Tragikus állapotok a kórházban

2017.01.02. 06:00

dollarphotoclub_65718662.jpgVizsgálatok nincsenek, majd talán az új évben, viszont kioktató, bunkó stílus, teljes oda nem figyelés, és nemtörődöm hozzáállás az van dögivel.

Tisztelt Praxis!

 

Mint olyan sokan mások, én sem szeretek kórházba járni, nem kifejezetten élmény. Azonban akadnak esetek, amikor rákényszerül az ember. A karácsony nálunk nem telt legkellemesebben, sajnos édesanyám végig rosszul érezte magát, folyamatosan fájt a feje, gyenge volt és szédült. Az ügyeletet nem akarta hogy ki hívjuk, úgy volt vele, majd az ünnepek után elmegy a háziorvoshoz. Sajnos az állapota egy cseppet sem javult, épp ellenkezőleg, ezért 26-án minden tiltakozása ellenére felhívtuk az ügyeletet. Gyorsan megvizsgálták és nagyon magas vérnyomás értékeket mértek nála, valamint a cukra is magasabb volt a kelleténél. Az okra nem derült fény, de az ügyeletes orvos azt tanácsolta, töltsön el néhány napot kórházban, majd ott kiderítik. Így még aznap, vagyis karácsony utolsó napján be is szállították a megyei kórházba.

 

Mi persze még aznap bementünk hozzá és vittük neki a szükséges dolgokat, fel voltunk készülve mindenre, de ami a kórházban fogadott bennünket, az még minket is letaglózott. A kopott és repedezett falak, az ütött kopott ágyak és a borzalmas szag nem volt meglepetés, de a szörnyű higiéniai állapotok, koszos lepedők és ágyak, a már bocsánat, de végig szart wc padlók nem egy helyen, valamint a rettenetes beteg es hozzátartozó ellenes hangulat annál inkább. Már akkor el lettünk küldve a fenébe, amikor a portán kerestük édesanyámat, mondván milyen hülyék vagyunk, hogy nem tudjuk, hova szállították. Ez még hagyján volt, lenyeltük, majd az épp szolgálatos nővér küldött el bennünket melegebb éghajlatra, amiért a kórterembe akartunk bejutni, mert hát a főorvos úr épp bent volt, nekünk meg ezt frissen beesve tudnunk kellett volna. A főorvos úr persze köszönés nélkül ment el mellettünk, de ez már meg sem lepett.

 

Jelenleg 3.napja van bent édesanyám, és mi 3.napja futjuk ugyanazokat a köröket. Vizsgálatok nincsenek, majd talán az új évben, viszont kioktató, bunkó stílus, teljes oda nem figyelés, és nemtörődöm hozzáállás az van dögivel. Ugyan második nap valahogy elfelejtettek ebédet adni az anyámnak, viszont ismét csak ránk förmedtek, amikor másnap mi vittünk be neki, mondván mindenki el van látva rendesen. Az állapota semmitsem javult, gyógyszereket nem kap, az első napot leszámítva orvos meg sem nézte. Majd az uj évben.

 

Ha ezt tudjuk, nem egyezünk bele, hogy behozzák. Ennél alaposabb ápolást és figyelmet kapna otthon tőlünk. De naivan azt feltételeztük, hogy egy egészségügyi intézményben legalább nem kell attól tartanunk, hogy a javulás helyett romlik az állapota. Most már úgy várjuk a következő évet, mint a messiást. Remélve, hogy akkor végre hozzálátnak az érdemi gyógyításhoz. Majd jelentkezünk a fejleményekkel.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

badger 2017.01.02. 08:35:32

Állapotok : stimmel, frusztrált kiégett személyzet : stimmel; önérzetes hozzátartozó aki meglepődik ha leteremtik hogy ne menjen csak be úgy egy korterembe (lehet bent orvosi vizsgálat, meztelen ember, fürdetés, vagy valaki éppen az ágytálába szarik, most komolyan miért hiszi mindenki átjáróháznak a kórházat?) : stimmel, az Eü állapotán elcsodálkozó ember : stimmel. Nagy vizsgálatok ügyeleti időben nincsenek : stimmel. 1 ebéd kimarad : stimmel, előfordul ez néha, mivel emelkedet vércukorszintje van, nem mindegy hogy mit és mennyit eszik, a család a saját kaja behordásával belerondít vércukorszint monitorozásába, és ha erre megjegyzést tesznek, az önérzetes hozzátartozó kíkéri magának. Beteget nem látja orvos és nem kap gyógyszert : nem stimmel, ez hülyeség

badger 2017.01.02. 08:38:45

Igazából értelmesebb lenne a poszt, ha a posztoló csak annyit ír hogy nyenyenyenye nyeeee nyeeeenyee

badger 2017.01.02. 08:50:04

És a kórházi bent lét fakultatív, joga van hazamenni, ha nincs nagy veszélyeztető állapot akkor még is lehet beszélni a kezelőorvossal

badger 2017.01.02. 08:57:20

Annyira szeretem amikor meglepődnek az eü-n. Csak akkor érdekli az embereket ha közelebbről is részesei lesznek az uralhatatlan állapotoknak ( végülis uralható, mert 27 év alatt nem omlott össze) és haborognak egy sort. Közös társadalmi érdek, csak mindenki szarik rá amíg nem érinti őt is. Internet adó ellen spontán hatalmas tüntetés ki tudott alakulni, bezzeg az eü-ért nem. Ilyenkor képmutatásnak érzek minden szar-az-eü-és-meglepődök-rajta-és-nyivákolok-picsa-módra posztot. Hát asszem 2017 nem az empátia éve lesz nálam sem.

Főgebra 2017.01.02. 11:00:08

Vigasztalásként mondom, a tarthatatlan állapotokat, 50-60 évig kiválóan fent lehet tartani!

defné 2017.01.02. 11:19:08

@badger: Ez az egyik oldal velemenye...

karcsibácsi 2017.01.02. 13:17:31

@defné: " az egyik oldal velemenye... "
Nem, ez a másiké. Az egyik oldal a poszteré, meg a várható egyetértő és überelő kommenteké.

Tempus.Anh 2017.01.02. 17:08:46

Tipikus: "Vágjuk be a zaciba a mamát Karácsony-Újévre" sztori.
Természetesen az utólagos rinyálással, a saját rossz lelkiismeretüket megnyugtatandó.

Ez a keresztény, istenfélő magyar ember ma...

she_wolf 2017.01.02. 18:31:00

@badger:
Ne háborogj, nem vagy te tenger:) És különben is: felmegy a vérnyomásod, és eggyel több szolga dől ki a sorból:(

Az simán elképzelhető, hogy valaki éppen ünnepnapon kell hogy igénybe vegye az egészségügyet, az élettani folyamataim bőszen leszarják, hogy milyen nap hányadik órája van.
Viszont ha tudom, hogy egy kórház egyébként sem a Ritz, akkor csökkentett létszámú üzemeltetés esetén mégis mit várhatok el?
Annyit minimum, hogy szóljanak hozzám és a hozzátartozómhoz két normális szót.
Ügyeletben ez egészen biztos, hogy megtörtént, mert ezek nélkül helyet sem biztosíthatnak egy kórházban.
Mint ahogy egészen biztos az is, hogy mindazt a szükséges gyógyszert és ellátást megkapta, amit az állapota indokolt.
És azért, mert a hozzátartozó nem látja, hogy a beteg körül sürög-forog a kórház színe-java, vizsgálatokat végeznek, eredményeket kiértékelnek, és kezelést határoznak meg.

A higiénés kifogásokat pedig tessen jelezni az üzemeltetésen, az orvosnak, nővérnek nincs beleszólása a takarítói munkába.

Viktória Kassai 2017.01.03. 12:52:51

@she_wolf: Ez úgy nem igaz, ahogy van !

apanna 2017.01.03. 13:21:57

@she_wolf: Erős túlzás, hogy hétvégén vagy ünnepekkor súrögnek forognak az orvosok, és vizsgálnak is. Csökkentett üzemmód, na az van. És ha kifogsz egy Ápolót, aki rádmordul, hogy ne a köpenyemet okádja már le stílusban, na akkor érzed azt amit a posztíró megeresztett... De lehet egy kórterem hideg, koszos, ha az ápoló mosolyog, igen még ünnepnap is, akkor azt gondolod, hogy az anyád jó kezekben lesz, mert angyalok ápolják.

she_wolf 2017.01.03. 15:12:23

@apanna:
Manapság már nem csak ünnepeken van csökkentett létszámú üzemmód. Gondolom, ennek nagyon örülnek a dolgozók.
A kötelező vizsgálatokat el kell végezni, különben nem foglalhat ágyat a beteg (felvételi státus). Azért gondolom, ez egyértelmű.
Természetesen az emberi méltóságot illenék tiszteletben tartani mind a beteg, mind a hozzátartozó felé, és viszonossági alapon a kellő tiszteletet is illenék megadni az egészségügyi dolgozónak, és azt várni el tőle, amiért ő felel.
Valamint kérdezni, és válasz nélkül nem elmenni! Miért nem kapott enni a beteg, milyen gyógyszereket, ellátást kapott, és ha nem kapott, miért nem? Ha ezeket megkérdezi a hozzátartozó, kötelesek őt felvilágosítani (ha a beteg másként nem rendelkezik).
A szánk nem csak evésre van.

she_wolf 2017.01.03. 15:13:33

@Viktória Kassai:
Ha maga mondja, akkor egészen biztosan.

apanna 2017.01.03. 15:45:13

@she_wolf: Egyébként mi vagy te, fegyőr? Sajnos többet nem nézek ki belőled.

apanna 2017.01.03. 15:57:55

@she_wolf: Konkrét példa a férjem. Hétvégén bekerült a kórházba, annyit kérdezett a doki. Tizes skálán mit gondol? Hatos? Ötös? Na az egész tűrhető. Majd hazaküldték hétfőn. Legközelebb pénteken volt rendelés, Pestről jött egy sebész. Rákövetkező szerdán túl volt egy gerincműtéten, majdnem lebénult. Előfordult, hogy a beteget gyalog, tolókocsival vittem több kilométeres úton urológiai rendelésre, és az orvos megismerte. Azt mondta: Sz néni mikor találkoztunk utoljára? Húsz éve, és a doktor úr maga vitt haza a saját kocsijával... Két szóban megfogalmazható a gyógyítás, ápolás, a szakértelmen kívül: Empátia, és szeretet. Ahogy Pál apostol is mondta: Szeretet nélkül semmik vagyunk...

she_wolf 2017.01.03. 16:39:59

@apanna:
Nem is kell, nem vágyom az elismerésedre.

A férjed miatt sajnálatom, de remélem, hogy jobban van már.
Az empátiával és a szeretettel nem sokra mégy, ha nincs szakértelem.
Mindent akarunk árukapcsoltan, de vagy az egyik hiányzik, vagy a másik.
Ritka helyeken kapod meg az összeset.
Empátia és szeretet: "kérj és megadatik néked". Ahogy Jézus mondta.

(Ha egy gerincműtétről lenne szó az esetemben, gondolom, nem lepődsz meg, ha azt mondom, hogy inkább a szakértelem, mint a szeretet és az empátia. De ez én vagyok. És még mindig: nem lenne megengedhető, hogy az egészségügyben választani kelljen ezek közül!)

Rókaregeróka 2017.01.03. 18:10:21

Ma voltam az Uzsokiba, nincs a mosdókban SZAPPAN!
Ki van az adagolóra írva cserébe, hogy : ROSSZ!

Majd ha beteg leszek a vizsgálat kötelező részét képező mellékhelyiség látogatás után, majd kiabálhatok, hogy rooooosz :/

apanna 2017.01.03. 18:20:45

@she_wolf: Komolyan mintha egy funkcionálisan analfabétával beszélgetnék. Ez elkeserítő felismerés... Épp az imént olvastam ápolók közötti posztban: Mit képzel a hozzátartozó ide hozza a beteg anyját, és elvárja, hogy mi ápoljuk....

she_wolf 2017.01.03. 18:40:50

@apanna:
Ha beteg vagyok, elvárom, hogy megkapjam, azt az ellátást, amire szükségem van.
Ha beteg hozzátartozómról van szó, akkor szintúgy. Nem várok el mosolygós arcot, nem kell, hogy áradjon a szeretet (még a végén dalra fakadok, és menekülhet mindenki amerre lát:D).
De azt elvárom hogy megkapjam, amit az adott helyzetben/állapotomban meg kell kapnom.
És ha kifogásom van, a megfelelő asztalt csapkodom!
Gizi nővérnek szólhatok ugyan, hogy a végterméket a padlóról legyen kedves valakivel eltakaríttatni -mert sok okból sem kívánatos hogy ott legyen-, de nem az ő arcát fogom letépni a következő alkalommal.

erkölcsi hulla 2017.01.03. 22:49:12

Ezredszerre.
A paraszt fel van háborodva hogy retkesek a kórházak bunkó mindenki.
Ha te is szar fizetésért kidolgoznád a beledet, hidd el átértékelnéd a sírásodat.Nem, verni a faszt az irodában nem kemény fizikai munka. Nem a nővér és az orvos a hibás, hanem az akasztanivaló politikusok, akik szarnak az egészségügyre, mivel MIVEL MIVEL, LESZARJÁK, HOGY A KEDVES POSZTÍRÓ MEGDÖGLIK-E VAGY SEM. A mai politika: dögölj meg magyar, gyári munkás retek. El lehet menni. Mérvadó politika, és lőn...
Aki tud elmegy, alig maradt ápoló és orvos. Nem ők a hibásak, köszönd meg nekik, te paraszt hogy egyáltalán bejárnak még dolgozni, hogy te ne dögölj meg idő előtt.

erkölcsi hulla 2017.01.03. 22:50:09

@she_wolf:
Ha ennyire elvárod, menj magánklinikára, ott fizetsz érte, és kapsz is valamit.

Krutzifix 2017.01.03. 23:28:50

@badger: az utolsó megjegyzést, miszerint beteget nem látja orvos, nem kap gyógyszert - nem stimmel - honnan tudja? netán ott volt? Nekem is volt ilyen tapasztalatom a családban, egy hétig volt bent hozzátartozó, amiből 3 napig felé sem néztek. Szó szerint. Mondjuk enni kapott, ágya volt. Megjegyzem, végül saját felelősségre hazament. Valószínűleg szerencséjére, mert azóta sem került vissza... Igaz, ez még "Gyúcsány" alatt történt, vagyis az "emútt nyóc év" a hibás!

Krutzifix 2017.01.03. 23:39:02

@she_wolf: Mibe nincs beleszólása egy (fő)orvosnak, vagy egy főnővérnek? Ne tessék már röhögtetni! Bezzeg a látogatónak van? Mekkora hülyeségekben tetszenek élni? És milyen az az egészségügyi dolgozó, aki ilyesmit megtűr az osztályán?
Emlékszem, annak idején a műhelyben is megvártuk, míg valaki külső ember jött, és szólt a gondnokságnak, hogy Manci néni vattája miatt eldugult a wc...mert sem a művezetőnek, sem a főmérnöknek, de még a vezérigazgatónak sem volt beleszólása a takarításba,...a melósoknak meg pláne...

nemmáté (törölt) 2017.01.03. 23:50:33

Időnként elolvasom az itt felmerülő bejegyzéseket és hozzászólásokat és megnyugszom, hogy itthon vagyunk, nem estünk át véletlenül sem az EU-ba. Kellőképpen tudunk továbbra is gyűlölni, ha valakinek a véleménye nem tetszik, akkor az illető élethez való jogát is megkérdőjelezzük. Természetesen hiába szeretnénk nyugati színvonalat, ameddig balkáni a gondolkodásunk és az adózási morál, addig ezt kapjuk!
De, hogy ne legyünk olyan búval baszottak, elmondok egy személyes tapasztalatot is. Sajnos a Szilvesztert a gyermekem és az édesanyja kórházban töltötte egy gyalogosgázolásból kifolyólag! Szerencsére nem volt komoly sérülés. A Baleseti Intézetben a gyerekosztályon a 3 napban olyan csodálatos, kedves emberekkel találkoztunk, hogy azt elmondani sem lehet! Az osztály patyolat tiszta, gyönyörű festett falak, kedves személyzet, aki a saját pénzén vásárolt festékekkel, saját maga pihenés helyett kifestette a helyiségeket mesefigurákkal, mert éppen kevés a beteg. Csak azért, hogy a kis lurkók könnyebben túljussanak életük nem könnyű periódusán. És ezek az emberek ugyanolyan nevetséges pénzeket keresnek, mint a kiégett, bunkó semmirekellők! Tényleg az van, hogy az emberek jórésze nem sajnálja a politikusoktól az ellopott milliárdokat sem, de egy másokért dolgozó ember még az átlagfizetést se kapja meg!

Silo 2017.01.04. 06:00:25

@ericghar: A TV feltalálása előtt is ismert volt, hogy az emberek szappant keresnek a mosdóban, és előtte is ismert volt, hogy köszönnek egymásnak anélkül, hogy valaki kitörné a zsebüket pénzzel.
Közhely hogy az oktatás és az eü. forrás hiányos; valójában kivéreztetett területek.
Ezért is adófizetőként is szomorú megélni, hogy a valóságtól elszakadt politika mikre helyezi a hangsúlyt inkább: látvány sportok (nem tömegsport), vizes EB, hogy 1-2 ezer ember jól érezze magát 2 hétig 100 milliárdból, meg olimpia, mert az is nagyon kell. A felesleges stadionokról, amit majd 20-30 évig kell a semminek fenntartani (jelenlegi kihasználtságát mondhatjuk semminek) meg már nem is beszélünk.
Nem mondom, hogy ezeknek nincs helye egy társadalomban, de mondjuk az a 100 millió forint a szappanokra csak elférhetne valahol, ha már a munkát terhelő adók jelentős részét az eü-re szedik be (csak nem arra költik).
Ezek után azt mondani, hogy menjek magán orvoshoz, mert az azért van, egyszerűen nem állja így meg a helyét.
Persze lehet mondani azt is, hogy jó helyre kell szavazni, de ez is csak közhely. Véleményem szerint ma összeszedni 500 tisztességes embert akinek az esze és a szíve is a helyén van a kommunista beidegződések nélkül, nagyon nehéz Magyarországon. Ehhez járul az, hogy általában nem is akarják még ezt az 500 embert összeszedni, egyszerűbb a volt osztálytársakból építkezni, akikkel egy-egy "csibészség" esetén könnyebb össze kacsintatni.

Jazzzer 2017.01.04. 08:12:23

Pár hete életemben először meglátogatni kényszerültem a szegedi SBO-t. Gyökeresen mást tapasztaltam, mint, amit a sajtó alapján vártam. Tiszta, jól felszerelt osztály, vidám, viccelődő orvosokkal és nővérekkel. Grace klinika színvonal. :)

Ugye az elégedett ember 3 embernek meséli el a történetét, az elégedetlen 10-nek. Ezért a helyzet mindig rosszabbnak tűnik, mint amilyen. Persze elhiszem, hogy országrészenként nagy eltérések lehetnek.

desw 2017.01.04. 09:14:20

@she_wolf:

"A higiénés kifogásokat pedig tessen jelezni az üzemeltetésen, az orvosnak, nővérnek nincs beleszólása a takarítói munkába"

Vajon Nyugaton azért van nagyobb tisztaság (már ahol az van), mert sokkal többet költ az ottani kormány takaríttatásra, vagy esetleg nem szemetelnek annyit az állampolgárok?

Mi lenne, ha a sok paraszt beteg és hozzátartozó nem szarná össze a budit??

desw 2017.01.04. 09:18:40

@Silo:

"csak elférhetne valahol, ha már a munkát terhelő adók jelentős részét az eü-re szedik be (csak nem arra költik). "

Amit az eü-re és a nyugdíjakra szednek be, az arra is megy el.

A gond az, hogy érdemben 1-2 millió ember fizet, aztán 10 milliót látnak el belőle. Hát, ennyiből erre futja! De fel a fejjel, lesz ez még rosszabb is!

Dorinda41 2017.01.04. 09:32:00

Milyen piszkos ágynemű? Amit mi vittünk be, az tökéletesen tiszta volt!

alprazolam 2017.01.04. 10:06:03

Kár volt bevinni. Elég lett volna othonra venni egy jó vérnyomásmérőt, meg egy vércukormérőt. És a Jézuska is megvan.

she_wolf 2017.01.04. 11:46:03

@Krutzifix:
"Mibe nincs beleszólása egy (fő)orvosnak, vagy egy főnővérnek?"
Úgy kb. semmibe, ami a takarítást illeti. Az orvos és/vagy a nővér nem felettese a takarítónak, nem utasíthatja.
Ellenben a szolgálatos nővér goromba hangnemét számonkérheti még egy osztályos orvos is, a főnővér pedig egyenesen ki is rúghatja, akár azonnali hatállyal. De hülye lesz még jobban megnehezíteni a saját és a többi nővér munkáját.
De bárhogy is: a kórházban, ahol beteg emberek és aggódó hozzátartozók vannak, nem engedhető meg a pokróc viselkedés, a durva hangnem.

she_wolf 2017.01.04. 11:58:16

@erkölcsi hulla:
Az elvárásaim arányosak azzal, amit az állami egészségügy nyújtani tud.
Érdekes módon még mindig megkaptam, balhéznom sem kellett érte. Nekem is volt már nézeteltérésem hangnem miatt, megbeszéltük.

Gyorgy Nagy 2017.01.04. 12:58:14

Ha nem épitenek stadionokat és felejtös a magyar olimpia és ha nemlopjàkel az eu-s pénzeket talán jut majd a korhàzakra is !

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2017.01.04. 13:17:44

Nem akarom elhinni, hogy egy tanár annyira hülye lehet, hogy azt gondolja, a hozzátartozók dolga a kórház takarítása, vagy nem hallott még három műszakról és ügyeleti munkabeosztásról. Pedig de.... Ez sokkal aggasztóbb, mint az egészségügy helyzete.

A posthoz:
A mi családunkban autóbaleset okán szintén kórházi program volt karácsony környékén, érintett intézmény az esztergomi kórház és Budapesten a Baleseti Intézet (Fiumei út, most más neve van).
Az orvosi szakmai munka mindkét helyen nagyon alapos, lelkiismeretes, emberséges volt.
A Baleseti épülete egészen pofás, ráadásul minden a szó szoros értelmében ragyog a tisztaságtól. A lányom kommentár nélkül megette a kaját, csak gyümölcsöt és teát két otthonról (nem üdülőbe mentünk).
Tehát a magyar egészségügyben is van NAGYON JÓ orvos és tiszta kórház.

Ami valóban probléma, az a kommunikáció, a szervezés és a logisztika, itt olyan súlyos hiányosságok vannak, amelyek már a szakszemélyzet hatékony munkáját is akadályozzák. A lányom több esetben tapasztalta, hogy felületes a kapcsolat a nővér és a beteg között, nincs idő a betegre és a nővér nem is veszi észre, hogy a beteg nem értette meg az elhadart tájékoztatást, elbeszéltek egymás mellet.
Visszarendeltek minket kontrollra a sebészeti osztályra, de abban az időpontban éppen konferencia volt, majd az orvosunk hazament, mert nem került hozzá a beadott zárójelentésünk. Kiderült, hogy az orvos többször elment előttünk a folyosón, nekünk kellett volna őt "leszólítanunk" (?!?), de sajnos a lányom nem ismerte meg, mert csak a műtőben látta maszkban altatás előtt egy pár percig. Így nem lehet szervezni, adminisztrálni és kommunikálni.

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2017.01.04. 13:46:44

@ericghar: Nem magánegészségügy kellene, hanem VEGYES rendszer. A működtetést (kórterem fűtése, világítása, karbantartása, bútorzat, ágynemű, étkezés, takarítás és segédápolói feladatok) kiszervezése magánba, költségtérítéses alapon (napidíj). A segédápoló ágytálazna, pelenkázna, fürdetne, támogatna, sétáltatna, etetne, ágyneműt cserélne, mosolyogna, stb. Ezt akár egészségpénztárból is lehetne fizetni.

Az egészségügyi szakellátás pedig állami eü-alapból mehetne (orvos, nővér, gyógyszer, műtét, vizsgálatok).

Mert a magánegészségügyben csak "kísérgető mosolygónéni" van, komoly bajjal úgyis elküldenek az államiba. Volt szerencsém ilyen rablóbandához.

she_wolf 2017.01.04. 13:49:51

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!:
Amit a Baleseti Intézetről írtál, csak alátámasztani tudom.
Amit pedig (jogosan) hiányosságként említettél az nem más, mint az elégtelen létszám eredménye. Másodperceken belül teleportálni, vagy duplikálni magunkat pedig még nem vagyunk képesek.
Lányodnak jó egészséget (mint ahogy neked is)!:)

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2017.01.04. 13:49:54

@alprazolam: Ja! És akkor lehet otthon nézegetni, hogy milyen szép magas a vérnyomása, meg a cukra. Szelfiket is lehet csiváln

she_wolf 2017.01.04. 13:58:08

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!:
Magánellátásban valóban csak kisebb bajokkal tudnak kezelni, vagy specifikusan ráállva egy területre.
Olyan magánkórházról nem nagyon tudok, ahol pl. endokrinológia és traumatológiai sebészet egymás mellett működne.
A "vegyes" rendszer -illetve a rendszer vegyes használati lehetősége- már most is megvan részben, csak ez meg finanszírozási aggályokat vet fel. Volt erről itt korábban beszélgetés.

Tempus.Anh 2017.01.04. 15:09:56

Az, hogy az Óperenciás tengeren is túlszarják a vécét és az orkok fémgyűjtő reflexe a csaptelepet sok esetben meglovasítja, valóban nem az orvosok odafigyelésén alapszik.
Nem lehet minden szaros segg mellé egy főorvost állítani.
De még egy nővért sem.
Ezek otthonról hozott tulajdonságok, én környezetét összepiszkoló disznóból nem tudok szobatiszta palotapincsit faragni, mert nem is ez a feladatom.

Azt viszont, hogy szolidan felszólítom a higiéné és a házirendben foglaltak szoros betartására (amit a beteg aláírásával vállal és a maga számára kötelező jelleggel elismer), azt saját hatáskörömben a főnővérrel egyetértésben megteszem, mert ez a gyógyítási folyamat szerves része.

Jóval kevesebb a nővér, az ellátó személyzet, mint amennyit a meglévő beteglétszám megkövetelne és amennyivel zavartalanul működhetne egy kórház, ezért van az, hogy az ápolóknak mindenre nincs idejük, a betegek ellátása, gyógyszerelése, tisztázása, forgatása, etetése, mozgatása, a nővéri adminisztráció bőven lefoglalja és túlterheli őket - emellett őszintén mosolyogni is és babaarccal tűrni a nyafogást, rinyálást, méltatlankodó felhangokat, követelőzést, szurkapiszkát, áskálódást, nagyon nehéz.

defné 2017.01.04. 21:13:24

@she_wolf:
Ha már az első percben látod,hogy a nővérek nem valami barátságosak sem a beteggel sem veled,Te megmernéd kérdezni,hogy miért nem kapott enni,vagy miért nem kezdik már el a kivizsgálását? Nyilván nem.Aztán vannak akik ennek ellenére mégis csak mernek kérdezősködni,és nagy általánosságban akkor robban a bomba.

g0826 2017.01.04. 21:21:41

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: Nem tudom adekvát-e, de a kórházakban a nővérek már régen 12 óráznak annyira kevesen vannak, hogy nem tudnak 3 műszakot kigazdálkodni.

she_wolf 2017.01.04. 21:38:18

@defné:
Várok a második percig. Kellő felvilágosítás nélkül még soha nem maradtam.

drontal 2017.01.04. 23:07:28

@ericghar:

De mivel a 2/3-nak átlagosan a havi bére 130.000-155.000 Ft nettó,így az általad írt összeg befizetése egy kicsit nehézkes lenne.Nyugdíjasoknak szintúgy.Amelyik országban magas egészségügyi járulékot fizetnek és remek ellátást is kapnak érte,ott az emberek nem gombokért dolgoznak,és a legalacsonyabb nyugdíj sem olyan rossz.Ez itt nem fog működni soha.Ahhoz emelni kellene mindenkinek a bérét és nem pár ezer forinttal.

drontal 2017.01.04. 23:17:16

@Tempus.Anh:

Azt meg kell hagyni,hogy némelyik kórházban/rendelőben elképesztő állapotok uralkodnak a vécékben és még nincs is összeszarva.Egyszerűen retkes,koszos,büdös és tisztán látszik,hogy ott ugyan takarító igen régen nyitott be munkavégzés céljából.

Emlékezzünk csak egy pár hete X kórház koraszülött részleg melletti beteg vécében oszlásnak indult halottra.Vajon hány napja puffadt ott a szerencsétlen,hogy már kint érezték a fertelmes bűzt?

badger 2017.01.05. 09:44:08

@Krutzifix: nem. Nem voltam ott. De tudom,- veled ellentétben és az okoskodásod ellenére - hogy mi folyik a színfalak mögött. Az hogy nem ül a beteg ágyánál az orvos és trécsel vele fél órát, attól még nyomonköveti. Első fizikális vizsgálat, anamnézis felvétel, vérnyomásmérés, labor, mellkas rtg, ismételt labor, ismételt vérnyomásellenőrzés, vércukorszint, esetleg sürgős CT. Ez ugye mind "rá se néz a betegre" . Ne akarj okoskodni, nem áll jól ha hülyeséget mondol olyan témába amibe semmilyen belelátásod sincs.

nemmáté (törölt) 2017.01.05. 17:34:34

@drontal: Na meg be is kellene fizetni az adókat. Meg a szakipari munkákhoz számlát adó szakit kellene hívni, nem a Józsit okosba. Úgy általában működtetni a gazdaságot, de nem a szürkét, meg nem a feketét. Csak mi magyarok nem ilyenek vagyunk, mi mindenkinél jobban tudunk mindent. Pl azt is, hogy a járulékokat és adókat miért nem nekünk, hanem másnak kell megfizetni. Aki a legkevesebbet fizeti a közösbe, az követeli a leghangosabban a neki "járó" szolgáltatást. Mint ahogy a hülyéknek van a legnagyobb pofájuk.

she_wolf 2017.01.05. 18:28:59

@nemmáté:
"Na meg be is kellene fizetni az adókat."
Na meg a befizetett adókat, hozzájárulásokat talán a megfelelő jogcímen kellene felhasználni, nem elsíbolni, és nem azon tekeregni, hogy most akkor mi minősüljön közérdekűnek, és mit vonjunk ki alóla (nehogy a birka nép megtudja, mire megy el a befizetése):(
De kirakatországban ez dívik.

nemmáté (törölt) 2017.01.05. 23:02:36

@she_wolf: Hát igen, ez meg a másik dolog!

Rókaregeróka 2017.01.07. 11:34:46

ui Uzsoki:

Azért a gárdát nem érheti panasz.
lelet egy nappal korábban kész, alapos munka, és a nővérkék is kedvesek voltak, vizsgálat közben megkérdezték, jól vagyok e, előtte poénkodtak, utána is kedvesek voltak, szóval anyaghiány..

Könyörgöm, tegyünk ellene!

she_wolf 2017.01.07. 12:17:18

@Rókaregeróka:
Tegyünk!
Tiéd a Matolcsy-félék egyik lába, enyém a másik. Megmarkoljuk, fejre állítjuk őket és kirázzuk az egyik zsebükből a másikba átrámolgatott zsét!
Mindegyikéből!
Benne vagy?:D
(Igen, hozok bilit...)

Rókaregeróka 2017.01.07. 12:54:07

@she_wolf:
Igazából reménykedem, hogy olvassa valaki onnan :)
Igen, kérem a bilit :)
Én is hülye vagyok, vihettem volna antibacis törlőt magammal, de azt hittem, kibírom: nem nyert :)

she_wolf 2017.01.07. 13:07:49

@Rókaregeróka:
Halkan írom, hogy ne ébresszelek fel: szép álmokat!:)

Humpfrey (törölt) 2017.01.08. 11:20:45

@desw: nyugaton mindenesetre az ellátórendszer nem is áll az összeomlás határán

És ez most levezethető sokmindenre, de azért vicces kicsit hogy az ember a TB ért kb megkapja a nagy semmit.

she_wolf 2017.01.09. 21:49:30

Majd ha nálunk is megtörténik ilyesmi, akkor majd a csodákban is hinni fogok:
index.hu/kulfold/2017/01/09/magancelbol_utazgatott_kozpenzen_botrany_lett_belole/

she_wolf 2017.01.09. 21:50:13

@g0826:
Derekas, világos beszéd.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása