Esetem az aranyérrel
Kijött az aranyerem...Vizsgaidőszak, össze-vissza zabálás, vizsgadrukk,nem részletezem...
Napokig kenegettem a fél patikával,kenőccsel, kúpokkal, küszködtem, végül az sztk-s néni tanácsára hallgatván a sebészetre kaptam még aznapra (hétfő) időpontot. (urulógiára 1hetet várni kellett volna).
Bemegyek, levetközök,megmutatom a problémás területet.
-Jó, hát akkor ezt most megműtjük, húzza szét.
-???
Köpni nyelni nem tudtam...
Hozta a kis pepecset, lekente, szuri bead, én szorongatom az ágyat...aztán matat matat,varr varr,én közben kiizzadok 10kilót...
-Végeztünk .Holnap jöjjön varratszedésre, zuhanyozzon, és ne lepődjön meg ha a 'dolognál' kijön egy gézdarab.Viszont látásra.
-????
Én teljesen összezuhantam, 11percet töltöttem bent összesen...kb úgy viselkedett a doki,mintha egy szálkát húzott volna ki az ujjamból.
Mintha ez annyira rutin dolog lenne...22éves diáklány vagyok, ez az első aranyerem,és leműtötték!... Csak feküdtem ott remegő lábakkal, leforrázva...Azt se tudtam,mivan...
-Felöltözhet,fogassa oda a bugyival a gézdarabot. viszlát...
Azért távozóban dadogva megkérdeztem ,mire figyeljek, fájhat-e, mivan most egyáltalán.
-Állva fürödjön, fájni nem fog, kérjen időpont holnapra varratszedésre.Viszlát- és szinte kilökött az ajtón...
Szóval remegő lábakkal,foltosra izzadt pólóban levánszorogtam a sorszámért.
Persze a nagy izgalomtól leesett a vércukrom ,majdnem elájultam. Leültem egy padra-utólag rájöttem,talán nem kellett volna...
Megkértem egy arra járót az ájulás határán, segítsen, felhívta a párom (én addigra már szinte nem láttam, elszürkült minden), eljött értem, hozott némi muníciót, hazacsoszogtunk...és nem jött a szikra...
Ennyi lenne? 22 éves voltam,és szerintem elég nyilvánvaló volt, hogy halálra voltam rémülve.Miért rázott így le a doki? Semmi fertőtlenítés se kell? Egy aranyérműtét után fájdalomcsillapító se kell?
Azt mondta nem fog fájni...hát azért ...a lépcsőn féloldalazva másztam fel, és a villamosról alig bírtam leszállni. Ülni nem bírtam, utazópárnán se, csak feküdni hason..és fájt persze...nem is kicsit...egész éjjel nem aludtam, fél doboz fájdalomcsillapítót megettem, végül az ágy elé térdelve,mellkasommal agy ágyon szundikáltam el végre picit reggel...
Délután mentem varratszedésre,imádkoztam, hogy addig semmi se akarjon kijönni belőlem, éreztem, hogy odalent nagyon furcsa dolgok vannak...
Elvánszorogtam, felfeküdtem, ő egyből kérte a csipeszt, (mivel nem szólt) megkérdeztem, hogy most akkor ki fogja venni a varratokat?és fájni fog?
'igen, kicsit kellemelten lesz'- szólt, és ekkor elkezdte húzni a madzagot....ááá eleinte csak szorítottam a szék hátulját, majd halk üvöltésbe,jajgatásba kezdtem, végül zengett minden.
Nem arról volt szó h alacsony a fárjdalomküszöböm, egyszerűen elgyötört már a szenvedés....elfáradtam...szóval potyogtak a könnyeim...
Lekent betadinnal, aztán mondta h felöltözhetek.viszlát.... (persze a sztorihoz hozzátartozik, hogy a XI.Ker Gyógyír Kht-ban a vetkőzőfülkékbe egyszerre több embert is behívnak, tehát akkor, és ott 2ember hallgatta végig 1-1fülkével arréb az én tusámat..)
Kérdeztem a dokit, hogy nem ír-e valami gyógyszert, vagy mivel kenjem. Mikor ülhetek újra? (merthogy ugye vizsgaidőszak van)
'Nem,nyilván szóltam volna ,ha kell valamit használni.-mondja szinte sértődötten- Nem kell semmi,zuhanyozzon vízzel, meggyógyul magától'
Viszlát. És szinte kilökött megint az ajtón. Még a Betadint se ajánlott..
Ahogy csoszogtam ki csiga temóban,elgyötörten a rendelőből, fenekemben a gézzel, vért izzadva,utánam szólt,' Mostmár lehet ám rendesen menni...'
Ha lett volna erőm, visszamentem volna, jól tarkónvágni...Utána még 3napig úgy jártam, mint akit kifordítottak a seggén át,meg vissza. Én nem tudom, mit gondolt ez az orvos, mazochista vagyok??? Nem hiszem, hogy létezik ember, aki egy ilyen műtét után 2héten belül ismét teljes egész embernek érzi magát alvégről, nem szégyelli magát, hogy beszól, hogy menjek rendesen?
Igazából így, túl az egészen, visszagondolva az volt a legnagyobb probléma
hogy:
1.Túl hamar belémvágott a doki. Én egy receptes gyógyszerrel is megelégedtem volna, mert a vénynélkülieket már mind végigpróbáltam . Ő felnyitott szinte szó nélkül. Jó, sebészet, énmeg sülthal voltam, de azért gyógyszert írhatott volna próba-cseresznye...
2. A doki nem mondta hogy lesz 3nap pokol, és még 2-3hét hadiláb.
Szerintem kvázi kínzásnak minősül, hogy nem adott gyógyszert, nem írt Cataflamot se (lehet kuncsorogni a patikában,hátha megszánnak?..) és kérdésemre azt mondta nem jellemző, hogy fájna...ha-ha...
Szerintem szokott fájni. Nekem legalábbis eszméletlenül fájt folytonos jelleggel.Nem hagyta abba semmitől, 3napig alig aludtam.
Ha tudtam volna, hogy ennek tényleg ennyire kell fájnia, és ez így lesz, inkább egy péntek+7végét válsztottam volna lábadozásra, akkor nem buktam volna egy heti vizsgát is még mellé. Mert inkább még hordtam volna 4napig az aranyeret...Vagy kétszer is meggondolom a sebészetet...
Szerintem az ilyen embert érdemes elkerülni ( a neve Iszlám. Komolyan, ez a neve), vagy egyáltalán, minek megy orvosnak az ilyen, aki ennyire futószalagos egy ilyen témában.
Lehet, hogy neki 'futószalagon' jöttem, de mondtam is hogy nekem ez az első ilyen problémám -és nem megrögzött análkurvulástól jött ki, mert kb úgy bánt velem, mintha ezt feltételezte volna-, meg szerintem látszott is rajtam hogy halálra vagyok rémülve ettől az egész helyzettől...
Soha többet Gyógyír Kht sebészete...
Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a prakszisblog@gmail címre!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
másikpista 2010.03.28. 12:21:25
pecsabi (törölt) · http://hedgehodgy.franksharman.com/ 2010.03.28. 15:55:36
[c] 2010.03.28. 16:01:28
what_ever 2010.03.28. 16:10:08
standup 2010.03.28. 16:10:59
Pont utazás előtt elkezdett elég komoly mennyiségű vér folyni belőlem és nem a megfelelő testnyílásból. Persze megijedtem, hogy mégis honnan jöhet (mármint belekből esetleg, mert az nagy gáz). Mindenhol "jöjjön két hét múlva, akkor van időpont". Elvesztettem a türelmemet és erőszakosan fogadtattam magam az egyik kórház proctológusával.
Mivel kb napi fél deci vér távozott, jobbhíján betéttel fogtam fel. Bemegyek, doki megkér, hogy toljam le a nacimat. Suttyomban kikapom a betétet, kérdem hova tűntethetném el. Nono, mutassam csak. Na, a büszkeségem itt kullogott ki az ajtón.
- Toljon le mindent bokáig és térdeljen fel az asztalra!
Azt hittem a nődoki a legmegalázóbb, francokat :)
- Pucsítson jobban - csapott a hátamra (!!) a nővér. Itt már kezdtem valami análpornó forgatásán érezni magam.
Mire feleszmélhettem volna, gumikesztyű csattan, vazelin gazdagon és felszólítás nélkül turkálás. Kezdek keresztbeállni a szemeim, kínomban mondtam a dokinak, hogy ilyenkor nem illene előtte meghívnia egy kávéra meg moziba? Itt kissé elmosolyodott.
- Maga menstruál? - kérdezte még mindig testüreg motozást tartva.
"Nem vazze, legközelebb úgy időzítem, hogy ne essen egybe egy váratlan vérzés meg a periódusom..."
- Igen, de miért kérdi..?
- Érzem a tampont...
- (Édesanyád hogy van???) Oh, szóval azért...
- Most megvizsgálom belülről is..
- (Miért eddig non-invazív volt a vizsgálat??)
Itt követtem el azt a hibát, hogy hátranéztem. S jött az úr, kezében a lámpással...
Hát, kb úgy nézett ki az eszköz, mint egy jól megtermett slag. Megint figyelmeztetés nélkül tövig. Ekkor közölte, hogy az alsó 20 centit átvizsgálja... Ehh...köszi...
- Nővér, kérem a szikét!
(Hogymiaszentségit??Szike? Ugye csak öngyilkos akar lenni??)
Először némi tapogatást éreztem, majd éles fájdalom, ugrottam is egyet a fal felé.
- Maradjon nyugton hölgyem, mert egybenyitok mindent, ha megcsúszik a szike...
Ez meggyőző érv volt, meg se mertem mozdulni. Gumicsontot sajnos kérésre se kaptam, pedig jó lett volna ráharapni valamire. Még az orvos kezén gondolkodtam, csak úgy, a kölcsönösség jegyében...
- Kész vagyunk! - nagy vigyorral pattantam volna le a vizsgálóasztalról... - Hohó, még ne menjen sehová, letörlöm a vért! (Mivaaaan?) - és térhajlattól elkezdte törölgetni a lábam. Intimebb zónához érve kicsit soknak éreztem a törődést, úgyhogy kivettem a kezéből a gézt, hogy "ott inkább én".
Amikor végeztünk, mondta, hogy még felveszi az adatokat, illetve megírja az ambuláns lapot, foglaljak helyet.
Hááát, köszi, inkább állnék...
Üljek le, addig is rászorítom azt az öklömnyi gézt, amit betoltak a hátsómba. Hát nem volt őszinte a mosolyom, amikor leültem :)
Kifelé pingvin-járással távoztam, soförködést vállaló haver hazáig azon röhögött, hogy prosztatavizsgálatom volt...
Lekopogom, ez évekkel ezelőtt volt, azóta jól vagyok.
OoVICoO 2010.03.28. 16:11:10
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.03.28. 16:11:40
Fájdalomcsillapító nélkül ezt még végigolvasni is rossz:S
Wannabe 2010.03.28. 16:14:37
Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2010.03.28. 16:23:11
Bambano 2010.03.28. 16:25:20
Akkor most hol az arany középút?
Puffogóvipera (törölt) 2010.03.28. 16:28:04
Wannabe 2010.03.28. 16:29:24
másikpista 2010.03.28. 16:31:39
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.03.28. 16:36:56
na akkor vegyük végig:
mint olvasható:azért ment sebészetre,mert az urulógiára várni kellett volna többet, kibékült volna valami vénykötelessel is.
Semmilyen fájdalomcsillapítást nem kapott, még mikor rákérdezett,se írt fel neki egy nyomorult Cataflamot, pedig azt még a fogorvosok is fel szokták írni húzás után.
Majdnem elájult,nem hiszem,hogy ilyen helyen nincs mód arra, hogy egy picit a kezelés után várakozóban pihenhessen.
És a varratszedés,vagy micsoda utáni beszólása a dokinak,az tényleg bicskanyitogató bunkóság volt.
Egykis emberséget várt volna. De mint látjuk, ez neked is nagy dolog...
Bambano 2010.03.28. 16:37:45
Persze, nem teljesen korrekt eljárás, de lehetséges, hogy adott peremfeltételek között az optimális volt.
másikpista 2010.03.28. 16:51:41
kutasbandi 2010.03.28. 16:54:40
???????????? Mi van? Normális vagy? Hagyja a fenébe a doki a fájdalomcsillapítót? Nem várja meg, amíg hat? Nem kellett volna mindjárt varrás nélkül csak úgy egy bozótvágó késsel elintézni?
Halló! 21. század! Európa közepe, még ha csak mértanilag is.
Hiába, a sötétség a fejekben lakozik, és az ostobák közül túl sokan ide is eltalálnak. Talán a nagy számok törvénye..
Értem én, hogy nagy a pörgés, de hogy velem ezt egy doki sem csinálja meg, az biztos.
Előbb elmagyarázza azt, hogy mit fog csinálni (egyszerű emberi nyelven), és azt is, hogy mi is a pontos bajom. Megnyugtat. Elmondja, hogy mi lesz a műtét után. Mi várható, mi a rendellenes, mire kell figyelni, mit szabad és mit nem szabad csinálni, ha nem akarom, hogy még nagyobb legyen a baj. Ezután műtét elvégez, megfigyelésre ott tart valahol (váró, félre eső szoba, ilyenek). Ha nem esem össze, akkor elenged. Másnap varratszedés, megbeszélése a következő hasonló eset elkerülésének. Itt van vége, és normálisan elválnak az útjaink, abban a reményben, hogy többé nem találkozunk (ilyesmi miatt).
Itt van még az a hozzászólás is, amelyik hitetlenkedik, hogy a páciens még csak 22 éves, és már ilyen problémája van. Lehet, hogy tehet róla, de hogy miért nem azt írja le az illető, hogy hogyan lehet elkerülni ahelyett, hogy a páciens a nemnormális??? Biztos direkt csinálta, nem?
midnight coder 2010.03.28. 16:55:07
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.03.28. 17:01:30
@másikpista: @kutasbandi: Cataflamot pl nem adnak a patikában, pedig mindenki tudja, jóval ütősebb, mint a vény nélkül kaphatók.
@kutasbandi: teljesen jól leírtad, szerintem is ennyit ellett volna csinálnia.elmondja mit csinál, meg legalább megvárja, hogy 'kapjon szikrát'..
what_ever 2010.03.28. 17:04:11
Jobb lenne a hulyeket egyszeruen ignoralni - meg jobb lenne moderalni -, akkor a sok ostoba komment kozott nem veszne el a lenyeg, amit fentebb leirtam, hogy a megoldas a Kriston INTIM TORNA!!!!
pakesz (törölt) 2010.03.28. 17:08:20
nezzel utana mit jelent...
ennyi
azert elmagyarazhatta sokkal jobban volna az igaz, de te se adtal neki semmit zsebbe ugye?
orulj hogy elsz... a trombocid azt jelenti hogy trombocitak levalhatnak es bajt okozhatnak, ha tudobe kerul akkor tudoembolia, ha szivbe akkor infarktus ha agyba akkor agyverzes
ezek utan a doki mit tett volna? hazakuldott volna gondolkodni? hogy 2 he mulva visszagyere?
tehat trombocid szot kiejtette, igen vagy nem? az hogy a poszt iro kiscsaj bolcsesz es mindenre ravagja hogy aham attol meg nem a doki a hibas...
amugy jobb lenne a zsaruk videofelvetelei utan aha a dokik is magnora vennenek fel mindent...
kutasbandi 2010.03.28. 17:10:57
Erre a mondatodra már látom is, hogy rárepülnek az ostobák: "Nem szívességet tesznek az embernek, épp eleget tesz be az ember a kasszába".
Azzal fognak jönni, hogy a csaj még suliba jár, és nem is fizetett eddig semmit. Csakhogy akinek ez véletlenül megfordul a fejében, az gondolkodjon el azon, hogy a szülei fizetik a gyereknek a tb-t, és természetesen ő is egy életen át fog fizetni (örüljünk, hogy tanul, így biztosan többet fog beleadni a közösbe, mint az, aki esetleg minimálbéren dolgozik).
A lényeg, hogy ha fizetett eddig, ha nem, a fenti esetet képzeljük már el mondjuk a szomszédos Ausztriában, vagy akár melyik fejlett nyugati országban.
Igazuk van az orvosoknak is, hogy nincsenek eléggé megfizetve, de ezt kéretik nem a betegeken levezetni.
Egyébként el tudom képzelni, hogy aki most itt a lányt támadja, az milyen patáliát csapna akkor, ha valahol nem azt a szolgáltatást kapná, amit elképzelt. Gondolom ugyan ilyen hévvel kérné ki magának, mint amilyennel itt olyan embert oszt ki, aki gyakorlatilag egy megalázó helyzetbe került.
másikpista 2010.03.28. 17:13:08
flegman · http://usazzunk.blog.hu/ 2010.03.28. 17:13:22
Az SZTK esetén én örülnék, hogy csak ennyit kellett ott tölteni.
Az ambuláns ellátás meg MINDENHOL ipari. ez van.
CH_666 2010.03.28. 17:15:56
tény: az orvost - döntően - egyáltalán nem érdekli, hogy hatott-e a fájdalomcsillapító, tudja-e a beteg, mit fog csinálni...lesz@rja ( tisztelet a 2-3% kivételnek); sőt -tapasztalatból mondom, akár több orvosi gazolással bizonyíthatóan - a mielőbb kiszórjuk a beteget elv miatt akár tudatosan -a nővér állította le- is képes fájdalmat / sérülést okozni; csak menjen már a beteg a p*******ba
(tény: ez a szadista "doktornő" már nem dolgozik az adott kórházban, orvosszakértői vélemény után ment "önként" /küldték el a pályáról, remélem azóta elment geológusnak, ott talán nem csinál kárt és soha nem nyúl többé beteghez)
mondjuk, ha sikerülne megtalálnom, megmutatnám, mit okozott és legalább ugyanannyi napi kinlódást okoznék neki ugyanígy minimum 9 évre
Na ezért vagyok a fizetős egészségügy híve (és ha tehetem, kikerülöm azt általános betegbiztosítást és legszívesebben kilépnék a kötelező betegbiztosításból-de nem lehet)
Persze van -egyelőre kevesebb, de talán javuló tendencia- tisztességes orvosunk ápolónőnk is
Unicumra Quarelin 2010.03.28. 17:20:00
Én se keresem halálra magamat, de mikor kiderült, hogy belső aranyereim vannak, hiába a TB-járulék, én nem akartam egy lenni az 5000 közül..
A Bécsi úti rendelőt tudom javasolni, türelmes és nagyszerű orvossal (V. Zs.), a kezelés csak egy picit kellemetlen, és másnap simán lehet munkába menni.
Szűtté mamá? Szűjjé! 2010.03.28. 17:21:53
[c] 2010.03.28. 17:24:14
Nem hiszem, hogy mondjuk Németországban ez ugyanígy működne.
kutasbandi 2010.03.28. 17:25:47
"trombocid aranyer"? És ezt ott a doki rendelőjében kellett volna leinformálni a netről? Ember, éppen azt magyaráztam, hogy ha ezt elmondja az orvos, és azt is elmagyarázza, hogy mi fog történni, akkor egészen más a helyzet. Emberség. Ez a kulcsa mindennek.
Azt sem tudtam, hogy zsebre kellet volna fizetni. Meg hogy ez teljesen evidens.
Én sem írom, hogy ostoba vagy. Tök emberséges vagyok. : )
kpityu2 2010.03.28. 17:26:34
[c] 2010.03.28. 17:29:15
Igen, és?
Csak annak jár emberi bánásmód, aki tejel?
Egyébként, csak hogy ellensúlyozzam a "hülye picsák, csak nyavalyogni tudnak" vonalat, elmondom, hogy nekem eddig - szerencsére - pozitív tapasztalataim voltak az orvosokkal. Diákként nem igazán volt mivel megtömni a borítékot, de nem is éreztem úgy, hogy bárki is elvárná, ennek ellenére lelkiismeretes ellátást kaptam. Nem kellett hozzá magánrendelés sem.
BKV - Önnek megyünk 2010.03.28. 17:31:23
CH_666 2010.03.28. 17:32:15
másikpista 2010.03.28. 17:33:28
[c] 2010.03.28. 17:33:53
Persze nem automatikusan, szerintem kérni kell, de az emberséges orvosnak esetleg eszébe jut rákérdezni, ha a betegnek nem, mert azt sem tudja épp, hogy fiú-e vagy lány.
[c] 2010.03.28. 17:44:11
Nem lehet mindent a rossz körülményekre fogni. Igaz, az orvos is ember, lehet rosszkedvű, ideges. De aki alapvetően empatikus, az akkor is igyekszik emberségesen bánni a pácienssel, ha ő maga rosszkedvű, stresszes. Ezt az igyekezetet érezni lehet.
Ismét kiemelem, hogy én eddig jellemzően ilyen orvosokkal találkoztam. Pedig stresszből kijut nekik is a lepukkant SZTK-rendelőben, helyettesítéssel, dupla mennyiségű beteggel.
[c] 2010.03.28. 17:44:42
másikpista 2010.03.28. 17:47:31
Gestas 2010.03.28. 17:47:57
Cataflamot azért nem írnak fel szívesen, mert rövid idő alatt és kis mennyiség használata esetén is tönkre teszi a gyomrot.
Non-steroid gyulladás csökkentő!
[c] 2010.03.28. 17:49:38
Stygian 2010.03.28. 17:58:54
kutasbandi 2010.03.28. 18:01:54
Szóval értem én, hogy ez az egész SZTK-s szolgálat egy hihetetlenül pörgős feladat. De ha az orvosnak olyan a hozzáállása, akkor nem hiszem, hogy ilyen rossz kapcsolatban kell elválni, mint a bejegyzés írója. Az én dokim biztos, hogy nem csak azért volt normális, mert ismertük egymás, hanem emberileg is jó fej, kedves ember. Általában az emberek nem hazudtolják meg magukat.
Káposztakukac 2010.03.28. 18:03:20
amúgy én sem értem, hogy mi a gond. meggyógyult? igen. kellemetlen volt? igen. hát ez van, aranyérről van szó. nem lehet elvárni, hogy az orvos minden egyes betegnek kiselőadást tartson. ahhoz túl sokan vannak. inkább legyen az orvos eléggé hozzáértő, de kicsit érdektelen, mint fordítva.
Before · http://azbeszt.blog.hu 2010.03.28. 18:04:24
kutasbandi 2010.03.28. 18:13:03
"meggyógyult? igen. kellemetlen volt? igen. hát ez van, aranyérről van szó."
Az orvos miatt született egy cikk? Igen.
Megalázóan bántak vele? Igen.
Kis előadást kell tartania minden betegnek? Nem.
El kellene magyaráznia, hogy mi fog történni, hogy a szerencsétlen polgár ne sz@rja össze magát? Igen.
Káposztakukac megértette, hogy mi a probléma ebben az esetben? Nem.
Tud kommentet írni? Sajnos.
Magg (törölt) 2010.03.28. 18:20:54
kyanzes (törölt) 2010.03.28. 18:26:04
Pénz nélkül felejtsd el.
Én annyit engedek meg magamnak, hogy konkrétan átadom a lóvét, leszarom a borítékozást. Ha már pénzbe kerül, ne játszadozzunk, vállalja be, hogy csak úgy átveszi.
férfilélek 2010.03.28. 18:34:12
Halvány rózsaszín fingotok sincs az aranyérműtéttel járó fájdalomról.
Az esetben leírt doki egy hentes.Meg sem tehette volna,hogy helyből műt.
Kétszer műtöttek vérzékenység miatt aranyérre egy hónap különbséggel.Napi öt kataflamot szedtem,de a végén már nem volt hatása.Ha csak egy agysejtet át tudnának ültetni,valamelyik házityúk fejéből ennek a két méhlepényszökevénynek a fejébe,akkor legalább azzal tisztában lehetnének,hogy a legjobban fertöződő,legnehezebben gyógyuló testrészét"műtötték" a lánynak.Nem kivánok semmi mást ennek a két pöcsnek,mint,hogy essenek át egy ilyen nyiszálásom.
A lány helyében feljelenteném a dokit.
pakesz (törölt) 2010.03.28. 18:51:17
ez oreg hiba...
ilyenbe az emberek ma magyarhonban az ingyenes egeszsegugy ellenere bele is halnak
Stygian 2010.03.28. 18:52:00
A blogot jegyző illető kérésére itt az én sztorim.
Nos, nekem 3 éve végbéltályogom lett, amit ez az úr a magánpraxisában, itt a településünkön ambuláns módon meg is csinált, potom 15000 Ft-ért számla és bárminemű orvosi papír nélkül, azzal a felhívással, hogy másnap jelenjek meg úgymond kötözésre ott a Fehérvári úti SZTK-ban, ahol a kínok-kínját álltam ki hetente kétszer a hidrogén-peroxidos befecskendezéstől. Egyetlen alkalommal sem adott papírt, csupán azzal fenyegetett, hogy úgyis sipolyom lesz (addig nem is hallottan ilyesmiről), ami végülis kialakult, nem mondom, hogy neki köszönhetően, de biztos köze volt hozzá a drasztikus és barátságtalan kezelésnek. Hozzátenném, hogy mégegyszer megjelentem (kénytelen voltam, sajnos) a magánrendelésén és egy kb. 5 perces kezelésért (ugyanaz, amit az SZTK-ban is elszenvedtem) 6000 Ft-ot kért, ismételten számla nélkül.
Ez a kezelésmód kb. 3 hétig folyt, majd tájékozódtam egy ismerősömnél (nyugdíjas sebész), aki beajánlott egy aktív kollégájának, úgyhogy az iráni menekült doktortól úgy váltam el december 20-án, (ekkor kaptam egy semmitmondó papírt kifejezett kérésemre) hogy újévkor találkozunk és majd akkor megbeszéljük a dolgokat. De én karácsonykor már nagyon rosszul voltam, se fájdalomcsillapító, semmi, csupán a betadinos fürdőzés, ami szerintem édeskevés, annyira, hogy éjszakánként kb. 2 órát aludtam a fájdalomtól. Már a másik orvos tanácsára Cataflamot szedtem, naponta 3-at, hogy egyáltalán létezni tudjak. Végülis utána 3 műtétem volt (sipollyal kétszer, majd végbélrepedés), de az említett doktorról személyesen azóta sem hallottam- szerencsére, de más ismerősöm mesélte, hogy a pénzre megy a kórházban is , ahol dolgozik (Sz. Imre kórház). Ma már az egész egy rossz emlék, de ilyen hentes típusú proktológusokra nincsen szükség!!!
pakesz (törölt) 2010.03.28. 18:55:41
meg mondjuk a poszt iro is csoro diak...
de ha a doki azt latja, hogy a jol meno vallakozo odamegy, es csak az auto benzin + kopas 20e Ft es nem ad egy kanyi fillert sem, akkor en tokeletesen megertem a dokikat, ha jol megvaratjak :)))
amugy mirol is beszelunk? 15 perces mutet, most ha a doki a napi 6 oraban lezavar 24 -et es csak 2000 Ft -t raktak bele, az mar 50e / nap
nehogy mar ne legyen 2000 Ft -je meg egy csoro diaknak sem!!!
oda kell adni a 2000 Ft -t max a doki visszaadja, viszont azt a cselekedetet en itelemel a legjobban
amugy pozt iro, most modnta vagy nem mondta hogy trombocid???
karamzin 2010.03.28. 18:56:50
Azzal hogy megvágtuk, és kb. 10 percig nyiszáltak, már estére újra embernek éreztem magam. Nekem megérte, szerintem a poszt író is jobban járt így, a szubjektíve taplóságként érzékelt bánásmód ellenére is.
Tessék utókezelésként detralexet szedni, vény nélkül kapható.
Jenya 2010.03.28. 19:00:52
chabba (törölt) 2010.03.28. 19:01:51
"Még a Betadint sem ajánlott"... ebből és az ehhez hasonló mondatokból kitűnik, hogy a bejegyzés írójának többek között az is fáj, hogy prekoncepciója miatt nem hisz az orvosának, amikor azt mondja, hogy nem kell semmit sem használni. Ez sajnos tényleg az írónak az "én mindent jobban tudok" nem túl hízelgő imidzsét erősíti, és talán nem is ok nélkül. Emiatt sajnos azt kell, hogy mondjam, hogy az író egy szuperkedves dokival sem lett volna megelégedve, ugyanis az sem ajánlott volna sem Betadint, sem mást.
[c] 2010.03.28. 19:10:03
Nem csak erről van szó, hanem az elvről.
Az orvos valami olyasmire esküdött, hogy minden rászorulót lelkiismeretesen gyógyít, nem válogat.
Eleve nem értem, miért mennek orvosnak olyanok, akikben szikrányi empátia sincs.
Persze tudom, hogy az ország nem becsüli meg a jó orvosokat, keveset keresnek nyugati kollégáikhoz képest - de ki nem?
Ezen az alapon mindenki gyűlölhetné a munkáját, és feljogosítva érezhetné magát a tahóságra - ahogy sajnos sokan tényleg...
Jenya 2010.03.28. 19:10:35
[c] 2010.03.28. 19:12:20
punciuspilatus 2010.03.28. 19:30:29
legfeljebb ennyi megértést kapj bárkitől az életben, mint amennyi belőled jön, cseppet se többet.
süticsiga 2010.03.28. 19:40:18
@chabba: párom szerencsére utánaolvasott az interneten-merthogy én ugye nem tudtam ülni- mivel ez közvetlenül a végbél mellett van, a fertőzésveszély iszonyúan nagy, köteles lett volna Betadint ajánlani,és felírni egy fájdalomcsillapítót. Fentebb írták néhányan, ez VALÓBAN iszonyúan fáj! A sima vénynélküli szerek nem hatnak rá.
@pakesz:eszembe se jutott pénzt adni, kérdés nélkül felvágott,azt se tudtam, hol vagyok, szédültem, alig bírtam menni!Szinte sokkot kaptam. Akinél nincs pár ezer forint, az dögöljön meg?
Semmilyen trombocidot nem mondott, utánaolvastam a neten később, ott is ezt emlegették, de a papírjaimra se volt felírva ez a szöveg. Nem mondta, hogy sürgősségi,vagy valami.
@férfilélek: köszönöm, hogy megvédtél, valóban nagyon nagyon kellemetlen, mikor az ember seggébe egy kupac géz van feldugva,és damilok vannak a farpofájában..
Írtam az első sorban, a vizsgák miatti fosás miatt jött ki, nem tudom,mit nem lehet ezen megérteni...részletezzem?
mettyúvón lajos · http://gajricsi.blog.hu/ 2010.03.28. 19:51:01
Ahölgy kapott fájdalomcsillapító injekciót.
LE lett fertőtlenítve a "pepecselés" a seggénél az volt.
A sebészetre nem elbeszélgetésre mennek a betegek, főleg az SZTK-ba, hanem műtétre.
Megműtötték.
Ahogyan leírja, nekem úgy tűnik, a műtét alatt semmit sem érzett. Nyiszált a doki és varrt. Valami ilyet ír. Ha fájt volna neki, azt írja az a hentes a húsomat vágta ordítottam közben.
SEMMIT nem érzett, mert érzéstelenítve volt.
Nem pszicohlógus a sebész, hanem sebész. Ez a dolga. Hogy műtsön.
Ha fájdalomcsillapítóért ment, amit vényre lehet kapni, akkor háziorvoshoz kellett volna mennie.
A varatszedéshez nem adnak fájdalomcsillapítót főleg aranyérműtétnél. MERT NEM FÁJ.
Nyavalyogni lehet, de attól még a varratszedés nem fájdalmas dolog. Kicsit kellemetlen, de nem fáj.
És mielőtt valami kedves jókívánságokkal jönne: volt már egy-két műtétem.
Én úgy látom, hogy egy demagóg hölgy demagóg sztorit, szándékosan elferdítve, elhallgatva a tényeket, hatásvadászkodva leírt.
Ennyi.
Szakszerű ellátást kapott.
Aranyérműtétre ment,(mert a sebészetre ment) hát megműtötték. Nagy kaland.
A műtét után néhány napig van fájdalom, ezt kérdezni sem kell, hiszen belédvágtak.
A varratszedés pedig kellemetlen. De nem ordítozós fájdalommal jár. Én nem kiabáltam, és nőrokonom sem, egyszer sem, amikor műtötték és varratot szedtek. Pedig komolyabb műtétei voltak.
Nem bírom az ilyesmit. :S
Bambano 2010.03.28. 19:58:55
gabesz7004 2010.03.28. 20:02:33
süticsiga 2010.03.28. 20:02:55
A doki sejthette, hogy fájni fog, mégis azt mondta,nem fáj.
Nem volt erőm még a háziorvoshoz is elvánszorogni,menni is alig bírtam, írhatott volna fel gyógyszert.
A doki NEM mondta el, hogy mi fog történni,nem adott jótanácsokat se az életvitellel kapcsolatban, azt is csak utána olvastam a neten,hogy pl a paraffin olaj ilyenkor egy darabig javallt, de még ígyis hetekig rettegtem a wc-zés gondolatától is...
22éves halálrarémült csaj voltam, ő látta, és mégis leszarta!
ellátást kaptam, úgy ahogy (fertőtlenítés utána is javallt napokon keresztül, ő ezt meg se említette!), de emberséget egy szálat se.
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.03.28. 20:05:20
Gestas 2010.03.28. 20:06:26
Azért azt kategorikusan és ellentmondást nem tűrően kijelenteni, hogy nem fáj, elég nevetséges, műmacsó és érzéketlen dolog!
Számomra hihetetlen , hogy el sem tudod képzelni, hogy valakinek esetleg mégis fáj!
A fájdalom is elég szubjektív dolog ám!
Bambano 2010.03.28. 20:06:40
gabesz7004 2010.03.28. 20:07:29
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.03.28. 20:07:43
Gestas 2010.03.28. 20:08:49
A "számomra hihetetlen" az természetesen "számodra hihetetlen".
Csore60 2010.03.28. 20:09:29
Dehogynem, esetleg Neked nem sikerült még, azért durvulsz ennyire.
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.03.28. 20:10:04
[c] 2010.03.28. 20:11:18
Ha jól értem, másnap ment varratszedésre. Azon csodálkoznék, ha nem fájt volna.
Egyébként nem arról van szó, hogy szakszerűen járt-e el az orvos (valószínűleg igen), hanem arról, hogy nem látta el a pácienst információval, úgy viselkedett vele, mintha mindent illene tudnia. Nem mondott semmit, majd amikor a páciens rákérdezett, nagy sértődötten odavetett egy mondatot.
Persze nem felejtem el, hogy a posztoló szűrőjén keresztül látjuk az eseményeket, kérdés, hogy amit ő flegmának érzékelt, valóban az volt-e.
Mindenesetre attól még egy orvosnak sem esett le az aranygyűrű az ujjáról, hogy szólt két kedves (és informatív) szót a láthatóan megszeppent páciensnek arról, hogy mire számíthat és mire figyeljen.
gabesz7004 2010.03.28. 20:16:33
chabba (törölt) 2010.03.28. 20:31:44
5 percnyi internetes kereséssel jobban tudjátok, mint az orvos, aki az életének jelentékeny hányadát a témakör tanulására áldozta. Köszönöm, hogy megerősítetted a feltételezésemet.
(ja, a párod annak is utánanézhetne, hogy miként kell haladéktalanul Betadine-nal fertőtleníteni fissura ani-t, hiszen ott közvetlenül a kaki okoz vérző sebet)
süticsiga 2010.03.28. 20:32:26
@Gestas: @lúzer_: köszönöm, ti megértitek végre,tényleg nagyon fájt,annyira elgyötört voltam már addigra. Egy rakás szánalomnak éreztem magam, azt hittem sose fogok tudni egy jót wc-zni, és a doki meg tényleg úgy bánt velem, mint egy rutinos visszajáróval...
A valaki által fentebb írt kúpról énis olvastam, annak jobban örültem volna, tényleg kipróbáltam mindent,ami vénymentes...
süticsiga 2010.03.28. 20:36:41
Az orvos egy szóval nem említette, hogy a következő napokban(sőt a jövőben mindig)érdemes rostokban gazdag kajákat enni, soha többé fehér kenyér. Például. Azt se említette, hogy ajánlott valami székletsíkosítót használni pár napig, hogy ne járjak úgy,mint valaki fentebb, hogy kireped a friss heg. Mert ugye egy nap után kivették a varratokat.
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.03.28. 20:48:45
süticsiga 2010.03.28. 20:49:44
ez nem vérzett előtte.
chabba (törölt) 2010.03.28. 20:53:00
De hogy ne csak cseszegesselek, kérlek, menj el inkább a proctológiára, kérj egy másodvéleményt egy szakembertől, meg nézesd meg magad, mert lehet, hogy vannak még belső csomóid, amiket érdemes volna eltávolítani. És orvosi kérdésekben soha de soha ne hagyatkozz az internetre mint olyanra, mert annyi állatságot lehet olvasni, hogy szinte fáj. És mikor az információt szűröd, ne felejtsd, hogy olyan országban élünk, ahol legális azt reklámozni és híresztelni, hogy az Oscillococcinum-mal lőttek az influenzának.
pakesz (törölt) 2010.03.28. 20:56:05
Az orvos valami olyasmire esküdött, hogy minden rászorulót lelkiismeretesen gyógyít, nem válogat. "
meg kellene valtoztatni az esku szoveget...
elvegre az a kommunizmusban lett etalon, de akkor meg nem volt tobb 10 millios mutetekre kilatas, azota a 20 evben meg nem nyultak hozza
ennyit az eskurol
szemelyes maganvelemnyem meg az hogy szopjon le az osszes barom aki jon az orvosi eskuvel...
ha majd a fizetesebol nem csak a frissfolre van penze es nem azon filozik hogy akkor melyik boltban olcsobb a kenyer addig ne varjal el semmit...
ennyi penzert ezt kaptad, gondolom orulsz, hogy az ostoba cucialis nepsavazasnal kinyilvanitottad, hogy legyen ingyenes az orvosi ellatas, ha ezt tetted akkor nesze megkaptad, pont azt ami jar...
ez a doki ugyebar ambulans esetet latott el, itt a sebesz nem tudta megvagni az illetot, ha nagyon akarta volna is, mert akkor az eletevel jatszik(mermint a delikvensevel)
en ezekrol az orvosokrol beszeltem mielott a halapenz helyetti korrupcios penzt felhoznatok ellenem!!!
en azokrol az orvosokrol beszeltem aki zsebbe nem kap, es oket vedtem, a masik is szot erdemelne mert az is gusztustalan...
aquarelin 2010.03.28. 20:56:22
A második műtétem már nem volt annyira problémamentes mint legelőször; jobb betartani néhány szabályt.
- Lábadozás alatt érdemes aszalt szilvát, banánt, leveseket enni + a norcainos kúp is jó.
- Le kell szokni a paprikáról, paradicsomot csak hámozva de a mag is problémás.
- Húst leginkább hal formájában.
- Főzelék, zabkeksz jót tesz.
- Kifli, zsemle mellőzve.
- Szélsőséges hőmérsékletek mellőzve.
- Ja és chili con carne szintén.
- Bye-bye wc papír, helyette nedves törlőkendő.
Egyébként a protokoll részének kell lennie a műtét utáni pihentetésnek - üljön 15 percet mielőtt hazaindul - ha addig nem fordul le a székről akkor valszeg haza lehet jutni.
Jobbulást !
mettyúvón lajos · http://gajricsi.blog.hu/ 2010.03.28. 20:57:37
Köszi.
pakesz (törölt) 2010.03.28. 20:59:24
Semmilyen trombocidot nem mondott, utánaolvastam a neten később, ott is ezt emlegették, de a papírjaimra se volt felírva ez a szöveg. Nem mondta, hogy sürgősségi,vagy valami."
ok ha nem mondta hogy trombocid akkor bocsi :)
csak legkozelebb halapenz jellegut adjal...
nem kell sokat, mondom 2000 Ft is jo egy diaktol, nem kell a masik vegletbe sem esni
mettyúvón lajos · http://gajricsi.blog.hu/ 2010.03.28. 20:59:30
Nem kellett volna másnap visszamenni varratszedésre.
Valami nem stimmel.
süticsiga 2010.03.28. 21:03:12
az orvos nem mondott semmit,még is mi a retekre hagyatkoztam volna?még akkor se segített,mikor kérdeztem!
mettyúvón lajos · http://gajricsi.blog.hu/ 2010.03.28. 21:03:17
Hanem fájdalmasabb részt.
És nőrokonomnak sem.
Konkrétan neki a nyakát.
És a mellét.
pl.
Van még kérdés, vagy ha kijelentem, hogy igen a fájdalomküszöb eltérő ugyan minden embernél, de valahogy kicsit eltúlzottnak érzem ezt a történetet, akkor ez lehet az én vélményem?
Mert annak érzem.
Kétlem, hogy másnap szedtek varratot.
Szerintem olyna 4-5 nap után szoktak e téren.
süticsiga 2010.03.28. 21:05:46
a varratszedés után másnap már 100x jobb volt ,mint előtte, de az az egy napot az ellenségeimnek se kívánom....
Kapucsína 2010.03.28. 21:06:02
mettyúvón lajos · http://gajricsi.blog.hu/ 2010.03.28. 21:06:47
Kicsit mintha túl lenne lihegve az, hogy meggyógyították. Minden műtét fájdalommal jár. És utána is napokig fájdalommal kell élni. Ezt egy felnőtt ember elviseli. Mert vele jár a műtéttel.
Ahogyan a varratszedés kellemetlensége is.
DE jelzem: NEM másnap szokás varratot szedni, ezt kb 4x írom le.
kszabo 2010.03.28. 21:07:46
Alapvetően olyan, mint az anyós, rosszkor jön és nehezen távozik. A keletkezése ellentétes az orvostudomány és néphit szinte összes feltételezésével. Szerény tapasztalataim szerint a hideg és vagy a záró-léptető izomrendszer ütemzavara okozza. Ha már megnyerted, könnyen kordában tartható, csupán egy pár szabályt kell betartanod:
ne ülj télen hideg járműülésre, soha betonra és vasra, minden használat után moss aranyeret. Ha mégis kicsit beindulna, melegvizes ülőfürdő v. tusolás és kenegesd körömvirág krémmel. Pár nap múlva visszaáll. Ez negyven év tapasztalata, és működik. Ha pár nap alatt nincs javulás, orvosi vizsgálat célszerű, mert sok más is lehet. Az aranyér dudorok egy részét gumigyűrűs fagyasztással is műtik, panasz esetén érdemes olyan helyre menni, ahol legalább ismerik ezt a megoldást is. Üdv
mettyúvón lajos · http://gajricsi.blog.hu/ 2010.03.28. 21:08:40
mettyúvón lajos · http://gajricsi.blog.hu/ 2010.03.28. 21:10:43
De elég furcsa ha másnap szednek egy ambuláns műtét esetén is varratot...
[c] 2010.03.28. 21:11:01
És erről én tehetek, vazze?
A kérdést mellesleg meg is fordíthatnánk - én ugyan senkit nem köteleztem arra, hogy orvosnak menjen, de ha vállalta, ami ezzel jár, akkor ne nyígjon. Nemde?
Hogy ez érzéketlen és szűklátókörű? Csak annyira, amennyire az "ennyi pénzért kussoljál".
Faszkivan ezzel a "jaj, a társadalom nem becsül meg, kompenzáljátok ezt zsebből"-lel. Hálapénz, sztrájk etc. Na és az átlagjózsi hogyan érdekérvényesítsen?
süticsiga 2010.03.28. 21:12:53
A fájdalomküszöb eltérő lehet, de mivel eddig MINDENKI, aki azt írta ezen a blogon, hogy volt neki aranyérműtétje, azt írta, hogy naagyon tud fájni,ezért nem érzem magam meghazudtolva, amíg nem írja valaki,hogy őneki NEM fájt. Mert nekem fájt, nem jódolgomban üvöltöttem.
Azt mondta, hogy nem fog fájni,és mégis fájt.Ha azt mondta volna, fájni fog,és nem fájt volna, talán nem is írom meg a sztorit.de az már az utolsó csepp volt a pohárban.
leone007 2010.03.28. 21:14:34
[c] 2010.03.28. 21:14:51
Nem tudom, pakesz olvtárs mit szólna, ha holnap közölné a gyereke osztályfőnöke, hogy lesz szíves odacsúsztatni egy húszezrest havonta, különben Pistike előmenetele nagy ívben le lesz tojva. Hiszen ingyér van az oktatás, ezért ennyi jár.
másikpista 2010.03.28. 21:22:05
süticsiga 2010.03.28. 21:23:23
nekem kívül volt az aranyér, szurit nyomott, aztán kapergálást éreztem csak.
Nem tudom,miért kellett már másnap kivenni,de nem firtattam:D
aquarelin 2010.03.28. 21:30:19
(azt szoktam mondani a betegeimnek, olyan, mintha parázsban ülne műtét után)
Igen ez körülbelül megfelel a valóságnak, nekem érzésre a tüzes kerítésvas ugrott be elsőre.
Mi is az a HAL műtét ?
anyahajókabinajtóhajtogató 2010.03.28. 21:32:59
süticsiga 2010.03.28. 21:34:40
légyszíves legközelebb akkor szólj hozzá a posthoz, mikor már beszéltél aranyér-műtött emberrel, jó? köszi!
nemkretén 2010.03.28. 21:37:33
Régebben voltak hasonló gondjaim mint a cikkírónak!
Azon a szinten voltam már hogy már csak ha a WC mellett el kellett mennem is, emelkedett a vérnyomásom a stressztől! A reggeli megszokott "trónolások" kínokká váltak, és mikor már második alkalommal is véreztem, akkor eljött a pánikomból eredő minél előbb hadd menjek orvoshoz hangulat!
Ha jól emlékszem Margit-körúton van egy magánrendelő egy kedves proctológus hölggyel!
(Már csak elvből sem fogok pucsítani egy férfinak...:)..meg amúgy is mindíg az ehhez kapcsolódó vicc jutna eszembe..:) )
Bejelentkeztem kb. az megbeszélt időponttól számítva volt egy 7-8 perces késé mire bejutottam!!!
Elmondtam a gondom hogy valszeg aranyerem lehet..Kikérdezett majd jött a vizsgálat!
Nem kellett pucsítani! Oldalfekvés és lábakat felhúzni!Ennyi!Kiderült hogy nincs aranyerem, de végbélsipolyom és végbélrepedésem az van!
Amit ott meg is műtött! 3 érzéstelenítő az ánuszhoz.Jó! Nem kellemes de vannak a világon szarabb dolgok!
És olyan késsel műtött ami után nem kellett varrni! Csak a 3 szúrás injekció volt kellemetlen, a műtétből nem sokat éreztem!
Ami rosszabb volt, az a azt követő vizsgálat volt mert ilyenkor a hátsó traktusban megnéznek mindent hogy nincs e rendellenesség!
Prosztata, és kb. 20-25 centire kamerás csövet tolnak fel..Na ez nem egy nagy élmény mert hogy gondolom ne sérüljön semmi, vagy hogy az optika jól tudjon dolgozni egyúttal levegőt is fújnak be...Húúú na ez igen! A végén már van olyan érzésed hogyha még 1 percet fújnak akkor felemelkedsz és elszállsz!!
Mondjuk lehet jobban jártam volna mert 30 rugó volt így minden..:D De normális körülmények közt minőségi munkát végeztek!
El tudom képzelni hogy fájhat a műtét és igen nagy érzéketlenségre vall, ha valaki ezt nem tudja átérezni!
Egyébként sem egyforma az emberek fájdalomküszöbe!
ave 2010.03.28. 21:38:21
Az nem derul ki, hogy most, hogy felepultel a mutetbol van-e meg panaszod?
Esetleg ha nincs, gondolkodj el azon, hogy a fajdalom emleke mit szamit??
Nekem is volt mas jellegu mutetem, 2-3 napig nagyon szar volt, nem aludtam semmit, kurva hosszu igy egy ejszaka. De most, hogy mar tudok mindent csinalni, mit zavar az, hogy akkor fajt?
Ettol fuggetlenul, amikor azt mondja az orvos, hogy "akkor most ez megmutjuk", talan jelezni kellett volna, hogy nem akarod, hogy megmutsek...
Levee44 2010.03.28. 21:38:53
Gazz 2010.03.28. 21:39:54
2. Azt hittem a Koncz dokihoz kerültél, mert az imád műteni. Ezek szerint nem csak ő. Hiába no, az orvosok is szeretik a kihívásokat.
süticsiga 2010.03.28. 21:39:58
amúgy mostmár elárulom,nekem se kellett pucsítanom:D
oldalfekvés volt, és szét kellett húznom.
de azért ígyis premier plán volt...
nemkretén 2010.03.28. 21:41:15
Pár nap után meg betadinos ecsetelés után rendeződött a probléma..
gabesz7004 2010.03.28. 21:41:25
süticsiga 2010.03.28. 21:43:06
azóta már meggyógyultam
azért írtam le a sztorit,hogy ha valaki a sebészetre készül aranyérrel, akkor lássa, iylen is van. és ha a névtáblán kint Iszlám név áll, akkor inkább ne menjen be...
Lyuk! Én vagyok az Apááád! 2010.03.28. 21:44:25
Nagyon tetszik a stílusod,ahogy írsz! Vagány kiscsaj vagy. Majd,ha nem lesz pasid szólj....majd ápollak.
más:
eset 1.
1998
Szent Laci Kórház
vakbél
mentő bevisz turka murka, kb.1hét kori, vizsgálódás,de semmi, javulnak eredmények (vérvizsg,stb.) kienged...haza..fáj továbbra is..vissza 1-2 nap múlva..kemény valami tapintható a hasüregben kb. ököl nagyságban..doki (Sztt.Laciban) maradjon , mert ez perforált vakbél..töprengés, irány azonnal szülőváros kórház (inkább, mint itt Bp-en a Laciban)..vonatozás..doki kivizsgál, + ultrahang..pár óra múlva már műtőasztalon másnap nyifi-nyafi, mert mozdulni elig bírtam..viziten doki gratulál, mert hajszálon múlt, hogy megdögöljek..kéredz kaki jön?..jön..na akkor minden rendben lesz..
eset 2.
fog egy fincsi puha szendvicsbe harapás után függőlegesen ketté tört, egyik fele stanilan áll, másik fele fityeg, de még tartja valami
hívom magán fogdoki..másnap el..
Bp. fogorvoslás fellegvárába..gondoltam 30p alatt rendben lesz..
kezdő, új fiatal fogdoki..pepecsel számban..óra néz..1..2...3..mi a fasz van már?..hívja adjunktust..az véső, kalapács..csitt-csatt, kip-kop..nyisz-nyasz..és kint..varrás..doki mondja kész..indulok haza..gondoltam beugrok mosdóba..nézem tükörben..pofám fültől fülig véres..mi van?? se doki, se asszisztens nem törli le pofámról a gépolajat? hagynának így haza menni?..barmok...mosakodás, gyógyszertár, fájdcsill be másnap vagy mikor vissza varrat ki, pénz 3000Ft borítékra már nem akartam költeni, így a la nature..ő neee,neeem erre semmi szükség..de,deee..aztán elrakta...
összegzés:
szóval..bár egy két modern géppel mát több van az orvoslásban , mint pl.1500-600-as években,de összességében, még mindig ott tart, mint századokkal ,ezer évvel ezelőtt..max azóta megmossák a kezüket, meg a szerszámot...
- orvoslás nemcsak vágásból, gyógyszerből kell, hogy álljon, hanem segíteni akarás, együttérzés,stb. különben szart se ér az egész, ill. csak fél munkát végeznek..
Abrash1965 2010.03.28. 21:45:57
- a doki tette a dolgát,mint a többi befásuét.
- az ismerősöm stb ezt az utókezlést kapta a pénzes helyen (egy kemény perc és vége volt az egyhetes szenvedésnek) : formára faragott sárgarépát jegelni, zacskót rá, és jegelni, ott, aha, ott. Meg reggelente hidegvizzel zuhizni, jól bele mélyen, és záróizmot gyakorolni.
Működött..
Lyuk! Én vagyok az Apááád! 2010.03.28. 21:46:38
Nagyon tetszik a stílusod,ahogy írsz! Vagány kiscsaj vagy. Majd,ha nem lesz pasid szólj....majd ápollak.
más:
eset 1.
1998
Szent Laci Kórház
vakbél
mentő bevisz turka murka, kb.1hét kori, vizsgálódás,de semmi, javulnak eredmények (vérvizsg,stb.) kienged...haza..fáj továbbra is..vissza 1-2 nap múlva..kemény valami tapintható a hasüregben kb. ököl nagyságban..doki (Sztt.Laciban) maradjon , mert ez perforált vakbél..töprengés, irány azonnal szülőváros kórház (inkább, mint itt Bp-en a Laciban)..vonatozás..doki kivizsgál, + ultrahang..pár óra múlva már műtőasztalon másnap nyifi-nyafi, mert mozdulni elig bírtam..viziten doki gratulál, mert hajszálon múlt, hogy megdögöljek..kéredz kaki jön?..jön..na akkor minden rendben lesz..
eset 2.
fog egy fincsi puha szendvicsbe harapás után függőlegesen ketté tört, egyik fele stanilan áll, másik fele fityeg, de még tartja valami
hívom magán fogdoki..másnap el..
Bp. fogorvoslás fellegvárába..gondoltam 30p alatt rendben lesz..
kezdő, új fiatal fogdoki..pepecsel számban..óra néz..1..2...3..mi a fasz van már?..hívja adjunktust..az véső, kalapács..csitt-csatt, kip-kop..nyisz-nyasz..és kint..varrás..doki mondja kész..indulok haza..gondoltam beugrok mosdóba..nézem tükörben..pofám fültől fülig véres..mi van?? se doki, se asszisztens nem törli le pofámról a gépolajat? hagynának így haza menni?..barmok...mosakodás, gyógyszertár, fájdcsill be másnap vagy mikor vissza varrat ki, pénz 3000Ft borítékra már nem akartam költeni, így a la nature..ő neee,neeem erre semmi szükség..de,deee..aztán elrakta...
összegzés:
szóval..bár egy két modern géppel mát több van az orvoslásban , mint pl.1500-600-as években,de összességében, még mindig ott tart, mint századokkal ,ezer évvel ezelőtt..max azóta megmossák a kezüket, meg a szerszámot...
- orvoslás nemcsak vágásból, gyógyszerből kell, hogy álljon, hanem segíteni akarás, együttérzés,stb. különben szart se ér az egész, ill. csak fél munkát végeznek..
baliquez 2010.03.28. 21:52:45
"HAL surgery", gugli a barátod. Ilyen precíziós kamerás monitoron felnagyított manipulátorkaros makrosebészet, legalábbis nekem ez jön le a leírásából.
A "nem fáj"-ra meg azt érthette a sebész hogy NEKI fog-e fájni - cseppet ugyan egocentrikus, de teljesen korrekt választ adott. :)
Állásrafal 2010.03.28. 21:54:58
mettyúvón lajos · http://gajricsi.blog.hu/ 2010.03.28. 21:57:38
:D
Hát én is elég jól viseltem a varratszetdést. OTthon nyafogtam hogy jááájjj fáj anyúú! mi lesz?
De aztán a doktorbácsi előtt már jól viseltem magam.
Meg is dicsért, hogy Lajoska, ügyes vagy! Bátor fijú! Katonadolog!
És kaptam egy csavart nyalókát, meg egy barackot a fejemre.
Viccet félretéve, el tudom képzeleni, hogy mindnekinek más a fájdalomküszöbe, de kicsit olyan eltúlzottnak érzem ezt a sztorit. De ez az én borzalmas érzéketlenségem. Nyilvánvalóan.
Lyuk! Én vagyok az Apááád! 2010.03.28. 22:07:21
távol-keleten már több ezer éve rájöttek, hogy ember és ember között van különbség, így előfordulhat, az a fura helyzet, hogy ami az egyik embernek jó, az a másiknak nem és e szerint különböző csoportokra, típusokra bontja az embereket.
u.i.: vakbeles napon miután ugyeletes doki néni kijött azt mondja totál komolyan (5-6 év egyetem és diploma után)...csak azé vagyok szarul, mert túl erős volt az earl-grey teám..bele néz bögrémbe, ami sötétkék kívül,belül..mi vaaan? baszod Anyádat!!..biztos azért hányok epét reggel óta...
Lyukka 2010.03.28. 22:09:25
Rézvirág 2010.03.28. 22:11:46
A "nem is fáj az annyira" meg az "úgy látszik mindenkinek más a fájdalomküszöbe" típusú beszólásokról nekem a gyerekágyam jutott az eszembe. Én még úgy a büdös életben nem szenvedtem...na persze kaptam én is hideget-meleget: neeeeem fáj az úúúúgy...ugyan már, ne kényeskedj, hogy neked mennyire alacsony a fájdalomküszöböd...miközben aszittem megpusztulok, egy hétig nem tudtam menni, két hét után tudtam úgy ahogy leülni - féloldalasan...(és nem, valószínűleg nem a fájdalomküszöbömmel lehet a baj, mert a második fiam 10-kor született, 12-kor vigyorogva ültem egy kemény széken, és a 2 éves fiam ugrált az ölemben) Ugyanaz az ember, ugyanaz az "esemény", mégse ugyanaz a fájdalom. Szóval nagyon bírom, amikor valakinek valami nem fájt olyan pokolian, akkor azt bírja hinni, hogy nahát, ez mindenkinek ugyanilyen...lófaszt, már bocs. Örüljön, baxameg, hogy szerencsés volt, nem kell itt azokat csesztetni, akik megszívták.
Jobbulást süticsiga! És minden jót a tanulmányaidhoz!
baliquez 2010.03.28. 22:16:17
Naon pöpec a csajozós dumád, lehetek a példaképed? XD
Süticsiga:
FYI az ún. modern orvostudomány egy jó dolog, és nyilvánvalóan hasznos is, nem lehet lekezelni az eredményeket. Ha mégis szeretnéd akkor próbálj ki pl. egy pedálos fogászati fúrót, hiányozni fog a vízhűtés meg a magas fordulatszám.
A modern orvostudomány arra a kétségtelen tapasztalatra épül hogy az emberek a testükben élnek, és ha ez a test (mint eszköz, funkcionálisan lélekhordozó és szórakoztató szerkezet) elromlik akkor meg kell szerelni. Mint az autószerelés, sorra lehet vonni a párhuzamokat különösebb melléfogások nélkül.
Van olyan - nem modern - orvostudomány is amelyik a sofőr és az autója kapcsolatán, sőt, akár egyedül a sofőrön alapul. Ezek az orvostudományok a problémamegelőzésre, harmonizálásra épülnek. Tengelytörésnél meg besült motorblokknál viszont szerelő kell meg csere. Ott már nem sokat segít a mantra, bármennyire hasznos is a rezgésoptimalizálás (vö. centírozás) ha pl. csak annyi a baj hogy félrehúz az egyik kerék (vö. csakra).
Mindkét típusú orvostudománynak megvan a maga hatásköre, egymás kiegészítői. A szerelőd nem a gurud. A te szereptévesztésed ha elvárod hogy a lelked pátyolgassa, ugyanígy nem elvárható egy lelki tanítomestertől hogy szikével szereljen meg.
Nyilván ha orbitális bunkó akkor mindkettő megérdemli a péklapátot á faciál, de mindig valószínűbb hogy az emberek ritkábban felelnek meg az elvárásoknak mint hogy alapból rosszindulatúak lennének.
A lényeg hogy jobban vagy, ne utálj senkit, és egyél több zabkását, hamar elkészül, laktató, tele van energiával, és ha beszerzel olyan kis konyhai lángszórót akkor pillanatok alatt tudsz rá megdermedés után jól összetörhető karamellt csinálni, ami nagyon jó móka és finom is!
baliquez 2010.03.28. 22:18:30
Naon pöpec a csajozós dumád, lehetek a példaképed? XD
Süticsiga:
Az ún. modern orvostudomány egy jó dolog, és nyilvánvalóan hasznos is, nem lehet lekezelni az eredményeket. Ha mégis szeretnéd akkor próbálj ki pl. egy pedálos fogászati fúrót, hiányozni fog a vízhűtés meg a magas fordulatszám.
A modern orvostudomány arra a kétségtelen tapasztalatra épül hogy az emberek a testükben élnek, és ha ez a test (mint eszköz, funkcionálisan lélekhordozó és szórakoztató szerkezet) elromlik akkor meg kell szerelni. Mint az autószerelés, sorra lehet vonni a párhuzamokat különösebb melléfogások nélkül.
Van olyan - nem modern - orvostudomány is amelyik a sofőr és az autója kapcsolatán, sőt, akár egyedül a sofőrön alapul. Ezek az orvostudományok a problémamegelőzésre, harmonizálásra épülnek. Tengelytörésnél meg besült motorblokknál viszont szerelő kell meg csere. Ott már nem sokat segít a mantra, bármennyire hasznos is a rezgésoptimalizálás (vö. centírozás) ha pl. csak annyi a baj hogy félrehúz az egyik kerék (vö. csakra).
Mindkét típusú orvostudománynak megvan a maga hatásköre, egymás kiegészítői. A szerelőd nem a gurud. A te szereptévesztésed ha elvárod hogy a lelked pátyolgassa, ugyanígy nem elvárható egy lelki tanítomestertől hogy szikével szereljen meg.
Nyilván ha orbitális bunkó akkor mindkettő megérdemli a péklapátot á faciál, de mindig valószínűbb hogy az emberek ritkábban felelnek meg az elvárásoknak mint hogy alapból rosszindulatúak lennének.
A lényeg hogy jobban vagy, ne utálj senkit, és egyél több zabkását, hamar elkészül, laktató, tele van energiával, és ha beszerzel olyan kis konyhai lángszórót akkor pillanatok alatt tudsz rá megdermedés után jól összetörhető karamellt csinálni, ami nagyon jó móka és finom is!
pakesz (törölt) 2010.03.28. 22:35:01
nem tehetsz rola persze...
o sem tehet rola hogy ilyen :)))
de akkor mit sir a szad hogy milyen erzeketlenek?
pakesz (törölt) 2010.03.28. 22:39:09
"
hmm ez egy erdekes kerdes...
en kiskoromban minden honapban lgalabb 2 csokor viragot vittem :)
kapnak is valamit a pedagogusok
amugy ezen a reszen en is gondolkodtam hogy hat a szulok mikor kezdenek el nemtorodomok lenni, szoval nogyogyasznak 1 oras hajcihoert 50e, gyerekdokinak 3e / alkalom, es akkro hol van az a pont, amikor mar nem erdekli az egy szem csemete a szuloket? hogy hat elfogyna a joindulat?
igen ez igaz, hogy a tanito egy fontos szemely mert tole is nagyon sokat kap a gyerek
kellene nekik is adni :)
de azert a havi 20e elegge sok
sot en hallottam olyanrol, hogy jol meno valalkozas, apukat megkerdezik, hogy akkor hat ha gazdag akkor most mivel jarul hozza az iskolai aprobb dolgokhoz :)
pakesz (törölt) 2010.03.28. 22:41:56
tudod 100e -bol ha marad 30e-40e a tanitonak, akkor az a +40e az megduplazna a penzet :)
meg egyszer nem tudom mikor alakul ki a szulokben meg a tarsadalomban a nemtorodomseg :)
eternity · http://eternity.blogter.hu 2010.03.28. 22:55:41
Látatlanban megmondom, tétre-helyre-befutóra lefogadom, hogy ez a mészáros az Iszlám doki volt. :)
A Gyógyír Kft egyébként valami hihetetlenül profi. Csupa kedves, segítőkész és felkészült orvos, nővér, recepciós. Le a kalappal előttünk, tényleg.
Sajnos Iszlám doki "csak" remek sebész. De Dr House elbújhat mögötte érzéketlenség tekintetében.
what_ever 2010.03.28. 23:03:56
pakesz (törölt) 2010.03.28. 23:08:02
fehervari ut ugye?
nekem azzal a dokival pozitiv a tapasztalatom, kedves volt
süticsiga 2010.03.28. 23:08:09
másikpista 2010.03.28. 23:11:29
süticsiga 2010.03.28. 23:13:38
Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.03.28. 23:20:11
Ha életveszélyes is lehet egy aranyér,akkor lehet meg kéne látogatnom?Én nem bánom azt sem ha motoros fűrészt használ csak gyógyítson meg.Egyébként hol van pontosan ez a gyógyír kft?
eternity · http://eternity.blogter.hu 2010.03.28. 23:28:04
11. ker, Fehérvári úti SZTK.
Egyébként a többi ottani sebész is kiváló szakember, csak ők többek között barátságosak is. :)
@pakesz:
Nálam 3-ből kétszer volt fasz. És ezt sokallom.
Egyszer engem kínzott egy kis ambuláns műtéttel, mindenfajta fájdalomcsillapító nélkül vágott belém.
Egyszer a lányomnak volt egy fájdalmas sebe (akkor véletlenül kerültünk hozzá, nem őhozzá jelentkeztünk be, csak elcserélték a műszakot aznap), amiben a jajgatásra teljesen érzéketlenül túrt bele ollóval. Megjegyzem, ugyanezt a műveletet Berta doktornő, aki csúnya ugyan, mint a bűn, de roppant kedves és ügyes orvos, olyan pillekézzel végezte, hogy a lányom fel sem szisszent. Iszlámnál meg sírt...
Szóval, Iszlám csak mint végső megoldás jöhet számításba az én családomnál.
Alf (törölt) 2010.03.28. 23:34:29
Kit érdekel a fájdalmad? Egy olyan embert, aki naponta 100 fájdalmat lát? Nem.
Őt max a pénz hatja meg, ha már lelkiismerete nincs, és miért várjuk, hogy egy orvosnak az is legyen?
Hisz az orvossá váláshoz nem az az első lépés, hogy segíteni akarsz e más embereken, hanem az, hogy jó vagy biológiából középiskoláabn, és akarsz egy jó állást...
Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.03.28. 23:34:43
Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.03.28. 23:39:29
Az orvosok a világ legmagányosabb emberei.Onnan tudom hogy anyukám 40 évig volt gyermekápolónő.Nem véletlen iszik a legtöbb orvos(tisztelet a kivételnek).Ráadásul ha valaki,akkor ők sűrűn találkoznak szar dolgokkal,halállal,gyógyíthatatlan betegségekkel és szenvedéssel.Nem sírhat minden beteg mellett!Nem az a dolga hogy a beteget pesztrálgassa,nem pszihomókus.Végzi a dolgát a legjobb tudása szerint.Mellesleg te sem dolgozol ingyen így nyilván ők sem.Csak őket lehúzzák az orvosi esküre való hívatkozással ami gusztustalan.Alulfizetettek a tudásukhoz és munkájukhoz képest!
Az életedést és az egészségedért pedig nincs az a pénz ami sok lehet!
Tisztelni kell őket!
Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.03.28. 23:41:34
És ezt honoráltam és honorálni is fogom mindig!
Ez a minimum.
süticsiga 2010.03.28. 23:49:36
azt se tudtam,hol vagyok,az ájulás határán voltam.sírtam.
rohadtul eszembe se jutott,hogy van-e nálam pénz.
ő meg látta,hogy egy hátizsákos,feltételezhetően iskolás kiscsaj vagyok.
nem hiszem,hogy a borítékot várta volna.
egyszerűen seggfej.
devadel 2010.03.28. 23:56:00
amiről te beszélsz, az a rossz modern orvoslás.
ha egy természetgyógyász összekeveri a kamillát a lándzsás utifűvel, attól még a természetgyógyászat általában lehet érvényes. ha az orvos nem végzi el munkaköri kötelességét, attól a modern orvoslás még nem hülyeség.
persze mindkettőnek ki kell fizetni az árát. ma magyarországon a modern orvoslás árát nem fizetjük ki.
Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.03.29. 00:05:56
És az eléggé rémísztő lehet.
pakesz (törölt) 2010.03.29. 00:27:30
veletlenul nem volt a sztorit megelozoen belul az az aranyerecske???
es kicsusszant, majd a cinnamon ring jol lezarta???
amugy trombozis, trombocid:
www.webbeteg.hu/index.php?page=news_full&type=17&menu=betegseg&news_id=263
mondom jobb ha a fiatalok is megismerik, mert hogy egy nyugger elmegy az okes(jo jo nem okes), de hogy egy kitanitott fiatal munkaerotol kelljen megvalni csak mert nem tudja a dolgokat az nagyon rossz!!!
mr.vili 2010.03.29. 00:55:40
Nekem évente néhányszor kiújul (nem a fogam),mivel ülőmunkát végzek.Egy patikus ajánlott egyszer egy kámfortartalmú kencét,az visszahúzza és nincs is vele gond jó darabig.Azt nem mondom,hogy nem csíp,mint a fene,mert akkor hazudnék.De a kence azóta a házipatikám oszlopos tagja.
Spiritmonger 2010.03.29. 01:55:02
szerencsére nem volt ilyen műtétem, és talán nem is lesz, de abban biztos vagyok, hogy egy hamar elvégzett műtűt a jövőben nagy fájdalomtól tud megszabadítani
a doki egyébként szír származású, 50-60 éves, és jó fej, kellő szakmai gyakorlattal rendelkezik, engem a fehérvári úti rendelőben műtött, teljesen profin. elmondta, mit fog csinálni, és csinálta rendesen. persze, amikor kiment a fájdalomcsillapító, én is majd beszartam, de csak kibírtam valahogy, és készülve erre, írattam fel donalgint.
2010.03.29. 03:36:51
A doki pedig (tudom hogy alulfizetett, stb) simán lehet udvarias, mert ugyanannyi időbe kerül beszólni, mint azt mondani hogy "pihenjen, ne erőltesse meg magát, itt a recept a Cataflamra".
Szóval nem abba kell belerúgni, aki amúgy is rossz helyzetben van.
És igen, sokkot lehet kapni már attól is, hogy az embert hirtelen megműtik... (ja, nem a köszönöm jutott az eszébe először, hanem mi? a FÁJDALOM!
midnight coder 2010.03.29. 08:01:11
Hell0 · http://csaladinapkozibudapest.hu/ 2010.03.29. 08:09:39
www.aranyer.com
www.regoczi-sebeszet.hu/
süticsiga 2010.03.29. 08:37:19
mindenkinek köszönöm privátba a jókívánságokat,és tanácsokat.
legközelebb biztos,hogy nem ehhez a dokihoz megyek.
@Spiritmonger: nem a hirtelenség zavart,hanem hogy mikor rákérdeztem,se írt fel még jófejségből se egy erősebb fájdalomcsillapítót,és nonszensz,hogy nem ajánlott fertőtlenítést.
például
leone007 2010.03.29. 08:54:34
leone007 2010.03.29. 08:56:25
baliquez 2010.03.29. 09:14:10
süticsiga 2010.03.29. 09:21:31
leone007 2010.03.29. 09:26:08
Állítsuk meg a ......... 2010.03.29. 10:15:08
Hol van ott steril műtő?
Régebben az ilyen beavatkozást csak steril körülmények között, altatásban végezték.
Ez olyan, hogy nyugaton a bronchoscopiát is altatásban csinálják és nem xar lidocainos befújással.
Méghogy nem fáj a varratszedés, ajánlom próbálja ki az illető szülés utáni gátmetszésnél(egy maradandó élmény lesz, pláne , ha repedt is az illető és az orvos úgy varr mint egy hentes....
harcsabajuszos 2010.03.29. 11:57:05
Állítsuk meg a ......... 2010.03.29. 12:03:07
Ahogyan egy béna sebész.
Hentesmunka.
Olyan "szép" öltésekkel mint egy korboncnok.
Az ilyen zugsebészekhez nem érdemes elmenni, mert még félrekezelik az embert.
harcsabajuszos 2010.03.29. 12:04:45
Természetesen tisztelet a kivételnek, de túl sok tapasztalatom van a magyar lelkiismeretlen szar alakokkal, akik orvosnak merészelik magukat hívni.
Most egy másik országban veszem igénybe az egészségügyi szolgáltatásokat, mindenki tisztelettel beszél velem és megad minden tájékoztatást, emberként bánik a pácienssel.
Mert próbálná meg hogy nem...
harcsabajuszos 2010.03.29. 12:06:19
Ez a különbség.
pakesz (törölt) 2010.03.29. 15:03:36
ahogy azok a kulofldi dokik is le fogjak majd szarni ha majd komoly bajod lesz
es majd a birosagon igazat adnak, remelem erre vagytal egesz eletedben
pakesz (törölt) 2010.03.29. 15:04:28
Hol van ott steril műtő?"
amator
sebesz megis mi a bus afsznak lenne SZTK -ban?
ha mar vagni kell akkor kuldjek be a kozpontba?
Állítsuk meg a ......... 2010.03.29. 15:22:57
A Gyógyír kht olyan lehet , mint egy volt SZTK rendelő, ha jól vettem ki a cikkből, azonnali ellátást nyújott az orvos egy szimpla rendelőben, nem steril körülmények között, a beavatkozást nem előzte meg kivizsgálás, végleges ellátásban nem részesítette a beteget a zugsebész.
Jobb lenne beküldeni , mert az ilyen egyszerű rendelőkben sok sipolyt és annál súlyosabb végbélproblemákat kezelnek félre.
A kolleganőm férjének hajszálon múlt az élete, egy hasonló renelőben egy végbélsipolyt kezeltek félre, de még időben egy helyi sebészhez fordultak, aki azonnal műtőbe küldte a beteget, különben élete végéig pelenkázni kellett volna.
Sürgősségi ellátás:
Az 5 centis műkörömmel ellátott orovosnőknek felhívnám a szíves figyelmét, hogy nem ildomos prosztatavizsgálatot végrehajtani ilyen kézzel.
Ha férfi lennék harapofogóval tépném le a körmeiket.A belgyóygászok hiába is matatnak a betegben, mert félóra múlva a sebész ugyanazt úgyis megnézi újra, mert lexarja a belgyógyász véleményét.
maab 2010.03.29. 15:46:26
A közhiedelemmel ellentétben a hasmenés esetén gyakoribb a hasonló panasz, mint székrekedéskor.Ha lehet ne használj WC papírt, zuhanyozz és nem árt a napi tisztálkodást követően minden alkalommal krémet használni a legegyszerűbb gyógyszertári hidratáló is megteszi.
pakesz (törölt) 2010.03.31. 19:26:06
nem hallottal ambulans sebeszeti ellatasrol?
felkap a doki egy szajmaszkot, felvesz kesztyut aztan belevag?
sipoly-sikoly 2010.04.03. 13:42:08
Tök véletlenül a legjobb specialistához tévedtél be, csak egy kicsit túlspiláztad a problémát. Iszlám doki a közvetlen környezetemben is igen sok embert megmentett, akiket természetesen mások elpuskáztak. Ha kakás ügy van prakszisában, akkor őt hívják segítségül. A stílusa ilyen, de a keze biztos.
Egyébként az aranyér nála ambuláns eset, és nem varrat volt az igazán, hanem elkötés, ami elvileg magától is leesett volna az az elhalt szövettel együtt.
másikpista 2010.04.03. 13:46:10
harcsabajuszos 2010.04.04. 19:38:00
A magyar szarházi lesz szénné perelve, aki miatt egy hajszálon múlt az életem és nem azért, hogy boldogabb legyek, hanem mert ő nem isten, hogy az életemmel játsszon.
Ezt nagyon elfelejtették már a nagymenő dokik.
Egyébként beleolvastam néhány hozzászólásodba, méltatlan idióta vagy bármiféle párbeszédre.
A fedlap nélküli "Pálma" strandsarü 2010.04.18. 10:56:00
"úgy járhat mint az egyik unokabátyám,akinek 30 centi hosszan csúszott ki kaksizáskor az egész."
az nem galandféreg volt véletlencségből ??
Mr.XXX 2013.01.17. 23:13:09
cenzorilla 2013.01.18. 06:50:18
A link miatt reklámnak minősül ezért töröltem.
Ha a véleményed írod, vitázol szeretettel látunk, de olvasd el a blogszabályzatot.
Mr.XXX 2013.01.18. 11:52:48
Rendben, értem, viszont akkor mások miért szúrhattak be linkeket is?
Mr.XXX 2013.01.18. 11:57:39
"A külső aranyér fogalma az ánusz külső részén levő vénákat foglalja magában. A külső aranyér gyakran fájdalmas, mert itt nagyon sok az érző ideg. Ha vércsomó alakul ki, akkor trombotizált nodusról beszélünk, ilyenkor egy lágy rög tapintható a végbél szélén. Ez a fajta trombózis nem okoz embóliát."
Végülis az utolsó mondat az, ami igazán lényeges, tehát az aranyérnél fellépő trombózis nem okoz embóliát. Tehát akik korábban azt írták, hogy emiatt (aranyeres trombózis) akár tüdőembóliát is lehet kapni, ők tévedésben vannak.
cenzorilla 2013.01.18. 12:24:32
Ráleltél egy 2010.03. hónapjában indított témára.
Valamikor akkor indult a blog, nem volt még moderálás sem.
Később fejlődött ekkorára, lettek orvosok akik szívesen okítottak minket reklám nélkül is.
Ezért az abban az időben keletkezett linkeket nem töröljük.
"A blogon más weboldalak reklámozására van lehetőség. Részletes ajánlatunkat a Médiaajánlat menüpont tartalmazza. Reklámhelyet igényelni a praxisblog@yahoo.com címen lehet."
praxis.blog.hu/2010/06/23/blogszabalyzat_7
csokosszaju 2016.04.16. 22:49:58
1117 Budapest, Fehérvári út 12 (Budapest)
2049 Diósd, Kossuth L. u. Egészségház (Budapest)
Telefonszám: 06/30-962-6442
E-mail: faradzs-zade@freemail.hu
Információ:
Fájdalommentes azonnali sebészeti ellátás, helybeni kezelés!
Nagyobb beavatkozások kórházi háttérrel.
végbél, vastagbél diagnosztika
laborvizsgálatok
szövettani vizsgálatok
rákszűrés, krónikus betegségek ellenőrzése
polipok eltávolítása
aranyér kezelése
sipolyok, végbéltályogok stb. kezelése
kórházi műtétek előkészítő vizsgálatai
benőtt köröm kezelése
körömplasztika
körülmetélés
anyajegy, szemölcs, zsírmirigy és egyéb lágyrész daganatok eltávolítása
Rendelések:
Gyógyír XI. Kht, 1117 Bp., Fehérvári út 12
szerdánként, 1430 - 1830
Diósd, Egészségház, 2049 Diósd, Kossuth L. u.
csütörtökönként 1700 - 2000 óráig
Tevékenységek:
Sebész, főorvos, szakorvos, traumatológus, proktológus
hahha