Ordított, hisztériázott, káromkodott a fogorvos

2015.01.08. 06:00

angry-dentist.jpgUgye elhiszi nekem, ha azt mondom, az élet másnak sem habostorta, és nem Ön az egyetlen, aki elveszítette az édesanyját?

Leírom a történetet dióhéjban azoknak, akik nem ismerik a velünk megesett történetet..

 

Adott egy idős hölgy, aki történetesen a nagynéném. Idén augusztusban töltötte be a 89. évét. Hogyan, hogyan nem, még e jeles nap előtt az alsó fogsora eltörött. Ebben a korban vajmi kevés ember rendelkezik saját fogakkal, úgyhogy ezen még nincs mit csodálkozni. Mivel ez a fogsor már többször is eltört, nagynéném úgy dönt, nem kínlódik vele tovább. Nosza, ideje megválni tőle, s újat csináltatni! Igen ám, de nyár lévén, tombol a kánikula. No, sebaj, azért van még alul pár saját fog is, így inkább ki lehet várni az őszi időszakot, amikor már könnyebben közlekedik. Lévén, lábfájós is már, s így bottal jár szegény.

 

Ezeken kívül is van neki fogyatékossága, ugyanis 3 éves korában agyhártyagyulladást kapott. Nem halt bele, de a hallását, illetve egyik szeme világát teljesen elvesztette. Mivel ekkor beszélni már megtanult, így elég jól, érthetően kommunikál élete további részében. Siket óvodába, majd iskolába jár. Remekül elsajátította a jelnyelvet, és kiválóan olvas szájról. Sajnos ez utóbbi képessége az ép szemével egyetemben már romlott mostanra. Szemüveggel azonban még most is kielégítően lát, s lehet beszélgetni vele.

 

No, hogy levelem tovább szőjem, nagynéném megkért, hogy az első fogorvosi vizitre kísérjem már el. Ez csak természetes, hiszen sokat köszönhetek neki. Mondhatni, ez a minimum, amit megtehetek érte.

Nosza, az őszi idő beálltával telefon a szakrendelőbe, időpontért.

 

angry-dentist.jpg

ÉS EKKOR CSAPOTT LE A SORS ÖNRE DOKTORNŐ!!! Méghozzá a betegirányító hölgy képében, aki az Ön rendelőjébe kapcsolt engem.

Első alkalommal még minden simán ment, eltekintve a homályos röntgenfelvételtől, amit a röntgenes hölgy ellenőrzés nélkül kiadott, s utólag még egyszer vissza kellett mennünk a röntgenbe. Ön akkor szinte könyörgött nekem, hogy minden alkalommal kísérjem el a nénikémet. Szinte előre félt már tőle…? Megorrontott valamit, kétségtelen!!!!  Két fogat húzni kellett, s emiatt el kellett mennünk külön a Szentkirályi utcai fog-műintézménybe. Ezen felettébb csodálkoztam, mire fel lettem világosítva, hogy Önöknél az OEP nem támogatja a foghúzást, ezért nem húznak. (Utólag eszembe ötlött, talán ha akkor nem nyomja el a háborgásom a fantáziámat, akkor „pocket to pocket” megegyezhettünk volna egy azonnali húzásban…?) No, késő bánat – eb gondolat, megjártuk hát azt a lepukkant helyet is, és nénikém  megszabadult a két, nemkívánatos fogtól.

 

Ezután hívtam a rendelőt újabb időpontért, de ott napokig nem vette fel senki a telefont. Felhívtam Önt a névjegyén kiírt mobil számon. Mondta, nem dolgozik, meghalt az édesanyja. Részvétet nyilvánítottam, majd az Ön által mondott napon egyeztettem a rendelőben időpontot az asszisztens hölggyel.

Ez alkalommal csapott be a ménkű először. Nagynénémről a szemüveg levetetvén, mindenfajta kommunikációtól elvágatott. Csak ült a székben az ő hatalmas csöndjében, és az így ráereszkedő homályban. Emlékszik, doktornő? Ön kiabálva adta neki az instrukciókat, holott előtte többször felhívtam a figyelmét, hogy ez egyáltalán nem segít. Ráadásul a maszkot is gondosan feltette a szája elé, nehogy véletlenül is leolvasson róla valamit az idős asszony. Mivel ilyen idős korban vélhetőleg a mozgáskoordináció sem működik megfelelően, hogy, hogyan nem, nagynéném bizony ráharapott az Ön ujjára. És Ön csak ordított, hisztériázott, káromkodott, ő meg egyáltalán nem tudta mi van, bár azt észlelte, hogy valami nem stimmel. Végül, nagy nehezen sikerült kiszabadítani az ujját, de mélységesen fel volt háborodva, és szinte hisztériás rohamot kapott. Mármint Ön, doktornő. Mikor azután kiment a szobából, az asszisztensnő kért elnézést Ön helyett, betudván a dolgot az édesanyja halálának. Én is betudtam, s túlléptem rajta.

 

A mai nap azonban még önmagán is sikerült túltennie viselkedésben, doktornő! Mára ugyanis, eljutottunk a mintavételig. Alsó és felső mintára is szükség van, mivel felső fogsor is kell, a régi nem klappol. Megint kezdődött az ordítozás – kommunikáció gyanánt. A viaszmintát még sikerült bejátszani nénikém szájába. Láttam azonban, hogy Ön már alapból tiszta ideg tőle. Amikor kinyitott, s Ön ki akarta venni a mintát, hirtelen megint összezárta az állkapcsát. Ekkor Ön egy halálsikolyt hallatva kikapta a mintát, majd az asztalkára vágta mérgében, és közölte, hogy Ön ezt nem csinálja tovább. Ezúttal még a múltkorinál is színesebb rohamot produkált nekünk doktornő! Ekkor már én is kezdtem kijönni a béketűrésből, s közöltem, akkor adjon át minket egy másik orvosnak. Erre választ nem kaptam. Kiküldött minket a folyosóra várni, amíg a technikus valamit kitalál. Leültünk kint, nagynéném csendben pityergett. Nem értette mi történt, hiszen ő annyira akart ügyes lenni, annyira meg akart felelni, annyira nem akart Önnek problémát okozni. Fél óra múltán a technikus megoldotta a gordiuszi csomót, szétkapta az összeolvadt alsó+felső mintát. Mehettünk be újra a rendelőbe.

 

Amíg Ön kiviharzott megmelegíteni újra a viaszt, addig az asszisztensnővel igyekeztünk nagynénémnek elmagyarázni, hogyan is kell csinálja majd a dolgot. Amikor visszajött, visítva lecseszett mindnyájunkat, hogy miért van még nénikém szájában a protkó, mi a fészkes francot csináltunk eddig, már rég ki kellett volna venni. Azt süvöltötte, hogy Ön erre nem ér rá, el kell mennie valahová.

 

Ilyen előzmények után csoda lett volna, ha a másodszori mintavétel teljes sikerrel zárul. Kisebb erővel ugyan, de nénikém ismét visszaharapott a viaszra. Ekkor Ön, doktornő, egy „isten faszát” kiáltással dührohamot kapott, és a már megszokott műsort ismételte. „Én ezt nem csinálom, én már ehhez öreg vagyok, csinálja más, stb, stb. Azután elkezdte ecsetelni, hogy Önt az utóbbi 5 hónapban mennyi borzasztó dolog érte, min ment keresztül az édesanyja végett. Én ezt mind megértem, és tiszteletben is tartom. Ha nem így lenne, biztos, hogy pofán töröltem volna Önt Drága doktornő!!!!

Ugye elhiszi nekem, ha azt mondom, az élet másnak sem habostorta, és nem Ön az egyetlen, aki elveszítette az édesanyját? Sajnos „a lét halál, az élet küzdelem” – Madách soraival szólva.

 

Azt csak utóiratban jegyzem meg az olvasók számára (hisz Ön tudja), hogy előre kifizettük erre a jó kis folytatásos műsorra a munkadíjat. Ez pár ezer forint híján 130 ezret kóstált. Azt viszont Ön sem tudja, hogy nagynéném nyugdíja még a 80 ezret sem éri el. Számomra hihetetlen bűvészmutatvány az, hogy képes volt ezt zsebből kifizetni, mindjárt az első alkalmakkor.

 

Köszönöm, ha leközlik!

 

 

 

 

HIRDESSEN SZINTE INGYEN A PRAXIS BLOGON!

 

index_2.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EZAZ 2015.01.08. 06:34:52

Nagyon sajnálom a nagynénit. Mindig elborzaszt, amikor egy idős emberrel így bánnak.

csakegybeteg 2015.01.08. 07:03:59

Felháborító ahogy az idős beteggel bánt az orvos(?).
Gondolom a fiatalabb pánciensekkel is hasonló módon bánik.
Alapjáraton ilyen lehet a természete.
Sajnos manapság ez a jellemző, hülyének nézik Őket, és úgy is bánnak velük.

asztalosani 2015.01.08. 08:52:19

ez egyszerűen felháborító!

tisztelt Posztoló! önöknek joga van a szabad orvosválasztáshoz, így egy hasonló hisztit leverő orvosnál ezt nem kérni, hanem követelni kell. remélem jelentették ezt az ántsznél, az osztályvezetőnél és az orvosi etikai bizottságánál?!

nagyon kíváncsi lennék ki volt ez a bunkó alpári orvos...

(apropó: kit érdekel, hogy kije halt meg? nem traccspartizni mentek önök oda, hanem orvosi ellátásért. ha az orvos nem áll készen a munkájára menjen betegszabadságra!!!)

2015.01.08. 09:47:48

Félholtra nevettem magam ettől az írástól csak szegény nénit sajnálom én is nagyon.:))))

A dokinéninek pedig kéne egy piciháter .D

2015.01.08. 09:48:29

Nem is hinné az ember, hogy ilyen "veszélyes üzem" a fogorvoslás!DDD

she_wolf 2015.01.08. 09:57:47

Ilyenkor biztosan jó szolgálatot tehetne egy kis kütyü, amin rögzíteni lehetne az ilyesmit, aztán a MOK - hoz fordulni vele. Nem tudom....
Mindenesetre erősen kifogásolható a doktornő viselkedése, de a poszt hangneme is. Még akkor is, ha a poszter jogos sérelmétől vezérelve írta így meg (amit tulajdonképpen meg is értek):(
Ennek nagyon nem lett volna szabad így történnie, sajnálom a nagynénit, és remélem, hogy végül sikerült megoldani a problémát.
A doktornő pedig hasznosabban végezhetné a munkáját, ha tudná az indulatait kezelni. Mindenkivel történnek rossz dolgok, de azokat otthonról a munkahelyre - és fordítva - vinni nem éppen bölcs dolog...

2015.01.08. 10:05:35

@mig54: Én beviszem a munkahelyre és kiélem a dühömet a piszoárokon.
Ha azok beszélni tudnának...:)

she_wolf 2015.01.08. 10:25:00

@Diorella Queen:
Amíg össze nem töröd őket, addig nincs baj...

mcc 2015.01.08. 11:11:24

Ilyenek vagyunk. Mindenki, aki emberekkel foglalkozik, kifexik pár év alatt. Ugyanis a magyarból árad a panasz, szenvedés, keserűség, hiszti és ezt rázúdítja a szolgáltatóra. Elsősorban nem az orvosra, hanem fodrászra stb. A szolgáltató gyűjti, aztán vagy abbahagyja a szolgáltatást, vagy ő is elkezd hisztizni. Nyilván az előbbi a megfelelő reakció, itt az utóbbi történt. Nem mentség, nem kellett volna elvállalni a nénit, ha nincs megfelelő állapotban, pláne többször.

csepke 2015.01.08. 11:39:38

Hát igen, ezt rossz volt olvasni. Sajnálom szegény nénit. Igazából tényleg az lett volna a megoldás, ha olyan helyre viszik, ahol fel vannak készülve ilyen kommunikációs szempontból átlagostól eltérő esetre is. Mert nyilván vannak arra módszerek, hogy egy egyidejűleg nem látó nem halló emberrel hogy lehetne megértetni, hogy éppen mikor mit csináljon. Mikor teljesen ép embereknek is nagyon kell figyelniük és még így is sokszor eltévesztik, hogy most összecsukja ne csukja, tartsa úgy vagy ne.

she_wolf 2015.01.08. 12:03:46

@mcc:
Akár szolgáltató (magánkórház/rendelés), akár SzTK, egy orvos ezt így, ilyen formában - ráadásul trágár kiszólással megtarkítva - nem teheti meg.
Akár tele van a púpja az emberekkel, akár nincs.
Nagyon tudok mindenkit, bárkit tisztelni olyan tudásért, amivel én nem rendelkezem - és ez különösen igaz az orvosokra -, de egy ehhez hasonló esetben bizony nagyon eltűnődtem volna azon, hogy menetet tekerjek-e az adott doktor nyakába!

Ha a doktornő nincs a helyzet magaslatán, vegyen be egy szem nyugtatót, szívjon kéjgázt, sodorjon egy spanglit, akármit, vagy szabadságolja magát. Ha nincs munkavégzésre alkalmas állapotban, akkor ne melózzon. Ennyi.

micsoda? 2015.01.08. 16:09:58

Igy is lehet írni az egészségügy betegségéről. Kis humorral,ami nem mentesíti a fogorvosnő bunkósságát. Mindennek a teteje, hogy nem kis pénzért hisztizett. Remélem számlát adott.

Blais 2015.01.08. 17:27:54

Állatorvosnak sem lenne jó.

zünüke 2015.01.08. 18:25:51

@Blais: Az állatorvosok kedvesek,és barátságosak.

mcc 2015.01.08. 19:10:47

@mig54: Ezzel egyetértek, csak a hátteret próbálom megvilágítani kissé.

Tempus.Anh 2015.01.08. 19:24:50

Nahh...
Olvasgatva ezt a remekbebaszott posztot, felvetnék pár kérdést, főleg az előttem szóló, a doktornőt bőszen püfölő posztolókhoz.
Olvtársak!
Tegyük fel, hogy fogorvosok vagytok. Beül a széketekbe egy erősen nagyothalló néni. Hogyan kommunikáltok vele? Mivel feltételezem, hogy a süketnémák egyezményes jelbeszédét sem a beteg sem ti nem ismeritek, feltételezem, hogy HANGOSAN. Vagy MÉG HANGOSABBAN: Vagy KIABÁLVA.
Nem azért, mert idegesek vagytok (bár ez hamarosan könnyen bekövetkezhet), hanem azért mert a beteg egyszerűen nem hall benneteket és valahogy értekezni kell vele.
Aki vizsgált már nagyothalló beteget, az nagyon jól tudja, hogy ez mivel jár. Jómagam, aki ordítozni kifejezetten utálok, a hangom sem olyan, mint egy huszárszázadosé, ezt volt alkalmam megtapasztalni.
És: "Ráadásul a maszkot is gondosan feltette a szája elé, nehogy véletlenül is leolvasson róla valamit az idős asszony."
Aha. A maszkot a sebész, gégész, fogász amiatt szokta feltenni, hogy a beteg nehogy leolvashasson a szájáról bármit is, sőt, egyeseknek a mosolyát is el tudja rejteni. Csillagos ötös megállapítás. Okos. Menjünk tovább.
"Mivel ilyen idős korban vélhetőleg a mozgáskoordináció sem működik megfelelően, hogy, hogyan nem, nagynéném bizony ráharapott az Ön ujjára" aztán "nagy nehezen sikerült kiszabadítani az ujját". Az első mondat úgy, ahogy van marhaság: az ún. bulldogreflex létezik ugyan elég súlyos agyállományi károsodásokban, de az nem a fogorvosi székben szokott megnyilvánulni. A mami egyszerűen ráharapott a fogorvos ujjára. És úgy is maradt.
A második mondatrészhez annyit fűznék hozzá, hogy próbáljon meg a posztoló benyúlni valakinek a szájába úgy, hogy az illető szépen ráharap az ujjára, aztán negédes mosollyal tűrni a harapást. Bocs, hogy sado-mazo szolgáltatás azért még a fogorvosi ellátás keretén belül sem elérhető. Még egyelőre.
"Én ezt mind megértem, és tiszteletben is tartom. Ha nem így lenne, biztos, hogy pofán töröltem volna Önt Drága doktornő!!!!
Ugye elhiszi nekem, ha azt mondom, az élet másnak sem habostorta, és nem Ön az egyetlen, aki elveszítette az édesanyját? Sajnos „a lét halál, az élet küzdelem” – Madách soraival szólva."

Ezt a kegyeletsértő baromságot igazán nem kellett volna ideírni. Ugyan, mi köze a posztolónak a doktornő elhunyt családtagjához?

"Ön akkor szinte könyörgött nekem, hogy minden alkalommal kísérjem el a nénikémet. Szinte előre félt már tőle…?"

Igen, egy tök süket és tök demens, abszolút nem kooperáló, a harapásmintát tönkretevő, ujjat harapó néni és egy őt elkísérő nagyon okos, sőt annál is okosabb hozzátartozó minden fogorvos álma.

"ÉS EKKOR CSAPOTT LE A SORS ÖNRE DOKTORNŐ!"

Erre szokta derék egyorrú cimborám azt mondani, hogy: "Erre csak annyit mondok: baszd meg, és ebben minden benne van."

A nagynénje nyugdíjához a fogorvosnőnek abszolút semmi köze.
Nem kötelező magánfogorvoshoz járni. Bocs.

"Örültem" a posztnak, sikerült megint egy ordénáré baromságot összehoznia valakinek.

asztalosani 2015.01.08. 20:16:08

@Tempus.Anh:

"Nem kötelező magánfogorvoshoz járni. Bocs."
te meg nem tudsz olvasni. BOCS. neked mi is erre a mentséged?

"A nagynénje nyugdíjához a fogorvosnőnek abszolút semmi köze. "
úgy ahogy a betegnek sincs semmi köze az orvos anyjának a halálához, sem semmilyen más orvos lelki bánatához! itt nemcsak az orvos, hanem az asszisztens is a beteg illetve a kísérő nyakába varrta a lelki navajájukat, bár az asszisztens részéről ez valamennyire érthető, és megjegyezném, a hozzátartozó nem mondta ezt az orvosnak, hanem ide a cikkéhez írta megjegyzésként, úgyhogy megint nem tudtad rendesen értelmezni a cikket.
ha már a témánál vagyunk: a betegnek sem kíváncsi arra, hogy az orvosok mennyit keresnek havonta, és hogy miért tartják szükségesnek a hálapénzt az orvosok...

"Igen, egy tök süket és tök demens, abszolút nem kooperáló, a harapásmintát tönkretevő, ujjat harapó néni és egy őt elkísérő nagyon okos, sőt annál is okosabb hozzátartozó minden fogorvos álma."
mert az még eszedbe sem jutott: azért kísérje el, hogy közvetíteni tudja az orvos utasításait az idős hozzátartozója részére, igaz?

"Aha. A maszkot a sebész, gégész, fogász amiatt szokta feltenni, hogy a beteg nehogy leolvashasson a szájáról bármit is, sőt, egyeseknek a mosolyát is el tudja rejteni. Csillagos ötös megállapítás."
Tempus, neked is csillagos ötös megállapításaid vannak ám! tudod a maszk lehúzható: megcsippented az orrodnál, lehúzod az álladhoz, elmondod mit akarsz majd visszateszed, dolgozol tovább

"Tegyük fel, hogy fogorvosok vagytok. Beül a széketekbe egy erősen nagyothalló néni. Hogyan kommunikáltok vele? Mivel feltételezem, hogy a süketnémák egyezményes jelbeszédét sem a beteg sem ti nem ismeritek, "
tán megkérem a hozzátartozóját közvetítsen, ha már az az "idióta" (idézve téged) elkísérte, nem?

az ujjharapás meg munkahelyi ártalom, így járt :-) mondjuk megérdemelte a viselkedése miatt.

másrészt pedig az orvosok hozzászokhatnának már a tájékoztatáshoz: elmondom a betegnek mi a baja, mit lehet csinálni. ha beleegyezik elmondom a lépéseket, ennyi. nem pedig vakon turkálok a szájában!

""Örültem" a posztnak, sikerült megint egy ordénáré baromságot összehoznia valakinek. "
szintén örültem a te hozzászólásodnak, megint sikerült baromságokat összehoznod

tempus, te is meg fogsz egyszer öregedni - úgy mint az idős hölgy a cikkben, és rá fogsz ébredni, hogy mennyire sz*r érzés kiszolgáltatottnak lenni: mikor alig látsz, hallasz és alig tudod kontrollálni a mozgásodat. Remélem majd akkor eszedbe jut ez a történet és az hogy milyen véleménnyel voltál itt másokról.

kiabálásra visszatérve: kiabálni lehet szépen is egy idős emberrel és durván is.

Tempus.Anh 2015.01.08. 20:52:21

@asztalosani: Megint lehánytad magad.
Mondd, nem akad egy kevésbé szerencsés kan, aki ilyenkor megdolgoz ahelyett, hogy itt oszd az észt?

Költői kérdés volt, tudom, hogy nem, de azért mégis, mint minimális eshetőséget kérdem.

she_wolf 2015.01.08. 20:53:26

@Tempus.Anh:

Első kérdésed az volt, hogy egy erősen nagyothalló nénivel hogyan kommunikálnánk mi, fogorvosok.
Hááát... mondjuk tolmáccsal:)
Adott egy fogorvos, akin teljesen egyértelmű okok miatt van maszk. Adott egy asszisztens, egy páciens, és az ő unokahúga. A poszter és az asszisztensnő akár felváltva is elmondhatták volna a néninek, hogy mi történik, vagy mit kér tőle a doktornő. A néni ugyanis remekül tud szájról olvasni. Még csak jelelni sem kell megtanulni gyorstalpalón:)

Nem a poszter kérdezte meg a doktornőt, hogy ugyan elhunyt-é az édesanyja, és hogy az utóbbi 5 hónapban miket kellett átélnie, ezt a szájmenést kapott doktornő mondta el, teljesen önállóan, kérés nélkül.

Aw: kedves Tempus-Anh én úgy gondolom, itt a sokat emlegetett orvos-beteg kapcsolat egészen sajátos értelmezést nyert, sajnálatos módon és nagyon rondán sérült.
Olyannyira, hogy bizton állíthatom Neked, hogy noha nagyon jól tudod, hogy nekem a Biblia csak egy érdekes olvasmány, a templomok pedig építészeti remekművek, ezért az "Isten fasza" kiszólásért valószínűleg megtámasztottam volna a fogtündért. Pláne ha ne adj' Isten a velem lévő 89 éves nénikém netán még templomjáró is:)

Úgyhogy szerintem simítsd le a farktollaidat, és békélj meg azzal a tudattal, hogy köztetek is vannak nem a pályára valók...
Remélem nem másztam nagyon Beléd, nem állt szándékomban, és ezt tudod jól:)
Peace!

És hogy "nyaljak" is Neked (mert azt nagyon szoktam, és tudok ám!) idézném magam:
"Mindenesetre erősen kifogásolható a doktornő viselkedése, de a poszt hangneme is."

she_wolf 2015.01.08. 21:06:09

@mcc:
Értem a törekvésedet, nincs is vele semmi baj:)
Az orvosok és betegek egymáshoz való viszonya nagyon függ attól, hogy ki mennyire tudja odatenni magát egy éppen aktuális eseményhez. Egy beteg ne legyen tiszteletlen azzal akitől segítséget, gyógyulást remél, az orvos pedig szintén ne legyen tiszteletlen azzal, aki hozzá fordul, akinek adott helyzetben ő jelenti az Istent.
Ugyanakkor pozitív túlzásokba sem lenne szabad esni.
Ez egy nagyon sérülékeny viszony, amit megfelelően kell(ene) megtartani, ápolni, különben borulnak a bilik, meg az asztalok:) Szerintem:)

Tempus.Anh 2015.01.08. 21:16:16

@mig54:
Szerintem ennél sokkal több történt, bocs, hogy a fogorvosnőnek is vannak idegei.
Egyebekben nem lett volna köteles sem fogadni őket sem eltűrni, hogy az ujjait harapdossák, a munkáját nehezítsék.
Egy alsó fogsor elkészítése nem életmentő beavatkozás.

A magánrendelőmben azért engedtessék meg, hogy elkáromkodhassam magam, ha a betegem tökön rúg.

Azt pedig most nem írnám ide, hogy egy 89 éves néni minek örüljön egyáltalán.

Tempus.Anh 2015.01.08. 21:23:40

És én a fogorvosnő helyében eleve nem vállaltam volna ezt a beteget.
Részemről kb. ennyi erről a vízfejű témáról.

zünüke 2015.01.08. 21:24:55

Egyébként hibás a posztoló is.Az első dühkitörésénél számítani lehetett arra,hogy a következő időpontban is ugyanezt fogja csinálni,éppen ezért ott kellett volna hagyni ezt a doktornőt,és átmenni egy másikhoz.
Eltudom képzelni mit művelhetett egy hisztisebb páciensel.:D

she_wolf 2015.01.08. 21:34:14

@Tempus.Anh:
Valamit nem értek. A fogorvosnő idegei tropák. Szerintem ezen ne vesszünk össze, az egész cécó nem ér annyit:)
Viszont ha felkereslek Téged a magánrendelődben, akkor pláne nincs helye istenkáromlásnak, hiszen fizetek Neked. A szép mosolyodért, és jó kezedért, a hozzáértésedért.
Mivel engem még nem rúgtak tökön, így nem tudhatom mekkora különbség van egy tökönrúgás, és egy ujjharapás okozta fájdalom között, de gyanítom, hogy az első esetben rögvest egy zsák jéggel a gatyámban hazavitetném magam:)

Igyekszem megkomolyodni... A fogászati beavatkozásokat tekintve az ilyen "üzemi baleset" könnyen sanszossá válhat. Ha nem merek ilyesmit megkockáztatni, akkor nem vállalok el egy olyan pácienst, akiről tudom, hogy az ép és egészséges emberekhez képest milyen hátrányokkal bír. Ha pedig az idegeim még mindig gubancosak a közelmúlt eseményei miatt, akkor csak egyszerűbb eseteket vállalok el. Amennyiben magánrendelőben magánorvosként dolgozom.

she_wolf 2015.01.08. 21:35:16

@Tempus.Anh:
Nem vagy szép! Megelőztél:))

she_wolf 2015.01.08. 21:47:13

@zünüke:
És gyennyesre keresik magukat!:)
Viszont a miénk imádja a kutyáimat és a madaramat is:))

defné 2015.01.08. 21:52:44

@Tempus.Anh: Érdekes.Amikor a posztolónál betelt a pohár, (látván hogy viselkedik a 89 éves idős asszonnyal)és átszerettek volna kerülni egy másik orvoshoz,a poszt szerint a doktornő drága egy szót nem szólt,kiküldte őket a váróba amíg a fogtechnikus rendbe nem hozza az elrontott lenyomatot,majd folytatódott tovább a kezelés.Persze abban sem volt köszönet-ahogy olvasom.Én csak a posztíró határtalan türelmét csodálom,hogy nem kente falra ezt az állatot,aki egy 89 éves hallás-látás sérült asszonnyal ezt a hangnemet megmerte ütni,független attól,hogy véletlenül megharapta-e vagy sem,összezárta a száját amikor nem kellett volna,vagy nem.A falról spaklival vakarták volna le a doktornőt,az bizonyos.

asztalosani 2015.01.08. 22:02:42

@zünüke:
"Egyébként hibás a posztoló is.Az első dühkitörésénél számítani lehetett arra,hogy a következő időpontban is ugyanezt fogja csinálni,éppen ezért ott kellett volna hagyni ezt a doktornőt,"

mint már írta a posztoló első alkalomkor ki lett fizetve nem kevés pénz a munkadíjára, konkrétan 130 ezer forint.

kérlek írd már le, hogy ebben a helyzetben te mit csináltál volna? kifizeted a másik orvosnak újból a 130 ezer forintot? és ha az sem vállik be?!

asztalosani 2015.01.08. 22:06:07

@mig54:
ez mind szép és jó de a történet szempontjából irreleváns, ugyanis szakrendelőben történt, ahol területi ellátási kötelezettség van.

Tempus.Anh 2015.01.08. 22:09:40

@mig54: Ebből a történetből is, mint az itt megjelent posztok többségéből, vonjunk szépen gyököt és (talán) kiderül a teljes igazság.
Szólaljon meg a posztoló és kerítsük elő a doktornőt és az asszisztensét. Audiatur et altera pars. Ahogy az illik.
Bocs, hogy az ilyen nagyképű, kivagyi, pofánnyomós hozzátartozóknak a szaván én még a WC-ig sem megyek el.

A bizalmad pedig köszönöm :)

she_wolf 2015.01.08. 22:33:09

@Tempus.Anh:
"Audiatur et altera pars."
Pontosan így lenne kívánatos. De nem csak ebben az esetben, viszont akkor ez a blog sem egy "kibeszélősó" lenne, hanem kifejezetten szakmai oldal. Kezelési protokollal, meg az összes ezzel járó szakmázással. Olyanok pedig vannak már, Praxisból csak ez az egy, egyszeri, és megismételhetetlen:)
Ide megírhatja bárki a vele történteket, vállalva azok minden ódiumát.
Szerencsés esetben egyik vagy másik fél is megjelenik, kiegészít, esetleg (meg)magyaráz.
2013 'gusztusa óta szerintem talán elég egy kezem hogy megszámoljam, hány olyan poszt jelent itt meg, amire elsmerően bólogattam. És gondolom nem lehet véletlen az sem, hogy az azokra írt kommentek szintúgy kitűntek a többiek közül összeszedettségükben, tárgyilagosságukban, és témamegtartottságukban.

De ez van, "szegény ember dízel főz":D

she_wolf 2015.01.08. 22:33:54

@mig54:
Öööö...lemaradt: a bizalmam Feléd töretlen;)

she_wolf 2015.01.08. 22:51:26

Azon tűnődöm, hogy milyen fogászati szakrendelés lehet az, amelyikben nincs foghúzás...

she_wolf 2015.01.08. 22:52:15

@csakmotyogok:
Ez jóval több, mint érdekes.

platelet 2015.01.09. 06:00:32

A demens betegekkel természetesen nem szabad kiabálni, bár nem gondolom, hogy a posztoló mosolyogva tűrte volna, ha a demens nénikéje ép az ő ujját harapja teljes erőből. A doktornő valószínűleg az édesanyja halála miatt dekompenzáltabb, ami nem mentség, de ezt felhánytorgatni is undorító dolog. A maszkról meg a mozgáskoordinációról írt megjegyzése nettó baromság...

Amúgy elég nehéz volt végigolvasni ezt a mesterkélt stílust, nem értem, miből gondolja a posztoló, hogy bármiféle írói adottsággal rendelkezik, vagy hogy a története olyan hihetetlenül érdekes lenne...

csakmotyogok 2015.01.09. 07:48:59

@platelet: Én végig sem bírtam, annál a résznél kifeküdtem, hogy a maszkot azért teszi a doktornő a szája elé, hogy nehogy leolvassák mit mond. Akii ennyire hülye ahhoz jobb nem szólni.

she_wolf 2015.01.09. 08:20:17

@platelet:
Annyit hadd jegyezzek meg, hogy a doktornő édesanyjának haláláról a poszter nem is tudhatna, ha nem a doktornő mondja el.
Ehhez a poszternek, páciensnek semmi köze, nem rájuk tartozik.

Persze, biztosan nem kéjmámor amikor az ember ujjába harapnak, de egy fogorvosnál mégiscsak "benne van a pakliban", hogy ilyesmi megtörténhet. Sajnálatos dolog, valóban, de ha én vellanyszerelő vagyok, sanszos lehet, hogy megbaxik az áram:)

A poszter stílusa meg....lehet következtetni, hogy milyen lett vola, ha ezt élőben adja elő:(

sunabajnok 2015.01.09. 08:34:28

Számomra ez az "akarás" teljes hiánya.
Adott egy beteg, kórtól függetlenül egy olyan fogyatékossággal, amihez feltétlen segítség kell, mert a nép nem beszél jelnyelvvel.
Meddig tartott volna a beteget még szemüvegben tájékoztatni arról, hogy most megvizsgálom, nyissa ki a száját, majd a szemüveget vissza, és elmondom neki mit láttam, és a továbbiakban mit fogok csinálni. Majd ismét szemüveg le stb....
Fasznak kell óbégatni egy SIKET emberrel? Ennyire még egy fogorvos sem lehet hülye....
És akkor el is jutottunk a tájékoztatás teljes hiányához. Nyissa ki és imádkozzon.
Én egy bírka türelmű ember vagyok, de ha csak hasonló helyzetbe kerülnék úgy szájon vágnám, hogy nem merné a doktornő elmondani a kollégájának hová lettek a fogai!
Az ujjak védelmére is van megoldás, az én fogorvosom alkalmazta is, amikor operálta ki az ínyem alól a bölcsességfogamat.
Ebben az esetben minden megoldható lett volna.

she_wolf 2015.01.09. 08:38:50

@csakmotyogok:
A maszk:) Megdöbbentően kevés embernek jut eszébe, hogy a maszk használata mindkét fél óvása érdekében van az orvoson. Ha az orvos egy siket embert lát el, totál képtelenség és egyben hiba a maszkot le-felhúzogatni, mert a lényegi szerepét veszíti el, ráadásul az orvos nem testi hibás, tehát két keze van, amivel éppen dolgozik. Akkor mivel igazgatja a maszkot?:)

A poszter talán szarkasztikusan akarta megírni az esetet, csak nem jött neki össze. Na bumm, van ilyen. Viszont ha én tudom magamról, hogy nincs tehetségem mondjuk a kalligráfiához, nem veszek ecsetet a kezembe:)

(Teljesen szubjektív adalék a részemről, de én nem szeretem a mesemondós stílusú posztokat, a mesélést meg kell hagyni azoknak, akik ezt magas fokon művelni tudják.
Volt már itt humorosan megírt poszt, örültem is neki, de ez bűzlik a verejtéktől.
Másik szubjektív adalék a részemről, hogy becsülendőnek tartom, hogy egy 89 éves nénit még érdekli az, hogy rendesen tudjon enni, rágni, és nem elégszik meg a tejbegrízzel, meg a pürékkel.)

she_wolf 2015.01.09. 08:41:54

@sunabajnok:
Bennem már felmerült, hogy szívesen megtanulnám:) Csak úgy passzióból, mert érdekes, és szép. És mert néha hasznos lehet.

zünüke 2015.01.09. 08:42:46

@asztalosani:
Miért kellett volna még egyszer kifizetni a munkadíjat? A már előre kifizetett összeget nyomatékosan ott helyben visszakérni,(jelen esetben okkal)és átmenni egy másik orvoshoz.Senki nem köteles eltűrni,ha 89 éves,ha 30 éves,hogy egy lelki gondokkal küzdő orvos ilyen stílusban ordibáljon vele a kezelés közben.Én sem hagytam volna,hogy az idős rokonommal ezt a hangot megengedje magának a továbbiakban.

sunabajnok 2015.01.09. 08:44:53

@mig54:
Nosza, ne fogd vissza magad :))) Én idősotthonban dolgozom, sokszor jól jönne, de akik egész életükben halló emberek voltak, sokszor észre sem veszik, hogy már nagyothallók. Így nincs is értelme megtanulni, minden beteggel van egy saját jelnyelvünk, amit ők is és mi is megértünk. De azt az egyet, amit mindenki megért, már nem merném bevállalni.
Ha idősekről van szó, az nálam kiemelkedően fontos.

zünüke 2015.01.09. 08:51:17

@platelet
A kedves doktornő nem csak a harapás fájdalma miatt ordított mint a fába szorult féreg,hanem mindenért. Csapkodott,hisztizett,kiabált,káromkodott,végül elrohant.

she_wolf 2015.01.09. 09:16:10

@sunabajnok:
Köszi a bátorítást!:) Utánanéztem a neten, sok helyen van ilyen képzés, és nem is egy ökör ára. Az idősgondozás kemény dolog, nem hiszem, hogy képes lennék rá. Nem fizikai, inkább lelki okokból.
Aki nem deficites az érzékelések és a kommunikáció terén, talán csak nagyon ritkán gondol abba bele, hogy mennyire szerencsés.
Ha rácsodálkozol az ablakodból a kinti világra és látod, hogy milyen szép, vagy éppen milyen ronda, amikor hallgatod a kedvenc zenédet, és minden alkalommal észreveszel valamit, amit addig nem hallottál, ez valami csodás dolog.
Mindezt elveszíteni...nem tudom mit tennék:(

sunabajnok 2015.01.09. 09:27:20

@mig54:

"Mindezt elveszíteni...nem tudom mit tennék:("

Ha van még eszed hozzá, hogy felismered ezek hiányát, segítséget kérsz. Sok kliensünknek az a szerencséje, hogy bekerült hozzánk. És nem feltétlen a szakértelem miatt, hanem a közösség miatt. Mert egy idősotthonban a sajátjai között van, míg kint az életben folyamatosan azzal szembesül, hogy vele valami nem stimmel.
És megint más az, amikor van egy fogyatékosságod, de a környezeted, a család segít, támogat.

she_wolf 2015.01.09. 09:57:45

@sunabajnok:
Szomorú dolog ez, de teljesen igazad van:)

csakmotyogok 2015.01.09. 10:41:27

@sunabajnok: Nézd a kezem.... gesztusnyelv

asztalosani 2015.01.09. 13:47:03

@zünüke:
nézd, amit írsz abban teljes mértékben egyetértünk,
de te már próbáltál pénzt visszakérni orvostól???

ott voltam, amikor az egyik munkatársam visszakérte a pénzét az egyik orvostól, és nem kapott vissza semmit sem! azt mondta: be lehet perelni, aztán majd 5 év múlva visszakapja, ha visszakapja! ( nem elég megnyerni egy pert, az is kell hogy kifizessék a megítélt összeget) te ilyenkor mit mondanál, vagy csinálnál? komolyan!

az már más kérdés, hogy annyira gerincesnek kellett volna lennie legalább az orvosnak, hogy amint azt mondja a hozzátartozó: oké, akkor kérünk egy másik orvost, hogy beismeri: nincs abban a lelki állapotban, neki is jobb lenne. de nem! csak azért is. soha nem értettem, hogy a betegek vagy a hozzátartozók miért kezdik el püfölni az orvosokat, de már kezdem megérteni őket

szóval te mit tettél volna?

zünüke 2015.01.09. 17:08:19

@asztalosani:
Igen kértem már vissza orvostól pénzt.
2003-ban az akkor 90 éves nagymamámat agyvérzéssel a P.S-utcai kórház intenzív osztályán ápolták.Két hétig volt ott,amikor a kezelő orvosa közölte,hogy sajnos tovább ott nem maradhat,átviszik a kórház krónikus belgyógyászati részlegébe.Ekkor én személyesen bementem a főorvos asszonyhoz (iroda) és adtam neki 40.000 Ft-ot,hogy még egy hétig ne küldjék át,mert október 2-tól tudom csak elvinni abba a kórházba,ahol fizetünk az ápolásért.Ekkor lett volna szabad ágy.A borítékot eltette,és megbeszéltük,hogy október 2-án reggel elviszem.Minden nap jártam be hozzá kétszer is,és így történt azon a napon is amikor a nagyanyámat reggel felöltöztetve találtam a cuccaival egy tolószékben,éppen a mentőket várva.Mint kiderült a mi értesítésünk nélkül egyszerűen szállítják át a krónikus belgyógyászati osztályra.Semmit sem tudtam akkor ott tenni,mentem vele.Na az is megérne egy misét,hogy ott milyen állapotok voltak,de most nem ez a lényeg.Másnap reggel indultam a főorvos asszonyhoz,hogy a pénzt visszakérjem,mert negyven ezer csak negyven ezer.Először letagadta,hogy ő semmiféle pénzt tőlünk nem kapott,aztán amikor megemlítettem,hogy felkeresem a kórház igazgatóját,ha kell ország világ megfogja tudni,valamint tanú van rá amikor a pénzt átadtam,akkor azt mondta,hogy másnap reggel tudja csak vissza adni.Másnap megint megpróbált kicselezni,hogy eltűnt az osztályról.Három órát vártam rá,de akkor se tágítottam.Ha jól emlékszem,a borítékban nem a teljes összeget tette vissza,de arra meg volt az esze,hogy átvételi elismervényt írasson alá velem.

reepach 2015.01.09. 18:16:45

@zünüke: Ez a pénzvisszakérés jópofa dolog.

Kicsit más aspektusban találkoztam hasonlóval, azt gondolom, tanulságos, aki nem olvasta,most megteheti:

"2 hete egy Bassini műtétet szignált rám a főnököm, örültem neki, mert még keveset csináltam. Szimpatikus, 70 éves bácsi volt a beteg, hála Istennek flottul ment a műtét, végig beszélgettük (lokálban csináltam). Szabó bácsi másnap már sétált, jól érezte magát, minden viziten elmondta, hogy nagyon jól van, nagyon köszöni nekem. Hazamenetele előtti napon, pont látogatási időben a zsúfolt folyosón egy borítékot lengetve eredt a nyomomba "Doktor úr! Doktor úr! Várjon" felkiáltással, majd:
-Tessék elfogadni tőlem azt a kis hálapénzt, nem sok, de nagyon hálás vagyok, és ennyire futja a nyugdíjból...
-Ugyan Szabó bácsi, erre semmi szükség, örülök hogy jól tetszik lenni, mondtam. (Valóban így gondoltam).
-De tényleg fogadja el, ne sértsen meg a doktor úr!
Már mindenki minket figyelt, kezdett kínos lenni a szitu, így hát hagytam, tegye a zsebembe a borítékot. A szobámban megnéztem, 2000 forint volt benne. No ezért aztán nem kellett volna ekkora felhajtást rendezni, gondoltam, de kis pénz is pénz, jól jön az. Nem dúskálunk a lében, az asszony gyesen, egyik gyerek oviban, másik most kezdte az iskolát, az én fizum meg nem éri el a nettó százat. Ügyelettel hozzájön még harminc, jobb hónapban még parából is annyi. Épp elég a lakás törlesztésre meg a rezsire, hóvégén már zsíroskenyeret eszünk, néha azt is zsír nélkül.
El is feledkeztem már a dologról, amikor egyszer csak hivat az igazgató. Gyászos képpel ült az íróasztalánál, mellette fontoskodva a betegjogi képviselő. Kezében egy levél, amit azonnal átnyújtott nekem. Olvasd el, dörrentett rám. Ahogy elkezdtem olvasni, egyre jobban elborult a tekintetem.
A rohadt szemét.... mormoltam magamban.
A levelet Szabó bácsi írta, ekképpen:

"Tisztelt Igazgató Úr! Az Ön kórházában 2 hete operált meg Kovács doktor (ez én vagyok) sérvre. A műtét jól sikerült, meg voltam elégedve, ezért elhatároztam, hogy hálapénzt adok a doktor úrnak. Szerencsére megérkezett közben a nyugdíjam, telefonáltam a feleségemnek, hogy hozzon be pénzt. Ő betette az egészet egy borítékba (92 ezer forint) és behozta. Én kivettem belőle 2 ezret, áttettem egy másik borítékba, ezt akartam doktor úrnak adni. Nagyon izgultam, mert tudtam, hogy ez korrupciónak számít, az újságok állandóan erről írnak. Végül sikerült odaadni a boritékot, bár először szabódott a doki, de tartotta a zsebét. Többen látták, betegek, hozzátartozók, nővérek. Csak otthon vettem észre, hogy nem a 2 ezres, hanem a kilencven ezres borítékot adtam oda tévedésből. Nagyon kétségbeestem, hogy most mi lesz, a nyugdíjam nélkül nem tudom fizetni a villanyt, gyógyszert, de még élelemre se futja. A feleségem mondta, hogy biztosan viszaadja a doktor úr, ha észreveszi, hogy mennyi van a borítékban, ezért vártam néhány napot. De nem adta vissza, úgy látszik, ennyi az ő szokásos honoráriuma. Ezért kérem Igazgató Urat, hasson oda, hogy Kovács doktor vissza adja a pénzt a neki szánt 2000 forint kivételével, mert különben éhen halunk! Ha mégsem kapom meg az összeget, levelem másolatát eljuttatom az ÁNTSZ-hez, az önkormányzathoz és az egészségügyi minisztériumba.
Tisztelettel Szabó József, nyugdíjas géplakatos."

Köpni, nyelni nem tudtam.
Nos? nézett rám az igazgató.
Igazgató úr, ez szemenszedett hazugság
- Ne rontsa a helyzetét, doktor úr, szólt közbe a betegjogi képviselő, - ezt a pénzt magának vissza kell adni! Örüljön, ha ennyivel megússza!

De igazgató Úr, mondtam könnyeimmel és tehetetlen dühvel küszködve, én tényleg 2000 forintot kaptam Szabó bácsitól, azt sem akartam elfogadni!

Az igazgató kicsit gondolkozott, majd így szólt: Még ha én ezt el is hinném, ez olyan kabátlopási história, amiből nem tudsz kikeveredni. Vissza kell adnod a pénzt. Holnap hármasban felkeressük Szabó bácsit, elnézését kérsz tőle, odaadod a pénzt és elfelejtjük az ügyet. Ja, és vigyél neki egy márkásabb italt és virágot a feleségének!

Nagy nehezen összeszedtem a pénzt, szégyenszemre megint nyugdíjas szüleimtől kellett kölcsön kérnem, de ők sem tudtak eleget adni, szerencsére a kollégák kipótolták a hiányzó összeget. Ital volt otthon, virágot vettem a sarkon. Így mentünk hármasban Szabóékhoz. A bácsi szivélyesen fogadott. Látod mama, szólt a feleségéhez, mondtam én, hogy a Kovács doki rendes ember! Átadtam a pénzt, a virágot, valami elnézés félét dadogtam. Szabó bácsi kegyesen nyugtázta, majd kivett 2000 Ft-ot, és átnyujtotta: Ezt tényleg magának szántam, doktor úr! Hát itt vissza kellett fogni magamat, hogy képen ne törüljem. A betegjogi képviselő szemérmesen félrenézett. Tedd csak el, fiam, mondta az igazgató, megérdemled. Már búcsúzkodtunk, amikor Szabó bácsi utánunk szólt : Igazgató Úr! annyira meg vagyok elégedve a Kovács dokival, hogy tavasszal a másik oldali sérvemet is vele műttetem!

Na jól nézünk ki, gyüjthetem a pénzt Szabó bácsi műtétjére... "

mnika88 2015.01.09. 18:37:30

@reepach:
Ha ez így megtörtént,akkor az tényleg gáz.
Mondjuk nehezen képzelem el,hogy vkit az igazgatóságra rángatnak,mert parát fogadott el,tekintve,hogy majdnem mindenki fogad el pénz,ennyi erővel a fél orvosi kart felrángathatnák.
Azért mert egy bácsika írt egy levelet,ezért így megalázni egy orvost...

csakmotyogok 2015.01.09. 19:05:48

@mnika88: Èn elhiszem. Undorìtò dolgokat tudnak művelni egyes betegek.

reepach 2015.01.09. 19:12:52

@mnika88: Nem garantálom a történet valódiságát, itt olvastam a blogon évekkel ezelőtt.
Az igaz, hogy sokan adnak/fogadnak el parát, de jogilag bűncselekménynek számít, és ha egy kisnyugdíjas tényleg az egész nyugdíját odaadja tévedésből, akkor azt valóban vissza kell adni.

Mille38 2015.01.09. 19:58:59

Nekem úgy jött le a szövegből, hogy az idős néni rosszul lát, rosszul hall, de nem elbutult. Kb. 5 percig tartott volna megtanítani neki egy jelrendszert, mondjuk érintéseket a kezén-karján, hogy mikor mit csináljon. Ebben közreműködhetett volna a kísérő is. Ezt hívják kommunikációnak és ez lehetővé tette volna a gördülékeny kezelést. Úgy látom, sem az orvos, sem a kísérő nem volt ehhez elég kreatív. Sajnos a néni sem, bár tőle a legkevésbé elvárható.

Tempus.Anh 2015.01.09. 19:59:38

@reepach: Nálam az ilyen aljas pondró akkor részesülne legközelebb ellátásban, amikor hét cső állna ki belőle és legalább terminális Biot-légzést lehetne észlelni nála.
Jogom van megtagadni egy szélhámos hazug gazembertől az ellátást, ha nincs életveszélyben.

mnika88 2015.01.09. 21:47:35

@reepach:
Ezt nem értettem.Egy 70 éves bácsi állított valamit,ami miatt így megaláznának egy orvost a kollegái? Mert ez nem pusztán anyagilag volt érvágás,azért lelkileg is odacsaptak szegénynek.
Na mind1,nem mindent tudok elhinni ebből a történetből.
Ha jól emlékszem,Te osztályvezető főorvos vagy.Ha most kapnál egy ilyen panaszlevelet,akkor egyből raportra hívnád a dolgozódat és fizettetnéd vele vissza az állítólagos pénzt meg sem hallgatva,ráadásul jól leégetve??

csakmotyogok 2015.01.10. 07:17:59

@mnika88: Igazgatòhoz+betegjogi kèpviselőhöz hìvtàk. S bizony nap mint nap megalàzzàk az orvosokat a betegek 1 rèsze. Nekem totàl hihető. Mikor fonendoszkòpot szaturàciò mèrőt lopnak a betegek tudvàn az a doki szemèlyes tulajdona.

mnika88 2015.01.10. 07:52:46

@csakmotyogok:
Nem azt mondom,tudom,hogy egyes betegek nagy spielerek,én azt nem tudom elképzelni,hogy ezt az orvos kollegái így rendezték le.Csak a saját munkatársaimból és a mi kórház igazgatónkból indulok ki.Így nem alázná meg senki a kollegáját szerintem,főleg egy állítólagos dolog miatt.
Na szval,én a story végét nem hiszem el,vagy csak erősen kétkedve.:)

csakmotyogok 2015.01.10. 08:31:56

@mnika88: Rendes igazgatòtok van, ezèrt nem tudod elkèpzelni.Szerencsès vagy.

she_wolf 2015.01.10. 09:45:58

@reepach:
Először az jutott eszembe, hogy de jó kis bohózatot lehetne írni ebből!:)
Aztán az, hogy szomorú, hogy ilyen megtörténhet.
Majd pedig azon kezdtem el agyalni, hogy tényleg gyökkettő vagyok a joghoz, ugyanis nem látom be, hogy a hála utólagos kifejezése miért minősül korrupciónak, pláne, ha a beavatkozás előtt nyomát sem mutatom ráutaló magatartásnak semmilyen formában.

(Ha az orvos - miután megbeszéli velem a teendőket - és közli, hogy X ezer forint alatt meg sem piszkál, akkor nyilván világos a képlet, de itt nem erről van/volt szó.)

Szóval ha jogvégzett és gyakorló jogász van a köreinkben (a hangsúly a "jogvégzett és gyakorlón" van!), aki képes velem megláttatni a lényeget, örömmel venném:)
Jelige: Guglihuszárok kíméljenek!:)

csakmotyogok 2015.01.10. 09:53:29

Érdekesség:
www.msotke.hu/downloads/szakmai/mksz_msotke_20141215.pdf

S az a mondat sem kutya: Az autóval helyszínre kijáró háziorvosi ügyelet (kijáró ügyelet)
megszüntetendő luxusszolgáttatás.

asztalosani 2015.01.10. 12:47:02

@reepach:
akkor most én is olyan leszek mint ti: ez kitaláció, ez hazugság!
NE ÁLTALÁNOSÍTS!
a történeted nem másról szól mint a betegek lejáratásáról!
áruld már el: te már találkoztál ilyen beteggel?

érdekes a sztoriban az, hogy mindig egy "szabó", "kovács", vagy éppen "kocsissal" történik meg, vagy apuka, vagy anyukával. sehol egyetlen egy eredetei link, ahol a panaszossal fel lehetne venni a kapcsolatot, egyszóval KACSA!

a másik bonbonos cigányos történet is hülyeség úgy ahogy, évek óta kering a neten.

na akkor erről ennyit :-)

viszont itt a praxison lehet olvasni igaz történetet:
praxis.blog.hu/2011/01/03/mas_halapenzet_kaptuk_vissza
én ezt elképelhetőnek tartom!

ez van, nemes egyszerűséggel NEM kell elfogadni semmilyen pénzt és az ember nem keveredik bele ilyen bűnügybe! :-)

csakmotyogok 2015.01.10. 13:11:50

@asztalosani: Szerintem sem rá kell hívni a rendőrt a megvesztegetni akaróra és jól bíróság elé állítani, mert korrumpálni akart:)).

asztalosani 2015.01.10. 13:25:42

@zünüke:

nézd, alapvetően nem akarok neked ugrani, de nem igazán értelek, kérlek magyarázd el:
adott egy 90 éves rokon az intenzíven, ahol az orvos közli veled, hogy az állapota egy másik osztály elhelyezését kívánná (belgyógyászat), jól olvastam eddig, igaz? amit nagyon nem értek, és nem derül ki a történetedből az az, hogy miért nem akartad hogy oda átszállítsák? Hisz csak kórházon belül lett volna áthelyezve, nem? vagy mi volt a bajod a másik osztállyal?

az hogy az orvos lerázott kétszer is, nos, erre merjem-e azt mondani, hogy sajnos az megszokott dolog és várni lehetett? :-( (tényleg sajnállak, mert ennek nem így kellene lennie)
gondold át: bepróbálkozott, nyilván azért mert ha még ez sem jön be neki, nem jár következménnyel, ha meg bejön, mert belemész a játékába, akkor kétszer is győz: erkölcsi fölény ( hogy: ha-ha-ha átb*szott kétszer is) és anyagi fölény is (+40 ezer). szerinted ezt hányszor játszotta-e el, ha tudja hogy ezt a koreográfiát így kell játszani? nem volt vesztenivalója: maximum bukik 40 ezret, és ez a lényeg: nem volt vesztenivalója.

a történeted alapján is (nyilván ha te írod hogy ez veled történt akkor elhisszük neked) csak annyit mondhatnék hogy pont ezért nincs értelme a hálapénznek, sem előre, sem utólag. nem egyszer hallottam már orvosokat az öltözőben és orvosi összejöveteleken privátban arról beszélgetni, hogy a nap végén azt sem tudja kitől mennyit kapott és miért. nyilván az orvos nem fogja a saját bőrét a vásárra vinni, így ha az adott beteget át kell helyezni, akkor megteszi, hiszen ellenkező esetben olyan vizsgálatot indítanak, ami nem éri meg neki a 40 ezret, aztán "úgysem tudod bebizonyítani azt, hogy adtál pénzt neki ezért és ezért, ha meg igen akkor megint csak a te nyakad körül szorul a hurok, hiszen olyat kértél tőle, amely törvény vagy szabályellenes munkára irányult és innentől kezdve vesztegetés..." c. sztori kezdetét veszi... szóval nem csak egyszer tolsz ki magaddal hanem többször is. :-(

mindenesetre figyelemreméltó a kitartásod :-), bár ha kicsit tovább próbálkozol lehet a teljes összeget visszakaptad volna :-)
(bár megjegyzem a fenti sztori nem hálapénzes, hanem térítési díjas, és azért százezer forinttal többről szól)
a papír aláírását nem igazán értem az ő részéről, hisz ahogy te aláírtad, azzal ő automatikusan elismerte, hogy kapott pénzt tőled... XD

egyezzünk ki abban, hogy nagyon nem könnyű pénzt visszaszerezni

asztalosani 2015.01.10. 13:28:06

@csakmotyogok:

vajon ha lennének próbavásárlók tb-s helyen akkor is ilyen széles smilekat küldözgetnél? :-))

(és akkor már rögtön nem a próbavásárlót vinnék el, hanem az orvost!)

zünüke 2015.01.10. 14:47:42

@asztalosani:

Mint írtam a nagyi az intenzív osztályon feküdt,és ott tényleg rendesen ellátták,láttam minden nap,hogy törődtek vele.Nagyon rendesek voltak az ápolók is,az éjszakás is,a nappalos is.A krónikus belgyógyászati részlegük,az viszont egy haláltábor szó szerint.Előző évben voltam ott látogatóban,(életemben először)akkor láttam milyen állapotok uralkodnak,na ezért nem akartam,hogy a nagyi oda kerüljön,még arra a kevés időre se.De nem így történt sajnos.
Nem lett volna itt semmi probléma,ha a főorvos asszony őszintén megmondja,hogy nem tudta megoldani,vagy nem rajta múlik,vagy kell az ágy,vagy mit tudom én valamit mondott volna,de a pénzt korrektül visszaadja kérés nélkül.De sunyi módon a pénzt eltéve,a nagyanyám zárójelentését aláírva,kiette az osztályról,egy pár nap múlva.Ráadásul még megpróbálta letagadni is,ami a lehető legundorítóbb dolog volt a részéről.Igen,jól emlékszem nem a teljes összeg volt a borítékban,valamennyi hiányzott,és ezt csak akkor vettem észre amikor aláírtam az átvételit,ő meg átnyújtotta a borítékot.Hogy minek íratott velem átvételit? Fogalmam nincs azóta sem,de nem is nagyon érdekelt,mert nekem nem állt szándékomban az ügyet tovább folytatni.Azt még oda súgtam neki a "búcsúnál" hogy költse patikára a fent maradt összeget. :XD

zünüke 2015.01.10. 14:52:14

@csakmotyogok: Persze..és ezzel a rendőrség gondolod foglalkozik.Nem tudom te hol élsz.Biztos a rendőrséget nagyon érdekli,hogy egy beteg az orvosának pénzt akart adni,vagy adott.Akkor a pincérre is lehetne rendőrt küldeni,mert elfogadott egy asztaltársaságtól a műszak végén több ezer forint borravalót,nem?

zünüke 2015.01.10. 14:56:21

@reepach: Ezt az öreget (már ha igaz a sztori)én az orvos helyében keresztre feszítettem volna,mert ez (ha megtörtént)tényleg nagy aljasság volt.

De akkor hova tűnt a másik boríték? Vagy az öreg az egészet megtervezte? : XD

asztalosani 2015.01.10. 15:25:28

@zünüke:

értelek most már. :)

viszont azt tudnod kell, hogy az intenzíven azért látják el így a betegeket, mert intenzív. Egy belgyógyon kevesebb is az ott dolgozó (nővér/beteg), és több kórterem van rájuk bízva. (nem mintha védeni akarnám őket, mert a múltkori videót látva nem hiszem hogy védeni kellene egynéhányat). A krónikus belgyógyászat sajnos mindenhol kvázi "elfekvőt" jelent :-(

de akkor is sunyi, gerinctelen húzásnak tartom ezt a bújocskázosdit, papirosdit, nem a teljes összeg visszaadását... valahogy az egyenesség és a korrektség kihalófélben van

she_wolf 2015.01.10. 20:25:27

@csakmotyogok:
pfff....Te aztán meg tudod alapozni hétvégi hangulatot. Popcorn meg az ablakban?:D
A hét 6000 ojró + ügyeleti díjas kérdése: pl. Sopronyban dolgoznak még orvosok?:(
(És ha valakinek számolgatni van kedve, ne csak nettósiccson, hanem áfásiccson is, ecetetrá..)

reepach 2015.01.10. 20:43:55

@mig54:
Répássy Róbert: A jogi helyzet egyértelmű, a hálapénz bűncselekmény
2014. december 30. 12:44, kedd

Az új polgári törvénykönyvvel kapcsolatban még nem gyűlt össze annyi tapasztalat, hogy komoly következtetéseket vonhassunk le, de a tárcának feladata, hogy figyelemmel kísérje az új törvények hatályosulását - mondta a Magyar Hírlapnak Répássy Róbert, az Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkára.A hálapénzzel kapcsolatos szabályozásról Répássy Róbert közölte, a minisztérium összegyűjti a javaslatokat, amelyek szerepelhetnek egy soron következő módosítási csomagban, ha a tárca indokoltnak tartja az adott indítványt. Az államtitkár szerint a jogi helyzet egyértelmű, a hálapénz bűncselekmény, különösen abban az esetben, ha ezt feltételül szabják a kötelesség teljesítéséhez. „Semmilyen munkáltatói intézkedés nem menti fel az orvost vagy egészségügyi dolgozót azon tilalom alól, hogy nem kötheti munkájának elvégzését hálapénzhez” - hangoztatta Répássy Róbert.

she_wolf 2015.01.10. 22:24:10

@reepach:
Világos, a jogi helyzet egyértelmű.
Mióta egyértelmű?
Ezt csak azért kérdezem, mert kicsit régebben elmentettem magamnak valamit, ami szerint:
www.kapas.hu/halapenz.pdf
ha belegabalyodnék megvesztegetés/zsarolás vs. hálapénz örökös fogócskájába. Ezt ajánlanám a firkásznak is:)

És már hogy lehetne egyértelmű, mikor még csak gyűjtögetik a rőzsét az asszonyok a tűzhöz?
Ha valaki megtörli az orrát Lépássy Lóbeltnek, na AZ bűncselekmény:)
Nem mellesleg pedig ha én valakinek hálás akarok lenni, akkor a jóisten sem menti meg a kezeim közül, legfeljebb nem hálapénznek fogom hívni, hanem adománynak:)
Igazán jó tanítvány vagyok, hiszen az átnevezősdi a (mindenkori) kormány magyar nyelvtana.

Gyermeteg beszólásaimat félretéve: nem vet fel a pénz, nincsenek aranyrúdjaim, titkos számláim a Kajmán-szigeteken, offshore cégeim. Van annyi pénzem, amennyire szükségem van, és sajnos vannak frusztrált, egyik melóhelyről a másikba beeső orvosok, több intézményben dolgozó nővérek, akikhez gyakrabban van szerencsém, mint szeretném.
És ha "csakmotyogok" borúlátó hozzászólásait veszem alapul, akkor rövidesen ők sem lesznek.
Álomtitkároknak inkább ezen lenne ildomos agyalniuk, meg azon, hogy van-e tiszta damaszt zsebkendőjük, amivel az utolsó, országunkból kivonuló eü.-s dolgozónak is búcsút integethetnek....
Valaki azt kérdezte itt, hogy ugyanmár, hát miért mennek orvosnak a fiatalok, ha nem a pénzért? Hát azért, mert egyik fele még mindig bízik benne, hogy a jó elnyeri méltó jutalmát, a másik fele pedig azért, mert már az első jegyzetét is telerajzolta a földrajzi atlasszal.

csakmotyogok 2015.01.11. 06:55:56

@mig54: Tüdőgyògyàszat gyakorlatilsg megszünt. Nem vesz fel a kòrhàz beteget. Màs megyèbe küldik őket. Màs osztàlyok ès màs megyèk is halòdnak. Nem borùlàtò hanem racionàlis vagyok. Nem szivesen vàndorolnèk ki.

mnika88 2015.01.11. 08:09:23

@csakmotyogok:
Hol szűnt meg a tüdőgyógyászat?

mnika88 2015.01.11. 08:14:25

@mig54:
Nem mindenkit "vonz" ám a mesés osztrák fizu.Soproni orvosok 80%-a itt akar magyarban dolgozni.Szerintem sokkal nagyobb probléma a nővérhiány...

neduddki21 2015.01.11. 08:16:59

@mig54: Ez egy nagyon jó, jogilag korrekt összefoglaló a hálapénz mibenlétéről. Kár, hogy kevés helyen működik így.

csakmotyogok 2015.01.11. 08:27:52

@mnika88: Ha 1 kòrhàz nem vesz fel tüdõosztàlyra beteget. Az szerinted nem azt jelenti gyakorlatilag megszûnt? Az hogy gyakorlatilag az egyetlen tüdõgyógyàsz ambulàl de ha gàz van Szombathelyre küldik/fektetik be a beteget szerinted mi? S szerinted az a nagyon kevès ottani osztàlyon dolgozò doki meddig bìrja a dupla terhelèst?

csakmotyogok 2015.01.11. 08:32:03

@mnika88: nem is a fizu a leglènyegesebb hanem a körülmènyek. Nincs gyógyszer nincs műszer nincs megbecsülès+èhbèr. No ezèrt mennek el s nem beszèltem a sajàtos magyar beteg mentalitàsròl.

mnika88 2015.01.11. 09:04:16

@csakmotyogok:
Jajj,nem ezért kérdeztem.:) Csak érdekelt,melyik kórházról írsz.De gyanítom Sopronról.:)
Egyébként a megbecsülés érdekes kérdés.Egyik sebész pl.azért jött vissza osztrákoktól,mert nem hagyták műteni,nagyon kevés lehetőséget kapott.Ezért visszajött.Mindenhol vannak problémák.

asztalosani 2015.01.11. 11:01:28

na már megint sikerült a poszttól teljes mértékben eltérni.

nézzétek! miért nem írjátok le ti is egy külön történetben ezeket, és akkor ott lehetne kollektívan sírni?

kezd eléggé unalmassá válni, hogy mindig ezt hozzátok fel mentségként és minden történetet erre vezettek vissza. Nem! nincs igazatok, ma senkit sem fizetnek meg jól, mindenhol sok a munka nemcsak az eü.-ben. és igen van olyan hely ahol az ember nem egy másik helyett dolgozik, hanem minimum 4 másik ember munkáját végzi el, teszem hozzá pocsék munkakörülmények között túlórában amit nem fizetnek ki, és teljes ANYAGI FELELŐSSÉG mellett.

amennyi munkát belefektettek itt a sírásba, annyi erővel már rég összefoghattatok volna és CSINÁLHATTATOK volna már rég valamit. miért nem tesztek már valamit? miért csak otthon a melegben a kényelmes karosszékben hátradőlve digitálisan sírtok arra várva hogy helyettetek tesz valaki valamit? ha nem tetszik, hogy nincs tüdőgondozó/tüdőosztály/tüdőgyógyászat/pulmonológia akkor tegyetek ellene és az ellen aki ezt "elintézte".

she_wolf 2015.01.11. 11:38:47

@mnika88:
Sopront nem kiemelni akartam, csupán illusztrációnak szántam ( a soproni doki felpattan a bringára, sógoréknál melózik, felveszi a 6000 euró + egyéb pótlékos bérét, és hazateker:D).
A magyarban általában jobban dolgozik a patriotizmus, mint a kozmopolita élet utáni sóvárgás.
Nem az utólag adott hálapénz miatt kellene nyígni, hanem végre ki kellene takarítani. De azt csak azok tehetnék meg, akiknek van hozzá seprűjük. Csakhogy nekik büdös ez a meló, és ez nem véletlen.
Ez itten az önfarkába harapó saját kígyó:)

Az az orvos pedig, aki felháborodva közli a pácienssel (holmi "isten faszát" emlegetve), hogy öreg ő már ehhez, az vonuljon szépen nyögdíjba...

she_wolf 2015.01.11. 11:43:33

@csakmotyogok:
Olyan városban lakom, ahol van kifejezetten tüdőgyógyintézet. Itt is küszködnek a létszám-és eszközhiánnyal:(

she_wolf 2015.01.11. 11:46:58

@neduddki21:
Nagyon sokszor nekiálltam már megkeresni, hogy melyik a az eü. intézmény, amelyik kategorikusan elutasítja a hálapénzt és ezt jól láthatóan ki is függesztette, de nem találom:( Pedig itt volt a neten, csak siettem valahová és nem foglalkoztam vele.

mnika88 2015.01.11. 12:19:08

@mig54:
Nálunk a szülészeten tiltották meg,hogy kismami orvost fogadhasson,mert szabályos harc ment a betegekért.Aztán ezt a nők(!) sérelmezték a legjobban,ezért pár éve ismét lehet orvost fogadni.

mnika88 2015.01.11. 12:26:04

@mig54:
Egyébként hozzánk mindig jönnek Ausztriában elszúrt,vagy épp az ottani ellátással elégedetlen betegek.
Múltkor pont emiatt kapta fel az egyik doki a vizet,hogy ha elcseszték ott,akkor oldják meg már ott is a problémát,ne ő takarítsa a xart a másik után.

she_wolf 2015.01.11. 14:31:11

@mnika88:
Ez talán azért lehet, mert a magyar orvosképzés nagyon jó!:) Remélem, nem rondít bele egyik idióta sem.
És a magyar orvosnak igaza van akkor, amikor azt mondja, hogy amit ott főztek, ott egyék meg, van neki itt elég melója, elég baja.

A szülészet/nőgyógyászat pedig külön "cég", de erről korábban már volt szó.
Én ragaszkodom a nőgyógyászomhoz, ha pedig várandós lennék, még jobban ragaszkodnék hozzá, és nem érdekelne hogy ez mibe "kerül", mert nem csak rólam van szó adott esetben, hanem nálam sokkal fontosabbról!:)

csakmotyogok 2015.01.11. 15:06:28

@mnika88: Sebésznek még itthon is jól megy sora. 1-et ismerek jobban. Akiket én ismerek, traumatológus, anesztes tüdőgyógyász. Neki mindnek baromi jól megy kint az itthonihoz képest pedig álom. Mind azt mondja mekkora marha volt ,hogy sokáig kitartott:((.

mnika88 2015.01.11. 15:07:35

@mig54:
Szval terhes vagy?? :D
Gratulálooook! :D :D

csakmotyogok 2015.01.11. 15:08:38

@mig54: Hát, ezzel nem dobtál fel.

csakmotyogok 2015.01.11. 15:13:04

@mnika88: Ezzel nem szabad ám viccelni 40 fölötti nőnél. Épp Karácsony előtt nézett úgy ki keresztelő lesz, hát a férjem nézte a külföldi álláshirdetéseket, sírtam kicsit időnként, de szerencsére nem leszek újra édesanya. Szegény férjem, még azt is elkönyvelte valószínű sérült gyerekünk lesz, de nagyon fogja szeretni. Szóval 40 fölött nem viccelődni vele:D.

mnika88 2015.01.11. 15:17:06

@csakmotyogok:
Szerintem sebész,trauma,nőgyógy.Nekik mehet jól/jobban.Legalábbis itt.
Az anesztes ismerőseim közül páran úgy csinálják,h vállalkozóként vannak a kórházban,emellett itthoni,vagy osztrák magánklinikán altatnak hetente párszor.Ők azért szép pénzt keresnek.
Hát jah,bizti sokaknak jobban fekszik külföldön.De hát ez másokra is igaz.:(

mnika88 2015.01.11. 15:21:25

@csakmotyogok:
Pedig sokan szülnek 40 felett.:) Ha gondolod,neked is gratulálok szívesen! :D
Mindenki karriert épít,beszerez 3 diplomát,aztán meg uccsó percben lebabázik.

she_wolf 2015.01.11. 15:38:12

@mnika88:
Terhes vagyok, ja! GONDTERHES! Feltételes módban írtam, te drága tündér!:DDD

csakmotyogok 2015.01.11. 15:44:17

@mnika88: Én fordítva csináltam 2 gyermekem volt mire diplomám lett és nappalin. Mózeskosárban vittem az elsőm zh-ra, aki hamar kész lett kivitte:) akkor sokan hülyének néztek, most épp ők mondják milyen jó nekem :))

she_wolf 2015.01.11. 15:44:40

@csakmotyogok:
Bizomány...:( Ha beficcenne nálam egy ilyesmi....ugye, sejted a folytatást.

she_wolf 2015.01.11. 15:49:35

@csakmotyogok:
Az igazság sajnos akkor is igazság, ha szomorú:(
A gyerekeket szerintem okosan vállaltad.

csakmotyogok 2015.01.11. 16:03:23

@mnika88: Apumat a nagyim 41 évesen szülte utolsó lesz úgy gondolták. Azután született a húga,örültek nagyon hiszen ő lett 6 fiú után lány ,azt gondolták Isten mégis meghalgatta a kérésük és lett kislányuk.Azután még született 2 fiú,az utsóval a nagyim 48 évesen lett állapotos. Nem karriert épített, de mindig úgy gondolták a gyermek Isten ajándéka, és mind egészséges okos ember lett.Viszont az tény a mai negyvenesek sokkal több kárt okoznak önmaguknak/magukban mit a nagyim anno.

mnika88 2015.01.11. 16:04:03

@mig54:
Tudooom,csak ugrattalak! :D

@csakmotyogok: Ügyes vagy,jól csináltad.Nappalin? 2 gyerekkel?Te aztán nagyon tudsz.:) Még gyerek nélkül is megterhelő...

mnika88 2015.01.11. 16:05:07

@csakmotyogok:
Az utolsó mondatodat nem értem.Milyen kárt?

csakmotyogok 2015.01.11. 16:10:29

@mnika88: Az én korosztályomból sokan dohányoznak.Az alattam járók ittak cigiztek és voltak olyanok is akik bizony abortuszra mentek, mert fiatalnak érezték magukat, most pedig nincs baba.Erre gondoltam a maguknak kárt okozásnál. ( Én sem 19 évesen akartam édesanya lenni,de azért ha valakivel nemi életet élek akkor ebben van a baba is. Akkor és most sem gondolják ezt sokan végig. Sem nők, sem férfiak.Felelősséget vállalni a saját testünkért.)

csakmotyogok 2015.01.11. 16:13:05

@mnika88: A második az államvizsgára született:)) úgy könnyebb volt, de tény és való nem könnyű gyerekkel suliba járni, vagy mellette vizsgára készülni, előadásokra menni.Ő már 6 hetesen főiskolára járt. Biztos azért lett olyan okos:)).

she_wolf 2015.01.11. 16:21:08

@mnika88:
Khmm...ugye, többé nem teszed?:(

she_wolf 2015.01.11. 16:25:20

@csakmotyogok:
Teljesen más volt akkor a világ, más értékrendek szerint, másképp éltek, gondolkodtak az emberek, mint ma. Örülök, hogy ezek szerint ilyen nagy a család, a rokonság:)

csakmotyogok 2015.01.11. 16:39:47

@mig54: Sajnos nem nagy .Az unokatestvéreimnek nem született gyermekük és alig vannak itthon. Külföldön élnek:(( szerte a világban.

csakmotyogok 2015.01.11. 16:51:07

@mig54: Honnan tudnád:)) hiányoznak. Sok orvos közülük. A sors fintora. hmm ??

she_wolf 2015.01.11. 17:18:51

@csakmotyogok:
Fintor. Az. Sajnálom, hogy annak idején nem hallgattunk anyósomék fogadott testvérére. Magyar tájak ide vagy oda:(

mnika88 2015.01.11. 19:08:37

@mig54:
Bocsi,nem akartalak megbántani!:(

@csakmotyogok:
Értem.Igen,ez így van.Az én korosztályom is ilyen.:/

she_wolf 2015.01.11. 21:42:30

@mnika88:
No problem. Jóccakát!:)
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása