Megbízhatatlan, lusta, utálatos nővérek
Arra hivatkozhatnak, hogy azért nem érnek rá a csengetésre reagálni, mert olyan kevés a pénz és azért ilyen fáradtak, kedvetlenek, türelmetlenek, faragatlanok.
Nem először történt velem hasonló eset a Nyírő Gyila kórházban. 2013. április 6. án hajnali 4 órakor arra ébredtem, hogy köhögni kell, de borzalmas hang jön a torkomból, nem tudok köhögni. Fel akarok kelni, hogy vizet igyak, de nem tudok. Mi van velem? Az agyam tiszta. (sajnos, vagy hála Istennek) Akarok szólni a férjemnek a szomszéd szpbába, de nem jön hang a számbólm csak nyögdécselés, motyogás. Mi van velem? Meg oróbálok át telefonálni a férjemnek a mobiljára. Bal kezemmel elérem a mobilomat, (hála Istennek éjszakára oda szoktam tenni magam mellé) de a jobb kezemet nem tudtam oda emelni hogy a gombokat benyomjam. Mi van velem? Gondoltam megverem a telefonnal a falat. Hála Istennek a Férjem meghallotta és átjött. Mondani akartam, hogy mi történt velem, de nem tudtam. Ilyennek képzelem el a "Bábeli zűrzavart" Mutattam, hogy hívja a mentőket.
Először a Tűzoltókat sikerült hívni, mert még soha nem kellet szegénykémnek ilyesmivel foglalkozni. Azok megmondták, hogy a Mentőket hívja a 105 ös számmal. Sikerült. De azok adtak egy számot, hogy azokat hívjuk, aki az ügyeletes orvos volt. ( pedig azt hangoztatják, hogy ilyen esetben, azonnali beavatkozás szükséges és hívjuk a Mentőt.) Az ügyeletes orvos, férjemmel beszélve azt mondta, adja a feleségét. Na ez volt a ciki. Hebegtem, habogtam, nem tudtam beszélni. Elég gyorsan kiérkeztek. A Doktornő nyújtotta a kezét, kézfogásra, de én meg sem tudtam mozdítani a jobb kezem. Ekkor azonnal infuziót kötöttek belém és intézkedtek. Vért vettek, ami 1 es értéket mutatott, így kaptam gyosan az infúzióba cukrot, ami pillanatokon belül 21 re vitte fel a cukor értékszintemet. Ekkor rájöttek, hogy valami technikai hiba folytán lehetett az első mérés olyan alacsony és próbálták helyre állítani az értéket, miközben a mentőket hívták Ők. Közben az EKG is rossz értékeket mutatott, így a mentő a Honvéd Kórházba vitt ahol fiatal orvostanulók vannak specializálva branűr, vérvétel, EKG, neadjIsten gégemetszésre, mert egyszer el kell kezdeni az "orvoslást" ugye?
Odaadó, kedves, ügyes medikák közt volt egy visszataszító undorító fiatal nő, melírozott hajú 20-30 közötti. Egyedül maradtam vele a vizsgálóba, miközben az EKG gépet rám kapcsolta és közben így mormogott, de elég hangosan: Hogy, " mi a francért vagyok én az egészségügyben? Miért nem vagyok bankár? Dögöljön meg minden magyar!" Szólni nem tudtam, elfordítottam a fejem és tűrtem a mocskos szavakat mély felháborodással. (Utólag hallottam, következő betegektől, hogy hasonlóan viselkedett egy ilyenforma nő velük is) Amikor végeztek a vizsgálattal, kitoltak a váróba, egyszál lepedővel letakarva, hat és fél óra hosszat ott feküdtem egy hordágyon. Majd megfagytam, mert a kétszárnyas ajtó állandóan nyilt az újabbnál újabb betegek hozatalával a mentők által.
Pisilnem kellett a már második infuzió hatására , de úgy vigyázott mindenki aki elment mellettem, hogy nehogy találkozzon a tekintetünk. Végül betoltak a CT re, ahol jelezni tudtam, hogy nagyon kell pisilnem. A Doktornő mondta, hogy majd a vizsgálat után, és szólt is a hordágy tolónak, aki a vizsgálat után kitolt a vizsgálóból és tovább adott egy másik fiatalembernek, hogy valami kívánsága van a néninek, mondta. Hála Istennek, vannak jó emberek is és készségesen, betolt ez a fiatalember egy üres helyiségbe, ahol alám helyezett egy ágytálat és magamra hagyott és nagynehezen, kínkeservesen el tudtam végezni a folyandó ügyemet. Dél elmult mikor közölték, hogy visznek a Nyírő Gyula kórházba, mert oda tartozom. Szombat lévén ügyelet volt, de hála a Sorsnak, Istennek és az akkori ügyeletes orvosnak, jó kezekbe kerültem és a sorozatos infúziónak, letisztultam, lassan kezdett a nyelvem is és a kezem, lábam is működni.
Az egészségügy sajnos nagyon piszkos módszerekhez ad táptalajt azzal, hogy visszaélve az adott helyzettel a legmegbízhatatlanabb, leglustább, legrosszabb, legútálatosabb nővéreknek lehetőséget ad arra, hogy a szolgálatot átvéve, máris arra hivatkozhatnak, hogy azért nem érnek rá a csengetésre reagálni, mert olyan kevés a pénz és azért ilyen fáradtak, kedvetlenek, türelmetlenek, faragatlanok. Ráadásul, penész, kosz piszok van mindenhol. A fürdőben, a WC ben, a betegszobákban.
A szekrények, az ágyvégek, az infúziósállványok, ragadnak a mocsoktól. 123 as szobának a 2 es ágyának a szekrénye az ágy felől pl. le van hányva és rá van száradva, már Istentudja mióta? Csak betegek ne legyünk, mert úgy ki vagyunk szolgáltatva, mint egy papírlapra, tűvel felszúrt élő légy.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Rotoxis 2013.08.14. 08:28:37
karcsibácsi 2013.08.14. 09:03:21
Nincs ezzel a poszttal semmi baj, nekem kimondottan tetszik. Sőt, szeretnék már (újra) egy posztot a részeges, bunkó beteghordókról is!
A "Nyírő Gyila" kórház meg már csak ilyen, főleg, hogy átvette a Lipót szerepét. Apropó, lehet, hogy nem véletlenül került pont oda a poszt írója?
" Az agyam tiszta." No, ebben azért nem vagyok biztos...
nemhiszem, hogy 2013.08.14. 09:06:15
Antalbaba 2013.08.14. 10:12:47
anno az eü. szakközépben a kórházi gyakorlatokat jórészt a következőkkel töltöttük: betegmosdatás, etetés-itatás, akár naponta többször ágyazás, vérnyomásmérés, lázmérés, EKG-készítés, TAKARÍTÁS. Mert anno ha egy beteg távozott, akkor az ágy lehúzása után fertőtlenítős oldattal lemostuk a "kopasz" ágyat, az éjjeliszekrényt kívül-belül + minden környező tárgyat. Sajnos tény, hogy manapság erre nem szánnak sem embert, sem időt, sem anyagot. A mellékhelyiségeket pedig a takarítószemélyzetnek kéne hasonlóképpen karbantartani, de sajnos akár egy gyorsétteremben, vagy egy bevásárlóközpontban is gondosabb a/z óránkénti/ takarítás, mint amit egy kórházban tapasztalhatunk.
Most pl. "hullanak" a koraszülöttek. Ott is megnézném egyrészt a mellékhelyiségeket, másrészt a kézmosási szokásokat. Nekünk még a fejünkbe verték ezeket, manapság nincs is olyan jellegű képzés, mint anno a szakközép. Egyből gimi, azután diplomás ápoló, vagy orvos..., de az igazi ágy melletti alapokat nem tanulja senki:-(
Rotoxis 2013.08.14. 10:34:39
Azt meg nyugodtan tudomásul lehet venni, hogy az ágymosás, takaritás nem nővéri feladat.
@karcsibácsi: Figyejjé`! Egy ágyat tolsz, egyet húzol. Csak arra vigyázz, nehogy jöjjön az újításért felelős a viharlámpával!
magam adom 2013.08.14. 10:53:03
Mi hát a baj? Amikor kellett, a Jóisten segített. No de Ő sem ér rá mindig, hát vannak hiányosságok. :-)
magam adom 2013.08.14. 10:56:47
Akkor mi a Tűzoltók száma? Talán a 107?
Módfelett érdekes.
karcsibácsi 2013.08.14. 11:15:11
Mentők: 104
Tűzoltók: 105
Rendőrség: 107
Valóban megkeverték szegény nénit a számok, de a lényeg nem itt van.
A hordágy toló! Bár még soha nem hívtak így, elárulom: én voltam az.
"szólt is a hordágy tolónak, aki a vizsgálat után kitolt a vizsgálóból és tovább adott egy másik fiatalembernek, hogy valami kívánsága van a néninek, mondta. Hála Istennek, vannak jó emberek is és készségesen, betolt ez a fiatalember egy üres helyiségbe..."
Na ugye!
Antalbaba 2013.08.14. 11:17:30
Nálunk is feltalálhatnák már a segédnővéri munkakört, mondjuk egy egy éves képzés után.
Nem hiszem, hogy egy elméleti gimis képzésben ugyanazt el lehet érni, mint az igencsak gyakorlati szakközepesben anno. De ne legyen igazam, ha majd kihal az a generáció, amelyik még betegágy mellett tanult...
karamellcukorka (törölt) 2013.08.14. 11:23:38
magam adom 2013.08.14. 11:25:43
Voltak segédnővérek. Ágytálazás, ágyhúzás, szennyes elvitele, - leadása, stb. Néhány évvel ezelőtt az első körben lettek "leépítve". A takarítást magán-takarító cégek végzik. Legtöbb takarítónő azért dolgozik még az első 1-2 hónap után is ezeknél a cégeknél, mert így reméli, megkapja a fizetését. Ami ugye rendszeresen elmarad. Az eü. intézmények sok pénzt fizetnek a takarító vállalatoknak, mely összeg magába foglalja a takarítószerek árát is. Nos, ebből sincs elegendő. Hogy miért nem bontanak szerződést ezekkel a cégekkel? Na, erre (nem) tudom a választ.
magam adom 2013.08.14. 11:49:02
A számok elcserélgetésének ténye csak azért érdekes, mert az egész poszt hasonlóan "megkeveredett".
Lehet, hogy lefokoztak? Eddig beteghordó, most meg már csak hordágy toló? Egyébként hordágyat tolni nehéz feladat. Sok hordágytoló mindig nekimegy a falnak. Főleg, ha sokat iszik, de van aki azért, mert nem iszik eleget. :-)
De a "másik fiatalember"ek, akik betolják a beteget az üres helyiségbe, ha van valami kívánságuk, na az már döfi!
Antalbaba 2013.08.14. 12:26:41
karcsibácsi 2013.08.14. 13:19:13
Ahogy arra Irkuck - meglehetősen tapintatlanul - utalt, nem tudnám hova akasztani...
Irkutszk 2013.08.14. 13:49:26
Rotoxis 2013.08.14. 14:37:01
Ugyandehogy (törölt) 2013.08.14. 16:00:44
az én időmben nem jött ki gyerek úgy az iskolából, ne fújta volna a számokat (még logikát is kaptunk mellé a könnyebb megjegyezhőtség érdekében), ne tudta volna, hogyan kell a mentőkkel a telefonban beszélni.
Ugyandehogy (törölt) 2013.08.14. 16:06:35
Tempus-Anh 2013.08.14. 17:32:01
2. Tanulj meg fogalmazni,
3. A nővéreket ne bántsd, többet dolgoznak, szaladnak, mint te tetted bármikor is életedben.
Érted, te tehetetlen dodó?
Tempus-Anh 2013.08.14. 17:34:30
Karcsibácsi tapasztalt orvos, úgy a fél praxist kenterbe veri bármilyen szakterületen.
A "beteghordó" státust csak szerénységből hordja.
Csak hogy egy régi félreértést eloszlassak.
Rotoxis 2013.08.14. 17:47:38
Tempus-Anh 2013.08.14. 18:00:18
Erről szó sincs, dehogy nézlek hülyének. Részemről nincs és nem is lehet harag.
Rotoxis 2013.08.14. 18:09:28
Almandin 2013.08.14. 18:18:02
Rotoxis 2013.08.14. 18:38:03
karcsibácsi 2013.08.14. 19:07:24
Nyugi, fiúk, nem kell hajba kapni. Nincs azzal semmi baj, ha valaki beteghordó (hordágy toló), vagy annak nézik.
Ügyesek, erősek, jókedvűek, jópofák. Nemcsak elviszik a betegeket a kellő helyre, de bátorítják, vigasztalják is őket útközben, ha kell. Egyetlen napig sem tudna nélkülük működni egyetlen kórház sem. Minden osztályon, vizsgálóhelyen, röntgenben, laborban megfordulnak, sok minden rájuk ragad (nem koszra gondolok), mindenhez értenek egy kicsit. A betegek körében a legtöbb orvosnál népszerűbbek.
karcsibácsi 2013.08.14. 19:12:35
"a kétszárnyas ajtó állandóan nyilt az újabbnál újabb betegek hozatalával a mentők által."
kikicsoda 2013.08.14. 19:26:46
@Antalbaba: Azért az nem egészen igaz,hogy nincs ilyen jellegű oktatás.Én OKJ ápoló képzésre járok költségtérítéses felnőttoktatásban.Eleve érettségire épül,3 éves.2300 óra gyakorlatunk van,javarészt betegágy mellett és mi is csináljuk mindazokat,amiket leírtál.Persze más egyebek mellett.
Amúgy néha már kezdem érteni,hogy egyes nővérek miért néznek szó szerint hülyének ,amiért még jókora összeget ki is fizetek azért,hogy ezt a szakmát tanuljam.Lehet oka van annak,hogy ők már nem olyan lelkesek?
kikicsoda 2013.08.14. 19:30:22
Antalbaba 2013.08.14. 19:36:31
Antalbaba 2013.08.14. 19:42:19
Ha már mindenkit közmunkára akarnak zavarni, akkor pl. miért nincs lehetőség errefelé irányítani pár száz/ezer embert?
Ha én egy munkáját vesztett titkárnő lennék pl. gyors- és gépíró végzettséggel, és választhatnék, hogy elmegyek árkot ásni vidékre, szemetet szedni a parkokba, vagy némi tanulás után segédápolóként dolgozzak egy kórházban, akkor nem bánnám a lehetőséget.
Anno a "Rákóczi térieket" akarták ápolónővé képezni, nekik nem érte meg, az éhenhalásnál viszont biztosan jobb lenne...
Rotoxis 2013.08.14. 21:59:09
CPR 2013.08.14. 22:52:37
qrisz 2013.08.15. 11:30:45
dr kíváncsivagyok 2013.08.15. 11:42:49
Pedig így van ! ha lenne pénz , lenne türelmes , kedves nővér is ! Mert ennyiért csak a "selejt" és a kevés elhivatott marad itthon ebben a szakmában !
2013.08.15. 11:51:12
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.08.15. 11:55:39
A nővérekkel különösebb gondom nem volt, leszámítva egy cigánylányt, akit gondolom azért vettek fel, hogy elkerüljék a Diszkriminációellenes Hivatal pofátlan kekeckedését, mert amúgy a csaj semmire sem volt jó.
Több sebből vérzik a magyar eü., ezért is mondogatom egy ideje, hogy bármennyire megy itt a süketelés, a privatizáció nem kerülhető el. Azonban, a kizsigerelést el kell kerülni, tehát úgy képzelem el a magánosítást, mint a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást, ami bevált, és van hatósági ármaximum is. Azzal a különbséggel, hogy a rokonok egymásnak átadhatnak krediteket, hogy a drágább kezelések költségeit ki tudják fizetni.
Lesz még Magyar Köztársaság 2013.08.15. 12:14:42
Kim Jong Un 2013.08.15. 12:17:42
karcsibácsi 2013.08.15. 12:44:14
fefe79 2013.08.15. 12:47:21
NEM b*meg, a VIZSGÁLÓBAN maradt vele egyedül!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mindenhol ezt látom, és iszonyúan dühít.
Tapmancs 2013.08.15. 12:51:10
Vigyázz mit rászistáskodsz itt össze mert mindjárt visznek!
borzimorzi 2013.08.15. 13:05:02
Épp csak van egy kis bibi. A kormányok Magyarországon a 3 millió nyugdíjas és az 1 millió, életvitelszerűen segélyből élőnek a szavazataival kerülnek hatalomra... A rendszerbe bele van kódolva, hogy azok uralkodnak, akik közterhet nem viselnek. Sikerült a demokráciát a feudalizmus torzképévé züllesztenünk.
Üdv:
b
csahos 2013.08.15. 13:09:54
Tartottam az előttem álló kórházi kezelésektől, és a várható körülményektől.
Nagyon meglepődtem a sok, korábban olvasott, cikkek, blogok után.
Öt nap a II sz. Belgyógyászati Klinikán a Szentkirályi utcában.
Rend, tisztaság, kedves, folyamatosan segítő nővérek, Sipos Dr. profi munkája, gyors javulás.
Rá, két hétre műtét a Sote Transzplantációs és Sebészeti Klinikán a Baross utcában.
Rend, tisztaság, kedves, folyamatosan segítő nővérek, Fehérvári Dr. profi munkája, gyors gyógyulás.
Szerintem a stáb, és a körülmények, nem csak a pénztől hanem az Intézet vezetőtől is nagyban függenek.
Amerre én kerültem ott minden profin meg volt szervezve!
Tempus-Anh 2013.08.15. 13:12:08
A nickneved egy okkal több, amért utálnom kell téged, meggyőződéses legitimista királypártiként magasról köpök a köztársaságpárti tökfejedre, bunkó.
A média és a hozzád hasonlóan rosszindulatú "republikánus" véglények példáját nekem ne sorold itt fel, mert szemenszedett hazugság és tömény manipuláció.
Én csak azt látom, hogy a nővér napi 12 órát szaladgál, küszködik, verejtékében fürödve végzi a dolgát, éhbérért tisztáz, mossa a beteg seggét a szarból-pisiből, miközben tűri a hülye oligofrén beteg hepciáskodását, követelőzését, ugráltatják és hajtják mint egy állatot.
Ezt ennyiért te nem csinálnád, úgyhogy csak lassan és lépésben.
Sunder 2013.08.15. 13:12:45
szerintem nem csak erről van szó. Nekem kifejezetten pozitív tapasztalataim vannak az orvosokkal, ápolókkal kapcsolatban, ha eljut odáig az ember. Igen, kissé türelmetlenek, de (a legtöbben) még mosolyogni is képesek, ha megfelelő hozzáállással közelít az ember. Az tény, hogy ha az ember nem határozott, akkor "kényelmi-defenzív" állásból "lepattintják", várakoztatják, ez viszont inkább az adminisztratív személyzet hozzáállásának róható fel, nem az orvosoknak.
Viszont a folyamatok, "processek", az információ-megosztás, az a magyar egészségügy igazi rémálma.
Abszolút friss - folyamatban levő - sztori (akár külön bejegyzés is lehetne itt, de a kommenteket látva ehhez nem igazán van kedve az embernek...):
- 10/Aug/2013 szombat este: hólyagos kiütések jelentek meg rajtam, főleg combtőnél, lábszáron, illetve tricepsz- és hónaljtájékon. Kibírhatatlanságig fokozódó viszketés mindenhol, elsősorban a lábfejen, csípőn, és tenyéren. Az éjszaka folyamán 2x30 percet sikerült aludni.
- 11/Aug/2013 vasárnap: délután már úgy éreztem, tarthatatlan az állapot, a kiütések szaporodtak, 20 forintos érménél nagyobb méretűvé váltak combtő/csípőtájon, itthon csak sima kalciumtabletta volt, ez semmit sem segített.
Felhívtam az ügyeletet (VI. kerületi lakos vagyok, tehát Dob utca), hogy hol találok sürgősségi bőrgyógyászati ellátást. Tájékoztattak, hogy a Mária utca lesz a célpontom, menjek nyugodtan beutaló nélkül, ők fognak ellátni.
Autóba ültünk tehát, és odavezettem. Természetesen a hétvége folyamán CSAK a Szentkirályi utcából lehet megközelíteni az objektumot, tehát körbesétáltunk (nem jártam még korábban ebben az intézményben).
A portás (aki amúgy udvarias, segítőkész volt) közölte, hogy a VI. kerület a Honvédhoz tartozik, itt ugyan engem beutaló nélkül el nem látnak, különben is, nem is kapna érte a kórház pénzt (sic!). Az előttem érkező két nővel pedig közölte, hogy ugyan ők oda tartoznak (XI. kerületi lakosok voltak, ha emlékezetem nem csal), de gyors ellátásban ne is reménykedjenek.
Felhívtam MÁSODSZOR a Dob utcai ügyeletet, hogy akkor most mi van, miért küldtek ide. A hölgy egyeztetett valakivel telefonon (nem rakott hold-ra vagy mute-ra közben), gyanítom a KÁNY-nyal, és közölte, hogy igen, menjek a Honvédkórházba.
Átmentünk tehát a XIII. kerületbe. Mondtam már mekkora élmény vezetni úgy, hogy nyak alatt a teljes bőrfelület ég és viszket?
A Honvédkórházban a portás útbaigazított az SBO fele, ahol ismét segítőkész emberek fogadtak, de közölték, hogy itt szakrendelés nuku, általános orvos megvizsgálhat, de bőrgyógyász nem, mert az itt nincs. Elmondtam az előzményeket, belőlük is kiszaladt egy "igen, mindenkit ide irányítanak" sóhaj, ami cseppet sem tűnt pozitívnak. Kérdésemre, hogy akkor most mi a teendő, első körben ők is kérdően néztek egymásra.
Megpróbáltam HARMADSZOR felhívni a Dob utcát, azonban fel sem vették a telefont.
Ezt látva az egyik hölgy odaintett minket, felhívta a KÁNY-t, és felhívta a Mária utcai klinikát, hogy név alapján fogadjanak minket, mert ők nem adnak bőrgyógyászati ügyeletet szakrendelés szintjén. Először őt is le akarták pattintani, de hivatkozott valami szabályozásra, ami ez év január elsején változott meg (sajnos ennek a részleteire nem emlékszem), és ez alapján mégiscsak a SOTE kellene ellásson.
Nagy nehezen belementek. Udvariasan megköszüntük a közbenjárást és távoztunk.
Ismét egy fergeteges vezetés vissza a Szentkirályi utcába (immár rutinosan). A SOTE-n alig egy óra várakozás után meg is vizsgáltak. A bőrgyógyász doktornő kedves és udvarias volt, bár félreérthetetlenül tudomásunkra hozta, hogy nem épp' időmilliomos.
Kiírt gyógyszert, és mondta, hogy mindenképp' menjek kedden a VI. kerületi szakrendelésre kontrollra, mert még nem egyértelmű, hogy mi a bajom.
Azóta normális és udvarias módon kezeltek végig, lassan kijövök a betegségből is. Utólag visszagondolva a SOTE-s doktornő igazán adhatott volna egy kalciumos-suprastinos injekciót, megkímélve engem a vasárnap éjszakától (a tabletta amit felírt messze nem olyan hatásos), de egyébiránt nincs panaszom. Megemlítendő még kedden a 110 perces várakozási idő 38 fokos lázzal a fül-orr-gégén, de ezek már csak kényelmetlenségek, szabadságolások, és talán az orvoshiány.
Mindazonáltal megbocsáthatatlannak tartom, hogy az ügyelet (és adott esetben a KÁNY) sem tudja PONTOSAN és BIZTOSRA, hogy hol lehet SÜRGŐSSÉGI ellátást kapni adott problémakör kapcsán. Nem elfogadható, hogy a procedúra kezdete és az első vizsgálat között vasárnap eltelt három és fél óra úgy, hogy autóval mentünk mindenhova (a vasárnapi gyér forgalomban), ki sem merem számolni, hogy tömegközlekedéssel mennyi idő lett volna ugyanez. Ez nem SÜRGŐSSÉGI ellátás, és ezért nem az orvosok felelősek, hanem a "központ", ahol az ellátást megszervezik.
Remélem ennyi információ elég ahhoz, hogy talán később valaki ne fussa le ugyanezeket a köröket feleslegesen.
Advanced Flight 2013.08.15. 13:14:07
Vagy nem jól olvasom?
Karipapa01 2013.08.15. 13:21:52
"Hála Istennek, vannak jó emberek is és készségesen, betolt ez a fiatalember egy üres helyiségbe"
Nem értem, mi a panasz! Mint mindenhol (rendőrök, taxisofőrök, bolti eladók, stb.) dolgoznak hivatásszerető szorgalmas emberek, akik minden tőlük telhetőt megtesznek a munkavégzésük során és vannak olyanok, akik csak azért kénytelenek elvállalni egy bizonyos munkát, mert nincs más és egyszerűen csak nem akarnak éhenhalni, de sem kedvük, sem késztetésük nincs. Talán a képzett és hivatásszerető orvosoknak, ápolóknak nem Angliában kellene dolgozni, akkor jóval kevesebb lenne itthon a hasonló probléma. A forráshiányos egészségügynek nincs túl sok lehetősége a szelekcióra, különben sem létezik már társadalombiztosítás, úgyhogy még követelni sem nagyon lehet a biztosítás ellenében járó tisztességes szolgáltatást. Örülhetünk annak, hogy ma Magyarországon még létezik valamilyen minimális szintű betegellátás.
Dilis Csávó 2013.08.15. 13:46:57
Erdekes, hogy jelenleg csak Magyarorszagon hiszik az emberek Europaban, hogy mindenkinek alacsony megbecsules mellett is tokeletes munkat kell vegezni, onmagukon kivul persze.
A csunyaszaju holgyike SZVSZ a kieges jeleit mutatta, kezelesre szorulna. Csak ugye M.o.-n ezzel nem sokat torodnek.
gabuscica 2013.08.15. 13:47:55
Dr.laikus PhD 2013.08.15. 13:56:38
Nyírő Gyula.
A feletted író a budapesti ügyeleti ellátás anomáliájáról írt. Ott szerepelt a Honvéd ahol nem dolgozott SBO-n bőrgyógyász.
Summa-sumarum az egészségügyben ritka kivétel a jó logisztika. Ahol van, onnan nem írnak a _betegek_ ilyen posztot.
Habár itt is aki beteg csak pozitívumról beszél, elfogadva a várakozást. A barát, a szomszéd, a tehetetlen hozzátartozó, a Blikket olvasó, idehányja a gondolatait, megemlítve, hogy amikor ő volt beteg akkor vele nagyon kedvesek voltak. De......
Úgy tűnik, hogy minden beteg lelke szuper érzékeny, ha baja lesz visszavedlik csecsemőnek.
borzimorzi 2013.08.15. 13:59:19
Na, ilyesmiről szót sem mer ejteni senki, mert aki ezt a 4 milliós szavazótábort megpiszkálja, az a parlamentbe se nagyon kerül, nem, hogy kormányra. Márpedig a két nagy párt kormányra akar kerülni.
Ez a 4 milliós szavazótábor a demokrácia jelenlegi felfogása szerint legyőzhetetlen egy nem egészen 10 milliós országban. Gyakorlatilag túlsúlyba kerültek azok, akik a redisztribúcióban érdekeltek azokkal szemben, akik adó- és járulékfizetőként eltartják őket. Utóbbi csoport erőteljesen megosztott is, míg az első leginkább csak a két nagy párt közt megosztott. Gyakorlatilag az adófizetőknek esélyük sincsen rá, hogy az ő érdekeik akár csak kismértékben is, de érvényesüljenek. Lényegében a demokráciából a feudalizmus karikatúrája lett: a kisebb létszámú adófizetőt korlátlanul kizsákmányolja a nagyobb létszámú eltartott réteg, amely közterheket nem visel.
Mit tesznek a nagy pártok? Nyíltan semmit. De már az MSZP elkezdte eliminálni ezt a redisztribúcióra rágyógyult szavazótábort, mégpedig azzal, hogy elkezdte kivonni a pénzt az eü-ből, elsősorban azokból az ellátásokból, amelyekre az időseknek van leginkább szükségük. Ilyenek: a szív-érrendszeri betegségek ellátása (szívgyógyászat, érsebészet) és az onkológia. Milyen érdekes "egybeesés", hogy a kardiovaszkuláris és a rákos megbetegedések egyben vezető halálokok is, nem? Ha már belekezdtek, akkor nem hagyták annyiban, és a különféle protézisek beültetése (csípőprotézis vagy fogpótlások) is rákerült a feketelistára. Jó hosszú várólisták, és ha valaki fél, hogy nem éri meg a végét, akkor tejel azért, hogy valami mondvacsinált ürüggyel előbbre kerüljön a listán, vagy magánúton, netán külföldön elvégezteti a műtétet. A Fidesz aztán turbófokozatra kapcsolta ezt a pénzkivonást, lassan a genocídium mértékét ölti. Épp csak most nem etnikai vagy vallási alapon választották ki az áldozatokat. Most az öregek és a betegek a két fő célcsoport, és különösen e két halmaz metszete.
A tisztességes megoldás az lenne, hogy végre beszélünk róla, társadalmi vitára bocsátjuk a kérdést. Tisztázzuk, hogy mi tartozik az alap-TB körébe (pl. a baleseti és szülészeti ellátások mind), és mi az, amiért már fizetni kell, illetve milyen arányban kell fizetni. De ehhez tiszta beszéd kellene, valódi vita és kompromisszumkészség. Ez mind hiányzik a mai polelit eszköztárából.
S amíg ez így marad, addig folytatódik a forráskivonás, és hullani fognak a betegek, mint a legyek, akár az MSZP, akár a Fidesz van kormányon.
Üdv:
b
zellerlevél 2013.08.15. 14:41:53
Sajnos igazad van.
A gond az, hogy sem a gyerekek szüleinek egy része, sem az öregek többsége nem lenne képes megfizetni a kezelést. A mostani középkorúak egy része sem rendelkezik e célból megtakarítással, arról nem is beszélve, hogy az ország lakosainak többsége finoman szólva cseppet sem él egyészségtudatosan...
Megbecsülni sem lehet, hogy hová vezetne egy általad vázolt modell sokkszerű bevezetése, még akkor sem, ha egyre többet tudják biztosan, hogy hosszútávon nincs más kiút.
Bernik 2013.08.15. 14:52:52
Pedig az egész történetben a leginkább vérlázító, mert legtöbb veszélyt hordozó mulasztás a mentők reagálása volt. Az, hogy a telefon túlvégéről merészelték diagnosztizálni, mint később bebizonyosodott, tévesen (!), hogy az esethez nem kell a mentő, elegendő az ügyeletes orvos. Stroke-os esethez ki nem küldött mentő - a hívó tudatos félrevezetésével kombináltan -, később bizonyossá vált infarktushoz a RENDELKEZÉSRE ÁLLÓ LEHETŐSÉGEK ELLENÉRE elutasított segélyhívás, továbbá még két hasonló eset csak a közvetlen családi, ismeretségi körből - persze mind következmények nélkül, megtett panasz ellenére.
Kérem az itt élcelődő, rendkívül művelteket, említsenek csak egyetlen, magát civilizáltnak tartó országot, ahol az ilyenek következmények nélkül, sorozatosan megeshetnek!
Vagy maga a búgó orgánumú, hajátültetett főmentős - ha van ideje lealacsonyodni a nép hangjáig -, válaszolhatna, hogy szerinte jól van-e ez így! Hogy a rendszeresen ismétlődő, hasonló reakciókra az a válaszintézkedés, hogy a bejelentőket fenyegetik az alaptalan hívások meghirdetett büntetésével. Amivel persze nem a valóban primitív telefonbetyárokat védem, de azt igenis állítom, hogy ez a távdiagnosztizálásos hazai mentős gyakorlat messze veszélyesebb, mint a téves hívások. Főleg úgy, hogy a riasztások később bizonyossá váltan jogtalan elutasítása semmiféle jogi következménnyel sem jár az esetek elsöprő többségében - Magyarországon.
gnme 2013.08.15. 15:31:57
(ma ezt már nem oktatják, mert nem értenek hozzá a rangidősek)
Advanced Flight 2013.08.15. 15:42:06
Ez a posztból van kiemelve, nem az előttem író kommentjéből.
Szóval még mindig nem vágom, hogy ki a rossz fiú?
borzimorzi 2013.08.15. 15:59:43
De ilyen köztes generáció nincsen. Nem is lesz. Azok, akikből lehetne, a jól képzett, versenyképes szaktudással rendelkező középosztály százezrével megy külföldre dolgozni. Ott is adóznak. A legtöbbjük persze megtartja a hazai állandó lakhelyét is, és felveszi a gyerekei után járó családi pótlékot és a különféle segélyeket, egyéb támogatásokat is. (Nemcsak a Kanadába "menekült" cigányok.) Különben nem hazudhatnák a szemünkbe Orbánék, hogy az ország lakossága a 2011-es népszámlálás szerint 9 938ezer fő. Miközben jól tudjuk, hogy a korábbi, mintegy 10 milliós létszámhoz képest már a népszámlálás idejére is százezres nagyságrendű létszám ment el külföldre. A második Orbán kormány első 3 évének mérlege alsó hangon mínusz 400ezer ember. Összehasonlításképpen: 1956 őszén is csak 200ezren mentek el. A mérleg mára az lehet, hogy jó, ha 9-9,5 milliónyian maradtunk. Ahogy a Ratkó-korszak szülötte nyugdíjba mennek, a mérleg visszafordíthatatlanul kibillen az eltartottak túlsúlya felé. Ez fenntarthatatlan.
Azok, akik eddig is fenntartották a rendszert, máris tömegével menekülnek, és ez csak gyorsulni fog. Az Orbán-kormány nagy büszkén "kipaterolta" az IMF-et, és sokszorosan magasabb kamatokra vesz fel hiteleket. Ezzel az unokáinkat is eladósították. Lassan nem marad felelős családapa és családanya, aki ezt az adósrabszolgaságot vállalja és vállaltassa a gyerekeivel, unokáival is. Ha így megy tovább, akkor a máris tömeges elvándorlás iszonyatosan fel fog gyorsulni. A mesterségesen felszaporított, de munkára nem szocializált, annál inkább bűnözésre hajló rétegek abban a pillanatban ölni és rabolni fognak, amint nem kapják meg a nekik "járó" segélyeket. Nem én mondom, már Burke rájött régen: "Having first looked to government for bread, on the very first scarcity they will turn and bite the hand that fed them." Magyarul kb. annyit tesz, hogy akik elsősorban a kormányzattól várják a kenyeret, a szűkösség első jelére megfordulnak, és beleharapnak abba a kézbe, amelyik eladdig etette őket.
Az az ostoba "jóindulat", amelyik elvárások támasztása nélkül és ész nélkül csak szaporítja a HHH réteget, csak majomszeretet, amelyik igen durva következményekkel fog járni. Ezek az emberek, akik egész eddig abban a hitben voltak tartva, hogy őnekik minden jár, és egy szalmaszálat sem kell keresztbe tenniük a saját jólétükért, eszüket vesztve fognak tombolni, mihelyt nem fogjuk tudni közpénzből teletömni őket.
Az egész elátkozott helyzet állatorvosi lova az eü. Azok az idősek, akik évek-évtizedek óta nyugdíjasok, sokszor többet kapnak havonta nyugdíjként, mint amennyit akkor kereshetnének, ha a szakmájukban dolgoznának. Ha megbetegednek, olyan gyógyászati eszközökkel és gyógyszerekkel kell őket gyógyítani, amelyek az utóbbi évek fejleményei. Ők ezeknek a fejlesztésében és közkórházi beszerzésében nem vettek részt adófizetőként, egy fillérrel sem járultak hozzá ahhoz, hogy ezek a magyar eü rendelkezésére álljanak. De igényt tartanak rá. Megnézik a Dr. House-t a TV-ben, és másnap PET CT-t követelnek a tyúkszemükre is, meg a fejfájásukra is, mely utóbbi nem is jött volna létre, ha méltóztattak volna eleget inni a hőségben.
Ez fenntarthatatlan. Vagy beleegyeznek abba, hogy ha 20 éve nyugdíjban vannak, akkor azt az ellátást kapják, ami 20 éve volt korszerű és amelynek a finanszírozásában még részt vettek adófizetőként, vagy követelik a legújabbat és legkorszerűbbet, de akkor meg is fizetik az árát legalább részben. Az a tökös politikus, aki ezt ki meri mondani, megkapja a szavazatomat. Tisztán önérdekből. Semmi kedvem emigrálni. Márpedig, ha ez a teleszart gatyájú, mai politikai bagázs el nem takarodik, akkor hamarosan azt kell végignéznünk, hogy a potenciális adófizetők túlnyomó többségének távoztával az ország végképpen fenntarthatatlanná válik, és a segélyen élők elkezdik az eddigieknél is számosabb esetben lemészárolni a nyugdíjasokat az utolsó csupor lekvárért. S közben a kormányok részint elhazudják az ilyen eseteket és főképp azt, hogy ez a trend, s csak tettetik a csodálkozást a médiában.
Üdv:
b
Twisk 2013.08.15. 16:24:34
1. Hisztériáztok;
2. Hazudtok;
3. Csórók vagytok a tisztességes orvosi ellátást megfizetni;
4. Minden úgy jó ahogy van???
Itt még betegnek igaza nem volt. Helyesbítek. Itt SEM.
borzimorzi 2013.08.15. 16:33:03
Ez egyben a hazai eü menthetetlenségének oka is. Ha az emberek valóban akarnák, hogy jó eü legyen, akkor kikényszerítenék a politikából. Konkrétan csak ennek megfelelő pártra szavaznának. De ez nem így van. Az emberek a lelkük mélyén jobban szeretnének örökölni, mint egy stroke után csak részben felépülő szülőt ápolni még évekig. És jobban szeretnének új, egészségesebb gyerekeket nemzeni, mint egy súlyosan beteg gyereket ápolni évtizedekig, annyi pénz és energia befektetésével, amennyi elég lenne három egészséges gyerek felneveléséhez is. Sajnos, ez van. Az emberfaj: sárkányfog-vetemény, ahogy arra már Vörösmarty is rájött...
Üdv:
b
Mária 2013.08.15. 18:16:16
A posztoló biztos, hogy magyar?
Mária 2013.08.15. 18:29:19
nagyon el vagy tájolódva, jobb lenen, ha nem flytatnád.
*
"Ha már mindenkit közmunkára akarnak zavarni, akkor pl. miért nincs lehetőség errefelé irányítani pár száz/ezer embert?"
A közmunkások számát csökkenteni kellene azzal, hogy rendes, normális, legalább minimálbéres állást talál mindenki, aki munkát keres.
*
"Ha én egy munkáját vesztett titkárnő lennék pl. gyors- és gépíró végzettséggel, és választhatnék, hogy elmegyek árkot ásni vidékre, szemetet szedni a parkokba, vagy némi tanulás után segédápolóként dolgozzak egy kórházban, akkor nem bánnám a lehetőséget."
Állástalan gépírónőket hol küldenek árkot ásni?
Ugye, az se világos, hogy segédápoló nem "némi tanulás után" lesz valaki, hanem tanulás nélkül, és az állás megtartásának a feltétele, hogy elvégezezn egy OKJ-s tanfolyamot?
*
"Anno a "Rákóczi térieket" akarták ápolónővé képezni, nekik nem érte meg, az éhenhalásnál viszont biztosan jobb lenne..."
A kurvákat anno nem segédápolóvá akarták átképezni, hanem marketing menedzserekké.
Szóval ne pörögj annyira!
csoki2 2013.08.15. 19:10:37
Nem szeretem ebben a mostani időszakban, hogy ennyire lealázzák a nyugdijasokat, a kispénzüeket, a kétkezi munkából élőket,azokat, akik nem tehetnek arról, hogy az elmult 60 évben milyen kurzusok jöttek- mentek.Azokat sem szeretem, akik semmi empátiát nem mutatnak ezek iránt az emberek iránt.
Egyébként nagyrészt egyetértek veled, valóban gyökeres változásoknak kell jönni, nemcsak az egészségügyben, de mindenhol. Az én szavazatomat is az a párt kapná meg, aki erre megfelelő alternativát nyújt, de sajnos eleddig ilyen párttal még nem találkoztam.
Celtic 2013.08.15. 19:40:10
Rotoxis 2013.08.15. 19:47:05
Az ápolási asszisztens képzési ideje képzési helytől függően másfél-két év, szeptembertől két-két és fél év. Érettségi nem szükséges, 10 osztály kell hozzá. Költsége jelenleg 300 ezer körül van, szeptembertől 500 ezer Ft. Az elérhető jövedelem minimálbér.
Az ápoló képzés ideje 2-3 év, szeptembertől 3 év. Érettségi szükséges. Költsége jelenleg 600 ezer Ft körül, szeptembertől 700-800 ezer Ft. Elérhető jövedelem 90 ezer körül.
Szakápoló képzés, ideje 1 - másfél év, képzési költsége 200-300 ezer Ft.
Főiskolai-egyetemi szintű ápoló képzés. Államilag finanszírozott, önköltségesen 750 ezer. Bizonyos állások betöltéséhez szükséges. Betegágy mellett "értéke" gyakorlatilag azonos az ápolóval. Az EU-ban az ápolóval azonos szintű képzésnek ismerik el. Bére alapból magasabb az ápolóénál. A szakápoló képzést nem helyettesíti, azt neki is el kell végeznie.
Tehát kezdjünk számolni. Ahhoz, hogy egy szakképzett szakápolót állítsunk elő, szükséges 5 - 6 év és bő egymillió Ft. A kórházaknak nincs pénze a képzés támogatására, saját finanszírozás a jelenlegi jövedelmi viszonyok között nem nagyon várható el.
Az egészségügyben dolgozó középkáderek döntő többsége nem rendelkezik a jelenleg érvényes ápoló végzettséggel (csak korábbi iskolái, tanfolyamai vannak), így tulajdonképpen csak ápolási asszisztensként lehetne őket alkalmazni.
Az egészségügyi minimumfeltételekről szóló rendeletben előírt kötelező létszámnak jó esetben a felét, kiemelt helyeken a kétharmadát lehet a jelenlegi szakembergárdából biztosítani. A gárda egy részét nyugdíjba kellett küldeni, vissdzafoglalkoztatásukra nincs lehetőség. A szakma öregszik, a tehetséges, nyelvet beszélő, agilis fiatalabbak külföldre mennek.
Szíveskedjenek a hölgyek és urak gondolkodni! Mi lesz itt egy-két év múlva?
Nem a nővéreket kell b@szogatni, hanem az országgyűlési képviselőt.
NemNick 2013.08.15. 19:51:09
Aki nem bántotta, csak magában dühöngött.
A folyosón meg nem mentek oda hozzá beszélgetni ismeretlen emberek, míg a vizsgálatra várt. Ja, és egy ki-tudja-mire váró, nagyjából mozgásképtelen betegnek nem adtak pizsamát, papucsot, köntöst (mert szoktak egyébként, arról híresek)..
(A hat és félóra - minden tiszteletem mellett - nekem kicsit erős.)
Ennyi az első történet.
A kiegészítés hozzá a lehányt szekrénnyel már nagyobb gáz - de lehet, többre ment volna, ha ott szól. Nem hiszem el, hogy több műszak összes nővérénél ilyen lett volna a hozzáállás.
Már többször szóba került: lehet, hogy anno a Fekete Erdő Klinikán szocializálódott itt sok ember - de nem véletlenül napi téma az újságokban és a politikában a magyar eü. helyzete. Amikor ezeket olvasgatják, akkor mit gondolnak? Hogy lepattogzott az aranyozás a kórlapok keretéről, azért van ez az egész hisztéria?
Tessék segíteni az egészségügyet, hogy az segíthessen rajtunk. Rég elmúltak azok az idők, mikor hátradőlt az ember, és megvárta, hogy meggyógyítsák.
Najó, egy rétegnek - ahogy hallom, mostanában kibővített rétegnek - ez elérhető még most is. De ez OFF.
Sárga Király 2013.08.15. 20:10:11
borzimorzi 2013.08.15. 21:27:46
Egy szó, mint száz. Egy igen komoly változásnak kell jönnie, amelybe beletartozik az is, hogy igazat kell mondani, vitázni kell, és végül tisztességes társadalmi alkukat kell kötni. És nem bevenni, hogy több tízmilliós ingatlanvagyonokon csücsülő emberkéknek "nincsen pénze" finanszírozni még részben sem azokat a korszerű eü beavatkozásokat és kezeléseket, amelyeknek a lehetővé tételéhez adófizetőként semmivel sem járultak hozzá, mivel hosszú évek-évtizedek óta nyugdíjasok, adót nem fizetnek.
Kérdés, hogy nekünk Mohács kell-e, vagy meg tudjuk előzni a nagyobb bajt, és időben rendbe tesszük ezt a dolgot (is). Amíg azonban mindenki csak kapni akar az "állam"-tól, és közben azt lesi, hogy hogyan tudja elkerülni a közteherviselést, addig itt sem morál nem lesz, sem rendes eü, sem épeszű költségvetés. Csak a rizsa.
Üdv:
b
lpt1 2013.08.15. 23:02:09
magam adom 2013.08.16. 09:43:24
Felejtsük már el, hogy ki, mit fizet be eü. ellátás címén, és azért mit várhat el. Nagyjából az intézmények fenntartására sem elegendő. És akkor hol vannak még a fejlesztések, bérezések, stb.? Ezen az elven az eü. dolgozó ugyanolyan eltartója az intézménynek, mint a beteg, mert ugye ő is "fenntartó".
Tudom, hogy vannak esetek, amelyek valóban felháborodásra adhatnak okot. És vannak dolgozók (mindegy, hogy orvos, ápoló, asszisztens, adminisztrátor), akik nem az elhivatott munkavégzésről híresek. De ilyenek minden ágazatban vannak, még a jobban-jól megfizetett munkahelyeken is.
Azt mondod átnéznek a betegen, mintha ott sem lenne? Próbáljam ki?
Nos, Te próbáld ki, milyen eü. dolgozónak lenni, akin a beteg néz át, mint emberen. Mert ez is éppoly gyakori, mint az általad említett példa. A betegek igen nagy része kiszolgáló egységnek, 'neadjisten cselédnek nézi az eü. dolgozót. Vitatja a szakértelmet, a bánásmódot, a körülményeket. Feljelent, kikér magának. Posztolgat. Aztán megsértődik, mert valaki hozzászól, és nem feltétlenül támogatólag.
Oda-vissza kellene a türelem és az empátia. Hidd el, a jó szóra a dolgozók is épp olyan fogékonyak, mint a betegek.
És igen, van olyan, hogy a Jóisten segít. A posztoló esetében többször is. Végül jó kezekbe is került. Mi hát a baj?
platelet 2013.08.16. 12:35:44
Így már látod, hogy mennyire undorító és inkorrekt az efféle általánosítás?