónap) első felében mekkora kapitális baromságokat próbáltak megetetni velünk a kedves kollégáid...
Szó mi szó, ne tessék hülyének nézni a betegeket és hozzátartozóikat, és akkor nem fognak az internetes információk alapján tippversenyt rendezni.
babsz 2010.05.13. 14:30:28
És ehhez már nem is kell jóérzés, segíteni akarás, empátia meg az emberek ösztönös szeretete - mert azt látom, hogy nincs -, csak puszta józan paraszti logika. De az sincs...
Opifex 2010.05.13. 14:32:38
Nálam se volt se lila se dagadt. ellenben az UH azonnal 12 cm beállást talált.. Nekem azt mondták azért nem dagad fel, mert a többi véna ellátta a vérszállítás feladatát... Szerintem egy UH nem nagy vizsgálat azért hogy tuti legyél...
babsz 2010.05.13. 14:33:24
babsz 2010.05.13. 14:35:14
énis 2010.05.13. 14:38:18
epres négercsók 2010.05.13. 14:39:15
énis 2010.05.13. 14:42:02
R_Gábor 2010.05.13. 14:50:04
R_Gábor 2010.05.13. 14:51:43
vga 2010.05.13. 14:54:15
Csak beugrottam 2010.05.13. 14:55:29
(Utána néztem,jól emlékeztem)
"Magyarországon mindenkiből lehet donor, aki még életében nem tiltakozik szerveinek felhasználása ellen. (Kivételt jelentenek a kiskorúak. Az ő esetükben a törvényes képviselő írásbeli hozzájárulása szükséges.) "
hvg.hu/egeszseg/20100421_szervatultetes_donorok
Azért érdekes a jogrendszerünk,én is úgy gondoltam volna logikusan ,hogy engedélyt kell adnom ,de nem ha nem tiltom akkor kilós húsáru vagyok
énis 2010.05.13. 14:59:56
pakesz (törölt) 2010.05.13. 15:02:58
bodnarcsalad 2010.05.13. 15:05:29
"nem ajánlom fel a szerveimet sem, mert akkor megintcsak dilettáns orvosok nyúlnának hozzám! "
Arra nem gondoltál, hogy vannak akik alig várják, hogy ezek a dilettáns orvosok új szivet, májat, stb. adjanak nekik, ezzel esélyt adva az életre? Azzal, hogy megtagadod a szerveid kivételét, nem az orvosokat bünteted, hanem valakit, akinek nagyobb szüksége lenne rá, mint neked a halálod után...
PontyÚr 2010.05.13. 15:08:04
Én is mérnök vagyok, sőt felsővezető. De ilyen baromságot még nem hallottam, hogy ha egy mérnök hibázik egyet akkor kirúgják.
Lássuk azért be, hogy ha egy orvos hibázik egyet akkor rossz esetben meghal valaki, de ettől még ő is csak ember. És egy kicsit értelmesebb mint az átlag. És aki látott már közelről tudományt, annak azt sem nehéz felismerni, hogy az orvoslás nem egy egzakt tudomány. Az orvos sok változó meg statisztika meg a beteg elmondása alapján - jó esetben tapasztalattal - kiegészitve hoz egy döntést. Ki mondta, hogy ez mindig helyes? És ki tud mondani egyetlenegy szakmát aminek a művelői tévedhetetlenek?
Ja, és én sem szeretem, ha valaki elolvasott egy PC magazint és azt hiszi, hogy ért a számitógéphez...
Empátia emberek.. kölcsönös empátia.
Csak beugrottam 2010.05.13. 15:13:45
lüke 2010.05.13. 15:19:10
lehet,hogy gyanús ,
de a sógoroknál nagy fehér főnök vagyok, és ott így van.............
énis 2010.05.13. 15:20:05
@bodnarcsalad: utálni fogsz ezért, de nem szerethet mindenki mindenkit ugye, én a természetes szelekcióban hiszek, nagyon kevés olyan eset van, amikor támogatom vagy legalábbis nem ellenzem az orvosi beavatkozást és igen, a családom is ismeri az álláspontomat!
lüke 2010.05.13. 15:21:48
igen ,a referálás pont így van, de hát az ember nem hagyja
a beteget se, s magát se:)
lüke 2010.05.13. 15:23:55
ismret esetben:
ált. pl postoperativ
3 hónap
ismeretlenben : senki se tudja
/40 év után,azt mondom: életfogytiglan:) /
énis 2010.05.13. 15:31:22
bodnarcsalad 2010.05.13. 15:34:09
Nincs is ezzel semmi gond, mindaddig, míg TE vagy még inkább a te gyereked kerül olyan helyzetbe, hogy szükség lenne az adott szervre. Ha a gyereked életét meg lehetne menteni egy új vesével, szívvel, májjal, stb. akkor is tiltakoznál és nem engednéd meg a szervátültetést? Nem kötözködöm, csak kíváncsi vagyok, mert őszintén szólva sosem értettem meg a tiltakozókat. Miért?
Képes lennél végignézni amint a Te gyereked meghal szívelégtelenségben, miközben tudnád, hogy van lehetőség , legalábbis remény a megmentésére?
bodnarcsalad 2010.05.13. 15:36:52
A sógorék pontosabban mit jelent, melyik ország? És a szakorvos mit jelent? Az adott szakma szakorvosát? Van külön sürgősségi szakvizsga és adott esetben ő számít szakorvosnak aki 2 órán belül látja a beteget?
lüke 2010.05.13. 15:48:01
+1 belgyógyász 24h keresztül, ő (én) lát el mindent:),
nincs oxyológia
lüke 2010.05.13. 15:52:11
még:)
majd lesz study
de mérlegelni kell: embólia vagy
örökéletű profilaxis
itt csak a józan paraszti ész számít:)
lüke 2010.05.13. 15:53:27
még:)
majd lesz study
de mérlegelni kell: embólia vagy
örökéletű profilaxis
itt csak a józan paraszti ész számít:)
Rotoxis 2010.05.13. 15:54:54
malfunction 2010.05.13. 15:58:20
epres négercsók 2010.05.13. 15:58:59
malfunction 2010.05.13. 16:01:18
bodnarcsalad 2010.05.13. 16:03:44
bodnarcsalad 2010.05.13. 16:04:44
az előbbit Neked címeztem
pakesz (törölt) 2010.05.13. 16:06:33
informaciohianyod van!!!
vesebetegek azok az allam penzen havi fel millaval terhelik az egeszsegugyi kasszat, es meg kellemetlen is nekik
most ha kapnak beloled 2en veset, akkor az akar meg 10 evre is megoldana a kezelesuket
szamoljunk 9 evvel(az elso evi kezeles a kiskanalas osszeszedesedet es az operaciokat boven fedezik), az 9*6*2 = 80 milla
amugy a szivedet tenyleg ne add oda, azt nem erdemes, abban igazad van, de legalabb a vesedet igen, hiszen annal nem mukodik a termeszetes szelekcio, mert a magyar tarsadalom kifizeti mint a katonatiszt
Motorpenis 2010.05.13. 16:45:40
Miért kell ügyelnie? Miért nem csinálja azt a szakmáján belül, amihez ért? Ezek álnaiv kérdések.
Kár, hogy nem utasíthatják vissza az ügyeletet. Akkor az csinálná, aki imádja, és baromira ért is hozzá. Csupa mosolygós orvos csücsülne az ügyeleteken, cukorkát adna, ha a beteg már öndiagnózissal, etc.
A sztorihoz még:a fene tudja. Lehet, hogy az ő tapasztalatai szerint ez "csak" vénagyulladás, és nem trombózis...
aesculap 2010.05.13. 17:14:52
Kedves Ponty Úr!
A sok félmüvelt, primitív, okoskodó (és kekeckedő) hozzászólás után felüdülés volt olvasni kommentedet. Teljes mértékben egyetértek Veled. Alapvető kívánalom egymás (és egymás szakmájának, tudásának) a megbecsülése.
Amúgy mélyvénás thrombosist valóban illik fizikális vizsgálattal felismerni, vagy legalább a gyanúját felvetni, és a beteget továbbküldeni. Ezt általánosságban mondom, mert szerintem a poszt kitaláció. Nem tudom elképzelni, hogy van olyan orvos ("Csaj" sem) Mo-on, aki ilyen anamnesis, és fizikális tünetek (oedema, szín-,körfogat, hőmérséklet diff., nyilvánvalóan pozitiv Homans, Sigg, stb) mellett ne diagnosztizálná azonnal a MVT-t. Az a gyanús, hogy az egész túl tankönyvszagú. Szerintem valaki megnézte a neten, hogy mitől lehet legkönnyebben thrombosist kapni és mik annak a tünetei, majd írt egy posztot, hogy lehessen csámcsogni az orvosok hülyeségén és gazemberségén...
énis 2010.05.13. 17:15:54
@lüke: egyetlen gyógyszert "szedek" vérhigításra és tulajdonképpen minden másra is azt, az aspirint.. :-)
@malfunction: kaptam beutalót és nem fogadtak, nem megyek el újra..
@pakesz: azért, mert én így gondolom elfogadom, hogy más nem így gondolja, fizetem a tb-t (ebben benne van az összekanalazásom is), hogy megkapják az esélyt, de tőlem ne várjanak ennél többet..
énis 2010.05.13. 17:18:07
lüke 2010.05.13. 17:18:35
ez hülyeség
lüke 2010.05.13. 17:19:55
a tudósok szerint:)
az aspirin csak az artériás szárban hat
a vénásban nem ,ez evidence based medicin
lüke 2010.05.13. 17:23:02
fásli meg aspirin
az olyan ,mint a szenteltviz
a fásli szar!
ahhoz hogy hasson
II. compresszio kell /15-17 Hgmm -azt hiszem így fejből-
ez egy jó ÖF
www.medlist.com/HIPPOCRATES/II/2/83.htm
énis 2010.05.13. 17:28:07
lüke 2010.05.13. 17:30:15
kösz:)
nincs jó eü rendszer, emberek csinálják:)
60 fele én mindenkit megnézek, még a náthásat is:)
mert hátha nem az!
Szerintem az orvoslás egy nagyon komplex tudás
és gyakorlat együtthatója,ezt nem díjazzák ,csak a manuális szakmákat
mára az ilyen magamfajta kihalt ,majd beteszik a CT-be és valami kijön:)
ja , sehol nem jutsz hamar szakorvoshoz, csak ,ha fizetsz,MO-n meg hatóságosdit játszanak a kórházakban, ami már kicsit lavult:)
isteni ez a kelet-eu és dél-am.
tetszik:)
amerikaiak az ICFMG-vel azért leborulnak:)
a tudás előtt:) és egyenlő leszel,de nagyon kell tanulni:), na meg tudni:)
lüke 2010.05.13. 17:32:09
ne hagyd abba:)
infarktus, sztroke, vastagbélrák ellen jó,és olcsó-nálunk a fizuhoz képest drága-
énis 2010.05.13. 17:33:07
lüke 2010.05.13. 17:36:17
nálunk túltengés van:)
Németo.-ban van hiány
de egy magyar se maradhatott meg-ill egy van, ő is szlovák-
(az okokat nem sorolnám)
Motorpenis 2010.05.13. 17:44:28
Ti véralvadásgátlót szedtek.
lüke 2010.05.13. 18:12:30
hogy thrombocyta aggregáció gátló
az más kérdés
több támadáspont van, ugyebár a véralvadásgátlásban
skrimp 2010.05.13. 18:59:40
Jobb munkakörülményeket én nehezen tudok adni, csak borítékot. Jobb híjján elfogadják, micsoda szerencse.
adamantium 2010.05.13. 19:15:45
na a lényeg, nem voltam ott, nem láttam de ha így történt az minimum hanyagság volt. az nem tiszta számomra melyik éren is van a 12 centis trombus, az, hogy egy communicans is trombotizált az valószínűsíti a lábszárat de könyörgöm ott 3 nagy ér van, ha az egyik el van dugulva még nem olyan nagy a baj (persze nem is jó dolog) nem kell a frászt hozni a betegre, hogy meg fog halni. milyen szakmai tudással rendelkezett az a kolléga aki ezt kijelentette? nem tudja véletlenül, hogy a halálos embóliák 95%-a a lig. inguinale (Poupart szalag) felett képződött trombusokból indul ki. egyébként milyen kezelést is kaptál? a marfarin az warfarin, akut szakaszban semmiképpen sem választandó, maximum fenntartó gyógyszerként, nincs az a gyógyszer ami feloldaná a trombust (legalábbis nem a lábszárit, most ne a koszorúerekre, meg agyi erekre célozzunk) a célunk a trombus szervülése és a trombus melletti rekanalizáció elérése nem annak feloldása. fél éves korban meg újra kellene értékelni a véralvadásgátlás szükségességét. szűrtek téged Leyden mutációra? az is szükséges ilyenkor, mert ha megvan akkor nem szabadulsz a véralvadásgátlótól soha. szóval az első ellátás az mondhatni felelőtlen volt de a második se volt a csúcson
adamantium 2010.05.13. 19:19:59
adamantium 2010.05.13. 19:23:15
adamantium 2010.05.13. 19:26:25
adamantium 2010.05.13. 19:36:29
epres négercsók 2010.05.13. 19:53:52
NEM trombózis :) Nagyon korrektül megvizsgált, nem átallott elővenni egy centit, hogy megmérje, nincs-e bedagadva a lábam. Végülis vmi olyasmit mondott, hogy azokkal az idegekkel lehet baj, amik az üléskor megnyomódnak. Gyulladáscsökkentő gyógyszert kaptam.
ON
trimalchio 2010.05.13. 20:08:31
skrimp 2010.05.13. 20:08:52
lüke 2010.05.13. 20:21:08
kórházban
adamantium 2010.05.13. 20:36:29
adamantium 2010.05.13. 20:38:27
pakesz (törölt) 2010.05.13. 20:41:38
vannak pl azok akik valodi eletfogytiglanra vannak itelve, azok nagyon-nagyon rossz emberek, ha igy vissza tudnanak adni valamit a magyar tarsadalomnak, az nagyon szep lenne
en vallalnam is, hogy elaltatom a delikvenst, en a sajat reszemet elvallalnam
aztan hat ha mar amugy is mennek a vagohidra, akkor nehogy mar csak 1-2 szervert kelljen meghalniuk, hanem nemzetkozi adatbazishoz fordulni es jo kis penzert eladni a maradekot
lüke 2010.05.13. 20:41:49
ha elolvastad ezeket kommunikálhatunk:)
lüke 2010.05.13. 20:45:45
www.webmd.com/dvt/deep-vein-thrombosis-treatment-dvt
Heparin: Traditionally, people have received heparin intravenously in the hospital for about five to seven days. However, low-molecular-weight heparin is a new DVT treatment. It's effective within hours, reducing complications and hospitalizations. You can do the injections at home, once or twice daily, on an outpatient basis. And because it is more consistent and predictable, it doesn't require regular blood tests.
Warfarin: As a DVT treatment, you take warfarin (Coumadin) by pill once a day, beginning while you're still on heparin. Treatment may continue for three to six months. While on warfarin, you will need regular blood tests to ensure you have the correct dosage -- too little increases your clot risk, too much increases your risk for bleeding. Warfarin can also interact with other medicines, vitamins, or certain foods rich in vitamin K -- making regular monitoring even more importa
skrimp 2010.05.13. 20:45:59
lüke 2010.05.13. 20:53:34
ez tök egyéni: van akinek kevés is elég, van akinek több kell
adamantium 2010.05.13. 20:57:52
egyébként álmodban is tudsz 10 órát egy helyben lenni mégse lesz mélyvénás trombózisod, komplexebb a repülős dolog is mint, hogy 10 óra mozdulatlanság
@kákalakiakka: kevésbé valószínű de nem kizárható, itt arról volt szó, hogy egyből rá kellett volna jöjjön, arra utaltam, hogy nem olyan egyszerű a dolog mint hiszed
adamantium 2010.05.13. 21:01:01
lüke 2010.05.13. 21:05:58
lépj be az uptudate-be-ha van hozzáférésed-,
majd megtudod mit olvasok
nem kell a tudatlannak a tudóst okítani
de egyik se a népbaszadság szinvonalból való
snitt.)
skrimp 2010.05.13. 21:06:06
skrimp 2010.05.13. 21:08:17
adamantium 2010.05.13. 21:11:01
adamantium 2010.05.13. 21:14:14
adamantium 2010.05.13. 21:16:18
skrimp 2010.05.13. 21:18:25
adamantium 2010.05.13. 21:19:49
• graviditás, szülés, gyermekágy
• anticoncipiens szedése
• korábbi thromboemboliás megbetegedés
• tumoros megbetegedés
• gyulladásos megbetegedés
• kiterjesztett műtétek utáni állapot
• végtagi, medencei traumák
• vérképzőrendszeri megbetegedések
• tartós fekvéssel együttjáró belgyógyászati betegség
na hol írja itt a hosszú repülőutat? sehol akkor meg még azt is lehet mondani, hogy jól járt el (most hirtelen nem tudom megnézni az új protokolt abban lehet már benne van)
adamantium 2010.05.13. 21:22:27
Alikam 2010.05.13. 13:02:17
Nem vok orvos, de repülőgép + erősődő lábfájdalom = mélyvénás trombózis.
Ezt minden laikus tudja.
adamantium 2010.05.13. 21:22:55
ezt fejtsd ki egy kicsit
lüke 2010.05.13. 21:25:10
being more than 40 years of age
With a personal or family history of blood clots
cancer treatments
heart failure or circulation problems
an inherited clotting disorder
recent knee or hip surgery
recent pelvic surgery (for example hysterectomy)
hasonló a fentiben is, kicsit pontosabban, nem pongyolán
remélem benne van az újban:)
még a NY Timesban is
s tudod miért?
mert a népet :)is involválni kell a betegségek profilaxisában
skrimp 2010.05.13. 21:27:44
adamantium 2010.05.13. 21:29:22
ez alapján kezelik (már mint az új alapján), ha eszerint cselekedett akkor nem lehet belekötni
lüke 2010.05.13. 21:29:33
mit fejcsek ki:)
minden le van írva a sok cikkben-amit itt rapidan kerestem
gondolod ezt viszem a betegágyhoz, a kisujjamban van
adamantium 2010.05.13. 21:31:45
melyik ezt követed? - ezt a mondatodat kértem, hogy fejtsd ki mert magyarul értelmetlen
adamantium 2010.05.13. 21:33:04
lüke 2010.05.13. 21:34:12
elég gyenge
látszik hogy manuális és nem szellemi termék:)
www.uptodate.com/home/index.html
"Tap into the world's largest clinical community"
jó éjt
lüke 2010.05.13. 21:35:50
Quod licet Iovi, non licet bovi
lüke 2010.05.13. 21:38:18
fejezd be a hülyeséget
a belátás hiánya vezet a tudatlansághoz
egyetlen tény elég:
10 órát ült repülőben,
már tovább nem is kell kérdezni :)
nem az ágyban feküdt, hanem a repülőben ült:)
adamantium 2010.05.13. 21:39:33
adamantium 2010.05.13. 21:40:51
adamantium 2010.05.13. 21:41:45
viraeg 2010.05.13. 21:59:28
adamantium 2010.05.13. 22:36:50
malfunction 2010.05.14. 07:59:04
malfunction 2010.05.14. 08:28:11
Szerintem nem az a gond, hogy nem jött rá "egyből", hanem hogy kizárta azonnal és hazaküldte valami hülyeséggel a beteget. Értem én nagyon jól, hogy van számtalan más betegség, ami hasonló vagy pont olyan tüneteket produkál, mint az MVT. Viszont legyen oly kedves már a kezelőorvos, hogy a potenciálisan halált okozóakat legalább megpróbálja kizárni. (Mielőtt beleköt valaki: Kezeletlen MVT -> tüdőembólia -> 50% vagy belehalsz, vagy nem)
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.05.14. 08:57:11
Na ez az, amit szeretek. Amikor az orvosok marják egymást és fölényeskednek. Aztán meg csodálkozunk, ha a betegek is ezt teszik velünk. Nem azt mondnom, hogy ne legyen véleményünk, de ne menjünk már le arra a szintre, mint a megasztár-zsüri a 91 éves dudás bácsival.
lüke 2010.05.14. 09:08:09
A tudatlanság halálos, s a hozzá nem értés is.A nem belátó meg soha nem tanul, s pláne akinek nem lett TVT-je a repülőn.
Fölényeskedik ,az aki paranoiás.S a prejudikáció is káros a publikumnak.
Evidence based med. próbáltam betenni, de pont az orvos nem érti.
dr bké OA des KHKKNBG
FA für Innnere Medizin(1982), 40 éve a szakmában.
gorillka 2010.05.14. 09:53:10
"nem derül ki a nevedből, hogy amikor bejössz hozzám akkor k@rvának, vagy f@szfejnek szólítsalak, ugye feljelentenél? hát ha hozzám jössz akkor én doktor úr vagyok te meg hölgyem uram, ha ez a te oldaladról nincs meg akkor ne is számíts rá, hogy én megadom a tiszteletet, elvégre az az otthoni 7 év amikor megadjuk valakinek a tiszteletet alapból ha ugyanezt elvárjuk a másik oldalról. ezért a titulusért az orvos megdolgozik, ott van a nevében is, jár neki "
Ha bemegyek egy orvoshoz megadom neki a tiszteletet, köszönök (igaz nem hajolok meg), de ha ő cserébe nem adja meg nekem, hanem lekezelő (Isten-tudat) stílusban a problémámat félresöpri esetleg félrekezel, akkor már oda a tisztelet.
Tehát a tisztelet nem a 7 év tanulásért jár, nem a két áhított betűért, hanem a tevékenységért, viselkedésért, hozzáállásért.
Más is tanul hét évet, még többet is, van két betűje, mert a műszaki tudományok doktora, ha normálisan viselkedik kijár neki is a tisztelet, de ha nem...
A stílusod egyébként önmagáért beszél, ha felmerült benned az általad leírt megszólítása a betegnek. És egyenlőség jelet húzol aközé, hogy valaki egy postban csajnak titulálja a doktornőt és ahogy te szólítanál engem a rendelőben.
Kérlek írd le, hol dolgozol - ha jól vettem ki, külföldön - hogy ha oda kerülnék, ne neked kelljen velem foglalkozni.
ibafaipap 2010.05.14. 10:37:37
halapenz1x1.blog.hu 2010.05.14. 13:29:50
gorillka 2010.05.14. 14:14:02
adamantium 2010.05.14. 19:23:28
gorillka 2010.05.15. 06:07:47
Szövegértés egyes.
De az már biztos hogy az orvosin van valami tantárgy, ahol az arrogancia és Isten-tudat elsajátítása a fő követelmény.
Ne válaszolj, nem szükséges
adamantium 2010.05.15. 08:43:46
lüke 2010.05.16. 14:23:28
kár, hogy ma nem voltál itt az ügyeletben,nálunk- s csak kverulálsz-
10 napja a klin. tün. alapján , azt mondtam: Pulm.Emb.
s pont az ilyen kerrékkötök miatt,csak a ma! a elkészített spirál thorax CT be is bizonyította
adamantium 2010.05.16. 15:08:33
lüke 2010.05.17. 18:34:50
úrnak születni kell
adamantium 2010.05.17. 20:50:37
lüke 2010.05.22. 08:15:25
lüke 2010.08.30. 07:38:26
www.thromboseportal.at/
www.webmd.com/dvt/dvt-treatment-tips-for-taking-heparin-and-warfarin-safely
www.strokecenter.org/education/aha_anticoagulant_therapy/act_11.htm
content.nejm.org/cgi/content/short/301/16/855
www.aafp.org/afp/990315ap/1607.html
nontimeosedcaveo.wordpress.com/2008/07/29/dvt-risk-flying-pregnancy-and-heparin/
itt van ez:)