Vészhelyzet a váróban

2015.03.14. 07:56

news_18624_n.jpgAz orrom előtt zajlott, hogy egy ember meghalt és egy másik ember újraélesztette, és úgy érzem, kell írni erről az oldalról is.

Tisztelt Praxis blog!

 

Az alábbi eset nem velem történt meg, de az "orrom előtt", ma, Kisteleken. Annyira felkavaró és lelkesítő is volt egyben, hogy még most sem tudok aludni, gondoltam, leírom. Ma délután kontrollra mentem a szakorvosi rendelőbe, a sebészetre, a bokám miatt. Szokásos tömeg, csöndes, morgolódó pusmogás. Hosszabb várakozásra rendezkedtem be, a délelőttös sebész már elment, a délutános meg még nem érkezett meg, odébb pedig egy háziorvos rendelt. Így hát a híreket olvastam a mobilomon. Egyszer csak arra kaptam fel a fejem, hogy valaki fojtott hangon, de nagyon izgatottan, kétségbe esetten beszól a háziorvosnak, hogy a váróban egy beteg nagyon rosszul van. És tényleg, ahogy odanéztem a tolókocsiban ücsörgő nénire, a feje félre volt billenve, az arca hamuszürke volt, és valahogy érzéktelenül simák voltak a vonásai. (Elnézést, de a néni ott konkrétan, mintha halott lett volna.)

 ekzpontuj_99977.jpg

A törékeny, szőke orvosnő kijött, kirobbant a rendelőből, két pillanatig vizsgálta a nénit, ütőeret a nyakán, figyelte, hogy lélegzik-e, aztán egy mozdulattal kivette, kirántotta a tolókocsiból, le a földre, asszisztensét küldte reanimáló (?) táskáért, oxigénért (?), már rá is került a nénire egy maszk, a doktornő pumpálta, közben a többi fehér köpenyes nő cikázott, és mire felocsúdtam, a néni “fel volt műszerezve”.

 

Pörögtek még ezerrel, maszkot akartak cserélni, de nem volt kompatibilis (?), így a doktornő pumpált tovább, amikor végre a néni gyöngét köhécselt, kicsit jajgatni (bocsánat, valójában inkább “nyöszörögni”) kezdett. Ekkor egy táskával feltámasztották a fejét. Aztán megérkeztek a mentősök, beszálltak az ellátásba, majd hordágyra tették és elvitték a nénit. A doktornő visszament a rendelőjébe, és három perc múlva úgy nyitotta az ajtót a nővér, hogy “kérem a következőt”, mintha mi se történt volna.

 

Én akkor bukkantam erre a blogra, mikor nem rég szétment a bokám, és az internetet kezdtem bújni egészségügyi témákban. Annyi - bizonyára jogos - kritika éri itt az orvosokat, annyi felháborító eset kerül itt felszínre, hogy gondoltam jó, ha valaki elmesél egy másik történetet is. Lehet, hogy vannak orvosok, akik belefásultak a munkájukba, lehet, hogy türelmetlenek, lélektelenek vagy arrogánsak. De például ez a doktornő nem. Lehet, hogy azért, mert még csak 35-40 éves körüli, és még nem fásult bele, lehet, hogy azért, mert csak helyettesíti a gyesen lévő állandó háziorvost, de - mint ott a várakozók beszélték - másik rendelésről érkezett, szóval aznap már túl lehetett pár betegen.

 

Ahogy ott térdelt a néni mellett a földön vagy negyed óráig, járt a keze, mért, vizsgált, instruálta a személyzetet, az arcára volt írva, hogy megszűnt körülötte a világ, elszánt volt és magabiztos. Miért írtam ezt le? Mert ma este is belenéztem a blogba, és bár nem voltam érintett az esetben, de az orrom előtt zajlott, hogy egy ember meghalt és egy másik ember újraélesztette, és úgy érzem, kell írni erről az oldalról is.

 

Köszönöm, hogy elolvasták.

 

B. Gy.

 

Ha közzéteszik az esetet, ha lehet, ne írják ki a teljes nevemet, csak a monogramomat. Az eset a Kisteleki Egészségügyi központban történt, az említett doktornő Dr. Virág Krisztina, de nekem nem nála van a kártyám. Kistelek kis város, mindenki az egészségügyi központba jár, gondolom, a dolgozók meg ismerik a praxisblogot, hát értik. Az eset ma (szerda) történt, mint megtudtam a nénit a lánya hozta be más betegség miatt, és ő szólt a doktornőnek is

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tempus.Anh 2015.03.14. 10:18:39

Nemsokára megérkezik egy pár komment kedvenc ügyeletes bércsahosainktól, a következő észrevételekkel:

1. A doktornő kötelessége volt újraéleszteni, mert erre esküdött fel.
2. A többi egészségügyi központban ez nem történt volna, meg, ez csak egy izolált eset, máshol simán hagyták volna meghalni a beteget.
3. Ez lehet, hogy nem is történt meg.

Nem szokásom lottózni, de erre simán fogadnék, hogy így lesz.

asztalosani 2015.03.14. 10:54:20

@Tempus.Anh:

nem, egyik sem talált.

elég ciki lett volna, ha a váróban, miközben várnak az orvosra órákon (vagy fél napokon) keresztül meghal valaki, s mindez legalább 60 ember szeme láttára történik, így 1 ember szava áll hatvannal szemben, képtelenség bármit is kitalálni, belemagyarázni... ez is közrejátszhatott, abban hogy az orvos kirobbanjon abból a rendelőből

na KÖSS belém, ha nincs ennek semmilyen relativitása.
:)

amúgy 3. te sem voltál ott, nem tudhatod, hogy mennyi igaz belőle, 2. bizonyítsd az ellenkezőjét, 1. miért mi másra esküdött volna fel??? atomfizikára???

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.03.14. 11:32:49

Legalább egy ilyen poszt alatt nem kéne nagyarckepzozni. Tempus. Anh , lehet orvos vagy, de nagyon remélem sosem kell ellátnod engem. Lehet szakmailag a toppon vagy, de emberileg jobban jár az ember, ha nem kerül a kezed kozr.

Tempus.Anh 2015.03.14. 11:43:23

@tildy[UK]: Minden vágyam az volt, hogy téged ellássalak, óriásit veszítek veled, banya.

Liesz 2015.03.14. 11:52:13

Hála Istennek, hogy ilyen esetek is vannak, és jó dolog ezt olvasni, én örülök, hogy megírta az illető, köszönöm!
asztalosani hozzászólásain mindig át fog siklani a szemem, elolvasni soha többet nem fogom, mert aj de annyira nagy bunkóságokat ír, mint egy hááááááz. Az élet meg szép, kár a hülyeségeivel rombolni a közérzetemet.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.03.14. 12:18:12

@Tempus.Anh: nemcsak jomodort, de illemet sem tanítottak neked, látom. :)

@Liesz: én is örülök ennek a posztnaK. Sokkal szomorúbb, hogy az első pár reakció olyan amilyen.

Tempus.Anh 2015.03.14. 12:55:53

@tildy[UK]: Ki a Herkópáter akart veled szóbaállni? Én kértem, hogy beszólj nekem? Foglalkozz a magad dolgával, ne sértegess és minősítgess itt senkit.

she_wolf 2015.03.14. 13:08:16

Az én életemet is mentette már meg orvos. A rendelőjében. Úgy, hogy azt sem tudtam, hogy életveszélyben vagyok.
Igen, mondhatnám, hogy na bumm, és akkor mi van? Ez a kötelessége, erre esküdött fel.
Csakhogy amikor receptet mentem íratni, vizsgálat közeben beszélgettünk mindenféle dologról. A doktornő közölte, hogy akkor most kiülök a váróba, ő mentőt hív nekem, és irány a kórház. Haza sem engedett, hogy összepakoljak, a férjem tette meg. A kórházban vérvétel, labor, extrém magas ammónia szint, meg egy halom nyalánkság, amitől napok alatt kipurcanhattam volna. Nem volt semmi látványos összeesés, szívmegállás, meg egyebek, csak egy tyúk, akinek a szervezetében olyan buli volt, hogy nem biztos, hogy akár csak a másnapot megéri.

A posztban szereplő doktornőnek köszönet jár, hogy "végezte a munkáját", összeszedetten, józanul, úgy, ahogy a nagykönyvben meg van írva.
Remélem, a beteg a kórházban megfelelő ellátást kap, és még sokáig a családjával lehet. És igen, megtörténhetett volna, hogy nem sikerül visszahozni a nénit "odaátról", mert az élet (és a halál) már csak ilyen, bárhány ember is legyen az esemény közelében. Újfent leírnám: az orvosok nem Istenek. De én úgy tekintek a "házisárkányomra", mintha az lenne.

she_wolf 2015.03.14. 13:15:44

@tildy[UK]:
Ne haragudj, de Tempus-Anh kifakadását én is jogosnak érzem. Mert van itt egy olyan poszt, amit jó elolvani, visszaadhatja néhány embernek az orvosokba vetett és elvesztett hitét. Borítékolható, hogy lesznek olyan hozzászólások, hogy most miért kell ennek akkora nagy feneket keríteni, hiszen az orvos azt tette, amire szerződött, amire esküt tett, végezte a munkáját. Miért akkora nagy kaland ez, hogy áradozni kelljen róla? Azért nagy kaland, mert lehetett volna rossz vége is, az orvos minden erőfeszítése ellenére, és az a véleményem, hogy ezt igazán csak az látja át, aki volt már hasonló helyzetben.

asztalosani 2015.03.14. 13:20:25

@mig54:

blablabla...
ásít...

vajon mikor fognak ide jönni orvosok és áradozni arról, hogy hány normális pácienssel volt dolguk és azokat a normális pácienseket hogyan is hívták???

asztalosani 2015.03.14. 13:22:55

@mig54:
"A posztban szereplő doktornőnek köszönet jár, hogy "végezte a munkáját","

azért hogy végzi a munkáját fizetést kap.
sz@r lenne, ha egy köszönömmel ki szeretnéd szúrni szegény orvos szemét...

apropó: nem tudjuk a végkifejletet, lehet a megmentett beteg pár percre rá életét vesztette...

she_wolf 2015.03.14. 13:42:07

@asztalosani:

"blablabla...
ásít..."

Lehetne, hogy maradjunk ennyiben a továbbiakban?

she_wolf 2015.03.14. 13:43:55

@asztalosani:
Nem mellesleg nagyon el vagy tévedve, mert ez a blog erről szól:

""Praxis blog: Pozitív és negatív történetek a magyar egészségügyről, minden mennyiségben. Orvosnál jártunk és nem ment minden zökkenőmentesen? Netán megaláztak, megvárattak vagy félrekezeltek? Vagy éppenséggel lelkiismeretes, segítőkész egészségügyi dolgozókkal találkoztunk? Ide megírhatjuk. Miért is? Mert az orvostársadalom máris nyomon követi a bejegyzéseket, olykor pedig hangot is adnak álláspontjuknak a kommentekben. De ha nem vagyunk mesélős kedvünkben, a kórházértékelővel is kinyilváníthatjuk véleményünket."

megvalaszolok 2015.03.14. 14:12:55

@asztalosani: Még mindig kíváncsi vagyok, Te milyen hasznos munkával járulsz hozzá a társadalom boldogulásához.

csakegybeteg 2015.03.14. 14:36:32

Jó volt ilyen esetről is olvasni.
@mig54: "lehetett volna rossz vége is, az orvos minden erőfeszítése ellenére"
Igen, lehetett volna, és akkor most a földbe döngölnék a doktornőt!

she_wolf 2015.03.14. 14:37:12

@megvalaszolok:
Soha nem fogod megtudni, nyakamba a rozsdás bökőt!:)

she_wolf 2015.03.14. 14:39:44

@csakegybeteg:
De szar már, hogy mégsem lehet:)

asztalosani 2015.03.14. 14:55:16

@mig54:

" mig54 2015.03.14. 13:43:55
Nem mellesleg nagyon el vagy tévedve, mert ez a blog erről szól:"
és ezt ki kérdezte?

olvasni tudsz?
mert a mellébeszélés az látom megy! :)

megvalaszolok 2015.03.14. 15:21:11

@mig54: Igen, valahogy sejtettem, hogy nem fogok érdemi választ kapni.

she_wolf 2015.03.14. 15:27:34

@asztalosani:
Én meg ballisztikus ívben szarok rád.
Ami eddig bejött neked, már megszűnt. Nem veszem már fel a hülyeségeidet, az idióta beszólogatásaidat, provokációdat.
Baszogass, provokálj másokat, vannak, akiknél még bejön ez, elégedj meg velük.

megvalaszolok 2015.03.14. 15:29:55

@mig54: Csak tudod, néha jó lenne tudni, hogy aki(k) teli szájjal bírálják az orvosokat, azok maguk milyen, társadalmilag hasznos munkát végeznek.

csakmotyogok 2015.03.14. 15:49:38

@megvalaszolok: max. érettségizett okj tanfolyamosok, vagy még az sem. Társadalmi hasznosságuk:a kukások és utcaseprők után. Félreértések elkerülése végett nem nézem le a kukásokat.

asztalosani 2015.03.14. 16:17:28

@mig54:
na hát ha már témánál vagyunk: akkor kezdjük miggel, hogy vajon mennyire is hasznos társadalmilag?

nézzük csak:
- dolgozni nem dolgozik, mert hát azt miért is...
- fizet alap tb járulékot, ami édes kevés az ellátásának fedezéséhez
- rengeteg tb támogatott műtétje volt már (vagyis a fenti pontot figyelembe véve potyautazik)
- ergo más befizetésén élősködik

így van kedves k. ilona?

soroljam még?
:D

vagy térjünk rá megválaszolokra meg csakmotyogokra
amúgy sejtésem szerint egy és ugyanaz az user, ami iszonyat szánalmas :D

asztalosani 2015.03.14. 16:19:49

@megvalaszolok:
biztos hasznosabbat mint mig, aki azt sem tudja mi az a vérátömlesztés, és hogy ortopéd műtétnek milyen fajtái lehetnek :D de azért itt egy szakmai blogon veri a nyálát.
soroljam még?

no és a tieidet? :D

megvalaszolok 2015.03.14. 16:20:52

@asztalosani: Évente 10-15 milliót fizetek be a TB-re, illetve a vállalkozásaim nyeresége után még többet. Szóval én úgy érzem társadalmilag hasznos vagyok. De te még mindig nem adtál érdemi választ.

csakmotyogok 2015.03.14. 16:35:44

@megvalaszolok: Én évente "csak" 4-4,5 milliót fizetek az államnak,az is eléggé elkeserítő.

she_wolf 2015.03.14. 17:10:05

@asztalosani:
"így van kedves k. ilona?"

k.ilona. Úgy gondolod, ez én volnék? Mert ha igen, akkor elárulom neked, hogy akkora árnyékra vetődtél, hogy a büdös életben nem fog sütni rád a Nap.
Örülök, hogy a "nyomozósdiddal" vidám perceket okoztál nekem, és mindazoknak, akik itt ismerik a valódi személyazonosságomat:)
Ne nyomozgass, nem áll jól neked, csak beégeted magad mert hülye vagy ehhez is, meg még oly sok mindenhez!

" dolgozni nem dolgozik, mert hát azt miért is...
- fizet alap tb járulékot, ami édes kevés az ellátásának fedezéséhez
- rengeteg tb támogatott műtétje volt már (vagyis a fenti pontot figyelembe véve potyautazik)
- ergo más befizetésén élősködik"

És ha én is úgy hazudok, mit te? Végülis ez itt az internet. Jó reggelt!
És velem ne kezdj semmit, mert ahhoz kevés vagy, mint lószarban a C vitamin!:)

Azt pedig nem tudom, hogy mennyire ütközik a netikettbe, ha valaki (akár tévesen is) nyilvánosságra hozza a nick mögötti személy nevét.
Csókos lehetsz te Despotánál, mert amit neked eltűr....

csakmotyogok 2015.03.14. 17:13:44

@mig54: Az. Csókos. Generálja a hozzászólás számot, ezzel kikerül az Index címoldalára onnan meg sokan jönnek ide és dől a lé:))

she_wolf 2015.03.14. 18:56:56

@csakmotyogok:
Ha ez jó a bloggazdának, akkor azt kell, hogy mondjam: minimalista:(

she_wolf 2015.03.14. 18:58:15

@asztalosani:
Hidd el, nem dőlök a kardomba, ha a nevetségesség terén csak örök második lehetek mögötted .l..

aszalosani 2015.03.14. 19:14:37

@megvalaszolok: Nekem van egy tippem. Régi szakma, mondhatnók úgy is, hogy a legősibb...

she_wolf 2015.03.14. 19:23:25

@Zsebibabi:
Rosszul gondolkodsz:) Az ez egyik anyja.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.03.14. 19:37:45

@mig54: Szerintem meg rögtön ilyennel indítani a hozzaszokaslistat merő rosszindulat, arról nem beszelve mennyire morrekt egy felidős terhes nőt - korábbi hozzászólásoknál, mikor a nőgyógyász kontra 72 órás tabletta volt a téma, láttam- mennyire vall korrekt emberre. Ez meg az én véleményem.

Nem először látom már a hozzaszalasait, és úgy vagyok vele, ilyen ember emberi oldal miatt nem való olyan helyre, ahol emberekkel kell foglalkozni.

Aki sertegetett, az meg leginkább ő volt, s banyas beszolassal.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.03.14. 19:45:13

@mig54: amúgy azért nagy kaland, mert ennek kéne természetesnek lenni, nem pedig annak, hogy pl. 5 évvel egy nagy kiterjededesu infarktus után szivkateterezzenek meg valakit, mast kiszaradva elkuldjenek a kórházból, mert nem mentő vitte be, és sorolhatnám...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.03.14. 19:58:25

Elnézést, mobilról ment a fenti két hozzászólás. De a lényeg, hogy tud a terhessegemrol meg a terhességí cukromrol is, amikor azzal kapcsolatban érdeklődtem itt, arra sem reagált. Mundér becsületét mindenaron védeni, és másokat folyamatosan lenezni, főleg ha beteg— a beteg a hibas mindenért- tud. Lehet felreismerni a hozzászólásai alapján, ez esetben elnézést kérek, de totál másképp jön le. Lehet normálisan, másikat tisztelő módon is reagálni. Mint írtam , régóta latom itt a hozzaszolasait, ez az első hozzászólás volt, ami totál kicsapta a biztosítékot.

she_wolf 2015.03.14. 20:02:39

@tildy[UK]:
Van egy nem túl hízelgő összképed róla. Lehet, nincs ezzel semmi baj, a ti dolgotok.
Amit hozzászólásként ehhez a poszthoz írt, sajnos nem rosszindulat, hanem csak a szokásos forgatókönyv itt, a Praxison. Mert tényleg ez szokott lenni. Ha egy orvos eljárását, személyét, munkáját dícséri egy poszt, akkor valóban az jön, hogy nagy cucc, ez a dolga ezért kapja a hatalmas fizetést, a csillió hálapénzt, és különben is...
Mindannyian tudjuk, hogy sokféle orvos van, hiszen mindannyian tapasztalatból írjuk, amit írunk (legalábbis úgy remélem). Velem is volt már bunkó az orvos, átléptem az eseten, kerestem és találtam kevésbé bunkót. Igaz, nem származott belőle hátrányom, nem akut eset volt egyik sem (vagy ki tudja?). Volt, hogy a háziorvosomat helyettesítő orvos azt mondta nekünk, hogy vérző varixommal talán nem kéne órákig várni a mentőt, menjünk be a kórházba egyedül. Ott meg órákat kellett várni, mert nem mentő vitt be, és úgy tekintették, hogy nem akut az esetem.Jóval később pedig kiderült, hogy akut volt az, a javából.

Nem tisztem védeni Tempus-Anh-t, megvédi Ő magát egyedül is, nagy fiú már:), de most tényleg igazat adok neki. Az itteni hozzászólások nagy részét az enyémek, és eszelőinaséi teszik ki, nagyon nem a poszthoz kapcsolódva. Ebből leszűrhető, hogy ha az orvos úgy teszi oda magát ahogy kell, a kutyát sem érdekli. Bezzeg ha vét, reszkessen, mert virtuális karóra tűzetik a feje.
Az Ő nevükben is kösz az elismerést:(

she_wolf 2015.03.14. 20:05:06

@tildy[UK]:
Amíg te ezt írtad, én is írtam. És erre is csk azt tudnám írni, amit már elküldtem.

Braincelle 2015.03.15. 09:29:14

Nem arról volt szó, hogy nem lehet nevet írni?
Ha úgy gondolod, hogy az orvos megfelelően végezte a dolgát, különösen nem értem, milyen jogon kompromittálod és bünteted azzal, hogy az engedélye nélkül megjelenteted az interneten a nevét.
Ha az én nevem lenne, leperelném Rólad a gatyádat is.

she_wolf 2015.03.15. 09:48:20

@Braincelle:
Úgy tudom, hogy valóban nem lehet nevet írni, de csak negatív vélemény esetén. Pozitív kicsengésű leírásban megengedett, amennyiben nem reklámnak szánják (pl. magánorvos méltatása). Úgy gondolod, hogy az orvosnőre nézve kompromittáló írást tett közzé a poszter? Néha nem értem a gondolkodásodat:)
Igaz, a pozitív diszkrimináció is diszkrimináció, de nem vagyok jogász, így nem tudhatom, hogy ennek van-e, lehet-e valamilyen jogi következménye.

(Egyébként miért rágtál be ennyire?)

megvalaszolok 2015.03.15. 10:36:48

Asztalosani válaszát még mindig érdeklődve várom. Most kéne ám komment áradatot írni, hogy ő mennyivel is végez hasznosabb munkát, mint egy orvos.

megvalaszolok 2015.03.15. 10:40:18

@mig54: Az orvos munkája több szempont miatt nagyon nehéz. Kiemelendő ezek közül, hogy ha a betegnek baja van, azonnal oldd meg, az nem számít, hogy ő évtizedekig nem értékelte saját egészségét (ivott, dohányzott), Te oldd meg. Ha nem tudod béna vagy. Ha fáradt vagy és hibázol, megint béna vagy. Ha megmentetted a beteg életét/meggyógyítottad, "hát ez a dolgod, nem?". Szóval intelligenciában, egészségtudatosságban a magyaroknak még nagyon, de nagyon nagyot kéne fejlődnie. Ezen fejlődés nélkül, a világ legjobb egészségügyi rendszere se lenne elég számunkra.

she_wolf 2015.03.15. 11:38:15

@megvalaszolok:
Komolyan nem értelek...milyen választ vársz egy olyan valakitől, aki nem tudja mi a különbség relativitás és a realitás között?:(
Innentől azt se szabad elhinni neki, amit kérdez:)

she_wolf 2015.03.15. 11:55:31

@megvalaszolok:
Egy köszönöm, és egy kézszorítás igazán nem kerül semmiben, csupán annyiba, hogy belegondoljunk magunkat a másik oldalon lévők helyzetébe. Ez soha nem fog megvalósulni, mert:
-nem tehetek róla ha megbetegszem (pedig gyakran DE!);
-el lehet menni máshova dolgozni (a.k.a. nem kötelező orvosnak lenni);
-azért fizetem a téjbéjt, hogy TE (ti. az orvos) fizetést kapj;
és a többi demagóg sztereotípia...

Az egészségtudatosság -ha van is- ott bukik meg, hogy nem kerülheted ki az egészségtelen összetevőket. (Itt most nem a bagóra, cefrére, anyagra gondolok.)
Ellenberger vannak önmegvalósítók, meg önrendelkezők, meg olyan guglihuszárok, akik nem a jó oldalát használják fel, hanem tévedhetetlenül választják ki, és alkalmazzák a szemetet, a hiteltelent, az alá nem támasztottat. És akkor jön a nagy rácsodálkozás.

A másik dolog, amitől vöröset látok és "beindulok" az az, amikor a tétova, tanácstalan embert úgy kezelik itt a Praxison, mint ahogy kutyát tanítják csibészelni: fogd meg, csípd meg, szaggasd le a tökeit! Mert a szemét szarházi orvos mit képzel magáról?!
És akkor ilyen emberek közt legyen az orvos a jóságos, szelíd, empatikus doktor bácsi/néni:(És a Praxison sem mondhatja meg a magáét, mert "milyen orvos lehetsz te ott, ha ilyen megnyilvánulásaid vannak itt"?
Bocs, hogy feltartottalak, csak néha tényleg nem tudom, mivégre ez a blog....

cpsf 2015.03.15. 12:46:51

@asztalosani: "Te komám, az Isten áldjon meg, te kivel tartasz, velem vagy a medvével?"

megvalaszolok 2015.03.15. 13:10:09

@mig54: Én az egészségtudatosságot annyiban hiányolom, hogy szinte minden második ember (sajnos orvosok is), dohányzik, vagy iszik. Tehát fizet azért, hogy megbetegedjen. Általában ők követelik teli szájjal az azonnalli ellátást.

she_wolf 2015.03.15. 13:48:20

@megvalaszolok:
Ezt kikérem magamnak!:D De igazad van. És így visszagondolva semmi létjogosultsága nincs annak a szemléletnek, hogy: "de hát gályázom mint állat, ennyi igazán kijár nekem". Ugyanakkor teljesen sima és komplikációmentes lehetne az életünk, ha csak ez a két dolog lenne az, amit mellőzve/elutasítva élhetnénk a 120 éves korunkban, végelgyengülésben bekövetkező halálunkig. Mert van mindezeken kívül egy rakás egyéb dolog is, igaz, azokért fizetnünk sem kell, árucsatoltan kapjuk:(
Tégy igazságot:)

she_wolf 2015.03.15. 13:49:14

@mig54:
Most látom: "semmiben"-n

asztalosani 2015.03.16. 08:29:39

@Tempus.Anh: @Liesz: @megvalaszolok: @cpsf:

ez mennyire gáz!!!!

Hat méterre a kórház bejáratától halt meg
2015-03-16 03:45:00
Budapest — Ott jajveszékelt, és segítségért könyörgött, alig pár méterre a Honvédkórház bejáratától!

Mire kimentünk, már meghalt! – szinte sokkos állapotban mesélt a Blikknek olvasónk, Éva arról a középkorú férfiról, aki vasárnap délben halt meg a Honvédkórház bejáratától mindössze hat méterre.
– Tizenegy óra körül érkeztem látogatóba a kórházba – kezdte Éva. – A bejárattól pár méterre láttam a férfit, akinek vérzett a feje, és segítségért könyörgött.
Éva azonnal berohant a kórház aulájába.
– A rendészeten, a recepciónál azt mondták, már tudnak róla. Azt mondták nekem, hogy a sürgősségiről rakták ki, nem tudtak vele mit csinálni, mert alkoholos volt – elevenítette fel a beszélgetést Éva. A hajléktalan letakart holtteste vasárnap délután 2-kor még ott volt a bejáratnál
Az asszonynak még a lélegzete is elakadt, amikor a látogatás végeztével a kórházból kilépve újra meglátta a férfit: akkor már fekete zsákkal letakarva feküdt a földön, körülötte mentők.
– Hogyan lehetséges ez? Segítséget kér, és ott kell meghalnia a kórház bejáratánál? Úgy hallottam, egy idegen hívott hozzá végül mentőt, ám akkor azok már nem tudtak rajta segíteni. Ezek szerint legalább egy órán át haldoklott, és nem segítettek rajta! – mondta magából kikelve a nő." @mig54:

Tempus.Anh 2015.03.16. 09:45:36

Nem voltam ott, nem láttam.
Egyebekben Arisztotelész: Nikomachoszi etika...

karcsibácsi 2015.03.16. 11:15:01

@asztalosani: Sokkal nagyobb gáz, hogy még mindig nem tudjuk a foglalkozásodat.

swiss blend 2015.03.16. 11:35:56

@Braincelle:

Leperelnéd a poszterről a gatyát ha téged agyba-főbe dicsérne a neved kiírásával???

A magyar bíróság egészen biztos,hogy milliós összegű kártérítést ítélne a részedre te buta liba.

asztalosani 2015.03.16. 12:56:47

@karcsibácsi:

egy ember életét vesztette a kórháztól 6 méterre, ami szerinted nem gond, viszont az nagyobb gond, hogy nem tudod azt, hogy én mivel foglalkozom???

BAKKER! és állításod szerint te még dolgozol az eü.-ben?

neked/nektek tényleg valami iszonyat nagy gond lehet a fejetekben...

Tempus.Anh 2015.03.16. 13:02:11

A Honvéd Kórház bejáratától 6 méterre az úttest van. Lehetséges, hogy elütötték?

Tempus.Anh 2015.03.16. 13:05:17

Az azért jól jellemez egy honlapot, ha bulvársajtóban megjelent, szennylapok által felkapott, agyonkarikírozott, kifordított, érzelmi töltettel megspékelt, indulatokkal megsavazott, előítéletekkel aládúcolt, rosszindulattal flambírozott híreket közöl és ezekre épít.

karcsibácsi 2015.03.16. 13:12:01

@asztalosani: Nagy gáz az is, hogy a cikk folytatását nem copiztad be. Persze, akkor már nem lehetett volna annyira verni rajta a nyáladat...

"„2015. március 14-én szombat este a hajléktalan, ittas férfit Csepelről szállították az MH Egészségügyi Központ Honvédkórház sürgősségi osztályára ittas, elhanyagolt állapotban. A férfi a megfigyelés ideje alatt, vasárnap hajnalban önkényesen távozott intézményünkből. További állapotáról pontos információnk nincsen” – közölte kérdésünkre az MH Egészségügyi Központ kommunikációs alosztálya.

Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője szerint ők nem ismerik az előzmé­nyeket.
– A mentőket egy földön fekvő emberhez riasztották, öt percen belül a helyszínen voltak, de a 60 év körüli férfi életét nem lehetett megmenteni. A halál okát szakértői vizsgálat tisztázhatja – tudtuk meg a szóvivőtől.

– Közigazgatási hatósági eljárás keretében vizsgálják kollégáink a haláleset körülményeit – közölték a Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóosztályán. "

Szóval, mi is az a rendkívül felelősségteljes, társadalmilag hasznos tevékenység, amivel napjaidat múlatod?

Tempus.Anh 2015.03.16. 13:22:20

@karcsibácsi:

"Leningrádban Volvókat osztogatnak."- Így a Pravda.
Korrekció: "Nem Leningrádban, hanem Moszkvában. Nem Volvókat, hanem Ladákat. Nem osztogatnak, hanem fosztogatnak."
:)

she_wolf 2015.03.16. 13:36:37

@asztalosani:
Engem felejts már el, és tanulgasd inkább a különbséget a relativitás és a realitás között. Gyökér .l..

she_wolf 2015.03.16. 13:39:10

@karcsibácsi:
A szarkeverés, némi seggaszalással körítve. Végre gépet kaparintott a mellső végtagjai közé, és most genyóskodik. Hülye ember hülye szórakozása.

asztalosani 2015.03.16. 17:35:46

@mig54:
na látom megint nem dolgozol!

tudod már, hogy mit jelent a vérátömlesztés, te "nagy" eü-s!

asztalosani 2015.03.16. 17:37:11

@karcsibácsi:
látom nem megy az értő olvasás, különben feltűnt volna hogy teljesen mást mondtak a nőnek, mint később a médiának... menj vissza ált. suli első osztályába és tanulj+ olvasni :D

karcsibácsi 2015.03.16. 17:40:25

@mig54: Ez a "seggaszalás" nagyon találó! Lehet, hogy ani ezért választotta a nicknevét? Bár egy t betű tévedésből bekerült...

she_wolf 2015.03.16. 19:44:55

@asztalosani:
Ejnye-bejnye! Erre kell felébrednem? Nagyon csúnya kisdisznó vagy:(

she_wolf 2015.03.16. 19:45:59

@karcsibácsi:
Ennél sose lehet tudni. Nagy zsonglőr ám:)

asztalosani 2015.03.17. 06:51:04

@mig54:
örömömre szolgált eme minden szakmaiságot mellőző hozzászólásod is :D

ja igen: azt nem tudsz...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2015.03.17. 22:47:08

Hát mi lenne? Eltartott. Az ilyenek nem dolgoznak, nem is akarnak, ráérek itt ezrével írni a kötekedő szemétkedéseket.

Forte 2015.03.18. 02:15:17

Hinnye de szagszerűen kitárgyalták itt az esetet. Önöknek elég lenne mindennapra egy olyan poszt, amiben ennyi áll: Orvos. Beteg.
Ebből is simán ki tudnák bontani a pszükhéjük minden rejtelmét.

A láma beteg, rácsodálkozott a doktorra, he. Nem tuggya, hogy az a dóga, he! Szanaszét is van fizetve, wazze.

Jelezném krónikus sokizületi gyulladással, hogy minden orvossal szót lehet érteni. Csak ki kell lazítani az ökölbe szorult agyat, meg a gyanakvást. Elhihetik, a naponta látott elhanyagolt, de annál öntudatosabb beteg között mint egy egy virágszál az, aki tiszta fehérnemüben, fürödve, és társalgásra nyitottan kommunikál. Aki, a milyen gyógyszert tetszik szedni kérdésre nem csak azt tudja válaszolni, hogy olyan kis fehér bogyókat, meg rizsszem alakúakat, hehe. A Dr. XY. FŐorvos Úr írta fel! Na, ha mindezek a háziorvos még mindezek ellenére sem tudja, hogy mi a helyzet, akor hülye, és a pacient megy is vissza a Főorvos Úrhoz...

she_wolf 2015.03.18. 02:31:12

@Forte:
Nem tudsz aludni?:) Minden szavad maga a kőbe vésett igazság:(

Forte 2015.03.18. 03:45:37

@mig54: Feleségem orvos. Én olvasom helyette a praxisblogot. Mit meg nem tesz az ember a felesége lelkinyugalmáért, ugye...:)
Általában nem szólok hozzá, (mármint a bloghoz) de ez a beszűkült perszonopátia kicsit kizökkentett....:)

she_wolf 2015.03.18. 03:52:21

@Forte:
Egy ilyen feleségért bármit!:) És még az is kevés néha. Perszonopátia? Ugyan már....ha figyelmesen olvasol, kész tanulmányt írhatsz a különböző defektusokról, jellemekről, elmekórtanilag néha felettébb érdekes megnyilvánulásokról:(

asztalosani 2015.03.18. 07:20:11

@Forte:
"Aki, a milyen gyógyszert tetszik szedni kérdésre nem csak azt tudja válaszolni, hogy olyan kis fehér bogyókat, meg rizsszem alakúakat, hehe. A Dr. XY. FŐorvos Úr írta fel! Na, ha mindezek a háziorvos még mindezek ellenére sem tudja, hogy mi a helyzet, akor hülye"
________________________________________________________________________-

és milyen igaza van a betegnek, tényleg hülye az orvos ilyen esetben, hiszen ott a betegéletút, amit már le lehet kérdezni háziorvosnak és kezelőorvosnak is! Ja, hogy fájdalmas dolgozni? ja, hogy hány számból is áll az a nyamvadék TB szám? ja, hogy azt mennyi idő is bepötyögni a gépbe? rossz esetben is 10 másodperc...ja, hát igen már megint dolgozni is kellene...

blackshíp 2015.03.18. 09:38:36

@asztalosani: mondjuk én nagyon nem szeretném, ha a betegéletutam alapján állapítanák meg, hogy milyen gyógyszereket szedek, mert tudjuk, hogy ott azért bőven szerepel olyasmi, ami meg sem történt az adott beteggel (és gyógyszerrendelvényre is kerlhet más TAJ...)

karcsibácsi 2015.03.18. 10:23:45

@Molnárgörény: Igazad van, el(ki)tartott. Szerintem nem is aninak hívják, hanem Juditnak. Arany János róla mintázta Jóka feleségét...

asztalosani 2015.03.18. 10:24:18

@blackshíp:
"mondjuk én nagyon nem szeretném, ha a betegéletutam alapján állapítanák meg,"
ezzel egyetértek: én sem ;) [egyébként le lehet tiltani is]

"mert tudjuk, hogy ott azért bőven szerepel olyasmi, ami meg sem történt az adott beteggel (és gyógyszerrendelvényre is kerlhet más TAJ...) "

igaz, ez így szokott lenni, jól gondolod, de lehet jelenteni az OEP felé, ha olyan szerepel benne ami nem volt vagy nem történt meg. sőt a saját érdekedben (sajnos) erősen javasolt is, hisz ha elájulsz és olyan szerepel az b.utadban ami nem történt meg akkor téves diagnózist fognak felállítani. Hidd el azt megértem, hogy ha eszméletednél vagy, akkor tudsz ellenkezni a hülyeségek ellen, meg hogy nem is az volt, de mi van akkor ha autóbaleseted lesz kommunikációképességedet meg elveszted (pl.: ájulás, agyvérzés) és a TAJ számod alapján rákeresnek? [nemsokára átalakítják ezt a rendszert is, ha rám hallgatsz akkor jelzed az OEP felé]

A fenti esethez meg azért írtam azt amit, mert egyrészt ha idős bácsit kérdezel meg, ő már nem biztos hogy emlékezni fog arra hogy reggel mit is vett be (az orvosok meg szeretnek lustulni, meg kényelmeskedni). Másrészről, ha reggel beveszel x receptköteles gyógyszert, majd rosszul leszel, elkeveredsz az orvoshoz, ő meg megkérdezi hogy mit vettél be, és tegyük fel te éppen arra koncentrálsz hogy életben maradj és/vagy nem vagy magadnál, és nem x hanem y receptköteles gyógyszert mondod be (amit előtte 20 éven keresztül szedtél), akkor onnantól kezdve a te felelősséged. Érted, ugye? És mi van azokkal akik kórházban vannak? nekik az orvos valamilyen gyógyszert felír, talán elmondja, talán nem. A nővér "kigyógyszereli", azt sem mondja meg, hogy milyen gyógyszer, csak "vedd már be és nyeljed már le, mert sok a beteg és ezer teendőm is lenne", akkor a beteg honnan is tudja? főleg úgy hogy ma már nem divat hogy az eü doksik (pl.: lázlap) az ágy végében lógjanak...

(ez az egész kb. olyan mikor az új magánorvosod kitöltet veled egy papírt: miszerint X-eld be: (igen /nem) van-e magas vérnyomásod? Van-e májbetegséged? AIDS-es vagy-e....stb. Ott elméletileg két lehetőséged van: vagy beírod igen, vagy azt hogy nem. De! Te nem vagy orvos, honnan a jó édes francból tudnád, hogy neked magas RR-d van-e, vagy hogy AIDS-es vagy-e és van-e májbetegséged, meg gyógyszerallergiád HA SOHA NEM DIAGNOSZTIZÁLTÁK nálad? Érted ugye? beikszeled, hogy nincs gyógyszerallergiád, erre meg bead egy lidocaint, meg felír egy gyógyszert, aztán ha allergiás vagy, a te felelősséged, hisz azt írtad hogy nincs gyógyszerallergiád (az már más kérdés ugye, hogy azért írtad hogy nincs, mer nem tudtál róla. Nem: ne legyen lusta az orvos: küldjön vizsgálatra, ott derüljön ki hogy ebben és ebben az időpontban nincs májbetegséged, nem vagy AIDS-es, meg allergiás..., és nézzen utána mit szedsz... nyilván ha nem trükközgetnének az orvosok különféle elszámolásokkal ez egy nagyon jó rendszer is lehetne AKÁR. De itt megint csak nem a beteg a hibás :( )

blackshíp 2015.03.18. 11:04:38

@asztalosani: persze, jó lenne jelezni, de amíg nem az lesz a hobbim, hogy a betegéletutamat ellenőrzöm, addig erre kis eséjt látok, mert ahhoz elég melós... Egyébként amikor köteltetik veled a papírt ott nem azt kérdezik, hogy van-e gyógyszerallergiád , AIDS-es vagy-e, hanem azt, hogy van-e ISMERT gyógyszerallergiád. És igen, egy normális, beszámítható embertől elvárható, hogy ilyen adatokat tudjon, és nem várható el (kapacitásilag, fizikailag és opénzügyileg sincsenek meg a feltételei), hogy minden esetben mindig mindent teszteljenek... Gondolj csak bele, hogy emnnyibe kerül mondjuk egy HIV szűrővizsgálat, vagy, egy komplex allergiateszt.

Szóval nem hiszem, hogy mindenkit beszámíthatatlan idiótaként kellene kezelnie a rendszernek ahelyett, hogy felnőtt emberként kezelné és a felelősség egy részét bizony ehhez vállalni kell.

she_wolf 2015.03.18. 11:12:06

@karcsibácsi:
Én azon ámulok, hogy mennyire oda tudja tenni magát a bloghoz. Munkaidőben. Más ember ilyenkor dolgozik, ez meg osztogatja nem létező eszét...

asztalosani 2015.03.18. 11:37:12

@blackshíp:
rengeteg ilyen papírt láttam már életemben és egy kezemen meg tudom számolni, hogy csak kettőnél volt az, amit írsz (ismert gyógyszerallergia), az összes többinél viszont csak annyi hogy: van egy gyógyszerallergiád? igen / nem és a többi. És ha hiszed ha nem tényleg még azt is megkérdezik hogy AIDS-es vagy-e vagy sem (holott ez már tiltott, de ennek ellenére csak azért is), van-e májbetegséged vagy nincs...stb.

hát jó, a te életed, lelkem rajta hogyan éled, én szóltam. ;-)

rest of boys 2015.03.18. 11:37:20

@karcsibácsi: És mi vagyunk a Holofernesei :)

she_wolf 2015.03.18. 11:54:21

@rest of boys:
Szerintem ahhoz gyúrnia kell még:)

karcsibácsi 2015.03.18. 12:41:32

@rest of boys: Én nem arra a Juditra céloztam, hanem aki mellől az ördög fejvesztve menekült (Arany János: Jóka ördöge).

she_wolf 2015.03.18. 13:29:32

@karcsibácsi:
Naaa...nem olyan ő, hogy menekülni kelljen előle. Félig nyomorékon is kettéköpöm, nem ellenfél. Nektek meg pláne nem az!:)
Önnön téves megítélésétől indíttatva evezőlapáttal kavarja a szart, és rendszerint beledől a saját kardjába. Nem tudom hogy találtál erre a párhuzamra, de simán ráhúzható majd' minden sor erre a némberre:)

she_wolf 2015.03.18. 16:01:55

@asztalosani:
Meg sem említettelek. Mi van? Éhes vagy? Anyám nem volt némber. Nem volt hozzá elég esze. De ha gondolod, szívesen egy szintbe hozlak vele:)

she_wolf 2015.03.18. 16:09:41

@asztalosani:
Tényleg! Miért nem @karcsibácsival vagy @Molnárgörénnyel szívózol? Mert ott törnek ketté, ahol a legvastagabb vagy? Mert kevés vagy hozzájuk, mint dióstekercsben az indukció? Ha csak én maradtam neked, kedvesebb is lehetnél velem .l..

szsuzsanna 2015.03.19. 14:08:36

-Itt van egy "hasonló gumicsont" rágódjatok rajta:(2015.03.16.)
BAZ Megyei Kórház, Miskolc, -tavaly átadott, új "sürgősségi ellátás":
-érkezés, beutaló nélkül, 86 éves, -"kiszáradásból és traumából kifolyólag", -zavart tudatú, -(előzőleg, a baleseti sebészeti ambulancián "helyretett" csuklótörés begipszelése, stb. után.. -(-ott is! -"tökéletes ellátás")
A LÉNYEG, -az "új sürgősségi": -"szakmailag": -a TÖKÉLETES SZERVEZETTSÉG!!! -(legalább is a beteg és hozzátartozói szemével)...-(du.3-tól este 10-ig, voltunk ott!):

-első rész: -előzmények, jelen állapot kikérdezése, néhány "alapvizsgálat", -ezek, "rögzítése", stb-stb., -"szakszemélyzet által!!!", -ezek nagyon fontosak!, -mert ezzel ők, már "szakszerűen adják tovább", -a beteget, -a szükséges! orvoshoz...-és, persze ezt, közlik a hozzátartozóval...
-második rész: -behívják, a fent említett orvoshoz, aki, TÜRELMESEN meghallgatja, és kikérdezi! a "hozzátartozót", -megvizsgálja a beteget, -elmondja, -milyen vizsgálatokat, -miért fognak csinálni, -azonnal, -"leveszik a véreket",... -"bekötik az infúziót"...
-ülőkocsiban, -a "várórészen" vagyunk, -a "kezelőorvosa", -kiszaladgál! hozzánk: -pl.-a már megjött laboreredmények "ügyében", -utána, amiatt, hogy milyen vizsgálatokra, -és miért küldi el, most azonnal, stb-stb...-(közben,pl. a föl-le fektetéses, stb. vizsgálatok után), -"bedöglött az infúzió", -a sürgősségire visszatérve, szóltam: -AZONNAL jöttek, és megoldották!
-Miután lefolyt, -és az összes vizsgálat lelete is összejött, -a "műszakvezető főorvos" "színe elé kerültünk" -(ez, csak a zárójelentésekből, utólag derült ki számunkra):-AKI,
láthatóan, minden leletet, stb-t átnézett, és, abszolút korrektül, pontosan elmondta, hogy -mi a "helyzet", -mi a beteg jelen állapota, stb-stb...-és, -"az eredményekből",-szakmailag, abszolút jogosan, -azonnal belgyógyászati osztályra felvételét javasolta...
-Az, már egy következő történet, hogy beleegyezett abba, -hogy saját felelősségünkre! -hazavigyük.,
-Bocs.-a föntiek "egyéni szoc. problémák"...

-A lényeg az, hogy ezen, a -"vidéki, megyei (új) sürgősségin"-, -A BETEG, és "hozzátartozói is", -szakmailag, és "EMBERILEG" is, "profi", -(ha úgy jobban tetszik:- tapasztalatból mondom, -'nyugati színvonal fölötti' ellátást kaptak...

-Muszáj ideírnom, hogy "mindeközben", folyamatosan, sokszor, "tömegesen" érkeztek a mentők (is): -a legkülönbözőbb betegekkel: ---sokszor, -"garázda részeg, -"benyomott drogos", stb-stb. "állapotú" betegekkel is...
-DE, -mindenkit, -"pillanatok alatt eltüntettek"-, -vagyis, azonnal elvitték, oda, -"ahova köll"...
-Bocs, visszaélve, a hozzászólási lehetőséggel, -ez itt, had legyen a legnagyobb elismerésem, tiszteletem, és köszönetem, a fenti osztály dolgozóinak.
-És, persze, az általuk kiírt vizsgálatokat elvégzőknek is!: -röntgen, ultrahang, stb.
-Mindannyiuknak, -akik, olyan, gyorsan, kedvesen, látták el a "dolgukat?", -ami, sajnos jelenleg, Magyarországon, -a jelenlegi viszonyaik között, szinte hihetetlen...

-Csak azon aggódom, hogy ezek a "szakemberek", -ilyen tudással és "viselkedési morállal", ekkora "strapa" mellett, -(gondolom "szarul-hugyul" megfizetve), -meddig "szolgálnak itthon".

-(Nem adtam "pénzt" senkinek, -pedig nagyon megérdemelték volna-, -de, valahogyan, "úgy intézték", -úgy zajlott minden, hogy úgy éreztem, hogy, ez olyan, nagyon megalázó lett volna...)

karcsibácsi 2015.03.19. 14:31:48

Tavaly december 1-én 87 éves rokonomat vitte be a mentő combnyaktöréssel a Honvéd Kh. SBO-ra, este 5-kor.
Később én is bementem, még mindig a folyosón volt fekvőkocsin, meglehetősen nagy fájdalommal. A nagy tájékoztató LCD monitoron ki volt írva, hogy akkor 57(!) beteg volt az SBO-n közülük 1 igényelt azonnali ellátást (körülötte rohangáltak vagy tizen), 5 sürgős, 14 sürgős halasztható és 37 nem sürgős (köztük mi combnyaktöréssel, pontosabban, akkor még csak gyanúval). A beosztást természetesen a triázs nővérek készítették el ("feltűzött hajú adminisztrátor"). Türelmesen vártunk, 2 óra elteltével kerültünk orvos elé, majd újabb 1 óra mulva rtg, utána ismételt várakozás, 11-kor került ágyra az idős, addigra kimerült, kiszáradt beteg. Másnap megoperálták, jelenleg is viszonylag jól van, lábadozik.
Így megy ez.
Le a kalappal a Honvéd SBO előtt (is)!
Ha nem 57 beteg lett volna ott, hanem 2-3, biztosan nem kell 6 órát várnunk...

csakmotyogok 2015.03.19. 14:39:17

@karcsibácsi: No ilyenkor mikor utólag kiderül,hogy nem volt sürgős én szépen számláznék, szép kerek sok nullás összegeket. Ilyenre gondolok,2 hete,3 napja fáj. Vagy mint annál a posztnál ahol a néni bement a fájós lábával és még a nővért is leadminisztrátorozták.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2015.03.19. 15:20:05

@mig54: Ne biztasd, mert én abszolút idiótákkal nem állok szóba. Aki orvostól elkezdi kérdezgetni, mi a vérátömlesztés, aztán amikor nem kap választ (mert a megkérdezett méltóságán alulinak tartja, hogy egy félbolond vizsgáztatását eltűrje), diadalittasan kihirdeti, hogy lám, az illető nem tudja, az nyilvánvalóan egy kötözködő őrült. Valószínűleg egykor megizélte egy doktor, aztán nem vette feleségül, onnan a fúriasága.

Erről csak azt lehet mondani, amit George Bernard Shaw mondott.

"I learned long ago, never to wrestle with a pig. You get dirty, and besides, the pig likes it."

Ezért nem vitatkozom félőrült gyalázkodókkal. Minek?

csakmotyogok 2015.03.19. 15:35:15

@Molnárgörény: :)) "Valószínűleg egykor megizélte egy doktor, aztán nem vette feleségül, onnan a fúriasága." Gondolom az a doki is épp szilveszteri bulin volt jó sok pia után:))

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2015.03.19. 15:58:04

@csakmotyogok: Hát, hogy ízlése nem volt, az bizonyos, bár a részegség mentheti a dolgot. Ámbár nekem egy ilyen vérostoba nőhöz annyi szesz kellene, ami már lehetetlenné tenné a vonatkozó tevékenységet...

she_wolf 2015.03.19. 19:33:51

@Molnárgörény:
Hosszú lenne a válaszom, igyekszem rövidre fogni:
ez a némber rajtam szokta számonkérni, hogy tudom-e, mit jelent a vérátömlesztés (egyszer korábban rákérdeztem vércsere-vérátömlesztés témában, ha jól emlékszem), de én nem vagyok orvos. Igaz, sokat lehúztam az eü.-ben, de hogy mi volt a konkrét foglalkozásom, azt csak egy páran tudják itt, a Praxison. Legyen elég annyi, hogy imádtam, szerintem nekem volt a legjobb dolgom:D
Az kész csuda, hogy amikor a fenti kérdésre választ kerestem, ez a nick még le sem mászott a fáról. Aszongyaja szentem, csak olvasgatott. Kérdezlek én Téged: ekkora közléskényszerrel, kötekedési vággyal és pofával te nem regelsz rögtön, hogy betapaszd az enyémet?
Mindezek előtt azonban egy másik nickkel volt itt akkora csörte, hogy az ég is leszakadt, kitiltották ideiglenesen. Ő írt hasonló, kioktató stílusban (és hejjes sírási hibákkal). Többen gyanítjuk, hogy ez a képződmény annak a klónja, csak más betűkóddal. De hanem így van, akkor szomorú a helyzet, mer' ezek vagy a fényre gyünnek, vagy 3D-s nyomtatóval készülnek, a lényeg: szaporodnak. Az emberiség nagy búbánatjára:(
Naszóval: (egykori?) üdvöskénkbe belesült tévesen, hogy nem tudom, mi az a vérátömlesztés, valamint hogy csak az ortopédiai eseteknek csak X százalékát kopiztam be valahonnan (direkt neki, mert megint megtalált valamivel), nem a teljes listát, felmerült benne a nagy kérdés, hogy hogy lehettem én eü.-s. És azóta ez a vesszőparipája. Én meg néha visszaszólok neki. Szenvedélyes, viharos kapcsolat a miénk, nekem néha kifejezetten jót tesz:)
Megint nem látom, rosszat sejtek. Szerintem meghajtották, mint Singer a varrógépet, otthon is áll a bál, majd itt jól levezeti, megnyugszik. Vagy nem:)

she_wolf 2015.03.19. 19:48:51

@Molnárgörény:
A részegség abszolut mentheti a dolgot. De leginkább a pasit attól, hogy hülyeséget csináljon. Mihez kezd egy sakálrészeg hapsi fél hattal?:D
És visszatérve az előzőre, azért gondolom, hogy a mi "szerelmünk" korábbra datálható, mert láthatod Te is és más is a hozzászólásaimat: senki nem részesül nálam olyan kivételezett kegyben mint ő. Magyarul: senkivel nem vagyok olyan tuskó, mint vele. De azért szereti ezt a ronda tulajdonságomat a mindenkivel szembeni, általános érvényűnek tekinteni, mások nevében kikérni (noha senki se kéri meg rá).
Az idézeted nagyon találó:) Magyarul is ismerek hasonlót.

karcsibácsi 2015.03.19. 22:12:46

@Molnárgörény: "Ezért nem vitatkozom félőrült gyalázkodókkal."
Dícséretes önfegyelem, mindazonáltal a célszemélyre a félőrült jelző kimondottan hízelgő.

szsuzsanna 2015.03.20. 11:04:13

@karcsibácsi: -Nem tudom "fővárosilag" hogy működik, -de itt, nálunk, hál'isten, -miután, biztosan ki lehetett zárni, hogy a "fejét is beüthette, pl.!", -így, "egyenest" a baleseti sebészetre vitték a mentők...
-Te, nyilván érted, miről beszélek, -amíg, nem voltak SBO-ok, egy "combnyak-törött" (is), "elsőre", -(gondolom a fővárosban is), -az illetékes bal.seb-re került azonnal...
-Most már, lehet, -hogy, a "tuti" combnyaktöréssel is, -ha nem ismertek az elesés "körülményei" -SBO-ra kell először vinniük...

pacagánycsök 2015.03.26. 16:11:04

@Tempus.Anh: unalmas a szar konyhalatinod után a konyhagörögöd is javítgatni: Nikomakhoszi az az etika, nem Nikomachoszi...
legalább a nevét megtanulhatnád leírni, ha már idecitálod, egyébként feleslegesen.

nesze, ez magyarul van, ne küszködj: www.youtube.com/watch?v=FnzfhJV2fLQ

Tempus.Anh 2015.03.26. 17:24:15

Na, megszólalt az oldal agyament faszkalapja is. :D

asztalosani 2015.03.26. 18:21:21

@mig54:
" valamint hogy csak az ortopédiai eseteknek csak X százalékát kopiztam be valahonnan"

látom nem vagy meg nélkülem.

pici arany bogaracskám, látom a memóriáddal is baj van nem csak az agyaddal meg a g pontoddal.

emlékezet frissítés hülyegyerekek részére: egy cikk kapcsán az író azt írta, hogy ortopédiai műtétje lesz, erre írtál valami f.szságot, mert te aztán kikövetkeztetted azt a "nagy eüs" múltaddal, hogy az biza csakis térdműtét, és írtad tovább a baromságaidat. besültél drága ezzel is, hiszen az ortopédiai műtét nem csak térd / csípő protézis meg egyéb jellegű műtétekből áll. erre elkezdtél okoskodni (vagyis kimásolni...google huszárkám) de annyira luser debil vagy, hogy fel sem tűnt hogy amit bekopiztál az még közel sem teljes

a vérátömlesztéshez meg amit fentebb írtál, megint f.szság:
ugyanis te konkrétan azt kérdezted: "mi az a vérátömlesztés"...
még egy 3 általános osztályos gyerek is tudja mit jelent!
na b+ a nagy eü-s, még ezt sem tudja!!!

és ez csak kettő abszolút baromság amit te itt összehordasz!

2015.03.27. 20:56:38

Általános iskola ötödik osztályától kötelezővé tenném az elsősegélynyújtás tanulását . És minden évben ismételtetném a gyerekek egészen 18 éves korukig, hogy jól beleivódjon az agyukba .

asztalosani 2015.03.28. 04:07:51

@Diorella Queen:
...és akkor majd a gyerek 8-tól este 8-ig lesz az iskolában...

nagyszerű ötlet!

érdekes hozzáállás az is hogy az erkölcstan és a hittan meg a napi tesi már kötelező...
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása