A nőgyógyász miatt nem szülök soha gyermeket!
A mostani generáció felelőtlen, a lányok mindenkivel ***nak, mint a nyulak, nem gondolnak a következményekre és hogy meg is érdemlik, hogy az egész életük tönkre menjen.
Kedves Praxis blog!
27 éves fejemmel nem rendelkezem nagy tapasztalattal a magyar egészségüggyel kapcsolatban, mégis 2 olyan esemény is történt velem, amely miatt nem csak a bizalmamat veszítettem el, de úgy gondolom, az egész további életemben meghatározza majd a világképemet. és nem a pozitív irányba. Az első eset még tini fejjel ért, az akkori háziorvosom üvöltözött velem, mindössze azért, mert egy influenza miatt csak a betegségem második napján mentem el hozzá, az elsőn nem volt hozzá erőm. Ordibált, hogy csak lógni akarok az iskolából, és szimulálok, egyáltalán nem értettem a kirohanását, soha semmi konfliktusunk nem volt, mégis nekem esett. Teszem hozzá, mindez őszi szünetben történt, szóval teljes mértékben érthetetlen számomra a mai napig, mégis mi volt a baja az orvosomnak. Nem is kerestem fel később gyakran, csak, ha tényleg nagyon muszáj volt.
Aztán egyetemre mentem, felkerültem Budapestre, megismertem a páromat, komolyra fordultak a dolgok. A záróvizsgám előtt pedig terhes lettem. Eleinte nem tudtam, hogy most örüljek, vagy sem, igazából annyira új volt a dolog, leginkább megijedtem. Ameddig nem voltam biztos egészen, a páromnak sem mertem elmondani, elmentem hát a nőgyógyászati rendelésre. Kivártam a soromat és egy 50-es orvos fogadott. A nevét csak azért nem írom le, mert minden bizonnyal még mindig ugyanott rendel és hiába írok én igazat, valószínűleg magára ismerne és talán még ő perelne engem be, holott miatta tartok ma ott, ahol. Miután elmondtam neki a gyanúmat, hogy gyermeket várok, először csak a szemét ráncolta, majd megkérdezte, mennyi idős vagyok. Megmondtam, persze, hogy nem volt titok. Majd a vizsgálatok közepette elkezdett egészen bunkó és lekezelő stílusban oktatni, persze nem személy szerint nekem beszélt, hanem általánosságban. Hogy a mostani generáció mennyire felelőtlen, a lányok mindenkivel ***nak, mint a nyulak, nem gondolnak a következményekre és hogy meg is érdemlik, hogy az egész életük tönkre menjen. Hogy az „úgynevezett férfiak” pedig úgyis lelépnek, ha kitudódik a dolog, végtére is csak arra kell nekik a nő, semmi másra. Aki nő és már volt nőgyógyásznál életében legalább egyszer, márpedig mindenki volt, tudja, pontosan az a hely a nőgyógyászati rendelés, ahol egy nő a legkevésbé sem szeretne ilyesmiket hallani. Ott védtelenek vagyunk, kiszolgáltatottak, leginkább nyugalom és némi odafigyelés, amire szükségünk lenne. Nem fellengzős általánosításra.
Miután végeztünk és igazolódott a sejtelmem, ahelyett, hogy örömmel újságolhattam volna a páromnak a dolgokat, begubóztam, magamba zárkóztam. Kétségeim lettek magammal kapcsolatban, a párkapcsolatommal, a világgal, folyamatosan fulladtam, pánikrohamok törtek rám. Konfliktusokba keveredtem a barátommal, a családommal, senki sem értette, miért, csak én tudtam, hogy az orvos bogarat ültetett a fülembe. Aztán ennél is rosszabbra fordult a dolog, egy februári délután éppen haza értem, amikor megtörtént a baj. Egész nap rosszul éreztem magam, görcsöltem, az okát nem tudtam. Amikor haza értem, és megpróbáltam lepihenni, még rosszabbra fordult minden, erősen vérezni kezdtem. Egyedül voltam, hívtam a mentőket. A legrosszabb történt, ami történhetett, vetélés, kórház, végül pszichiátria. Bizony, a mai napig gyógyszereket kell szednem, bár folyamatosan igyekszem más módon kijönni a gödörből, egyelőre sajnos kisebb sikerekkel csak. Ráment a kapcsolatom is, a családom viszont mellém állt, amiért rendkívül hálás vagyok. Remélem, sikerül azért kilábalnom ebből a helyzetből, de nem egyszerű feladat.
Mindenben a legrosszabb az, hogy eltört bennem valami. Korábban vágytam a nagy családra, gyerekekre, még jobban is, mint bármi másra, karrierre, akármire. De a történtek után ez teljesen megváltozott. Nem akarok gyereket szülni soha. Nem akarok átélni hasonló borzalmakat, nem akarok még egyszer kiszolgáltatva lenni, nem akarok ilyen emberek közelébe sem kerülni. Nem tudom, ez volt-e a célja a nőgyógyászomnak, de ha igen, elérte. Azóta is természetesen járok vizsgálatokra, közben egyébként kissé hipochonder is lettem, a betegségektől is rettegek, fizetős ellátásra járok, az orvosom kedves, mégis félek tőle, bár igyekszem nem mutatni. egyszerűen nem bízom benne, félek, ő is egyszer kifordul magából. Pszichológushoz is járok, rengeteg módszert próbáltam már, hogy az állapotom javuljon, de nem volt még áttörés, és félek, mi lesz, ha soha nem is lesz. Nem tudom, élhetek-e még teljes életet, visszakaphatom-e még az életkedvemet, az álmaimat és tudok-e még normális nőként élni valaha. Sokkal többet kellene foglalkozni az efféle dolgokkal, nem szabadna megengedni, hogy hozzám hasonló dolgok essenek meg másokkal is. Mert minden nap újra és újra eszembe jut az egész, és ha kicsit jobban is vagyok, mindig ugyanoda jutok vissza.
Köszönöm, ha időt szenteltek nekem. Nem fogom a hozzászólásokat elolvasni, nem hiszem, hogy lenne értelme. Leírtam őszintén, amit gondolok, amiket megéltem és megélek ma is. Mindenki vigyázzon magára és soha ne kerüljön bele ebbe a helyzetbe. Szép napot!
Adry
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
asztalosani 2015.11.26. 11:33:41
pont ide a praxisra?
úgy szét fognak itt cincálni, hogy a világ összes pszichológusa sem lesz elég :(
"Nem fogom a hozzászólásokat elolvasni"
az én tanácsom neked, ha mégiscsak elolvasnád:
a helyedben visszamennék az orvoshoz, bemutatkoznék, röviden vázolnám a sztorit majd, jó hangosan kérdőre vonnám és beolvasnék neki (kb. annyira ültetném bele a fülébe a bogarat mint ő tette veled) majd mielőtt megszólalna rábasznám az ajtót! :-)
(úgyis magánrendelésre jársz, úgyhogy szerintem nem vesztenél vele semmit)
Lady Ann 2015.11.26. 15:01:52
Esetleg a doktor "úr"-tól meg lehetne érdeklődni, hogy dohányzik-e/iszik-e/eszik-e zsírosat? Ha bármelyik igen, akkor ő is csak egy azok közül, akik "nem gondolnak a következményekre és hogy meg is érdemlik".
rest of boys 2015.11.26. 15:13:56
Ilyet ugyanis a tanítómesteréről ír az ember vagy a rajongott szülőjéről, akitől egyszer csak olyat hall, ami sorsfordító lesz az életében, nem egy SZTK nőgyógyászáról, akit akkor lát először...
Nem logikus és sántítva sem következetes mindaz, amit leír, főleg így nem, ahogy ő összeférceli, tele hatásvadász túlzásokkal.
Ja, és ha nem olvasod el a hozzászólásokat, akkor kb. ennyit ér a sztorid is.
Szarból várat nem lehet építeni.
Celtic 2015.11.26. 15:18:44
Nem azert mondom, de egy 5+ eve tortent esetre visszavezetni minden bajt kicsit meredek dolog...
Celtic 2015.11.26. 15:19:18
bElannaTorres 2015.11.26. 15:41:11
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.11.26. 15:41:47
A levélírónak komoly pszichés problémái vannak, amiknek az egyik gyökere bármilyen megjegyzés lehet az életében, tehát igen, ezek alapvetően is "meredek dolgok", nem véletlenül írta, hogy kezelésre jár.
Egyébként pedig minden embert megillet a jog, hogy az orvos emberként bánjon vele, főleg egy ennyire kiszolgáltatott és kényes helyzetben.
she_wolf 2015.11.26. 15:53:19
Pácienssel nem ordítozunk. Semelyik életkorában sem. Szerintem ez alapvető elvárás.
(Az addiktológia -mint terület- kivételt képezhet bizonyos esetben.)
A nőgyógyász viszont kapitális bűnbakká vált azzal, hogy általános magánvéleményt formált meg hangosan egy páciens füle hallatára. Vizsgálat közben filozofálgatni, a világ zajlásán merengeni, esetleg irreleváns gondolatokat megfogalmazni nem éppen szerencsés, nincs helye a rendelőben.
Sajnálom a poszter a megélt fizikai következmény miatt. Úgy gondolom azonban, hogy ez az egész valamikor jóval korábbi időre vezethető vissza, mert egy egészséges pszichével rendelkező embernek nem okozna (nem okozhatna) ekkora traumát.
A pszichológus a közvetlen környezettel karöltve jelenthet segítséget, de először is talán a pozitív gondolkodásra való készséget kellene erősíteni.
Mert ha úgy indulok a lécnek, hogy úgyis leverem, akkor le is fogom:(
Én meg teljesen hülye vagyok...a falnak beszélek:(
Tényleg, a blogszerkesztő nem olvassa el a leveleket? Ottan vanik a végén, hogy a poszter nem kíváncsi a kommentekre, nem látja értelmét.
Akkor miért posztolták ki? És ha már itt tartok: moderátor mikor lesz már ezen a trágyadombon?
CPR 2015.11.26. 16:24:42
bElannaTorres 2015.11.26. 16:26:14
nem az egészségügy űzi el a fiatalokat, csak az egész rendszer hozzátesz valamit hogy idő előtt nyomorult legyen az ember.
ha a kevés pénz és sok munka ok lenne arra hogy mindenki prosztó legyen akkor nem szívesen járnánk boltba se, tekintve hogy egyik legstresszesebb munka pénztárosnak lenni. (pisilni is csak engedéllyel... :)
Lány a Holdról 2015.11.26. 16:38:21
Ja, most vettem észre az aláírást: Adry. Nincs több kérdésem.
she_wolf 2015.11.26. 16:43:35
"Azért azt, hogy mindennek az oka egy szál mogorva nőgyógyász, túlzás lenne kijelenteni."
Igen. És ami ennél még rosszabb az az, hogy még nincs vége. Minden, a jövőben bekövetkező negatív történést erre fog, mert erre akar viszavezetni. Nem jósolgatni akarok, de ez a mondat:
"Nem tudom, élhetek-e még teljes életet, visszakaphatom-e még az életkedvemet, az álmaimat és tudok-e még normális nőként élni valaha." erősíti a gyanúmat.
És még elszórtan egy-kettő:(
she_wolf 2015.11.26. 16:49:48
A nagy általánosításban nem értem a hozzászólásod lényegét, de ez valószínűleg az én hibám. Így tehát csak általánosítva: a(z) (ellátó)rendszer döglik megfele.
A stílus mindig olyan, amilyet elfogadunk szó nélkül. Hiba.
Politika, fizetés. Egy szűk réteget leszámítva semkit nem fizetnek meg rendesen, és itt megint a politikánál kötünk ki. Minden út Lómába vezet:) Bárhonnan is indulsz ki.
na4 2015.11.26. 16:50:05
2015.11.26. 17:36:08
Millió ponton már a sarkára állhatott volna, de gondolom otthon is ilyen elnyomott szolgának nevelték, szóval ennyi.
Alick 2015.11.26. 17:50:34
És még megy a csodálkozás, hogy sok nő inkább otthon szülne, mint a "hentesboltban"...
VeeVee 2015.11.26. 18:19:35
Igen szerintem is, nem szabadna engedni, hogy mindenki felelőtlenül fiatalon mindenkivel össze vissza keféljen, mindenféle védekezés és józan ész nélkül. Gratula!
she_wolf 2015.11.26. 18:20:20
Asszem megyek soppingónyi...
asztalosani 2015.11.26. 18:27:45
lehet igazad van, de úgy gondolom egy x soros levélből ilyen fajsúlyú következtetést infantilis dolog lenne levonni. :)
másrészről:
bármikor lehetősége van ebből kitörni, csak lépéseket kell tenni.
úgy gondolom, azzal hogy leírtam: van EGY ilyen opció IS, mutattam a levélírónak egy ajtót.
az már rajta múlik, hogy kinyitja-e és belép rajta vagy sem.
:)
Shoyu 2015.11.26. 18:31:22
Én nem érzem magam kiszolgáltatottnak a nődokinál amúgy, ő egy szakmát választott, én pedig megvizsgáltatom magam, mert van valami nemi szervet érintő gondom, ez egy teljesen természetes dolog kell, hogy legyen egy 27 éves nő esetében. Ugyanolyan, mintha bármi mást vizsgálna rajtam, neki pláne, mert naponta lát 100 puncit, nincs mit szégyellni.
Lesznek majd más problémák és nehézségek az életedben, ennél valószínűleg sokkal komolyabbak is és igazán nem tudom, hogy akkor majd mit csinálsz, felkötöd magad az első fára? És milyen párkapcsolat az, amiben te elbizonytalanodsz, mert éppen egy hülye nőgyógyászhoz kerültél és mondott neked pár szót? Amúgy önálló véleményed szokott lenni? Mert a mai világban azért baromi nehéz lesz úgy ellenni, hogy te minden jöttment véleményét a saját véleményednél értékesebbnek, igazabbnak gondolsz.
Kuoni pásztor (törölt) 2015.11.26. 18:32:40
Hat nem tettem zsebre amit kaptam, es baromira fajt a vizsgalat. Oda is figyeltem onnantol kezdve a vedekezesre, de azert nem maszott ennyire a lelkivilagomba a dolog. Csak 17 voltam, szinte gyerek.
Szoval bocsi hogy ezt kerdezem, de biztos, hogy ez az eset all a lelki serules mogott? Nem valami egeszen mas?!
asztalosani 2015.11.26. 18:34:25
úgy gondolom, azért a nőgyógyász is megérdemelt volna egy etikai bizottságbeli elbeszélgetést, hogy a jövőben kétszer is meggondolja mit mond.
szerintem időnként, minden orvosra ráférne, mert egy néhánynál annyira elszalad a ló, hogy észre sem veszi (vagy észre sem akarja venni) a beszólogatásaikat, megnyilvánulásaikat.
asztalosani 2015.11.26. 18:37:36
hát akkor lehet rossz helyen voltál, mert 17 évesen nem nődokihoz kellett volna menned, hanem gyereknőgyógyászhoz ;)
(ott meg tipikusan nem balf@szok vannak)
;)
platelet 2015.11.26. 19:06:21
Braincelle 2015.11.26. 19:10:20
Nézzétek, ez a lány biztosan nem volt korábban sem egészséges lelkileg, pont ezért kellett volna normálisan beszélni vele. Egy pszichésen sérülékeny vagy konkrétan pszichiátriai beteg embernél egy negatív életesemény csúnya lavinát tud elindítani. Lehet, ha nem ez, akkor más indítja el. Ettől még jó lenne ha nem lenne lavina, mert attól még, hogy valaki személyiségzavaros vagy depressziós vagy szorong még nem rokkant, de ha bedől az egész élete, akkor már az lesz.
Amúgy hogy lenne ugyanaz a nőgyógyász mint bármi más? Intim, kiszolgáltatott helyzet, a nők többsége retteg tőle. Mondjuk én a szemésztől és a fogásztól is.
Braincelle 2015.11.26. 19:14:12
Ma már nem lehet szex nélkül párkapcsolatot építeni. Melyik pasi megy abba bele? És védekezés mellett is teherbe lehet esni.
És ha valaki elkövette a Bűnt, akkor már nyugodtan megslázhatja a nőgyógyász?
asztalosani 2015.11.26. 19:34:31
"És ha valaki elkövette a Bűnt,"
én már eleve azt sem értem miért Bűn???? vagy mitől Bűn?
______________________________
kíváncsi lennék, hogy az adott orvos is élt-e szexuális életet házasságkötése előtt (ha egyáltalán házas) és a többi dolog (pl.. együtt van-e még a választottjával vagy elvált, hisz szerintem meg az a bűn) dugott-e más nővel...stb...stb...
szerintem az orvos sem volt 100-as, ő is nyugodtan járkálhatna pszichomókushoz :)
sőt én előírnám neki.
(saját frusztrációit munkahelyén, munkaidejében projektálni másra... hát ez elképesztő, máshol ezért már egy írásbeli figyelmeztetés jár. 3 után repül az illető!)
3:)
asztalosani 2015.11.26. 19:39:25
". Ha már ma döntene a kormány arról, hogy radikálisan növeli az államilag finanszírozott orvostanhallgatói helyek számát, akkor is évtizedet kellene várni a változásra.."
mondjuk nem kellene stadionokat és kisvasutat építeni, meg űrállomást és meglenne mindenre a keret
"Ráadásul a magyar képzési rendszer sincs felkészülve a további terhelésre"
tán nem kellett volna leépíteni és forrást kivonni eme képzési területről, csak azért hogy átmutyizzák a haverok zsebébe.
tán hamarabb lenne a változás, ha nem járna nekik és családtagjaiknak VIP ellátás
VAGY
HA A VIP ELLÁTÁSBAN DOLGOZÓK EGYSÉGESEN MEGTAGADNÁK A VIP ELLÁTÁSUKAT!
lenne pofára esés nekik az biztos!
3:)
kérdésedre:
nem hiszem, hiszen az ár egy cikk :P
Netuddki. 2015.11.26. 19:59:05
Shoyu 2015.11.26. 20:07:42
yogosan 2015.11.26. 21:56:14
contractor 2015.11.26. 22:24:46
contractor 2015.11.26. 22:40:50
she_wolf 2015.11.26. 23:10:08
Neked kuss van! Továbbra is...
Tudom már miért voltál tegnap kritikán aluli. Telihold volt. Szedd a bogyókáidat rendesen, nem lesz baj!
("Mondd, mit érlel annak a sorsa,
akinek nem jut kapanyél;
kinek bajszán nem billeg morzsa,
ki setét gondok közt henyél;
ültetne krumplit harmadába
s nincs szabad föld egy kapa se,
s csomókban hull a hajaszála
s nem veszi észre maga se?
..."
/József Attila/
Braincelle 2015.11.27. 00:07:10
De ez egy szubjektív dolog, mindenki azt gondol erről, amit akar. Viszont a nőgyógyászoknál szerintem játszik az abortusz-kérdés is, szerintem nagyon nehéz lehet ép ésszel elviselni, hogy egészséges, termékeny, ideális korú nők sorra kapnak a fejükhöz a terhesség híre hallatán és érdeklődnek a megszakítás után.
Én nagyon elhiszem nekik, hogy ez elviselhetetlen, és emberileg meg is értem, amit az orvos mondott, csak nyilván nem kellett volna a beteg előtt kifakadni, mert semmi értelme. Ez a lány ráadásul meg is akarta tartani a gyermeket, és ha egy kis biztatást, kedvességet élt volna meg, azért nagyon másképp alakult volna lelkileg, még ha ugyanúgy el is vetél, akkor is.
Braincelle 2015.11.27. 00:19:51
Vannak olyan helyzetek, amik kritikusan fontosak és meghatározzák a későbbieket, és ez pont az a helytet, amikor igenis lehet a másik életét jó vagy rossz irányba dönteni. Ha bizalom alakult volna ki az orvossal, akkor pl. a vetélést követően is adhatott volna pszichés támogatást, akár a pár mindkét tagjának, szeretettel, együttérzéssel stb.
Amúgy szerintem az emberi életút és lélek nagyon törékeny ebben a mai káoszban. Tudom, ez közhely, de tényleg, főleg ha valakinek nincs stabil otthoni szülői háttere, márpedig az emberek jelentős részének nincsen, érzelmileg, anyagilag vagy mindkettő. Évekig küszködve azért, hogy legyen képzettség, munka, valami anyagi biztonság, párkapcsolat, az ember folyamatosan a szakadék szélén egyensúlyozik. A munkahelyi nehézségek (mert ma nehezek és sok esetben érzelmileg bántalmazóak a munkahelyek) ellen a társ jelent vigaszt, a társtalanság ellen a munka. Nem kell hozzá sok, hogy megcsússzon valaki. Nem mondom, hogy egy hülye nőgyógyász elég, de jobb nem kockáztatni.
És amúgy is, egyet kell értsek most asztalosani-val: munkahelyen, munka közben, az "ügyfél"-lel személyeskedni mindenhol következményekkel jár, depláne egy nőgyógyász-beteg kapcsolatban, egy ilyen kritikus helyzetben semmi helye a személyes vélemény alapján való megalázásnak, megítélésnek. Én sem örülnék, ha pl. a banki hitelnél az ott dolgozó az égnek emelné a karját, és sóhajtozna, hogy ezek a mai fiatalok milyen egy utolsó senkiházi csórók; vagy ha a ruhaboltban hangosan felkiáltana az eladó, hogy ez a sok undorító dagadt tehén mind azt képzeli, hogy jól áll neki a szoknya. Ilyen helyzetekben az ember sérülékeny, a gyengesége, hibája, fájdalma, kétsége a helyzetből adódóan a másik ember előtt láthatóvá válik. Még csak emberségből sem illik odataposni.
Braincelle 2015.11.27. 00:26:16
Na most az ilyen az ember viszi magával, és biztos eszébe jut vagy ott van a tudatában az összes fénykép összes mosolyánál, az összes étkezésnél és csóknál, még akkor is, ha már megszabályozták a fogát.
A másik, a szemész, aki rámordít, hogy "már megint romlott a szemed". Miután elég jelentősen rövidlátó vagyok, és mint minden myop, nekem is nagyon érzékeny pontom a szemem, egyszerűen, mert megéltem, hogy nem látok jól és ki vagyok szolgáltatva, szépen el is érte, hogy kb tíz éve nem voltam szemészeti kontrollon, csak optikusnál, abból is annál az egynél, akit ismerek és normális.
Pedig én orvos vagyok, de ilyenkor ez nem számít.
Braincelle 2015.11.27. 00:29:45
tobias2 2015.11.27. 07:56:27
stim 2015.11.27. 08:24:45
Dauda András 2015.11.27. 08:35:16
Mellesleg anyám is hasonlót élt át fiatalkorában.
asztalosani 2015.11.27. 09:55:35
"nőgyógyászoknál szerintem játszik az abortusz-kérdés is, szerintem nagyon nehéz lehet ép ésszel elviselni, hogy egészséges, termékeny, ideális korú nők sorra kapnak a fejükhöz a terhesség híre hallatán és érdeklődnek a megszakítás után."
hát nézd. ő az orvos, ő választotta a "nődoktorosdi" szakirányt, tehát tudta mivel jár.
az állatorvosoknak is azt szokták mondani,hogy az eutanázia, vagy az állatok fejbelövése is ugyanúgy hozzátartozik a pályához, mint a tehenek seggébe való nyúlkálás, vagy éppen a bika prosztatájának manuális ingerlése az anuson keresztül spermanyerés céljából... nem csak a szülés levezetése
de ha mégsem, akkor miből állna kiírnia az ajtajára (amiről már beszéltünk itt is, hogy:) abortuszt nem vállalok személyes meggyőződésem / vallási okok miatt. ilyen jellegű beavatkozási igény esetén a legközelebbi orvos: <név>, <cím>,<telefonszám> <rendelési ideje>
nem lenne mindenkinek tiszta? :)
(vagy megoldási javaslat: ha valaki anyagi okból nem vállal és az orvos ellenzi, akkor pénzügyileg támogassa az orvos 18 éven át :) így biztosan bevállalná. de hát gondolom, itt is lesznek kifogások, és hogy hogy merészelek én ilyeneket gondolni..) :)
a mondanivalód második részével 120%-ban egyetértek ;)
asztalosani 2015.11.27. 10:18:00
lehet ez a személyes "tapasztalat" is kellett ahhoz, hogy a jövőben 2x is meggondold, hogy mit mondasz, hogyan mondod és kinek mondod. ;-)
bár a te helyzeted elméletileg speciális...
""már megint romlott a szemed""
"bírom" az ilyen beszólásokat. mintha te tehetnél arról, hogy romlott...
standup 2015.11.27. 10:51:20
Egy női nőgyógyászhoz estem be. 10 perc vita után, hogy ő most rendőrt hív, mert megerőszakoltak (ott voltam, tudnék róla ha ez történt volna), közölte, hogy ő most varrni fog. Újabb tíz perc vita, hogy a lóf..t fog varrni ilyen érzékeny területen. De ő azt csinál, amit akar. Nem, önrendelkezési jognak hívják, nem vagyok életveszélyben, nem járulok hozzá. Végül leszálltam a vizsgálóasztalról és inkább hazamentem.
Pár évvel később ismeretlen eredetű vérzés. Újabb nőgyógyász, találja már ki, hogy mi vérzik, mert nem menstruáció lesz. Nézi, nézi, nem jön rá. Kopogás nélkül beront egy ámsik orvos, odainti. Ketten nézik. Nem tudják. Telefon, prof jöjjön le, keresztrejtvény. HÁROM orvos, összeérő fülekkel szemléli az alvázamat. Akkor már javasoltam, hogy láttam kint egy karbantartót, esetleg hívjuk be őt is, hogy teljes legyen a buli. Ha már engem nem kérdeztek meg, hgoy hány embernek szeretném mutogatni az alvázamat. Végül kiderült, hogy bagatell sérülés csak, spontán meggyógyul, no problem.
De a kedvencem a táltos nőgyógyász volt. Fővárosba költöztem, új dokit kerestem emiatt. Első furcsaság: az asszisztens a felesége, az asztala olyan szögben beállítva, hogy premier plánban lát mindent. Doki vizsgál, utána félreültet adminisztrálni. Feleség felpattan, megkér, hogy álljak fel széttárt karokkal (WTF?). frankón, egy bicikliküllővel végigmért.
Diagnózis: vízéren van az ágyam, meg Hartmann vonalakon. Kezelési javaslat: tegyem máshová az ágyamat.
Próbáltam nem hangosan röhögni. Másnap új orvos. Ő egyszerűen adott egy gyógyszert a fertőzésre, amitől pikk-pakk meg is gyógyultam. Őt megtartottam.
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2015.11.27. 12:47:41
marosy 2015.11.27. 13:46:12
szil_ 2015.11.27. 14:07:56
Sir Galahad 2015.11.27. 14:41:49
2015.11.27. 20:11:42
Én elolvastam a szövegedet és elhittem, hogy nem volt értelme.
Celtic 2015.11.28. 16:01:25
Amugy mostanabn kerestem uj hazidokit (elkoltoztem, meg a regi alkoholistanak nezett a majfunkcioim miatt, hiaba mondtam, hogy akar honapokig sem iszok szeszt, plusz a labkormomomon gombasodast allapitott meg, amirol kiderult, hogy gyerekkori baleset miatt van) es rogton beutalt par vizsgalatra (meg irt 2 gyogszert vernyomasra es cukorra). Voltam vagy ot vizsgaltan (kardiologia, szemeszet, ultrahang, labor, mittomenmi), de valahogy mindenhol normalisan bantak velem. Nem ertem en ezt. Megkertek, hogy ezt csinaljam es en azt csinaltam, es kesz. Sebeszeten is voltam ketszer az utobbi egy evben (gyulladt talyogok kulonfele helyeken), mindket doki teljesen normalis volt, akkor is amikor vagott es utana az n. vizsgalaton is (vagy otszor vissza kellett mennem mindkettore). Jo, a szemesz holggyel kicsit vitaztam, szerinte nem nyitottam eleg nagyra a szemem, sztem meg nagyobbra nem tudom, egyszeruen ekkora, de ott sem volt semmi extra.
Szoval az utobbi idoben van mintam dokikbol es vagy nagyon szerencses vagyok, mert mindig kifogom az egy ezreleket, aki normalis, vagy az itt megjelent posztokban a t. posztolok fogjak ki azt az egy ezreleket, aki nem normalis.
Persze lehet az is, hoyg minek irjak a 10. jo dokirol, ha a 11. nem jo, CSAK azt fogom megemliteni, elvegre panaszkodni olyan jo.
Celtic 2015.12.02. 15:00:37
hvg.hu/itthon/20151202_Tomegesen_mondtak_fel_az_orvosok_a_Szent
Vagy errol ?
index.hu/belfold/2015/11/30/nem_kaptak_fizetest_peterfy_sandor_utcai_korhaz_es_baleseti_kozpont/
Dehat ezek kit erdekelnek, ez normalis dolog.
she_wolf 2015.12.02. 17:11:56
Volt már ilyen, nem is olyan rég (talán sebészek?), és lesz is...
csakmotyogok 2015.12.02. 17:58:39
she_wolf 2015.12.02. 19:06:58
Az nem merül fel benned, hogy a betegek egy része azért drukkol az orvosoknak?
Már a normálisabbja....nekem miért lenne jó, ha elégedetlen, idegbajos orvos látna el szükség esetén?
A beteg legfeljebb azért birka, mert sok-sok évvel korábban nem vette észre azt, ami most már a csúcsát kezdi mutogatni:(
De már említettem néhányszor: a magyar nem időben lép, pláne nem megelőz, hanem világégést rendez. Akkor is ha belehal, mert ő már csak ilyen mártír (agybeteg dolog).
drappa 2015.12.02. 20:11:43
Miért a betegeket okolod mert felmondott 6 anesztes? A betegeknek ehhez semmi köze nem volt.
Hogy a Péterfy S.utcai kórházban dolgozók, és a baleseti sebészeten dolgozók nem kapták meg meg időben a fizetésüket, erről sem a betegek tehetnek.
csakmotyogok 2015.12.02. 20:15:12
csakmotyogok 2015.12.02. 20:17:50
she_wolf 2015.12.02. 20:22:14
Pedig sok normális, értelmes ember van, akik helyükön tudják kezelni a dolgokat, nem is ezzel van a baj. A baj ott van, hogy ezeknek a normális embereknek nincs beleszólásuk mindabba, ami a szűkebb körükön kívül történik:(
Erre mondom én azt, hogy nagyon érik már egy alapos eltángálás, akár országon kívülről is!
she_wolf 2015.12.02. 20:29:44
Ne általánosíts! Én egy önző dög vagyok, kizárólag magamnak vagyok beteg, nyomi:)
@drappa: -nak pedig igaza van:) Ja, azzal a kitétellel, hogy az eü. csak magánszférában szolgáltatás. Akkor, ha én azt mondom a magándokinak, hogy varrja a hátamra a melleimet, mert az most olyan cool:)
(Bár én nem emlékszem arra, hogy @drappa valaha is meccselt volna állami eü. vs. magánellátás vonalon. Bocs' ha tévedek, jogom van hozzá:D)
she_wolf 2015.12.02. 20:32:27
Egy ilyen kórházi vezető bizonyítás és szabadulás után menjen közmunkában kumprit tőtögetni! Vagy ezt nem lehet?
drappa 2015.12.02. 20:45:37
"Hát ki tehet?"
Nem mi, ez az egy biztos.
"Ti vagytok megrendelők,ezt rendeltétek"
Mit? Mit rendeltünk mi betegek?Mibe van nekünk beleszólásunk?
Amúgy Te nem tartozol a magyar ellátórendszerhez?
"Hiszen annyian leírták itt ez meg az jár nekik,így meg így viselkedjen a doki"
Ennek az égvilágon semmi köze ahhoz,hogy a fél Péterfy kórház nem kapott fizetést.A cikk illetve a dolgozók szerint a kórház igazgatója senkit nem tájékoztatott a fizetések csúszásáról,ő azt állítja,hogy igen.Akkor még mindig nem értem,hogy a kialakult helyzethez mi köze van a szerencsétlen betegeknek,akik lehet ellátás nélkül maradnak.
Nem létezhet,hogy a kórház igazgató úr a ludas az ügyben és nem a betegek?A betegek ok nélküli hibáztatásán kívül még azt sem értem igazán,hogy ha az OEP azt nyilatkozta,hogy a pénzt átutalták,akkor miért nem a kórház vezetőségén verik le a port? Célba kell venni az igazgatói irodát,előtte gondoskodni újságírókról,tévé stábról,és mehet a móka!!
she_wolf 2015.12.02. 21:18:15
Kinek-kinek érdeme szerint. Amilyen a mosdó...csak az a baj, hogy ezek az egyszerű dolgok mindig elcsúsznak valami taknyon, amit nem kegyelmes uramék takarítanak majd fel:(
Ebben a rohadásban és a nép nagy része, míg tekintetes uramék ténsasszonyaikkal büszkén tekintenek végig birtokaikon.
Ne érts félre, nekem nem savanyú a szőlő! De sok olyan embert ismerek, akinek a méz is keserű:(
Celtic 2015.12.02. 21:23:03
Masreszt, ha a korhaz vezetese jatszik a penzzel, az is tobb modon lehet:
- sajat zsebet tomi
- a kajaszallitokat, muszerek szallitoit, a futest/vilagitas/egyeb rezsit es hasonlo dolgokat fizeti ki belole
Asszem, ez sem mindegy. Bar a dolgozonak az, en sem orulnek, ha nem kapnek fizetest jovo heten, mert mondjuk az iroda berleti dijat kell a fonokomnek kigazdalkodnia belole.
drontal 2015.12.02. 21:29:06
Meg arról is kéne egy poszt amit a ma esti híradóban kerekre nyíló szemmel hallgattunk/néztünk végig.
Egy magyar hölgy felkereste az orvost azon panasszal,hogy csomót érez a mellében.A doktornő megvizsgálta és ő bizony semmit sem érzett.Jöjjön vissza x idő múlva.Visszament.Ekkor már a daganat a mellében akkora volt,hogy le kellett venni a fél mellét.A doktornő ellen eljárás indult,természetesen tagadja a vádakat.Szerinte helyesen járt el a beteg vizsgálata során.
Remélem úgy seggbe rúgják ezért,hogy egy életre megemlegeti és soha többet nem kerülhet beteg emberek közelébe.
Egy ilyenért mi járna Angliában,Svédországban,Németországban,Svájcban?
zünüke 2015.12.03. 00:31:43
Nekem is az a véleményem a cikk olvasása után,hogy a kórház igazgató nem mond igazat.
-A pénz átutalását megerősítették kétfelől is szemben az igazgatóval, aki azt állítja,hogy a kórházi dolgozókat értesítette előre a "csúszásról"
-Ebben a Péterfyben minden félévben történik valami botrány a kifizetések körül.Legutóbb a Péterfy szülészetén dolgozó nővérek köztük Sándor Mária nyilatkozott a televíziónak,hogy a túlórák után járó összegeket nem kapják meg hiába reklamálnak.Az igazgató akkor is tagadta,hogy ilyen történt volna a kórházban,mindenki kivétel nélkül megkapta a bérét.
-Én az igazgatónak egy szavát sem hiszem el.
zünüke 2015.12.03. 00:33:34
Az lemaradt,hogy a dolgozók szemben az igazgatóval azt állítják,hogy őket senki nem értesítette.
csakmotyogok 2015.12.03. 06:41:25
Celtic 2015.12.03. 07:35:33
Celtic 2015.12.03. 07:38:47
drontal 2015.12.03. 10:30:07
Bocsánat..
Az lemaradt,hogy a hölgy felkeresett egy magándokit, mert csak nem hagyta nyugodni az a csomó amiről a doktornő azt mondta,hogy ő ugyan semmit se lát/érez.Ekkor derült ki,hogy nagy baj van.
defné 2015.12.03. 11:03:50
Sajnos a helyzet ettől sokkal súlyosabb.A doktornő a beteg bal mellében érezte a csomót és ahelyett,hogy megkezdte volna a vizsgálatokat vissza rendelte 6 hónap múlva.A beteg ezt nem várta meg és jóval előbb ismét felkereste a doktornőt aki megállapította,hogy a csomó duplájára nőtt,de azért fáradjon vissza ismét fél év múlva. (atyaisten)A beteg ezt követően keresett fel egy magánrendelést ahol azonnali vizsgálatokra küldték,mert egyértelmű volt az emlőrák.Sajnos levették a bal mellét és még ezzel persze nincsen vége mert azt csak az égiek tudják,hogy túl éli-e a következő 5 évet.
Tényleg csak reménykedhetünk abban,hogy nem csak az ilyen "nagy tudású" orvosok maradtak kis hazánk ellátó rendszerében mert akkor nekünk lőttek.
Celtic 2015.12.03. 18:15:01
Celtic 2015.12.03. 18:22:08
Szoval fel lehet ra keszulni, hogy a legrosszabbak maradnak, a legrosszabb tanarok, tuzoltok, orvosok, rendorok, etc. Ez van, mar joideje tudhato. Mindenesetre most Kelenfoldon nem erdemes mutetre menni, mert nem lesz aki altasson/erzestelenitsen. Ha lesz, az meg olyan is lesz, ugy erzem.
A ketsegbeejto, hogy ez mar vagy tiz eve tudhato, megis elmentunk a szakadek szeleig. Ugyanugy, ahogy az is tudhato, hogy felo, en leszek az utolso korosztaly (45 vagyok), aki meg szamithat valami nyugdijra, az utanam jovok mar nem. Es majd huszonot ev mulva szettesszuk a kezunket, hogy "jarni jar, csak nem jut, sajnaljuk". Mondjuk, az jo dolog, hogy ehhez nem kellett madarak repulese vagy allatok bele, a rossz az, hogy megsem valtoztatunk semmit.
csakmotyogok 2015.12.03. 18:28:23
Celtic 2015.12.03. 19:42:36
"Mindig az megy el eloszor, aki megteheti es marad az, akire mashol nem lenne szukseg."
Rosszul fogalmaztam. Term. az is beleertendo, aki mar tul idos, nincs penze meg a valtasra sem, csaladja van, etc. De a "nmegteheti" szoba sok belefer, hogy miert NEM teheti meg a valtast.
Egy rossz szavam nem lehet a hazidokira, idosebb holgy, nagyon is erti, amit csinal, stb. Valoszinuleg nem fog elmenni es nem azert, mert mashol nem lenne keresett. Akar csalad tartja, akar a hazaszeretetm, vagy barmi mas, biztos nem a tehetsegtelenseg. De ki fog kopni, kioregszik, nyugdijba megy - es hosszu tavon nem marad utanpotlas :(
she_wolf 2015.12.03. 20:36:58
Nem láttam azt a Híradót, nem tudom a részleteket. Melyik adón volt?
De ennek nem úgy kellene lennie, hogy manuális vizsgálat után biztos ami tuti alapon képalkotó vizsgálatra küldik a beteget? Ha ez nem történt meg, ráadásul másodszorra sem, akkor az hanyagság. Szerintem.
Ami engem illet, én súlyosbító tényként venném figyelembe, hogy az említett orvos nőnemű:(
Igen, tudom, vaskalapos vagyok, de.....
Annyira hangoztatják, hogy éljünk az ingyenes szűrővizsgálatok nyújtotta előnyökkel, sajátítsuk el az önvizsgálat helyes módszereit, és amikor ez megtörténik, akkor "nagyvonalúan" bagatellizálunk?
Nem értem....
she_wolf 2015.12.03. 20:39:46
Üdv a klubban! Én csak egy ötössel vagyok idősebb, mint te, és már régóta tisztában vagyok vele, hogy nyögdíjam sosem lesz:(
Meg azt is, hogy mi mindig elmegyünk a szakadék széléig, aztán utánunk az özönvíz.
Nézd csak meg a történelmünket, és sírj velem!:(
Celtic 2015.12.04. 07:44:54
defné 2015.12.04. 12:06:25
Tegnapelőtt volt a TV2-ön az esti híradóban,tegnap már a neten is fent volt több hírportálon.
she_wolf 2015.12.04. 20:07:02
Én meg amolyan "egészséges hedonizmus" szerint élem már az életemet, mióta visszatértem a túloldalról:) Jó, ez már így önmagában ellentmondásos, de jobbat nem találtam.
@defné:
Köszönöm (kelta linkjét is)! Tartom magam a korábbiakhoz: szerintem hanyagság történt:( Az a szomorú, hogy talán elkerülhető lett volna mindez:(
defné 2015.12.05. 14:31:03
Én nem csak ezen a hanyagságon vagyok felháborodva hanem azon is,hogy elutasítja az őt ért vádakat,és nem ismeri el a felelősségét annak ellenére,hogy konkrét bizonyítékok vannak ellene.
she_wolf 2015.12.05. 21:00:59
Amíg tud, védekezik. Bárki ezt tenné, túlélési ösztön. Ezért nem lehet haragudni rá, azért igen, amit tett. A jogászok majd megmérkőznek egymással, és így sikkad el a rendszerben az emberi élet értéke. Ez a szomorú, nem az, hogy egyszer mindenki meghal:(
kheiron 2015.12.05. 23:16:55
Az, hogy nyilvánosan nem ismeri el a felelősségét, a vele szemben zajló jogi eljárás miatt természetes.
Hogy otthon, a tükör előtt hogyan vélekedik, azt meg nem tudjuk.
defné 2015.12.06. 12:58:25
Nagyon kíváncsi lennék arra,hogy mivel próbálja magáról a felelősséget lerázni,mert sajnos erről semmit nem találni a neten.
defné 2015.12.06. 13:36:50
"Passz,nem vagyok ügyvéd"
:D Én sem na meg orvos sem,de ha látta,hogy ott az a k@rva csomó,aztán azt is,hogy növekszik...
-tényleg nem értem.
asztalosani 2015.12.09. 16:17:06
szerintem az sem természetes!
sokkal emberibb lenne, ha kiállna, és azt mondaná: "kib@szott nagyot tévedtem, bocsánat."
a perek ott kezdődnek, hogy:
1. az orvos nem ismeri el a hibáját
2. nem kér bocsánatot
3. nem téríti meg a "munkája" által okozott többletköltségeket.
ha ezeket egy orvos felvállalja, a beteg egyértelműen nem megy bele egy 5-6 évig is elhúzódó kártérítési perbe, csak az a bibi, hogy b@szott magasan tudják hordani az orrukat és hárítanak.
asztalosani 2015.12.09. 16:20:43
"-tényleg nem értem. "
pedig egyszerű:
érdektelenség, közöny, lesz@romiság, a felelősségre vonás elmaradása
(Egészségbiztosítási Felügyelet 2010-es megszüntetését is ide sorolhatnánk, akik ezért büntették volna a kórházat, illetve az illető orvost)
illetve az a "kivagyokén" típusú hozzáállás, miszerint ne baszakodjatok velem (és az orvostársadalommal) mert különben még annyit sem kaptok amit most adunk, meg különben is ennyi pénzért dolgozzam nektek? hülyék vagytok?...stb.
kheiron 2015.12.09. 22:46:45
"sokkal emberibb lenne, ha kiállna, és azt mondaná: "kib@szott nagyot tévedtem, bocsánat.""
Ja, egy büntetőperben ez ám a követendő stratégia, ha azt akarod, hogy egy életre elkaszáljanak.
:)
kheiron 2015.12.09. 22:48:28
Az Egészségbiztosítás Felügyelet megszüntetése kifejezetten előremutató és hasznos lépés volt.
Az EBF ugyanis minden érdemi vizsgálat nélküli statáriális jellegű "ítéleteket" hozott, jogtörténeti szempontból nézve kb. a Rákosi-féle koncepciós pereket vitte tovább.
asztalosani 2015.12.10. 08:48:12
szerintem te abszolúte félreolvastad azt amit írtam.
az EBF visszaállításával sz*rrá kellene büntetni azokat az eü.-i intézményeket és a benne dolgozókat, melyeket / akik nem szabályszerűen (pl.: eü.it tv, eüak tv., protokollok, irányelvek, belső szabályozások...stb.) szerint végzik a betegellátást, függetlenül ki mennyit keres című eposztól.
rend lenne itt kérem fél év alatt!
még mindig úgy gondolom, hogy ha valaki elvállalt egy munkát, akkor azt végezze is szabály szerűen,és ne azzal jöjjön, hogy azért nem végzi el megfelelően mert nem fizetik meg (cöcöcö 750.000 ft....) .
nem értem miért állítasz olyanokat hogy érdemi vizsgálat nélkül?
ez nettó hülyeség, ugyanis bejelentésre több hatósággal együtt vonultak ki a helyszínre, nem volt kecmec. igenis jó volt, ha meg nem tudod kik voltak, és mivel foglalkoztak, akkor íme egy cikk és azért arról se feledkezz meg, hogy anyád, apád, testvéred, gyerekeid bármikor kerülhetnek olyan helyzetben amikor visszaélnek a törvényekkel, akkor mondd: kihez fordulsz majd, hm?
hvg.hu/velemeny.nyuzsog/20130123_Utovero_hatosagot_szeretnek
yogosan 2015.12.10. 09:05:08
Szerinted az ilyen orvost nem kell egy életre elkaszálni? Soha többet nem lenne szabad,hogy betegeket kezeljen.
2015.12.10. 16:46:58
Hogy ha egy nővér aki osztályt visz, az bíróságra cipelhető, akkor az iskola ahol tanult és nem színötössel kapta meg a végzettségét, az miért is nem perelhető?
Hiszen a valódi bűnös az az iskola, ha a nővér vagy az orvos hibát vét.
asztalosani 2015.12.10. 18:22:19
hát....
ööööö...
ez így elég meredek sztem.
nézd: akkor ilyen erővel az általános iskolát is be lehetne perelni, mert mondjuk ha egy orvos a gerincbe adható injekciót a vénába adja, és a vénába adhatót meg a gerincbe: hiszen ezek szerint nem tanították meg olvasni, mert a betegtájékoztatóban benne van azt hogy melyiket hová lehet adni. ami ugye így nonszensz, mert akkor nem ért volna el addig, hogy orvosi diplomája legyen (gondolj a tesztekre, írásbeli vizsgákra: ha nem tud olvasni, akkor eleve nem mehetne át a vizsgán, hiszen nem tudna értelmesen válaszolni a kérdésekre), vagy ezek után egy óvodát, hiszen ők azt mondták 30 évvel ezelőtt az akkori 5 évesnek (aki később szülész nőgyógy doki lett) hogy a gólya hozza a gyereket XD
de mondok egy másik gyakorlatiasabb és gyakrabban előforduló problémás példát:
tegyük fel valaki az egészségügyből 1996-ban (vagy az előtt) szerezte a végzettségét (most tökmindegy, hogy orvosra vagy ápnőre gondolsz ;) ) és elkezdett dolgozni.
ugye nekik nem nyomták le az 1997 évi eü.-i tv.-t mert az a végzése után jött ki / lépett életbe, így halvány lila bélgáza sincs arról, hogy a betegnek vannak írott törvénybe foglalt jogai is (akr még ma is) ...stb ebben az esetben semmiképpen nem vonható felelősségre az iskola, hiszen élethosszig tartó tanulás van, ráadásul kötelező éves szakmai továbbképzéssel egybekötve, ami ugye a dolgozó kötelessége is. meg amit ilyenkor mondani szokás: a jogszabály / törvény nem ismerete nem mentesít a következmények alól
meg az eü,.i szakma 50-50%-ban lexikai és gyakorlati tudásról szól (nem véletlenül vannak kötelező szakmai gyakorlatok ezen a területen), akkor szerinted ki lenne a felelős, abban az esetben, ha:
- már végzett az iskolában jó pár éve és mellkas punctiót kellene végeznie egy betegen, majd a punctáló tűt rosszul bevezetve a tüdőt átszúrva (+ banális példát mondva) az aortát megsértve elvérzik a beteg? az iskola, a gyakorlatképző hely, vagy az aki végezte? hisz az iskola megtanította az anatómiát, a gyakorlatképző tán még meg is mutatta, sőt lehet még ki is próbálhatta és akkor rendben el tudta végezni.
- vagy egy 80 éves érsebész, akinek remeg a keze és ebből adódóan a beteg kivérzik?
és akkor a jogászokkal, ügyvédekkel, számviteli szakemberekkel, adószakértőkkel mi lenne? hiszen náluk 1/2 évente (ha nem havonta) jogszabályváltozások vannak, amivel nekik kötelességük tisztában lenni, mert ha nem akkor az általuk okozott kárért a saját vagyonukkal is felelhetnek. és ugye, akkor ők hiába is mondják azt hogy az 1960. évi illetéktörvény szerint ez és ez van (ha az 1960 évi illetéktörvényt azóta minimum 1.000 x megváltoztatták).
sajnos vagy nem sajnos akik ilyen területen dolgoznak kötelező naprakész tudással rendelkezni, ami érvényes a jogszabályokra, törvényekre, szakmai ajánlásokra, protokollokra. (ez kb. olyan mint az állandó kötelező oltások megléte és újraoltatása annak akik az eü.-ben dolgoznak, pl.: hep c, meg társai) tekintve hogy már egyszer említetted: ilyen területen tanulsz, azt azért megemlíteném, hogy egy NORMÁLISAN működő osztályon / kórházban általában a felettes (aki lehet a kórház igazgató, vagy a jogi osztályvezető is, esetleg az osztályvezető) szokott szólni/kiírja, ha észrevesz valamilyen változást. de hangsúlyozom: normálisan működő... és általában szokott .... és HA észrevesz... és azt is hozzátenném, hogy szerencsésebb helyzetben vagy, hiszen könnyebben és érthetőbben van megfogalmazva az eü.-t v és hasonlók, mint egy adójogszabály komplex halmaza... :P de az egészségügyi közlönyben szinte mindig ki van minden szedve ami változott ;) - ha magad akarod ;)
másrészről: a dolgozóknak / eü.-i szolgáltatónak van felelősségbiztosítása, míg egy iskolának nincs. az iskolára is vannak vonatkozó tv.-i rendelkezések (pl.: te esetedben milyen tanmenetrendnek kell megfelelnie, kötelező szakmai gyakorlati idő előírása, annak teljesítésnek ellenőrzése...stb) kimeneti vizsga,tétel, vizsgáztatás. abban a pillanatban, ahogy a kezedbe nyomja a végzettségedet bizonyító okmányt, úgy ő levette rólad a kezedet.
de ha belegondolsz: vezetés - gépkocsi: ott is x évente kötelező meghosszabbítani a jogosítványodat, ami az orvosi vizsgálattól függ, hiába szerezted meg 18 évesen, lehet 90 évesen már nem látsz olyan jól. ugye ilyen esetben meg nem az oktató cég a felelős ha de belemész valakibe. de a jogsinál maradva: ott is évenként / x évenkénti változás van. köteles tisztában lenni az új változással minden jogosítvánnyal rendelkező, tehát nem az van hogy letette valaki 1980-ban aztán pottyant magasról arra, hogy változott a sebességhatár, hogy köteles csökkenteni a sebességét a vasúti átjáróban ( 1980-as években az van, hogy nem köteles átmehet a maximális sebességgel is)...
;-)
Igazság, hol vagy? 2015.12.10. 21:09:22
kheiron 2015.12.11. 23:40:22
Tudni kellene egy csomó olyan tényezőt, amit most nem tudunk, és legnagyobb valószínűséggel soha nem is fogunk megtudni.
kheiron 2015.12.11. 23:44:55
"nem értem miért állítasz olyanokat hogy érdemi vizsgálat nélkül?
ez nettó hülyeség, ugyanis bejelentésre több hatósággal együtt vonultak ki a helyszínre, nem volt kecmec."
Bejelentésre több hatósággal, minden érdemi vizsgálódás nélkül vonultak és büntettek.
Aztán utólag lehetett hosszas jogi huzavona után az alaptalan és aránytalan büntetéseket visszavonatni.
A legjobb az volt, amikor egy intézményt akkora összegre büntettek meg, hogy az effektíve képtelenné vált bizonyos területen a további működésre - emiatt aztán újra megbüntették, mert nem látta el a betegeket.
2015.12.13. 07:38:17
asztalosani 2015.12.13. 10:39:06
'eztet 'fejcsed már 'kijjebb, mi bajod vagyon ezzel?
"Bejelentésre több hatósággal, minden érdemi vizsgálódás nélkül vonultak és büntettek."
ha nincs kint az árlista, vagy a névtábla, gond van ez eü.-i dokumentációval---stb akkor szerinted ha nem vonulnak ki hogyan derült volna ki, hm?
megkérdezik a dirit levélben, hogy kint van-e az összesnek, aztán rájuk szól, majd visszaírja hogy igen, ezt követően időpontot egyeztetnek, kiszállnak, megállapítják, hogy kint van (persze mert kitetették) és ezután a beteget lehülyézik, mert "alaptalanul" felnyomta őket ????
jó vicc...
_______________________________________
"emiatt aztán újra megbüntették, mert nem látta el a betegeket. "
IGAZUK VOLT, MOST IS SZARRÁ LEHETNE BÜNTETNI AZ ÖSSZES KÓRHÁZAT PL.: TATABÁNYAIT IS, AMELYIK NEM LÁTJA EL A KÖZFELADATÁT, amiért az emberektől minimum évi 80 ezret bekasszíroznak.
kheiron 2015.12.13. 10:49:30
Mondom, érdemi vizsgálat nélkül büntettek.
Mintha nálad megjelenne a végrehajtó néhány rendőrrel megtámogatva, és elvinné a kanapét, a tévét meg a számítógépet, mert a szomszédod azt mondta nekik, hogy nem adtad vissza neki a kölcsönödet.
Bár te soha nem kértél kölcsön a szomszédtól, bemondásra elhiszik.
Szerinted ez normális eljárás? Mert konkrétan így működött az EBF, komoly, géppel írt névtelen feljelentések alapján milliókra büntettek intézményeket.
asztalosani 2015.12.13. 12:15:53
én ezt azért nem hiszem.
szerintem titokban (inkognitóban), amiről ti nem biztos hogy tudomást is szereztetek valaha, kiszálltak a helyszínre (panasz után) , megnézték hogy úgy van-e (pl.: névtábla) , ezt követően lepték el a kórházat és büntettek. ;-) a navosok is így csinálják, és tekintve hogy volt köztük navos nagyon nem tudom elképzelni, hogy bemondásra megvágjanak egy kórházat :D
asztalosani 2015.12.13. 12:19:59
"Az egyik jellemző panasztípus a nem megfelelő ellátás sérelmezése, akár szakmai, akár emberi értelemben. A szakmai mulasztások, például törlőkendő bennfelejtése a beteg hasüregében a műtét során, könnyebben bizonyíthatóak, míg a bánásmód már sokkal kevésbé dokumentált, és szubjektív a megítélése is. Egy édesanya azért panaszkodott, mert kamasz lányát a kardiológus boszorkánynak szólította. Az orvos állítása szerint a feszültséget akarta oldani, kedveskedésnek szánta a megszólítást. Ebből is látszik, hogy orvosként nem elég saját értékrendünk szerint jól megválasztani a szavainkat, folyamatosan figyelni kell a másik fél fogadókészségét is, hiszen egy tréfásnak szánt megjegyzés súlyos sérelmet okozhat. Egy másik alkalommal a földszinti nőgyógyászati vizsgáló ablakát az orvos a beteg kérése ellenére kitárta a vizsgálat ideje alatt. Mondanom sem kell, hogy – ha az indíték nem is volt bizonyítható – önmagában jogellenesnek minősült az intimitás semmibe vétele.
A másik jellemző ok a panaszra az ellátás mellőzése, megtagadása. Előfordult, hogy vérző fejű beteget a portás eltanácsolt a kórházból, más alkalommal infarktus gyanújával érkezett a beteg, akit nem vizsgált meg orvos. Volt olyan, bírsággal végződött eset, amikor a beteget már másodszor készítették elő műtétre annak rendje és módja szerint, majd ismét hazaküldték valamilyen szervezési okra hivatkozva."
_____________________
" Az orvos állítása szerint "
tehát voltak vizsgálatok és meghallgatták a másik felet is :D
asztalosani 2015.12.13. 12:23:28
"tökéletesen befolyásmentes, néha talán görcsös precizitással, de mindenképpen az ügyek korrekt kivizsgálását szolgáló eljárásrendet honosítottunk meg."