150 ezret követelt az orvos

2013.09.08. 08:49

ahala_610_280.jpg.ashx.jpgOdaadtam neki 70 000-et. Megszámolta, felháborodott, mindenféle aljasnak elmondott. Azt is mondta, hogyha bezzeg baleset okozása miatt elvették volna a jogosítványát, akkor arra nem sajnáltam volna a pénzt.

Tisztelt Praxis blog!

2003-ban a férjem elment tüdőszűrésre. Megállapították, hogy a csecsemő mirigye megnagyobbodott. Visszakeresték a pár évvel az előtti felvételeket, és már az öt évvel előttin is látszott.  Jól figyeltek, ugye? Ez még semmi.

Szegeden műtötték, az orvos aki műtötte nagyon rendes volt, de a főorvos mondta  a férjemnek a műtét után pár nappal. hogy a hozzátartozóját várja, méghozzá sürgősen és vigye neki az ő kis pénzecskéjét, 150 000 Ft-ot. Mit volt mit tenni, bementem hozzá. Odaadtam neki 70 000-et. Megszámolta, felháborodott, mindenféle aljasnak elmondott. Azt is mondta, hogyha bezzeg baleset okozása miatt elvették volna a jogosítványát, akkor arra nem sajnáltam volna a pénzt.  A vén marhának /a főorvosnak/ egyébként akkor valami drága Volvoja volt. Nem is ő műtötte, akkor meg mit akart?   

Nem sajnálom a pénzt az orvosoktól, kapott még az altatóorvos is, meg az ápolók is, meg természetesen aki műtötte, de ő meg inkább tiltakozott. Mit lehet erre mondani? Minden esetre nagyon felidegesített a dolog. Jobb inkább elkerülni az orvosokat, de tisztelet a kivételnek.  

  Kiss Erika

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Chester Gillette (törölt) 2013.09.08. 10:36:42

Bár a történet hihető, (el is hiszem) de bizonyítékot kellett volna szerezni. Tanú, hang- vagy videofelvétel, ilyesmi. Akkor lehetett volna panaszt, vagy feljelentést tenni. Meg aztán itt a blogon is szigorú orvosféleségek vannak. Hamar megkapja a kedves posztoló, hogy mit akar, ki is nyírhatta volna a beteget. Meg, hogy egy ilyen műtét több millióba kerül, 150-é ingyé van. De egy szenthabakuk minimum jár érte.

zünüke 2013.09.08. 10:40:42

Most azt akarod mondani,hogy egy olyan orvos kért 150.000 Ft-ot aki a férjed műtétjének még csak a közelében sem járt,és ennek ellenére 150.000 Ft-ot követelt,majd kifizettél neki 70.000 Ft-ot melynek láttán felháborodott?? Na ne már....Elég hihetetlennek tűnik a sztori,de ha ez igaz nagy ökör vagy.Nem 70.000 Ft-ot kellett volna neki leszurkolni,hanem lelógatni a kórház legfelső emeletéről a lábánál fogva.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.09.08. 11:35:01

tüdőszűrésen megállapítják a thimomat? azt a sasszemű radiológusát. és 5 évig nem is zavarta a beteget, amikor azért úgy jellemzően ez egy kellemetlenkedni tudó tumorfajta
egyébként meg hadd engedjétek meg, hogy kételkedjem a történetben

Chester Gillette (törölt) 2013.09.08. 11:43:40

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Igen uram, tud kellemetlenkedni. De a fele betegnél semmiféle tünetet nem okoz és csak mellkasröntgen, vagy egyéb célú más képalkotásnál derül ki.

Ugyandehogy (törölt) 2013.09.08. 12:05:24

egyszer már tényleg érdekes lenne egy ilyen jelenetet látnom, amikor az orvos nyíltan kéri a pénzt....
mert elképzelni nem tudom.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.09.08. 12:39:11

@Chester Gillette: én nem hiszem, hogy ez mellkasröntgenen kiderülne, max CT-n.
pont a mediastinumra vetül, sokkal inkább gondol az ember 100 másik bajra mint erre. én kizártnak tartom, hogy valaki ilyet manapság röntgennel diagnosztizál

jágör68 2013.09.08. 12:45:13

Onnantól kevésbé hihető a sztori, hogy
"az altatóorvos is kapott, kapott a műtősasszisztens is meg az ápolószemélyzet is".
Nem lehet, hogy az operatőr mellett az 1. asszisztens követelőzött?
Azért nehezen képzelem el azt a szitut, amikor a műtétnél jelen sem lévő kollega tartja a markát, hogy ide nekem 150 ezret...

@Chester Gillette:
Én sose a hálapénzt támogattam, hanem a legális, szabályozott költségtérítést.
Tehát szakítani azzal a rizsával, hogy a "téé- béé" mindent áll- és kimondani, hogy az bizony semmire sem elég és téé- béé finanszírozottan nem is lehet egy ilyen műtétet a XXI.sz-i szakmai szabályok szerint, biztonságosan elvégezni,
úgyhogy lehet zsebből- de bizony számla ellenében, szabályozottan perkálni.
És akkor lesz egy ilyen műtétnél bizony intenzív ágy is utána- nem az osztályra b@sszuk ki a beteget, stb...

Chester Gillette (törölt) 2013.09.08. 13:55:21

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Én sem gondolnám, hogy ott diagnosztizálták. Annál is inkább, mert itt szövettan is szükséges. Láttak valamit, előkerestek egy régebbi felvételt, az igazolta, hogy van ott valami, nézzük meg, hogy mi az! (Mély főhajtás) A levelet laikus írta, nézzük el neki!

karcsibácsi 2013.09.08. 17:20:36

Ez szóról szóra így történt, ott voltam, én toltam be a műtőbe. Nekem is adott 50.000. ft-ot adott.

Chester Gillette (törölt) 2013.09.08. 18:25:48

A Diósároktól Szgedig tolni... Meg is érdemli.

sárga nyúl 2013.09.08. 18:29:22

@Chester Gillette: Laikus írta volna ezt? :O Csak nem? Egyébként neki ezt is elnézném... :)

Tempus-Anh 2013.09.08. 18:47:28

Ezeket a posztokat rendelésre írják. Ha ezt nő írta, akkor a kalapomat kirántom és kisütve megszem, rizottóval...Ugyanaz a blőd, semmitmondó, néhol ostobán malíciózus szöveg, a külvárosi népnyelv elemeivel öszefércelve, ugyanaz a nagyon átlátszó, olcsó hülyeség, logikátlanul elénkloccantott sztori. Unalmas már, nagyon unalmas uraim, az oldal színvonala pedig amúgyis a bányászbéka ülőkéje alatt van pár fényévvel.

Tempus-Anh 2013.09.08. 18:48:17

Errato: megeszem, összefércelve

Mézesmázos Mózes 2013.09.08. 18:52:18

@Babette_: Én sem hittem, hogy van ilyen, amíg nem találkoztam vele. Az idézett beszélgetés egy ambulánsan végzett műtét utáni második kontrollon hangzott el:
- Lenne még itt egy kínos téma, XY úr...
- Igen, főorvos úr, mi lenne az?
- Én ezeket a műtéteket 40 ezer forintért szoktam csinálni.
Hát így megy ez.

Évalány 2013.09.08. 19:25:31

Azonnal visszavettem volna, hogy akkor nem szeretném megsérteni a Főorvos urat!
A műtét után már úgysem tehet semmit!

euAgWzgmmtq7K 2013.09.08. 19:59:45

Nagyon komoly sztori. Hány éves? 10? Ha 150-et beszéltetek meg, akkor nyilván ideges, ha csak a felét adod. De szerintem kicsit korábban és máshol kellett volna panaszkodni, mert mostmár olyan mindeg.y

SAndris 2013.09.08. 20:26:19

Teljesen életszerűtlen, a mondadóját egy sorban össze lehet foglalni, tanulság nincs. Ilyen posztot minek raknak ki és mit keres az Index címlapon?

R.-né Kerrigan Sára 2013.09.08. 21:24:11

@Tempus-Anh:

"Ezeket a posztokat rendelésre írják."

mint ahogy az ilyen kommenteket is. a többi is stimmel.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.09.08. 21:46:20

meg lett kenve az orvos es elore ki lett ALKUDVA hogy csokoskanak megcsinalja a mutetet, na most ha elore megbeszelik es csak a felet adja at az gorenyseg
az a jogsis dolgot sem azert emlitette a doki mert csak peldat mond hanem mert ha a mutet nincsen meg akkor ugrott volna a jogsi
utalom a feloldalu tajekoztatast, aki benne van a korrupcioban az meg ne enekeljen hanem kussoljon

Taxomükke (UK) 2013.09.08. 22:44:01

Ez mi?
Az orvos kap fizetést. Mindenféle hálapénz kifizetését hülyeségnek tartom.
Hála Istennek már Angliában lakom.

fefe79 2013.09.08. 22:58:27

"Mit volt mit tenni, bementem hozzá."
Aha, mert ugye pisztollyal fenyegetett... jó nagy lúzer voltál, nem kellett volna egy fityinget sem adni. Mit csinált volna az orvos, visszacsinálta volna a műtétet?

párnalárva 2013.09.08. 22:58:57

Szerintem a főorvos megérdemelte volna a lóvét így jogosan verte ki a balhét. A posztíró szégyelje magát!

qbr 2013.09.08. 23:00:40

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
Szerintem is valami ilyesmiről lehetett szó. Kedves Erika lefizethette az orvost, hogy előre kerüljenek a műtéti várólistán (súlyos bioetikai vétség), majd megspórolta a kenőpénzt. Olyan szempontból hasznos lehet, hogy ez az orvos a jövőben talán kevésbé hagyja lefizetni magát.
Viszont az is tuti, hogy Erikáék a jövőben nehezebben fogják tudni kikerülni a várólistát. De majd akkor felháborodottan ír egy levelet, hogy azért nem műtik meg a férjét, mert múltkor nem volt hajlandó fizetni...

doc55 2013.09.08. 23:33:40

a story tényleg nem "életszerű".-Ha igaz mégis, akkor nagyon hülye kell , hogy legyél az odaadott 70 ezreddel.-De az alap : az orvosok nagyon alulfizetettek, semmi inspiráció
az orvosi erőlködéshez, az embereknek meg alig van pénzük. Igy egymásnak vannak ugrasztva kiélezett helyzetekben.Teljesen új szisztéma kellene. Én tudnám...

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.09.09. 01:30:07

Miért is kellett az orvosnak fizetni?

Feljelentést érdemel, nem pénzt.

A budapesti kórházak parkolói tele van drága luxusautókkal.
Nem a betegek járnak velük.

A fizetett TB. járulékban benne van az orvosok munkabére is.

Tőlem még valahogyan sohasem követelt ilyen "védelmi pénzt" vagy mit egyetlen orvos sem szerencsére. Bár nem orvos az ilyen, hanem bűnöző.

mis 2013.09.09. 03:01:52

@doc55: szerintem, az nem orvos, akit leginkább a pénz inspirál...

2013.09.09. 08:08:22

@Akitlosz: szerintem azért látják a doktor urak, hogy kit lehet így lehúzni és nem mindenkinél mernek próbálozni...

karcsibácsi 2013.09.09. 08:50:13

@Akitlosz:
"A budapesti kórházak parkolói tele van drága luxusautókkal."ű
1x má montam, hoty asz nem mind 1-ik orvosé, a zsírúj lexus terepjáró pélldul beteg hordójé (enyim).

karcsibácsi 2013.09.09. 08:53:23

@laptop szerviz:
" szerintem azért látják a doktor urak, hogy kit lehet így lehúzni és nem mindenkinél mernek próbálozni... "

Esz 1 marha nagy. Tévedés. Én mindenkitűl + követtelem a fuvardílyat. Hanem akar. Fizetni, átmegyek tolmácsba (lefordítom. A kocsirúl).

meszena 2013.09.09. 09:01:31

@jágör68: Naivitás azt hinni, hogy a jobb orvosi fizetések esetén nem lenne (elvárt) hálapénz.

Netuddki. 2013.09.09. 09:20:54

@meszena: Kis naív! Ha a hálapénz miatt az orvosokat jól seggberúgnák akkor szűnne meg a hálapénz.
Nem tudom ki szokta a saját bérpapírját tanulmányozni. Nekem például milliókba kerül évente a magyar egészségügy. Vagyis került. Most már valami szociális hozzájárulási adót szednek, amit ki tudja mire költenek.
Szóval ha a tisztelt orvosok keveslik a fizetésüket, akkor forduljanak bizalommal a választott vezetőinkhez! Azt megígérhetem, hogy ebben minden tőlem telhető módon támogatom őket...

PonyvaMester · http://ponyvamester.hu 2013.09.09. 10:12:12

Szerintem egy misit is simán megérdemelt a főorvos. Nem értem a műbalhét, miért nem lehet ennyi aprót dobni az egyébként az adódból élő doktornak ?!

qbr 2013.09.09. 10:18:12

@Akitlosz: "A fizetett TB. járulékban benne van az orvosok munkabére is."
Nincs már TB járulék. Adó van. És nem elegendő a lakosság által befizetett összeg.

qbr 2013.09.09. 10:31:31

@kovi1970:
"Nekem például milliókba kerül évente a magyar egészségügy."
A szavaid alapján ez azt jelenti, hogy legalább 2 millió Ft egészségbiztosítási járulékot fizettél (most pedig adót), hiszen a "milliók" szó többesszám, ami legalább 2-őt jelent.
Ez kb. 167.000 Ft havonta. Az adó mértéke 27%, tehát ez alapján a bruttó béred legalább 617.284 Ft körül lehet. Eközben a magyar átlagkereset 227.800 Ft, ami a harmada a fent említettnek. Az adót fizető lakosság (aki a lakosságnak egyébént is kisebb része csak) harmadannyi pénzt ad az egészségügy fenntartására, mint te. És mivel a magyar egészségügy szolidaritáson alapuló rendszer, ezért a színvonal az átlaghoz fog igazodni, nem pedig a kivételhez.

Úgyhogy azt javaslom, hogy ha már ilyen kiemelkedően magas a fizetésed, ha csak teheted, vegyél igénybe magán ellátást, jobban jársz vele, meg is engedheteted magadnak, és még segítesz is a betegtársaidnak, hogy növekszik a rájuk jutó erőforrás.

Swind 2013.09.09. 12:03:35

Nem tudom miért hitetlenkedtek, hogy olyan kért pénzt aki a közelében sem volt a műtétnek. Ő a főorvos. A Keresztapa.

Lajos ghr 2013.09.09. 12:20:35

Tíz évvel ezelőtti homályos sztori, csak úgy nem aljasoznak le valakit...

Ugyandehogy (törölt) 2013.09.09. 12:21:45

@Mézesmázos Mózes: kipróbáltam fejben, mit válaszolnék, de konkrétan semmi nem jutott eszembe. ez döbbenetes.

2013.09.09. 12:38:38

@qbr:
Ha jól értem az érved - "Adó van. És nem elegendő a lakosság által befizetett összeg." - akkor ezek a védelmi pénzek valójában a kórház számláján jelennek meg utána? Csodálkoznék.
A magán ellátás jól hangzik de akkor hadd ne kelljen a közösbe rakjam a pénzem. Milliók + védelmi pénzt is kérni kicsit durva.
Gondolom te korrupt orvos lehetsz, esetleg eltartottja, netán reménykedsz, hogy korrupt orvos leszel nemsokára...

Mérges 1234 2013.09.09. 12:38:51

Tessék elmenni rendőrségre feljelentést tenni, vagy simán nem adni olyan orvosnak pénzt, aki ott sem volt.

Amúgy sosem lesz rend.

Amúgy az aljasozásos részt nem is értem, vannak kretén orvosok, mint ahogy minden terülten akad kretén bőven, de azért ez nem jellemző. Legalábbis szerintem.....

Infomáció 2013.09.09. 12:50:35

én ezt nem értem, azért szenvedünk hogy nagy nehezen eltartsuk az egészség ügyet, erre fel a nagyon hülye bemegy és a rendkívül ember ölő adó mellett még pénzt fizet illegálisan egy orvosnak? méghozzá 150 ezer forintot? eléggé kamunak tűnik ez a történet

E.Csaba 2013.09.09. 12:55:37

Sajnos tudnék mesélni.Egy közeli hozzátartozóm, a sorozatos félrekezelések és trehányságok következtében meghalt egy olyan betegségben,amit nem vettek észre.De nem ez a lényeg.Aki már átélt egy ilyen "traumát" az egészségügyben, annak tanulni kell az esetből:én diktafonnal járok azóta orvoshoz,legyen szakorvos,háziorvos, sőt azóta minden hivatalos helyre.És még valami:azóta volt egy vesekő-műtétem, de nem adtam előtte pénzt az orvosnak.A lábadozásom alatt sem volt ellenséges (de nem is volt kedves), majd amikor az utolsó napomat töltöttem a kórházban, akkor megkerestem és adtam neki egy kisebb összeget.Megköszönte (egyből kedvesebb lett:-).Na, szóval én többet nem adok előre senkinek sem pénzt,és mindent felveszek.Ja,hogy nem etikus?Hát kapják be..

Reggie 2013.09.09. 13:11:26

@E.Csaba: De, etikus. Csak elvileg torvenytelen.

E.Csaba 2013.09.09. 13:18:27

@Reggie: Amikor már odáig jut el az ember, hogy diktafonnal jár orvoshoz, sajnos nem igazán hat meg, hogy ez törvényes vagy sem.

Netuddki. 2013.09.09. 13:29:23

@qbr: Biztos fideszes lehetsz ha ilyen "jól" megy a számolás. Lécci a saját kis farkincáddal verjed a csalánt ha kérhetem!

Reggie 2013.09.09. 13:32:57

@E.Csaba: Szerintem helyesen teszed.

qbr 2013.09.09. 14:32:45

@vuvuzela importőr: Fontos, hogy tudatosítsd (már ha ismered a szó jelentését), hogy nem "járulék" van, hanem "adó".

A "járulék"-ért cserébe "jár" valami, az "adó"-ért cserébe ez egy kicsit komplikáltabb.

A 'védelmi pénz' alatt a hálapénzre gondolsz, vagy a szociális hozzájárulási adóra? Egyik sem a kórház számláján köt ki. Bár ez az irány nem lenne rossz: helyi adókból tartani fenn a helyi EÜ intézményt. De most a kórházállamosítások után nem ezt az irányt vette a rendszer.

A közösbe azért rakod a pénzed, amiért az oktatásra is adózol még akkor is, ha a gyereked magánsuliba jár. Az, hogy az ország állampolgára vagy, bizonyos kötelezettségekkel jár, pl. az EÜ rendszer fenntartásába való belefizetés.

Nem vagyok orvos, sajnos el sem tartanak (bár lehet, hogy Karcsibácsit megkérdezem, hogy nem adná-e kölcsön néha a betegtologató Lexusát :), és bár a remény hal meg utoljára, elég kicsi a valószínűsége, hogy orvos lesz belőlem.

qbr 2013.09.09. 14:35:25

@kovi1970: A számolási képesség független a pártpreferenciáimtól, azokból az adatokból indultam ki, amit megadtál. Szégyelled talán a magas kereseted? Ha én ennyit keresnék, tök büszke lennék rá.
Ha meg költői túlzásokba estél...nem szégyen azt sem bevallani.
És mivel egy országban élünk, ugyanazokba a kórházakba járunk, ugyanazok az orvosok gyógyítanak...bizony az én phalloszom is hozzáér ahhoz a bizonyos urticához.

nem várt fordulat 2013.09.09. 15:00:03

@qbr: ez elég gyengusz. leszarom. fizetek, azért fizetek, hogy megfelelő egészségügyi ellátást kapjak. ha az a játékszabály, hogy (feltételezett beszélgetés), a fogászat mondjuk nem jár cserébe, akkor ezt tudomásul veszem, és elmegyek ahhoz a magánorvoshoz, akihez akarok. ha viszont a játékszabály az, hogy a szemészet benne van az alapellátásban, akkor ne kérjen tőlem pénzt. adok, ha úgy gondolom. tegnap volt a kutyaszorítóban valamelyik adón, aki ismeri, tudja, hogy kb. a 7-10. percről beszélek.

she_wolf 2013.09.09. 15:01:21

@karcsibácsi:

Fülik Csimi és bandálya netán?:DDDD
Jót röhögtem, köszi:)

A jattosokról meg csak annyit, hogy apósom és köztem örök vitatéma volt a "hálapénz" témakör.
Apósom mindig előre, mondván, hogy ezzel mintegy(!) megalapozza a köztük lévő bizalmat.
Nos, cseszhetem én a pénzre épült bizalmat, olyan az, mint a kutya vacsorája.
Én ha adok, csak utólag, köszönetképpen a velem való bánásmódért. Mint legutóbb: szimpla cataracta műtét, de a francba is: a szemem világáról van szó! A beavatkozás előtt az orvosnő megkérdezte, hogy valami baj van-e mert zaklatottnak lát. Mondtam, hogy semmi baj, csak iszonyatosan félek, és kértem, hogy vigyázzon rám. Mire közölte velem, hogy Isten vezeti majd a kezét.
Vezette vagy sem, de a műtét komplikációmentesen zajlott, és én "hálásan" megköszöntem.
Ennyi, se több, se kevesebb.
Egyébként érdekes ez az oldal. Érdekesen nívótlan. Nem hiszem, hogy az egészségügyi dolgozók mindennapos virtuális megdöglesztése eredményre fog vezetni. A baj oka nagyon máshol keresendő. Amíg az nem változik, addig maradnak Jóska nénik puffogtatásai:(

karcsibácsi 2013.09.09. 16:53:06

@mig54:
Hát igen, a stílus mindenképpen plágium (Rejtő).
A hálapénz egyébként tényleg rendkívül nehéz kérdés, mind a betegnek, mind az orvosnak.
Vagyunk néhányan (szerintem a döntő többség), akik mindenkit egyaránt a legjobb tudásunk szerint látunk el, egyértelműen azzal a szándékkal, hogy, ha lehet, meggyógyítsuk. Teljesen függetlenül attől, hogy a beteg hálás-e, avagy sem.
Most nem a posztban írtakra reflektálok, mert az minden épeszű ember előtt nyilvánvaló, hogy ilyen nincsen, ez egyértelműen provokatív, hangulatkeltő írás, annak is bugyuta. Szomorú jelenség, hogy többen is ezt az egész zagyvaságot készpénznek vették. No de, nagy az Isten állatkertje...
Személy szerint nekem, bár nem igazán vagyok a hálapénz kérdésben érintett, inkább az jelent problémát, hogy ha valakitől (mégis, ritkán) hálapénzt fogadok el, azt sem tudom (nem is akarom) másként ellátni, mint bármelyik, "nem fizető" betegemet. Ha ez így van (márpedig így van) akkor viszont tisztességtelenül járok el azzal szemben, aki, bármilyen megfontolásból, mégis ragaszkodik a köszönetének paraszolvencia formájában történő kifejezéséhez...

qbr 2013.09.09. 17:26:04

@karacsi_maci: Pont ez az, hogy nem, hiába szarod le.
Fizetned kell érte, mert adó, de a színvonalát nem határozhatod meg (vagy csak annyira, amennyire a rendőrségi munka, vagy a honvédelem színvonalát meghatározhatod).

Az, hogy a szemészeti ellátás benne van az államilag finanszírozott ellátások között, míg mondjuk a szépészeti célú mell-implantáció nem - ez pontosan ezt jelenti: neked ezért nem kell fizetned.

Amivel a rendszer játszik, az a kapacitások szűkítése: ha már szemészet - neked jár mondjuk egy gyógyszer a nedves makuladegeneráció ellen, ám ezt a gyógyszert finanszírozottan az országban csak mondjuk 3500 beteg kaphatja meg évente. Miközben van 10.000 beteg. A többi 6500-nak is jár, csak nekik később. Aztán pedig megvakulnak, és akkor meg már nincs rá szükség.
Ezt hívják várólistának.

És azért fizetnek egyesek (mint pl. szerintem Erika a fenti levélben), hogy ezen a várólistán előbbre kerüljenek. Amivel meg mások hátrébb kerülnek, természetesen.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.09.09. 18:03:11

@qbr: az egészségbiztosítási járulék 7% és nem 27%, tehát aki havi 167 ezret keres az 2.385.000 bruttóból teszi azt.

zünüke 2013.09.09. 18:10:26

@karcsibácsi: Valóban nem mindegyik orvosoké,de azért vannak szép számmal a kórházi parkolókban olyan kocsi csodák, amikkel kötve hinném,hogy a nővérek járnak vagy az adminisztrátorok.Hogy ezt honnan tudom??? Onnan,hogy nagy táblával jelzik " KÓRHÁZI DOLGOZÓK RÉSZÉRE FENT TARTOTT ŐRZÖTT PARKOLÓ,KÉRJÜK NE ÁLLJON IDE!!

Tempus-Anh 2013.09.09. 19:03:46

Ha ez az ország 2013-ban még ott tart, hogy a beteg az orvos kocsijának évjáratát és márkáját lesi, akkor "zdrasztvujtye táváris", kár, hogy kimentek innen a ruszkik, a bolsi mentalitásukat itthagyták. Ki kell menni a f@szba Nyugatra és meg kell nézni, hogy ugyanannyi vagy kétharmadennyi vagy fele- ill negyedennyi munka mellett mennyi az orvos fizetése, milyen házban lakik és milyen kocsiKKal jár, és nem utolsósorban milyenek a koszorúerei...Azzal törődjön mindenki, hogy az ország lendüljön ki a lótetű szőrös segge alól és haladjon egy kissé Európa felé és ne azzal, hogy egy értelmiségi mivel jár munkába. Egyébként igazán márkás kocsikat nem a kórházak udvarán látni. Ha esetleg ez még valakinek nem esett volna le.

she_wolf 2013.09.09. 20:14:30

@karcsibácsi:

Imádom Rejtőt:)

A hálapénz már csak azért is nagyon kényes téma, mert sokaknak komoly fejtörést okoz a "kinek-mennyit-mikor-hol kell(!?) adni" tervezet kidolgozása. Nos,az ő megnyugtatásukra elmondanám, hogy nem kell. De ha betegként mindenáron hálás akarok lenni, akkor tegyem azt úgy, hogy egyikőnknek se legyen kellemetlen.
Mert bizony nagyon szomorú dolog látni a pénzecskéjét mindenáron a nővér zsebébe tuszkolni igyekvő nénit.
Az meg számomra egyenesen elképzelhetetlen, hogy egy orvos előre benyújtaná a pontos pénzigényét.
Dombon ülő fűcsomó legyek, ha a poszter minden szava úgy(!) igaz, ahogy leírta. De ha mégis fotoszintetizálnom kell kiszáradásomig, akkor azt a főorvost jobb kézzel bal váll fölött kipenderíteni!

she_wolf 2013.09.09. 20:18:20

OFF!

@karacsi_maci:

Jut eszembe: mi van veled? Jutottál valamire?

Rotoxis 2013.09.09. 20:20:57

@zünüke: Drága jó Züni! Áruld már ek kérlek, hol olvastad ezt a feliratot? Bizony Isten elmegyek és lefotózom az autókkal együtt. Ha viszont nincs ilyen hely, miért kell baromságokat írni?

IrishOak 2013.09.10. 07:23:34

Hmmmm; 2003-ban már nagyon kitűnően operálták Szegeden a csecsemőmirigy rákot.(meg Pesten is)
Egészen életszerűnek érzem, hogy a "gyorsan; azonnal kérem" típusú műtéti sorkerülésért a főorvos egy bizonyos tarifát kért.Tetszik vagy sem, ennek hagyománya van vidéken, de pl a fővárosi sebész specialisták egyáltalán nem így 'üzemelnek.
Természetes, hogy ha nagy baj van akkor egy család mindet megmozgat, és kétségbeesésében bármit megtenne, vagy kifizetne a gyógyítóknak.Aztán később meg a saját zavart viselkedésüket szokták az orvos bűnének felróni.Akkor szokott így lenni, ha a családtag meghal,és 'kidobott pénznek érzik később. Amíg zajlik a folyamat, addig nem is az orvosra figyelnek, hanem kergetik az illúziót, hogy elmúlasztják a dolgot, mint egy náthát.

Ettől függetlenül pár kérdés még van a fejemben: az illető úr él még?
(csak azért kérdem, mert az apósom és egy ismerősöm is csecsemőmirigy rákban halt meg a műtét utáni 5. évben, mindketten 52 évesek voltak. Az egyik 14 éve a másik 2 hónapja, és a lefolyás, semmiben nem különbözött.Tehát ez a rákfajta nem a 'klasszul gyógyuló kategória.Az orvosok meg 14 éve sem titkolták, hogy ideig óráig tudják a dolgot kordában tartani.Sőt a tüdőszűrés csak valami változást mutat, de az édeskevés a tények cáfolhatatlan megállapításához. Ezeken felül nagyon sok olyan tünet is van melyek évekig megvoltak előtte is,és a beteg egyszerűen csak nem ment el az orvoshoz, a fulladással, az ájulással meg a többi nagyon drasztikus tünettel.
Nagyon sajnálom, ha még él az úr a legjobbakat, és még sok boldog évet kívánok.

Chester Gillette (törölt) 2013.09.10. 08:50:43

Ja, ha hagyománya van a sorkerülésnek is, meg a tarifának is, akkor minden rendben. Bárcsak minden hagyományt ilyen szeretettel ápolnánk! Mint pl. az adóelkerülésért tömlöc, meg ilyesmi.
@IrishOak: Ne ijesztgesse a beteget kérem! Egy betű se utal rákra.

karcsibácsi 2013.09.10. 09:00:41

Úgy látom, teljes a zavar a fejekben.
Az interneten elérhető információ dömping egyik káros következménye, hogy egyrészt a laikus olvasó nem tudja kiválogatni a valid tartalmakat, másrészt pedig - kellő ezirányú ismeretek hiányában - nem tudja értékelni az olvasottakat, levonni belőlük a helyes következtetést.
A poszttal egyébként nem szükséges foglalkozni, erről leírtam a véleményemet fentebb. Hanem nézzük a csecsemőmirigyet:
1. ha egy - más okból végzett rtg. vizsgálatnál - megnagyobbodottnak tűnik, de a páciensnek nincs panasza (ez a leggyakoribb), akkor az éves kontrollokon kivül nem kell vele foglalkozni. Se szövettan, se műtét, se gyógyszer nem kell.
2. Ha ún. thymus persistensről van szó (vagyis, a csecsemőmirigy nem fejlődik vissza felnőtt korban), akkor részletes kardiológiai kivizsgálás (echo, terhelés, elektrofiziológia, de esetenként még cardio-CT és/vagy coronarográfia is) szükséges, ti. ez okozhat egészségesnek tudott fiatal felnőtteknél hirtelen szívhalált.
3. A csecsemőmirigy jóindulatú daganatához autoimmun eredető izomgyengeség (myasthenia gravis) társulhat, ami nagyon súlyos, progressziv, életet veszélyeztető betegség (végsősoron a légzőizmok bénulasa miatt halálhoz vezet), ennek pregnáns klinikai tünetei vannak, ilyen esetben a csecsemőmirigy műtétileg eltávolítandó, ami az esetek jelentős részében a myasthenia gyógyulását is eredményezi. Ez egyébként jellemzően fiatal nők betegsége, és sajnos, terhesség, szülés után a thymectomia ellenére is kiújulhat.
4. a csecsemőmirigy rosszindulató daganata extrem ritka, ez lényegében ugyanúgy kezelendő, mint bármilyen más szervet érintő rákos betegség.
5. Nem néztem utána az szakirodalomnak, fentieket emlékezetből, saját tapasztalatból írtam, elképzelhető, hogy nem mindenben 100%-ig pontosak az ismereteim.
Rábai Kálmán barátunk mindezekről biztosan többet tudna mondani, de hát Ő innen, sajnos, el lett üldözve...

karcsibácsi 2013.09.10. 09:03:21

@karcsibácsi:
Bocsánat, Miklós. Rábai Kálmán is barátom, valószínűleg ő is érdemben hozzá tudna szólni a témához, de ő, tudomásom szerint soha nem írt ide...

IrishOak 2013.09.10. 09:21:00

@Chester Gillette: @karcsibácsi:

Egyáltalán nem áll szándékomban bárkit is 'ijesztegetni. Én eddig 2 középkorú férfi esetét ismerem,másokról nem is hallottam (már relevánsan).:-(

A csecsemőmirigy felnőttkori problémái nagyon talányosak még manapság is,(főleg egy családtagnak,vagy annak aki szemléli) de majd biztosan erre is megtalálják az 'isteni részecskét.Addig azonban; csak a próbáljuk meg így,próbáljuk meg amúgy,operáljunk, gyógyszerezzünk,és egyéb nyalánkságok maradnak.Ha sikerül jól megoldani, akkor jön az évek számlálása. Ha meg esetleg -egész másból kifolyólag-eltávozik a beteg, akkor is marad a "kidobott pénz" miatti szemrehányás. Már látom a mai poszt is erről szól, csak már emelkedik a tét... all in!:-)

Chester Gillette (törölt) 2013.09.10. 09:25:25

@IrishOak: Nem bonyolult ez. Ha elfér hagy maradjon, ha már nem fér el, ki vele, mert nyom mindenféle fontos dolgot.

IrishOak 2013.09.10. 09:32:08

@Chester Gillette:

A hálapénz hagyományáról: Vidéken sokkal-de sokkal nagyobb ez a hagyomány.Ez valószínűleg 'történelmileg alakulhatott ki, mert az emberek úgy éltek -és arra tanították a gyerekeiket -hogy az orvost meg kell fizetni,tördelő kézzel hallgatni kell.Aztán 'disznótvágni,'bepálinkázni,'borozgatni és baj esetén szidni az orvost; mert azok olyan furákat mondanak,és az 'anatomisták mindig csak tűvel, szikével, meg méreggel tudományosak.'Oszt ugye, hogy nem tudtak a bélán, józsin,rózsin,jucin segíteni.Xar ez az egész... na igyunk rá egy páleszt,szííjunk rá egy bagót,és szippancccsuk a rézgálicot,de egy kis csattanómaszlagot is lehet rágni ha ideges a nép.(én mondjuk nem osztom ezen magatartást, de kb ez megy) ..... na jó ez vicc volt ám.:-) bár nem annyira vicces.

IrishOak 2013.09.10. 10:07:41

még egy dolog jutott eszembe: 2003-ban egy volvó ca.5 milló forint volt(kedvenc márka a V40-es),egy suzuki-miautónk meg 3m...nem 'volt valami gazdag az az orvos.:-) be is fejezetem a polemizálást

karcsibácsi 2013.09.10. 10:12:32

@IrishOak:
No,no. Az S 40-ből is az alapkivitelű 1.6-os benzines került annyiba, egy jobban felszerelt S60 vagy S80 bőven 10 milka felett volt. Ax XC 90-ről nem is beszélve...

IrishOak 2013.09.10. 11:33:09

@karcsibácsi: :-))Sok orvosnak van s40-ese...Szegeden;-) mert szép, jó,és sok kedvezményt kaptak rá akkoriban...arrafelé.Nem sokan vettek szalonautót, teljes áron:-) De nagyon helyes kereskedelem politika a szalonok részéről.(amúgy bárki alkudhat(ott). Bár nem tudom, egy betegnek mi köze hozzá, hogy a sebész, az anesztes, meg a beteghordó mivel jár.Ez olyan balkáni.
De én Csak! önnek, csak most csak tőlem : megszavazok egy s80-ast fullost,sávbantartó radarral, és önálló tolató automatikával.(amennyiben megadja t.címét, elküldöm pukkanós borítékban...a fotóját:-DD)ABBA cd-t is mellékelet,(meg egy zacskó rénszarvashús csipszet is) kéretik a "winner takes it all" c számot sokszor meghallgatni, attól sokkal gyorsabban pörögnek a kerekek - a műtő felé:-D

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.09.10. 16:24:09

@IrishOak: evvel nem értek egyet. én is tudok olyan kórházat pesten ahol aztán még az ágytál sem jön magától. a hálapénzprobléma véleményem szerint nem vidék vagy főváros függő, sőt inkább azt mondanám, hogy minél nagyobb a kórház presztízse annál inkább jellemző.
@karcsibácsi: épp ránéztem a mobile-ra, van egy S40-es 2011 novemberi, 17400 km-ben, 1,6 -os benzines, nem rossz felszereltséggel 11900 ér,
S80-as 2011 decemberi 34000 km-ben, 2 literes benzines,jó felszereltséggel 16380 -ért ezek nem olyan nagy összegek, hogy egy orvos ne érdemelhesse meg őket még magyar viszonylatban sem
(egyébként ha ezek elit autónak számítanak akkor én igencsak burzsujkodok :D)

zellerlevél 2013.09.10. 21:29:27

Hú, van, aki az altatóorvosnak is pénzt ad?
Én ismerek egyet, még soha, senkitől nem kapott semmit.
A műtét alatt értelemszerűen nem lehet neki adni, utána pedig nem találkozik vele a páciens. (Felénk a megyei kórházban még a közelükbe sem lehet kerülni, az intenzív mellett van a helyük, a műtét előtti konzultációkor is csak hívásra lehet bemenni még az előszobájukba is.)

karcsibácsi 2013.09.10. 21:33:09

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
Megnéztem az árlistát, S80 Executive, D5-ös motorral, AWD-hajtással 17.450.000.- Ft.
De egy V60 Kinetic D3 is 10.500.000.-
És elegáns, mégis letisztult, egyszerű forma, skandináv design. Egészen más stílus és életérzés, mint az újgazdagok és maffiózók Mercedes-Audi-BMW-je...

2013.09.10. 21:52:43

@zellerlevél: Igen, van :-) Én adtam már altatóorvosnak, természetesen utólag. És nem nekem kellett menni hozzá konzultációra, hanem ő jött be a kórterembe. Állami szektor volt, és a műtét után is bejött megnézni. Nem egyformák a szokások.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.09.10. 22:36:21

@karcsibácsi: azért a volvo már nem az ami volt, designban sem hoztak semmi újat vagy 15 éve (majd most a frankfurti autószalonon), meg aztán az új tulaj (Geely) ....
a másik hármat meg nem kell azért lenézni mert egy bizonyos csoport előszeretettel veszi, én pl az enyémet nem cserélném le volvora, nem azért mert rossz lenne a volvo, hanem mert az enyém jobb :D

she_wolf 2013.09.11. 02:10:24

@Mézesmázos Mózes:

Erre praktikusan azt válaszoltam volna, hogy én meg 20 ezerért kötök pulcsit+anyag:D

mldrv 2013.09.11. 05:10:35

@zellerlevél: igen, anyámék egyszer adtak az altatóorvosnak is egy komoly műtétnél. utána persze. előtte is láttuk az altatóorvost, amikor az altatással járó kockázatokról szóló nyilatkozatot aláíratta.

@Babette_: tényleg döbbenetes :S asszem én annyit mondtam volna: "Értem." vagy "Aha." végül is kérdést nem tett fel, amire válaszolni kéne =D

karcsibácsi 2013.09.11. 08:54:06

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
Azért az adaptív tempomat, city safety system, gyalogos gázolást megelőző biztonsági dolgok nem semmik (az enyémben is van).
Persze, hogy nagyon jók a német prémium autók is (bár a szakértők szerint legjobbak a harmadannyiba kerülő japánok), de én is úgy vagyok vele, mint Te: nem cserélném el egyikért sem a Volvot...

kispotzak 2013.09.11. 16:02:24

@mig54: "Érdekes ez az oldal. Érdekesen nívótlan." Hát ritkán röhögök ezen a blogon, de amikor igen, akkor nagyon :-D

kispotzak 2013.09.11. 16:10:00

@karcsibácsi: "ha valakitől (mégis, ritkán) hálapénzt fogadok el, azt sem tudom (nem is akarom) másként ellátni, mint bármelyik, "nem fizető" betegemet. Ha ez így van (márpedig így van) akkor viszont tisztességtelenül járok el azzal szemben, aki, bármilyen megfontolásból, mégis ragaszkodik a köszönetének paraszolvencia formájában történő kifejezéséhez..."
Ez nagyon megfogott :)
(Ha alapból figyelmesen, törődéssel végzed a munkád, nem is kell "jobban" csinálnod, amikor pénzt adnak. Különösen, mert az, aki adja, abból indul ki - talán korábbi rossz tapasztalat miatt - hogy ha nem adna, akkor nem egyszerűen "átlagosan jól" bánnának vele, hanem hanyagul, odafigyelés nélkül...)

zellerlevél 2013.09.11. 17:26:00

@karcsibácsi:

"Az interneten elérhető információ dömping egyik káros következménye, hogy egyrészt a laikus olvasó nem tudja kiválogatni a valid tartalmakat, másrészt pedig - kellő ezirányú ismeretek hiányában - nem tudja értékelni az olvasottakat, levonni belőlük a helyes következtetést."

Hm... ez igaz.
De ezzel kapcsolatban felmerül: ha megfelelő tájékoztatást kapna, akkor neki sem állna keresgélni, nem?

zünüke 2013.09.11. 18:34:00

@Rotoxis: Drága jó Rotoxis
- "Áruld már el kérlek miért csinálsz úgy" mint ha ez egy teljességgel kizárt dolog lenne ??
- Most mit nem hiszel el?? Hogy van kórházi dolgozóknak fent tartott hely a parkolókban,vagy azt,hogy ezeken a helyeken "menő" autók állnak ?? Nos melyikben kételkedsz,mert nem világos. :))
-Egyébként a Péterfy Sándor utcai kórház belső parkolójában láttam tavaly nyáron a táblát is,és a szép csili vili 1-2 éves autókat.Mivel két naponként mentem látogatni egy kedves ismerősömet,két naponta láttam,hogy azon a helyen szar kocsi bizony nem áll.Itt megjegyzem,hogy a körzeti orvosomnak-a körzet most mindegy-egy csodaszép jaguárja van.Persze most jön az,hogy honnan tudom..Onnan,hogy ott szokott állni a rendelő előtt amikor rendel.

karcsibácsi 2013.09.11. 18:46:39

Az orvos minden normális országban a felső középosztály tagja, az átlagnál 4-5x nagyobb jövedelemmel. Nemcsak elfogadott, hanem gyakorlatilag elvárt dolog, hogy külsőségekben is láthatóan jó körülmények között éljen. Németországi háziorvos barátom mesélte, hogy kénytelen volt lecserélni több éves astráját vadiúj s osztályú mercire, mert a betegei közt már az a szóbeszéd járta, hogy nem lehet túl jó orvos, ha ilyen gagyi autóval jár...

hibiszkusz75 2013.09.11. 18:56:02

@zünüke:

Az én háziorvosom meg, aki nagyon jó orvos minden szempontból egy régi Opellel jár.:)
Amúgy nem mindegy? Amíg lelkiismeretesen és emberséggel végzi a munkáját és nem zsarolja a beteget, addig felőlem limuzinnal is járhat dolgozni. :))
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása