Hasmenés és nőgyógyászati problémák

2010.04.28. 07:00

Egy igaz történet a magyar egészségügyről!

Febr.10-én reggel megérkezek a lányomhoz vidékről B.p.-re, ahol egyetemistaként lakik egy XI. ker. albérletben. Hasmenése van napok óta, s ebből adódóan hozzájön egy kis nőgyógyászati probléma is. Hívom a körzeti orvosát, akihez a kártyáját leadta, de az nem található, helyette az asszisztensnő mondja,hívjuk az ügyeletet, azok tovább passzolnak a mentőkhöz.

Azok elég gyorsan ott vannak, és telefonálnak több kórházhoz, hogy hol tudnák fogadni a lányomat,Aki igen gyenge elesett állapotban van.A Szent Imre kórház fogadott bennünket, ahol az első vizsgálatok viszonylag gyorsan megtörténtek. Ami ez után következett az felfoghatatlan számomra, este 7 órakor még nem volt zárójelentés a lányom egyre fáradtabb és kimerültebb volt. /de.11órakor érkeztünk./

Én ekkor már otthagytam, hogy tudjak neki valami diétás ételt készíteni az albérletében.A lányom fél 9-kor hagyta el a kórházat a barátja segítségével, de még akkor sem kapott zárójelentést, arról, hogy mi okozta a hasmenést lázat stb. Ezt a mai napig nem tudjuk. Szerencsére a körülötte lévők ápolásának köszönhetően szépen rendbejött egy hét elteltével, és ez nem az egészségügynek köszönhető.

Ja és a tájékoztatás az asszisztenciától, hogy miért kell ennyit várni egyenlő volt a nullával. Itt nem az orvosokkal volt a baj, a kiszolgáló személyzet volt aki visszaélt a beteg türelmével. Felháborító volt ahogy nem tájékoztattak és viselkedtek nem csak velünk, más betegekkel szemben is.

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NemesekErnyo 2010.04.28. 07:47:34

Ezt már olvashattuk szó szerint, frissítés? Vagy fejlemények?

kacorka 2010.04.28. 07:56:30

@NemesekErnyo: Ez nem volt még, csak egy témáját tekintve hasonló (ott is hasmenésről volt szó).

drhentesmeszaros · http://hulyebetegek.blog.hu 2010.04.28. 10:49:52

En nem is ertem...mit gondolnak a betegek, honnan tudjuk mi orvosok h egy hasmenes "mitol van". Mi okozza? Nem mindegy? Elmult. Legkozelebb tessek otthon maradni a hulyesegekkel

P75 2010.04.28. 10:49:54

Na várj. A lányodnak napok óta ment a hasa, de nem látta orvos. Bementek vasárnap a kórházba, ahol ügyeleti időbena fű se nő, és elvárod, hogy derítsék ki, mitől megy a hasa napok óta? Vasárnap ügyeletben annyit csinálnak, hogyha ki van száradva, bekötnek infúziót, ha görcsöl, kap görcsoldót, és vesznek tőle székletmintát, amit majd hétfőn elküldenek tenyésztésre és majd csütörtökön talán meglesz az eredmény. nem azért, mert lusták, hanem mert ez egy időigényes vizsgálat.

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.04.28. 10:53:56

A dokumentatio, zarojelentes, ambulans lap iras adminisztrativ feladat. Nem ettöl fog a beteg meggyogyulni. Enelkul is el lehet menni haza, szoban is lehet tajekoztatni egy beteget.Amig egy orvos napi 5o-6o beteget is megnez, addog az a csoda, ha neha belefer a papirmunka.Nem mindenutt kap a beteg a kezebe dokumentatiot. Pl Svedorszagban soha. A betegenek ugyan joga van a dokumentjeihez, de azt meg ekll kerelmeznie. A kerelmet egy felelös orvosnak el kell biralnia, hogy kiadhato-e a betegnek vagy sem. Ezutan a beteg szepen kifizeti ennek a dijat es megkapja a zarojelenteset masolatait.Olyannyira nem adjak ki a betegre vonatkozo dokumentumokat hogy en mint orvos sem ferek hozza a sajatomhoz Söt a szamitogöpes rendszerben sem nezhetem meg a sajat adataimat . Egyszer egy kollega megprobalta megnezni mit irtak rola az akuton, ahova infarktus gyanuval vittek. 5 perc mulva csörgött a klinika vezetönel a telefon, az IT reszlegröl jeleztek, hogy a kollega megprobalt belenezni a sajat anyagaba. Szoval lassabban a "nekem mindenhez jogom van, azonnal "hozzaällässal.
Otthon is utana lehet jarni nyugodtan az egeszsegugyi törvenyben, hogy mihez van joga a betegnek, mi jär neki azonnal es mi kesöbb.

NemesekErnyo 2010.04.28. 11:10:41

@kacorka: Igazad van, szintén napok óta otthon kúráló egyetemista volt, aki nem is keresett orvost, de végül rá akarta húzni a vizes lepedőt.

OlefGunnarson 2010.04.28. 11:15:56

@szil5: Persze, Svédországban nem kap a beteg magától kézbe dokumentációt, de ott a szóbeli tájékoztatás nem hasonlítható össze a hazaival és nem váratják feleslegesen órákon keresztül.

drhentesmeszaros · http://hulyebetegek.blog.hu 2010.04.28. 11:22:48

Johat...Svedorszag. Egy kicsivel tobbet koltenek az egeszsegugyre:

Svedorszag
Total expenditure on health per capita (Intl $, 2006): 3,119
Total expenditure on health as % of GDP (2006): 8.9
www.who.int/countries/swe/en/

Magyarorszag
Total expenditure on health per capita (Intl $, 2006): 1,382
Total expenditure on health as % of GDP (2006): 7.6
www.who.int/countries/hun/en/

NemesekErnyo 2010.04.28. 11:24:01

@OlefGunnarson: Valószínűleg eltérés lehet az ellátó személyzet, valamint a reájuk eső páciensek számában. Ha leosztasz egy munkaidőt kb. 120-150 beteggel, rájöhetsz, mennyi idő esik egy-egyre. S akkor még ezen kívül mást nem csinált.

OlefGunnarson 2010.04.28. 11:25:53

@NemesekErnyo: Én csak azt gondolom, hogy a skandináv ellátórendszert felesleges a magyarhoz hasonlítani.

NemesekErnyo 2010.04.28. 11:39:28

@OlefGunnarson: Igaz. De a minőség legyen jó. Sőt, jobb!

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.04.28. 12:04:15

@OlefGunnarson:
Igen a beteg Svedorszagban a väroteremben nem vär. Kapott egy idöpontot. Az orvos kisetäl a väroterembe, kezet fog vele es bekiseri a szobaba. Csakhogy idöpontot szakorvoshoz a fenälló törveny szerint 3 honapon belul kell kapjon, de jelenleg a legtöbb helyen ezt sem tudjak tartani. Tehat vär 4 honapot otthon, majd bemegy a rendelöbe es ott az adott idöben valoban gyorsan bekerul a szobaba.Csicseregnek vele az is igaz. Hogy cserebe szakmailga mit kap, arrol römtörtöneteket meselhetnek. De mint lätjuk a cicserges fontos tönyezö.
Csak egy adat: tavaly Svedorszägban egy psychiäter napi ätlagban 2.5 (nem eliräs) beteget nezett meg.(hivatalos adat)

vrv 2010.04.28. 12:33:42

Gondolom a zárójelentés kardinális kérdés volt a gyógyulásban...

Motorpenis 2010.04.28. 15:50:58

Egyébként nem teljesen mindegy, hogy mitől volt hasmenése? Változtat valamin is, ha mondjuk parazitózis? Vagy ha kiderül, hogy baktérium, akkor megnyugszanak? És a dokumentumokkal mit csinálnak vasárnap este?

adamantium 2010.04.28. 17:19:23

most javítson ki valaki de én 24 óránál rövidebb benntartózkodás esetén ambulánslapot, szoktam adni. nyílvánvalóan, hogy nem tudják megmondani mi okozta a hasmenést, a tenyésztés eredményéhez általában 2 nap kell, ha valami irtózatosan durvát találtak akkor esetleg nem hivatalos eredménnyel felhívnak másnap, nem lehet, hogy azért nem kapott semmilyen papírt mert nem fejeződött be az ellátása?

kendike 2010.04.28. 17:34:52

@adamantium: Pontosan, én is mindig ambuláns lapot kapok.

OlefGunnarson 2010.04.28. 17:44:21

@NemesekErnyo: Természetesen az volna a legjobb.

OlefGunnarson 2010.04.28. 17:46:15

@szil5: A napi 2.5 valóban baromi kevés és igazad van, nem a csicsergés számít, de akkor miért állítják a svéd modellt etalonként elénk?

NemesekErnyo 2010.04.28. 20:55:36

@OlefGunnarson: Azt a nyugdíjjal kapcsolatban emlegetik, és úgy tudom, annak alapján még rosszabb is lehet nekünk.

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.04.28. 21:11:17

@OlefGunnarson:
Mert nem ismerik a valóságot. A svédek meg igen jól adminisztrálják magukat. Pontosabban valóban el is hiszik, hogy ők a legjobbak. A felsőbbrendűség biztos tudata segíti őket ebben.
Ezt tanítják nekik az egyetemen is. Csak egy konkrét példa. Nem tudom miért,de amikor otthon a lecsökkentették a GYED/GYES idejét 3-ról 2 évre, valamiért meséltem itt az ügyről. Tátva maradt a szájuk. Nem akarták elhinni a 3 évet. Mármint, hogy 3 évig lehet(tett) otthoni maradni a gyerekkel és végig kaptak is pénzt ez idő alatt. (hogy ez mire elég tudjuk, de akkor is).
Azt mondta az ifjú svéd kollega,hogy ők azt tanulták az egyetemen, hogy az egész világon Svédországban leghosszabb ez a fajta fizetett Gyeremekgondozási szabadság. Itt ugyanis max. masfél év. Hát nem jól tanították. De sok minden mással kapcsoltban is tévedésben vannak. Egyszer pl.egy egyetemi kórház vezető sebésze azt állította egy újságban , hogy Magyarországon és még néhány volt szoc. országban recept nélkül lehet antibiotikumot kapni és a boltokban a cukorkák mellett vannak a polcon. No komment.
Ha valóban érdekel mi a helyzet errefelé, látogass át a blogomra! Igyekszem egyre inkább itteni cikkeket fordítani.Legtöbbször forrás megjelöléssel. Vannak persze egyéb jellegű írások is.

verlaz 2010.04.28. 23:26:44

Na tessék! Nem kell minden hülyeséggel orvoshoz rohangálni, pláne nem ügyeleti időben. Lám-lám ottho is ki lehet kezelni egy egyszerű hasmenést. Tessék megkérdezni nagymamát mit kell ilyenkor csinálni, hamár a szülők nem voltak képesek megtanitani ilyenekre.

gergo1000 2010.04.28. 23:39:41

@szil5:
Teljesen mindegy, hogy mi van svédeknél és mi van más országokban. A magyar ember itt szeretne meggyógyulni, azért mert máshol egy paraméter rosszabb, attól még a rendszer lehet sokkal jobb. Valószinűleg, ha a magyar egészségügy minden egyes hibáját külön blog bejegyzésben tárgyalnánk, akkor minden egyes hibára lehetne találni egy olyan oraszágot, ahol rosszabb a helyzet, mint itthon. Ettől függetlenül a rendszerük valószinűleg sokkal jobb. Mivel nekünk nincs pénzünk, ezért egy dologban javíthatnánk, ha emberien szólnának az emberhez. Persze ehhez az kellene, hoyg a nem megfelelő személyzetet másnap el lehessen bocsátani, mert 30 másik jelentkezik a helyére. Ez meg ügye újra pénz kérdés. Szóval ez egy ördögi kör, és az is tény, hogy jelenleg az egészségügyi költségek 30% bérköltség. Ami szintén nagyon durva arány.
Ugyhogy sikerült önmagamat 3 mondatban 3* cáfolnom. Ennek ellenére azért küldöm el ezt a kommentett, mert mégis ez mutatja nagyon jól, hogy az egészségügy kérdése mennyire bonyolult téma.

gergo1000 2010.04.28. 23:41:36

A helyesirási hibákért bocsánat, visszaolvasva nagyon durva..de nézzétek el nekem, kiesett a barca:(, ugyhogy ez se lesz jobb :)

hauvarju 2010.04.29. 00:04:58

Errol csak annyit hogy amikor mar egy sved korhazban fekszel akkor minden OK de amig odakerulsz addig eleg hosszu utat jarsz be es akar ra is mehetsz ha nincs szerencsed, nemcsak Magyarorszagon kuldenek el az ambulanszrol kezeles nelkul hanem ez elofordulhat Svedorszagban is hogy hazakuldenek az akkut-rol (csak 24 evig dolgoztam korhazakban, na nem mint orvos hanem mint technikus es sok mindent lattam es hallottam...).Nagyon is igaza van aki mondta hogy a svensonok ugyesen adminisztraljak magukat es az orvosok sem hajtjak ki a lelkuket.
Sajnos sokszor tapasztaltam magam is hogy a jarobeteg rendelesen reggel jon az elso beteg (max 20 perc van egy betegre adva) majd megy az orvos kavezni, azutan egy ujabb beteg majd jon az ebedido, utana egy masik beteg majd kaveszunet es utana megint egy beteg es mar lehet is hazahuzni (ez osszesen aznap 4 beteg volt!!!!).

meronem 2010.04.29. 00:12:12

Ennyi idő alatt nagyon kevés eredmény születhet arról, hogy mi okozza a hasmenést, maximum egy-kétfajta vírust tudnak kimutatni, terápiás konzekvenciája kábé semmi.

"Szerencsére a körülötte lévők ápolásának köszönhetően szépen rendbejött egy hét elteltével, és ez nem az egészségügynek köszönhető."
Hát nem is, a szervezet ugyanis képes öngyógyításra, a vírusos hasmenések meg magukat korlátozzák a fejlett világban. Nabazzz! De azért ilyenekkel és még kisebb problémákkal szívesen terhelik le az emberek az ellátórendszert :) Kedvencem a "a gyerekem félórája lázas, 38.2 fokos!!!!!! mi baja van?????" című történet.

bazd meg 2010.04.29. 00:14:19

szil5.-nek is. Na latod MO-on is ezt tanitjak, mar mint hogy MO a legek orszaga. Nincs ebben hiba, csak tudatlanok a magyarok is ;^)

bazd meg 2010.04.29. 00:19:02

gergo1000. Tudod hogy mi az ami a legnagyobb kulonbseg a mi egeszsegugyunk es a nyugati kozott??? Hogy nem olyan kocsog modjara beszelnek az emberrel nyugaton;^) Otthon azt hiszik hogy szivesseget tesznek az atlag embernek, de ezt igy, otthonrol nem is lehet felfogni, ennyi, ja meg a csovesseg ami arad az egeszsegugyunkrol;^)

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.04.29. 00:31:05

@bazd meg:
Igen és a betegek sem rúgnak bele úton- utfélen az orvosba és az eü személyzetbe.
Oda vissza más a kommunikáció.Amit otthon megengednek maguknak a betegek , ahogy követelőznek sokszor oktalanul, jogtalanul, az itt elképzelhetetlen.
Amikor a növérek hónapokig sztrájkoltak magasabb fizetésért és az eleve nagyon hosszú várólisták megduplázódtak sőt még akut ellátó helyeket is bezártak emiatt, akkor az emberek az utcára mentek és szimpátia tüntetést tartottak az nővérek mellett.
Na itt kezdődik a különbség és ezért vagyok én itt.

romesz 2010.04.29. 02:20:24

@szil5: Usaban ahol egyenlore nincs olyan jo szocialis ellatas mint a svedeknel, fel hivom a dokim, hogy mi a gond. A dokim 400km-re lakik, telefonon megrendeli a szukseges vizsgalatokat a helyi labornal. Leadom a vizsgalando mintat es haza megyek, kozben a dokim ha szukseges felirja illetve a kozelben levo gyogyszertarban megrendeli a szukseges gyogyit es hazafele menet kivaltom. Masnap a labor elkuldi a dokimnak az eredmenyt es dokim felhiv a tovabbi teedoket tudatni. Sajnos Obama kormany most ebbe a rendszerbe belekopott es nekunk is lesz jo szocialis egeszsegugyi ellatasunk :(

tollaszerge (törölt) 2010.04.29. 03:35:06

@szil5: "Nem mindenutt kap a beteg a kezebe dokumentatiot. Pl Svedorszagban soha."

Ez számomra nagyon érdekesen hangzik. 2008 nyarán Svédországban voltam huzamosabb ideig. Egy vasárnapon hasi fájdalmaim voltak, bementem az ügyeletre. Egy doktornő alaposan kikérdezett (családom kórtörtenét is), majd vettek vért. Pár óra múlva kellett visszamenni, addigra megvolt a laboreredmény, annyit tudtak mondani hogy semmi komolyat nem láttak, valszeg ettem valamit ami nekem szokatlan, diétázzak, ha bajom lenne azonnal telefonáljak. S ami a lényeg: kifelé menet akartak adni egy zárójelentést, mondtam hogy nekem inkább angolul kellene, mondták hogy semmi baj, de azt most rögtön nem tudják, adjak meg egy postacímet és elküldik. Így is lett.

Irise 2010.04.29. 04:02:08

"Hasmenése van napok óta, s ebből adódóan hozzájön egy kis nőgyógyászati probléma is."

Mi az a hasmenés,ami nőgyógyászati problémát okoz?

antaletele 2010.04.29. 05:09:48

Nekem eszembe nem jutna, hasmenéssel orvoshoz menni, nem hogy kórházba.

himpellér 2010.04.29. 05:13:09

Magyar egészségügy = 0!

Öreg Sam 2010.04.29. 05:47:50

Nagyon lyukas napja lehetett a mentőknek,hogy egy fosósért kimentek....

Picitures doktor 2010.04.29. 06:41:54

@Irise: A hasmenés velejárója lehet a széklet folyóssága miatt ,és az ilyenkor nagyon fontos állandó tisztálkodás elmaradása miatt a nemiszerv fertőződése,ami égető fájdalmat okoz.Szerintem a hasmenéssel nem kell kórházba menni,a legjobb ellenszere a cóla,amit sosem fogyasztok,de ilyen esetben csodákat művel.Radikális takarítószer.

Barnamaci 2010.04.29. 06:43:30

Nem csodálkozom képzeld el mindenki hasmenéssel rohangálna orvoshoz meg kórházba??? Még egy virusos hasmenés is eltarthat 2 hétig!! Diéta, folyadék, kész, felnőtt ember tudja,vannak ennél fontosabb esetek is!!!

Mentolosmájkrém 2010.04.29. 09:11:54

Csatlakoznek Szil-hez. En is a svenssonos orszagban elek, a valosag sajna köszönöviszonyban sincs az itteni Orszagimazs Központ altal vetitettekkel, de higyjetak kedveseim, hogy csak Pesten vannak gondok es mindenutt mashol csilivili minden.
Elhiszem, hogy xar lehet varni az ugyeleten par orat, itt a 8-16 ora teljesen normalis. Betegszallitassal foglalkozom, vittem mar pacienst, akinek prosztatarakja volt es emiatt nem tudott vizelni, feltoltak neki a katcsövet ameddig ment ra egy steril zacsit oszt hivtak a kismentöt es bekuldtek a korhazba, hogy majd ott lesz valami. Nem veletlen , hogy annyi a kulföldi orvos, amennyi az itteniek mennek egyböl tovabb mashova dolgozni, a szakkepzesuk pedig, haaat, no comment.
4 ev a varakozasi idö egy terdmutetre (szomszedasszony), a bevandorlok inkabb hazamennek megcsinaltatni, ha valami bajuk van, de kerdem en Sjögren-kent hova a francba menjen az ember? 6 het mire a betegbiztosito egyaltalan elbiralja, hogy kapsz-e penzt arra, hogy beteg voltal, az sem garancia, ha van orvosi velemenyed.
Tudom, hogy attol, hogy mashol szar attol otthon nem lesz jobb, de azt sem kellene hinni, hogy csak otthon rohad minden.
Baszki hasmenessel, ha odaig jutsz, hogy mar nögyogy gondjaid vannak, ott valami nagyon nem stimmel a szemelyi higienevel, mar megbocsass. Ezzel itt, mint a magzatvizet hajt el a sjöterska a telefonban.

tizenhárom 2010.04.29. 10:19:47

Én sem értem, hogy miért kellett hasmenéssel kórházba menni. Nekem eddig a legdurvább valami vírusos hasmenés volt, ahol csak azért hívtunk orvost, mert hányással volt kombinálva, úgyhogy már a széntabletta sem maradt meg bennem. Beadott valami injekciót, két nap alatt meggyógyultam.
Egyébként az ügyeleti rendszer nagyon különbözik még akár két szomszédos kerületben is. Nálunk (XV. ker.) szerintem elég jó, ha baj van akkor telefonon bejelentkezünk (éjjel, vagy hétvégén az ügyeletre, hétközben ha mozdíthatatlan a beteg, akkor a körzetinél) és néhány órán belül kijönnek. (Volt, hogy fél órán belül ott voltak.)
Ezzel szemben egy barátnőm a XIV. kerületben többször hívta az ügyeletet hétvégén, amikor lumbágója lett (vagy becsípődött egy idege) és mozdulni sem bírt. Nem akartak kimenni, mondták, hogy feküdjön - ja, hogy meg sem bír mozdulni és derékszögben maradt?! Többszöri hívás és könyörgés után 3 óra múlva kijöttek, és megkapta az injekciót.

Mentolosmájkrém 2010.04.29. 10:34:53

Hasmenesre fött rizs es repapure, plusz gyakori kezmosas a javaslatom. Jaaa, alul is meg kell mosni...

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.04.29. 10:52:34

@Mentolosmájkrém:
Svensson is bärhova mehet Europäban kezeltetni magät es a FK-nak fizetnie kell, elözetes engedelyeztetes nelkul. Ez igy van 2004 ota, csak senki nem tudja. Nem veletlenul, mert a sved vezetöseg elhalgatta az igazsägot, de most robbant a bomba.
Forditäs alatt egy hosszabb cikk erröl a blogomba, nemsokära jön.
En öppen ennek alapjan a beteg turizmusban kezdek gondolkodni. Sok sved menne szivesen mashova, jobb es gyorsabb ellatasert. Keszulök öket a szar magyar orvosokhoz iranyitani , Magyarorszägra.

dr. Sigmund Fraud 2010.04.29. 12:42:19

jujj a kislányom hígakat kakil napok óta, persze nem vesz be immodiumot vagy valamit, nekem kell intézkednem, mert hát magától hogy is menne, csak huszonkettő a szentem, na ki is hívom az ügyeletet meg a mentőt meg a tűzoltókat (bár azok végül nem jönnek), bár egyik szerint se sürgős eset én azért beviszem az ügyeletes belgyógyászatra. és képzeljékel, erre a hihetetlen kázusra nem szalad össze az egész ügyeletes jánoskórház, még a doktorhauzt se riadóztatják, hanem kizárják az akut betegségeket és hazaküldik? amikor hígat kakil szegény pára? micsoda ellátás ez? fel vagyok háborodva és be is írok az internetre, hadd tudja meg mindenki, micsoda lelketlen tempó folyik itt.
na.

dr. Sigmund Fraud 2010.04.29. 12:44:30

@tizenhárom: jaja, az önkormi pályáztatja meg a szolgáltatót, a színvonal meg ennek megfelelően különbözik.

dr. Sigmund Fraud 2010.04.29. 12:48:07

ja és a hasmenéses alapon kialakuló nőgyógyászati problémára: aki huszonévesen a szart belekeni a hüvelyébe az vessen inkább magára.

Öreg Sam 2010.04.29. 13:00:36

@dr. Sigmund Fraud:
Ez így igaz,benne az összes lehetséges irónia! :)
Arról meg hajlamosak megfeledkezni az ellátást ekézők,hogy míg a kis fososhoz kirohant a mentő,addig valaki(k)belehalt egy infarktusba,vagy egy stroke-ba....
Figyelem fososok!
Nekem minden alkalommal bevált a köménymagos leves piritott kenyérkockákkal naponta háromszor.
Nem kell mentő,nem kell orvos,meg főorvos,meg professzor,hanem valami egészségtudat kellene,amit még lehet tanulgatni :)

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.04.29. 13:32:48

@tollaszerge:
"Patientjournallag (1985:562)
Offentlighet och sekretess m.m.
16 § En journalhandling inom enskild hälso- och sjukvård skall på begäran av patienten så snart som möjligt tillhandahållas honom eller henne för läsning eller avskrivning på stället eller i avskrift eller kopia,
..Frågor om utlämnande av en journalhandling enligt firsta och andra stycket prövas av den som är ansvarig för patientjournalen. Anser denne att journalhandlingen eller någon del av den inte bör lämnas ut, skall han eller hon genast med eget yttrande överlämna frågan till Socialstyrelsen för prövning.

Ez az ide vonatkozó törveny. ha voltal kint le tudod forditani.
Szoval mielött kiadnak barmit, az orvosi dokumentätioert felelös orvosnak kell eldöntenie, hogy kiadhato-e. Ezt a dönteset is le kell dokumentalnia, azt is, hogy ki , mikor ös miert kapott mäsolatot. Ha ez egy egyszeru ambulans lap, akkor, sokszor magahoz a feljegyzeshez hozzadiktalja a kezelö orvos, hogy atneztem, kopia a betegnek kiadva.
Biztos a titkarnökkel is szerencsed volt, mert amit lediktälunk azt neha honapokal kösöbb irjäk csak ki. Van ahol gyorsabban, van ahol lasabban. Nemregen egy ellenrörzös sorän egy nagy egyetemi klinikän kb. 2o ooo ki nem irt diktatumot talältak.
Azert is tudom, hogy ät kell nezni kiads elött, mert 2 evig osztälyvezetö föorvoskönt az en asztalomon landolt az összes ilyen kerelem. Igaz en psychiätriän dolgozom, itt jobban oda kell figyelni.
Csak egy erdekesseg. Ha a felelös orvos ugy talälja, hogy valamert nem lehet kiadni a betegnek, akkor kervenyt kell irni a Socialstyrelsennek, nagyon alapos indoklässal. A nevezett hivatal engedelyezheti, hogy a beteg egy megmäsiottt dokumentet kapjon, de termöszetesen az eredetit es meg kell örizni es ledokumentälini, milyen vältozatot kapott a kedves beteg.

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.04.29. 13:37:09

@romesz:
Nagy segitseg a telefon meg az internet, de azert egy rendes fizikalis vizsgälatnäl nincs jobb. Nap mint nap szembesulunk vele milyen hätränyokat es veszelyeket rejt magäban a telefonos rendeles es gyogyszerkuldes.

Mentolosmájkrém 2010.04.30. 08:31:24

@szil5: csak tedd hozza, hogy legjobb tudasom szerint, ezt elöbb engedelyeztetned kell a Försäkringskassa-val es csak utana mehetsz barhova kezeltetni magadat. Belöluk meg penzt kiszedni, haaat, nem könnyu. Mondjuk mögöttuk ez a kivalo konzervativ regering all, akik hajlamosak elbujni az olyan hivatalok möge, mint a Kassa, vagy a Social, de a klassz kis törvenyeket, amiket a hivatal csak betart es tartat a hatterben ök hozzak. Kiskapuk itt is vannak, csak az atlag Svensson nem erre lett nevelve, hanem az allam fele valo max. lojalitasra, plusz szerinted eletszeru, hogy a 70 eves jarni alig tudo öregasszony elmegy oda, ahol nem svedul beszelnek es azt hiszi, hogy nyereg alatt puhul a hus?

rikavagyok 2010.04.30. 21:02:19

Sajna el lehet jutni egy "cifraszaporával" a kórházba, főleg, ha hánysz is mellé... (2hete sikerült). De azért a mentőket kirángatni kicsit túlzásnak érzem.
Kb az történhetett, h vettek labort,lecsöpögtettek neki némi infudát, lőttek neki natív has hasi röntgent, meg csináltak egy ultrahagot... majd a kedves hozzátartozó ideggörcsöt kapott a várakozástól, és leléptek a "dokument" nélkül.

Mindenesetre szerintem, ha vki igazán rosszul van, bír várni estig, sőt még örül is, ha van hova lefeküdni...

Amúgy a széklet baci pár nap, a rota vírusra elvileg van gyors teszt (de ezt eddig csak a gyerek fertőzőn láttam használatban).

lüke 2010.05.01. 08:48:16

ez az, amikor a sürgösség és a mátrix kórház különbözö lábon áll, egymától elválasztva müködik..........
itt megszünik a folyamatosság
(de akit aznap hazaengednek ,azt miért kellett kórházba vinni, egy infuziót a körzeti orvos is adhat ambulanter,ahogy a világon mindenütt van!)

NemesekErnyo 2010.05.03. 11:19:05

@lüke: Infúziót körzetben nem szokás adni, vannak alapszabályok, például ülni kellene a beteg mellett, míg lefolyik. Más kérdés, hogy ezt sehol sem tartják be.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása