Agyvérzéses beteghez nem ment k ia mentő


Egyszerűen letették a telefont. Kétszer is!
Tisztelt Praxisblog!
Ez év április 24-én este sztrókot kaptam, egyedül voltam otthon, mivel
egyedül élek. Tudtam, hogy sztrókom van, ezért azt is tudtam, hogy a
minél hamarabb kórházba kell kerülnöm. Lebénult a fél oldalam, nem tudtam
rendesen beszélni, de azért hívtam a mentőket. A diszpécser annyit
mondott "beszéljen érthetőbben" és letette a telefont. Újra hívtam, és
megint letette azzal, hogy "beszéljen érthetőbben".
Nem értem, amikor a csapból is az folyik, hogy mik a sztrók tünetei,
hogy minél hamarabb kórházba kell, hogy kerüljön a beteg. Amikor vezető
halálok a sztrók... Elgondolkodtató, vajon mennyire képzett szakemberek
ülnek a telefon mellett a mentőknél.
Nem kérdezték meg, mit érzek, fáj-e valamim, olyan kérdéseket sem tettek
fel, amire igennel vagy nemmel lehet válaszolni, talán igen-nem
válaszokat tudtam volna adni. De egyszerűen letették a telefont. Kétszer is!
üdv.
Gabriella
HIRDESSEN SZINTE INGYEN A PRAXIS BLOGON!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
2015.01.06. 08:23:28
És természetesen felveszik a középfokúakat megillető béreket .
reepach 2015.01.06. 08:39:50
Ne írígykedj, estin még te is elvégezheted, aztán a helyükre ülhetsz.
2015.01.06. 08:48:22
Én inkább takarítok tovább a középfokúval. Ez így korrekt .:)
cobre 2015.01.06. 08:48:54
2015.01.06. 08:57:04
yogosan 2015.01.06. 14:15:57
Van amelyik nem valami segítőkész,és van olyan is aki rögtön küldi a kocsit,nem bombázza az embert olyan kérdésekkel amikre hirtelen a telefonáló nem is tudja a választ.Velem is fordult már elő ilyen eset.
Tempus.Anh 2015.01.06. 15:14:24
formed 2015.01.06. 16:30:57
A poszthoz: ha ez valóban így történt akkor hiba, de miután hangfelvételre kerül minden hívás, nemhiszem, hogy bármelyikük az állását, vagy akár a személyes szabadságát kockáztatná. Személyes tapasztalatom szerint a sürgősségi ellátórendszerbe kerülő betegek jó része nem igényel sürgősségi ellátást (ld. jogszabályok), csakhát ezt senki nem vállalja. Hölgyeim, uraim, üdv. a defenzív medicina korában. Emiatt (is) kell órákat várni az SBO-n.
formed 2015.01.06. 16:33:52
formed 2015.01.06. 16:34:38
she_wolf 2015.01.06. 16:42:25
Ez így nettó hazugság!
@mnika88:
Tempus-Anh csak nosztalgiázik:) Szép idők voltak, kár, hogy vége:(
@yogosan:
Talán az lehet a probléma, hogy a diszpécser valóban nem értette mit mond a beteg, esetleg - merem feltételezni -, hogy azt gondolhatta, hogy drogos, vagy részeg bohóckodik vele:(
Mivel őket is el kell(ene) látni, úgy gondolom, hogy az említett diszpécser csak dísz pancser:(
Bárhogy is: nem tudom, hogy az említett helyen hány diszpécser dolgozik egyszerre, de nem hiszem, hogy csak egy. Talán segítséget kérhetett volna a hívott fél valakitől, ha már önmaga képtelen volt eldönteni, hogy kell-e mentő:(
A poszternek: szomszéd, vagy bárki, aki beszélhetett volna a mentőkkel?
Egy sztrókos beteg szavait valóban nehéz megérteni még "face to face" is, saját tapasztalatból tudom:( De ezek szerint mégis kórházba került a beteg? Hogyan? És mikor?
csakmotyogok 2015.01.06. 17:39:51
Bakelát én sem olvastam, majd rákeresek.
she_wolf 2015.01.06. 17:50:50
Nem tud rendesen artikulálni, nem forog a nyelve, nem jutnak eszébe szavak, kifejezések...nagyon nehéz:(
Viszont hiányérzetem van, mert a folytatásról egy szót sem írt a poszter.
Inkább ne keress rá 2-3 évvel korábbi hozzászólásokra, mert nagyon szomorú leszel:(
formed 2015.01.06. 17:58:07
csakmotyogok 2015.01.06. 18:08:30
formed 2015.01.06. 18:14:42
formed 2015.01.06. 18:15:15
she_wolf 2015.01.06. 18:16:36
Ha ő írta a posztot, akkor vagy szépen helyrejött, vagy eleve nem volt - szerencsére - olyan súlyos a probléma (gondolok itt arra, hogy nem mindegy, hogy az agy melyik területe, és mennyire érintett).
Örülnék, ha a poszter megjelenne, és némi kiegészítést kapnánk:)
she_wolf 2015.01.06. 18:25:23
Lassacskán, de vagyogatok:) Nem szövődménymentesen, de azt hiszem, amennyire lehet, meggyógyultam. Többet nem kívánok. Lesz még ugyan tavasszal egy - később meg talán még egy - műtétem (térdprotézis), de majd azon is túljutok valahogy. Adok munkát böcsülettel az orvosoknak. Kezemben egy beutáló EMG-ENG vizsgálatra, hogy haladok-e a polyneuropáthiámmal valamerre, aztán mejd meglátjuk a továbbiakat.
Van egy kedves barátom, aki azt tanácsolta nekem, hogy soha ne kérdezd meg senkitől, hogy hogy van, mert a végén még elmondja:D Te is így jártál, de remélem, ennyi belefér:)
mnika88 2015.01.06. 18:53:48
Igen?Akkor lehet az én háziorvosom.:D Ő is aneszteziológusból avanzsált háziorvos,szarkazmussal tarkított hatalmas szöveggel.:D Na,majd legközelebb ezzel indítok: "Bakela,vagy nem Bakela?"
formed 2015.01.06. 22:22:39
További jobbulást, reméljük hamarosan egyáltalán nem kell munkát adnod semmilYen orvosnak :)
asztalosani 2015.01.07. 10:04:59
"Van egy kedves barátom, aki azt tanácsolta nekem, hogy soha ne kérdezd meg senkitől, hogy hogy van, mert a végén még elmondja:D Te is így jártál, de remélem, ennyi belefér:) "
lehet ezzel pont rád célzott!!! :)
Igazság, hol vagy? 2015.01.07. 10:17:41
asztalosani 2015.01.07. 12:15:07
kissé mocskos a szád, tán ideje lenne megmosni szappannal! :)
defné 2015.01.07. 16:23:46
Az utóbbi időben elképesztő adok-kapok vitákat lehet itt olvasni trágár szavakkal tarkítva.Hozzáteszem,ez mindkét félre (orvos-beteg) vonatkozik.
platelet 2015.01.07. 16:36:10
Természetesen, a posztolónak iszonyú lehetett a tehetetlenség érzése, de ezért nem a telefonos a felelős.
zünüke 2015.01.07. 20:22:11
Mondjuk visszahívja a számot,és a vonal túlsó végén az illető ugyanolyan érthetetlenül beszél,akkor küld egy kocsit,mert nagy az esélye annak,hogy tényleg baj van.
platelet 2015.01.07. 21:10:16
platelet 2015.01.07. 21:30:01
ha vonalas: kiküldöm a kocsit egy érthetetlen híváshoz, ahol lehet, hogy csak hülyéskednek vagy valaki részeg (a régió min. fél órára kocsi nélkül marad), vagy kiküldöm ahhoz, aki érthetően elmondja, hogy "a nénikém itt ül mellettem, alig kap levegőt, annyira fullad". Te melyiket választanád?
Szerintem ez valószínűbb, mint, hogy a telefonos "á, hagyjuk ezt a stroke-os beteget otthon, bár öt kocsi is bent ül az állomáson" felkiáltással letette a telefont...
zünüke 2015.01.07. 22:13:12
zünüke 2015.01.07. 22:27:17
A számot akkor is visszahívom,ha mobil,ha vonalas.Hátha megértem másodszorra.Ha még mindig nem,akkor megkérek egy kollégát,vagy többet is,hogy segítsenek.Nem ő inkább kétszer letette a telefont,mert hát nem érti.
qbr 2015.01.07. 22:43:17
@platelet: technikailag a mobil is megoldható lenne, városban pártíz méteres pontossággal. Szintén megoldható lenne az is, hogy adatbányászati elven működő szoftver elemezze a hívásokat, azok jellegét (pl. 1 hónapban hány indokolatlan hívás szokott lenni, milyen jellegűek, milyen számokról, milyen területekről, stb.) és segítse az operátor munkáját.
Csak ez a kettő valahány milliárdos beruházást jelentene, de nyilván így, hogy kevés a mentő, ez valószínűleg egy igen sokadik prioritás.
reepach 2015.01.07. 22:46:45
zünüke 2015.01.07. 23:58:34
Hagyjuk már ezeket az indokolatlan hívásokat,nem lehet állandóan erre hivatkozni. Ahhoz meg semmiféle új technika nem kell,hogy a kijelzőn lévő számot a mentős diszpécser egy gombnyomással visszahívja,és megpróbálja még egyszer felvenni a kapcsolatot a segélykérővel,aki lehet már haldoklik.
Hogy fogadná az újabb hívást? Ne mond már,hogy egyetlen egy diszpécser ül a telefonközpontban.
Ha a szabályzat tiltja a visszahívást az elég szomorú dolog,mert ha történetesen autóbaleset éppen alig élő sérültjénél megszakad a vonal,akkor addig nem megy mentő míg a sérült nem jelentkezik újból?
platelet 2015.01.08. 06:13:39
Jó lenne, ha már itt tartanánk... Sajnos ennél sokkal alapvetőbb dolgok hiányoznak.
platelet 2015.01.08. 06:20:00
Hát, sajnálom, ha zavar, hogy tudok válaszolni neked... De egy blogon ez csak nem annyira meglepő...
Legalább kétszer beszéltek. Nem értette. Hogyan segített volna a visszahívás? Ha odagyűlik az egész mentésirányítás, hogy az egyszem hívót hallgassa, akkor leáll a munka...
Egyébként (ezt nem csak neked) most egy olyan ember beszámolója alapján ítéljük meg a telefonos munkáját, akinek az agyát éppen elöntötte a vér...
she_wolf 2015.01.08. 07:09:58
Kerestem, de nem találtam jelzőt arra, hogy milyen lehet, ha valaki "bezáródik" a saját elméjébe, vagy annak egy részébe:(
Amikor kristálytisztán tudod hogy mi, és miért történik, és képtelen vagy tenni ellene, mert nem engedelmeskedsz a saját irányításodnak.
Nagyon nem szeretném megtapasztalni.
A poszthoz: nem biztos az sem, hogy a visszahívás segítene, attól még nem lesz tisztább, érthetőbb a beszéd. Arra pedig nem hiszem hogy lenne kapacitás, hogy telefonhívás után nyomozzanak:(
formed 2015.01.08. 12:37:30
formed 2015.01.08. 14:26:43
telkoe 2015.01.08. 15:34:49
Mobilhivasnal Cell ID-t es sector ID-t atadja a szolgaltato az 112 kozpontnak.
Fix vonalnal nem tudom pontosan mit ad at a magyar szolgaltato, nemeteknel a komplett cimet koteles atadni.