Olcsó kezelés helyett tízezres műtétek
Sziasztok!
Sok nővel karöltve jártam végig a kálváriát, biztos vagyok benne, hogy felkapják majd mások is a fejüket, mennyire ismerős a történet.
Onnan indul, hogy gyereket akartunk a férjemmel.
Következő lépés gyógyszer elhagy, várjuk a normál ciklust. Ami nem és nem lett, helyette lett 15 kiló plusz, szőrök, ciszták a petefészken, pattanások. Nőgyógyászhoz elmentem persze, miután hónapokig esély sem volt arra, hogy megfoganjak.
Orvos szerint próbálkozzunk.
Mondom neki, de hát mire, mivel, hogyan, ha nincs ciklusom hónapok óta.
Kaptam gyógyszert, stimulálták a petefészkeket, nulla eredménnyel. Ismételték háromszor, a harmadikon már komoly cisztákat növesztettem.
További 5 kiló ment fel a kezelések okán, már a hangulatingadozásaim is elviselhetetlenek voltak.
Orvost váltottam. Női orvoshoz mentem, hátha megérti, hogy elfutott egy év, terhesség sehol, ciklus sehol.
Az orvosnő simán ledagizott, közölte majd menjek vissza ha legalább 10 kilót lefogytam! Egyébként pedig genetikai hozomány a szőrösödésem, ami már rettentő zavaró volt eddigre. Eredmény tehát megint nulla.
Újabb orvos váltás. Az új orvos végre elküldött laborba, a vérvétel eredménye után azt mondta, hogy korai menopauzám van. És azt is elmondta, hogy a petefészkeimet meg kell műteni, hogy minél hamarabb legyen peteérésem és gyerekem.
Ekkor pattant el cérna nálam és vettem fel a kesztyűt!
Nem voltam nagy internetező (azóta pótoltam...), de a neten kezdtem keresgélni, hogy mi bajom lehet. Eljutottam egy honlapra, ahol a tesztsor kitöltése után 90%-os biztonsággal feltételezheték a Policisztás Ovárium Szindromát (PCOS). Elindultam tehát, hogy utánna nézzek, mi a PCOS. A honlap szerint már 1978 óta tudják, hogy egy bizonyos tünetegyüttes magában foglalja ezt a betegséget, aminek alapja egy anyagcsere betegség, az inzulin rezisztencia. Az inzulin rezisztencia többek közt azért komoly dolog, mert a II. típusó diabétesz előszobája, aminek rondábbnál rondább szövődményei vannak, a későbbi életminőség romlása garantált.
Tudtam tehát, hogy a meddőségem az smafu ahhoz képest, mi várhat rám, ha nem vagyok észnél.
Bizonyos, akkor még hézagos tudással felszerelkezve mentem vissza a dokihoz, aki elhajtott, mondván, ha jobban tudom, mi bajom, gyógyítsam meg magam. Pedig nem voltam tiszteletlen, nem voltam fenhéjázó, nem borítottam rá az asztalt, csupán "beszélgetni" szerettem volna, hogy vajon jól gondolom-e. A rövid párbeszédünk alatt többször elhangoztt, hogy a műtét az egyetlen megoldás, amit én nem és nem akartam.
Tovább keresgéltem és olvastam, kutattam. Megtudtam, hogy semmi szükségem műtétre, a stimulációk kifejezetten ártalmasak, elég lehet, ha átalakítjuk kissé az életünket, egy bizonyos diéta és egy bizonyos gyógyszer segítségével lefogyhatok, a szőreim kikophatnak, megállhat a hajhullásom és végre terhes is maradhatok. Egy vérvétellel meg lehet állapítani és egy endokrinológust is sikerült találni, aki végre értette, mit is akarok és láttván az eredményeket, megkaptam a gyógszert!
Persze a jóvégről is írhatnék, mert tényleg sikerült, lefogytam, a hormonjaim helyrebillentek, a szőreim nem olyan durvák, és a többi borzasztó tünetem is kezdett megoldódni és gyerekem is született, de nem ez a lényeg.
Ha hagyom megműtenek, ha hagyom, valószínű, már cukrobeteg lennék. A környékemen már nyitott szemmel járva látom, mennyi nőt érint, többségük már megjárta a kálváriáját ez ügyben, nagy százalékuknál a gyógyszer rövid idő alatt javulást is hozott!!!
Mai napig a PCOS-t az orvosok többsége félrekezeli!
Pedig olcsóbb lenne a rendes kezelést kiírni a betegnek! Arról nem beszélve, hogy egy dolog a gyerek, ha később a cukorbetegség következményeivel kell küzdened!
Ennyi a történet!
Íme a honlap www.pco-szindorma.huNem tudom, mennyire lehet ezt így kirakni, remélem lehet, sokaknak lesz segítség! Az Igaz Történetek rovatot ajánlom figyelmetekbe, nem én vagyok az egyetlen!!!
Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
BKV - Önnek megyünk 2010.04.17. 09:21:26
Cicmaláj 2010.04.17. 10:05:39
roadrunner 2010.04.17. 10:07:04
Cicmaláj 2010.04.17. 10:07:17
kacorka 2010.04.17. 10:08:18
kendike 2010.04.17. 10:14:41
Jellemző. Ha az ember ellentmond nekik, mert mást hallott, ismerősei révén mást tapasztalt, mint amit as mélyen tisztelt, mindenható orvosok mondanak, akkor előkerül a másik énjük és flegmán elküldik az embert melegebb éghajlatra.
gpetersz 2010.04.17. 10:18:09
Káin 2010.04.17. 10:24:52
deee 2010.04.17. 10:26:05
Örülök, hogy meggyógyultál. Én is megjártam egy ilyen kört. Kár, hogy mindenki a saját hibájából kell, hogy tanuljon. Az első ilyenig a családban általában mindenki bízik minden orvosban. Pedig az a helyzet, hogy, mint minden szakmában ott is pár százalék a kiváló szakember, pár tíz az elfogadható, a maradék sima szellemi szakmunkás. Csak ebben a szakmában aki egyszer végzett, az szinte mindegy mit csinál mindig praktizálni fog.
Káin 2010.04.17. 10:28:59
Már alig várom:). Amúgy nem tudom miért, de az az érzésem, hogy akik itt a legvehemensebben védik a mundér becsületét, ők tartoznak az általad szellemi szakmunkásként aposztrofált csoportba...
Brekkancs 2010.04.17. 10:34:51
Remélem a posztolót nem a reklám, hanem a segítőszándék vezérelte.
deee 2010.04.17. 10:36:15
Szerintem inkább jellemző, hogy orvostanhallgatók, fiatal orvosok írnak.
Amúgy vannak jó orvosok, csak meg kell találni őket, mert még véletlenül se mindegy, hogy kihez megy az ember.
Az én nagy szívfájdalmam, hogy még a nagyon rossz szakembereket sem tiltják el a pályától. Pedig szerintem úgy lenne természetes. Várom a kedves hozzászólásokat - mint ahogy menetrendszerint mindig megérkeznek-, hogy mennyire nincs igazam.
Káin 2010.04.17. 10:40:08
min 2010.04.17. 10:40:44
Egyébként tényleg szörnyű, hogy legalább 4 orvost végig kell járni ahelyes diagnózishoz és a méghelyesebb kezeléshez.
Röhögök a magyar népen akik leszavazták a vizitdíjat, ágálnak a korházi privatizáció ellen miközben aki meg akar gyógyúlni már rég privatizálta a egészséágügyet hisz ha érdemben javulást akar elérni maszek dokihoz megy ahol fizet mint a katonatiszt.
zoldborso 2010.04.17. 10:47:34
Meggyőződésem azonban, hogy nem az orvosok képzettségi szintjével van baj. Igenis világviszonylatban elég jólképzettek a magyar orvosok. (Más kérdés, hogy erős kontraszelekció érvényesül: a legjobbak rögtön mennek nyugatra. Tudjuk ugye, ki marad itthon: a bénák és a megszálottak -- minden tiszteletem az utóbbiaké...)
Szerintem más a baj. És ez ebből a posztból is lejön. Az attitűddel van baj. Az orvos sem tévedhetetlen ugyanis (ezt el kéne fogadnunk nekünk is végre), és tényleg rosszak a munkakörülmények, futószallagon jönnek a betegek, nehéz pontos diagnózist felállítani, és a finanszírozási rendsszer anomáliái, no meg a paraszolvencia reménye a műtétes megoldásra ösztönzi a dokikat...
Az a nagyobb baj, hogy az orvosok többsége még mindig azt hiszi, hogy elsőként a megroggyant tekintélyüket kell mindenáron helyreállítani, mégpedig oly módon, hogy eljátsszák az istent a rendelőben és durván leugatják a beteget. Emellett a szemlélet mellett annál kisebb az esélye a betegnek, hogy megfelelően fogják kezelni, minél tájékozottabb a saját lehetséges diagnózisai felől, hiszen ha bármilyen ötlettel áll elő, az ilyen fajta doki dafke sem fog neki igazat adni.
Mindehhez társul, hogy a dokik egy jelentős része valóban hülyének nézi a betegeit, és el sem hiszik, hogy valóban jobban ismerem náluk a magam tüneteit, nem ferdítek, nem hazudok stb.
Persze a 19. századi iskolai hangulat, amit teremteni tudnak, sok embert mismásolásra késztethet, ami csak erősíti bennük a képet, hogy a betegek sunyik, megbízhatatlanok, éretlenek, stb, de ez meg egy elsietett általánosítás...
Így aztán elvész a bizalom.
És aztán jönnek az olyan végképp rémes történetek, ahol még happyend sincsen, mert a beteg nem bízik az orvosban, nem fekszik a kés alá, pedig valóban az lett volna a megoldás, és így elhatalmasodik a baj, amit egy rutinműtéttel meg lehetett volna előzni, és ehelyett életmentő nagyműtét lesz belőle, számos szövődménnyel. Az ÉN sztorim speciel erről szólt.
És az is nagyon jellemző, hogy akkor bezzeg, amikor én megírtam a saját történetemet, az volt a kommentelők első reakciója, hogy én voltam a hülye, mert szép engedelmesen a kés alá kellett volna feküdni. Holott az orvos ugyanilyen arrogáns volt, még csak nem is volt hajlandó megmagyarázni, miért akar műteni, és a következő doki más diagnózist állított fel, és azt mondta, teljesen felesleges, sőt káros lett volna a kés alá feküdnöm. Ám nem annak lett igaza, aki normálisan beszélt velem...
Pech. SZÁMOMRA.
Szóval már csak azért is le kéne szállniuk a magyar orvosoknak a magas lóról, mert végső soron nem ők, hanem a páciensek viszIk a bőrüket a vásárra, és bizony életmentő lehet, ha az orvos ügyfélként, a másik embernek alapvetően kijáró tisztelettel tekint a páciensére, és nem pedig kiskorú félidiótaként, esetleg olyan munkadarabként, akit nem elég, hogy meg kell szerelni, még vissza is pofázik.
Szerintem ez a tanulság. Nem az, hogy az orvosok nem elég képzettek. Az orvostudománynak igen komoly korlátai vannak, nem szabad túlbecsülni a lehetőségeit, bármilyen lenyűgöző eredményeket is produkálnak egy-egy területen!
deee 2010.04.17. 10:49:58
"Röhögök a magyar népen akik leszavazták a vizitdíjat, ágálnak a korházi privatizáció ellen"
A bruttó béred 27%a meg a TBnek, meg még egy kicsi egyébb járulékok ürügyén. Most komolyan még az a 300 Ft hiányzott, ugye? Ne vicceljünk már egymással. Nem az a baj, hogy kevés pénz megy a rendszerbe, hanem az, hogy ugyanaz megy az egészségügyben is, mint mindenhol. Mindent nyolcszoros áron vesznek meg, hogy mindenkinek jusson belőle. Érdemes egyszer megnézni egy kezelés utáni elszámolást is. Csak, hogy a kezelőorvos heti kjája nincs ráírva, de az esetek 80%ában extra kötszer, pár olyan kezelés amit nem végeztek el persze rajta van.
Ez a mindent privatizáljunk, liberális szemlélet már Európában is megbukott a 90es évek elején. A magántőke hasznot akar kiszedni, a Te egészséged abszolút nem érdekli. Azért nyomják fentről egyesek ennyire, mert ott is csorog a kiscsaládnak már milliárd.
Megcsalt Alak 2010.04.17. 10:50:49
Káin 2010.04.17. 10:55:39
Ott a pont.
sef 2010.04.17. 10:56:05
A magyar gyógyításra jellemző, hogy vagy nagyon egyszerű vagy a nagyon bonyolult eseteket tudják megoldani, persze kinek mi a bonyolult.
Engem is kezeltek félre, lábfájás, röntgen, nincs semmi baj...mondom akkor sem tudok menni...1hét után méltóztattak oldalirányút is csinálni és hopp van itt valami, nem törés csak repedés, de már be kell gipszelni, mert sok idő telt el...Élmény volt.
CuBe 2010.04.17. 10:58:13
Kevés orvos hallott a pcos korszerű kezeléséről, és azok is többnyire csak magánrendelésen elérhetőek, ez van. Nem beszélve arról, hogy az endokrinológus mellett, főleg ha már meddőségi gondok is vannak, nődoki is kell, duplázódhat a költség.
A petefészek-műtétet hivatalosan ingyen megcsinálják tb-alapon, de persze nagyjából értelmetlenül, hisz a lényeget nem rendezi és még szövődményei is lehetnek.
A PCOS gazdátlansága és vele kapcsolatos homály a magyar eü. egyik nagy szégyene - szerintem.
zoldborso 2010.04.17. 11:03:02
A pénz önmagában nem old meg semmit.
Szemléletváltásra lenne szükség.
Mindazonáltak a konklúzióddal egyetértek. Komoly racionalizálásra lenne szükség, és bizony ez a biztosítási rendszer nagymértékű átalakítását feltételezné.
De azt ne mondjuk már, hogy a betegek nem vesznek rész az egészségügy extra finanszírozásában! Hihetetlen pénzek mennek az orvosok egy részének zsebébe. A vizitdíj nem volt rossz ötlet, de a jelen struktúrán nem változtatott, csak egy plusz kiadási tételt jelentett a betegek számára, ami azonban nem volt elég magas ahhoz, hogy az orvos fizető ügyfélként kezelje a beteget. Ám sajnos a vaskos borítékok sem ebbe az irányba hatnak, hiszen alapvetően a paternalisztikus alapálláson kéne változtatni, amibe az is beletartozik, hogy az "nekik jár" (tisztelet a kivételnek), hiszen "olyan alacsony a fizetésük".
Az orvosok el vannak kurvítva magyarán szólva, miközben senki nem meri őket szemtől szembe lekurvázni, és ezért királyoknak és királynőknek képzelik magukat. Ez normális pszichológiai reakció, ha valaki előtt állandóan hajbókolnak, és élet és halál felett rendelkezik, és irtózatosan magas illegális jövedelmet biztosítanak neki, és gyakorlatilag mindenki tudja, de mindenki szemet huny, szóval társadalmilag szentesítve van, hogy ő ily formában törvény felett áll, hiszen adózásilag is törvény felett állnak, meg a műhibapereknél is -- tökéletesen összezár az orvostársadalom mint tudjuk, -- alig valakit marasztalnak el...
Szóval ne csodálkozzunk.
Ezeket a problémákat nem még több pénzzel lehet megoldani.
Egyébként meg nem csak a páciensek szavaztak az egészségügy privatizációja ellen, az orvosok ellenezték leghangosabban. A fentiek fényében nem is csoda...
deee 2010.04.17. 11:07:09
"De miért javasolnak méregdrága műtétet, ha nem kell?Az OEP nekik fizet?"
Igen többet fizet ezért, meg műtétnél többen, vastagabb borítékot csúsztatnak.
Alvarez 2010.04.17. 11:10:00
"Ekkor pattant el cérna nálam és vettem fel a kesztyűt! Nem voltam nagy internetező (azóta pótoltam...), de a neten kezdtem keresgélni, hogy mi bajom lehet."
hozzáállást sose tudtam megérteni. Nem az az első, hogy a beteg saját maga próbál utánanézni a dolgoknak??? Sőt, talán még meg is előzni a betegség kialakulását a helyes életmóddal? Mennyivel egyszerűbb elmenni az orvoshoz és közölni, hogy mondd meg mi bajom és gyógyítsá meg vazze....
Ma már rengeteg info van a neten, simán lehet diagnózist felállítani laikusként is.
CuBe 2010.04.17. 11:12:11
Plusz az az alap gond, hogy a pcos-sal a betegek először a nőgyógyászhoz fordulnak, akik azonnal a meddőséget akarják kezelni, pl. a műtéttel. A helyes út első körben az endokrinológus, mivel ez anyagcserebaj. Csakhogy erről sem a betegek, sem a dokik nem tudnak, nagy részben. Szóval a tudatlanság is bejátszik.
CuBe 2010.04.17. 11:14:59
sef 2010.04.17. 11:15:11
A műhibákról, holló a hollónak nem...:)
szabidoki 2010.04.17. 11:16:02
Ja, tényleg több fizetés kellene - nemcsak azért, hogy nekem ne kelljen matekozni a teszkóban, hogy mi fér bele a költségvetésbe, hanem azért is, mert ha az orvos rendesen meg van fizetve, akkor akire sok panasz van, el lehet küldeni, és lehet helyette felvenni mást, mert jelenleg az a helyzet, hogy ha elküldenek valahonnan egy szakorvost, lasszóval is nehéz másikat fogni (nyilván az országos intézetek, egyetemi klinikák kivételek - egyelőre).
Amúgy ha valaki úgy gondolja, hogy túl sok az orvosok fizetése, nézze meg a KSH honlapját, ott szépen leírják, hogy az átlagos (!) fizikai munkás bér 91000 Ft, a kormány jelenleg a kezdő orvosoknak 90000 Ft-ot ajánl - és fel vannak háborodva, hogy majd' mindenki külföldre készül...
deee 2010.04.17. 11:16:35
Naaaa....
Azért az én definícióm szerint az orvosnak kellne annak az embernek lennie, akihez elmész és megmondja mi a bajod. Nehogymár nekem kelljen diagnosztizálni? Amúgy sajnos ma Magyarországon sokszor jobban jársz, ha Te diagnosztizálod magad, de már előbb is leírták, hogy ez milyen veszélyes. Azért az orvos ezt tanulta (a mi pénzünkből) évekig. Akkor minek az orvos szerinted?
Öreg Sam 2010.04.17. 11:25:24
Mifelénk pl.kincset ér,ha a beteg nem a megyei kórházba,hanem az egyetemi klinikára kerül.
1 hete feküdtem más jellegű panaszokkal a bőrklinikán,mikor egy kezdő rezidens orvos fedezte fel a melanomámat,amit megmutatván az osztályos docensnek,pánikszerüen megmütöttek.
k.g. (törölt) 2010.04.17. 11:29:38
deee 2010.04.17. 11:29:57
"1 hete feküdtem más jellegű panaszokkal a bőrklinikán,mikor egy kezdő rezidens orvos fedezte fel a melanomámat"
Na az ilyen megérdemel egy szebb összeget. :) Pedig nagyon paraszolvenciaellenes vagyok.
zoldborso 2010.04.17. 11:30:21
Meg úgy se tegyünk már, mintha a magyar orvostársadalom lenne a magyar állam mostohagyereke, és az összes többi magasan kvalifikált munkaerőt feltételező, és/vagy felelősségteljes állásért méltányos fizetés járna ebben az országban. Pedig utóbbiak egy nagy részének még csúszópénz sem jut fizetéskiegészítés gyanánt.
zoldborso 2010.04.17. 11:32:16
Hallottál már Pavlov kutyájáról?
szürke_tag 2010.04.17. 11:37:50
A felvételin egyszerűen elhajtottak mondván egy kulák származék ne akarjon orvos lenni és ne várja, hogy tanulmányait az elvtársak finanszírozzák.
Na ezért áll itt a Magyar orvosi etika, mert az elvtársak fiai tanulhattak, minden segítés szándéka nélkül csupán a borravalóra hajtva. Ők ma orvosok de nincs hivatás tudatuk, csak pénz tudatuk. Ezért nem a segítés, gyógyítás szándéka vezérli őket, hanem a haszon, amit úgy megvetettek nyíltan. De titokban arról álmodtak. Arról már nem is beszélve, hogy kinek a pénzén tanultak? A kulákoktól, gyártulajdonosoktól elvett pénzen. Természetesen akkor is volt egy szerencsés kisebbség aki így is bejutott az egyetemre, ők a kivételek és lelkiismeretesek ma is hivatástudattal.
venszivar 2010.04.17. 11:38:18
küdni,szerintem minimális bajom,ha volt.Öt nap alatt 4 x kb.20-25másodpercig volt az ágyamtől ,úgy 1m-re a FŐORVOS !!!!
Gyógyszer reggel, este SEMMI más !!!!!!A nővérek 20x-30x többet
dolgoznak !!! Nem velem,mert én 95%-hogy jól voltam s nincs korházi ismeretségem.A doki 8-ra jött s 13-14 h között már húzott is el.Az ötödik nap szóltam,hogy haza mennék ,jó másnap már mehettem is haza.Szerintem itt is csak "munka" kellett nekik.
Kell a pénz , ki tudja ,hogy mit írtak a "nevemre"??,mert,hogy beteg nem igen voltam az biztos.Így is félig voltak ,kellettem,hogy kitöltsem........Egy orvos ,ott semmit nem csinált !!!!!!!!!!!4
Alvarez 2010.04.17. 11:38:34
deee 2010.04.17. 11:39:51
Más panasszal volt benn. Nem kell átvizsgálnia senkinek az összes beteg összes anyajegyét, hacsak nem kéri. Mondjuk, ha kérné valaki szerintem csúnyán néznének rá.
Ha megmenti valaki az életem (úgy, hogy teljesen más miatt vagyok ott) valószínűleg adnék valamit. Akkor legalább egy üveg italt, vagy mittudomén. Mezei rendelésen még sose adtam semmit. Sőt szerintem még sose adtam semmi. Pedig volt már rá példa, pont bőrgyógyászaton, hogy egyértelműen végeztünk és ültünk fél percig egymással szemben a drága doktornővel és farkasszemet néztünk. Várta a jattot. Mondjuk nem tudom mire, mert előtte kőbunkó volt. Biztos a megszokás. :)
zoldborso 2010.04.17. 11:51:49
Abszolút infantilis, ostoba reakciónak tartom, hogy a legtöbb orvos felhördül, vagy lekezelően leint, amikor a páciens előáll egy diagnózis ötletével.
Ehelyett meg kéne kérdezni a pácienstől, hogy milyen tüneteket pötyögött be a gugliba, miért gondolja, hogy ráillik a diagnózis.
Ebben az esetben sok értékes információhoz lehetne jutni a pácienstől.
A felhördülés vagy lekezelés azonban elbátortalanítja vagy felháborítja a pácienst, és akkor már nem lesz képes ideális fokú együttműködésre, és csökken az esély a helyes diagnózisra is, meg arra is, hogy a beteg be fogja tartani az instrukciókat.
Az az ördögi kör az egészben, hogy pont ezért látják igazolva az ilyen orvosok, hogy igazuk volt, amikor hülyének nézték a beteget, holott a beteg hülye reakcióit nagyon gyakran az orvos attitűdje által kiváltott, egyre erősödő bizalmatlanság idézi elő...
Az orvosoknak meg kéne érteniük végre, hogy a betegség kulcsa a betegnél van, és egy teljesen bizalmatlan, rettegő vagy méltatlankodó beteg nem lesz ideális partner a rejtvényfejtésben. Hiába a szakértelem a dokinál, ha kulcsinformációk maradnak rejtve előtte. Tehát a beteg nem munkadarab, hanem partner kéne hogy legyen a gyógyítási folyamatban...
Az orvosra tehát nagyon is szükség van. A beteg legfeljebb arra képes, hogy felismerje, mi baja, de meggyógyítani már nem tudja magát, hiszen épp ezért fordult az orvoshoz! Nagyon rossz reakció lehülyézni valakit, mert megpróbál utánanézni annak, mi lehet a baja.
Már csak azért is, mert szakorvost is az alapján tud csak keresni az ember, hogy nagyjából sejti, mi baja van. A körzeti orvosok tudása nagyon gyakran felületes mint tudjuk, és mégiscsak mi magunk vagyunk a legérdekeltebb a saját állapotunkban!
Nevetségesnek tartom azt is, hogy az orvosok mennyire rettegnek a felelősségtől, miközben alig vesztenek el műhibapereket, a páciensek be sem panaszolja őket, és közben nem ismerik fel, hogy a hatékonyágukat jelentősen növelné, ha nem abba fektetnék az energiáikat, hogy körülbástyázzák magukat az esetleges támadásokkal szemben, hanem bizalomteljes légkört alakítanának ki a pácienssel, aki így feszetlenebbül számolna be a tüneteiről, és jobban betartaná az instrukciókat.
(Bocsánat, hogy ilyen hosszú vagyok. Tudom, nem erény.)
venszivar 2010.04.17. 11:52:20
Te még reklamálni fogsz,hogy járt volna neked vagy 10 év .
Talán ha dél amerikában élnél...ott nagyon jók a körülmények....
az összes ..........
min 2010.04.17. 11:52:37
Talán eljön egyszer az az idő amikor nem tüntetni mennek az utcára hanem először a rendelőben végeznek tisztességes munkát emberi hozzáállásal a beteg felé.
deee 2010.04.17. 12:06:53
"Én nem arra akartam kilyukadni, hogy több pént fizessünk ami már így is brutál miközben semmit nem kapunk vissza hanem egyszerüen népharaggá válik ha valaki hozzá merne nyúlni a egészségügyhöz miközben az emberek többsége már rég magánpraxishoz jár"
Így ok, csak nem ezt írtad először. :)
Az, hogy elkezdtek vizitdíjjal bohóckodni csak plusz pénz beszedése volt. Be lehetett ezt csomagolni, hogy öngondoskodás, aki beteg az fizessen, de ez csak extra pénzbehajtás volt. Különben is azért biztosítás, hogy ne akkor fizess mikor egyébként is beteg, meg elesett vagy.
Én az egészségügy legnagyobb baját a kenőpénzekben, pazarló gazdálkodásban, meg az orvosok elszámoltatásának hiányában látom. Persze az tény, hogy csak kívülről, leegyszerűsítve figyelem a történéseket. De amíg repkednek itt a Nokiasdobozok minden irányba addig nem lesz semmi se működőképes. Márpedig tudom, hoyg egészségügyben is repkednek, mert hallottam, hogy hogy mennek a beszerzések.
Fizetésem 75-80%a meg el adóra, járulékokra, ÁFÁra. Nekem ne mondja senki, hogy ennél több pénzt kell belenyomni a rendszerbe, mert azt személyesen megkeresem. :)
Talán megindult valamiféle elszámoltatás. Mondjuk félek, hogy ez is csak a választásokra showműsor a pórnépnek. De ne politizáljunk.
Meg kell változtatni az emberek szemléletét. A 50 év szocilizmus nem tett jót.
zoldborso 2010.04.17. 12:07:12
Plusz megtanultam pedagógiából, hogy a különböző jutalmazási módszereknek milyen "mellékhatásaik" lehetnek. A jövőbeli viselkedésre nézve ideális módon visszacsatoló jutalom mindig maga a sikerélmény.
Hidd el nekem, nem jó megoldás, ha ilyenkor pénzt adsz.
Egy hálás gesztus sokkal inkább megteszi. Akár csak egy képeslap, amit kirakhat az asztalára, és amikor ránéz, jó érzéssel tölti el, hogy megmentette valakinek az életét...
Azt is számításba kell venni, hogy a magyar orvosok így is gyakran arra vannak ösztönözve, hogy felesleges beavatkozásokat végezzenek. Erre kondicionálja őket a finanszírozási rendszer is, meg a paraszolvencia intézménye is.
zoldborso 2010.04.17. 12:09:45
Öreg Sam 2010.04.17. 12:11:17
Kösz az érdeklődést,ezidáig úgy tünik,hogy sikerült időben elkapni.( két éves a történet)
Illusztrációnak szántam ahhoz is,hogy vannak a szakmájuknak elkötelezett,igazán tanulni vágyó kezdő orvosok is.Eza kezdő szakorvosjelölt a viziteket megelőzően bejárta az osztályt,és kivétel nélkül mindenkit megvizsgált,gondolom,hogy ezzel is sokat tanult/gyakorlatot szerzett.
Summa summárum,sokat köszönhetek neki....
deee 2010.04.17. 12:19:44
Nem látom az lelentmondást a véleményünk között.
Valaki felvetette, hogy otthon kel diagnosztizálni magad internet segítségével, erre írtam ezt a hozzászólást. Nyiván nem úgy értettem, hogy bemész, nem szólalsz meg, és mint egy gép a doktor kiköp egy receptet. De az öndiagnózis még orvosok esetében is veszélyes, nemhogy egy laikus esetében. Támpontot nyújthat az orvosnak, de alapvetően egy ideális világban ez helytelen gyakorlat. A nagy privatizált USAban bevett gyakorlat, mert drága az orvos, sokan félre is kezelik magukat. A helyes az lenne amit leírtál. Figyeled magad, esetleg valami véleménnyel mész az orvoshoz és ő ezek alapján párbeszéden alapuló diagnózist ad.
Esetleg szűrésre is eljárhatnának az emberek, ha nem vennék le ekkor a fejüket, hogy minek jöttek, mikor még szemmel láthatóan nincsenek a halálukon.
Alvarez 2010.04.17. 12:25:48
Ki beszélt kezelésről? Én diagnózisról beszéltem, azt se kizárólagosan. Nyilván szükség van az orvosra, de aki CSAK az orvosra hagyatkozik, az egy igazi lúzer.
deee 2010.04.17. 12:30:50
Nem hinném, hogy keverem. Én a dignózist, kezelést ebben a kontextusban egységnek tekintem. Ebből leszűrhető, hogy nem arról beszélek, hoyg valaki megműti otthon a szürkehályogos szemét. De szerintem ez érthető volt eddig is, ha nem, akkor bocs.
De nyugati országokban - tippikusan USA - csak ritkán mennek orvoshoz, akkor is csak nagy bajjal. Mikor nem fordulnak orvoshoz nyilván fölállítanak egy diagnózist, majd elkezdik kezelni rá magukat. Szerintem ez hiba. Az orvos azért van, hogy betegség esetén hozzá fordulj, mert egy szép, tökéletes világban meghallgat és jó tanácsokat ad, mert sokkal több a tapasztalata.
epres négercsók 2010.04.17. 12:46:11
Anyukám volt így, hogy csak írták fel neki a gyógyszereket a pszichiátrián, és csak nem akart neki használni semmi. Aztán anyukám kikölcsönözte a könyvtárban fellelhető összes szakirodalmat, megállapította, hogy mi a baja, majd előadta az orvosnak, aki jól letolta, hogy ne okoskodjon itt, mert úgysem ért hozzá.
Később persze kiderült, hogy tényleg az a baj, amit anyukám olvasott, kap is rá gyógyszereket, de leginkább a könyvben olvasottak, és nem az orvosok munkája segítettek.
Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.04.17. 12:52:07
meronem 2010.04.17. 12:54:06
Azonban nehéz elhinni, hogy ezt a betegséget nem ismerték fel. A PCOS a leggyakoribb női hormonális és anyagcsere zavar. A nők hozzávetőlegesen 10%-át érinti.
Hol történt ez az eset? Biztos, hogy nőgyógyásznál járt a beteg?
Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.04.17. 12:54:26
almohada 2010.04.17. 12:56:16
A doktornő nagyon kedves volt,fölirt egy pár hormonból álló vérvételt majd a eredmény után azt mondta nem ez a bajom. Később(1,5 év múlva) kiderült, hogy nem megfelelő vérvételt írta fel, csak éhgyomori inzulin-t néztek nem terhelésest. Mint azóta több orvostól megtudtam a betegség megállapításához terheléses inzulin vizsgálat kell(akkor én ezt nem tudtam, de az orvosnak, különösen ha azt hirdeti magáról, hogy ért hozzá, tudnia kellett volna).
Közben hiába próbálkoztunk, jártam folyamatosan a doktornőhöz, stimulálta a peteérést,és ettől lettek peték is, szóval akár teherbe is eshettem volna, csak ugye a PCOS másik jellegzetessége, hogy ha megfogan a baba, akkor is valószínű, hogy elmegy, a nem kezelt hormonzavar miatt. Szóval így utólag visszatekintve Istennek hála ,hogy nem jött össze, mert valószínű elveszítettük volna.
Azt hiszem az a tanulság, hogy a magyar orvosok közül csak nagyon kevesen értenek a PCOS-hez (néha azok se akinek a honlapján az áll, hogy értenek hozzá). Illetve hogy attól, hogy egy magánorvos udvarias és nem aláz meg, nem 100%, hogy nem kezel félre.
Azóta sikerült olyan endokirnológust és nőgyógyászt találnom,aki tényleg ért hozzá. Havi 600 forintba kerül a gyógyszer,amit szedni kell rá, és úgy fogytam nyolc kilót két hónap alatt, hogy szinte sose vagyok éhes,úgy érzem többet is eszem mint előtte (a PCOS esetén speciális diéta kell, nem sima fogyókúra). Mindenkinek sok kitartást, akinek ez a betegsége, és remélem, hogy egyre kevesebb nőt kezelnek félre PCOS miatt.
Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.04.17. 13:01:48
a gyerkőc hányt és bent akart tartani minket egy hétig.én meg mondtam hogy kérjük az infúziót és megyünk haza.ő meg erősködött hogy de egy hétig bent kell lenni de minimum 3 napot.mondtam hogy nem én reggel hazaviszem a gyerkőcöt.végül éjjel lement a 2 üveg infúzió és reggel mentünk szépen haza.
más.egyszer nagyon erős mensigörcsök miatt be kellett mennünk az akkor még meglévő újpesti szülőotthonba ahol a doki egyből elrendelte az egészségéügyi kaparást.
én úgy elhúztam haza a picsába mint a szél.
azóta nem voltak görcseim,szültem is már és legalább 14 év eltelt és a ciklusom is rendben van.
de ha kell ha nem kaparnának.
anyukájukat kapirgálják.
ezért mondom hogy ha műtétet rendel el egy orvos,meg kell még másik kettőt is kérdezni mellette mindenképp.
full mindegy 2010.04.17. 13:05:23
Nem fogom végigolvasni a kommenteket is,de remélem valakiben azért rajtam kívül is felmerül az indok,miszerint
a TB jóval busásabban támogat egy műtétet mint.. bármi jelenleg helyénvaló lépést..
További szép napot.
zoxó 2010.04.17. 13:13:46
De ez mellékszál.
Viszont azt hiszem, én is elkezdek az endokrinológusomnál (akihez nem emiatt kerültem) érdeklődni, mert megcsináltam a tesztet. Jó lenne több mint húsz év szenvedés és rengeteg kivizsgálás után fixet tudni. Fiatal, képzett, és más betegektől tudom, hogy a PCOS-ban is otthon van. Bár cisztám nincs, sok tünet nagyon illik.
EUgén 2010.04.17. 14:05:02
Diabéteszt NEM ETTŐL kapnak a betegek ha kapnak, ez tehát egy rossz következtetés, de nem ez az egyetlen tévedés illetve csúsztatás a blogban. Szaktudás nélkül is nyilvánvaló, hogy ha valakinek olyen szindrómája van, aminek a nevében benne foglaltatik hogy cisztákkal jár, azt nem lehet a szindrómára adott kezelésnek tulajdonítani. A gyógyszeres kezelés költsége is eléri idővel a tízezer forintot, tehát a cím így már önmagában is ellentmondásos.
Mindettől függetlenül csak örülni lehet a kezelés sikerének
venszivar 2010.04.17. 14:14:58
aki majd a heti 40-50 000 Ft-ot csak összerakják nekik az ój ke-
vés fizujukon kívül !!! Eddig azt sem tudtam,de most vén fejjel
látom,hogy egy körzeti orvos 4 azaz NÉGY órát rendel !!! De ők is
MINDIG sírnak,rínak, mint a fűzős.... !!!!!!!!!!!!!!!!
Rebca 2010.04.17. 14:22:38
Motorpenis 2010.04.17. 14:54:01
Motorpenis 2010.04.17. 15:00:22
Motorpenis 2010.04.17. 15:01:34
hubertusz 2010.04.17. 15:02:08
Motorpenis 2010.04.17. 15:02:53
Motorpenis 2010.04.17. 15:04:09
Motorpenis 2010.04.17. 15:05:19
dshk 2010.04.17. 15:09:46
Pl. azt lehet csinálni, amit a körzeti orvosom. Én is egy internetes igen/nem teszt alapján tippeltem, meg hogy mi bajom. Máshogy gondolta, vicceskedett is kicsit, de azért adott beutalót ami megerősíti vagy kizárja a tippelt betegséget. Igaz csak egy hét múlva lett volna az állami, de magánorvosnál szerencsére még aznap elvégezték, mentem is kórházba rögtön. Szinte biztos vagyok, extrém eseteket kivéve pénzügyileg is ki lehetne mutatni, hogy maga az, hogy a beteg megnyugodjon ér annyit amennyibe egy vizsgálat kerül ilyen esetben. Ha máshogy nem maximum saját maga fizeti (amihez persze kellene súlyosabb esetekre is alkalmas, nem állami eü kapacitás, ami a mostani rendszerben nincs és nem is lesz, mert lehetetlen nyereségesen megoldani)
dshk 2010.04.17. 15:23:33
Nem a 300 forinton állt vagy bukott az eü reformja persze. Elvileg. Gyakorlatilag meg igen, a népszavazás jó időre minden kísérletet reménytelenné tesz. Kiváncsi vagyok mit csinál most az új kormány. Előbb-utóbb kell valamit csinálni, különben tényleg nagy botrány lesz.
venszivar 2010.04.17. 15:24:20
egy házi orv.,akkor az már biztos,hogy pénzes futam sz neki!!!!
Milyen ügyelet ???????????? Ha a Te gyereked járt volna úgy,mikor
a tizen éves gyerek a suliban rosszul lett s a 4. ,a NEGYEDIK !!!
kihívott doki ment ki s mentő helik.-rel bevitték a gyerek meg-
halt. Úgy kel könyörögni nekik !!! ÜGYELET !!!???? Ha van lóvé
s jó kedve,akkor meg mozdul........Majd ha csak egyszer is így járnál,akkor másképpen beszélnél.........Biztos ,hogy a többség nem ilyen !!! DE ha kifogod azt a 15-20-25-30 %.közülit ???......
kvadrillio 2010.04.17. 15:28:32
Sokan vagyunk így, hogy utána nézve dolgoknak, saját "kuruzslásba" kezdünk, NEM EREDMÉNYTELENÜL ! :)
..erre szokta mondani a háziorvosom: magát nem lehet akármilyen gyógyszerrel kezelni, mert maga, egyénien állapítja meg mi a jó a szervezetének ! és hamiskásan somolyog hozzá.....
.....jó pár évtizede....:O)
Jól tetted, hogy a kezedbe vetted a sorsod, az egészséged, nem lehet a különféle gyógyításokat bábúként elviselni, mert vannak emberek, akik külünösen megérzik, mi a jó nekik.
szürke_tag 2010.04.17. 15:29:38
CuBe 2010.04.17. 15:46:02
Persze az már más lapra tartozik, hogy a kezelésben a gyógyszer szerepét sem kell túlmisztifikálni. A diéta (=egészséges táplálkozás, no cukor, no finomított szénhidrát, stb.), és a mozgás segít. De ha orvoshoz mész, ez lesz a legutolsó, amit mondanak. Mivel sokan a pcos-ok közül normál súlyúak, a fogyással se "riogatnak" mindenkit. Pedig a normál súlyú pcos-nak is változtatni kell a táplálkozásán.
Motorpenis 2010.04.17. 15:58:39
Részletesebben elmagyarázva:a háziorvosi menetrend a következő->négy óra a rendelőben, és még négy óra, amikor még felhívható, illetve ebben a négy órában mehet el ahhoz a beteghez, aki nem tud, vagy úgy gondolja, hogy nem tud megjelenni a rendelőben. Aztán, ha épp rá esik, akkor ügyelet. Ebben az esetben ez így néz ki, hogy pl. hétfő reggel nyolctól délig rendelés a rendelőben, majd déltől négyig készenlét saját praxisban. Négytől másnap reggel hétig pedig ügyelet, ha éppen ő van beosztva. Van még kérdésed? Elég lesz egy kérdőjel is.
Motorpenis 2010.04.17. 16:00:19
macchiato 2010.04.17. 16:21:44
Win - Win.
venszivar 2010.04.17. 16:34:21
mivel az nem feléd szólt,hanem az utána következő lényeget felvezető " ál kérdés volt !!!
Ha neked a hályogon át ,ami a szemedet takarja a tisztán látástól
ez nem jön át,akkor fordulj a drága orvos ismerősödhöz.NAGYON VALÓSZÍNŰ,hogy éppen vagy rendel vagy áldozatossan futkos a hozzád fajtákhoz , vagy éppen " '16-h tól ,másnap reggel 07-h ig
ügyel.Akkor minden másra EGY órányi , 60 perce marad ????Ezeknek az áldott szenteknek ?? Nem reflektáltál a NÉHA !!!! KIDERÜLő pici csúnyaságokról...........
Menj s csókold össze a rokonod kezét,talán rád hagyja egy pici
részét annak,amit a fizetésén kívül a betegei már évek,évtizedek óta "ráhagytak"..........
Ne legyél ideges !! Még ki kel hívni az ügyeletest az meg rohan.......
avakannyát 2010.04.17. 16:35:03
Ajjaj gyermekeim. Ölég eccerűek vagytok ittmindannyian, mint a fakocka. További kellemes maszturbálást kívánva maradok tisztelettel
Motorpenis 2010.04.17. 16:41:26
Meleg fürdő, rumos tea, családi béke-ez kell most neked. Kapcsold ki a számítógépet.
venszivar 2010.04.17. 16:51:25
Úgy látom a bunkózást most ti hoztátok be a diskurzusba ,ezt tanultátok,ezek vagytok ti !!!!!!
Motorpenis, neked minek az orvos ?? Ahhoz egy jó mechanikai műszerész kell ,amekkora műfarok vagy te.........
No csá !!! Aztán ne remegjen a kezetek !!!!!!!!!
numda · https://giuliotortenesze.wordpress.com 2010.04.17. 17:07:42
Nagyon ráfaragnátok, ha az eltiltás tömegesen divatba jönne. Kicsit nézz körül itthon, és a világban: mindenhol orvoshiány van. Nem olyan jó pálya ez ma már.
Nézz meg egy várólistát, és majd azt is észre fogod venni, ha bevezetik a háziorvosi előjegyzést IS. Mint Angliában, Svédországban, stb.
Ezzel nem akarom védeni a gyengébben teljesítő orvosokat, de már így is hörög a hazában mindenki, hogy kevés a szakember, a fiatalok meg menekülnek.
Eltiltás helyett lehetne alternatív megoldás is, szerintem. Több is. De egyik sem fog működni a jelenlegi motiváció, illetve annak totális hiánya miatt.
Ezt 60 év alatt cseszték el, a baj nem ma kezdődött. A köcsög orvosok ugyanis elhagyják a pályát, vagy az országot, ha máshol kinyalják a se..üket. És érdekes módon külhonban elég jól boldogulnak.
A köcsög orvos magasról tesz arra a betegpopulációra, amelyik nem megsüvegeli, hanem leköcsögözi őket, en bloc. Nem fog lelkesedni az effajta pacientúráért.
Azt kapjátok vissza az egészségügyben, amit belefizettetek. Baromi keveset. Kis pénz, kis foci. Sajnos. Így működik a világ. Olcsó kurvának is híg a leve.
Egy orvos munkája nem a pizzafutár szintje, és nem is annyit ér.
Majd ha fizettek eleget, akkor megjön a minőség. De az nagyon sokba fog kerülni.
Egy Köcsög.:-)
kispista 2010.04.17. 17:16:56
epres négercsók 2010.04.17. 17:21:26
macchiato 2010.04.17. 17:41:46
Nekünk nem hiányoznátok.
aaabbbccc 2010.04.17. 17:42:27
Műtét laparoszkóppal, nem volt vészes, meg sem jött neki, rögtön teherbe esett a műtét után kb 3 héttel! Mondta az orvos, hogy ha akarunk még gyereket, akkor szülés után igyekezzünk, mert a műtét hatása véges, így igyekeztünk és simán teherbe esett megint a nejem, így most van két szép gyerekünk. Oké, ez 2000 körül volt és lehet, hogy azóta vannak jobb gyógyszerek, de a műtét nálunk bevált.
Motorpenis 2010.04.17. 17:42:48
venszivar 2010.04.17. 17:45:01
szer., miért keres 65-70-75-85 000 Ft-ot !!!??? Persze erre ti szartok,mert ti dokik vagytok . PEDIG akkor ti is jobban s normálissabban tudnátok élni ,mert lenne miből osztani,mert ti,úgy megérdemlitek !!Mivel az a 10 000 000,kik rátok van vagy lesz szorulva ,előbb utóbb van rá esélyetek, nos bízva bízz az idő neked dolgozik,hogy lasz -e pénzünk rátok (is) ??? No az kérdéses .
Ugye az aláírás csak vicc ?? Engem elriaszt !!
szürke_tag 2010.04.17. 17:53:59
venszivar 2010.04.17. 18:03:33
Doki !! Őt nem védem ,mert enyhén is túlzó volt !!De jóval elöbb
egy orvosnak készülő KIMONDOTTAN azt állította,hogy ő azért mert
kulák származású volt,nos CSAK az miatt NEM lehetett orvos.Ez ép-
pen akkora baromság !!!!,de ő meg ezt hirdeti,terjeszti.Ilyenek
vannak, az igazság , odaát van.........
órarugógerincű (törölt) 2010.04.17. 18:06:14
Kérdés (költői): mi a magyar egészségügy, hentes és mészáros üzem?! Az agy megáll.
Motorpenis 2010.04.17. 18:09:23
Na de ha rák lett volna, és nem veszik ki, akkor az azért ciki, nem?
Végül is mi volt az ott a tüdejében?
órarugógerincű (törölt) 2010.04.17. 18:13:39
szürke_tag 2010.04.17. 18:14:54
szürke_tag 2010.04.17. 18:16:11
venszivar 2010.04.17. 18:24:09
koptatom itt a seggem s ha nem is mondok mindig jókat,de megpró-
bálom.Ha egy cipész,szakács,pék,esztergályos , sofőr,vill.szer.,
nem jól teszi a dolgát az egykönnyen kiderül !!!!!!! Igaz ők jó
ha az 3.-át , 5.-ét keresi s ugyanakkor ( most voltam elsőre kor-
házban !!) a dokim 5 azaz ÖT nap alatt MAX. 7-8 mondatot mondott,
MINDENT a nővérek csináltak,MINDENT !!!!!A hatodik nap persze behívott a kb. 11-12 m2-es szobába s ott addig duruzsolt míg meg nem látta a borítékot , a SEMMIÉRT !!!!, mihelyt megkapta 3 azaz,HÁROM másodperc múlva a szoba kilincsét fogta.........Nos mint az itt írott példák is ki-ki ( nem első emelet !!) mutatják,
ők az übermensek...........
venszivar 2010.04.17. 18:28:43
nemecsekerno_007 2010.04.17. 18:29:59
Betalált, ott a pont. A képmutató, önbecsapó magyar társadalom. Az borít ki, hogy ez a normális. A beteg van az egészségügyért és nem fordítva. Gyakorlatilag az orvostársadalom totálisan feudális alapon működik, mi meg itt vizitdíjazunk. Szánalmas.
venszivar 2010.04.17. 18:34:49
szürke_tag 2010.04.17. 18:48:10
venszivar 2010.04.17. 18:59:22
neki beszéltem,de rosszul sült el. Ganc egal.......Viszont az érintettek nem igen jelentkeznek !!!!!!Biztos műtenek !!
avakannyát 2010.04.17. 19:10:37
szürke_tag 2010.04.17. 19:22:45
venszivar 2010.04.17. 19:29:54
Pöcsöm öccse !! Az nem megy !!! CSak az a fene nagy MŰ műveltség.........
CuBe 2010.04.17. 19:57:55
numda · https://giuliotortenesze.wordpress.com 2010.04.17. 20:58:16
Még ólomövvel sem tudok erre szintre lejutni.:-)
Az orvost fizetik a világon mindenhol a legjobban, nyilván nem véletlenül,a bunkót meg sehol nem fizetik meg, ez van.
Mondtam már.
Viszont a bunkó, az ma már köcsögözhet, meg kommunistázhat.:-)
Soxor már ez is elég ahhoz, hogy módosult tudatállapotba kerülhessen. Begőzöl saját magától.
Úgysem fogok itt veletek vitatkozni, az ember a fakéreggel sem áll le, csak kinyilatkoztattam nektek a tutit. Véssétek be.
Ez lesz a házi feladat. 5-6 óra alatt megértitek. Csak kavarni akartam kicsit a 40-es színvonalon.
avakannyát 2010.04.17. 21:09:47
avakannyát 2010.04.17. 21:16:04
szürke_tag 2010.04.17. 22:00:41
szürke_tag 2010.04.17. 22:01:27
szürke_tag 2010.04.17. 22:04:50
szürke_tag 2010.04.17. 22:16:18
vakhangya 2010.04.17. 22:31:38
vakhangya 2010.04.17. 22:38:32
vakhangya 2010.04.17. 22:42:36
szabidoki 2010.04.18. 01:34:56
Vagy legalább a gyógyszerét adjátok neki vissza! :)
szabidoki 2010.04.18. 01:42:25
A probléma csak ott van, hogy a sok itthoni tuskó azt tartja természetesnek, hogy a kezdő orvos kevesebbet keres, mint egy átlagos fizikai munkás. Amíg ez a fejekben nem változik, esély sincs érdemi javulásra.
szürke_tag 2010.04.18. 07:17:30
Nubat 2010.04.18. 07:34:53
Ha olvastad, volt dokinál, nem is egynél! Éppen csak nem a helyes kezelést kapta. Szerintem ne gúnyolódj, felesleges!
vakhangya 2010.04.18. 08:46:09
vakhangya 2010.04.18. 08:51:56
adamantium 2010.04.18. 09:37:24
Nubat 2010.04.18. 10:23:22
Egyetlen szóval sem vitatta senki azt, hogy hivatalosan szarul vannak a dokik fizetve!
Senki!
Ettől még a beteget bizony illik meghallgatni!
Illik nem félrekezelni!
Neked pedig illik a szöveget értelmezni:
Az első orvos nem ajánlott fogyást.
A második is kizárólag azt, nem tovább nézve a beteg egyéb próblémáira!
A harmadik fel sem ajánlotta a fogyást, mint lehetőséget.
Egészen addig ment a tologatás, míg másfelé nem kezdett keresgélni a beteg! Mert nem bízott az orvosban. Egyikben sem!
A fedlap nélküli "Pálma" strandsarü 2010.04.18. 10:47:11
"A gyógyszergyártó kipengeti a doki+kiccsalád teljes nyaralását cserébe a doki 1 napjáért, ahol elmondják, hogy öreg ezt kell felírnod ezekre a panaszokra és akkor még megtámogatunk egy bajor négykerekűvel...melleslesleg ezek a nyaralások nem Zalakaroson vagy a Balatonnál szoktak lenni, inkább Thaiföld, Ausztrália, Florida..."
mondjál már erre KONKRÉT példákat légyszi, mert így erősen fikázás-fílingje van az agymenésednek...
adamantium 2010.04.18. 10:53:32
venszivar 2010.04.18. 11:28:27
Alikam 2010.04.18. 13:10:36
Így van ez az egész országban. Amennyi adót itt fizetnek az emberek már Dubai szinten kéne lennünk ehelyett elmegy az IMF hitelre, az adósságtörlesztésre és az állami korrupcióra.
Az orvos elkötelezettségből legyen orvos, ne a pénzért. Ilyen mentalitással, hogy majd ha többet fizetsz,akkor jobbak leszünk, hát ne haragudj, siralmas...
Kíváncsi vagyok az önkéntes enszes orvosok vajon Afrikában mennyit kereshetnek, és mégis odamennek gyógyítani.
Ha már csinálod,akkor csináld rendesen. Én voltam már programozó olyan cégnél, ahol annyi pénzt kaptam mint máshol a portás, de tisztességes munkát végeztem mert én vállaltam el ilyen feltételekkel és ha már elvállaltam akkor igenis ugyanúgy kell dolgoznom, mintha 5x annyit kerestem volna.
ajvé 2010.04.18. 13:47:30
vakhangya 2010.04.18. 15:11:04
szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.04.18. 15:31:20
Nem vagyunk Istenek mint ahogy rá is mutattok sokszor. Sőt nem is képzeljük magunkat annak.Tehát pont úgy működünk mint minden más normális ember. Választunk egy szakmát, mint minden más ember. Lehetőleg olyat, ami a mások és mi boldogulásunkat is szolgálja, mint mindenki más. Soha esküt, fogadalmat arra nem tettünk, hogy ingyen fogunk dolgozni, kompenzálva a rendszer, esetleg más emberek hibáit. Mi is a piacról élünk és etetni kell a gyerekeinket.
Az már igaz, hogy a színvonalból nem szabad leadni és tisztességtelennek sem szabad lenni. Mivel tisztában vagyunk avval,hogy földi halandók vagyunk, ugyanúgy eltudunk fáradni mint ti és ilyenkor bizony nagyobb eséllyel hibázunk, azt is tudjuk, hogy tennünk kell valamit. Pl. Követelni, hogy emberhez méltó munkakörülmények között dolgozhassunk és emberi léptékkel számolva normális mennyiségű orát dolgozzunk csak egy hónapban. Ne kelljen 4 másik állást vállalnunk, hogy eltarthassuk a családunkat. Na most per pillanat Magyarországon ez lehetetlen. MI marad? El kell menni oda, ahol az eredeti tervnek megfelelően úgy tudom művelni a választott szakmámat, hogy az a mások és az én boldogulásomat is szolgálja. Hogy tudjak olyan színvonalon dolgozni, ahogy azt mindig is szerettük volna.
Nem fogunk ingyen dolgozni sőt éhbérért se. Ha valaki úgy gondolja hogy ez a helyes út, akkor talán példát kellene mutatni. Mondjon le mindenki a fizetésének a feléről és rakja be a közösbe, az egészségügy és egyebek felvirágoztatására.
Csak önök után uraim.
szabszi · http://psycho.blog.hu 2010.04.18. 18:50:28
De hajra, dolgozz annyiert mint egy szakmunkas, de a munkad/felelosseged ne valtozzon. Azt mar nem is mondom, hogy nevelj gyereket stb stb.
NemesekErnyo 2010.04.18. 20:37:26
venszivar 2010.04.18. 21:10:41
ajvé 2010.04.19. 07:27:33
tizenhárom 2010.04.19. 11:31:58
Addig is köszönet a lelkiismeretes orvosnak, aki végül megtalálta a problémát.
szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.04.19. 16:44:24
Szoval nem vagytok egyedul, de az is biztos, hogy nincs meg bizonyitva a dolog tudomanyosan es itt sincs benne a kezelesi protokollban a metformin. Amit minden evvel foglalkozo cikk ajanl elsökent, az az, hogy le kell fogyni, mert ez mär önmagäban is helyreällithatja a hormonegyensulyt es javithatja a teherbeeses valoszinuseget.
A lenyeg, hogy nem a szar magyar, penzsovar , alulkepzett orvos az oka annak, ha valaki nem kap megrendelösre Metformint.
Motorpenis 2010.04.19. 18:55:38
szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.04.19. 20:36:06
Azért nem részleteztem, hogy mire való eredetileg a Metformin, mert ez kiderült már előzőleg a hozzászolásokból.Svédországban egyébként még szigorúbban veszik az ilyen "off label" alkalmazásokat. Volt is ebből nehézségünk az elején. Voltak gyógyszerek amiket otthon jó eredménnyel alkalmaztunk pl. Wellbutrint depresszió ellen .Itt viszont nem volt akkor még regisztrálva antidepresszánsként,csak Zyban néven ugyanaz a hatóanyag dohányzásról való leszokást segítő gyógyszerként. Természetesen támogatás nélkül. Kérdezgettük a megyei főnököt, hogy felírhatjuk-e depressziós betegeknek , mivel elég nagy tapasztalattal rendelkezünk vele otthonról. Azt a választ kaptuk, hogy meg ne próbáljuk, bármi történik a beteggel felelősségre vonhatnak miatta. Azóta már itt is regisztrálták depresszióra is ,Voxra néven. 2 évig azonban nem használhattam. Ugyanez vonatkozik a Nootropilra is. Csak neurologus írhatja fel és kizárólag corticalis myoclonus kezelésére. Szóval itt állok, neurologus ugyan vagyok (itt is) de TIA-s, stroke-s, vasculáris demens betegnek nem tudom felírni. Ez van.
szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.04.19. 21:02:51
A betegség nem ismeretlen. Én már régen jártam egyetemre,de mégis tudok róla és nem most szereztem az ismereteimet a netről.
Nem csak az endokrinologusok értenek a hormonokhoz és a szülészek és nőgyógyászok sem csak gyulladásokban és szülésben vannak otthon. Az egyetemen a szülészet-nőgyogyászat oktatás igen nagy része szólt endokrinologiáról.
Ami talán új a PCOS kapcsán, hogy most vannak próbálkozások kicsit"visszafelé" kezelni,mármint az eddig szövödménynek tartott metabolikus syndromát kezelni és ezáltal befolyásolni az alapbetegséget.Csakhogy vannak szabályok és törvények.És van a feldühödött orvosellenes tömeg akik vért akarnak látni.Az,hogy manapság az orvosok nagy része igyekszik szó szerint követni a szabályokat és nem hajlandó rugalmasan kezelni a kérdést a beteg érdekében(mint ahogy évekkel ezelőtt ezt sokszor megtettük.)köszönhető ez a felturbózott műhíba pereknek is és az ezekből busásan meggazdagodott sztárügyvédeknek. Annak utána nézett-e már valaki,hogy X ügyvéd úr a perek hány százalékát nyeri meg és hányat veszít el. Az utólagos korrekciókra, amiket kisbetükkel írnak a vesztett perek után a legutolsó lap alján figyel-e valaki? És abba belegondolt-e már valaki,hogy a vesztett perek költségét ki fizeti? Belehajtani a betegeket eleve vesztésre álló perekbe és utána felvenni a munkadíjat és kifizettetni a perköltésget- ez nem etikátlan. Ezért senki nem morog?
Motorpenis 2010.04.20. 06:28:16
Egyébként egy másik "rémtörténet" kapcsán feltettem a kérdést az itt pert ajánlgatóknak, hogy vajon miért szaporodnak az ilyen perek? Annyit nem romlott ugyanis az eü.; a válasz részben ott van a hozzászólásodban.
misspony 2010.04.20. 21:36:37
Csak jelezném, hogy a metformin bármennyire is off-label és jajjszegényorvos, akit perelhetnek érte, az OGYI engedélyével már 2009 áprilisa óta felírható annak a betegnek, aki az orvosával együtt azt kérvényezi!
Ehhez kell:
1., Orvos, aki túl lát a sértettségén és beismeri, nem tudtam ugyan, de tényleg, ha segíthet, miért is ne!
Ugyanis a PCOS ugyebár alapból inzulin rezisztenciához IS köthető, ami már nem off-label a metforminhoz! Ehhez el kell végezni egy vérvételt, amit általában a beteg magánlaborban végeztet el, mert a háziorvos nem írhatja fel, az endokrinológus pedig nem fogja.... Pedig a PCOS az anyagcsere betegségek közé tartozik már a kódolása alapján is! Esetleg lehet tanácsolni is annak, aki panaszával fordul az orvoshoz és a beteg tud dönteni, hogy vállaja-e az utánajárást vagy nem!
2., Egy beteg, aki ismeri a lehetőségeit, korlátait, betegségét. Nem tanulta ugyan, de képzett..... Persze szakbarbár nanáááááá (és még ez is erős túlzás), de nem megvezethető és erőszakos is ha kell!
Az ilyet utálják a rendelőkben.
Azokkal a PCOS-s betegekkel mit kezdenének kérem az itt jelenlévő és író orvosok, akik messze a normális BMI alatt vannak, tehát olyan soványak, mint én leszek majd valamikor a koporsómban? És bizony ugyanazok a tüneteik vannak, a terhelt inzulinjuk 2-3-4 szerese a normálisnak? Ők vajon akkor hova fogyjanak?
misspony 2010.04.20. 22:25:40
És elnézést szeretnék kérni az ingerültségemért és értem Szil írását is, hogy a világon nem Mo-n egyedül probléma ez, de ez akkor sem mentség!
Mert van megoldás!
szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.04.20. 22:47:57
Senki nem mondta, hogy nincsenek kivételek. A legtöbb PCOS-s beteg valóban túlsúlyos,de nem mindegyik. Egy sovány betegnek pedig tuti nem fog egy orvos sem fogyást javasolni.Ezt kár tovább ragozni.
Az "indikátión túli gyógyszer rendelés" lehetőségét is ismerjük.
Napi rutin mostanában bizots nem lesz.
A kérdés rendezése az OGYI-ra vár. A már meglévő tudományos anyagokra támaszkodva nekik kellene megváltoztani a gyógyszer alkalmazási előiratát. Ezt eddig valamiért nem tették meg. Nem csak Magyarországon de más országokban sem.
Ez nem a gyakorló orvos szintje. Hogy a bürokrácia túl nagy, vagy nem találja több ország gyógyszertani intézete sem még eléggé bizonyítottnak ezt a kezelést, nem tudom.
Azt tudom, hogy pl. a háziorvosok egyik kötelező szinten tartó tanfolyamának ez már két éve anyaga volt.
Az orvosoknak két választása van. Neki állnak engedélyeztetni a indikáción túli alkalmazást- vállalva annak minden következményét-vagy nem rendelik erre a betegségre ezt a kezelést.
Azt hogy az evvel járó plusz munkát vállalja-e az orvos, tudja-e vállalni vagy nem ,esetleg a többi beteg ellátásának rovására,(gondolok itt az idő faktorra) azt joga van eldönteni.A terápia megválásztása a törvény szerint az orvos joga(az adott keretek és szabályok között)
A betegnek meg joga van a tisztességes kivizsgálásra, a megfelelő tájékoztatásra, elfogadni egy ajánlott kezelést vagy nem és joga van orvost is választani.Ez így tiszta.
Hogy miért nem lesz napi rutin?
Az eljárás a következő:( forrás OGYI)
"Indikáción túli gyógyszerrendelés
Az emberi felhasználásra kerülő gyógyszerek rendeléséről és kiadásáról szóló 44/2004 (IV. 28.) ESzCsM rendelet (továbbiakban Rendelet) alapján lehetőség nyílt gyógyszert rendelni a forgalomba hozatali engedélyben jóváhagyott alkalmazási előírásban nem szereplő javallatban, ha ezt az OGYI engedélyezi.
Felhívjuk azonban a figyelmet, hogy nem adható engedély - az emberi alkalmazásra kerülő gyógyszerekről és egyéb, a gyógyszerpiacot szabályozó törvények módosításáról szóló 2005. évi XCV. törvény (továbbiakban GyT.) 25. § (7) bekezdése értelmében -, ha kérelmezett javallat a kérelmezett gyógyszer alkalmazási előírásában ellenjavallt.
Javallaton a gyógyszer alkalmazási előírásában foglalt előírásokat kell érteni.
Az OGYI engedély kiadásához szükséges formanyomtatvány (Kérelem indikáción túli gyógyszerrendelés engedélyezésére) letölthető közvetlenül INNEN vagy a FORMANYOMTATVÁNYOK menüpontból.
Az OGYI a kérelem beérkezésétől számítva a következő határidőkön belül dönt:
- szokásos eljárási rend: 20 naptári nap
- sürgős szükség esetén soron kívül, de legkésőbb 2 munkanap.
A sürgősséggel való benyújtás akkor indokolt, ha a kérelmezett gyógyszer a beteg életveszélyes állapotának kezelésére, vagy közvetlen életveszély elhárítására szolgál.
Külön felhívjuk a kérelmező kezelőorvos figyelmét arra, hogy a Rendelet 2/A §-a és a 6. sz. melléklet értelmében,
a kérelemben jelölni kell:
*
eljárási rendet (amennyiben sürgősséggel kérik, annak indokolását is külön mellékletben be kell nyújtani)
*
a kérelmező orvos adatait (név, munkahely, munkahely címe, szakorvosi képesítés/ek)
*
a gyógyszer nevét, hatóanyagát, hatóanyag-tartalmát, gyógyszerformáját, kiszerelését, a forgalomba hozatali engedély jogosultját,
*
a beteg nevét, születési idejét, társadalombiztosítási azonosító jelét, kiskorú beteg, illetve cselekvőképtelen beteg esetén az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 16. § (2) bekezdése szerinti nyilatkozattételre jogosult személy (a továbbiakban: nyilatkozattételre jogosult személy) nevét,
*
a gyógyszer forgalmazási helyét (Magyarország, EGT-n belüli, esetleg EGT-n kívüli ország megjelölése),
*
az engedélyezni kért javallatot,
*
az eddig alkalmazott kezelést és annak részletes indoklását, hogy az miért nem volt eredményes,
*
a kérelmezett gyógyszer tervezett adagolását és a terápia várható időtartamát (folyamatos, meghatározható).
A kérelemhez csatolni kell:
*
a kezelőorvos nyilatkozatát arról, hogy vállalja, hogy a kezelés lezárultakor, valamint folyamatos kezelés esetén az OGYI által meghatározott időközönként az OGYI-nak részletes, kiértékelhető jelentést küld a beteg állapotáról, a kezelésről, annak eredményéről, valamint az esetleges mellékhatásokról (erről a nyilatkozatról támpontként egy AJÁNLÁST is közzétettünk a honlapon).
*
a beteg beleegyező nyilatkozatát, mellyel hozzájárul a gyógyszer indikáción túli alkalmazásához
o
a beteg beleegyező nyilatkozata cselekvő képes beteg esetében (erről a nyilatkozatról támpontként egy AJÁNLÁST is közzétettünk a honlapon),
o
illetve cselekvőképtelen, vagy korlátozottan cselekvőképes (kiskorú) beteg esetében az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 16. § (2) bekezdése szerinti nyilatkozattételre jogosult személy nyilatkozatát (erről a nyilatkozatról támpontként AJÁNLÁST is közzétettünk a honlapon),
A Rendelet 2/A § (4) bekezdés d. pontja szerint a kérelemnek továbbá tartalmaznia kell a kérelmezett javallatban való alkalmazás indokait, valamint indokoltságának bizonyítékait, így különösen:
- a klinikai vizsgálatokról szóló közleményeket, és
- a gyógyszerrel történt kezeléssel kapcsolatos szakmai folyóiratban közzétett közleményeket, és
- a hazai, illetve nemzetközi ajánlásokat.
Fekvőbeteg gyógyintézetben alkalmazni kívánt gyógyszer esetén, amennyiben az adott gyógyszer szerepel az egészségügyi szakellátás társadalombiztosítási finanszírozásának egyes kérdéseiről szóló 9/1993. (IV. 2.) NM rendelet 3. számú mellékletében foglalt homogén betegségcsoportok 5.0 verzióhoz kapcsolódó, az egészségügyi miniszter által tájékoztatóban közzétett Besorolási Kézikönyv „Besorolási Táblázatok” fejezetében besorolt protokollokban, továbbá a Besorolási Kézikönyv függelékében kihirdetett, nemzetközi irányelveken és hazai szakmai tapasztalatokon alapuló protokollokban,, úgy a kérelemhez nem kell csatolni a következőket:
- első alkalommal a kezelőorvosi nyilatkozatot,
- az indokoltság bizonyítékait (a protokoll pontos megnevezése azonban előfeltétel).
Amennyiben korábban már ugyanazon gyógyszer vonatkozásában ugyanarra a javallatra az OGYI engedélyezte az alkalmazást, nem kell tartalmaznia a kérelemnek a fent részletezett bizonyítékokat, valamint az előzőekben nevesített, az egészségügyi miniszter által tájékoztatóban közzétett protokollra történő hivatkozás esetén a kezelés indoklását.
A kérelmezett gyógyszerrel való kezelés megkezdhető, amennyiben a kérelmezett gyógyszer hatóanyaga az előbb részeletezett protokollokban szerepel.
A kezelés megkezdésével egyidőben az OGYI-hoz be kell nyújtani a kérelmet bejelölve rajta a protokoll számát, és megjelölve azt is, hogy szokásos az eljárási rend, vagy sürgősséggel kérelmezi a kezelőorvos.
Amennyiben a protokoll szerinti alkalmazásra sürgős szükség miatt kerül sor, és az OGYI két napon belül nem hoz határozatot (a kérelem beérkezése itt is feltétel!), akkor megadottnak kell tekinteni az engedélyt. A sürgős szükséget indokolni kell minden esetben!
Felhívjuk a kezelőorvosok figyelmét, hogy már lezárult kezelés utólagos engedélyeztetésére semmiképpen nincs lehetőség.
A támpontként adott Beteg beleegyező nyilatkozata, a beteg helyett a Nyilatkozattételre jogosult személy beleegyező nyilatkozata és a Kezelőorvos nyilatkozata ajánlások a FORMANYOMTATVÁNYOK menüpontból is letölthetőek.
Amennyiben a beteg cselekvőképes, de bármilyen okból írásképtelen, két tanú együttes jelenléte, azonosítható aláírása, valamint személyazonosító igazolvány száma is szükséges a beteg beleegyező nyilatkozaton (természetes mellőzve az írásképtelen beteg aláírását).
A szokásos slutlösninget, hogy mi meg vagyunk sértődve, lehetne már hanyagolni. A kérdés ennél sokkal összetettebb.
szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.04.20. 23:04:34
misspony 2010.04.20. 23:16:10
A kérelem be van nyújtva. Száma vagyon. Én mondom is, ha kell!
És nem kell bizonyíték, ezeken már túl vannak azok, akik végig játszizták.
Kérelem, le és kitöltve, 20 nap múlva engedéllyel ezentúl alkalmazható!
Értettelek, köszönöm a reflektálásod!
De hidd el, hogy azt is tudom, miért nincs benne az ajánlásban. Petrányi doktor ezt is remekül leírta már nem egyszer!
Részemről is ejtve a téma itt! :-D
szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.04.21. 00:03:09
Tényleg az utolsó. Ahogy az kiderül az eljárás leírásából és a kommentedből s: ha már egyszer adtak ki ilyen engedélyt egy adott gyógyszerre, akkor az eljárás lehet egyszerűbb. A szakmai bizonyítékokat nem kell már benyújtani. Azért még így is elég macerás a dolog.Csakhogy nem található arról infó az OGYI honlapján, hogy mely gyógyszerekre adtak már ki ilyent engedélyt.
Igen megkönnyítené az orvosok dolgát, ha lenne egy ilyen lista. Akkor talán ők is könnyebben belevágnának egy ilyen eljárásba.
Valaki javasolhatná az OGYI-nak.
Én már kiszálltam az otthoni körhintából,máshol vivom a harcomat, nem is tudom minek idegesítem magam avval, hogy mi zajlik otthon.Van nekem itt is mit tennem.
Talán azért kattantam rá mégis erre a témára, mert épp most vettem egy nagy levegőt és vállaltam be egy betegnél off-label gyógyszeralkalmazást.(engedély nélkül) Két ilyen gyógyszert is kap. Off label itt, de nem Magyarországon. Mivel tudtam, hogy jó lesz, nem bírtam megállni, hogy hagyjam lebénulni. Várom a következményeket. Mindenestre a beteg lényegesen jobban van és ezt laborokkal, MR-rel is alá tudom támasztani. Rendszert azért nem csinálok belőle.Ha megizélnek érte, majd beszámolok róla.