20 percet váratott és még flegma is volt

2013.05.10. 08:19

doctor_looking_angry.jpgFlegma módon válaszolt mindenre, amit kérdeztem, lekezelő, lenéző volt.

Tisztelt Praxis!

 

Az Országos Gerincgyógyászati Központról szeretnék néhány gondolatot megosztani. Azzal kezdődött, hogy 4 órát vártam a váróban, mire behívtak, ekkor az orvos kiviharzott, mondván "egy pillanat, és jön". A vizsgálóban ülve vártam, 20 perc múlva meg is érkezett. Nem vizsgálatra, csupán egy 2 nyelvű papírra lett volna szükségem azért, mert a hátamban implantátumok vannak, amiket a repülőtéren a rendszer jelez, és mivel nem kis szakaszról van szó, szükséges orvosi igazolás a dologról (elvileg). Az orvos kérdőre vont, hogy minek ez nekem, de ha annyira kell, akkor 10 000 Ft az ára.

 

Ennyi pénzért azért meggondolom, hogy valóban van-e rá szükség, persze mikor megkérdeztem tőle, hogy szerinte feltétlen szükséges-e ez a repüléshez, akkor nem tudott válaszolni. Azt is kérdezte, hogy milyen típusú fém van a hátamban, amire viszont a pontos választ - sajnos - én nem tudtam (arra volt kíváncsi, hogy titánium vagy valami más fém-e), majd közölte, hogy ő ezt nem fogja megnézni nekem. (Bár tényleg nem is szerettem volna, ha felnyitja a hátam ezért, persze ha csakis így lehetne megtudni...)

 

Flegma módon válaszolt mindenre, amit kérdeztem, lekezelő, lenéző volt. (2 hónap várakozási időt kaptam az időpontkéréskor, 4 órát vártam aztán itt, utána 10 000 Ft lett volna a papír, ami lehet, hogy nem is kell, de amúgy is, minek nekem...)  Korábban egyszer jártam már nála - sajnos az orvos, aki műtött már elhunyt -, mert problémáim vannak a gerincműtét óta (10 éve), fájdalmaim, izomgörcsök. Akkor csinált egy RTG felvételt, ami elmozdulást nem mutatott (persze, hogy nem mutatott...), így egy CT-re lett volna szükség, hogy megtudjam/megtudjuk, mi nyomja az izmokat, amiért azok fájnak egy bizonyos ponton, 10 éve.

 

De különböző okokra hivatkozva nem küldött CT-re, egyszerűen ez van, járjak úszni. Az úszástól is fáj viszont... Erre nem kaptam választ, így az ambuláns véleményben annyi szerepelt, hogy fájdalmak itt meg itt, érzékenység erre meg arra, és kész. Megoldás sehol.... (A CT-re nem küldés indoka az volt, hogy mennyire árt nekem az a vizsgálat, ha egyszer gyereket akarok majd... de nem akarok gyereket, nem vagyok terhes - csak gondterhes -, és a hátam most fáj, nem később, amikor szerinte majd gyerek kell nekem... ezért nem tudhatom meg, mi a probléma, és hogyan lehetne javítani rajta.)

 

 A tapasztalat és a vélemény a lehető legrövidebben ennyi, de korábban, több évvel ezelőtt a Gerincgyógyászati Központban tapasztaltam igen sok negatívumot más orvosnál is - nem véletlen szerettem volna akkor váltani, de ez az orvos sem volt segítőkészebb -, így semmiképpen nem ajánlanám senkinek, aki problémával látogat el hozzájuk.  Az asszisztensnőket viszont kiemelném ebből a szennyből, ők nagyon kedvesek és segítőkészek voltak, amit most ismét nagyon köszönök nekik.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyandehogy (törölt) 2013.05.10. 09:05:45

20 egész percet?

mivé lett a világ...

VaTi 2013.05.10. 09:49:36

Babs, 4 órát a váróban,majd miután behívták,20 percet a rendelőben az orvosra,aki kiugrott valahová

Ugyandehogy (törölt) 2013.05.10. 10:05:28

@VaTi: a 4 óra teljesen sztenderd, én nem gondolom, hogy ezért pont ez az orvos egyszemélyben a felelős. tudjuk, hogyan működik az időpontadás...
én alapvetően naiv vagyok, tehát nem gondolom, hogy kávézni ment...valószínűleg valami sürgős dolga akadt.

tudod, hogy nem vagyok orvospárti, de ne felejtsük már el, hogy emberek ők is.

karcsibácsi 2013.05.10. 10:18:00

Nincs szükség ilyen papírra, az országos Gerincgyógyászati Központban kizárólag titaniumból (magyarul titán) készült implantátumot használnak, ezt a repülőtéri detektor nem jelzi. Mondjuk, ezt tudhatta volna az intézmény orvosa is, ha meg nem tudta, számítógépen megnézhette volna a (szöveges és képi)dokumentációt.
A várakozás (4 óra + 20 perc szerintem is nagyon sok, ezt jó szervezéssel elfogadható mértékűre (maximum fél - egy óra)lehet- és kell csökkenteni.

A CT pedig ilyen esetben, figyelembe véve a panaszok fennállásának idejét és a vizsgálattal járó sugárterhelést, valamint az implantátum miatti műtermékek opkozta korlátozott értékelhetőséget is, nem indokolt.

karcsibácsi 2013.05.10. 10:20:37

Honnan tudom ilyen jól? Magam is titán implantátumot viselek a gerincemben, az OGK-ban tették be, ott mondták. Repültem is vele xxx alkalommal, sohasem jelzett a detektor. Ja, meg fáj is 10 éve, de nem kell cétézni...

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.05.10. 17:41:51

a titánium implantátumokat is simán jelzi minden fémdetektor, a kérdés az, hogy milyen érzékenységre van beállítva. sok modern fegyver készül titánium és kerámiaötvözetekből, akkor ezeket sem lehetne kimutatni?
a CT arra kell, hogy kimutassák az esetleges lazulást. a CT vizsgálat sokkal jobb erre, komoly szűrőprogramok vannak melyek kiszűrik a fémek által keltett műtermékeket.
egyébként vannak nem titániumból készült implantátumok is, főleg amiket skoliózisban építenek be. a Harrington rúd pl jellemzően rozsdamentes acélból készült

karcsibácsi 2013.05.10. 19:19:11

Legalább 20x utaztam repülőn implantátummal, USA-ba is, szigorított ellenőrzéssel. Soha nem jelzett a detektor. 2 db H lemez, 6 csavar.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.05.10. 20:17:47

@karcsibácsi: az max 20 gramm, tömegre vannak általában beállítva a készülékek

H.Sandor 2013.05.11. 07:24:00

Kedves Jannak !
Önnek nagyon gyors beavatkozásra lenne szüksége,de az is lehet,hogy menthetetlen.Ugye tudja,hogy a rosszindulat alattomosan öl ??

karcsibácsi 2013.05.11. 08:00:38

@H.Sandor:
"a Gerincgyógyászati Központban tapasztaltam igen sok negatívumot más orvosnál is - nem véletlen szerettem volna akkor váltani, de ez az orvos sem volt segítőkészebb -, így semmiképpen nem ajánlanám senkinek,"

Csak nem az OEP/ÁNTSZ/GYEMSZI fizetett ügynöke írta a posztot, aki így akarja csökenteni az OGK-ban a gerincrekonstrukciós műtétek 3-6 éves várakozási idejét???

Visszatérve a CT-re, az nem akkor szükséges, ha a beteg úgy gondolja, hogy kellene neki, hanem ha a szakmailag illetékes szakorvos javasolja.

Jannak valóban bunkó módon ír, de sok mindenben igaza van.

hibiszkusz75 2013.05.11. 09:15:10

@karcsibácsi:
Van benne némi igazság, de összességében H.Sándornak van igaza, előítéletes, rosszindulattól hemzsegő iromány.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása