Borzasztó állapotok a Dél-pesti Kórházban

2016.03.22. 05:32

jahn-ferenc-korhaz_3.jpgDe könyörgöm, miért nem engedik haza, ha nincs rá pénz, vagy ápoló, hogy tisztességesen élje le a hátra levő idejét és ne a szarba, húgyba fetrengve egy pelenkában?

Tisztelt Praxis!

91 éves nagymamám 3 hete fekszik Dél-pesti Kórháza Belgyógyászatán. Eredetileg a szívével került be, kisebb ritmuszavarral.


A három hét alatt nem sikerült tájékoztatást kapnunk az állapotáról! Egyszerűen nem érzik az orvosok, sem a nővérek, hogy kommunikálni kellene a hozzátartozókkal. Nem, nem várnám azt, hogy órákig csevegjenek velünk, de egy alap tájékoztatást elvárnánk. Ha nagyon erőszakosak vagyunk, akkor kapjuk a tájékoztatást, hogy még vizsgálják! /hozzáteszem harmadik hete/.


Persze állapotához és korához képest jól volt, nem értettük, miért a hosszú ideig való bent tartása.
Két napja rosszul lett, feltételezhetően nem kapta meg az inzulinját. Persze válasz erre sincs az orvosok, egymásra mutogatnak. De mi okozta a rosszullétét, válasz nincs! Ha van, akkor azt úgy erezzük, hogy titkolják! Hetek óta homály fedi a betegséget!

 

jahn-ferenc-korhaz_3.jpg

Mi hozzátartozók fogadjuk el, hogy idős emberről van szó! De könyörgöm, miért nem engedik haza, ha nincs rá pénz, vagy ápoló, hogy tisztességesen élje le a hátra levő idejét és ne a szarba, húgyba fetrengve egy pelenkában. Ja és a szájában van a műfogsor, amit viszont az orvosok rejtélyes oknál fogva nem engedik kivenni. Mi nem merjük, nehogy baja legyen, az ápolok meg ráfogják, hogy tisztítják! Persze senki ezt nem látja, hogy ezt a feladatot  elvégezné valaki is. Ja, igen ettől a rosszulléttől kezdve nem beszél, nem eszik, nagyon még inni sem tud. Két nap alatt tönkre ment!


És nincs felelős, nincs megfelelő magyarázat! Tehetetlenséget érzek, de azt nagyon!


Több éves gondos ápolás, gondozás után tönkre tesznek mindent! Egyetlen szóval, hogy idős!?


Rendben igen az, de azért még nem fekszik bent senki a kórházban.
Ráadásul nem azért, hogy a gyógyulás várjon rá, hanem hogy az legyen a veszte!


Köszönöm!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

she_wolf 2016.03.22. 11:06:57

@Terézágyú:
A posztból nekem gyámoltalanság jön le. Lehet, hogy rosszul értelmezem, de úgy gondolom, hogy egy kicsivel több határozottság eredményre vezethetne.
Remélem, hogy hamarosan rendeződik a helyzet, mindenkinek könnyebb lenne.
A poszt eléggé általános, konkrétumok nincsenek benne, csak következtetni lehet néhány dologra.

Terézágyú 2016.03.22. 11:09:45

@she_wolf:
"A posztból nekem gyámoltalanság jön le."

Naná. A beteg a hibás. Nem az orvos kommunikál rosszul, vagy - urambocsá - szarja le a beteget, hanem a beteg gyámoltalan a kérdezésben.

Gyámoltalan ember ne legyen beteg, oszt kész.

she_wolf 2016.03.22. 11:23:04

@Terézágyú:
Szerintem meg ne gyűrjük egymást, oszt kész:)

Terézágyú 2016.03.22. 11:40:58

@she_wolf:
Hát, sok értelme nincs, hogy belépsz ide, elolvasod egy beteg panaszlevelét, és egyetlen esetben sem adsz neki igazat... hanem mindig csupán az orvosnak.
Ez is egy álláspont persze.

Moin Moin 2016.03.22. 12:06:13

Akkor szedjük csak sorra!

1.) "...3 hete fekszik Dél-pesti Kórháza Belgyógyászatán": melyiken, mivel három is van (nem számítva a csepeli telephelyen működő két krónikus belosztályt). (Az osztályokat itt találod: www.delpestikorhaz.hu/fekvobeteg-osztalyok/ )

2.) "A három hét alatt nem sikerült tájékoztatást kapnunk az állapotáról!": Ez kizárt! Ha még folynak vizsgálatok, akkor arról lehet tájékoztatást kapni, hogy milyen vizsgáltok következnek és miért.

3.) "Két napja rosszul lett, feltételezhetően nem kapta meg az inzulinját.": "Feltételezhetően..." - akkor itt megkérdezném a kedves, három hete aggódó rokonokat, hogy ha ez a "feltételezésük", akkor vajon miért nem mérték meg a beteg vércukor-szintjét? (Ha inzulinos cukorbeteg az illető, akkor valószínűleg van saját vércukorszint-mérő készüléke - és ha valóban "évekig ápolták otthon" előzőleg, akkor a családtagok ismerik is annak a működését.) Egyébként KIZÁRT, hogy egy inzulinfüggő cukorbetegnek ne adnának KÉT NAPIG inzulint!

4.) "...könyörgöm, miért nem engedik haza, ha nincs rá pénz": Ez két ügy. Az első, hogy a beteg saját felelősségére bármikor távozhat. A másik a "nincs rá pénz" ügye. vajon az itt lázadozó kedves hozzátartozó követelte-e már azt, hogy több TB-t fizessen? Ja, nem? Csak az ellátást követeli, de annak a finanszírozásában nem akar arányosan részt venni? Tudja-e mennyit eres egy ápolónő - és ő maga elvállalná-e annyiért azt a munkát? Tudja-e, mennyit keres egy szakorvos - és ő tanulna-e 15 évet azért?

...Várom a kedves aggódó családtag érdemi válaszait!

Terézágyú 2016.03.22. 12:09:29

@Moin Moin:
""A három hét alatt nem sikerült tájékoztatást kapnunk az állapotáról!": Ez kizárt! Ha még folynak vizsgálatok, akkor arról lehet tájékoztatást kapni, hogy milyen vizsgáltok következnek és miért."

Kizárt? Akkor biztos hazudik a beteg. Illetve a hozzátartozója. Ugyanaz. Mind ilyen...

she_wolf 2016.03.22. 12:11:56

@Terézágyú:
Rólam beszélsz? Mert ha igen, akkor nincs igazad, mi több! Igaz, hogy ezt belásd, sokat kellene itt seggelned, azt meg nem kívánhatom el tőled. Mint ahogy te sem kívánhatnád el tőlem, hogy minden körülményt figyelmen kívül hagyva veled és a hozzád hasonlóan általánosítóan gondolkodókkal álljak egy csatasorba.
Tényleg roló...

Moin Moin 2016.03.22. 12:14:39

@Terézágyú: Kb. igen!:-)

Ne feledd: már Dr. House megmondta, hogy "Minden beteg hazudik!" - és ez így igaz, különösen magyar betegek esetében, a praxis blogon.:-)

(Egyébként jellemző és roppant árulkodó, hogy a kommentem többi, alapos szakmai felvetéseket tartalmazó részeire nem is reagáltál - pl. a vércukorszint-méréssel kapcsolatos kérdésre...)

Terézágyú 2016.03.22. 12:20:20

@Moin Moin:
"Ne feledd: már Dr. House megmondta, hogy "Minden beteg hazudik!" - és ez így igaz, különösen magyar betegek esetében, a praxis blogon.:-)"

doktorhauz is hivatkozási pont? betegségek kapcsán is?

"(Egyébként jellemző és roppant árulkodó, hogy a kommentem többi, alapos szakmai felvetéseket tartalmazó részeire nem is reagáltál - pl. a vércukorszint-méréssel kapcsolatos kérdésre...)"

Nos:
" "Két napja rosszul lett, feltételezhetően nem kapta meg az inzulinját.": "Feltételezhetően..." - akkor itt megkérdezném a kedves, három hete aggódó rokonokat, hogy ha ez a "feltételezésük", akkor vajon miért nem mérték meg a beteg vércukor-szintjét?"

Talán mert nem gondolták, hogy a kórházban lévő betegnél nekik kell méregetniük valamit. De ha azt írták, hogy megmérték, és tényleg baj van, akkor mit mondtál volna? Ja, hiszen válaszoltál te magad erre a kérdésre: "Egyébként KIZÁRT, hogy egy inzulinfüggő cukorbetegnek ne adnának KÉT NAPIG inzulint!"... Na, hát akkor kizárt.

A harmadik kérdésed meg: " az itt lázadozó kedves hozzátartozó követelte-e már azt, hogy több TB-t fizessen? Ja, nem? Csak az ellátást követeli, de annak a finanszírozásában nem akar arányosan részt venni? Tudja-e mennyit eres egy ápolónő - és ő maga elvállalná-e annyiért azt a munkát? Tudja-e, mennyit keres egy szakorvos - és ő tanulna-e 15 évet azért?"

Nos, ez lenne a "szakmai felvetés".....????????????????? Furán értelmezzük a szakmát....

Igazság, hol vagy? 2016.03.22. 12:24:05

@Terézágyú: "Akkor biztos hazudik a beteg.Illetve hozzátartozója.Ugyan az.Mind ilyen...
Akkor fordítsuk meg:Nem kapta meg az inzulint,nem tisztították a műfogsorát.Ugyan az .Mind ilyen...

Muad\\\'Dib 2016.03.22. 12:25:57

@Moin Moin:
"...Csak az ellátást követeli, de annak a finanszírozásában nem akar arányosan részt venni? Tudja-e mennyit eres egy ápolónő - és ő maga elvállalná-e annyiért azt a munkát?..."
Ki a büdös fas*omat érdekel jelen esetben mennyit keres? Például sokan a tűzoltó munkáját sem vállalnák el annyiért, mint amennyit keres. Szóval majd, ha ég a házad, remélem a tűzoltó kedélyesen rágyújt a kapu előtt és rákérdez nálad, te melóznál annyiért, mint amennyit ő kap? Meg egyébként is fas*ért követeled a szolgáltatást mikor ők olyan alulfinanszírozottak?

Moin Moin 2016.03.22. 12:31:46

@Terézágyú: 1.) Privát üzenetben írtam választ - nem lett volna fair (a poszt szerzőjével szemben), ha itt válaszolok...

2.) A teljes ellátási vertikum szerves része a finanszírozás is, így szakmailag tökéletesen megalapoztat arra rákérdezni, hogy vajon a panaszkodó tisztában van-e az eü-finanszírozás rendszerével, forrásaival és hogy maga hajlandó-e rendszerszerűen (és nem pl. "hálapénzzel") növelni e forrásokat.

3.) A rokon szavaiból egyértelmű, hogy ő is a "Gyógyíccson meg a zorvos, nekem meg egy szalmaszálat se kelljen keresztbe tennem!"-típusú páciensek sorát gyarapítja - erre utal az is, hogy "feltételezi" ugyan, hogy nem kap a nagyi inzulint, de képes KÉT NAPIG nem kontrollálni ezt. Mi ez, ha nem a nagyi leszarása?:-) Azért is marhaság, amit leírt, mert ha valóban magas vércukorszint-értéket mérne, akkor lenne érv a kezében... De nem: ő csak panaszkodik és írogat.:-) A korszerű egészségügy szerves része a kooperativitás az orvos, a szakápolók, a beteg és adott esetben a beteg családja részéről - ezt egyébként még a hatályos törvények is előírják.

Moin Moin 2016.03.22. 12:39:02

@Muad\\\'Dib: 1.) Olvasd el a Terézágyúnak 12:31:46-kor elküldött kommentem 2. pontját - ott találod, miért érdekes a finanszírozás és a hozzájárulás kérdése!

Ugyanis: az egészségügyii ellátás nem ott és azzal kezdődik, hogy a beteget beviszik a kórházba, hanem azzal, hogy a rendszer használóinak [értsd: tb-biztosítottak] tevőleges anyagi hozzájárulásából biztosított anyagi alapok birtokában létrehozzák és fenntartják a teljes eü-infrastruktúrát. Erről "szokás" elfeledkezni...

Aztán, fordítsuk csak meg a te kis tűzoltós példádat! Képzeljük el, hogy te kiváló, nemzetközileg is elismert, magasan képzett tűzoltó vagy... Másfél évtizedet már leszolgáltál magyar tűzoltóság kötelékében - és van lehetőséged pl. a német Feuerwerhhez igazolni, öt-tízszeres fizetésért, megfelelő munkafeltételek közé. Te mit teszel? :-)

Muad\\\'Dib 2016.03.22. 12:47:27

@Moin Moin:
Nem ez volt a kérdés. Arról van szó, hogy most ennyi a tb és ezért ígérve van egy szolgáltatás. Pont (abba ne is menjünk bele, hogy ezen kívül egészségügyi járulékokat még fizet a munkáltatóm utánam). Tőlem jöhet az a megoldás, hogy a járulékokat én kapom meg a fizetésemmel, aztán jöhet a magánbiztosító. De amíg nem jön, addig ebben a rendszerben teljes joggal várom el a - legalább minimálisan normális - ellátást.

Muad\\\'Dib 2016.03.22. 12:53:59

@Moin Moin:
B+ a kooperativitásodat. Nekem sajnos nem egy idős rokonom volt mostanában kórházban. Úgy működött legutóbb a kooperálás, hogy: mi vittük a gyógyszereket, mi fürdettük, mi vittük az ennivalót, mi etettük, mi pelenkáztuk. Cserébe az orvosok SEMMIT nem csináltak vele, végül a háziorvos javaslatára vittük haza, akinek szintén az volt a véleménye, hogy csak megölni képesek őt abban a kórházban. Aztán egy magánintézménybe vittük kezeltetni.
Akkor feltenném a kérdést: mi a qrva életért fizetek én, meg a munkáltatóm bármiféle járulékot, ha utána úgy is vagy zsebbe fizetek valamelyik görénynek (tisztelet a kivételnek, mert szerencsére van jó pár becsületes orvos is), vagy rögtön magánorvoshoz megyek. Ahol érdekes mód ugyanaz az orvos képes normálisan kommunikálni még akkor is, ha sok dolga van.

Moin Moin 2016.03.22. 13:02:47

@Muad\\\'Dib: neked is írtam "privátban"... Egyébként pedig az egész eü-rendszerről itt olvashatsz egy lappos elemzést: www.portfolio.hu/users/elofizetes_info.php?t=cikk&i=227869 - sajnos előfizetői tartalom.

(Abban egyébként a tapasztalataink alapján nemigen hiszek, hogy ugyanaz az orvos alapvetően más attitűddel dolgozik állami, ill. magánpraxisban. A tudása pedig biztosan nem lesz több...)

Mák Vilma 2016.03.22. 13:11:54

Tudomásul kell venni, hogy az van a kórházban, amit a hozzátartozók "elintéznek". Amit bevisznek, megcsinálnak, meg- és lefizetnek, kisírnak, kikövetelnek. A többire már nem jut energia - ez érthető is meg felháborító is egyszerre (aki tehetne ellene, az ennek a megoldása helyett éppen arról álmodozik, és arra költi a pénzünket, hogy berendezkedik a magyar Királyi Várban, ott mindannyiunk feje fölött...).
Szóval jobb ha mindenki felkészül, hogy az élete és méltó ellátása a családjának a pénzügyi viszonyaitól és érdekérvényesítő képességétől/talpraesettségétől függ.
A nénit már régen haza kellett volna vinni saját felelősségre - persze kérdés, tudja-e otthon a családja 24 órában ápolni élete végéig, vagy tud-e fizetni százezreket havonta az ápolásért. Ha igen, méltósággal tud elbúcsúzni az élettől, ha nem, szarban-húgyban nyöszöröghet segítségért utolsó óráiban.
A minimum, hogy szinte ÁLLANDÓAN bent kell lennie valakinek a kórházban. Felváltva be kell osztani a családban, nem megy másként!!! Tapasztalat, ennyi.

Jolka40 2016.03.22. 13:32:10

76 éves vagyok. Még néhány év, és ez vár rám is. Félek.

Terencius 2016.03.22. 14:08:26

Abszolút off, mi ez az új hülyeség, mikor megnyitom a blogot, akkor irkál, hogy hitelesítés szükséges, meg a kapcsolat nem privát. Segítség.

elemes 2016.03.22. 14:10:17

Nem engedik haza?
A kórház nem börtön.
Aláír néhány papírt és megy.

elemes 2016.03.22. 14:11:41

@Jolka40:

Kedves Jolka,
Mindannyian meghalunk.
Akár félünk tőle, akár nem.
Üdvözlettel
egy sorstárs

elemes 2016.03.22. 14:12:38

@Terencius:

oldalt a reklámblokkban hivatkozna egy olyan szerverre, amit nem jól konfigurált a gazdája.

Hórukk 2016.03.22. 14:32:13

@Moin Moin: Sok hülyeséget írsz össze, már ne haragudj! Az sajnos előfordulhat, hogy nem kapja meg egy beteg az inzulinját, vagy a gyógyszerét, vagy az ételét, vagy a kellő ápolást. Azt, hogy a nővérek leb.sszák egy magatehetetlen, esetleg félig öntudatlan beteg éjjeliszekrényére a tablettákat, ételt, teát, aztán nem ellenőrzik, hogy az hová kerül, nos ez nem felelős betegellátás, ezzel szemben teljesen hétköznapi dolog.
Egy adag inzulin kimaradása is okozhat rosszullétet, ennek 2 nap múlva történő ellenőrzésére nincs mód. Ha rákérdeznek, akkor természetesen az a válasz, hogy mindent megkapott.
Persze egy nem mozgó, nem megfelelően táplálkozó idős embernek lehet rossz a vércukra akkor is, ha megkapja a gyógyszereit. Kórházban vércukrot, vérnyomást, pulzust méregetni, kalóriát, folyadékbevitelt számolni, gyógyszerelést ellenőrizni nem várható el a hozzátartozóktól, enyhén szólva nem is veszi szívesen a személyzet.
"Csak az ellátást követeli, de annak a finanszírozásában nem akar arányosan részt venni?"
Semmi alapod nincs ennek a kérdésnek a fölvetésére! Részben mert nem ide tartozik, részben, mert valószínű, hogy a 91 éves beteg biztosított, nagy valószínűség szerint a saját, korábbi aktív évei alapján. A hozzátartozó pedig lehet, hogy nagy befizető. Csak az alapján vonod kétségbe ezt, hogy nyilván nem fizettek horribilis hálapénzeket, mert akkor nem itt panaszkodna. Valszeg el sem tudod képzelni, hogy aki tisztességesen dolgozik és fizeti az előírt járulékot, az ne tejelne bőségesen. Pedig van ilyen és ez teljesen normális dolog.

she_wolf 2016.03.22. 14:51:31

@Terencius:
Nem tudom mi ez, nekem is kiírja. Bezárom simán (mert semmit nem fogad el), és írhatom, küldhetem. Csak bosszantó. Leginkább az, hogy a jobb oldali panelen nem jelennek meg a legfrissebb hozzászólások, külön rá kell klikkelni a posztra.
Remélhetőleg náluk van valami gríz.

shred 2016.03.22. 14:54:03

Sajnos ez mindenhol így van, főleg idős betegek esetében, akik maguk nem tudják verni az asztalt. Viszont a legtöbb egészségügyi dolgozóra jellemző arrogáns, lekezelő stílus független a mai állapotoktól, mindig is ilyenek voltak a betegekkel és a hozzátartozókkal. Ez nem anyagi kérdés.
Ahogy az sem anyagi kérdés, hogy miért kell a családtagoknak rohangálni a tisztálkodási, gyógyászati eszközök után? Ne értsetek félre, ha pénzbe kerül, pénzbe kerül, de akkor írják fel, mire van szüksége egy-egy betegnek, kérjék el a pénzt a rokonoktól és rendeljék meg. Ehelyett mi történik? Te szaladgálsz munkaidőben, vagy munka után, hogy beszerezd a cuccokat, esetleg vándorolsz egyik patikából a másikba, mert éppen nincs sehol a kívánt segédeszköz készleten. Köze nincs ennek a forráselvonáshoz.

Moin Moin 2016.03.22. 14:55:32

@Hórukk: Aha... Csak egy apróság: "Egy adag inzulin kimaradása is okozhat rosszullétet, ennek 2 nap múlva történő ellenőrzésére nincs mód" - írod. Nos, dehogynem: a haemoglobin A1c-teszt, amelyet időről időre rutinszerűen elvégeznek inzulinos cukorbetegeknél (erről itt bővebben: hu.wikipedia.org/wiki/HbA1c ). Ez 6 héttel később is pontosan kimutatja az emelkedett vércukor-értéket. Egy két napos inzulinadagolás-elmulasztás esetében pedig extrém magas értéket mutat...

...A többire inkább nem is reagálok!:-)))

she_wolf 2016.03.22. 14:57:52

@Terencius:
Mire megírtam neked előzőt, helyre is állt a rend:)

apanna 2016.03.22. 15:00:13

@shred: Még szép ,hogy neked mint hozzátartozónak kell tisztálkodási szerekről gondoskodnod .A segédeszközöket az ápoló irassa fel és váltsa ki helyetted?

shred 2016.03.22. 16:03:12

@apanna: igen, pontosan. Ez logisztikai kérdés, nem anyagi. Nyilván a kórházba valamilyen úton eljut egy adag fogyóeszköz: maszkok, pelenkák, kézfertőtlenítők, stb. Csak annyit kellene tenni, hogy az osztályok a betegek rokonaival összeírják, kinek mire van szükség, a listát leadják a szállítónak, ő pedig annyival többet készít össze az adott cikkekből. A beteg vagy előre kifizeti a saját tételeit, vagy utólag benyújtják a számlát. Aki valamiért ezt nem veszi igénybe, természetesen vegye meg maga a szükséges dolgokat.

Gyorgy Nagy 2016.03.22. 16:39:33

A DÉLPESTI neve HALÁL GYÁR!

Hórukk 2016.03.22. 17:54:50

@Moin Moin: Ne is reagálj mert belegabalyodsz. A HbA1c az utolsó hat hét átlag-vércukorszintjét mutatja. Ekkor napi 2 inzulindózissal számolva 84 injekciót kap(-na) a beteg. Ha ezek közül 1-2 kimarad, ezt a HbA1c értékből nem fogod kiolvasni, mert az átlagot csak 1-2/84 arányban befolyásolja. Ha pedig mégis emelkedett a HbA1c akkor természeresen a válasz az lesz a kórházban, hogy biztosan otthon a megelőző 3 hét során nem kapta a beteg az inzulinját rendesen.

Hórukk 2016.03.22. 17:59:06

@shred: Te hol élsz??? A megrendekés egy kórházban úgy zajlik, mint a KLIK esetében. 3 kézen átmegy, aztán vagy jóváhagyják, vagy nem. Aztán még örülj, hogy nem írnak ki közbeszerzést a mami spéci pelenkájára. Mire megjön az eszköz, nem csak a beteg nincs már ott, de már az orvos is elhúzott onnan.

Ági Pogány 2016.03.22. 18:03:59

@elemes: De nem mindegy, hogy hogyan telik el az utolsó időszak!

szabidoki 2016.03.22. 18:07:37

Tudomásul kell venni hogy a magyar egészségügy összeomlott. Már régóta a tényleges kapacitás felett próbál teljesíteni, nyilvánvalóan sikertelenül.
Ha egy osztályon naponta van mondjuk 500 feladat de a nővérlétszám csak 300 feladat biztonságos elvégzését teszi lehetővé akkor ha ráhajtanak lehet hogy megcsinálnak 400 feladatot de a teljes 500-at biztosan nem, valami el fog maradni. Ha a posztoló nagymamáját látják el korrektül akkor egy most egy másik ember posztolna felháborodva hogy az ő rokonával nem foglalkoztak. Ezért nyilván könnyű megtalálni X nővért, hogy az ő dolga lett volna, meg hőbörögni hogy "fizetematééébéééételváromanormáliskiszolgálást" de a valódi ok igazából az hogy mindegyik kormányzat igyekszik egyre inkább kivéreztetni az egészségügyet ahelyett hogy rendbetennék - és ennek csak egyik (de eléggé fontos) eleme lenne a bérrendezés. Persze nem nagyon hallani arról hogy emberek írnának az országgyűlési képviselőjüknek hogy tegyék rendbe az egészségügyet vagy legközelebb a komcsikra szavaznak az Orbán-banda helyett, az aktívabbak is csak itt a praxison szájkaratéznak.

elemes 2016.03.22. 18:39:01

@Ági Pogány:

Akkor legyünk rendesek a gyerekeinkkel, hogy ők is legyenek rendesek velünk.

elemes 2016.03.22. 18:41:51

@szabidoki:

Az irodalmi túlzások nem visznek előre egy kicsit sem.

Kb hárommillió ember fizet tébét és tízmillió akar ellátást.

Ehhez képest kifejezetten jól működik az egészségügy.

És nem csak ehhez képest, de abszolút értékben is.

Kirívó esetek mindig mindenütt vannak, azokból él ez a blog (= bulvársajtó, éjjeli féreg)

elemes 2016.03.22. 18:44:42

@Hórukk:

"A megrendekés egy kórházban úgy zajlik, mint a KLIK esetében. 3 kézen átmegy, aztán vagy jóváhagyják, vagy nem."

És ez így van rendjén, különben lopnak mint a gép. Persze lopnak így is, csak kevesebbet. Nincs kézfertőtlenítő az intenzíven. Pedig az osztály megvette, ugyanannyit, mint mások. Csak a felét hazalopták a nővérek, a betegek pedig sorra halnak meg kórházi fertőzésekben.

hajatsermuta 2016.03.22. 18:50:09

@szabidoki: "... a magyar egészségügy összeomlott."
Többek között azért, mert te meg évente 1000 másik kollégánk önös érdekből, több pénzért és a jobb munkakörülményekért Angliába (Svédországba, Németországba stb) mentek dolgozni, ezzel is nehezítve azok helyzetét, akik "kalandvágyból" itthon maradtak. Persze, a kalandvágy csak irónia, a valódi ok inkább az lehet, hogy sokan úgy gondoljuk, hogy a kevés pénz, rossz körülmények ellenére mégis csak ez az ország a hazánk, amelyik nem kevés áldozattal diplomát adott a kezünkbe, kötelességünk (nem jogi, hanem erkölcsi értelemben) honfitársainkat gyógyítani...

szabidoki 2016.03.22. 18:53:53

@elemes: az összeomlást itt nem úgy kell elképzelni hogy összedől a kórház, hanem úgy hogy a mai magyar egészségügy képtelen ellátni a feladatát. Nyilván nem azt fogod olvasni a hírekben hogy "összeomlott az egészségügy", hanem olyasmiket hallasz hogy "elmaradt a műtét mert a sebész Angliába költözött", "X osztály összes orvosa egyszerre mondott fel", "X kórházban nem működik az ultrahang készülék ezért az újszülött egy hónapos csípőszűrésére 4 hónap múlvára kaptak időpontot a másik kórházban" és így tovább. Ezekből a hírekből sajnos egyre több van.

Igazság, hol vagy? 2016.03.22. 18:59:22

@elemes: "Csak a felét hazalopták a nővérek"A RR.mérőt,lázmérőt,kanalakat stb.meg a kedves betegek lopják el.(Tapasztalat)

szabidoki 2016.03.22. 19:00:33

@hajatsermuta: versenyképes szak- és idegennyelv-tudás nélkül valószínűleg én is nagy ősmagyar lennék.

she_wolf 2016.03.22. 19:22:14

@szabidoki:
...meg amikor közadakozás indul a médiában újszülött osztálynak inkubátorra, egy másik intézménynek lélegeztetőgépre (addig egy állatkórházét! használják)...
(Ettől konkrétan megfeküdtem, pár éve volt:()

2016.03.22. 19:25:22

@Jolka40: A háziorvostól kérhetsz otthoni betegápolást.Olyankor kimegy egy nővér és segít ellátni téged.Ne félj.

2016.03.22. 19:30:00

Kisebb ritmuszavarra van megfelelő gyógyszer, otthoni 24 órás szívdoboz, szívfigyelő bizbasz készülék.Ehhez minek kellett kh-ba vinni?
A laborok is megoldhatók otthonról.
Valószínűnek tartom hogy a hozzátartozó nem tudja, vagy akarja ellátni az idős személyt.Ezért ezt az eügytől várná el, az meg nem idősek otthona. Nincs kapacitás szállodai szolgáltatásra sem pedig olyanra ami az idősek otthonában van. Utóbbiért is keményen fizetnek a hozzátartozók.

2016.03.22. 19:36:01

@elemes: Csak a felét hazalopták a nővérek, a betegek pedig sorra halnak meg kórházi fertőzésekben.
Válasz erre;
Már ne is haragudj de te nagyon sötét vagy. Nyilván otthon a kórházi fertőtlenítőből főznek levest a nővérek. Ezért az el kell lopni.Meg az infúziós folyadékban fürdenek és nyilván azért nincs az sem. A pelenkahiányra van ötleted? Nyilván arra is akad valami baromság. Az persze véletlenül sem jutna eszedbe, hogy nem a kórházi személyzet és a betegek lopnak, hanem maga a kórház vezetése, ugye?
Ááááh, hát ők aztán nyilván megrendelik.De miért is nincs steril tű?
A nővérek szerintem elhordják a méhtelepre. Tuti hogy ez lehet az igazság.
Bazzeg én megvonnám tőled a szavazati jogot is mert nem éri el az IQ-d a 40-et sem.

hajatsermuta 2016.03.22. 20:44:21

@szabidoki: közvetlen ismeretségi körömben 10+ kolléga rendelkezik "versenyképes szak- és idegennyelv-tudás"-sal, és fent írt okok miatt itthon dolgoznak. Magam is 2 szakvizsgával, PhD-vel és 3 európai nyelv jó szinvonalú ismeretével bírok...

Hórukk 2016.03.22. 22:06:23

@elemes: Úgy látom az elem lemerült... Ha nem 1 hanem 3-4 nagyfizetésű hozzánemértő hagyja jóvá a beszerzéseket, az mennyiben akadályozza meg a lopásokat, akárki is követi el? A kézfertőtlenítővel mit csinálnak otthon a nővérek szerinted? Szagoltad már? Próbáld ki, fürödj benne. Megsúgom, nem tesz jót a bőrnek. A kórházi eszközök általában nem tipikusan olyanok, amit otthon jól és mérték nélkül tudsz használni.

Hórukk 2016.03.22. 22:10:11

@Diorella Queen: Aranyos vagy, de nem tetted hozzá, hogy hány alkalommal/év és hány perc/nap, hogy teljes legyen a kép!

ultraelite 2016.03.22. 22:25:18

T. Posztoló !
Olyan nincsen,hogy nem engedik haza.
A 91 éves életkor nem betegség,hanem állapot.
Vidd haza, pucold ki a szarból, etesd. Utána pofázz.
Tudomásul kellene venni, hogy a kórház nem a haldoklásoz való asszisztálásra lett kitalálva.
Unalmasak már azok a hozzászolások,hogy " rossz a kórház, mert apám is ott halt meg 50 évesen" Az persze nem szerepel a rinyálásban, hogy előtte 30 évig napi 1 liter házi páinkát ivott meg és elszivott 30 szám talpas Munkást és szalonnát zabált zsíriskenyérrel.
Anno, faluhelyen az ember békésen meghalt otthon, családja körében, ha eljött az ideje. Ma bedugják a kórházba, azután ha be adja a kulcsot, akkor persze a nővér, meg az orvos a hülye.
Volt olyan hülye panaszos, aki azt sérelmezte, hogy a 98 éves anyját eltették láb alól a belosztályon, akit bezzeg 15 éve megyógyitották, pedig már akkor 83 éves volt.

Minden nép olyan egészségügyet kap,amilyet megérdemel.
Ti ilyet érdemeletek.
Amikor volt a taxis sztrájk, a fél ország teát és pogácsát vitt a taxisoknak.
Amikor az egészségügyi dolgozól felemelték szavukat a normális bérezésért, akkor ez a fél ország a Telkes féle hálapénz blogon osztotta meg baromságait a szemét egészségügyi dolgozókról.
Szóval, ha betegek vagytok, üljetek taxiba...............

Hórukk 2016.03.22. 22:28:39

@hajatsermuta: Mindenki tudja, hogy van egy szűk rétege a magyar orvostársadalomnak, akik úgy, vagy még jobban keresnek, mint a nyugaton dolgozó társaik. Nekik jelentős szerepük van a többiek kivándorlásában. Másrészt pedig az az elkörcstelen, ha mindenki élvezi (vagy élvezheti) a szabad utazás lehetőségét, a bő áruválasztékot, a szabad munkavállalást, kizárólag mástól, az egészségügyi dolgozóktól várjuk el azt, hogy hazafias kötelességből ne éljenek a szabad munkaerőpiac nyújtotta lehetőségekkel. A helyzet az, hogy éppen a magyar állam él vissza az egészségügyben élvezett monopolhelyzetével, azaz hogy ő a csaknem kizárólagos munkáltató ezen a téren. Ezzel tartják alacsonyan a béreket. A kevés lehetséges konkurenciát (akik korábban magasabb fizetést kínáltak) kiiktatták, úgymint a magánkézen lévő kórházakat, a gyógyszerismertetői állásokat. Most persze rosszul esik, hogy mégis van konkurrencia, igaz hogy külföldön. Egyébként minden tiszteletem azoké a 2 szakvizsgás, 3 idegen nyelvet beszélő PhDk-é, akik ott dolgoznak ahol a hazának legnagyobb szüksége van rájuk, ahol a legnagyobb az orvoshiány: pl. az észak-borsodi falvakban.

ultraelite 2016.03.22. 22:30:41

@elemes: Ezzel összefoglaltad a lényeget...............

ultraelite 2016.03.22. 22:44:56

@Hórukk: Az,aki azt gondolja,hogy egy profi laparoszkopos sebész - akit 4 lyukon keresztül kivesz fél méter rákos vastagbelet - a havi 200.000 forintos nettója miatt dolgozik, az netto hülye. A magyar egészségügyet a paraszolvencia tertja egyben.
Meg kell nézni,hogy kik irták alá a 1000 orvos a paraszolvencia ellen pamfletet.
Zömében olyan orvosok, akik az úgynevezett "hiányszakmákban" dolgoznak és ahol a pályakezdö orvos fiztése több, mint a 2 szakvizsgás sebész osztályvezető főorvosé.

elemes 2016.03.22. 22:52:38

@Diorella Queen:

A megfejtést nem tudom, csak a jelenséget.
Van olyan személyzet, aki lelkiismeretes figyelmes, kommunikatív, és persze fáradt.
És van aki fölényes, unott, kiégett, hanyag, és folyton ki akar mennyi nyugatra.

shred 2016.03.22. 22:54:06

Szerintem a paraszolvencia akkor is ugyanilyen mértékben megmaradna, ha az eü. dolgozók egyszer csak gigászi fizetésemelést kapnának. Az emberek nem az orvosoknak, ápolóknak akarnak segíteni, hanem maguknak. Ha egy osztályon 30 ember ellátására van lehetőség, a 31-32-33. mind oda fogja adni a borítékot, függetlenül attól, hogy az orvos nettó egymilliót, a nővér meg háromötvenet visz haza.

elemes 2016.03.22. 22:55:38

@szabidoki:

"X kórházban nem működik az ultrahang készülék" -- ez azt jelenti, hogy egyébként VAN, és a legtöbb helyen működik. Harminc éve, amikor nem omlott össze az egészségügy, sok helyütt még nem is volt ultrahang készülék egyáltalán.

elemes 2016.03.22. 22:59:13

@Hórukk:

"Megsúgom, nem tesz jót a bőrnek."

Megsúgod? Komolyan? Elolvasod egyébként amit leírsz?

Igen, nem tesz jót a bőrnek. Sőt, a szaga sem finom. Ezért sumákolja el a képzetlen hanyag személyzet a használatát (nem csak Magyarországon, egyébként), az meg nem tesz jót a betegnek.

elemes 2016.03.22. 23:02:08

@shred:

Igen, a paraszolvencia nem bérkiegészítés, hanem annak a jele, hogy a beteg szerint valamiből kevés van ezért a keresleti nyomás megemeli az árakat. Ha fizetek, jobban figyel rám a nővérke, a professzor úr fog operálni, ablak melletti ágyat kapok, kölnit cseppentenek az urnámba stb.

szabidoki 2016.03.22. 23:30:09

@hajatsermuta: erősen kétlem hogy így lenne - egy-két magányos harcost még el tudok képzelni itt-ott de túl sok helyen beszéltem túl sok kollégával ahhoz hogy elhiggyek olyasmit hogy tizensok orvos egy kollektívából kitartson tűzön-vizen át puszta hazafiságból, csak a fizetéséből élve. Ha nem akartok külföldre menni akkor az azért van mert nektek megéri otthon maradni mert jön annyi mellékes. Persze úgy könnyű erkölcsről meg kötelességekről papolni ha tele a buksza. Nekem az jelentette a fordulópontot, amikor családom lett - addig elvoltam a heti 60-70 óra melóval szerzett fizetéssel de gyerekkel meg hitelekkel már gyorsan szűkös lett a költségvetés, lépni kellett (mondjuk az is megér egy misét hogy önmagam eltartásához orvosként másfél állást kellett csináljak és akkor még csak megéltem, minden luxus nélkül).
A hazáról meg a megbecsülésről elég legyen csak annyi hogy kezdő orvos koromban Pesten kerestek utcaseprőt(!) kb. annyi fizetésért amennyi az én bérem volt akkor - meginterjúvolták az illetékes elvtársat aki azt mondta hogy azért kínálnak ennyi pénzt utcaseprésért mert ez alatt nem találnak olyan embert aki felelősségteljesen elvégezné a munkát...

szabidoki 2016.03.22. 23:34:39

@elemes: harminc éve sok minden nem volt ami ma már elérhető, ilyen például az internet is, ebből kifolyólag harminc éve még csak a közvetlen ismerőseid tudták mekkora ökör vagy, ma pedig hála a technika csodájának ország-világ számára nyilvánvaló...

Hórukk 2016.03.22. 23:36:43

@elemes: Agyad van? Először ezt írod: "Nincs kézfertőtlenítő az intenzíven. Pedig az osztály megvette, ugyanannyit, mint mások. Csak a felét hazalopták a nővérek,..."
Aztán meg kioktatsz: " nem tesz jót a bőrnek. Sőt, a szaga sem finom. Ezért sumákolja el a képzetlen hanyag személyzet a használatát ..."
Tehát összefoglalom neked amit gondolsz: Hazalopják a nővérek a büdös kórházi fertőtlenítőt, amit bent nem hajlandóak használni, azért, hogy otthon kenjék magukra meg az egész családra, ugye?
Nézz már magadba, mielőtt hülyeségeket írkálsz!

Hórukk 2016.03.22. 23:40:01

@ultraelite: Igazad van, csakhogy ez az "egyben" már nem igazán van egyben. Másrészt az, hogy csak a paraszolvencia tartja még a felszínen, az nem jó, főként nem a jövőre nézve.

csokosszaju 2016.03.23. 03:05:25

nekem is az a tapasztalatom, kérj időpontot telefonon, megkapod a tájékoztatást, mama mellett legyetek minél többet, egyszer délelőtt, egyszer délután, kérdezzétek a nővéreket, mit hozzatok be, mit segíthettek

she_wolf 2016.03.23. 03:46:07

@elemes:
"Igen, nem tesz jót a bőrnek. Sőt, a szaga sem finom. Ezért sumákolja el a képzetlen hanyag személyzet a használatát (nem csak Magyarországon, egyébként), az meg nem tesz jót a betegnek."

Mégis lehetséges az időutazás? Ha ezt Albi bátyó olvasná, könny fátyolozná tekintetét, és meghasonlana...

elemes 2016.03.23. 06:40:50

@szabidoki:

Vagyis ma sokkal jobb az ellátás, mint harminc éve. Egy elképzelt ideális világhoz hasonlítva persze csak pont olyan, mint az ország népe.

elemes 2016.03.23. 06:44:12

@Hórukk:

"Megsúgjam", "elárulom" - ezek sajnos a beszélgetést megszüntető szavak. Szép napot.

elemes 2016.03.23. 06:45:22

@she_wolf:

Nem tudom ki az albi bátyó, ritkán járok erre.

elemes 2016.03.23. 06:48:27

@ultraelite:

"a magyar egészségügyet a paraszolvencia tertja egyben"

A paraszolvencia csak tünet - a társadalomban legelterjedtebb erkölcsi normarendszer tünete. Nem tart egyben semmit, ahogy a kenyeret sem a penész tartja egyben.

she_wolf 2016.03.23. 07:48:00

@elemes:
"Albi bátyó" Albert Einstein, akinek magvas gondolatai voltak az időutazásról.
Hogy jön ide Einstein és az időutazás? Semmelweishez köthetően, aki rájött, hogy a gyermekágyi láz halálozási rátája jelentősen csökkenthető a megfelelő fertőtlenítéssel. Ez akkoriban a klórmész volt, aminek azért volt némi bukéja.
Míg a bábák csak a szülésekkel foglalkoztak, addig a medikusok a gyakorlatok során a boncteremből vitték át a "hullamérget" a szülő nőkhöz.
Kényeskedő ficsúrok módjára elbliccelték a klórmeszes kézfertőtlenítést, merthogy az "büdi", azonban ezzel igazolták Semmelweis elméletét.

Bocs, csak úgy eszembe jutott arról a gondolatodról, amit fentebb idéztem tőled...

elemes 2016.03.23. 08:29:38

@she_wolf:

Igen, Semmelweist sajnos sokan elfelejtették. De ez nem magyar specialitás. Megigazítja a katéteres zsákot, utána megnyom két gombot a monitoron és megy a következő beteghez. "hozzá se értem, minek fertőtleníteni?" - facepalm.

she_wolf 2016.03.23. 09:18:08

@elemes:
Beteggel való fizikai kontaktus előtt és után illik kezet mosni függetlenül attól, hogy mi a stájsz a katéteres zsákkal. Csakhogy: mond az valamit, hogy eszközhiány, forráshiány? Hogy a beszerzésen 3 hektó helyett kapsz 2,5 deci sterilliumot, Bradoseptet, Bradodermet, akármit?
Mivel ezek már nem is "büdik", így a szagtól való ódzkodás sem lehet kifogás.
És azért ha józan ésszel belegondolunk, az orvos, nővér, és más egészségügyi dolgozók is jobban érzik magukat, ha tiszta, büdimentes a kezük. Pláne némelyik beteg után, mert azért az sem piskóta, írhatnék olyanokat, hogy a szemed felakadna olvasás közben!
(De jó, legyen, ő a beteg, nem az a lényeg, hogy minden pillanatban nett legyen, de azért....)

elemes 2016.03.23. 09:45:42

@she_wolf:

Nem eszközhiány és nem forráshiány. Szervezeti kultúra. Nagy kórház egyik osztályán az intenzíven minden ágy végénél ott a fertőtlenítő, a nővér szinte minden mozdulatnál fertőtlenít. Nem szereti, de az osztályvezető megköveteli és hozzászoktak, rutinmozdulattá vált. Ugyanezen kórház másik osztályán az intenzíven két ágynál van fertőtlenítő, ebből az egyik üres, de nem is nagyon használják. Nem szereti a szagát, árt a bőrének, nincs rá ideje, nem beteg, úgyis jönnek a látogatók stb.

Ugyanaz a kórház, ugyanaz a költségvetés, ugyanaz az igazgató, ugyanazok a fizetések. A másodikként említett ITO-n kb kétszer annyi a kórházi fertőzéshez köthető halálozás.

she_wolf 2016.03.23. 09:50:53

@elemes:
"Ugyanezen kórház másik osztályán az intenzíven két ágynál van fertőtlenítő, ebből az egyik üres, de nem is nagyon használják. Nem szereti a szagát, árt a bőrének, nincs rá ideje, nem beteg, úgyis jönnek a látogatók stb."

Ez így gáz. Viszont csak akkor hivatkozhatsz rá általánosan, ha mindenhol személyesen ezt tapasztalod.

apanna 2016.03.23. 10:56:20

@Hórukk: Az én városomban is átadták a labort egy befektetőnek .A kollégáknak több mint egy évig nem fizettek járulékot, majd fizetést sem kaptak fél évig, csak hitegették őket. Úgyhogy ez sem a legjobb megoldás. Én az állam részéről fizetős plusz szolgáltatást nyújtanék , ebből fedezném az adott intézmény kieséseit .Plusz átmennék kiemelten hasznos non profitba, ott több a leheťőség ,mert költségvetési szerv pl semmire nem pályázhat. Ahol dolgozom , az sztk több mint 40 millió többlettel zárt ,és pályázatból most lett felújítva .

elemes 2016.03.23. 11:38:42

@she_wolf:

Nem mindenhol, de ez a két ITO jól összevethető -- egymás "kontroll csoportjai"

elemes 2016.03.23. 11:40:12

@apanna:

Jó gazdasági vezető, jó menedzsment, hiteles orvosi gárda.

she_wolf 2016.03.23. 11:56:54

@elemes:
Ez így korrekt. Általánosításra azonban alkalmatlan, márpedig te általánosítva írtál.
Azért reagáltam rá.

Hórukk 2016.03.23. 12:28:52

@apanna: Nem ismerem a konkrét esetet, de a magánbefektető is az OEP-től kapja(?) a pénzt, amiből fizetést ad(?) és járulékokat fizet(?). Emléxünk még, amikor a TAJ-kártya érvényességét kellett ellenőriznünk és a rendőröké, tűzoltóké általában nem volt érvényes. Normális ügymenet mellett a magáncégek adnak fizetést, többet mint az állami eü. A verseny a munkaerőért pedig általában is jót tesz a béreknek. A pályázatokat ne említsd, azok nem a normális ügymenet részei, hanem ajándék - többnyire az EU-tól -, amit ott osztogatnak ahol a polgármester jól fekszik a hatalomnál, főként ha van egy szintén jól fekvő építési vállalkozó is a közelben (aki ugye visszaoszt). Szép dolog, hogy az SZTK-tok többlettel zár. Sokféle módon lehet többlettel zárni, én is többlettel zárnék, ha az emerikai nagybácsi rendszeresen megdobna egy méltányos összeggel, vagy ingyen kapnám a házat az önkoritól, stb. SZTK is lehet kreatív, lehet tologatni a költségeket a kórház felé, vagy fizethetek csak 4 órát az ortopédorvosnak, de az OEP felé 8 órát jelentek stb. Gondolom ti nem így működtök.

2016.03.23. 12:37:18

@Hórukk: 180 nap amit meg lehet hosszabbítani +180 nappal én így emlékszem a tanultakra de az orvos biztos h jobban tudja.

2016.03.23. 12:39:46

@apanna: Az a helyzet hogy ha a rendelők és a kórházak vagy idősek otthona véletlen profitot termelne bárhol, akkor az állam oda tenne vagy egy klikket vagy egy kancellárt, hogy el tudja szívni a plusz pénzt.És megint csak nem maradna az égvilágon semmi az intézménynek, sem bérfejlesztésre, sem eszközökre, sem másra.

2016.03.23. 12:43:57

@elemes: Azt azért érdemes tudni, hogy minden kórházi osztálynak meg van a saját és kiirthatatlan baktérium flórája.Nem lehet minden baktériumot kiirtani mindenhonnan.

elemes 2016.03.23. 13:24:26

@Diorella Queen:

...és erre hivatkozva hanyagolják a kézfertőtlenítést...?

elemes 2016.03.23. 13:27:14

@she_wolf:

Minden általánosítás hamis. ( <-- Ez is.)

Az átlagmagyar nem ad és nem kér nyugtát hioogy áfát spóroljon, hazalopja a másolópapírt, kijár és elintéz, nem tartja be a szabályokat ha nem fenyegeti retorzió, rövid távon gondolkodik, veri a gyerekét, és még álszent is, mert másoktól feddhetetlenséget vár el. Az eü. személyzet különbözik az átlagmagyartól?

elemes 2016.03.23. 13:28:14

@Diorella Queen:

Az állam is csak átlagmagyarokból áll (lásd az előző hozzászólásomat).

she_wolf 2016.03.23. 13:48:03

@elemes:
Emberek különböznek emberektől. Én így látom. Tudom, időpazarló, aprólékos, szétforgácsoló. Nem tehetek róla, így vagyok huzalozva.
Ritkán általánosítok, de akkor azt jelzem.
Átlagmagyar? Más náció is jöhet? Inkább nem mennék bele...:)

elemes 2016.03.23. 16:25:08

@she_wolf:

re átlagmagyar -- itt egy térkép

konfliktuskutato.hu/images/stories/cikk_kepek/ITDP4-CSGY-PG-elnemmulofeudalizmus_html_1terkep.jpg

az egész cikket érdemes elolvasni, ha ráérsz, bár inkább csak "snapshot", a hátteréről inkább pszichológiai, szociológiai szemszögből szoktak írni. mondjuk, hogy a kádár-rendszer öröksége, mert még a keleti blokkból is kilógunk (lefelé).

hajatsermuta 2016.03.23. 16:57:08

@szabidoki:
Si tacuisses philosophus mansisses.
Nem elég, hogy cserbenhagytad betegeidet és kollégáidat, most pocskondiázod őket és azt próbálod sugallni, hogy csak a hülyék maradtak itthon, akik " versenyképes szak- és idegennyelv-tudás" hiányában nem dolgozhatnak külföldön.
Arra még nem gondoltál, hogy ha mindenki hozzád hasonlóan gondolkozna, ki gyógyítaná itthon maradt szüleidet, rokonaidat? Ja, és a képzésed költségét már visszafizetted a magyar államnak?

hajatsermuta 2016.03.23. 17:30:48

@hajatsermuta: Mielőtt bárki magára venné és megsértődne: természetesen én is tudom, hogy a kép sokkal árnyaltabb, és amit előző hozzászólásomban írtam, az egy sarkított, szélsőséges vélemény. Inkább csak arra akartam rávilágítani, hogy a (még) itthon maradt kollégák ("akik még vagytok, őrzők, árván...") egy része nem azért választotta a nehezebb részt, mert "versenyképes szak- és idegennyelv-tudás" nem boldogulna külföldön.

Hórukk 2016.03.24. 00:24:24

@Diorella Queen: Igen, valszeg igazad van, én viszont úgy emléxem, hogy 14 alkalom, amit még 14 alkalommal meg lehet hosszabbítani. És ugye alkalmanként tipikusan 0,5-1 óra. Tehát csak speciális tevékenységek elvégzésére hivatott, záros alkalommal. Hosszantartó, általános ápolásban nem vagy alig jelent segítséget sajnos.

she_wolf 2016.03.24. 04:56:56

@elemes:
Ha linkelsz hozzá cikket is, akkor majd elolvasom, így akár úgy is tekinthetem, hogy ez a térkép adott országok almatermését, 5 évnél fiatalabb gépjárműveit, korai őszülésre genetikailag hajlamos emberek...%-os arányát mutatja.

elemes 2016.03.24. 10:20:07

@she_wolf:

A jelmagyarázatból azért talán látható volt, hogy nem az almatermésről szól. Remélem nem vagy nagyon fideszes, mert a szerző Csepeli György. Tegnap eléggé kapkodtam, itt a teljes cikk.

konfliktuskutato.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=261%3Aaz-el-nem-mulo-feudalizmus

elemes 2016.03.24. 10:22:36

@she_wolf:

A 2008-as european social survey alapján készült az elemzés.

elemes 2016.03.24. 10:24:21

@she_wolf:

Bocsánat, nem derült ki. A cikkben a térkép felirata: aktív cselekvő polgárok aránya.

she_wolf 2016.03.24. 10:48:38

@elemes:
Köszönöm!
Cuccolj, és dönthetsz, melyik skandináv országba menjünk!:)
Halk megjegyzés: jó ideje sejtem már, hogy rossz helyre születtem, de nem tehetek róla, szeretem ezt a helyet. Tájastul, konyhástul, nyelvestül, szőröstül-bőröstül.
Még így is, érinthetetlenekkel körbevéve:(
(Pártsemleges vagyok egyébként.)

elemes 2016.03.24. 12:27:01

@she_wolf:

Én sem cuccolok (egyelőre).

Pszichológusok és pedagógusok szerint a "passzív-szenvedő" attitűdnek két fő oka van. Az egyik az a fajta nevelés, amikor a helytelen választ vagy viselkedést valamilyen megtorlás követi (kisgyerekkorban a szülők részéről, iskolában rossz osztályzat vagy megszégyenítés) -- ez (a pedagógus elképzelésével szemben) ugyanis nem a helyes válaszra ösztönöz, hanem a büntetés elkerülésére, aminek legkevésbé költséges módja a döntési helyzetek, a felelősségvállalás elkerülése. Aki nem dönt, nem téved, tehát nem kérik rajta számon a tévedését. Felnőttkorra ez a passzív-szenvedő attitűddé kövesedik, "nem tehetek semmit, hiszen nem én rontottam el." Ezt sajnos nemigen lehet már felnőttkorban változtatni.

A másik fő ok a tanult tehetetlenség (learned helplessness), ami felnőttkorban is kialakulhat (kiszámíthatatlan főnök, kiszolgáltatott helyzetben levő beosztottak), szerencsére ebből környezetváltozás nyomán helyre lehet jönni (máskülönben depressziót okoz).

Szóval a gyereknevelésen keresztül lehet kinőni ebből, tavaly lefordítottam egy jó scientific american cikket a témában.

she_wolf 2016.03.24. 13:15:16

@elemes:
Szívesen beszégetnék erről topikon kívül, mert ez itt egyrészt osztályidegen -mint téma-, másrészt pedig nem óhajtom nyilvánosan deklarálni az ezzel kapcsolatban bennem felmerült gondolatokat.
Azt egyébként látom én is, hogy a tenni akarás csak elvben van meg az emberekben (már akiben megvan), a cselekvés pedig ilyen vagy olyan okokra hivatkozással elmarad. Mindig van olyan kényszerítés, ami meghátrálásra kényszeríti a tömgeket (a netadót lehetőleg ne érintsük!).
A cikkeket köszönöm, éjszaka átrágom magam rajtuk:)

ultraelite 2016.03.24. 22:33:38

@Hórukk: Nem azt mondtam,hogy jó. Mert nem jó. De ez van.

István Lovas 2016.04.23. 18:34:45

Èdesanyámat kezelték fėre a délpesti kórházban amit lehet olvasni.Īrtam a Tisztifõorvosi hivatalnak de onnan azt írták hogy édedanyámat korektūl kezelték alacsony vérnyomásra vérnyomás csõokkentõt adtak.Árván maradtam nincs senkim.Jó hogy valaki feltette a levelem mindenki gondolkozzon el hogy bevigye hozzátartozóját a délpesti kôrház belosztáyára mert nem biztis hogy kijõn élve.7 emberrel beszéltem mind a hétnek ott halt meg az anyja vīzhajtó tladagolás miatt.Felelõs az nincs.Kivánom hogy az orvos élete is ugy alakuljon hogy még ebben az életben elnyerje tete büntetését az égiektõl.

Dr. Szadó 2018.04.26. 13:24:24

Az nem kórház, az egy haláltábor. Oda csak olyan szinten szadista személyzetet vesznek fel, hogy még engem is elutasítottak. Remélem, egy nap majd elég kegyetlennek találnak ahhoz, hogy ott dolgozhassak. <3
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása