A politikusok miatt haldoklik az édesanyám

2015.02.26. 08:00

agymutet_depositphotos_v-640x360.jpgNem az orvosok miatt történik mindez, mert ők is egy hülye kényszerhelyzetben vannak. Hangsúlyozom, ők mindent megtennének.

Sziasztok!

 

Rövid, de annál szemetebb történetet osztanék meg az olvasókkal, ami a valóságban mégsem oly' rövid. Jelenleg is tart, mint valami kísérleti szappanopera, ahol csak az első részt vetítik hétről-hétre a tv-ben... Tehát: Anyámnál áttétes agydaganatot diagnosztizáltak két héttel ezelőtt a szegedi klinikán, pontosabban az új egészségügyi "játékszabályok" értelmében a Sürgősségi Osztályon, ahol már ömlesztve vártak a különféle betegek valamire. Ez időben kifejezve a mi esetünkben 12 óra volt. Ez eddig, gondolom, egy szokványos történet, nem címlapra érett.

 

Ami viszont azután történt, történik már az: Kiderült, hogy szerencsére műthető a dolog, ezért felvették az anyámat az osztályra és jelezték az orvosok, mivel súlyos az eset, másnap megműtik. Ja, vagy nem. Pedig orvos van, műtő és szakértelem is. Csak egy apróság hiányzik a történethez. Műtét utáni hely az intenzív osztályon. Aztán jöttek a naponkénti ígérgetések, majd holnap. Aztán a másnaponkénti elutasítások: nincs hely az intenzíven.

 

És akkor fent leírt szemétség részletezve: azért nincs elég ágy Szegeden, amit azért mindenki ismerjen el, hogy országosan egy elég jó város, mert összevonták azokat, központilag. Úgy áll a dolog, a mi esetünkben lassan két hete, hogy anyám egészsége folyamatosan romlik, alig tud beszélni, már egyedül felállni is képtelen. A betegségéből és abból a stresszből adódóan, amivel két hete szórakoznak vele, hogy mindjárt műtik. És most minden állj! Nem az orvosok miatt történik mindez, mert ők is egy hülye kényszerhelyzetben vannak. Hangsúlyozom, ők mindent megtennének.

 agymutet_depositphotos_v-640x360.jpg

Hanem vajon mi miatt? A tetű politika miatt. És most tekintsünk el ennek a pontos nevesítésén. Inkább köszönjük meg ezt a mindenkori tetű politikai elit személytelen ámokfutásának. Illetve azoknak, akik most valós időben részt vesznek ebben. Miközben kifelé megy a tündéri propaganda, befelé meg az "urambátyámozás", ezalatt az anyám, akkor sem írom le, de "azt" csinálja. Mert nincs, ahová vigyék 2015-ben egy agyműtét után. Mert egy inkompetens minisztériumi f@sz kitalálja, mint egy hároméves, hogy vonjuk össze az intenzívet.

 

Hogy ne lehessen előre tervezni egy komoly műtétet, mert bármikor behozhatnak egy súlyos balesetest, aki nyílván előnyt élvez. Miközben Szegeden üresen rohad a régi körintenzív, miközben az illető háromévesnek a sofőrje éppen levillog valami cselédet az autópályán, hogy odaérjen valami méltóságosoknak rendezett cirkuszra.

 

Szűkül a kör... Kedves Zombor államtitkár úr, szarok az egész pártpropagandára és a mindenkori elit által kitermelt kápókra, csinovnyikokra. Ha Te nem tartod magadat ezek közül valónak, akkor szeretettel várlak a szegedi idegsebészeten, hogy belekukkants a valóságba. Csak siess, mert az anyám nem bírja sokáig!

Üdvözlettel: Varga Bálint

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Liesz 2015.02.26. 13:04:23

@Tempus.Anh: jaj, ugyan már, ne túlozz! Szerintem ha sokan szidják is itt az orvosokat, egyúttal ügyelnek arra is, hogy megpróbálják az ő szemszögükből is nézni a dolgokat. Tisztelik becsülik őket, kevés fizetésért agyon vannak hajszolva, stb, ezt mindenki elismer, és próbál megértő is lenni. Úgy érzem, sokszor olyan elvakultan véded az orvosokat a betegekkel szemben, mintha igaz lenne az a véglet, hogy csak a beteg lehet hülye, és mindig nagyon is hülye is.
Velem pl. sokkal többször volt bunkó, lekezelő, lenéző stb. egy orvos és eü. személyzet, mint én velük. (tudni illik soha...)

Tempus.Anh 2015.02.26. 13:10:19

@Liesz: A nagyon toleráns, empatikus és altruista kategóriába tartozom az itteni véres malíciám ellenére. Tudom, hogyan működik ez a gépezet, nagyon hosszú ideje benne vagyok.

Liesz 2015.02.26. 13:13:52

akkor jó:) Kitartást!

Tempus.Anh 2015.02.26. 13:17:13

@Liesz: Köszönöm. Nektek is kitartást :)

lavór 2015.02.26. 14:07:29

"A politikusok miatt haldoklik az édesanyám"

Kezdünk jó nyomon járni... Fő csapásiránynak kiváló gondolat.

EZAZ 2015.02.26. 14:45:53

@karcsibácsi: Az utolsó mondatodban van benne a lényeg: "A szegedi helyzetet nem ismerem, de ha tényleg az történt, hogy a "körintenzívet" az új elkészülte előtt szüntették meg, az hibás döntés volt."
Benne van a történetben, hogy az orvosok megítélése alapján másnap már műtötték volna. De nem tudták hol elhelyezni, azért kell halogatni.

slowMotion 2015.02.26. 15:00:15

Borzalmas. Nem egyedi eset.

desw 2015.02.26. 17:22:44

Öszintén sajnálom a posztoló mamáját és jobbulást kívánok neki!

Viszont sajnos ide vezet az, ha egy szolgáltatást, jelen esetben az egészségügyet 10-11 millió ember veszi igénybe, de csak 1-2 millió fizet érte. Lesz ez még rosszabb is!

she_wolf 2015.02.26. 17:32:46

@pythonozok:
Jelentkeznék egy konkrét példának.
Az itt kommentelők között van olyan orvos, akitől segítséget kaptam abban, hogy kit keressek meg a panaszaimmal. Tanácsának megfelelően cselekedtem, de érdemi javulás nem következett be az általa ajánlott orvosnő segítségével sem.
Nem az itt kommentelő orvos ajánlott nem megfelelő kolléganőt, és nem ama bizonyos kolléganő végezte rosszul a munkáját. A betegségem olyan természetű, hogy a jelenlegi állapotomon az orvosok jelenlegi tudása szerint sajnos nem tudnak segíteni. Ha ilyen ütemben fejlődik az orvostudomány, akkor van némi reményem, hogy talán 15 év múlva a saját lábamon ballagok majd el a krematóriumig:)

A fent említett kommentelő orvosra még csak nem is hivatkozhattam a rendelőben, mert számomra Ő csak egy nick a mai napig. Itt, a Praxison.
És megnyugtatlak, hogy vannak még Hozzá hasonló, segítőkész szakemberek. Egyiküktől higanyos vérnyomásmérőt kaptam, mert ríttam, hogy nekem az kell, de nem kapható már.
Nagyjából ezer éve nem látom itt kommentelni:(
És ez bagatell. Ha itt komolyan segítséget, tanácsot szeretne valaki kapni, van rá lehetőség.

Ezt a posztot meg sem kellett volna írni, mert a címe (amit egyébként gyakran illetek kritikával) mindent elárul. Ha ez nem "bull's eye", akkor nem tudom, mi az...:(
A továbbiakat nem taglalnám, mert eléggé borúlátó vagyok a jövőt tekintve.
Biztosra veszem, hogy nagyon sok áldozatot fog még szedni a meggondolatlan változtatások tömege "derék politikusaink jóvoltából", elég csak belegondolni a márciusban esedékes változtatásokra. De ne legyen igazam.....

asztalosani 2015.02.26. 17:37:06

POSZTOLÓNAK:

KEDVES VARGA BÁLINT!

1. ELŐSZÖR IS EZT A LEVELET KELLENE MAGÁNÚTON ELJUTTATNI AZ EMMI-BE, POSTAI ÚTON TÉRTIVEVÉNYES MÓDON __ ELSŐBBSÉGIVEL (!!!) (MÁSNAPRA MÁR OTT SZOKOTT LENNI)__ ZOMBOR G. NÉVRE
(Egészségügyért Felelős Államtitkárság 1051 Budapest, Arany János utca 6-8.)

2. ISMEREK OLYAT AKI AZ EGYIK NAGYOBB MÉDIÁBAN DOLGOZIK, SZERINTEM ÉRDEKELNÉ A TI TÖRTÉNETETEK (FŐLEG ÍGY EÜ ÁTALAKÍTÁSOK IDEJÉN). SZÓVAL HA ÚGY GONDOLOD, HOGY SZEMÉLYESEN MÉDIÁN KERESZTÜL IS ELJUTTATNÁD ZOMBOR G.-HEZ AZ ÜZENETEDET ÉS HA VÁLLALOD A NEVEDET ÉS AZ ARCODAT, AKKOR LÉGY OLY KEDVES REGISZTRÁLNI MAGADAT IDE ÉS DOBJ RÁM EGY PRIVIT. (fb.-ON LEHETETLEN MEGTALÁLNI A SOK VARGA KÖZÜL HOGY MELYIK IS LEHETSZ, YAHOO MEG GONDOLOM NEM FOGJA KIADNI, A KÉT SZÉP SZEMEMÉRT AZ EMAILCÍMEDET)
_____________________________

Nem kiabálok csak gondoltam nagybetűvel szedem, hogy a posztoló figyelmét ne kerülje el. :)

asztalosani 2015.02.26. 17:42:03

@EZAZ:
rólad sem feledkeztem meg, csak most nagyon kevés az időm, írni fogok neked, még a múltkorival kapcsolatosan amit meséltél és kérdeztél.
mondd csak, be van kapcsolva az emailes értesítőd? :)

karcsibácsi 2015.02.26. 17:42:48

@EZAZ: "az orvosok megítélése alapján másnap már műtötték volna"
Ugyanazt mondod, mint én: nem volt sürgősségi műtétre szükség. Sürgős indikáció esetén nem másnapra tervezik, hanem aznap megcsinálják.
Valószínüleg nem dolgoztál/dolgozol kórházban, különben tudnád, hogy egy intenzív osztályon mindig van olyan beteg, akit ki lehet tenni, ha kell a hely frissen felvett (vagy frissen operált) kritikus állapotú betegnek. Sőt, az intenzív osztályok így működnek. Én ugyan nem intenzív osztályon dolgozom, de szinte naponta járok oda konziliumba és vizsgálatot végezni, és naponta veszek át onnan beteget a saját osztályomra, mert az ITO-n kell a hely más beteg számára..
Önmagában az a tény, hogy már két hete halasztgatják a műtétet, szintén azt bizonyítja, hogy a beavatkozás nem sürgős. Akkor sem az, ha a hozzátartozó érzése, hogy jó lenne már minél előbb túl lenni rajta, emberileg teljes mértékben érthető.
Egyébként a koponyán belüli térszűkítő folyamat (daganat) miatti műtét nem sürgős, előtte részletesen ki kell vizsgálni a beteget, elő kell készíteni, megtervezni a műtét tipusát. Sürgősség csak akkor áll fenn, ha a térszűkítés olyan mérvű nyomásfokozódást okoz, amit komnzervatív eszközökkel nem lehet uralni, és az agytörzsi beékelődés veszélye miatt kell operálni. Ilyen esetben viszont csak úgynevezett dekompressziós műtét végezhető, ami lényegében az életveszély elhárítását jelenti a daganat bennhagyásával.

csakmotyogok 2015.02.26. 17:46:57

@desw: Ez az én szövegem:)) :((

asztalosani 2015.02.26. 17:48:58

@karcsibácsi:
ez mind szép és jó, de akkor
1. ez így miért nincs elmondva a beteg ht.-jának?
2. miért nincs műtéti előkészítési fázis? (ilyenkor látná a beteg ht.-ja hogy azért van sürgés forgás...)
3. ha az amit írsz szegeden is megállja a helyét, akkor mire várnak az orvosok? vajon hálapénzre, vagy csak erő fitogtatás az egész a részükről? (hivatali visszaélés? vagy vajon új szabályozás miatt nem léphetnek?)

Nem kell válaszolni, ezek csak költői kérdések voltak...

karcsibácsi 2015.02.26. 18:22:40

@asztalosani: Jogosak a (költői) kérdéseid, nem is tudok kielégítő választ adni rájuk. Azért megpróbálom.
1. Nem tudom. Sajnos, általában nagyon rossz minőségű a kommunikáció az eü.személyzet és a betegek/hozzátartozók között. A sebész meg amúgy is nem a szavak, hanem "a tettek embere" és mindig rohan.
2. Arról a hozzátartozó semmit nem ír, hogy mi történik közben az édesanyjával. Feltételezhető, hogy közben történnek vizsgálatok. Laboratóriumi mindenképpen, ami ugye nem látványos, de egy daganatos betegnél nagyon gyakran vannak olyan eltérések (vese- és májfunkcióban, vérképben, a vér egyéb összetevőiben pl. kóros vérzékenység, alacsony trombocytaszám vagy magas spontán INR), amit korrigálni és naponta ellenőrizni kell. Az SBO-n végzett egyetlen diagnosztikus vizsgálat alapján biztosan nem lehet agyműtétet végezni, több képalkotó vizsgálat (MR, nagyon gyakran MR-angio) is kell, fel kell mérni az altathatóságot, a szív állapotát és az agyat ellátó erek (carotisok) állapotát szintén.
Az abszolút sürgősséget, amit fentebb is írtam (és ami a posztban egyértelmű, hogy nem áll fenn) leszámítva olyan nem is lehetséges, hogy a felvételt követő napon egy daganatos betegen koponya megnyitással járó műtétet végezzenek. Az sem világos, hogy mit ért a poszter az "áttétes agydaganaton". Elsődleges agydaganatot, ami valahova távoli áttétet ad (ez ritka), vagy valamilyen más szervben levő daganat agyi áttétét? Ez utóbbi a valószínűbb, ilyenkor viszont meg kell állapítani a primer daganat helyét és szövettani tipusát, ezek birtokában döntést hozni, hogy milyen daganatellenes kezelést alkalmazzanak: a primer daganat, vagy az esetlegesen nagyobb veszélyt jelentő agyi áttét operálandó elsőként? Vannak olyan tipusú tumorok, amelyeknél műtét előtt besugárzást és/vagy kemoterápiát kell végezni, és utána sokkal jobb eredménnyel lehet operálni. Ezek mind olyan dolgok, amiket a tervezett műtét előtt el kell végezni, és ez bizony időigényes. Szerintem inkább ilyen okok miatt halasztják a műtétet. Nagy hiba, ha a hozzátartozó partnerként történő kezelése, és érdemi, érthető, részletes tájékoztatása helyett odavágják, hogy nincs hely az intenzíven...
3. Szerintem egyik sem a 3 lehetséges ok közül, amit felvetettél, inkább a fent részletezett problémákról lehet szó. De biztosan nem tudhatom, nem ismerem a részleteket és a szegedi kollégák hozzáállását és gondolatmenetét sem.

Tempus.Anh 2015.02.26. 18:40:07

@karcsibácsi: Egyik keleti centrumban eléggé hatékonyan alkalmazzák a szoliter agyi metasztázisok ún. gammakéses megoldását, találkoztam olyan beteggel, aki felépült egy ilyen beavatkozás után - nyilvánvalóan a primert tumora is kezelésre került, sikeresen. Szóval esély van, bizonyos esetekben. Az intenzív hely hiánya nem elfogadható indok. Nálunk, ha nincs hely az intenzíven, áttolják ágyastól a beteget és szírítanak neki helyet, ez is egy kényszermegoldás. De ahogy említetted, a betegforgás révén a már javulófélben lévő, nem géphez kötött betegeket simán leadják valamelyik erre alkalmas aktív osztályra, coronaria- vagy stroke-őrzőbe stb.

EZAZ 2015.02.26. 18:44:30

@asztalosani: Igen, be, pont ma gondoltam Rád. :)

EZAZ 2015.02.26. 18:49:55

@karcsibácsi: Tudom, hogy te jobban értesz hozzá, így nekem soha nem lehet igazam egy ott dolgozóval szemben. De az azért biztos nem véletlen, hogy másnap már műtötték volna...
Az én műtétemet két különböző esetben halasztgatták, mert nem sürgős/hétvége/stb. Mind a kétszer majdnem belehaltam. És mind a kétszer volt legalább egy orvos, aki elszólta magát ezzel kapcsolatban. De ahogy már korábban is mondtam: itt, ebben a történetben marhára nem az orvosok vannak fikázva.

karcsibácsi 2015.02.26. 18:52:47

@Tempus.Anh: A gammakésnek a méret szab határt (úgy tudom, 5 cm felett nem alkalmazható), bár áttét ritkán nő meg ekkorára. Te ehhez természetesen jobban értesz, vártam is, hogy hozzászólj. A keleti centrum az, ugye Debrecen?

Tempus.Anh 2015.02.26. 18:54:49

@karcsibácsi: Igen, a vezetőjük az EU-t is megjárt idegsebész.
Valóbban, bizonyos méret alatt alkalmazzák és elhelyezkedéstől is függővé teszik.

Tempus.Anh 2015.02.26. 18:57:16

@karcsibácsi: Nem friss a cikk, de pár szóban bemutatja Őt:

www.unideb.hu/portal/node/3782

karcsibácsi 2015.02.26. 18:58:18

@EZAZ: Nem sértésnek szántam a "nem dolgozol kórházban" megjegyzést, inkább csak azért, hogy aki ismeri egy kórház müködését, az tudja, hogy olyan nincs, hogy az intenzíven nincs hely. Annak örülök, hogy végül sikeres műtéten estél át!
Ahogy Termpus is irja, olyan indokkal, hogy nincs hely az intenzíven, nem lehbet(nem szabad) műtétet halasztani. A műtőkapacitás és az orvos - főleg anaesthesiológus - hiány miatt viszont tervezett műtétet igen, bár jó szervezéssel azt is inkább ütemezni kell, nem halasztani.

karcsibácsi 2015.02.26. 19:03:45

@Tempus.Anh: Kösz. Olvassa el mindenki, jobb, mint egy sci-fi novella...

Tempus.Anh 2015.02.26. 19:09:38

@karcsibácsi: Tőlünk egy jó pár beteget már alávetettek ennek a beavatkozásnak, lábadozgatni a krónikus osztályos elhelyezésük előtt pedig legnagyobbrészt visszakapjuk őket.
Egyik beteggel pl. 54 (!) oldalas zárójelentés érkezett.

csakmotyogok 2015.02.26. 19:11:54

@Tempus.Anh: Ismerem, mikor először láttam meghökkentem.

csakmotyogok 2015.02.26. 19:13:30

@csakmotyogok: Akkor nem volt ilyen jól fésült, mint a fotón.

Tempus.Anh 2015.02.26. 19:23:54

@csakmotyogok: Rendkívül sármos a professzor úr. Engem 100%-ban Cserhalmi Györgyre emlékeztet, beszédében, gesztusaiban egyaránt :)

karcsibácsi 2015.02.26. 19:28:21

@Tempus.Anh: Én Atlantában láttam ilyen zárójelentést. Csak a műtéti leírás 20 oldal volt, úgy kezdődött, hogy "the patient was placed in a supine position on the hybase 6100 type operating table", aztán folytatódott a bőr fertőtlenítés részletes módjával, majd milyen irányú és milyen hosszú metszés történt, és így tovább, minden egyes lépés, preparálás, érleszorítás stb. részletesen leírva. Nagyobbrészt malpractise-defenzió miatt, de végül is, van elég papirjuk, van nyomtatójuk, most már a diktáláshoz titkárnő sem kell. Az más kérdés, hogy ilyenekért (is) a legdrágább a világon (messze nem a legjobb) az amerikai egészségügyi ellátás...

Tempus.Anh 2015.02.26. 19:32:54

@karcsibácsi: Nagyon kimerítő és részletes zárójelentés lehetett, valóban, az ott dívó műhibaperek elleni védekezést szolgálhatja.
Amúgy abban a városban praktizál egyik évfolyamtársam is, háziorvosként, a családneve megegyezik az Erdélyi Magyar Néppárt vezetőjével /akinek rokona is/ :)

she_wolf 2015.02.26. 19:45:01

@karcsibácsi:
"Az más kérdés, hogy ilyenekért (is) a legdrágább a világon (messze nem a legjobb) az amerikai egészségügyi ellátás..."

Az a pénz az itthoni képzéssel, és "emberanyaggal"...bele sem merek gondolni, hol tarhatnánk:(
(Bocs, elmerengtem.)

Tempus.Anh 2015.02.26. 19:50:36

@mig54: " - Reichspropagandaminister, a katonáinknak nincsen már fegyverük és lőszerük, erejük is a végét járja..."
" - A fegyverek és a lőszer hiányát pótolja a győzelembe vetett töretlen hitük!"

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.26. 19:55:53

@mig54: ö... te nem orvos vagy? Mintha egy másik poszt alatt kifejezetten úgy beszéltél volna, mint aki...
De mindettől függetlenül: itt megy nagy arccal a kioktatás, hogy milyen bunkó a sok beteg, mert merészeli kritizálni a hazai rendszerben tapasztalható dolgokat - élén a sok esetben prosztó, nem egyszer vagy tudatlan vagy segíteni nem akaró, orvosi diplomával rendelkező egyéneket - akkor rögtön jön, hogy a beteg a hülye, a tahó.
Lásd pár hozzászólással felettem, a karcsibácsi nickű egyed is elismeri, hogy sok dolog nincs rendben az orvos-beteg kapcsolatban, amit nagyvonalúan kommunikációs problémának nevez.

Úgy csinálnak, mintha szegény elnyomott orvosokat mindenki csak szidná, minden ok nélkül.
Holott... normális orvosra tőlem még egyetlen rossz szót sem hallhatott senki.
Viszont azt ne várja el senki, hogy dícsérjem azt, akihez betegként elmegyek, segítséget várok tőle, ehelyett kapok lekezelő stílust, nulla információt és... na, nem akarok egy komplett posztot írni hozzászólásba.
(és akkor meg sem említettem azt a bizonyos hippokrateszi esküt, amit régebben állítólag minden orvos letett - mostanság nem tudom, mi van -, de annak szellemiségétől igen messze állnak...)

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.26. 19:56:46

@pythonozok: az utolsó, zárójeles mondatom úgy általában az általam személyesen ismert orvosok kb. háromnegyedére vonatkozik :(

csakmotyogok 2015.02.26. 20:03:08

@Tempus.Anh: Van hasonlóság, bár copffal és rövid nadrágban, nem gondoltam volna professzornak egy egyetemi klinikán:)). Pedig végig gondolva 35 fokban miért is ne járhatna bermudában. A lényeg, hogy rendelőben/műtőben előírásnak megfelelő cucc van rajta.

Tempus.Anh 2015.02.26. 20:09:36

@pythonozok: Ez jutott neked.
Hogy is mondja a német? "Jedem das seine..."

csakmotyogok 2015.02.26. 20:14:28

@pythonozok: Amilyen a mosdó...Amit adsz,azt kapod.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.26. 20:24:27

@csakmotyogok: @Tempus.Anh: az a gáz picinyeim, hogy ez nem igaz. Orvossal, a legutolsó esetig nem voltam bunkó, sőt...
És ahogy elnézem az itteni panaszokat, az itt magukat orvosnak kiadó nickek viselkedését... No comment.

she_wolf 2015.02.26. 20:24:38

@pythonozok:
Nem bizony! Soha nem állítottam magamról, hogy orvos vagyok (valaha szerettem volna az lenni), de dolgoztam egészségügyben hosszú évekig, többek között műtőben is.
Vannak bunkó betegek, ahogyan vannak kifogásolható magatartású (legyen neked: bunkó) orvosok is. Én is találkoztam már ilyen emberrel betegként, hozzátartozóként és velük együtt dolgozóként egyaránt. Mindannyiszor megoldódott a probléma így, vagy úgy:)

Talán részrehajló vagyok, de ezt tulajdonítsd be annak, hogy nekem eddig még nem volt olyan ütközésem az egészségügyi dolgozókkal, amit akár a testi, akár a pszichés egészségem megsínylett volna. Szerencsés lennék? Lehet.
De láttam már az érem másik oldalát is a családommal, és barátaimmal kapcsolatban. Ezért szoktam néha túlzó módon reagálni az általánosításokra, minősítésekre.

Amikor a beteggel vagy a hozzátartozóval nem lehet megértetni evidens dolgokat (gyakran egyszerűen idő nincs rá, hogy Ádámtól és Évától kezdődjék a magyarázat), akkor szakad el a cérna, és kap helyet a kioktatás, nem ritkán a személyeskedés. Nem kutúremberhez való egyik sem, de a cérna szakítószilárdsága sem azonos mindenkinél:)

A kommunkációs probléma jelen van, ez tagadhatatlan, bármennyire is nehéz ezt beismerni annak, aki nem deficites a kommunikációban.

Ne haragudj, nem kioktatás akar lenni, de nem mehetek el mellette szó nélkül: az "egyed" kifejezés az emberekre vonatkoztatva dehonesztáló, személyeskedő:( Az állatvilágban használatos meghatározás.

A Hippokratészi esküvel kapcsolatban belinkeltem egy érdekes írást az előző poszthoz, érdemes elolvasni.:
nol.hu/archivum/archiv-50692-35910

she_wolf 2015.02.26. 20:26:31

@Tempus.Anh:
.....és "a magyar egészségügy még mindig jólesően emberbarát."

Bocs, képtelen vagyok feledni....

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.26. 20:27:21

@csakmotyogok:
hm...
Idézlek téged egy másik poszt alól:

" csakmotyogok 2015.02.26 19:32:51
@Tempus.Anh: Másik véglet: osztályvezető főorvos feleségét műti, kedves kollégája. Ugyan az a kórház csak más osztály. Az asszony halk, csendes, és a nővérek közül 2 úgy gondolta megmutatják, majd egy nyafka főorvosénak hogy hol lakik a magyarok Istene (nem ismerték csak azt gondolták főorvosné’ többen szóltak miatta, biztos nyafka) ."

Ezek után elég érdekes a fenti megjegyzésed.

she_wolf 2015.02.26. 20:30:52

@pythonozok:
Sajnálom. Tényleg! Van, akinek a vajas kenyere mindig vajjal lefelé landol a földön.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.26. 20:32:52

@mig54: hippokrateszi eskü kapcsán erre gondoltam:
"Tehetségemhez és tudásomhoz mérten fogom megszabni a betegek életmódját az ő javukra, és mindent elhárítok, ami ártana nekik. "

Mindent elhárítok... na ehhez képest én a legtöbbször azt láttam az elmúlt években, hogy inkább azt próbálják elhárítani (tisztelet a kivételnek), hogy a beteg még egyszer odamenjen.
Ha óhajtod, szívesen leírok pár konkrét esetet.

Félreértések elkerülése végett: konkrét összeütközésem orvossal, akihez betegként mentem, még nem volt, mert inkább nyeltem egy nagyot, de nem küldtem el egyiket sem a kurva anyjába, pedig legalább kettőről tudok, amelyik megérdemelte volna.

csakmotyogok 2015.02.26. 20:35:25

@pythonozok: most írjak közhelyeket? Jő . A kivétel erősíti a szabályt. Egyébként az általánosítás káros. Mindig, Az a 2 nővér is felülvizsgálta, azt amit tett. Az egyik alkalmatlan volt (igen van alkalmatlan nővér, tanár, asztalos.pék vagy rendőr stb.) a másik szimplán irigy. Mint pl. te.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.26. 20:36:41

@csakmotyogok: én mi? Mire lennék irigy? A sok tahó egészségügyisre, akivel dolgom volt az elmúlt pár évben?

csakmotyogok 2015.02.26. 20:37:41

@pythonozok: Ok okozat. Ha sokáig bunkó velem valaki nem tudok mindig úrinő maradni. Aljas suttyókkal nehéz birka türelműnek lenni.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.26. 20:38:47

@csakmotyogok: tahókám! Ha te seggfej vagy, akkor veled én is az leszek. Ha másokkal vagy seggfej a szemem láttára, akkor sem foglak kultúrlényként kezelni. Miről is beszélünk?

csakmotyogok 2015.02.26. 20:38:53

@pythonozok: A tudásukra és a lehetőségeikre, amivel többnyire nem élnek. Tahó, hát szerintem az az te vagy:)).

she_wolf 2015.02.26. 20:41:02

@pythonozok:
Ez valóban a Hippokratészi esküben valóban ez van, de kérlek, hogy a fentebb linkelt cikknak nézz utána. Addig én túrok az itthoni egyetemek orvosi esküjei között.
Kíváncsivá tettél.

Tempus.Anh 2015.02.26. 20:41:27

@pythonozok: Valamikor sok évvel ezelőtt, amikor a helyem kerestem ezen a tájon, egy idős kollegám azt mondta nekem, hogy: " - A magyar orvos elsősorban nem azt nézi, mi jó a betegnek, hanem azt, hogy mi nem rossz saját magának..."
Ezt a meghökkentő igazságot volt alkalmam megtapasztalni, de nagyon sokszor meg is cáfolódott, hál'Istennek.
Úgyhogy nem olyan fekete az az ördög, amilyennek lefestik.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.26. 20:42:37

@csakmotyogok: miért lennék irigy nem létező tudásra, illetve az orvosi diploma és beosztás mellett a segítő szándék teljes hiányára?
Az itt jelenlévő, magukat orvosnak mondó nickeket hanyagoljuk!
IRL nem szokásom bunkónak lenni. Orvossal még akkor sem, ha ő nyilvánvalóan az.
Illetve ez most már múltidő, mert a következő ilyen nem teszi ki az ablakba, amit tőlem kap. :D
(hmmm... lehet, hogy kérek is egy beutalót kedvenc doktornénimhez, aki a jelenlétemben alázta a kolleganőjét, majd kezdett baszogatni engem, hogy miért is merek munkanélküli lenni...)

Tempus.Anh 2015.02.26. 20:44:46

@pythonozok: Karcsibácsi nagyon jó diagnoszta, objektív nyersességében is fel lehet lelni a klasszikus, benignus jó orvost, a gyógyászatot magas szinten művelő, segítőkész szakembert.

she_wolf 2015.02.26. 20:45:33

@pythonozok:
"Az itt jelenlévő, magukat orvosnak mondó nickeket hanyagoljuk!"

Netán tudsz valamit? Ezt ugyanis folyamatosan így említed, csak nem tudom, miért:o

Tempus.Anh 2015.02.26. 20:50:21

@mig54: A valódi rosszat nem megtapasztaló szerencséseknek nincs viszonyítási alapjuk.
A hamburgert félig rágottan kidobáló, zsörtölődő floridaiak még nem éltek a Kalahári sivatagban gyökéren és lyukból kiszürcsölt vizen.

she_wolf 2015.02.26. 20:50:56

@pythonozok:
Linkelek neked, itt megtalálhatod a Hippokratészi esküt, továbbá a SOTE; POTE; DOTE; SZOTE; valamint a MOK által javasolt, és a nemzetközi orvosi eskük szövegét is.

www.szakorvosi.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=194:eskue&catid=31:tajekoztato-anyagok&Itemid=130

csakmotyogok 2015.02.26. 20:52:44

@mig54: Nem én írtam:
Igen sokan hivatkoznak a hippokratészi esküre manapság. Mindazok, akik nem ismerik.
Mindazok, akik meg vannak győződve arról, hogy az ma is betű szerint érvényes és ilyet tesznek az orvosi pályára igyekvők.
Nem kárhoztatok én senkit ezért, ajánlom, olvassák el a teljes szöveget, igencsak meg fognak lepődni.
Nem arra gondolok, hogy mára már alig ismert istenségekre fogadkozik, szabadokat és rabszolgákat emleget (akik közt az ellátás szempontjából nem tesz különbséget), ígéri, hogy senki magzatának elhajtásához nem ad segítséget, senkinek nem ad mérget, öngyilkosságoz sem segédkezik, de még olyat is mond, hogy senkiből nem vág ki hólyagkövet, hanem azokra hagyja ezt, akiknek ez a mesterségük….
A saját mesterségére megtanítja a saját gyerekeit és a mestereinek gyermekeit, másokat azonban nem, stb.

she_wolf 2015.02.26. 20:54:31

@Tempus.Anh:
Biztosan lelassultam, mert most nem tudlak követni:(

Tempus.Anh 2015.02.26. 20:56:55

@csakmotyogok: Abszolút a klasszikus hagyományok tisztelete mondatja el a végzősökkel ezt az anakronisztikusnak tűnő esküt (úgy, ahogy a Szentágothai Functionalis anatomiaja-ban is a baseli Nomina Anatomica van előnyban részesítve (1896) a párizsival (1955) szemben), a jogász sem lesz jogász, ha Római Jog-ból le nem vizsgázik.

Nyilván nem kell szó szerint betartani, de a tradíció, az elődök tisztelete erre a jól megfogalmazott, szép, veretes görög esküre kötelez.

csakmotyogok 2015.02.26. 20:57:20

@Tempus.Anh: így van, a gyerekem élvezi a német egészségügy "előnyeit". Mindig azt mondja, anya ha az itthoniak ezt kapnák, már rohannának az ombudsmanhoz. A meny jelöltetem szimpla nőgyógyászati vizsgálatra 5 hónapot vár. Az orvoshoz lázzal nem szokás menni stb. S ráadásul ott nem lehet úgy viselkedni egy orvossal ápolónővel, mit amit nálunk sokan , egyre többen megengednek maguknak.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.26. 20:57:44

@Tempus.Anh: nem tudom, hogy ő ki. Nem is érdekel igazán. Amikor belé botlottam, épp valamelyik hozzászólót vagy poszt beküldőjét ócsárolta elég tapló stílusban (tavaly lehetett vagy még régebben), én meg beszálltam, mert úgy láttam, hogy
a) nagyon nincs igaza
b) valamelyik helyi troll orvosnak hazudja magát és egy ilyen lehetőséget nem tudok kihagyni :D
Ennyi maradt meg bennem róla.

Sajnos szar a memóriám, még ha meg is van valahol az a néhány szóváltás (szerintem törlődött), akkor sem tudnám előkeríteni, mert a fene se emlékszik, akkor milyen nicket használtam.

És ugye nick mögül mindenki annak mondja magát, aminek akarja. Illetve névvel is, mert ugye itt senki sem ellenőrzi, hogy valóban az vagy-e (nem te, úgy általában) akinek mondod magad.

she_wolf 2015.02.26. 20:58:11

@csakmotyogok:
Ezért linkeltem. Az előzőt is, és a mostanit is.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.26. 21:01:18

@mig54: köszi, nekem volt belőle (hippokratesziből) egy. :)
Az egésszel csak arra akartam célozni, hogy amikor valaki orvossá válik, akkor tudatosulnia kellene benne, hogy ettől kezdve kicsit több kötelezettsége lenne a _hivatásából_ kifolyólag, mint egy átlagembernek.
Hogy elvárható lenne tőle, hogy ha rossz napja van, akkor se a betegen vezesse le.
Hogy... ehh, minek folytassam, tudod te is, miről beszélek.

Tempus.Anh 2015.02.26. 21:02:02

@csakmotyogok: Hál'istennek, a német, az osztrák és a magyar orvosképzési hagyományok azért még egy hajóban eveznek.
Valószínű, hogy ők már elkanyarodtak attól a hierarchia-tisztelő, archaikus berendezkedéstől, ami a német iskola sajátja volt és amit a magyar orvosképzés és orvostársadalom átvett tőlük.

she_wolf 2015.02.26. 21:02:06

@pythonozok:
Na ezért nincs nekem hatszáz nickem:) És ezért nem hazudozok sem magamról, sem másról. Mennyivel könnyebb így az élet még célkereszttel is a hátamon!:D

Tempus.Anh 2015.02.26. 21:05:53

@pythonozok: Minden egyéni érzékenység és tapintat kérdése. Más dolog, hogy minden embernek más a toleranciaszintje, a frusztrációtűrő képessége, az egyéni cérna szakítási szilárdsága. A nagy elődöktől azért jó tanulni.
Egy-egy régivágású, talpig úriember idős kollega közelsége ebben nagyon hasznunkra válik, nem is annyira a naprakész tudás, hanem a habitus, a betegekhez való viszonyulás, a konfliktusszituációk kezelése terén.
Igaz, ők más idők szülöttei.

csakmotyogok 2015.02.26. 21:09:05

@Tempus.Anh: Az elmúlt években a fiam kevés német származású orvossal találkozott Németországban. Viszont, találkozott: magyar, arab, török, kirgiz és több fekete bőrű orvossal (őket kinézet alapján nem tudta hová sorolni).Mivel volt olyan ,amelyik rosszabbul beszélt németül, mint ő.

she_wolf 2015.02.26. 21:10:15

@pythonozok:
Az a baj ezzel hogy természetéből adódóan naphosszat érvelhetnénk-ellenérvelhetnénk, és emmire nem jutnánk. Aggasztó, ami itthon történik, és nem csak erre a szegmensre gondolok.
De ennél maradva: nem 3-5 év alatt szaródott ennyire el, és aki azt hiszi, hogy 5 év múlva minden szépen, fokozatosan helyrebillen, akkor annak van egy randa jóslatom: egy túrót! És még csak megbecsülni sem lehet, hogy hány kárvallottja lesz mindennek.
Részleteiben nem is érdemes itt ezzel foglalkozni.

csakmotyogok 2015.02.26. 21:11:07

@mig54: Igen is nem is, mert így tudnak a fika nickek rád állni, és a tolerancia küszöböd feszegetni (itt magamra is gondolok).

she_wolf 2015.02.26. 21:12:14

@Tempus.Anh:
Csak sűrűn imádkozz, nehogy meglékelje valami idóta barom azt a hajót, mert akkor nekünk reszeltek:(

csakmotyogok 2015.02.26. 21:12:29

@Tempus.Anh: :)) Kérem, boncoljanak fel!

csakmotyogok 2015.02.26. 21:14:24

@mig54: El kellene kezdenünk komoly úszóedzésekre járni:))
Jó éjt! ( megjött az uram' :))

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.26. 21:15:23

@mig54: nem lennének trollok, akkor nekem sem lenne szükségem rá, hogy eldobjam a régit és újat használjak. ;)

@Tempus.Anh: hm... néhol azért még nyomokban előbújik belőled az ember is? (emlékeztetnélek egy korábbi kijelentésedre, miszerint aki munkanélküli az csak élősködik - pl. az egészségügyön)
Te mit szólnál, ha bemennél egy orvoshoz, kissé "idegbeteg" állapotban (értsd: szorongásos tünetek tömegével: izzadsz, remegsz, megszólalni alig tudsz), mert már évek óta nem találják, hogy mi bajod, ez az utolsó esély, hogy talán valamit találnak, erre a "kedves" orvos:
1. lebassza a téged előzetesen megvizsgáló kolléganőjét, hogy miért végzett x vizsgálatot
2. megnézve a beutalót gyakorlatilag azt mondja, hogy hazudik a beutalót író orvos is, meg te is
3. neked ugrik, hogy mi az, hogy nem dolgozol, miért nem takarodsz el valami munkát keresni
Miközben az állapotodról semmit nem mond, a kezedbe nyom egy semmitmondó leletet + egy allergiavizsgálat eredményét, amihez semmiféle magyarázatot nem fűz

És ez csak egy. Kíváncsian várom a válaszod, hogy te mit tettél volna. Én csak miután kiértem az intézmény területéről, akkor küldtem a kurvaanyjába, csak úgy magamban... de akkor megfogadtam, hogy ez volt az utolsó eset. Ha megint összefutok vele és megint ilyen lesz, akkor el fogok feledkezni róla, hogy úriemberként viselkedjek.
Szóval?

she_wolf 2015.02.26. 21:16:08

@csakmotyogok:
Egy kezemen meg tudom számolni, hogy itteni fennállásom óta hány ember tudta volna nálam felfeszíteni azt a bizonyos pofonládát. Egészen pontosan 2!:D
Aki lőni akar, lőhet. Bulletproof vagyok:P (Bocs, azzá lettem.)

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.26. 21:16:53

@mig54: nekem volt kb. tíz, kimaradó évem, amíg csak receptekért mentem dokihoz, így a korábbi állapotokról nem tudok nyilatkozni.

she_wolf 2015.02.26. 21:17:22

@csakmotyogok:
Aludj szépet, az enyém még sehol....

she_wolf 2015.02.26. 21:21:32

@pythonozok:
Magamról inkább nem írnék, az én életem itt már nyitott könyv. Éppen ezért nem is tudnak pl. a trollok érdekelni. De értelmes emberekkel szeretek beszélgetni, egymás hasznára válhatunk.

karcsibácsi 2015.02.26. 21:22:17

": konkrét összeütközésem orvossal, akihez betegként mentem, még nem volt, mert inkább nyeltem egy nagyot, de nem küldtem el egyiket sem a kurva anyjába, "

Mit szólsz ehhez a szerencsétlen emberszabásúhoz? Tekintse az őt meggyógyító orvos különleges kegynek, hogy nem küldte el a k.... anyjába. Később Írja, hogy legközelebb megteszi.

Én az ilyen szarháziakat beteghordóként úgy szoktam pofán baszni, hogy vagy a balesetire kell vinnem, vagy, ha nagyon üvölt, a psychiátriára...

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.26. 21:24:09

@karcsibácsi: látjátok, erről beszélek. Egy ilyen tahó orvosnak mondja magát. Most mit gondoljak? Tényleg ekkora barom orvos létére vagy hazudik és nem orvos?

EZAZ 2015.02.26. 21:24:37

Azon gondolkozom itt erősen, hogyha engem elkezd b@szogatni a munkáltatóm/főnököm, hogy sz@rul végzem a munkámat, akkor feljelenthetem-e. Tudjátok: becsületsértés, hitelrontás stb. Mert ugye az egy dolog, hogy mit tud ő, a gyökér, az én munkámról.
Emberünk ugye a politikusokat szidja. Emberünkre pedig én úgy tekintek, mint munkáltatóra. Elég szar HR-es volt, mikor "ezeket" kiválasztotta, és most meg számon kér.
A lényeg, hogy miért is annak kelljen itt rettegnie, aki leírja a saját történetét, hogy mennyire kicsesztek vele - és itt azért nem egyszerű dolgokról van szó, mert a posztírónak éppen az édesanyja életéért kell szurkolnia, ami elég nagy dolog. És az a kérdés, hogy a csokizabálóknak rontja a hitelét? Hát, ez a legkevesebb, amit az Anyukámért megtennék...

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.26. 21:25:29

@karcsibácsi: ja, seggfejségednek is ajánlom figyelmébe az elejét: kultúrlénnyel kulturáltan szoktam beszélni. Te viszont, ha nem hazudtad az orvosi diplomádat, megérdemelnéd az itteni megnyilvánulásaid miatt, hogy kibasszanak a kamarából.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.26. 21:27:29

@karcsibácsi: ja, még valami baromarc: nem gyógyított meg, még csak hozzá sem segített a gyógyuláshoz. Lásd: 2015.02.26. 21:15:23

Tempus.Anh 2015.02.26. 21:50:54

@pythonozok: Nyugi-van-Kenobi...:)
Ne húzd fel magad.

Tempus.Anh 2015.02.26. 21:52:45

@csakmotyogok: Valamiért a német orvos inkább a klinikán hajlamosabb elhelyezkedni, a körzeteket, kisvárosi kórházakat - főleg a keleti régióban - meghagyja a külföldieknek.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.26. 22:16:57

@Tempus.Anh: nyugodt vagyok. Ha felhúzom magam, az nem ilyen. Erről egy csak internetről ismert, igazoltan orvosként dolgozó egyén mesélhetne. :D

A kérdésem viszont nem költői volt, hanem komoly. Ha a fentieket tapasztalod betegként, te mit tennél?

Tempus.Anh 2015.02.26. 22:27:57

@pythonozok: Nekem birkatürelmem van, azonkívül türelemre inteném a kedves kollegát, mert a stressz árthat a cardiovascularis rendszerének, sőt a cerebrovascularisnak is, aztán kedélyesen elbeszélgetnénk az asszisztensnő összes négy-szer-pi-szer-r a harmadikon-per-három képlettel kiszámítható térfogatú idomáról.

she_wolf 2015.02.26. 22:30:32

@pythonozok:
Nem engem kérdeztél, de: másik orvost keresek. Amíg még megtehetem.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.26. 22:32:05

@Tempus.Anh: megnézném, meddig tart az a birka türelem...
Az említett doki szerintem egy igazi birkából is kihozná a vadállatot. :D
(és biztos vagyok abban is, hogy az asszisztens hölgy potenciálisan gömbölyded idomai sem izgatják fel különösebben :DDD)

she_wolf 2015.02.26. 22:37:02

@pythonozok:
Miért vagy ennyire biztos benne?

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.26. 22:45:17

Mert megnéztem. :)
(már ha arra vagy kíváncsi, hogy honnan tudom, hogy nincs másik)

she_wolf 2015.02.26. 22:49:57

@pythonozok:
Igen, arra lettem volna kíváncsi. Spéci eset lehetsz:) Bocs, ez nem rosszindulat akar lenni, csak lövésem sincs milyen szakterület lehet az, ahol ennyire nincs merítési lehetőség..

karcsibácsi 2015.02.27. 10:02:07

@pythonozok: Ez rendes csörte volt, mind a ketten férfiasan (?) osztottuk az ütéseket. Én amúgy állom is, ezzel együtt sajnálom, hogy elragadott a hév. Természetesen soha, senkit nem ütöttem meg, sem beteghordói, sem egyéb minőségemben, és ezentul sem tervezek ilyesmit, igyekszem egyéb módon (pl. szavakkal) sem(meg)bántani embertársaimat. Még annyit, hogy a "pofán baszás" igérete sem a Te valós személyednek, hanem a pytonozok cimű virtuális nicknek szólt. Mint ahogy az általad írt baromarc, tahó, seggfej, barom megszólításokat sem veszem magamra, csak a karcsibácsi című nickre. Ja, és a béketűrésből a dokik kurva anyjának emlegetése hozott ki...

Részemről nincs harag. Magától értetődő, hogy nem értünk, nem érthetünk
(sok)mindenben egyet, így kerek a világ.

she_wolf 2015.02.27. 12:49:22

@karcsibácsi:
Homályosan emlékszem rá, hogy a kettőnk közötti itteni kapcsolat sem indult éppen simán.
Mégis....az ehhez a poszthoz írt első hozzászólásomban Rád, és Prendl doktornőre utaltam.
Érdekes volt kicsit visszagondolni:)

she_wolf 2015.02.27. 14:14:09

@karcsibácsi:
Pozitív vélemény esetében meg lehet nevet említeni egy beírásban. Abban a formában ahogy én tettem, még csak reklámnak sem minősül, úgyhogy a blogszabályzat ellen nem vétettem:)
De ha Te másképp gondolod, akkor bocsánat...:(

csakmotyogok 2015.02.27. 14:47:45

@Tempus.Anh: Nem kelet, és sajni kórház volt.

EZAZ 2015.03.08. 16:48:53

@asztalosani: Gondoltam, kicsit előrébb lapozok, ne csámcsogjanak még ezen. Utánanéztem ennek a péniszpippantónak, egyéb helyeken is hasonló stílusban szerepel. Elkezd mocskolódni, szemétkedik, hazugsággal vádolja a másik hozzászólót. Megkérdezik, hogy ez most mi, magyarázza már meg - erre mocskolódik tovább és azt ismételgetni, hogy hazudsz, hazudsz... szóval, ennyi. Tartok tőle, hogy tényleg egy megélhetési geciző, ne hagyd magad felhergelni. Az ilyennek ez a mindennapja, neked meg teher. Vagy: válaszolj, de vigyázz, ne írj még egy csúnya szót se, oszt játsszon vele. Mindegy, azért nem tagadom, csak felhúzott.
Ráadásul nem lehet még fagyit kapni... :(

asztalosani 2015.03.08. 18:11:21

@EZAZ:
:)
jól tetted!

a jogi cikkes hsz után én már vágtam a szitut ;)
ne szájkaratézzon itt, az aki azt sem tudja mi az a ráutaló magatartás :D
ezért is írtam neked :D ne húzd fel magad, az ilyen félék pancserok, és nincs is társasági életük sem

nem írtam semmi rosszat :), ha megnézed az általa beidézett mondatot, annak a végén egy kérdőjel van: " édesanyád nem tanított jó modorra?" erre írta azt, hogy: "Szóval még mindig mondom, egy hazug, rosszindulatú, agresszív senki vagy. " hogy ebben mi a hazugság, meg a rosszindulatosság, főleg agresszivitás, azt nem tudom...

szerintem őt nem nagyon piszkálgatják meg még bottal sem ezért ennyire frusztrált :D

de látom most így estefelé rászálltak másokra is... :D

EZAZ 2015.03.08. 19:40:01

@asztalosani: Tudom, hogy nem írtál semmi rosszat, ha durva lettél volna, akkor neked is megmondom, hogy szerintem ez már gáz. Csak ugye Veled - érthető okokból - amúgy is toleránsabb vagyok, így a bunkókkal szemben alkalmazott lekezelő stílust nyilván mellőzném.
De mondom, nem volt semmi ilyen. Csak magamból kiindulva: nekem már nem sok hiányzott, hogy stílust váltsak és dühömben hozzá hasonló szintre süllyedjek, de őszintén szólva így azért utólag is jobban érzem magam. Ezt az "anyázás"-dolgot vágtam természetesen, mert átolvastam, hogy miről is írunk. Pont ez volt idegesítő, hogy összevissza beszélt. Mindig van egy-két provokáló faszfej.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása