Diónyi nagyságú méhlepény darab maradt bennem

2013.07.19. 09:01

sad-mom.jpgNagyon sok a "ha", de egy kis odafigyeléssel talán nem rémálomként kéne visszagondolnom az elmúlt pár hónapra. Talán a férjem nem mondta volna, hogy lehet nem szeretne több babát, mert ő idegileg tönkre ment a sok aggódásban,hogy hol a kicsit, hol engem látott a kórházi ágyon.

Tisztelt Praxis Blog!   

Szülésemmel kapcsolatos "élményeimet" szeretném megosztani és az elkövetkező 3 hónapot. Terhességem 28. hetében éreztem elöször hogy gond van. Sejtettem hogy összeszedtem valamilyen fertőzést. El is mentem a fogadott orvosomhoz, aki rám nézett és írt fel egy krémet. Ezt sajnos hiába használtam egyre nagyobb fájdalmaim lettek, sokszor már ülni se tudtam. Eltelt 4 hét, vissza mentem, ekkor kúpot írt fel, úgyan úgy ránézésre. Nagyon mérges voltam, hogy egy kenetet se hajlandó venni, de vártam és próbáltam bízni benne. A 33. héten azt hittem folyik a magzatvíz, így berohantunk a kórházba, ahol pont az én orvosom ügyelt. Kiderült, nem szívárgott a víz, de legalább vett kenetet. Pár nap múlva meglett az eredmény, ecoli, candida, és ureaplasma urealyticum. Kaptam antibiotikumot.

Ekkor azt remélemtem hogy végre minden helyre jött.   A 37. héten reggel arra ébredtem hogy mintha megjött volna a menstruációm, de hamar kapcsoltam hogy az nem lehet, kipattantam az ágyból és pukk. Akkor már tényleg elfolyt a magzatvizem. Egy órán belül bent voltunk a kórházban. Húsz percet álltunk a betegfelvételnél, én törölközővel a lábam között, és vártuk hogy valaki jöjjön. Az ügyeletes orvos megvizsgált, nem mondott semmit, kaptam egy szobát ez volt fél 10-kor, délben pedig ebédet. Egyszer pár percre NST-re tettek, ezenkivűl rám se néztek délután fél 4-ig, annak ellenére hogy tudták nincs magzatvizem, fertőzésem viszont igen. (Addigra megjött a kontroll kenetem eredménye, miszerint az ureaplasma nem múlt el). Fél 4-ig nem kaptam semmit, pedig fájásaim szinte nem is voltak, illetve a méhszájam is éretlen volt, akkor azonban hirtelen kaptam egy adag oxytocint amitől hánytam  és 2 perces fájásaim lettek. Ez ment kb. 6-ig. Akkor jött a fogadott orvosom, aki annak elenére hogy már nem volt magzatvizem, burkot repesztett, mármint csak akart, helyette a lányom fejét vágta el. Ezután szóltam hogy nyomnom kell. Erre összeszaladt mindenki és mondták hogy nem szabad, de a lányom úgy megindult hogy törte magának az utat. Tisztán éreztem a gátmetszést. 18:45 kor megszületett a kislánym 2550grammal és 47 centivel. Ezután megszületett a méhlepény, és itt kezdődőtt a rémálom.  

 A szülésznő kiterítette, és mutogatta a dokinak az egyik részét kérdőn. Az orvosom ekkor elkezdett varrni, nem tőrődve a lepénnyel és a szülésznővel. Több mint fél órán át varrt, kivűl belül repedtem, plusz ugye vágott.   Három nap után haza jöhettünk a kórházból. 4 órát vártam az orvosomra hogy kiszedje a varratokat. Nem tudom, ilyenkor szokás e megvizsgálni a hasat, méhet, de nálam biztos elmaradt. Kiszedte a cérnákat és viszlát.   3 hét múlva visszakerültünk az intenzívre, fulladt a baba. 3 napig voltunk bent, ahol minden nap azt hallgattam, hogy képzelődők, az egész család képzelödik, ennek a gyereknek semmi baja. Én egy mamaszálláson kaptam helyet, ami omladozott, tele volt bogarakkal melegvíz pedig hol volt hol nem. Úgy működött a rendszer hogy végig a babával lehettem, de aludnom a mama-lakban kellett, ahová letelefonáltak ha mennem kellett szoptatni. Egyszer el mertem bóbiskolni a gyerek ágya mellett ülve, mire közel sem szép szavakkal elzavartak. Elvileg egy légzésfigyelő gépnek kellett volna állandóan a pici lábán lennie, gyakorlatilag a nővérkék a képembe vágták hogy minek az a gyerekre ha nincs semmi baja. (Persze az ajtó csukva, ők kint a gép előtt,én elzavarva...

Hálát adok hogy pont akkor nem volt fulladás) Utolsó éjszaka megetettem a picit 8kor és lementem aludni, gondolván majd szólnak ha felébredt. Hatkor magam mentem föl megnézni minden rendben van e, mert az én lányom még soha nem aludta át az éjszakát, szerintük viszont akkor ez történt. Akkor még nem értettem miért volt napokig bedagadva a gyerek szeme, már tudom, valószínűleg hagyták sírni. A 3 nap alatt csináltak egy vérképet és vettek vizeletet. Soha nem kérdezték bukott e a baba, volt e bármi gond. A záron az áll, semmi probléma nem volt a bentlét alatt, a gyerek túl van etetve emiatt fulladt (amit persze csak beképzeltem). A valóság azonban, hogy a gyerek minden evés után bukott, nem is keveset, látszott hogy fájdalmai vannak, késöbb kiderült hogy vadhús nőtt a köldökében, amit ott is észre vehettek volna, ha legalább egyszer megvizsgálják rendesen biztos feltűnt volna nekik. Minderről szóltam, de szerintük csak túl aggódtam.  

 A 6 hét gyermekágy alatt folyamatosan véreztem, és elviselhetetlenül fájtak a varrataim, de mindenki azt mondta hogy ez így természetes. Volt hogy fekve pelenkáztam a kicsit, mert felkelni sem tudtam. Abban biztos voltam, hogy az elöző orvosomhoz nem megyek vissza azok után, hogy rengeteg pénzért cserében bent volt max. 30 percet a szülés alatt, rám se nézett amíg bent feküdtem, és nagy nehezen szedte ki a varratokat. Barátnőm orvosához mentem el, aki közölte hogy nem ment össze a méhem, ad méhösszehúzó cseppeket, ha 4 nap alatt nem javul, akkor eü. küret. Nem javult, megvolt a műtét. Kiderült egy diónyi nagyságú lepénydarab maradt bennem, és nagyon nagy szerencsém van, hogy a közel 8 hét alatt nem lett belőle semmilyen mérgezés vagy fertőzés. Végre elmúlt a vérzésem, azóta a kontroll is megvolt, és egy nappal azelőtt hogy a lányom 3 hónapos lett, végre elmondhattam hogy egészséges vagyok.   Ha az orvosom időben kikezeli a fertőzést megkímélt volna közel 7 hétnyi pokoli fádalomtól. Nem vagyok orvos, de az a megérzésem hogy talán emiatt indult be a szülés olyan korán, és emiatt lett kis sulyú a babám. Sajnos egy olyan megérzésem is van, hogy talán ettől az ureaplasmától fulladhatott a kicsi. (Ez csak a saját sejtésem, ezidáig senki nem támasztotta alá,de olvastam hogy okozhat ilyen gondot) Ha odafigyelt volna arra amit a szülésznő mutat, nem maradt volna bennem egy lepény darab. Ha szülés elött nem csak oxytocint kaptam volna hanem méhszájlazítót vagy ehhez hasonlót, talán nem repedtem volna annyit hogy hetekig csak feküdni tudtam. Ha az intenzíven nem könyvelték volna el, hogy a lányom túl van etetve akkor nem most 3 és fél hónaposan kéne kezelni a rengeteg bukást, és a vadhúst a köldökében. Ha engem nem műtenek, nem kellett volna tápszert kapnia.   

Nagyon sok a "ha", de egy kis odafigyeléssel talán nem rémálomként kéne visszagondolnom az elmúlt pár hónapra. Talán a férjem nem mondta volna, hogy lehet nem szeretne több babát, mert ő idegileg tönkre ment a sok aggódásban,hogy hol a kicsit, hol engem látott a kórházi ágyon.   Még gondolkodom, hogy tegyek a panaszt a lepény miatt a betegjogi képviselőnél. Nem akarom hogy ez a hanyag, nem törödöm orvos másnál is hasonló hibát ejtsen, de már le szeretném zárni, és elfelejteni mindezt.   Mindez a Zeg-i kórházban történt.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amábel 2013.07.19. 10:47:09

Mindamellett, hogy borzasztó volt olvasni, ami veletek történt (az elejétől a végéig elképesztő, de főleg az, hogy burkot repeszt elfolyt magzatívznél?! Te jó ég!), azt nem értem, hogy miért ragaszkodtál ehhez az orvoshoz? Egy fellépő fertőzésnél nem vizsgálja meg körültekintően a TERHES pácienst, ez azért több, mint intő jel. Én biztosan elmentem volna egy másik orvoshoz is (pláne terhesen), és nem vártam volna még 4 hetet, mondván hátha majd elmúlnak a tünetek, pláne nem mentem volna vissza egy ilyen orvoshoz.
Aki alapvetően szarokbele típus, az akkor sem tesz majd másként, amikor a kezei között hozod világra a gyermeked.
Annak viszont örülök, hogy mindketten épek és egészségesek vagytok már!

Tom Bradley 2013.07.19. 14:12:12

ne gondolkozz, jelentsd fel

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.07.19. 14:24:24

Fú, ez nagyon kemény, örülök, hogy sikerült átvészelni. Sajnos én már ott tartok, hogy ha van valami bajom, nem merek elmenni a dokihoz. Már magánhoz sem, múltkor ott is megszívtam, csak éppen nem ingyen, hanem húszezerért...

Dr. Bélus___ 2013.07.19. 15:00:16

A doki egy felelőtlen p*cs volt posztoló meg egy mulya looser. Összeillenek. Komolyan 4 hétig keneget otthon csendben, aztán a 2. gyógyszer sem segít, de a dokinak a nyakára nem jár, másik orvost nem keres? Még ha ingyendoki lenne érteném, de írja, hogy tolta a lét rendesen.

ritmikus csimpifon 2013.07.19. 15:06:47

Mi az a bukás és a vadhús?

_Hank_Moody_ 2013.07.19. 15:09:04

mindenképpen jelentsd fel,
az ilyen orvos ne kontárkodjon az utánad lévőkön...

Dr.laikus PhD 2013.07.19. 15:18:04

@ritmikus csimpifon:

bukás =csecsemő böfögés. Evés közben levegőt nyel, kicsi étel is feljöhet, általában sűrű folyadék. Ezt hívják büfiztetésnek. :-)

vadhús = hegszövet

afazekas 2013.07.19. 15:22:25

Na lássuk h ezt mosdatjátok ki...!

jak27 2013.07.19. 15:55:27

@afazekas: Várom én is! Kíváncsi vagyok. Mondjuk páran már megírták, hogy anyuka hibája, mert bízott a dokiban... Ha bízunk az a baj, ha nem, az a baj, nem jó semmi sem.

jak27 2013.07.19. 16:01:30

Kedves posztíró! Sajnálom, hogy ilyeneken kellett keresztül mennetek! Elszomorító, hogy milyen apró odafigyeléssel meg lehetett volna előzni ezeket. Annak viszont örülök, hogy nem lett tragédia! Én a helyedben lépnék, még ha nehéz is visszaemlékezni, valószínűleg nem lenne komoly következménye, de hátha egy kicsit elgondolkodna, és a későbbiekben meghallgatná, hogy például, hogy mit mond a szülésznő... Akik nem mentek ilyesmin keresztül, azok el sem tudják képzelni, hogy mit vettek el tőlünk. :( (A viszonylag nyugodt gyermekágyra gondolok, amikor "csak" a babára és a megváltozott dolgokra kellene figyelni.)

judyt1987 2013.07.19. 16:03:51

Engem nagyon érdekelne ki volt ez az orvos, pár hét múlva fogok szülni ugyanitt, legalább tudjam hogy álljak hozzá, ha őt fogom ki....

kártékony 2013.07.19. 16:28:49

@Dr. Bélus___: A looser is a loser who can't spell "loser".

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.07.19. 16:42:03

vadhús nőtt a köldökében? és azt hogyan szokták kezelni.
a gyermeknél kimutatták a fertőzést vagy csak feltételezgetés, hogy emiatt fulladozik? egyébként az Ureaplasma urealyticum a normál flóra része, talán azért sem lehet kiirtani olyan könnyen

Amábel 2013.07.19. 19:07:17

@jak27: én speciel nem hibáztattam a posztolót (ha rám is gondoltál), csupán azt szerettem volna érzékeltetni, hogy a saját (és születendő gyermekünk) irányába nekünk van a legnagyobb felelősségünk. Én biztosan nem ültem volna 4 hetet egy hüvelyi fertőzésen, hanem felkerestem volna egy nődokit, aki ellátja a bajaimat.
A dolog többi része pedig bődületesen felháborító, hogy ilyen orvos egyáltalán praktizál. Mert oké, nem vesz le 2-szer egy kenetet, elnézzük, de ez a nemtörődömség, ezt egy orvos sem engedheti meg magának.

Úgyhogy kedves posztoló, szerintem se hagyd ezt ennyiben, ennek mindenképp következménye kell legyen!

hot-spot (törölt) 2013.07.19. 20:45:28

@judyt1987: Jobban jársz,ha kitolod a bokorban azt a babát.
Ezek hentesek.

NIKI LAURA 2013.07.19. 22:31:25

visszamegyek a dokihoz,nyilvánosan visszakérem a pénzt,megíratom egy százasért a storyt a Blikk-ben,és kártérítési pert indítok azzal az"ábrahám"-mal,vagy mi fene...

zellerlevél 2013.07.20. 12:07:51

Az egészségügyi küret zárójával menj el a dokihoz, és kérj kártérítést.
Ha nem ad, tegyél feljelentést.

A baba problémáira: valószínűleg tényleg feleslegesen vitted be. Lehet, hogy elég lett volna megemelni a kiságyának a betétjét, pár hét alatt magától elmúlik a bukás, mert megerősödik a gyomor rázóizma. A gyerek háziorvosa nem mondta?

karamellcukorka (törölt) 2013.07.20. 15:08:14

@zellerlevél: Azt ugye tudod,hogy bűncselekmény elkövetésére bujtogatod a posztolót? Más nemi szervével könnyű a csalánt verni.

zellerlevél 2013.07.20. 15:37:05

@karamellcukorka:

Nem zsarolásra gondoltam, hanem megállapodás kötésére. Az pedig nem törvényellenes.
(Megjegyzem: a törvényellenes tevékenység már bőven megtörtént, amikor a doki megkapta a hálapénzt.)

karamellcukorka (törölt) 2013.07.20. 16:58:46

@zellerlevél: Ha utólag kapta,törvényes épp tavaly mondták ki:).
Ha csak úgy odamegy zsarolásnak tűnik. Az amit az egyik kommentelő javasolt: még cikket is írat,akkor szép kis per elé néz,gondolom babázás közben arra van szüksége. Másrészt mielőtt bármilyen igényt is támaszt meghallgatják a másik felet megnéznek minden körülményt....mert itt csak az egyik verziót ismerjük.

GTL 2013.07.22. 10:56:14

Kedves kommentelők.
Jogos a kérdés, miért nem váltottam időben orvost... Sajnos tényleg hibáztam, de "mentségemre" szóljon, csak őt ajánlották nekem. Rokon nála szült, nem egy gyereket gond nélkül, és mikor a családnak panaszkodtam abban a pár hétben mindenki csak nyugtatott, hogy az orvos jobban tudja. Bevallom féltem váltani annyira közel a szüléshez, nem rég laktam abban a városban nem is tudtam igazából kihez kéne forduljak, csak ezt az orvost dícsérték.

Sajnos ezek miatt is,és egyéb problémák miatt nem volt időm/erőm elmenni a betegjogi képviselőhőz, pedig még mindig nagyon nyomaszt a dolog, csak nem tudom, így hogy már több mint fél év eltelt nem e hajtanak el. Illetve félek, hogyha a szülésznő nem igazolja hogy ő mutatta az orvosnak a lepényt, akkor nem e küldenek el röhögve... Márpedig valószínű h nem fog az orvos ellen vallani.
Perre sajnos nem lenne pénzünk, pedig azt tenném.

karamellcukorka (törölt) 2013.07.22. 14:49:59

@GTL: A betegjogi képviselő ingyen van. Amiről nincs papír arra nem lehet hivatkozni. A leletek amik a kezedben vannak arra igen.

GTL 2013.07.22. 18:05:20

@karamellcukorka:
Lehet buta kérdés, még nem kellett ilyet intéznem. Ha a képviselőnél jelentem az esetet abból nem lesz per, tehát ügyvéd sem kell?
Illetve többen mondták, hogy a bent felejtett lepénydarab elég sűrűn előfordul, és ebből nem csinálnak ügyet, csak ha tudom bízonyítani hogy a szülésznő jelezte a hiányt. Vagy ez mégsem így van?
Köszönöm

karamellcukorka (törölt) 2013.07.22. 19:09:27

@GTL: Én úgy tudom,de megkérdezem.
Azt meg nem ártana megnézni,hogy mi a protokoll. Beletartozik-e a szülési kockázatba az hogy bennmaradhat 1 kis darab. Rég szültem. A szülésznő meg nem emlékezhet mindenre.
Az idén volt 1 műtétem 7 oldalas aláírni valót kaptam, jó sok minden benne volt mi fordulhat elő. Hát...Noná abba az 1-2 százalékba estem ,aki bár minden rendben történt műtéti szövődményem lett. Mondtam is itthon ha nem úgy megyek műtétre mik lehetnek talán be sem vonzom. Nem lett nagy gáz,de azért jól legyengültem, meg ugye +1 hónap táppénz.
Viszont bármi van/lesz előre nézz. Ne a múlttal foglalkozz ne emészd magad. Ott a babád ez a legfontosabb, ilyenkor a legédesebbek a csecsemők:)).

karamellcukorka (törölt) 2013.07.25. 06:01:14

@GTL: Megkérdeztem lesz per belőle. Ill csak ha akarod. S mint írtam a betegjogi képviselő nem kerül pénzbe. De, az hogy úgy emlékszel a szülésznő mutatott vmit az nem elég.

karamellcukorka (törölt) 2013.07.25. 06:02:55

@karamellcukorka: Jaj pont a NEM maradt ki korán van.
Helyesen:Megkérdeztem NEM lesz per belőle. Ill csak ha akarod.

IrishOak 2013.07.25. 22:50:25

@GTL:
direkt nem írtam, pedig néztem a fejleményeket:-)
Nagyon gyorsan küldd el a férjedet nemi beteg gondozóba; ha aktív nemi életet is éltek. Amit kitenyésztettek a terhesség idején az nagyon durva.. ezt a dokik -itt ; gondolom etikus magatartás miatt nem mondták.(ilyenek ezek a dokik; olyan visszafogottak, és hagyják a proli embert élni)
az ecoli: a bél utolsó szakaszában élnek; nem okoznak gondot, de terhesség esetén van baj rendesen.( a széklet hogy kerül a hüvelybe?... c 'dal. ja, persze előfordul, de ezt egy nőgyógyász sem tudja fejből,hogy kinek milyen nemi aktus a szokásos,meg hogyan törli a fenekét.)
a candida; ureoplasma : bakker; nagyon sajnálom,de ezek nemi úton terjedő ; nemi betegségek.régen úgy hívták: szifilisz, meg kankó meg egyéb cifraságok.
Egy jó hír van, hogy a bébi talán nem kapta el a bajt,míg kiküzdötte magát a csatornán.
A kellemetlen,hogy valószínűleg egy idős nőgyógyász kaptál ki, és ő meg nincs 'ráállva a XXI sz. nemi betegségeire, meg a nőgyógyászati műfogásaira. Ne bánkódj; azonnal kirotálódik. Ezt a fiatal,és rutinos szülész-nőgyógyászok megoldják -maguk közt.

Amúgy csak felvilágosításképpen: a burokrepedés nem lényeges dolog; a szülést segítő fájásokat segíti elő - de azt sem "isten igazából.Amíg teljesen le nem válik a lepény, és nem születik meg a gyermek a lepény 2 óránként teljesen újra termel, és abból a magzat kb 50 percenként iszik. -ez a magzatszurok; amit a születése utáni 48 órában kakál:-D úgyhogy tök mindegy; mikor mi van-addig míg nem kakál a gyerek magzatvízbe;mert akkor futás van... a műtőbe. akkor nem cicózik sem öreg, sem fiatal nőgyógyász.

A méhlepény darabja bármikor bennmaradhat; ezt a fiatal dokik jobban figyelik az idősebbek meg adnak hormont, hogy megpusztulj a görcsöktől; aztán leválik. Ha nem akkor küret. Mindig volt és lesz is ilyen. Manapság olyan kevés gyerek születik(Európában; kivéve Angliát) hogy kb a hajszálait is megszámolják egy egy lyukból bújónak:-)

Sztem; most besokalltál a babával; és kiírtad, hogy mennyire egy 'xar az egész... de a legrosszabb még hátra van.(nem; nem a 1.5-3 ig a legrosszabb; hanem a 16-23 ig.. az a nagyon rossz, és akkorra igazán sok baj fog elérni téged is, amit remélhetőleg a még országunkban élő orvosok operálni is fognak 'tudni -ha elég jól spóroltál rá.:-)
...a legjobbakat a fiatal mamának, és a babának.:-)

IrishOak 2013.07.25. 22:51:43

@karamellcukorka:
Hogy lenne per? miből? a szokásos dolgokból? aki szül az tudja mivel kombinál...

hazank fia 2013.07.26. 04:27:14

@IrishOak:

“Nagyon gyorsan küldd el a férjedet nemi beteg gondozóba; ha aktív nemi életet is éltek.”

?

“a candida; ureoplasma : bakker; nagyon sajnálom,de ezek nemi úton terjedő ; nemi betegségek.régen úgy hívták: szifilisz, meg kankó meg egyéb cifraságok.”

?

Candida – normál bélflóra tagja (többnyire – species függő persze)
Ureaplasma urealyticum – normál genitális flóra tagja
A szifiliszhez pedig végképp semmi közük.

“Amúgy csak felvilágosításképpen: a burokrepedés nem lényeges dolog”

Jelen esetben elég lényeges, mert a magzatvíz elfolyása miatt a magzat fertőzésveszélye hatványozottan növekszik.

“Amíg teljesen le nem válik a lepény, és nem születik meg a gyermek a lepény 2 óránként teljesen újra termel, és abból a magzat kb 50 percenként iszik. -ez a magzatszurok”

?

A lepény egyáltalán nem termel magzatvizet (amire szerintem itt gondoltál). A terhesség ezen fázisában a magzati vese termeli a magzatvizet, majd a magzat a saját vizeletét megissza, illetve a tüdején át felszívja. Ez megy körforgásban. A burokrepesztést követően annyi magzatvíz termelődik max, amit a magzati vese még kiválaszt (de ugye az is elfolyik…). A magzatszurok (meconium) pedig sejteket, magzati szőrt, epét tartalmaz elsősorban és nem kifejezetten magzatvízből áll (bár valóban tartalmaz).

Irkutszk 2013.07.26. 07:30:45

@IrishOak: @hazank fia:
Szóval, a nemi úton terjedő betegségeket (is) fertőző ágensek (baktériumok, gombák, vírusok) jelentik.

Szifilisz: Treponema pallidum
kankó (gonorrhoea, tripper): Neisseria gonorrhoea

hazank fia 2013.07.26. 18:09:08

@Irkutszk: Persze. Csak ez ott hibázik, hogy a posztoló által említett baktériumok mindegyike a normál flóra tagja, és semmi közük a nemi úton terjedő (STD) betegségekhez. Ezért kár itt azt sugallni, hogy a férj nemibeteg (ugye... @IrishOak: ). A normál flórában kórokozó baktériumok is laknak, de a nem kórokozók túlsúlya miatt nem okoznak gondot. Ha az egyensúly megborul (pl. terhesség), könnyen elszaporodnak.

GTL 2013.07.26. 23:04:52

@IrishOak:
Igen, lehet besokalltam, ki nem tenné miután közölték vele hogy hatalmas szerencséje van hogy túl élte a dolgot. Arról nem is beszélve, hogy jóformán megfosztottak a gyermekem első 3 hónapjától. Sokszor felkelni sem tudtam olyan fájdalmaim voltak, fekve pelenkáztam a lányom, mert annyira szétrepedtem. És igen, ez is a kedves doktor úr hibája, mert tudták hogy nincs fájásom, mégse adtak semmit, ott csücsültem a váróban órákat, aztán mikor rájöttek hogy nekik sietős, durr bele oxitocin, persze hogy szétszakadtam.

Illetve nem küldöm a férjem sehova, tudom hogy mik ezek a fertőzések, a normál flóra része, nem nemi betegség. Ettől függetlenül a babára veszélyesek lehetnek magzatburok és magzatvíz hiányában.

GTL 2013.07.26. 23:07:41

@karamellcukorka:
Köszönöm, én is felvettem azóta a kapcsolatot egy ügyvéddel. Ő is elmondta, mivel nem tudom bízonyítani hogy a szülésznő észlelte a hiányt, illetve hogy az orvos nem vizsgált meg távozáskor így a kórház ráfoghatja mint szővődmény.

Dr.laikus PhD 2013.07.27. 05:37:48

Szülési sérülések ellátása: Szülés során előfordulhat a szülőcsatorna és a környező szövetek bizonyos sérülése. Ezek lehetnek a méhszáj, a gát, a hüvely, a medencefenék izomzat, a szeméremtest és a végbél sérülései. A sérüléseket a szülészorvos a szülést követően hüvelyi feltárás során azonosítja és legtöbbször helyi érzéstelenítést követően ellátja, és varratok behelyezésével visszaállítja az eredeti állapotot. A sérülés ellátásának elmaradása utóvérzéshez, vérömleny kialakuláshoz, gyermekágyi fertőzéshez, a sebgyógyulás részleges vagy teljes elmaradásához vezethet. A sérülések ellátása általánosságban alacsony kockázatú beavatkozások. Ritkán előfordulhat vizeletürítési nehézség, sebgyógyulási zavar, fertőzés, vérömleny képződés, késői következményként sipolyképződés. -

Méhűri betapintás szülés után: Alkalmazása javallt: 1. méhen végzett korábbi műtét (pl. császármetszés) után a méhfal épségének ellenőrzése céljából; 2. hüvelyi szülésbefejező műtét (pl.: vákuum extrakció) után; 3. méhsérülés gyanúja esetén; 4. atóniás vérzés után; 5. lepényszövet visszamaradásának gyanúja esetén. Az eljárás során a szülészorvos kézzel a méh üregébe hatol, áttapintja a méhfalat, eltávolítja a méhűr tartalmát, majd ezután a méh üregét jódvizes oldattal kiöblíti. A beavatkozás elmaradása a méh fel nem ismert sérüléséhez (1.3.), ill. a lepényszövet visszamaradásához, utóvérzéshez, a méh fertőzéséhez vezethet, ami ritka, súlyos esetben a méh eltávolítását is szükségessé teheti. Kockázata a fertőzés és a méh sérülése. Méhűri betapintás kapcsán szükségessé válhat a lepény manuális eltávolítása, amennyiben a lepény a méh falához szívósan tapad és/vagy a magzat megszületése után 30 percig nem távozik.

Méhkaparás szülés után: Amennyiben a méhlepény megszületése után töredezett lepényt észlelünk, a szülészorvos küret-kanállal letapintja a méh üregét és annak tartalmát eltávolítja. A beavatkozás elmaradása a méh fertőzéséhez vezethet, mely ritka, súlyos esetben a méh eltávolítását is szükségessé teheti. A beavatkozás szövődménye ritka esetben a fertőzés, a méhfal sérülése (perforatiója), ritka késői szövődménye lehet a méhen belüli összenövések kialakulása. - Hasműtét szülés után: Amennyiben a szülést követően csillapíthatatlan, semmilyen egyéb módszerrel nem uralható, az anya életét közvetlenül veszélyeztető vérzés lép fel, vagy hegszétválás történik a méhen, hasműtétre kényszerülhetünk, melynek során a méh vérellátását biztosító artéria lekötése vagy végső esetben a méh eltávolítása is szükségessé válhat. Ennek elmaradása az anya életét közvetlenül veszélyeztető állapotot idéz elő. A műtét szövődménye lehet vérzés, infekció, a húgyhólyag és a belek sérülése, ill. késői szövődményként hasfali sérv.

Megnyugodtam, hogy mai napság is kötelező a lepény és a környező szövetek vizsgálata és _azonnali_ rendbe tétele.

IrishOak 2013.07.27. 10:30:00

@hazank fia: @Irkutszk: @GTL:
'ÁÁlnézést kérek; megint slendiánkodtam:-)

Pontosan arra gondoltam, hogy az amúgy "normális"és mederben tartható gombák, vírusok, baktériumok egy terhes nőnél borzasztóan nagy bajokat tudnak okozni. Ezért a nőgyógyászok -a terhesség idején -amúgy nagyon is helyesen - ezeket úgy kezelik mint a fertőző nemi betegségeket,és mindkét felet "kezelik".
Az idősebb generáció nem szokott komplexen gondolkodni -és ott előfordul,hogy anyának bedobja az atomot, aztán a visszafertőzés meg szépen még jobban elvadítja a helyzetet.
(ahogy ez régen is történt /a hirtelen ide írt hasonlatokkal/, most is, meg addig amíg a világ-világ lesz is.)

Amúgy ezek a gombák, vírusok,bacik, meg testnedvekben élő dolgok igen is kellenek, csak a világ előrehaladtával egyre ellenállóbbak, módosultak, és ravaszabbak lesznek.
Amennyiben apát nem kezelték ki -anno - akkor tökéletesen jó eséllyel fertőzi vissza anyát, akinek amúgy is össze kellett varrni a berendezését. Ez mindkét félnek egyre nagyobb és nagyobb gondot tud okozni.
Most mit mondjak? apa majd menjen 25 év múlva az urológiára? mert a prosztatájával meg a pisilővel nagy bajok vannak?Aztán legyen akkor kiakadva, hogy egy réges-régi kikezeletlen dolog tenyészik vígan?
A lányok -ha tudatosak; hamarabb kerülnek szem elé.Már csak azért is, mert egy évben egyszer elmennek rákszűrésre.Ha szól az ember, hogy ez volt, vagy esetleg még mindig vannak tünetek,akkor csinálnak egy tenyésztést, és lehet gyógyszerezni.
De pl a HPV is egy egy nemi úton terjedő vírus -a fiúk viszik szerteszéjjel - adogatja egyik ember a másiknak, aztán mekkora baj van belőle, ha épp terhes lesz a nő.(Írtam már, hogy 3 olyan kismama volt a kméti kórházban, akiknek a teljes méhével együtt vették ki a babát. aztán a méhről leszedegették a hpv következményeit, aztán a háromból csak egyiknek tudták visszatenni a másik kettő, meg egy életre viseli a terhesség előtti hpv. terhességbeni következményeit.) Ugyan így bármelyik gombából, baktériumból meg vírusból -kellő nemtörődömséggel lesz baj.Majd később; akár akkorra mire felnőnek a gyerekek. Orvosok- kutatók, gyógyszerészek szaladnak mindig,hogy minél jobb szereket fejlesszenek.Én viszont annak a híve vagyok, hogy ha ép eszemnél vagyok, akkor végig gondolom, és nem csak magamra vagyok tekintettel, hanem a páromra is, meg a születendő gyerekre -legfőképpen.

Én nem szeretem azt gondolni, hogy nem magam vagyok felelős magamért.:-)

Drága kismama: Sajnos -vagy szerencsére; a szülés a világ leggyönyörűbb és legveszélyesebb dolga.Az addig élet véget ér, kezdődik egy egészen új világ.A testi változások visszavonhatatlanok, de cserébe egy egészen más, és új világ kezdődik, ami a kezdeti megpróbáltatásokkal fel sem ér!A világot megszülni azért szenvedni,és felelősséget vállalni csak egy anya tud!
Van aki könnyen szül, van aki nehezen, van akinek 'engednek az izmai, van akinek nem. Van aki jól tágul, van akit felvágnak.Van hogy összevarrnak -kívül-belül van hogy a mama felpattan, és közli, hogy ő bizony éhes. Ahány nő van a világon az mind-mind másként éli meg.
Hogy vigasztalót mondjak: az én első szülésem - háborítatlanul zajlott 2 napig (26 éve) de minden szétszakadt, úgyhogy varrták a méhszájat, a gátat(úgy éreztem, hogy kb a lábamat is) Aztán hónapokig nem tudtam 5 percnél többet állni.Sehova nem tudtam menni, mert összeestem, Évekig ecsetelték a méhszájsebemet,meg gyógyszerezgettek. Azt hittem, soha az életben nem lesz már belőlem ép nő. De lett:-D Sikerülni fog; szurkolok -nagyon:-)

2013.07.27. 12:36:12

@IrishOak: A " slendiánkodás" (slendrián) nem egyenlő az ismeretek hiányával. A múltkori posztban is erre hivatkoztál.

2013.07.27. 12:55:55

@GTL: Persze az is lehetne elméletben, hogy a szülésznő hajlandó elmondani. Az ügyvédek sem egyformák. Vannak jók is. A betegjogi képviselőnek bármikor leírhatod az esetet. Az a dolga, hogy elolvassa. Hogy utána mi lesz, azt meg nem tudni, ha meg se próbálod. Nekem szerencsém volt. Bennem is maradtak dolgok, de még a kórházban kiderült, és kezeltek.

IrishOak 2013.07.27. 14:36:14

@Turchi: Sem a múltkor, sem most nem változatom a véleményemet; legfeljebb kifejtem alaposabban.

Ahogy a múltkor(is) kiderült a szakértőtől!mert én csak egy hüje vagyok ugyebár:-), hogy túl sok gyerekre "fogják rá,hogy sni-s most sem tudom azt mondani, hogy a nemi úton terjedő nemi problémákat okozó belső és külső szervi láthatatlan lakosok olyan klasszak, és de jó, hogy össze-vissza ragasztják egymásra a nemi aktusban részvevők. Mert szerintem ha már kórósan tenyészik valami az 'gáz.Azzal minden partyban résztvevőt kezelni 'kéne. A felsorolt dolgokat nem a szúnyogok terjesztik...azok mást.:-)

2013.07.27. 15:00:57

@IrishOak: Akkor hazánk fia véleménye az smafu? Slendrián, bővebben kifejtem, stb. Eléggé furcsa ez az utólagos magyarázkodás. Maradjuk annyiban, hogy régebben szerettem a hozzászólásaidat, most is, de ha pontatlan, vagy valótlan dolgot írsz, arra azért reagálok néha.

sárga nyúl 2013.07.27. 15:23:12

@IrishOak: Miiilyen szakértő...?

Egyébként tudom, hogy a lojalitás fontos (dicséretesen összetart a staff), de azért...
(De biztos épp nem értek rá... Ilyenkor sok a munka...)

IrishOak 2013.07.27. 15:28:53

@Turchi:
Most neked válaszoljak?Arról, hogy 'én mit olvasok ki a nekem küldött válaszból?
Ha gondolod:
A beltenyészet-meg annak kóros voltát, már kifejtettem, azt válaszban neki is megküldtem. Igen, írta, hogy eléldegél az emberben, és csak akkor okoz bajt, ha pl terhes lesz valaki,vagy valami egyensúlyi állapot felbomlik.
A burok repedés -normál szülésnél- Ha nincsenek bacik, vírusok, meg egyéb cifraságok akkor nem szokott nagy problémát jelenteni, azzal elvan a vajúdó fél-egy-két napig is.A posztoló azt írta,hogy kikezelték. Akkor vegyük úgy hogy tök normális állapotban kezdett szülni. Vagy vegyük azt amit hazánkfia ír, hogy de pedig számít; mert valami kóros állapotban van az anya így a gyerek megkaphatja? ez két külön dolog.(akkor mégis az van, hogy a kikezeletlen gombák és bacik visszafertőznek?és belobbantják újra a bajokat, és az meg tényleg bajt okoz? Akkor apukát nem kéne látni orvosnak? na hogy legyen? nekem mindegy.

A magzatvíz termelődik a szülés végéig, ezt ő is írta. Na jó én nem vagyok szülész (nagyanyám volt bába, de még ő is hitt olyan hülyeségekben, hogy a magzatvíz elfolyása után "száraz" szülés az nem jó a gyereknek...és meglepődve hallom néha hogy a mai fiatalok körében is van aki ismeri ezt az ősrégi marhaságot, amit milliószor cáfoltak és magyaráztak meg orvosok, szülészek.)

Nem tudok más álláspontot; csak azt, hogy azok a dolgok amik egy normális felnőtt embernél semmit, vagy nagyon kis dolgokat okoznak, az fertőzöttség esetén a gyerekre vannak nagyon csúnya következményekkel.
Amúgy évenként lehet csináltatni egy teljes tenyésztést, és ott vagy egy tucat dolgot néznek. Ha normál az érték -odaírják, hogy neg.

Nem kell szeretni az írásaimat;ez nem elvárás. Azt azonban látom, hogy sokszor olyan dolgokat szoktam feldobni amit a dokik nem forszíroznak, a kérdezni nem merők meg nem beszélnek ki. De pl Laikust imádom, ő még ilyen provokatív; és előrevivő... meg téged is amúgy:-)

2013.07.27. 17:14:49

@IrishOak: Laikust pl. azért is szeretem, mert elismeri ha hibázik. Ha valakinek az írásait szeretem azt nem azért mert kötelezō.

2013.07.27. 20:42:07

@karamellcukorka: Biztosan előfordult már olyan is. Velem is, gondolom, veled is :-)

karamellcukorka (törölt) 2013.07.27. 21:04:04

@Turchi: Igen velem is :) ,de nem szokásom kígyót békét kiabálni , szitkokat szórni a másikra.

2013.07.27. 21:06:37

@karamellcukorka: Szitkokat?? Ááá, itt olyan nem szokás :-) Itt mindenki udvarias, tiszteli a másikat... na ezen még én is jót röhögtem :-)

hazank fia 2013.07.27. 22:25:19

Röviden.

Az egyszerű bakeriális vagy gombás eredetű nem STD fertőzések kezelésének a fő célja a normál hüvelyflóra helyreállítása. Ugyanis az esetek többségében a domináló lactobacillus flóra nem engedi a JELEN LEVŐ pathogen fajokat elszaporodni. Local kezeléssel ezt meg lehet oldani, de nem véletlen, hogy nem mindig szerencsés erre antibiotikumot adni, mivel az öli a lactobacillust is, aminek hatására majd felülkerekednek a gombák, és belefutunk egy hosszas ördögi körbe. Nem STD fertőzéseknél a panaszmentes partner kezelése általában értelmetlen (panaszos pedig többnyire maga kér segítséget). A hüvelyi kezelés idejére tartózkodni kell a szextől, majd ha a hüvelyi flóra és pH rendben van, a partnerről történő visszafertőződés igen valószínűtlen. (Nem vonatkozik ez természetesen az STD-kre.) A fentebb említett HPV fertőzés egyébként STD, tehát más kategória.

@IrishOak: A burokrepedés utáni elhúzódó szülés kockázata pontosn az, amit írtam. Az, hogy volt e aktív fertőzés a szülőcsatornában, csak a rizikót változtatja meg. 18 órával a burokrepedés után panaszmentesekben 1-2%, aktív fertőzés esetén jóval magasabb az ascendalo fertőzés rizikója. 36 óránál már 25% is lehet. Az 1% csak addig alacsony, ameddig nem rólam van szó...

Egyébként az én dédnagyanyám is bába volt. Még apámat is ő segítette világra. Valamelyest azért változtak azóta a dolgok. Pl. az újszülöttkori halálozás csak az elmúlt kb. 25 évben 70%-kal csökkent (11/1000 élveszületés helyett 3/1000).

IrishOak 2013.07.29. 14:08:55

@hazank fia:
Nagyon köszönöm,alapos leírás volt.

Én vagyok olyan -akkurátus,és szőrszálhasogató,meg a megelőző technikák kedvelője, hogy magam és férjem részére mindig is nemibetegségnek (ez olyan mémfogalom nekem) tekintettem és tekintem a gombás, baktériumos állapotokat.:-)
A nőgyógyászom is így áll hozzám:-) Soha nem kaptam még leszúrást mert átgondoltam, hogy ha nekem van valami bajom, azt átadom 'azuramnak..ő szaporítja, melengeti aztán visszaadja.Akkor nem púposodik-e a hegy egyre nagyobbra.Sőt 'azuram sem volt leszúrva soha - a már ismerős bőr és nemi-betegségeket kezelő dokijától (ahova hangos röhögés mellett küldjük egymást)Sőt;Hoztunk már haza más földrészről olyan gombát, bacit ami nekem nem okozott bajt,aztán a férjem panaszkodott a ceruzájára, elzavartam a dokihoz, aztán csak csodálkoztunk magunkon.:-D én nem viccelek,majd akkor huncutkodunk, ha mindeni tudja mi a háziállat állománya...László kórházban tudnának mesélni, pedig mi is lobogtatjuk az érvényes oltási könyvünket.
A nagyobbik lány, meg amikor megkezdte 'áldásos tevékenységét a felnőtt életében, mindig rohant haza,hogy na'má megint baja van.Mondtam neki, hogy ez így megy, míg az új nedvek meg nem szokják egymást.Csakhogy ő nagyon sok gyógyszert szed, és így neki is minden alkalommal a párját is kezelésbe veszi a doki.
Itt meg a kismama még elég sokáig ki lesz téve a sebei,és a gyógyuló varrások mentén a bajoknak. Talán a férj is beszállhatna, bár a posztoló azt írja,már így is ki van akadva azon, hogy mennyi baja van a szülés után.(amúgy ez csúnya dolog apától)

Köszönöm az infókat,megjegyzem.
Amúgy nagyon jó fej volt az én nagyim is, de szerinte az első gyerek feje nem is fért ki:D
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása