Oltsak, vagy ne oltsak?

2009.12.05. 07:49

Elegem van az orvosokból, hogy egyik ezt mondja másik azt mondja és a laikus képtelen eldönteni mivel tesz jót: ha oltat, vagy ha nem oltat. Ki az istenre hallgassak ha nem rájuk hisz ők ezt tanulták. De ha ők se tudják eldönteni akkor én hogy? Nagyon pipa vagyok. Magamért is aggódok de a gyerekemért nagyon nagyon. Ha oltatok egyik oldalról kapok szemrehányást, ha nem akkor a másik oldal aláz le. De miért kell egyáltalán az oltás? Miért olyan veszélyes ez a vírus? És az ellentábor miért nem javasolja?

 

Most ami teljesen betette az ajtót ami a barátnőmmel történt. 25 hetes terhes és természetesen terhessége eddigi szakaszát az töltötte ki hogy mit csináljon. Rettenetesen fél attól is hogy elkapja a vírust és mi lesz és attól is hogy ha beadatja az oltást mi lesz a babával. Már az egész családja beadatta magának, csakhogy ne tőlük kapja el.

 

Már érdeklődött háziorvosánál mit gondol, ő azt mondta mindenkinek beadja de terhesnek nem. Beszélt egy másik orvossal ő sem hajlandó várandósnak beadni. A férje elment az ÁNTSZ hez hogy beadják e a feleségének, ott azt mondták persze csak fizessen (terheseknek nem ingyenes? de most nem a pénz a lényeg). A héten minden hír a három életveszélyben lévő kismamáról szól és tegnap az egyik sajnos meghalt.

 

Barátnőm ma elment az ÁNTSZ hez és utána sírva zokogva hívott fel. Mondta hogy kéri az oltást és megkérdezte hogy akkor ezt beírják a kiskönyvébe? Mert 25 hetes terhes és legyen nyoma hogy megkapta. De erre a doki elkezdett hebegni hogy akkor ő most nem tudja meg izé hogy akkor most mi legyen? És aztán közölte hogy rendben beadja a kismama saját felelősségére. Mert ez az ő felelőssége hogy most károsítja a magzatát. Persze barátnőm így is tropa idegállapotban van, elkezdett sírni. De a doki csak hajtotta hogy az ő felelőssége hogy mit okoz ezzel a babájának. Még megkérdezte hogy mivel foglalkozik és mondta hogy építőmérnök és tovább szajkózta hogy a maga szakmájában is van ilyen nem? Hisz ha megépít egy hidat az is az ő felelőssége, nem? Hát mint egy idióta, hogy lehet ilyen érveket felhozni? Hol van kiírva a hidakra hogy csak saját felelősségre menjen át aki akar?

 

De aztán hozzá tette hogy végül is az is saját felelőssége ha elkapja a vírust és belehalnak mindketten.

 

Barátnőm teljesen kikészült, gondolom doki is látta hogy túllőtt a célon és mondta jaj hát én nem tudtam hogy ilyen érzékeny, én csak beszélgetek a betegekkel. Barátnőm közölte hogy fogja be a pofáját és vele ne beszélgessen.

 

És most otthon ül és zokog hogy mit tett most a babájával. Ő okozza ha sérülten születik meg és tudom hogy én is ezt tenném, mert nincs egy ember aki megmondja mi helyes döntés.

 

És ezek a szemét orvosok (tisztelet a kivétel) meg szórakoznak máson.

 

Rettenetes ideges vagyok én is. Szét tudnék robbanni.

 

Azt mondják hogy terheseknek kellene leghamarabb beadni az oltást. Csak hogy nincs egy orvos aki megtenné? Hát mitől félnek annyira? Ilyen veszélyes az oltás? Ha igen akkor meg minek oltanak be embereket vele?

 

A másik meg egy éven aluli gyereket nem lehet beoltani, de a magzatnak mindegy?

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a prakszisblog@gmail.com címre.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mária 2009.12.05. 19:18:19

@Noxin: @grizliewok:

Például:

www.cdc.gov/H1N1FLU/

Nekünk miért nincs ilyenünk? Van helyette olyanunk, amin az átlagembert az információk kétharmad részéhez hozzá se engedik férni, nem adnak jelszót az oldalakhoz, nehogy elolvassa:

www.pandemia.hu/

A Magyar Pandemiás Bizottság Honlapja... FTW

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.12.05. 19:19:20

én nem látom azt hogy a emberek tucatjai vagy százai halnának meg a h1n1 miatt, kb. minden másban többen halnak meg

azt viszont tudjuk, hogy az oltás pár embernél komoly károkat tud okozni, sokaknál pedig lázat

azt is tudjuk, hogy az oltás nem biztos hogy véd a vírus ellen, furcsa hogy sokan alapból úgy veszik hogy ez biztos védettséget jelent, pedig ez egyáltalán nem így van, különösen nem nátha vírusok esetén

könnyen lehet, hogy ez a vírus már régen átment rajtuk, csak észre sem vették vagy sima megfázásnak hitték, ezek után pedig pláne nincs értelme az oltásnak

Mária 2009.12.05. 19:20:07

@Noxin:

A wiki nem hiteles forrás.

smartdrive 2009.12.05. 19:21:54

gyerekek, nem most kellett volna teherbe esni (fél éve lehet tudni, hogy jön az armageddon)

de a sok hülye csak kefél ész nélkül. hát most fossanak

est komor őre 2009.12.05. 19:24:09

@Mária:

Te már megint itt vagy te mocskos hazudozó? Jó lenne , ha aljas módszereiddel nem vezetnéd félre a többieket!

Takarodj !

est komor őre 2009.12.05. 19:24:43

@Noxin:

Hagyd a francba, ez a nő súlyos elmebeteg.

2009.12.05. 19:25:38

Én beoltattam magamat, eddig semmi mellékhatása. (indulok a Budapest-Bamakon és semmi kedvem betegnek lenni amikor indulni kellene a mókára) Feleségem Cron beteg, komoly immungyengítőt szed (Imurán). Vele kapcsolatban is volt egy menetünk, hogy be lehet-e oltatni vagy sem? Mit okoz, van-e teszt stb... De aztán úgy döntöttünk, hogy kisebb baj, ha az oltás terheli meg a szervezetét, mintha az erős, élő H1N1-et kapja meg és az került szembe a legyengített immunrendszerével. Több mint egy hete megkapta és semmi baja sem volt eddig. Persze előtte az oltóközpontban is rákérdeztünk és ők már sok ilyen betegségben szenvedőt oltottak be minden gond nélkül.

Accordion 2009.12.05. 19:25:52

@anonymoushun:
„Az 1977 óta az időről-időre visszatérő járványokban általában a H1N1 és a H3N2 A vírusok, illetve egyes B influenzavírusok a globálisan elterjedt kórokozók. ”
1977 óta.
Ne fiatalítsd!
Kicsit vagyok csak idősebb a kis szemétnél.
Egyébként szerintem azért azóta, mert akkor azonosították. De attól még létezhetett.

Noxin 2009.12.05. 19:29:54

Ha valakinek fenntartásai lennének az oltással kapcsolatos garanciákkal (persze mindenbe bele lehet kötni):
index.hu/belfold/2009/12/05/ujinfluenzas_kismamakat_kezelnek/

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2009.12.05. 19:34:23

Nahát, egy orvos, aki beismeri, hogy fingja nincs, mik a következményei a kezeléseinek. Ezzel kéne kezdenie mindegyiknek. Az orvosok nem rendelkeznek a mindentudás adományával. Csak sok évszázad tapasztalata és kutatásai alapján kicsit kevésbé homályok, mint az átlagember. De az emberi testet nem ők tervezték. Nincs meg a gépkönyvük. Nem szerelők, akik tudják, mit kell kicserélni, és akkor mi lesz. Ők egy mindennél bonyolultabb szerkezetet próbálnak megjavítani, gépkönyv nélkül. Legjobb esetben is csak találgatnak. Ezt kéne minél több embernek felfognia.

Nem tudni, mi lesz, ha valaki oltást kap. Azt sem tudni, mi lesz, ha nem kap oltást. Az orvos sem tudja. Ha azt állítja, hogy tudja, hazudik.

face to face 2009.12.05. 19:40:58

Én beoltattam magam de még aznap bevettem a házi ellenszert is:2 dl fehér házi pálinkát, így a mutánsnak sincs esélye.Továbbá évek ota a téli időszakban 3-4 gerezd fokhagymát tolok.Ez lehet placebo és büdös leszek tőle de lesz@rom.Évek óta semmi bajom.:)

Anke 2009.12.05. 19:46:08

Az orvos és a kutatók között a különbség kb. akkora, mint az egyszerű felhasználó és a programozó között.
Sok felhasználó tanult pár alap programozási lépést, legalábbis akik tanfolyamon, iskolában tanulták a szerkesztő és egyéb programok használatát, egy-két kivétellel mégsem tanulnak meg programozni. Ugyanez mondható el az orvosokról is. Attól még, hogy valóban keményen tanultak, hogy - legyünk optimisták - segíteni tudjanak másokon, még nem feltétlenül értik azt, amit alkalmaznak, közel-távol nincs a tudásuk a kutatókéhoz, akik naprakészek az általuk művelt tudományágban. Ebben az esetben, tehát a virológus, immunológus és infektológus kutatókra érdemes hallgatni, hiszen ez az ő területük.

A kismamának két cikket linkeltem alább, hogy tényleg ne aggódjon az oltás miatt, gondoljon most valóban a babájára, mert a folyamatos aggódással stresszel csak árt neki, erről pedig az orvosok nem tehetnek, ez mindenkinek a fejében dől el, hogy miért és mennyire stresszeli magát egy ilyen állapotban.

Infektológusok
weborvos.hu/egeszsegpolitika/figyelmeztetnek_infektologusok/145737/

A vírus biológiája, Kis vírustörténelem, Influenza vs. "influenzaszerű", A 2009 A(H1N1) molekuláris eredete, Patomechanizmus, avagy mit csinál a vírus a szervezetben alcímeket viselő írás
criticalbiomass.freeblog.hu/archives/2009/11/07/Influenza-para_-_8/

A másik dolog, amiért az orvosok nem mernek terheseket oltani, az az, hogy félnek a perektől. Utólag ugyanis soha nem fogja elhinni egy kismama sem, hogy nem az oltás miatt lett beteg a magzata, hanem egyébként is beteg lett volna, mert beletartozik abba az x százalékba.

est komor őre 2009.12.05. 19:48:51

@Accordion:

rajtam most ment át, még lábadozok.
Te, ez nem az a megszokott influenza. Ez más. Jóval genyóbb, hosszabb, és vissza-vissza tér. Láztalanul végigcsináltam, de úgy megrángatott, csak pislogtam. Rosszullét, szédülés, fejfájás, torokfájás, köhögés. Elején hőemelkedés.

2 hétig köröz a testedben, aztán csak a gyengeség marad. 1 hétig. Brutális. 3 hetet kihagytam miatta a melóbol, pedig nem voltam betegállományban 10 éve. Edzek, nyomom a vitamint, és majd 2 méter vagyok, de őgy letaglózott, mint egy bébifókát.

Accordion 2009.12.05. 19:52:58

@est komor őre:
Jólvan, gratulálok!
Nem mondok én semmilyen véleményt, ha megnézed a legelső hozzászólásomat, akkor látod, hogy pont az információkat hiányolom. Ami alapján a jónép dönteni tud (meg a posztíró barátnője.)
Nálunk pl. az utcában egy idős néni meg meghalt, akinek a lánya erősködött, hogy oltsák be. Szívbeteg volt amúgy.
Szóval én gyűlölöm a hisztit és azért vádolom a minisztert, mert az ő kötelessége lenne, hogy tisztességes információkkal rendet vágjon a sok félrebeszélő marha között.
Olyanokkal pl. mint a te beszámolód.

amerea 2009.12.05. 19:58:08

@Mária: ez egy nagy kalap.

egy baratom Norvegiaban orvos, es meg o sem tudta eldonteni objektiven adassa vagy ne adassa, pedig Norvegiaban az orvosi rendszer ossze sem hasonlithato a magyarral (szinte a vilagon a legszinvonalasabb) es o meg meg orvos is.

attol mert valami angolul van leirva, meg nem szentiras..

face to face 2009.12.05. 20:19:04

Haverokkal, bepálinkázva (H1N1 elleni)néztük az egyik kereskedelmi tévé tehetségkutató műsorát Szonjával.Őt szívesen oltanán de Nóri is jöhetne, házi ellenszerrel ápolnám......Bocs:)))

zichy 2009.12.05. 20:24:47

18 hetes terhes orvos vagyok. Beadattam az oltást mert ugye az már tudott, hogy a szövődményei súlyosabbak, mint a mellékhatásai (súlyos tüdőgyulladás versus hőemelkedés/láz). Levert, gyenge voltam pár óráig, talán hőemelkedésem is volt. Pihentem (munka után), bevettem 1 paracetamolt. A 2.trimeszterben biztonságosabbak az oltások, mert pl. már lázcsillapító is bevehető.
kacorka: A magzatot az anya védi, az 1 éven alattiaknak az immunrendszere még nagyon éretlen, ahhoz, hogy egy elölt vírussal megbirkózzanak.

Lehet mondani, hogy mi tanultuk. Igen, de ez egy új vírus, keveset tudunk róla. Az, hogy a szezonális influenzavírus mutálódik, azt tudjuk. Elvben ez is mutálódhat, de még nincs olyan régóta a színen, hogy ezt bizton állíthassuk. És igenis mindenkinek a saját felelőssége, hogy oltat-e vagy sem. Nem dönthet az orvos senki helyett (abban sem, hogy mikor, ki, hogyan essen teherbe, dohányozzon-e az infarktus után stb.)

redriot77, EMU: Na az ilyenek miatt rohadt szar itthon orvosnak lenni, gőzük sincs mit jelent a műhiba/várható szövődmény, csak az orvos hibázik, hazudik és pénzéhes szarházi. És ha nem mosolygunk az ilyenekre, akkor nekik áll feljebb. Tipikus. Köztudott, hogy az orvosok 5-8 %-a kapja a "boríték" nagy részét("nagytudású" főorvosok, adjunktusok, professzorok) és mivel vezető pozícióban vannak nem érdekük ennek megszűntetése, az államnak meg azért nem, mert túl sokba kerülne. Így csak dolgozzuk halálra magunkat, ügyeljünk itt-ott 24 órákat, majd másnap a rendes munka (EU ide v. oda, hogy másnap haza kéne menni, de sem elég orvos, sem elég pénz). Nem tudom miért irigylik az emberek a NORMÁLIS életvitelt {szívsebész szakorvos ismerősöm CSAK AZÉRT fogadott el borítékot, hogy ki tudja fizetni a fogorvost, én 10 éve dolgozom és ha kaptam 60ezer Ft-t akkor sokat mondok, úgy, hogy a betegek ragaszkodtak hozzá, utólag, nem kérem, és nem megyek utána}). Nem lehet a közalkalmazotti fizetésből megélni, de tudott, hogy a TB-t mi legalább fizetjük, amiből ellátjuk a sok minimálbéres BMW-s vállalkozót.

Nagyon irritáló olvasni a Kiskegyedből szerzett egészségkultúrával bíró emberek mocskolódását (ÁNTSZ, orvosok, mások). Nem tudom miért jó lehülyepitsázni, hazugozni mindenkit. Értelmes gondolatok megosztása normális hangnemben már egyik blogon sem megy?

Azt sem értem miért nem a sok félinformált, megélhetési, szenzációhajhász újságírót szidják? Nekik köszönhetjük az össze-vissza híreket, az alaptalan információkat (legutóbb azt is javítani kellett, hogy melyik városban használták az oxigenizátort, pedig ez nem is tudást csak alaposságot igénylő információ), az utánanézést, tudást, gondolkodást nélkülöző hírhegyeket, amiből mindenki táplálkozik. Könyvek? Á...minek. Külföldi oldalak? Nem beszélünk nyelveket.
De élje ki mindenki a Nagy Magyar Frusztrációt itt és akkor talán nem lesz annyi verekedés a kereszteződésekben.

prettyinpink 2009.12.05. 20:27:29

megértem az orvost, mert neki a kezében van egy európai (jobban szennyezett) oltóanyag, ami ha beadja mellékhatásokkal járhat, ha nem akkor esetleg meghal az ember. na most ezt MIÉRT AZ ORVOS DÖNTSE EL! nem hisztizni! dönteni! ha nem bead és meghal, akkor (már úgysem tud) nem ugrál, ha beadat, de károsodik a magzat akkor sem pampog, mert te választottad.
kérdés: Mitől félsz jobban? a járványtól, vagy a kémiai oltóanyag mellékhatásától?
elmúltál 18? akkor dönts TE!

ma-lőr 2009.12.05. 20:29:52

@pannonfunk:
Idáig az ilyen híreket nem hozta a médai, de most valamiért átszakadt a hallgatás, tagadás fala

"Debrecenben kórházba szállítottak egy H1N1-gyel fertőzött rendőrt, aki korábban védőoltást kapott, erősítette meg a hírt az Indexnek Falus Ferenc országos tiszti főorvos.

a teljes hír: index.hu/bulvar/2009/12/05/h1n1-gyel_szallitottak_korhazba_egy_beoltott_rendort/

"

pannonfunk 2009.12.05. 20:43:13

@Noxin: Igen, mint tudjuk, az I, II. és a XII. kerület a legkevésbé fideszes, itt 60-70% között szokott kapni az mszp, nem is csoda, hogy itt oltatják be magukat a legtöbben. Bezzeg a totál fideszes Csepelen, meg az Angyalföldön, ott nem oltatják magukat!

Iovianus 2009.12.05. 20:47:29

Mekkora sz*r ez a post...

Először is, orvosi egyetemen nem azt tanítják, hogy egy adott oltásnak milyen mellékhatása lehet. Ez a gyógyszerfejlesztő cég dolga kivizsgálni, az ő vizsgálati eredményeiket kapják kézhez az orvosok.

Másodszor, az infulenza elleni védőoltás NEM kötelező. Az influenza nem halálos betegség, és tízezreléknyi arányban van vmilyen következménye a betegségnek. Tbc ellen kapsz oltást babaként mert az jó eséllyel elvisz...

Kedves postírót és feleségét ne minősítsük. Természetesen mérnökkénk fogalmuk sem lehet, hogy mit tanulnak az orvosok, és mi a munkájuk és felelősségük. Ezért ne is alkossanak véleményt róla ha kérhetem.
Egy halk megjegyzés: Az Emberi Test nem egy statikai építmény amivel a legózáskor megismerkedsz... Az embert még ma is "kutatják", mert nagyon sok sötét folt van a szervezet működésében. Nem elvárható, hogy a világ legbonyolultabb szervezetében bárki is biztosan eligazodjon. Egy orvostól sem 100%-osan, ahogy postírók kívánják...

Noxin 2009.12.05. 20:47:58

@pannonfunk:
Na pont ezért érdekes 8-)

pannonfunk 2009.12.05. 20:49:16

@ma-lőr: Nagyon durván becsült számításaim alapján, ha az oltóanyag 70-80%-ban hatásos, és maradunk a kétmilliós oltottsági szinten, akkor a 2 millió beoltottból kb. 100000 fog megbetegedni, és úgy 25-30 meghalni. A be nem oltott 8 millióból meg 2 millió betegszik meg, kb., és 500-600 haláleset lesz. Ezek persze hasraütésszerű becslések, de a nagyságrendet lehet, hogy el fogom találni. Persze ezt még esélyünk sem lesz ellenőrizni sem. Ahogy mennek feljebb az oltottsági adatok, úgy csökkenthetjük a prognosztizált halálesetek számát.

Iovianus 2009.12.05. 20:50:21

u.i.: Az orvos helyesen cselekedett. Elmondta a várható következményeket, jókat, rosszakat; mivel a kórról keveset tudni, és nagyon kevesen(!) haltak bele eddig (csak ebbe pedig még senki), így a TE döntésed, hogy beoltatod-e magad. Döntöttél. Nem kell sírni.

pannonfunk 2009.12.05. 20:51:26

@Noxin: Mondjuk kezdjük ott, hogy az influenza RNS vírus, nem DNS. És persze még folytathatnánk.

Naki vagyok kerdojel 2009.12.05. 20:53:11

Oltass. Te is, meg mindenki, aki eddig még nem tette. A 25 hetes barátnőd is.

pannonfunk 2009.12.05. 20:55:22

@Accordion: Sőt, a spanyolnátha vírusa is H1N1 volt. Ez a mániám, ezt ismételgetni minden blogon, hogy az ország fele már átsesett ilyen vagy olyan H1N1-en. Hátha egyszer valaki mond valami értelmeset, hogy ez a H1N1 miben különbözik attól a H1N1-től amit én is elkaptam 86-ban. De senki nem tud semmit erről, eddig.

jägermeister 2009.12.05. 20:57:02

@dru.: Formaldehid nincs benne. A higany pedig szervesen kötött formában van benne, etilhiganyként, ami ugyebár nem okoz a szervezetben kárt. Egy kis kémia.
Azért az élettani hátterére kíváncsi lennék hgy hogyan okozhatna egy influenzaoltás parkinsont, illetve miért okozna gyakrabban hosszútávú szövődményeket mint bármely más oltás.
Amúgy nem velem kell vitatkozni, hanem az említett szaktekintélyekkel, vagy akár a Science főszerkesztőjével aki szintén azt mondta amit Falus prof. Szerintem Magyarországon nincs ember aki annál a 10-20 szakembernél jobban ért hozzá, ők meg mind azt mondják hogy oltsunk. Ez az etalon, a többi önkéntes 'szakorvos és immunológus' meg mondhatja a magáét.

pannonfunk 2009.12.05. 20:57:25

@Naki vagyok kerdojel: Jaja, oltasson mindenki. Ha elérjük a 60%-os oltottságot, akkor jó eséllyel nem fog kitörni a járvány, mert nem tud terjedni nem oltottról nem oltottra, olyan sok lesz közben az oltott. És akkor nem kell pánikolni annak a 40%-nak sem, aki nem tud dönteni, hogy oltasson-e vagy sem.

Noxin 2009.12.05. 20:57:48

@pannonfunk:
Ok, már korábban linkeltem egyet a vírusról, ahol ez részletezve van.
Az eredeti kérdés, hozzászólás Czeizel Endre szakmája, végzettsége, hozzáértése kapcsán született.
Arról van véleményed?

pannonfunk 2009.12.05. 21:03:03

@jägermeister: 1. Van benne formaldehid. Azzal ölik el a vírust gyártás közben. Aztán tisztítják, nagyon nagy részét kiszedik benne, de 'nyomokban tartalmazhat'. Nagyon kevés, ennyi mennyiségben nem káros az egészségre. Nem tudom, hogy aki formaldehid-érzékeny, arra hat-e. De pl. ha ócskább vörösbort, almabort iszol, abban metil-alkohol van, és az a szervezetben oxidálódva úgyszintén formaldehiddé válik. De olyan kis mennyiségben az sem veszélyes. Persze ha meghúzod a fagyállót, az már... 2. Az etil-higany közel se barátságos vegyület, súlyos idegméreg. Viszont egy oltásban csak 5-25 mikrogramm van benne, és vízben oldható vegyület, kipisiled hamar. Ekkora mennyiségben nem káros. Csak hogy pontosak legyünk...

ibafaipap 2009.12.05. 21:04:42

@zichy: Magyarországon orvosnak lenni tényleg nem habostorta, de hogy ne adjanak be oltást, és ne világosítsák fel a beteget, hogy melyik jár nagyobb kockázattal, az azért durva. Annál is inkább érthetetlen ez a hozzáállás, mert szinte soha nem meszelnek el orvost műhiba miatt, mivel jószerével lehetetlen bizonyítani a beavatkozás és a károsodás közötti ok-okozati kapcsolatot, mert ugye kolléga ellen nem vallunk... Ha mégis, nem ő fizeti a kártérítést és gyakorlatilag soha nem mozdítják el az állásából az orvoshiány miatt. Vagy az van, hogy elhallgatják a beteg elől a mellékhatásokat, sőt ne is tudjon róla, hogy milyen gyógyszert szed (Miért akarja tudni? Saját tapasztalat, kórházból), vagy itt a másik véglet, hogy nem adják be az oltást, holott tudják, hogy milyen szövődményei lehetnek a betegségnek.

pannonfunk 2009.12.05. 21:07:28

@Noxin: Sajnos a wikibe bárki beírhat bármit, most pl. ez van beleírva:

"Kutatásai kiemelkedő témája az öröklődés, a genetikai ártalmak, a veleszületett adottságok vizsgálata, valamint az epidemiológia. És persze ide még bárki azt ír, amit akar..."

hu.wikipedia.org/w/index.php?title=Czeizel_Endre&stable=0&shownotice=1#Orvosi_.C3.A9s_tudom.C3.A1nyos_p.C3.A1lyafut.C3.A1sa

pannonfunk 2009.12.05. 21:09:18

@ma-lőr: vitaminszabadsag, David Icke, csupa jeles ember, a korrekt tájékoztatás mesterei :P

ibafaipap 2009.12.05. 21:10:11

@Iovianus: Ja, ne is alkossanak véleményt, mert nem orvosok. Tipikus. A H1N1 nem egyszerű szezonális influenza, és ha hallgatod a híreket, emberek halnak bele. Ja, nem ebbe, hanem a szövődményeibe, tényleg, mekkora különbség...

ibafaipap 2009.12.05. 21:20:01

@Mária: What you can do to stay healthy:

1. Get vaccinated

Miről is beszélünk?

Iovianus 2009.12.05. 21:20:37

@grizliewok: Nem bizonyított, hogy ennek a szövődménye. A kismamák egyike súlyos tüdőbeteg, persze hogy előjön nála minden szövődmény...
Ha olyan veszélyes lenne a vírus akkor milliók halnának meg kizárólag ebben, mint a spanyolnáthában.
És nem mellékes, hogy az oltáson vagy 1200forint haszon van, kíváncsi lennék, hová vándorol, ugyanakkor a gyerekkori kötelező oltásosakat miért nem nyomatják annyira, sőt, azt is választhatóvá akarják tenni...érdekes.
A véleménnyel pedig annyi a gond, hogy erősen vádol, sokszor még valótlant is állít. A postból is hiányzik a megértőkészség, csak arról szól hogy most nekik mennyire rossz a hülye orvos miatt mert döntés elé állította az anyukát. Minden műtét előtt magadnak kell dönteni, hogy vállalod-e, csak ott nyilvánvaló, hogy ha nem, akkor hamar súlyos bajod lesz. Remélem érthető a párhuzam.

Noxin 2009.12.05. 21:21:01

@pannonfunk:
Ja, csak épp nyomon követhető a változás... és ha nem valós dolgot írsz be, kijavítják.

Sailor 2009.12.05. 21:43:43

Oltass.
Ha nem, írass fel, válts ki Tamiflut.
Ha felmerül az influenza gyanúja, azonnal el kell kezdeni a szedését. Már 6-12 óra késedelem is csökkenti a hatásosságát.
Én beoltattam magam és egész családom is.
A H1N1, úgy tűnik, nem fertőzőbb, mint a szezonális, de a fiatalabbak esetében a szövődmények súlyosabbak lehetnek.
Viszont a betegség is gyógyítható - csak minél előbb el kell kezdeni a kezelést Tamifluval.

zichy 2009.12.05. 21:44:05

@grizliewok: Persze, nem tökéletes az orvosi tájékoztatás (bár én az időhiányra fognám),az, hogy nem meszelnek el orvost az nem teljesen igaz (ld. szentesi beteg), ellenben mindenért beperelik őket (Ábrahám megélhetési ügyvéd úr ügyesen megtalálta a hiatust a jogi területen -ügyvéd határok nélkül). Az valóban felelőtlenség, hogy lebeszélik a pácienst (ez számomra is érthetetlen). De nem gondolnám, hogy a negatív példák vannak többségben (legalábbis a környezetemben).
A kártérítést a kórház fizeti, mivel a közalkalmazottaknak így van szerződése, ha netán az extra munkahelyén vállalkozó, akkor van saját biztosítása, általában.
Nemrég a szezonális influenzában is meghalt egy idős férfi, erről persze sehol sem olvashatunk egy mukkot sem.
Általában az influenza nem halálos betegség, a szövődményei azok, legyengült immunrendszerű (ld.terhesek) egyénekben különösen súlyos.
Nem lehet előre megmondani, hogy a legyengített/elölt kórokózó kinek okoz súlyostüneteket, kinek semmit, ezért ne várják az orvostól, hogy elmondja hogy neked 37.5 fokos lázad lesz 28 és fél óráig és biztosan semmi több.

Mária 2009.12.05. 21:50:18

@grizliewok:

Nem mondtam, hogy egy oltás ELLEN kampányoló, fröcskölődő oldalra visz a link :)

Azért tettem be a linket, hogy megmutassam, milyen az, amikor nem hagyják magukra a tanácstalan embereket.

Persze, ott van, hogy SZERINTÜK oltatni kell.

Meg még mellé számunkra hihetetlen mennyiségű, közérthetően megírt információ, amit végigolvasva bárki eldöntheti, hogy oltat vagy nem oltat.

Nálunk viszont NINCS közérthető információ.

Nálunk csak a bizottságok vannak, a hétköznapi emberek elől elzárt titkos weboldalak vannak, a celebek vannak, a bulvárhírek vannak...

Meg a bizalmatlan, tanácstalan, háziorvosaik ellen hangolt emberek vannak.

És hogy el ne felejtsem a lényeget: vakcinánk is van... igaz, hogy savanyú is, sárga is, más országokban nem is forgalmazható, nincs rajta a lejárat időpontja, de akkor is magyar.

Ennek a blognak az első bejegyzéséhez valaki beírta kommentben, milyen kérdésekre nem kaptak szakmailag korrekt választ a háziorvosok.

A hétköznapi embereket lehet manipulálni viszonylag egyszerű kommunikációs trükkökkel. A háziorvosok viszont a jól feltett szakmai kérdéseikre nem kaptak szakmailag korrekt választ.

Miért nem kaptak?

Alternatív 2009.12.05. 21:58:20

@igaziatommaki: Azt a 70%-ot nem úgy kell érteni, hogy nekik tökéletes védettséget ad, a többi 30%-nak meg semmilyet.

A többi 30%-nak is ad védettséget, csak nem eleget - elkaphatják a betegséget, csak nem a legsúlyosabb formájában, hanem részleges védettséggel - megbetegszenek, de nem annyira, mint az oltatlanok. (A szervezet felkészült, de nem eléggé.)

Az oltás ellenére megbetegedett rendőrről meg éppen azt felejtették el leírni a hírekben, hogy mikor oltották be. Állítólag két hét, mire kialakul a védettség. Hogyha szegény rendőrt két napja oltották, akkor semmi csoda nincs abban, hogy megbetegedett.

pannonfunk 2009.12.05. 21:59:02

@Noxin: Kérdés, hogy mennyi idő alatt. Persze, most kitörölheted öt perc alatt, amit beírtam, de azért maradjunk annyiban, hogy a wiki-t azért mint tuti információforrást, esetlg valami vitában tényként kezelni a bennelevő információkat erőteljesen vitatott.

Most kénytelen voltam utánanézni, hogy mivel foglalkozik Czeizel Endre, mert azon kívül, hogy genetikus, meg öröklődéstannal foglalkozik, fogalmam sem volt. Nos, zömében születendő gyerekekkel fogalalkozik, és azt vizsgálja, hogy milyan környezeti/genetikai tényezők milyen hatással vannak a születendő gyerekekre. Valóban, vannak olyan cikkei, hogy milyen hatással van pl. a bárányhimlő a születendő gyerekekre, pl.

Orv Hetil. 2007 Jul 22;148 (29):1373-9 17631472
[Fetal varicella syndrome]
János Gidai, Eva Bács, Endre Czeizel

de azért ezt epidemiológiának nevezni, sőt virológiának, erősen túlzás. Olyan ez, mintha valaki számolná, hogy milyen technikai paraméterrel felszerelt autók milyen gyakran hibásodnak meg, és ezt a tudást felemelnéd a tervező-mérnökök szintjére.

pannonfunk 2009.12.05. 22:02:22

@Alternatív: Másfél hónapja oltották.

a2475870 2009.12.05. 22:06:51

@Sailor: Jobb ha te is bekészíted a tamiflut :D
Ez a szar oltás szart sem ér....

Lásd egy másfélhónapja beoltott rendőr is bekapta, és majdnem ottmaradt, PERSZE A VIRULOGUS SZERINT AZ OLTAS SEGITETT RAJTA .

Nah most ha valaki az élő vírust kapja el , az már mégegyszer ugyanezt a vírust nem fogja elkapni (olyan immunválaszt vált ki), ezekszerint a szuper hájtechel készített TELJES ELÖLT VÍRUST TARTALMAZÓ oltás AMIBŐL EGY IS ELÉG OLYAN SZúppcsi
Egyenlo
SZARRAL
Kb.

Kar volt beadatni ezt a szart, meg hoemelkedest sem okozott az oltas, valszeg immunrendszerem eszre sem vette a TELJES VIRUST ...

Szal csask nezd vegig nyugodtan ahogy ezek a nagyfejuek szuszognak a mediaban , es pofaznak hazugsagokat, mikozben az etelekkel, es a virussal megolnek teged, mindenkit aki dolgozik, es a csaladodat is, es rohadtul nem mondhatod el hogy biztonsagba erzed magad, holott ez lenne a feladatuk...

Ha nem olnek meg es veletlen eletbe maradsz akkor melozzal nekik 65 eves korodig hogy tudjanak maguknak villat epiteni, meg szolgalati jarmunek mercit venni, es akkora mar 65 eves leszel a kurva eletbe mar csak megdoglesz hogy ne kelljen nyugdijt se fizetniuk utanad, hiaba meloztal 50 evig....

De ha meg mindig nem doglesz meg 65 eves korodra az egesz eletedben valo melotol csask osszeszedtel valami kronikus betegseget , es ez a kurva virus csak kinyir ...

Vagy
Ragadj fegyvert es vagd el a torkukat ahogy ok teszik

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2009.12.05. 22:16:24

Szerintem szerezzetek be Beta Glucant, olvassatok utána nyugodtan, Magyarországon is több helyen lehet kapni. Felturbózza az immunrendszert, és az könyebben elbánik mindenféle betolakodóval. Erről vannak anyagaim is, ha valakit érdekel, akkor keressen meg privátban.

www.betaglucan.org

1third 2009.12.05. 22:17:05

Bocs, csak az utolso 100 kommentet olvastam vissza.
Szvsz felesleges BARKIT is hibaztatni hogy oltass vagy ne. Ha eleg nagykislany/nagykisfiu vagy, akkor dontsd el te. Ha allambacsi kotelezove tette volna, akkor azert haborognal, ha tiltana, akkor azert, igy, hogy szabadon donthetsz, igy emiatt van a balhe...
Csak egy erdekesseg a H1N1 elleni oltas koruli vitahoz ez a link www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2009/11/27/AR2009112703248.html?hpid=topnews
Hja, en nem oltattam, de nem lehetseges mellekhatasok miatt, hanem, mert SEMMILYEN vakcinazast nem visel el a hab testem, anaphylaxia schock a reakciom barmilyen vaccinara. Igy kivulrol tudok "rohogni" barmilyen, errol szolo vitan. Oszt osztan vagy elkapom, vagy nem az ilyen-olyan betegsegeket, a vakcinazas nelkuli eletemben. De influenzas pl. nem voltam kb 20 eve. Anyam viszont evente oltatja magat minden oktoberben es evente kidol minden januarban 3 hetre a "mezei" szezonalis fluban. Szoval... mindenki oltassa be magat, aki be akarja, es mindenki maradjon ki belole, aki ki akar maradni, de KONYORGOM, SENKI NE HISZTERIAZZON AZERT MERT A SAJAT DONTESEERT NEM KEPES VALLALNI A FELELOSSEGET...!!!

jägermeister 2009.12.05. 22:19:32

@pannonfunk: igaz, így pontosabb, formaldehiddel valóban találkozik a vírus de eléggé letisztogatják róla - a formalinos boncolások során szerintem minden egyes orvos többezerszer nagyobb dózist nyel be :)
az etilhiganyról viszont nem találtam olyan forrást ami igazolta volna azt hogy idegméreg. az viszont tény hogy mondjuk egy mandulában vagy almában is van pl. cián, mégse kampányol senki ellene, mert mértékletes mennyiségben megbírkózik vele bármelyik ember.

pannonfunk 2009.12.05. 22:19:48

@a2475870: Szóval az igazság valahol ott lesz, amit megírtam ebben a kommentben: @pannonfunk:
A 2 milló oltottból én úgy 20 körüli halálesetre számítok, a maradék 8 millióból meg 500-600 esetet. Persze az egy jó kérdés, hogy hány százaléka betegszik meg a lakosságnak, ha 2 milló oltott lesz. Eleve abból indultam ki, hogy ha nem lenne oltás, 3 millióan kapják el a betegséget. 2 millió beoltott esetében, 80%-os védettséggel ez már nem egyszerűen 2 millió x 0.2 x 0.3 + 8 millió x 0.3, hanem valamennyivel kevesebb, mivel a 2 millió oltott miatt csökken a járvány terjedési sebessége, összességében is kevesebben kapják meg, tehát nem 0.3-mal kellene szorozni, hanem a bánat tudja mennyivel. Mondjuk 0.25-tel, de ez hasraütésszerű.

Ha felmennénk 6 millió oltottig, akkor gyakorlatilag nem lenne járvány, így elenyésző lenne a halálesetek száma, legalábbis így számolnak a szakemberek.

a2475870 2009.12.05. 22:20:24

@third: Itt mar rohadtul nem a sajat dontes van bazz ......

Ezt meg anno siman megbirtak volna akadalyozni amikor mexikoban kitort csask karanten kellett volna 1 honapig ......
De sztem ez a szar nem mexikobol jott hanem bedobtak csask bunbakot mindig kell talalni..

a2475870 2009.12.05. 22:23:27

@pannonfunk: Nah pont third-re reagaltam, de neked is ugyanezt irom.

Itt rohadtul nem az oltasrol van tema, hanem arrol hogy hogyan irtsunk ugy hogy gazdagodjunk is..

Kossuk ossze a kellemest a hasznossal..

De ha teged megnyugtat a tevesen felallitott diagnozisod szamolgass csask nyugodtan....

reality check 2009.12.05. 22:23:31

@grizliewok:
"Tipikus. A H1N1 nem egyszerű szezonális influenza, és ha hallgatod a híreket, emberek halnak bele."

Pontosan, ez nem olyan mint a szezonális influenza. Ugyanis abba többen halnak bele, mint a H1N1-be:

szezonális influenza: évente 250.000-500.000 halott (forrás: WHO)
H1N1: eddig összesen 9634 halott (8 hónap alatt, forrás: CDC)

szezonális influenza halálozási aránya: kb. 0.1%
H1N1 halálozási aránya, CDC becslései alapján: 0.007-0.045%

en.wikipedia.org/wiki/2009_flu_pandemic

A koreloszlás más, H1N1-be arányába több fiatal hal bele, szezonálisba meg inkább az idősek (de abba is hal bele fiatal is, bár arányában jóval kevesebb).

beszélő 2009.12.05. 22:25:08

Talán az orvosokat ki kellene hagyni az indulatokból, mert ők legkevésbé okolhatók a vakcina körüli, mende-mondák miatt kialakult hisztériákért és még kevésbé a bizonytalan hatásmechanizmus miatti kockázatok mértékért.

pannonfunk 2009.12.05. 22:25:54

@jägermeister: Ma ilyen utánanézős kedvemben vagyok :) úgyhogy íme: Az oltásban valójában thiomersal van, ez egy szalicilsav és egy etilhigany S-nel összekapcsolva. Ez nagyon mérgező (hehe, és most én is wikipédiára hivatkozom, fenntartva a tévedés jogát :P )
en.wikipedia.org/wiki/Thiomersal
Thiomersal is very toxic by inhalation, ingestion, and in contact with skin (EC hazard symbol T+), with a danger of cumulative effects. It is also very toxic to aquatic organisms and may cause long-term adverse effects in aquatic environments (EC hazard symbol N).[8] In the body, it is metabolized or degraded to ethylmercury (C2H5Hg+) and thiosalicylate.[2]

A tio-szalicilát kb. annyira brutál, mint a lekvár tartósítószer, az etil-higanyt meg kipisiled.

reality check 2009.12.05. 22:31:34

@a2475870:
"De sztem ez a szar nem mexikobol jott hanem bedobtak csak bunbakot mindig kell talalni.."

Egyetértek. Mert szerinted mekkora esély van arra, hogy a természetben véletlen módon keresztezõdjön az emberi influenza, az észak-amerikai madárinfluenza, az európai sertésinfluenza és az ázsiai sertésinfluenza, és az így keletkezõ vírus megfertõzzön valakit Mexikóban? Ráadásul úgy, hogy sertésekben eddig nem mutatták ki, csak emberrõl-emberre terjed?

Ugyanis a H1N1 ilyen génszekvenciákat tartalmaz...

pannonfunk 2009.12.05. 22:33:45

@a2475870: hol állítottam én fel diagnózist? *értetlenkedve néz*

Pontosan azért számolgatok, hogy tudjak ellenőrizni, hogy ki mit mond. Természettudós vagyok, hipotéziseket állítok fel, aztán kísérletezem, ami alapján eldöntöm, hogy a hipotézisem helyes volt-e vagy sem. Ha maradunk a 2 millás oltottságnál, és olyan halálozási arányok lesznek, mint amikent fentebb leírtam, akkor a vakcina 80%-ban hatásos. Ha többen halnak meg a beoltottak közül, akkor kevésbé hatásos. Ha kevesebben, akkor a 80%-ban hatásoson felül a maradék 20%-ot is valamelyest védi. És persze az általam prognosztizált 20 halálesetet kell majd a maradék populációra vett 500-600 halálesettel összevetni. Ha a maradék populáción nem lesz 500-600 haláleset, akkor persze a 2 millió oltotton is arányosan kevesebb haláleset igazolja a 80%-ban vett hatásosságot.

pannonfunk 2009.12.05. 22:35:40

@reality check: Na, ha ennyire profi vagy a H1N1 genomját illetően, akkor meséljed el nekem, hogy mely génszakaszokban különbözik ez a H1N1 a szezonális H1N1-től, legyszi, légyszi. Mert engem tényleg rohadtul érdekel, de sehol nem találok rá választ.

face to face 2009.12.05. 22:36:03

Gondolataim 10 után:Ez az oltóanyag szer(szar?) beadattam mert azt gondoltam felelős vagyok a családomért és a körülöttem élőkért.Oltás óta minden nap pálinkázom.De rájöttem ez a világ amiben élünk valójában rendkívül képlékeny(nincs üldözési mániám) és manipulálható.Ez az egész erre volt jó.

pannonfunk 2009.12.05. 22:41:14

@Ernő (WebSEO): De mielőtt a jó drága szarodat rásózod az emberekre, mondjad el nekik, hogyha bekapnak egy csipet élesztőt, akkor is ugyanott tartanak, mert kiváló béta-glükán forrás. Persze, ha a te cuccodat megáldotta a Xenu és még mágnesesen is rendezve van, az biztos sokkal jobb...

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2009.12.05. 22:49:12

"Igaz, hogy egy celeb, és a celebeket előszeretettel vetik be véleményformáló céllal, de a doki öröklődéssel foglalkozik, nem járványokkal."

czeizel? ja. meg gyerekkereskedő is a mocskos féreg.

a2475870 2009.12.05. 22:53:28

@pannonfunk:
Egyszeruen mar nem ez a gond, hanem a gond az, hogy elegem van mar ebbol az egesz szarbol....

Elbasszak a karacsonyt, az egesz telet meg mindent....

Rohadtul nepessegirtasra megy ki ez az egesz, hogy nem birtak "megallitani" Mexikoban , mert siman kepesek lettek volna egy rohadt karantent letrehozni (2 honapig), ha ezek a nagyfeju tudosok mar akkor megmondtak hogy veszelyes lesz...

Helyette hulyenek nezk az embereket, es persze Mexikoban csak ugy veletlen letrejott ez a szar.....

Es vedooltas a megoldas, ami kiderult szart sem er, ha minden 5. ember elkapja ezt a szart......

A nepessegcsokkenesre a szuletesszabalyozas lenne normalis procedura, nem pedig biologia fegyver bevetese...

Es ez valszeg meg a kezdet.....

Sötét Világok Gyíkja (törölt) 2009.12.05. 22:57:22

A szüleim 2008-ban úgy döntöttek, hogy beoltatják magukat szezonális influenza vakcinával. Ebben benne volt a H1N1 ausztrál tipusa. Az egyikőjüknek utána hónapokig izomfájdalmai voltak, a szája tele lett aftákkal, kezelésekre kellett járnia. A másiknak lebénultak a karjai, és máig nem állt helyre neki, nem tudja felemelni magasra őket, és nem tud erősen megszorítani semmit, valamint elkapta 2× az influenzát azóta. Idén úgy döntöttek, hogy semmivel nem oltatják be magukat. Tamiflu-t szereztek be. A TamiFlunak nincsenek kimutatott hatásai a magzatra, kismamák is beszedhetik, de fontos, hogy AZONNAL bevegye mindenki, amikor kezdődnek a betegség tünetei. Ők még akkor vettek, amikor nem találták ki, hogy csak receptre lehet venni. Most már el kell menni az orvoshoz felíratni, ami időveszteség mint a váróban elpocsékolt órákat tekintve, mind a kiváltás idejét, tekintve, hogy lehet, csak a 4. patikában lesz. Ezzel mind fogy a beteg esélye a túlélés szempontjából, ha azok közé tartozik, akikre nézve halálos a mostani H1N1 fajtái. A kórházak felhalmoztak a tablettákból. Mindenki döntse el, mit választ.

konker 2009.12.05. 22:58:18

Miért hiszi azt mindenki, hogy az orvosok istenek??közel sem vagyunk hozzá.Nem viselhetjük mindenki sorsát és döntéseit mi.Csak tájékoztatunk legjobb tudánsunk szerint, de NEM DÖNTHETÜNK!Még a tájékoztatásért is beperelnek!ha rosszul nézünk a betegre, neki (vagy hozzátartozóinak) nem tetsző hangnemben szólunk hozzá, akkor is! Hatványozott ez most a H1N1 hisztéria miatt meg a kismamáknál.Majd mi szüljük meg a gyereküket is, mi?Mindenki döntsön maga és vállalja!A lelkünket kitesszük, a saját családunkra nincs is időnk és ránk fogják, ha egy hormon-hangulatingadozásos nő elsírja magát mert képtelen egy döntést meghozni.Hihetetlenül jó lenne, ha nem dőlnének be az emberek a média állandó hisztériakeltésének és lenne egy-két önálló gonolatuk.
De ennek a baromságnak is vége lesz egyszer...

Sötét Világok Gyíkja (törölt) 2009.12.05. 22:59:16

Bocs a hibákért, szóismétlésekért, de fáradt vagyok.

Pikassa 2009.12.05. 23:18:27

@Mária: C.E.-nek nem tudok hinni,mert nyakig benne volt 1 kis emberkereskedelemben.Aszem eli is itélték,most hálásnak kell lennie...Véleménye nem hiteles.

silverwol 2009.12.05. 23:23:59

Annyira sokan mondjatok ezt a Tamifult. Szerintem annak is vannak mellekhatasai nagyritkan. Mellesleg mennyibe kerul? Merthogy az oltas ellen az volt a nagy felhaborodas, h a kormany miert kolt ennyit, meg annyit ra. Sztem az oltas olcsobb, mint egy pakk Tamiful. Nem?

reality check 2009.12.05. 23:28:38

@pannonfunk:
Sajnos nem értek a genetikához, én is csak annyit tudok amit hozzáértok leírnak.

Itt egy ábra arról, hogy a jelenlegi H1N1 milyen influenzavírusok genomjait tartalmazza:

i33.tinypic.com/ckeg3.png

A vírusok folyamatosan változnak, mutálódnak, keresztezodnek. A szezonális influenza is minden évben kicsit más, ezért a védooltás a következo évben már nem ad védettséget. Nagyobb változás 10-12 évente szokott lenni, olyankor van egy nagyobb járvány, ami pár év alatt lezajlik. A mostani H1N1 ilyen szempontból nem különbözik a korábbi (1918-as, 1976-os) H1N1-től.

Sötét Világok Gyíkja (törölt) 2009.12.05. 23:31:13

A Tamiflu 5000 körüli. Igen vannak mellékhatásai, sőt, van olyan típusa a H1N1nek, ami rezisztens a tamiflura, az egyesült királyságban, vagy hol izolálták.

pannonfunk 2009.12.05. 23:36:42

@Sötét Világok Gyíkja: Kanadában. De nem terjedt tovább, a közvetlen környezetében mindenkit vizsgáltak, és nem kapták el. Jó, hogy szóbahoztátok, van egy kanadai ismerősöm, aki esetleg tudja, hogy miben különbözik ez a H1N1 a szezonális H1N1-től. Mindjárt meg is kérdezem.

anyahajókabinajtóhajtogató 2009.12.06. 00:16:30

NE OLTASSÁTOK BE MAGATOKAT!

Nem szabad! Jómagam tegnap kaptam meg az oltásokat és sajnos mostanra már meg is haltam! De a hosszútávú hatások még rémisztőbbek mert amikor 6 éve kaptam egy sima influenza oltást akkor semmi bajom sem volt, haha de nem sokáig csupán 1 évig mert utánna bizonyítottan az oltástól megvakultam, megsüketültem, leszáradt a pöcsöm és persze akkor is jól meghaltam! Kemény volt , nekem elhihetitek!

Ez a tüdővérzéses, kismama-gyilkos, egészséges fiatal-gyilkos baromság meg ugye nem hiszitek el, hogy igaz? Csupán a balliberális kommunistanyilas zsidók műve!

Egyébként a kommunista chip egyáltalán nem igaz! Most, hogy kaptam oltást ezt nyugodtan kijelenthetem magam és pártom valamint bölcs vezérünk Vlagyimir Iljics Le.... Na mindegy hagyjuk.

Ezt ne hagyjátok ki mert itt az igazság a h1n1-ről!

www.indavideo.hu/video/Naksi_vs_Brunner_-_Influenza

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.12.06. 00:19:27

Oltasd be magad, és a nejed is.

csőr dzsinn ész 2009.12.06. 00:26:53

@Accordion:

én, azután hogy átment rajtam ez a szar, mint a gőzmozdony, azt mondom mindenkinek, oltassa be magát. Hogy mi a fasznak kellett ebből politikát csinálni, nem vágom.

csőr dzsinn ész 2009.12.06. 00:33:16

@pannonfunk:

nem mennél el aludni? kibaszott fárasztó vagy. vagy esetleg Omninvest-bérenc vagy....

tompus 2009.12.06. 00:37:58

Ne oltasson, aki fél a higanytól!
De az ételét se sózza soha többet. A konyhasóban a rendkívül mérgező klór van! És ezt titkolják!

FeroxX 2009.12.06. 00:57:30

sajnálom a barátnődet =(

szbszig 2009.12.06. 01:26:39

A tököm tele van már ezzel az egész H1N1-es szarral. Mindenhol ez a téma, beszámolnak minden egyes esetről külön-külön. Nem tudom, hogy ennek a szándékos hisztériakeltés a célja, vagy csak a média ráérzett, hogy erre most a bulvárnál is jobban harapnak az emberek, aztán minden tévécsatorna és újság ezt lovagolja azóta. De hogy baromira és indokolatlanul fel van fújva a dolgok jelenlegi állása szerint, az biztos.

Itthon is kétnaponta megkérdezik, hogy akkor most öltözünk, és indulunk kollektíve oltatni, vagy nem. Mert hogy éppen beszéltek valakivel, aki beolttatta magát. Nem, bazze, nem megyünk, leszarom az egészet. Előbb fog elütni az autó, vagy előbb esik a fejemre egy féltégla az utcán valamelyik ház oromzatáról, mint hogy pont ebbe haljak bele.

Aztán jön az, hogy jó, ha én nem is megyek el oltatni, de nekik attól még szerintem érdemes lenne-e. Így, tőlem kérdezik. Honnan a fenéből tudjam, baszki, ha még az orvosok se képesek megegyezni, és egyértelműen állást foglalni ebben a kérdésben. Elegem van az idióta H1N1-ből, de baromira...

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2009.12.06. 01:44:32

Én csak azt nem értem, ha a gyerekkorom kötelező védőoltásai ingyenesek voltak, akkor ez miért nem az? Mert nem kötelező? Az állam az adóforintjainkból kifizette a cégnek az oltások árát, akkor az oltópontokon kifizetett személyenkénti 3000 forint kihez kerül?
Beadatnám az oltást, de elég necces, hogy az oltás mellett is elkaphatom eme genyó vírust.
De egyelőre senki sem influenzás a környezetemben. Náthások vannak, én is náthás voltam két hete, de influenzával még nem találkoztam.

éjszárny- · http://zoldi.ejszarny.hu 2009.12.06. 01:59:41

faszok, aki tudja oltassa be magat.
akkor se ha meg nem haldoklik a szomszedja.
minel tobb ember van beoltva, annal jobban lelassul a terjedese.
DE EZ ÉP ÉSSZEL NYILVÁNVALÓ.

az, meg aki azt mondja nem kell oltás/nem érti miért kell oltás/összesküvés stb.:
az vagy oltassa be magat, vagy akassza fel, mert az ilyen barmoknak koszonhetoen terjed ez a szar.

nah, aztan most, h mindent tudtok: kuss.

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2009.12.06. 02:57:17

Nemsokára születendő gyerekem megkapja a BCG oltást, az orvos nagyon nyomatja a dolgot, de én bizonytalankodom, mert fingom sincs, mi van benne. Lehet benne higany, formaldehid, chip, nanorobot meg retróvírus is, azt szegény gyerekem még a végén zombi lesz teljesen, meg meddő, és nem lesz unokám, márcsak azért sem, mert a zsidók majd jól átprogramozzák az agyát, hogy olyan meleg legyen, mint télen nálunk a radiátor. Jáááj nekem...

De komolyan: azon senki soha nem akad fel, hogy agybafőbe kaptuk eddig is az oltásokat, és hálistennek a nagy átlag ennek csak előnyét látja. Pl. nincsenek kanyarójárványok, a TBC is csak a lakosság kis részénél van jelen, paralízis járvány sem vitt el többezer gyereket, stb.

Ellenben tegye fel a kezét, aki oltatott az utóbbi években kullancs ellen. Netán a gyerekét is oltatta. Oltás előtt ki kérdezett utána, mi a tosz van az oltóanyagban?

És ki jár egzotikus helyekre nyaralni? Malária, egyéb oltásokat ki kapott? Abban mi van?

Hazugság, hogy nincs rajta az oltóanyagon a lejárat dátuma. Rajta van - most is áll belőle kettő a hűtőben, kedden egyesülünk velük. És Svédország illetve Amerika is érdeklődik az oltóanyagunk iránt, ami egyébiránt annyira kurva szar, hogy a nyilván bolsevik beállítottságú WHO - akik egyébként a hathónapig tartó kizárólagos szoptatás mellett is kampányolnak, kismamák, tessék gyorsan abbahagyni - bevizsgálása szerint is rendkívül jó, a bevizsgált 9 oltóanyagból éppenséggel a legjobb.

reality check 2009.12.06. 03:32:43

@felhasznalo:
Az is nagy "előny", hogy a higanytartalmú oltások elterjedése óta vált gyakorivá az autizmus. Aminek tünetei egyébként éppen olyanok, mint a higanymérgezés tünetei. 25 mikrogramm higany egy újszülött számára a toxikus dózis sokszorosa.

sakha 2009.12.06. 04:52:42

Ez a poszt nem is igazán az oltásról szólt, hanem arról, hogy milyen alacsony színvonalú az orvosok szakismerete, hogy miképpen képzelik el a beteggel való kommunikációt és hogy mennyire vállalnak felelőséget saját munkájukért Magyarországon.

Mind a három kérdésben a fenti (nem egyedülálló) példa alapján leszerepelt a "független és erényes" orvostártsadalom. Szégyen.

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.12.06. 06:27:07

Szerintem az Indexnek valami részesedése lehet a nagy oltó-bizniszben, mert nem elég, hogy egyfolytában ezzel riogatnak, még ez a kezdetleges blog is a címlapon van már egy napja...

Sherpa_1 2009.12.06. 06:38:58

Gondolkodtam azon, vajon ki lehetett az eredeti ötletadó. Nem összeesküvés elmélet. Sokkal egyszerűbb a helyzet. Egészségügyünk nagyjai, annak idején lelkes nézői lehettek a Mézga családnak.

Máris szomszéd csókolta homlokon őket.

www.youtube.com/watch?v=MtRJvilGTng#t=6m22s

Noxin 2009.12.06. 09:56:56

Beleolvasgattam s Szendi Gábor féle D-vitamin hiány verzióba. A mostani már vagy 7 hónapja terjed Mexikóból kiindulva, ami ugye nem a hideg, napmentes éghajlatról híres.

Roy 2009.12.06. 10:10:51

@giulio_vecchio: Ebből látszik, hogy sz..t se ér az oltás.

kishusom 2009.12.06. 10:22:16

Eddig úgy tudtam, hogy a blogok hozzászólásai csak akkor mehetnek át, ha normálisak, nincsenek tele obszcén szavakkal... stb. Meglepődtem és marhára felháborodtam, hogy marosynak a hozzászólása, miszerint "a te édesanyád meg kurva", simán átengedték. Jó lenne, ha egy ilyen baromnak, aki nem tud mással érvelni, a megnyilvánulásai nem jelenhetnének meg. Mellesleg a lekurvázott hölgy az anyósom VOLT.

meronem 2009.12.06. 10:22:56

@sakha:

Óh, jaj, az orvostudomány miért nem egzakt tudomány? Ha meg nem az, az orvosok miért nem mindentudó istenek? Ha meg nem azok, miért nem végez el a háziorvos egy 3 millió fős study-t arról, hogy a terhesnek tényleg adható-e a vakcina? Ha meg már nem végez ilyet, miért nem képes kiválasztani a politika+média által ellentmondásosan tálalt infókból az igazat? Ha meg már nem tud kiválasztani, miért nem hisz az offshore, volt komcsi fejesek által tulajdonolt Omninvestnek, hogy jó a vakcina, bár terheseken nem igazán tesztelték?
Na jó, ha meg erre sem képes, miért nem képes sziklaszilárdan elmondani, hogy "nem tudom"? Ha ezért lealázzák, miért nem képes méltósággal viselni az égést?

Szerintem ez a poszt arról szól, hogy a média és a névtelen bloggerek által is tovább fújt téma mennyire meg tudja kavarni a természetesen nem tökéletes orvosok fejét. Ennyi.

petbecks 2009.12.06. 10:27:56

@sakha:
az orvosok nem tanuljak az egyetemen, hogy a H1N1 elleni oltoanyagban konkretan mi van.
Megis honnan a fenebol kene tudnunk, mikor az infektologusok is vitatkoznak rajta?
(egyebkent jelenleg az az allasfoglalas, hogy be kell adni terheseknek is, de nem volt ez mindig egyertelmu.)
ennek az egesz cirkusznak baromira nincs koze az orvosoknak,ha egyszer ok sem voltak kelloen tajekoztatva..

deflorator 2009.12.06. 10:33:15

Szomorú látni, hogy a tudósoknak már semmi tekintélyük nincs, legalább a Blikknek meg kell erősítenie, hogy igen, az újságíró (vagy blogger) szerint elképzelhető, hogy igazuk van.
Hamarosan eljön a sötét legmodernebb kor, amikor táltosok, bloggerek és a (alkoholista)vének tanácsa döntenek majd a tudományt érintő kérdésekről.

pannonfunk 2009.12.06. 15:00:37

@csőr dzsinn ész: ha visszaolvasnád, mi "szépet" írtam az Omninvestről, nem mondanál ekkora butaságokat. Egyébként sem hinném, hogy érvekre vádaskodással kellene válaszolni.

boogieee · http://www.pallas70.hu/logisztikai-ugyintezo.php 2009.12.07. 09:33:45

Ha terhes lennék semmiképp nem oltatnám be magam, még ezeknek a rossz híreknek a tudatában sem! Inkább bezárkóznék otthon, sok, sok gyümölccsel és vitaminnal, és az emberekkel való érintkezést a minimálisra csökkenteném!

borsics_aa · http://minerva-szki.hu/ 2009.12.08. 14:40:53

Most nem azt mondták, hogy a kismamák is beoltathatják magukat, mert nem lesz semmi baja a magzatnak!?

Accordion 2009.12.09. 09:09:44

Én is, gyerekek is túlvannak a röfihapcin.
Mindhárman asztmásak is vagyunk, az egyik gyerek füle állandóan begyullad minden kis vacaktól.
Hétfőn mehetnek oviba.
(Én meg dolgozhatok tovább megállás nélkül, mint eddig...)

barnan 2010.05.06. 14:07:36

Minden élet fontos. Az aki elmegy, az egész világot veszíti el, a családtagok pedig Őt.
Voltál már családtag temetésén? Vigasztalna offshore cég történet, statisztika, sorolhatnám?
zalaihirlap.hu/cimlapon/20091203_ujvirus_apa

Oltás miatt az elmúlt két hónapban bizonyítottan még nem kellett senkit utolsó útjára kísérni (remélem ez a jövőben sem változik), a másik esetben viszont nem ez a helyzet. Több család már nem találkozhat szeretteivel, pedig volt megoldás. Egyelőre nincs megfelelő oltás alternatíva, úgysem, hogy a vakcina csak 70-80%-ban ad biztonságot (értsd: az is megbetegedhet aki megkapja a védőoltást).

Felelőssége mindenkinek van. Aki oltat, a fertőzést kisebb eséllyel adja tovább, adott esetben pontosan azt óvja, aki veszélyeztetett (otthon, akár otthonától távol). S a lényeg, itt is fontos a "jó kondi", de ezen vírus esetében ez nem mindig akadály.

Bizonytalankodni veszélyes, mert a vírus nem kopog, a szérum pedig nem hat rögtön, hatásmechanizmusa miatt 10-14 napig bizonytalanság. Azok, akik valamilyen szempontból kiemelten veszélyeztetettek, próbáljanak meg tényleg tovább informálódni.

Szakértői vélemények, információk:
1. OGYI információk:
Az Országos Gyógyszerészeti Intézet honlapján megtalálható a Fluval P vakcináról az érvényes betegtájékoztató (lap alján belinkelve). Itt találhatóak az információk terhesekre és egyéb veszélyeztetettekre vonatkozóan.
www.ogyi.hu/fluval_p_ogyi_t_20970/

2. Magyar Tudományos Akadémia oldalain olvashatók:
www.mta.hu/index.php?id=544&no_cache=1&backPid=544&tt_news=120402&cHash=0dbfe08974
www.mta.hu/index.php?id=634&no_cache=1&backPid=645&swords=h1n1&tt_news=120206&cHash=06107d6d36

3. Az Egészségügyi világszervezet londoni laboratóriumának véleménye a magyar vakcináról:
www.webbeteg.hu/index.php?page=news_full&type=75&menu=eletmod&news_id=6363%29

4. Dr. Czeizel Endre, orvosgenetikus címzetes egyetemi tanár, orvostudományok doktorának véleménye a vakcináról:
videoklinika.hu/video/influenza_elleni_oltas-_a_magyar_a_legjobb

5. Dr. Vass Zoltán, a CIRIS intézet szakértője, kismamák oltásáról:
videoklinika.hu/video/vass1127_h1n1_forum_ciris

6. Az influenza vírusról:
index.hu/belfold/2009/11/25/hipergyors_az_uj_influenza_virus/

7. Rengeteg kórházi infektológus szakvélemény olvasható a neten a témában. Kismamáknak szóló, diabétesz, penicillin érzékenyek illetve más szempontból veszélyeztetett témakörben is. Érdemes tájékozódni, mindenképpen több szakvélemény mintavételével. (www.google.hu/)

Egyéb cikkek:
8. 11+11 tévhit a H1N1-gyel kapcsolatban:
www.lifenetwork.hu/lifenetwork/20091120-1111-tevhit-a-h1n1gyel-kapcsolatban.html

9. Egy rémhír margójára:
kovacs-telekes.org/en/kofa/blog/2009/11/17/h1n1-egy-remhir-margojara

Szakértők abban egyetértenek, míg a XX. században 3 nagy járvány volt, addig a XXI. század a járványok évszázada lehet. Ezekre való felkészülésnél az idő mindig fontos szerepet fog játszani. Rossz és kevésbé rossz megoldások között választhatunk, mint most.

barnan 2010.05.06. 14:07:36

(elnézést, ha hozzászólásom duplikálódna)

Minden élet fontos. Az aki elmegy, az egész világot veszíti el, a családtagok pedig Őt.
Voltál már családtag temetésén? Vigasztalna offshore cég történet, statisztika, sorolhatnám?
zalaihirlap.hu/cimlapon/20091203_ujvirus_apa

Oltás miatt az elmúlt két hónapban bizonyítottan még nem kellett senkit utolsó útjára kísérni (remélem ez a jövőben sem változik), a másik esetben viszont nem ez a helyzet. Több család már nem találkozhat szeretteivel, pedig volt megoldás. Egyelőre nincs megfelelő oltás alternatíva, úgysem, hogy a vakcina csak 70-80%-ban ad biztonságot (értsd: az is megbetegedhet aki megkapja a védőoltást).

Felelőssége mindenkinek van. Aki oltat, a fertőzést kisebb eséllyel adja tovább, adott esetben pontosan azt óvja, aki veszélyeztetett (otthon, akár otthonától távol). S a lényeg, itt is fontos a "jó kondi", de ezen vírus esetében ez nem mindig akadály.

Bizonytalankodni veszélyes, mert a vírus nem kopog, a szérum pedig nem hat rögtön, hatásmechanizmusa miatt 10-14 napig bizonytalanság. Azok, akik valamilyen szempontból kiemelten veszélyeztetettek, próbáljanak meg tényleg tovább informálódni.

Szakértői vélemények, információk:
1. OGYI információk:
Az Országos Gyógyszerészeti Intézet honlapján megtalálható a Fluval P vakcináról az érvényes betegtájékoztató (lap alján belinkelve). Itt találhatóak az információk terhesekre és egyéb veszélyeztetettekre vonatkozóan.
www.ogyi.hu/fluval_p_ogyi_t_20970/

2. Magyar Tudományos Akadémia oldalain olvashatók:
www.mta.hu/index.php?id=544&no_cache=1&backPid=544&tt_news=120402&cHash=0dbfe08974
www.mta.hu/index.php?id=634&no_cache=1&backPid=645&swords=h1n1&tt_news=120206&cHash=06107d6d36

3. Az Egészségügyi világszervezet londoni laboratóriumának véleménye a magyar vakcináról:
www.webbeteg.hu/index.php?page=news_full&type=75&menu=eletmod&news_id=6363%29

4. Dr. Czeizel Endre, orvosgenetikus címzetes egyetemi tanár, orvostudományok doktorának véleménye a vakcináról:
videoklinika.hu/video/influenza_elleni_oltas-_a_magyar_a_legjobb

5. Dr. Vass Zoltán, a CIRIS intézet szakértője, kismamák oltásáról:
videoklinika.hu/video/vass1127_h1n1_forum_ciris

6. Az influenza vírusról:
index.hu/belfold/2009/11/25/hipergyors_az_uj_influenza_virus/

7. Rengeteg kórházi infektológus szakvélemény olvasható a neten a témában. Kismamáknak szóló, diabétesz, penicillin érzékenyek illetve más szempontból veszélyeztetett témakörben is. Érdemes tájékozódni, mindenképpen több szakvélemény mintavételével. (www.google.hu/)

Egyéb cikkek:
8. 11+11 tévhit a H1N1-gyel kapcsolatban:
www.lifenetwork.hu/lifenetwork/20091120-1111-tevhit-a-h1n1gyel-kapcsolatban.html

9. Egy rémhír margójára:
kovacs-telekes.org/en/kofa/blog/2009/11/17/h1n1-egy-remhir-margojara

Szakértők abban egyetértenek, míg a XX. században 3 nagy járvány volt, addig a XXI. század a járványok évszázada lehet. Ezekre való felkészülésnél az idő mindig fontos szerepet fog játszani. Rossz és kevésbé rossz megoldások között választhatunk, mint most.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása