Kevesellte a hálapénzt az orvos

2013.06.18. 09:59

189131-775068588.jpgAkinek van pénze vitorlázgatni, annak legyen pénze műtétre is. Ezt a pénzt nem gondolhatja komolyan, hát a 2 haverommal pont 5 perc alatt isszuk el”

Tisztelt dr. Sásdi Antal főigazgató úr,   

 

 Az egyik kollégája az imént megzsarolta, illetve megfenyegette az én egyik kollégámat. Mit tegyünk?     K. A . régóta dolgozik velünk. Múlt héten végre eljutott életében először búvárkodni (az elmúlt két nyarat ugyanis végigmelózta nálunk).    Az utolsó merülés után azonban, ahogy a hajóról a partra ugrott (itt derül ki, ami külsőre nem látszik, hogy már 40 elmúlt), eltörte a sarkát, méghozzá szilánkosan.  Egy jó darabig biztos nem tud pultfőnökként dolgozni, nagyon fog hiányozni. El is mentünk őt felvenni Önökhöz a Péterfy Sándor utcai kórházba, mert ma délutánra vártuk a zárójelentést.  Meg is jött, amiért cserébe, noha nem látta az orvosát a műtét óta, és egy szót sem tudott vele váltani, az orvosnak 10.000 Ft-ot diszkréten átnyújtott.    

 

Az orvos erre kihívta szerencsétlent a kórteremből, és ahogy ott fél lábon állt, azt mondta neki, hogy „Akinek van pénze vitorlázgatni, annak legyen pénze műtétre is. Ezt a pénzt nem gondolhatja komolyan, hát a 2 haverommal pont 5 perc alatt isszuk el”. A.  szabadkozott, és nyilván lesokkolva azt mondta, hogy nincs nála több pénz, és hogy egyáltalán, micsoda dolog ez. Ennyit tudott most rászánni. Erre az orvos: „Igen? Na jó, jön még ide még 10 nap múlva, varratszedésre, csavarkiszedésre. Majd találkozunk akkor, aztán meglátjuk, hogy is van ez.”     Van rá tanú is, az egy kollégánk ott állt mellette. Az orvost dr. Sz G-nak hívják.    

 

Fontos részlet: ha az orvos csak egy szót is vált vele az ottléte során, akkor A.  el tudja mondani, hogy egyenesen a repülőtérről vitték a kórházba, azt se tudja hol van, úgy fáj a sarka, és azon aggódik, hogy mikor és hogyan fog tudni újra pénzt keresni, ugyanis neki ahhoz hosszú órákat kell a pultban állnia. Ha létrejött volna egy emberi perc, akkor A.  köszönetet mondhatott volna neki, és bemutatkozhatott volna, elmesélhette volna, hogy kicsoda, mit csinált, elkerülve, hogy milliomos aranyifjúnak nézzék tévedésből. De nem jött létre egyetlen ilyen pillanat sem. Nem volt esély arra, hogy hála érzése eltölthesse. Nem kell hála. Csak a pénz.     Azért gondolom, hogy az ügyet ön és a nyilvánosság elé tárom, mert fizikai fájdalmat éreztem a történet hallatán, és      

 

1. mert A.  munkáltatójaként kötelességem mellé állni ebben az ügyben, és ha kell, a teljes előttünk álló jogi úton őt végigkísérni. 

 

2. Mert az apósom is baleseti sebész, és az ő és becsületes orvos kollégái iránt érzett tiszteletet is ezt követeli. 

 

3. Mert három gyerekem van, és mert lehet, hogy a családi hagyományok tiszteletében egyikőjük az Önök csodálatos pályájának szenteli az életét.    

 

Igazgató úr,     tudom, hogy nehéz a helyzet, és hogy az orvosok hivatalos fizetése nagyon alacsony ahhoz képest, hogy micsoda elkötelezettséggel, felelősséggel jár, és hogy milyen hosszú felkészülést igényel ez a hivatás.    

 

De micsoda beteg világ már ez, ahol ez így megy?     Ugye a leírtakból kiderül, hogy azt sugallta az orvos, hogy vagy kerítsen pénzt, vagy baja fog esni a továbbiakban?  Micsoda vakmerőség ilyet mondani egy ismeretlen embernek? Mi van, ha rossz embert talál meg, és mosolyogva kap egy műfajazonos választ, hogy az is nagy kár lenne, ha eltörne az összes ujja, mert hogyan is tudna ilyen nagyszerű beszélgetéseket indítani, ha az életbe nem műthetne többet?  De egyáltalán, hogy tűrhetünk meg ilyen undorító felvetéseket?     Marad a kérdés: mit tegyünk?  Mi olyat tehetnénk mi, ami nem a közönyről és nem is a kilátásba helyezett egyértelmű erőszakról szól?     Nagyon várom a válaszát, és biztosíthatom afelől, hogy nem egyedül.    

 

M. D.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hibiszkusz75 2013.06.18. 12:54:09

A Péterfy Sándor utcai kórházban legalább vizsgálatot indítanak....,

Dr.laikus PhD 2013.06.18. 13:02:24

@hibiszkusz75:

Bűncselekmény ami történt. Kivizsgálják minden kórházban. A kollégák is tudják mindenkiről ki mennyire pénzéhes. Nincs könnyű dolga etikátlan dottorénak, pláne mióta a hálapénz legális.

Ugyandehogy (törölt) 2013.06.18. 16:53:14

"noha nem látta az orvosát a műtét óta, és egy szót sem tudott vele váltani, az orvosnak 10.000 Ft-ot diszkréten átnyújtott."

hányszor mondjam még el.....

SusanneF 2013.06.18. 17:04:06

Szomorú ez...az a mentalitás meg még szomorúbb,hogy egyes dokik nem törekednek arra,hogy "embernek" nézzék a pácienst,és kellő tisztelettel viselkedjenek mindenféle helyzetben....

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.06.18. 17:56:49

vajon a Szontagh volt vagy a Sztrinkai? hmmmm...
akinek az apósa baleseti sebész az tudja, hogy sarokcsonttörésben a Horváth Attilát kellene megkeresni ha szakértőt akarunk.
azért itt 50%-kal beazonosítható az orvos, ennek nagyon per szaga van, remélem a tanúk majd a bíróság előtt is kiállnak barátjuk mellett.
egyébként meg ha valaki ad az sem normális de nincs mit tenni keleten, de kérni azért már pofátlanság, fenyegetőzni meg gerinctelenség.
persze mint mindig, kíváncsi lennék a másik fél véleményére is

Rotoxis 2013.06.18. 18:06:09

Kissé csodálkozom, hogy rendkívül tapasztalt kommentelőink is ilyen nehezen kapcsolnak. Úgy látszik, brutálisan meleg van! :-)

Egyszerű agent provocateur, semmi egyéb. Valaki áprilisi tréfája a forró júniusban. Hogy miből gondolom?
1. Nincs az az elvetemült orvos,aki a betegek szeme láttára még a kórteremben kibontja a borítékot és megszámolja a pénzt, ami benne van és tanúk jelenlétében megzsarolja a beteget. Ilyenről még a sokat látott betegek sem számolnak be még a legpénzéhesebb orvosok esetében sem.
2. Mint látjuk, a poszter erősen a szívén viseli a beteg sorsát, de eszébe sem jutott őt a traumatológus apósához vinni. Ha a poszter elmúlt 20, az apósa elmúlt 40-50, tehát legalább főorvos valahol, így a beteg eleve protekciós lett volna.
3. Elképzelhető, hogy a posztert pl. Molnár Dezsőnek hívják, de nekem gyanús, hogy a levél végén szereplő M.D. monogram inkább gúnyosan a medical doctor angolszász országokban használt rövidítése.

Semmi gond, ha nem értetek egyet velem, de legalább gondolkodjatok el rajta!

Csibenyussz 2013.06.18. 18:21:39

@Rotoxis:

Személyesen ismerem a posztolót. A nevét és facebook profilját nyilvánosan felvállaló emberről van szó. (Mann Dániel, és több helyen a megjelent soroknál be is van linkelve az eredeti levél. Tessék, lehet bogarászni: www.facebook.com/mann.daniel.3?fref=ts). Ott, a hozzászólások között leírja hogy ő is később értesült már az esetről, akkor amikor a srác már a dokinál volt, tehát nem tudott intézkedni. Én személy szerint támogatom őt, és nem feltétlen e miatt a konkrét eset miatt, hanem hogy általánosságban kezdjenek már valamit ezzel a helyzettel. Persze nem az átlagember... hanem valaki(k) döntéshozó(k)... Amúgy az eredetiben az orvos neve is szerepel.

neduddki21 2013.06.18. 18:34:03

@Rotoxis: Az eset sok helyen megjelent, a bulvársajtó is tele volt vele az elmúlt napokban. Legalábbis kísértetiesen hasonló volt az az ügy is, szerintem ugyanaz. Úgy rémlik, hogy rendőrségi feljelentést is tettek és az orvos ellen vizsgálat is indult. Ha nem tudná bizonyítani, nagy merészség lenne ilyen nagy nyilvánosság elé tárni, így feltételezem, tényleg van bizonyíték.

pipi_NL 2013.06.18. 18:37:05

Egeszen biztosan kamu.

Fontos reszlet: szilankosra tort bokaval meg a repulogepre sem szallhatott volna fel! (ugy etrelmezem a szoveget, hogy a srac valahonnan repcsivel jott haza Budapestre) De ha valami oknal fogva megis, akkor meg az nem esik le nekem, hogy miert nem vittek mar kulfoldon orvoshoz?

Csibenyussz 2013.06.18. 18:40:51

Nem kamu. Előbb be is linkeltem Dani oldalát. Olvassatok már mielőtt kommenteltek...

Rotoxis 2013.06.18. 18:41:58

Bevallom, súlyos hiányosságom, hogy nem nagyon olvasom a bulvársajtót, így a korábban megjelentekről nem volt tudomásom.
Amit kommenteltem, természetesen visszavonom.

A kórházi vizsgálat folyik, bár lehetőségei korlátozottak. Nem is igazán tudom, mit várnak tőle az ügyben érintettek. Azt nem értem, hogy miért nem tettek feljelentést az ügyben. Ez a leírtak szerint ugyanis zsarolás.

A poszthoz nem tudok hozzászólni, amíg nem lesz valami eredmény.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.06.18. 19:02:55

remélem kiderítik az igazságot..
de azért maradjunk annyiban, az is hüje aki pénzt ad.

jágör68 2013.06.18. 19:07:43

Aki mindenféle kérés nélkül pénzt ad- ráadásul zsebbe, az nagyon buta ember.
Aki meg zsarolásnak eleget téve ad- az még butább.
"Számla- nélkül- zsebbe- ócsóbb" országban sosem fogják ezt felfogni...
Csak ezt az egy alapkérdést kell feltenni akárkinek, aki bármilyen hasonló szituációba kerül- akár mosógépszerelőnél, autószervízben, autómosónál, bármilyen javításnál- szervíznél- vagy szolgáltatásnál
Milyen garanciát jelent a zsebbelóvé?
Na ugye....
Ja bocs elfelejtettem, zsebbe ÓCSÓBB! Na bumm....

jágör68 2013.06.18. 19:10:35

PS:
Kár, hogy Törökországban vagy hol- nem műtötték meg.
Kíváncsi lettem volna, arról milyen poszt születik...

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.06.18. 19:12:41

@pipi_NL: ki mondta, hogy nem lehet töréssel repülőre szállni? ha jó biztosításod van akkor külföldről mindig repülő hoz haza. persze attól függ mennyit szánsz rá. én annyit szoktam, hogy magángép hozzon ha baj van
egyébként milyen jól megtippeltem a tettest :D

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.06.18. 19:15:44

@jágör68: Isztanbulban az Anadolu intézet világszínvonalú kórház, nem kell őket lenézni. ha jó biztosításod van akkor ott olyan ellátást kaphatsz amit Magyaroszágon nem

jágör68 2013.06.18. 19:28:05

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
Hát, gondolom ez nem Isztanbulban történt...
Amúgy ismerem én a Török Riviérán "Klinik"- nak eladott félkész, háromemeletes épületeket, ahol egy darab kb átlagos háziorvos szintű orvos meg egy nővér egy infúziórt meg némi i.v. lázcsillapítóért, i.v. szteroidért 1.400 EUR-t számláznak ki a biztosítónak.

jágör68 2013.06.18. 19:48:21

Egyébként pedig, aki emberi beszélgetésre, empátiára vágyik bármilyen műtét kapcsán- az inkább az anesztessel beszéljen. Halkan megsúgom, nélküle műtét sincs, meg zsebbelóvé se a "sztársebészeknek".
Az operatív kollegák között sajnos, nagyon ritka az igazi orvos- aki a műtéti területen kívül az egész beteggel, betegség(ekk)el és összefüggéseivel képben van- az empatikus szike Paganinije meg még annál is ritkább.
Sajnos világviszonylatban is.

Dr.laikus PhD 2013.06.18. 20:09:36

@csak néha benézek ha marhaságot látok:

Namá! Milyen messze vagy, mennyi ideje és még mindig tudod ki az aki előre kér és ennyire nincs bőr a képén. :D

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.06.18. 20:21:15

@Dr.laikus PhD: hát, hogy őszinte legyek előtte végignéztem az egész orvoslistát, hogy kinek van sz.g. monogramja.

lüke 2013.06.18. 20:37:32

kevesellte?
40 év munka után 90 ezer nyugdíjat fog kapni, ámen

vackorazelsőbében 2013.06.18. 21:26:23

@pipi_NL: milyen könnyű rányomni a pöcsétet, hogy kamu, igaz? és ha tévedsz? vagy az nem lehet?

vackorazelsőbében 2013.06.18. 21:28:50

@lüke: és mennyit tett zsebbe 40 év alatt? én szegény orvost még nem láttam, ha néha eljutottam céges keretek között menő szállodákba, csupa orvosfamíliák ültek körülöttem. wellnesshotelekről beszélünk...

tankaranka 2013.06.18. 21:41:49

Olvastam az levelet, amikor először felkerült a netre. Szontágh Gáspár az orvos neve, a vezetéknevet lehet, hogy nem pontosan írom.

Szerintem ez nem kamu.

János kórházban doloztam a rendszerváltás utáni években. Krakovics prof az ortopédián ugyanezt csinálta, visszadobta a borítékot, ha túl kevés volt benne. Gyakorlatilag a saját tulajdonának tekintette az osztályt, neki volt bőrgarnitúrás, akváriumos exkluziv rezidenciája, a fiatalabb orvosoknak még bete se jutott, max felvételi napokon egy-egy lepukkant bokatörött, de a mtéti beosztás is a prof kedvére történt, az ő betegei kerültek az elviselhetőbb kórtermekbe. Fiatal gyógytornász voltam, nekünk csendőrpertu jutott, többször viccelődve kérdezte, mikor fekszem le vele. Fel kellett járnom megmasszirozni a büdös,undorító, szőrös hátát, ha fájlalta. A betegekkel üvöltözött, dühében az ajtókat csapkodta, a falat rugdalta. Sajnálom, hogy akkor, fiatal lányként, abban a rendszerben fel sem merült bennem, hogy fel kéne jelenteni zaklatásért. Bár nem hiszem, hogy mert volna tanúskodni bárki is. Attól tartok, a húsz évvel ezelőtti morál nem sokat változott, mármint az eü feudális jellegü hierarchiáját és bizonyos szakmák pénzéhségét tekintve.

jágör68 2013.06.18. 22:21:58

@vackorazelsőbében:
Nézz körül az anesztesek, gyerekgyógyászok, belgyógyászok körül.
Meg érdemes megnézni, mondjuk egy frissdiplomás mennyit is kap képhez. Vagy aki már 3 éve dolgozik és nagyjából érti a dolgát.

Másrészt a hálapénzesnek is azért el kellett jutni odáig, 10- en x év alatt hányszáz, hányezer ügyelet, éjszaka, hétvégén, ünnepnapokon, amikor más a lábát lógatja.
Ettől függetlenül előre kérni, undorító, és törvénytelen, etikátlan.
A kedves kollegának meg üzenem az "Ezt a pénzt kb 5 perc alatt eliszom a haverjaimmal" nagyzásához, hogy ismerek olyan proffeszorokat, akik egymillió EUR körül keresnek havonta- teljesen legálisan.
Úgyhogy párszázezer- esetleg milliós zsebbelóvéjával ő nagyon kispályás.
Ha legális pénzéért harcolna a rezidensekkel közösen, lenne esélye nyilván arányaiban kb magyar "sztárfocista" gázsira igényt benyújtani az önkormányzatnak/ kormányzatnak.

vborz 2013.06.18. 22:38:30

SZ G-vel nekem is lett volna ügyem. Azt nem hallotta tanú, nekem meg volt esélyem odébbállni.

SzerződésSertés 2013.06.18. 22:49:07

@vborz:
Akkor hát jelentkezz:
"– Mielőbb szeretnék a dolog végére járni, és ha szükséges, etikai bizottság elé visszük az ügyet vagy a rendőrséghez fordulunk. De amíg fel nem göngyölítettük a szálakat, az orvos tovább dolgozhat, hisz az ártatlanság vélelme mindenkit megillet – közölte érdeklődésünkre dr. Szokoly Miklós, a kórház helyettes vezetője. Az intézmény vezetése arra kérte a hírbe hozott sebész korábbi betegeit, jelentkezzenek náluk, ha hasonló tapasztalataik voltak a sebésszel kapcsolatban."

hajráargentína 2013.06.18. 23:22:41

@jágör68: Ha valakit oltogatni próbálsz, azért ügyelj a részletekre. A havi egy millió eurós jövedelem 3 milliárd felett lenne éves szinten. Soha senki nem keresett még ennyit Magyarországon, legális bérjövedelem formájában. A NAV minden évben közli a toplistát, ez 1-1.7 milliárd között mozog. Vagy kamuznak a professzoraid, vagy nem legális, vagy csak kevered céges bevétellel, vagy semmi köze a valósághoz...

ottomoll 2013.06.18. 23:54:30

Én nem igazán kerültem még intimebb kapcsolatba a magyar eü.-vel, úgyhogy teljesen tapasztalatlan vok a témában. De mi van akkor ha a műtét után valaki nem ad semmit vagy keveset ad. A műtét után mit tud még ártani a pénzéhes orvos?

hajráargentína 2013.06.19. 00:00:35

@ottomoll: Esetleg, ha elolvasnád a történetet. Vagy keress rá a varratszedés szóra... Sok műtétnek van utótörténete.

árnyékgyuri 2013.06.19. 00:00:55

A hálapénzről azért annyit érdemes tudni,hogy az egy 100%-ban hasznosuló befektetés. Ha legális lenne (pl. több biztosítós egészségügy, akkor az orvos helyett az eegészségügyi managgernek lenne belőle haszna lásd: manyup "befektetések"). Tehát én nem tartom rossznak, de legalábbis van jó oldala. Viszont kérni vagy szarakodni az összegével az több mint bűn,hiba. Aki olyan hülye, hogy néhányszázezer forintért odavág egy 30-50 milliót érő egzisztenicát az barom. Aki a péterfiben sebész az valaki. Tanult, sebész lett stb. Erre nesze... kellett ez neki?

ottomoll 2013.06.19. 00:35:19

@hajráargentína: Épp ezt nem értettem, hiszen az orvos a posztban burkolt fenyegetést fogalmazott meg. De a varratot csak akkor szedik ki ha már helyre állt a problémás hely.

ottomoll 2013.06.19. 00:37:50

@árnyékgyuri: Nyilván egy nagyon elszállt arcról van szó, aki azt hiszi hogy már mindent megengedhet magának. De erre most nagyon rá fog kúrni az az érzésem..

gruszki 2013.06.19. 01:12:01

@ottomoll: "De mi van akkor ha a műtét után valaki nem ad semmit vagy keveset ad. A műtét után mit tud még ártani a pénzéhes orvos?"
1. "Elveszti" a betege korábbi leleteit.
2. Elfelejti, hogy korábban study-ban való részvételt ajánlott fel betegének.
3. Nem fogadja a beteget műtét után állapotromlás esetén.
4. Heteken át hitegeti és késve juttatja el kemoterápiára.
"Csak!!! ENNYIT tud még tenni! :-(

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.06.19. 01:41:06

@ottomoll: "hiszen az orvos a posztban burkolt fenyegetést fogalmazott meg."

hehehehe
talan megvaratja, esetleg 3szor visszarendeli, hogy KELLEMETLEN legyen a betegnek de ne okozzon egeszsegkarosodast
ezt nincs az a birosag nalunk aki elitelne!!!
nem beszelve arrol amikor valojaban elraknak valakit lab alol, ott sem tortenik semmi, a hivatalos allaspont meg az hogy keves a penz az egeszsegugyben, oszt csokolom

breki11 2013.06.19. 04:36:43

asszem lassan elfogy a levegő a "doki" körül

lüke 2013.06.19. 06:00:44

@vackorazelsőbében: ne irigykedj, gyüjts!
Schindler Frigyes üzeni

lüke 2013.06.19. 06:02:46

@árnyékgyuri:
van, ez tartja még össze a magyar eü-t

lüke 2013.06.19. 06:05:03

@gruszki:
igen, s a hála pénztöl elveszti a tudását vagy megszerzi a EBM-t
en.wikipedia.org/wiki/Evidence-based_medicine

vackorazelsőbében 2013.06.19. 07:10:52

@lüke: kedvesem, én nem irigykedek, és pont azt teszem, gyűjtök, csak megsúgom, hogy más, szintén elég felelősségteljes diplomás munkák is igencsak alul vannak fizetve, pl. tanári fizetésből elég nehéz gyűjteni, pedig nem közalkalmazottként raboskodom.

digiteye 2013.06.19. 07:37:48

Érdemes túllépni a pszichopata sebész esetén és meglátni azt a nagyívü pályát, melyet a hálapénz befutott.
Mindegy, hogy Kádár korszak, Antall kormány, Öszöd, Alcsút-Felcsút-Király-Ász - a hálapénz intézménye örök és megdönthetetlen.

2013.06.19. 07:44:39

Én a törött sarkú sráccal vagyok :)
Már csak azért is, mert az egész egészségügy egy zsák kakkancs. Ez csak a jéghegy csúcsa. 8 éve volt egy komoly balesetem, ahol műtötték a kezem. Nem megyek bele a részletekbe, de a műtétet elbaszarintották, így a mai napig nem tudom rendesen használni a kezem, pedig a szakmám megkívánná. 5 évet pereskedtem, mire nagy nehezen kaptam kis pénzecskét az örök kárhozatért cserébe.
Nos, azóta SOHA SENKINEK nem adok borravalót, vagy paraszolvenciát. Nem elég a TB, amit egész felnőtt életemben fizetek? Mélyen lenézem az orvosokat, mindet, kivétel nélkül. Mert ha nem vetik ki maguk közül az "ILYENEKET", akkor ők maguk sem különbek "AZOKTÓL".
És a végét borítékolni lehet: Sz G ügye szépen el lesz tussolva, és a páciensek ezen nyilvánosság után már legalább tudni fogják, hogy egy 2-3 órás sörözés a "doktor úrral" mennyibe kerül 3 emberrel.
Én meg simán lecsukatnám amúgy ezt a felcsert.

barkaba 2013.06.19. 07:45:24

Én biztosan nem cicóznék, azonnal feljelenteném a főnökénél. Igaz én még soha nem adtam hálapénzt és nem is szándékozom ezután sem. Nem is volt belőle semmi bajom.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.06.19. 07:56:22

Á, ez nem igaz, Magyar Orvos ijet nem csinál.

Dr.laikus PhD 2013.06.19. 07:59:01

Hálapénz-botrány: Ezt a pénzt nem gondolhatja komolyan...

Etikai bizottsághoz fordul a Péterfy Sándor utcai kórház annak a baleseti sebésznek az ügyében, aki immár több beteg állítása szerint előre kérte a hálapénzt. Sásdi Antal, a kórház főigazgatója lapunknak azt mondta: erre azért van szükség, mert az ügy komoly lavinát indított el – eddig több mint ötezer blogbejegyzés szól már erről.

Mint emlékezetes, az intézmény vezetője a közösségi portálokkal egy időben, a hét elején kapta meg az első panaszos levelet, amit nem is egy beteg, hanem a nevében eljáró főnöke írt. A férfi ebben azt állította, hogy az orvos „megzsarolta, illetve megfenyegette” munkatársát, aki életében először búvárkodott, és szilánkosra törte a sarkát.

Amikor bementek érte, hogy hazavigyék a kórházból, és tízezer forintot diszkréten át akart nyújtani, az orvos kihívta a kórteremből, és azt mondta: „akinek van pénze vitorlázgatni, annak legyen pénze műtétre is. Ezt a pénzt nem gondolhatja komolyan, hát a két haverommal pont öt perc alatt isszuk el”.

Lapunknak az érintett orvos, akit kollégái kiváló traumatológusnak tartanak, azt mondta: nem igaz, amivel vádolják, de nem szeretne az ügy megnyugtató tisztázásig semmiről sem nyilatkozni. A megvádolt gyógyító közvetlen munkatársai életszerűtlennek tartják a szituációt, a balesetes betegek szinte „futószalagon jönnek”, sem az állapotuk, sem a körülmények nem engedik meg a hasonló beszélgetést – mondták lapunknak. Az intézményben elindult vizsgálat során a kórház maga is kérte, hogy jelentkezzenek azok a betegek, akiket az adott orvossal kapcsolatban hasonló sérelem ért. Eddig három panaszos jelentkezett a vízi balesetet szenvedő férfival együtt.

nol.hu/belfold/20130619-_akinek_van_penze

Tapmancs 2013.06.19. 07:59:31

Tudom hogz utólag könnyű okosnak lenni, de a javaslatom a jövőre nézve:

Minden, orvossal történő beszélgetés előtt állítsuk be a telón a diktafont felvételi üzemmódba. Ki tudja mikor jön jól.

lüke 2013.06.19. 08:28:55

@digiteye:
para a paráról,
nem az említett rendszerböl származik, igaz tovább fejlesztették:
Makkos dr bácsi,mikor végzett-húszas évek- akkor este bárban zongorázott, nappal a Fehérkeresztben> www.muzeumok.sote.hu/gyer2/
dolgozott a paraszolvenciáért

lüke 2013.06.19. 08:31:54

@vackorazelsőbében:
nagy irónia volt a hszm-ben,
Domokos Matyi ,Vas Pista és társai

digiteye 2013.06.19. 08:42:08

Gondoltam, hogy genetikusan kódolt.

karcsibácsi 2013.06.19. 08:52:21

Hát ez nagyon gáz (ha igaz).
A közvélemény hajlamos egy ilyen eset alapján sok száz tisztességes eü. dolgozóról is rossz bizonyítványt kiállítani...
@Rotoxis: nem kell bulvársajtó, a WD-n is rajta van 200 kommenttel.
@Tapmancs: Az bizony jó lenne. Ha így járt volna el a búvárkodó pultos is, lehet, hogy nem születik meg ez a poszt...

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.06.19. 09:26:18

@karcsibácsi:
"A közvélemény hajlamos egy ilyen eset alapján sok száz tisztességes eü. dolgozóról is rossz bizonyítványt kiállítani..."

Erről mondtam én régebben, hogy ezt a helyzetet egyedül és kizárólag az eü. dolgozók tudják megszüntetni.
Pl. úgy hogy deklarálják: NEM fogadnak/kérnek/várnak el senkitől semmit.
És ha valamelyik kollégájuk esetében ez gyanúként felmerül, akkor ők maguk a saját érdekükben keményen kivizsgálják...

hibiszkusz75 2013.06.19. 12:06:53

@karcsibácsi:
"A közvélemény hajlamos egy ilyen eset alapján sok száz tisztességes eü. dolgozóról is rossz bizonyítványt kiállítani..."

Sajnálom ezt az egész esetet, mert nagyon jó emberek dolgoznak azon az osztályon. Bántana, ha az osztály többi dolgozóját is elítélné a közvélemény a kollektív bűnösség jegyében, ha valóban a leírtak szerint történt.

karcsibácsi 2013.06.19. 12:45:09

@SamSem:
" Mélyen lenézem az orvosokat, mindet, kivétel nélkül."
Gratulálok a megfontolt, bölcs, visszafogott kijelentésedhez. Csak így tovább!

lüke 2013.06.19. 14:58:55

hogy mi a kevés
történet a magyar eü-böl
X. Urai professzor osztályán kezdett dolgozni.Szokásos ágy hiány volt, a beteget gyorsan kellett elbocsátani. X, aki a gimnáziumban megtanulta a gyors és gépírást, leült a géphez és megírta a zárót. A beteg látta , odament hozzá s egy húszast nyomott X zsebébe.
X nem akarta elfogadni szabadkozott, naná! S nem is fogadta el :egyenes, szigorú és konzekvens jellem volt.
Urai meglátta a dulakodást, X-t magához hívatta,majd visszaküldte :
-Fiam, a többiek bizniszét rontod, a jövőben, ilyen elő ne forduljon !

hopptarisznya 2013.06.19. 15:40:16

@ottomoll: műtét után is ki tud veled cseszni, mert halogatja a varratszedést, vagy egy másik -korrekciós- műtétet.

De persze a jellemzőbb, hogy műtét előtt kérik a lóvét. És addig nincs műtét, míg nincs lóvé! Mindenféle mondvacsinált okokkal húzza az időt, akár több hétig is.
Mindig utólag okos az ember, de egy ilyen zsarolás után tényleg vissza lehetne kéne vágni, hogy kisfiam most töröm el a kezed, ha nem adsz nekem 40-50 ezret egy borítékba. Megnézném a doki fejét, amikor őt is megzsarolják, és testi sértéssel fenyegetik. Ezek valamiféle maffiának képzelik magukat? Nagyon kispályás hülyegyerekek ők ahhoz.

karcsibácsi 2013.06.19. 16:47:42

@Hoppácska: Nem. Mélyen (nagyon, nagyon mélyen) lenézem az ilyen sam-sem féle kommentelőket, meg a vele egyetértőket. Mindet, kivétel nélkül.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.06.19. 17:05:57

@karcsibácsi:
"Mélyen (nagyon, nagyon mélyen) lenézem az ilyen sam-sem féle kommentelőket, meg a vele egyetértőket. Mindet, kivétel nélkül."
Gratulálok a megfontolt, bölcs, visszafogott kijelentésedhez. Csak így tovább!

hibiszkusz75 2013.06.19. 17:28:20

@Hoppácska:

Pedig igaza van Karcsi bácsinak.

bajkal 2013.06.19. 19:20:08

@Tapmancs: @karcsibácsi:
Felvetelt kesziteni a masik tudta nélkül és utana felhasznalni jogilag gáz. Azt ugyanúgy lehet (es altalaban szokták is) zsarolasra hasznalni. A korrekt, ha ugy kezdodik a beszelgetes, hogy x.y. vagyok a beszelgetesunket rogziteni fogom...(persze lehet tappmancs erre gondolt).
Egyebkent Karcsi bacsi nem ertem, hogy ha lenne felvetel, akkor miert ne lenne ilyen poszt/blog/bulvarhir stb.? Mire gondolt pontosan? Engem erdekelne, mert igy eleg sok opcio feltetelezhető.

jágör68 2013.06.19. 20:07:24

@hajráargentína:
Azt elfelejtettem mondani, hogy ez Ne´metorsza´gban van.
Uniklinik Heidelberg.
Az Inte´zetvezetök ennyit kapnak, hogy nevüket adja´k az amu´gysem kismu´ltu´ egyetemhez.
Kifizeti nekik az ottani Tartoma´nyi Korma´nyzat.

vizsla_barat 2013.06.20. 04:10:45

Dragaim. Fenymasolt 20 ezreseket a boritekba aztan magyarazkodjon a fodoktor a pinter urnal

Irkutszk 2013.06.20. 08:45:26

@vizsla_barat: Az ugye vili, hogy a pénzhamisítást a törvény bünteti?

hibiszkusz75 2013.06.20. 10:05:49

@Irkutszk: @vizsla_barat:

Azért ahhoz elég komoly fénymásoló kellene, no meg papír is, amúgy csak játékpénz. :)

www.ecb.int/euro/banknotes/security/html/index.hu.html

vizsla_barat 2013.06.20. 13:50:45

@Irkutszk: az adomentes zsarolast is. Ugye vili?

jágör68 2013.06.20. 14:57:33

@vizsla_barat:
Zsarolás akkor lett volna, ha előre "kéri".
Így utólag meg nem értem mit kell "annyira" bex@rni.
A műtétet elvégezték, varratot egy háziorvos is kell(ene) tudjon szedni, a fémeltávolítás meg kb 1-2 év múlva lesz esedékes.

Amúgy elvileg sokminden törvényellenes Jogászisztánban, pölö:
-fekete foglalkoztatás (100%- ban zsebbe fizetés, adó- és járulékcsalás)
-szürke foglalkoztatás (részben zsebbe fizetés, részleges adó- és járulékcsalás)
-számla nem adás (fodrásztól kezdve az éttermeken át, a villanszerelőn át az építkezésekig, stb)
-családi ház almatárolóként, kerti szerszámosépületként, nyaralóként való bejelentése építési engedélykérésnél
-papíron elválni, hogy aztán a gyerekek után járjon szociális támogatás
stb, stb. Lehetne sorolni napestig.
Belegondolni si szörnyű, hogy mekkora pénzek tűntek/nek így el kb az '50- es évektől kezdve.

neduddki21 2013.06.21. 08:29:57

Most olvasom, hogy az orvos többször is bocsánatot kért az érintett betegtől. Vagyis igaz a történet.

Tempus-Anh 2013.06.21. 22:08:18

Kiegyeznek, gyerekek, ez a Mann (?) nevű fickó visszakapta az emberét, emberünk visszakapja a 100 000 forintját (nem írtam el), a doki visszakapja az állását.
És mindenki befogja a pofáját és dolgozik tovább.

Jancsi bohóc legyek, ha nem így lesz.

dr-eam 2013.06.24. 11:17:26

@SamSem: Igen, abban igaza van, hogy nem kell paraszolvenciát adni. Nem ad és kész...de hogy általánosít és egy kalap alá veszi az összes orvost, azokat is, akik becsülettel végzik a munkájukat és nem korruptak, az egy felettébb ostoba megnyilvánulás volt. Tudja, többek között az ilyen általánosító attitűd adja meg a végső lökést a becsületes orvosoknak, hogy megvegyék a repülőjegyet...

dr-eam 2013.06.24. 15:22:12

Amúgy meg ez az egész hálapénz dolog: nem kell adni, kész, pont; ha számonkéri az orvos, az már bizony bűncselekmény, fel lehet a doktort jelenteni. Bízom benne, hogy egyik orvos sem vetemedik arra, hogy ha nem kap pénzt, akkor hátrányos megkülönböztetésben részesíti a pácienst....de ha így történne, és ez bizonyítható, akkor az az orvos is eltakarodhat a szakmájából. Sajnos kétélű a dolog, a blogíró is mi a francnak adott a traumatológusnak pénzt, ezzel megteremtve a konfliktus forrását. És igen, nemegyszer hallottam olyanról is, hogy az egészségügyi dolgozó kvázi menekült a diszkrét fehér borítékot nem annyira diszkrét módon lobogtató hozzátartozó/páciens elől. Szerintem a paraszolvencia kérdésében a boríték/bankó "mindkét vége" ugyanannyira hibás.

dr-eam 2013.06.24. 15:47:42

@ottomoll: úgy, hogy egészségkárosodása származzon belőle a betegnek, nem árthat. Amúgy meg pitiáner módon: kontrollon megvárakoztatja, eléveszi a fizetős beteget, nehezen érhető el, arrogáns a stílusa.

dr-eam 2013.06.24. 16:08:05

@gruszki: 1. a számítógépes rendszerben tárolt leleteket elveszti? hmmm..... hacsak nem ő a kórházi rendszergazda is, de még akkor sem; a leletek egy példánya meg a betegnél van, az orvosnak kötelessége egy példányt átadni, a betegnek joga és lehetősége van a leletekhez hozzájutni.
2. Na bumm...a betegnek ettől biztos álmatlan éjszakái lesznek.
3. Akkor megnézi egy másik orvos. Lehet, hogy a beteg jobban is jár.
4. Ez, ha bizonyítható, bűncselekmény.
Ez így tényleg "CSAK"
5. Arrogánssá válik - el kell küldeni a pi......

Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2013.06.25. 04:12:04

@neduddki21:
Mondjuk - jogi kötődésűként a megfelelő mértékű kétszínűséggel rendelkezve Đ - azért tudok menekülő útvonalat ennek az operatőrnek is: jelentse ki, hogy alkoholos (sőt: gyógyszeres) befolyásoltság alatt volt, amikor az ominózus mondatokat előadta, és vegyen részt egy párhetes rehabon', majd dicső kollégaként visszaérkezhet, ha nem is a Péterffybe, de pl. az Állami Kórházba vagy a Jánosba ;-)
Egyébként nekem az egészről sajnos az a nőgyógyász jut eszembe, akit vagy 8 évvel később aztán jogerősen el is ítéltek megindított szülései miatt, de több gyerek megölése, ill. megcsonkítása miatt (ellenére) addig is a rendszer fennen magában tartotta, védve, dacára annak is, hogy a "Mik vagytok tim istenek?!" c. eposzban nemhogy név szerint szerepelt, de egy árva köhintéssel sem perelt . . .
R.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.06.25. 08:28:20

@kisQtya: vagy le volt ez tisztázva a kollégával vagy igencsak kockázatos lépés bírósági határozat nélkül

dr-eam 2013.06.25. 17:43:21

Kirúgták? Pár hónap múlva felbukkan a Jánosban, a Merényiben vagy a Honvédban....

2013.06.26. 18:24:29

Néhány szarházinak itt alul a fbookra, pontosítás okán.
Amit TB járulékként és a munkáltatódtól eü hozzájárulásként beszed a kormány, azt nem fordítja eü ellátásra, ugyanis nem kötelező neki. Elkölti más költségvetési lyuk befoltozására, például nyugdíjra, szavazat vásárlásra.

Inkább arról pofázzatok, hogy mennyi egy orvosi fizetés és mennyi a tiétek.
Ti mennyi felelősséget vállaltok és ők mennyit.

Vagy csak nem arról a 6800 Ft-os havi befizetésről beszéltek, ami után nektek minden ingyen jár, milliós beavatkozások is???

2013.06.26. 18:38:05

Zsolt Trenyik és Erika Balassa.
Haha.
A rövidtávú gondolkodás bajnokai.
Nem látjátok, hogy mindegy ti mennyi TB-t fizettek be, az orvos fizetése, a kórház és a háziorvos finanszírozása ettől nem több, nem kevesebb.
Nem látjátok rövidtávú bajnokok, hogy ez a baj?
Akkor kérdezem: mit szólnátok egy olyan rendszerhez, ahol a ti nagymellényűek pont annyi eü ellátást kapnátok, amennyi a befizetésetekből kitelik?
Semmit? Szerintetek mi az igazságos?
Nyomorgó orvosok lássanak el benneteket fullosan a túl kicsi befizetésetek után?
Vagy meritek vállalni a megmérettetést, annyit kaptok, amennyit befizettek?

Ergo: Akkor azt is vállaljátok, hogy megfizetitek az orvost kellőképpen zsebből!!!
Mi legyen nagy okosok?
Hogy is szavaztatok a vizitdíjról, csak kérdezem....

Tudjátok: az orvos gyerekének is kell cipő, nem csak a tieteknek.

2013.06.26. 19:31:58

Mintha csak az előző kommentemre jött volna válaszul!
Íme, a magánkórház, ahol a teljes árat kérik, ahol NINCS HÁLAPÉNZ, évekig próbálkozott, most megszűnik!!!
Mit akarnak a fröcsögők????
Legyenek bár laikusok vagy orvosok, ez igazán rossz hír, rossz irányba megyünk!

nol.hu/archivum/bezar_a_telki_korhaz

karcsibácsi 2013.06.27. 09:15:42

@pizzaszeletvágó:
A telki kórház ügye sokkal összetettebb annnál, hogysem egy ilyen elhamarkodott véleményt lehetne róla formálni.
A befektető döntése volt, hogy bezárja, mint ahogy azt is pénzügyi érdekek (egyes vélemények szerint pénzmosási machinációk) motiválták, hogy, legalábbis papiron, veszteségesen működjön.

Tajgetoszvagybazmeg 2016.01.20. 12:48:23

@tankaranka:
Elképesztő sztori, köszi, hogy leírtad. Ennyi évvel később is fontos. Milyen érdekes, hogy a sok "kamu az egész" Praxis-kommentelő mélyen hallgatott a kommentedről.

Tajgetoszvagybazmeg 2016.01.20. 12:51:25

@pipi_NL:
3 évvel később olvasom, de mindegy. "Fontos reszlet: szilankosra tort bokaval meg a repulogepre sem szallhatott volna fel!"

Az ilyesmit általában nem tudja egy szilánkosra tört boka. Egy kollégám Thaiföldről repült haza koponyatöréssel.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása