Katasztrofális helyzet a magyar egészségügyben!

2015.07.30. 06:41

jahn-ferenc-korhaz_1.jpgKihalnak az igazi jó orvosok!! Ha valaki igazán a hivatásának érzi a munkáját, a szívvel lélekkel csinálja,s azt a betegek is meghálálják!Itt nem volt gond azzal, hogy kinek adjunk pénzt,mert a munkához ,s  betegekhez való hozzáállás ennél alacsonyabb szintre már nem süllyedhet! Kedves Dr. Ralovich Zsolt Főigazgató , ennél lejjebb is süllyedhet még a betegellátás? Miért nem tesznek valamit?


Tisztelt Oldal!

Dél Pest Jahn Ferenc Kórház Sürgősségi Osztálya:

Édesanyámat pitvar fibrilláció miatt ( 35 pulzussal) az Örkényen található ügyelet beutalta a fent nevezett Kórház " sürgősséginek nevezett osztályára!

 

kb.16 órakor állítólag az ügyeletes orvos megrendelte a mentőt,de  19 órakor még nem érkezett meg Táborfalvára. Hozzáteszem anyukám nagyon rosszul volt. Azért csak az élet "motorjáról" van szó, s nem egy hasmenésről. Nagyon idegesek voltunk,de 19.20 órakor megérkezett a várva várt mentő.

Én Budaörsről mentem a kórházhoz,s ott vártam a mentőt, ami éppen előttünk parkolt be az osztály bejáratánál.(20 óra volt) A mentőben már jobb értékeket mértek,s picit jobban is volt. A megérkezésünkkor kb. 7-8 beteg várakozott. A hordágyról egy székbe ültették anyukámat,s a mentősök leadták a felvételen a papírokat. A váróterembe 5 hányás folton jutottunk be, melyet az orvosok is vidáman kerülgettek! Felháborító, vérlázító! Azt a sok unott fejű betegápolót,s fekete és minden színű pólóban, szaladgálónak nem mondható valakit ,akit ott láttam az valami borzalom.

Amikor elindult a "folyamat" mit sem sejtve bizakodva vártuk a fejleményeket.Azért csak egy életveszélyes dologról van szó!! 20 perc elteltével elkezdődött az első vizsgálat. 

Természetesen azt még nem említettem, hogy a várakozóban 38 fok, egyetlen víz adagoló, mely üres, a szükségletek elvégzése után, nem sikerült megmosnunk a kezünket, mert a mosdón nem volt csap. Papír az luxus, ehhez már hozzászokott az ember!!!

 jahn-ferenc-korhaz_1.jpg

Első ajtón be aztán ki. Egy aprócska vizsgálat orvos a közelben sem.

Kitolták édesanyámat,a váró közepére,ahonnan én egy picit odébb toltam.. Kaptam is érte leb...t. Visszatoltam a többi betegágyon várakozó mellé.

 

15 perc elteltével újabb ajtó nyílt: betolták,s egy vérvétellel megspékelték az estét. Orvos sehol! 

Aztán ezután ami jött az egy rémálom! 20.40 perctől 03.40 percig egy soha véget nem érő várakozás!! Vártunk , vártunk, és vártunk étlen, szomjan. Édesanyámat nem azért vitte be a mentő,mert éppen nem volt jobb dolga, hanem azért ment sürgős megfigyelésre, ellátásra lett volna szüksége, mint annak a többi betegnek akik ott várakoztak.

 

 A várakozás ideje alatt összesen 2 olyan beteget hoztak a mentők akiket esetleg intubáltak, illetve az életükért küzdöttek, állapotukat stabilizálták! Tehát a 7 óra alatt összesen 2 sürgős eset volt!!!! Ki van írva nagy betűkkel hogy nem érkezési, hanem sürgősségi sorrendbe látják el a betegeket. 

Nagyon sok idős ember feküdt a betegágyon. Az embereket tárgynak, egy darab fának tekinti, orvos és betegápoló egyaránt. 

 

Felfoghatatlan ennyire közönyös, érzéketlen TUSKÓ hogy dolgozhat az egészségügyben????!! 

TEHETETLENÜL VÁRTUNK ÉS VÁRTUNK MINDANNYIAN!

 

Az egyik idős nénit a mentősök beültették egy tolószékbe,de szegényt úgy tették bele, hogy 3 perc után már a Földön csúszott. Nekem kellet szólni valakinek, hogy segítsen felültetni újra.

Őrület ami az egészségügyben van!!! Emberek, hogy lehet ez?????

 

Természetesen orvost nem nagyon láttam az idő előrehaladtával sem!! A várakozás ideje alatt érdeklődtem a többi betegtől, illetve hozzátartozótól mióta várakoznak?

Volt olyan aki déli 12 óra óta tartózkodik a sürgősségi osztályon. Felfogod ??? 10 órája!!!! Egy másik idős bácsi, aki szintén 12 órakor érkezett mentővel, 22 órakor arra vár, hogy hazajusson(mentővel). A mentő nem érkezik!!! Türelmes,de a többiek egyre türelmetlenebbek!!

Édesanyám azt mondja kérjük el a papírjait,s menjünk haza. Ezt nem lehet idegekkel bírni!!!! Egy beteg embert így megalázni, semmibe venni, életét kockáztatni!

 

Nagyon sok időnkbe telt mire megtudtuk, hogy egyáltalán itt ki az orvos?? Hát ki más lett volna, mint egy igazi tuskó nő, akinek az orvosláshoz nem sok köze van!

 

A várakozás ideje alatt jól szórakozott, betegápoló,s orvos egyaránt, természetesen a beteg volt a legutolsó!

 

Létezik még IGAZ ORVOS aki szívből a hivatásának érzi a munkáját,és empatikus a betegek felé?? Ezalatt az este alatt ilyennel nem találkoztam!

 

A hosszú várakozás ideje alatt mindenkinek "forrt a vére". De tehetetlenül vártunk,mintha tudatosan csinálnák, hogy megunja az ember,s hazamenjen.

Volt egy kanülös, nikotin függő néni.(elég rossz állapotban volt) akinek már visszafele fojt a vére az infúzióba,de senkit nem zavart,s miután 6 óra után sorra került,s ránéztek a "távolból"megkérdezte a doktornő(hajnali 2 órakor), hogy haza tud menni egyedül? Mire Ő közölte, hogy nem ,s nincs senkije, mert egyedül él. Ezek után nagy kegyesen felvették az osztályra! EMPÁTIA TERMÉSZETESEN SEHOL, SEMMIKOR!

 

Egy hosszabb cigiszünet után miután eltűnt  mindenki,s egy baseballos beteg tologató közölte ott néhány emberrel, hogy most a rendszer bedöglött, mert adatmentés van!! Kérdés meddig? Azt sajnos már nem tudta megmondani. Orvos, betegápoló, nővér a friss levegőn(persze eddig sem törték össze magukat), a beteg meg vár!!!

Aztán  mikor már a kötélből lévő idegeim is kezdték felmondani a szolgálatot, még vagy újabb egy óra.. Hajnal 2 óra után , a cigi szünet, vihorászás végén a betegfelvételen lévő összes beteg papírját egybe fogták,s bevitték az orvosi szobába, ahova mi is várunk már egy fél napja. Ekkor összedőlt bennem a világ, mert előtte már majdnem sorra kerültünk volna ( a betegfelvételen lévő Hölgy szerint),de most összekeverik a papírokat,s soha nem jutunk be.

Elindult valami,Szólítottak ,de nem bennünket Addigra anyukám már nagyon ki volt idegileg, ami aztán nem hiányzott. Attól féltem újra rosszul lesz.

Aztán szólították,de már alig voltak a várakozóban.

 

Ekkor egyszerre volt bent talán 2 unott fejű orvos,s egy nővér a szobában, mely 2 helyiségből állt,de összenyitható. Egyikben még bent volt egy fiatal lány" hasfájással-érted hasfájással, na meg persze a várakozók között volt egy beteg lány aki meg azért jött be szegény, mert pöttyös a lába!!

 

Tehát bejutott anyukám,s elkezdte mondani a doktornőnek,hogy élete legborzasztóbb napja,s hogyan tudnak így bánni a betegekkel,s miért kell 7-8 órát várakozni egy sürgősségi osztályon????Erre a sok okos "gyógymadár" kioktatta az anyukám, hogy ez itt megszokott dolog. Megszokott dolog,s nem tesznek semmit azért, hogy ez ne így legyen??? Nekik ez a természetes??? Abba belegondol, hogy neki kellene veszélyes állapotban 7-8 órát tölteni egy sürgősségi osztályon, Ő mit tenne???? Nem , hogy szép szavakkal elnézést, és megértést tanúsítan. még kioktat!!! Örkényben az ügyeleten 2 orvos utasítására került be az osztályra, melyet a kedves doktornő megvétózna!! Azt közölte édesanyámmal, hogy nem is kellet volna bejönnie, mert jó a pulzusa, Persze egyszer jó egyszer nem!!! Rákérdezett, hogy rosszul volt-e?  NORMÁLIS EZ????? Akkor nem lenne itt!!!

 

Miután a gyógymadarak okoskodtak a türelmesen várakozó beteggel, kezdett kint felmenni a pumpa bennem! Kimentem az udvarra,s a sötétben jól láttam amint az édesanyám éppen nevetett a doktornő irányába!

 

Mikor kijött elmesélte, hogy 10 perc beszélgetés után vette észre a doktornő, hogy nem is az ő aktáját nézte, hanem egy teljesen más betegét!! Ő EGY ORVOS???!!!!!Azt sem tudja kit vizsgál!! Tulajdonképpen semmi nem érdekli őket, nem foglalkoznak semmivel, csak vannak, hogy kitöltsék a munkaidőt!!

 

 

Kihalnak az igazi jó orvosok!! Ha valaki igazán a hivatásának érzi a munkáját, a szívvel lélekkel csinálja,s azt a betegek is meghálálják!!

Itt nem volt gond azzal, hogy kinek adjunk pénzt,mert a munkához ,s  betegekhez való hozzáállás ennél alacsonyabb szintre már nem süllyedhet!!!!

Kedves Dr. Ralovich Zsolt Főigazgató , ennél lejjebb is süllyedhet még a betegellátás???? Miért nem tesznek valamit??????

 

 Mi elhagytuk a kórházat,de az idős bácsi még 04 órakor is várta a mentőt,s miután megkérdezte közölték, hogy csak reggel 8 órakor fog jönni érte. Szegény nem tudom haza jutott-e már??!!!!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

István 68 2015.07.30. 10:29:30

Sajnos minden kórházban ez a helyzet,magyarul az idős ember már a Tb-nek nem kell mert már abban nekik nincs haszon, csak nyűg a számukra. 20 éve járom a kórházakat sok mindent láttam már, szörnyű a helyzet mindenhol már nem is gyógyítanak szinte "halálgyárakká" alakultak. Az orvosok bejárnak a hálapénzért (tisztelet a kivételnek)a nővérek meg elég durva pokrócok szintén (tisztelet a kivételnek).Csak addig kell az ember amíg tud dolgozni és lehet róla bőrt lehúzni! Na ezért nem teszik, és nem is fogják rendbe tenni az egészségügyet!

Braincelle 2015.07.30. 10:44:18

A személyzet ugyanúgy áldozata ennek az egész rendszernek, mint a betegek. Nem csoda, hogy mindenkinek elege van. Ha annyira semmit tettek, hogy láttak el egy fél műszak alatt egy teli várótermet? Megjegyzem, ha nem mennének az emberek pöttyös lábbal sürgősségi osztályra, az sem lenne talán baj. Egyébként a sürgősségi osztályon minden országban rengeteget kell várni. Értem én a beteget is és sajnálom, de azt meg a másik oldalról borzasztó megélni, hogy folyamatosan olyan körülmények miatt tesznek szemrehányást az embernek, amit nem tud befolyásolni, és minden nap végignézni, hogy nem az én hibámból rossz, hogy nincs ember, nincsenek vizsgálati időpontok. Nagyon kis porszem ebben az egészben egy orvos (ahogy a többiek is). Odafent nem érdeke senkinek, hogy jobb legyen az ellátás. Majd elboxolgatnak egymással odalent a csicskák.

csakmotyogok 2015.07.30. 11:18:55

@Braincelle: Sajnos egyetértek. Intelligens ember nem a dolgozókat szidja hanem a dolgok mögé lát.

Nem neked ,de nem akarok új hszt írni.
Ha a 2 linkre kattint vki mi az ami szembetűnő?
Aki kitalálja nyer 2 Ft-ot:))
kmmk.hu/pulmonologia-kaposvar/

kmmk.hu/szuleszet-nogyogyaszat/

marand22 2015.07.30. 11:24:31

A pitvarfibrilláció nem életveszélyes állapot. Magyarországon kb. 200000 páciens van, aki pitvarfibrillál. Sürgős ellátásra az szorul, akinek szívelégtelenséget okoz (vagy szívelégtelenséghez társul), vagy ismételten eszmélét veszti, vagy anginázik a magas kamrafrekvencia miatt. Ha ilyesmi nincsen, ambuláns ellátás elegendő. Ennek során azt kell eldönteni, szükséges-e véralvadásgátló szedése, illetve ritmuskontroll vagy frekvenciakontroll a választás. Jelen esetben ún. paroxysmalis (visszatérő, rövid, spontán szűnő) ritmuszavara volt, ahol ellenjavallat hiányában gyógyszert írunk fel a ritmuszavarok ellen. Ilyen esetekben sokszor segíthet (főként ha a gyógyszerek nem válnak be) ún. abláció (katéteres beavatkozás) is, mely viszont nem akut, hanem tervezett műtét.
Sajnos az alapellátásban nagyon sokan nem értenek a kardiológiai bajokhoz, viszont félnek a lehetőségektől, így biztos, ami biztos alapon inkább kórházba küldik a beteget, jóllehet ráérne az ellátás (elegendő lenne sokszor béta-blokkoló adása első körben).

Braincelle 2015.07.30. 12:08:15

@marand22:
cardioembolizáció lehetősége miatt sem igényel kórházi beutalást? Nagyon kevés az a beteg, akinek csak tiszta PF van, és akinek nem, azt elvileg antikoagulálni kell. Szerintem attól fél az ember (legalábbis én neurológus létemre biztos attól félnék helyszínen), hogy mi van, ha pont aznap éjjel üti meg a guta, én meg nem utaltam előtte kórházba és megyek a levesbe.

marand22 2015.07.30. 12:51:45

@Braincelle: Ne viccelj már, miféle sürgősséget jelent ez? Az éves embólia kockázat (nonvalvularis AF esetén) mozog 2 és 10 % között, az antikoagulánsok vérzéses kockázata 1 és 5 % közötti. Ráadásul arra is van már adat, hogy a permanens AF jár magasabb stroke rizikóval. Az antikoaguláns hatás felépülése napokig tart.
Szóval nem, semmiképpen nem gondolom, hogy önmagában a pitvarfibrilláció azonnali ellátást igényelne.

zünüke 2015.07.30. 13:24:03

"....10 perc beszélgetés után vette észre a doktornő,hogy nem is az ő aktáját nézte,hanem egy teljesen más betegét."

Ez a komoly része a posztnak.

reepach 2015.07.30. 13:43:48

@Braincelle: " ha nem mennének az emberek pöttyös lábbal sürgősségi osztályra, az sem lenne talán baj."

Pöttyös láb lehet közvetlenül életveszélyes állapot jele (ITP).
Néhány hete vettünk fel sürgősséggel 2 G/l thrombocytával egy fiatal nőt, akinek az alsóvégtagi petechiákon kívül semmilyen panasza nem volt, de ha nem kezdjük el azonnal kezelni,
könnyen meghalhatott volna.

Kivlov 2015.07.30. 14:28:06

Persze, hogy katasztrofális. Amivel nem is lenne baj, ha nem vonnának az embertől havi több 10ezret ennek a szemétdombnak a fenntartására.

Diebels 2015.07.30. 15:20:08

@marand22: Ehhez tudnál adni valami egységesen elfogadott szakmai protokollt, amire vitás esetben hivatkozni lehet? Én alapellátásban dolgozom. Egyetlen egyszer történt (még egészen zöldfülű koromban), hogy tünetmentes normofrekvenciás pitvarfibrilláló beteget nem SBO-ra küldtem, hanem ambulánsan kardiológushoz, szóvá is lett téve a kardiológus részéről. Innentől kezdve akkor is hülye a háziorvos, ha SBO-ra utalja, akkor is, ha nem. Akkor menjen csak szépen az SBO-ra mindenki, azonnal, nem okoskodunk. Hozzáteszem, soha senkit nem küldtek haza, hogy majd ambulánsan kezelgetik.

PomberMaci 2015.07.30. 15:32:47

Majd ha a nyugdíjas is fizet egészségügyi járulékot, akkor majd lehet pampogni. Neki ez ugyanis ingyen van, ahhoz képest még egész jó ellátást is kap. Én pampoghatnék, mert én fizetek érte.

Azt a süketelést, hogy 20 évvel ezelőtt fizetett érte, azt nem kérjük, mert azt az akkori ellátásáért fizette.

Mindenki mehet haza,nincs itt semmi látnivaló...

Boka1 2015.07.30. 15:41:20

Jó orvos = józan életű kőműves

cupcake25 2015.07.30. 15:59:29

@Braincelle: Ez nonszensz és baromság. Nem a rendszeren múlt, hogy normális ellátást és normális hozzáállást kapott-e a beteg, ez szimplán emberség és szakmaiság kérdése, ami a ma Magyarországon praktizáló orvosok 90%-ból hiányzik. Legalábbis a TB-hez köthető rendeléseken és osztályokon dolgozók esetében. Ugyanis az utóbbi 1 évben nem voltam hajlandó ilyen helyre menni, inkább kifizetek egy magán dokinak 10-20 ezer forintot (nem kevés és nagyon nehezen tudom összerakni de egyszerűen ha rendes ellátást akarok nincs más választásom), aki tényleg minden nyűgömet meghallgatja és alaposan megvizsgál és meggyógyít, mindenféle pofavágás és hasonlók nélkül.

Csak néhány példa, ami a hozzáértésen múlik:
* Nagymamámnak kb 7 évvel ezelőtt volt egy nőgyógyászati műtétje (állami), rá 3 évvel elkezdtek egyéb nőgyógyászati gondjai jelentkezni (vérzés és hasonló) elment többször is TB-s nőgyógyászhoz, aki többször meg is vizsgálta (2-3 dokihoz is) a panaszai mégsem múltak, a doki nem talált semmit. Majd ezt az állapotot megelégelve elvittük egy maszek dokihoz (Budai Egészség Központ), aki egyből megállapította hogy a korábbi műtétnél bent felejtettek egy varratot, ami begyulladt begyűlt és az vérzik, egyből kiszedte. Azóta mamám rendesen tud menni és nincsenek ilyen jellegű panaszai. 2 évi járt TB-s dokitól TB-s dokig, egy sem vette észre a varratot? Hogyan vizsgálták meg akkor? Hogy lehet hogy a maszek doki egyből észre vette?
* Tini koromban rettentően súlyos aknéval küzdöttem (pattanások) szinte állandó vendég voltam a bőrgyógyászaton még sem kaptam mást mint ecsetelőket sorra, amiknek semmi hatása nem volt, de havonta legalább elkölthettem 5 ezer forintot rájuk. Majd egy ismerős ajánlotta a tetrán gyógyszert, hogy neki a maszek doki azt írta fel. Anyukámnak kellett megmondani a TB-s dokinak hogy mit írjon fel. De persze a tetrán is csak egy bizonyos szintig segített, aztán semmi, a doki minden egyéb nélkül írta volna tovább, pedig egyértelmű volt hogy már nem segít tovább. Akkor újra anyukámnak kellett leülnie az internet elé és felkutatni a lehetőséget, így került a képbe egy A-vitaminsav származékos gyógyszer, amitől végül eltűnt minden pattanásom.

Ezek a szakmaiasság teljes hiányát mutatják és még tudnék mesélni olyan nővérekről, akik a rákos édesapám ágyneműjét csak akkor cserélték ki, ha kaptak 5 ezer forintot vagy 2 csomag kávét, a doki csak akkor nézett rá naponta a sebére, ha 10 ezer forintot kapott.

És még egy megjegyzés, jelenlegi munkahelyemmel nekem is a *** kivan, lépek is ahogy tudok, de ennek soha nem az ügyfelek látják kárát, velük az utolsó percig rendes vagyok, oda figyelek a dolgaikra. Pedig én sem keresek hű de sokat és bizony van hogy 12 órázom. Emberiesség. Semmi más.

sanyix 2015.07.30. 16:01:37

@Kivlov: neked nem azt kéne mondanod, hogy "teljesen jó így, de a mocsok ballibsik"?

Egyébként sok ilyen állami szolgáltatás van(szinte mind ilyen) amiért havonta több tízezret levonnak, és egy használhatatlan rakás szar.

Kivlov 2015.07.30. 16:05:42

@sanyix:
És tudod mirt van ez? Mert túl kevesektől vonnak le, ahhoz képest hogy mennyien használják.
Na, emiatt is marhaság az adómentes minimálbér...

Kivlov 2015.07.30. 16:06:28

@PomberMaci:
pontosan erről van szó. és ő még ingyen is utazik...

Pilotax 2015.07.30. 16:18:25

@PomberMaci: Tévedsz! Nem magáért fizette a nyugdíjas hanem az apádért, anyádért vagy a nagyszüleidért. Most mentem nyugdíjba 45 év munka és járulékfizetés után, úgy, hogy egyszer voltam betegállományban autóbaleset miatt. Hová tűnt az általam befizetett járulék, csak nem az anyád "ingyenes" gyógyíttatására ment el?!

Más! A munkám okán azért volt bőven dolgom az egészségüggyel. Nekem mindig is az egészségügyben dolgozók viselkedésével, a betegekkel való bánásmóddal, a hangnemmel azzal a munkamorállal ami ott van. A kevés fizetés nem mentség és nem is magyarázat. Aki bérbe adta a s...t az tartsa! Senkinek nem kötelező itt dolgozni, de ha vállalta akkor azért kell a munkáját tisztességgel ellátni amennyiért vállalta. Háborogni és tiltakozni sőt követelőzni is lehet (sőt kell is mert ebben egyetértek az egészségügyben dolgozókkal) de ez nem akadályozhatja abban, hogy tisztességes, elvárható munkát végezzen.

Mindig elfog az ideges röhögőgörcs amikor a jobb világban készült filmekben azt látom, hogy az orvos bemutatkozik a betegnek, kezet nyújt neki!!!!!, majd emberként kezelve konzultálja meg vele a panaszait. Nálunk jobb esetben csak ráförmed a betegre, rosszabb esetben még rá is ordít, és sokak szeme láttára alázza meg a beteget. Mondjuk a betegekkel aláíratott nyilatkozatokkal (pl műtéti, vizsgálati stb.) kapcsolatos kérdések is megérnének egy misét. Mivel nekem nagyon sok ilyet kellett aláírnom, nem tudom megmondani, hányszor akartak velem üres kitöltetlen nyomtatványt aláíratni.

slowMotion 2015.07.30. 16:32:19

Viszont szépek a stadionok. Gyönyörűen zöldell a fű a fociakadémiákon. Mi rendezzük az úszó VB-t és még talán olimpia is lesz. Hiába teljesít Mo. egyre jobban, ugye egyszerre azért mindenre nem juthat. Döntés volt, ezt választottuk. Vagy Te nem?

micsoda? 2015.07.30. 18:16:49

Nem is tudom, hogy sírjak vagy nevessek. Annyira tökéletesen írta le az egészségügy állapotát, hogy ez már a józan ész határán is túl megy.
A bértrollokkal meg nem kell törődni, mert még az ilyen szomorú történetet is kihasználják.

SaulTigh 2015.07.30. 18:23:02

A magyar ember még mindig nem tanulta meg, hogy nem azért nevezik "sürgősségi" osztálynak, mert mindenkit, aki az ilyen-olyan bajával oda bemegy sürgősen el fognak látni...

SaulTigh 2015.07.30. 18:26:42

Az 5-10 óra utáni diagnosztizálása, elsődleges ellátása mindenféle különféle bajnak viszont általánosságban igen gyorsnak mondható. Nem kell végigjárni a szakrendelést heteken/hónapokon át. Sokan ezért mennek SBO-ra, de mégis szidják a várakozási időt...

platelet 2015.07.30. 19:02:51

Először azt hittem, ez a poszt valami vicc vagy paródia, de a hozzászólásokat olvasva már mindjárt sírok...

"csak 2 intubált, lélegeztetett beteget hoztak"... mert egy ilyen beteget fél óra alatt el lehet látni, aztán már csak elszuszog a lélegeztetőgépen, nincs is több teendő...

Nem értem, miért gondolja valaki, hogy azért, mert beteg, nem kell várakoznia... Ennyi pénzért ilyen egészségügy jár, ennyi mentővel, ennyi orvossal, nővérrel, ennyi várakozással. Pont.

"ezt vállalta, csinálja is tisztességgel" ... nem EZT vállaltuk. Nem azt, hogy szar körülmények között, szar eszközökkel, szar fizetéssel csodákat tegyünk és még ugráljunk is a betegek kénye-kedve szerint. Azt vállaltuk, hogy legjobb tudásunk szerint, az elvárható legnagyobb gondossággal látjuk el a beteget, mindenkinek az elérhető legjobb (orvosilag indokolt!) ellátást nyújtva.

"el lehet menni" ... persze, egy részük meg is teszi... igaz, hogy mások nem jönnek, de legalább "megmutattuk"

yogosan 2015.07.30. 19:55:50

Aztán ezután jött a rémálom 20:40 perctől 03:40- ig egy soha véget nem érő várakozás...
Volt aki 10 órája várakozott....

Ez megszokott dolog egy sürgősségi osztályon,ezt tudom.

Viszont amit nem értek,hogy amikor megérkeztek 7-8 beteg várakozott + hoztak még két súlyos beteget akiket előre kell venni.De ennek a kb.10 betegnek az ellátása beleértve a súlyos eseteket is,ennyi időt venne igénybe? A poszter levelében benne van,hogy két orvos volt a rendelőben egyszerre,szóval akkor meg főleg sok.

yogosan 2015.07.30. 20:05:49

@PomberMaci:

"Én pampoghatnék mert fizetek érte"

És ha meg szabadna kérdeznem mennyit fizetsz egy hónapra????

Azt a süketelést,hogy havi több tízezret,meg százezreket,azt mi sem kérjük-mert ismerős már ez a szöveg innen!!!

sanyix 2015.07.30. 20:31:39

@Kivlov: nem. Ez azért van, mert pazarló hulladék állami szervezetekhez megy, ahol ráadásul lopják is a befizetett pénzt az vezető pozíciókba ültetett "elvtársak".

vuvuvu2 2015.07.30. 21:05:11

@marand22: nagyokos neked volt már pitvarfibrillációban részed? nekem sajnos igen. és mondhatom nagyon szar érzés. ha egyszer átélnéd nem írnál ilyen embertelen baromságot. ha orvos vagy, visszaadhatod a diplomádat azonnal és állja a sarokba órára!

Rotoxis 2015.07.30. 21:21:16

Ez a sürgősségi elnevezés rendkívül szerencsétlenre sikeredett. A nulla egészségügyi ismerettel rendelkező tömegek azt hiszik arra való, hogy ott minden nyavalyájukat soron kívül orvosolják. Ha valakit a sürgősségire utalnak, az azt hiszi, hogy az ő baját azonnal orvosolni kell. Nem lehetne inkább központi ügyelet, vagy valami hasonló? Tudom, hogy ez a nemzetközi elnevezés, de a jómagyar nem érti.

Keréken esetben is ez történhetett. Egyébként nem csodálom, hogy nem értette a kedves beteg, mert a 35-ös frekvenciájú pitvarfibrilláció nekem is magas.

Az ilyen osztályokon bárhol a világon előfordulhat a hosszú várakozási idő, ebben semmi újdonság nincs, a vadokban súlyos esetek elsőbbséget éveznek. Olyankor nálunk az orvos és az ápoló is bemutatkozik, kezet fog a beteggel, megkapja a kellő felvilágosítást is. A türelem és az udvariasság a természetes. Adott esetben a hazaszállítás is tarthat órákig. Bizonyos esetekben tényleg létezik soron kívüli ellátás, de az magán intézményben és pénzbe kerül. És még egy apróság. Én 700 €-t fizetek biztosítást havonta. Csinálja valaki meg ugyanezt ott, ahol a szolgáltatást igénybe vevők jelentős része csak minimális, 7000 Ft-ot fizet.

marand22 2015.07.30. 21:31:06

@Diebels:
Én kardiológián dolgozom, szépen haza is küldöm a normofrekvenciás, panaszmentes, pitvarfibrilláló beteget. Nem igényel fekvőbeteg ellátást. Az antikoagulálás beállítása nem kórházi feladat (speciális eseteket kivéve) csak az indikáció felállítása. Azzal egyetértek, hogy a ritmuszavar kezdetéhez képest 1-2 napon belül (48 óra általában a cardioversio időablaka antikoagulálás nélkül) el kell látni, csak azt nem értem, hogy minek kellene felvenni fekvőbetegként (és ugyanígy nem értem, minek kell azonnal beutalni), bőven elegendő ilyen esetben a 48 órán belüli ambuláns ellátás, ha pedig eleve 48 órán túl van, végképp nincsen ok sürgősségre. Stroke-on (főleg cryptogen), TIA-n átesett beteg más tészta.
Protokoll nincsen, de az egész magyarországi kardiológiai ellátásra nincsen jelenleg érvényes szakmai ajánlás. Az ESC guideline nem foglalkozik azzal, hogy ki, hova, mikor, kit utalgasson.
Egyébként a történet hasonló az áramütöttek ellátásához. Sok helyütt még mindig az a gyakorlat, hogy a tünetmentes beteget megfigyelik (kórházban EKG-monitorozás), holott felesleges, bőven elegendő lenne csak azokat obszerválni, akik eszméletüket vesztették az áramütés kapcsán, emellett pedig azok igényelnek kórházi ellátást, akiket 1000 V-nál nagyobb feszültségű áram ütött meg, de őket meg traumatológiai vagy égéssebészeti osztályon kell a nagy hőhatás miatt ellátni.

István 68 2015.07.30. 21:52:12

@PomberMaci: Majd ha nyugdíjas leszel, akkor is ezt fogod mondani amikor a saját piszkodban fogsz feküdni? Aki nyugdíjas aki ledolgozta az életét annak már meg kell halni ? Nem értem a hozzászólásodat.

István 68 2015.07.30. 22:16:58

@vuvuvu2: Édesanyámnak egyik alapbetegsége volt sosem érezte,hogy pitvar fibrillál a szíve,csak egymás után jöttek a vérrögök vele együtt az agylágyulások, hiába a gyógyszerek és végül bekövetkezett a halál. Csak ennyire nem komoly betegség,és főleg ha ezt egy orvos nem tudja, az tényleg jobb ha elhagyja az országot.

Dikusz 2015.07.31. 00:16:03

Az utóbbi néhány évben többször megfordultunk budapesti kórházak sürgősségi osztályain. Édesapámat, és a férjemet kísértem. Jó- és rossz tapasztalataink is voltak, ebbe a hozzászólásba mind nem fér bele.
Mivel Budapest budai részén lakunk, ez két kórházat érintett. Egyszer sem fordult elő, hogy 10-12 óránál hamarabb végeztünk volna. Az is igaz, minden esetben indokolt volt, hogy bementünk. A váróteremben ki volt írva, hogy a várakozási idő 2-6 óra. Tíz-tizenöt betegnél soha nem volt kevesebb, ha ügyeletes volt a kórház, akkor még többen voltak, és mindkét kórházhoz tartoznak vidéki körzetek is. Mivel fentebb írták már, hogy sok vizsgálatot végeznek minden esetben, nyilván sokáig is tart a kielemzésük. Azonkívül a zárójelentést is meg kell írni, azt sem lehet három mondatba lerövidíteni. Ha belegondolok, akkor csak egy beteg vizsgálata 2-3 órát is eltarthat.
Amikor olyan beteget hoztak, akinek valóban az életét kellett megmenteni akkor természetesen ő került előre. Láttam én is olyat, akinek nem kellett volna bejönnie, részeget a mámorát kialudni, fesztiválról skizo drogost rendőri kísérettel, börtönből rabot stb. Viselkedtem én is úgy 10 óra várakozás után -bár később elnézést kértem szerencsétlen betegkísérőtől- amikor a férjemet (üszkösödött a lábfeje, ezért vitték be)a tolókocsiból átültette egy fém székre, mivel egy másik beteget kellett felvinnie az osztályra. Később kiderült, hogy ez az egy szék van, és a betegkísérőnek kell kifizetni ha eltűnik.
Az igaz, hogy nem sok orvost lehetett látni (többnyire éjszaka voltunk benn), de ha láttuk, akkor vagy vizsgálatra jött le osztályról, vagy az az egy ügyeletes látta el az SBO betegeit, és írta a zárókat. Cigarettázni egyiket sem láttam, beteget igen. Mosolyogni sem mosolyogtak (valószínű energiájuk sem volt rá), de én sem igényeltem többet, minthogy ellássák a hozzátartozóimat, és ezt meg is kapták.
A kedves posztoló stílusa közönséges számomra, pedig ahogy leírtam, mi is voltunk ilyen helyzetben.

kjanik 2015.07.31. 06:22:40

Három egymástól független eset tapasztalatai alapján megerősíthetem, hogy reális a leírás.
Hogy ki hogyan viseli el azt anakronizmust amit a "sürgősségi" jelző és a "természetes"-nek beállított várakozási idő jelent, az érdekes tapasztalat volt kísérőként és betegként egyaránt.
Bár véltem felfedezni egyfajta szakmai ívet az esetek kezelésében, valójában a rendszer méltatlan helyzetek tömegét produkálja.

Diebels 2015.07.31. 06:58:09

@marand22: Köszi a választ! Értelek, és teljesen logikus, amit írsz. Mondjuk az, hogy az épp felfedezett pitvarfibrilláció kapcsán még 48 órán belül vagyunk-e a felfedezésekor, illetve leszünk-e, mire látja a szakorvos ambulánsan, részemről nehezen kiszámítható. A másik bajom a hosszú előjegyzési idő. Ha ma adok egy kardiológia beutalót a betegnek, kb. októberre kap időpontot. Nem írhatok "Sürgős" jelzésű beutalót, hogy hamar fogadják, mert akkor az az eset már SBO az itteni járóbeteg szakrendelés szerint. Lassan azt is meg akarják szüntetni, hogy a laborba adhassunk "Sürgős" beutalót, épp most lobbizunk ellene. Ha elbukunk, na akkor lesz csak haddelhadd az SBO-n. (Kicsit frusztráló, amikor a zárókban ilyeneket olvasok: "Egy hét múlva lássa kardiológia/angiológia...!", vagy "két nap múlva INR / ionkontroll" stb.)
Szóval nagyon jók lennének az egységes protokollok. Bár abból a szempontból én sem szeretem őket, hogy akkor az ember gépiesen, szinte önálló gondolkodás nélkül dönt, viszont lecsökkentené az ellátás kapcsán felmerülő szakmai vitákat - és ezt itt most nem csak az alapellátás<->szakellátás, hanem a szakellátás<->szakellátás vonatkozásában is értem. Mert te így gondolod, alá is tudod támasztani, de a kollégád a szomszéd rendelőben másképp gondolja, és ő is alá fogja támasztani. Én meg találjam ki, hogy a beteget végül fogadó kolléga szakmailag épp hogyan foglal állást.

csakmotyogok 2015.07.31. 07:50:00

@kjanik: A sürgősség nem azt jelenti azonnal, idennyelvből jövő szerencsétlen fordítás. ott azt jelenti 24-36 órán belül. Itt nálunk a sürgősség 24 órán belül. Annak azonnali aki tényleg életveszélyben van, eszméletlen stb.

Kivlov 2015.07.31. 08:28:23

@sanyix:
Az EÜ állami.
ha meg nem, akkor sír a nyugger, hogy 10ezer forint egy vizit, pedig "ő már befizette régen a járulékot, felnevelt 3 gyereket, meg újjáépítette háború után az országot." na, ja, ezek azok az alibik amikkel 2015ben sz*rt se ér senki...

defné 2015.07.31. 11:39:51

Hiányolom asztalosani szakmai hozzaszolasat a pitvarfibrillacio es az ebből adódó szivelegtelenseg kialakulásának eselyeirol, továbbá a lehetséges, es eredményes kezelesek pontos és részletes leírását.

Szerintem már lázasan keresgél a neten :D

she_wolf 2015.07.31. 15:25:28

@defné:
Őszinte kérdés: Muszáj volt most ezt?:(
Örömmel látom és olvasom, hogy nem tűnt el mindenki a süllyesztőben, végre szakemberek beszélgetnek egymással egy poszt kapcsán.
A poszthoz inkább nem szólnék, nálam kiverte a biztosítékot a "gyógymadarak" emlegetése a végtelenül sok és felesleges felkiáltó-ill. kérdőjellel:(
Az egyéb jelzők már említésre sem méltóak.

csakmotyogok 2015.07.31. 16:51:14

@mig54: Tudod nem csoda,hogy eltűntek az intelligens emberek velem együtt... ahol zizikék és defektnék viszik a prímet a defktes agyukkal:)).

zünüke 2015.07.31. 21:15:57

@csakmotyogok:

....veled együüüüt? Nekem nem úgy tűnik,hogy eltűntél.Te tényleg sok hülyeséget vagy képes kiadni magadból.

defné 2015.08.01. 11:39:14

@mig54:

"Őszinte kérdés: Muszáj volt most ezt? :(

-Mi a gond? :(

Braincelle 2015.08.01. 21:43:36

@Diebels:
Igen, ez nagyon így van. Nincs semmi az SBO és a hónapok múlvára kapott időpontok között.

csakegybeteg 2015.08.02. 11:54:05

@István 68: Szeretném cáfolni saját tapasztalatommal, igaz nem a Dél-Pesti kh-ban, és nem a sürgősségin, de helyükön voltak az orvosok! Kardiológiára küldtek alacsony pulzus (35-40) miatt, a szakrendelőben a doktornő azonnal felvette a kapcsolatot a H....kórház kardiológiai osztályával, megbeszélték mikor menjek be pacemaker beültetésre. A papíromra ráírta és el is mondta eszméletvesztés esetén azonnal hívjunk mentőt. Szerencsére erre nem került sor, a beültetés megtörtént, mindez nem egészen 1 hét alatt zajlott le. A kórházban az orvosok mindent megtettek a betegekért, nem számított, hogy idős (általában idős embereknek van szüksége pm-re), hogy nincs senkije.... egyformán kezeltek minden beteget.

István 68 2015.08.02. 14:38:30

@csakegybeteg: Én elhiszem a leírtakat ami Önnel történt, ezért is jegyeztem meg minden hozzászólásomban,hogy tisztelet a kivételnek.De sajnos vannak felületesen dolgozó emberek is, akiknek az ember fogyóeszköznek számít,és én ezt tanúkkal is tudnám bizonyítani, mert láttuk a saját szemünkkel a történteket. Én azt mondom,hogy szerencséje van annak a betegnek akit egy lelkiismeretes orvos kezel,és annak tényleg szívesebben odaadja a beteg a hálapénzt.

she_wolf 2015.08.02. 14:47:54

@defné:
Semmi. Csak eszembe jutott az ördög falra mázolása meg a házmester közti összefüggés, a csacsi emlegetése, és még pár veretes mondásunk.
Nem jött be (eddig, ennek csak örülök).

she_wolf 2015.08.02. 14:55:59

@Pilotax:
"Mindig elfog az ideges röhögőgörcs amikor a jobb világban készült filmekben azt látom, hogy az orvos bemutatkozik a betegnek, kezet nyújt neki!!!!!, majd emberként kezelve konzultálja meg vele a panaszait."

Ezek szerint nekem valami nem evilági élményben lehetett részem pénteken a hasi UH-on:)
Meg kell mondjam, én is meglepődtem (igaz, már nem először), mi több, zavarban voltam. Aztán összelapátoltam magam, és játszottunk kérdezz-feleleket, oda-vissza.
És ez nem film volt, hanem a valóság, Budapest melletti kisvárosban, egy UH szakrendelőben 2015.07.31.-én, dél körül:)

csakegybeteg 2015.08.02. 15:06:04

"Egyikben még bent volt egy fiatal lány" hasfájással-érted hasfájással, na meg persze a várakozók között volt egy beteg lány aki meg azért jött be szegény, mert pöttyös a lába!!"

Nem tudom, de ez kiverte nálam a biztosítékot. A hasfájás bármitől lehet, méhen kívüli terhesség, vakbél perforáció...stb. egy fiatal miért nem lehet beteg? Feltételezem az a fiatal lány nem azért töltötte ott az időt mert éppen nem volt más dolga. A posztoló szerint csak az Ő mamája volt beteg?
Kíváncsi lennék, hogy ott is letuskózta-e a dolgozókat.

csakegybeteg 2015.08.02. 15:08:07

@mig54: Pedig ez már egyre gyakrabban így van! :) A kardiológián minden orvos akivel kapcsolatba kerültem bemutatkozott :)

she_wolf 2015.08.02. 15:55:10

@csakegybeteg:
Tapasztalom én is, csak ez a legfrisseb ilyen eset, amit írtam:)
Ehhez a doktornőhöz (UH) még nem volt szerencsém, és hogy még tetézzem, csütörtökön pedig szemorvosnál voltam. Szintén egy orvosnő, kedves, kezet nyújtós(!), és rendkívül korrekt volt. Elmondott mindent, amit tudnom kellett, extra kérdéseimre pedig kielégítően válaszolt. Így is lehet. De ettől függetlenül tudom, hogy sajnos nincs mindenkinek ennyi pozitív végkicsengésű története az egészségügyi ellátással, a dolgozók magatartásával kapcsolatban.

A poszthoz pedig továbbra sem....

csakegybeteg 2015.08.02. 16:02:03

@mig54: Örülök, hogy ezt tapasztalod. Az utóbbi időben nekem is csak pozitív tapasztalataim vannak, megindult egy változás.

garnélarák 2015.08.04. 18:39:01

@PomberMaci: Majd eljön az idő, amikor te is megöregszel és már te sem fizetsz érte.....és te fogsz a legjobban papmpogni, hogy korábban mennyit fizettél és téged fog mindenki nagyívben lesz.rni...... :(

garnélarák 2015.08.04. 19:12:54

Egyébként pár évvel korábban férjem nagymamája került oda és akkor volt szerencsém 12 órát lehúzni ott a sürgősségin és azóta semmit sem változott a helyzet. Szó szerint egy halálgyár. Agyvérzéses beteg lógó kézzel 5 óra múlva kapott infúziót, amit ÜLVE egy széken kellett megvárnia, hogy lefollyon :( Kiszáradásos 102 éves nénike 6. órája várt a folyosón családja körében egy hordágyon, hogy megkapja a hőn áhított infúziót. Fulladásos rohammal mentő által behozott idős nénikét többi beteg pátyolgatta a váróban,úgy hogy többször majdnem leesett a magas hordágyról, félrebeszélt rohama volt, majd 2x-i felszólításra, mikor már szó szerint úgy kellett levágni a ruhát a nénikéről a sokktalanítóban és küzdeni az életéért, na akkor már eltolta onnan a morcos nővér. Na és ami a legszebb volt, hogy férjem nagymamáját mint egy teniszlabdát átpasszolták a Szent Lászlóba, ahonnan 3 nap múlva azok visszapasszolták :( Akkoriban egy kis mitugrász (kisbetűvel) doktor Shemes Assaf volt ott az atyaúristen a sűrgősségin, aki leugatott engem, hogy nem úgy van az. Lényegében a nagyinak volt egy nyílt seb a lábán, ami miatt szó szerint lefolyt vérről, mire megtaláltuk, már alig élt és a mentősök is úgy vitték el, hogy azonnal vért kell kapnia........na Shemes doki aztat mondta, hogy nincs nagy vérveszteség és rámutatott a nagyi lábára amit ők varrtak össze , hogy nézzem meg, most sem folyik a vére!!! (csak azért mert ő dr. én nem vagyok hülye) de mit tud ilyenkor tenni az ember lánya???? Nem úgy van az, hogy felkapom az alig életképes hozzátartozómat és viszem másik kórházba....Nem ám :( Én mondtam neki, hogy 1 m magasságban odahaza mindent bevérzett és már nem volt magánál, ki volt fehéredve mikor rátaláltunk és keringése is alig volt , majd egy órát dolgoztak rajta a mentősök, hogy el tudjanak vele indulni de Shemes doki meg az ő Hussein doki társa megnyugtattak, hogy a nagyinak nincs szüksége vérre.Áhhhh ez egy hosszú sztori még most is alig merem leírni......inkább hagyjuk, mert újra felkavar. Ami még ott akkor feltűnt, hogy miért van 4 vizsgáló, ha csak 1 doki dolgozik?????Egyedül a sokktalanítóban lévő 1 max 2 beteggel foglalkoznak, az összes többi le van sz.rva odakint. Az egyszem vizsgálóba meg ha meg is állapítják valakinek, hogy mi a baja, akkor fogják és kiültetik a folyosóra. Közröhely az a sűrgösségi néven futó emberi szeméremérzetre fittyet hányó halálgyár. Súlyos sokszor bepelenkázott betegeket több órányi várakozás közben a család által lefizetett nővér egy ÜRES vizsgálóban rakja tisztába.......Aki annó kijelölte ezeket a területileg illetékes központi kórházakat az tutira meg sem nézte, hogy alkalmasak e ekkora forgalom lebonyolítására. Nem nézte meg, mert ő bizonyára egy magánklinikára jár, ha bármi baja van, vagy a Honvéd kórházba, ahol érdekes módon mindenre van pénz, még ilyenekre is, hogy ROBOT hordja ki lifttel az ételeket :( :( :( :( És ez a robot illedelmesen figyelmeztetett, amikor útjába tévedtem. Illedelmesebben mint bármelyik orvos vagy nővér (tisztelet a kivételnek, mert azért akad) a DÉLTEPSIBEN. IGEN :::Dél-TEPSI-ben::: mert erre felénk csak így hívják az emberek :(

defné 2015.08.05. 11:43:57

@mig54:

A házmester-es mondást még nem hallottam. :D

bajkal 2015.09.24. 22:51:41

Színpadra vele. Ez komoly paródia lehetne, kár hogy a magyar valóságot hűen leírja. De ez nem rendszerhiba, ahogy itt valaki menteni próbálja. Embereken múlik.
Irjon a betegjogi képviselőnek és az igazgatónak egyszerre, csak egye ki a sok írásjelet és valaki javítsa a helyesírást. Dátum nevek. Tertivevénnyel.
Legalább maradjon nyoma. Nem fogják szeretni érte, kap semmitmondó választ, de tegye meg. Itt nem fogja ugyanis senki érdemi ember elolvasni.
Remélem az édesanyja azóta nem lett rosszul.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása