Kullancs került a combhajlatom és szeméremdombom közé

2014.06.08. 07:45

2144kullancs468.jpgHát egyelőre még a duzzadás nem ment le, szurkál, be van dagadva és közben viszket is. Viszont még bennem volt, amikor hőemelkedésem kezdődött.

5 nappal ezelőtt vettem észre először, fürdés alatt, a jobb combhajlatom és szeméremdomb között valami szemölcs félét. A kádban, víz alatt próbáltam lekaparni. Nem sikerült. Fürdés után ránéztem és mivel környéke duzzadt volt, arra gondoltam, valami pattanás akar képződni és egy óriási miteszer lehet, ami félig kilóg. A bőrt két oldalról összenyomva próbáltam kinyomni.

 

Gondoltam, még nem érett meg. Tegnap késő este aztán megnéztem nagyítóval és nem hittem a szememnek. Ennek a lencse nagyságú, barnás képződménynek lábai vannak, amik szépen meg is mozdultak a szemle alatt. Reggel irány a bőrgyógyászat, ahol közölték, egy jóllakott, elég nagy kullancs példány! Eltávolították és azt mondták, figyeljem a seb környékét, és ha rendellenességet észlelek, azonnal menjek vissza, mert akkor doxícillint kell szednem.

 2144kullancs468.jpg

Hát egyelőre még a duzzadás nem ment le, szurkál, be van dagadva és közben viszket is. Viszont még bennem volt, amikor hőemelkedésem kezdődött.(nem vészes,27.2-37.7 között váltakozik, azóta is fent áll) Utalhat ez esetleg fertőzésre?

 

A kullancsot megsemmisítették, így be sem tudom vizsgáltatni. Pontosan azt sem tudom, milyen bőrtünetekre érdemes odafigyelnem

 

Legyen itt az Ön hivatkozása és logója, vagy rendeljen tőlünk további hirdetési felületeket. A részleteket megtalálja legfrissebb médiaajánlatunkban.

10233390-empty-blank-emblem-badge-shield-logo-insignia-coat-of-arms.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Emilke mesél 2014.06.08. 09:08:05

Nos az egyik, szabadban nagyon kell vigyázni!
A másik, ha a keményedés, duzzanat nem múlik, akkor kis metszésből fel kell tárni, a fertőződött vért (fekete, folyékony,) el kell távolítani, aztán meggyógyul.
Für alle fälle, antibiotikum.

platelet 2014.06.08. 13:01:25

típusosan céltábla alakú bőrpír ("erythema migrans"):

www.cdc.gov/lyme/signs_symptoms/

ha más elváltozás alakul ki, nem javul, hőemelkedése van, akkor is érdemes visszamenni

Rav Antal 2014.06.08. 13:14:30

Azért 27,2-nél érdemes mentőt hívni.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.06.08. 13:50:50

Ha jól értem, a posztoló ÖT napig pátyolgatott egy kullancsot a lába között?

PomberMaci 2014.06.08. 14:28:26

1. Ki volt az a barom, aki megsemmisítette a kullancsot és nem az epidemológiára küldte át a hőemelkedés miatt???
2. Beszedni az antibiotikumot
3. Megkérdezni valami értelmes orvost (nem azt a barmot aki kiszedte), hogy a többi, enkefalitiszes ügyre (mind vírusos, mind baktériumos) mit tud adni, mármint oltást, ami még esetleg hatásos most is, ha egy olyan fertőzés csúszott be. Én igyekeznék vele...

gozo 2014.06.08. 14:38:18

kullancs.hu

itt megtalálható az Infektológiai Szakmai Kollégium ajánlása is.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.06.08. 15:39:37

@PomberMaci:

". Ki volt az a barom, aki megsemmisítette a kullancsot és nem az epidemológiára küldte át a hőemelkedés miatt???"

Minek?

Mostanra már minden kullancs tele van minden lehetséges szarral.

gombakomba 2014.06.08. 15:40:37

Ahogy itt páran írták, ORVOSHOZ MINÉL ELŐBB!!!

gombakomba 2014.06.08. 16:04:54

A duzzanat meg a hőemelkedés fertőzésre utal.
Ha jó a háziorvosod, menj hozzá, AZONNAL. Ha kell további kivizsgálás, szakorvos, ő azt is meg fogja tudni mondani, meg beutalót is ad. Ha tudod már milyen szakrendelésre kell továbbmenj, de csak túl hosszú idő múlva lenne oda időpont, akkor lehet, hogy érdemes megfontolnod a magánpraxist is.
Ezt a bőrgyógyászt meg felejtsd el. Orvosok közül a legtöbb dilettánssal bőrgyógyászok között találkoztam.

dried 2014.06.08. 16:06:34

Azt gondolom hogy 27.2 C foknál te vészesen kihűltél :
)

nextdoor · http://www.lelenc.hu 2014.06.08. 18:55:41

Nincs anyag? Egy hozzászólásból kell már külön posztot generálni?
praxis.blog.hu/2011/10/17/lyme_kor_nem_foglalkoznak_a_kezelesevel
2 szolaar 2014.06.05. 22:05:23
Sziasztok.
5 nappal ezelött vettem észre először,fürdés alatt,a jobb combhajlatom és szeméremdomb között valami szemölcs félét.A kádban,víz alatt próbáltam lekaparni.Nem sikerült.Fürdés után ránéztem és mivel környéke duzzadt volt,arra gondoltam,valami pattanás akar képződni és egy óriási miteszer lehet,ami félig kilóg.A bőrt két oldalról összenyomva próbáltam kinyomni.Gondoltam,még nem érett meg.
Tegnap késő este aztán megnéztem nagyítóval és nem hittem a szememnek.Ennek a lencse nagyságú,barnás képződménynek lábai vannak ,amik szépen meg is mozdultak a szemle alatt.
Reggel irány a bőrgyógyászat,ahol közölték,egy jóllakott,elég nagy kullancs példány!
Eltávolították és azt mondták,figyeljem a seb környékét és ha rendellenéset észlelek,azonnal menjek vissza,mert akkor doxícillint kell szednem.
Hát egyenlőre még a duzzadás nem ment le,szúrkál,be van dagadva és közben viszket is.
Viszont még bennem volt,amikor hőemelkedésem kezdődött.(nem vészes,27.2-37.7 között váltakozik,azóta is fent áll)Utalhat ez esetleg fertőzésre?
A kullanccsot megsemmisítették,így be sem tudom vizsgáltatni.
Pontosan azt sem tudom,milyen bőrtünetekre érdemes odafigyelnem? "

♔bаtyu♔ 2014.06.08. 19:38:00

Na ez nekem is sok volt katonakoromban, nem győzték kiszedni a gyengélkedőn. Ez akkor van, ha természetben kefél az ember.

she_wolf 2014.06.08. 21:04:21

@nextdoor:
"Nincs anyag? Egy hozzászólásból kell már külön posztot generálni?"

Ez nem az első, és nem is az utolsó eset.

"5 nappal ezelött vettem észre először,fürdés alatt,a jobb combhajlatom és szeméremdomb között valami szemölcs félét.A kádban,víz alatt próbáltam lekaparni.Nem sikerült.Fürdés után ránéztem és mivel környéke duzzadt volt,arra gondoltam,valami pattanás akar képződni és egy óriási miteszer lehet,ami félig kilóg.A bőrt két oldalról összenyomva próbáltam kinyomni.Gondoltam,még nem érett meg."

Nagyjából itt kezdtem el halkan sírdogálva anyámat elmegetni....:(

she_wolf 2014.06.08. 21:11:23

@PomberMaci:
"1. Ki volt az a barom, aki megsemmisítette a kullancsot és nem az epidemológiára küldte át a hőemelkedés miatt???"

Először azt kellene talán eldönteni, hogy ki volt az a barom, aki egy "szemölcs félének" látszó izét elkezd kapirgálni.....

ezt nekem írtad 2014.06.08. 21:14:05

www.kullancs.hu//laikusoknak
Beküldjük-e a kullancsot vizsgálatra?
NE!
A kullancsok vizsgálatának nincs értelme, mert
1. A kullancsok nagy része (akár 50%-a, de egyes vizsgálatokban 100%-a is) fertőzött lehet Lyme baktériummal, tehát vizsgálat nélkül is minden kullancsot fertőzőnek kell tekinteni.
2. Sok-sok betegünk volt már, akinek a negatív kullancslelete ellenére a csípés helyén megjelent a Lyme folt, tehát a negatív lelet sem jelent biztonságot, hiszen minden vizsgálatnak van érzékenysége és megbízhatósága, de ez esetben ezekről a paraméterekről sem a laikusok, sem az orvosok, talán a vizsgálatot végzők sem tudnak.
3. Ha kimutatnak Lyme baktériumot a kullancsban, 2%-nál nem nagyobb a valószínűsége, hogy a fertőzés át is megy az emberbe, ott meg is tapad, és betegséget is okoz.
4. A pozitív lelet viszont pánikot kelt a páciensekben, az orvosokat antibiotikum-kezelésre ösztönzi. A felírt/beszedett antibiotikum azonban többnyire kevés a Borreliák elpusztításához, hiszen kinek lenne kedve a teljes terápiás dózist - 98%-os valószínűséggel feleslegesen - beszedni? Az antibiotikum viszont megakadályozza a jellegzetes klinikai tünet, az erythema migrans kialakulását, késlelteti az immunválasz kimutathatóságát, ugyanakkor a kisebb dózis valószínűleg nem pusztítja el a kórokozókat. Ilyen helyzetben évekig rejtve maradhat a fertőzés!
5. A pozitív kullancslelet után szerológiai vizsgálatot javasolnak. A tesztek többsége azonban jelentős százalékban fals pozitív eredményeket ad, tehát jön – az egyébként felesleges – antibiotikum kezelés.

ohmyFgod 2014.06.09. 02:57:37

Na, nekem meg a herezacsimba mászott be egy kullancs. Még valami? :D

2014.06.10. 09:42:36

Nekem 20 évvel ezelőtt volt kullancs bokámnál.Valahogy kiszedtem,majd lett egy szép kerek behajtani tilos tábla a helye körül.Nem túl nagy, olyan 5 ft-s nagyságú.
Aztán elmúlt magától,biotikum és egyéb nélkül.És én sem lettem semmilyen kóros miatta.
Szóval...

2014.06.10. 09:47:52

Totálisan hisztérikásak az emberek és mindenki mindentől halálosan retteg már.Ez szépen lejön a kommentekből.
Pedig a halál nem is fáj, csak max kellemetlen.P:P:P

Irkutszk 2014.06.10. 11:14:52

@Diorella Queen: Igazi jó statisztika vagy te egyszemélyben, ugye?

platelet 2014.06.10. 11:20:36

@Diorella Queen: ugye ezt nem komolyan írtad?

she_wolf 2014.06.10. 14:24:47

@Diorella Queen: Van, amitől illik rettegni, van amitől meg felesleges. Azt tudom, hogy ha valami rendelleneset észlelek bennem/rajtam, orvoshoz megyek.
A szemölcsnek látszó izéket meg nem abajgatom, van arra hivatott ember. Egyetlen tyúkszaros életünk van, vigyázzunk tehát, milyen minőségben éljük le azt:)
És az sem mindegy, milyen kínok között válunk majd egyszer meg tőle.....a halál nem sporszerű, nem érdemes játszadozni vele, úgyis jön, ha ideje van. És csak te fogod tudni, hogy kellemetlen volt-e!?

Nekem ezzel van bajom (többek között):

"Pontosan azt sem tudom, milyen bőrtünetekre érdemes odafigyelnem."

Meg (már megint!) a poszterrel:( Le tudta mindezt írni, várja a válaszokat, amelyekben kap megfogadni érdemes tanácsokat, meg pár véleményt. Tehát a tenchnikai feltételek adottak úgymint: Internet, számítógép, monitor.....használni kéne már tudni! Nem nekiesni 10 élesre fent körömmel annak az "izének", utána meg posztot írni belőle:(

2014.06.10. 18:03:19

@mig54: Bármilyen formában is jő el a végzet,előtte úgy is mindenki elájul.
Vagy az oxigénhiánytól,vagy a leesett vérnyomástól (vérveszteség pl).
Ami ez előtt van,az a rossz.
De erről a dokik itt, tudnának bővebben mesélni.
Nyilván ez nem azt jelenti, hogy nem kell féltenünk magunkat.Ezek csak tények,amikről nem beszél senki.

she_wolf 2014.06.10. 19:27:24

@Diorella Queen: Álomból nem felébredni:) Azzal kibékülnék. Elviselem a fájdalmat, a kínlódást, de nem szeretem. De bagatell hülyeségekbe belerokkanni sem szeretek. Igaz, megtörtént. Egynek elég volt, ezért írtam, hogy nem kóser dolog esetén irány az orvos. Viszont semminek nem érdemes nagyobb jelentőséget tulajdonítani, mint ami járna. A saját halálomat pedig nem akarom túlélni, rommá unnám az életet:)De egy jó hosszú tetszhalál után kb.300 év múlva érdekelne, hogy hol tartanak az emberek:)

2014.06.10. 22:22:57

@mig54: Isten ments, hogy felébredjek 300 év múlva.
Engem nem érdekel mik lesz akkor.Az emberiség úgy sem változik túl nagyot ilyen rövid időtávon,max tele lesz új külyükkel,amikről azt sem tudnád hogy micsoda.

she_wolf 2014.06.10. 22:54:45

@Diorella Queen: Az a 300 év amit most rövidnek gondolsz nagyon tartalmassá válhat a pozitív visszacsatolások miatt. Engem azért érdekelnének:)Leginkább az új kütyük. Nem kell hogy tudjam mik azok, vagy éppen hogyan működnek, épp elég, ha a használóik tudják. Most kifejezetten az orvoslásra gondolok.

Irkutszk 2014.06.11. 07:57:46

@Diorella Queen: Ha belegondolok (belegondolsz), hogy az elmúlt háromszáz év alatt mennyi minden változik, egyértelművé válik, mekkora butaságot írtál.

2014.06.11. 13:36:49

@mig54: És úgy járnál mint Stallone,aki felébredt a hibernálásból és nem tudta a WC-t sem lehúzni.

2014.06.11. 13:39:21

@Irkutszk: És mit kezdenél a változással,ha nem tudnád élvezni,mert azt sem tudnád mi micsoda?
És mi van,ha nem tetszik amit látsz?Erre nem gondoltál?

2014.06.11. 13:41:05

@mig54: Félig gépesített embertípus felé halad az orvoslás.
Stephen Hawking a prototípus.

she_wolf 2014.06.11. 15:02:31

@Diorella Queen:
Hawking nagy koponya, ne bántsd. Sokan tizedannyi gógyival is megelégednének.
Nem hiszem egyébként hogy erre tartanánk. Mire ezt elérnénk kinyírnánk egymást, vagy magunkat azon a szemétdombon, amit most az otthonunknak nevezünk. Nem 300 év múlva, később.
Stallone múlt idejű izomagy és soha nem a nagy eszéről volt híres:)

2014.06.11. 20:42:01

@mig54: Te kérdezted, hogy merre tart az orvostudomány.
Én csak elmondtam.

she_wolf 2014.06.11. 21:37:09

@Diorella Queen: Igen. És neked annyira lesz igazad, mint nekem:)

gályarab 2015.08.16. 16:52:05

Én is lyme kóros vagyok már másfél éve. Nekem is egy szemölcsszerű valami volt, nekem is "ott", majd amikor azt leszedtem, jött a nagy piros karika. És voltam olyan hülye, hogy nem mentem vele orvoshoz. Pár hétre rá már jöttek a fura tünetek, izomrángások, vacogások (talán láz), aztán pedig már az összes klasszikus tünet. 4 antibiotikum kúrán vagyok túl, és csak romlok. Higgyétek el, van mitől félni.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása