Brutálisan kötözték ki a magatehetetlen beteget

2015.03.31. 09:21

oros1_20120111162542_84.jpgDe kérdem én, emberrel ezt meg lehet tenni? Micsoda őrült fájdalommal járhatott ez, szegény anyukámnak?

Kedves Ismerőseim, és kedves Ismeretlenek, akikhez eljut ez a néhány gondolatom!


Nem szoktam saját életem gondjaival terhelni a közösséget, de most úgy érzem, meg kell osszak Veletek egy történetet. Nem segítséget kérek, de ha van valakinek jó gondolata, azt megköszönöm. Inkább a figyelmet szeretném felhívni valamire, amivel sajnos nem tudom, mit lehet tenni! Le kell írjam a történetet, mert nem tudom magamban tartani.


Nem rég külföldön voltam egy hétig. Ez idő alatt beteg édesanyám tüdőgyulladással kórházba került. Idős, demens emberről beszélünk, aki már sajnos nincs egészen tisztában cselekedeteivel, és avval sem, ami körülötte történik. Amikor haza értem és meglátogattam őt a kórházban, már jobban volt, és mondták, hét végén ki is engedik. Speciális ellátást igénylő betegsége miatt Ő egy otthonban él, ahová most szombaton vissza is vitték. Tegnap mentem hozzá meglátogatni őt! És itt "sokkolódtam".


A gondozó nővérke felemelte a takaróját, és a lábára mutatott: "Tetszik ezt látni? Így kaptuk vissza a kórházból" - mondta nekem zavart, és részvét teli arccal. A bokája fölött a lába szára fél kerületén mély, (egy gyermek ujját kb. bele lehetne tenni) seb tátongott! Elborzadtam. "Ugye tetszik tudni, mitől van ez?" - monda újra a nővérke! "Mi mindig mindenkit átnézünk, hogy kapjuk vissza a kórházból, és jegyzőkönyvezzük" Hmmmmmm, ezek szerint van mit!

download_fcgi.jpg


Ha valaki számára még nem világos igen, kikötözték! Nem vagyok orvos, így nem áll módomban megítélni, hogy ez-e az egyetlen mód, egy együttműködni már nem tudó beteggel szemben.
De azt tudom, ha egy állatot így kötnek ki, hogy a húsába vág mélyen, amivel kikötötték, az kimeríti az állatkínzás fogalmát - amiért ugye az állatvédelmi törvény értelmében akár börtönbüntetés is járhat. (imádom az állatokat, egyetértek a törvénnyel!)


De kérdem én, emberrel ezt meg lehet tenni? Micsoda őrült fájdalommal járhatott ez, szegény anyukámnak? És mindenki másnak, akivel ugyan ezt teszik! Azért, mert valaki magatehetetlen, és nem tudja megvédeni magát, avval így kell bánni? Ilyen emberhez méltatlan megalázó módon? Ha már nem találtak más módot a beteg csillapítására, akkor talán a kikötözés módjára kellett volna!
Ez az emberi méltóság lábbal tiprása!


Kedves Ismerőseim, Barátaim! Mit lehet tenni, hogy ez mással, máskor, velünk ne történjen meg? Ezt szó nélkül kell tűrni? És nem konkrétan egy "személyi" felelőst keresek, mert a "balhét" könnyen rá lehetne verni 1 orvosra, vagy 1 nővérre! De szerintem itt sokkal többről van szó! Általános hozzáállásról, ami még csak nem is pénzkérdés!


És még valamit! Aki ismer engem, tudja, hogy nem általánosságban írtam, nem orvos ellenes vagyok! Már csak azért sem, mert egyetlen Kislányom orvos és igen csak kiakadt Ő is a történeten. Igaz, Ő Európa civilizáltabb felén dolgozik, ahol nem lehet így bánni a beteggel, de még a halottal sem!
Természetesen nem akartam megbántani senki, hivatását szívből és szeretettel végző Orvost, vagy Egészségügyi dolgozót!


Csak méltóságot szeretnék magunknak embereknek, mindenkinek, azoknak is akik már sajnos nem aktív hasznos tagjai társadalmunknak!


Aki viszont ilyet tesz, jól gondolja meg! Ő is kerülhet egyszer ilyen helyzetbe! (És hogy senki ne általánosítson: a történet Orosházán játszódott! Orosházi kórház)


Köszönöm annak, aki elolvasta és vigyázzunk magunkra!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sunabajnok 2015.03.31. 09:48:45

Igen, jegyzőkönyvezni kell, hogyan kerül vissza a kliens. Ahogy az orvos is a felvételi lapon, hogy hogyan került be.
Kikötözni szigorúan tilos!!!!!! Csak a hozzátartozó tájékoztatása és engedélye esetén lehet és nagyon nyomós indokkal.

Tempus.Anh 2015.03.31. 10:20:03

@sunabajnok:
"Kikötözni szigorúan tilos!!!!!! Csak a hozzátartozó tájékoztatása és engedélye esetén lehet és nagyon nyomós indokkal."

Ezt gondolom, saját kútfőből írtad, mert nem így van.

Korlátozó intézkedést elrendelhet az orvos a beteg biztonsága érdekében, annak zavartsága, pszichózisa, veszélyeztetett vagy veszélyeztető magatartása esetén. Nyilvánvalóan jól ledokumentált, indokolt esetben és megfelelő rögzítő eszközökkel (nem összecsomózott géz, nem kötél, nem madzag, hanem erre speciálisan gyártott eszköz).

Ha a zavart beteg leesik az ágyról és meghal/csontját töri, akkor mi is történik?
Illetve ha az ötödik emeletről zavartságában kiugrik? Elindul, leesik a lépcsőről, összetöri magát és meghal, akkor mi is történik? Ha a szomszédját annak evőeszközével leszúrja, ha megfojtja, vagy csak egyszerűen ütlegelni kezdi, akkor hogy is van? Esetleg kilopózik a kórházból, odakint pedig elüti egy gépjármű, akkor kié is a felelősség?

Szóval INDOKOLT esetekben ez megtörténhet, természetesen a beteg testi épségére való maximális tekintettel.

Tempus.Anh 2015.03.31. 10:21:55

"Nem vagyok orvos, így nem áll módomban megítélni, hogy ez-e az egyetlen mód, egy együttműködni már nem tudó beteggel szemben."

Ez kiderül a posztból is, úgyhogy fölösleges bizonygatnod.

csakegybeteg 2015.03.31. 10:22:41

A korlátozó intézkedésnek szigorú szabályai vannak. Ha azt nem tartják be felelősségre lehet vonni az adott intézményt.
Semmiképpen nem használható olyan eszköz ami sérülést okozhat a betegnek.

sunabajnok 2015.03.31. 10:27:48

@Tempus.Anh:
Ja! "és nagyon nyomós indokkal.".

zünüke 2015.03.31. 10:51:50

Kíváncsi lennék,hogy a kórházi osztály mivel magyarázta a néni lábán a sebet,mert ugye most csak egy gondozó nővér feltételezése szerepel a posztban.Ezt úgy kellett volna,hogy az otthontól kikért jgyk-el együtt visszamenni a kórházba letisztázni,majd utána megírni a posztot.

De vajon mi szükség lehetett arra,hogy ilyen erővel kötözzenek ki egy idős embert?Komolyan nem értem.

EZAZ 2015.03.31. 10:54:30

@Tempus.Anh: Nem hiszem, hogy az, amivel kikötötték a nénit, az "erre speciálisan gyártott eszköz" lehetett, hiszen akkor nem sérült volna meg tőle ilyen mértékben.
A leírt eset szerintem már bőven túllépi azt a szintet, amikor lekezelő stílusban le lehet rázni azzal a beteg hozzátartozóját, hogy nem ért hozzá.
Rengeteg vadállat dolgozik az ilyen helyeken, pont leszarják a beteg emberi méltóságát.
Jó pár évvel ezelőtt egyik ismerősömnek igen hasonló élményben volt része. Egyik gyermeke "leadta" a kórházban azzal, hogy fáj a lába a papának, ő pedig elutazott a családdal nyaralni 3 hétre. A kórházban azt hitték, hogy nem lesz látogató, így kikötözték az öreget. A másik gyereke már a pszichiátrián találta meg (egy-két nappal később tudta meg, hogy kórházban van az apja). Mindkét keze-lába kikötözve, meztelenül, már senkit nem ismert meg (előtte egy héttel még semmi ilyen tünete nem volt, még sohasem!). 2 hétre rá meghalt úgy, hogy többé nem ismerte meg a saját gyerekét és unokáit.

Tempus.Anh 2015.03.31. 11:38:12

@EZAZ:
Ha figyelmesen elolvastad azt, amit leírtam (a felsorolt példákat is), abból leszűrhető az, hogy nem akármilyen esetben és nem akármivel valósítható meg a korlátozó intézkedés.

Az ismerősöd esetét pedig nem kommentelném.

Tempus.Anh 2015.03.31. 11:41:02

@zünüke: A sebet nem a kikötözéskor rá gyakorolt erő okozta, hanem a nem megfelelő eszközzel történt lerögzítéskor (vékonyra tekert géz pl.) az a tény, hogy szabadulni akart.
Amúgy aki mozgásképtelen, azt nem rögzítik ki.
A példák vonatkozásában neked is ajánlom az első kommentem harmadik bekezdését.

2015.03.31. 11:41:55

@zünüke: De vajon mi szükség lehetett arra,hogy ilyen erővel kötözzenek ki egy idős embert?Komolyan nem értem.
Válasz erre;
Valószínűleg magas láza volt és akkor még zavartabb lehet egy idős emberke . De ezt csak én gondolom, nem biztos h így is van .

2015.03.31. 11:44:04

Nekem úgy tűnik a leírtakból, hogy a néni vagy lecsúszott az ágyról és ekkor bevághatott a lábába a madzag, vagy rúgkapált, vagy pedig a csomózás valahogy rászorult a mozgástól .
Nem hiszem hogy ilyen barom nővérek lennének a kórházakban, bár van egy kettő ez tény .

2015.03.31. 11:46:56

@Tempus.Anh: Régen az átkosban ezt megoldották rácsos ágyakkal . Ezt a kímélő és biztonságos módszert már nem alkalmazzák a kórházakban ?

Tempus.Anh 2015.03.31. 11:49:24

@Diorella Queen: A rácsos ágy úgy működik ma, hogy felhelyezhető oldalrácsok vannak, amikoet alkalmaznak is. A beteg ezt úgy cselezi ki, hogy átmászik rajta és legtöbbször nagyobbat esik, erősebben megüti magát, mint ha a sima ágyról szottyant volna meg. Nem rossz megoldás, de kockázatos.
Aki le akar szállni egy ágyról, az leszáll. Így, vagy amúgy.

Tempus.Anh 2015.03.31. 11:51:44

szottyant volna le, bocs

@Diorella Queen:
Igen, ahogy fentebb írtam, lerögzítik és lekötözötten kapálózás közben vágódik be a végtagjába a (nem megfelelő) eszköz.
Régebben nagyon jó szíjbilincsek és hevederek voltak, kipárnázva, azok nem okoztak sérülést.
Manapság vagy nem gyártják őket, vagy nem importálják.

töpörtő 2015.03.31. 13:39:53

@Diorella Queen: dr tmTempush màr megmondta a lényeger nem a kikötözés ami anyagi miatt gézzel történik nyilvànvalóan nem szijjakal igy ha mozog bevàg.Ha ràcsosàgyba teszik kimàszik ugyanugy kiszedi a infuziot,katétert stb,kiesik jobban megüti magàt.Mit kellene tenni?Az nem vàrható el,hogy növér ott üljön plàne ha agresziv részeg aki megüti.

Tempus.Anh 2015.03.31. 14:37:43

@töpörtő: Ez kissé füligjimmys, de voltaképpen így van :)

apanna 2015.03.31. 14:37:56

Idős embereknek elvékonyodott a bőrűk, és egy ágyra került morzsa is dekubutiszt okozhat. Egy demenciában szenvedő beteg olyan dolgokat is cselekszik amit egy egészséges ember nem. Nem gondolom, hogy az erős kikötözés okozta, inkább a nyomás, rángatás következménye. Egyébként kíváncsi vagyok kinek milyen javaslata lenne, hasonló esetben. A bőrt, hogy megelőzzük a sérülést, felfekvés elleni készítménnyel lehetett volna kenni, de lehet, hogy akkor is sebesedett volna.

apanna 2015.03.31. 14:39:33

@Tempus.Anh: Inkább nincs rá keret.

Tempus.Anh 2015.03.31. 14:41:05

@apanna: A sedatio egy idős betegnél eléggé beláthatatlan következményekkel jár. Nyugtatókkal ágyhoz szegezni, napokra fekvővé tenni egy kórházban egy idős beteget egyenlő a halálos ítélettel.
A felelősség az orvosé.
Aki megteszi a tőle tehetőt, a többi csak mellékzönge.

EZAZ 2015.03.31. 16:14:51

@Tempus.Anh: Figyelmesen elolvastam. Nem baszogattalak, egyszerűen csak válaszoltam.
Ha esetleg az ismerősöm eseténél arra gondolsz, hogy ferdítés van a történetben, akkor biztosíthatlak róla, hogy nem. Közeli ismerősöm (konkrétan: közeli rokon, csak fölöslegesnek tartottam ennyire belemenni), így személyesen volt "szerencsém" végignézni ezt az egészet.
Ott voltam a kórházban, amikor a nagypapa valaha legnemesebb testrészét kivillantották a család és a vadidegen látogatók szeme láttára (ugyanis a takaró alatt nem volt rajta semmi és az ápoló lerántotta róla azzal, hogy ő most cserél ágyneműt).
Ismertem előtte, pár héttel korábban teljesen normális volt még, csak gondolom, szétnyugtatózták.
Kb. 70 éves volt, aktív, erdőt járó ember, semmi oka nem volt arra, hogy meghülyüljön.
Azért arra kíváncsi lennék, hogy lábfájással hogy kerül valaki a pszichiátriára.

EZAZ 2015.03.31. 16:17:13

@Tempus.Anh: De most látom, hogy ezt a nyugtatós dolgot le is írtad.

Ez a Nevem 2015.03.31. 16:34:47

@Diorella Queen: Sajnos az idős beteg ember abból is kimászik. Sajnálom a nénit. De addig amíg 50-60 betegre 1 nővér jut addig nem tudnak folyamatosan mellette állni.Ha pedig a kóborlás miatt baj történik, a nővért veszik elő. Valaki írta, hogy speciális eszköz.Én 42 éves pályafutásom alatt gézen kívül mást nem láttam.

ex-dr. vuk 2015.03.31. 16:54:55

@Tempus.Anh: talan az meg rendben is lenne, de nem mindegy, HOGYAN!

ex-dr. vuk 2015.03.31. 16:58:51

@Tempus.Anh: ... vagy nincs ra penz. mert ugye a stadion fontosabb.

Tempus.Anh 2015.03.31. 17:01:49

@EZAZ: A no comment-et a háromheti nyaralásidőre zálogházba baszarintott idős hozzátartozóról szóló szomorú történethez írtam.
@ex-dr. vuk: Stadionügyben sajnos nem tudok nyilatkozni.

marand22 2015.03.31. 17:17:22

Karrögzítő:
gyogyaszati.hu/termekek/apolasi-termekek/6/betegrogzitok-rogzito-hevederek/255/page=1/betegrogzito-pant-kezre/2564
Lábrögzítő:
gyogyaszati.hu/termekek/apolasi-termekek/6/betegrogzitok-rogzito-hevederek/255/page=1/betegrogzito-pant-labra/2565

A 4 végtagra 16600 Ft (bruttó). Mosható, tisztítható. Kórházi varroda is meg tudja oldani, akár olcsóbban is.

A nyugtatókhoz:
Kétélű fegyver, időnként kitisztulnak 1 adag után, máskor viszont még nagyobb ápolási probléma a teljesen magatehetetlenné váló idős beteg (kiszáradás, alultápláltság, tüdőgyulladás, tüdőembólia, veseelégtelenség). Sokszor egyszerű az oka: kikerül a megszokott környezetéből, ezzel felborul a világa, nem tud eligazodni az új körülmények között. Máskor gyógyszermegvonás (pl. altató: Eunoctin) áll a háttérben (otthon hozzászokott, kórházba bekerülve nem tudja elmondani, hamar megvonási tünetei lesznek).

kleo1114 2015.03.31. 17:44:47

Egy fekvőbeteg ellátó osztályon ilyen szakszerű eszközökre mondjuk van kb 5 darabra pénz. Ha 8 zavart beteg van, akkor annyit kell kirögzíteni. (infuzió, katéter, (felfújt katéterballont egy zavart ffibeteg kiránt magából, elvérzésveszély, fél nap meló az urológus üygeletesnek...) elesésveszély, elkóborlásveszély, nem sorolom) Rácson egy nem mozgásképtelen, de zavart beteg _simán_ 2 perc alatt átmászik. Én már láttam törzsén keresztül ágyhoz szíjazott deliráló beteget az ajtóban az ággyal a hátán megjelenni. Eszméletlen erő van bennük, sokszor 3 nővér kell, hogy lefogjanak egy ilyen beteget. Ha nem kipárnázott szipi-szupi rögzítővel vannak lerögzítve, sebeket is szerezhetnek. (ahogy a posztban szereplő beteg is vsz így szerzett sebeket)
Ahogy már írták jogilag lepapírozott egy beteg rögzítése. Orvos kell elrendelje és külön aláírja az erre szóló dokumentumot. Sokszor éjjel ügyeletest ezért fel kell keltsenek a nővérek, hogy ez megtörténjen. Ennyit a gonosz eü. személyzetről, akik képesek voltak egy idős magatehetetlen beteget kikötözni és megsebesíteni. ehh.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.31. 17:44:58

"A gondozó nővérke felemelte a takaróját, és a lábára mutatott: "Tetszik ezt látni? Így kaptuk vissza a kórházból" - mondta nekem zavart, és részvét teli arccal. "

Az öregotthonos nővérke inkább azon ügyködhetett volna, hogy a néni ne kapjon tüdőgyulladást az otthonban.

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.03.31. 18:05:57

@beszélő majom:
Tuttam hogy orvos egyetemet végeztél!
Viszont lógtál az órárol amikor az öregkori tüdőgyulladásrol tanitottak
A sok fekvéstöl is kialakúlhat és főképp tüdővizenyő
Javallat ilyenkor, hogy strandlabdát, luftballont kellene felfujogatni a betegnek akár naponta többször is, hogy a tüdő mozogjon, edzésben legyen
Ez egy demens öreggel nehéz megcsináltatni

Anyám nagyon gyorsan lerobban, vagy 2 hónap alatt, bár elötte ugyanezt csináltattuk vele
Kórházban, tüdővizenyő, lecsapolták, jobban lett
De haza akart jönni egy éjjel és persze combnyaktörés
Honvédkórház, összeszögelték, de a tüdejével nem törődtek, rosszúl volt
Előkapartam az akkor még százados elvtárs osztályvezetőt , elmondtam hogy mit akarok
Na erre lecsapolták jobban lett
Vissza a tüdőkórházba, akkor már nem volt magánál akármit csináltak vele, + felfekvés
Ott már őt is kikötötték, lazán, dehát mégiscsak
Nincs és soha nem lesz annyi nővér hogy napi 24-ben figyeljenek egy betegre

Mondtam, húzzák ki az infúziót belőle, ez igy már nem élet, kár szenvedni hagyni
Másnap meghalt

Vissza az elejére
Tájékozódj mielött valami okosságot ideböffentesz

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.31. 18:14:19

@horex:

"Tuttam hogy orvos egyetemet végeztél!"

Tuttam, hogy ellógtad az áltisiben az olvasásórákat.

A poszter egy szóval se írta, hogy a néni az otthonban fekvőbeteg volt. Csak azt írta, hogy tüdőgyulladást kapott.

zünüke 2015.03.31. 18:20:54

@Ez a Nevem:

Az én nagymamám jobb kezét kellett kikötözni (2003-ban)mert folyamatosan piszkálta a szondát féltünk,hogy kihúzza.Az is géz volt,és lazán megkötve egyáltalán nem szorosan.Ha letette a kezét,még lötyögött is a csuklóján.Szíjat én sem láttam soha még sehol.

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.03.31. 18:23:48

@beszélő majom:
Csak arra utaltam, hogy te az idősotthont tetted felelőssé a tüdőért
Ha netán ott kapta, ilyen korban nem lehet mit tenni, okolni bárkit is

Az vicc amit álságosan az emberség jegyében eutanáziával művelnek a trv-alkotók
Amikor a háziállatot el lehet altatni egy végzetes betegség esetén, addig azt mondják, emberrel ezt nem lehet mert hátha az utolsó pillanatban "feltalálják" a megmentő gyógyszert
Baromság!

Angaga 2015.03.31. 18:33:12

@zünüke: na te sem ápoltál még idös, demens beteget...

EZAZ 2015.03.31. 19:41:56

@Tempus.Anh: "a háromheti nyaralásidőre zálogházba baszarintott idős hozzátartozóról" - Igen, erről nekem is volt(van) egy elméletem, amit sokan osztanak a családban, de bizonyítani nem lehet, változtatni meg már nem tud rajta senki. Mindenesetre az akkor nyaraló "gyermek" azóta közelíti ugyanazt az életkort, az ő gyerekei pedig egyre jobban hasonlítanak rá. A történelem néha megismétli önmagát, vagy mi...

csakmotyogok 2015.03.31. 20:08:46

@EZAZ: Hú de megérdemelné! Ilyenek olvasásakor ökölbe szorul a talpam.Aláírták a halálos ítéletét a szemetek.

Minerva12 2015.03.31. 22:12:00

@Tempus.Anh: Te is egy együttműködésre képtelen alaknak tűnsz hozzászólásaid alapján.
Annyira irritáló vagy, hogy kihozod belőlem a személyeskedést.

Greksza Lászlóné 2015.04.01. 08:06:15

Tisztelt Panaszos!

Greksza Lászlóné vagyok, az Orosházi Kórház ápolási igazgatója. Kérem, hogy a panasz mielőbbi kivizsgálása érdekében keressen meg a következő telefonszámon: 06 20 5124290, vagy a szakrendelő intézet 3. emeletén lévő ápolási igazgatóságon. Köszönöm.

Tempus.Anh 2015.04.01. 09:33:24

@Minerva12: Neked meg ki osztott itt lapot, tücsök? :)

zünüke 2015.04.01. 12:19:39

@Angaga:

"na te sem ápoltál még idős demens beteget!"

Eltaláltad.De ha úgy hozta volna a sors,hogy muszáj demens beteget ápolnom,arra azért figyelnék,hogy ilyen sérülése ne legyen.

yogosan 2015.04.01. 12:36:28

@dezső000:

Idáig ezen a blogon minden egyes idős emberrel kapcsolatos posztban világosan tudtára lett adva a posztírónak,hogy a kórházak:
-nem megőrzők
-nem a kórház feladata ellátni
-nem kell háborogni,mert az osztályok nem elfekvők
-tessék a szoc.hálóhoz fordulni segítségért
-tessék vele otthon maradni
-a szabály az szabály
-csak indokolt esetben veszik fel az osztályra
-és még sorolhatnám..

Most meg olvasom,hogy egy átlagos pénteken a belgyógyászatokra "csak úgy megőrzésre" meglepően sok idős embert "adnak le".Most akkor melyik verzió az igaz?

Rotoxis 2015.04.01. 13:41:13

@Greksza Lászlóné: Na most ez mire volt jo, kerdem en tisztelettel?

Szürkeeminenciás Ágica 2015.04.01. 15:33:25

@Tempus.Anh: Az Én információim is e vonatkozásban megegyeznek az Önével Kedves Tempus, ahogy Ön írta, csak egy gondolat: ma a kórházakban "az erre a célra speciálisan gyártott eszköz" szerintem nincs, marad a géz, mondom ezt Drog toxi- és 10 éves sürgősségin tapasztaltak alapján...

Szürkeeminenciás Ágica 2015.04.01. 15:37:03

@yogosan: ebben van igazság szerintem is. Tapasztalataim alapján alátámaszthatom, hogy bizony a belgyógyászatokat megőrzésre használták és használják nagyon sokan. Érdekes módon többnapos ünnep előtt, karácsonykor szilveszterkor , stb... mindig megnőtt a forgalom pénteken - az utolsó munkanapon....

Szürkeeminenciás Ágica 2015.04.01. 15:49:43

@apanna: ez bizony befolyásoló tényező a mély sebeket illetően (amellett hogy a kórház forrás hiányában nem a szabály szerint előírt kényszerítő eszközt alkalmazhatta esetlegesen?) Tisztelettel kérem egyes kommentelőktől - kérem távol álljon mindenkitől olyat feltételezni egy bármilyen ápolóról (vagy ápolónőről) (mentőápoló, általános ápoló, diplomás ápoló stb...) hogy szándékosan akarna vagy akart volna megsebezni egy magatehetetlen beteg idős embert, vagy hogy fájdalmat okozzon neki. Ők nem erre esküdtek fel. És ezt a szakma nevében tényleg vissza kell hogy utasítsam.

apácai 2015.04.03. 12:45:45

@Rotoxis: Gondolom arra, hogy ne ilyen mocskolódó oldalon "panaszoljon", hanem normálisan tegye meg a jogos panaszát! Vagy talán sántít a történet valahol? Én erre tudok gondolni.

asztalosani 2015.04.03. 20:59:03

@apácai:
csak névvel bejelentett esetet tudnak mindenhol kivizsgálni (akár ez is állhat az ok mögött)

vagy csak elkenés miatt, ugyanis panaszt mindig írásban teszünk, tértivevényes postai levélben (bizonyíthatóság érdekében) és nem szóban, (- egy pont)

vagy nem akarja, hogy bejelentsék az ántsz-nél, inkább elé megy és ő maga kivizsgálja saját hatáskörében.

bár korrektség jegyében megjegyezném: örülök annak, hogy megjelent és megírta, hogy ki ő, és hol érhető el. (+ egy pont)

csakmotyogok 2015.04.03. 21:11:47

@apácai: No igent a fele hazugság többnyire.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása