Nem volt hajlandó betömni a lyukas fogamat

2013.08.02. 08:15

3382075323_f132c94229.jpgNem volt hajlandó betömni a fogamat, azt mondta jöjjek vissza 20 nap múlva.Így kétszeri beteg látogatást tud a kórház elszámolni az OEP felé, vagy miért?

Nem hosszú a történet, inkább csak egy kérdés.  Az egy héttel korábbi időpont egyeztetés után tegnap befáradtam a Szent János Kórház  fogászati osztályára, mert a fogínyem gyakran vérzik és lyukas fogam is lehet. A váróban komplett utcanév jegyzék volt kifüggesztve, meg a tájékoztató, hogy csak XII. kerületi páciensekkel foglalkoznak. A mondat lakcímre vonatkozó része esetemben stimmelt, és nem gondoltam volna, hogy rejthet e rövid, tömör információ további problémát, hogy a hangsúly a foglalkoznak-on lesz. Sor egyáltalán nem volt, épp érkezésemkor jött ki az előző beteg a kezelőből.

 A székbe beülve jeleztem, hogy mi a panasz. Miután a doktornő megvizsgált, mondta, hogy van egy kis lyuk az egyik fogamon, és a képződött fogkő okozhatja a vérzést. Gyorsan neki is állt leszedni, folyt a vér, sercegett a nyálelszívó. 4-5 perc múlva végzett is a fogkő eltávolításával. Aztán jelezte, készen vagyunk, mehetek.  Értetlenül néztem rá.

Mondom: a lyukas fogat nem tömi be? Nem, nem tömi be. Jöjjek vissza húsz nap múlva. De miért, ha most ön is itt van, az asszisztens is, a tömő anyag, és én is? Azért mert nincs rá ideje.  Lyukassal mondjuk nem olyan jó rágcsálni, mint kezelt foggal, a  kérdésem mégis csak annyi, hogy ez miért történt.

Így kétszeri beteg látogatást tud a kórház elszámolni az OEP felé, vagy miért?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karcsibácsi 2013.08.02. 10:20:50

"Így kétszeri beteg látogatást tud a kórház elszámolni az OEP felé, vagy miért?"
Nem tud. A beavatkozási kódok (OENO, német pontok)és az ezen alapuló finaszírozás szempontjából járóbetegellátásban mindegy, hogy a beavatkozást egy alkalommal, vagy két alkalommal végzik. Az elektív, nem sürgős beavatkozást tervezni kell, a sürgőst azonnal elvégezni, ahogy az esetedben is történt. Menj vissza 20 nap mulva, és kész.
Angliában erre sokkal többet kellene várnod...

Ruttay 2013.08.02. 10:36:28

Megteheti mivel senki sem ellenőrzi, el is számolhat bármit, bármennyit! Egy OEP-pel szerződött fogorvos, aki Budapest szívében praktizál, évek óta hihetetlen mit számol el nekem - megnéztem a betegéletutamat. Ellátást, fogkő eltávolítást sem kaptam. Nemrégen kiesett a tömésem ua.itt egy doktornőtől kértem időpontot- miért gondoltam,hogy jobb lesz? 3 hét múlva kaptam időpontot,vártam borotva éles foggal amiből még le is tört egy jó nagy darab a nyelvem kisebesedett, enni beszélni alig tudtam. Végre eljött a nagy nap amikor végre betömte, de nem építette fel. Így jóval kisebb lett a fogam -rágófog-ami rágási és illeszkedési problémákat okoz!! A bánásmód leírhatatlanul durva volt!!

Irkutszk 2013.08.02. 10:47:48

Nekem egy kérdésem volna a történetíróhoz. Nem küldték el véletlenül egy röntgenre a kérdéses fogról?

delora_mercel 2013.08.02. 11:10:19

Azért történt így, mert nem a magánrendelőjébe mentél ;)
Én a fog problémákkal már meg sem próbálkozom az sztk verzióval, csak egy szenvedés az egész. Nem, nem vagyok tele pénzzel - inkább kivárok és félreteszek pénzt, de rajtam ne kísérletezzenek.

zünüke 2013.08.02. 11:54:41

ez esetben is egy boritekot kellett volna adni,garantaltan betomott foggal jott volna ki a rendelobol....nem hiszitek,hogy penz nelkul nem megy? pedig nem megy sajnos.

VaTi 2013.08.02. 12:49:26

Hagyjuk Már ezt a "tuti boríték kellett volna" dolgot. Mert más nem lehet? Ha borítékhiányban szenvedett az orvos, miért csinálta meg a fogkőleszedést? Én arra is tudnék gondolni, hogy az időpontok kiosztása alapján egyfajta kezelés fért bele egy alkalomba, mert 2 perc múlva ott a következő beteg. Ha az egyiknek egyszerre két kezelést végeznek, akkor az utána érkező csúszni fog, majd az azután jövő is csúszni fog, stb.
@zünüke: "nem hiszitek,hogy penz nelkul nem megy? pedig nem megy sajnos" akkor az én fogorvosomat megszállta a szentlélek. Mindig képes becsületes munkát végezni, udvariasan és kis humorral kommunikálni, sztk-ban, ingyé, borítékok nélkül.

Ruttay 2013.08.02. 13:45:03

@VaTi: Én is nagyon szeretnék egy ilyen szentlélek által megszállt fogorvost, hol keressem?

zünüke 2013.08.02. 16:25:08

@VaTi: Így van,a Te fogorvosodat a szentlélek megszállta...

Jofiu 2013.08.03. 10:52:29

Sokat fröcsögött a nyálad. Megsértődött.

kalandfereg 2013.08.03. 11:16:52

Annyi a magyarázat, hogy: János kórház.
Azt a helyet mindannyiunk érdekében le kellene dózerolni és a helyét sóval behinteni.
Örüljél, hogy nem cseszte el, akarom mondani, nem tömte be a fogad és menjél máshova!

márpedig a fidesznek mennie kell 2013.08.03. 14:36:42

@karcsibácsi: uram önnek még nem fájt a foga,20 napig szenvedjen,ez az ország teljesen elhülyült

FelixJager 2013.08.03. 15:39:32

Konzerváló fogászati beavatkozást, azaz tömést lege artis ínygyulladás és egyéb szájhigiénés deficitek felszámolása után végzünk. Mint a poster is említi ömlött az ínyéből a vér.
Vélhetően azért nem kellett várni, mert korrekt előjegyzési rendszerben dolgoznak, az előtted lévő azért akkor végzett amikor érkeztél, mert neki is pont annyit csináltak aznap, amennyit megbeszéltek előre.
A fogköved leszedéséért kb 1700 forintot, ha a fogadat is betömeted, azért további 2200 forintot fog az OEPtől kapni bruttóban múlthavi Ft/pont értékek alapján.
Orvosszakmailag a két beavatkozás különválasztása teljesen korrekt.

FelixJager 2013.08.03. 15:40:59

@márpedig a fidesznek mennie kell: A posternek nem fájt a foga, azt írja, hogy lyukas foga is lehet. Nem igényel akut ellátást, miért nem felel meg, hogy 20 napra volt időpont?

prolee 2013.08.03. 19:10:16

@FelixJager: És az mennyibe került volna, hogy erről felvilágosítsa a beteget?

Egyébként nem is tudtam, hogy van még OEP alapon finanszírozott fogászat....

2013.08.03. 19:31:32

A fogorvos soha de soha nem ad számlát, olyanért is fizettet, amit egyébként az OEP kifizet.
Egy 70€-os számlát az itteni fogorvos kiküldi postán, hogy majd átutalom, de otthon egy 3000 ftos fehér tömésért ott tartotta a személyiigazolványomat (egyébként az OEP fizeti azt is).

Az én fogorvosom elcseszett töméseit rendre Németországban csináltatom újra, szerencsére fizeti a bankártyám utasbiztosítása.

De a legaranyosabb az volt amikor egy kezelés végén megkérdezte tőlem, hogy mégis mennyit keresek. Hát mit mondjak? Allig kaptam levegőt.

A szabad orvos választás azt jelenti, hogy 1 kijelölt orvos megcsinál a TB-re ezt azt, de ha az nem tetszik, akkor fizetned kell.

Ez a rendszer is megérett már az alapos változtatásra, de úgy látszik erős a fogorvos lobbi.

Tempus-Anh 2013.08.03. 19:40:40

Ez a "befáradtam" minden pénzt megér, basszus, nem kicsi egóra vall.
Kb. egyenértékű azzal, hogy: "én pedig arra kérlek, hogy magázzál"...

Sosevót 2013.08.03. 20:00:07

OEP?
A magánfogorvost nem fizeti. Még azt a hányadot sem, amit amúgy az állami rendszerbe ki kéne pengetnie.
De a szemüvegemmel, s annak beállításával kapcsolatban szépen csengetett az érintett intézménynek. Bár soha nem volt szemüvegem, sőt ehhez kapcsolatos vizsgálatokon sem voltam :)
Ennyit a korrekt OEP elszámolásokról.

qbr 2013.08.03. 20:47:51

@Frengi: Tudtommal a tömést nem fizeti az OEP, csak a húzást.
3000 Ft egy tömésért NAGYON baráti ár (különösen a 70 euróval összehasonlításban).

Becsüld meg az utasbiztosításodat, elég ritkán fizeti a biztosító a fogászati ellátást.

2013.08.03. 21:10:15

Sikeres ember nem lehetsz a közellátásos fogászati szakrendelésen:)

A város és a csillagok 2013.08.03. 21:54:28

@VaTi: Könyörgöm, add meg a fogorvosod elérhetőségét.
Én még soha az életben nem voltam SZTK-fogászaton úgy, hogy tisztességesen bántak volna velem. A stílus mindig durva volt, az ellátás pedig sz@r. Már 20 éve is.

BKV reszelő 2013.08.03. 22:38:58

@FelixJager: Pusztán csak érdekel, azért kérdezem meg: Mi az akadálya ebben az esetben, hogy a tömést is megcsinálja egy fogorvos? A tömésnél kitisztítja a lyukas fogat, ki is lehet fertőtleníteni és úgy tömni. Van valami nyomós oka annak, hogy ez nem történt meg azon kívül, hogy így tanítják? A nyomós okon itt ténylegesen kizáró okot értek.

2013.08.04. 07:33:18

@qbr: a fogmegtartó kezelést fizeti az OEP, a 3000 csak a fehértömés és másik közötti különbség, de egyébként azt is fizeti, a 3000 csak zsebbe számla nélkül.

A biztosítást csak ajánlani tudom: a devizaszámlámhoz tartozó dombornyomásos kártya része, melynek kártya ára 4000 Ft/év. Minden évben ennek töbszörösét kértem vissza orvosi számlán. Kicsit macerás, mert meg kell előlegezni, de azárt fizetnek.

Egyébként a fogtömést az itteni (nürnbergi) fogorvos simán megcsinálja magyar TB kátyára is. Én nem akartam direkt itt tömetni, de mivel kiesett a tömés így semmi lelkifurdalásom nem volt, hogy meg károsítom a magyar kasszát.

FelixJager 2013.08.04. 18:22:02

@BKV reszelő: A tömőanyagot leegyszerűsítve egy ragasztó rögzíti a foghoz. Ennek a kötési erejét nagyon rontja, ha kontaminálódik vízzel, vagy vérrel. Mint a poster is írta neki erősen vérzett az ínye. Ilyenkor érdemes egy második időpontot kitűzni.

qbr 2013.08.04. 21:11:20

@Frengi:
www.oep.hu/pls/portal/docs/PAGE/LAKOSSAG/OEPHULAK_EBELLAT/ELLATASMO/FOGASZATI_ELLATAS_2013_02.PDF

4. oldal: "- 18 év felettiek esetén
A 18. év feletti betegek a fogpótlások fogorvosi munkáira teljes térítési díjat fizetnek."
(18 év alattiaknak, tanulóknak és terhes nőknek ingyenes)

2013.08.05. 07:54:22

@qbr: a fogpótlás nem fogtömés

Ruttay 2013.08.07. 09:15:19

@VaTi: Nagyon kedves Tőled, köszönöm!!
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása