A beteg fel is fordulhat tőlük

2016.05.13. 08:36

hasi-uh.jpgElső döbbenet akkor ért, amikor a hölgy közölte, 2017. januárjára tud időpontot adni.

Tisztelt Praxis !

 

Kálváriámat szeretném megosztani ami itt Dunaújvárosban történt velem. Hasi ultrahangra szeretettem volna időpontot kérni, góc kutatás végett, amit a kezelő orvosom irt ki, ezzel a lelettel kell menni amúgy Urológiai szakrendelésre is, meg a kezelő orvosomnak vissza kell vinnem. 2016. 05. 09. felkerestem Dunaújvárosi Kórház Radiológiai osztályát időpont kéréssel Hasi ultrahangra. Első döbbenet akkor ért, amikor a hölgy közölte, 2017. Januárjára tud időpontot adni.

 

Mondtam neki mi végett kellene a vizsgálat, de nem érdekelte, sőt, a kezembe nyomott egy gépelt listát, hogy menjek el magánrendelésre, ott csináltassam meg az ultrahang vizsgálatot. Vissza mentem a háziorvosomhoz, aki ráírta a vizsgálat kérő lapra, hogy a beteg keresőképtelen állományba van és miért kéri a vizsgálatot. 2016. 05. 10. ismét felkerestem Dunaújvárosi Kórház Radiológiai osztályát időpont kéréssel hasi ultrahangra.

 

hasi-uh.jpg

 

Ahol a hölgy elolvasta mit ír a háziorvosom és utána közölte, hogy a háziorvosom kérhet időpontot a ultrahangos orvostól. Kevés az orvos, azt még hozzá fűzte, ő nem adhat időpontot. Így most már másodjára jártam meg ezt az utat. Az tudni kell, hogy volt egy nagy műtettem és egy könyökmankóval közlekedhetek. Ismét elmentem a háziorvosomhoz, aki felhívta a ultrahangos orvost, és ő sem kapott időpontot, mivel nem életbe vágó sürgős vizsgálatról van szó.

 


És teszem azt ha pont ez a vizsgálat mutat ki olyan betegséget, amit időben lehet még gyógytani, de itt úgy látszik a beteg fel is fordulhat tőlük?!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kitchen 2016.05.13. 10:54:11

Mindez tumorgyanu eseten egyenlo a halalos itelet kimondasaval.

she_wolf 2016.05.13. 12:09:48

@kitchen: Ha felmerül tumor gyanúja, akkor valószínűleg másképp vezénylik a vizsgálatokat is.
Góckutatásról ír a poszter (szintén hiányosan), ez nem azonos a tumorra célzottan kereséssel.
Időpont, várólista. Tudom, nem éppen emberbaráti dolog tőlem, de ez van:(
Megint nem a Praxison kell háborogni!
Magánúton pedig (nekem) megérné azt a kevés pénzt, amibe kerül egy ilyen vizsgálat.
Igen, tudom: mire fizetem a TB-t?, és a kör bezárult.

kitchen 2016.05.13. 12:36:47

@she_wolf: Annyi ezresem lenne ahany "tumorgyanus" betegnek hetekre van idopontja,gazdag ember lennek.

she_wolf 2016.05.13. 12:58:12

@kitchen:
Passz:( Visszásságok voltak, vannak, lesznek. Tudom, ez nem boldogít senkit. Magad uram, ha szolgád nincs, megszoksz vagy megszöksz...és hasonló veretes izéség jut csak az eszembe. Utópia meg rohadtul messze van:(

E poszt kapcsán tumorról beszélgetünk, holott semmi nem utal rá (legalábbis posztban, és nekem).
Urológiai problámára azonban igen. Változatlanul az a véleményem, hogyha esetleg urológiai tumor gyanúja miatt lenne szükésg UH-ra, az ottani orvos nem hajtja el a kezelőorvost. Szerintem.
Vagy a kezelőorvos maga veti fel a betegnek, hogy keressen fel magánrendelést, ahol gyorsan lelethez jutnak.

rest of boys 2016.05.13. 14:05:43

Szelektálni kell az urgens és kevéssé sürgős betegek közt, szerintem, ehhez orvos orvossal szokott tárgyalni és megegyeznek.
Az idő véges, a betegszám nagy, orvosból pedig valóban kevés van.
Mindenkinek a saját gondja az első, de sajnos igen sok "mindenki" van, az előjegyzési lista minden egyes beteggel növekszik, az előjegyzési intervallumok pedig nyúlnak.

Ha van egy főkötőre való szövetem, abból nem tudok nagykabátot varrni.
Hogy érzékletes legyek.

Nem arról van szó, hogy "felfordulhatsz tőlük", hanem egyszerűen fizikai lehetetlenség megnézni (és jól megnézni) ennyi beteget - neked sem tetszene, ha a számodra megadott időpontban mást néznének meg, mert őt sürgősebbnek ítélik meg.
Tudod: ami nem jó neked, azt másnak se kívánd.
Érthető vagyok, Anonymus ?

Amúgy az esettel kapcsolatban még: sok helyen az urológus is végez hasi ultrahangvizsgálatot, többen is rendelkeznek ilyen képesítéssel - a nőgyógyászokhoz hasonlóan.

she_wolf 2016.05.13. 14:37:57

@rest of boys:
Elképzeltelek főkötőben (meg Brennerben):D
(Bocs':D)

Egyebekben pedig: mindjárt jön az, hogy "bezzeg ha a beteg tolt volna egy kis jattot, lett volna időpont". Hát, nem!
(Viszont akkor megint képbe kerül a magánrendelésen történő vizsgálat, ami nem egy ökör ára (ha hihetek @ericghar -nak, és miért ne tenném?), és rögvest megvan.)

rest of boys 2016.05.13. 18:07:42

@she_wolf: Amint épp makarónit főzök és paradicsomszószt kavarok hozzá ? :)

rest of boys 2016.05.13. 18:08:47

@she_wolf: Esetleg Brennerben a Brenneren, ahol kiírták a kőfalra, hogy "Tirol = 1" :)

she_wolf 2016.05.13. 18:48:14

@rest of boys:
De szép is az a hely....meg ezt is kirakták:
kuruc.info/galeriaN/egyeb/stirolnichit1.jpg
Szólj profi fotósnak, és nyissatok galériát!:)

Makaróni és pariszósz? Meg selymes basszus hangon énekelni, hogy: "I want to break free...":D

Braincelle 2016.05.13. 19:27:39

Szerintem ez felháborító. Egy kivizsgálás így mikorra ér véget? Orvosként is szörnyű egyesével kisírni az időpontokat. Ebből egy csomó felesleges és költséges kórházi beutalas lesz.
Persze nem az asszisztensnő hibája, de részemről rosszul vagyok attól, hogy az ambuláns betegek elkallódnak a rendszerben.

rest of boys 2016.05.13. 19:57:37

@she_wolf: Paróka és melltömés nem lesz rajtam :)

rest of boys 2016.05.13. 19:58:41

@she_wolf: Siebenbürgen und Szeklerland sind nicht Rumänien...
Így is :)

she_wolf 2016.05.13. 21:12:30

@rest of boys:
Németül továbbra sem...:(

kheiron 2016.05.13. 21:22:31

@Braincelle:

Nincs elég radiológus az állami rendszerben. Ennyi.

Hogy emiatt bárkinek egészségkárosodása következik be, az nem az ellátó felelőssége.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2016.05.13. 21:54:58

Tessen többet keresni és magánkezelésre menni vagy egy jobb ország polgárának lenni.

A poszter mivel foglalkozik, hogy számon kéri, hány embert vizsgálnak meg az orvosok, akik nem arra bizergetik a kis micsodájukat, hogy milyen hosszúak a várólisták? Mennyi tébét fizetett be?

Talán a nagy betegség előtt is érdemes lenne fejben tartani, hogy a kórházak nem színházak vagy stadionok, ha nem tolják bele a zsét akkor bizony emberek maradnak ellátatlanul. De ugye amíg sút a meleg nyári nap, addig csak ciripel a tücsök és nem a búzaszemeket gyűjti.

Hát így megy ez.

kris69 2016.05.13. 23:28:45

@A megvalósult amerikai ólom..: Ettol megoldodik a posztolo problémàja?Nem..

she_wolf 2016.05.13. 23:33:10

@kris69:
Tükröt tart a magyar betegek elé? Igen..

2016.05.14. 06:17:29

Nálunk van ultrahang a háziorvos által. Ez nem egy drága cucc. Fizeti a kassza. Szerintem tok feleslegesen. Épp most kaptam időpontot de fogalmam sincs miért. Gondolom új meg a gép és szeretnék mielőbb visszavonult az árát
Nem értem hogy ha a magán rendeletének van időpont azt miért nem fizeti a kassza.
Az ön helyében elme nekem és a számlát még benyujtanam
Bár Mo. on nem jellemző hogy számlát adni az orvos.

varisztor 2016.05.14. 07:02:11

@ericghar: Persze, lehet ezt is mondani, van is igazság benne...de akkor a TB szálljon be a finanszírozásába és az állami szolgáltatást szüntesse be. Mondjuk a felét finanszírozza ügyesen, de ne fizessen egy asszisztenst, orvost és készüléket, az ezekkel járó egyéb költségeket az állami rendelőben/kórházban.

röf 2016.05.14. 07:27:56

Arról végképp nem a Fidesz tehet, hogy délután fél háromkor megkezdődik a kórházi osztályok elnéptelenedése, és négy órakor már a betegeken kívül csak két nővér meg max az ügyeletes orvos található....
Kicsit baromira túl van misztifikálva az orvosok "túlterheltsége".
A nővérekről viszont simán elhiszem, mert ők nem sietnek a magán-nővérkedésükre...

ebella 2016.05.14. 08:09:56

Egyszerűen fontosabb a stadion, és a kisvasút mint az egészségügy. Ide jutottunk.

niklex 2016.05.14. 08:28:43

Így aztán a magyar reformok működnek...
Szóval tényleg fura prioritásai vannak a kormányzatnak. A cégek és a lakosság befizet egy csomó előírt adót, és joggal várja el, hogy a számára fontos (életbevágó) állami szolgáltatások működjenek. Amikor azt tapasztalja, hogy az egészségügy nem igazán működik, viszont egészen fura dolgokra mennek el milliárdok, akkor jogos a felháborodás.

jolankovacs 2016.05.14. 08:51:17

Beleolvasva a hozzászólásokba ismét nem látom a lényeget.
Az orvos nem ér rá, de ha ugyanezt a vizsgálatot - vagy bármit - "maszekba" kérsz, minden azonnal van. Talán még ezzel sem volna probléma, de akkor minek fizetem az eü és egyéb járulékokat?
(Tudom, van ami sokba kerül, de akkor talán fizethetnék magánbiztit az államnak feleslegesen elutalt pénzek helyett. Sajnos mindkettő nem igazán megy a mai átlagfizetésekből.)
A másik, ami kiveri a biztit és személyesen is egyre gyakrabban tapasztalom.
Vársz a sorodra, és közben soron kívül hívják be - adnak időpontot - a legnagyobb magyarországi kisebbség tagjait, akikről tudod - legtöbbször évtizedek óta ismered - , hogy soha életében nem dolgozott, semmit nem fizetett. nem adózott, csak kártékony kullancsként lógott a társadalom pénzén.
Ezt az orvos is tudja, mégis szemen köpi ezzel az ő fizetését és sok esetben paraszolvenciáját kitermelő embreket. Olyannyira tudja, hogy amikor felhívod rá a figyelmét teljesen egyetért, de csak a sértődés után.
Amíg ez az ország nem a munkát, a teljesítményt díjazza, hanem a csalást, amiben az ország vezetése a vezető példa, addig ez lesz.
Ha van pénzed sokáig élsz, sok nyugdíjat, boldogságot kapsz, ha csak tisztességes vagy, akkor egy szinten vagy a lustákkal, naplopókkal és megdöglesz, mielőtt felvehetnéd az első alamizsnának sem nevezhető nyugdíjadat.
Lehet háborogni, vitázni, de EZ VAN.

g0826 2016.05.14. 09:00:08

@jolankovacs: A diognoscan profit orientált cég, nem az összes szabad kapacitását vásárolja meg az állam/oep. A szabad kapacitást eladja, ezét van pénzért minden és azonnal. Van mikor a doki saját pénzen vesz UH készüléket, gondolhatod nem azért vesz hitelt a nyakába, hogy ingyen dolgozzon vele. Az állam jóval kevesebb vizsgálatot vesz meg ,mint amire szükség van. A paraszolvencia esetleges (gyakorlatilag 0 Ft), a fizetés baromi alacsony, örülj, hogy annyiért amit kapnak látsz még orvost itthon.

Reszelő Aladár 2016.05.14. 09:02:49

Csak nem egy orvosbáró "gyógyít" a környéken?

g0826 2016.05.14. 09:03:06

@röf: Az ügyeletes orvos az,aki állami alkalmazásban van (talán) a többi csak szerződött és ők több kórháznak dolgoznak ezért nem látod őket délután, mert máshol vannak, vagy ők is ügyelnek. Az állam által fizetett orvosok 40 órás fizetésért 60 órát dolgoznak megnyugodhatsz.

she_wolf 2016.05.14. 09:12:51

@röf:
Nemhogy baromira nincs, hanem egyáltalán nincs túlmisztifikálva.
2-3 ezer orvos, és kb. 10 ezer ápoló(nő) hiányzik ma a rendszerből.
Doki befejezi a rendelést, és iszkol a másik helyre új műszakba. Nővér leteszi a melót, és megy vagy másik műszakba, vagy házhoz -nem maszek melóba.

Átlag Oszkár a kórházban ebből csak annyit "lát", hogy 16 h. után sehol senki.
Amit én tennék: szigorúan leválasztanám a magánpraxist az államitól, közük se lehessen egymáshoz. Akkor a kép is tiszta lenne, meg az egészségügyi dolgozók értéke is. Igaz, csúnya következményei lennének:(

jolankovacs 2016.05.14. 09:21:22

@g0826:
Én értem amit írsz, sőt egyet is értek vele. Én is inkább magánrendelésre járok. DE akkor minek fizetek feleslegesen az állami feneketlen kútba??
Mint pénzügyes a béreket is ismerem, sőt a munka mikéntjét és felelősségét is!
Arról már nem is beszélve, hogy az orvos sem szeretne nyomorogni. JOGOSAN.

g0826 2016.05.14. 09:28:41

@jolankovacs: Mert szolidaritás alapú a társadalmunk ezért fizetünk.Magánrendelésen komoly problémát nem oldanak meg.Ha komolyan beteg leszel neked is az állami marad, persze nekem is.Én államiba járok és ott adok inkább a jó dokiknak zsebbe pénzt, hogy ezzel is megtartsam itthon, vagy az állami rendelésben, mert egyre kevesebb akar állami kórházban dolgozni.Érthető. A Mekiben több az órabér, mint a szakorvos ügyeleti bére.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.05.14. 09:46:34

Átlaghülyemagyar nem az eszére (mondjuk az alapból nincs) hanem a fideSSre hallgatott a 300 forintos szavazásnál.
A 300 forintból fejlődni, beruházni tudtak a háziorvosok.

Átlaghülyemagyarnak fontosabb volt a sör és a bagó a saját egészsége helyett, és inkább úgy döntött, hogy hogy a fideSS potentátoknak és rokonaiknak legyen saját kórházuk átlagon felüli ellátással és berendezésekkel, aminek az árát az átlaghülyemagyar ellátásából vonják el.
Átlaghülyemagyar tapsolj, és dögölj. Magadnak köszönheted a bajodat.

rest of boys 2016.05.14. 09:57:39

@jolankovacs: A kecsuák alapból hátrányos helyzetűeknek vannak nyilvánítva és mindent meg is tesznek, hogy ezt a hátrányos helyzetet még jó hosszú ideig a saját javukra fordítsák.
Ha nem kapja meg ami neki úgymond "jár", az orvosra borítja az asztalt (hótt halálos beteg, de utolsó erejével ezt még képes megtenni), miközben a tb-kasszát folyamatosan pumpolják úgy, hogy semmit be nem tesznek.

Ha pedig már tökig hatol a kés és felszólalsz ellenük, akkor te vagy a legnagyobb horthystaszálasistagömbösistaimrédystasztójaysta mélyfasiszta gyökér.

Braincelle 2016.05.14. 10:31:39

@kheiron: nem mondtam ilyet, de azért mi mégis inkább kisírjuk egyesével az időpontokat, ha indokoltak, mert ha nem jut vizsgálathoz, nem az én felelősségem, de azért valahol mégis, mert hozzánk jött el, bennünk bízott meg.

kheiron 2016.05.14. 10:33:50

@Braincelle:

A 150-200 %-os overbooking mellett egyszerűen fizikailag nem lehet több embert megnézni.

Mindenki indokolt ezért vagy azért.

kheiron 2016.05.14. 10:42:46

@kheiron:

A másik fele a dolognak, hogy én miért hajtsam szét magam óránként X összegért az államiban, amikor negyedannyi pácienssel óránként 3X-et keresek a magánban?

:-)

she_wolf 2016.05.14. 12:51:50

@kheiron:
Nohát! Még kiderül, hogy Te is csak egy "olyan" vagy. És hol van az alázat, a hipós eskü, életed és véred, szabadságod feláldozása? Hmm? Örülj, hogy dolgozhatsz!
(Bocs, ez a "másik" énem, a gonoszdi.):)

De most komolyan: nemcsak az egészségügyi dolgozók bére van a bányászbéka segge alatt, hanem amit általában az egészségügyre fordítanak (álombá'), az egyszerűen vicc:( Egy rossz vicc.
A beteg ezt nem látja, ő csak azt tudja, hogy beteg, és el sem tudja képzelni, hogy a hazai rendszerben dolgozók gyakorlatilag napi szinten tesznek csodákat. A beteg megszokta, hogy most, rögtön és azonnal a legjobbat, mert az neki JÁR! Hiszen fizet érte. Csak éppen azt nem látja, hogyha csak azt költenék rá, amit magánbiztostás keretében az önmaga gyógyítására összegyűjt, egy komolyabb baj esetén úgy száll az egész a francba, hogy ideje sincs feleszmélni.
És soha nem tudni, hogy a következő pillanatban mi történik velünk. Fiatalabb korban egy összetettebb sportbaleset, idősebb korban pedig a krónikus betegségek. És nem kell ahhoz sem cefrézni, vagy bagózni, más módon önpusztítani.
Itt is olvasható gyakran: soha nem ivott, nem cigizett, "azéngyerekemnemnarkós!", és társai, oszt mégis baj van.
Az ember pedig már csak ilyen: törékeny:(
De felétek általános elvárás, hogy szarból várat, izibe'! Szarért-húgyért fos körülmények között (gyakran).
(Hopp! Elgurult a gyógyszerem, megyek főzni....)

Braincelle 2016.05.14. 13:40:18

@kheiron:
Tudom. De akkor is nekem kell vegignezni hogy nem kap ip-t a beteg. Persze azert nalunk valamivel jobb a helyzet.
De ne értsd félre, nem a kollégákat hibáztatom.

A magánrendelésért sem. Ugyanolyan munka, felelősség, ugyanúgy beteg emberek, csak a körülmények alkalmasabbak munkára. Ha az anyagiaktól el is tekintünk, az ember egy ponton túl nem vállalja fel azt, hogy negyed annyi idő alatt diagnosztizáljon, mint amennyi idő szakmailag kellene.

Pár évig megy a gavi 3-400 óra munka, amiből kb 50 ingyen túlóra. A nemevés vagy este otthon zabálás. A 36 óra, amikor az ember a végén vizuálisan hallucinál és hányni tudna a fáradtságtól.

Aztán jön a plusz tíz kiló az összevissza evéstől, fájó gyomor, derék. Mellkasi fájdalom a lépcsőn felfelé harminc évesen. Szakadt ruhába járás. Még amikor pénz van is, erő nincsen elmenni a ruhaboltok. Érzelmi kimerülés, cinizmus, közöny. A szemünk előtt széthulló párkapcsolatunk. Meddőség a stressztől vagy csak simán kicsúszunk az időből, vagy van gyerek, de alig látjuk. Stb.

Nincs semmi baj a magánrendelni menéssel. Logikus választás. Csak a beteg nem kap időpontot aztán, de ez nem a magánorvosok hibája.

Braincelle 2016.05.14. 13:45:59

@Braincelle:
Arról nem is beszélve, hogy az orvosnak nemcsak az a feladata, hogy az osztályon üljön. Szakorvos a kórház szakrendelésein rendel, ez a kötelessége. Meg az önképzés, cikkolvasás tanulás minden este kellene. Ott az oktatás, ahol szintén fogynak az erőforrások. Éjjel megírt előadások. Készülés az idegen nyelvű órákra. Tudomány, absztraktírás, továbbképzés.

Pl én most voltam szakmacsúcsa konfin, most csak hallgatni. Regisztráció 150ezer, én fizettem azt is. Utána még három hétvégi nap rendezni a jegyzeteimet, utánaolvasni stb.

kheiron 2016.05.14. 14:46:55

@she_wolf:

Én soha nem titkoltam, hogy magánorvos vagyok. :-)

Lassan-lassan talán észhez tér a magyar társadalom.

kheiron 2016.05.14. 14:52:11

@Braincelle:

Én dolgozom néha államiban, és kb. 10 évet voltam állásban is.

De már annak idején, amikor felháborodtak, hogy "jaj, annyi idő alatt meg is halhatok", teljesen nyugodtan közöltem, hogy "ezt a kérdést az Arany János u. 10-ben tessék feltenni, mi az ő utasításaikat hajtjuk végre".

Igen, amit írtál a túlhajtásról, és annak következményeiről, teljesen igaz. A végét azonban nem írtad meg: 45-50 évesen rák vagy szívinfarkus vagy stroke.

Szóval az orvos akkor cselekszik helyesen, ha csak annyit dolgozik, amennyit normálisan tud - hosszú távon ugyanis azzal teszi a legjobbat, ha nem 20 év alatt lát el X beteget rohanva, hanem 50 év alatt 2X-et nyugodtan.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2016.05.14. 15:36:16

a kérdés az, hogy kire gondol a kedves levélíró amikor azt írja "beteg fel is fordulhat tőlük"? az orvosokra vagy a kormányra?
mert ugye ha a benzin ára magas akkor sem a benzinkutas a hibás hanem a kormány

rest of boys 2016.05.14. 17:37:36

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
Ha nem kapom meg azonnal, amit akarok, akkor az, akitől elsőkézből nem kapom meg, a legnagyobb hibás. A rossz hír miatt a hírhozót nyírom ki.

Ez a moszkovita negyvenéves uralom pavlovi reflexe...

she_wolf 2016.05.14. 18:58:30

@kheiron:
Ezzel semmi baj nincs. Én is járok magánorvoshoz (fogorvos, nőgyógyász), de pl. a térdprotézis műtétemet nem engedhettem volna meg magamnak magánklinikán, mert alsó hangon félmilla. És folytatása is lesz:(
És bármennyire is szeretném, nem fiatalodom én sem:)
Természetesen a beteg szeretné megkapni a legjobbat és megfizethető áron, de amíg a két terület közt etikátlan -vagy legalábbis nem túl tisztességes- átfedések vannak, addig mindenkinek savanyú a szőlő. Még nekem, a betegnek is (hiszed, vagy sem).

kheiron 2016.05.14. 20:15:30

@she_wolf:

Igen, hallottam én is az átfedésekről, szerintem azok nagyon gyorsan és határozottan megszüntethetőek lennének megfelelő szándék esetén.

she_wolf 2016.05.14. 21:11:13

@kheiron:
No igen. Csak azok a hülye érdekellentétek ne lennének...

kheiron 2016.05.14. 21:14:32

@she_wolf:

Hát igen, mondjuk ha a vezetés keményebb fellépése eredményeként elmegy a kórház 6 alkalmazott nőgyógyászából 4 magánba szerződésesnek, és nem lehet őket alkalmazottként beosztani, akkor egy osztály fullos működése eléggé megnehezedik.

she_wolf 2016.05.14. 21:42:59

@kheiron:
Ezért említettem fentebb, hogy ennek csúnya következményei lennének.
Az egy dolog, hogy így is 2-3000 orvos hiányzik a rendszerből, és már így is nagyon gáz a helyzet. Ha pedig a magánpraxist üzemeltetők nem dolgozhatnának állami ellátásban időnként, akkor lehet továbbgondolni:(
Nekem nem is igazán ezzel van vajom, hanem magával a magánpraxis jelenlegi formájával.
Diagnosztizál a magánrendelőben megszabott cashért, és besummantja a kórházba (ahol egyébként időnként dolgozik) nagyműtétre. Mert ugye a magánrendelőben nincsenek meg a feltételek hozzá. (Hallott és ellenőrzött infó.)
Ezeket a visszásságokat nem tartom etikusnak többek között.
Legyen magánklinika kellő létszámmal, eszközzel, labortól a rehabig mindennel. És árjegyzékkel - természetesen:)
És ha már annyira ellenőrzősdit szeretünk játszani mi magyarok, akkor lehessen átlátni egyik rendszerből a másikba a rendelkezésre álló adatok alapján.
Amivel még javítani lehetne az eü. kizsákmányolásán, az az SBO-k rendeltetésszerű működtetése (ott kellene az angolokról példát venni!), valamint a TB. mértékének átgondolása lenne.
Csak hát ugye megint ott tartunk, hogy "kinek az érdeke?":( Helyesebben: kinek mi az érdeke?
Biztosan vannak hibák az elgondolásomban, de nézd el nekem, laikusnak!:)

kheiron 2016.05.14. 22:27:08

@she_wolf:

Amit írtál a magánban diagnisztozálás és az államiban műtét, bizonyos szempontból a rendszer meghekkelése, más szempontból viszont nem.

Az OEP-finanszírozott műtétre a beteg járulékfizetőnek ugyanis joga van, függetlenül attól, hogy hol diagnosztizálták, és nagy esély van arra, hogy amíg ki tudná fizetni a magánrendelői diagnózis díját, egy nagyműtét meghaladja a lehetőségeit, ahogy te magad sem a magánkórházban operáltattad magad.

kheiron 2016.05.14. 22:32:55

@she_wolf:

Az SBO-k normális működtetése a jelen sajtó- és jogi viszonyok között nem lehetséges.

A TB mértékének átgondolása meg... az a baj, hogy túl kevesen fizetnek túl sokat, a fizetők körének kiszélesítése azonban - azok nagy számára való tekintettel - politikai öngyilkosság, tehát kimondva egyetlen kormány sem fogja meglépni.

she_wolf 2016.05.14. 22:59:26

@kheiron:
Magán-állami ill. diagnosztizálás-műtét. Valóban, igazad van. Annyiban mindenképpen, hogy nem ritkán a műtét sikeressége és a beteg gyógyulása (alkalmasint élete) múlik az időben történő diagnosztizáláson, és az azt követő műtéten, egyéb beavatkozáson.
Valóban nem magánklinikán operáltak, de diagnózist sem ott kaptam. Igaz, két orvost is felkerestem (az első egynapos sebészet lett volna, de kiderült, hogy a vérképem nem engedi ezt meg, így az OBSI-ban csináltak meg). Utánajártam, mert ez volt az érdekem.
De vannak azért ennél jóval enyhébb esetek is, és azokban azért jócskán találni "görbe" dolgokat.
És -hogy őszinte legyek-, mi, betegek is megérjük azért a pénzünket:(
Mert olvasunk/hallunk ezt-azt, Jóskapista mondta, és különben is, az orvosok szemetek, punktum! Megyünk magánba. Aztán esünk a pofánkra elég gyakran. És azért nagyon sokszor csak az állami eü. húz ki hajunknál fogva bennünket a szarból, és ezek a szemetek még a hálapénzt is elvárják.
Kissé overdrive voltam, de biztosan átment:)

Politikai öngyilkosság? Naponta megöngyilkolják magukat, ami engem nem különösebben érdekelne, ha nem mi lennénk mégis azok, akiket aztán temetnek:(

Tehát kimondva: szar a helyzet, és nem látom a fényt az alagút végén. Igaz, a szemem sem olyan, mint a sasoké -legalább:)

dioda 2016.05.15. 01:05:23

8 hónapos várakozást soknak találom egy hasi UH-ra. Mondjuk a "gócszűrés" speciel teljesen elégtelen indikáció hasi UH vizsgálathoz, ilyen szűrő vizsgálathoz a 8 hónap elfogadható.

Erzsébet Zsuzsanna Wellerné Peterdi 2016.05.15. 20:40:48

Iszonyatos! Nem tudok szavakat találni!Csak beteg ne legyen az ember! De azt senki fia nem tudja, mikor, melyik nap leszünk betegek. De ne adj Isten kórházba is kerülünk. Csak imádkozhatunk hogy ez be ne következzen!Csak fizetjük a tb-ét hosszú évek során egy feneketlen mélykútba. Félelem fog el!!!

Erzsébet Zsuzsanna Wellerné Peterdi 2016.05.15. 20:55:16

Iszonyat! Ehhez nem lehet válogatott, finom szavakkal hozzászólni. Űgy sem jut el az érintettek füléig! Millióan vagyunk aki csak otthon mer beteg lenni. A félelem uralkodik el rajtunk,csakIsten óvjon meg a. kórháztól! Egy banánköztársaságban élünk!!!

Erzsébet Zsuzsanna Wellerné Peterdi 2016.05.15. 21:00:06

Ehhez egyszerűen nem lehet mit hozzászólni. Mit mondjak! Birka nép a magyar!

hajatsermuta 2016.05.15. 23:45:04

@Erzsébet Zsuzsanna Wellerné Peterdi: " Millióan vagyunk aki csak otthon mer beteg lenni. "
Azért a bátrabbak kórházban is mernek betegek lenni.

dioda 2016.05.16. 11:45:00

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Nem, az arabok a hibásak, ha magas a benzin ára. Őket úgyis utáljuk (legalábbis erős kormányzati akarat van erre), őket kel b..sztatni a drága benyáért.

2016.05.29. 12:28:45

Egy hepatitis gyanúval hasi UH-ra küldött beteg kilátásait mennyiben rontja, ha nem egy hónapon belül, hanem ahogy itt írják, több, mint fél év után kerül sor a vizsgálatra?
Úgy egyáltalán, van olyan betegség, aminek ha az ultrahangon találnak valamit, várhat ennyit a kezelése?

kheiron 2016.06.01. 20:51:52

@IT jegyzet:

Igen, mondjuk egy epekő.

karcsibácsi 2016.06.01. 22:43:14

@IT jegyzet: "Egy hepatitis gyanúval hasi UH-ra küldött beteg kilátásait mennyiben rontja, ha nem egy hónapon belül, hanem ahogy itt írják, több, mint fél év után kerül sor a vizsgálatra?"
Semennyiben. Hepatitisnél az UH nem oszt, nem szoroz.

2016.06.01. 23:20:32

@karcsibácsi: furcsa. Három doki, egymástól függetlenül küldött UH-ra az emelkedett májfunkciós értékeim miatt, hepatitis gyanúra hivatkozva. Ebből eggyel nem foglalkoztam, egyre elmentem, de kb húsz perc várakozás után rosszul lettem az öltözőben, a kedves hölgyeknek meg fontosabb volt a trécsparti, eljöttem. A harmadik sikeres volt, írtak valami cirrozist a leletre, orvos meg azt mondta, hogy ezzel nem kell törődni, a túlsúly + metformin duó következménye.
Viszont valahol, valamit félreérthettem, mert a cirrózisra azt írja a hazipatika, hogy "A cirrózis sokféle betegség végső stádiuma lehet.".
Ergo vagy tíz éve haldoklom, csak nem tudtam róla. :)

karcsibácsi 2016.06.02. 09:31:20

@IT jegyzet: Hepatitis gyanúra nem UH kell, hanem virus szerológia. Ultrahanggal sem kizárni, sem alátámasztani nem lehet a hepatitis gyanút. Más kérdés, hogy az emelkedett májfunkciós értékek miatt valóban indokolt az UH, annak eldöntésére, hogy nincs-e a májban gócos elváltozás, térfoglalás, esetleg epeúti elzáródás.
A cirrózis amúgy májzsugort jelent, valóban lehet nagyon súlyos, végzetes állapot, de kezdeti stádiumban nem feltétlenül okoz komoly panaszt. Egyébként a cirrhosis nem radiológiai (UH), hanem klinikai diagnózis. Esetedben nyilván nem is arról van szó, sokkal inkább steatosisról (zsírmáj, NASH.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása